2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 130, 131, 132


2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 MEB Yayınları”

IHLAMUR AĞACI 

Aynı okula gidiyoruz anne Ihlamur ağacı ile.

O, bahçede yapıyor
Derslerini
Yaz kış
Ben, pencere önünde.

Benim Türkçem çok iyi
Onun
Hayat Bilgisi.

Güneş benim omzuma
Konuyor anne.
Kuşlar, onun dalına.

İçim rahat
O bakacak
Bundan sonra
İpi kopan Uçurtmama.


1, 2 ve 3. soruları yukarıda verilen şiire göre cevaplayalım. 


1. Ihlamur ağacı ve çocuk derslerini nerelerde yapıyor? 


Cevap :

Ihlamur ağacı derslerini bahçede çocuk ise pencerenin önünde yapıyor.


2. Çocuk ve ıhlamur ağacının başarılı olduğu dersler hangileridir? 


Cevap :

Çocuk ve ıhlamur ağacının başarılı olduğu dersler Türkçe ve Hayat Bilgisi’ dir.


3. Çocuğun içi neden rahattır? 


Cevap :

Çocuğun içi ipi kopan uçurtmaya o bakacak diye rahattır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


4. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarıyla yeni cümleler yazalım.


• Kedim bu günlerde çok acayip davranıyor.

Cevap :

Garip davranışları herkesin dikkatini çekiyordu.


• Yapacağımız kurabiye için iki adet yumurta gerekiyor.

Cevap :

İki tane elmayı poşetine koydu.


• Köylüler tarlayı beraber sürdüler.

Cevap :

Birlikte hareket edersek çok başarılar elde ederiz.


• Bu şehirde çocuklar çok kitap okuyor.

Cevap :

Bu memleketin insanları çok çalışkandır.


Acele davranmazsak otobüsü kaçıracağız.

Cevap :

Çabuk hareketler yerine sakin davranmayı tercih etmelisin.


5. Verilen görselden hareketle soruları cevaplayalım. 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 Cevapları”

a) Görselde neler görüyorsunuz? 


Cevap :

Görselde fabrikaların bacalarından tüten dumanı görüyorum.


b) Görseldeki sorunu gidermek için neler yapılmalıdır? 


Cevap :

Görseldeki sorunu gidermek için fabrikanın bacalarına filtre takılmalıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


6. Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazalım.


Cevap :

(Yanlış) Okulumuzda Pazartesi günü fidan dikeceğiz.

(Doğru) 1 1 Eylül 1 992’de (bin dokuz yüz doksan iki) TEMA kuruldu.

(Doğru) 21-26 Mart arasında Orman Haftası kutlanır.

(Yanlış) Gülşah, 23 temmuz Cumartesi günü doğdu.

(Doğru)Gösteri 08.07.2000 (iki bin) tarihinde gerçekleşti.


7. Cümlelerin sonuna, doğru noktalama işaretlerini yazalım. 


Cevap :

Sabah olunca çiçekleri sularım (.)

Yaşasın, sonunda köpeğim bulundu (!)

Bahçeye çöpleri kim attı (?)

Kuşlar gökyüzünün süsleridir (.)

Eyvah, yine yağmura yakalandım  (!)

Okul gezisine katılacak mısın (?)


8. Aşağıdaki cümleleri uygun kelimelerle tamamlayalım. 


Cevap :

Üzerime düşen görevi yerine getiririm.

Hastalığım sebebiyle size gelemedim.

Dün gördüğüm rüya çok güzeldi.

Dedem bana hep çocukluk anılarını anlatır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129 MEB Yayınları”

KUYRUKLU YILDIZ İLE KUTUP YILDIZI

Evvel zaman içinde kalbur saman içinde gökyüzündeki yıldızların sayısı dünyadaki çimenlerin sayısı kadarmış. Yıldızlar gündüz uyur, gece uyanırlarmış. Hepsi sarı elbiselerini giyer, gökyüzünde dolaşmaya çıkarlarmış. (…)
Bunların içinde kuyruklu yıldıza çok özendiği hâlde onun peşinden gidemeyen bir Kutup Yıldızı varmış. O hep aynı yerde dururmuş. Çok da parlarmış. (…)
Bir gün ona:
— Sen bu kadar parlak bir yıldızken niye bizimle dolaşmaya gelmiyorsun, diye sormuşlar.
Kutup Yıldızı da onlara:
— Aslında sizinle gelmeyi ben de çok istiyorum ama gelemem. diye cevap vermiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


Yıldızlar merakla sormuşlar:
— Neden bizimle gelemezsin?
“ Ben Dünya daki insanlara yönlerini bulmada yardımcı oluyorum. Yerimden ayrılırsam insanlar yönlerini bulamaz, demiş Kutup Yıldızı.
Günlerden bir gün yıldızlar:
— Kısa bir yolculuk yapacağız. Sadece Ay’ın etrafında dolaşıp geleceğiz. Ne olursun bizi kırma! Sen de bize katıl, diye ısrar etmişler.
Kutup Yıldızı arkadaşlarının ısrarlarına daha fazla dayanamamış. El ele tutuşup seyahat etmeye başlamışlar. Önce Dünyanın sonra Ay’ın sonra da diğer gezegenlerin etrafında dolaşmışlar. Onlar böyle gezinirken dünyadaki insanlar zor durumda kalmış. Denizdeki gemilerin kaptanları gökyüzüne bakmışlar ama Kutup Yıldızını görememişler. Karıncalar yuvalarına yiyecek götürürken yollarını kaybetmişler. Göçmen kuşlar gidecekleri yerleri şaşırmışlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Bir denizyıldızı, mehtabın ışıkları altında kıyıda dinleniyor- muş. Bütün bu olanları görmüş. Çok üzülmüş. Ne yapabileceğini düşünmüş.
— Bağırsam gökyüzündeki yıldızlar belki beni duyabilirler, demiş kendi kendine.
Olanca gücüyle Kutup Yıldızı na seslenmiş.
— Hey, Kutup Yıldızı! Artık gezmeyi bırak da gökyüzündeki yerini al. Dünya’daki insanlar ve hayvanlar yollarını şaşırdı. Sen hâlâ geziyorsun. Hiç vakit kaybetmeden görevinin başına dön, demiş. İşte tam o sırada Kutup Yıldızı, deniz- yıldızının sesini duymuş. (…)
Kutup Yıldızı, hemen görevinin başına geçmiş. (…) O günden sonra Kutup Yıldızı hiç yerinden ayrılmamış. (…)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Ormanların faydaları nelerdir?


Kısa Cevap : “Ormanların faydaları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ormanlar bizim ciğerlerimizdir ve dünyamız için çok önemlidir.

Ormanların en önemli özelliği ve en önemli faydası oksijen kaynağı olmaları ve havaya oksijen vererek havayı temizlemeleridir.

Havadaki %21 oranında bulunan oksijenin %56’sını ormanlar üretmektedir.

Ormanlar bitkiler ve hayvanlar için doğal bir su şebekesi gibidir.

Ağaçlar yaprakları, dalları ,gövdesi ve kökleri ile yağan kar ve yağmuru tutarak sellerin ve taşkınların olmasını engellerler.

Yeraltı sularının oluşmasına yardım eder, barajların ekonomik ömrünü uzatır, doğal afetleri önleyerek ülke ekonomisine katkıda bulunurlar.

Ormanda bulunan ağaçlar yağmurların yeryüzüne direkt inmesini engelleyerek akıp gitmesini önler ve sularını havza tutarak korurlar.

Ormanlar erozyonu önlerler.

Kullanmış olduğumuz odun ve ahşap malzemeler ormanlardaki ağaçlar ile yapılmaktadır.

Ormanların gelmiş olduğu enerji ve temiz hava beden ve ruh sağlığımız üzerinde de olumlu etki yapmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin görselinden hareketle şarkının konusunu tahmin edelim.


Cevap :

Metnin görselinden hareketle şarkının konusu tahmin ettiğim kadarıyla ağaçlar ve orman hakkındadır.


2. Etkinlik 


Soru : Şarkıyı dinlerken aşağıdaki boşlukları dolduralım.


Cevap :

AĞAÇ TÜRKÜSÜ

Dağlar taşlar ağaç olacak
Yaz gelecek, kış gelecek,
Ülkemiz cennet kalacak

Kazmalar elimizde çukur açalım
Kürekler elimizde toprak atalım
Yaz demeden, kış demeden
Ağaç dikelim hey………

Yaz demeden, kış demeden
Ağaç dikelim

Günler geçecek, aylar geçecek,
Yağmur yağacak, güneş açacak
Her bir fidan bizim, bu emek bizim
Biz çalışır, biz yoktan yaparız.

Bu can, bu bilek, bu yürek bizim
Bu ülke bizim, bu emek bizim
Biz çalışır, biz yoktan yaparız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz şarkı ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Şarkıya göre ülkemiz nasıl Cennet olacaktır? 


Cevap :

Şarkıya göre ülkemiz dağlar taşlar ağaç olduğu için Cennet olacaktır.


2. Ağaç dikerken kullandığımız araçlar nelerdir? 


Cevap :

Ağaç dikerken kullandığımız araçlar kazma ve küreklerdir.


3. Bir fidanın ağaç olabilmesi için nelere ihtiyacı vardır? 


Cevap :

Bir fidanın ağaç olabilmesi için yağmura, güneşe, zamana ve onu iken kişiye ihtiyaç vardır.


4. Etkinlik 


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları”

Soru : Görsellerin isimlerini örnekteki gibi yazalım. Daha sonra bir ormanın nasıl oluştuğunu öğrendiğimiz şarkıdan hareketle arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Ormanlar ağaçların çoğalmasıyla meydana gelir.

Öğrendiğimiz şarkıdan hareketle bakarsak kazmalarla çukur açmalı küreklerle toprak atmalı yaz demeden kış demeden ağaç dikerek dağları ve taşları ağaç yapmalıyız.

Üzerinden zaman geçip yağmur yağınca ve yeterli miktarda güneş alınca her bir fidan ağaca ağaçlar da ormanlara dönüşecektir


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Mehmet okulda fidan dikme etkinliğine katıldı. Aşağıdaki boşlukları doldurarak Mehmet’e bir tebrik kartı gönderelim. 


Cevap :

Sevgili Arkadaşım …………Mehmet…………………………………………………..,

Okul bahçemize …………..ağaç dikme……………………………………………………

etkinliğine katıldığın …….. için………… seni kutluyorum. Yaptığın

bu çalışma okul bahçemize güzellik katacaktır.

Arkadaşın

…………..Ahmet……………………..


6. Etkinlik 


Soru : Öğretmenimizin sayfa 261’te okuyacağı sözlü yönergeye uyalım. Dağıtılan A4 kâğıtlarına çalışmamızı yapalım ve panoda sergileyelim.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122


2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?


Kısa Cevap : “Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğadaki hayvanları çok seviyorum ve onlara çok iyi davranıyorum. Onlara zarar veren insanlara müsaade etmiyorum.

Sokak hayvanlarını ve doğada bulunan hayvanları korumak için onlara zarar vermemeli onlara barınak, yiyecek ve içecek vererek hayatlarını kolaylaştırmalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları”

2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiirin konusunu yazalım. 


Cevap :

Okuduğumuz şiirin konusu köpek sevgisidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Köpekler insana nasıl sevmeyi öğretir? 


Cevap :

Köpekler insana karşılıksız sevmeyi öğretir.


2. Şiirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu nereden anlıyoruz?


Cevap :

Şehirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu herkes küsüp gitse de onun yine de seninle kaldığını görerek anlıyoruz.


3. Şiirde köpeğin hangi özelliklerinden bahsediliyor?


Cevap :

Şiirde köpeğin sadakat, cesaret doğruluk ve sevgi özelliklerinden bahsediliyor.


4. Köpeklerin sevdiğimiz başka özelliklerini yazalım.


Cevap :

Köpeklerin sevdiğimiz başka özellikleri bizleri korumaları ve çok güzel olmalarıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki farklı yazı karakteri ile yazılmış metni okuyalım.


Cevap :

ŞEN ŞAKRAK DOĞAYI ANLATIYOR 

“Doğa“ kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir. Yani biz kuşlar, siz insanlar, bu güzel orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler… Hepsi doğanın bir parçası ve her biri de kendisine özgü bir yaşam biçimini sürdürüyor. Üstelik birbirinin var oluşunu sürekli etkiliyor. İşte bu yüzden doğa bir bütündür.


Soru : b) “Köpeği Olan Bilir“ ve “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor“ metinlerini türlerine göre doğru kutulara yazalım. 


Cevap :

“Köpeği Olan Bilir“ metni şiir, “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor”  metni ise düz yazıdır.


5. Etkinlik 


Soru : Cümleleri doğru noktalama işaretleri ile tamamlayalım.


Cevap :

Soruyu nasıl çözdüğünü anlayamadım ( .)
Hangi göl kenarında piknik yaptınız (? )
Mavi boyalı eve nasıl gidilir ( ?)
Dağ havası herkese iyi geldi (. )


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarımıza anlatalım. 


Kısa Cevap : “Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarımıza anlatalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayvanat bahçelerinin olumlu yönleri hayvanları yakından görebilmemiz, onları görürken eğlenmemiz ve hayvanları yakından görme ve tanıma imkanı elde etmemizdir.

Ailemizle veya gittiğimiz kişilerle eğlenceli vakit geçirmiş oluruz.

Ancak hayvanat bahçelerinin olumsuz yönleri de vardır.

Buradaki hayvanlar kendi doğal ortamlarından koparılarak bir kafes içerisinde yaşamaya mecbur bırakılmış ve kendi fıtratlarına aykırı olarak yaşamak zorunda bırakılmışlardır.

Bu hayvanların vahşiliği giderilmesi için kendilerine ağır ilaçlar verilmektedir.

Bu da hayvanlara yapılan bir zulüm ve haksızlıktır.


7. Etkinlik 


Soru : Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazalım. Yazdığımız şiire bir başlık belirleyelim. 


Kısa Cevap : “Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünya Onlarla Güzel

Ne güzeldir hayvanlar

Kötülük istemezler

Kimse zarar vermezse

Kendi hallerindeler

Kedi köpek dostumuz

Maymunlar maskotumuz

Her iki karıncalar

Çalışkan dostlarımız

Doğa onlarla döner

Bu döngü onlarla var

İyi ki hepsi varlar

Dünya onlarla güzel


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Doğa“ denince aklınıza neler geliyor? 


Kısa Cevap : ““Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Doğa“ insanların; hayvanların, bitkilerin yaşam sürdüğü; canlı ve cansız varlıkların oluşturdukları alana verilen isimdir.

Günlük yaşantımızda doğa denince aklımıza, yaşadığımız kentlerin dışında kalan; dağlardan, bayırlardan, ormanlardan, yaylalardan oluşan alanlar gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Bitki Örtüsü Kelimesi

Sözlük Anlamı : Herhangi bir yer, bölge veya coğrafyada o çevrenin doğal şartlarına uygun olarak gelişen, ekolojik istekleri benzer olan bitkilerin meydana getirdiği topluluk; vejetasyon

Tahminim : bitkilerden meydana gelen alan, bitki çeşidi


Dere Kelimesi

Sözlük Anlamı : Çaydan küçük, yazın kuruyan veya suyu azalan küçük akarsu

Tahminim : küçük su kaynağı


Polen Kelimesi

Sözlük Anlamı : Bal arısının çiçeklere konduğunda kanatlarına yapışan çiçek tozlarından oluşturduğu, kovan girişine yerleştirilen kapanın altına dökülen, çeşitli renklerde besin kaynağı., çiçek tozu

Tahminim : çiçeklerde bulunan toz


Sel Kelimesi

Sözlük Anlamı : Sürekli yağan yağmurdan veya eriyen kardan oluşan, geçtiği yerlere zarar veren taşkın su; su taşkını

Tahminim : su taşkını


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu ; doğadır.


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Doğanın içinde neler yer alır? 


Cevap :

Doğanın içinde kuşlar, insanlar, orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler, hayvanlar yer alır.


2. Kirli su içen hayvanların insanlara zararı ne olabilir?


Cevap :

Kirli su içen hayvanların insanlara zararı onları yiyen , sütlerini içen insanların da hastalanması olabilir.


3. Ağaçların kesilmesi nelere yol açar?


Cevap :

Ağaçların kesilmesi orada yaşayan hayvanların ev bulamamasına, sel olmasına yol açar.


4. Etkinlik 


Soru : Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.


Kısa Cevap : “Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğayı korumak için hepimize düşen görevler ve sorumluluklar vardır. Doğayı korumak için yeryüzünde bulunan tüm sular, insan ve hayvan artıkları, çöp ve benzeri malzemeler ile kirletilmemelidir.

Çevremizi ağaçlandırmalı, ormanlarımızı ağaçlar ile zenginleştirmeliyiz. Böylelikle havamız temizlenecek daha doğal bir yaşam bizim olacaktır.

Doğanın kirlenmesi ve bitki örtüsünün tahrip olması doğal afetlere, sellere sebep olur. Çünkü selin oluşumunu engelleyen ve kökleri ile su tutan ağaçlar, bu konuda büyük görevler üstlenmektedir.

Derelerimiz kurumamalı ki orada yaşayan hayvanlar rahatlıkla yüzebilsinler.

Arılar çiçeklerden polen alabilsin, her yer rengarenk çiçeklere bürünebilsin. Hayat doğanın güzelliği ile güzel.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde tarih yazımına dikkat edelim.


Cevap :

• Bilinen bir tarihi anlatan ay ve gün adları büyük harfle yazılır.

17 Ağustos’ta Marmara depremi yaşandı.

• Ay ve gün adları yanında sayı olmadan yazılırsa küçük harfle yazılır. 

Okulumuzda salı günü ağaçlandırma çalışması yapılacak.


Soru : Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazalım.


Cevap :

( Y) Kardeşim 15 aralık tarihinde doğdu.
(D ) Bu yıl temmuz ayı serin geçti.
( D) 8 Kasım Cuma günü veli toplantımız var.
(Y ) Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur.


6. Etkinlik 


Soru : “Orman“ konulu bir şiir yazalım. 


Kısa Cevap : ““Orman“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Orman

Orman memleketin süsü

Küçüğü ve büyüğü

Sahiplenmek gerektir

Yurdumun nazlı bülbülü

Havayı temizleyen

Hayvanlara yuva veren

Seli, afeti engelleyen

Güzelim ormanımsın

Ormanın kıymetini

Değerini bilmeli

Ağaçlara sahip çıkıp

Bol bol fidan dikmeli

Sen korursan onu

Oda korur bizleri


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


1. Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir? 


Kısa Cevap : “Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gezegen , Güneş’in etrafında dolanan, kendine küresel bir biçim verecek kadar kütlesi olan uydusu olan veya olmayan cisimlere denir.

Güneş sisteminde sekiz gezegen olduğu kabul edilir. Bu gezegenlerin isimleri Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün ve Plüton’ dur.


2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Satürn gezegeni hakkında bildiklerim şunlardır ;

  • 7 tane halkaya sahiptir.
  • Halkalar buz ve kaya parçalarından meydana gelir.
  • Çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluşur.
  • Yoğun bir atmosferi vardır.
  • 62 tane uydusu vardır.
  • Güneş sistemindeki İkinci büyük gezegendir.
  • Çıplak gözle dünya üzerinden seyredilebilir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Kâşif Kelimesi

Sözlük Anlamı : Var olan ancak bilinmeyen bir şeyi bulan, ortaya çıkaran kimse; bulucu.

Tahminim : bulucu


Yarım Küre Kelimesi

Sözlük Anlamı : Yer veya gök kürenin Ekvator’la bölünmüş iki yarısından her biri; yarı küre.

Tahminim :  ekvatorun yarı kısmı


Dinozor Kelimesi

Sözlük Anlamı : Dinozorlar takımından, boyu 20 metre kadar olabilen, ilk çağlarda yaşamış, günümüze fosilleri kalmış bir sürüngen.

Tahminim : çok eski zamanlarda yaşamış hayvan türleri


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metni ana hatlarıyla anlatalım.


Cevap :

Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini ve onun özelliklerini araştırıyor. Ailesiyle birlikte tatil planları yaparken, annesi ona neden Satürn’ü bu kadar merak ettiğini soruyor.

Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında bilgi verirken, bu halkaların ince bir kum tanesi kadar küçükten, bir dinozor kadar büyüğe kadar olan kaya ve buz parçalarından oluştuğunu söylüyor.

Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların gün ışığını engelleyeceğini ve bu nedenle kış aylarında kuzey ve güney yarı kürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağını belirtiyor. Annesi ise bu bilgileri dinledikten sonra Gökay’a yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini espriyle söylüyor. Metin, uzayın gizemli dünyasını ve bir çocuğun bu konudaki merakını eğlenceli bir şekilde anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları metne göre cevaplayalım.


1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?


Cevap :

Gökay ve ailesi tatile gitmeye hazırlanıyorlar.


2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?


Cevap :

Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi Güneş ışınlarının yatay gelmesidir.


3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?


Cevap :

Satürn’ün halkaları incecik bir kum tanesi kadar küçük, bir dinazor kadar büyük sayısız kaya ve buz parçalarından oluşur.


4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?


Cevap :

Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı kış ayları daha soğuk ve karanlık yaşanırdı.


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

* Yaşasın ( ,) bu ödev de bitti (! )
* Aman dikkat (! )
* Çok ilginç (! )
* Ne olur, bana yardım edin ( !)
* Şimdi çok şaşırdım ( !)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştirelim.


Cevap :

1 sebep = neden
2 deniz = derya
3 yıl =sene
4 soru = sual
5 doğa = tabiat


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?


Kısa Cevap : “Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse bizimde diğer canlılarında yaşamı tehlikeye girer.

Su  insanlar için önemli olduğu gibi bitki ve hayvanların yaşaması, doğanın normal döngüsünde olması için bile olmazsa olmazdır. Su hayattır.

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse salgın hastalıklar artar. Canlılar hızla yok olacağı için Dünya’nın sonu gelir.


7. Etkinlik 


Soru : Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazalım.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 Cevapları”

Cevap :

Ali: İnsanlar neden denize atıklarını atıyor anlamıyorum. Hem denizi kirletiyor hem de canlılara zarar veriyorlar. Baksana, ölen balıklar olmuş.

Ayşe: Haklısın, bu gerçekten o kadar üzücü ve utanç verici ki.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 103, 104, 105


2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları”

3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME


UYKU

Her gece,
“Kapa gözünü de uyu!“ der annem.
Bilmez ki yatınca ben
Uyumam hemen…
(…)
Gülümserim gözüm kapalı.

Çekirge, kedi, kurbağa, kuş
Süpürge, fare, kumanda, tuş

“Uykusunda gülüyor bak!“ der babam.
Kuşlarla birlikte
Kanatlanmış uçarken ben aydedeye
Alnıma bir öpücük kondurur, sessizce
Kayıp giderim düşlerime…

Aytül AKAL – Mavisel YENER


1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır?


Cevap :

Şiirdeki çocuk uyumadan önce hayvanları hayal etmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


2. Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor?


Cevap :

Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası sessizce alnına bir öpücük kondurur.


3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?


Cevap :

Ben bazen hemen uykuya dalarım. Bazende gün içerisinde neler yaptığımı veya yarın neler yapacağımı hayal ederim. Arkadaşlarımla beraber oynamak istediğim oyunları düşünürüm.


4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştirelim.


Cümlelerin sonunda bulunur. nokta
Soru cümlelerinin sonunda bulunur. soru işareti
Özel isimlere gelen ekleri ayırır. kesme işareti
Birbiri ardınca sıralanmış eş görevli kelimelerin arasında kullanılır. virgül
Satır sonuna sığmayan kelimeleri ayırmak için kullanılır. kısa çizgi


5. Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım.


Okuduğunu anlayabiliyormusun?


Cevap :

Okuduğunu anlayabiliyor musun?


Bahçedeki bisikletimi sen mialdın?


Cevap :

Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?


Kübra’nın yaptığı resmi gördünmü?


Cevap :

Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayalım.


• Bu gece rüyamda seni ….


Cevap :

Bu gece rüyamda seni gördüm.


• Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler….


Cevap :

Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler çıkmaya başlamış.


• Akşam geç yatınca sabah……


Cevap :

Akşam geç yatınca sabah kalkamadım.


7. Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?


(hızlı / yetişmek / otobüse / yürüdüm / için)


Cevap :

Otobüse yetişmek için hızlı yürüdüm.

Anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime yetişmektir.


8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyelim.


(ihtiyar – hız – siyah – yoksul – hatıra – kuvvet – araç – doğa – hekim – öykü – armağan – güz – ak – esir)


Cevap :

  • ihtiyar = yaşlı
  • hız= sürat
  • siyah= kara
  • yoksul= fakir
  • hatıra= anı
  • kuvvet= güç
  • araç= taşıt
  • doğa= tabiat
  • hekim= doktor
  • öykü= hikaye
  • armağan = hediye
  • güz = sonbahar
  • ak = beyaz
  • esir = tutsak

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102


2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”

DEFNE’NİN OYUNCAKLARI 

Defne’nin ne güzel oyuncakları var !
Ama bunların hiçbiri
Çarşıda satılmaz.
Parayla da alınmaz.
Defne oyuncaklarını kendi yapar.

Deniz kıyısına gitti mi,
En güzel taşları o toplar.
Çok becerikli kızdır o,
Evler yapar kutulardan,
Makaralardan araba.
Şişe mantarından adam yapar,
Adamın şapkası da var.

(Serbest Okuma Metni)
Rıfat ILGAZ


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


2. Sınıf Türkçe Kitabı Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Okul dışı etkinliklerde en çok neyle ilgilenmeyi seviyorsunuz?


Kısa Cevap : “Okul dışı etkinliklerde en çok neyle ilgilenmeyi seviyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okul dışı etkinliklerde en çok çizgi film izlemek ve arkadaşlarımla beraber oynamayı seviyorum. Çizgi film izlemek ve bilgisayar oyunları oynamak çok eğlenceli olsa da arkadaşlarım ve ailemle vakit geçirmenin, oyun oynamanın verdiği mutluluk her şeyden başkadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.


1. sorunun cevabı :


Cevap : Gördüklerini not alması gerektiğini söylemiş olabilir.


2. sorunun cevabı :


Cevap : Gazete için farklı haberler yapmasını önermiş olabilir.


3. sorunun cevabı : 


Cevap : Gazete resimlerini ile ilgili öneri vermiş olabilir.


2. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metinle ilgili soruları cevaplayalım.


1. Hikâyenin kahramanları kimlerdir?


Cevap :

Hasan, Hüseyin, Ferhat, Serhat..


2. Hikâyede yaşanan olay nedir?


Cevap :

Bu metinde evde vakit geçirmek için birbirinden farklı oyunlar oynayan ve daha sonra hikayeler yazan bir grup gençten bahsedilmektedir.


3. Olay nerede geçmektedir? 


Cevap :

Sonbaharda Hasan ile Hüseyin’in evinde geçmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Dinlediğimiz metnin konusu : Evde vakit geçirmek için birbirinden farklı oyunlar oynayan ve daha sonra hikayeler yazan bir grup gençten bahsedilmektedir.


4. Etkinlik


a) Yukarıdaki görselde öğrencinin öğretmeniyle yaptığı konuşmaya dikkat edelim.


Cevap :

Dikkat ettim ve resmi inceledim.


b) Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım. 


Kısa Cevap : “Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerle iletişim kurarken kullandığımız cümlelere dikkat etmeliyiz. Yüzlerine bakmalı ve başka şeylerle ilgilenmemeliyiz. Öğretmenim, anne, baba gibi unvanları ile seslenmeliyiz. Konuşma şekli ve hareketlerimiz konusunda kibar ve dikkatli olmalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım. Yazdıklarımızı düzenleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım. Yazımıza uygun bir resim çizelim.


Kısa Cevap : “Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hafta sonu biraz geç kalkarım. Yüzümü ve ellerimi yıkadıktan sonra ailemle kahvaltı yaparım. Dişlerimi fırçalarım. Kardeşlerim , ailem veya arkadaşlarımla beraber vakit geçiririm.

Bir yere gidilecekse gideriz. Çizgi film izler, oyun oynarım. Ödevlerimi yaparım. Banyo yapmam gerekiyorsa yaparım. Kitabımı okuyarak yatma saatim gelince uyurum.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Kuklalar nasıl hareket eder?


Kısa Cevap : “Kuklalar nasıl hareket eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuklalara ipler takılır ve el kuklacısı bu ipleri parmaklarına geçirerek onları hareket ettirir.

Kuklacı kukla köprüsü denilen bir yere çıkar ve gözükmeden ipleri hareket ettirerek kuklaları oynatır.

Böylelikle kuklalar hareket ediyormuş gibi görünür.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

dans kelimesi tahmin: oynamak

dans kelimesi sözlük anlamı: Müziğin temposuna uyularak yapılan ve estetik değer taşıyan düzenli vücut hareketleri; raks


sahne kelimesi tahmin: oyun oynanan yer, mekan

sahne kelimesi sözlük anlamı:
1.İzleyicilerin kolayca görebilmeleri için genellikle yerden belli bir ölçüde yüksek yapılan, oyun, müzik vb. gösteri yapmaya uygun yer; oyunluk
2. görüntü
3.Bir oyun veya filmin başlıca bölümlerinden her biri; meclis


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.


1. Şiire göre gönlümüze en iyi dost kimdir?


Cevap :

Şiire göre gönlümüze en iyi dost kuklalardır.


2. Şiire göre kuklalar sahnede neler yapar?


Cevap :

Şiire göre kuklalar sahnede konuşur, dans eder, yaşar.


3. Bildiğiniz kukla çeşitleri nelerdir?


Cevap :

Bildiğim kukla çeşitleri

  • El Kuklası
  • Çorap ve Ağzı Hareketli El Kuklası
  • İpli Kukla (Marionette)
  • Parmak Kukla
  • Yüzük Kukla
  • Çomak Kukla
  • Tahta Kaşık Kukla
  • Gölge Kukla
  • Eldiven Kukla
  • El ve Avuç İçi Kukla
  • Yürüyen Parmak Kukla
  • Eklemleri Hareket Eden Kukla

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiire farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Sevimli Kuklalar

Kuklalar ve İzleyiciler


4. Etkinlik


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru: Aşağıda ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Merhaba, ben soru işaretiyim. Soru cümlelerinin sonuna gelir, cevap beklerim.“Yarın nereye gideceksin?“


Soru ekleri “mı, mi, mu, mü“ kelimelerden ayrı yazılır.

“Ahmet’i gördün mü?“

“Kitap okumayı sever misiniz?“


Cevap :

• Saklambaçta kim ebe oldu ( *)
• Derya (‘ ) nın çantasını da aldın mı ( ?)
• Siz de şiir kitapları okuyor musunuz ( ?)
• Paltosunu ( ,) eldivenlerini giyip dışarı çıktı mı (?)


6. Etkinlik


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Aşağıda verilen olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım ve yazımıza bir başlık belirleyelim. Yazdıklarımızı düzenleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım.


(Olay: Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması. )


Kısa Cevap : “Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Serhat ve Kuklası

Tekerlekli sandalyede yürüme engeli olan sarışın tatlı mı tatlı bir çocuk vardı. Adı Serhat’ tı. Serhat akıllı ve komik bir çocuktu. Yürüyemediği için evde pencerede arkadaşlarını izlerdi. Yanına gelen arkadaşları olsa da o her zaman oynayacağı bir arkadaşı olmasını isterdi.

Serhat’ ın kukla gösterileri ve tiyatroya merakı ve becerisi olduğunu farkeden babaannesi ona bir kukla aldı. Kukla sevimli bir kız çocuğudu. Serhat onunla neşeli gösteriler yaptı. Hiç yanından ayırmadı. Çok değişik birşey oldu. Kuklası sevgi ve yalnızlık hissi nedeni ile canlanmıştı.

Serhat kuklanın öpücüğü ile uyandı. Önce rüya sandı. Hayır rüya değildi! gerçekten kuklası ona bakıyordu. Neşe içinde oyunlar oynadı, eğlendiler. Artık oda yalnız değildi. Bu sırrı hep sakladı ve çok başarılı bir kukla sanatçısı olarak tanındı. Sahneyi kukla ile yazması ve hareketleri o ile arkadaşının sırrıydı.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!