2. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıYeni Bir Arkadaş Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yeni Bir Arkadaş Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25
Soru : Kelimelerin anlamları tahmin ederek yazınız. Sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız. Kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Gülüş Kelimesi
Tahmin: Gülmek
Anlam: Gülme eylemi veya gülme biçimi
Cümle: Gülmek ona çok yakışıyordu.
Gölge Kelimesi
Tahmin: Bir şeyin ışık geçirmemesi sonucu oluşan karanlık kısım
Anlam: Işık geçirmeyen bir cismin ışığı engellemesi nedeniyle, aydınlık bir yerde oluşan karanlık.
Cümle: Gölgesi bir deve benziyordu.
Kurabiye Kelimesi
Tahmin: Un, yumurta ve şeker gibi malzemelerden yapılan pişirilen bir tür el işi
Anlam: Un, yağ, şeker, badem, fıstık vb. ile yapılan, şekerli küçük çörek.
Cümle: Annemin kurabiyeleri çok nefistir.
Sunmak Kelimesi
Tahmin: Bir şeyi başka birine vermek
Anlam: (bir büyüğe ya da büyük makama) bir şeyi göstermek, göndermek, iletmek, yollamak, vermek vb.
Cümle: Kurban bayramında Allah c.c. rızası için kurbanlar sunuldu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Soru : Soruları “Yeni Bir Arkadaş” metnine göre cevaplayınız.
1. Metne farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Yılmaz Arkadaş.
2. Öğretmen, sınıfa yeni bir öğrenci geldiğinde ne demiştir?
Cevap: Sizlerle okuyacak çocuklar!” demiştir.
3. Yılmaz nasıl bir çocuktur?
Cevap: Yılmaz garip bir çocukmuş, iki yana yalpalıyormuş, kolları kasılıyormuş, parmaklarını kullanamıyor, konuşurken zorluk çekmiş bir çocuktur.
4. Çocuk, hangi olaydan sonra Yılmaza ısınmıştır?
Cevap: Çocuk Yılmaz’ın derslerindeki başarısından dolayı Yılmaz’a ısınmıştır.
5. Yılmazı bu hâle getiren nedir?
Cevap: Yılmaz geçirmiş olduğu bir hastalıktan dolayı bu haldeymiş.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları
Soru : Yeni Bir Arkadaş metnin konusunu yazınız.
Cevap:
Bir okulda bir sınıfı Yılmaz adında bir öğrenci gelmiştir. Yılmaz küçükken geçirmiş olduğu bir hastalıktan dolayı iki yana yalpalayıp, kolları kaldırmakta ve parmaklarını kullanamamaktadır.
Konuşurken zorluk çekmektedir. Fakat Yılmaz geçirmiş olduğu bu hastalığa rağmen dersleri çok iyimiş. Bu başarısından dolayı sınıftaki bir çocukla yakınlaşıp arkadaş olmuştur.
Sınıfımıza özel gereksimli bir birey gelseydi ; onun hayatını kolaylaştırmak için sosyal bir ortama girmesi gerekir. İşte bu nedenle onunla tanışarak arkadaş olurdum. Ardından onu diğer arkadaşlarımla tanıştırır ve mutlu olmasını sağlardım.
Arkadaşlarımızla sınıfımıza gelen özel gereksimli birey için oyunlar bulmaya çalışırdık. Onun bu oyunlarla eksikliklerini unutması ve bize katılmasını bu sayede sağlardık.
Dersler konusunda ona yardım ederdim. Anlamadığı konular hakkında bilgiler ve notlar paylaşırdım.
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Formu doldurunuz. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Adım: Ümran
Soyadım: Aydın
Doğum yerim: Fatih
Doğum tarihim: 2012
Boyum: 1,30
Kilom: 40
Ten rengim: Sarışın
Göz rengim: Yeşil
Saç rengim: Sarı
En sevdiğim arkadaşım: Pelin
En sevdiğim oyuncağım: Tablet
En sevdiğim ders: Matematik
En sevdiğim oyun: Saklambaç
En sevdiğim spor: Basketbol
En sevdiğim renk: Pembe
En sevdiğim yemek: Mangal
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Bir önceki kelimenin son harfi ile başlayan yeni kelimeler oluşturup yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Bu gün günlerden 23 Nisan. Sınıfımızda ve okulumuzda süslemeler yaptık. 23 Nisan ile ilgili olarak şiirler ve düz yazılar yazarak ne kadar önemli bir gün olduğunu anlattık.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Soru : Resimleri inceleyiniz. Resimlerde anlatılanları oluş sırasına göre yazınız.
Cevap:
Birinci resimde : Bir çocuk parka geliyor. Parkın kirli olduğunu fark ediyor.
İkinci resimde : Daha sonra arkadaşlarıyla bu durumu konuşuyor. Parkın ne kadar kirli olduğu ve çöplerin temizlenme gerektiğini anlatıyor .
Üçüncü resimde :Arkadaşlarıyla daha sonra parka gidiyor. Parkın temizliğini yapıp parkı temizliyorlar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : Tablodaki harflerle başlayan kelimeler yazınız.
Cevap:
M = Masa
S = Sıra
E = Elbise
T = Toka
K = Kalemlik
G = Gazete
A = Askı
R = Ranza
Y = Yorgun
O = Oya
Ç = Çatal
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları
Soru : Verilen ifadelerden doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazılı daireleri boyayınız.
Cevap:
Yanlış – Doğru – Doğru olarak işaretlemeyi yapınız.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Aşağıda ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Ayşeler 3(.) katta oturuyormuş(.)
Sevgili Dedeciğim(,)
Ecemle saat 19(‘)30’da ders çalışacağız(.)
Manavdan portakal(,) kivi ve muz aldım(.)
Annem misafirler için börek yapmış(.)
Doruk(,) Uygar ve Pınar fidan diktiler(.)
Bugün teyzem(,) halam ve dayım bize gelecekler(.)
Ece(,) Emir ve Ege huzurevine ziyarete gittiler(.)
Sevgili Ayla(,)
Çiçekleri her gün sularım(.)
Resim yarışmasında 2(.) oldum(.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları
İlkokul 2. Sınıf TürkçeMEB Yayınları Çalışma KitabıMetin ve Sayfa Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; yeni eğitim öğretim yılında siz değerli velilerimize ve öğrencilerimize yardım etmek ve ödevlerini kontrol etmeleri için Forum Sınıf Kitabı tarafından “2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu Türkçe öğretmenimiz tarafından hazırlanmıştır.
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda ödevlerinizi kontrol etmeniz için aşağıda yer alan mavi renkli Türkçe Çalışma kitabı konularına tıklamanız veya yeşil renkli çalışma kitabı cevaplarına tıklayarak kolay bir şekilde ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz. “2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan kısmıma Türkçe Çalışma kitabı sorularını sorabilirsiniz. Türkçe Dersi Öğretmenimiz tarafından tüm sorularınız en hızlı ve en açık şekilde cevaplanacaktır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı MEB Yayınları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30. Sayfa Cevapları için tıklayınız.
Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa düzen bozulacaktır.
Çalışanların bulunduğu ortam huzursuz ve mutsuz bir ortam olacaktır. Bununla birlikte işlemler yapılmayacağından dolayı müşteriler mutsuz olacak ve birçok sorunla karşı karşıya kalacaklardır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 238 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Metinle ilgili resimlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Birinci resimde çocuk ne yapıyor?
Cevap: Birinci resimde çocuk annesinin mesleğini endişeli bir şekilde hayal ediyor.
Resimdeki tabelada ne yazıyor?
Cevap: Röntgen
Resimdeki hanım ne yapıyor?
Cevap: Yerleri temizliyor.
İkinci resimdekiler kim olabilir?
Cevap: İkinci resimdeki kişiler Aslı annesi ve babası olabilir.
Çocuk, yüzünün ifadesine göre ne hissediyor?
Cevap: Çocuk yüzünün ifadesine göre kötü hissediyor olabilir.
Büyükler, beden diline göre ne yapıyorlar?
Cevap: Büyükler beden diline göre birbirleriyle sohbet ediyor olabilir.
Son resimde çocuk ne yapıyor?
Cevap: Son resimde çocuk annesinin mesleği ile ilgili yazdıklarını sınıf arkadaşlarına okuyor olabilir.
Çocuğun okuduğu metin size ne hissettirdi?
Cevap: Çocuğun okuduğum Metin bizlere başta mısın mesleğinden utandığı için çok üzüldüğünü daha sonra onu kabul edip utanmaması gurur duyması beni mutlu etti.
Soru : Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.
Ailemle beraber izlemiş olduğum peygamber efendimiz Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin animasyonunu sizlere anlatacağım.
Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Mekke’de bir nur olarak doğmuş. Karanlık Mekke şehrine Bir Güneş gibi aydınlatmıştır.
Çocukluğundan belli Emin ve güvenilir bir kişiliğe sahipti. İslam’ın ilanı ile beraber herkesin Müslümanlığa davet etmiş ve insanları kurtuluşa erdirmiştir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 239 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre eşleştiriniz.
Cevap:
(4) Öğretmen, filmden ne anladıklarını yazmalarını istedi.
(2) Başhemşire, hastane atıklarını kırmızı özel torbalara koyduğunu görünce beğendi.
(1) Aslı’nın annesi bu ay çalışmaya başladı. Aslı hiç hoşlanmıyor annesinin çalışmasından.
(3) Okulda, “Küçük Vida” adlı bir çizgi film gösterildi.
3. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metinden ne anladınız? Soruları cevaplayarak belirtiniz.
Aslı, niçin babasının işiyle övünüyormuş?
Cevap: Aslı babası sağlıkçı olduğu ve sağlık alanında büyük hizmetler verdiği için babasının işiyle övünüyormuş.
Aslı’nın annesi hastanede ne iş yapıyormuş?
Cevap: Aslı’nın annesi hastanede temizlik işi yapıyormuş.
Öğretmeni Aslı’nın durumunu fark edince ne yapmış?
Cevap: Öğretmeni Aslı’nın durumunu fark edince rehberlik öğretmeni Şile ile konuşarak okulda “Küçük Vida” adlı bir çizgi film gösterisi izletmiştir.
“Küçük Vida” filminde ne anlatılıyormuş?
Cevap: “Küçük Vida” filminde küçük ve önemsiz gibi görünen vidanın gevşemesi ile sarsılan gemiye anlatıyormuş.
Aslı’nın ödevi niçin çok beğenilmiş?
Cevap: Aslı’nın ödevi annesini ne kadar önemli bir iş yaptığını sevgisini katarak arkadaşlarına anlattığı için beğenilmiş.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 240 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki resimler hangi kelimelerle ilgili olabilir? İlgili kelimeleri resimlerin altına yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 235-238-239-240-241-242 Ada Yayıncılık”
5. Etkinlik
Soru : Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.
Her meslek toplumda düzeni işleyişini sağlayan bir mekanizmadır.
Her iş yapıldığı zaman içerisinde bir iş bile yarım yapıldığında toplumdaki düzen bozulmaya başlar.
Sonuç olarak herkes kendi görevini en iyi şekilde yerine getirmesi ve toplum içerisindeki düzenin ilerlemesi gerekir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 241 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aslı’nın annesi hastane atıklarını yandaki kırmızı özel çöp torbalarına koyuyor. Bunların atıldığı yere niçin “DİKKAT” yazıldığını arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Bu atıklar kimyasal atıklardır. Atıkların özenli bir şekilde poşetlenip bu şekilde atılması gerekir.
Soru : Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.
Günlük yaşantımızda birçok şekil sembol ve işaret hayatımızda yer almaktadır.
Bu işaretler bizlerin yaya olarak öğrenci olarak sürücü olarak nasıl hareket etmemiz ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini ifade eder.
Günlük hayatımızdaki şekil sembol ve işaretlerle beraber bizlerin tehlikeli bölgelerden korunması tehlikeleri nasıl gerçekleşebileceği hakkında bilgiler verir.
Sonuç olarak hayatımızda yer alan şekil sembol ve işaretlere dikkat ederek yaralanmalara ve kazalara engel olabiliriz. Bizlere uyarılarda bulunan ve koruyan bu işaret ve sembolleri dikkat etmeliyiz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 242 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz?
Evimizde ve okulumuzda çöpe atılan maddelerle ilgili yiyecek maddeleri yani geri dönüşülmeyen maddeler olarak ifade edilebilir.
Ülke ekonomisine geri kazandırılan atıklara örnek vermek gerekirse kağıtlar defterler kitaplar cam maddeler cam şişeler poşetler plastikler pet şişeler ve piller geri dönüşüm kutularına atıyoruz.
2. Sınıf Türkçe KitabıGülibik Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212
2. Sınıf Türkçe Kitabı Gülibik Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 203-208-209-210-211-212
Soru : Hangi hayvanların yavrularına civciv denir?
Cevap:
Tavuk ve hayvanların yavrularına civciv denir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 208 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Metnin görsellerini incelediniz. Bu metnin konusu ne olabilir? Tahmininizi yazınız.
Cevap:
Bence bu metinde ; bir çocuğun sahip olduğu tavuğun yumurtlaması ve civciv yapması hikaye konusu olabilir.
2. Etkinlik
Soru : Kelime kartlarını inceleyiniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten de araştırıp birer cümlede kullanınız.
Cevap:
İbik Kelimesi
Anlamı : Horoz şimdi benzeri hayvanların tepesindeki kırmızı renkli et parçasına denir.
Cümle : İbiği kızaran horoz büyümüş kabul edilir.
Saman Kelimesi
Anlamı : Baklagiller ve buğdaygillerden kurutulmuş sap yiyecek anlamına gelir.
Cümle : Kış aylarında samanla beraber buğday da hayvanlara verilmelidir
Kuluçka Kelimesi
Anlamı : Civciv çıkarmak amacıyla tavuğun yumurtalar üzerinde belli bir bölgede oturmasına denir.
Cümle : Kuluçka içerisinden rengarenk civcivler çıktı.
Yalak Kelimesi
Anlamı : Hayvanların içerisinden su içtiği tahtadan ve taştan olan kap.
Cümle : Yalak içerisinde dağdan gelen su hayvanların çok hoşuna giderdi.
Ahır Kelimesi
Anlamı : Evcil hayvanların barındığı yer.
Cümle : Kış ayı için ahırda tadilat vardı.
Gökkuşağı Kelimesi
Anlamı : Güneş ışınlarının Yağmur damlalarında veya sis bulutlarına yansıması mı kırılması sonucunda meydana gelen ışık olayıdır.
Cümle : Yağmur sonrası çıkan gökkuşağı insanları mutlu etti.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 209 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Soruları, okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız.
Gülibik nasıl bir horozmuş?
Cevap:
Gülibik ibi kart kan kırmızısı tüyleri kızıl siyahı gökkuşağı gibi renkleri olan bir horozmuş.
Çocuk, Gülibik’in doğduğu günle ilgili neler anımsıyor?
Cevap:
Gülibik’in doğduğu günü bugün gibi anımsıyormuş.
Kınalı, çocuğu niçin yumurtalardan uzaklaştırıyor olabilir?
Cevap:
Kınalı çocuğu yumurtalarına zarar geleceğini düşündüğünden uzaklaştırıyor olabilir.
Çocuk, ertesi gün gördüğü civcivleri neye benzetiyor?
Cevap:
Çocuk ertesi gün gördüğü civcivleri canlı bir yumurtaya benzetiyor.
Sürmegöz, niçin anırmaya başlamış?
Cevap:
Sürmegöz susadığını hissettiği için anırmaya başlamış.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 210 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Metinde hangi hayvanların adı geçiyor? Resimleriyle eşleştirip adı geçmeyen hayvanı “x” ile işaretleyiniz. Bu hayvanlar nasıl ses çıkarır? Sınıfta canlandırınız.
Cevap: Metinde koyun yoktur.
“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 203-208-209-210-211-212”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 211 Cevapları
Soru : Okuduğunuz hikâyede “Gülibik”, “Kınalı” ve “Sürmegöz” adları geçiyor. Bu adlar hangi hayvanlara verilmiş? Cümle içinde niçin büyük harfle başlatılarak yazılmış? Sonundaki ek niçin kesme işareti ( ’ ) ile ayrılmış?
Cevap:
Gülibik horoza
Kınalı tavuğa
Sürmegöz eşeğe
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerde hangi kelimeler arasına virgül konulmalı? Yazınız.
Cevap:
Koyunların etinden sütünden yününden yararlanırız, Elif Ediz Öykü Buğra ve ben çiftliğe gittik. bu cümlede özel isimlerin arasında virgül konulmalıdır. Elif, Ediz, Öykü, Buğra şeklinde olmalıdır.
Bir başka cümlemiz ise “Çiftlikte iki inek üç eşek beş tavuk bir horoz vardı.” dır. Bu cümlede de iki inek, üç eşek, beş tavuk şeklinde olmalıdır. Çünkü virgül cümle içinde aynı türden kelimeleri ayırmak için kullanılır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 212 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız. Başlık olarak bu hayvana verilen adı yazınız.