2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı El ve Tırnaklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 185, 186, 187, 188, 189


2. Sınıf Türkçe Kitabı El ve Tırnaklar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 185-186-187-188-189


Soru : El ve tırnak temizliği nasıl yapılır?


Kısa Cevap : “El ve tırnak temizliği nasıl yapılır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde el ve tırnak temizliği nasıl yapılacağını anlatıyoruz;

  • Ellerimizi yemekten önce yıkamalıyız
  • Ellerimiz bol su ve bol sabunla temizlenmelidir
  • Tırnaklarımız uzadığı zaman kesilmesi gerekir
  • Tırnaklarımızın arasına giren pislikleri temizlemeliyiz
  • Ellerimiz ve tırnaklarımız kirlendiğinde iyi bir şekilde temizlemeliyiz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 186 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki bilmecelerden hangilerinin cevapları aynı olabilir? Eşleştiriniz.


Cevap :

Sabun : Bilmece bildirmece, El üstünde kaydırmaca.

Sabun :  Aş gördüm, düş gördüm. Köpük kusan kuş gördüm.


2. Etkinlik


Soru : Soruları, şiire göre cevaplayınız. 


Eller tırnaklardan niçin hoşlanmıyor? 


Cevap :

Eller ; tırnaklardan hafta geçmeden tırnakların uzamasından hoşlanmıyor


Tırnaklar ellere temizlik için neler öneriyor? 


Cevap :

Tırnaklar ellere temizlik için tırnakların kesilmesini ve yıkanmasını öneriyor.


Soru : Şiirde, tırnaklar olmasa parmakların bir işe yaramayacağı söyleniyor. Bu görüşe katılıyor musunuz? Sizce tırnaklar niçin vardır? Arkadaşlarınızla konuşarak düşüncelerinizi açıklayınız. Konu dışına çıkmadan konuşunuz.


Cevap :

Şiirde tırnaklar olmasa parmaklarımızın bir işe yaramayacağını söyleniyor evet buna katılıyorum.

Tırnaklarımız parmaklarımızı güzelleştiriyor parmak ucu kemiklerimizin ve dokularının korunmasını sağladığı için onları korur.

Tırnaklar parmakların hissiyatını arttırmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 187 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki açıklamalar hangi kelimelerle ilgili olabilir? Noktalı yerlere yazarak belirtiniz.


Cevap :

Hafta : Birbiri ardınca gelen yedi günlük dönem.

Yarar : Bir şeyden elde edilen sonuç, fayda.

Kir : Herhangi bir şeyin veya vücudun üzerinde oluşan, biriken pislik.

Dert Yandı : Üzüntüsünü, derdini anlattı.

Parmak : İnsanda ve bazı hayvanlarda ellerin ve ayakların son bölümünü oluşturan boğumlu, oynak, uzunca organların her biri.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 188 Cevapları


Soru : Beden sağlığı ve temizliği konusunda bildiğiniz kısa şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Kısa Cevap : “Beden sağlığı ve temizliği konusunda bildiğiniz kısa şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

SAĞLIK

Kötü şeydir hastalık
Var mı sağlık gibisi?
Vücuduna iyi bak
Kolay bundan gerisi.

Temiz hava, bol gıda
Sağlık verir hep sana,
Çalışmak derde deva
Sağlık gerek insana.

Erken yatıp erkenden
Kalkmalıyız hepimiz,
Hasta olmamak için
Korunalım her an biz.

Atila Çakıroğlu 


4. Etkinlik


Soru : Noktalı yerleri, anlamlı olacak şekilde tamamlayınız. Cümlelerin sonuna uygun noktalama işareti koymayı unutmayınız.


Cevap :

Aa, bunu hiç  = düşünmedim.

Sağlıklı olmak için beden temizliğine = önem vermeliyiz.

Beslenme, spor, temizlik ve uyku sağlığımız = çok önemlidir.

Beden Eğitimi ve Spor dersinde  = beden ve vücut sağlığının önemini öğreniriz.

Sağlıklı beslenmek için neler = düzenli ve dengeli beslenmeliyiz.

Tırnaklarınız uzayınca kim  = kesecek.

Elleri yıkamak niçin = sabun kullanmalıyız.

Sağlıklı yaşamak için dengeli = beslenmeliyiz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 189 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Şiirdeki eksik kelimeleri, öğretmeniniz okurken tamamlayınız. Yazdıklarınızı gözden geçirerek gerekli düzeltmeleri yapınız.


Cevap :

EL VE TIRNAKLAR

Tırnaklardan dert yandı,
Bir aralık iki el:
Şu tırnaklar olmasa,
Parmaklarım ne güzel!

Daha hafta geçmeden,
Uzuyorlar sipsivri.
Yıkansa da içleri,
Yine kalıyor kirli…

Bu sözleri duyunca
Tırnaklar pek üzüldü.
Ellerin bu fikrine,
Şöyle diyerek güldü:

Uzar kesilen tırnak,
Her yıkanan kir çıkar.
Şu var ki, biz olmasak,
Parmaklar neye yarar?

İsmail Hakkı TALAS 



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 243-244-245-246-247 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Özgür Olmak ya da Olmamak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 243, 244, 245, 246, 247


2. Sınıf Türkçe Kitabı Özgür Olmak ya da Olmamak Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 243-244-245-246-247


Soru : “Ben özgür biriyim. Okula istediğim saatte gelirim.” diyen bir arkadaşınız sizce doğru mu düşünüyor? Niçin?


Kısa Cevap : ““Ben özgür biriyim. Okula istediğim saatte gelirim.” diyen bir arkadaşınız sizce doğru mu düşünüyor? Niçin?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayır. Ben Özgür biriyim okulda istediğim saatte gelirim diyen bir kişi doğru düşünüyor olamaz.

Çünkü bir öğrenci olarak görev ve sorumluluklarımız vardır. Bunların zamanında yapılması ve görev ve sorumluluklarımızın en iyi şekilde yapılması çok büyük bir önem ifade eder.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 245 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlüğünüzden araştırıp yazınız. Sonra bu kelimelerle cümleler kurunuz.


Cevap :

Özgür Kelimesi

Anlamı : Herhangi bir biçimde kısıtlamaya bir koşula bir zorunluluğa bağlı olmamak anlamında gelen bir kelimedir.

Cümle : Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları özgür ve hür olarak hayatlarını devam ettirir.


Seçmek Kelimesi

Anlamı : Benzer unsurlar arasında  hoşuna gidenini bir yana ayırarak tercih etmek

Cümle : Sınıf başkanlığı seçmek için oylama yaptık.


Zarar Kelimesi

Anlamı : Bir şeyin bir olayın yol açtığı kötü sonuç veya çıkardan yoksun kalma

Cümle : Zarar ettiği işten arkadaşların yardımıyla kazançlı çıktı.


Soru : Şu an canınız ne yapmak istiyor? Okulda olduğunuz için istediğinizi yapabilir misiniz? Yapmak istediğinizi hangi durumda gerçekleştirebilirsiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Şu an canınız ne yapmak istiyor? Okulda olduğunuz için istediğinizi yapabilir misiniz? Yapmak istediğinizi hangi durumda gerçekleştirebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Şu anda ailemle beraber güzel zamanlar geçirerek oyun oynamak isterdim.

Ancak okulda olduğumuz için istediğimiz her şeyi yapamayız. Özgür olmak okul zamanında dışarıda evde her zaman her istediğimiz yapabileceğimiz anlamına gelmez.

Özgürlük başkalarına zarar veriyorsa ve onların özgürlük alanını kısıtlıyorsa özgürlükten ayrılır.

Toplumda belli kurallar ve görev ve sorumluluklar bizlere kurallara uyarak yaşamamız gerektiğini söyler.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 246 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları cevaplayınız. 


“Ödevini yapamamak” sözünden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : ““Ödevini yapamamak” sözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Ödevini yapamamak” sözünden hastalık, yolculuk gibi durumlardan dolayı ödevini yapacak bir zamana sahip olmamak anlamına gelen bir sözdür.


“Ödevini yapmamak” ile “ödevini yapamamak” arasında ne fark var?


Kısa Cevap : ““Ödevini yapmamak” ile “ödevini yapamamak” arasında ne fark var?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Ödevini yapmamak” ile “ödevini yapamamak” arasında biri bilerek yapmamak diğeri ise imkan bulamadığından dolayı ödevini yapamamak anlamına gelen bir sözdür.


Sağlık kuralları özgürlüğümüzü nasıl sınırlıyor? 


Kısa Cevap : “Sağlık kuralları özgürlüğümüzü nasıl sınırlıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlık kuralları özgürlüğümüzü zararlı maddelerin vücudumuza verdiği tahrip sonucunda sınırlıyor.

Sağlık kurallarının bizleri sınırlamasının temel nedeni bedene verilen zarar ve sağlığımızın bozulmasından kaynaklanmaktadır.

Sonuç olarak sağlık kuralları özgürlüğümüzde sınırlamıyor bizleri yaşanabilecek sorunlara karşı uyarmaktadır.


Alışverişte her istediğimizi alabiliyor muyuz? Özgürlüğümüzü ne sınırlıyor?


Kısa Cevap : “Alışverişte her istediğimizi alabiliyor muyuz? Özgürlüğümüzü ne sınırlıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Alışverişlerde her istediğimizi alamıyoruz.

İlk olarak alışverişlerde özgürlüğümüzü kısıtlayan ihtiyaçlarımıza verdiğimiz önceliklerdir. İhtiyaçlarımız karşılandıktan sonra ailemizin izni ve maddi durumumuzun yeterliliğine göre isteklerimiz alınır.


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin karşıt anlamlarını bulup karşısına yazınız.


Cevap :

  • fayda: zarar
  • iyi: kötü
  • yok: var
  • kolay: zor
  • soru: cevap
  • ağlamak: gülmek
  • acı: tatlı
  • evet: hayır
  • pahalı: ucuz

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 247 Cevapları


Soru : Kendinizi özgür hissettiğiniz olayları ya da olaylar karşısındaki düşüncelerinizi günlüğünüze yazınız.


Kısa Cevap : “Kendinizi özgür hissettiğiniz olayları ya da olaylar karşısındaki düşüncelerinizi günlüğünüze yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kendimize Özgür hissettiğimiz olaylar karşısında mutlu olurum.

Bir birey olarak düşüncelerimizin alınması ve düşüncelerimizin karara dahil edilmesi bizleri sorumluluk sahibi ve seçme gibi haklara elverişli olmaya sağlar.

Örnek vermek gerekirse okul içerisinde sınıf başkanlığı seçimi aile içerisinde alınacak kararlarını seçimi gibi durumlarda kendimi özgür bir birey olarak hissediyorum.


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretleri yazılmamış. Noktalama işaretleriyle ilgili öğrendiklerinizi hatırlayınız. Gerekli işaretleri renkli kalemle yazınız.


Cevap :

  • Bugün okulda kararlaştırdık( .)
  • Ömer Özge Arda Songül Fırat ve ben parka oynamaya gittik( .)
  • Birlikte oynamak istedik ama bir türlü anlaşamadık( .)
  • Arda kaydırağa binmek için bekliyordu( .)
  • Songül salıncağa bindi(. )
  • Fırat kum havuzunda oynayalım dedi(. )
  • Ben durur muyum( ?)
  • Ben de istediğimi seçtim( .)
  • Birlikte oynamak istedik ama herkes istediğini yaptı(. )

5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, başlığı “Özgürlük” olan kısa bir şiir yazınız. Başlığı ve dizelerin ilk harfini büyük yazmayı unutmayınız.


Kısa Cevap : “Aşağıya, başlığı “Özgürlük” olan kısa bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Özgürlük

Özgürlük dediğin asalet

Atamdan bize vasiyet

Yol gösterici Cumhuriyet

Ne güzelsin Özgürlük

Özgürlük

Özgürlük var akıllarda

Nasıl özgür oluruz var sorularda

Dikkat var akıllarda

Özgürlük var vatanda.

Yol gösterici var Atamdan

Özgürlük var Cumhuriyetimde

Turan türküsü var kanımda

Özgürlük var Al bayrağımda



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167-168-169-170 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kazalardan Korunma ve İlk Yardım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kazalardan Korunma ve İlk Yardım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 166-167-168-169-170


Soru : Oyun oynarken kazalardan korunmak için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Oyun oynarken kazalardan korunmak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde oyun oynarken kazalardan korunmak için yapılması gereken şunlardır;

  • Güvenli alanların tercih edilmesi
  • Arkadaşlarımızla iyi bir şekilde oyun oynamak
  • Kazalar ve yaralanmalar karşı dikkat etmek
  • Oyunlarda hırstan öte eğlence için oynamalıyız
  • Oyunlar bize zevk vermelidir
  • Tehlikeli oyunlardan uzak durmalıyız.
  • Bisiklet scooter gibi araç gereçler kullanıldığı zaman dizlik bileklik ve başlık takılmalıdır.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 167 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Metnin başlığından ve resimlerinden yararlanarak konusunu tahmin ediniz.


Cevap :

Metin’le ilgili resim ve başlık incelendiği zaman metnin konusu yaralanan bir çocuğun tedavi edilmesi olarak tahmin edebiliriz.


2. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


Ev kazalarını önlemek için alınması gereken önerileri kim anlatıyor?


Cevap :

Ev kazalarını önlemek için alınması gereken önlemleri ilk yardım servisinde çalışan bir doktor anlatıyor.


Kazaları önlemek için büyükler neler yapmalıymış?


Cevap :

Kazaları önlemek için büyükler prizlere koruyucu başlık takmış küvetlere kaymayı önleyici malzemelerle değiştirmiş yere döktüğümüz yağ silmiş ilaç ve besinlerin son kullanma tarihine dikkat etmiştir.


Kazaları önlemede çocuklara düşen görevler nelermiş?


Cevap :

Kazaları önlemede çocuklara düşen görevler elektrikli ve ev aletlerini ıslak elleriyle dokunmamaları prizlerle oynamamaları ve oyun bittikten sonra etrafı toparlamaları görevleriymiş.


Ev kazalarında vücuttaki kanamayı durdurmak için ne yapılmalıymış?


Cevap :

Ev kazalarında vücuttaki kanamayı durdurmak için temiz elle Bir bez yardımıyla bastırılmalıyız.

Batan nesne bulunup çıkarılmalı bandajla yaralı yer sarılmalıdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 168 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını, ilgili resmin altına yazınız. Yeni öğrendiğiniz kelimeleri konuşmalarınızda kullanınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 166-167-168-169-170 Cevapları”

Soru : “İlk yardım” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırınız. Cümle içinde kullanıp aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : ““İlk yardım” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırınız. Cümle içinde kullanıp aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İlkyardım yaralanmış birine hiç vakit geçirilmeden bakılması gereken hastalara uygulanan ilk işlemi ifade eder.

İlk yardım ile ilgili cümleler;

Kaza yapan adama ilk yardıma çevredekiler yaptı.

Çocuk parkta düşünce ilk yardım yapıldı.

İlk yardım hayat kurtarır.

Sağlık ekipleri gelinceye kadar ilk yardım yapılmalıdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 169 Cevapları


Televizyonda izlediğiniz bir filmde ya da haberlerde geçen bir ev kazasını anlatınız. Kazanın nasıl olduğunu oluş sırasına göre anlatmayı unutmayınız. Konuşan arkadaşlarınızın el ve yüz hareketleriyle verdiği mesajlara dikkat ediniz.

Soru :  Dinlediğiniz metinde, kazalardan korunmak için bazı uyarılar verilmiş. Öğretmeniniz bu uyarıları sözlü yönerge olarak tekrarlarken siz de canlandırınız. Kazalardan korunmak için özellikle çocukların nelere dikkat etmesi gerektiğini sırasıyla oyunlaştırarak uygulayınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


4. Etkinlik


Soru : Evde, okulda, arabada ilk yardım malzemelerinin içine koyulduğu çantayı inceleyiniz. Üzerinde hangi şekil var? Bayrağımızdaki şekilden farkı nedir?


Kısa Cevap : “Evde, okulda, arabada ilk yardım malzemelerinin içine koyulduğu çantayı inceleyiniz. Üzerinde hangi şekil var? Bayrağımızdaki şekilden farkı nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bayramınızdan farklı olarak ilk yardım çantası üzerinde yıldız yoktur.

Ayrıca Hilal’in yüzü bayrağımızdan farklı olarak sağ tarafta değil sol tarafta bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 170 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Oyun oynarken hiç düşüp yaralandınız mı? Yaşadığınız bir olayı ve size yapılan ilk yardımı sırasıyla yazınız.


Kısa Cevap : “Oyun oynarken hiç düşüp yaralandınız mı? Yaşadığınız bir olayı ve size yapılan ilk yardımı sırasıyla yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun oynarken evet düştüm.

Dışarıda arkadaşlarımla saklambaç oynarken düşüp dizimi ve kolumu yaralamıştım.

Annem yaralarımı bir güzel temizledikten sonra tentürdiyot sürdü .

Kuruduktan sonra sargı bezi ile bir güzel sardıktan sonra yemeğimizi yedik ve dinlendim.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilge Hangi Sporu Yapacak? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilge Hangi Sporu Yapacak? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176


Soru : “Sağlık için spor yap.” sözüyle ne anlatılıyor?


Kısa Cevap : ““Sağlık için spor yap.” sözüyle ne anlatılıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlık için spor yap sözü bizlere sporun insanlara iyi geldiğini anlatıyor.

İşleyen demir paslanmaz misali insan da spor yaparak vücudun güçlenmesini sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 173 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyede ne anlatılıyor? Resimleri, olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 171-173-174-175-176 Cevapları”

Soru : Hikâyeyi, olayların oluş sırasına göre anlatınız. Konuşurken arkadaşlarınızın gözlerine bakarak göz teması kurunuz. Sesinizi sınıfta duyulacak şekilde ayarlayınız.


Cevap :

Metinde Bilge nasıl spor yapacağını düşünüyor.

Birden bir kızın köpeğimi tutun sesiyle irkilir. sonra hızlı bir şekilde köpeği yakalar. Kız bilge’ye teşekkür edip koşucu musun diye sorar.

Bilge ise hayır ama artık bunun için uğraşacağım sözünü verir ve spor dalını bulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 174 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları, hikâyeye göre cevaplayınız. 


Olay kimler arasında geçiyor? 


Cevap :

Metinde anlatılan olay; bilge kadın ve bilge’nin ailesi arasında geçiyor.


Bilge’nin ailesinde kimler, hangi sporları yapıyormuş?


Cevap :

Annesi jimnastikçi babası yüzücü kardeşi buz pateni ağabeyi basketbolcu


3. Etkinlik


Soru : Hikâyede hangi spor dallarının adı geçiyor? Resimlerin altına yazınız. Açıkta kalan resmin altına da ilgili sporun adını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 174 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 175 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Bilge, koşucu olmaya nasıl karar vermiş?


Cevap :

Bilge koşucu olmaya parkta kaçan bir köpeği yakaladığı zaman karar vermiş.


5. Etkinlik


Soru : Siz hangi spor takımına girmek isterdiniz? Bu takımla ilgili formu yönergelerine göre doldurunuz.


Cevap :

  • Adı, soyadı: Ümran Aydın
  • Yaşı: 8
  • Sınıfı: 2/C
  • Katılmak istediği takım: Basketbol

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 176 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Hangi spor dallarında top kullanılır? Bunlardan bildiğiniz birinin nasıl oynandığını sırasıyla yönergeler hâlinde yazınız.


Kısa Cevap : “Hangi spor dallarında top kullanılır? Bunlardan bildiğiniz birinin nasıl oynandığını sırasıyla yönergeler hâlinde yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Basketbol :

10’ar dakikalık 4 devreden oynanan bir spor dalıdır.

5’er oyunculardan 2 takım vardır.

Potalara belli bölgelerden atılan atışlar sonucunda puan elde edilmeye çalışılır.

Centilmenlik dışı faullerde ve oyuncunun atış sırasında vücuduna temas edilmesi sonucunda fauller alınır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-180-181-182-183-184 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kahvaltının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kahvaltının Önemi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-180-181-182-183-184


Soru : Kahvaltı yapmak niçin önemlidir?


Kısa Cevap : “Kahvaltı yapmak niçin önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kahvaltı yapmak bir insanın ihtiyaç duyduğu enerjinin ilk olarak sağlandığı öğündür.

Kahvaltı öğünü işte bu nedenle çok önemlidir. Kahvaltımızı iyi bir şekilde yaparak gün içerisinde ihtiyacımız olan besinleri karşılamış oluruz.

Bu sayede beden güçlenmiş olur yapacağımız işlerde ve alacağımız kararlarda doğru bir şekilde karar verebiliriz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 180 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz metne ve resimlerine göre cevaplayınız.


Sabahları vücudumuz niçin aç olurmuş?


Cevap :

Sabahları vücudumuzun aç olmasının nedeni gece uyurken enerji harcamamız ve vücudumuzun enerji ihtiyaç duymasından olurmuş.


Bilim insanları, kahvaltı yapan çocuklarda neler gözlemlemişler?


Cevap :

Bilim insanları kahvaltı yapan çocuklarda daha başarılı olduklarını gözlemlemişler.


Kahvaltı yapmayanlar niçin şekerli abur cuburlardan yemek isterlermiş?


Cevap :

Kahvaltı yapmayanlar enerji toplamak için şekerli ve abur cuburlar yemek isterlermiş.


İkinci resim, metindeki hangi anlatımı destekliyor?


Cevap :

İkinci resim; Abur cubur yerine kuru üzüm veya meyve yemeği destekliyor.


Sağlıklı atıştırmalıklar nelermiş? Sizce bunlara başka neler eklenebilir? Yazınız.


Cevap :

Sağlıklı atıştırmalıklar haşlanmış yumurta meyve suyu süt fıstık ezmesi reçelli ekmek meyveler zeytin peynir ve domates gibi şeylerdir.

Biz bunlara meyve suyu portakal suyu kuru kayısı ceviz fındık gibi şeyler ekleyebiliriz.


Soru : Kahvaltının önemini anlatan bu metinden neler öğrendiniz? Öğrendiğiniz yararlı bilgileri günlük yaşamınızda da uygulayacak mısınız? Kahvaltıda başka neler yemeye karar verdiniz? Arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşmanıza dinleyici grubuna göre, “Sevgili Arkadaşlar”, “Değerli Büyüklerim” gibi uygun ifadelerle başlayınız.


Cevap :

Değerli büyüklerim;

Sağlığımız için hepimiz düzenli ve dengeli bir şekilde beslenmeye dikkat etmeliyiz.

Çünkü vücudumuz sağlıklı ve iyi bir şekilde gelişmesi gerekir. Düzensiz ve sağlıksız beslendiğimizde vücudumuz bizlere çeşitli hastalıklarla beraber uyarılar verir.

Sağlıklı ve düzenli bir şekilde büyümemiz ve gelişmemiz açısından kahvaltı yapmalıyız. Bilim insanları yaptıkları araştırmalarla beraber kahvaltı yapan çocukların daha sağlıklı ve daha zeki olduklarını söylemişlerdir.

İşte bu nedenle kahvaltımızı iyi bir şekilde yapmalı sağlıklı ve düzenli bir şekilde gelişiminizi tamamlayarak güçlü bir birey olmalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 181 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamını önce sözlükten araştırınız. Sonra da kendini tanıtan kelimeyi bulunuz.


Cevap :

Atıştırmalık : Acele olarak ayak üstü yenen yiyeceğim. Sağlıklı olanlarım daha iyidir. Bil bakalım ben kimim?

Enerji : Organların çalışmasını, vücut ısısını sağlayan besinlerin oluşturduğu gücüm. Bil bakalım ben kimim?

Protein : Yumurta, et, süt gibi yiyeceklerde bulunurum. Hücrelerin ana maddesiyim. Bil bakalım ben kimim?

Kalsiyum : Kemiklerin gelişip çocukların büyümesi için gerekliyim. Ayrıca dişlerinizi korurum. Sütte, peynirde çokça bulunurum. Bil bakalım ben kimim?

Lifli Besin : Balkabağı, havuçta, daha birçok meyve ve sebzede bulunurum. Bağırsaklarınızı çalıştırır, yediklerinizi sindirmenize yardımcı olurum. Bil bakalım ben kimim?

Kahvaltı : Genellikle sabahları yenen hafif yemeğim. Sağlıklı besinlerle zenginleşirim. Bil bakalım ben kimim?


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 182 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki yiyecekleri “kahvaltılık” ve “abur cuburlar” olarak ayırınız. İlgili tepsilere, farklı renk kalemlerle çizerek eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 177-180-181-182-183-184 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 183 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Evinizde kahvaltıda yemek için özel olarak hangi yiyecekler yapılır? Örneğin yumurtayı nasıl tüketirsiniz? Bunlardan birini yapılış sırasına göre yazarak tarif ediniz.


Cevap :

Evimizde kahvaltıda yemek için özel olarak hazırlanan yemeklere örnek vermek gerekirse menemen soğanlı yumurta biberli yumurta tost gibi örnekler verilebilir.

Yumurtayı genel olarak haşlanmış olarak tüketiriz. Yumurtayı az çiğ olarak rafadan tercih ettiğim için 5-6 dakika kaynattıktan sonra altını kapatır yıkar ve bu şekilde kaşıkla yerim.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 184 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Kahvaltı yapmadan gelen ve okulda abur cubur yiyen bir arkadaşınız var. Bu arkadaşınıza kahvaltı yapmanın niçin önemli olduğunu anlatınız. Yazınızı, düzyazı ya da şiir gibi yazabilirsiniz.


Cevap :

Sevgili arkadaşım ;

Kahvaltı bizim günlük olarak gelişimimiz açısından büyük bir öneme sahiptir.

Kahvaltı yapan çocuklar daha başarılı oldukları için senin de kahvaltı yapmanı öneriyorum. Bu şekilde beden ve zihin sağlığın güçlenir ve ileride başarılı bir insan olursun.

İşte bu nedenle her sabah kahvaltını iyi bir şekilde yapmalı ve vücudunu diri ve güçlü tutmalısın.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-231-232-233-234 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kırmızı Domates’in Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kırmızı Domates’in Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-231-232-233-234


Soru : Sebze ve meyveler nerede satılır? Oraya nasıl getirilirler?


Kısa Cevap : “Sebze ve meyveler nerede satılır? Oraya nasıl getirilirler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Günümüzde sebze ve meyveler genel olarak manavlarda marketlerde süpermarketlerde ve market zincirlerde satılmaktadır.

Sebze ve meyveler ilk olarak çiftçiler tarafından tarlada hasat edilerek hazırlanır.

Çiftçiler tarafından hasat edilen sebze ve meyveler hale gönderilir. Hale gelen sebze ve meyveler buradan ihtiyaca göre marketlere ve manavlara gönderilerek hizmetimizi sunulur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 231 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Sorularla ilgili tahminlerinizi, metni dinlemeye ara verince yazınız.


Domatesler olgunlaştıktan sonra sizce ne olmuştur?


Cevap :

Domatesler olgunlaştıktan sonra toplanmaya başlamışlardır.


Kırmızı Domates arkadaşlarına ne söylemiş olabilir?


Cevap :

Kırmızı domates arkadaşlarına nereye gittiklerini birer birer sorup korkmuş olabilirler.


Bu sözleri duyan Kırmızı Domates ne hissetmiş olabilir?


Cevap :

Bu sözleri duyan kırmızı domates çocuklara sağlık verici olduğu için çok sevinmiş olabilir.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Dinlediğimiz metnin konusu domatesin tarladan hasat edildikten sonra yaşadığı yolculuklar ve besin değeri dolusu olarak ifade edilebilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 232 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Sözlüğünüzden “sebze” ve “meyve” kelimelerinin anlamlarını araştırıp öğreniniz. Birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap :

Sebze Kelimesi

Anlamı : Kuru veya çiğ olarak tüketilebilen besin değeri yüksek bitkilerdir.

Cümle : Sebzelerin besin değeri yüksektir.


Meyve Kelimesi

Anlamı : Doğada var olan bitkilerin çiçeklerinin döllenmesi sonucunda ortaya çıkan besin değeri yüksek yiyecek.

Cümle : Her akşam annem bizlere meyve ve süt verir.


Soru : Dinlediğiniz metinde hangi sebze ve meyvelerin adları geçiyor? Resimlerinin altına adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 230-231-232-233-234 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 233 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Domatesler, eve gelinceye kadar neler yaşadılar? Görsellerden de yararlanarak sırasıyla yazınız.


Cevap :

Birinci resimde  olarak domatesler yavaş yavaş kızarmaya başlamışlardır. tarlada olgunlaştıktan sonra toplanmaya başlamış domatesler biran kokmaya başlamıştır. Kırmızı ve güzel kokan domatesler kasalara konularak kamyona yüklenmiştir.

İkinci resimde kamyona yüklenen domatesler manavlarda sergilenmiş ve alıcısı için hazır hale getirilmiştir.

Üçüncü resimde manavlara gelen tüketici filelerin içine meyveleri ve sebzeleri koymuş. Burada çocuklara sağlık verdiklerini öğrenmişlerdir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 234 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metne, “Kırmızı Domates’in Yolculuğu” başlığından başka hangi başlıklar yazılabilir? Önerilerinizi yazınız.


Cevap :

1. Başlık Yiyecekler sofraya nasıl gelir

2. Başlık Meyve ve sebzenin yolculuğu


6. Etkinlik


Soru : Çiftçilerin emeği olmasa, işçiler çalışmasa meyve ve sebze üretimi olur muydu?


Cevap :

Elbette çiftçilerin emeği işçilerin çalışmazsa meyve ve sebze üretimi olmaz.

Üretim hattında en önemli faktör çiftçilerdir. İşte bu nedenle meyve sebzelerin üretimi için çiftçilere çok büyük bir görev düşmektedir.


Soru : Yediğiniz meyve ve sebzeleri yetiştiren, bize ulaştıran çiftçilere ve tarım işçilerine ne söylemek isterdiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazıp arkadaşlarınıza okuyunuz.


Kısa Cevap : “Yediğiniz meyve ve sebzeleri yetiştiren, bize ulaştıran çiftçilere ve tarım işçilerine ne söylemek isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sevgili çiftçiler ve tarım işçileri

Binbir emekle büyütmüş oldunuz meyve ve sebzeler manavlar ve marketler sayesinde elimize ulaştı.

Meyve sebzeler bizlere çeşitli yemeklerle beraber besin değeri yüksek yiyecekler sular. Emeğiniz ve çabanız sayesinde bu yiyeceklerle beraber güçlü ve sağlıklı bir birey olduk.

Sizler sayesinde sağlıklı bir yapıya ulaştığımız için çok teşekkür ederim.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-249-250-251-252 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252


2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252


Soru : Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?


Kısa Cevap : “Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi gördüğümüz zaman ona ihtiyaçlarını öncelik vermesi gerektiğini söyleriz.

Ayrıca gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi ailenin maddi durumunu düşünmeden hareket etmiş olur.

Bununla beraber ilk olarak ihtiyaçlar ardından istekler tercih edilmelidir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 249 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Resimleri verilen ürünleri inceleyiniz. Bilinçli bir tüketici olarak bunlardan hangilerinin ihtiyaç, hangilerinin istek olduğunu arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz. İlgili başlık altına adlarını yazınız.


Cevap :

İhtiyacımız olan ürünler = Peynir, meyve, kalem, el feneri

İsteğimiz olan ürünler = Balon, masal kitabı, maske, lolipop


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 250 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Işıtılı reklamlar çocuğu nasıl etkiliyor?


Cevap :

Işıklı reklamlar çocuğunun aklını karıştırıp iştahını kabartıyor.


2. Aklı karışan çocuk kendine neler soruyor?


Cevap :

Aklı karışan çocuk kendine çikolata mı alsam yoksa şeker mi oyuncak mı alsam yoksa hepsini mi diye sorular soruyor.


3. Çocuk, en iyisinin ne olduğuna karar veriyor?


Cevap :

Çocuk en iyisinin tuzaklara düşmeden gerektiği kadarını almaya karar veriyor.


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamını sözlükten araştırınız. Birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap :

Reklam Kelimesi

Anlamı : Bir şeyim geniş kitlelere ulaşmasını sağlanması onun benimsenmesi ve satın alınmasını sağlamak amacıyla düzenlenmiş olan söz ve yazı araçlarıyla yapılan bir tür tanıtım.

Cümle : Ürünleri reklam yaparak hızlı bir şekilde sattı.


İştah Kelimesi

Anlamı : Yemek yeme istediği

Cümle : Annesinin güzel yemekleriyle iştahı açıldı.


Raf Kelimesi

Anlamı : Ürünleri dizmek amacıyla tahtadan veya demirden yapılmış olan kat kat oluşan bölmeli levhalar

Cümle : Ürünleri rafa büyükten küçüğe doğru sıraladı.


İhtiyaç Kelimesi

Anlamı : Gereksinim, istek

Cümle : Alışverişlerde ilk olarak ihtiyaçlarımızı almalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 251 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.


Kısa Cevap : “Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yazı Uçar İzi Kalmaz

Her kalemiz bırakır ama bizimki asla.

İstediğin kadar yaz çiz kolaylıkla sil defter kitap aynı gönlün kadar temiz.


“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 252 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiiri, kitabınıza bakarak aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

IŞILTILI REKLAMLAR

Aklımı karıştırıyor
Işıltılı reklamlar.
İştahımı kabartıyor
Çerezle dolu raflar.

Soruyorum kendime:

Çikolata mı alsam,
Yoksa şeker mi?
Oyuncak mı alsam,
Yoksa hepsini mi?

En iyisi…

Gereği kadar almalı,
Tuzaklara düşmeden.
Kendi kendine sormalı,
İhtiyaç mı gerçekten?

Nursel ÇETİN Eşref KARADAĞ



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 213-214-215-216-217 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 213, 214, 215, 216, 217


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 213-214-215-216-217


Soru : Şu an hangi ayda ve mevsimdeyiz?


Cevap :

  • İlkbahar ve Nisan ayındayız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 215 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Okudunuz metnin konusu mevsimler ve zaman olarak ifade edebiliriz.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resimli bulmacayı çözünüz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 213-214-215-216-217 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 216 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Dünya’nın hareketleri sonucu oluşan zaman dilimlerine ne denir?


Cevap :

Dünya, kendi çevresinde bir kez dönünce 1 gün geçer.

Dünya, Güneş’in çevresinde bir kez dolanınca 1 yıl geçer.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız. 


Bir gün kaç saatten oluşur?


Cevap : Bir gün 24 saatten oluşur


Yeni bir gün ne zaman başlar?


Cevap : Gece yarısından sonra yeni bir gün başlar


Haftanın günleri neler?


Cevap : Pazartesi salı çarşamba perşembe cuma cumartesi pazar haftanın günleridir.


Bir yılda kaç ay var?


Cevap : Bir yılda 12 ay vardır.


Ayların adları nelerdir?


Cevap : Ocak şubat mart nisan mayıs haziran temmuz ağustos eylül ekim kasım ve Aralık ayların adlarıdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 217 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • var = yok
  • açık  = kapalı
  • gece = gündüz
  • sıcak = soğuk
  • yeni = eski
  • kısa = uzun
  • yaz = kış
  • gelir = gider

Soru : Bu kelimelerden birini, zıt anlamıyla birlikte bir cümlede kullanınız.


Cevap :

Yok : Evde şeker yok.

Kapalı : Soğuk havalarda pencere kapalı kalmalıdır.

Gündüz : Gündüzleri sıcak olur.

Soğuk : Kış aylarında hava soğuk olur.

Eski : Eski tableti yerine yeni tablet aldı.

Uzun : Uzun bir sınav sürecine girdi.

Kış : Kışın evlerimizde ısınmak için yakıt yakarız.

Gider : Giderleri karşılamak için babam işe gider.


6. Etkinlik


Soru : Hangi mevsimi, niçin seversiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Hangi mevsimi, niçin seversiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En çok sevdiğim mevsim kış mevsimidir.

Kış mevsiminde havalar ne kadar soğuk olursa olsun karla oynamak etrafım bembeyaza bürünmesi en çok sevdiğim durumdur.

En çok sevdiğim mevsim ilkbahar mevsimidir.

İlkbahar mevsiminde doğa uyanmaya başlar ve her yer çeşit çeşit çiçeklerle donatılmış olur.

Etrafın rengarenk çeşitli çiçeklerle dolması kuşların cıvıldaması ve doğanın tekrar canlanması Bu mevsime eşsiz kılar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 213-214-215-216-217 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222-223-224 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Üç Güneş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224


2. Sınıf Türkçe Kitabı Üç Güneş Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222-223-224


Soru : “Güneş, ısı ve ışık kaynağımızdır.” diyen biri ne söylemek istiyor?


Kısa Cevap : ““Güneş, ısı ve ışık kaynağımızdır.” diyen biri ne söylemek istiyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Güneş ısı ve ışık kaynağımızdır diyen bir kişi;

Güneşin bizleri ısıttığı ve sıcaklık kaynağı olduğunu

Güneşin çevremizi görmemizi sağladığını söylemek istiyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 220 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili resmi inceleyiniz. Sizce çocuk ne düşünüyor olabilir?


Cevap :

Şiirle ilgili resim incelendiği zaman çocuk portakalların güneşe benzediğini düşünüyor olabilir.


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime kartlarını inceleyiniz. Bu kelimelerin anlamlarını sözlükten de araştırınız. Birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap :

Palto Kelimesi

Anlamı : Hava soğuk olduğu zaman giysilerin üstüne giyilen giysi

Cümle : Kışın kendisine üşümemek için palto aldı.


Yakıt Kelimesi

Anlamı : Enerji elde etmek için kullanılan yakıt

Cümle :Kkış ayları sıcak geçmesi için bütün daireler apartmana yakıt aldılar.


Eldiven Kelimesi

Anlamı : Soğuktan korunmak için ele giyilen pamuksu yiyecek.

Cümle : Kar yağınca en kalın eldivenlerini seçerek giydi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 221 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : “Güneş” kelimesi size neleri çağrıştırıyor? Kelime haritasına yazarak belirtiniz. 


Cevap :

Maddeler halinde güneş kelimesinin bizlere çağrıştırdığı kelimeler şunlardır;

  1. Sarı rengi
  2. Turuncu rengi
  3. Isı
  4. Yaz mevsimi
  5. Kızarmak
  6. Terlemek
  7. Bronzlaşmak
  8. Doğanın canlanması
  9. Sabah
  10. Gün batımı
  11. Susamak
  12. Yüzmek
  13. Şort
  14. Yazlık elbiseler
  15. Deniz

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 222 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


Çocuk, gökyüzüne niçin portakal fırlatmak istiyor?


Cevap :

Çocuk gökyüzüne güneşi üçe çıkarmak için portakal fırlatmak istiyor.


Çocuk, portakalı niçin Güneş’e benzetiyor? Görselleri boyayarak açıklayınız.


Cevap :

Çocuk portakalı şekli ve rengine benzediği için güneşe benzetiyor.


Çocuk, hangi mevsimde Güneş’in üç tane olmasını istiyor?


Cevap :

Çocuk kış mevsiminde güneşe 3 tane olmasını istiyor.


Çocuk, Güneşlerin sayısı artınca hangi sorunların biteceğini düşünüyor?


Cevap :

Çocuk güneşlerin sayısı artınca yakıt derdinin ve giyim derdinin biteceğini düşünüyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 223 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Güneş’in doğuşunu, oluş sırasına göre yazınız.


“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 218-219-220-221-222-223-224 Cevapları”

Cevap :

Görselde birinci resimde Güneş henüz doğmamıştır. Hava karanlıktır.

Görselde ikinci resimde ise doğmaya başlayınca hava aydınlanmaya ve ısınmaya başladığını görürüz.

Görselde  üçüncü resimde ise ölene varmadan Güneş kafasını dağların ardından çıkarır.

Görselde  dördüncü resimde ise öğlen vaktinde tam tepede olduğunu görebiliriz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 224 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, sevdiğiniz bir şiirin dizelerini yazınız. 

Yazınız bitince kontrol ediniz. Yazınızda harf hatası, hece eksikliği varsa düzeltiniz.


Cevap :

Nazım Hikmet’ten Dünyayı Verelim Çocuklara Şiiri

Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne

Allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar

Oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında

Dünyayı çocuklara verelim

Kocaman bir elma gibi verelim

Sıcacık bir ekmek somunu gibi

Hiç değilse bir günlüğüne doysunlar

Dünyayı çocuklara verelim

Bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı

Çocuklar dünyayı alacak elimizden

Ölümsüz ağaçlar dikecekler



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 255-256 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 255, 256


2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 255-256


1. Aşağıdaki konuşmaları okuyunuz. Hangi çocuğun sorumluluk sahibi olduğunu işaretleyerek belirtiniz.


Cevap :

Annemle babam bana her konuda güvenirler. Birçok kez dışarıya çıkmama izin verdiler. Ben, onları izin verdiklerine pişman etmem. Öğütlerini dinlerim. Zararlı şeyler yapmam. Zamanında eve dönerim.


2. Aşağıdaki şekillerin anlamlarını yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 255-256 Cevapları”

3. Cümleyi tamamlayınız. 


Cevap :

Bazı atıklar çöp değildir. Bunlar ; geri dönüşüme katılacak maddelerdir. Bazı atıkları geri dönüşüme kazandırarak israf engellenmiş olur ve ekonomik olarak kazanç elde etmiş oluruz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 256 Cevapları


4. Alışveriş yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? Kısaca yazınız. 


Kısa Cevap : “Alışveriş yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? Kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Maddeler halinde alışveriş yaparken nelere dikkat etmemiz gereken hususlar şunlardır;

  1. İhtiyaçların belirlenmesi
  2. Son kullanma tarihi
  3. Yiyeceklerde tarım bakanlığı onayı
  4. Türkiye standartları endüstrisinin onayı
  5. İçerik bilgisi
  6. Zararlı maddelerin olup olmadığı
  7. Yiyeceklerde çürüme veya bozulmaların olmaması

Gibi hususlar alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken en temel hususlara örnek verebiliriz.


5. Aşağıda, bir yiyeceğin üretimi anlatılıyor. Görselleri inceleyiniz. Bu yiyeceğin soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini ve adını yazınız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 255-256 Cevapları”

Buğdayın soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini yazınız.

Kısa Cevap : “Buğdayın soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde buğdayın soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini şu şekilde ifade edilir ;

  1. Buğdayın tarlaya tohum olarak ekilmesi
  2. Buğdayın Filiz vererek olgunlaşması
  3. Buğdayın olgunlaştıktan sonra makineler yardımıyla toplanması
  4. Değirmen fabrikalarında öğütülerek un haline getirilmesi.
  5. Un haline getirilen buğdayın fırınlara gönderilmesi.
  6. Fırıncılar tarafından onun yoğrularak hamur hale getirilmesi
  7. Hamur hale getirilen buğdayın fırınlanarak ekmek haline getirilmesi
  8. Son olarak tüketiciye sunularak tüketilmesi.


 

Our Score
error: Content is protected !!