2. Sınıf Türkçe KitabıBölüşmek Kolay Değildir Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 253, 254
2. Sınıf Türkçe Kitabı Bölüşmek Kolay Değildir Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 253-254
BÖLÜŞMEK KOLAY DEĞİLDİR
Günde kaç kez “Bu haksızlık!” diyoruz acaba? Haksızlıkları ortadan kaldırmak için bir kural olmalı. Kimseyi kayırmayan bir kural…
Kendi doğum günüm’de pastadan herkes kadar yemem adil mi? Bu benim doğum günüm olduğuna göre, belki de başkalarından daha büyük bir parça almam daha adil olur.
Ama en iyi arkadaşlarım da daha fazla yemeli. Çünkü onları daha çok seviyorum ve küçükler daha az almalı. Çünkü onların mideleri daha küçük. Üç saattir yemek yemeyenler, bir saat önce yiyenlere göre daha fazla almalı.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 254 Cevapları
Off! Bölüşmek gitgide karmaşıklaşıyor. Sonuç olarak, herkesin aynı miktarda almasına karar vermek. Böylesi kolay ve hızlı. Öbür türlü tartışmayı bitiremezdik. Adalet, öncelikle bir paylaşım meselesi. Çünkü paylaşım kötü yapılırsa adalet sağlanamıyor.
2. Sınıf Türkçe KitabıFutbolcu Efe Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 190, 191, 192, 193, 194
2. Sınıf Türkçe Kitabı Futbolcu Efe Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 190-191-192-193-194
FUTBOLCU EFE
Efe, futbolu çok sevdiği hâlde bir türlü oynayamazdı. Bu nedenle arkadaşları onu mahalle takımında oynatmaz, ancak yedek oyuncu yaparlardı.
Bir gün Efe’ ye yeni bir futbol ayakkabısı alındı. Ama bu ayakkabı farklıydı. Çünkü konuşuyordu! Efe’nin üzüntüsünü anlamıştı. Ona, iyi
bir futbolcu nasıl olur, öğretecekti. Bunun için Efe’yle anlaşma yaptı. Antrenman için bahçeye çıktılar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 191 Cevapları
“Efe, her işte olduğu gibi futbolda da kurallar vardır.” dedi yeni futbol ayakkabısı. “Bu kuralları yerine getirmediğin sürece başarılı olamazsın. Yıllar önce, dünyaca ünlü futbolcu Pele’nin de antrenörüydüm. İlk antrenörlüğüm böyle başlamıştı. Pele de tıpkı senin gibiydi.
Düzenli çalışma, düzenli uyku ve düzenli beslenmeden sonra başarılı oldu. Şimdi sıra sende.” diye ekledi. Günlerce çalıştılar. Sonuçta Efe disiplinli bir futbolcu oldu. Uzun zamandır arkadaşlarının mahalle maçlarını izlemeye gidememişti. (…) Ertesi gün forması ile ayakkabılarını giyip arkadaşlarının yanına gitti. Maçta oynamak istediğini söyledi.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 192 Cevapları
“Bu iş sana göre değil. Şu anda final maçı var.” dedi arkadaşları. “Siz bilirsiniz. Bana ihtiyaç duyarsanız buradayım.” diye cevap verdi Efe.
Sonunda beklenen maç başladı. Efe’nin arkadaşları komşu mahallenin takımı karşısında çok zor durumdaydı. Bir bir yedikleri goller yetmiyor gibi sık sık sakatlananlar oluyordu. Derken üçüncü oyuncu da sakatlanarak maçı bırakmak zorunda kaldı. Yedek oyuncusu kalmayan hoca çaresizlikten Efe’yi oyuna aldı.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 193 Cevapları
Efe, sahaya girmesiyle birlikte fırtına gibi esmeye başladı. Karşısında hiçbir rakip dayanmıyor, gol üstüne gol atıyordu. İzleyiciler onu ayakta alkışlıyor, “Efe! Efe!” diye tezahürat yağdırıyorlardı. Bu durumu gören arkadaşları şaşkınlık içerisinde onu izlemekten kendilerini alamıyorlardı. Yenilirken Efe’nin attığı altı golle şampiyon oldular.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 194 Cevapları
Arkadaşları Efe’yi sevinçle kucakladılar. Çalıştırıcı hoca: “Efe, yıllardır beklediğimiz kupaya senin sayende sahip olduk. Bu kupa ancak senin ellerine yakışır.” dedi.
Efe arkadaşlarının omzundan indi. Hayallerini süsleyen kupayı alıp öptü. Sonra da onu havaya kaldırıp seyircileri selamladı. (…) Efe, başarının programlı çalışmayla birlikte geldiğini, konuşan ayakkabıları sayesinde öğrendi.
2. Sınıf Türkçe KitabıAklımdaki İcatlar Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 160, 161, 162
2. Sınıf Türkçe Kitabı Aklımdaki İcatlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 160-161-162
AKLIMDAKİ İCATLAR
Adım Zeynep. İlçemizde yapılacak icat yarışmasına katılacağım. Herkes bana güveniyor. Tam bir şeyler bulmuşken okulda düştüm. Bunun üzerine biraz aklım karıştı. Yine de ne icat edebilirim diye düşünüyorum.
Bir gün arkadaşım Dilara bana çok güzel bir kalem hediye etti. Işıklı… Evet evet, tam tepesinde bir ışığı var. Ne kadar da güzel. Dilara bana bu ışığı verince aklıma parlak bir fikir geldi, ışıklı terlik yapmak. Yaşasın! Daha önce neden aklıma gelmedi. Gece yataktan kalkıp su içmek isteyen biri olduğunda, ışıklı terlikle, karanlık evde yolunu bulabilir. Ne kadar güzel ve yararlı bir icat, öyle değil mi? Artık işe koyulmalıyım. Öğretmenimin yanına koştum ve fikrini aldım.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 161 Cevapları
Işıklı terlikle ilgili çalışmalara hemen başladık. (…) Bir hafta içinde öğretmenimle beraber el ele vererek güzel bir ışıklı terlik yaptık.
Başka bir zaman da, uçan terlik yapsak ne güzel olur. Öğretmenime söyledim, gülümsedi. Uçan bir terliğim olsa ayağıma takar, sabahtan akşama kadar uçar dururdum.
– Çocukların hayalleri çok geniş oluyor, dedi öğretmenim. Ama senin hayallerinin ucu bucağı yok, diye de ekledi.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 162 Cevapları
Ben biraz daha tuhaf bir çocuktum demek. Ne yapayım işte ben de böyle biriydim.
İcadımı tanıtma zamanına kadar güzel bir sunuş hazırlamam gerekiyordu. (…) Bu icadın ne kadar faydalı olduğunu jüri üyelerine anlatmalıydım. (…) İnşallah bu işin altından kalkabilirim. Çünkü icat yapmakla iş bitmiyor. Bir de icadını anlatmak ve karşındakini ikna etmek gerekiyor. (…)
Sonunda icadımı tanıttım. Yarışmaya katıldım ve birinci oldum!
2. Sınıf Türkçe KitabıTuhaf Köpek Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 129, 130
2. Sınıf Türkçe Kitabı Tuhaf Köpek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 129-130
TUHAF KÖPEK
(…) Büyük bir ovada birkaç köpek birlikte yaşıyormuş. Bu köpeklerin renkleri çeşit çeşitmiş. Birisi siyah, birisi beyaz, birisi kahverengiymiş. Bir gün oraya benekli bir köpek gelmiş. Diğer köpekler onu uzaktan görünce şaşkınlıktan bakakalmışlar. Siyah köpek,
– Vay, bu nasıl bir köpek? Neden onun postu böyle benek benek, diye havlamış.
Diğeri,
– Ben hiç böyle köpek görmedim! Bence o hasta, diye atılmış. (…) Benekli köpek söylenenlerden habersiz yanlarına gitmiş. Onlarla tanışıp dost olmak istemiş. Ama diğer köpekler birden havlamaya başlamışlar.
Benekli köpek korkarak,
– Neden böyle yapıyorsunuz, demiş. Siyah köpek,
– Çabuk buradan git! Bizden uzak dur! Bize hastalığın bulaşır, diye hırlamış. (…)
Daha sonra hep birlikte havlamaya başlamışlar. Zavallı benekli köpek mecburen oradan uzaklaşmış. Bundan sonra benekli köpek yalnız kalmış. Her gün uzaktan diğer köpekleri seyrediyor, onlarla ovada oynamak istiyormuş. (…)
Günler geçmiş. Bir gün ovaya bir koyun sürüsü gelmiş. Sürünün başında da bir çoban köpeği varmış. (…) Çoban köpeği birden üzgün üzgün oturan benekli köpeği fark etmiş. (…)
– Neyin var? Neden bu kadar üzgünsün, diye sormuş. Benekli köpek şaşışarak ona bakmış.
– Sen neden geldin? Yani neden benden korkmuyorsun, demiş. (…)
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 130 Cevapları
Çoban köpeği,
– Neden korkayım ki, deyince benekli köpek ona başına gelenleri anlatmış.
Çoban köpeği,
– Ben daha önce bir köyde senin gibi bir köpek görmüştüm. Hem görmemiş olsam da ne var ki korkacak. Her köpeğin postu aynı olmaz, demiş.
En iyisi sen burada sürüyü bekle, ben de gidip onlarla konuşayım, diyerek diğer köpeklerin yanına gitmiş. (…) Korkacak bir şey olmadığını, pek çok hayvanın birbirinden farklı olduğunu anlatmış.
– Kim bilir, demiş. Dünyada bizim bilmediğimiz ne farklı boylarda, renklerde köpekler vardır…
Beyaz köpek,
– O zaman sadece benekli köpeklerin olduğu bir ovaya gitsek bizi de hasta sanabilirlerdi, diye atılmış.
Kahverengi köpek,
– Evet, bu ne kadar üzücü olurdu, demiş. (…)
Siyah köpek,
– Evet, demek ne saçma bir iş yapmışız, demiş. Bir süre sessizce durmuşlar. Hatalarını anlamış ve çok utanmışlar. Koşarak benekli köpeğin yanına gelmişler ve ondan özür dilemişler. Benekli köpek özürlerini kabul etmiş. Artık ondan korkmadıkları için çok mutluymuş. Bundan sonra ovada hep beraber neşe içinde oynamışlar.
2. Sınıf Türkçe KitabıÜlkemi Seviyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 96, 97, 98, 99
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemi Seviyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 96-97-98-99
ÜLKEMİ SEVİYORUM
Altı arkadaş kendi aramızda “Sevgi Çemberi” adlı çok yararlı bir oyun icat ettik. Her hafta birimizin evinde toplanıp seçtiğimiz konu üstüne konuşuyoruz. O haftaki konumuz ülke sevgisiydi. İsmail, ülke sevgisiyle ilgili bir anısını anlattı.
Geçen yaz, ailece sahil bölgelerini kapsayan uzun bir tatile çıkmıştık. Gezimizin son durağı Çanakkale’ydi. Araba vapurunda tanıştığımız
yaşlı bir amca, bize Şehitler Abidesi’ ni gezdirdi. Sorduğumuz her soruya sabırla cevap veriyordu. Bir ara yol kenarında, bir insan heykeline rastladık. Meraklanmıştım: “Amca, bu kimin heykeli?” diye sordum.
Yaşlı adam derin bir iç geçirdikten sonra, “Bu heykel, başka canları yaşatmak için kendi canını feda eden bir kahramana aittir.” dedi.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 97 Cevapları
Sonra hikâyeyi anlattı. Heykel, bir orman müdürüne aitmiş. Bölgede çıkan büyük bir orman yangınını söndürmeye çalışırken alevler çevresini sarmış ve kurtulamamış. (…)
Yaşlı amca, öyküyü bitirdikten sonra bana dönüp: “Bu bir sevgi işidir evlat.” dedi. “Bir şeyi çok seversen onun uğruna mücadele edebilirsin.” (…)
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 98 Cevapları
Bir süre sonra çevresinde anıtların yer aldığı bir tepeye ulaştık. Tepenin eteklerinde, yeşillikler içine kurulmuş kocaman bir şehitlik vardı. Yaşlı amca: “İşte burası Bomba Sırtı.” dedi. “Çanakkale savaşlarının en yoğun çarpışmaları burada yaşandı.
Burası, bu toprağı vatan yapan şehitlerimize aittir. (…)” Yaşlı amca, bunları anlatırken duygulanmıştı. Ellerini açıp şehitlerimiz için dua etti. Biz de onunla birlikte “amin” dedik. (…)
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 99 Cevapları
Babamın kolundan tutup: “Baba, insanlar niçin savaşırlar?” diye sordum.
“Kendilerine ait olan toprağı korumak için.” dedi babam. “Peki, kendimize ait olan toprak hangisidir? Bir toprak nasıl kendimize ait olur?” “Emek verip geliştirdiğimiz, üzerinde kendi uygarlığımızı kurduğumuz topraklar bizimdir oğlum…”
O gün vatan sevgisi ve fedakârlıkla ilgili çok şey öğrenmiştim. Ne mutlu bize ki üç tarafı denizlerle çevrili cennet gibi bir ülkemiz var. Bayrağımız özgürce dalgalanıyor. Doğrusu, ülkemi çok seviyorum.”
2. Sınıf Türkçe KitabıÇocukluğumdaki Bayramlar Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 67, 68
2. Sınıf Türkçe Kitabı Çocukluğumdaki Bayramlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 67-68
ÇOCUKLUĞUMDAKİ BAYRAMLAR
Bayram öncesi annem bizi terziye götürürdü. Kardeşlerimle bana bayramlık elbise diktirirdi. Babam da bayram tebriği için kartlar hazırlardı. Bayram arifesinde doğduğum için Kurban Bayramı ’nı, Ramazan Bayramı ’ndan birazcık daha fazla severdim.
Perşembe günleri banyo günümüzdü. Arife günleri de tepeden tırnağa yıkanırdık. Babam Kur’ an okurdu sessizce. Bayramlarda güneş doğmadan kalkardık. Uyandığımızda babam, bayram namazına gitmiş olurdu. O döner dönmez bayramlaşma töreni başlardı evde.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 68 Cevapları
Önce babamızın elini öper bayram harçlıklarımızı alırdık. Sonra annemizin, ninemizin ellerini öperdik. Derken ilk misafirler gelirdi. Kahvelerini içer, şekerlerini alıp giderlerdi. (…)
Ben, Şükrü ağabeyin yolunu gözlerdim hep. Bayram yerine o götürürdü beni. Orada atlıkarıncaya biner, Karagöz oyunu seyrederdik. Sonra da sinemada film izlerdik. (…)
Ertesi günkü bayram gezmelerine annemle babam beni de götürürlerdi. Akraba ve tanıdıklarımıza giderdik. (…)
2. Sınıf Türkçe KitabıSevgi Bir Kuştur Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 38
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgi Bir Kuştur Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 38 Cevapları
SEVGİ BİR KUŞTUR
Dün okulda
Sevgi nedir, diye
Sordu öğretmenimiz.
Parmağımı kaldırıp
Usulca dedim ki:
Sevgi bir kuştur.
Öğretmenim,
Sevgi bir kuştur.
Biz uyuyunca
Yüreğimize konan,
Uyanınca
Maviliklere uçan.
İlkokul 2. Sınıf TürkçeAda Yayıncılık Ders KitabıSayfa ve Metin Cevapları
İlkokul öğretim yılınızda siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla Türkçe Öğretmenimiz tarafından “2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları Ada Yayıncılık” konusu açılarak siz değerli öğrencilerimizin hizmetine sunulmuştur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları Ada Yayıncılık”
“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşmak için aşağıda yer alan metin isimlerine veya sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde dilediğiniz cevaplara ulaşarak Türkçe Ders Kitabı cevaplarınızı yapabilirsiniz. “2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak Türkçe Ders Kitabı hakkında aklınıza takılan cevaplara ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Kitabı Cevapları
1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Sayfa cevapları için tıklayınız.