2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 56-59-60-61-62

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Nasrettin Hoca’nın Köyünde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


Nasrettin Hoca’nın Köyünde Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 56 Cevapları

Soru : Metnin başlığı size neler çağrıştırıyor?


Cevap :
Metnin başlığı bana çok sevdiğim masallarda ve çizgi filmlerde gördüğüm Nasreddin hocayı ve onun köyünde olacak olan bazı olayları çağrıştırıyor. Nasreddin Hoca hakkında çok güzel şeyler duydum. Hikayeleri çok komik ve çok güzel bir dedeye benziyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 59 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :
Yamaç :  Dağın veya tepenin herhangi bir yanı.
Medrese :  Geçmiş dönemlerdeki eğitim kurumu, okul.
Kerpiç :  Duvar örmek için kurutulmuş saman ve balçık karışımı, ilkel tuğla.
Güleç : Her zaman gülümseyen.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 60 Cevapları

Soru : Okuduğunuz metinden neler öğrendiniz? Sırasıyla arkadaşlarınıza anlatınız. Bu metin bir şiir mi, düz yazı mı? Hatırlayınız.


Cevap :
Bu metin düz yazıdır. Düz yazı şeklinde yazılmıştır. Okumuş olduğum bu metinde Nasreddin Hoca’ nın hangi köyden olduğu, bu köye nasıl gidildiği, oradaki insanların nasıl olduğu gibi köy hakkında bazı bilgileri öğrendim.


2. Etkinlik


Soru : Metnin resimlerini inceleyiniz. Resimler, metindeki hangi anlatımları destekliyor? Anlatınız.


Cevap :
Resimler metnin manası ile çok uyumlu ve yerinde olmuş. Resimlerde Nasreddin Hoca’ nın heykeli ve köyüne nasıl gidildiği gibi konu içeriğini anlatan resimler konması çok daha eğlenceli ve anlaması kolay yapmıştır.


Soru : Yandaki resimde trafik levhası nereyi gösteriyor?


Cevap :
Yandaki resimde trafik levhası, Nasreddin Hoca’ nın köyüne 4 km kaldığını göstermiştir.


Soru : Aşağıdaki işaret, belli taşıt araçlarının park yerini belirtir. Bu işaretin anlamını arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.


Cevap :  Özel gereksinimleri olan kardeşimizin park alanını göstermektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Metinde, Nasrettin Hoca’nın hangi fıkrası hatırlatılmış? Resimlerden yararlanarak anlatınız.


Cevap :
Metinde, Nasrettin Hoca’ nın “parayı veren düdüğü çalar” fıkrası hatırlatılmış. Resimlerde de anlatıldığı gibi heyecanla beklemişler ve Nasreddin Hoca fıkrasını anlatarak kim parayı verdiyse onun kazanacağını söylüyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 62 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Metinde başka hangi özel adlar geçiyor? İlgili başlık altına yazınız. 


Cevap :
İnsan adı : Nasrettin Hoca ve çocuklar
Yerleşim yeri adı: Sivrihisar, Hortu, Eskişehir, Ankara


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerle cümleler oluşturunuz. Bu cümleleri satırlara yazınız.


Cevap :

  • Nasrettin Hoca eşeğine ters binmiş.
  • Hoca parayı veren çocuğa düdük almış.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 47-50-51-52-53-54-55

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Aslı’nın Dönüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55


Aslı’nın Dönüşü Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 47 Cevapları

Soru : Sizce hangi eserlere “tarihî eser” denir?


Cevap : Bence eskiden yaşayan insanların bırakmış oldukları eserlere veya hayatlarından kalan kalıntılara “tarihi eser” denir. Tarihi eserler bazen bir yazı , bazen bir sanat eseri  bazen de ev gibi yapıtlar şeklinde olabilir . Bu eserler bizlere geçmiş hakkında bilgiler verir. Bazen bilinen tarih bilgilerini bile değiştirebilir. Bizlerinde şu anki eserleri veya yaptıkları yüzyıllar sonra “tarihi eser” olacaktır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 50 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Kelime kartlarından yararlanarak metinde geçen tarihî eserleri inceleyiniz.


Cevap : Süleymaniye Camii, Topkapı Sarayı, Ayasofya Camii, Selimiye Camii


Soru : Çevrenizde ya da gittiğiniz farklı şehirlerde tarihî eser gördünüz mü? Sizi çok etkileyen bir tarihî eseri arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Ben Ankara ‘ da Ankara Kalesi’ ni ziyaret etmiştim. Kalenin büyüklüğü ve tepeye yapılması çok dikkatimi çekmişti. İnsanların eskiden makineler olmadan bu kadar büyük yerler inşa etmesi bana çok şaşırtıcı gelmişti. Kaleye çıktığımız zaman Ankara’ nın birçok yerini görebiliyorsunuz. Bu bana çok etkileyici geldi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları

Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :
rehber : Gezilerde o yer hakkında bilgi veren kişi veya obje.
muhteşem : Görkemli, güzel olan.


Soru : Bulunduğunuz şehre gelen turistler hangi tarihî yerleri geziyorlar? Yaşadığınız yerde doğal güzelliği olan nereler var?


Cevap : Ankara’ da gezilecek çok yer var. Türistler burayı çok ziyaret ediyor. İnsanlar gezmek için olmasa bile Anıtkabir ve başkent olduğu için mutlaka bu güzel şehre uğruyorlar.
Ankara’da gezilecek tarihi yerlerden bazıları;
Anıtkabir.
Ankara Kalesi.
3. Hamamönü
Roma Hamamı
Kurtuluş Savaşı Müzesi – Eski Meclis Binası
Cumhuriyet Müzesi – II. TBMM Binası
7. Jülien Sütunu.
8. Augustus Tapınağı


Soru : Siz de büyüklerinizle birlikte ilinizdeki tarihî ve turistik yerleri geziniz. Buraların fotoğrafını ya da videosunu çekip sınıfta arkadaşlarınıza izletiniz.


Cevap :


2. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyedeki kişi ve varlıkları sınıfça belirleyip aşağıya yazınız.


Cevap :
Hikâyede geçen kişiler : Mimar Sinan, Fatih Sultan Mehmet, Kanuni Sultan Süleyman, Aslı, babası, amcası ve amcasının oğlu
Hikâyedeki diğer varlıklar : Süleymaniye Cami, Edirne Selimiye Cami, Topkapı Sarayı


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 52 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


Aslı, niçin Türkiye’yi tanımıyordu?
Cevap :


Derya, hangi ödevi yapacaktı?
Cevap :


Derya, Aslı’ya ulusça sahip olduğumuz hangi değerin adını söyledi?
Cevap :


Mimar Sinan’ın yaptığı camilerin adları nedir?
Cevap :


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki haritadan, hikâyede adı geçen illeri bulup işaretleyiniz.


Cevap : Edirne ve İstanbul


Soru : Hikâyede iki ülke adı geçiyor. Bu ülkelerin adını, birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap :
Türkiye :
Almanya :


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 54 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyede kişilerin, yer ve yapı adlarının ilk harfleri nasıl yazılmış? Bu adların aldığı ek nasıl yazılmış? İnceleyiniz.


Cevap :


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 55 Cevapları

Soru : Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım hatalarını bulunuz. Alt satıra doğrusunu yazınız.


Yaz tatilinde arkadaşım Mehmet’in elazığ’daki köyüne gittik.
Cevap :


Sinemada, Keloğlanın Eşeği adlı filmi izlemeye gittik. Ben de okan kadar güldüm.
Cevap :


İstanbul’da bir de sultan ahmet camisi var. Gördünüz mü?
Cevap :



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 42-43-44-45-46

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 29 Ekim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


29 Ekim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 42. Sayfa Cevapları

Soru : “Cumhuriyet Bayramı” size neler çağrıştırıyor?


Cevap : “Cumhuriyet Bayramı” bana Kurtuluş Savaşı’ nda verilen büyük mücadelelerden sonra kazanılan Cumhuriyetimizi kutlamayı çağrıştırıyor. Eski büyüklerimiz bu vatanı kurtarmak ve bize güvenli bir şekilde verebilmek için canlarını feda ettiler. Büyük kahramanlıklar ve mücadeleler gösterildi. Bu mücadeleler sonrasında büyük başarılar elde edildi. Bu başarıların sonucunda ise Cumhuriyet kuruldu. Cumhuriyet Bayramı da bu önemli günün kutlandığı gündür.


Soru : Şiirle ilgili resmi inceleyerek resimde gördüklerinizi yorumlayınız.


Cevap : Resimde bu önemli günün nasıl kutlandığı gösterilmektedir. Şanlı ordumuz ve Atamız bu günü bizlere armağan etmiştir.


1. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Dinlediğim şiirin konusu Cumhuriyet ve Mustafa Kemal’ dir.


Soru : Okulunuzda Cumhuriyet Bayramı kutlamaları için hangi hazırlıklar yapıldı? İşitilebilir bir ses tonuyla arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Öncelikle bugün hakkında yarışmalar düzenlenerek haberler verildi. Okulda öğretmenlerimiz bize bugün hakkında her yıl ve o gün yaklaşınca da bilgiler vermeye başladı. Yarışmaya katılan arkadaşlarımız ellerinden gelen en güzel eserleri yaparak yarışmaya katıldılar. O gün okulumuzda günün anlamını belirten konuşmalar ve kutlamalar yapıldı. Yarışmada kazanan arkadaşlarımıza ise ödüller verildi.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizede koyu yazılan kelimenin anlamını bulunuz. 

“Atatürk vardı dümende.”


Cevap :
Dümen : Hava ve deniz taşıtlarının, taşıta yön vermeye yarayan devingen parçası


Soru : Deniz taşıtlarındaki dümen ile kara taşıtlarındaki direksiyon arasında nasıl bir benzerlik var?


Cevap : Deniz taşıtlarındaki dümen ile kara taşıtlarındaki direksiyon arasındaki benzerlik yön vermeye yaraması ve şeklinin çok benziyor olmasıdır.


Soru : Dümeni ve direksiyonu doğru kullanmak niçin önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Dümeni ve direksiyonu doğru kullanmak gideceğin yere ulaşmak ve kazalardan korunmak için önemlidir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 44. Sayfa Cevapları

Soru : “Al” ve “kırmızı” kelimelerini kullanarak yeni cümleler oluşturunuz.


Cevap :
Al: Al bayrağım ne kadar da değerli.
Al kırmızı demektir.
Kırmızı: Kırmızı elbisen sana çok yakışmış
Kırmızı eldivenleri ile kar topu oynuyordu.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 45. Sayfa Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.


Şiire göre 29 Ekim tarihinin özelliği nedir?
Cevap :  Şiire göre 29 Ekim ,Cumhuriyet’ in kurulduğu ve ilan edildiği gündür.


Cumhuriyet’in ilan edilmesinde Atatürk’ ün gösterdiği çaba hangi dizede anlatılmış? Bu dizeyi işaretleyiniz.
Cevap :
() Göğü öpsün al bayraklar
(X) Atatürk vardı dümende
() Türk milleti sen de övün


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz şiirin başlığı, konusuyla uyumlu mu? Bu şiire başka hangi başlık verilebilir? Bir örnek yazınız.


Cevap : Evet uyumludur.


Soru : Cumhuriyet Bayramı ve Atatürk’le ilgili kısa şiirler bulup arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
ATATÜRK
Atatürküm eğilmiş vatan haritasına
Görmedim tunç yüzünde böylesine geceler
Atatürk neylesin memleketin yarasına
Uçup gitmiş elinden eski makbul çareler
Nerde istiklâl harbinin o mutlu günleri
Türlü düşmana karşı kazanılan zaferi
Hiç sanmam öyle ağarsın bir daha tan yeri
Atatürküm ben ölecek adam değildim der.
Git hemşehrim git kardeşim toprağına yüz sür
Odur karşı kıyadan cümlemizi düşünür
Resimlerinde bile melül mahzun düşünür
Atatürküm kabrinde rahat uyumak ister.
Cahit Sıtkı TARANCI


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 46 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizelerde hangi kelimelerin ilk harfi büyük yazılmış?

Yirmi dokuz Ekim bugün
Cumhuriyet Bayramı var.


Cevap : Yirmi , Ekim ve Cumhuriyet Bayramı


Soru : Aşağıda, yıl içinde kutladığımız millî bayramların adı ve kutlandığı tarih verilmiştir. Okuyup alt satırlara yazınız.


Cevap : Verilen bilgileri boş alana yazınız.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 39-40

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 39, 40


1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 39. Sayfa Cevapları

1. Noktalı yerleri, aşağıdaki kelimelerden uygun olanıyla tamamlayınız.

sevgisiz istiyor arkadaşlarım şimdi


Cevap : Tatilde arkadaşlarımla oyunlar oynadık. Onlarla vakit geçirmek çok güzeldi. İyi ki arkadaşlarım var. İnsan arkadaşsız yapamıyor. Daha doğrusu sevgisiz yapamıyor. Hep sevdikleriyle arkadaşlarıyla beraber olmak istiyor.


2. Çocuklarla özelliklerini eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 39-40”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 40. Sayfa Cevapları

3. Aşağıdaki metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.

Ceren, servise bindi. Sınıf arkadaşı Ozan üzgündü. Belli ki bir sorunu vardı. Ceren: “Neyin var Ozan? Pek iyi görünmüyorsun.”
dedi. Ozan cevap vermedi. Ceren, ona yardımcı olmak istiyordu. “Biz arkadaş değil miyiz? Öğretmenimiz de ‘Dertler paylaştıkça azalır, sevinçler paylaşınca çoğalır.’ demiyor mu?” diye üsteledi. Ozan: “Haklısın.” dedi. “Dün elektrikler kesildiği için ödevimi yapamadım, onun için üzgünüm.” Ceren: “Bunda üzülecek ne var? Öğretmenimize söylersin. O da anlayışla karşılayacaktır bunu.” dedi.


Ceren, Ozan’ a öğretmenlerinin hangi sözünü hatırlattı?
Cevap : Ceren, Ozan’ a öğretmenlerinin “Dertler paylaştıkça azalır, sevinçler paylaşınca çoğalır” sözünü hatırlattı.


Ozan niçin üzgünmüş?
Cevap : Ozan dün elektrikler kesildiği için ödevini yapamadığı için üzgünmüş.


4. Aşağıdaki tebrik kartını inceleyiniz. Yapılan yazım yanlışlarını bulup doğrusunu yazınız.

Canım arkadaşım zeynep,
Doğum günün Kutlu olsun. gelemediğim için özür dilerim. Hediyemi, annemle ankara’ ya gelince vereceğim.
Betül demir


Cevap :
Canım Arkadaşım Zeynep,
Doğum Günün Kutlu Olsun, gelemediğim için özür dilerim, hediyemi, annemle Ankara’ya gelince vereceğim.
Betül DEMİR



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 33-34-35-36-37

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Paylaş Dedi Babam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


Paylaş Dedi Babam Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 33. Sayfa Cevapları

Soru : Kimlerle, neleri paylaşırsınız?


Cevap : Sıkıntılarım, dertlerim ve hayallerimi ailem, öğretmenlerim ve yakın dostlarımla paylaşırım.  Oyuncaklarımı arkadaşlarım ve kardeşlerimle paylaşırım. Birşeyler öğrendiğim zaman herkesle paylaşmak ister, isteyen herkesle bu bilgileri paylaşırım.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 34. Sayfa Cevapları

Soru : Şiirle ilgili resmi inceleyiniz. Çocukların ne yaptığını yorumlayarak anlatınız.


Cevap : Şiirle ilgili verilen resimlerde çocuklar yiyeceklerini hayvanlar ile paylaşmakta ve  beraber parkta oyun oynamaktadır.


1. Etkinlik


Soru : “Alçak Gönüllü Olmak” metniyle “Paylaş Dedi Babam” adlı metinlerin yazılışlarını inceleyiniz.


Cevap : Resimleri dikkatli bir şekilde inceleyiniz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 35. Sayfa Cevapları

Soru : Türkçe ders kitabının “İçindekiler” bölümünden 1. Temada geçen diğer metinleri bulunuz. Türlerine göre aşağıya yazınız.


Cevap :
Şiir türündeki metinler:  Paylaş Dedi Babam,
Düzyazı türündeki metinler: Alçak Gönüllü Olmak,


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 36. Sayfa Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamını sözlükten araştırınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :
paylaşmak : bir bütünü paylara ayırıp aralarında bölüşmek, üleşmek.
Cümlem :
Paylaşmak çok önemlidir.
Arkadaşlarım benle oyuncaklarını paylaştıkları zaman çok mutlu hissediyorum.


keder: önlenemez doğal olayların yarattığı üzüntü, içe işleyen üzüntü, tasa, acı.
Cümlem :
Ne kadar kederli görünüyorsun.
Kederden hasta olmandan korkuyorum.


Soru : Siz de “kederli” kelimesinin eş anlamlısını bularak noktalı yere yazınız.


Cevap : “kederli” kelimesinin eş anlamlısı “dertli” demektir.
Arkadaşım çok dertli.


3. Etkinlik


Soru : Babası, çocuğa neleri paylaşmasını söylemiş?


Cevap : Babası , çocuğa ekmeği, suyu, sevgiyi, dostluğu, sevinci, kederi, mutluluğu paylaşmasını öğütlemiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 37. Sayfa Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıya, okuduğunuz şiiri yazınız. Şiirin devamına, paylaşmayla ilgili bir dörtlük de siz yazınız.


Cevap : Okuduğum Şiir
Paylaş dedi babam
Emeğini, kazancını
Böyle doğar sevgi saygı
Bizlerin içlerine

Paylaşmak ne güzeldir
Paylaştıkça çoğalır
Bazen azaldı sansakta
Bereketle çoğalır



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 27-29-30-31-32

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Alçak Gönüllü Olmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32


Alçak Gönüllü Olmak Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 27. Sayfa Cevapları

Soru : Gösteriş yapmak iyi bir davranış mıdır? Niçin?


Cevap : Bence gösteriş yapmak hiç iyi bir davranış değildir. Herkes içinden geldiği gibi davranmalıdır. Kimse kimseyi sevmek zorunda değildir ama saygılı olması gerekir. Toplum kurallarını bozmadan hakaret ve saygısızlık yapmadan insanlar düşüncelerini ifade edebilir ve istediği gibi davranabilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 29. Sayfa Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Bir metinde bilmediğiniz kelimeler varsa bu kelimelerin anlamını nasıl öğrenirsiniz?


Cevap : Bir metinde eğer bilmediğimiz kelimeler varsa internetten veya Türkçe sözlüklerden anlamına bakar, bu şekilde öğreniriz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 30. Sayfa Cevapları

Soru : Sözlükten, aşağıdaki kelimelerin anlamını araştırıp defterinize yazınız.


Cevap :
dama : altmış dört kareye bölünmüş bir zemin üzerinde on altışar taşla iki kişi arasında oynanan bir oyun
içtenlik : içten olma durumu, içten, yürekten gelen davranış.
diyalog : iki ya da çok kişi arasında geçen karşılıklı konuşma.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 31. Sayfa Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Cümleleri, aşağıdaki kelime gruplarından uygun olanıyla tamamlayınız.


Cevap :

  • Arkadaşım, gösteriş yapıyor demesinler diye yeni ayakkabılarını giymemiş.
  • Büyüklük taslamak iyi bir davranış değil
  • Benden kim kalem istese ödünç veririm
  • İnsanlar hata yapınca mutlaka özür dilemelidir.

3. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinde ne anlatılıyor? Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Okuduğum metinde gösteriş yamanın ne kadar yanlış olduğundan ve alçak gönüllü bir insan olmanın insanlar için değerini anlatmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 32. Sayfa Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Alçak gönüllü bir çocuk, arkadaşları başarılı olunca onları içtenlikle tebrik eder. Siz, uzaktaki bir arkadaşınızın başarısını nasıl tebrik edersiniz?


Cevap :  Uzaktaki bir arkadaşım başarılı olduğu zaman onu telefonla arayarak yada mesaj yazma gibi ulaşabildiğim hangi haberleşme aracı varsa onunla ulaşır ve tebrik ederim.


Soru : Siz de bir yakınınızın doğum gününü kutlamak için bir tebrik kartı yazınız.


Cevap : Canım Arkadaşım Ayşe,
Yeni yılının sana umduğun tüm güzellikleri getirmesini dilerim.
Seni çok seven arkadaşın Sevgi



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 139-143-144-145-146-147

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Naz’ın Bilgisayar Sevdası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


Naz’ın Bilgisayar Sevdası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 139 Cevapları

Soru : Bilgisayarla neler yapılır?


Cevap : Bilgisayarlarla araştırmalar yapılabilir. Video yada film izlenebilir ve arkadaşlarla sohbet edilebilir. Bilgisayar oyunları da çok eğlenceli oluyor, onlarla da ailemiz izin verdiği kadar oyun oynayabiliriz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 143 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyede ne anlatılıyor? Konusunu yazınız.


Cevap :  Okuduğum hikayede Naz’ ın sürekli bilgisayarla vakit geçirmek için hayattan koptuğu  ve bilgisayar bağımlısı haline geldiği anlatılmaktadır. Annesi babasına bu durumu söylemiş babası da Naz’ la konuşmak için odasına gitmişti. Babası Naz’ ı ikna etmek için bir süre konuşuyor, daha sonra ise annesi ile dışarı çıkacaklarını söylüyor. Naz buna dayanamıyor ve beraber dışarı çıkıyorlar.


2. Etkinlik


Soru : Noktalı yerleri, yandaki uygun kelimelerle tamamlayınız.


Cevap :
internet : Uluslararası bilgi iletişim ağı.
bilgisayar :  Bir işi, önceden verilmiş bir programa göre yapan elektronik araç. Elektronik beyin.


Soru : “İnternet” ve “bilgisayar” kelimeleriyle cümle kurup yazınız. 


Cevap :
internet : İnternet oyunları bana çok eğlenceli gelmiyor.
İnternette dikkatli vakit geçirmek ve yabancılardan uzak durmak gerekiyor.
bilgisayar : Babam bana bilgisayar alacağını söyledi.
Dün bilgisayarım arızalandı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 144 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kitle iletişim araçlarıyla adlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 139-143-144-145-146-147”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 145 Cevapları

Soru : “Teknolojinin nimetlerinden yararlansın.” diyen baba, ne söylemek istiyor? Arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.


Cevap : “Teknolojinin nimetlerinden yararlansın.” diyen baba, kızının da bilgisayar gibi yeni çıkan şeylerden yararlanmasını istediğini ve onlarla vakit geçirmenin sakıncası olmadığını söylemek istiyor. Ancak Naz’ ın babası ilk başta kızının bağımlı olduğunu fark edemiyor. Eşinin uyarısı ile odaya gittiği zaman durumu fark ediyor.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız.


Naz, odasında ne yapıyormuş?


Cevap : Naz, odasında bilgisayardan yan komşunun kızı Olcay’ la konuşuyormuş.


Naz, bilgisayarla uğraşmaktan niçin hoşlanıyormuş?


Cevap : Naz, bilgisayarda sohbet edebildiği hemde Kaza geçiren Solmaz belli bir süre yatakta kaloyun oynayabildiği için hoşlanıyormuş.


Kaza geçiren Solmaz neyi özlemiş?


Cevap : Kaza geçiren Solmaz belli bir süre yatakta kaldığı için arkadaşları ile beraber parkta oynamayı ve arkadaşları ile beraber dışarıda vakit geçirmeyi özlemiş.


“Eve hapsolmak” sözüyle ne anlatılmak istenmiş?


Cevap : Eve hapsolmak” sözüyle evden çıkamamak ve eve mahkum kalmak anlatılmak istenmiş.


Naz, ailesiyle dışarıya çıkınca bilgisayara ne olmuş?


Cevap : Naz, ailesiyle dışarıya çıkınca bilgisayar Naz’ ın yokluğunu bile fark etmemiş ve fişi çekilince yok olan dünyasının karanlığına gömülmüş.


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metne başka hangi başlık verilebilir? İki örnek yazınız.


Cevap : Naz’ın Bilgisayarı
Ailem mi Bilgisayar mı?
Bilgisayar Sevdası


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 146 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Naz’a, sürekli bilgisayarla uğraşmasının sakıncalarını anlatır mısınız? Yazınız bitince arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap : Sevgili Naz. Bilgisayar her ne kadar cazip ve dikkat çekici olsa da dikkatli kullanılmalıdır. Sürekli bilgisayarla meşgul olmak başta tatlı gelse de zamanla sıkıcı hale gelir. Ailenden ve arkadaşlarından gittikçe uzaklaştığını ve derslerindeki başarısızlığını fark edersin. Zamanla bu bağımlılık hissi yerini pişmanlığa ve üzüntüye bırakır. Çocukluk zamanları hızla geçiyor ve oynamak için günler bize yetmiyor. Bu günlerin tadını arkadaşınla çıkarmaya bakmalısın.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 147 Cevapları

7. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyede geçen soru cümlelerini aşağıya yazınız.


Cevap : Okuduğumuz hikayede geçen soru cümleleri;
– Naz nereye kayboldu? Parka mı gitti?
– Kiminle konuşuyorsun?
– Olcay’la birlikte parka inseniz, orada konuşsanız daha iyi olmaz mı?
– Solmaz’ı anımsıyor musun?
– Arkadaşlarıyla bilgisayarda konuşmuyor muydu?
– Bilgisayarında oyun yok muydu?
– İnsan bilgisayarı varken eve hapsoldum diye üzülür mü? Sen de hapsolmuşsun. Üzülüyor musun?
Sahile yeni bir dondurmacı açılmış. Görmüş müydün?
Babasının bu sabah neyi vardı?
Onu çağırmıyorlardı. Nasıl olurdu?
– Ben niye gelmiyorum?



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 104-105-106-107-108

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 104 Cevapları

Soru : “Komşuluk ilişkisi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Komşuluk ilişkisi” sözünden komşularımla olan ilişkileri anlıyorum. Komşularımız hem bizim arkadaşlarımız hemde komşularımız olarak yakın ailemiz gibiler. Komşularımız zor zamanlarda yanımızda olan ve bir şeye ihtiyaç hissettiğimiz zaman bize el uzatan kişilerdir. Komşularımızla beraber iyi geçinmeli ve yakın olduğumuz için bir aile gibi olduğumuzu unutmamalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 105 Cevapları

Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Resimde gördüğünüz kişileri ve bulundukları ortamı yorumlayınız.


Cevap : Sobalı köy evi gibi tek katlı bir evde ev sahipleri ve onlara hediyelerle gelen misafirler var.


1. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyede ne anlatılıyor? Konusunu kısaca yazınız.


Cevap : Dinlediği hikayede Burcu’ nun , yarıyıl tatilinde annesi ve kardeşi ile kışın anneannesinin yanına geldiği ve orada yaşadığı mutlu günler anlatılıyor.


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi, olayların oluş sırasına göre anlatınız.


Cevap :
Burcu , yarıyıl tatilinde kardeşi ve annesi ile beraber anneannelerinin yaşadıkları yere gittiler. Karnesini aldıkları diğer gün yola çıktılar. Eve vardıklarında soba yanan güzel sıcacık bir ev gördüler. Anneannesi onlara çeşit çeşit kahvaltılıklar hazırlamıştı ve onları heyecan ve mutlulukla karşıladı. Onları sofraya davet etti.
Öğleden sonra komşular ” hoş geldin” demek  için onların yanına geldiler. Komşu çocukları ile sokakta doyasıya oynadılar. Komşular onlara bir şeyler getirdi. Günleri çok güzel geçiyordu. Gidiş günü gelince ona armağanlar verdiler ve otogara kadar götürdüler .Onlara yolda yemeleri için  yolluk hazırlamışlardı. Güzel bir zamanlar geçiren Burcu , buradan ayrılmak istemediği için ağlayarak evine döndü.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyedeki olayların oluş sırasına uymayan cümleyi bulup işaretleyiniz.


Cevap :

  • (1) Burcular, yarıyıl tatilinde anneannesine gittiler.
  • (3) Anneannelerinin yaptığı yiyecekler çok güzeldi.
  • (2) Sobanın yanına kurulmuş sofranın başına geçtiler.
  • (4) Öğleye doğru komşular “Hoş geldiniz!” demek için geldiler.
  • (5) Günler çok güzel geçti. Dönüş günü gelmişti. Burcu, ağlamamak için kendini zor tuttu.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 106 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz hikâyeye göre cevaplayınız.


Burcular niçin anneannelerine gidiyorlar?
Cevap : Burcular yarıyıl tatilini orada geçirmek için anneannelerine gidiyorlar.


Anneanne nerede oturuyor?
Cevap : Anneanne küçük bir şehirde oturuyor.


Burcu, kimlerle oyun oynadı?
Cevap : Burcu, komşunun çocuklarıyla oyun oynadı.


Sokakta oyun oynanır mı?
Cevap : Arabaların olmadığı güvenli yerlerde oynanabilir. Ancak arabaların geçtiği sokaklarda oyun oynamak tehlikeli olur.


Burcu, anneannesinin komşuluk ilişkilerini görünce ne düşündü?
Cevap :Kendi ilişkilerini düşündü. Hiç böyle içtenlik yoktu.


Burcular niçin sokakta oynadılar?
Cevap : Burcular araba olmadığı ve güvenli olduğu için sokakta oynadılar.


Dönüş günü neler oldu?
Cevap : Dönüş günü çok sevdiği komşuları onlara yolda yemeleri için yolluk hazırlamışlardı. Onları otogara kadar yolcu ettiler ve Burcu buradan ayrılmak istemediği için ağlayarak evine döndü.


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi siz yazsaydınız ona hangi başlıkları verirdiniz? Hikâyenin konusuna uygun iki başlık yazınız.


Cevap : Burcu ‘ nun Yarıyıl Tatili
Sıcacık Bir Tatil


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 107 Cevapları

Soru : Dinlediğiniz hikâyede anlatılan komşuluk ilişkileri hoşunuza gitti mi?


Cevap : Evet bu hikayedeki komşuluk ilişkileri çok hoşuma gitti. İnsanların birbirlerine böyle bağlı ve içten olmaları gerçekten çok güzel. Bende böyle bir yerde yaşamak isterdim. Burcu’ nun geçirdiği gibi güzel vakitler geçirmeyi herkes ister. Sokakta rahatça oynamak ve komşuların bizleri sevdiği bir yerde olmak çok harika bir his olmalı.


Soru : Burcuların apartmanında komşular birbirini tanımıyormuş. Sizin komşularınızla ilişkileriniz nasıl? Konu dışına çıkmadan duygu ve düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap : Bizim apartmanımızda annemin görüştüğü birkaç kişi dışında herkesi tanımıyorum. Gördüğümüz zaman birbirimize selam veriyor ve kibar davranıyoruz ancak birbirimizi tanımıyoruz. Burcu ‘ nun anneannesinin yaşadığı gibi bir yerde bende yaşamak isterdim.


5. Etkinlik


Soru : Komşu çocuklarıyla bahçede hangi oyunlar oynanır? Bu oyunlardan birinin adını ve nasıl oynandığını sırasıyla yazınız.


Cevap :
Körebe :Körebe oynarken ebe olarak seçilen kişinin gözleri birşeyle bağlanır. Diğer çocuklar onu ses gibi şeylerle çağırır ve kaçmaya başlarlar. Ebenin elinin değidiği kişi ebe olur ve onun gözleri bağlanır. Bu defa o diğer çocukları ebelemeye çalışır.
Saklambaç : Bu oyunda  çocuklardan biri ebe olur. Ebe olan bir yer belirler, gözlerini kapatır ve saymaya başlar. Diğer çocuklar saklanır. Ebe olan gözlerini açar ve onları aramaya başlar. Birini görürse “sobe” der ve yerine doğru koşmaya başlarlar. Hangisi önce ebe yerine vurursa o kazanır, geç kalan ebe olur. Bu defa ebe olan kişi saymaya ve çocukları bulmaya başlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tekerlemeyi bir arkadaşınızla karşılıklı okuyup defterinize yazınız.


Cevap :
KOMŞU KOMŞU
– Komşu komşu!
– Hu, hu!
– Oğlun geldi mi?
– Geldi.
– Ne getirdi?
– İnci, boncuk.
– Kime, kime?
– Sana, bana.
– Başka kime?
– Kara kediye.
– Kara kedi nerede?
– Ağaca çıktı.
– Ağaç nerede?
– Balta kesti.
– Balta nerede?
– Suya düştü.
– Su nerede?
– İnek içti.
– İnek nerede?
– Dağa kaçtı.
– Dağ nerede?
– Yandı, bitti kül oldu.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 109-112-113-114-115-116

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Ben Her Gün Bir Şey Olacağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


Ben Her Gün Bir Şey Olacağım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 109 Cevapları

Soru : “Büyüyünce ne olacaksın?” diyenlere ne cevap veriyorsunuz?


Cevap : Ben büyüyünce doktor olmak istiyorum . Doktor olup insanlara yardım etmek ve insanların hastalıklarından kurtulmalarına yardım etmek istiyorum. Araştırmalar yapmak ve çözülememiş hastalıklar konusunda yeni buluşlar yapmak istiyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyeye göre,


Ecelerin ailesinde kimler varmış?
Cevap : Ecelerin ailesinde amca, yengeleri ve kuzenleri varmış.


Sizin ailenizde kimler var?
Cevap : Bizim ailemizde annem, babam, kardeşlerim, büyükannem ve büyükbabam ,halalarım , teyzelerim, dayılarım ve amcalarım var.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 113 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime haritasına “aile”nin kimlerden oluştuğunu yazınız. Yakın akrabalarımızın da aileden biri olduğunu unutmayınız.


Cevap :

  1. Anne
  2. Baba
  3. Kardeş
  4. Dede
  5. Babaanne
  6. Anneanne
  7. Dayı
  8. Teyze
  9. Amca
  10. Hala

3. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız.


Uçak kullanmak niçin araba kullanmaktan daha iyiymiş?
Cevap : Uçak kullanmak trafik kuralları ve viraj olmadığı için araba kullanmaktan daha iyiymiş.


Uzaya gitmek isteyen çocuk ne olacağını söylüyor?
Cevap : Uzaya gitmek isteyen çocuk kozmonot olacağını söylüyor.


Yeryüzünde kalmak isteyen diğer çocuk ne olmak istiyor?
Cevap : Yeryüzünde kalmak isteyen çocuk televizyoncu olmak istediğini  istiyor.


Ece, meslek olarak neleri seçti?
Cevap : Ece, meslek olarak otobüsçü olmayı seçti.


Ece niçin gücendi?
Cevap : Ece kardeşleri kendine güldüğü için gücendi ve kendini kötü hissettti.


Ece’nin kardeşleri nasıl davranmalıydı?
Cevap : Ece’ nin kardeşleri gülmeden ve dalga geçmeden onu dinlemeli ve kibarca bu konuda hakkında bilgi vermeliydiler. Bir insanın fikirleri bize mantıklı gelmese de dalga geçmemeli ve böyle davranışlar sergilememeliyiz. Bu kaba davranışlar bunu duyan kişileri incitebilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 114 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Hikâyede geçen meslek adlarıyla resimlerini eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 109-112-113-114-115-116”

Soru : Hazırlık bölümündeki “Büyüyünce ne olacaksınız?” sorusuna ne cevap verdiniz? Niçin bu mesleği seçtiğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : “Ben büyüyünce doktor olmak istiyorum . Doktor olup insanlara yardım etmek ve insanların hastalıklarından kurtulmalarına yardım etmek istiyorum. Araştırmalar yapmak ve çözülememiş hastalıklar konusunda yeni buluşlar yapmak istiyorum.” bu cevabı verdim. Salgınlar döneminde insanlar çok zor durumda kaldılar. Bu yüzden doktor olmak ve buna bir çare bulmak istiyorum.


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde hangi noktalama işaretleri kullanılmış? Örnek cümleleri inceleyiniz.

Ecelerin ailesi çok kalabalıktı.
O gece yine amcalar, yengeler ve kuzenler bir aradaydı.
– Ben öğretmen olacağım!
– Uçak, araba kullanmaktan daha iyi değil mi?
– Hoppala!


Cevap : Nokta, virgül, ünlem işareti, konuşma çizgisi gibi noktalama işaretleri kullanılmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları

Soru : Hangi cümleler bir konuşmayı belirtiyor? Bunların konuşma cümlesi olduğunu nasıl anladınız?


Cevap : Başında konuşma çizgisi ve ardından bir konuşma cümlesi geldiği için konuşma cümleleri belli. Buradan anladım.


Soru : Cümlelerin sonunda niçin farklı noktalama işaretleri kullanılmış olabilir? Daha önce öğrendiklerinizden yararlanarak açıklayınız.


Cevap : Noktalama işaretleri soru sorma, konuşma , gibi farklı farklı nedenlerle farklı yerlerde kullanılırlar. Cümle sonuna nokta, birşeyler sıralanırken virgül, konuşma olacaksa konuşma çizgisi gibi noktalama işaretleri konulması gerekir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretleri kullanılmamıştır. Nerede, hangi işaretin kullanılacağını belirleyip renkli kalemle yazınız.


Cevap :

  • Yaşasın! tatilde halamlara gidiyoruz.
  • Alo, kimi aramıştınız?
  • Arkadaşlar ben de gelebilir miyim? Bu oyun üç kişiyle oynanmaz mı?
  • Ali, Funda, Can ve Tuna şiir okuyacaklar Ali’nin okuya cağı şiir çok uzun
  • Bugün kalem silgi ve pastel boya aldım. Ayça’nın sulu boyasından da alacağım.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 148-151-152-153-154-155

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Tekerleğin İcadı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155


Tekerleğin İcadı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 148 Cevapları

Soru : Tekerlek icat edilmeseydi ulaşım nasıl yapılırdı? Aşağıdaki resimleri inceleyiniz.


Cevap : Tekerlek icat edilmeden önce kütüklerin üzerinde kaydırma işlemleri yapılıyordu. Bu gibi şeylerle veya hayvan ve insan güçleri ile taşımakla anca ulaşım yapılırdı. İnsanlar yürümek zorunda kalır . Çok uzun günler süren yolculuklar yapılmak zorunda kalınırdı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 151 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Tekerlek icat edilmeseydi neler olurdu?


Cevap :  Tekerlek icat edilmeden önce kütüklerin üzerinde kaydırma işlemleri yapılıyordu. Bu gibi şeylerle veya hayvan ve insan güçleri ile taşımakla anca ulaşım yapılırdı. İnsanlar yürümek zorunda kalır . Çok uzun günler süren yolculuklar yapılmak zorunda kalınırdı. Uzak yerlere gitmek işkence haline gelirdi.


2. İnsanlar, tekerleği geliştirmeye neden ihtiyaç duymuştur?


Cevap : İnsanlar yük taşıma, yolculuk yapma gibi işlerde çok fazla güç harcıyor ve bunda çok zorlanıyorlardı. Bu işlerinin kolaylaşması için tekerleğin gelişmesine ve bunun kullanılarak rahata ermeleri için ihtiyaç duyulmuştur.


2. Etkinlik


Soru : “Tekerlek”, “çöl” ve “orman” kelimeleriyle birer cümle kurunuz.


Cevap :
Tekerlek : Tekerleğin icadı büyük kolaylıklar getirmiştir.
Tekerlek icat edilmeseydi insanlar bu kadar teknolojide gelişemezlerdi.
Çöl : Çöl sıcakları geliyormuş.
Çölde seraplar görmek normalmiş.
Orman :Orman yangınlarında hayvanlar evsiz kalmış.
Ormanlar bizim ciğerlerimizdir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 152 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki taşıtları inceleyip adlarını yazınız. Bunlardan hangileri metinde geçiyor? İşaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 148-151-152-153-154-155”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 153 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Tekerleğin icadını okuduğunuz metinden de yararlanarak anlatınız.


Cevap :
Metinde de anlatıldığı gibi , insanlar hayvanlarla veya kendi güçleri ile yolculuk ve tarla sürme , buğday öğütme gibi işlerini yapıyor, ancak çok zorlanıyorlardı. Bu zorlukları kolay hale getirmek için ilk önce  eşyaların kütükler üzerinde daha kolay hareket ettiğini gördüler. Kütüklerin içini oydular. En sonunda ise daha hızlı gitmesi için parmaklıklı şekilde yaptılar. Kolaylık sağlandıkça gelişimlerde hızlandı ve bugüne geldi. Teknolojinin ilerlemesi ile beraber ise her makine için uygun tekerlik ve farklı özelliklerde tekerlekler çıkmaya ve her alanda kullanılmaya başladı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 154 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Otomobil, bisiklet gibi taşıt araçlarının dışında başka nerelerde tekerlek kullanılır? Günlük yaşantınızda gördüklerinizden hareketle yazınız.


Cevap : Buzdolabı, fırın , dolap gibi birçok makine ve eşyanın kolayca hareket etmesinde veya makinelerin iç düzeneklerinin yapılmasında tekerlek kullanılır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 155 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Yaşantımızı kolaylaştıracak bir icat yapsaydınız bu ne olurdu? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız. İcadınızın resmini de yaparak icadınızı tanıtınız.


Cevap : Yaşantımızı kolaylaştıracak bir icat yapsaydım çamaşırları yıkayan, kurutan ve ütüleyen bir makine yapardım. Ayrıca otomatik cam, koltuk gibi nesneleri silme aletide yapardım. Böylece zahmet çekmeden kolaylıkla bütün evi kısa sürede temizler  işimi bitirirdim.



 

Our Score
error: Content is protected !!