2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 117-119-120-121-122

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Sihirli Sözcükler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122


Sihirli Sözcükler Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 117-119-120-121-122. Sayfa Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 117 Cevapları

Soru : Size armağan verenlere ne dersiniz?


Cevap : Bana armağan verenlere “teşekkür ederim, çok memnun oldum, gerçekten çok güzel bir hediye” gibi teşekkür ifade eden cümleler kullanırım.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları

Soru : Bu metinde bir olay mı anlatılıyor? Toplumda uyulması gereken kurallarla ilgili bilgi mi veriliyor? Belirleyiniz.


Cevap :  Metinde toplumsal kurallar hakkında bilgiler verilmektedir.


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime gruplarıyla anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :
nazik davranmak =  Başkalarına karşı saygılı, kibar davranmak.
birini incitmek =  Kötü söz ve davranışla birini üzmek.
hoş görmek =  Gücenilecek bir davranışı anlayışla karşılamak, kusur saymamak.
memnun etmek = Bir kimseyi sevindirmek. Onun mutlu olmasını sağlamak.
dikkat çekmeye çalışmak =  Başkalarının farketmesini sağlamak için ilgi toplamaya çalışmak.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resimleri inceleyip aşağıdaki çalışmaları yapınız.


Birinci resimdeki kişiler ne yapıyorlar?
Cevap : Birinci resimdeki kişiler birbirlerine el sallayarak uğurluyorlar:


Bulundukları yer neresi? Bunu, resimdeki hangi ayrıntıdan anladınız?
Cevap : Bulundukları yer bir bakkalın önü. Resimde dükkanın üzerinde bakkal yazısı var. Orada dondurma da satıldığı için oranın bir bakkal olduğu belli.


Sizce çocuk nereye gidiyor?
Cevap : Sırtında çanta olduğu için bence çocuk okula gidiyor veya okuldan eve dönüyor.


Çocuk, büyüklerine ne söylemiş olabilir?
Cevap : Çocuk , büyüklerine “kendinize iyi bakın ,hoşçakal veya güle güle ” demiş olabilir.


Büyükler ona ne söylemişlerdir?
Cevap : Büyükler “sende hoşçakal, Allah’ a emanet, kendine iyi bak yavrum, güle güle evladım” demiş olabilirler.


Birinci resimdeki kişi ve varlıkları yazınız.
Cevap : Birinci resimdeki kişiler; bir çocuk , bir adam, bir kedi ve bir kadındır. Varlıklar ise ; bakkal dükkanı, dondurma difrizi, dondurma şemsiyesi, ağaç ve ev vardır.


İkinci resimdeki olay ne olabilir?
Cevap : İkinci resimde kızın babası veya dayısı, amcası gibi bir akrabası ona hediye vermiş olabilir.


Sizce çocuk niçin sevinçli?
Cevap : Bence çocuk kendisine sürpriz yapıldığı için veya çok istediği birşey alındığı için sevinçli.


Çocuk ne söylemiş olabilir?
Cevap : Çocuk teşekkür ederim, çok mutlu oldum, seni seviyorum demiş olabilir.


Adam, çocuğa ne söylemiştir?
Cevap : Adam çocuğa: “Bak canım sana ne aldım” , “Sana bir sürprizim var” yada “Bu hediye senin için yavrum” demiş olabilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Metinde hangi sözlere “sihirli” deniyor? Yazınız.


Cevap : Metinde herkesçe önemsenen nazik olan sözlere “sihirli” deniyor. Bu sözler “hoşgeldin, güle güle, tabiki efendim ” gibi sözlerdir.


Soru : Bu sözlere başka neler eklenebilir? Arkadaşlarınızla konuşarak bulunuz. Sınıfça belirlenen sözleri de aşağıya yazınız.


Cevap : Bu sözlere iyi akşamlar, günaydın, neden zahmet ettiniz, hoş geldiniz sefa geldiniz, memnuniyetle gibi sözler eklenebilir.


Soru : Sihirli sözcükleri siz de kullanıyor musunuz? Bu sözleri kullandığınız olaylara günlük yaşantınızdan örnekler veriniz.


Cevap : Evet bende sihirli sözcükleri kullanıyorum. Bana biri birşeyler verdiğinde “teşekkür ederim, neden zahmet ettiniz” gibi onu mutlu edecek sözler kullanıyorum.


4. Etkinlik


Soru : Hediye paketine yazılmış kelimeleri okuyunuz. Anlamca birbirinin zıttı olan kelimelerin altını aynı renk kalemle çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 117-119-120-121-122”

Soru : Zıt anlamlısı olmayan kelimeler hangileri?


Cevap : işitmek, hediye, armağan ve duymak


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki şiirde geçen sihirli sözleri bulunuz. Okuduğunuz metindekinden farklı olan var mı? Varsa 3. etkinlikte arkadaşlarınızla bulduğunuz sözlerin devamına yazınız.


SİHİRLİ SÖZLER
Üç sihirli söz bilirim,
Üç yumuşak, üç tatlı söz.
Onlara önem veririm.
Üçü de birbirinden öz.
Lütfen sözcüğüdür biri,
Yavaştan söylenir.
Ne zaman gelirse yeri,
Adına nezaket denir.
Diğeri rica ederim!
İçten gelir söylenişi.
Sırası geldikçe derim,
Yumuşar işiten kişi.
Özür dilerim öteki,
Sesin derinden gelsin
Başını eğerek de ki:
Seni affettirebilsin.
Unutma lütfen bunları,
Söze başla rica ile.
Eğer olmazsa yararı,
Yavaşçacık özür dile.
Ömer OSMANOV
Balkanlarda Türk Çocuk
Şiiri Antolojisi


Cevap : Lütfen, rica ederim!,  Özür dilerim şiirde geçen sihirli sözleridir. Bunlara teşekkür ederim, rica ederim sözleri sihirli kelimelere örnektir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 100-101-102

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 3. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 100, 101, 102


3. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 100 Cevapları

1. Noktalı yerleri, yandaki kelime ve kelime gruplarından uygun olanıyla tamamlayınız.


Cevap :

  • Atatürk, bin sekiz yüz seksen bir yılında Selanik’te doğdu.
  • Harp Akademisini bitirip subay oldu.
  • O yıllarda yurdumuz işgal edilmişti.
  • Milletimiz, Atatürk’ün önderliğinde Millî Mücadele’yi başlattı.
  • Savaş kazanıldıktan sonra cumhuriyet ilan edildi.
  • Atatürk ilk cumhurbaşkanı seçildi.
  • Atatürk, 10 Kasım bin dokuz yüz otuz sekiz yılında öldü.
  • Şimdi Ankara’daki Anıtkabirde yatmaktadır.

2. Aşağıdaki kelimeleri hecelerine ayırarak yazınız. Hece sayısı en çok olan kelimeyi renkli kalemle çizerek belirtiniz.


Cevap :

  • Çanakkale: Ça-nak-ka-le
  • Fedakârlık: fe-da-kar-lık
  • Kentli: kent-li
  • Vatanseverlik: va-tan-se-ver-lik 5 hecelidir.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 101 Cevapları

3. Aşağıdaki kelimelerle bu kelimelerin zıt anlamlarını eşleştiriniz. Açıkta kalan kelimenin karşıtını da siz bulunuz.


Cevap :

  • Kötü = İyi
  • Büyük  = Küçük
  • Siyah = Beyaz
  • Kalın  = İnce
  • Genç  = Yaşlı
  • Hafif = Ağır

4. Soruları, aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

Biraz sonra millî sporcumuz birincilik kürsüsüne çıktı ve İstiklâl Marşı’mız çalınmaya başladı. Babamla birlikte televizyonun önünde ayağa kalkıp saygıyla millî marşımızı dinledik.


Birincilik kürsüsüne kim çıkmış? 

Cevap : Birincilik kürsüsüne milli sporcumuz çıkmış.


İstiklâl Marşı’mız nerede çalmaya başlamış? 

Cevap :İstiklal Marşı ‘ mız televizyonda çalmaya başlamış.


Çocukla babası İstiklâl Marşı’nı nasıl dinlemişler?

Cevap : Çocukla babası, İstiklal Marşı’nı  televizyonun karşısında ayağa kalkıp saygıyla dinlemişler.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 102 Cevapları

5. “15 Temmuz” tarihi size neyi hatırlatıyor? Yazınız.


Cevap :

15 Temmuz tarihi bana devletimize yapılmış olan darbe girişimini ve bunu engellemek için halkımızın mücadelesini anlatıyor. O tarihte çok kötü şeyler yaşandı. Ailem ve herkes çok tedirgin oldu.

Ülkemiz kurtuldu. Daha sonra bizler de gecelerce sokaklarda ülkemiz için bekledik. Şükürler olsun ki daha sonra eski güvenli hayatımıza geri döndük.


6. Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarıyla cümleler kurunuz.


Cevap :

Seyit Onbaşı = Seyit Onbaşı, Kurtuluş Savaşı’ nın en büyük sembollerinden bir tanesidir.

Cumhuriyet = Cumhuriyet bize nice yenilikler getirmiştir.

Kahraman = Kahraman ordumuz bizleri korumak için her zaman hazırdır.

Vatansever = Vatansever insanlar ülkelerini korumak için gerekirse canlarını ortaya koyarlar.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 92-93-94-95

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Korkusuz Kahramanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


Korkusuz Kahramanlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 92 Cevapları

Soru : “Kahraman” diye kimlere denir?


Cevap :

“Kahraman” diye büyük bir başarı veya cesaret göstermiş insanlara denir. Savaş gibi durumlarda kendi canını ortaya koyarak veya herkesten farklı bir mücadele gösteren kişi veya kişilere kahraman denir. Kurtuluş Savaşı , 15 Temmuz gibi mücadelelerde kahramanlarımızın belli başlı isimleri olsa da tüm mücadele eden halk aslında kahramandır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 93 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Resimde neler görüyorsunuz?


Cevap :

Resimde Türk bayrağı etrafında toplanmış ve ucundan tutan insanlar var.

Bu insanlar sanırım bir kutlamada veya 15 Temmuz gecesi gibi mücadele için bekleyen vatansever insanlar. 15 Temmuz gecesinden sonra birkaç gün bir darbe girişiminde daha bulunulmasın diye kahramanca beklediler.


Soru : 15 Temmuz gecesiyle ilgili neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

15 Temmuzda bazı hainler vatanımızı bölmek ve darbe yapmak için insafsızca insanların üzerine yürüdüler ve binaları bastılar. İyiki vatanını seven askerler ve insanlar vardı.

Bu insanlar darbe girişimini engellemek için ellerinden gelen herşeyi yaptılar. Çok sayıda şehit ve gazi verdik ama en sonunda bu vatanı kurtardık. Herkese teşekkür ediyorum. Allah hepsine rahmet etsin.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 94 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : “Gazi” ve “şehit” kelimelerinin anlamlarını sözlükten araştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimelerle cümleler kurunuz.


Cevap :

Gazi Kelimesinin Anlamı : (İslam dinine göre) gazaya katılmış olan (kimse).
2. savaşan ve savaştan sağ ve yengi kazanmış olarak dönen (kimse).

Cümlem : Gazilerimizi saygıyla anıyorum.

Gazilerimiz  bizim için çok değerli insanlardır.


Şehit Kelimesinin Anlamı : kutsal bir ülkü ve inanç, özellikle yurt için savaşırken ölen kimse.

Cümlem :

Şehitlerimiz bizim kıymetlilerimizdir.

Şehitlerimiz bizim için can vermiş insanlardır.


Soru : Aşağıya, içinde “şehit” ve “gazi” kelimelerinin geçtiği bir teşekkür yazısı yazınız.


Cevap :

Sevgili şehit ve gazilerimiz;

Bizler için yaptığımız fedakarlıkların karşılığını vermemiz mümkün değildir. Sizlerin bizler için yaptığı büyük çabalar sonrasında bizler buraya geldik. Sizlerin fedakarlıkları olmasaydı bizler bu kadar rahat edemezdik. Sizlere teşekkürümü sunar saygıyla anarım.


3. Etkinlik


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


Korkusuz kahramanlar, o karanlık gecede neyin haberini almış olabilirler?

Cevap : Korkusuz kahramanlar, o karanlık gecede darbe girişimini ve köprülerin kapatılması gibi kötü haberi aldılar.


Meydanlara koşanlar neler yapmışlar?

Cevap : Meydana koşanlar ellerinde bayrak , dillerinde tekbirlerle vatanı korumuş, yolları açmışlardır. Büyük kahramanlık göstermişlerdir.


Korkusuz kahramanlar ne uğruna şehit ve gazi olmuşlar?

Cevap : Korkusuz kahramanlar Allah, vatan uğruna şehit gazi oldular.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 95 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizelerde hangi kelimeler zıt anlamlıdır? Renkli kalemle çizerek belirtiniz.


Cevap : Yaşlı = Genç


Soru : Hangi kelimeler zıt anlamlıdır? Eşleştiriniz.


Cevap :

  • Gece = Gündüz
  • Düşman = Dost
  • Verdiler = Aldılar

5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, okuduğunuz şiirin ilk iki bölümünü yazınız.


Cevap :

KORKUSUZ KAHRAMANLAR

O karanlık gecede
Haberi alır almaz
Vedalaşıp herkesle
Meydanlara koştular
Korkusuz kahramanlar.
O gün ölüm bile
Korkutamadı onları
Yaşlısıyla genciyle
Açtılar bütün yolları
Korkusuz kahramanlar



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 72-73-74-75-76

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık İstiklal Marşımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76


İstiklal Marşımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları

Soru : İstiklâl Marşı’nı nasıl dinliyorsunuz?


Cevap :

İstiklal Marşı’ nı saygı duruşu ve konuşmadan ayakta dinliyorum. Anlamını bildiğim kadarıyla anlamaya çalışarak dikkatle dinlemeye çalışıyorum. İstiklal Marşı ülkemiz için çok değerli bir yere sahiptir.

Hem kurtuluş mücadelesini anlatması hemde bizim için ortak ve herkesçe bilinip kabul edilen bir değer olduğu için olmazsa olmazımızdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 73 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin edip yazınız.


Cevap :

Metnin konusu İstiklal Marşı’dır. Bu resimden bu anlaşılıyor.


Soru : Metni, dikkatinizi yoğunlaştırarak iki kez dinleyiniz. Metinde geçen şehirlerin adını defterinize yazınız. Bu şehirlerin yerini sınıfınızdaki haritadan bulunuz.


Cevap :

Metinde geçen şehirlerin isimleri; Samsun, Çanakkale, Ankara, İstanbul’ dur.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metne, konusuna uygun farklı iki başlık yazınız.


Cevap : Milli Marşımız
Şanlı Marşımız
Milli Değerimiz İstiklal Marşımız


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : “İstiklâl” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırıp kelimeyi cümlede kullanınız.


Cevap :

İstiklâl Kelime Anlamı : Bağımsızlık anlamına gelmektedir.

Cümlem :

Büyüklerimiz “Ya İstiklal Ya Ölüm” demişler ve böylece başarılı olmuşlardır.

İstiklal Mücadelesi büyük emeklerle kazanıldı.


Soru : Dinlediğiniz metinden neler öğrendiniz? Arkadaşlarınıza anlatınız. 


Cevap :

İstiklal Marşı’nın yazarı ,Mehmet Akif’in hayatı ,İstiklal marşının önemi, ne zorluklarla yazıldığı hakkında bilgiler edindik.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Can ile Canan misafirlerine niçin İstiklâl Marşı’nı okuyorlar?

Cevap : Can ile Canan İstiklal Marşı’na değer verdikleri için İstiklâl Marşı’nı okuyorlar.


2. Millî Mücadele niçin başlatılmış?

Cevap :  Milli Mücadele vatanı düşmanlardan temizlemek ve yurdu kurtarmak için başlatılmış.


3. Meclis’te ne için yarışma düzenlenmiş?

Cevap : Mecliste verilen mücadelenin karşılığı olarak bağımsızlığın sembolü olarak marş ihtiyacını karşılamak için yarışma düzenlenmiş.


4. Bu yarışmayı kim kazanmış?

Cevap : Bu yarışmayı Mehmet Akif Ersoy kazanmıştır.


5. Günümüzde İstiklâl Marşı nerelerde okunuyor?

Cevap :Günümüzde İstiklâl Marşı Milli müsabakalarda, okullarda , resmi törenlerdeki kutlama yerlerinde okunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları

Soru : Televizyonda ya da sinemada Millî Mücadele konulu filmler izleyiniz. Filmde gördüklerinizi, olayların sırasını bozmadan arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bunu sizin izlemeniz gerekmektedir.


5. Etkinlik


Soru : Can ile Canan İstiklâl Marşı’nı ezberlemişler. Siz de İstiklâl Marşı’nın ikinci dörtlüğünü aşağıdaki satırlara yazınız.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 76 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Dinî ve millî bayram adlarıyla cümleler kurup aşağıya yazınız.


Cevap :

Ramazan Bayramı : Ramazan Bayramı geldiği zaman çok harçlık topluyorum.

Kurban Bayramı : Kurban Bayramı’ nda çok lezzetli et yemekleri yapılıyor.

23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı : 23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı’ nda şiir yarışmasına katılacağım.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı : 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı etkinlikleri gerçekten güzel geçti.

30 Ağustos Zafer Bayramı : 30 Ağustos Zafer Bayramı’ nda önemini belirten anlamlı bir konuşma yapıldı.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı : 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’ nda resim yarışmasında derece aldım.

15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü : 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü taze yaramızdır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 163-164

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 163, 164


5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 163 Cevapları

1. Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

İnternet :  Uluslararası iletişim ağı.

bilgisayar :  Elektronik beyin.

icat :  Yeni bir şey bulma, buluş.

robot : Kendisine çeşitli işler yaptırılabilen otomatik araç.


2. Aşağıdaki metinde ne anlatılıyor? Konusunu yazınız.


Hiç fotoğraf makinesi gördünüz mü? Peki, 36 pozluk film şeridi diye bir şey duydunuz mu? Duymadınız, görmediniz. Çünkü teknoloji gelişti. Şimdi fotoğraf çeken cep telefonları var. Bu sayede her an, her yerde istediğimiz kadar fotoğraf çekebiliyoruz. Üstelik bunları anında paylaşabiliyoruz.


Cevap :

Yukarıdaki metinde eski fotoğraf makinelerini ve teknolojinin ne kadar geliştiğini, teknoloji geliştiği içinde eski makinelere ihtiyaç duyulmadığını anlatıyor.

Gerçekten de eskiden olan birçok makineyi artık göremiyoruz. Biz daha küçükken var olan telefonları bile ailemiz artık kullanmıyor . Çünkü daha yenileri çıktı. Eskiden olan bazı makinelerden annemler söz ederken yada resimlerini gösterirken şaşırıyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 164 Cevapları

3. Aşağıdaki soru cümlelerinin hangisinde yazım hatası var? Doğrusunu alttaki satıra yazınız.


Cevap :

Teknolojinin yararını biliyor musun? şeklinde yazılması gerekir.


4. Aşağıdaki yazının devamını hayalinize göre tamamlayınız.


Cevap :

Bir bilim insanı olsaydım özellikle çocukların yararlanacağı bir ; ödev yapma makinesi icat ederdim. Ödevlerini yapar aynı zamanda beyinlerine bilgileri yükleyen bir cihaz. O zaman daha kolay öğrenme ve herşeyin unutulmadan akılda kalmasını sağlardım.


5. Aşağıdaki taşıt resimlerini inceleyiniz. Bunlardan hangilerinde tekerlek olmaz? İşaretleyiniz.


Cevap :

2. resmi işaretlemeniz gerekmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Gemilerde Kimler Çalışır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102


Gemilerde Kimler Çalışır? Metni Cevapları


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 99 Cevapları


1.Etkinlik


Soru: Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 99 Cevapları
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 99 Cevapları”

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 100 Cevapları


2.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 100 Cevapları
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 100 Cevapları”

3.Etkinlik


Soru: Metinden hareketle gemide çalışanların yaptıkları işleri yanlarına
yazınız.


Cevap:
Kaptan: Yolculuğa çıkmadan öce geminin yolculuğa hazır olmasını sağlar. Geminin gideceği yere güvenli bir şekilde varmasını sağlar.
Kaptan yardımcıları: Kaptana yardımcı olurlar.
Gemi makinistleri: Geminin bakımı ve motoruyla ilgilenirler.
Güverte tayfaları: Güvertenin temizliği ile ilgilenirler. Gemi limandan ayrılırken halat söküp toplamada görevlidirler.
Aşçı: Gemideki kişilere yemek yapmak ile görevlidir.


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları


4.Etkinlik


Soru: 1. Gemide çalışan kimdir?


A) Kaptan
B) Tayfa
C) Makinist


Soru: 2. Olay ne zaman oluyor?


A) Akşam
B) Sabah
C) Öğle


Soru: 3. Resimdeki kişi nerede çalışıyor?


A) Ambarda
B) Kamarada
C) Güvertede


Soru: 4. Geminin yanaştığı liman hangi şehrimizde olabilir?


A) İstanbul
B) Ankara
C) Erzurum


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5.Etkinlik


Soru: Birbirinin zıttı olan kelimelerin yazılı olduğu meyveleri aynı renklere boyayınız.


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları
“2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Masalcının Mektubu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


Masalcının Mektubu Metni Cevapları


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 107 Cevapları


1.Etkinlik


Soru: Aşağıda görselleri verilen kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları”

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları


2.Etkinlik


Soru: 1. Nine ile torunu nerede yaşıyorlar?


A) Apartman dairesinde
B) Deniz kenarında
C) Bahçeli bir evde


Soru: 2. Nine için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Eğlencelidir.
B) Sinirlidir.
C) Somurtkandır.


Soru: 3. Çocuk için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Okumayı sever.
B) Oyun oynamayı sever.
C) Hayal kurmayı sever.


Soru: 4. Karıncalar, insanlara neyi anlatıyor?


A) Çalışkanlığı
B) Sabrı
C) Umudu


Soru: 5. Çocuk, tahta kapıyı açınca ne görüyor?


A) Ormanı
B) Bahçeyi
C) Denizi


Soru: 6. Aşağıdaki hayvanlardan hangisi metinde geçmemektedir?


Cevap: C


Soru: 7. İnsanlara sonsuzluğu gösteren varlık aşağıdakilerden hangisidir?


A) Ağaçların yaprakları
B) Dipsiz Göl
C) Meyve ağaçları


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları


3.Etkinlik


Soru: Metne göre aşağıdaki özelliklerle canlıları eşleştiriniz.


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları”

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları


4.Etkinlik


Soru: Aşağıda ninenin söylediği tekerlemeyi yüksek sesle okuyunuz. Ardından siz de bir tekerleme öğrenip yazma alanına yazınız


“Baksana ağaç meyveden yıkılacak.
Dallar yere yatmış, kırıldı kırılacak.
Mektubunu okumazsam,
Ağaç bana darılacak.”


Cevap: Paşa tasıyla taşa taşa beş tas has üzüm hoşafı. Paşanın tasası taşanın maşası pas tutmaz şaşılır makası.


5.Etkinlik


Soru: ”asker, küçük ve yel” kelimelerinin eş anlamlılarını metinden bulunuz. Bu kelimelerin her birini bir cümlede kullanıp yazınız.


Cevap:

  • Erlerimiz savaş alanında vatanımızı savunuyorlar.
  • Büyük odalar vardı
  • Rüzgar şiddetli esti.

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 111 Cevapları


6.Etkinlik


Soru: Aşağıda verilen hikâye unsurlarını metne göre yazınız.


Cevap:
Olay: Çocuğun hayali
Kahramanlar: Nine, Çocuk
Zaman: Sabah
Yer: Evin bahçesi



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-113

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 7. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 112, 113


7.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Soru: 1. Aşağıdaki ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazan kutucuğu
işaretleyiniz.


Cevap:
D Y “çalışkan” kelimesinin zıt anlamlısı “tembel”dir.
D Y “Ali bugün bize gelmedi.” cümlesinde zıt anlamlı kelime yoktur.
D Y “Daha önce gemide çalıştın mı” cümlesinin sonuna nokta işareti konulmalıdır.
D Y Şiirdeki her satıra dize denir.
D Y “az” kelimesinin eş anlamlısı yoktur


Soru: 2. Aşağıda satır sonlarına sığmayan bazı kelimelerin nereden ayrılacağı gösterilmiştir. Yanlış ayrılan kelimeleri işaretleyiniz.


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 112 Cevapları
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 112 Cevapları”

Soru: 3. Aşağıdaki isimleri sözlük sıralamasına göre yazınız.


Cevap:

  1. Almanca
  2. Cemal
  3. Eskişehir
  4. Galatasaray
  5. Japonya
  6. Karadeniz
  7. Kars
  8. Mevlüt
  9. Minnoş
  10. Türkiye

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 113 Cevapları


Soru: 4. “Tatile çıkacağı için yerinde duramıyordu.” cümlesinde hangi duygu ön plandadır?


A) Korku
B) Sevinç
C) Endişe


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi kurallı bir cümledir?


A) Babam gelmedi bizimle.
B) Ayşe ve Ali’yle sinemaya gidiyoruz.
C) Yarın okuyacakmış kitabı.


Soru: 6. Aşağıdaki kelimelerden hangisi kurallı bir cümlenin son kelimesi olabilir? 


A) Zeynep
B) Sinemaya
C) Yazdı


Soru: 7. “Ödevini yarın ……………. ” söz dizisi aşağıdaki kelimelerden
hangisiyle tamamlanamaz?


A) yapacak.
B) yapacak mısın?
C) yaptın.


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerden hangisi olumsuz bir yargı bildirmektedir?


A) Sinemada film izlemeyi severim.
B) Dün gece bize uğramadı.
C) Onunla tatile gideceğiz.


Soru: 9. Aşağıda görselleri verilen varlıkların adlarından hangisi
sözlükte daha sonra gelir?


Cevap: C



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 115-116-117-118-119

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Rüzgârın Gücü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119


Rüzgarın Gücü Metni Cevapları


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1.Etkinlik


Soru: Aşağıda altı çizili kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Ardından tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğe bakarak kontrol ediniz.


Cevap: Bilgin amca; adı gibi her şeyi bilen, evinde birçok deneyler yapıp
okuyan, yazan bir bilim adamıydı.
Tahminim: Bir araştırma için yapılan denemeler.
Sözlük anlamı: bilimsel bir gerçeği, yasayı ya da varsayımı göstermek, saptamak, doğrulamak, kanıtlamak ereğiyle, belirli yöntem ve kurallara uygun olarak yapılan işlem


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Soru: Aşağıda altı çizili kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Ardından tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğe bakarak kontrol ediniz.


Cevap:
Bilgin amca ileride, önünde kocaman bir pervanesi olan yeri gösterdi.
Tahminim: Dönmek
Sözlük anlamı: hızlı bir biçimde ve sürekli dönen şeyleri nitelemek için kullanılır
Çuvallardaki buğdaylar bu değirmende un hâline gelir.
Tahminim: Buğdayın öğütüldüğü yer
Sözlük anlamı: buğday, kahve, susam gibi tane durumundaki şeyleri öğüten araç ya da aygıt
Bir balıkçıdan tekne kiralayarak birlikte denize açıldılar.
Tahminim: Gemiden küçük deniz aracı
Sözlük anlamı: bir geminin omurga, kaburga ve kaplamadan oluşan ana bölümü
İşte yelkeni şişirip bizi hızla ilerleten yine o.
Tahminim: Geminin hareket etmesini sağlayan örtü.
Sözlük anlamı: geniş bir yüzey oluşturacak biçimde yan yana, şeritler durumunda dikilerek teknenin direğine takılan, rüzgârın gücüyle teknenin yol almasını sağlayan kumaş


2.Etkinlik


Soru: Metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap:

  • (X) Rüzgârın hayatımızdaki önemi
  • () Doğa olayları
  • () Teknolojik ürünler
  • () Meraklı çocuklar

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları


3.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki noktalı yerleri kutucuklarda verilen kelimelerden uygun
olanlarla tamamlayınız.


Cevap:
Değirmenin pervanesini döndüren rüzgârdır.
Yelkeni şişirip hızlı ilerleten rüzgârın gücüdür.
Ampulü ışıl ışıl aydınlatan da rüzgârdır


4.Etkinlik


Soru: Yazım yanlışları olan kelimeleri A torbasına, olmayanları B torbasına taşıyınız.


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 120-121-122-123

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Makine Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


Makine Nedir? Metni Cevapları


2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları


1.Etkinlik


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi makineler aracılığıyla yaptığımız işlerden biri değildir?


A) Ağır yükleri kaldırmak
B) Bankamatikten para çekmek
C) Canımızın istediği şeyi yemek


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi, ulaşımda kullanılan bir makine olamaz?


A) At arabası
B) Bisiklet
C) Kamyon


Soru: 3. Okyanusların derinliklerine inmemizi sağlayan makineler
nelerdir?


A) Gemi
B) Su altı
C) Jet ski


Soru: 4. Metne göre hangi makineler karmaşık yapılıdır?


A) Trenler
B) Uzay gemileri
C) Televizyonlar


2.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Metinde geçen makineleri işaretleyiniz


Cevap:

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları”

2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları


4.Etkinlik


Soru: Zeynep, “Bilim ve Teknoloji” konusunda bir konuşma yapacaktır.
Sizce Zeynep konuşmasını yaparken hangi bilgileri vermelidir?


Cevap: Bilimin ve teknolojinin ne olduğunu açıklayıp bu alanda neler yapılacağı hakkında bilgi vermelidir.


Soru: Zeynep konuşmasında hangi kurallara dikkat etmelidir?


Cevap: Kötü kelimeler kullanmamalı, saygı çerçevesi içinde konuşmalıdır. Beden dilini kullanmalı ve yüksek bir ses tonu ile konuşmasını yapmalıdır.


5.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki cümleleri örnekteki gibi soru cümlelerine dönüştürünüz.


Cevap:
• Bilim konulu kitapları sever. Bilim konulu kitapları sever mi?
• Teknoloji konusunda konuştu. Teknoloji konusunda konuştu mu?
• Tatile gitti. Tatile gitti mi?
• Onunla parkta buluştunuz. Onuna parkta buluştunuz mu?
• Yarın o da gelecek. Yarın o da gelecek mi?
• Üçüncü sınıfa geçtim. Üçüncü sınıfa mı geçti?
• Onlarla buluşacağız. Onlarla buluşacak mıyız?
• Ali gol attı. Ali gol attı mı?



 

 

Our Score
error: Content is protected !!