2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 162-163-164-165

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları 4. Tema Milli Kültürümüz Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165


4. Tema Milli Kültürümüz Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


AKIL SIR ERMİYOR

Hoca’nın iki yüz akçe parası kaybolmuş. Bulunması için dua etmeye başlamış. O sırada Akşehir ’in zenginlerinden birinin bindiği gemi yolda fırtınaya tutulmuş. “Eğer sağ salim memleketime varırsam Hoca’ya iki yüz akçe vereceğim.” diye adakta bulunmuş. Adam kurtulup gelmiş, Hoca ’yı bulup parayı vermiş. Hoca bir vakit düşündükten sonra: – Allah ’ım bu ne dolambaçlı yol! Bu parayı ben nerede yitirdim. Sen bana nerede buldurdun! İşine gerçekten de akıl sır ermiyor.” demiş.

Ahmet MARAŞLI


1. Hoca neden dua ediyor?


Cevap : İki yüz akçe parası kaybolmuştur. bulunması için dua etmektedir.


2. Zengin adam, Hoca’ya neden iki yüz akçe para veriyor?


Cevap : Zengin adamın bindiği gemi yolda fırtınaya tutulmuş. “Eğer sağ salim memleketime varırsam Hoca’ya iki yüz akçe vereceğim.” demiştir.


3. Hoca parayı alınca ne diyor?


Cevap : – Allah’ım bu ne dolambaçlı yol! Bu parayı ben nerede yitirdim. Sen bana nerede buldurdun! İşine gerçekten de akıl sır ermiyor.” demiş


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


4. Metnin konusu nedir?


Cevap : Hocanın kaybettiği paranın ona geri gelmesi.


5. Metni okurken hangi kelimelerin telaffuzunda zorlandınız?


Cevap : Dolambaçlı ve akçe kelimelerinde zorlandım.


6.Kırmızı renkli kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.


Cevap :
Zengin- Varlıklı
→ Varlıklı bir ailenin oğluymuş.
Memleket-Yurt
→ Yurdumuzu düşmanlara teslim etmedik.
Vakit- zaman
→ Zamanımızı her zaman iyi değerlendirmeliyiz.
Akıl-Beyin
→ Beyin ile her şeyi kontrol edebiliyoruz.


7. Mavi renkli kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.


Cevap :
Vermek- Almak
→ Kitapları bende kalmıştı onları aldı.
Gelmek-Gitmek
→ Bugün okula geç gideceğim.
Sonra- Önce
→ Önce evdeki işlerimi yapacaağım.


8. Aşağıdaki şehir adlarını sözlük sırasına koyarak yazınız.


Cevap :

  1. Adana
  2. Ankara
  3. Bursa
  4. Erzurum
  5. İstanbul
  6. Şanlıurfa
  7. Tekirdağ

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


9. Aşağıdaki cümlelerde yazım ve noktalama yanlışları yapılmıştır. Cümleleri doğru şekliyle yazınız.


  1. Mustafa, güzel bir eylül sabahında erkenden uyandı.
  2. Evliya Çelebi’nin adını hiç duymuş muydunuz?
  3. O yerleri görmek için giderek o da heyecanlandı. İçinde dayanılmaz bir istek duymaya başladı.

10. Aşağıdaki görsellerden anladıklarınızı görsellerin altına yazınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

Cevap : İlk görselde cami resmi verilmiştir. İbadet edilen ve İslam dinini temsil eden bir yerdir. İkinci resimde ise büyüklere olan saygıyı göstermektedir. Dinimizde büyüklere saygı çok önemlidir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


11. Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz. Uyduğunuz kuralların yanındaki yıldızı boyayınız. Boyadığınız yıldız sayısı fazlaysa gülen yüzü, azsa üzgün yüzü boyayınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 162-163-164-165”

 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 161

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Bayrak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161


Bayrak Serbest Okuma Metni


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Bayrak

Minnacık ellerine,
Ne de yakışmış bayrak.
Övün, sevin, mutlu ol,
Türk çocuğu olarak.
İyi koru, sev onu.
Çiğnetme hiç kimseye.
Dalgalandır göklerde,
Göğsünü gere gere.

Ülkü DUYSAK


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 161”

Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Çiçeklerin yaşamımızdaki önemini aile büyüklerinizden yardım alarak araştırınız.


Cevap :
Çiçekler bizlerin hayatlarına renk katar aynı zaman da nefes almamızı sağlarlar.
Çiçekler dünyanın en önemli üreticiler olarak tanımlayabiliriz. Hem bizlere oksijen olurlar hem de böceklere besin özelliği taşımaktadırlar. Arıların çiçeklerde ki polenleri alıp bal üretmesi gibi faydaları vardır.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 157-158-159-160

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Hoca Nasreddin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Hoca Nasreddin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Nasreddin Hoca, denince aklınıza neler geliyor?


Cevap : İnsanları hem güldürüp hem de ders veren biri geliyor. Yaptığı davranışlarla insanlara yanlış bildiklerini veya öğüt vermeyi amaçlamıştır.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 157-158-159-160”

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Altı çizili ifadeleri, olayları oluş sırasına göre anlatırken kullanırız. Siz de bu ifadeleri kullanmaya özen göstererek dinlediğiniz metni anlatınız.


Cevap : Günlerden bir gün Nasreddin Hoca kuyudan su çekmeye karar vermiş. Sonra kuyunun başına gitmiş, Tam kovayı sarkıtacağı zaman kuyunun içindeki Ay’ı görmüş:
Eyvah! Ay kuyuya düşmüş diyerek üzülmüş. Daha sonra Ay’ı kuyudan kovayla çıkarmaya karar vermiş. Kuyuyu sarkıtmış çekeceği zaman kova duvara takılmış Hoca kovayı çekememiş. Kovanın yukarı gelmemesinin nedeni Ay’ın ağır olduğundan diye düşünmüş. Daha sonra ipe tekrardan asılmış ve Hoca sırt üstü yere düşmüş. Gözünü açınca Ay’ın gökyüzünde parladığını görmüş.
-”Oh, çok şükür! Epeyce uğraştım, epeyce yoruldum ama Ay’ı kuyudan çıkarmayı başardım. Bu iş bütün yorgunluğuma değdi” demiş.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metni anlatmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


  • ( Evet ) İşitilebilir bir ses tonuyla konuştum.
  • ( Evet ) Metindeki olayları oluş sırasına koyarak konuştum. Bunun için “önce, sonra, daha sonra, en sonunda” gibi ifadeler kullandım.
  • ( Evet ) Kelimeleri doğru telaffuz ettim.
  • ( Evet ) Anlatımımı yaparken konu dışına çıkmadım.

3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Nasrettin Hoca’nın Ay’ı kurtarma çabaları.


4. Etkinlik


Soru : Metne farklı iki başlık belirleyip yazınız.


Cevap : Ay’ın kurtuluşu, Kuyuya Düşen Ay


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları, metne göre cevaplayınız.


Nasreddin Hoca’nın ne zaman uykusu kaçıyor?


Cevap :Sıcak bir yaz gecesi uykusu kaçıyor.


Hoca, dışarı bakınca neler görüyor?


Cevap : Parıl parıl gökyüzü ve kandil gibi Ay’ı görüyor.


Hoca, kuyuya bakınca ne görüyor?


Cevap :Ay’ın kuyuya düştüğünü görüyor.


Hoca, Ay’ı kuyudan çıkarmak için ne yapıyor?


Cevap : Kovayı suya atarak ayı kovayla çekmeye çalışıyor.


Hoca, sırtüstü yere düşünce neyi fark ediyor?


Cevap : Ayın gökyüzüne çıktığını görüyor.


Hoca, Ay’ı tekrar gökyüzünde görünce ne diyor?


Cevap : -”Oh, çok şükür! Epeyce uğraştım, epeyce yoruldum ama Ay’ı kuyudan çıkarmayı başardım. Bu iş bütün yorgunluğuma değdi” demiş.


6. Etkinlik


Soru : Defterinize yazdığınız Nasreddin Hoca fıkrasını arkadaşlarınıza okuyunuz. Arkadaşlarınızın da okuduğu fıkraları dinleyiniz. Fıkralardan hareketle Nasreddin Hoca’nın kişiliği hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Nasrettin Hoca zeki ,akıllı, komik insanları güldürebilen bir yapısı vardır.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 153-154-155-156

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Biri Var Ki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156


Biri Var Ki Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : “Anne hakkı ödenmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Cevap : Annelerimiz bizi bu dünyaya getirmek için dokuz ay bizi karınların da taşımışlardır. Her zaman bizler için uğraşmışlardır. Sevgilerini eksik etmemişlerdir. Bundan dolayı anne hakkı ödenmez derler.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Anne ve babanızla ilgili yazdığınız şiirleri okuyunuz. Ardından kendi yazdığınız şiirle “Biri Var ki…” şiirini karşılaştırınız.


  • Şiirimin adı : Ailem
  • Bestami Yazgan’ın yazdığı şiirin adı : Biri Var Ki
  • Şiirimin konusu : Aile Sevgisi
  • “Biri Var ki…” şiirinin konusu : Anne Sevgisi

2. Etkinlik


Soru : “Biri Var ki…” şiirinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını, resimli sözlükteki görsellere bakarak tahmin edip yazınız.


  • Aydede :  (çocuk dilinde) Ay.
  • Kamaşır :  (göz) güçlü bir ışık nedeniyle rahatça bakamaz olmak.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


  • Annemi çok özledim (.)
  • Babam (,) annem (,) ablam ve ben çok mutluyuz (.)
  • Yaşasın, annem gelmiş (!)
  • Mehmet (‘)in de annemi görmesini çok istedim (.)
  • Annem gelmiyor mu (?)

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki manileri okuyunuz. Ardından bunları, bakarak defterinize yazınız.


Sen inci mercan mısın?
Çiçek gibi kokar mısın?
Dertlerime ilaç mısın?
Söyle melek misin, annem misin?
Odalarda dizi dizi,
Ben çok severim annemi.
Anneler Günü gelince
Koşar öperim elini.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Yandaki çizim alanına annenizin resmini yapınız.Ardından annenizleneler yaptıklarınızı arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bu etkinliği kendiniz yapmanız gerekmektedir.


6. Etkinlik


Soru : Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Uyduğunuz kuralların yanındaki yıldızı boyayınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları”

Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız.


Cevap : Parayı Veren Düdüğü Çalar
Çocuklar, pazara gelen Nasreddin Hoca’nın etrafını sarmış. “Hoca, bana düdük al!” demiş biri. “Bana da, bana da!” demiş bir diğeri.
Diğerleri de sırayla:
– Ben de düdük isterim!
– Bir tane de bana!, demişler.
İçlerinden sadece biri Nasreddin Hoca’ya düdük parası vermiş. Hoca, parayı alıp pazara gitmiş.
Hoca, akşam pazardan dönünce çocuklar etrafını sarmış. Her biri düdüğünü istemiş. Cebinden bir düdük çıkaran hoca, parayı veren çocuğa vermiş.
Diğer çocuklar hep bir ağızdan bağırmış:
– Hani bizim düdüğümüz?
Nasrettin Hoca gülerek,
– Parayı veren düdüğü çalar, demiş.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 144-146-147-148-149-150-151-152

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Kız Kulesi Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152


Kız Kulesi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerde görülen yapıların ülkemizin hangi bölgelerinde olduğunu söyleyiniz. Bu yerlerin yeterince korunup korunmadığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :
Ülkemiz de birçok tarihi yapı bulunmaktadır. Ben bunların yeterince iyi korunduğunu düşünmüyorum. Çoğu yapı üzerinde işlem yapılmıştır. Bence ayrı bir önlem alınması gerekmektedir.

  • Truva Antik Kenti- Çanakkale
  • Pamukkale- Denizli
  • Nemrut Dağı- Adıyaman
  • Efes Antik Kenti- İzmir
  • Kapadokya- Nevşehir

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görsellerden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını anlamak için sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Kule Kelimesi 
Kelime Anlamı : Alanı dar ve genellikle kare ya da yuvarlak biçimli yüksek yapı.
Örnek Cümle : İstanbul’a gidince Kız Kulesini de gördük.


Vapur Kelimesi 
Kelime Anlamı : Buhar gücüyle işleyen gemi.
Örnek Cümle : İstanbul da ilk defa vapura bindim.


Deniz Motoru Kelimesi 
Kelime Anlamı : Deniz yolunda yolcu götürmek için faydalanılan pervaneli ve patenli motorlu gemidir.
Örnek Cümle : Genellikle deniz olan yerler de deniz motoru kullanılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


Sandal Kelimesi 
Kelime Anlamı : Birkaç kişi taşıyabilecek biçimde yapılmış, genellikle kürekle yürütülen deniz taşıtı.
Örnek Cümle : Tatile gittiğimiz yerde sandal ile gezinti yaptık.


Martı Kelimesi 
Kelime Anlamı : Martıgillerden, genellikle ak renkli, yüzücü, perdeayaklı, eti yenmez deniz ve göl kuşlarının ortak adı.
Örnek Cümle : Martıların uçuşu çok güzel görünüyor.


Deniz Feneri Kelimesi 
Kelime Anlamı : Denizlerin tehlikeli yerlerinde, kimi kaya ve adacıkların üzerinde yapılmış olan, geceleri ve sisli havalarda gemilere yol gösteren, tepesinde yanıp yanıp sönen güçlü bir ışık kaynağı bulunan kule.
Örnek Cümle : Deniz fenerinden gelen ışık her tarafı aydınlatıyor.


Liman Kelimesi
Kelime Anlamı : Gemilerin yük almalarına ya da yük boşaltmalarına, yolcu indirip bindirmelerine uygun kuruluşları bulunan, barınmalarına yarayan doğal ya da yapay sığınak.
Örnek Cümle : Yaşadığım yer liman şehri olarak adlandırılıyor.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metnin içeriğinde geçmeyen yerlere ait görselleri işaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


Kız Kulesi nerededir?
Cevap : İstanbul’dadır.


İstanbul’a gitmeyenler, Kız Kulesi’ni neredeki resimlerden görmüş olabilirler?
Cevap : Filmler veya dizilerden görmüş olabilirler.


İstanbul’daki hangi araçlar, Kız Kulesi’nin yanından geçer?
Cevap : Vapur, deniz motorları, yolcu gemileri, sandallar geçmektedir.


Kız Kulesi, İstanbul’un neyi olmuştur?
Cevap : Simgesi olmuştur.


Kız Kulesi, gündüzleri nasıl gözükür?
Cevap : Kız kulesi gündüzleri apak gözükür.


Kız Kulesi’nin geceleri görevi nedir?
Cevap : Deniz araçlarına yol göstericilik yapmaktır.


Kız Kulesi, neredeki kayalığın üstündedir?
Cevap : İstanbul limanı girişindeki kayalığın üzerindedir.


İki bin yılında Kız Kulesi nasıl bir değişikliğe uğramıştır?
Cevap : Çay içilip yemek yenilebilen bir yapı haline getirilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Metinde geçen kelimeleri inceleyiniz. Eş veya zıt anlamlısını bulmak üzere kelimeler belirleyip yazınız. Bu kelimelerin eş ya da zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.


Eş anlamlı Kelimeler


Onarım: tamirat
Örnek Cümle : Masanın ayağını tamir ettik.


Konu: Mevzu
Örnek Cümle : Mevzu çok önemli dediler.


Zıt anlamlı kelimeler


Gündüz-gece
Örnek Cümle : Gece yıldızlar çok güzel görünüyor.


Ak-beyaz
Örnek Cümle : Beyaz örtünün üzerine düşen yapraklar gibi güzel.


5. Etkinlik


Soru : Sizce metinle ilgili görseller metnin içeriğini yeterince yansıtıyor mu? Açıkladıktan sonra metnin içeriğine uygun bir resim de siz yapınız.


Cevap :  Evet yansıtıyor. Metinde bahsedilen şeyler görülmektedir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki metin bir günlüktür. Günlüğü okuyarak soruları cevaplandırınız.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


Soru : Günlük yazarı, günlüğüne nasıl hitap ediyor?


Cevap : Sevgili diye hitap ediyor.


Soru :  Yazar, hangi gün yaşadıklarını yazmış?


Cevap : Temmuz ayının yirmi yedinci günü yaşadıklarını yazıyor.


Soru :  Yazar ve ailesi nereleri geziyorlar?


Cevap : İzmir ’de Efes Harabeleri, Kuşadası  Milli Parkı, Marmaris’te Marmaris kalesi ve Hafsa Sultan Kervansarayını gezmişlerdir.


Soru :  En sonunda nereye gidiyorlar? Yazar burası için ne diyor?


Cevap : Datça’ya gidiyorlar.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız.


Cevap : KORUYUCULARIMIZ
Hep seversiniz bizi
Bizim sizi sevdiğimiz gibi
Ağlasak  bizle ağlarsınız
Gülsek bizle gülersiniz
Ebeveyn derler size
Bizler ise koruyucu meleklerimiz deriz size


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 83-84-85-86-87

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ali ve Ayşe İle İstiklal Marşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87


Ali ve Ayşe İle İstiklal Marşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


HAZIRLIK


1. İstiklâl Marşı’nı sınıfta okuyunuz. Marşımızı okurken neler hissettiğinizi açıklayınız.


Cevap : İstiklal Marşı’nı okurken şehitlerimizin gösterdiği kahramanlıkları, bu ülkenin asıl düşmanların elinden kurtarıldığını düşünerek hem gururlandım hem mutlu oldum hem de hüzünlendim.


2. Aşağıdaki görsellere bakarak metnin konusunu tahmin edip söyleyiniz.


Cevap : İstiklal Marşı’nın önemi


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap : İstiklâl Marşı’mız


2. Etkinlik


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


  • Gezinti : Uzak olmayan bir yere yapılan gezi.
  • Palto : Soğuk havalarda öbür giyeceklerin üstüne giyilen, kalın kumaştan uzun giysi
  • Toplantı : Birden çok kimsenin belirli amaçlarla bir araya gelmesi

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları, izlediğiniz metne göre cevaplayınız.


a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. İstiklâl Marşı’mızın şairini işaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları”


b. Mehmet Âkif Ersoy, İstiklâl Marşı’mızı nerede yazmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları”


 c. Mehmet Âkif Ersoy, İstiklâl Marşı’nı neden yazmıştır? Yazınız.


Cevap : Kurulan yeni devletin özgürlüğünü, askerlerimizin kahramanlıklarını göze alarak bağımsızlığımızı göstermek uğruna yazılan bir şiirdir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki sözlerden birini seçerek bu konuda arkadaşlarınıza bir konuşma yapınız.


vatan sevgisi hiçbir şeyle ölçülmez


Cevap :Vatan sevgisi bizim tarihimizde en iyi bir şekilde gösterilmiştir. Türkiye Cumhuriyetini kurmak için düşman askerlerini yurdumuzdan çıkarmak içim milletimizin birlik olarak savunma yapması bir vatan sevgisine sahip olduklarını göstermektedir. Vatanı uğruna canını hiçe sayarak savaşan askerlerimiz, atalarımız bu devletin bugüne gelmesini sağlamışlardır. İçlerinde vatan sevgisi olduğu için bu koruma içgüdüsü oluşmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki çizim alanlarına, bayramlarda veya karşılaştığınızda elini öptüğünüz insanların resimlerini yapınız. Resimlerin altlarına da bu kişilerin isimlerini yazınız.


Cevap : Annem, babam, dedem, ninem, teyzem, halam, amcalarım, dayılarımın ellerini öperim.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 76-79-80-81-82

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Çanakkale’den Sonra Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


Çanakkale’den Sonra Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin edip söyleyiniz.


Cevap : Çanakkale de kahramanlık gösteren askerlerimizi ve Çanakkale savaşını anlatıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz.

Bunların anlamlarını tahmin ederek defterinize yazınız. Tahminlerde bulunurken öncelikle kendi hazırladığınız sözlüğe bakınız. Kelimenin orada olup olmadığını gözden geçiriniz. Orada olmayan kelime ve kelime grupları için resimli sözlüğe ve ilgili görsellere bakarak tahminlerde bulununuz.


Cevap :
Zafer: Savaşta kazanılan başarı
Umut: Güven duygusu
Zırhlı: Mermilere karşı giyilmiş olan, kaplanmış olan.


Soru : Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.


Cevap :

  • Savaşın zaferini kutlamaktayız.
  • Umut dolu olmak insanı her zaman mutlu eder.
  • Zırhlı araçlar şehre doğru geliyordu.

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Metnin konusu nedir?


Cevap : Metnin konusu Çanakkale zaferidir.


Çanakkale Zaferi Türk milleti için neden önemlidir?


Cevap : Türk milletinin kurulması için bir zemin hazırlanmıştır.


Çanakkale Zaferi’nde verdiğimiz şehitleri hangi gün anıyoruz?


Cevap : 18 Mart günü anıyoruz.


Çanakkale Zaferi’yle ilgili Ömer Seyfettin’in yazdığı hikâyenin adı nedir?


Cevap : Çanakkale’den Sonra


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimeleri kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler yazınız.


Cevap :
a. Zafer-Çanakkale’de- kazandı-askerlerimiz
Askerlerimiz Çanakkale’de zafer kazandı.
b. sayesinde-kazandık-Milli Mücadele’yi-Atatürk
Atatürk sayesinde Milli Mücadele’yi kazandık


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki metinde yanlış yazılmış kelimeler vardır. Bunların altlarını çizdikten sonra yanlışlığın nedenini açıklayınız.


HATİCE BACI

karboğazı’nda çamaşır yıkayan hatice Bacı az ileride bazı konuşmalar duyunca hemen bir köşeye saklandı.
– Bu konuşmalar türkçe değil. Fransız askerleri gelmiş olmasın… geçen Haftaki baskında perişan olmuşlardı.

Onun intikamını alacaklar herhâlde… saklandığı yerden baktı. on kişilik Bir Fransız birliği Karboğazı vadisinde yürüyor, ellerindeki deftere kimi işaretler koyuyordu.

İsmail BILGIN


Cevap :

  • karboğazı’nda: Cümleye büyük harf ile başlanması gerekir.
  • hatice Bacı: Özel isim büyük harf ile yazılır.
  • geçen Haftaki: Cümle büyük harf ile başlar
  • saklandığı: Cümle büyük harf ile başlanmalıdır.
  • Bir: Cümle arasında olduğu için küçük harf ile yazılır.
  • Karboğazı vadisinde :  Yer adlarından sonra gelen vadi, deniz gibi isimler büyük harf ile yazılır.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin satır sonuna sığmadıklarında nasıl bölüneceklerini örnekteki gibi gösteriniz.


  • Onbaşı: on-ba-şı
  • Türkiye: Tür-ki-ye
  • Cumhuriyet: Cum-hu-ri-ye-ti
  • Askerlerimiz: as-ker- le- ri-miz
  • Düşman: düş-man

6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.


  • a. Atatürk doğayı severmiydi?

Cevap : Atatürk doğayı sever miydi?


  • b. Seyit bir onbaşımı?

Cevap : Seyit bir onbaşı mı?


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Zeynep arkadaşıyla Arda da okulda müdürüyle konuşuyor. Zeynep ve Arda bu konuşmaları sırasında aşağıda yazılı kurallardan hangilerine uymalıdır? Zeynep için“Z”yi, Arda için “A”yı, ikisi için de geçerli olan kurallarda ise iki harfi de işaretleyiniz.


Cevap :
(Z-A) Karşısındaki kişilerle göz teması kurmalıdır.
(Z-A) İşitilebilir bir ses tonuyla konuşmalıdır.
(Z-A) Kelimeleri doğru telaffuz etmelidir.
(Z) Arkadaşım, arkadaşlarım gibi ifadeler kullanmalıdır.
(A) Öğretmenim ya da müdürüm gibi ifadeler kullanmalıdır.
(Z-A) Karşısındakini saygılı bir şekilde dinlemelidir.
(Z-A) Konuştukları konunun dışına çıkmamalıdır.


8. Etkinlik


Soru : “Vatan, millet, kahramanlık” kelimelerinden hareketle kurallara uyarak bir konuşma yapınız.


Cevap : Türkiye Cumhuriyeti bugünlere kolay gelmemiştir. Geçmiş zamanda vatanımızı korumak uğruna kahramanlık gösteren askerlerimizin sayelerinde olmuştur. Türk Milleti birlik olarak düşman askerlerini vatanımızdan göndermiş ve ay yıldızlı bayrağımızı göklere çıkarmışlardır. Bu kahramanca yaptıkları davranışlar sayesinde bu ülkemiz var olmaktadır .


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : İstiklâl Marşı’mızın ilk iki dörtlüğünü ezberleyiniz.


Cevap :
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, hakk’a tapan, milletimin istiklal!


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 69-70-71-72-73-74-75

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Önce Atatürk Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75


Önce Atatürk Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


HAZIRLIK


1. Atatürk, sizin için ne ifade ediyor?


Cevap : Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu olan ve Türk milletini her daim üst düzeylere getirmeye çalışan, vatanı uğruna canını hiçe sayarak savaşan bir ulu önderimizdir.


2. Sizce, Atatürk olmasaydı bugün ne durumda olurduk? Neden?


Cevap : Atatürk olmasaydı ülkemiz düşmanların elinde olurdu. Bizde onların bayrağı ve emirleri altında yaşıyor olurduk.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Sınıfa getirdiğiniz Atatürk konulu şiirlerden birini veya “Atatürk Olmasaydı” şiirini ezberleyiniz.


Cevap : Bu etkinliği kendiniz yapmanız gerekmektedir.


Soru : Ayşe ile Mehmet, ezber okumalarını değerlendirirken aşağıdaki ifadeleri kullanıyorlar. Onların yanlış söyledikleri ifadeleri işaretleyiniz. Bunları düzeltmek için neler yapmaları gerektiğini onlara açıklayınız.


Cevap : Ayşe’nin unuttuğu yerde defterine bakmak yerine o anda başka kelimeler ekleyerek okuması gerekirdi. Ayrıca şiirin başlığını da söylemesi gerekirdi. Mehmet’in ise kelimelerin telaffuzuna dikkat etmesi gerekirdi. Ayrıca noktalama işaretlerine uyarak okuması gerekirdi.
Ayşe

  • (…) İşitilebilir bir sesle okumamı yaptım.
  • (X) Unuttuğum yerde defterime baktım.
  • (…) Bazı dizeleri atladım.
  • (…) Bazı kelimeleri bilerek değiştirdim.
  • (X) Şiirin başlığını okumaya gerek olmadığından başlığı okumadım.

Mehmet

  • (…) Vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okudum.
  • (…) Okurken hatırlamadığım kelimelerin yerine başka kelimeler koydum.
  • (X) Kelimelerin bazısının telaffuzuna dikkat etmedim.
  • (…) Bütün sınıfın duyacağı bir sesle okudum.
  • (X) Ezber okuma yaptığımdan noktalama işaretlerine dikkat etmedim.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Şiirin konusunu yansıtan görseli işaretleyiniz. İşaretlediğiniz görselde ne anlatıldığını söyleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Şiirde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ederek defterinize yazınız. Ardından tahminlerinizin doğru olup olmadığını kontrol etmek için resimli sözlükten bu kelimelerin anlamlarına bakınız.


Cevap :
Yurt: Bir halkın üzerinde egemen olarak yaşadığı toprak parçası.
Bayrak: Bir ulusun özgürlüğünün simgesidir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.


Atatürk’ü nelerden önce öğreniriz.


Cevap : Yurdumuzdan ve Bayrağımızdan önce


Atatürk olmasaydı nelerimiz olmazdı?


Cevap : Yaşadığımız yurt olmazdı ve ülkemize ait özgürlüğümüzü simgeleyen bir bayrağımız da olmazdı.


5. Etkinlik


Soru : Atatürk’ün aşağıdaki özelliklerinden birini seçerek bu konu hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken kendinizden ve çevrenizden örnekler veriniz.


Cevap :Atatürk iyi bir devlet adamıydı. Osmanlı toprakları yavaş yavaş düşman işgaline uğramaya başlamıştı. Atatürk o zamanlar askerdi. Kendi planlarına göre düşmanlara ait ederek Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmayı başardı. Ülkemizi de en yüksek düzeye getirmek için çok çalıştı. Bu sayede iyi bir devlet adamı olduğunu görmüş olduk.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıda görselleri verilen eş anlamlı kelimeleri, örnekteki gibi yazınız.


  • Ev: Konut
  • Elbise: giysi
  • Nehir: ırmak
  • Doğa: çevre

a. “Memleket” kelimesinin eş anlamlısını şiirde bularak altını çiziniz.


Cevap : Yurdumuzdan önce,


b. “Memleket” kelimesiyle eş anlamlısını iki farklı cümlede kullanarak yazınız.


Cevap :

  • Memleketimiz düşman askerleri tarafından işgallere uğramıştır.
  • Yurdumuzu her daim korumamız gerekir.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Atatürk’e karşı duygularınızı ifade edeceğiniz bir şiir yazınız.


Cevap :
Atam
Atatürk’tür dünyanın en iyi lideri
Bunu bütün dünya kabullendi
Her zaman anarız biz liderimizi
Bizi gururlandırır bu liderliği


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 60-63-64-65-66-67-68

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Şehit Mehmet Kamil Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68


Şehit Mehmet Kamil Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


HAZIRLIK


1. Bayrağımız denince aklınıza neler geliyor?


Cevap : Bayrağımızı düşününce vatanımız için şehit olan askerlerimiz aklıma gelmektedir. Onların kahramanca yaptıkları savaşlar aklıma gelmektedir. Vatanları uğruna kanlarını dökerek canlarını hiçe saymışlardır. Bayrağımızın hikayesi de buradan gelmektedir. Şehitlerimizin kanları göl olup ona yansıyan ay ve yıldız resim edilmiştir.


2. Bayrağımız bizler için neden önemlidir?


Cevap : Bayrağımız bizim özgürlük simgemizdir. Bayrağı her daim dalgalanan ülke bağımsız olduğunu göstererek bu toprakların Türk Milletine ait olduğunu anlatır. Bundan dolayı bizler için çok önemlidir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • (Ok) Yayla atılan, ucunda sivri bir demir bulunan ince ve kısa tahta çubuk.
  • (Gönder) Bayrak direği.
  • (Üst) Giyecek, giysi.
  • (Kızgınlık) Öfkeli olma durumu.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.


Mehmet Kâmil, Fransız askerlerini ilk gördüğünde ne yapıyor?


Cevap : Hemen dışarıya çıkarak öfke ile askerlere bakıp oradan uzaklaşıyor. İrili ufaklı taşlar toplayarak askerlerin geçtiği yerde beklemeye başlamıştır.


Askerler, Mehmet Kâmile nasıl bakıyorlar?


Cevap : Askerler Mehmet Kamile acıyarak ve küçümseyerek bakmışlar.


Cebindeki taşları kavrayan Mehmet Kâmil’in aklından ne geçiyor?


Cevap : Kafalarına birer taş atmayı düşünüyor.


Okulun önündeki askerler ne yapıyorlar?


Cevap :  Üç askerden biri çantasından Fransız bayrağını çıkararak okulun önündeki Türk bayrağını indiriyor. Diğer arkadaşlarının alkışları ile Fransız bayrağını göndere çıkarıyor.


Mehmet Kâmil niçin sinirleniyor?


Cevap : Mehmet Kamil Fransız askerlerinin bizim bayrağımızı indirip kendi bayraklarını göndere çıkarmalarına sinirleniyor.


Antep şehrinin ilk şehidi kimdir?


Cevap : Antep şehrinin ilk şehidi Mehmet Kamil’dir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını önce metinde bulunuz. Metinde bulduğunuz bu kelimeleri, bir kez de bulmacada bularak belirginleştiriniz. Belirginleştirdiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.


Akşam Kelimesi
Zıt Anlamı : Gündüz
Örnek Cümle : Gündüz yolda askerlerin yanına koşarak gidiyor.


Yavaş Kelimesi
Zıt Anlamı : Hızlı
Örnek Cümle : Hızlı adımlarla okulun önüne geliyor.


İçeri Kelimesi
Zıt Anlamı : Dışarı
Örnek Cümle : Dışarı da Fransız askerlerinin geldiğini görüyor.


Gitmek Kelimesi
Zıt Anlamı : Gelmek
Örnek Cümle : Fransız askerleri Mehmet Kamil’in üzerine doğru geliyor.


Küçük Kelimesi
Zıt Anlamı : Büyük
Örnek Cümle : Büyük adımlar atarak askerlerden uzaklaşıyor.


Yer Kelimesi
Zıt Anlamı : Gök
Örnek Cümle : Göklerde dalgalanıyor Türk bayrağı.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Metinden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerin sonundaki noktalama işaretinin adını söyleyiniz. Ardından bu cümlelerde hangi duygunun öne çıktığını yanlarına yazınız.


Cevap :

  • Bu bayrak yere düşmez! → Ünlem işareti, heyecan
  • Göklerden inmez!→ Ünlem işareti, heyecan
  • Kaç! →Ünlem işareti, heyecan

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerin sonuna hangi noktalama işaretinin konulduğunu söyleyiniz.

Onlara hiç karşı konulmayacak mıydı? O da onlara kızdı mı? Sen geliyor musun?


Cevap : Soru işareti konulmuştur.


Soru : Defterinize içinde soru eki ve soru sözü geçen cümleler yazınız.


Cevap :

  • Bugün eve gelecek misin?
  • Eve giderken çarşıya uğradın mı?

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görsellere uygun cümleler yazınız.


Cevap :
a. Bayrağımıza her zaman saygı duymalıyız.
b. Bayrağımızı her zaman göklerde taşımalıyız.
c. Nerde olursak olalım bayrağımıza sahip çıkmalıyız.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


7. Etkinlik


Halkımız, 15 Temmuz 2016 tarihinde ülkemizde yönetimi ele geçirmek isteyen kişilere karşı kahramanca direndi. El ele tankların önlerine siper oldu. Böylelikle yurdumuz Kurtuluş Savaşı’ndan sonra ikinci kez işgal edilmekten kurtuldu.

15 Temmuz gününü hiç unutmamamız için bu günle ilgili birçok etkinlik düzenlenmektedir. Bunlardan biri de 15 Temmuz Ulusal Karikatür Yarışması’dır.

Bu yarışmada ikinci olan aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürde nasıl bir mesaj verildiği hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Tartışma esnasında konu dışına çıkmamaya ve nezaket kurallarına uymaya özen gösteriniz.


Cevap : 15 Temmuz darbesinde Türk halkı birlik olarak darbeye karşı gelmiştir. Bu karikatürde birlik olarak tanklara karşı nasıl savunma oluşturduğumuz gösterilmiştir. Birlik ve beraberlik ile her zaman vatanımızı korumamız gerekir.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Sınıfa “Atatürk” konulu şiirler getiriniz.


Cevap :
ATATÜRK
Türk’ü ölümden
O’dur kurtaran
O’dur yeniden
Türklüğü kuran
Bu memleketi
Cumhuriyeti
Atatürk etti
Bize armağan
Hasan Ali YÜCEL


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 96-100-101-102-103-104-105

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Cimrinin Kedileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105


Cimrinin Kedileri Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


HAZIRLIK


1. Sizce çok parası olduğu hâlde bunu harcamayan insanlar mutlu mudur? Neden?


Cevap : Bence böyle insanlar mutlu değildir. Bana göre bu insanlar cimri insanlardır. Çok parası olduğu zaman ihtiyaçlarını aldıkları zaman kalanı ihtiyaç sahiplerine vermeleri gerekmektedir.


2. İmkânları ölçüsünde, malını diğer insanlarla paylaşan insanlar hakkında ne düşünüyorsunuz?


Cevap : Bence bu insanlar çok iyi insanlardır. Çünkü etrafımızda birçok ihtiyaç sahibi insan bulunmaktadır. Bu insanlara yardım ederek hem kendimizi hem de onları mutlu etmiş oluruz.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Görselleri verilen aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


  • Büyük ve Gösterişli ev : Konak
  • Kaşındırıcı bir hastalığa tutulmuş kimse : Uyuz
  • At koşturup değnek atarak oynanan bir oyun : Cirit
  • Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü : Emek

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metni kısaca anlatınız. Metni anlatırken girişinden sonuç kısmına doğru sırasıyla anlatmaya özen gösteriniz.


Cevap : Bir konakta zengin cimri bir adam yaşarmış. Adamın konağında yaşlı bir kedi de varmış. Bu kedi her yıl sekiz tane yavru doğururmuş. Cimri adam bir gün kediye ”bıktım artık senden de yavrularından da” demiş ve onları sokağa atmıştır. Bir gün evine misafir gelmiş ve yardım yapıp yapmadığını sormuş. Cimri adam da yardım yapmadığını söylemiş. Misafir cimri adama tavsiyede bulunmuş. Cimri adam da dinleyerek kedileri eve geri almış.


3. Etkinlik


Soru : Olayların anlatıldığı metinlerde kişiler ve varlıklar yer alır. “Cimrinin Kedileri” metninin kahramanlarından biri cimri adamdır. Anne kedi de varlıklardan biridir. Diğer kişi ve varlıkları siz yazınız.


Cevap :

  • Misafir adam
  • Yavru kediler
  • Adamın hizmetçileri

4. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Cimri adamın bir misafir yoluyla merhametli olması.


5. Etkinlik


Soru : Metne farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Cimrinin Merhameti


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Metinde geçen “fakir, ihtiyar, misafir ve bereket” kelimelerinin eş anlamlılarını yazınız. Bunları birer cümlede kullanınız.


Fakir Kelimesi
Eş Anlamı : Yoksul
Örnek Cümle : Yoksul insanlara her zaman yardım etmeliyiz.


İhtiyar Kelimesi
Eş Anlamı : Yaşlı
Örnek Cümle : Yaşlı amca yoldan karşıya geçti.


Misafir Kelimesi
Eş Anlamı : Konuk
Örnek Cümle : Evimize bugün babamın konukları geldi.


Bereket Kelimesi
Eş Anlamı : Bolluk
Örnek Cümle : Bolluk olduğu zaman yardıma ihtiyacı olanlara yardım etmeliyiz.


7. Etkinlik


Soru : Metinde geçen aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerin başına hangi noktalama işaretinin konulduğunu söyleyiniz.
— Yavrularım, dermiş. Görevinize dikkat edin.
— Bana bak, demiş.
— Hiç sorma arkadaş, demiş.
Uzun çizgi de denilen konuşma çizgisi (—) satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.


Cevap : Uzun çizgi yani konuşma çizgisi kullanılmıştır.


Soru : Konuşma çizgisinin kullanımına iki örnek cümle yazınız.


Cevap :
Babam;
-Bugün evde iyi vakit geçirdin demi?
Ben;
-Evet baba bugün çok güzel vakit geçirdim.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : “Komşusu açken tok yatan bizden değildir.” (Hz. Muhammed) sözünden ve aşağıdaki resimden hareketle yardımlaşmanın önemi hakkında konuşunuz.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları”

Cevap : Elimizdeki imkanı hep değerlendirmemiz gerekir. Her zaman etrafımızdaki ihtiyaç sahiplerine yardım etmemiz gerekir. Biz iyi bir şekilde yaşarken onları görmezden gelmememiz gerekir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Yardımseverlik konusunda çevrenizde gözlemlediğiniz, izlediğiniz ya da okuduğunuz bir olayı yazınız.

Yazınızı yazarken olayları oluş sırasına göre sıralamayı unutmayınız. Yazınızı bitirdikten sonra okuyunuz. Gördüğünüz harf, hece ve kelime yanlışlarını düzeltiniz. Noktalama işaretlerini yerinde ve doğru kullanıp kullanmadığınızı da kontrol ediniz.


Cevap : Komşularımızdan birinin durumu çok kötüydü. Babamda onların ihtiyaçlarını alarak o ayki mutfak masrafını karşıladı. Babamın bu davranışını çok beğendim. Çünkü o insanlar çok zor durumdaydı ve gerçekten yiyecek ekmekleri bile yoktu bundan dolayı babamın davranışı onları çok mutlu etti.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : Yazınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Olumlu her davranışınız için yanındaki yıldızı boyayınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları”

Sonraki Derse Hazırlık


1. En sevdiğiniz arkadaşınızın resmini yapınız.


Cevap : En çok sevdiğiniz arkadaşınızın resmini çiziniz.


2. Sınıfa bir kartpostal getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 96-100-101-102-103-104-105”


 

Our Score
error: Content is protected !!