2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 106-108-109-110-111-112-113

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Dostlarınız Varsa Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113


Dostlarınız Varsa Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Yaptığınız resimleri sınıfta sergileyiniz. En sevdiğiniz arkadaşınızla neler yaptığınızı sınıfta anlatınız.


Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Metinden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz.
Altı çizili kelimelerin anlamlarını resimlerden ve resimli sözlükte yer alan görsellerden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol etmek için resimli sözlükteki anlamlarıyla karşılaştırınız.


  1. Emanet: Birine geçici olarak bırakılan ve teslim alınan kişice korunması gereken eşya
  2. Neşeli: Sevinçli, keyifli.
  3. Sorun: Sıkıntı veren durum.
  4. Gururlanmak: Kendini beğenmek, büyüklenmek, kurumlanmak.
  5. Kıskanmak: Yerinde olmayı istemek, imrenmek.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap :

  • () Aile, insanlar için çok önemlidir.
  • (X) Dostlarımız hayatımıza anlam katar.
  • () Başarılı olmak için çok sayıda arkadaşa ihtiyacımız vardır.
  • () Zor durumlarda kalmamak için insanlarla iyi geçinmeliyiz.

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki ifadeleri metne göre tamamlayınız.


  • Dostumuza bir şeyi emanet ettiğimizde ona güvene biliriz.
  • Dostlarımız iyi ve kötü günümüzde yanımızdadır.
  • Dostlarımız varsa hayatımız daha neşeli ve mutlu olur.
  • Dostlarımız ihtiyaç duyduğumuzda yanımızdadır.
  • Dostlarımızın yanında kendimizi rahat hissederiz.
  • Dostlarımız bizim arkamızdan konuşmaz.
  • Dostlarımız bizi kıskanmaz.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadaki yerlerine yazınız.
Ardından metinde geçen eş anlamlı kelimeler bulunuz. Bunların eş anlamlılarını birer cümlede kullanınız.


Sözcük Kelimesi
Eş Anlamlısı : Kelime
Örnek Cümle : Kelimelerin bize kattığı birçok anlam vardır.


Tümce Kelimesi 
Eş Anlamlısı : Cümle
Örnek Cümle : Cümle kurarken dil bilgisine uyararak yapmamız gerekmektedir.


Sorun Kelimesi 
Eş Anlamlısı : Problem
Örnek Cümle : Problemleri çözmek için ilk olarak problemi anlamamız gerekir.


İhtiyar Kelimesi 
Eş Anlamlısı : Yaşlı
Örnek Cümle : Yaşlı insanlarla sohbet etmeyi çok severim.


Sebep Kelimesi 
Eş Anlamlısı : Neden
Örnek Cümle : Her sorunun bir nedeni vardır.


Rüzgâr Kelimesi 
Eş Anlamlısı : Yel
Örnek Cümle : Yel esince çok üşüdüm.


Deneyim Kelimesi 
Eş Anlamlısı : Tecrübe
Örnek Cümle :Tecrübe edinerek bir işi iyi bir şekilde yapabiliriz.


Kırmızı Kelimesi 
Eş Anlamlısı : Al
Örnek Cümle : Bu mumu sel al.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde bazı noktalama işaretleri yanlış kullanılmıştır. Noktalama işaretlerini doğru kullanarak cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  •  Selim bugün buraya hiç gelmedi.
  • 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladık.
  • Vah vah!
  • Zeynep’i gören oldu mu?

6. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen cümleleri soru cümlesi hâline getirerek yeniden yazınız.


Cevap :

  • Dostum Ahmet gelmedi mi?
  • Onu bu sabah gördün mü?
  • Dostunuzu gördüğünüze mutlu oldunuz mu?

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Karikatürden hareketle birbiriyle yarış içinde olan insanların dost olup olamayacağı hakkında tartışınız.


Cevap : Bir yarış ta karşıdaki rakibimiz bizim düşmanımız değildir. Sadece oyun da onla tatlı bir rekabetimiz olması gerekir. Çünkü toplumda birlik  ve beraberlik, huzur ve güvenli bir ortam sağlamak için insanlarla düşman değil dost olmalıyız. Bu karşımızdaki rakibimiz olsa bile böyle olmalıdır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Hüseyin geçen yaz tatilde John ile tanıştı. Onunla arkadaş oldu. Hüseyin onun Türkçesini o da Hüseyin’inİngilizcesini ilerletmesi için yoğun çaba gösterdi. Aşağıdaki kartpostalı Hüseyin John’a yazdı. Siz de getirdiğiniz kartpostallara, bir dostunuza veya aile büyüğünüze duygu ve düşüncelerinizi yazınız. Dostunuz veya aile büyüğünüz uzaktaysa aile büyüklerinizden yardım alarak kartpostalı posta yoluyla gönderiniz.


Cevap  
Canım annem ;
Beni her zaman tehlikelerden koruyan pamuklara saran bir tanecik meleğim. Sen benim bu hayat içerisinde var olan en güzel hediyemsin. Hayatım boyunca seni mutlu etmek için elimden geleni yapacağım. Sen şüphesiz her zaman bütün hayatımda başarıyı elde etmem için geceni ve gündüzünü katıyorsun. Bu emeğe karşı bende hayatta sana en güzel başarıları sağlayarak seni mutlu bir anne yapacağım.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Aile büyüklerinizden yardım alarak yardıma muhtaç yaşlılarla ilgili haberler okuyunuz.


Cevap :
Kahramanmaraş’ta lise öğrencileri bakıma muhtaç yaşlıları evlerinde ziyaret ederek onların ihtiyaçlarını gideriyor.
Yaşlılara destek amaçlı ‘Okullar Aileler İle Buluşuyor’ projesi kapsamında Sevim Şirikçi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Mükrime Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, TOKİ 21. Yüzyıl Bay Bayan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Nezihe Öksüz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri yaşlıları evlerinde ziyaret etti.
Öğrenciler tarafından bakımları yapılan yaşlıların evlerine tadilat yapıldı. Ev temizliği ve kişisel bakımları da yapılan yaşlılara manevi anlamda destek sağlandı.
Projenin öğrenciler adına faydalı olduğunu söyleyen Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ayşe Taşkıran, “Okullar Ailelerle Buluşuyor Projesi kapsamında öğrenci kardeşlerimiz öğretmenleri ile birlikte önce Akıllı Yaşlı Bakım ve Koordinasyon Merkezi’mizi (YADES) ziyaret ederek buradaki çalışmalar hakkında bilgiler aldılar.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 114-115-116-117-118

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Yaşlı Kadın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118


Yaşlı Kadın Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Yalnız başına yaşayan yaşlıların sizce en büyük sorunları nelerdir? Bu sorunların çözümü için çevrelerindeki insanlar neler yapabilir?


Cevap : Bence en büyük sorunları muhabbet edecek insanların olmamasıdır. Çevredeki insanların onları her zaman sormaları, bir ihtiyaçları varsa gidermeleri gerekmektedir. Bu onları çok mutlu eder.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimeleri görsellerinden de yararlanarak anlamlarıyla eşleştiriniz.


  • Issız : Kimse bulunmayan veya az kimse bulunan yer.
  • Mangal : Isınmaya, bir şey pişirmeye yarayan üstü açık, ayaklı ocak.
  • Yıldız : Işıklı gök cisimlerinden her biri.

2. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Yaşlı insanların yalnız kalmaları


3. Etkinlik


Soru : Şiire iki yeni başlık belirleyerek yazınız.


Cevap :

  • Yalnızlık
  • Yaşlı Teyze Ve Yalnızlığı

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


Evden dışarı hiç çıkmayan kişi kimdir?
Cevap : Yaşlı Teyzedir.


Yaşlı kadın, nerede yaşıyor?
Cevap : Eski bir evde yaşamaktadır.


Yaşlı kadın, bu evde kiminle yaşıyor?
Cevap : Tek başına yaşamaktadır.


Yaşlı kadın, pencereden nereye bakıyor?
Cevap : Issız sokağa bakmaktadır.


Şair, yaşlı kadının tek arkadaşının neden “yıldız” olduğunu söylüyor?
Cevap : Gökyüzünde yıldız olduğu için onu arkadaşı olarak kabul etmektedir.


5. Etkinlik


Soru : Düzyazının özelliklerini de siz yazınız (Bunun için “Cimrinin Kedileri” metnini gözden geçiriniz.).


Cevap :

  • Uzun cümlelerden oluşmaktadır.
  • Sanatlı bir anlatım biçimi uygulanmaz.
  • Genellikle hikayelerde bu yazımı görürüz.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki haber metnini okuyunuz. Soruları bu metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


“Komşu Hakkı” projesi nerede gerçekleşmiş?
Cevap : Şanlıurfa’da gerçekleşmiştir.


Projeyi kim başlatmıştır?
Cevap : Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi başlatmıştır.


Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi neden böyle bir proje başlatmıştır?
Cevap :  Yaşlı insanlara yardım etmek için başlatmışlardır.


Projeden kimler yararlanmaktadır?
Cevap : Yaşlılar.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz haberlerden hareketle çevrenizdeki yaşlılar için neler yapabileceğiniz konusunda sıra arkadaşınızla konuşunuz.


Cevap : Mahallemizde var  olan yaşlı insanlara yardım edilebilir, yiyecek alınabilir ve evleri temizlenebilir.


Soru : Konuşma sonunda sıra arkadaşınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


Cevap : Hepsini evet olarak işaretleyiniz.


Arkadaşınızın olumsuz davranışları var mı? Varsa ona, bunları düzeltmesi için hangi önerilerde bulunursunuz?


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Resim defterinize “sevgi” konulu bir resim yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 119-120-121-122-123

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Çocuklar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123


Çocuklar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Yaptığınız resmi, sınıfta sergileyiniz. Bu resimde neleri anlatmak istediğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Şiiri ikinci kez dinleyerek verilmeyen kelimeleri noktalı yerlere yazınız.


Bir dünya özlerim,
Sen ben kavgası yok.
İşte böyle bir dünya
Bir barış tarlasıdır,
Büyüyelim çocuklar!
Yaşamak yıldızların altında,
Yaşamak güzel şey.
İşte meydan, işte bahçe,
Oynayalım çocuklar!
Yüreğimiz sımsıcak,
Bir coşkulu gür ırmak,
Yeryüzüne sevgi sevgi
Akalım çocuklar!
M. Güner DEMIRAY


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Şair nasıl bir yer özlüyor?


Cevap :  Dünyada sen ben kavgalarının olmadığı zamanı özlüyor.


Şair çocuklardan ne istiyor?


Cevap : Her yere sevgi yaymalarını istiyor.


3. Etkinlik


Soru : Şiirin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları”


4. Etkinlik


Soru : Şiire farklı iki başlık bulup yazınız.


Cevap :

  • Sevgi dağıtan çocuklar
  • Dünyada sevgi

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki sözlerden hareketle bir konuşma konusu belirleyiniz. Bu konu hakkında konuşmadan önce, söylemek istediklerinizi zihninizde tasarlayınız.

Sevgi, dostlara saygılı olmakla güçlenir. Hz. Ali a.s.


Cevap : Sevgi bağını güçlü tutmak için ilk olarak dostlarımızla olan bağımızı iyi tutmamız gerekir. Onlara gösterdiğimiz saygı ile aramızdaki sevgi bağı daha da güçlenir. Bu sayede toplumda sevgi ve saygı anlayışı oluşur. Sevgi ve saygı bağı güçlendikçe kavgalarda ortadan kaybolmuş olur.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki şarkıyı öğretmeninizin yönlendirmesiyle sınıfla birlikte söyleyiniz. Ardından bu şarkının sözlerini bakarak defterinize yazınız.


BİR DÜNYA BIRAKIN

Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir vatan bırakın biz çocuklara
Islanmış olmasın göz yaşlarıyla.
Bir bahçe bırakın biz çocuklara
Göklerde yer açın uçurtmalara.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir barış bırakın biz çocuklara
Ulaşsın şarkımız güneşe ve aya.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir dünya bırakın biz çocuklara
Yazalım üstüne “Sevgili Dünya.”
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Adnan ÇAKMAKÇIOĞLU


Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 126-127-128-129

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları 3. Tema Erdemler Tema Değerlendirme Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129


3. Tema Erdemler Tema Değerlendirme Çalışmaları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


İYİ VATANDAŞ

İyi vatandaş demek, iyi insan olmak demektir. İyi insan ise önce ailesini, sonra çevresini ve ülkesini seven insandır. Sorumluluklarını bilen, kurallara uyan, aksaklıkları düzelten ve diğer insanlara örnek olan insanlara her toplumun ihtiyacı vardır.

Bir toplumun ilerlemesi iyi vatandaşların sayısının artmasına bağlıdır. İyi vatandaş olmak için çok çalışmalıyız. Kurallara ve yasalara uymalıyız. Millî ve kültürel değerlerimize sahip çıkmalıyız. Büyüklerimize ve insan haklarına saygılı olmalıyız. Doğaya sahip çıkmalı, hayvanları sevmeliyiz. En önemlisi de ülkemizin kalkınması için hep birlikte çalışmalıyız.


1. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Metnin konusu nedir?


Cevap : iyi insanların özellikleri hakkında bilgi vermektedir.


Nasıl iyi vatandaş olunur?


Cevap : Büyüklerimize karşı her zaman saygılı olmamız gerekir. Çevremizi kirletmemeli sahip çıkmalıyız. Hayvanları severek onları korumalıyız.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


2. Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Dostlarımızı sevmeliyiz. Çünkü ; onlarla aramızdaki sevgi bağı güçlensin.
İnsanları sevmeliyiz. Çünkü ; Kavga olmadan yaşayabilelim.


3. Aşağıdakilerden hangisi iyi insan olmanın özelliklerindendir? İşaretleyiniz.


Cevap : Uyumlu, çalışkan, saygılı, temiz, hoşgörülü


4. Aşağıdaki ifadelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


  • Ödevlerimi az önce bitirdim (.)
  • Sokak hayvanlarına yiyecek verdiniz mi (?)
  • Yaşasın, Fatma Nine evinde artık yalnız kalmayacak (.)
  • Ahmet (,) Zeliha (,) Azra (,) Haydar ve Musta (-)fa benim dostumdur(.)

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


5. Aşağıdaki paragraftan kelimeler seçiniz. Bunların zıt ya da eş anlamlılarını yazınız.


Zıt anlamlılar

  • Yaşlı-genç
  • Zengin-fakir
  • İyi-kötü

Eş anlamlılar

  • Durum-vaziyet
  • Yaşlı-ihtiyar

6. Bir arkadaşınızın bayramını kutlayınız. Bunun için aşağıdaki kartpostalı kullanınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


7. Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz. Sıra arkadaşınızın sesli okuma yaparken uyduğu kurallarla ilgili cümlelerin yanındaki yıldızı boyayınız. Boyadığınız yıldız sayısı fazlaysa gülen yüzü, azsa üzgün yüzü boyayınız.


Cevap : Bu değerlendirmeyi kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 132-138-139-140-141-142-143

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Yerli Malları Tutum Haftası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


Yerli Malları Tutum Haftası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


HAZIRLIK


1. Yerli malı denince aklınıza neler geliyor?


Cevap :
Yerli malı deyince aklıma ülkemize ait yerli yapılan malzemeler yiyecekler aklıma gelmektedir. Ülkemize ait olan ürünler ve onları kullanmamız gerektiği aklıma gelmektedir.


2. Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası’nda sınıfınıza hangi ürünleri getirdiğinizi söyleyiniz.


Cevap :
Ben bu haftada ülkemize ait olan yiyeceklerden portakal, mandalina götürdüm. Bunlar ülkemizde yetişen ve ülkemize ait olan meyvelerdendir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki meyve isimlerini bulmacadaki yerlerine yazınız.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını, cümlelerden veya görsellerden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi, sözlükteki anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak yazınız.


Ayılmak : Baygınlık, sarhoşluk, dalgınlık, uyku gibi bir durumdan kurtulmak, kendine gelmek.
Örnek Cümle :  Bayıldıktan sonra zor ayılttık.


Nişasta : Tahıl tanelerinden, özellikle buğdaydan ve pirinçten, bezelye, mercimek gibi kimi baklagillerin tanelerinden ya da patates ve benzeri kimi yumrulardan özel yöntemlerle çıkarılan, una benzer bir madde.
Örnek Cümle : Patatesin içinde de nişasta bulunur.


Kavurmak : Bir şeyi, bir kabın içinde, su katmadan kızartarak pişirmek.
Örnek Cümle : Etleri iyice kavurduk.


Şifa : Hastalıktan kurtulma, iyileşme
Örnek Cümle : Bu hastalığında şifasını bulmuşlar.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.


a. Metinde meyveler dışında konuşan kişilerin adları nedir?
Cevap : Öğretmen, Ergun,  Serpil, Öğrenci


b. Ergun, sınıfa getirilen yemişleri nasıl tanıtıyor?
Cevap : Besin kaynağıdır. Memleketimiz için de önemli bir gelir kaynağıdır.


c. Yemişler milletimiz ve memleketimiz için ne ifade ediyor?
Cevap : Hastalara şifa vermektedir.


ç. Elma yiyenlerin yanağı ve damağı nasıl olur?
Cevap : Yanakları al al ve damakları da bal bal olmaktadır.


d. Portakal, hastalara ne veriyor?
Cevap : Şifa veriyor.


e. Kestane yiyenler asla ne görmez?
Cevap : Hastalık ve hastane görmezler.


f. Fındık yiyen çocukların nasıl olacağı söyleniyor?
Cevap : Tombul tombul olacağı söylenmektedir.


g. Ceviz en çok nerelerde olduğunu söylüyor?
Cevap : Anadolu’da olmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Metinden hangi ürünün nerede yetiştiğini tespit ederek aşağıdaki meyve görselleriyle yer isimlerini eşleştiriniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak şehir adlarının nasıl yazıldığını ve bunlara getirilen eklerin nasıl ayrıldığını söyleyiniz.


  • İzmir’in çekirdeksiz üzümü meşhurdur.
  • Gaziantep’te kara üzüm yetişir.
  • Malatya’mızın kayısısı meşhurdur.
  • Şanlıurfa’dan kırmızı biber getirdik.

Cevap : Şehir isimleri özel isim olduğu için ilk harfleri büyük yazılması gerekir. Özel isimlere gelen ekler tırnak işareti ile yani kesme işaretiyle ayrılması gerekir.


Soru : Kesme işaretini kullandığınız kelimelerin olduğu üç cümle yazınız.


Cevap :

  • İstanbul’un en güzel yeri Galata Kulesi’nin bulunduğu yerdir
  • Atatürk’ün başarıları dilden dillere destan olmuştur.
  • Türkiye’nin en çok beğendiğim şehri Nevşehir’dir.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıda resimleri verilen meyveleri inceleyiniz. Beslenme çantanıza koyduğunuz ürünlerin, bunlar arasında olup olmadığını söyleyiniz.


Cevap : Portakal, çilek, kivi, elma kaysı ve üzüm gibi meyveleri çantama koyduklarım arasındadır.


Soru :  Ülkemizde yetişen meyveleri tahmin ederek işaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları”


Soru :  Ardından neden ülkemizde yetişen ürünleri tüketmemiz gerektiği konusunda konuşma yapınız.


Cevap :
Ülkemizde yetişen ürünler yerli malı olarak geçmektedir. Dış ülkelerden alarak tükettiğimiz besinlere ayrı ücret ödemekteyiz. Bunları alıp dış ülkelere kazandıracağımıza kendi ürünlerimizi tüketerek kendi ülkemize gelir sağlayabiliriz. Bundan dolayı yerli malı çok önemlidir.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Aile büyüklerinizden yardım alarak bilgi teknolojilerinden ülkemizdeki tarihî yapılara ait görseller araştırınız. Bunlardan birkaçını sınıfa getiriniz.


Cevap : 

“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 132-138-139-140-141-142-143”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 124-125

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sarman Kedinin Yavruları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125


Sarman Kedinin Yavruları Serbest Okuma Metni


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları

SARMAN KEDİNİN YAVRULARI

Sarman’ı ilk kez bahçede görmüştüm. Yeşil çimenlerin üstüne yatmıştı. Güneşleniyordu. Tüyleri sarıydı. Kuyruğu uzun ve bol tüylüydü. Kirli yüzüne bakınca anladım. O bir sokak kedisiydi. Ama onu yine de çok sevdim. Onu ikinci kez gördüğümde anne olmuştu. Altı yavrusu vardı. Dördü kendisi gibi sarıydı, ikisi ise siyahtı. Ona yaklaşınca beni fark etti. Yeşil gözlerini açıp kapadı. Sırtını okşadım. Hoşuna gitmişti. Sarı tüylü yavrulardan birini aldım. Dişlerini gösterip, “Fıff” diye ses çıkardı. Ben de onu annesinin yanına bıraktım.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları

“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 124-125”

O gün ilk iş olarak bakkala gidip süt aldım. Küçük bir tabak buldum sonra. Yavrular sütü keyifle içtiler. Kalanını da anneleri içti. Kedicikleri, her sabah böyle besledim. Bana alıştılar. Onları sevmeme, onlarla oynamama izin verdiler. Evimde bir köpeğim vardı. Olmasaydı, yavrularından birini alır, evime götürürdüm. Çok da mutlu olurduk. Günler geçti, yavrular azaldı. En son gördüğümde iki yavru kalmıştı.
Dilerim, o dört yavruyu kedi sevenler götürmüştür. Kalan iki yavruya ne olur, bilemem. Birileri almazsa da yaşayabilirler. Yaşasınlar. Onlar ne ilk ne de son sokak kedisi olacaklar.

Aziz SIVASLIOĞLU


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 90-91-92-93

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93


2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Tema Değerlendirme Çalışmaları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


ATATÜRK

Annemin ninnisinde
Duydum yüce adını,
Öğretmenin sesinde
Buldum nice tadını…
Sevdim o günden beri,
Seveceğim daha da…
Kalbimdir onun yeri,
Yaşayacak orada…
Yüreğim her vurdukça,
Atatürk’ü anarım.
O orada durdukça
Her gün saygı sunarım…

Hasan Lâtif SARIYÜCE


1. Aşağıdaki ifadeleri şiire göre tamamlayınız.


Cevap :
Atatürk’ün adını. Annemin Ninnisinde duydum.
Annemin. Ninnisinde Atatürk’ün Adını duydum adını.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


2. “Yaz” ve “kış” kelimeleri zıt anlamlı kelimelerdir. Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz.


  • Aşağı : yukarı
  • Son : ilk 
  • Siyah : beyaz
  • Aşağı: yukarı

3. Aşağıdaki kutucuklarda verilen kelimelerin zıt anlamlıları üstlerindeki görsellerde vardır. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını görsele göre cümle içerisinde kullanarak yazınız.


Cevap :
Aşağı : Merdivenden aşağıya iniyordu.
Yaşlı : Yarıma muhtaç yaşlılara yardım ediliyordu.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


4. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılmış kelimeleri belirleyiniz. Kelimeleri düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  • Mehmet Akif Ersoy, İstiklal Marşı’mızın şairidir.
  • Her yıl Cumhuriyet Bayramı’nı coşkuyla kutlarız.

5. Aşağıdaki noktalı yerlere kutulardaki kelimelerden uygun olanları yazınız.


  • Atatürk çocukken asker olmak istiyordu.
  • Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım’dır.
  • Atatürk önce mahalle mektebine gitti.
  • Atatürk Selanik’te doğdu.
  • Atatürk’ün Türk milletine en büyük hediyesi Cumhuriyet tir.
  • Atatürk’ün öğretmeni ona Kemal adını verdi.
  • Atatürk Kurtuluş Savaşı’nda her türlü güçlüğe göğüs gerdi.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


6. Aşağıdaki konuşma ölçütlerini okuyunuz. Etkinliklerde konuşan bir arkadaşınızın uyduğu her kural için yanda verilen yıldızı boyayınız. Boyadığınız yıldız sayısı fazlaysa gülen yüzü, azsa üzgün yüzü boyayınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 90-91-92-93”

 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 88-89

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Asker Ağlamaz Arkadaş Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


Asker Ağlamaz Arkadaş Serbest Okuma Metni


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


ASKER AĞLAMAZ ARKADAŞ

Atatürk, 19 Mayıs bin dokuz yüz on dokuzda Samsun’açıktıktan sonra kentte dolaşır. Halkla görüşmeler yaparken bir yerde üstü başı yırtık, postalları delinmiş bir er hemen dikkatini çeker. Bir deri bir kemik kalmış, yüzü bakır rengini almış bu erin durumuyla ilgilenmek ister.Yanındakilerle birlikte bu perişan kılıklı ere doğru ilerler.Erin içini çeke çeke ağladığını görür.

Ona sorar:– Asker ağlamaz arkadaş! Sen niçin ağlıyorsun?Er irkilir, başını kaldırır. Kendisine seslenen kişinin yüzü, ona hiç de yabancı gelmez. Bir an gözlerini kapar,belleğini zorlar. Karşısındaki kalpaklı kişinin Çanakkale’de kendilerine komutanlık yapmış olan Mustafa Kemal olduğunu anlar. Hemen toparlanır, yay gibi selam durumuna geçer.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


– Söyle, niçin ağlıyorsun? Anadolu’nun bu yanık yürekli çocuğu içini çekerek şöyle yakınır:
– Düşman, ülkemizin her köşesine girdi. Böyle bir zamanda hükûmet beni terhis etti, koyuverdi. Silahımı elimden aldı. Yurdumu nasıl savunacağım, düşmana nasıl haddini bildireceğim?
Atatürk, bir elini erin omzuna koyar:
– Üzülme çocuğum, der, gel benimle!


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 88-89”

Ona, Samsun ’daki asker eşyası ambarından yeni bir giysi, şapka ve postal verirler. Bir güzel de silahlandırırlar. Atatürk ’ün, Anadolu ’ya ayak basar basmaz yanına aldığı ilk er de bu Mehmetçik olur.

A. Ferhan OĞUZKAN


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 28-31-32-33-34-35-36-37

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Paraşütle Oynamak Çok Eğlenceli Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


Paraşütle Oynamak Çok Eğlenceli Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


HAZIRLIK


1. Arkadaşlarınızla hangi oyunları oynamaktan hoşlanıyorsunuz? Bu oyunlardan birinin nasıl oynandığını anlatınız.


Cevap :
Ben arkadaşlarımla  en çok oynamayı sevdiğim oyunlar körebe, ip atlama, sek sek oynama, yakar top oynama gibi oyunları çok seviyorum.
En çok oynadığımız oyun ise körebedir. Körebe en az 3 kişi ile oynanmaktadır. Biri ebe olur ve gözleri bağlanır. Ebe diğer kalan kişileri yakalamaya çalışır yakaladığı kişi onun yerine geçerek ebe olur ve oyun böyle devam eder.


2. Metnin resimlerini inceleyiniz. Resimlerden hareketle metnin konusunu tahmin edip söyleyiniz.


Cevap :
Bir grup çocuğun oyun oynarken çizilen resmidir. Çizilen resme bakarsak oyun ile ilgili bir metin olabilir.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıda görselleri verilen kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.


Kumaş : Pamuk, yün, ipek vb.nden makinede dokunmuş her türlü dokuma.
Paraşüt : Hava taşıtından veya yüksek bir yerden atlayan insanın kontrollü bir şekilde yere inmesini sağlayan araç.
Müzik : Belirli kurallara bağlı olarak düzenlenmiş seslerden oluşan eserlerin okunması veya çalınması.
Anlamını öğrendiğiniz kelimelerle anlamlarını kartlara yazınız. Bu kartları, sözlüğünüzdeki ilgili harflerin olduğu sayfalara yapıştırınız.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Metnin konusuna uygun olan resmi işaretleyerek belirtiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları”

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinde bulunuz.Bunları metindeki anlamları dışında farklı cümlelerde kullanıp yazınız.


Büyük Kelimesi
Zıt Anlamı : Küçük
Örnek Cümle : Küçük kardeşim ile beraber oyun oynadık.


Aşağı Kelimesi
Zıt Anlamı : Yukarı
Örnek Cümle : Yukarıya doğru yarış yaptık.


Üstünde Kelimesi
Zıt Anlamı : Altında
Örnek Cümle : Masanın altında terliklerim vardı.


Az Kelimesi
Zıt Anlamı : Çok
Örnek Cümle : Babam çikolatadan çok çok almış.


Yukarı Kelimesi
Zıt Anlamı : Aşağı
Örnek Cümle : Merdivenlerden aşağıya doğru hızlı hızlı indik.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Sizce konuşmacılardan hangisi, diğerine göre daha etkili konuşuyor? Açıklayınız.


Cevap : Bence erkek olan öğrenci daha iyi konuşuyordur. Çünkü kendinden emin ellerinde notları olan ve sınıfa düzgün mimiklerle hitap ederek konuşmasını yapmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı cümleler oluşturup yazınız.


geldi—Zeynep—bize


Cevap : Zeynep bize geldi.


oyun—Hasan—Elifle—ve—oynadık


Cevap : Hasan ve Elif’le oyun oynadık.


televizyonda—izledik—annem—ve—babamla—film


Cevap : Annem ve babamla televizyonda film izledik.


ödevini—Osman—yapmamış


Cevap : Osman ödevini yapmamış.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Çocuklar hangi oyunları oynuyorlar? Bu oyunların adlarını ve nasıl oynandığını kısaca yazınız.


Cevap :

  • İlk resimde çocukların oynadığı oyun yakar toptur. Yakar top oyununun oynanışı iki gruba ayrılır. Bir grup karşılıklı olarak dizilirler ortaya diğer grup geçer. Dizilen olan grup ortadaki grubu top yardımı ile vurmaya çalışırlar. En son kalan kişiyi de beli bir sayıda vuramazlarsa tekrardan oyun başlar.
  • İkici resimde çocukların oynadığı oyun körebedir. Körebe de en az üç kişiyle oynanır. Bir kişi ebe olur ve diğerlerini yakalamaya çalışır. Yakaladığı kişi ise onun yerine geçerek ebe olur.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Defterinize içinde virgül işaretini kullanacağınız iki cümle yazınız.


Cevap :

  • Marketten kendime çikolata, meyve suyu, bisküvi ve sakız aldım.
  • Eve gelirken annem bakkaldan ekmek, çay ve su almamı söyledi.

8. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde ( ) yerine gelmesi gereken noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap : Hasan ( ,) Elif ve Duru bize gelecek (. ) Zübeyde’nin mavi ( ,) kırmızı ( ,) yeşil ve mor renklerde birçok kalemi var (.)


9. Etkinlik


Soru : Arkadaşlarınızla birlikte oynamaktan hoşlandığınız bir oyunu ve bu oyunun kuralları hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken 4. Etkinlik’teki kurallara uymayı unutmayınız.


Cevap : Arkadaşlarımla en çok sek sek oynamayı severim. Sek sek oyunu yere sek sek çizgisi çizilerek oynanır. Herkes tek olur ve her kutuya taş atarak sek sek oyunu başlar. Yanan kişi çıkarak diğer kişiye sıra gelir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki paraşütü metinde sözü edilen renklerle boyayınız.


Cevap : Bu etkinliği metnin ilk resmine bakarak kendiniz yapmanız gerekmektedir.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 38-40-41-42-43-44-45-46

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Uçurtma Tekerlemesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46


Uçurtma Tekerlemesi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


1. Sınıfa değişik uçurtma görselleri getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”


2. Bir tekerleme ezberleyiniz.


Cevap :

  1. O pikap bu pikap şu pikap.
  2. Şemsi Paşa pasajında sesi büzüşesiceler.
  3. Dal sarkar kartal kalkar; kartal kalkar dal sarkar.
  4. Şu köşe yaz köşesi şu köşe kış köşesi ortada su şişesi.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okumanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


Cevap :

  • (Evet) Dikkatimi şiire yoğunlaştırdım.
  • (Evet) İşitilebilir bir ses tonuyla okudum.
  • (Evet) Heceleme, tekrar ve geri dönüşler yapmadan okudum.
  • (Evet) Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ettim.

Cevaplarınız arasında “Hayır” varsa bunları olumluya çevirmek için neler yapabileceğiniz hakkında görüşlerinizi açıklayınız.


2. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu en iyi anlatan görseli işaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz. Bu kelimeleri 42. sayfada verilen bulmacadaki yerlerine yazınız.


  • ( Gürlemek ) Kalın ve gür ses çıkarmak?
  •  ( Üfürmek ) Üfleyerek bulunduğu yerden uzaklaştırmak
  • ( Tepe ) Çevresine göre yüksek yer
  • ( Kıvrım ) Bükülmüş, kıvrılmış şeylerin oluşturduğu kat, büklüm
  • ( Ova ) Çevresine göre çukurda kalmış geniş ve düzlük yer
  • ( Irmak ) Çoğunlukla denize dökülen en büyük akarsu, nehir

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


a. Uçurtmanın nasıl bir huyu vardır?


Cevap : Uçurtmanın kuyruğu oyunu çok severmiş.


b. Uçurtmanın daha fazla yükselmesine engel olan nedir?


Cevap :Uçurtmanın daha yükseğe gitmesine engel olan şey yel ya da ipi tutan kişidir.


c. Uçurtma yelden ne diliyor?


Cevap :Uçurtma yelden onu göğe salmasını diliyor.


ç. Yel, uçurtmanın bu isteğini yerine getiriyor mu?


Cevap :Yel üfleyerek uçurtmanın isteğini yerine getiriyor.


d. Uçurtma gökte iyice yükselirken neler görüyor?


Cevap : Denizleri, gölleri, ovaları ve dağları görüyor.


e. Uçurtma, iyice yükselince kendini nasıl hissediyor?


Cevap :Gönlü şenleniyor.


5. Etkinlik


Soru : “Rüzgâr” ve “nehir” kelimelerinin eş anlamlılarını şiirde bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Rüzgar Kelimesi
Eş Anlamı : Yel
Örnek Cümle : Yel esince uçurtma birden havalandı.


Nehir Kelimesi
Eş Anlamı : Irmak
Örnek Cümle : Irmağın akışı herkesin hoşuna gider.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Sınıfa getirdiğiniz uçurtma görsellerini sergileyiniz. Uçurtma uçururken ya da uçan bir uçurtma gördüğünüzde neler hissettiğinizi veya hangi hayallere kapıldığınızı anlatınız.


Cevap : Ben uçurtma uçururken o uçurtmanın yerine kendimin olduğunu düşünürüm. Gökte özgürce havalanıp her yeri oradan görmek çok hoşuma giderdi. Bundan dolayı uçurtma uçurmak benim en sevdiğim hobilerimdendir.


7. Etkinlik


Soru : Ezberlediğiniz tekerlemeyi arkadaşlarınıza söyleyiniz.
Arkadaşlarınızın tekerlemeyi ezberinden okumalarını aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


  • İşitilebilir, bir ses tonu kullandı. (EVET)
  • Kelimeleri doğru telaffuz etti. (EVET)
  • Vurgu ve tonlamaya dikkat etti. (EVET)
  • Tekerlemeyi okurken beden dilini etkili kullandı. (EVET)
  • Arkadaşlarıyla göz teması kurarak okudu. (EVET)

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki oyunun kurallarını okuyalım. Okul bahçesinde kurallara uyarak oyunu oynayalım.


MENEKŞE

Okul bahçesinde el ele tutuşarak karşılıklı iki sıra olalım. Oyun sırası için bir kişi belirleyelim. Diyelim ki bu arkadaşımızın adı Hatice olsun. Ardından aşağıdaki tekerlemeyi söyleyelim. Oy menekşe menekşe, Mendilin yere düşe. Bizden size kim düşe, Hatice düşe, tez düşe. Adı söylenen oyuncu koşar. Karşı diziden gözüne kestirdiği iki oyuncunun arasından geçmeye çalışır. Bunu başardığında arkadaşlarından birini alır kendi grubuna döner. Başaramazsa karşı grupta kalır. Oyun böylece sürer gider. Oyuncularının hepsini karşı grupta bırakmak zorunda kalan grup, oyunu kaybeder.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Yandaki tekerlemeyi okuduktan sonra alttaki boşalana yazınız.


PAZARA GİDELİM
Pazara gidelim.
Bir tavuk alalım.
Pazara gidip
Bir tavuk alıp ne yapalım?
Gıt gıt gıdak,
Gıt gıt gıdak, diyelim.
Sakız verdim çiğnedi,
Hap hup, kırmızı top.
Happuru happuru
Happuru happuru yiyelim.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Günlük hayatınızda başkaları tarafından takdir edilen güzel davranışlarınızı defterinize yazınız.


Cevap :
Benim en çok büyüklerime gösterdiğim saygılı davranışlar takdir edilmiştir.
Onların nasıl olduklarını sorarım. işleri olduğu zaman yardım ederim. Onlar ile sohbet ederim.  Bundan dolayı beni hep sevmişler ve takdir etmişlerdir.


 

Our Score
error: Content is protected !!