İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıHer İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 158, 159
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158, 159 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların okuduğunu anlama ve yazılı anlatım yeteneklerini artırmayı hedefler. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Her İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların sorumluluk bilinci ve öz disiplin kazanmalarını sağlar. Bu metin, öğrencilerin her işlerini titizlikle yapmalarını teşvik ederken, günlük yaşamda uygulayabilecekleri değerli dersler sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, dil bilgisi ve okuma-anlama becerilerini pekiştirerek, öğrencilerin öğrenim süreçlerine önemli katkılarda bulunur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159
Anne, baba,şu odanın hâline bir bakın!
Oğlum neden kâğıtları yere atıyorsun?
Otursan yapacaksın da kaç kere bırakıp yeniden başladın! Benim de dikkatimi dağıtıyorsun!
Başladığın işe devam edip bitirmelisin oğlum.
Yarım bırakırsam ne olur ki baba? Sonra devam ederim!
Şimdi bir düşünelim bakalım. İnsanlar işlerini yarım bırakırsa neler olur?
Otobüse biniyorsun eve gelmek için. Şoför yarı yolda seni bırakıyor.
Ayy, yolumu nasıl bulurum o zaman!
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları
Fırına gidiyorsun ekmek yok!
Belediye görevlileri, çöpleri bir gün canları istemeyip almasa her tarafı çöp kokusu sarar. (…)
Herkes işini tam yapmalı. Senin işin de ödevlerini eksiksiz yapmak. Yarım bırakırsan olmaz işte!
Tamam tamam, anladım. Hepiniz haklısınız. (…) Bundan sonra hiçbir ödevi yarım bırakmak yok!
Eyvah! Sizinle lafa daldım, ocakta yemeğim yandı! Akşama hepimiz aç kalacağız.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik CevaplarıSayfa 160, 161, 162, 163, 164
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160, 161, 162, 163, 164 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimini desteklemek ve öğrenme süreçlerini pekiştirmek için çeşitli etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların öğrendikleri konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olurken, dil bilgisi ve okuma-anlama becerilerini de güçlendirir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerin daha verimli bir şekilde tamamlanmasını sağlayarak, öğrencilerin başarılı bir şekilde ilerlemelerine katkıda bulunur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konu bütünlüğünü sağlamak ve öğrendiklerini gözden geçirmek için tasarlanmıştır. Bu çalışmalar, çocukların 4. temada kazandıkları bilgileri pekiştirmelerine ve değerlendirmelerine olanak tanır. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin dil becerilerini daha da geliştirmelerine yardımcı olacak kapsamlı bir içerik sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164
4. TEMA SONU ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki gazete haberini noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
NURİ DEMİRAĞ’IN HAYATI FİLM OLDU
İlk Türk demir yolu müteahhidi olarak tanınan Nuri Demirağ’ın hayatı film oldu. Filmin oyuncu kadrosunda ünlü isimler yer aldı.
Nuri Demirağ kimdir?
Cumhuriyet’in ilk yıllarında, halkımızın demir yolu ulaşımına kavuşmasını sağlayan iş insanıdır. Yurdumuzu demir ağlarla ördüğü için Atatürk tarafından kendisine “Demirağ” soyadı verilmiştir.
Nuri Demirağ, ülkemizin ilk uçak fabrikasını açmış, ilk yerli üretim uçakların yapılmasını sağlamıştır. Bu uçakları uçuracak pilotların yetişmesi için havacılık okulunu açan da Nuri Demirağ’dır.
(Genel ağdan alınmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları bu gazete haberine göre cevaplayınız.
1. Nuri Demirağ’ın mesleği neymiş?
Cevap: Nuri Demirağ, demir yolu müteahhidi ve iş insanıdır. Ayrıca ülkemizin ilk uçak fabrikasını açmış ve havacılık okulunu kurmuştur.
2. Atatürk, ona neden “Demirağ” soyadını vermiş?
Cevap: Atatürk, Nuri Demirağ’a “Demirağ” soyadını vermiştir çünkü kendisi yurdumuzu demir ağlarla örerek halkın demir yolu ulaşımına kavuşmasını sağlamıştır.
3. Nuri Demirağ niçin havacılık okulu açmış?
Cevap: Nuri Demirağ, yerli üretim uçakların yapılmasını sağladıktan sonra, bu uçakları uçuracak pilotların yetişmesi için havacılık okulu açmıştır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları
C. Aşağıdaki eş anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin eş anlamlısını noktalı yere yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 Cevapları”
Ç. Aşağıdaki resfebelerin anlamlarını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Yukarıdaki hecelerden anlamlı bir kelime oluşturan sıralamayı işaretleyiniz.
Cevap: c-b-a
2. Eşleştirme doğru olarak tamamlandığında mavi kutucukların başındaki harflerin oluşturduğu kelimeyi işaretleyiniz.
Cevap:
E: hızlı – yavaş (zıt anlamlı)
T: usta – acemi (zıt anlamlı)
S: tatlı – acı (zıt anlamlı)
R: cevap – soru (zıt anlamlı)
3. Aylin’in cümlesinde, sembollerle gösterilen sorulardan cevabı olanları işaretleyiniz.
Cevap: SERT
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları
4. Kitap kelimesinin tüm harfleri kullanılarak yazılabilecek kelimeleri işaretleyiniz.
Cevap: patik ve takip
5. Kesme işaretinin kullanılması gereken kelimeyi işaretleyiniz.
Cevap: Konya’dan
6. Bu cümlenin sonuna getirilecek noktalama işaretini işaretleyiniz.
Cevap: soru işareti
7. “Çeşit” kelimesinin eş anlamlısının kullanıldığı cümleyi işaretleyiniz.
Cevap: Kahvaltıda birkaç tür peynir yedim.
8. “Sevgisini ve ilgisini kazanmak” anlamına gelen kelime grubunun olduğu cümleyi işaretleyiniz.
Cevap: Evdeki görevlerimi yerine getirince annemin gözüne girdim.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları
E. Trafik işaretlerini ve levhalarını anlamlarıyla eşleştirip şifreyi çözünüz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Hava taşıtlarını ve özelliklerini araştırınız.
Cevap:
1. Uçak Özellikleri:
Hızlı ve uzun mesafe yolculuk için uygundur.
Çeşitli boyutlarda ve kapasitelerde olabilir (örneğin, yolcu uçağı, kargo uçağı).
Genellikle yüksek irtifalarda uçar.
İniş ve kalkış için pist gerektirir.
2. Helikopter Özellikleri:
Dikey iniş ve kalkış yapabilme özelliğine sahiptir.
Daha kısa mesafelerde ve dar alanlarda kullanılabilir.
Genellikle yavaş uçuş yapar, ancak manevra kabiliyeti yüksektir.
Acil durumlarda, arama-kurtarma ve sağlık hizmetlerinde kullanılır.
3. Dron (İnsansız Hava Aracı) Özellikleri:
Uzaktan kumanda ile kontrol edilebilir.
Hava fotoğrafçılığı, haritalama ve gözetleme gibi görevlerde kullanılır.
Çeşitli boyutlarda ve tasarımlarda bulunur.
Kısa mesafelerde hızlı hareket edebilir.
4. Balon Özellikleri:
Hafif hava gazları ile doludur (örneğin, sıcak hava balonu).
Genellikle yavaş hareket eder ve kısa mesafelerde kullanılır.
Eğlence amaçlı veya gözlem için kullanılabilir.
Yükseklik kazanmak için ısıtılan hava kullanılır.
5. Uçuş Simülatörü Özellikleri:
Gerçek uçuş deneyimini taklit eden bir cihazdır.
Pilot adaylarının eğitiminde kullanılır.
Hava durumu, hava trafiği ve diğer koşulları simüle edebilir.
Uçak kontrolü ve manevraları öğrenmek için güvenli bir ortam sunar.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıBen Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 Cevapları, öğrencilerin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek için özenle hazırlanmış etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri anlamlandırmalarına ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilere rehberlik ederek etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarını sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere tarihi ve bilimsel bir figürü tanıtırken aynı zamanda hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını da teşvik eder. Bu metin, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçma hayalini gerçekleştirerek azimle çalışmanın önemini vurgular. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları içerisinde bulunan etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine ve dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak zengin bir içerik sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Görsellerdeki hava taşıtlarının özellikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Balon: Dikey olarak yükselir; sıcak hava ile çalışır; genellikle yavaş ve manzarayı izlemek için kullanılır.
Zeplin: Hafif gazla doldurulur; yavaş hareket eder; genellikle gözetleme veya turistik amaçlar için kullanılır.
Helikopter: Dikey iniş ve kalkış yapabilir; manevra kabiliyeti yüksektir; acil durumlarda ve ulaşımda kullanılır.
Yolcu Uçağı: Uzun mesafe taşımacılık için tasarlanmıştır; hızlıdır; genellikle çok sayıda yolcu taşır.
Savaş Uçağı: Hızlı ve manevra kabiliyeti yüksek; askeri görevlerde kullanılır; hava savaşında etkilidir.
Gezi Uçağı: Genellikle küçük ve hafif; turistik geziler için kullanılır; manzara izleme amacı taşır.
Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçma hayali, bu hayali gerçekleştirmek için yaptığı çalışmalar ve sonunda İstanbul’da Galata Kulesi’nden uçarak dünyada uçan ilk insan olma başarısıdır. Metin, bilim ve keşif tutkusunun yanı sıra hayallerin peşinden koşmanın önemini vurgulamaktadır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 Cevapları”
Soru : b. Bu kelimelerin metindeki anlamlarını tahmin edip uygun açıklamanın başındaki kutucuğa numarasını yazınız.
Cevap:
(1) Yapılması tasarlanan is, amaç.
Bir şeyi anlamak veya öğrenmek için duyulan istek.
(4) Kuşlarda ve böceklerde uçmayı sağlayan organ.
(2) Zihinde canlandırılan ve gerçekleşmesi istenen şey.
Belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence.
(1) Tavuk, hindi gibi evcil hayvanların barındığı kapalı yer.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hezarfen nerede doğmuş?
Cevap: Hezarfen, İstanbul’da doğmuş.
2. Hezarfen, ilk uçuş denemelerini nerede yapmış?
Cevap: Hezarfen, bahçesindeki kümesin çatısında ilk uçuş denemesini yapmış.
Cevap: Hezarfen, uçma hayalini gerçekleştirmek için çok çalışmış.
5. Hezarfen hayalini nasıl gerçekleştirmiş?
Cevap: Hezarfen, Galata Kulesi’ne çıkarak Üsküdar’a uçmuş ve böylece hayalini gerçekleştirmiş.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap:
Çocukken kendime kaz tüylerinden kanatlar yapar, uçar gibi bahçemizde gezerdim.
Zamanla, uçma hayalim en büyük hedefim oldu.
Yelken bezinden tasarladığım kanatlarla eskiden oyun oynadığım bahçede ilk uçuş denememi yaptım.
Hayalimi gerçekleştirmek için çok çalıştım ve Galata Kulesi’nden Üsküdar’a kadar uçtum.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metne göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Hezarfen Ahmet Çelebi,
• En çok uçmaya meraklıymış.
• Dere tepe demeden kuşları takip etmiş.
• Kuşların nasıl uçtuğu hakkında bol bol kitap okumuş.
• Kendisine kaz tüylerinden kanatlar yapmış.
• Zamanında oyun olarak gördüğü uçma hayali en büyük hedefi olmuş.
• Uçuşan bir yaprak görünce aklına müthiş bir fikir gelmiş.
• Büyük bir hayal kurmuş ve uçan ilk insan olmuş.
5. ETKİNLİK
Soru : Hezarfen Ahmet Çelebi araştırmacı, bilime meraklı bir kişiliğe sahiptir. Peki, siz nasıl bir kişiliğe sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Kısaca aşağıya yazınız.
Cevap:
Ben de Hezarfen Ahmet Çelebi gibi meraklı ve araştırmacı bir kişiliğe sahip olduğumu düşünüyorum. Farklı konulara ilgi duyarak sürekli öğrenmeye çalışıyorum. Bilim, sanat veya doğa gibi alanlarda yeni bilgiler edinmek ve deneyimlemek beni mutlu ediyor. Problemleri çözme yeteneğimin yanı sıra yaratıcılığımı kullanarak projeler üretmekten hoşlanıyorum. Aynı zamanda takım çalışmasına da önem veriyorum; arkadaşlarımla birlikte projelerde yer alarak farklı bakış açıları kazanmayı seviyorum.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Verilen hecelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak anlamlı kelimeler oluşturunuz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları”
Soru : b. Oluşturduğunuz her kelime için 5 puan kazanacaksınız. Buna göre toplam puanınızı hesaplayıp aşağıya yazınız.
Cevap: Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa çeşitli saat görselleri (kol saati, duvar saati, masa saati gibi) getiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıSaat Dükkânı Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 173, 174, 175, 176, 177
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173, 174, 175, 176, 177 Cevapları, öğrencilerin dil ve okuma becerilerini pekiştirmeye yönelik çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri daha iyi anlamalarına ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinlikleri tamamlamak için gerekli bilgileri sunarak öğrencilerin başarılı bir öğrenim süreci geçirmelerine katkıda bulunur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin zaman kavramını anlamalarına yardımcı olurken, saat okuma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu metin, çocukların günlük yaşamlarında zamanı daha iyi kullanmalarına dair önemli bilgiler sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin öğrenim süreçlerini eğlenceli hale getirerek dil gelişimlerine destek olur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Sınıfa getirilen saat görsellerini arkadaşlarınızla inceleyiniz. Görsellerdeki saatlerin farklı özellikleri hakkında konuşunuz.
Cevap:
Analog Saatler: Genellikle kadranda saat ve dakika göstergeleri bulunur. Akrep ve yelkovan ile zamanı gösterirler. Genelde estetik bir görüntüye sahiptirler.
Dijital Saatler: Zamanı sayılarla gösterir. Genellikle daha kolay okunabilir. Bazı modellerde alarm, takvim gibi ek özellikler bulunabilir.
Akıllı Saatler: Teknolojik özellikleri sayesinde telefonla senkronize olabiliyorlar. Mesaj bildirimleri, sağlık takibi ve GPS gibi birçok işlev sunuyorlar.
Kum Saati: Zamanı kumun akışı ile gösterir. Daha çok dekoratif amaçlarla kullanılır ve belirli bir süreyi ölçmek için idealdir.
Mekanik Saatler: Yay ve dişli sistemleri ile çalışan saatlerdir. Genellikle dayanıklıdır ve estetik bir görünüm sunar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
Dükkân kelimesi : Alışveriş , Ürünler, Müşteri, Satıcı, Raf
Rüya kelimesi : Hayaller, Gece, Görmek, Uyumak, İmgeleme
Saat kelimesi : Zaman, Takvim, Randevu, Alarm, Dakika
2. ETKİNLİK
Soru : Görsele göre aşağıda anlamları verilen kelimeleri ve kelime grubunu belirleyiniz.
Bunlardan uygun olanları aşağıda verilen anlamlarının başına yazınız.
Cevap:
Guguklu Saat: Açılan küçük kapıdan veya pencereden bir kuş figürünün çıkması ve ötmesiyle saat başlarını ve buçukları bildiren saat.
Dakika İbresi: Saatin, dakikaları gösteren ibresi.
Saat İbresi: Saatin iki ibresinden küçüğü.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Duvardaki saat nasılmış?
Cevap: Duvardaki saat guguklu bir saatmiş.
2. Gözlerini uykudan açamayanlar nelermiş?
Cevap: Gözlerini uykudan açamayanlar akrep ve yelkovanmış.
3. Saatçi amca neyi düşünüyormuş?
Cevap: Saatçi amca, tik takların neden yavaşladığını düşünüyormuş.
4. Saatin içinde uykuya dalan kimmiş?
Cevap: Saatin içinde uykuya dalan kuşmuş.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metne göre aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız.
Cevap:
Son olarak “Saat Dükkânı” başlıklı metni okuduk. Bu metnin türü şiirdir, 16 tane dize ve 4 tane dörtlükten oluşmaktadır. Şairi, Mavisel Yener’dir.
Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Metninkonusu, guguklu saat ve saatçi amcanın saatle ilgili düşünceleri ile zamanın akışı üzerinedir.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda görselleri verilen saatlerden hangisi metinde bahsedilen saate ait olabilir? İlgili görselin kutucuğunu işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, geçmişten günümüze kadar kullanılan bazı saat çeşitlerine ait görseller verilmiştir. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla konuşarak görsellerdeki saat çeşitlerini adlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları”
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıya, saat konulu bir şiir yazınız. Yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Saatim Tik Tak
Saatim tik tak der,
Zamanı gösterir her an,
Akreple yelkovan dans eder,
Bir gün daha geçer yavaş yavaş.
Her saat başı ses gelir,
Guguk kuşu uçar,
Zamanın akışı hiç durmaz,
Yaşamın ritmi hep devam eder.
Zamanı yakala, kaçırma,
Saat dostun, sadık arkadaş,
Güzel anları hatırla,
Her tik tak, bir anı taşır.
Soru : b. Yazdığınız şiire göre açıklamaları tamamlayınız. “………………………….” başlıklı şiir yazdım. Şiirim ………….. dize ve ………….. dörtlükten oluşmaktadır. Şair olarak
………….. yazdım.
Cevap:
“Saatim Tik Tak” başlıklı şiir yazdım. Şiirim 12 dize ve 3 dörtlükten oluşmaktadır. Şair olarak ben yazdım.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Yaşadığınız yerin bir haftalık hava durumu tahminlerini genel ağdan araştırınız. Edindiğiniz bilgileri liste hâlinde defterinize yazınız.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıHava Tahmini Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik sorular ve etkinliklerle doludur. Bu bölümler, öğrencilere metin okuma ve anlama yeteneklerini pekiştirme fırsatı sunar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri doğru bir şekilde çözmelerine rehberlik ederek, onların öğrenme süreçlerini destekler.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hava durumu ile ilgili kavramları anlamalarını sağlar ve onları doğa olaylarına karşı daha bilinçli hale getirir. Bu metin sayesinde öğrenciler, günlük yaşamda hava tahminlerini daha dikkatli takip etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olur ve öğrenme süreçlerine katkı sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmek, günlük yaşamımızda pek çok fayda sağlar. Örneğin, yağmur yağacağını öğrenerek yanımıza şemsiye alabiliriz, böylece ıslanmaktan korunuruz. Kar fırtınası ya da yoğun sis gibi tehlikeli hava koşulları öncesinde önlem alarak yolculuklarımızı planlayabiliriz.
Tarımda ise çiftçiler hava durumuna göre ekim ve hasat zamanını düzenleyerek ürünlerini koruyabilirler. Aynı şekilde, denizciler ve pilotlar da hava tahminlerine göre hareket ederek güvenli bir yolculuk sağlarlar. Hava olaylarını önceden bilmek, hem kişisel hem de toplumsal güvenliği artırır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.
Cevap:
meteoroloji istasyonu
meteoroloji uzmanı
meteoroloji uydusu
meteoroloji haritası
Soru : b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Meteoroloji istasyonu: Meteoroloji istasyonu, hava durumu tahminlerini doğru şekilde yapabilmek için gerekli verileri toplar. Cümle: “Kasabamızda yeni bir meteoroloji istasyonu kuruldu, böylece hava durumu tahminleri daha isabetli olacak.”
Meteoroloji uzmanı: Meteoroloji uzmanı, hava olaylarını inceleyip tahminlerde bulunan kişidir. Cümle: “Haberlerdeki meteoroloji uzmanı, hafta sonu şiddetli yağış olacağını söyledi.”
Meteoroloji uydusu: Meteoroloji uydusu, dünya atmosferini gözlemleyerek hava durumu verileri toplar. Cümle: “Meteoroloji uydusundan alınan görüntüler sayesinde yaklaşan fırtına önceden tespit edildi.”
Meteoroloji haritası: Meteoroloji haritası, hava durumu hakkında görsel bilgi veren bir haritadır. Cümle: “Meteoroloji haritasına bakarak hangi bölgelerde yağış olacağını kolayca öğrenebiliriz.”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları”
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?
Cevap: Meteoroloji uzmanı denirmiş.
2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?
Cevap: Meteoroloji uzmanları, meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uydulardan gönderilen görüntüleri kullanarak hava durumunu tahmin ediyorlarmış.
3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?
Cevap: Eskiden insanlar, gökyüzüne bakarak veya bitkilerin ve hayvanların tepkilerini izleyerek hava tahminlerini yapıyorlarmış. Örneğin, kurbağalar vıraklıyorsa yağmur yağacağını, sabah sisliyse gün içinde yağmur yağmayacağını düşünüyorlarmış.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”
5. ETKİNLİK
Soru : a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.
b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu kısımda yer alan etkinliği konuyu işlediğiniz dönemde yaşadığınız yere göre doldurmanız ve arkadaşlarınızla paylaşmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.
Cevap:
Önceleri denizde bir damla suydum. Benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim; buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim. Bu nedenle durmadan yükseliyordum.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.
Cevap:
Yağmur yağacağı için şemsiyesini almış.
Eyvah, pazartesi günü kar yağacakmış!
Yarın hangi hava olayı gerçekleşecekmiş?
Öğleden sonra hava soğuyacak, değil mi?
Off, kara bulutlar gökyüzünü kapladı!
Hafta sonu hava güneşli olacakmış.
Rüzgâra karşı yürümek zor oldu.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.
Cevap:
•Özlem Menekşe Sokağı’nda oturuyor.
• Selcen ile Ceren ikiz kardeştir.
• Bu sene Ramazan Bayramı’nda dedemlere gittik!
• 10 Mart 2024’te İstanbul’da kar yağışı mı bekleniyor?
10. ETKİNLİK
Soru : En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap:
En sevdiğimiz hava olayı yağmur. Çünkü yağmur, doğayı canlandırır ve bitkilere hayat verir. Ayrıca, yağmur sonrası hava genellikle serinler ve ferahlatıcı bir his yaratır.
Özellikle yağmur altında yürümek veya pencereden yağmuru izlemek huzur verici bir deneyimdir. Yağmurun çıkardığı ses de çok rahatlaticidir. Bununla birlikte, yağmur sonrası oluşan gökkuşağını görmek de oldukça keyifli bir anıdır. Tüm bu nedenlerle, yağmur en sevdiğimiz hava olayıdır.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.
Cevap:
İcatlar Hakkında Araştırma
İcatların Önemi:
İcatlar, insanların yaşamını kolaylaştıran, verimliliği artıran ve hayat standartlarını yükselten yeniliklerdir. Tarih boyunca pek çok icat, toplumların gelişimine ve ilerlemesine katkıda bulunmuştur.
Önemli İcatlar:
Tekerlek: Taşımacılığı kolaylaştıran bu icat, insanlık tarihinin en önemli yeniliklerinden biridir.
Ateş: İlk insanlar için hayatta kalmanın anahtarı olan ateş, pişirme, ısınma ve savunma gibi alanlarda devrim yarattı.
Yazı: Bilgiyi kaydetme ve iletme imkanı sunarak kültürel gelişimi hızlandırdı.
Telefon: İletişim alanında devrim yaratan bu icat, insanların birbirleriyle anlık olarak iletişim kurmasını sağladı.
Görsel ve Yazılı Materyaller:
Gazete Haberi: “Teknolojinin Geleceği: Yapay Zeka ve İnovasyon”
İçeriğinde yapay zekanın günlük yaşamdaki etkileri ve gelecekteki potansiyeli hakkında bilgi bulunmaktadır.
Fotoğraflar: Tekerleğin evrimini gösteren bir fotoğraf dizisi ve ilk telefonun görüntüsü.
Karikatür: İcatların insan hayatını kolaylaştırdığına dair bir karikatür, örneğin eski bir icat ile modern bir icadı karşılaştıran bir çizim.
Sonuç:
İcatlar, toplumları ileri taşıyan en önemli unsurlardır. Bu nedenle, icatların tarihini ve gelişimini anlamak, gelecekteki yenilikleri daha iyi kavramamıza yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıKiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191 Cevapları, öğrencilere okuma ve anlama becerilerini geliştirme fırsatı sunan çeşitli etkinliklerle doludur. Bu sayfalardaki sorular, çocukların metinleri anlamalarını sağlarken dil bilgisi kurallarını uygulama becerilerini de pekiştirir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri başarıyla tamamlamalarına yardımcı olmak için gerekli bilgileri sunar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedeflerken, icat etme ve keşfetme konularında merak uyandırır. Kiraz’ın ilk icadı hikayesi, çocuklara hayal güçlerini kullanma ve düşünme becerilerini geliştirme fırsatı tanır. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olurken, öğrenme süreçlerine de önemli katkılar sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Sınıfa getirdiğiniz icatlarla ilgili yazılı ve görsel materyalleri sınıf panosuna asınız. Panoya asılan materyalleri arkadaşlarınızla inceleyiniz.
Cevap:
Ateş, insanlık tarihinin en önemli keşiflerinden biridir. İlk insanlar, yaklaşık 1-1.5 milyon yıl önce doğal yollarla ateşi keşfetmiş, daha sonra bunu kontrol altına almayı başarmışlardır. Ateşin icadı, besinlerin pişirilmesini sağlayarak sağlık ve beslenmeyi geliştirdi. Ayrıca, soğuk havalarda ısınma ve yırtıcı hayvanlardan korunma aracı olarak kullanıldı.
Ateş etrafında toplanan insanlar, sosyal ilişkiler kurarak toplumsal yaşamın temellerini attılar. Sonuç olarak, ateş, insanlık gelişiminde kritik bir rol oynamış ve pek çok icadın önünü açmıştır.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”
Soru : En çok hangi icadın ilginizi çektiğini belirtip bu icadın hayatımızı nasıl kolaylaştırdığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap:
En çok ilgi alanıma giren icat, internet. İnternet, bilgiye erişimimizi devrim niteliğinde değiştirdi. Her türlü bilgiye anında ulaşabilmemizi sağlarken, iletişimi de kolaylaştırdı.
Artık dünyanın dört bir yanındaki insanlarla anlık olarak iletişim kurabiliyoruz. İş, eğitim ve sosyal yaşamda büyük kolaylıklar sağladı. Online alışveriş, uzaktan eğitim ve sosyal medya gibi imkanlar, yaşamımızı daha verimli ve bağlantılı hale getirdi.
Ayrıca, sağlık alanında da internet üzerinden bilgi paylaşımı, araştırmalar ve tedavi yöntemlerine erişim konusunda büyük bir avantaj sağlıyor. Kısacası, internet hayatımızı daha hızlı, daha erişilebilir ve daha etkili kıldı.
Soru : Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Kiraz ve dedesinin icatlarını konu alıyor olabilir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Soru: Bilim yarışmasına katılan kimmiş?
Cevap: Kiraz’ın dedesi
Soru: Bilim yarışmasının adı neymiş?
Cevap: Uçan İcatlar
Soru: Kiraz’ın dedesi, yarışma için güneş ve rüzgâr enerjisiyle kanat çırpan bir…icat etmiş. Bu cümledeki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?
Cevap: uçak
Soru: Mucit dede icadı için çalışmalarını nerede yapmış?
Cevap: Kiraz ve kardeşinin, dedelerinin icadına ilham vermeleri ()
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız. Yaptığınız numaralandırmaya göre metnin içeriğini anlatınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metinin konusu ; çocukların dedeleriyle beraber icat yaparak yarışmada birinci olmalarını konu almaktadır.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Genç Mucitler ve Dedeleri
4. ETKİNLİK
Soru : Okulumuz adına “Uçan İcatlar Yarışması”na çocuk kategorisinde davet edildiğinizi düşününüz. Siz de bir icat tasarlayıp aşağıdaki formu doldurunuz.
Cevap:
Adınız Soyadınız: Ali Yılmaz Okulunuzun Adı: Özgürlük İlkokulu Sınıfınız: 2. Sınıf Şubeniz: A Yaşınız: 8
• İcadınızın adı: Uçan Okul Çantası
• İcadınızın ne işe yarayacağı: Bu çanta, öğrencilerin okulda taşımaları gereken tüm malzemeleri otomatik olarak havada taşımalarını sağlar. Çanta, öğrencinin gideceği yere uçup geri gelir, böylece taşıma derdi ortadan kalkar.
• İcadınızın özellikleri: Çanta hafif ve dayanıklı bir malzemeden yapılmış olup, sesli komutlarla yönlendirilir. Şarj edilebilir bir bataryaya sahiptir ve bir kere şarj edildiğinde 4 saat boyunca çalışabilir. Hava koşullarına göre kendini ayarlayabilme özelliği vardır.
• İcadınızda kullanacağınız araç gereçler: Hafif metal çerçeve, şarj edilebilir batarya, motor, uzaktan kontrol cihazı, hafif kumaş, sensörler.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürden ne anladığınızı, bu karikatürü komik bulup bulmadığınızı açıklayınız.
Cevap: Karikatürde dünya dışı olabilecek olan canlıların bizden daha ileri bir teknolojiye sahip olduklarını sandığımız konu almaktadır. Bence komik bir karikatür değil.
6 ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini inceleyiniz. Doğru noktalama işareti kullanılan cümlelerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
Deden bugün atölyesine gidecek mi? (✓)
Hayal gücümüzün gelişmesi için kitap okumalıyız?
Hayalini kurduğu icadın mı resmini çizmiş.
Eyvah, masal makinesinden dumanlar çıkıyor! (✓)
Kumaş-tel-yapıştırıcı-işlem gibi araç gereci hazırladım.
Peki, bu kuş tüyleriyle ne yapacaksınız? (✓)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki oyunda, metinde geçen bazı kelimeler yer almaktadır. Yazımı doğru olan kelimelerin kutucuklarını boyayınız. Boyadığınız kutucuklar arasına örneklerdeki gibi uygun yönde oklar çizerek robotu kupaya ulaştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabıİş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 192, 193
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192, 193 Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yorum yapma becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmış etkinliklerle doludur. Bu sayfalarda, metinlerle ilgili sorular ve dil bilgisi çalışmaları yer alır. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere etkinlikleri başarıyla tamamlamaları için yol gösterici nitelikte olup öğrenme süreçlerini desteklemektedir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların iş makinelerini tanımalarını ve bu konuda bilgi edinmelerini sağlayan eğlenceli bir metindir. Bu metinle birlikte gelen etkinlikler, öğrencilerin konuyu kavramalarına ve kendi düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocukların hem okuma hem de yazma becerilerini geliştirirken öğrenme sürecini eğlenceli hale getirir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193
İŞ MAKİNELERİ ÇEŞİT ÇEŞİT
Çevrende gördüğün binalar, köprüler ve yollar nasıl yapılıyor dersin? Elbette çeşit çeşit iş makinelerinin yardımıyla. İnsanlar bu makineleri kullanarak binaları, köprüleri ve yolları, hem hızla hem de kolayca yapabiliyorlar. Bu iş makinelerinden bazılarını tanımaya ne dersin?
Yandaki gibi büyük kazı makinelerine ekskavatör denir. Ekskavatörün kocaman kepçesi ve hareketli kolu sayesinde derin çukurlar açılabilir. Bu nedenle bu makineye kazıcı da denir.
Yandaki silindir, üzerinden geçtiği yerlerin düzleşmesini sağlar. Silindir, özellikle yol yapımında kullanılır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
İşte bir kule vinç! Kule vinç, insanların kaldıramayacağı kadar ağır
yükleri çok yükseklere kaldırmaya yarar. Gökdelenlerin yapımında kule vinç kullanılır.
Yanda gördüğün özel bir kamyon. Arkasındaki sarı beyaz çizgili bölüm, bir beton karma makinesi. Bu bölümün içinde sıvı beton var. Beton, inşaatların yapımında kullanılır. Ancak beton karıştırılmazsa hemen katılaşır. O zaman da inşaat yapımında kullanılamaz. Betonun taşınırken katılaşmasını önlemek için sürekli karıştırılması gerekir. Beton karma makinesi döndükçe beton karışır ve katılaşmaz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik CevaplarıSayfa 194, 195, 196, 197, 198
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194, 195, 196, 197, 198 Cevapları, öğrencilere dil bilgisi kurallarını tekrar etmeleri ve anlama becerilerini geliştirmeleri için çeşitli etkinlikler sunmaktadır. Bu sayfalarda, öğrenciler okuduklarını anlama, metin üzerinde düşünme ve yazılı anlatım becerilerini geliştiren çalışmalar yapar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklere yönelik doğru ve rehber nitelikteki cevapları içerir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, tema boyunca öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini sağlar. Bu çalışmalar, öğrencilerin ders sürecinde edindikleri kazanımları değerlendirmeleri için önemlidir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları, öğrencilerin öğrendiklerini ölçme ve kendilerini geliştirme fırsatı sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198
5. TEMA SONU ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
ÇEŞİT ÇEŞİT VAGON VAR
Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonların bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)
Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir. İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)
Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)
Seçil GÜVENÇ HEPER Meraklı Minik dergisi (Kısaltılmıştır.)
B. Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.
Cevap: Görselde, 1 tane lokomotif, 3 tane yolcu vagonu, 2 tane yük vagonu vardır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?
Cevap: Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.
2. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?
Cevap: Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.
3. Pulman vagon neye denirmiş?
Cevap: Pulman vagon, çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmış yolcu vagonlarına denirmiş.
4. Kompartıman ne demekmiş?
Cevap: Kompartıman, yolcu vagonlarında yer alan küçük odalara denirmiş.
5. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?
Cevap: İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara yemekli vagon denirmiş.
Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.
Cevap:
Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.
Evimiz Çamlık Mahallesindedir.
Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.
Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.
Kardeşim Peyami Safa İlkokuluna gidiyor.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları”
2. Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.
Cevap:
Olayların oluş sırasına göre cümlelerin doğru sıralaması şu şekilde olmalıdır:
İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.
Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.
Sıralama: 4 – 1 – 3 – 2
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları
3. Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.
Cevap:
Özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayan balonlar şunlardır:
ahmet
çelebi
masal
galata
• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.
4. Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.
Cevap: Hikâyedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları
E. Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi
gereken yolları çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız..
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 Cevapları”
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.
Cevap:
Nasreddin Hoca’nın Akıl Hocası
Bir gün Nasreddin Hoca, bir akıl hocası arayışına girer. Bir bilgeye gider ve sorar:
“Sizden bir akıl almak istiyorum, bana bir şeyler öğretin.”
Bilge, Hoca’ya bakar ve der ki:
“Öncelikle bana bir soru sor.”
Hoca hemen sorar:
“Hoca, bana akıl verebilir misiniz?”
Bilge gülümseyerek cevap verir:
“Sen zaten akıllısın, kendi aklını kullan!”
Hoca bu cevap karşısında sevinir ve der:
“Demek ki, ben aslında kendi aklımı kullanıyormuşum!”
Bu fıkralar, Nasreddin Hoca’nın zekasını ve mizah anlayışını yansıtan güzel örneklerdir.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıHırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları” kapsamında hazırlanmış olup öğrencilerin dil bilgisi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için detaylı cevaplar sunar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayınları”
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin daha anlaşılır ve uygulanabilir olması için yol gösterici bir kaynaktır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayıncılık” içerikleri, öğrencilerin metni anlamaları ve etkinliklerden maksimum verim alabilmeleri için dikkatlice oluşturulmuştur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206
Bir gün Nasreddin Hoca, köyde bir işini halletmek için eşeğine binmiş ve yola koyulmuş. Ancak herkesin alışık olduğunun aksine, Hoca eşeğe ters binmiş, yani yüzü eşeğin kuyruğuna dönük şekilde ilerliyormuş. Yolda köylülerden biri, Hoca’nın bu garip halini fark etmiş ve yanına yaklaşarak sormuş:
Hoca, hayırdır? Neden eşeğe böyle ters bindin?
Hoca gülümseyerek cevap vermiş:
Ters bindiğimi kim söyledi? Ben doğru oturuyorum. Eşeğin kafası yanlış tarafa bakıyor!
Köylü Hoca’nın bu cevabına şaşırmış ve gülmeye başlamış. Ama yetmemiş, bir başkası da gelmiş ve Hoca’ya seslenmiş:
Hoca, böyle ters oturursan yolda bir şey göremezsin, düşersin de!
Hoca hiç durur mu? Hemen bir cevap daha yapıştırmış:
Yok yok, asıl ben doğruyu görüyorum. Böyle oturunca eşeğin arkasında kim var, ne var, hepsini izliyorum. Siz de bir gün deneyin, arkada neler kaçırdığınızı görürsünüz!
Hoca’nın bu akıllıca ve esprili sözleri köy halkını kahkahalara boğmuş. Herkes onun sadece komik değil, aynı zamanda zeki bir adam olduğunu bir kez daha anlamış.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri metinden bulup anlamını işaretleyiniz.
Cevap:
Girmek
Bir yerden ayrılmak. (✓) Dışarıdan içeriye geçmek.
Bir olaya tanık olmak.
Çalmak
Bir yere ulaşmak, varmak.
Üzerinde bulunduğu yere yıkılmak. (✓) Başkasının malını gizlice almak.
Baca
(✓) Dumanı ocaktan çekip havaya vermeye yarayan yol.
Bir yapının, bir evin damını kuran parçaların bütünü.
Çatıları örtmekte kullanılan, suyu asagıya geçirmeden dısarı akıtacak biçimde yapılmıs levha.
Soru : b. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Girmek: Öğrenciler derse zamanında girmek için acele ettiler.
Çalmak: Komşunun bahçesindeki elmayı çalmak, doğru bir davranış değildir.
Baca: Soğuk kış gecelerinde bacalardan tüten duman sıcacık yuvaları hatırlatır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları
Soru : c. Aşağıdaki kelime gruplarının metindeki anlamlarını işaretleyiniz.
Cevap:
Silip süpürmek
( ) Evi, ortalığı temizlemek.
(✓) Ne var ne yoksa hepsini yemek.
( ) Ne var ne yoksa hepsini alıp götürmek.
Kol gezmek
( ) Güvenlik amacıyla dolaşmak.
( ) Dolaşmak, gezmek, gezinmek.
(✓) Kötü durum ve davranışlar çokça olmak.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hırsız kimin evine girmiş?
Cevap: Hırsız, Nasreddin Hoca’nın evine girmiş.
2. Hırsız, eve ne zaman girmiş?
Cevap: Hırsız, gece vakti eve girmiş.
3. Hırsız, evden neler almış?
Cevap: Hırsız, evde ne varsa hepsini almış, her şeyi silip süpürmüş.
Cevap: Nasreddin Hoca, komşularına “Evimde rahat rahat uyumuşum, bu çok mu? Hırsızın suçu yok mu?” diyerek cevap vermiş.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin konusu : Nasreddin Hoca’nın evine hırsız girmesi, komşularının onu eleştirmesi ve Hoca’nın hırsızın suçunu sorgulaması üzerinedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 Cevapları”
Soru : b. Yaptığınız numaralandırmaya göre görsellerle ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:
Pencereyi açık bırakan Nasrettin Hoca’nın evine hırsız girmiş.
Nasrettin Hoca’nın evinde ne varsa çalmış.
Komşuları, pencereyi açık bıraktığı için Nasrettin Hoca’ya kızmış.
Nasrettin Hoca’da evinde rahat rahat uyumak suç mu? diyerek cevap vermiş.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseli boyayınız.
Cevap: Boyayı dilediğiniz gibi güzelce yapınız. Boyamada ailenizden yardım alabilirsiniz.
Soru : b. Görsele göre Nasreddin Hoca’nın konuşma balonunda aşağıdakilerden hangisinin yazılması uygun olur? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
İnsan oturduğu dalı keser mi hiç?
Düşmesem de inecektim zaten. (✓) Ben saygısızlığı sevmem, size sırtımı dönmek istemem.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Nasreddin Hoca fıkrasını yansıtan aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen cümlelerin numaralarını ilgili konuşma balonlarına yazınız.
Cevap:
Hayrola komşu, bir şey mi kaybettin?
Mührümü düşürdüm de onu arıyorum.
Nerede düşürdün?
Evin içinde düşürdüm!
Evin içinde düşürdüğün mührü neden dışarıda arıyorsun komşu?
Çünkü dışarısı daha aydınlık.
Afiyet olsun komşu.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki Nasreddin Hoca fıkrasını okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
BEN YAPACAĞIMI BİLİRİM
Bir gün Hoca, bir köye konuk olur (.) Birkaç gün sonra heybesi kaybolur (.) Köy ağalarına:
— Bana bakın (,) heybemi bulursanız bulun (,) yoksa ben yapacağımı bilirim (,) der (.)
Ağaları bir telaştır almış (.) Köylüleri arayıp taramışlar (.) Sonunda Hoca’nın heybesini bulmuşlar (.) Ağalardan biri merak edip:
— Hocam! Eğer heybeni bulmasaydık bize ne yapacaktın (,) diye sorar (.)
Hoca gülerek cevap verir (:)
— Size yapacağım bir şey yoktu (.) Evdeki eski kilimi bozup heybe yapacaktım (.)
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Genel ağdan Karagöz ve Hacivat ile ilgili araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri kısaca defterinize yazınız.
Cevap:
Karagöz ve Hacivat
Karagöz ve Hacivat, geleneksel Türk gölge oyunudur. Osmanlı döneminden günümüze kadar ulaşan bu oyun, genellikle bir perdenin arkasına yansıtılan figürlerle oynanır. Karagöz, eğitimsiz ama zeki ve hazırcevap bir karakterdir. Hacivat ise daha eğitimli, kibar ve biraz ukaladır. İkili arasındaki diyaloglar ve olaylar, hem eğlendirici hem de düşündürücü bir nitelik taşır.
Oyunlarda genellikle günlük hayattan, toplumsal olaylardan ve insan ilişkilerinden mizahi bir şekilde bahsedilir. Karagöz ve Hacivat figürleri deriden yapılır ve sopalar yardımıyla hareket ettirilir. Bu oyun, Ramazan aylarında ve özel günlerde sıkça sergilenir.
Karagöz ve Hacivat, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır ve UNESCO tarafından Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’ne dahil edilmiştir.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabıİyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları”, öğrencilere “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları” konusunu işleyen etkinlikler hakkında rehberlik sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları”
Bu sayfalarda yer alan “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin okuma ve anlamada karşılaştıkları soruları çözmelerine yardımcı olur. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayıncılık” içeriği, öğrencilerin metni daha iyi kavrayabilmesi için özenle hazırlanmış etkinlik ve sorularla desteklenmiştir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-208-209-210-211-212-213-214
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Karagöz ve Hacivat, Osmanlı’dan günümüze gelen bir gölge oyunudur. Karagöz zeki ama eğitimsiz, Hacivat ise kibar ve eğitimli bir karakterdir. İkili arasında geçen diyaloglar, insanlara ders verirken aynı zamanda güldürür. Bu oyun, özellikle Ramazan ayında çok popülerdir ve Türk kültürünün önemli bir parçasıdır.
Cevap: Evet, izledim. Karagöz ve Hacivat gösterisini izlemek çok eğlenceliydi. Karagöz’ün hazırcevaplığı ve Hacivat’la aralarındaki komik diyaloglar beni çok güldürdü. Gösteride günlük hayattan alınmış mizahi olaylar işlendi. Karakterlerin perdeye yansıyan figürleri çok ilginçti, özellikle renkli görüntüleri çok dikkat çekiciydi. Bu oyun sayesinde hem eğlendim hem de eski bir geleneğin ne kadar keyifli olduğunu öğrendim. ?
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
1. Kömür: Siyah renkli katı yakıt.
2. Karga: Tüyleri kara renkte, tarla ve bahçelere çok zarar veren kuş.
3. Arsa: Üzerine yapı yapılmak için ayrılmış yer.
4. Dal: Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.
5. Odun: Yakılmak için kesilmiş, parçalanmış ağaç.
6. Sığır: Eti, sütü, derisi ve kılı için yetiştirilen hayvan.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?
Cevap: Hacivat, kışı geçirebilmek için Karagöz’den odun ve kömür istemek için gitmiş.
2. Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?
Cevap: Hacivat, yazı arkadaşlarıyla denize giderek, yiyip içerek ve eğlenerek geçirmiş.
3. . Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?
Cevap: Karagöz, Hacivat’a “Söz veriyorum bir daha yapmam. Hadi Karagöz’üm bana yardım et!” diyerek kaderi bahane etmesini eleştirmiş.
4. Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?
Cevap: Karagöz, Hacivat’ın çoluk çocuğuna acıdığı için ona yardım etmeye karar vermiş.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 Cevapları”
Soru : b .Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.
Cevap:
1. Karagöz: Uzun ve sivri sakala sahiptir.
2. Karagöz: Düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.
3. Hacivat: Nazik, açık ve anlaşılır konuşur.
4. Hacivat: Kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.
Cevap: Metinde Hacivat, kışın yakacak bulamayınca Karagöz’e gider ve ondan yardım ister. Yazı eğlenerek geçirdiği için kışa hazırlıksız kalmıştır. Karagöz, Hacivat’a yardım etmeye karar verir, ancak ona yazın paraları boşa harcadığını ve kışı düşünmesi gerektiğini söyler. Karagöz, Hacivat’a bir ders vermek için ona yardım eder ve ona her yazın bir kışı olduğunu hatırlatır.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.
Cevap:
1. Kötü – İyi 2. Az – Çok 3. Zengin – Fakir 4. Büyük – Küçük 5. Ak – Kara
6. ETKİNLİK
Soru : Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.
Cevap:
Sakla ….samanı…….. gelir zamanı.
Her yazın bir …..kışı………….. vardır.
Güvenme …….varlığa…………., düsersin ………..darlığa……. .
Ayağını …………yorğanına…………….. göre uzat.
Damlaya damlaya ……..göl…… olur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Cevap:
Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.
Soru : b. Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.
Cevap:
Hacivat: Hoş geldin sevgili Karagöz’üm (.) Karagöz: Hoş bulduk, kel kafalı kara üzüm (.) Hacivat: Nereden geliyor, nereye gidiyorsun bakalım (? ) Karagöz: Bir yere gittiğim yok, oğlumla okuma yazma çalıştık (.) Biraz gezeyim, dedim (.) Hacivat: Aferin sana (.) Peki, öğrendin mi okuma yazmayı (? )
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Dedim ki, Karagözüme gideyim, onunla sohbet edeyim (.)
Evde misin, Karagöz’üm (?)
Sana bir mâniyle sesleneyim (:)
Çayıra saldın mı koyunu (?)
Bolca içirdin mi suyunu (?)
Ah, Karagöz’üm, gel artık!
Birlikte başlatalım şu oyunu (.)
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Nokta: Bugün hava çok güzel.
Ünlem: Ne kadar güzel bir manzara!
Virgül: Ali, Ayşe, Mehmet ve Hasan sinemaya gidecekler.
Kesme işareti: Ali’nin kitabı masanın üzerinde.
Soru işareti: Bu akşam sinemaya gitmek ister misin?
Kısa çizgi: Lütfen 3-5 arası sayıları yazın.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.
Cevap: Merak ettiğiniz ülkelerin bayraklarınız incelemenizi tavsiye ederiz.