Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğiniz sayışmaları arkadaşlarınızla paylaşınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğiniz sayışmaları arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Biz oyuna başlamadan önce genellikle sayışma yaparak ebe veya takım seçiyoruz. İşte bildiğim bazı sayışmalar:

  1. “Ebelemece, sobelemece”
    Ebelemece, sobelemece,
    Elma şekeri seçmece.
    Şekerim biter,
    Ebe kim eder?
  2. “Bir elma iki elma”
    Bir elma, iki elma, üç elma,
    Dört elma, beş elma, altı elma.
    Ebe kim, hemen bulalım,
    Haydi, şimdi sayalım!
  3. “Ördek oturmuş göle”
    Ördek oturmuş göle,
    Başlamış pat pat oynamaya.
    Bir, iki, üç,
    Sen ebe oldun güç!


 

Our Score

“Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarınıza anlatınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarınıza anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

  1. Oyun Alanı Hazırlığı: Oyuncular bir daire oluşturacak şekilde toplanır. Ortaya bir oyuncu seçilir ve bu kişi ebe olur.
  2. Top Kullanımı: Ebe, elinde bir top tutar. Diğer oyuncular daire içinde ellerini serbest bırakıp bekler.
  3. Topu Atma: Ebe, topu yukarıya doğru atar ve bu sırada bir oyuncunun adını bağırır.
  4. Kaçış ve Yakalama: Adı söylenen oyuncu, top yere düşmeden yakalamaya çalışır. Diğer oyuncular ise hızla kaçar.
  5. “Tombik” Demek: Adı söylenen oyuncu, topu yakaladığında “Tombik!” diye bağırır. Bu bağırıştan sonra herkes durmak zorundadır.
  6. Atış Yapmak: Topu yakalayan oyuncu, en yakındaki kişiye hedef alarak topu atar. Eğer vurursa, vurulan oyuncu bir puan kaybeder. Vuramazsa atışı yapan puan kaybeder.
  7. Devam Etmek: Oyun bu şekilde sırayla devam eder. Oyuncular belirli bir puana ulaşana kadar oyun sürer.
  8. Kazanan ve Kaybeden: En az puan kaybeden oyuncu kazanır. Puanı sıfır olan veya en fazla kaybeden oyuncu oyunun sonunda eğlenceli bir cezaya tabi tutulabilir.


 

Our Score

Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz? 2. Sınıf

2. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap : Arkadaşlarımla birlikte genellikle saklambaç, futbol ve ip atlama gibi oyunlar oynuyoruz. Ayrıca zaman zaman “isim, şehir, hayvan” oyunu oynayarak çok eğleniyoruz. Yağmurlu günlerde ise kutu oyunları ya da kelime türetme oyunları oynuyoruz. Bu oyunlar sayesinde hem eğleniyor hem de güzel vakit geçiriyoruz.



 

Our Score

Gösteri izlerken uyulması gereken kuralları, hazırlık çalışmasında yaptığınız parmak kuklasıyla anlatınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Gösteri izlerken uyulması gereken kuralları, hazırlık çalışmasında yaptığınız parmak kuklasıyla anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Gösteri izlerken uyulması gereken kurallar şunlardır:

  1. Sessiz olunmalı, gösteri sırasında konuşulmamalıdır.
  2. Diğer izleyicilerin görüşünü engellemeyecek şekilde oturulmalıdır.
  3. Gösteri bittikten sonra alkışlanmalı, gösteriyi yapanlara saygı gösterilmelidir.
  4. Telefonlar sessize alınmalı veya kapatılmalıdır.

Parmak Kuklasıyla Anlatım: Parmak kuklamı elime geçiriyorum ve gösteri başlıyor. Benim parmak kuklam sessizce izliyor, elimi hareket ettiriyorum ama kuklam konuşmuyor. Gösteri sırasında sabırla bekliyor ve gösteri bitince alkışlıyoruz.



 

Our Score

Kuklalar nasıl hareket eder? 2. Sınıf

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuklalar nasıl hareket eder? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Kuklalar, genellikle bir kişinin kontrolüyle hareket eder. Kuklanın hareket etmesini sağlayan bazı yöntemler şunlardır:

  1. El Kuklası: Kuklacının eli kuklanın içindedir. Parmaklar, kuklanın ağzını ve kollarını hareket ettirir.
  2. İp Kuklası (Marionet): Kukla, yukarıdan iplerle bağlıdır ve kuklacı ipleri çekerek kuklanın kollarını, bacaklarını veya başını hareket ettirir.
  3. Çubuk Kuklası: Kuklanın bazı bölümleri çubuklarla kontrol edilir. Kuklacı çubukları hareket ettirerek kuklanın yürümesini veya dans etmesini sağlar.
  4. Gölge Kuklası: Kuklalar, arka taraftan ışık vurduğunda bir perde üzerine gölge yansıtarak hareket eder. Kuklacı, arka planda kuklayı oynatır.


 

Our Score

Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Bir Günümüz

  1. Sabah kalktım ve kahvaltımı yaptım.
  2. Okula gitmek için hazırlandım ve annemle birlikte okula yürüdük.
  3. Okulda dersler başladı. Önce Türkçe dersini işledik, sonra matematik.
  4. Öğle arası geldi. Arkadaşlarımla birlikte okul bahçesinde oyun oynadık.
  5. Öğleden sonra fen bilgisi dersini işledik. Öğretmenimiz deney yapmamızı istedi.
  6. Okuldan sonra eve geldim, ödevlerimi yaptım.
  7. Akşam yemeği sonrası ailemle birlikte TV izledik.
  8. Sonra yatmaya hazırlandım ve güzel bir uyku çektim.


 

Our Score

Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarınıza anlatınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarınıza anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Maddeler Halinde Büyüklerle iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken hususlar ;

  • Saygılı olmak: Büyüklerle konuşurken nazik ve saygılı bir dil kullanırız.
  • Dinlemek: Söylediklerini dikkatlice dinleriz ve onları kesmeden konuşmalarını bitirmelerini bekleriz.
  • Göz teması kurmak: Onlarla konuşurken göz teması kurarız, bu saygının bir göstergesidir.
  • Söz hakkı vermek: Büyükler konuşurken onlara söz hakkı veririz.
  • Nazik bir üslup kullanmak: Cümlelerimizi dikkatli ve kibar bir şekilde kurarız.
  • Sabırlı olmak: Yanıtlarını beklerken sabırlı oluruz.


 

Our Score

Okul dışı etkinliklerde en çok neyle ilgilenmeyi seviyorsunuz? 2. Sınıf

2. Sınıf Türkçe Kitabı Okul dışı etkinliklerde en çok neyle ilgilenmeyi seviyorsunuz?  konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap : Okul dışı etkinliklerde en çok kitap okumayı, doğa yürüyüşlerine çıkmayı ve kukla yapımı gibi yaratıcı faaliyetlerle ilgilenmeyi seviyorum. Ayrıca arkadaşlarımla birlikte oyunlar oynayıp, eğlenceli aktiviteler yapmayı da çok hoş buluyorum.



 

Our Score

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Madde Madde Dünyadaki su kaynakları tükenirse karşılaşabileceğimiz zorluklar:

  1. İçme suyu kıtlığı yaşanır.
  2. Tarımda sulama sorunu ortaya çıkar, gıda üretimi azalır.
  3. Temizlik ve hijyen problemleri artar.
  4. Endüstriyel üretim zorlaşır, ekonomi etkilenir.
  5. Ekosistemlerde bozulmalar ve hayvan türlerinin yok olma riski artar.

Maddeler Halinde Alınması gereken önlemler:

  1. Su tasarrufu sağlamak için bilinçli kullanım alışkanlıkları kazandırılmalı.
  2. Su kaynaklarının korunması için etkin yönetim ve denetim yapılmalı.
  3. Yağmur suyu toplama sistemleri yaygınlaştırılmalı.
  4. Su arıtma teknolojileri geliştirilmeli.
  5. Tarımda suyun verimli kullanılması için damla sulama gibi yöntemler teşvik edilmeli.


 

Our Score

Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz? 2. Sınıf

2. Sınıf Türkçe Kitabı Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap : Satürn, Güneş Sistemi’ndeki altıncı gezegendir. En dikkat çekici özelliği etrafındaki büyük halka sistemidir. Halkanın büyük kısmı buz ve taş parçalarından oluşur. Satürn, Jüpiter gibi gaz devleri arasındadır ve yüzeyi katı değildir. Aynı zamanda çok düşük yoğunluktadır; suya batacak kadar hafiftir. Satürn’ün 80’den fazla uydusu vardır. Bunlardan en büyüğü Titan’dır.



 

Our Score
error: Content is protected !!