İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf TürkçeMEB Yayınları Ders KitabıMetin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış önemli bir eğitim materyalidir. Bu kitap, çocukların Türkçe’yi daha iyi anlamaları ve kullanmaları için çeşitli etkinlikler sunar. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, veliler ve öğretmenler için rehber niteliğinde olup, öğrencilere doğru yönlendirme yapma konusunda yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Kitapta yer alan 2. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, çocukların okudukları metinleri anlamalarına ve bu metinlerle ilgili soruları doğru bir şekilde yanıtlamalarına destek olur. Bu cevaplar, öğrencilerin anlama becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bir kaynaktır. Ayrıca, her sayfa için hazırlanan 2. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olarak öğrenmeyi pekiştirir.
Tüm bu cevaplar, 2. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki etkinlikler doğrultusunda titizlikle hazırlanmıştır. 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerini daha verimli bir şekilde takip etmelerini sağlarken, öğrenme süreçlerini hızlandırarak başarılarına katkıda bulunur.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
İlkokul 2. Sınıf Türkçeİlke Yayınları Ders KitabıMetin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı: Türkçe İlke Yayınları Türkçe Cevapları
2. sınıf Türkçe dersi için kullanılan Türkçe İlke Yayınları‘na ait Türkçe ders kitabı, öğrencilere Türkçe dilini en etkili şekilde öğrenmeleri için mükemmel bir kaynak sunuyor. Bu Türkçe ders kitabı, 2. sınıf öğrencilerinin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış. 2. sınıf Türkçe dersinde, bu kitabın sunduğu çeşitli etkinlikler ve alıştırmalar sayesinde öğrenciler, dil becerilerini artırabiliyorlar.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”
Türkçe İlke Yayınları tarafından özenle hazırlanan Türkçe ders kitabı, 2. sınıf öğrencilerine uygun seviyede metinler ve sorular içeriyor. Bu soruların ve etkinliklerin doğru cevaplarına ulaşmak, öğrencilerin konuya hakimiyetlerini artırıyor. “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” yer alan Türkçe cevapları, öğrencilerin doğru yanıtları kontrol etmelerine ve öğrenmelerini pekiştirmelerine yardımcı oluyor.
Sonuç olarak, 2. SınıfTürkçe İlke Yayınları tarafından yayımlanan 2. sınıf Türkçe ders kitabı, Türkçe cevapları ile birlikte, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine ve Türkçe’yi daha iyi anlamalarına olanak sağlıyor. Türkçe ders kitabı içerisindeki etkinlikler, Türkçe cevapları ile tamamlanarak, 2. sınıf Türkçe dersinde öğrenmenin verimli bir şekilde gerçekleşmesini destekliyor.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıBüyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Büyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 Cevapları, “Büyüyünce Doktor Olacağım” metni ile ilgili etkinliklerin çözülmesine yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve sorulara doğru cevap vermelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenmeyi kolaylaştırarak öğrencilere rehberlik eder.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95-96-97-98 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Büyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik Cevapları, çocukların gelecekteki meslek hayalleri üzerine düşünmelerini sağlar. Etkinlikler, öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak kendilerini ifade etmelerine olanak tanır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95-96-97-98 İlke Yayınları, metinleri daha iyi anlamalarını sağlarken öğrenme sürecini de eğlenceli hale getirir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Hasta olduğunuzu nasıl anlarsınız? Anlatınız.
Kısa Cevap:
Kendimi yorgun, halsiz hissederim ve ateşim çıkabilir. Ayrıca baş ağrısı, mide bulantısı veya öksürük gibi belirtiler de olabilir.
Uzun Cevap:
Hasta olduğumu genellikle vücudumda anormal bir durum hissettiğimde fark ederim. Yorgunluk, halsizlik, iştahsızlık gibi belirtiler ortaya çıkar. Ateşim yükselebilir ya da baş ağrısı gibi şikayetler yaşarım. Ayrıca öksürük, burun akıntısı, mide bulantısı veya vücut ağrıları gibi fiziksel belirtiler de hastalığımı anlamama yardımcı olur.
Soru : Hasta olduğunuzda aileniz neler yapar? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Ailem hemen dinlenmemi sağlar, ilaçlarımı verir ve gerekiyorsa doktora götürür.
Uzun Cevap:
Hasta olduğumda ailem bana çok özen gösterir. İlk olarak, yeterince dinlenmem için bana uygun bir ortam hazırlarlar. Ateşimi kontrol eder ve gerekli durumlarda ateş düşürücü ilaçlar verirler. Bol sıvı tüketmemi sağlarlar ve sağlıklı besinler hazırlayarak iyileşmemi hızlandırmaya çalışırlar. Eğer belirtiler devam ederse ya da şiddetlenirse, beni hemen doktora götürürler. Ailem, hasta olduğumda her türlü ihtiyacımı karşılamaya özen gösterir.
Soru : Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Görsellerden yola çıkarak, metnin hasta bir çocuk ve bu çocuğun doktora götürülmesiyle ilgili olduğunu düşünüyorum.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri söyleyip anlamlarını tahmin ediniz. Hangilerinin metinde geçtiğini belirleyip kutucuğunu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
İnsanlardaki hastalıkları teşhis ve hastaları tedavi eden kimse. → Doktor
Genellikle hastalık etkisiyle artan vücut sıcaklığı. → Ateş
Bir kimsenin hasta olup olmadığını, hastalığın ne olduğunu araştırma. → Muayene
Bir hastalığın niteliğini anlamak için yapılan laboratuvar araştırması. → Test
Hastalara bakan, tedavi süreçlerine yardımcı olan kimse. → Hasta bakıcı
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Anne ve babası, neden çocuğu hastaneye götürmüşler?
Cevap: Çocuğun yataktan kalkamayacak kadar halsiz olduğunu ve ateşinin olduğunu fark ettikleri için hastaneye götürmüşler.
2. Hastane odasında uyanan çocuğun hastalık belirtileri nelermiş?
Cevap: Çocuk uyandığında mide bulantısı, karın ağrısı ve yüksek ateş belirtileri göstermiş.
3. Doktor, çocuğun hastalığıyla ilgili ne söylemiş?
Cevap: Doktor, çocuğun zehirlendiğini söylemiş.
4. Çocuk, hastalanmasının sebebini nasıl açıklamış?
Cevap: Çocuk, yıkamadan erik ve kiraz yediği için hastalandığını açıklamış.
5. Çocuk iyileştikten sonra doktora neler söylemiş?
Cevap: Çocuk, doktoruna büyüyünce doktor olmak istediğini, hastaları iyileştirmek ve insanların hayatlarını kurtarmak istediğini söylemiş ve doktoruna teşekkür etmiş.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki doktorların, çocukların muayenesini nasıl yaptıkları, neleri kontrol ettikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
3. görsel: Yemek yemeden önce ellerimizi yıkamamak.
Soru : b. Verilen kelimeleri kullanarak görsellerdeki hatalı davranışların doğrularını yazınız.
Cevap:
Yıkayıp meyveleri sebze yemeliyiz ve her zaman taze sebze ve meyveleri iyice yıkamadan tüketmemeliyiz.
Yemeklerden önce sabunla ellerimizi yıkamalıyız.
Hapşırırken ağzımızı mendille kapatmalıyız.
Yemeklerimizi çatal kullanarak yemeliyiz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki formu inceleyip yönergelere uygun olarak doldurunuz.
Cevap:
T.C. Kimlik No.: 12345678901 Adı: Ahmet Soyadı: Yılmaz Doğumyeri: İstanbul Doğum tarihi: 01.01.2010 Anne adı: Fatma Baba adı: Mehmet
• Aşağıya, ev adresinizi yazınız.
Merve Mahallesi, No: 15, Daire: 3, Kadıköy, İstanbul
• Aşağıya, hastalık belirtilerinizi yazınız.
Ateş, boğaz ağrısı ve baş ağrısı.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metinde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Hastalıklar en çok havayla bulaşır (.) Hasta kişinin öksürmesiyle, hapşırmasıyla bu mikroplar havaya yayılır (.) Bu durum, nezle, grip gibi hastalıkların kişiden kişiye bulaşmasına sebep olabilir (.) Peki, bu tür bulaşıcı hastalıklardan nasıl korunacağız (?)
8. ETKİNLİK
Soru : Havayla bulaşan salgın hastalıklardan korunmak için uymanız gereken kuralların başındaki yıldızı boyayınız.
Cevap:
Sosyal mesafeme dikkat etmeliyim. (★)
Ellerimi su ve sabunla yıkamaktan kaçınmalıyım.
Ağzımı ve burnumu kapatacak şekilde maske takmalıyım. (★)
Banyo yaparken su yerine dezenfektan kullanmalıyım.
Tokalaşma ve sarılma gibi temaslardan kaçınmalıyım. (★)
Daha çok dinlenmeli, daha az uyumalıyım.
Kalabalık gruplar oluşturmaya özen göstermeliyim. (★)
Arkadaşlarımla temassız oyunlar oynamalıyım.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa kış meyvelerine ait farklı görseller getiriniz. Görsellerin küçük olmamasına özen gösteriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları”
Soru : Meyve salatası yapmak için bir aile büyüğünüzden yardım isteyiniz. Aşağıdaki yönergeleri uygulayarak aile büyüğünüzle birlikte meyve salatası yapınız.
Cevap: Bu etkinliği ailenizle birlikte yapmanız gerekmektedir.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıKış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 Cevapları, “Kış Mevsiminin Renkli Dostları” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne rehberlik eder. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin kış mevsimini ve onun özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenim sürecini destekleyerek, çocukların bilgileri pekiştirmelerine olanak tanır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere kış mevsiminin güzelliklerini keşfetme fırsatı sunar. Bu etkinlikler, çocukların doğa ile bağlantı kurmalarını teşvik ederken, hayal güçlerini de geliştirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları, dersin zenginleştirilmesine katkıda bulunarak, öğrenmeyi daha keyifli hale getirir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103-104-105-106-107
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Meyve salatanızı hangi meyvelerle hazırladığınızı ve nasıl süslediğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Kısa Cevap:
Meyve salatamı muz, çilek, armut ve kivi ile hazırladım. Üzerini nane yaprakları ve biraz limon suyu ile süsledim.
Uzun Cevap:
Meyve salatamı hazırlarken çeşitli meyveleri bir araya getirdim. Öncelikle, tatlı bir tat katmak için iki adet muz kullandım. Muzları dilimleyip geniş bir kaseye yerleştirdim. Ardından, taze çilekler ekledim. Çilekleri de ortadan ikiye keserek salataya renk ve tat kattım.
Daha sonra, yeşil ve sulu bir meyve olan armutu seçtim. Armudu küp küp doğrayarak diğer meyvelerle karıştırdım. Son olarak, kıvrımlı ve taze bir lezzet için kivi ekledim. Kivileri de dilimleyerek salatamın üzerine yerleştirdim.
Salatayı daha da cazip hale getirmek için, üzerine birkaç taze nane yaprağı ekledim. Limon suyu ile de hafif bir tatlandırma yaptım. Böylece, hem görüntüsü hem de lezzetiyle harika bir meyve salatası ortaya çıkmış oldu. Arkadaşlarımla paylaşmak için sabırsızlanıyorum!
Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerdeki meyveleri; adlarını söylemeden, renk, tat, şekil gibi özelliklerini belirterek arkadaşlarınıza tanıtınız. Arkadaşlarınızdan, tanıttığınız
meyvelerin adlarını tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahmin edilince ilgili görseli arkadaşlarınıza gösteriniz.
Cevap:
Meyve: Bu meyve, dışı sarımtırak bir renge sahiptir. Yuvarlak ve hafif oval bir şekli vardır. Genellikle tatlı ve hafif ekşidir. Tahmin:Ayva
Meyve: Dışı pürüzlü ve yeşil-kırmızı renkte olan bu meyve, iç kısmında tatlı ve sulu bir et barındırır. Yuvarlak ve iri bir yapıya sahiptir. Tahmin:Nar
Meyve: Bu meyve, uzun ve kıvrımlı bir şekle sahiptir. Sarı renkte ve tatlı bir tada sahiptir. Genellikle kahvaltılarda tercih edilir. Tahmin:Muz
Meyve: Dış görünüşü sarımsı ve pürüzsüz olan bu meyve, tatlı ve sulu bir iç yapısına sahiptir. Yuvarlak ve hafif yassı bir şekli vardır. Tahmin:Greyfurt
Meyve: Bu meyve, yeşil veya sarımsı bir renge sahip olup, yuvarlak ve geniş bir yapıya sahiptir. Tatlı ve sulu bir tadı vardır. Tahmin:Armut
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Görsellerdeki meyveleri tanıdınız mı? Metinde sözü edilenlerin adlarını 1, diğerlerini 2 numaralı listeye yazınız.
Cevap:
1. Liste : Kivi, Armut, Nar, Portakal ve Elma
2. Liste : Şeftali, Çilek, İncir, Kiraz
Soru : b. Metinde adı geçen diğer meyvelerin adlarını da ilgili listeye ekleyiniz.
Cevap:
Portakal
Mandalina
Greyfurt
Ayva
Elma
Nar
Armut
Kivi
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
2. Tadı biraz acı olan meyve hangisiymiş? Cevap: Greyfurt
3. Hangi meyve yorgunluğu giderirmiş? Cevap: Ayva
4. Bol vitaminli taneli meyve hangisiymiş? Cevap: Nar
5. Hangi meyve bağırsakların çalışmasını sağlarmış? Cevap: Armut
6. Hangi meyveye alerjimiz olabilirmiş? Cevap: Kivi
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu, kış mevsiminde tüketilen meyvelerin faydaları ve özellikleridir. Yazar, kış meyvelerinin sağlık açısından önemini vurgulamakta ve her bir meyvenin besin değerleri ile vücuda sağladığı faydaları açıklamaktadır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki her kutucuğa sınıfa getirdiğiniz meyve görsellerinden birini yapıştırınız. Görsellerdeki meyvelerin konuşma balonlarına kendilerini tanıtacakları cümleler yazınız.
Cevap:
Portakal: Turuncu rengiyle bilinen bu meyve, yüksek C vitamini içeriği sayesinde bağışıklığı güçlendirir.
Nar: Kırmızı taneleriyle dikkat çeker ve bol vitaminle doludur; hastalıklara karşı koruyucu etkisi vardır.
Kivi: Tüylü dış yüzeyi ve yeşil iç kısmı ile bilinir; bağışıklık sistemini destekler ve besleyici bir meyvedir.
Ayva: Sarı rengi ve aroması ile dikkat çeker. C vitamini ve lif açısından zengindir; yorgunluk hissini azaltır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki şiirleri okuyunuz. Siz de portakal ve mandalina ile ilgili birer şiir yazınız.
Cevap:
Portakal
Turuncu rengiyle parlayan,
C vitaminiyle dolup taşan,
Kış günlerinin neşesi,
Her lokması sağlık saçar,
Portakal, dostum, her zaman yanımda.
Mandalina
Küçük ve tatlı, sarı-turuncu,
Portakalın kardeşi, sevimli bir cücü,
Hafif bir kokuyla gelir gülümseyerek,
Sıcak yaz günlerinin tatlı anısı,
Mandalina, keyfimin neşesi,
Her dilimde bir mutluluk hikayesi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamalara uygun noktalama işaretlerinin adlarını beyaz kutulara yazarak bulmacayı çözünüz.
Cevap:
Soru İşareti (?) : 1. Soru bildiren cümlelerin ya da sözlerin sonuna konur.
Ünlem İşareti (!) 2. Sevinç, acı, korku, şaşma anlamı taşıyan cümlelerin sonuna konur.
Kısmı Nokta (.) 3. Satır sonuna sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
Virgül (,) 4. Sıralanmış kelimelerin arasına konur.
Ayrıç (‘) 5. Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
Nokta (.) 6. Tamamlanan cümlelerin sonuna konur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelime çiftlerinden yazımı doğru olanı örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre portakal suyu hazırlamaya yönelik yönergeler yazınız.
Cevap:
Portakallar iyice temizlenir.
Temizlenen portakallar, dikkatlice ortadan ikiye kesilir.
Kesilen portakallar, meyve sıkacağına konularak suyu çıkarılır.
Portakal suyu bardaklara dökülür ve servise sunulur.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Diş bakımı ve diş temizliği ile ilgili bilmeceler öğreniniz.
Cevap:
Bilmecenin Cevabı: “Diş fırçası” Bilmecesi: Dişlerimi yıkarım, ama suya girmem. Ben kimim?
Bilmecenin Cevabı: “Diş” Bilmecesi: Beyaz beyaz sıralanır, her gün fırçalanır. Kimdir bu sıradan?
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıTavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları çerçevesinde detaylı bir şekilde sunulmaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevaplarına kolayca erişmelerini sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları”
Aynı zamanda, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları ile birlikte, çocukların öğrenme süreçlerini destekleyen çeşitli etkinlikler ve alıştırmalar içermektedir. Bu sayfalar, öğrenmeyi eğlenceli hale getirirken, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine de katkı sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Diş bakımı ve diş temizliğiyle ilgili öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.
Kısa Cevap:
Dişlerin arasında ne var? (Cevap: Fıstık)
Beyaz, beyaz, çürürse hasta olursun. Nedir o? (Cevap: Diş)
Her sabah bembeyaz olur, geceleri sarar. Nedir? (Cevap: Diş fırçası)
Uzun Cevap:
“Beyaz, beyaz, çürürse hasta olursun. Nedir o?” Cevabı: Diş. Dişlerin sağlıklı olması çok önemli!
“Dişlerin arasında ne var?” Cevabı: Fıstık. Bu bilmece, dişlerimizi fırçalamazsak aralarda kalacak yiyecekleri hatırlatıyor.
“Her sabah bembeyaz olur, geceleri sarar. Nedir?” Cevabı: Diş fırçası. Diş fırçalamak, diş sağlığımız için çok önemli bir alışkanlık.
Soru : Dişlerinizi ne sıklıkta ve nasıl fırçalıyorsunuz? Anlatınız.
Kısa Cevap:
Dişlerimi günde iki kez, sabah ve akşam fırçalıyorum. Fırçalamadan önce diş macunumu sıkıyorum ve dişlerimi dairesel hareketlerle fırçalıyorum.
Uzun Cevap:
Dişlerimi her gün düzenli olarak günde iki kez fırçalıyorum. Sabah uyandıktan sonra ve akşam yatmadan önce diş fırçamı ve diş macunumu alarak işlemime başlıyorum. Öncelikle diş fırçama bezelye büyüklüğünde diş macunu sıkıyorum.
Sonra, dişlerimin her birini dairesel hareketlerle fırçalamaya başlıyorum. Üst dişlerimi, alt dişlerimi ve dilimi de fırçalamayı unutmuyorum. Fırçalama işlemini en az iki dakika sürdürmeye özen gösteriyorum. Ayrıca diş ipi de kullanarak dişlerimin arasındaki kalıntıları temizliyorum. Bu şekilde, dişlerimin sağlıklı kalmasına yardımcı oluyorum.
Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Sürekli şeker tüketen minik bir tavşanın dişlerinin bozulması ve diş hekimine gitmesi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen ve numaralanmış görsellerle ifade edilen kelimeleri belirleyip yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları”
Soru : b. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını aşağıdan bulup görsel numarasını ilgili kutucuğa yazınız.
Cevap:
(2) Vücudun herhangi bir yerinde duyulan şiddetli acı.
Bir oyuğun, bir kovuğun içine doldurulan madde. (4) Diş, ağız bakımıyla ve hastalıklarıyla uğrasan doktor. (3) Dişlerin arasını temizlemek amacıyla kullanılan özel ip. (5) İlaçların hazırlandığı veya hazır ilaçların satıldığı yer. (1) Sağlamlığını, dayanıklılığını yitirmiş olan.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tavşan Cino’nun görünüş özellikleri nelermiş?
Cevap: Tavşan Cino’nun pembe minik bir burnu, uzun sivri kulakları ve pofuduk yanakları varmış.
Cevap: Dişlek Sincap, şeker ve çikolata çok yemiyormuş, süt, yoğurt, yumurta gibi sağlıklı yiyecekler tüketiyormuş, dişlerini düzenli olarak fırçalıyor ve diş ipi kullanıyormuş.
5.Diş doktoru, Tavşan Cino’ya neler söylemiş?
Cevap: Diş doktoru, Tavşan Cino’nun dişinin iltihaplandığını, bu yüzden ağrıdığını söylemiş. Ona reçete yazmış ve iltihap geçtikten sonra dişine dolgu yapacağını belirtmiş.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Tavşan Cino’nun diş ağrısı çekmesi, diş doktoruna gitmesi ve diş bakımı hakkında öğrendikleri.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
görsel: “Bana her gün özenle baktığın, sabah akşam fırçalayıp diş ipiyle temizlediğin için teşekkür ederim! Şeker ve çikolatayı az tüketip sağlıklı besinler yediğin için artık çok güçlüyüm!”
görsel: “Beni neden ihmal ediyorsun? Neden fırçalamıyorsun? Sararmaya başladım ve yakında çürüme riski var. Lütfen bana biraz daha özen göster, yoksa çok geç olacak!”
görsel: “Beni ne hâle getirdin! Keşke beni fırçalasaydın ve o kadar çok şeker yemeseydin. Şimdi acı çekiyoruz ve belki de beni kaybedeceksin. Dişsiz kalmayı istemezsin, değil mi?”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Verilen kelimelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Diş sağlığımız için,
• Günde en az 2 defa, 2 dakikadan az olmamak üzere dişlerimizi fırçalamalıyız.
• Dişlerimizi fırçalarken nohut büyüklüğünde diş macunu kullanmalıyız.
• Şekerli besinleri olabildiğince az tüketmeliyiz.
• Dişlerimizi aşındırabileceğinden gazlı içecekler tüketmekten kaçınmalıyız.
• Fındık, fıstık gibi sert kuru yemişlerin kabuklarını asla dişlerimizle kırmamalıyız.
• Yararlı besinler tüketerek dişlerimizi güçlendirmeliyiz.
• 6 ayda bir diş hekimine muayene olmalıyız.
• Dişimizde çürük varsa tedavisini yaptırmalıyız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiğiyle ilgili yönergeler yazınız.
Cevap:
Diş fırçasına nohut büyüklüğü kadar diş macunu sıkmalıyız.
Alt kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
Alt kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
Üst kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
Üst kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
Azı dişlerimizin yanlarını fırçalamalıyız.
Azı dişlerimizin üst tarafını fırçalamalıyız.
Dilimizi fırçalamalıyız.
Yanaklarımızın iç taraflarını fırçalamalıyız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki hikâyeyi okuyup istediğiniz gibi tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık yazınız.
Cevap:
Başlık: Devin Dişleri
Ülkenin birinde sevimli bir dev yaşıyormuş. Sevimli dev, uygun bir fırça bulamadığını bahane ederek dişlerini fırçalamıyormuş. Bu durum, sevimli devin ağzındaki dişleri korkutuyormuş. Bir gün içlerinden biri “Arkadaşlar, dev bizi fırçalamazsa hepimiz çürüyeceğiz. Ben bakımlı olmak istiyorum.” demiş. Bunun üzerine aralarında konuşup bir karar almışlar.
Kararlarına göre, hep birlikte devin rüyasına gireceklermiş. O gece, dev rüyasında dişlerinin teker teker çürüyüp döküldüğünü görmüş. Sabah uyandığında rüyanın etkisiyle korkuya kapılmış. Hemen büyük bir fırça bulmaya karar vermiş. Marketten en büyük diş fırçasını almış ve o günden sonra dişlerini düzenli olarak fırçalamaya başlamış.
Dişler bu duruma çok sevinmişler. Artık her gün parlak ve temiz oldukları için devin ağzında mutlu bir şekilde yaşamışlar.
Soru : b. Yazım ve noktalama kuralları yönünden yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltip yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yukarıda yer alan metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını listeleyiniz.
Kısa Cevap:
Çorba
Pilav
Köfte
Makarna
Zeytinyağlı sebze yemekleri
Uzun Cevap:
Evimizde sıkça tükettiğimiz yemekler arasında özellikle çorba çeşitleri başı çeker. Mercimek, tarhana, ve yayla çorbası favorilerimiz arasındadır. Bunun yanı sıra, pilav ve makarna gibi temel yemekler de sık sık yapılır.
Köfte ve tavuk yemekleri de ailemizin sevdiği lezzetlerdendir. Ayrıca zeytinyağlı sebze yemekleri, özellikle dolma ve taze fasulye gibi sağlıklı alternatifler evde sıkça tükettiğimiz yiyecekler arasındadır.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabıİştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile uyumlu şekilde hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları”
Özellikle 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları kapsamında yer alan sorular ve aktiviteler, çocukların hem okuma hem de anlama becerilerini artırmak için tasarlanmıştır. Bu sayfalar, çocukların derslerine daha aktif katılmalarını destekler.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap:
Evimizde sıkça tükettiğimiz yemekler arasında mercimek çorbası, pilav, ızgara tavuk, makarna ve zeytinyağlı sebzeler var.
Uzun Cevap:
Evimizde genellikle mercimek çorbası, pilav, ızgara tavuk ve makarna gibi temel yemekler tercih edilir. Aynı zamanda, zeytinyağlı sebzeler ve salata da soframızdan eksik olmaz. Bu yemekler hem sağlıklı hem de lezzetli oldukları için ailece sık sık tüketiriz.
Soru : Görsellerinden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin ana fikri, sağlıksız beslenen bir çocuğun doktor tavsiyesiyle sağlıklı beslenmeye yönelmesi olabilir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun size hatırlattıklarını ilgili kutucuğa yazınız.
Cevap:
Spor: Koşu, Futbol, Yüzme ve Bisiklet sürmek
Kahvaltı: Yumurta, Peynir, Zeytin ve Ekmek
Abur cubur: Cips, Çikolata, Şeker ve Kola
Sağlıklı beslenmek: Sebze yemekleri, Meyve, Yoğurt ve Su içmek
2. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Sağlıklı ve sağlıksız beslenmenin sağlık üzerindeki etkileri.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Sağlıklı Beslen
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
1. Annesi, kahvaltıyla ilgili çocuğa ne söylemiş?
Cevap: Kahvaltı yapmadan okula gidemezsin.
2. Öğretmen, ilk derste öğrencilerden ne istemiş?
Cevap: Kahvaltıda ne yediklerini söylemelerini
3. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun ilk gün okulda öğrendiklerinden değildir?
Cevap: Çizgi film izlemesinin doğru olmadığı
5. ETKİNLİK
Soru : Sağlıklı büyüyüp gelişmek için kahvaltıda hangi besinleri tüketiyorsunuz? Aşağıya kısaca yazınız.
Cevap:
Süt veya yoğurt: Kemiklerimin güçlenmesi için kalsiyum alıyorum.
Yumurta: Protein kaynağı olarak vücudumun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlıyor.
Tam buğday ekmeği: Lif açısından zengin, sindirim sistemimi destekliyor.
Taze meyveler: Vitamin ve mineral alımı için farklı meyveler tercih ediyorum (örneğin, elma veya muz).
Peynir: Hem kalsiyum hem de protein kaynağı olarak kahvaltımda yer alıyor.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru :a. Metinde anlatılanlara göre ertesi gün sınıfa bir doktor gelmesinin nedeni neymiş? Açıklayınız.
Cevap: Metinde bahsedilenlere göre ertesi gün sınıfa bir doktorun gelmesinin sebebi, öğrencilere sağlıklı beslenme konusuyla ilgili bilgi vermektir.
Soru : b. Metindeki doktorun verdiği bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Buna göre tablodaki açıklamaların doğru mu (D), yanlış mı (Y) olduğunu belirleyip uygun kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Sağlıklı yiyeceklerin olduğu yolu çizerek İlhan’ı akşam yemeği masasına ulaştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları”
Soru : b. Metinden öğrendiklerinizi de dikkate alarak sağlıklı beslenme ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sağlıklı beslenme, özellikle bizim gibi çocuklar için son derece önemlidir. Çünkü biz hala büyüme ve gelişme dönemindeyiz. Eğer yaşımıza uygun boy ve kiloya sahip olursak, sağlıklı bireyler olarak yetişiriz.
Bunun için düzenli olarak sağlıklı besinler tüketmeliyiz. Günde üç ana öğün yemek yemeyi ihmal etmemeliyiz. Tuz, şeker ve unlu gıdalardan kaçınmalıyız. Bunun yerine, bol miktarda sebze ve meyve tüketmeliyiz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki meyve ve sebze görsellerinin adlarını alfabetik sıraya göre numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları”
9. ETKİNLİK
Soru: a. Tablodaki cümlelerin sonunda bulunması gereken noktalama işaretini belirleyiniz. Nokta için • , soru işareti için ■ sütunundaki ilgili kutucuğu boyayınız.
Cevap:
Aç karnına okula mı gidilir = sağ
Aksam ne yediğini hatırlıyor musun = lık
Hangi besinler sağlıklıdır, biliyorum = sız
Bana kahvaltıda ne yediğimi sordu = be
Doyduğumu nasıl anladığını açıkladım = sin
Soru : b. Boyadığınız kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu ifadeyi söyleyiniz.
Cevap: Sağlıksız Besin
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak görsellerdeki sebze ve meyvelerin adlarını uygun kutucuklara yazınız. Mavi boyalı kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıKayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 125
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrencilere rehberlik eder. Bu sayfada bulunan etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevaplarına kolaylıkla ulaşmalarını sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları”
Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları içeriği, çocukların metinle etkileşimde bulunarak okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfa, öğrenmeyi keyifli hale getirirken, öğrencilerin okuma sevgisini de pekiştirir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 Cevapları
KAYKAY
(…) Kaykay sporunun nasıl ortaya çıktığını biliyor musun? Amerika’nın sahil kentlerinde gençler sık sık sörf yaparmış. Ama rüzgârsız günlerde denizde sörf yapamadıkları için tahta bloklara tekerlek takıp yollarda kaymaya başlamışlar ve adına da “kaykay” demişler. (…)
Bu sporun birçok alt dalı var. Mesela, sokak stili bunlardan biri. Bu stilde sokaklar, kaldırımlar her yer senin pistin olabiliyor. Ancak trafiğe açık alanlarda kullanmamaya dikkat etmek gerekiyor. Aksi hâlde kontrolü kaybetmek çok kolay. Bir diğer kaykay dalı ise eğim stili. Bu stilde çanak şeklindeki eğimli rampalar kullanılıyor.
Her heyecanlı sporda olduğu gibi kaykayda da kazalara uğramamak için bazı önlemler almak gerekiyor. Kask, dizlik takmak ve çok dikkatli olmak bunların başında geliyor. Kaskımı ve dizliklerimi taktım. Şimdi hem güvendeyim hem de heyecanlı. O zaman ne duruyorsun? Bir, iki, üç başla!
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik CevaplarıSayfa 126, 127, 128, 129, 130
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrencilerin erişimine sunulmuştur. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevaplarına kolayca ulaşmalarına yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları”
Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları içeriği, öğrenmeyi pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu sayfalar, çocukların okuma ve anlama becerilerini geliştirirken, ders materyallerinin eğlenceli bir şekilde sunulmasına da katkıda bulunur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130
A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.
SAĞLIK
Unutma ki sağlık
Temizlikle başlar.
Sonra güler yüz, tatlı dil
Gönülleri okşar. (…)
Her şeyi dert edinme,
Aşı ol zamanında, üşütme.
Zaman ayır
Çalışmaya, oyuna, dinlenmeye. (…)
M. Güner DEMİRAY Annem Bir Çiçek (Kısaltılmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Sağlık ne ile başlarmış?
Cevap: Sağlık, temizlikle başlarmış.
2. Sağlıklı insanlar gönülleri nasıl okşarlarmış?
Cevap: Sağlıklı insanlar, güler yüzleri ve tatlı dilleriyle gönülleri okşarlarmış.
3. Sağlıklı olmak için neler yapmak gerekirmiş?
Cevap: Sağlıklı olmak için her şeyi dert edinmemek, zamanında aşı olmak ve üşütmemek gerekirmiş.
4. Sağlıklı olmak için nelere zaman ayırmak gerekirmiş?
Cevap: Sağlıklı olmak için çalışmaya, oyuna ve dinlenmeye zaman ayırmak gerekirmiş.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları
C. Yazımı hatalı olan aşağıdaki kelimelerin doğrusunu ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
mandalin = mandalina
meyva = meyve
vucut = vücut
gıreyfurt = greyfurt
süpriz = sürpriz
kitab = kitap (doğru)
bazan = bazen
mikrob = mikrop
lavobo = lavabo
Ç. Aşağıdaki cümleleri, verilen nezaket ifadelerinden uygun olanı yazarak tamamlayınız.
Cevap:
1. Yemekten sonra yemeği yapan kişiye “ellerine sağlık” demeliyiz.
2. Oyunu kazanan arkadaşlarımızı “tebrik ederim” diyerek kutlamalıyız.
3. Temizlik yapan aile bireylerimize “kolay gelsin” diyerek yardım teklifinde bulunmalıyız.
4. Hastalanan tanıdıklarımıza “geçmiş olsun” demeliyiz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Aşağıdaki ifadelerden kimlik bilgilerimiz olanları işaretleyiniz.
Cevap:
adımız (✓)
soyadımız (✓)
doğum tarihimiz (✓)
ev adresimiz ()
2. Bu açıklamadaki noktalı yere yazılması gerekeni işaretleyiniz.
Cevap:
kesme işareti (✓)
kısa çizgi ()
virgül ()
3. Görseller ile ilgili cümleler eşleştirildiğinde ortaya çıkacak şekli işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
5. Bu kutucuklara sırasıyla yazılması gerekenleri işaretleyiniz.
Cevap:
1, 2, 3 ()
2, 1, 3 () 3, 1, 2 (✓)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
E. Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içinde bulunması gereken noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bu noktalama işaretlerinin numaralarını ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları”
F. Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. İfade doğruysa başındaki kutucuğa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru) – “Sabah saat kaçta kalktın” cümlesi soru cümlesidir.
(Yanlış) – Es görevli kelimeleri ayırmak için virgül kullanılır. (Doğrusu, sıralı ögeleri ayırmak için virgül kullanılır.)