Genel ağı güvenli kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Genel ağı güvenli kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Madde Madde İnterneti güvenli kullanmak için şunlara dikkat etmeliyiz:

  • Kimlik bilgileri veya şifre isteyen sitelere karşı dikkatli olmalıyız.
  • Şüpheli e-postaları açmadan silmeliyiz.
  • Çekiliş kazandınız gibi reklamlar gördüğümüzde tıklamamalıyız.
  • Korsan içerik barındıran sitelere girmemeliyiz.
  • Güvenilir bir antivirüs programı kullanmalıyız.
  • Güçlü şifreler oluşturmalı ve şifrelerimizi kimseyle paylaşmamalıyız.
  • Sosyal medyada paylaşım yaparken dikkatli olmalıyız.
  • İnternetten alışveriş yaparken mutlaka güvendiğimiz kişilerden yardım almalıyız.


 

Our Score

İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?

2. Sınıf Türkçe Kitabı İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Maddeler Halinde İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler şunlardır ;

  • Kişisel Bilgilerin Çalınması: Kimlik hırsızlığı, dolandırıcılık veya kötüye kullanım için kişisel bilgilerin ele geçirilmesi.
  • Zararlı Yazılımlar: Virüs, trojan ve casus yazılım gibi zararlı programların bilgisayarlara veya cihazlara zarar vermesi.
  • Dolandırıcılık ve Sahte Siteler: Sahte alışveriş siteleri veya dolandırıcıların hedefi olma riski.
  • Siber Zorbalık: Sosyal medya veya iletişim araçları üzerinden kötü niyetli mesajlar veya tehditler alma.
  • Uygunsuz İçeriklere Erişim: Yaşa uygun olmayan veya tehlikeli içeriklerle karşılaşma.
  • Bağımlılık: İnternet kullanımının kontrolsüz bir şekilde artarak sosyal hayat ve sağlığı olumsuz etkilemesi.
  • Gizlilik Sorunları: Konum bilgileri veya çevrim içi aktivitelerin izlenmesi ve paylaşılması.
  • Alışverişte Güvenlik Riskleri: Kredi kartı bilgileri veya diğer ödeme bilgileriyle ilgili güvenlik açıkları.
  • Yanlış Bilgilere Maruz Kalma: Güvenilir olmayan kaynaklardan yayılan yanlış veya manipülatif bilgilerle karşılaşma.
  • Kötü Amaçlı İletişimler: Bilinmeyen kişilerden gelen sahte iş teklifleri, ödüller veya tehlikeli bağlantılar.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

İlkokul 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış önemli bir eğitim materyalidir. Bu kitap, çocukların Türkçe’yi daha iyi anlamaları ve kullanmaları için çeşitli etkinlikler sunar. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, veliler ve öğretmenler için rehber niteliğinde olup, öğrencilere doğru yönlendirme yapma konusunda yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Kitapta yer alan 2. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, çocukların okudukları metinleri anlamalarına ve bu metinlerle ilgili soruları doğru bir şekilde yanıtlamalarına destek olur. Bu cevaplar, öğrencilerin anlama becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bir kaynaktır. Ayrıca, her sayfa için hazırlanan 2. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olarak öğrenmeyi pekiştirir.

Tüm bu cevaplar, 2. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki etkinlikler doğrultusunda titizlikle hazırlanmıştır. 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerini daha verimli bir şekilde takip etmelerini sağlarken, öğrenme süreçlerini hızlandırarak başarılarına katkıda bulunur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: ERDEMLER


Gururlu Gül Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


Örnek Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30


Barışın Ülkesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35


Yardımlaşma Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


Büyüklerimi Seviyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Ata’nın Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52


Ben Nasıl Yenerim? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60


Güzel Vatanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66


Kurtuluş Savaşı Kahramanları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70


Vatan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: ÇOCUK DÜNYASI


Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76 78, 79, 80, 81, 82, 83


Tombik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94, 95


Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100


3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 101, 102, 103


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: DOĞA VE EVREN


Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110


Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115


Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124


Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127


4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 128, 129, 130


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: SAĞLIK VE SPOR


 Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138


Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144


Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150


Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154


Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156


5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 157, 158, 159


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ


Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168


İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185


6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 186, 187, 188


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196


Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203


Yirmi Üç Nisan Günü  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207


Fatih Sultan Mehmet Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 208, 209, 210, 211


Esnemenin Nedeni Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213


7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 214, 215, 216


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: OKUMA KÜLTÜRÜ


Kütüphane Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Pastaların Dilinden Kim Anlar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


Kitaplarıma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234


Bizim Gazete Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 235, 236, 237


Sevgili Günlük Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 238


8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 239, 240, 241



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı: Türkçe İlke Yayınları Türkçe Cevapları

2. sınıf Türkçe dersi için kullanılan Türkçe İlke Yayınları‘na ait Türkçe ders kitabı, öğrencilere Türkçe dilini en etkili şekilde öğrenmeleri için mükemmel bir kaynak sunuyor. Bu Türkçe ders kitabı, 2. sınıf öğrencilerinin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış. 2. sınıf Türkçe dersinde, bu kitabın sunduğu çeşitli etkinlikler ve alıştırmalar sayesinde öğrenciler, dil becerilerini artırabiliyorlar.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

Türkçe İlke Yayınları tarafından özenle hazırlanan Türkçe ders kitabı, 2. sınıf öğrencilerine uygun seviyede metinler ve sorular içeriyor. Bu soruların ve etkinliklerin doğru cevaplarına ulaşmak, öğrencilerin konuya hakimiyetlerini artırıyor. “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” yer alan Türkçe cevapları, öğrencilerin doğru yanıtları kontrol etmelerine ve öğrenmelerini pekiştirmelerine yardımcı oluyor.

Sonuç olarak, 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları tarafından yayımlanan 2. sınıf Türkçe ders kitabı, Türkçe cevapları ile birlikte, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine ve Türkçe’yi daha iyi anlamalarına olanak sağlıyor. Türkçe ders kitabı içerisindeki etkinlikler, Türkçe cevapları ile tamamlanarak, 2. sınıf Türkçe dersinde öğrenmenin verimli bir şekilde gerçekleşmesini destekliyor.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı”


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: ERDEMLER 


Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


Evim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44


Haydi Çiçek Olalım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45


1. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 


Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68


Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75


Sığırtmaç Mustafa’nın Öyküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


15 Temmuz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83


2. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: SAĞLIK VE SPOR


Büyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98


Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124


KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125


3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: VATANDAŞLIK


Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143, 144


Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152


Toplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156, 157


Her İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159


4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172


Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177


Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193


5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227


Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231


6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: ÇOCUK DÜNYASI


Çocuk Oyunları: Bezirgânbaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246


Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253


Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258


Sürpriz Bilmece Günü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263, 264


Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 265, 266, 267


7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 268, 269, 270, 271, 272


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : DOĞA VE EVREN


Çeşit Çeşit Ayak Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283


Bana Kışı Anlat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293


Minicik Bir Kutucuk: Tohum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300


Neden Geri Dönüştürmeliyim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 301, 302, 303, 304, 305


Küçük Fidan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 306


8. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 307, 308, 309, 310, 311, 312



 

Our Score

Büyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Büyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Büyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 Cevapları, “Büyüyünce Doktor Olacağım” metni ile ilgili etkinliklerin çözülmesine yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve sorulara doğru cevap vermelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenmeyi kolaylaştırarak öğrencilere rehberlik eder.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95-96-97-98 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Büyüyünce Doktor Olacağım Metni Etkinlik Cevapları, çocukların gelecekteki meslek hayalleri üzerine düşünmelerini sağlar. Etkinlikler, öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak kendilerini ifade etmelerine olanak tanır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95-96-97-98 İlke Yayınları, metinleri daha iyi anlamalarını sağlarken öğrenme sürecini de eğlenceli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Hasta olduğunuzu nasıl anlarsınız? Anlatınız.


Kısa Cevap :

Kendimi yorgun, halsiz hissederim ve ateşim çıkabilir. Ayrıca baş ağrısı, mide bulantısı veya öksürük gibi belirtiler de olabilir.

Uzun Cevap :

Hasta olduğumu genellikle vücudumda anormal bir durum hissettiğimde fark ederim. Yorgunluk, halsizlik, iştahsızlık gibi belirtiler ortaya çıkar. Ateşim yükselebilir ya da baş ağrısı gibi şikayetler yaşarım. Ayrıca öksürük, burun akıntısı, mide bulantısı veya vücut ağrıları gibi fiziksel belirtiler de hastalığımı anlamama yardımcı olur.


Soru : Hasta olduğunuzda aileniz neler yapar? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

Ailem hemen dinlenmemi sağlar, ilaçlarımı verir ve gerekiyorsa doktora götürür.

Uzun Cevap :

Hasta olduğumda ailem bana çok özen gösterir. İlk olarak, yeterince dinlenmem için bana uygun bir ortam hazırlarlar. Ateşimi kontrol eder ve gerekli durumlarda ateş düşürücü ilaçlar verirler. Bol sıvı tüketmemi sağlarlar ve sağlıklı besinler hazırlayarak iyileşmemi hızlandırmaya çalışırlar. Eğer belirtiler devam ederse ya da şiddetlenirse, beni hemen doktora götürürler. Ailem, hasta olduğumda her türlü ihtiyacımı karşılamaya özen gösterir.


Soru : Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellerden yola çıkarak, metnin hasta bir çocuk ve bu çocuğun doktora götürülmesiyle ilgili olduğunu düşünüyorum.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri söyleyip anlamlarını tahmin ediniz. Hangilerinin metinde geçtiğini belirleyip kutucuğunu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • İnsanlardaki hastalıkları teşhis ve hastaları tedavi eden kimse. → Doktor
  • Genellikle hastalık etkisiyle artan vücut sıcaklığı. → Ateş
  • Bir kimsenin hasta olup olmadığını, hastalığın ne olduğunu araştırma. → Muayene
  • Bir hastalığın niteliğini anlamak için yapılan laboratuvar araştırması. → Test
  • Hastalara bakan, tedavi süreçlerine yardımcı olan kimse. → Hasta bakıcı

2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Anne ve babası, neden çocuğu hastaneye götürmüşler?


Cevap : Çocuğun yataktan kalkamayacak kadar halsiz olduğunu ve ateşinin olduğunu fark ettikleri için hastaneye götürmüşler.


2. Hastane odasında uyanan çocuğun hastalık belirtileri nelermiş?


Cevap : Çocuk uyandığında mide bulantısı, karın ağrısı ve yüksek ateş belirtileri göstermiş.


3. Doktor, çocuğun hastalığıyla ilgili ne söylemiş?


Cevap : Doktor, çocuğun zehirlendiğini söylemiş.


4. Çocuk, hastalanmasının sebebini nasıl açıklamış?


Cevap : Çocuk, yıkamadan erik ve kiraz yediği için hastalandığını açıklamış.


5. Çocuk iyileştikten sonra doktora neler söylemiş? 


Cevap : Çocuk, doktoruna büyüyünce doktor olmak istediğini, hastaları iyileştirmek ve insanların hayatlarını kurtarmak istediğini söylemiş ve doktoruna teşekkür etmiş.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki doktorların, çocukların muayenesini nasıl yaptıkları, neleri kontrol ettikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : 1. görselde doktor, çocuğun boğazını inceliyor. 2. görselde vücudunu dinliyor. 3. görselde kulağını kontrol ediyor. 4. görselde ateşini ölçüyor.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Hasta olan birine söyleyebileceğiniz nezaket ifadelerinin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap : Geçmiş olsun. ve Acil şifalar dilerim.


Soru : b. İşaretlemediğiniz kutucuğa ait nezaket ifadelerini hangi durumlarda kullanmanızın uygun olacağını açıklayınız.


Cevap :

Nezaket ifadeleri şunlardır:

  • Tebrik ederim: Başarı elde edildiğinde söylenir.
  • Ellerine sağlık: Birinin yaptığı yemeği yedikten sonra ifade edilir.
  • Ziyade olsun: Yapılan yemeği yedikten sonra kullanılır.
  • Afiyet olsun: Birisi yemek yerken ‘eline sağlık’ dediğinde söylenir.
  • Hayırlı olsun: Birisi yeni bir şey aldığında kullanılır.
  • Özür dilerim: Birisine bir yanlışlık veya hata yapıldığında ya da yanlış bir şey söylendiğinde söylenir.
  • Önemli değil: Birisi teşekkür ettiğinde veya bizden özür dilediğinde yanıt olarak verilir.
  • Başın sağ olsun: Birinin yakını vefat ettiğinde söylenir.
  • Kolay gelsin: Birisi iş yaparken kullanılır.
  • Rica ederim: Birisi teşekkür ettiğinde cevap olarak söylenir.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyip hastalıklara neden olabilecek hatalı davranışları söyleyiniz.


Cevap :

1. görsel: Sebze ve meyveleri yıkamadan yemek.

2. görsel: Hapşırırken ağzımızı kapatmayı unutmak.

3. görsel: Yemek yemeden önce ellerimizi yıkamamak.


Soru : b. Verilen kelimeleri kullanarak görsellerdeki hatalı davranışların doğrularını yazınız.


Cevap :

Yıkayıp meyveleri sebze yemeliyiz ve her zaman taze sebze ve meyveleri iyice yıkamadan tüketmemeliyiz.

Yemeklerden önce sabunla ellerimizi yıkamalıyız.

Hapşırırken ağzımızı mendille kapatmalıyız.

Yemeklerimizi çatal kullanarak yemeliyiz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki formu inceleyip yönergelere uygun olarak doldurunuz.


Cevap :

T.C. Kimlik No.: 12345678901
Adı: Ahmet
Soyadı: Yılmaz
Doğum yeri: İstanbul
Doğum tarihi: 01.01.2010
Anne adı: Fatma
Baba adı: Mehmet

• Aşağıya, ev adresinizi yazınız.
Merve Mahallesi, No: 15, Daire: 3, Kadıköy, İstanbul

• Aşağıya, hastalık belirtilerinizi yazınız.
Ateş, boğaz ağrısı ve baş ağrısı.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metinde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Hastalıklar en çok havayla bulaşır (.) Hasta kişinin öksürmesiyle, hapşırmasıyla bu mikroplar havaya yayılır (.) Bu durum, nezle, grip gibi hastalıkların kişiden kişiye bulaşmasına sebep olabilir (.) Peki, bu tür bulaşıcı hastalıklardan nasıl korunacağız (?)


8. ETKİNLİK 


Soru : Havayla bulaşan salgın hastalıklardan korunmak için uymanız gereken kuralların başındaki yıldızı boyayınız.


Cevap :

Sosyal mesafeme dikkat etmeliyim. (★)
Ellerimi su ve sabunla yıkamaktan kaçınmalıyım.
Ağzımı ve burnumu kapatacak şekilde maske takmalıyım. (★)
Banyo yaparken su yerine dezenfektan kullanmalıyım.
Tokalaşma ve sarılma gibi temaslardan kaçınmalıyım. (★)
Daha çok dinlenmeli, daha az uyumalıyım.
Kalabalık gruplar oluşturmaya özen göstermeliyim. (★)
Arkadaşlarımla temassız oyunlar oynamalıyım.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


 SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa kış meyvelerine ait farklı görseller getiriniz. Görsellerin küçük olmamasına özen gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları”

Soru : Meyve salatası yapmak için bir aile büyüğünüzden yardım isteyiniz. Aşağıdaki yönergeleri uygulayarak aile büyüğünüzle birlikte meyve salatası yapınız.


Cevap : Bu etkinliği ailenizle birlikte yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 Cevapları, “Kış Mevsiminin Renkli Dostları” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne rehberlik eder. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin kış mevsimini ve onun özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenim sürecini destekleyerek, çocukların bilgileri pekiştirmelerine olanak tanır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere kış mevsiminin güzelliklerini keşfetme fırsatı sunar. Bu etkinlikler, çocukların doğa ile bağlantı kurmalarını teşvik ederken, hayal güçlerini de geliştirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları, dersin zenginleştirilmesine katkıda bulunarak, öğrenmeyi daha keyifli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103-104-105-106-107


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Meyve salatanızı hangi meyvelerle hazırladığınızı ve nasıl süslediğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Kısa Cevap :

Meyve salatamı muz, çilek, armut ve kivi ile hazırladım. Üzerini nane yaprakları ve biraz limon suyu ile süsledim.

Uzun Cevap :

Meyve salatamı hazırlarken çeşitli meyveleri bir araya getirdim. Öncelikle, tatlı bir tat katmak için iki adet muz kullandım. Muzları dilimleyip geniş bir kaseye yerleştirdim. Ardından, taze çilekler ekledim. Çilekleri de ortadan ikiye keserek salataya renk ve tat kattım.

Daha sonra, yeşil ve sulu bir meyve olan armutu seçtim. Armudu küp küp doğrayarak diğer meyvelerle karıştırdım. Son olarak, kıvrımlı ve taze bir lezzet için kivi ekledim. Kivileri de dilimleyerek salatamın üzerine yerleştirdim.

Salatayı daha da cazip hale getirmek için, üzerine birkaç taze nane yaprağı ekledim. Limon suyu ile de hafif bir tatlandırma yaptım. Böylece, hem görüntüsü hem de lezzetiyle harika bir meyve salatası ortaya çıkmış oldu. Arkadaşlarımla paylaşmak için sabırsızlanıyorum!


Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerdeki meyveleri; adlarını söylemeden, renk, tat, şekil gibi özelliklerini belirterek arkadaşlarınıza tanıtınız. Arkadaşlarınızdan, tanıttığınız
meyvelerin adlarını tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahmin edilince ilgili görseli arkadaşlarınıza gösteriniz.


Cevap :

  • Meyve: Bu meyve, dışı sarımtırak bir renge sahiptir. Yuvarlak ve hafif oval bir şekli vardır. Genellikle tatlı ve hafif ekşidir.
    Tahmin: Ayva
  • Meyve: Dışı pürüzlü ve yeşil-kırmızı renkte olan bu meyve, iç kısmında tatlı ve sulu bir et barındırır. Yuvarlak ve iri bir yapıya sahiptir.
    Tahmin: Nar
  • Meyve: Bu meyve, uzun ve kıvrımlı bir şekle sahiptir. Sarı renkte ve tatlı bir tada sahiptir. Genellikle kahvaltılarda tercih edilir.
    Tahmin: Muz
  • Meyve: Dış görünüşü sarımsı ve pürüzsüz olan bu meyve, tatlı ve sulu bir iç yapısına sahiptir. Yuvarlak ve hafif yassı bir şekli vardır.
    Tahmin: Greyfurt
  • Meyve: Bu meyve, yeşil veya sarımsı bir renge sahip olup, yuvarlak ve geniş bir yapıya sahiptir. Tatlı ve sulu bir tadı vardır.
    Tahmin: Armut

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Görsellerdeki meyveleri tanıdınız mı? Metinde sözü edilenlerin adlarını 1, diğerlerini 2 numaralı listeye yazınız.


Cevap :

1. Liste : Kivi, Armut, Nar, Portakal ve Elma

2. Liste : Şeftali, Çilek, İncir, Kiraz


Soru : b. Metinde adı geçen diğer meyvelerin adlarını da ilgili listeye ekleyiniz.


Cevap :

  • Portakal
  • Mandalina
  • Greyfurt
  • Ayva
  • Elma
  • Nar
  • Armut
  • Kivi

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Hangisi grip olmamızı engelleyen meyvelerdenmiş? Cevap : Mandakina


2. Tadı biraz acı olan meyve hangisiymiş? Cevap : Greyfurt


3. Hangi meyve yorgunluğu giderirmiş? Cevap : Ayva


4. Bol vitaminli taneli meyve hangisiymiş? Cevap : Nar


5. Hangi meyve bağırsakların çalışmasını sağlarmış? Cevap : Armut


6. Hangi meyveye alerjimiz olabilirmiş? Cevap : Kivi


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, kış mevsiminde tüketilen meyvelerin faydaları ve özellikleridir. Yazar, kış meyvelerinin sağlık açısından önemini vurgulamakta ve her bir meyvenin besin değerleri ile vücuda sağladığı faydaları açıklamaktadır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki her kutucuğa sınıfa getirdiğiniz meyve görsellerinden birini yapıştırınız. Görsellerdeki meyvelerin konuşma balonlarına kendilerini tanıtacakları cümleler yazınız.


Cevap :

Portakal: Turuncu rengiyle bilinen bu meyve, yüksek C vitamini içeriği sayesinde bağışıklığı güçlendirir.

Nar: Kırmızı taneleriyle dikkat çeker ve bol vitaminle doludur; hastalıklara karşı koruyucu etkisi vardır.

Kivi: Tüylü dış yüzeyi ve yeşil iç kısmı ile bilinir; bağışıklık sistemini destekler ve besleyici bir meyvedir.

Ayva: Sarı rengi ve aroması ile dikkat çeker. C vitamini ve lif açısından zengindir; yorgunluk hissini azaltır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki şiirleri okuyunuz. Siz de portakal ve mandalina ile ilgili birer şiir yazınız.


Cevap :

Portakal

Turuncu rengiyle parlayan,
C vitaminiyle dolup taşan,
Kış günlerinin neşesi,
Her lokması sağlık saçar,
Portakal, dostum, her zaman yanımda.

Mandalina

Küçük ve tatlı, sarı-turuncu,
Portakalın kardeşi, sevimli bir cücü,
Hafif bir kokuyla gelir gülümseyerek,
Sıcak yaz günlerinin tatlı anısı,
Mandalina, keyfimin neşesi,
Her dilimde bir mutluluk hikayesi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamalara uygun noktalama işaretlerinin adlarını beyaz kutulara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  • Soru İşareti (?) : 1. Soru bildiren cümlelerin ya da sözlerin sonuna konur.
  • Ünlem İşareti (!) 2. Sevinç, acı, korku, şaşma anlamı taşıyan cümlelerin sonuna konur.
  • Kısmı Nokta (.) 3. Satır sonuna sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
  • Virgül (,) 4. Sıralanmış kelimelerin arasına konur.
  • Ayrıç (‘) 5. Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
  • Nokta (.) 6. Tamamlanan cümlelerin sonuna konur.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelime çiftlerinden yazımı doğru olanı örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre portakal suyu hazırlamaya yönelik yönergeler yazınız.


Cevap :

  1. Portakallar iyice temizlenir.
  2. Temizlenen portakallar, dikkatlice ortadan ikiye kesilir.
  3. Kesilen portakallar, meyve sıkacağına konularak suyu çıkarılır.
  4. Portakal suyu bardaklara dökülür ve servise sunulur.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Diş bakımı ve diş temizliği ile ilgili bilmeceler öğreniniz.


Cevap :

  • Bilmecenin Cevabı: “Diş fırçası”
    Bilmecesi: Dişlerimi yıkarım, ama suya girmem. Ben kimim?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş”
    Bilmecesi: Beyaz beyaz sıralanır, her gün fırçalanır. Kimdir bu sıradan?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş macunu”
    Bilmecesi: Sıkıp sürersin dişine, pırıl pırıl yapar seni. Ben neyim?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş hekimi”
    Bilmecesi: Beyaz önlüğüyle gelir, dişlerini kontrol eder. Kimdir bu doktor?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş ipi”
    Bilmecesi: Dişlerimin arasında, beni kullanmak şart. Ben neyim?


 

Our Score

Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları çerçevesinde detaylı bir şekilde sunulmaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevaplarına kolayca erişmelerini sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları”

Aynı zamanda, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları ile birlikte, çocukların öğrenme süreçlerini destekleyen çeşitli etkinlikler ve alıştırmalar içermektedir. Bu sayfalar, öğrenmeyi eğlenceli hale getirirken, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine de katkı sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Diş bakımı ve diş temizliğiyle ilgili öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.


Kısa Cevap :

  • Dişlerin arasında ne var? (Cevap: Fıstık)
  • Beyaz, beyaz, çürürse hasta olursun. Nedir o? (Cevap: Diş)
  • Her sabah bembeyaz olur, geceleri sarar. Nedir? (Cevap: Diş fırçası)

Uzun Cevap :

  • “Beyaz, beyaz, çürürse hasta olursun. Nedir o?” Cevabı: Diş. Dişlerin sağlıklı olması çok önemli!
  • “Dişlerin arasında ne var?” Cevabı: Fıstık. Bu bilmece, dişlerimizi fırçalamazsak aralarda kalacak yiyecekleri hatırlatıyor.
  • “Her sabah bembeyaz olur, geceleri sarar. Nedir?” Cevabı: Diş fırçası. Diş fırçalamak, diş sağlığımız için çok önemli bir alışkanlık.

Soru : Dişlerinizi ne sıklıkta ve nasıl fırçalıyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap :

Dişlerimi günde iki kez, sabah ve akşam fırçalıyorum. Fırçalamadan önce diş macunumu sıkıyorum ve dişlerimi dairesel hareketlerle fırçalıyorum.

Uzun Cevap :

Dişlerimi her gün düzenli olarak günde iki kez fırçalıyorum. Sabah uyandıktan sonra ve akşam yatmadan önce diş fırçamı ve diş macunumu alarak işlemime başlıyorum. Öncelikle diş fırçama bezelye büyüklüğünde diş macunu sıkıyorum.

Sonra, dişlerimin her birini dairesel hareketlerle fırçalamaya başlıyorum. Üst dişlerimi, alt dişlerimi ve dilimi de fırçalamayı unutmuyorum. Fırçalama işlemini en az iki dakika sürdürmeye özen gösteriyorum. Ayrıca diş ipi de kullanarak dişlerimin arasındaki kalıntıları temizliyorum. Bu şekilde, dişlerimin sağlıklı kalmasına yardımcı oluyorum.


Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Sürekli şeker tüketen minik bir tavşanın dişlerinin bozulması ve diş hekimine gitmesi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen ve numaralanmış görsellerle ifade edilen kelimeleri belirleyip yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları”

Soru : b. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını aşağıdan bulup görsel numarasını ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

(2) Vücudun herhangi bir yerinde duyulan şiddetli acı.
Bir oyuğun, bir kovuğun içine doldurulan madde.
(4)  Diş, ağız bakımıyla ve hastalıklarıyla uğrasan doktor.
(3) Dişlerin arasını temizlemek amacıyla kullanılan özel ip.
(5) İlaçların hazırlandığı veya hazır ilaçların satıldığı yer.
(1) Sağlamlığını, dayanıklılığını yitirmiş olan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tavşan Cino’nun görünüş özellikleri nelermiş?


Cevap : Tavşan Cino’nun pembe minik bir burnu, uzun sivri kulakları ve pofuduk yanakları varmış.


2. Tavşan Cino’nun dişleri niçin ağrımaya başlamış?


Cevap : Tavşan Cino, çok fazla şeker ve çikolata yediği ve dişlerini fırçalamadığı için dişleri ağrımaya başlamış.


3. Tavşan Cino, Dişlek Sincap’la nerede tanışmış?


Cevap : Tavşan Cino, Dişlek Sincap’la diş doktorunun bekleme salonunda tanışmış.


4. Dişlek Sincap, dişlerine nasıl bakıyormuş?


Cevap : Dişlek Sincap, şeker ve çikolata çok yemiyormuş, süt, yoğurt, yumurta gibi sağlıklı yiyecekler tüketiyormuş, dişlerini düzenli olarak fırçalıyor ve diş ipi kullanıyormuş.


5.Diş doktoru, Tavşan Cino’ya neler söylemiş?


Cevap : Diş doktoru, Tavşan Cino’nun dişinin iltihaplandığını, bu yüzden ağrıdığını söylemiş. Ona reçete yazmış ve iltihap geçtikten sonra dişine dolgu yapacağını belirtmiş.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Tavşan Cino’nun diş ağrısı çekmesi, diş doktoruna gitmesi ve diş bakımı hakkında öğrendikleri.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Tavşan Cino’nun Diş Macerası”


5. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki dişlerin, sahiplerine neler söyleyebileceklerini belirleyip sınıfta canlandırınız.


Cevap :

  1. görsel: “Bana her gün özenle baktığın, sabah akşam fırçalayıp diş ipiyle temizlediğin için teşekkür ederim! Şeker ve çikolatayı az tüketip sağlıklı besinler yediğin için artık çok güçlüyüm!”
  2. görsel: “Beni neden ihmal ediyorsun? Neden fırçalamıyorsun? Sararmaya başladım ve yakında çürüme riski var. Lütfen bana biraz daha özen göster, yoksa çok geç olacak!”
  3. görsel: “Beni ne hâle getirdin! Keşke beni fırçalasaydın ve o kadar çok şeker yemeseydin. Şimdi acı çekiyoruz ve belki de beni kaybedeceksin. Dişsiz kalmayı istemezsin, değil mi?”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Verilen kelimelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Diş sağlığımız için,
• Günde en az 2 defa, 2 dakikadan az olmamak üzere dişlerimizi fırçalamalıyız.
• Dişlerimizi fırçalarken nohut büyüklüğünde diş macunu kullanmalıyız.
• Şekerli besinleri olabildiğince az tüketmeliyiz.
• Dişlerimizi aşındırabileceğinden gazlı içecekler tüketmekten kaçınmalıyız.
• Fındık, fıstık gibi sert kuru yemişlerin kabuklarını asla dişlerimizle kırmamalıyız.
• Yararlı besinler tüketerek dişlerimizi güçlendirmeliyiz.
• 6 ayda bir diş hekimine muayene olmalıyız.
• Dişimizde çürük varsa tedavisini yaptırmalıyız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiğiyle ilgili yönergeler yazınız.


Cevap :

  1. Diş fırçasına nohut büyüklüğü kadar diş macunu sıkmalıyız.
  2. Alt kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  3. Alt kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  4. Üst kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  5. Üst kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  6. Azı dişlerimizin yanlarını fırçalamalıyız.
  7. Azı dişlerimizin üst tarafını fırçalamalıyız.
  8. Dilimizi fırçalamalıyız.
  9. Yanaklarımızın iç taraflarını fırçalamalıyız.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki hikâyeyi okuyup istediğiniz gibi tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

Başlık: Devin Dişleri

Ülkenin birinde sevimli bir dev yaşıyormuş. Sevimli dev, uygun bir fırça bulamadığını bahane ederek dişlerini fırçalamıyormuş. Bu durum, sevimli devin ağzındaki dişleri korkutuyormuş. Bir gün içlerinden biri “Arkadaşlar, dev bizi fırçalamazsa hepimiz çürüyeceğiz. Ben bakımlı olmak istiyorum.” demiş. Bunun üzerine aralarında konuşup bir karar almışlar.

Kararlarına göre, hep birlikte devin rüyasına gireceklermiş. O gece, dev rüyasında dişlerinin teker teker çürüyüp döküldüğünü görmüş. Sabah uyandığında rüyanın etkisiyle korkuya kapılmış. Hemen büyük bir fırça bulmaya karar vermiş. Marketten en büyük diş fırçasını almış ve o günden sonra dişlerini düzenli olarak fırçalamaya başlamış.

Dişler bu duruma çok sevinmişler. Artık her gün parlak ve temiz oldukları için devin ağzında mutlu bir şekilde yaşamışlar.


Soru : b. Yazım ve noktalama kuralları yönünden yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltip yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yukarıda yer alan metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını listeleyiniz.


Kısa Cevap :

  • Çorba
  • Pilav
  • Köfte
  • Makarna
  • Zeytinyağlı sebze yemekleri

Uzun Cevap :

Evimizde sıkça tükettiğimiz yemekler arasında özellikle çorba çeşitleri başı çeker. Mercimek, tarhana, ve yayla çorbası favorilerimiz arasındadır. Bunun yanı sıra, pilav ve makarna gibi temel yemekler de sık sık yapılır.

Köfte ve tavuk yemekleri de ailemizin sevdiği lezzetlerdendir. Ayrıca zeytinyağlı sebze yemekleri, özellikle dolma ve taze fasulye gibi sağlıklı alternatifler evde sıkça tükettiğimiz yiyecekler arasındadır.



 

Our Score

İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile uyumlu şekilde hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları”

Özellikle 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları kapsamında yer alan sorular ve aktiviteler, çocukların hem okuma hem de anlama becerilerini artırmak için tasarlanmıştır. Bu sayfalar, çocukların derslerine daha aktif katılmalarını destekler.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Evimizde sıkça tükettiğimiz yemekler arasında mercimek çorbası, pilav, ızgara tavuk, makarna ve zeytinyağlı sebzeler var.

Uzun Cevap :

Evimizde genellikle mercimek çorbası, pilav, ızgara tavuk ve makarna gibi temel yemekler tercih edilir. Aynı zamanda, zeytinyağlı sebzeler ve salata da soframızdan eksik olmaz. Bu yemekler hem sağlıklı hem de lezzetli oldukları için ailece sık sık tüketiriz.


Soru : Görsellerinden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin ana fikri, sağlıksız beslenen bir çocuğun doktor tavsiyesiyle sağlıklı beslenmeye yönelmesi olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun size hatırlattıklarını ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

Spor: Koşu, Futbol, Yüzme ve Bisiklet sürmek

Kahvaltı: Yumurta, Peynir, Zeytin ve Ekmek

Abur cubur: Cips, Çikolata, Şeker ve Kola

Sağlıklı beslenmek: Sebze yemekleri, Meyve, Yoğurt ve Su içmek


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Sağlıklı ve sağlıksız beslenmenin sağlık üzerindeki etkileri.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Sağlıklı Beslen


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Annesi, kahvaltıyla ilgili çocuğa ne söylemiş?

Cevap : Kahvaltı yapmadan okula gidemezsin.


2. Öğretmen, ilk derste öğrencilerden ne istemiş?

Cevap : Kahvaltıda ne yediklerini söylemelerini


3. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun ilk gün okulda öğrendiklerinden değildir?

Cevap : Çizgi film izlemesinin doğru olmadığı


5. ETKİNLİK 


Soru : Sağlıklı büyüyüp gelişmek için kahvaltıda hangi besinleri tüketiyorsunuz? Aşağıya kısaca yazınız.


Cevap :

  • Süt veya yoğurt: Kemiklerimin güçlenmesi için kalsiyum alıyorum.
  • Yumurta: Protein kaynağı olarak vücudumun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlıyor.
  • Tam buğday ekmeği: Lif açısından zengin, sindirim sistemimi destekliyor.
  • Taze meyveler: Vitamin ve mineral alımı için farklı meyveler tercih ediyorum (örneğin, elma veya muz).
  • Peynir: Hem kalsiyum hem de protein kaynağı olarak kahvaltımda yer alıyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru :a. Metinde anlatılanlara göre ertesi gün sınıfa bir doktor gelmesinin nedeni neymiş? Açıklayınız.


Cevap : Metinde bahsedilenlere göre ertesi gün sınıfa bir doktorun gelmesinin sebebi, öğrencilere sağlıklı beslenme konusuyla ilgili bilgi vermektir.


Soru : b. Metindeki doktorun verdiği bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Buna göre tablodaki açıklamaların doğru mu (D), yanlış mı (Y) olduğunu belirleyip uygun kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Sağlıklı yiyeceklerin olduğu yolu çizerek İlhan’ı akşam yemeği masasına ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları”

Soru : b. Metinden öğrendiklerinizi de dikkate alarak sağlıklı beslenme ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sağlıklı beslenme, özellikle bizim gibi çocuklar için son derece önemlidir. Çünkü biz hala büyüme ve gelişme dönemindeyiz. Eğer yaşımıza uygun boy ve kiloya sahip olursak, sağlıklı bireyler olarak yetişiriz.

Bunun için düzenli olarak sağlıklı besinler tüketmeliyiz. Günde üç ana öğün yemek yemeyi ihmal etmemeliyiz. Tuz, şeker ve unlu gıdalardan kaçınmalıyız. Bunun yerine, bol miktarda sebze ve meyve tüketmeliyiz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki meyve ve sebze görsellerinin adlarını alfabetik sıraya göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

9. ETKİNLİK 


Soru: a. Tablodaki cümlelerin sonunda bulunması gereken noktalama işaretini belirleyiniz. Nokta için • , soru işareti için ■ sütunundaki ilgili kutucuğu boyayınız.


Cevap :

Aç karnına okula mı gidilir = sağ
Aksam ne yediğini hatırlıyor musun = lık
Hangi besinler sağlıklıdır, biliyorum = sız
Bana kahvaltıda ne yediğimi sordu = be
Doyduğumu nasıl anladığını açıkladım = sin


Soru : b. Boyadığınız kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu ifadeyi söyleyiniz.


Cevap : Sağlıksız Besin


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


10. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak görsellerdeki sebze ve meyvelerin adlarını uygun kutucuklara yazınız. Mavi boyalı kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

  1. Domates
  2. Üzüm
  3. Bezelye
  4. Çilek
  5. Lahana
  6. Elma
  7. Limon
  8. Brokoli
  9. Vişne
  10. Kayısı
  11. Şeftali
  12. Biber
  13. Karnabahar

Şifre : DÜZENLİ BESLEN



 

Our Score

KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrencilere rehberlik eder. Bu sayfada bulunan etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevaplarına kolaylıkla ulaşmalarını sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları içeriği, çocukların metinle etkileşimde bulunarak okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfa, öğrenmeyi keyifli hale getirirken, öğrencilerin okuma sevgisini de pekiştirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 Cevapları


KAYKAY

(…) Kaykay sporunun nasıl ortaya çıktığını biliyor musun? Amerika’nın sahil kentlerinde gençler sık sık sörf yaparmış. Ama rüzgârsız günlerde denizde sörf yapamadıkları için tahta bloklara tekerlek takıp yollarda kaymaya başlamışlar ve adına da “kaykay” demişler. (…)

Bu sporun birçok alt dalı var. Mesela, sokak stili bunlardan biri. Bu stilde sokaklar, kaldırımlar her yer senin pistin olabiliyor. Ancak trafiğe açık alanlarda kullanmamaya dikkat etmek gerekiyor. Aksi hâlde kontrolü kaybetmek çok kolay. Bir diğer kaykay dalı ise eğim stili. Bu stilde çanak şeklindeki eğimli rampalar kullanılıyor.

Her heyecanlı sporda olduğu gibi kaykayda da kazalara uğramamak için bazı önlemler almak gerekiyor. Kask, dizlik takmak ve çok dikkatli olmak bunların başında geliyor. Kaskımı ve dizliklerimi taktım. Şimdi hem güvendeyim hem de heyecanlı. O zaman ne duruyorsun? Bir, iki, üç başla!

Döndü TOKER TRT Çocuk dergisi (Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrencilerin erişimine sunulmuştur. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevaplarına kolayca ulaşmalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları içeriği, öğrenmeyi pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu sayfalar, çocukların okuma ve anlama becerilerini geliştirirken, ders materyallerinin eğlenceli bir şekilde sunulmasına da katkıda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


SAĞLIK

Unutma ki sağlık
Temizlikle başlar.
Sonra güler yüz, tatlı dil
Gönülleri okşar. (…)

Her şeyi dert edinme,
Aşı ol zamanında, üşütme.
Zaman ayır
Çalışmaya, oyuna, dinlenmeye. (…)

M. Güner DEMİRAY
Annem Bir Çiçek
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Sağlık ne ile başlarmış?


Cevap : Sağlık, temizlikle başlarmış.


2. Sağlıklı insanlar gönülleri nasıl okşarlarmış?


Cevap : Sağlıklı insanlar, güler yüzleri ve tatlı dilleriyle gönülleri okşarlarmış.


3. Sağlıklı olmak için neler yapmak gerekirmiş?


Cevap : Sağlıklı olmak için her şeyi dert edinmemek, zamanında aşı olmak ve üşütmemek gerekirmiş.


4. Sağlıklı olmak için nelere zaman ayırmak gerekirmiş?


Cevap : Sağlıklı olmak için çalışmaya, oyuna ve dinlenmeye zaman ayırmak gerekirmiş.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


C. Yazımı hatalı olan aşağıdaki kelimelerin doğrusunu ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. mandalin = mandalina
  2. meyva = meyve
  3. vucut = vücut
  4. gıreyfurt = greyfurt
  5. süpriz = sürpriz
  6. kitab = kitap (doğru)
  7. bazan = bazen
  8. mikrob = mikrop
  9. lavobo = lavabo

Ç. Aşağıdaki cümleleri, verilen nezaket ifadelerinden uygun olanı yazarak tamamlayınız.


Cevap :

1. Yemekten sonra yemeği yapan kişiye “ellerine sağlık” demeliyiz.
2. Oyunu kazanan arkadaşlarımızı “tebrik ederim” diyerek kutlamalıyız.
3. Temizlik yapan aile bireylerimize “kolay gelsin” diyerek yardım teklifinde bulunmalıyız.
4. Hastalanan tanıdıklarımıza “geçmiş olsun” demeliyiz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki ifadelerden kimlik bilgilerimiz olanları işaretleyiniz.


Cevap :

adımız (✓)
soyadımız (✓)
doğum tarihimiz (✓)
ev adresimiz ()


2. Bu açıklamadaki noktalı yere yazılması gerekeni işaretleyiniz.


Cevap :

kesme işareti (✓)
kısa çizgi ()
virgül ()


3. Görseller ile ilgili cümleler eşleştirildiğinde ortaya çıkacak şekli işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


4. Yukarıdaki metinde kullanılmayacak noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap :

ünlem işareti (✓)
soru işareti ()
nokta ()


5. Bu kutucuklara sırasıyla yazılması gerekenleri işaretleyiniz.


Cevap :

1, 2, 3 ()
2, 1, 3 ()
3, 1, 2 (✓) 


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


E. Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içinde bulunması gereken noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bu noktalama işaretlerinin numaralarını ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları”

F. Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. İfade doğruysa başındaki kutucuğa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) – “Sabah saat kaçta kalktın” cümlesi soru cümlesidir.
  • (Yanlış) – Es görevli kelimeleri ayırmak için virgül kullanılır.  (Doğrusu, sıralı ögeleri ayırmak için virgül kullanılır.)
  • (Yanlış) – “Anı-hatıra” kelimeleri zıt anlamlı kelimelerdir.  (Doğrusu, bu kelimeler eş anlamlıdır.)
  • (Yanlış) – “Dolu-taskın” kelimeleri zıt anlamlı kelimelerdir.  (Doğrusu, bu kelimeler yakın anlamlıdır.)
  • (Doğru) – Bir kelimenin anlamını sözlüğe bakarak öğreniriz.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Yardımlaşmayla ilgili şiir örnekleri bulunuz.


Cevap :

Yardımlaşma
Bir elin nesi var,
İki elin sesi var.
Yardım edelim hep,
Güzel günler gelecek.

Birlik olalım biz,
Yardıma koşarız.
Düşeni kaldırırız,
Yardımlaşma yolumuz.

Yardım Edelim
Bir dostun düşerse zor anlara,
Koşup yanına, yardım et ona.
Birlikte güçlüyüz, unutma bunu,
Yardım ettikçe artar sevgi dolu.

Paylaş her şeyini, gönülden ver,
Dostlukla açılır en güzel yer.
Yardımlaşma ruhu, kalpten gelir,
Böylece dünya hep güler, hep sevinir.

El Ele
El ele verirsek güçlü oluruz,
Birlikten kuvvet doğar, biliyoruz.
Yardım ederiz zor zamanında,
Mutluluk da gelir ardından.

Yardıma muhtaç olan herkesle,
Sevgiyle paylaşırız her şeyle.
Birlikte yaşarız bu güzel dünyayı,
Yardımlaşma kurar en güzel bağları.



 

Our Score
error: Content is protected !!