Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini pekiştirmek için hazırlanmış önemli bir kaynak niteliğindedir. Bu sayfalarda yer alan sorular, okuduğunu anlama, metin çözümleme ve yazılı anlatım konularını kapsar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ise öğrencilerin etkinlikleri başarıyla tamamlamalarına yardımcı olacak rehber niteliğinde olup, konuların pekiştirilmesine olanak tanır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hikaye okuma ve çıkarım yapma yeteneklerini geliştirir. Metin üzerinden verilen sorular, dikkatli okuma ve analiz yapma becerilerini destekler. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları bölümlerinde dil bilgisi ve yazma becerileri üzerinde yoğunlaşan etkinlikler, öğrencilerin dilsel gelişimlerini adım adım ilerletmelerini sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135-136-137-138-139


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : “Adil olmak” denince aklınıza gelenleri anlatınız.


Cevap :

“Adil olmak” denince aklıma, her durumda hak ve hakkaniyeti gözetmek, insanlar arasında ayrım yapmadan doğruyu ve yanlışı ayırt etmek gelir. Adil bir kişi, olaylara objektif yaklaşır ve kimseye haksızlık yapmamaya özen gösterir.

Adalet, herkesin eşit haklara sahip olduğu ve bu hakların korunması gerektiği anlayışını içerir. Toplumda huzurun ve güvenin sağlanabilmesi için adaletin her zaman gözetilmesi, insanların hak ettikleri şekilde davranılması önemlidir. Adil olmak, bir insanın vicdanlı, dürüst ve sorumluluk sahibi olduğunu gösterir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerden hareketle metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Kelime gruplarını, anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • Katlanmak: Hoş olmayan bir duruma, güç şartlara dayanmak.
  • İki büklüm olmak: Yorgunluktan beli bükülmek, öne doğru eğilmek.
  • İç çekmek: Üzüntüyle derinden soluk almak.
  • Söz dinlemek: Verilen bir sözü, öğüdü benimsemek.
  • Hâli kalmamak: Gücü, eski durumu olmamak.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Eşek niçin yorgunluktan bitip tükenmiş?


Cevap : Eşek, üzerine yüklenen ağır yükü taşımaktan yorgunluktan bitip tükenmiştir.


2. Eşek, ata ne diyerek yalvarmış?


Cevap : Eşek, ata “Yorgunluktan ayakta duracak dermanım kalmadı. Şimdi düşüp bayılacağım. Ne olur, şu yükümün birazını sen al.” diyerek yalvarmıştır.


3. At, eşeğin yalvarışı karşısında ne yapmış?


Cevap : At, eşeğin yalvarışını duymazlıktan gelmiş, ona yardım etmemiştir.


4. Eşek yığılıp kalınca sahibi ne yapmış?


Cevap : Sahibi, eşeğin yükünü indirip ata yüklemiş ve ayrıca eşeği de atın sırtına bindirmiştir.


5. At neden pişman olmuş?


Cevap : At, eşeğin yükünü paylaşmadığı için, hem eşeğin tüm yükünü hem de eşeği taşımak zorunda kaldığı için pişman olmuştur.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Yardımlaşmanın önemi ve bencillik yapmanın sonuçları.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Yardım Etmemenin Bedeli


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.


Cevap :

Hikâyedeki şahıs ve varlık kadrosu bir adam, bir at ve bir eşekten oluşmaktadır.


Soru : b. Metindeki varlıkların yerinde olsaydınız siz nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.


Cevap :

  • At yerinde olsaydım, eşeğe yardım eder ve yükünün bir kısmını paylaşırdım.
  • Eşek yerinde olsaydım, tekrar yardım isteyerek daha fazla zorlanmadan dinlenmeyi tercih ederdim.
  • Sahibi yerinde olsaydım, eşeğin yükünü önceden hafifletir ve ona fazla yük bindirmezdim.

5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metnin cümlelerinde geçen altı çizili kelimelerin zıt anlamlarını belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Var – Yok
  • Uzun – Kısa
  • Sonra – Önce
  • Altında – Üstünde

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örneğe göre gruplardaki kelimeleri kullanarak oluşturacağınız cümleleri yazınız.


Cevap :

Yazacak Kelimesi 

  • Gökay  = Gökay yazacak.
  • Öykü = Gökay öykü yazacak.
  • Akşam =  Akşam, Gökay öykü yazacak.

Okumuş Kelimesi 

  • Ezgi  =  Ezgi okumuş.
  • Kitap  = Ezgi kitap okumuş.
  • Kardeşine =  Ezgi, kardeşine kitap okumuş.

Çizer Kelimesi 

  • İlay  = İlay çizer.
  • Resmi = İlay resim çizer.
  • Her gün = İlay, her gün resim çizer.

Doğuyor Kelimesi 

  • Güneş = Güneş doğuyor.
  • Yeniden  = Güneş yeniden doğuyor.
  • Her Sabah = Güneş, her sabah yeniden doğuyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni kelimeler ve cümleler arasına uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.


Cevap :

Zaman zaman içinde, kalbur saman içinde, develer top oynarken eski hamam içinde… Hamamın taşı, kubbesi çok. Çarşıda bir kuzu gezer, boynunda çanı yok. Ablama dedim: “Alır mısın kuzuya bir çan?” Ablam dedi: “Hay hay, para vereyim, parayı bir koş al.”


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya “yardımlaşma” ile ilgili bir şiir yazınız.


Cevap :

Yardımlaşma

Bir el uzat dostuna,
Zor gününde yanında,
Yardımlaşma her zaman,
Sevgi dolu bir anlama.

Paylaşınca dertler azalır,
Mutluluklar çoğalır,
Yardım etmek en güzel şey,
Kalplerde iz bırakır.

Bir gülümseme yeter,
Yüreklere umut ekmeye,
Birlikte güçlüyüz biz,
Yardımlaşma her şeye değer.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Verilen kelimelerin tüm harflerini kullanarak oluşturacağınız anlamlı kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • anne = nane
  • kuyu = uyku
  • kaya = ayak
  • çiçek = keçi
  • atkı = takı
  • para = arpa
  • meze = ezme
  • tilki = kilit
  • kitap = pakit
  • saka = kasa
  • eksi = iske
  • azık = kazı
  • dilek = kilde
  • arka = kara
  • masa = asma
  • koli = liko
  • karşı = şark

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa fabrika görselleri getiriniz.


Cevap : Arama motorundan görsellerin çıktısını alabilirsiniz.



 

Our Score

Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143, 144


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140, 141, 142, 143, 144 Cevapları, çocukların okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmış çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda, öğrencilerin hem dil bilgisi kurallarını öğrenmeleri hem de yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ise bu süreçte onlara rehberlik ederek doğru çözümler bulmalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere doğa ve tarım temalı bir hikaye sunarak onların çevreye duyarlılıklarını artırmayı amaçlar. Metin içerisindeki sorular, hem anlam hem de dil bilgisi açısından öğrencilerin gelişimini destekler. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları etkinlikleri ise öğrencilerin öğrenim sürecini keyifli ve verimli hale getiren yaratıcı çalışmalar sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirilen fabrika görsellerini inceleyiniz. Bu fabrikalarda neler üretildiği, bunların kimler tarafından kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Sınıfa getirilen fabrika görsellerine baktığımızda, bu fabrikalarda çeşitli ürünlerin üretildiğini görebiliriz. Örneğin, bir gıda fabrikasında yiyecek ve içecekler üretilirken, bir tekstil fabrikasında giysiler ve kumaşlar üretilmektedir.

Otomobil fabrikalarında arabalar, elektronik fabrikalarında ise telefonlar, bilgisayarlar gibi teknolojik aletler üretilir. Bu ürünler genellikle farklı mesleklerden insanlar tarafından kullanılır. Gıda ürünlerini herkes tüketirken, otomobilleri sürücüler, tekstil ürünlerini ise insanlar günlük hayatlarında giyer. Fabrikalar, ihtiyaç duyduğumuz ürünlerin üretilmesinde önemli bir rol oynar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen kelimeleri, aynı numaralı görselden yararlanarak belirleyip yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimelerden uygun olanları aşağıda verilen anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

  • Çiftçi: Geçimini toprağı ekerek sağlayan kimse.
  • Ekin: Tahılın tarlaya atıldığı andan harman oluncaya kadar aldığı durum.
  • Köy: Genellikle tarımsal alanda çalışılan, yapıları bu hayata uygun yerleşim birimi.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Şiir, çiftçinin günlük yaşamını, toprağa olan bağlılığını ve emeğini vurgulamakta; tarım faaliyetleri ile nasıl çalıştığını, ürettiği ürünleri ve bu süreçteki çabalarını anlatmaktadır.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Çiftçi erken uyanıp nereye koşuyormuş?


Cevap : Çiftçi erken uyanıp tarlaya koşuyormuş.


2. Çiftçi hangi ürünleri büyütüyormuş?


Cevap : Çiftçi buğday ve mısır ürünlerini büyütüyormuş.


3. Çiftçi durmadan ne taşıyormuş?


Cevap : Çiftçi durmadan ürün taşıyormuş.


4. Çiftçi hangi hayvandan daha çok çalışıyormuş?


Cevap : Çiftçi arıdan daha çok çalışıyormuş.


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki resfebelerin anlamlarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki üretim etkinlikleriyle ilgili kısa bir metin yazınız.


Cevap :

Çiftlik: Süt, sağlıklı ineklerden elde edilir. Çiftçiler, ineklerin beslenmesi ve bakımıyla ilgilenir. İnekler hijyenik bir ortamda sağılır.

Fabrika: Toplanan süt, soğutulur ve fabrikaya taşınır. Burada, pastörize edilerek mikroplardan arındırılır. Ayrıca, yoğurt ve peynir gibi çeşitli süt ürünleri üretilir.

Market: İşlenmiş süt ürünleri, marketlere dağıtılır. Tüketiciler, bu ürünleri satın alarak taze ve sağlıklı süt tüketebilir. Bu süreç, çiftlikten markete uzanan bir zinciri oluşturur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki metni hızlıca okuyunuz.


Soru : b. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek tekrar okuyunuz. Her iki okumanız arasındaki farkı anlatınız.


Cevap :

“Fabrikadan çıkıp kırlara gittiler(.) Kırlar uçsuz bucaksızdı(.) Tarladaki çiftçiler traktörleri sürüyor(,) ekim makineleriyle buğday ekiyorlardı(.)
Çiftçinin biri yanlarına gelip gülümseyerek çocuğa sordu(:)
— Nasılsın küçük çocuk(?)
— İyiyim(.) Siz ne yapıyorsunuz(,) ağabey(?)
— Biz mi(?) Sürüyoruz(,) ekiyoruz(; ) zamanı geldi mi biçiyoruz(.)
— Bu işleri yapmazsanız olmaz mı(?)
— O ne demek(?) Bu bizim görevimiz(.) Görevimizi yapmazsak insanlar ne yer(,) ne içer(?) Sıcak ekmek nereden gelir(?)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamlarını genel ağdan araştırıp öğreniniz.


Cevap :

  1. Trafik Lambası Uyarı Levhası: Bu işaret, sürücülere yol üzerinde bir trafik ışığı olduğunu bildirir. Araçların trafik ışıklarına dikkat etmeleri gerektiğini belirtir.
  2. Okul Geçidi Uyarı Levhası: Bu işaret, okul bölgesine yaklaşıldığını ve yol üzerinde çocukların geçebileceğini belirtir. Sürücülerin dikkatli ve yavaş seyretmeleri gerektiğini gösterir.
  3. Merdiven Uyarı Levhası (İniş): Bu işaret, merdivenlerin iniş yönünde olduğunu belirtir. Yaya yollarında ya da binalarda merdiven iniş alanlarını gösterir.
  4. Merdiven Uyarı Levhası (Çıkış): Bu işaret, merdivenlerin çıkış yönünde olduğunu belirtir. Yaya yollarında ya da binalarda merdiven çıkış alanlarını gösterir.
  5. Yaya Geçidi Uyarı Levhası: Bu işaret, sürücülere yaya geçidinin olduğunu ve yayalara öncelik tanımaları gerektiğini belirtir.


 

Our Score

Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 Cevapları, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmış çeşitli etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yer alan metinler ve sorular, çocukların hem dil bilgisi konularında pratik yapmalarını hem de okuduğunu anlama yeteneklerini geliştirmelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak kılavuz niteliğindedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları, güvenli yaşam kuralları ile ilgili bilgiler sunarak öğrencilerin farkındalıklarını artırır. Bu etkinlikler, hem öğrencilerin günlük hayatlarında güvende kalmaları için gerekli önlemleri öğrenmelerine olanak tanır hem de okuma-anlama becerilerini geliştirmeye yönelik sorular içerir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları ise dil bilgisi çalışmalarının yanı sıra yaratıcı düşünme ve metin çözümleme etkinlikleri ile öğrencilerin gelişimlerine katkıda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Trafikte hangi kurallara uyduğunuzu açıklayınız.


Cevap : Trafikte her zaman emniyet kemerimi takarım, yayalar için ayrılmış yollardan geçerim ve trafik ışıklarına dikkat ederim. Kırmızı ışıkta durur, yeşil ışıkta geçerim. Hız limitlerine uyar ve karşıdan karşıya geçerken yaya geçidini kullanırım. Ayrıca, bisiklet sürerken kask takar ve yaya yolunda yürüyenlere saygı gösteririm.


Soru : Okula gidip gelirken hangi trafik işaretlerini gördüğünüzü söyleyiniz.


Cevap : Okula gidip gelirken yaya geçidi işareti, hız limiti işareti, okul geçidi işareti, dur işareti ve trafik ışıklarını görüyorum. Ayrıca, bisiklet yolu işaretine de rastlıyorum. Bu işaretler hem yayalar hem de araçlar için güvenliği sağlar.


Soru : Anlamlarını araştırıp öğrendiğiniz trafik işaretlerinden birini; şeklini, rengini, üzerindeki görseli belirterek tanıtınız. Tanıttığınız trafik işaretinin anlamını arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap :

Okul Geçidi Trafik İşareti:

Bu trafik işareti üçgen şeklindedir ve kırmızı çerçeveli bir işarettir. İç kısmı beyazdır ve üzerinde yürüyen iki öğrenci figürü bulunur. Figürler, bir çocuğun diğerini elinden tutarak karşıdan karşıya geçtiğini gösterir.

Anlamı: Bu işaret, sürücülere bir okul bölgesine yaklaşıldığını ve burada öğrenci geçişlerinin sık olduğunu bildirir. Bu nedenle, sürücülerin hızlarını düşürmeleri ve dikkatli olmaları gerektiği anlamına gelir. Aynı zamanda yayaların, özellikle de çocukların güvenli bir şekilde karşıya geçebilmesi için sürücülerin durup yol vermeleri gerektiğini hatırlatır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen görsellere uygun kelimeleri veya kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”

Soru : b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cümlelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yaya Geçidi: Yaya geçidi, yayaların araç trafiği arasında güvenli bir şekilde geçiş yapabilmesi için belirlenmiş yerdir.

Cümle: Okulun önünde yaya geçidi olduğu için çocuklar güvenle karşıdan karşıya geçebiliyor.

Alt Geçit: Alt geçit, yaya veya araçların, üstteki yol veya demir yolu üzerinden geçiş yapabilmesi için yer altından inşa edilen geçittir.

Cümle: Yağmur yağdığında, alt geçitten geçmek daha güvenli oluyor.

Kaldırım: Kaldırım, yaya trafiğinin güvenli bir şekilde yürüyebilmesi için yol kenarında yapılan yürüyüş alanıdır.

Cümle: Kaldırımda yürürken telefonuma bakmaktan kaçınmalıyım, aksi takdirde düşebilirim.

Okul Servisi: Okul servisi, öğrencileri evlerinden alıp okula götüren ve okuldan geri getiren araçtır.

Cümle: Her sabah okul servisi beni evimin önünden alıyor.

Üst Geçit: Üst geçit, araç ve yaya trafiğinin üstten geçişini sağlayan, genellikle köprü benzeri bir yapıdır.

Cümle: Üst geçit sayesinde karşıdan karşıya geçerken trafik araçlarını beklememize gerek kalmıyor.

Işıklı Kavşak: Işıklı kavşak, trafik akışını düzenlemek için trafik ışıkları kullanılan kavşaktır.

Cümle: Işıklı kavşaklar, sürücülerin ve yayaların güvenliğini artırmak için önemli bir rol oynar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Trafikte güvenliğimizi sağlamak için öncelikle neleri bilmeliyiz?


Cevap : Trafikte güvenliğimizi sağlamak için öncelikle trafik kurallarını bilmemiz ve bu kuralları her zaman uygulamamız gerekir. Ayrıca, trafikte karşılaşabileceğimiz tehlikeleri ve güvenli olmamız için yapılması gerekenleri de öğrenmeliyiz.


2. Trafikte güvenli bir şekilde karşıdan karşıya nasıl geçmeliyiz?


Cevap : Trafikte güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçmek için, yayalar için düzenlenmiş alt ya da üst geçitleri kullanmalıyız. Eğer bu geçitler yoksa, ışıklı kavşaklardaki yaya geçitlerini tercih etmeliyiz.


3. Trafikte nerede yürümeli, yürürken nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap : Trafikte yürümemiz gereken yer kaldırımdır. Kaldırımın yola yakın olmayan tarafından yürümeliyiz. Kaldırım yoksa, kenardan ve mutlaka bize doğru gelen aracı görecek şekilde soldan yürümeliyiz.


4. Servis aracıyla yolculuklarda güvenliğimizi nasıl sağlamalıyız?


Cevap : Servis aracıyla yolculuklarda güvenliğimizi sağlamak için, servise evimize en yakın yerden binmeli ve inmeliyiz. Servis saatinden biraz erken çıkmalı ve güvenli bir yerde telaşsız beklemeliyiz. Servisten indikten sonra aracın uzaklaşmasını beklemeliyiz. Ayrıca, yolun her iki yönünü rahatça göreceğimiz bir noktaya gelip dikkatlice geçmeliyiz. Serviste ayakta durmamalı ve araç tam durmadan koltuğumuzu terk etmemeliyiz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Trafikte güvenliğin sağlanması için uyulması gereken kurallar ve dikkat edilmesi gereken hususlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Trafikte Güvenli Olmanın Yolları”


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki trafik işaretleri ile anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Özel gereksinimli bireylere yönelik aşağıdaki sembollerin anlamlarını tahmin edip yazınız.


Cevap :

  1. İşitme gereksimli
  2. Görme gereksimli
  3. Bedensel gereksimli

7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki bilmeceleri, cevaplarına uygun görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerden yararlanarak uygun kelimeleri ve kelime gruplarını yazıp aşağıdaki metni tamamlayınız.


Cevap :

Hafta içi her sabah okula giderim. Güvenliğimi sağlamak için trafik kurallarına uyarım. Yayaların kaldırımda yürümesi gerektiğini bilirim. Kaldırımın sağından yürümeye dikkat ederim. Evimizin yakınlarında trafik lambası bulunan bir üst geçit var. Yayalara yeşil ışık yanmasını bekleyip karşıdan karşıya buradan geçerim. Taşıtların durduğundan emin olmadan kaldırımdan inmem, karşıdan karşıya geçişim sırasında taşıtları gözlemlemeyi sürdürürüm. Okulumuzun önünde bir okul geçidi bulunur. Son olarak buradan karşıdan karşıya güvenle geçerim. Böylece okula ulaşırım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evde uyduğunuz kurallar hakkında aile bireylerinizle konuşunuz. Bu kuralları defterinize listeleyerek yazınız.


Cevap :

Madde Madde Evde uyduğumuz kurallar aile bireylerimle yaptığım konuşma sonucunda aşağıdaki gibi belirlendi:

  1. Yemekte Sofra Adabı: Yemek sırasında sofrada düzgün oturmalı, ağzımızı kapalı tutarak konuşmalıyız.
  2. Ödev Yapma Zamanı: Okul ödevlerimizi akşam yemeğinden önce yapmalıyız.
  3. TV İzleme Süresi: TV izleme süremiz günde en fazla iki saatle sınırlıdır.
  4. Oyun Saati: Oyun oynamak için belirli saatler vardır; bu saatler içinde bilgisayar ve tablet kullanabiliriz.
  5. Temizlik Kuralları: Odanızı her gün düzenli bir şekilde toplamalı ve temiz tutmalıyız.
  6. Misafir Ağırlama: Misafir geldiğinde saygılı olmalı ve onlara iyi davranmalıyız.
  7. Gece Uyku Saati: Gece belirli bir saatte yatmalı, erken kalkmalıyız.
  8. Eğitim ve Kitap Okuma: Her gün en az 20 dakika kitap okumalıyız.


 

Our Score

Toplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156, 157


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153, 154, 155, 156, 157 Cevapları, öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların dil bilgisi kurallarını öğrenmelerine ve metinleri anlamlandırmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinlikleri tamamlamak için gerekli rehberliği sağlayarak öğrencilerin başarılarını artırır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156-157 İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara toplumsal hayatta uyulması gereken temel kuralları öğretir. Bu dinleme metni, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerine ve toplumda nasıl daha iyi bir birey olabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156-157 İlke Yayınları içerisinde yer alan etkinlikler, dil gelişimlerini destekleyici nitelikte olup, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine olanak tanır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156-157


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Evde uyduğunuz kuralları, yazdığınız listeden arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Evde uyduğumuz kuralları arkadaşlarıma şöyle okuyacağım:

  1. Yemekte Sofra Adabı: Yemek sırasında düzgün oturmalı, ağzımızı kapalı tutarak konuşmalıyız.
  2. Ödev Yapma Zamanı: Okul ödevlerimizi akşam yemeğinden önce yapmalıyız.
  3. TV İzleme Süresi: TV izleme süremiz günde en fazla iki saatle sınırlıdır.
  4. Oyun Saati: Oyun oynamak için belirli saatler vardır; bu saatler içinde bilgisayar ve tablet kullanabiliriz.
  5. Temizlik Kuralları: Odanızı her gün düzenli bir şekilde toplamalı ve temiz tutmalıyız.
  6. Misafir Ağırlama: Misafir geldiğinde saygılı olmalı ve onlara iyi davranmalıyız.
  7. Gece Uyku Saati: Gece belirli bir saatte yatmalı, erken kalkmalıyız.
  8. Eğitim ve Kitap Okuma: Her gün en az 20 dakika kitap okumalıyız.

Soru : Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Toplumda uyulması gereken görgü kuralları konu almaktadır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Metindeki çocuğun anne ve babasına göre en büyük saygıyı kimlere göstermeliymişiz?


Anne ve babamıza
Kendimize ve yakınlarımıza
Toplumdaki tüm insanlara


2. Metne göre aşağıdakilerden hangisi kendimize duyduğumuz saygı demekmiş?


Temiz ve bakımlı olmamız
Birbirimizin özeline saygılı olmamız
Yakınlarımıza karşı nazik olmamamız


3. Metne göre aşağıdaki davranışlardan hangisi birbirimizin özeline saygımızı gösterir?


Tuvaletin kapısını pat diye açmak
Birisinin giyindiği odaya izinsiz girmek
Kapısını tıklattığımız odaya izin verilince girmek


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin Konusu : Toplumda uyulması gereken görgü kuralları konu alınmaktadır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Konuşma balonlarına, verilen ifadelerden uygun olanların numaralarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ifadelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

• Bana yardım eden arkadaşlarıma “Teşekkür ederim.” derim.
• Sabah karşılaştığım arkadaşlarıma “Günaydın.” derim.
• Evimize gelen misafirleri “Hoş geldiniz.” diyerek karşılarım.
• Okula giderken anneme “Hoşça kal.” derim.
• Kardeşimin odasına girmeden kapıyı çalar, “Girebilir miyim?” derim.


5. ETKİNLİK 


Soru : Günlük yaşantınızda hangi durumlarda “Lütfen.” ifadesini kullandığınızı aşağıya yazınız.


Cevap :

Madde Madde Günlük yaşantımda “Lütfen.” ifadesini şu durumlarda kullanıyorum:

  1. Birine bir şey istediğimde: Örneğin, bir arkadaşımdan kalem istediğimde “Lütfen, kalemimi verir misin?” derim.
  2. Yardım talep ettiğimde: Bir konuda yardım istediğimde “Lütfen, bu konuda bana yardımcı olur musun?” demek.
  3. Birisiyle konuşurken nazik olmak için: Sohbet esnasında daha nazik olmak amacıyla “Lütfen, düşüncelerini paylaşır mısın?” diyebilirim.
  4. Servis yaparken: Yemeğin servis edilmesini istediğimde “Lütfen, biraz daha su verir misin?” şeklinde kullanırım.
  5. Sıra beklerken: Birine sırayı bozmadan önce “Lütfen, benim sıramı bekler misin?” demek.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

anı = (hatıra)

bellek = (hafıza)

yaslı = (yaşlı)

hız = (sürat)

biçim = (şekil)

endüstri = (sanayi)

vakit = (zaman)

emniyet = (güvenlik)

fikir = (düşünce)

millî = (ulusal)

davet = (çağrı)

vatan = (ülke)


7. ETKİNLİK 


Soru : Defterinize, sonunda “?, !, .” işaretleri bulunan üçer cümle yazınız.


Cevap :

Soru Cümleleri (?):

  1. Bugün hava çok güzel değil mi?
  2. Okula ne zaman gideceksin?
  3. Tatilde nereye gitmeyi planlıyorsun?

Emir Cümleleri (!):

  1. Hemen ödevini yap!
  2. Dışarıda oynamadan önce elini yıka!
  3. Kitaplarını düzenli bir şekilde yerleştir!

Açıklayıcı Cümleler (.):

  1. Bugün dersimizde yeni bir konu işledik.
  2. Annem güzel bir yemek yaptı.
  3. Arkadaşlarımla parka gitmeyi çok seviyorum.


 

Our Score

Her İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Her İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158, 159 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların okuduğunu anlama ve yazılı anlatım yeteneklerini artırmayı hedefler. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Her İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların sorumluluk bilinci ve öz disiplin kazanmalarını sağlar. Bu metin, öğrencilerin her işlerini titizlikle yapmalarını teşvik ederken, günlük yaşamda uygulayabilecekleri değerli dersler sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, dil bilgisi ve okuma-anlama becerilerini pekiştirerek, öğrencilerin öğrenim süreçlerine önemli katkılarda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159


Anne, baba,şu odanın hâline bir bakın!
Oğlum neden kâğıtları yere atıyorsun?
Otursan yapacaksın da kaç kere bırakıp yeniden başladın! Benim de dikkatimi dağıtıyorsun!
Başladığın işe devam edip bitirmelisin oğlum.
Yarım bırakırsam ne olur ki baba? Sonra devam ederim!
Şimdi bir düşünelim bakalım. İnsanlar işlerini yarım bırakırsa neler olur?
Otobüse biniyorsun eve gelmek için. Şoför yarı yolda seni bırakıyor.
Ayy, yolumu nasıl bulurum o zaman!


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Fırına gidiyorsun ekmek yok!
Belediye görevlileri, çöpleri bir gün canları istemeyip almasa her tarafı çöp kokusu sarar. (…)
Herkes işini tam yapmalı. Senin işin de ödevlerini eksiksiz yapmak. Yarım bırakırsan olmaz işte!
Tamam tamam, anladım. Hepiniz haklısınız. (…) Bundan sonra hiçbir ödevi yarım bırakmak yok!
Eyvah! Sizinle lafa daldım, ocakta yemeğim yandı! Akşama hepimiz aç kalacağız.



 

Our Score

4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160, 161, 162, 163, 164 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimini desteklemek ve öğrenme süreçlerini pekiştirmek için çeşitli etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların öğrendikleri konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olurken, dil bilgisi ve okuma-anlama becerilerini de güçlendirir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerin daha verimli bir şekilde tamamlanmasını sağlayarak, öğrencilerin başarılı bir şekilde ilerlemelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konu bütünlüğünü sağlamak ve öğrendiklerini gözden geçirmek için tasarlanmıştır. Bu çalışmalar, çocukların 4. temada kazandıkları bilgileri pekiştirmelerine ve değerlendirmelerine olanak tanır. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin dil becerilerini daha da geliştirmelerine yardımcı olacak kapsamlı bir içerik sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164


4. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki gazete haberini noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


NURİ DEMİRAĞ’IN HAYATI FİLM OLDU

İlk Türk demir yolu müteahhidi olarak tanınan Nuri Demirağ’ın hayatı film oldu. Filmin oyuncu kadrosunda ünlü isimler yer aldı.

Nuri Demirağ kimdir?

Cumhuriyet’in ilk yıllarında, halkımızın demir yolu ulaşımına kavuşmasını sağlayan iş insanıdır. Yurdumuzu demir ağlarla ördüğü için Atatürk tarafından kendisine “Demirağ” soyadı verilmiştir.
Nuri Demirağ, ülkemizin ilk uçak fabrikasını açmış, ilk yerli üretim uçakların yapılmasını sağlamıştır. Bu uçakları uçuracak pilotların yetişmesi için havacılık okulunu açan da Nuri Demirağ’dır.

(Genel ağdan alınmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları bu gazete haberine göre cevaplayınız.


1. Nuri Demirağ’ın mesleği neymiş?


Cevap : Nuri Demirağ, demir yolu müteahhidi ve iş insanıdır. Ayrıca ülkemizin ilk uçak fabrikasını açmış ve havacılık okulunu kurmuştur.


2. Atatürk, ona neden “Demirağ” soyadını vermiş?


Cevap : Atatürk, Nuri Demirağ’a “Demirağ” soyadını vermiştir çünkü kendisi yurdumuzu demir ağlarla örerek halkın demir yolu ulaşımına kavuşmasını sağlamıştır.


3. Nuri Demirağ niçin havacılık okulu açmış?


Cevap : Nuri Demirağ, yerli üretim uçakların yapılmasını sağladıktan sonra, bu uçakları uçuracak pilotların yetişmesi için havacılık okulu açmıştır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


C. Aşağıdaki eş anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin eş anlamlısını noktalı yere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 Cevapları”

Ç. Aşağıdaki resfebelerin anlamlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Yukarıdaki hecelerden anlamlı bir kelime oluşturan sıralamayı işaretleyiniz.


Cevap : c-b-a


2. Eşleştirme doğru olarak tamamlandığında mavi kutucukların başındaki harflerin oluşturduğu kelimeyi işaretleyiniz.


Cevap :

  • E: hızlı – yavaş (zıt anlamlı)
  • T: usta – acemi (zıt anlamlı)
  • S: tatlı – acı (zıt anlamlı)
  • R: cevap – soru (zıt anlamlı)

3. Aylin’in cümlesinde, sembollerle gösterilen sorulardan cevabı olanları işaretleyiniz.


Cevap : SERT


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


4. Kitap kelimesinin tüm harfleri kullanılarak yazılabilecek kelimeleri işaretleyiniz.


Cevap : patik ve  takip


5. Kesme işaretinin kullanılması gereken kelimeyi işaretleyiniz.


Cevap : Konya’dan


6. Bu cümlenin sonuna getirilecek noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap : soru işareti


7. “Çeşit” kelimesinin eş anlamlısının kullanıldığı cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : Kahvaltıda birkaç tür peynir yedim.


8. “Sevgisini ve ilgisini kazanmak” anlamına gelen kelime grubunun olduğu cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : Evdeki görevlerimi yerine getirince annemin gözüne girdim.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


E. Trafik işaretlerini ve levhalarını anlamlarıyla eşleştirip şifreyi çözünüz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Hava taşıtlarını ve özelliklerini araştırınız.


Cevap :

1. Uçak Özellikleri:

    • Hızlı ve uzun mesafe yolculuk için uygundur.
    • Çeşitli boyutlarda ve kapasitelerde olabilir (örneğin, yolcu uçağı, kargo uçağı).
    • Genellikle yüksek irtifalarda uçar.
    • İniş ve kalkış için pist gerektirir.

2. Helikopter Özellikleri:

    • Dikey iniş ve kalkış yapabilme özelliğine sahiptir.
    • Daha kısa mesafelerde ve dar alanlarda kullanılabilir.
    • Genellikle yavaş uçuş yapar, ancak manevra kabiliyeti yüksektir.
    • Acil durumlarda, arama-kurtarma ve sağlık hizmetlerinde kullanılır.

3. Dron (İnsansız Hava Aracı) Özellikleri:

    • Uzaktan kumanda ile kontrol edilebilir.
    • Hava fotoğrafçılığı, haritalama ve gözetleme gibi görevlerde kullanılır.
    • Çeşitli boyutlarda ve tasarımlarda bulunur.
    • Kısa mesafelerde hızlı hareket edebilir.

4. Balon Özellikleri:

    • Hafif hava gazları ile doludur (örneğin, sıcak hava balonu).
    • Genellikle yavaş hareket eder ve kısa mesafelerde kullanılır.
    • Eğlence amaçlı veya gözlem için kullanılabilir.
    • Yükseklik kazanmak için ısıtılan hava kullanılır.

5. Uçuş Simülatörü Özellikleri:

    • Gerçek uçuş deneyimini taklit eden bir cihazdır.
    • Pilot adaylarının eğitiminde kullanılır.
    • Hava durumu, hava trafiği ve diğer koşulları simüle edebilir.
    • Uçak kontrolü ve manevraları öğrenmek için güvenli bir ortam sunar.


 

Our Score

Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 Cevapları, öğrencilerin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek için özenle hazırlanmış etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri anlamlandırmalarına ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilere rehberlik ederek etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarını sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere tarihi ve bilimsel bir figürü tanıtırken aynı zamanda hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını da teşvik eder. Bu metin, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçma hayalini gerçekleştirerek azimle çalışmanın önemini vurgular. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları içerisinde bulunan etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine ve dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak zengin bir içerik sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Görsellerdeki hava taşıtlarının özellikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

  • Balon: Dikey olarak yükselir; sıcak hava ile çalışır; genellikle yavaş ve manzarayı izlemek için kullanılır.
  • Zeplin: Hafif gazla doldurulur; yavaş hareket eder; genellikle gözetleme veya turistik amaçlar için kullanılır.
  • Helikopter: Dikey iniş ve kalkış yapabilir; manevra kabiliyeti yüksektir; acil durumlarda ve ulaşımda kullanılır.
  • Yolcu Uçağı: Uzun mesafe taşımacılık için tasarlanmıştır; hızlıdır; genellikle çok sayıda yolcu taşır.
  • Savaş Uçağı: Hızlı ve manevra kabiliyeti yüksek; askeri görevlerde kullanılır; hava savaşında etkilidir.
  • Gezi Uçağı: Genellikle küçük ve hafif; turistik geziler için kullanılır; manzara izleme amacı taşır.

Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçma hayali, bu hayali gerçekleştirmek için yaptığı çalışmalar ve sonunda İstanbul’da Galata Kulesi’nden uçarak dünyada uçan ilk insan olma başarısıdır. Metin, bilim ve keşif tutkusunun yanı sıra hayallerin peşinden koşmanın önemini vurgulamaktadır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimelerin metindeki anlamlarını tahmin edip uygun açıklamanın başındaki kutucuğa numarasını yazınız.


Cevap :

  • (1) Yapılması tasarlanan is, amaç.
  • Bir şeyi anlamak veya öğrenmek için duyulan istek.
  • (4) Kuşlarda ve böceklerde uçmayı sağlayan organ.
  • (2) Zihinde canlandırılan ve gerçekleşmesi istenen şey.
  • Belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence.
  • (1) Tavuk, hindi gibi evcil hayvanların barındığı kapalı yer.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hezarfen nerede doğmuş?


Cevap : Hezarfen, İstanbul’da doğmuş.


2. Hezarfen, ilk uçuş denemelerini nerede yapmış?


Cevap : Hezarfen, bahçesindeki kümesin çatısında ilk uçuş denemesini yapmış.


3. Hezarfen, uçmak için ne tasarlamış?


Cevap : Hezarfen, yelken bezinden kanatlar tasarlamış.


4. Hezarfen niçin çok çalışmış?


Cevap : Hezarfen, uçma hayalini gerçekleştirmek için çok çalışmış.


5. Hezarfen hayalini nasıl gerçekleştirmiş?


Cevap : Hezarfen, Galata Kulesi’ne çıkarak Üsküdar’a uçmuş ve böylece hayalini gerçekleştirmiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

  1. Çocukken kendime kaz tüylerinden kanatlar yapar, uçar gibi bahçemizde gezerdim.
  2. Zamanla, uçma hayalim en büyük hedefim oldu.
  3. Yelken bezinden tasarladığım kanatlarla eskiden oyun oynadığım bahçede ilk uçuş denememi yaptım.
  4. Hayalimi gerçekleştirmek için çok çalıştım ve Galata Kulesi’nden Üsküdar’a kadar uçtum.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Hezarfen Ahmet Çelebi,
• En çok uçmaya meraklıymış.
• Dere tepe demeden kuşları takip etmiş.
• Kuşların nasıl uçtuğu hakkında bol bol kitap okumuş.
• Kendisine kaz tüylerinden kanatlar yapmış.
• Zamanında oyun olarak gördüğü uçma hayali en büyük hedefi olmuş.
• Uçuşan bir yaprak görünce aklına müthiş bir fikir gelmiş.
• Büyük bir hayal kurmuş ve uçan ilk insan olmuş.


5. ETKİNLİK 


Soru : Hezarfen Ahmet Çelebi araştırmacı, bilime meraklı bir kişiliğe sahiptir. Peki, siz nasıl bir kişiliğe sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

Ben de Hezarfen Ahmet Çelebi gibi meraklı ve araştırmacı bir kişiliğe sahip olduğumu düşünüyorum. Farklı konulara ilgi duyarak sürekli öğrenmeye çalışıyorum. Bilim, sanat veya doğa gibi alanlarda yeni bilgiler edinmek ve deneyimlemek beni mutlu ediyor. Problemleri çözme yeteneğimin yanı sıra yaratıcılığımı kullanarak projeler üretmekten hoşlanıyorum. Aynı zamanda takım çalışmasına da önem veriyorum; arkadaşlarımla birlikte projelerde yer alarak farklı bakış açıları kazanmayı seviyorum.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Verilen hecelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak anlamlı kelimeler oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları”

Soru : b. Oluşturduğunuz her kelime için 5 puan kazanacaksınız. Buna göre toplam puanınızı hesaplayıp aşağıya yazınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa çeşitli saat görselleri (kol saati, duvar saati, masa saati gibi) getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 Cevapları”


 

Our Score

Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173, 174, 175, 176, 177 Cevapları, öğrencilerin dil ve okuma becerilerini pekiştirmeye yönelik çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri daha iyi anlamalarına ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinlikleri tamamlamak için gerekli bilgileri sunarak öğrencilerin başarılı bir öğrenim süreci geçirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin zaman kavramını anlamalarına yardımcı olurken, saat okuma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu metin, çocukların günlük yaşamlarında zamanı daha iyi kullanmalarına dair önemli bilgiler sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin öğrenim süreçlerini eğlenceli hale getirerek dil gelişimlerine destek olur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirilen saat görsellerini arkadaşlarınızla inceleyiniz. Görsellerdeki saatlerin farklı özellikleri hakkında konuşunuz.


Cevap :

  • Analog Saatler: Genellikle kadranda saat ve dakika göstergeleri bulunur. Akrep ve yelkovan ile zamanı gösterirler. Genelde estetik bir görüntüye sahiptirler.
  • Dijital Saatler: Zamanı sayılarla gösterir. Genellikle daha kolay okunabilir. Bazı modellerde alarm, takvim gibi ek özellikler bulunabilir.
  • Akıllı Saatler: Teknolojik özellikleri sayesinde telefonla senkronize olabiliyorlar. Mesaj bildirimleri, sağlık takibi ve GPS gibi birçok işlev sunuyorlar.
  • Kum Saati: Zamanı kumun akışı ile gösterir. Daha çok dekoratif amaçlarla kullanılır ve belirli bir süreyi ölçmek için idealdir.
  • Mekanik Saatler: Yay ve dişli sistemleri ile çalışan saatlerdir. Genellikle dayanıklıdır ve estetik bir görünüm sunar.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Dükkân kelimesi :  Alışveriş , Ürünler, Müşteri, Satıcı, Raf

Rüya kelimesi :  Hayaller, Gece, Görmek, Uyumak, İmgeleme

Saat kelimesi :  Zaman, Takvim, Randevu, Alarm, Dakika


2. ETKİNLİK 


Soru : Görsele göre aşağıda anlamları verilen kelimeleri ve kelime grubunu belirleyiniz.
Bunlardan uygun olanları aşağıda verilen anlamlarının başına yazınız.


Cevap :

Guguklu Saat: Açılan küçük kapıdan veya pencereden bir kuş figürünün çıkması ve ötmesiyle saat başlarını ve buçukları bildiren saat.

Dakika İbresi: Saatin, dakikaları gösteren ibresi.

Saat İbresi: Saatin iki ibresinden küçüğü.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Duvardaki saat nasılmış?


Cevap : Duvardaki saat guguklu bir saatmiş.


2. Gözlerini uykudan açamayanlar nelermiş?


Cevap : Gözlerini uykudan açamayanlar akrep ve yelkovanmış.


3. Saatçi amca neyi düşünüyormuş?


Cevap : Saatçi amca, tik takların neden yavaşladığını düşünüyormuş.


4. Saatin içinde uykuya dalan kimmiş?


Cevap : Saatin içinde uykuya dalan kuşmuş.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız.


Cevap :

Son olarak “Saat Dükkânı” başlıklı metni okuduk. Bu metnin türü şiirdir, 16 tane dize ve 4 tane dörtlükten oluşmaktadır. Şairi, Mavisel Yener’dir.


Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, guguklu saat ve saatçi amcanın saatle ilgili düşünceleri ile zamanın akışı üzerinedir.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda görselleri verilen saatlerden hangisi metinde bahsedilen saate ait olabilir? İlgili görselin kutucuğunu işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, geçmişten günümüze kadar kullanılan bazı saat çeşitlerine ait görseller verilmiştir. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla konuşarak görsellerdeki saat çeşitlerini adlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları”

7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya, saat konulu bir şiir yazınız. Yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Saatim Tik Tak

Saatim tik tak der,
Zamanı gösterir her an,
Akreple yelkovan dans eder,
Bir gün daha geçer yavaş yavaş.

Her saat başı ses gelir,
Guguk kuşu uçar,
Zamanın akışı hiç durmaz,
Yaşamın ritmi hep devam eder.

Zamanı yakala, kaçırma,
Saat dostun, sadık arkadaş,
Güzel anları hatırla,
Her tik tak, bir anı taşır.


Soru : b. Yazdığınız şiire göre açıklamaları tamamlayınız. “………………………….” başlıklı şiir yazdım. Şiirim ………….. dize ve ………….. dörtlükten oluşmaktadır. Şair olarak
………….. yazdım.


Cevap :

Saatim Tik Tak” başlıklı şiir yazdım. Şiirim 12 dize ve 3 dörtlükten oluşmaktadır. Şair olarak ben yazdım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Yaşadığınız yerin bir haftalık hava durumu tahminlerini genel ağdan araştırınız. Edindiğiniz bilgileri liste hâlinde defterinize yazınız.


Cevap :

İstanbul

  • Pazartesi: Güneşli, 23°C
  • Salı: Parçalı bulutlu, 24°C
  • Çarşamba: Yağmurlu, 22°C
  • Perşembe: Güneşli, 25°C
  • Cuma: Bulutlu, 23°C
  • Cumartesi: Yağmurlu, 21°C
  • Pazar: Güneşli, 24°C

Ankara

  • Pazartesi: Güneşli, 20°C
  • Salı: Parçalı bulutlu, 21°C
  • Çarşamba: Güneşli, 22°C
  • Perşembe: Yağmurlu, 19°C
  • Cuma: Bulutlu, 20°C
  • Cumartesi: Güneşli, 21°C
  • Pazar: Parçalı bulutlu, 19°C

İzmir

  • Pazartesi: Güneşli, 26°C
  • Salı: Güneşli, 27°C
  • Çarşamba: Parçalı bulutlu, 25°C
  • Perşembe: Güneşli, 28°C
  • Cuma: Bulutlu, 27°C
  • Cumartesi: Güneşli, 26°C
  • Pazar: Güneşli, 27°C

Gaziantep

  • Pazartesi: Güneşli, 30°C
  • Salı: Güneşli, 31°C
  • Çarşamba: Sıcak, 32°C
  • Perşembe: Parçalı bulutlu, 29°C
  • Cuma: Güneşli, 30°C
  • Cumartesi: Sıcak, 31°C
  • Pazar: Güneşli, 30°C


 

Our Score

Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik sorular ve etkinliklerle doludur. Bu bölümler, öğrencilere metin okuma ve anlama yeteneklerini pekiştirme fırsatı sunar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri doğru bir şekilde çözmelerine rehberlik ederek, onların öğrenme süreçlerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hava durumu ile ilgili kavramları anlamalarını sağlar ve onları doğa olaylarına karşı daha bilinçli hale getirir. Bu metin sayesinde öğrenciler, günlük yaşamda hava tahminlerini daha dikkatli takip etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olur ve öğrenme süreçlerine katkı sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmek, günlük yaşamımızda pek çok fayda sağlar. Örneğin, yağmur yağacağını öğrenerek yanımıza şemsiye alabiliriz, böylece ıslanmaktan korunuruz. Kar fırtınası ya da yoğun sis gibi tehlikeli hava koşulları öncesinde önlem alarak yolculuklarımızı planlayabiliriz.

Tarımda ise çiftçiler hava durumuna göre ekim ve hasat zamanını düzenleyerek ürünlerini koruyabilirler. Aynı şekilde, denizciler ve pilotlar da hava tahminlerine göre hareket ederek güvenli bir yolculuk sağlarlar. Hava olaylarını önceden bilmek, hem kişisel hem de toplumsal güvenliği artırır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.


Cevap :

  • meteoroloji istasyonu
  • meteoroloji uzmanı
  • meteoroloji uydusu
  • meteoroloji haritası

Soru : b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Meteoroloji istasyonu: Meteoroloji istasyonu, hava durumu tahminlerini doğru şekilde yapabilmek için gerekli verileri toplar.
    Cümle: “Kasabamızda yeni bir meteoroloji istasyonu kuruldu, böylece hava durumu tahminleri daha isabetli olacak.”
  • Meteoroloji uzmanı: Meteoroloji uzmanı, hava olaylarını inceleyip tahminlerde bulunan kişidir.
    Cümle: “Haberlerdeki meteoroloji uzmanı, hafta sonu şiddetli yağış olacağını söyledi.”
  • Meteoroloji uydusu: Meteoroloji uydusu, dünya atmosferini gözlemleyerek hava durumu verileri toplar.
    Cümle: “Meteoroloji uydusundan alınan görüntüler sayesinde yaklaşan fırtına önceden tespit edildi.”
  • Meteoroloji haritası: Meteoroloji haritası, hava durumu hakkında görsel bilgi veren bir haritadır.
    Cümle: “Meteoroloji haritasına bakarak hangi bölgelerde yağış olacağını kolayca öğrenebiliriz.”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları”

3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?


Cevap : Meteoroloji uzmanı denirmiş.


2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?


Cevap : Meteoroloji uzmanları, meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uydulardan gönderilen görüntüleri kullanarak hava durumunu tahmin ediyorlarmış.


3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?


Cevap : Eskiden insanlar, gökyüzüne bakarak veya bitkilerin ve hayvanların tepkilerini izleyerek hava tahminlerini yapıyorlarmış. Örneğin, kurbağalar vıraklıyorsa yağmur yağacağını, sabah sisliyse gün içinde yağmur yağmayacağını düşünüyorlarmış.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”

5. ETKİNLİK 


Soru : a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.

b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği konuyu işlediğiniz dönemde yaşadığınız yere göre doldurmanız ve arkadaşlarınızla paylaşmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.


Cevap :

Önceleri denizde bir damla suydum. Benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim; buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim. Bu nedenle durmadan yükseliyordum.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • Yanlış ↔ Doğru
  • Fakir ↔ Zengin
  • Şişman ↔ Zayıf
  • İnce ↔ Kalın
  • Temiz ↔ …Kirli)…

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

  • Yağmur yağacağı için şemsiyesini almış.
  • Eyvah, pazartesi günü kar yağacakmış!
  • Yarın hangi hava olayı gerçekleşecekmiş?
  • Öğleden sonra hava soğuyacak, değil mi?
  • Off, kara bulutlar gökyüzünü kapladı!
  • Hafta sonu hava güneşli olacakmış.
  • Rüzgâra karşı yürümek zor oldu.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.


Cevap :

•Özlem Menekşe Sokağı’nda oturuyor.

• Selcen ile Ceren ikiz kardeştir.

• Bu sene Ramazan Bayramı’nda dedemlere gittik!

• 10 Mart 2024’te İstanbul’da kar yağışı mı bekleniyor?


10. ETKİNLİK 


Soru : En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap :

En sevdiğimiz hava olayı yağmur. Çünkü yağmur, doğayı canlandırır ve bitkilere hayat verir. Ayrıca, yağmur sonrası hava genellikle serinler ve ferahlatıcı bir his yaratır.

Özellikle yağmur altında yürümek veya pencereden yağmuru izlemek huzur verici bir deneyimdir. Yağmurun çıkardığı ses de çok rahatlaticidir. Bununla birlikte, yağmur sonrası oluşan gökkuşağını görmek de oldukça keyifli bir anıdır. Tüm bu nedenlerle, yağmur en sevdiğimiz hava olayıdır.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.


Cevap :

İcatlar Hakkında Araştırma

  1. İcatların Önemi:
    • İcatlar, insanların yaşamını kolaylaştıran, verimliliği artıran ve hayat standartlarını yükselten yeniliklerdir. Tarih boyunca pek çok icat, toplumların gelişimine ve ilerlemesine katkıda bulunmuştur.
  2. Önemli İcatlar:
    • Tekerlek: Taşımacılığı kolaylaştıran bu icat, insanlık tarihinin en önemli yeniliklerinden biridir.
    • Ateş: İlk insanlar için hayatta kalmanın anahtarı olan ateş, pişirme, ısınma ve savunma gibi alanlarda devrim yarattı.
    • Yazı: Bilgiyi kaydetme ve iletme imkanı sunarak kültürel gelişimi hızlandırdı.
    • Telefon: İletişim alanında devrim yaratan bu icat, insanların birbirleriyle anlık olarak iletişim kurmasını sağladı.
  3. Görsel ve Yazılı Materyaller:
    • Gazete Haberi: “Teknolojinin Geleceği: Yapay Zeka ve İnovasyon”
      • İçeriğinde yapay zekanın günlük yaşamdaki etkileri ve gelecekteki potansiyeli hakkında bilgi bulunmaktadır.
    • Fotoğraflar: Tekerleğin evrimini gösteren bir fotoğraf dizisi ve ilk telefonun görüntüsü.
    • Karikatür: İcatların insan hayatını kolaylaştırdığına dair bir karikatür, örneğin eski bir icat ile modern bir icadı karşılaştıran bir çizim.
  4. Sonuç:
    • İcatlar, toplumları ileri taşıyan en önemli unsurlardır. Bu nedenle, icatların tarihini ve gelişimini anlamak, gelecekteki yenilikleri daha iyi kavramamıza yardımcı olur.

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”


 

Our Score

Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191 Cevapları, öğrencilere okuma ve anlama becerilerini geliştirme fırsatı sunan çeşitli etkinliklerle doludur. Bu sayfalardaki sorular, çocukların metinleri anlamalarını sağlarken dil bilgisi kurallarını uygulama becerilerini de pekiştirir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri başarıyla tamamlamalarına yardımcı olmak için gerekli bilgileri sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedeflerken, icat etme ve keşfetme konularında merak uyandırır. Kiraz’ın ilk icadı hikayesi, çocuklara hayal güçlerini kullanma ve düşünme becerilerini geliştirme fırsatı tanır. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olurken, öğrenme süreçlerine de önemli katkılar sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz icatlarla ilgili yazılı ve görsel materyalleri sınıf panosuna asınız. Panoya asılan materyalleri arkadaşlarınızla inceleyiniz.


Cevap :

Ateş, insanlık tarihinin en önemli keşiflerinden biridir. İlk insanlar, yaklaşık 1-1.5 milyon yıl önce doğal yollarla ateşi keşfetmiş, daha sonra bunu kontrol altına almayı başarmışlardır. Ateşin icadı, besinlerin pişirilmesini sağlayarak sağlık ve beslenmeyi geliştirdi. Ayrıca, soğuk havalarda ısınma ve yırtıcı hayvanlardan korunma aracı olarak kullanıldı.

Ateş etrafında toplanan insanlar, sosyal ilişkiler kurarak toplumsal yaşamın temellerini attılar. Sonuç olarak, ateş, insanlık gelişiminde kritik bir rol oynamış ve pek çok icadın önünü açmıştır.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”

Soru : En çok hangi icadın ilginizi çektiğini belirtip bu icadın hayatımızı nasıl kolaylaştırdığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

En çok ilgi alanıma giren icat, internet. İnternet, bilgiye erişimimizi devrim niteliğinde değiştirdi. Her türlü bilgiye anında ulaşabilmemizi sağlarken, iletişimi de kolaylaştırdı.

Artık dünyanın dört bir yanındaki insanlarla anlık olarak iletişim kurabiliyoruz. İş, eğitim ve sosyal yaşamda büyük kolaylıklar sağladı. Online alışveriş, uzaktan eğitim ve sosyal medya gibi imkanlar, yaşamımızı daha verimli ve bağlantılı hale getirdi.

Ayrıca, sağlık alanında da internet üzerinden bilgi paylaşımı, araştırmalar ve tedavi yöntemlerine erişim konusunda büyük bir avantaj sağlıyor. Kısacası, internet hayatımızı daha hızlı, daha erişilebilir ve daha etkili kıldı.


Soru : Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Kiraz ve dedesinin icatlarını konu alıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Soru: Bilim yarışmasına katılan kimmiş?


Cevap : Kiraz’ın dedesi


Soru: Bilim yarışmasının adı neymiş?


Cevap : Uçan İcatlar


Soru: Kiraz’ın dedesi, yarışma için güneş ve rüzgâr enerjisiyle kanat çırpan bir…icat etmiş. Bu cümledeki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?


Cevap :  uçak


Soru: Mucit dede icadı için çalışmalarını nerede yapmış?


Cevap :  garajda


Soru: Aşağıdakilerden hangisi metinde anlatılan olaylardandır?


Cevap :   Kiraz ve kardeşinin, dedelerinin icadına ilham vermeleri ()


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız. Yaptığınız numaralandırmaya göre metnin içeriğini anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metinin konusu ; çocukların dedeleriyle beraber icat yaparak yarışmada birinci olmalarını konu almaktadır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Genç Mucitler ve Dedeleri


4. ETKİNLİK 


Soru : Okulumuz adına “Uçan İcatlar Yarışması”na çocuk kategorisinde davet edildiğinizi düşününüz. Siz de bir icat tasarlayıp aşağıdaki formu doldurunuz.


Cevap :

Adınız Soyadınız: Ali Yılmaz
Okulunuzun Adı: Özgürlük İlkokulu
Sınıfınız: 2. Sınıf Şubeniz: A Yaşınız: 8

İcadınızın adı: Uçan Okul Çantası

İcadınızın ne işe yarayacağı: Bu çanta, öğrencilerin okulda taşımaları gereken tüm malzemeleri otomatik olarak havada taşımalarını sağlar. Çanta, öğrencinin gideceği yere uçup geri gelir, böylece taşıma derdi ortadan kalkar.

İcadınızın özellikleri: Çanta hafif ve dayanıklı bir malzemeden yapılmış olup, sesli komutlarla yönlendirilir. Şarj edilebilir bir bataryaya sahiptir ve bir kere şarj edildiğinde 4 saat boyunca çalışabilir. Hava koşullarına göre kendini ayarlayabilme özelliği vardır.

İcadınızda kullanacağınız araç gereçler: Hafif metal çerçeve, şarj edilebilir batarya, motor, uzaktan kontrol cihazı, hafif kumaş, sensörler.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürden ne anladığınızı, bu karikatürü komik bulup bulmadığınızı açıklayınız.


Cevap : Karikatürde dünya dışı olabilecek olan canlıların bizden daha ileri bir teknolojiye sahip olduklarını sandığımız konu almaktadır. Bence komik bir karikatür değil.


6 ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini inceleyiniz. Doğru noktalama işareti kullanılan cümlelerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Deden bugün atölyesine gidecek mi? (✓)
Hayal gücümüzün gelişmesi için kitap okumalıyız?
Hayalini kurduğu icadın mı resmini çizmiş.
Eyvah, masal makinesinden dumanlar çıkıyor! (✓)
Kumaş-tel-yapıştırıcı-işlem gibi araç gereci hazırladım.
Peki, bu kuş tüyleriyle ne yapacaksınız? (✓)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki oyunda, metinde geçen bazı kelimeler yer almaktadır. Yazımı doğru olan kelimelerin kutucuklarını boyayınız. Boyadığınız kutucuklar arasına örneklerdeki gibi uygun yönde oklar çizerek robotu kupaya ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!