İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192, 193 Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yorum yapma becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmış etkinliklerle doludur. Bu sayfalarda, metinlerle ilgili sorular ve dil bilgisi çalışmaları yer alır. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere etkinlikleri başarıyla tamamlamaları için yol gösterici nitelikte olup öğrenme süreçlerini desteklemektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların iş makinelerini tanımalarını ve bu konuda bilgi edinmelerini sağlayan eğlenceli bir metindir. Bu metinle birlikte gelen etkinlikler, öğrencilerin konuyu kavramalarına ve kendi düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocukların hem okuma hem de yazma becerilerini geliştirirken öğrenme sürecini eğlenceli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193


İŞ MAKİNELERİ ÇEŞİT ÇEŞİT

Çevrende gördüğün binalar, köprüler ve yollar nasıl yapılıyor dersin? Elbette çeşit çeşit iş makinelerinin yardımıyla. İnsanlar bu makineleri kullanarak binaları, köprüleri ve yolları, hem hızla hem de kolayca yapabiliyorlar. Bu iş makinelerinden bazılarını tanımaya ne dersin?

Yandaki gibi büyük kazı makinelerine ekskavatör denir. Ekskavatörün kocaman kepçesi ve hareketli kolu sayesinde derin çukurlar açılabilir. Bu nedenle bu makineye kazıcı da denir.

Yandaki silindir, üzerinden geçtiği yerlerin düzleşmesini sağlar. Silindir, özellikle yol yapımında kullanılır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


İşte bir kule vinç! Kule vinç, insanların kaldıramayacağı kadar ağır
yükleri çok yükseklere kaldırmaya yarar. Gökdelenlerin yapımında kule vinç kullanılır.

Yanda gördüğün özel bir kamyon. Arkasındaki sarı beyaz çizgili bölüm, bir beton karma makinesi. Bu bölümün içinde sıvı beton var. Beton, inşaatların yapımında kullanılır. Ancak beton karıştırılmazsa hemen katılaşır. O zaman da inşaat yapımında kullanılamaz. Betonun taşınırken katılaşmasını önlemek için sürekli karıştırılması gerekir. Beton karma makinesi döndükçe beton karışır ve katılaşmaz.

Pınar DÜNDAR Meraklı Minik dergisi



 

Our Score

5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194, 195, 196, 197, 198 Cevapları, öğrencilere dil bilgisi kurallarını tekrar etmeleri ve anlama becerilerini geliştirmeleri için çeşitli etkinlikler sunmaktadır. Bu sayfalarda, öğrenciler okuduklarını anlama, metin üzerinde düşünme ve yazılı anlatım becerilerini geliştiren çalışmalar yapar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklere yönelik doğru ve rehber nitelikteki cevapları içerir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, tema boyunca öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini sağlar. Bu çalışmalar, öğrencilerin ders sürecinde edindikleri kazanımları değerlendirmeleri için önemlidir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları, öğrencilerin öğrendiklerini ölçme ve kendilerini geliştirme fırsatı sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198


5. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ÇEŞİT ÇEŞİT VAGON VAR

Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonların bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)

Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir. İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)

Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)

Seçil GÜVENÇ HEPER
Meraklı Minik dergisi
(Kısaltılmıştır.)


B. Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.


Cevap : Görselde, 1 tane lokomotif, 3 tane yolcu vagonu, 2 tane yük vagonu vardır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


2. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


3. Pulman vagon neye denirmiş?


Cevap : Pulman vagon, çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmış yolcu vagonlarına denirmiş.


4. Kompartıman ne demekmiş?


Cevap : Kompartıman, yolcu vagonlarında yer alan küçük odalara denirmiş.


5. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?


Cevap : İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara yemekli vagon denirmiş.


Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

  1. Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.
  2. Evimiz Çamlık Mahallesindedir.
  3. Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.
  4. Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.
  5. Kardeşim Peyami Safa İlkokuluna gidiyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları”

2. Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.


Cevap :

Olayların oluş sırasına göre cümlelerin doğru sıralaması şu şekilde olmalıdır:

  1. İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.
  2. Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
  3. Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
  4. Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.

Sıralama: 4 – 1 – 3 – 2


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


3. Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.


Cevap :

Özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayan balonlar şunlardır:

  • ahmet
  • çelebi
  • masal
  • galata

• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.

4. Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.


Cevap : Hikâyedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları


E. Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi
gereken yolları çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız..


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.


Cevap :

Nasreddin Hoca’nın Akıl Hocası

Bir gün Nasreddin Hoca, bir akıl hocası arayışına girer. Bir bilgeye gider ve sorar:

  • “Sizden bir akıl almak istiyorum, bana bir şeyler öğretin.”

Bilge, Hoca’ya bakar ve der ki:

  • “Öncelikle bana bir soru sor.”

Hoca hemen sorar:

  • “Hoca, bana akıl verebilir misiniz?”

Bilge gülümseyerek cevap verir:

  • “Sen zaten akıllısın, kendi aklını kullan!”

Hoca bu cevap karşısında sevinir ve der:

  • “Demek ki, ben aslında kendi aklımı kullanıyormuşum!”

Bu fıkralar, Nasreddin Hoca’nın zekasını ve mizah anlayışını yansıtan güzel örneklerdir.



 

Our Score

Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları” kapsamında hazırlanmış olup öğrencilerin dil bilgisi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için detaylı cevaplar sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin daha anlaşılır ve uygulanabilir olması için yol gösterici bir kaynaktır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayıncılık” içerikleri, öğrencilerin metni anlamaları ve etkinliklerden maksimum verim alabilmeleri için dikkatlice oluşturulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz Nasreddin Hoca fıkralarından en beğendiğinizi arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Bir gün Nasreddin Hoca, köyde bir işini halletmek için eşeğine binmiş ve yola koyulmuş. Ancak herkesin alışık olduğunun aksine, Hoca eşeğe ters binmiş, yani yüzü eşeğin kuyruğuna dönük şekilde ilerliyormuş. Yolda köylülerden biri, Hoca’nın bu garip halini fark etmiş ve yanına yaklaşarak sormuş:

  • Hoca, hayırdır? Neden eşeğe böyle ters bindin?
    Hoca gülümseyerek cevap vermiş:
  • Ters bindiğimi kim söyledi? Ben doğru oturuyorum. Eşeğin kafası yanlış tarafa bakıyor!

Köylü Hoca’nın bu cevabına şaşırmış ve gülmeye başlamış. Ama yetmemiş, bir başkası da gelmiş ve Hoca’ya seslenmiş:

  • Hoca, böyle ters oturursan yolda bir şey göremezsin, düşersin de!
    Hoca hiç durur mu? Hemen bir cevap daha yapıştırmış:
  • Yok yok, asıl ben doğruyu görüyorum. Böyle oturunca eşeğin arkasında kim var, ne var, hepsini izliyorum. Siz de bir gün deneyin, arkada neler kaçırdığınızı görürsünüz!

Hoca’nın bu akıllıca ve esprili sözleri köy halkını kahkahalara boğmuş. Herkes onun sadece komik değil, aynı zamanda zeki bir adam olduğunu bir kez daha anlamış.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri metinden bulup anlamını işaretleyiniz.


Cevap :

Girmek

Bir yerden ayrılmak.
(✓) Dışarıdan içeriye geçmek.
Bir olaya tanık olmak.

Çalmak

Bir yere ulaşmak, varmak.
Üzerinde bulunduğu yere yıkılmak.
(✓) Başkasının malını gizlice almak.

Baca

(✓) Dumanı ocaktan çekip havaya vermeye yarayan yol.
Bir yapının, bir evin damını kuran parçaların bütünü.
Çatıları örtmekte kullanılan, suyu asagıya geçirmeden dısarı akıtacak biçimde yapılmıs levha.


Soru : b. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Girmek: Öğrenciler derse zamanında girmek için acele ettiler.
  • Çalmak: Komşunun bahçesindeki elmayı çalmak, doğru bir davranış değildir.
  • Baca: Soğuk kış gecelerinde bacalardan tüten duman sıcacık yuvaları hatırlatır.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


Soru : c. Aşağıdaki kelime gruplarının metindeki anlamlarını işaretleyiniz.


Cevap :

Silip süpürmek

( ) Evi, ortalığı temizlemek.
() Ne var ne yoksa hepsini yemek.
( ) Ne var ne yoksa hepsini alıp götürmek.

Kol gezmek

( ) Güvenlik amacıyla dolaşmak.
( ) Dolaşmak, gezmek, gezinmek.
() Kötü durum ve davranışlar çokça olmak.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hırsız kimin evine girmiş?


Cevap : Hırsız, Nasreddin Hoca’nın evine girmiş.


2. Hırsız, eve ne zaman girmiş?


Cevap : Hırsız, gece vakti eve girmiş.


3. Hırsız, evden neler almış?


Cevap : Hırsız, evde ne varsa hepsini almış, her şeyi silip süpürmüş.


4. Komşuları, Nasreddin Hoca’yı niçin eleştirmişler?


Cevap : Komşuları, Hoca’yı kapıyı ve bacayı açık bıraktığı, tedbir almadığı için eleştirmişler.


5. Nasreddin Hoca söylenenleri nasıl dinlemiş?


Cevap : Nasreddin Hoca, söylenenleri ah çekerek dinlemiş.


6. Nasreddin Hoca, komşularına ne cevap vermiş?


Cevap: Nasreddin Hoca, komşularına “Evimde rahat rahat uyumuşum, bu çok mu? Hırsızın suçu yok mu?” diyerek cevap vermiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Nasreddin Hoca’nın evine hırsız girmesi, komşularının onu eleştirmesi ve Hoca’nın hırsızın suçunu sorgulaması üzerinedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 Cevapları”

Soru : b. Yaptığınız numaralandırmaya göre görsellerle ilgili birer cümle yazınız.


Cevap :

  1. Pencereyi açık bırakan Nasrettin Hoca’nın evine hırsız girmiş.
  2. Nasrettin Hoca’nın evinde ne varsa çalmış.
  3. Komşuları, pencereyi açık bıraktığı için Nasrettin Hoca’ya kızmış.
  4. Nasrettin Hoca’da evinde rahat rahat uyumak suç mu? diyerek cevap vermiş.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseli boyayınız.


Cevap : Boyayı dilediğiniz gibi güzelce yapınız. Boyamada ailenizden yardım alabilirsiniz.


Soru : b. Görsele göre Nasreddin Hoca’nın konuşma balonunda aşağıdakilerden hangisinin yazılması uygun olur? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

İnsan oturduğu dalı keser mi hiç?
Düşmesem de inecektim zaten.
(✓) Ben saygısızlığı sevmem, size sırtımı dönmek istemem.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Nasreddin Hoca fıkrasını yansıtan aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen cümlelerin numaralarını ilgili konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

  1. Hayrola komşu, bir şey mi kaybettin?
  2. Mührümü düşürdüm de onu arıyorum.
  3. Nerede düşürdün?
  4. Evin içinde düşürdüm!
  5. Evin içinde düşürdüğün mührü neden dışarıda arıyorsun komşu?
  6. Çünkü dışarısı daha aydınlık.
  7. Afiyet olsun komşu.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki Nasreddin Hoca fıkrasını okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

BEN YAPACAĞIMI BİLİRİM

Bir gün Hoca, bir köye konuk olur (.) Birkaç gün sonra heybesi kaybolur (.) Köy ağalarına:
— Bana bakın (,) heybemi bulursanız bulun (,) yoksa ben yapacağımı bilirim (,) der (.)
Ağaları bir telaştır almış (.) Köylüleri arayıp taramışlar (.) Sonunda Hoca’nın heybesini bulmuşlar (.) Ağalardan biri merak edip:
— Hocam! Eğer heybeni bulmasaydık bize ne yapacaktın (,) diye sorar (.)
Hoca gülerek cevap verir (:)
— Size yapacağım bir şey yoktu (.) Evdeki eski kilimi bozup heybe yapacaktım (.)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Genel ağdan Karagöz ve Hacivat ile ilgili araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri kısaca defterinize yazınız.


Cevap :

Karagöz ve Hacivat

Karagöz ve Hacivat, geleneksel Türk gölge oyunudur. Osmanlı döneminden günümüze kadar ulaşan bu oyun, genellikle bir perdenin arkasına yansıtılan figürlerle oynanır. Karagöz, eğitimsiz ama zeki ve hazırcevap bir karakterdir. Hacivat ise daha eğitimli, kibar ve biraz ukaladır. İkili arasındaki diyaloglar ve olaylar, hem eğlendirici hem de düşündürücü bir nitelik taşır.

Oyunlarda genellikle günlük hayattan, toplumsal olaylardan ve insan ilişkilerinden mizahi bir şekilde bahsedilir. Karagöz ve Hacivat figürleri deriden yapılır ve sopalar yardımıyla hareket ettirilir. Bu oyun, Ramazan aylarında ve özel günlerde sıkça sergilenir.

Karagöz ve Hacivat, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır ve UNESCO tarafından Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’ne dahil edilmiştir.



 

Our Score

İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları”, öğrencilere “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları” konusunu işleyen etkinlikler hakkında rehberlik sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin okuma ve anlamada karşılaştıkları soruları çözmelerine yardımcı olur. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayıncılık” içeriği, öğrencilerin metni daha iyi kavrayabilmesi için özenle hazırlanmış etkinlik ve sorularla desteklenmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-208-209-210-211-212-213-214


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap : Karagöz ve Hacivat, Osmanlı’dan günümüze gelen bir gölge oyunudur. Karagöz zeki ama eğitimsiz, Hacivat ise kibar ve eğitimli bir karakterdir. İkili arasında geçen diyaloglar, insanlara ders verirken aynı zamanda güldürür. Bu oyun, özellikle Ramazan ayında çok popülerdir ve Türk kültürünün önemli bir parçasıdır.


Soru : Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? İzlediyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Evet, izledim. Karagöz ve Hacivat gösterisini izlemek çok eğlenceliydi. Karagöz’ün hazırcevaplığı ve Hacivat’la aralarındaki komik diyaloglar beni çok güldürdü. Gösteride günlük hayattan alınmış mizahi olaylar işlendi. Karakterlerin perdeye yansıyan figürleri çok ilginçti, özellikle renkli görüntüleri çok dikkat çekiciydi. Bu oyun sayesinde hem eğlendim hem de eski bir geleneğin ne kadar keyifli olduğunu öğrendim. ?


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

1. Kömür: Siyah renkli katı yakıt.

2. Karga: Tüyleri kara renkte, tarla ve bahçelere çok zarar veren kuş.

3. Arsa: Üzerine yapı yapılmak için ayrılmış yer.

4. Dal: Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.

5. Odun: Yakılmak için kesilmiş, parçalanmış ağaç.

6. Sığır: Eti, sütü, derisi ve kılı için yetiştirilen hayvan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?


Cevap : Hacivat, kışı geçirebilmek için Karagöz’den odun ve kömür istemek için gitmiş.


2. Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?


Cevap : Hacivat, yazı arkadaşlarıyla denize giderek, yiyip içerek ve eğlenerek geçirmiş.


3. . Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?


Cevap : Karagöz, Hacivat’a “Söz veriyorum bir daha yapmam. Hadi Karagöz’üm bana yardım et!” diyerek kaderi bahane etmesini eleştirmiş.


4. Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?


Cevap : Karagöz, Hacivat’ın çoluk çocuğuna acıdığı için ona yardım etmeye karar vermiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 Cevapları”

Soru : b .Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.


Cevap :

1. Karagöz: Uzun ve sivri sakala sahiptir.

2. Karagöz: Düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.

3. Hacivat: Nazik, açık ve anlaşılır konuşur.

4. Hacivat: Kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : Metinde Hacivat, kışın yakacak bulamayınca Karagöz’e gider ve ondan yardım ister. Yazı eğlenerek geçirdiği için kışa hazırlıksız kalmıştır. Karagöz, Hacivat’a yardım etmeye karar verir, ancak ona yazın paraları boşa harcadığını ve kışı düşünmesi gerektiğini söyler. Karagöz, Hacivat’a bir ders vermek için ona yardım eder ve ona her yazın bir kışı olduğunu hatırlatır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.


Cevap :

1. Kötüİyi
2. AzÇok
3. ZenginFakir
4. BüyükKüçük
5. AkKara


6. ETKİNLİK 


Soru : Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.


Cevap :

Sakla ….samanı…….. gelir zamanı.
Her yazın bir …..kışı………….. vardır.
Güvenme …….varlığa…………., düsersin ………..darlığa……. .
Ayağını …………yorğanına…………….. göre uzat.
Damlaya damlaya ……..göl…… olur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.


Soru : b. Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.


Cevap :

Hacivat: Hoş geldin sevgili Karagöz’üm (.)
Karagöz: Hoş bulduk, kel kafalı kara üzüm (.)
Hacivat: Nereden geliyor, nereye gidiyorsun bakalım (? )
Karagöz: Bir yere gittiğim yok, oğlumla okuma yazma çalıştık (.) Biraz gezeyim, dedim (.)
Hacivat: Aferin sana (.) Peki, öğrendin mi okuma yazmayı (? )


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Dedim ki, Karagözüme gideyim, onunla sohbet edeyim (.)
Evde misin, Karagöz’üm (?)
Sana bir mâniyle sesleneyim (:)
Çayıra saldın mı koyunu (?)
Bolca içirdin mi suyunu (?)
Ah, Karagöz’üm, gel artık!
Birlikte başlatalım şu oyunu (.)


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Nokta: Bugün hava çok güzel.

Ünlem: Ne kadar güzel bir manzara!

Virgül: Ali, Ayşe, Mehmet ve Hasan sinemaya gidecekler.

Kesme işareti: Ali’nin kitabı masanın üzerinde.

Soru işareti: Bu akşam sinemaya gitmek ister misin?

Kısa çizgi: Lütfen 3-5 arası sayıları yazın.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.


Cevap : Merak ettiğiniz ülkelerin bayraklarınız incelemenizi tavsiye ederiz.



 

Our Score

Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları”, öğrenciler için “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları” sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin bayrak ile ilgili metni daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için detaylı açıklamalar ve örneklerle hazırlanmıştır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayıncılık” içerikleri, çocukların bayrak sevgisi ve anlamını kavramalarına yönelik sorularla desteklenmiştir.


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Bayrağımızı nerelerde görüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Bayrağımızı genellikle okulda, devlet dairelerinde, resmi binalarda ve özel günlerde halkın yoğun olduğu yerlerde görürüz. Ayrıca sokaklarda, meydanlarda ve milli bayramlarda da sıkça dalgalanır.


Soru : Bayrağımızın rengini belirtip üzerindeki sembolleri tanıtınız.


Cevap : Bayrağımızın rengi kırmızı ve beyazdır. Üzerinde bir hilal ve beş köşeli bir yıldız bulunmaktadır. Hilal, İslamiyet’i simgelerken, yıldız ise Türk milletinin gücünü ve birliğini temsil eder.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Bayrak” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

“Bayrak” kelimesinin bize hatırlattıkları şunlardır ;

  1. Vatan
  2. Özgürlük
  3. Millet
  4. Şehitlik
  5. Gurur
  6. Bağımsızlık
  7. Saygı
  8. Onur
  9. Birlik
  10. İstiklal

2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz. Sonra bu kelimeleri aşağıdaki bulmacadan bulup ilgili kutucukları boyayınız. Boyamadığınız kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 Cevapları”

Şifre : Bayrağımız Bizi Gururlandırır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdakilerin hangilerinden söz edilmiştir? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden söz edilmiştir:

  • Bayrakların en güzelidir.
  • Üzerinde ay yıldız vardır.
  • Ulusumuz için çok değerlidir.

Diğer seçeneklerde şiire yer verilmemiştir.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını şiirden bulup yazınız.


Cevap :

  • SevimliŞirin
  • AkBeyaz
  • KırmızıAl
  • MilletUlus
  • SüratHız

Soru : b. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

  • GüzelÇirkin
  • BeyazSiyah
  • VarYok
  • ÖzgürEsir
  • GökYer

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Sizce bayrağımız neden bizleri gururlandırır? Bayrağımıza neden saygı duymalıyız? Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Bayrağımız bizleri gururlandırır çünkü o, milletimizin bağımsızlığını, birliğini ve özgürlüğünü simgeler. Bayrağımızın dalgalandığı her yer, şehitlerimizin kanıyla vatanımızın özgürlüğünü kazandığı yerlerdir. O, tarihimizin, kültürümüzün ve değerlerimizin temsilcisidir. Bayrağımıza saygı duymalıyız çünkü o, bizim kimliğimizin ve milletimizin onurunun simgesidir. Her bir dalgalanışı, geçmişten geleceğe uzanan bir bağımsızlık mücadelesinin hatırlatıcısıdır.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki gazete haberini inceleyiniz. Bu haberle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.

Şahinbey ilçesindeki Yeditepe Mahallesi’nde yaşadığı apartmanın önünde 10 Kasım tarihinde oynarken yere düştüğünü gördüğü Türk bayrağını buradan alarak öptükten sonra katlayıp yanına alan 5 yaşındaki Bahar Kılıç’ın görüntüleri sosyal medyada yer aldı. (…)

Türk bayrağını sevdiğini anlatan küçük kız, “Bayrağı alınca ceketimin içine koydum düşmesin diye. Çünkü onun üzerinde şehitlerimizin kanı var. Bayrak yere düşmez. Onu alınca annemin yanına götürdüm. Sonra da oyunuma devam ettim.” diye konuştu. (…)


Cevap : Bu haber, bayrağımıza olan saygının küçük yaşlarda bile nasıl önemli olduğunu gösteriyor. 5 yaşındaki Bahar Kılıç, bayrağı yerden alıp öperek katlaması, onun Türk bayrağının değerini ve anlamını içgüdüsel olarak hissettiğini gösteriyor. Onun bu davranışı, bayrağımıza duyduğumuz saygının ve şehitlerimizin anısına olan borcumuzun bir göstergesidir. Bayrağın üzerindeki şehitlerimizin kanı ve mücadeleleri, onun simgesel değerini pekiştiriyor. Bu tür olaylar, bayrağımızın sadece bir sembol değil, milletimizin birlik ve direncinin simgesi olduğunu bize hatırlatıyor. Bayrağımıza saygı göstermek, geçmişimize ve geleceğimize duyduğumuz saygıyı gösterir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki bayrak görsellerini inceleyiniz. Numaralanmış bayraklar ile Türk bayrağının benzerlikleri, farklılıkları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Türk bayrağı, kırmızı zemin üzerine beyaz hilal ve yıldızdan oluşur. Diğer bayraklarla benzerlik olarak hepsi bir ülkenin kimliğini simgeler. Ancak Türk bayrağındaki hilal ve yıldız, İslam kültürüne atıfta bulunur, bu sembol diğer bayraklarda farklı anlamlar taşıyabilir. Renkler de farklılık gösterir; Türk bayrağı kırmızı ve beyazken, diğer bayraklar mavi, yeşil gibi farklı renkler kullanabilir. Bayraklar, ülkelerin tarihini ve kültürünü yansıtan önemli sembollerdir.


Soru : b. Aşağıdaki soruları, ilgili bayrak görsellerinin numarasının yer aldığı kutucukları boyayarak cevaplayınız.


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2 ve 7


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2, 3, 4, 6, 8 ve 9


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. İstiklâl Marşımızın sözlerini, Türkçe ders kitabınızın 3. sayfasına bakarak aşağıya yazınız.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI

Kahraman OrdumuzaKorkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.

MEHMET AKİF ERSOY


Soru : b. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek İstiklâl Marşımızın sözlerini okuyunuz.


Soru : c. İstiklâl Marşımızın ilk iki kıtasını ezberleyerek coşkuyla seslendiriniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : 23 Nisan ile ilgili şiirler bularak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Şiir: 23 Nisan

Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Neşeyle dolar her yan,
Coşkuyla kutlanır zamanı.

Atatürk’ün bizlere,
Bıraktığı bu güzel miras,
Cumhuriyetin gücüyle,
Yükselir, büyür her an.

2. Şiir: 23 Nisan

Göklerde uçan bayrağım,
Dalgalanır, sevda taşır,
23 Nisan sabahı,
Çocukların neşesi başlar.

Cumhuriyetin ışığı,
Yolumuzu aydınlatır,
Bu bayram hep bizimdir,
23 Nisan, coşkumuzdur.



 

Our Score

Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 Cevapları” içerisinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili açıklamalar, öğrencilere bayramın anlamını ve önemini anlatmayı hedefler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metnin her bölümüne ilişkin sorulara yönelik detaylı yanıtlar sunarak öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayıncılık”, çocuk bayramının tarihsel ve kültürel boyutları hakkında bilgi edinmelerini sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Başlık: “23 Nisan”

Bugün 23 Nisan, bayram bizim,
Her çocuk mutlu, neşeyle coşar,
Yüce Türkiye, özgürlüğün simgesi,
Egemenlik bizde, asla bozulmaz.

Her 23 Nisan, büyük bir sevinç,
Cumhuriyetin ışığı hep yanar,
Çocuklar sevinçle bayram yapar,
Geleceğe umutla bakar, hep ilerler.

Egemenlik, bizim en büyük gücümüz,
Bunu korumak, hepimizin görevi,
Atatürk’ün bizlere verdiği hediye,
23 Nisan, bayram hep birlikte!


Soru : Öğretmeninizin aralıklarla duraklatacağı metni dikkatle dinleyiniz. Öğretmeninizin duraklattığı yerlerden sonra metindeki olayların nasıl geliştiği veya sonuçlandığı hakkında tahminde bulununuz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf içerisinde yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a . Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’dır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı başlıklar yazınız.


Cevap :

  • 23 Nisan
  • Ata’nın Bayram Hediyesi

2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

  • (2) Bayram töreninde “Bayrak” şiirini okudum.
  • (3) Törene katılanlar beni coşkuyla alkışladılar.
  • (4) Törenden sonra belediye başkanını ziyaret ettik.
  • (5) Belediye başkanı, görevini geçici olarak bana teslim etti.
  • (1) Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladık.
  • (6) Ben de belediye başkanı gibi davranarak bir emir verdim.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Bütün çocukların mutlu bir gün geçirmelerinin sebebi neymiş?


Cevap : TBMM’nin açılış yıldönümü


2. Gökçe’nin okuduğu şiirin baslığı neymiş?


Cevap Bayrak


3. Gökçe’nin okulundaki törenden sonra sembolik olarak üstlendiği görev neymiş?


Cevap : belediye başkanlığı


4. Gökçe’nin sembolik olarak üstlendiği görevde verdiği emir hangisiyle ilgiliymiş?


Cevap : Şehrine bir çöp arıtma tesisi kurulması


5. Metnin türü nedir?


Cevap : Günlük


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Ülkemize her milletten turist gelmesi çok güzel. = Ulus

Vatanım için çok çalışıyorum. = Yurt

Cumhuriyet yönetimiyle bazı özgürlüklere kavuştuk. = Hürriyet

Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. = İş

Tüm sorulara doğru cevap verdim. = Yanıt

Yarın bize misafir geleceğini öğrendim. = Konuk

Dünya barışı için çok çalışmalıyız. = Sulh

Dünyada, çocuklara bayram armağan edilen tek ülkeyiz. = Hediye


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Konuşma ve dinleme kurallarının neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Konuşma ve dinleme kuralları, etkili iletişim için önemlidir. Konuşurken sırayla ve yüksek sesle değil, uygun tonda konuşmalıyız. Karşımızdaki kişinin sözünü kesmeden dikkatlice dinlemeli, empati yaparak anlamaya çalışmalıyız. Dinlerken göz teması kurmalı ve karşılıklı saygıyı korumalıyız. Konuşmamızı nazik ve açık tutarak anlaşılır olmalıyız.


Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi konuşma kurallarına uyarak anlatınız. bir dünya etrafında tüm milletten çocukların el ele tutuşarak çember oluşturması


Cevap : Bu görselde, dünya etrafında farklı milletlerden çocuklar el ele tutuşarak bir çember oluşturmuş. Her çocuk farklı bir renkte giysi giymiş ve farklı ırk ve kültürleri temsil ediyor gibi görünüyor. Çocukların yüzlerinde mutluluk ve dostluk izleri var, bu da tüm dünyadaki çocukların birbirlerine olan sevgisini ve barış mesajını simgeliyor. Bu görüntü, dünya genelindeki kardeşliği ve birlikteliği vurgulayan bir sembol olabilir. Tüm çocukların bir araya gelmesi, hep birlikte güçlü ve mutlu bir dünya inşa etmek için bir arada olmamız gerektiğini hatırlatıyor.


Soru : c. Görseli, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilişkilendirip duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, tüm çocukların barış, kardeşlik ve eşitlik içinde yaşaması gerektiğini hatırlatan bir gündür. Görseldeki gibi farklı milletlerden çocukların el ele tutuşarak oluşturduğu çember, dünya çapında bir birlik ve kardeşlik mesajı veriyor. Bu bayramda, tüm çocuklar için eşit haklar ve mutlu bir gelecek hayaliyle bir araya geliyoruz. 23 Nisan, çocukların seslerinin duyulduğu, özgür ve bağımsız bir dünyada yaşama hakkına sahip oldukları bir bayramdır. Bu özel gün, hepimizin birlikte daha güçlü bir yarın inşa edebileceğini gösteriyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız.


Cevap :

23 Nisan 2024, Salı

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladım. Sabah erkenden uyanıp bayrağımızı gördüm ve içim mutlulukla doldu. Okulda yapılan törene katıldım. Öğretmenimiz bu bayramın önemini ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri anlattı. Hep birlikte şarkılar söyledik, oyunlar oynadık ve bayramın tadını çıkardık. Arkadaşlarım ve ben çok eğlendik, çok güzel anılar biriktirdim. 23 Nisan, çocukların bir arada olmasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı bana. Bugün çok özel bir gündü!


Soru : b. Yazdıklarınıza göre tablodaki soruları uygun sütundaki kutucukları “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız.


Cevap :

Sağ üst köseye tarih yazdınız mı? (Evet)
Günlüğe baslarken hitap ifadesi kullandınız mı? (Evet)
Gün içerisinde yasadığınız önemli olayları sırasıyla yazdınız mı? (Evet)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Örneklerdeki gibi kelimelerin son hecesiyle başlayan birer kelime oluşturunuz. Her gruptaki son kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız.


Cevap :

  • ülke = kedi = dize
  • kare = rende = dere
  • masa = sandalye = yelkenli
  • boya = yalan = ankara
  • neşe = şeker = kereste
  • sıra = ranza =  zargana
  • saat  = atak = aktar


 

Our Score

Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228, 229, 230, 231 Cevapları”, metnin detaylı analizini sunarken “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin metindeki olayları ve kelime anlamlarını kavramalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-229-230-231 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, tarhana çorbası üzerinden geleneksel değerlere dikkat çekerken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-229-230-231 İlke Yayıncılık” etkinlikler ile öğrencilerin dil gelişimini desteklemektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-229-230-231


TARHANA ÇORBASI

Padişah, kılık değiştirerek gizlice saraydan çıktı. Amacı halkın arasına karışmak, onların hâllerini kendi gözleriyle görmekti. Bunu sık sık yapardı. Çarşı pazar dolaşır, esnafın durumunu inceler; sokak aralarında gezinir, insanların geçim sıkıntısı var mı, yok mu gözlerdi.

O gün niyeti, yakın köylerden birine gitmek ve çiftçinin durumunu öğrenmekti. Öyle de yaptı.

Köylerden birine gitti. Köy meydanında oturan birkaç köylü ile sohbet etti. Bu yıl ki ürünün bereketi, köylünün çektiği sıkıntılar, padişahtan bekledikleri hakkında fikir sahibi oldu.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


Vakit öğleden sonraydı. Hava serinlemiş, rüzgâr biraz hızını artırmıştı. Padişah oradan ayrıldı. Yolda giderken köyden epey uzakta küçük bir ev gördü. Gidip o eve misafir olmayı düşündü ve yürüdü.

Kapıyı çaldı. İçeriden yoksul olduğu her hâlinden belli bir ihtiyar adamcağız çıktı. Kapısını çalan adamı güler yüzle içeri buyur etti. Yer gösterdi. Padişah oturdu, gerçekten de çok fakir bir evde olduğunu anladı. Ev, tek odadan oluşuyordu. Ocağın bir kenarında birkaç kap kacak terekleri dolduruyordu. Bir köşede küçük bir yüklük vardı. Ocakta isli bir tencerede fokur fokur bir çorba kaynıyordu. (…)

İhtiyar adam ile padişah sohbet ettiler. Güngörmüş, saçı sakalı ağarmış adam, konuğunun tavırlarından, konuşmasındaki incelikten padişah olduğunu anladı. Anladı anlamasına da fakir evceğîzînde koskoca bir padişahı nasıl ağırlayacağını düşündükçe ezildi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


Yoksulluğunun acısını hiç bu kadar hissetmemişti. Konuğuna ikram edeceği bir tas çorba ile bir dilim çavdar ekmeğinden başka bir şeyi yoktu. (…) Ocakta kaynamakta olan çorba pişmişti artık. Konuğuna ikram etmenin tam zamanıydı.

Orta yere tahta sofrayı koydu. Çavdar ekmeğini dilimledi. Büyük bir tasa buram buram kokan sıcak çorbadan doldurdu. Konuğuna dönerek,

— Sultanım, dar hane çorbasıdır. Buyur ye. Bundan aziz yemeğim, senden aziz konuğum yoktur, dedi.
Padişah, tanınmış olmaktan biraz rahatsız olsa da sofraya oturdu. Mis gibi kokan çorbayı kaşıkladı. Bu, ömründe yediği en lezzetli çorbaydı. Bir tas daha istedi. Onu da içti. İhtiyar adama dönerek,

— Bu ne hoş bir aştır! Allah bereketini artırsın, dedi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları


İhtiyar adam,
— Neylersin sultanım, dar hane çorbasıdır, dedi.

Padişah, sarayına dönünce birçok armağan vererek çeşnici başını ihtiyar adama yolladı. İçtiği çorbanın yapılışını öğrenmesini ve saray mutfağında pişirilmesini istedi.

Türk mutfağının bu lezzetli ve besleyici çorbası, o günden sonra saray mutfağında da hak ettiği yeri aldı.

Söyleyiş farklılığından ötürü, ihtiyar adamın fakirliğini vurgulamak istediği için dar hane çorbası dediği çorbanın adı “tarhana çorbası” olarak dilimizde kaldı.

Sara GÜRBÜZ ÖZEREN
Hızır Yetiş
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232, 233, 234, 235, 236 Cevapları”, öğrencilerin 6. tema boyunca öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları”, tema kapsamında verilen bilgilerin tekrar edilmesini ve öğrenilenlerin değerlendirilmesini sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlikler ile çocukların dil becerilerini geliştirir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayıncılık”, öğrencilere bilgilerini kontrol etme ve eksiklerini tamamlama fırsatı sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


BENİM VATANIM

Seherlerde uyanıp
Bülbül sesine,
Bakıyorum vatanımın
Düzüne, tepesine.
(…)

Bir yanımda kanal,
Bir yanımda sahra.
Toprağında binlerce
Taze yemiş yetişir.
(…)

Hayatımız aydın
Güneş’ten, nurdan.
Bu, benim vatanım,
Bu, benim yurdum!

Nuri BAYRAMOV, Musa ÇİFTÇİ
Çağdaş Türkmen Edebiyatından Çocuk Şiirleri
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şair, sabah güneş doğmadan neyin sesine uyanıyormuş?


Cevap : Şair, sabahları bülbül sesine uyanıyormuş.


2. Şairin vatanının özellikleri nelermiş?


Cevap : Şairin vatanı, düzlüğü, tepesi, kanalı ve sahrası olan, toprağında binlerce taze yemişin yetiştiği, güneşten ve nurdan hayat bulan güzel bir yer olarak tanımlanıyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


C. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki özel adlardan yazımı doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap : Ramazan Bayramı


2. Yazım yanlışı yapılan cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : 29 Ekim Cumhuriyet bayramını kutladık.


3. ………… çok güzel bir gösteri izledik.

Bu cümleyi doğru bir şekilde tamamlayacak ifadeyi işaretleyiniz


Cevap : 23 Nisan’da


4. Yazım yanlışı olmayan cümleleri işaretleyiniz.


Cevap : Karagöz ve Hacivat gösterisini Ailece izledik.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


5. Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılan noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap : uzun çizgi


6. İsmet’in verdiği cevaba göre Zeliha’nın sormuş olabileceği soruyu işaretleyiniz.


Cevap : Yeni çantamı sen de beğendin mi?


7. Kartlarda yazan kelimeler hakkında aşağıdaki yorumlar yapılmıştır. Bu yorumlardan yanlış olanı işaretleyiniz.


Cevap : Eş anlamlı kelime kartları yan yana konumlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


8. Bu metindeki cümlelerde sembollerin yerine hangi noktalama işaretlerinin kullanılacağını işaretleyiniz.


Cevap : kesme işareti


Ç. Aşağıdaki ifadelerin başındaki kutucuklara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız. 


Cevap :

  • (D) Sınıf içinde izin alarak konuşmak gerekir.
  • (Y) Konuşan kişi, hep aynı ses tonunu kullanarak konuşmasını yapmalıdır.
  • (D) Konuşan kişi, akıcı bir dille konuşmalıdır.
  • (D) Konuşan kişiye konuyla ilgili sorular sorulmalı.
  • (Y) Dinleyen kişiler, konuşan kişinin sözünü kesip sorularını sormalıdırlar.
  • (D) Dinleyen kişiler, konuşan kişiyi saygıyla dinlemelidirler.
  • (Y) Konuşan kişiyi dinlemek istemeyenler kendi aralarında konuşabilirler.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


D. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazarak bulmacayı çözünüz. 


Cevap :

  1. uslu – yaramaz
  2. bayat – taze
  3. cesur – korkak
  4. tembel – çalışkan
  5. zengin – fakir
  6. sert – yumuşak
  7. hızlı – yavaş
  8. zor – kolay
  9. hafif – ağır
  10. sıcak – soğuk
  11. yakın – uzak
  12. ince – kalın

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Aile büyüklerinizden çocukken oynadıkları bir oyunu kurallarıyla öğreniniz. Bu oyunu arkadaşlarınıza tanıtmak için hazırlık yapınız.


Cevap :

1. Saklambaç Oyun Kuralları:

  • Bir ebe seçilir. Ebe bir duvara ya da bir ağaca dönerek yüksek sesle belirli bir sayıya kadar sayar.
  • Diğer oyuncular ebe sayarken saklanır.
  • Ebe saymayı bitirdikten sonra “Saklanmayan ebe!” diye bağırarak saklananları bulmaya çalışır.
  • Ebe birini bulursa onun ismini söyleyip saklandığı yeri işaret eder. Eğer ebe, tüm saklananları bulursa oyun tekrar başlar ve ilk bulunan kişi ebe olur.
  • Ancak saklanan oyunculardan biri ebeye yakalanmadan gelip ebe saydığı yere dokunursa “Elim sende!” diyerek kendini kurtarabilir.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, çevikliği ve strateji geliştirmeyi öğreten, eğlenceli bir çocukluk klasiğidir.


2. Çelik Çomak Oyun Kuralları:

  • İki sopayla oynanır: biri uzun (çomak), diğeri kısa (çelik).
  • Oyuncular sırayla bir çukuru hedef alır. Çeliği çukurun içine yerleştirir ve çomakla vurarak havaya atmaya çalışır.
  • Çelik havaya atılır ve uzak bir mesafeye düşerse diğer oyuncular onu ellerindeki çomaklarla çukurun içine geri getirmeye çalışır.
  • Çelik çukuru vuramazsa ya da yakalanırsa oyuncu dışarı çıkar.
  • En fazla puanı alan oyuncu oyunu kazanır.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, hızlı karar verme ve hedef alma becerisini geliştiren geleneksel bir Türk çocuk oyunudur.



 

Our Score

Çocuk Oyunları: Bezirgânbaşı Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Oyunları: Bezirgânbaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Oyunları: Bezirgânbaşı Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Çocuk Oyunları: Bezirgânbaşı Metni Etkinlik Cevapları” ile birlikte öğrencilerin metne dair soruları ve etkinlikleri doğru şekilde yanıtlamaları için hazırlanan bir kaynaktır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 238-240-241-242-243-244-245-246 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, tüm dersin önemli noktalarını kapsar. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 238-240-241-242-243-244-245-246 İlke Yayıncılık” sayfalarında yer alan etkinlikler, öğrencilerin oyun ve eğlence ile ilgili metni anlamalarını sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239-240-241-242-243-244-245-246


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Arkadaşlarınızla ne tür oyunlar oynarsınız? Bu oyunları oynarken nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız.


Cevap : Arkadaşlarımla genellikle sokakta top oynarız, saklambaç oynarız ya da evde masa oyunları oynarız. Bu oyunlarda dikkat ettiğimiz en önemli şey herkesin eğlenmesini sağlamaktır. Herkesin kurallara uyması gerektiğine de özen gösteririz, böylece oyun daha düzenli ve keyifli olur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Oyun” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap : Oyun kelimesi bana eğlenceyi, arkadaşlarımla geçirdiğim zamanı, neşeyi ve birlikte yarışmayı hatırlatır. Eğlenceli anlar, çeşitli kurallar, rekabet, zafer, kayıp, birlikte gülmek, dostluk, hayal gücü, yaratıcılık ve kahkahalar da aklıma gelir.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları açıklanmıştır. Açıklamaları, anlamına uygun kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

  • Çocuk oyunlarında baş olan, oyundaki bütün sorumluluğu üzerine alan çocuk: ebe
  • Aynı düzlem içinde ikişer ikişer bulunan ve kesişmeyen (çizgi): paralel
  • Art arda gelen şeylerin oluşturduğu dizi: zincir
  • Bir kimseyi, bir olayı hatırlatan nesne veya kişi: yadigâr

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Ebe: Oyun başladığında ebe oldu.
  • Paralel: Çizgiler paralel duruyordu.
  • Zincir: Çocuklar zincir gibi sıralandı.
  • Yadigâr: Bu fotoğraf bir yadigârdır.

Soru : c. Metinde geçen bilmediğiniz kelimeler varsa bunların anlamlarını da resimli sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

  • Bezîrgânbaşı: Eski Türk oyunlarından biri, özellikle çocukların oynadığı bir oyun ismi. Oyunun adı, büyük bir tüccar ya da pazarcı anlamına gelir.
  • Yadigâr: Bir kimseyi ya da olayı hatırlatan, geçmişten kalan değerli bir nesne veya hatıra.
  • Zincir: Art arda birbirine bağlı halkalardan oluşan bir dizi. Oyunda, oyuncuların birbirlerine sıkıca tutunarak oluşturdukları grup.
  • Paralel: Aynı düzlemde, birbirine paralel, kesişmeyen çizgiler.
  • Ebeler: Çocuk oyunlarında, oyunun lideri veya yöneticisi olarak seçilen kişiler.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Metinde tanıtılan oyunun adı neymiş?


Cevap : Bezîrgânbaşı.


2. Bu oyun nerede oynanırmış?


Cevap : Bu oyun, bahçede ya da genişçe bir alanda oynanırmış.


3. Bu oyunda ebe nasıl seçilirmiş? 


Cevap : Oyuncular sayışarak aralarından iki ebe seçerlermiş.


4. Bu oyun nasıl oynanırmış? 


Cevap : Ebeler, birbirlerine dönüp el ele tutuşarak köprü oluşturur ve diğer oyuncular sırayla köprüden geçer. Ebeler, bir oyuncuyu yakaladıktan sonra ona isim sorar ve yakalanan oyuncu seçtiği isme göre ebelerinin arkasına geçer. İki grup hâlinde sıralanıp paralel çizgilerle birbirlerine karşı çekişirler. Kazanan grup “Çürük elma!” diyerek oyunu bitirir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Oyunlardaki davranışlarınızın nasıl olması gerektiğini düşününüz. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Oyun oynarken her zaman kendi isteklerimizi kabul ettirmeliyiz. (✗)
  • Oyunun kurallarını önceden belirlemeliyiz. (✓)
  • Oyunlarımızı cadde, sokak gibi yerlerde oynamalıyız. (✗)
  • Oyun oynadığımız arkadaşlarımıza karşı saygılı davranmalıyız. (✓)
  • Oyun bittikten sonra eğer kaybetmişsek oyunu kazanan arkadaşlarımızı tebrik etmeliyiz. (✓)
  • Oyunu oynayan kişilere ebe denir. (✗)

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada gizlenen oyun adlarını bulup listeye yazınız.


Cevap :

  • Körebe (✓)
  • Seksek (✓)
  • Bezirgânbaşı
  • Yakan Top (✓)
  • Köşe Kapmaca (✓)
  • Ip Atlama (✓)
  • Saklambaç (✓)
  • Mendil Kapmaca (✓)
  • Yıldızlar

Soru : b. Listeye adlarını yazdığınız oyunlardan kurallarını bildiklerinizin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Körebe (✓)
  • Seksek (✓)
  • Bezirgânbaşı
  • Yakan Top (✓)
  • Köşe Kapmaca (✓)
  • Ip Atlama (✓)
  • Saklambaç (✓)
  • Mendil Kapmaca (✓)

Soru : c. Bu oyunlardan birini belirleyip teneffüste oynayınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 243 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki sayışmayı, görsellere uygun kelimeleri sırasıyla yazarak tamamlayınız.


Cevap :

SAYIŞMA
İğne battı,
Canımı yaktı.
Tombul kuş,
Arabaya koş.
Arabanın tekerleği,
İstanbul’un şekeri.
Hop hop altın top,
Bundan başka oyun yok.
(…)
Kiraz vakti geçti,
Eşim seni seçti.
Oyunun başı,
Şu kovadan su taşı.
Çeşmenin suyu acı,
Çeşme‘nin dibi delik,
Bana geldi ebelik.
Anonim
TSE Öncü Çocuk dergisi


Soru : b. Bu sayışmayı ezberleyerek oyunlarda ebeyi belirlemek için kullanınız.


Cevap : Arkadaşlarınızla oyunlar oynarken bu tekerlemeyi kullanabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 244 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Ayşegül, körebe oyununun kurallarını yönergeler hâlinde aşağıdaki gibi yazmıştır. İnceleyiniz.


Cevap :

Körebe Oyununun Kuralları

• Sayışma yoluyla ebe seçilir.
• Ebenin gözleri bir bezle bağlanır.
• Ebe belirlenen oyun alanı içinde diğer oyuncuları yakalamaya çalışır.
• Yakalanan oyuncu ebe olur.


Soru : b. Siz de aile bireylerinizden öğrendiğiniz oyunun kurallarını yönergeler hâlinde aşağıya yazınız. Oyunun adını yazmayı unutmayınız.


Cevap :

Örnek 1: Sek Sek Oyunu

  1. Yerin üzerine 1’den 9’a kadar sayılar yazılır.
  2. Oyuncu, sırayla tek tek sayıları atmaya başlar.
  3. Oyuncu, ilk sayıyı atıp geri dönmeden önce, diğer sayılara da sırayla atlayarak geçmeye çalışır.
  4. Eğer atlama sırasında oyuncu yanlış yere basarsa, sıra rakibine geçer.
  5. İlk önce bütün sayıları hatasız atlayan oyuncu oyunu kazanır.

Örnek 2: Yakan Top Oyunu

  1. Oyuncular iki gruba ayrılır.
  2. Bir grup “topu” alıp diğer grup üyelerine fırlatır.
  3. Topu yakalamayan oyuncu, diğer grup tarafından “yakalanmış” olur.
  4. Topu yakalayan grup, diğer gruptaki oyuncuları “etkilemeye” çalışır.
  5. Oyun, yakalanan oyuncuların kurtulması ya da rakip takımın tamamının yakalanmasıyla sona erer.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 245 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Altı arkadaş, görseldeki çarkta yer alan harfleri kullanarak anlamlı kelimeler oluşturdukları bir oyun oynuyorlar. Bu oyunda oluşturdukları bazı kelimeler listelerdeki gibidir. Bu kelimelerde yer alan her harf, çarkta karşılık gelen puan değerindedir. Buna göre oyuncuların oluşturdukları kelimelerle kaçar puan kazandıklarını örnekteki gibi hesaplayınız. Oyunu kimin kazandığını belirleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238-240-241-242-243-244-245-246 Cevapları”

Soru : b. Siz de aynı harfleri kullanarak arkadaşlarınızla bu oyunu oynayınız. Oyunda üç, dört, beş, altı harften oluşan kelimeler oluşturunuz. Oluşturduğunuz her kelime için puanınızı hesaplamayı unutmayınız.


Cevap : Sınıf arkadaşlarınızla yukarıda yer alan kurallara uyarak oyunu tekrarlayabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki örnek cümlenin yazımını inceleyiniz. Diğer cümleleri, örneğe benzer olarak soru cümlesine dönüştürünüz.


Cevap :

  • Buraya gelecek mi?
  • Erkenden yattı mı?
  • Kitabını okudun mu?
  • Seni gördü mü?

Soru : b. Gruplardaki kelimeler ile soru cümleleri yazınız.


oyun bizimle mısın oynayacak

Cevap : Bizimle oyun oynayacak mısın?


mi farklı ezberledin sayışmalar

Cevap : Sayışmaları farklı ezberledin mi?


miyiz bir oyun öğrenecek yeni

Cevap : Yeni bir oyun öğrenecek miyiz?


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa ülkemize ait pul örnekleri getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240-241-242-243-244-245-246 Cevapları”


 

Our Score

Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 Cevapları” ile birlikte “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere pulculuk hakkında bilgi vererek onların konuya olan ilgilerini artırmayı hedefler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise tüm ders kitabı boyunca öğrencilere yol gösterir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayıncılık” bölümleri, öğrencilerin metni doğru anlamaları ve verilen etkinlikleri başarıyla tamamlamaları için örnekler içerir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-248-249-250-251-252-253


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Biriktirdiğiniz herhangi bir eşya (pul, magnet, kalem, eski para gibi) var mı? Bu eşyaları nasıl biriktirmeye başladığınız, neden biriktirdiğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Evet, ben magnet biriktiriyorum. Her tatilde farklı yerlerden magnet alıyorum. Özellikle gittiğim şehirleri ya da ülkeleri hatırlatacak magnetler almak hoşuma gidiyor. Magnetler birikmeye başladıkça her birinin ayrı bir hatırası olduğunu düşünüp daha çok biriktiriyorum.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Koleksiyon” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap : Koleksiyon denince aklıma ilk olarak pul, eski para, kartpostal, oyuncak, kitap, takı, resimler ve magnetler geliyor. Bunlar, insanların biriktirdiği ve zamanla değer kazanan eşyalar.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

  1. Pul: Bir posta gönderisine eklenen, değeri belirten ve genellikle koleksiyon yapan kişiler için biriktirilen küçük etiket.
  2. Merak: Bilmediğiniz bir şey hakkında öğrenme isteği, ilgilenme.
  3. Dikkat: Bir şeye odaklanarak ilgilenme, konsantre olma durumu.
  4. Çaba: Bir şeyin yapılması için harcanan emek, gayret.
  5. Meslek: Bir kişinin yaptığı iş, genellikle eğitim veya deneyimle elde edilen alan.
  6. Hobi: Boş zamanlarda keyif alarak yapılan faaliyet veya uğraş.
  7. Dürtü: Bir şey yapma isteği, genellikle içsel bir güdü.
  8. Bütçe: Gelir ve giderlerin hesaplanarak bir plan haline getirilmesi.

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

  1. Pul: Posta gönderilerini süslemek için birçok renkli pul biriktiriyorum.
  2. Merak: Yeni yerler keşfetmeye olan merak beni seyahat etmeye teşvik ediyor.
  3. Dikkat: Kitap okurken dikkatimi tamamen okumaya veriyorum.
  4. Çaba: Bu projeyi tamamlamak için çok çaba sarf ettim.
  5. Meslek: Babamın mesleği doktorluktur.
  6. Hobi: Resim yapmak benim en sevdiğim hobimdir.
  7. Dürtü: İçimdeki dürtü, müzikle ilgilenmemi sağladı.
  8. Bütçe: Ailem, tatil için bir bütçe belirledi.

3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çocuklar nelerin koleksiyonunu yapıyorlarmış?


Cevap : Canan rozet, Ayhan kitap ayracı, Eylül dökülen yaprak, Ömer oyuncak araba, Duru ise bebek biriktiriyormuş.


2. Koleksiyonculuk nasıl başlarmış?


Cevap : Koleksiyonculuk, bir şeye ilgi duymakla başlarmış.


3. Koleksiyon yaparak nasıl biri olunurmuş?


Cevap : Koleksiyon yaparak daha dikkatli, meraklı, araştıran ve biriktirdiklerine özen gösteren biri olunurmuş.


4. Pul koleksiyonu yapmak bize neler kazandırırmış?


Cevap : Pul koleksiyonu yapmak, ilgi ve merak duyma dürtüsünü diri tutar, dikkatli ve sabırlı olmamızı sağlar, sakinleştirir, biriktirdiklerimize özen göstermeyi öğretir, bütçemizi planlamamıza yardımcı olur ve bize zevk almayı öğretir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, koleksiyonculuk ve pul koleksiyonu yapmanın faydalarıdır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

  1. Koleksiyonculuk ve Faydaları
  2. Pul Biriktirmenin Kazanımları
  3. Hobilerle İlgili Bilgi Edinme
  4. Koleksiyon Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

5. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre doğru olan açıklamaların başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Koleksiyonculuk bir şeye ilgi duymakla başlar.
  • Koleksiyonculuk, kişinin bütçesini planlamasını sağlar.
  • Koleksiyon yapan kişi, biriktirdiklerine özen gösterir.
  • Koleksiyon yapmak bir hobidir.
  • Pul ve benzeri nesneler biriktirmek geçici bir meraktır.
  • Pul koleksiyonu yaparak sakinleşen kişiler dikkatsizleşirler.
  • Özellikle pul biriktirmek pahalı bir hobidir.
  • Pul koleksiyonculuğu, çocukken yapılır.
  • Pul koleksiyonu yapmak isteyen çocuklar, bu konuda eğitim almalılar.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Bir pul koleksiyoncusu, koleksiyonundaki bazı pulları ait olduğu ülkelere göre aşağıdaki gibi tanıtmıştır.


Cevap : Saray Hindistan


Soru : b. Bu pullarda, ülkeyi tanıtan görsellere yer verildiğini fark etmiş olmalısınız. Buna göre ülkemize ait pullarda hangi görsellere yer verilebileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Ülkemize ait pullarda, Türkiye’nin tarihî, kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtan görseller yer verilebilir. Örneğin:

  1. Tarihi Yapılar: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Efes Antik Kenti gibi önemli tarihi yapılar.
  2. Doğal Güzellikler: Kapadokya’nın peri bacaları, Pamukkale travertenleri, Karadeniz’in yeşil doğası.
  3. Türk Kültürü ve Sanat: Geleneksel Türk halıları, Türk mutfağına ait yemekler, el sanatları.
  4. Famous Turkish Landmarks: Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Şehitlikleri.
  5. Türk Hayvanları ve Bitkileri: Van Kedisi, kaz dağları, Türkiye’ye özgü çiçekler.

Soru : c. Ülkemize ait bulduğunuz pulları sınıf panosuna asınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240-241-242-243-244-245-246 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki nesnelerden koleksiyonunu yapmak istediklerinizi işaretleyiniz. Neden koleksiyonunu yapmak için bu nesneleri tercih ettiğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği kendi zevkinize ve ilgi alanınıza göre yapmanız gerekmektedir.


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.


Cevap :

Meraklı bizi o konuda bilgi toplamaya iter.
• Koleksiyon yaparak daha sabırlı, araştıran biri oluruz.
• Pul koleksiyonu yapmak bizi dikkatli ve meraklı olmaya yöneltir.
• Pul koleksiyonu yapmak pahalı bir hobi değildir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

• Koleksiyon yapıyor musun?
• Benim düğme, eski para, kalem, pul ve peçete koleksiyonum var.
• Ayy, peçete koleksiyonumun üzerine süt döküldü!
• Babam tespih, annem magnet, ablam deniz kabuğu biriktiriyor.


10. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Güz geldi, havalar soğumaya başladı. = Sonbahar
Dün rüyamda seni gördüm. = Hayal
Tahtaya birkaç sözcük yazdı.  = Kelime
Öğrenciler sırayla adlarını söylediler. = İsim
Kar yağınca teneffüsü derslikte geçirdik. = Sınıf


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evde ailenizle birlikte oynadığınız bir oyunun kurallarını öğreniniz.


Cevap :

Saklambaç Kurallar: Bir kişi ebe olur ve diğerleri saklanır. Ebe gözlerini kapatıp saymaya başlar, diğer oyuncular ise saklanacak bir yer bulur. Ebe 10’a kadar sayar ve sonra aramaya başlar. Saklanan kişiler, ebeye yakalanmadan başlangıç noktasına ulaşmaya çalışır.

Dama Kurallar: Dama oyununda her oyuncu sırayla taşlarını hareket ettirir. Amaç, rakibin taşlarını almak veya rakibin taşlarını hareket ettirememesini sağlamaktır. Taşlar sadece çapraz olarak ilerler ve bir taş, rakibin taşını atlamalı ve almalıdır.



 

Our Score
error: Content is protected !!