Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254, 255, 256, 257, 258 Cevapları” içerisinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere şenliklerin ve kutlamaların anlatıldığı bir metinle birlikte etkinlikler sunar. Bu etkinliklerde, öğrencilere evdeki şenliklere dair sorular ve görevler verilerek, metni daha iyi anlamaları sağlanır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” öğrencilerin metinle ilgili tüm soruları doğru şekilde çözmelerine yardımcı olur. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 İlke Yayıncılık” sayfalarında verilen etkinlikler, öğrencilere pratik yapma imkanı sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Aile bireylerinizle nasıl zaman geçiriyorsunuz? Ailenizle hangi etkinlikleri gerçekleştiriyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Ailemle birlikte genellikle oyunlar oynarız, film izleriz ya da birlikte yemek yaparız. Haftada bir kez pikniğe gitmek ya da parka çıkmak da keyifli aktivitelerimizden biridir. Ayrıca, birlikte kitap okur veya sohbet ederiz. Bu etkinlikler, birbirimizle vakit geçirmemizi ve daha yakın ilişkiler kurmamızı sağlıyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda anlamları verilen kelimeleri metinden bulup eşleştirmelere uygun kutucuklara yazınız.


Cevap :

Hayale dayanan, insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların yaşadığı olağanüstü olayları anlatan düzyazı türü: Masal

Kısa ve özlü anlatımı olan, düşündürücü ve güldürücü hikâyecik: Fıkra

Farklı duygular uyandıran uyumlu, ezgili insan sesleri dizisi: Şarkı


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Televizyonu kapatınca ne olmuş?


Cevap : Televizyonu kapatınca, evde dört kişiyle birlikte daha fazla eğlenceli zaman geçirilmiş, şenlikli bir ortam oluşmuş.


2. Metindeki aile kimlerden oluşuyormuş?


Cevap : Metindeki aile, baba, annem, ağabey ve çocuklardan oluşuyormuş.


3. Çocuk kimden kendisine masal anlatmasını istemiş?


Cevap : Çocuk, babasından masal anlatmasını istemiş.


4. Fıkra anlatan aile bireyi kimmiş?


Cevap : Fıkra anlatan aile bireyi ağabeymiş.


5. Şarkı söyleyen aile bireyi kimmiş?


Cevap : Şarkı söyleyen aile bireyi annemmiş.


6. Kitap okuyan aile bireyleri hangileriymiş?


Cevap : Kitap okuyan aile bireyleri, her birimizmiş (baba, anne, ağabey ve çocuk).


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin Konusu: Cevap: Metin, televizyonu kapatıp, ailenin birlikte vakit geçirdiği zamanın ne kadar eğlenceli ve şenlikli olacağını anlatıyor. Aile bireyleri masal, fıkra anlatıyor, şarkı söylüyor ve kitaplar okuyarak vakit geçiriyorlar.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

  1. Aile ile Eğlenceli Zaman
  2. Televizyon Yok, Eğlence Var!
  3. Bir Aile Şenliği
  4. Aile Bireyleriyle Keyifli Anlar

4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki tekerlemeyi, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.


Cevap :

Ben bağda üzüm bekler, derede odun yüklerken.
Bir varmış bir yokmuş, Masalın yalanı mı olurmuş?
Oyalan bu yalan, filyuttu bir yılan.
Eee, bu damı yalandır ken sabahleyin erken.
Keçiler koyunları tıraş ederken, çıkmış bir yaşlık kadın ortaya.
Bir laf etmiş, bir laf etmiş.
Bakalım ne laf etmiş.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki tablolara belirtilen harflerle başlayan insan, şehir, hayvan, sebze, meyve, eşya adları yazınız. Belirtilen harfle başlayan bir ad bulamazsanız yerine örnekteki noktalama işaretini koyunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 Cevapları”

Soru : b. Yazdığınız her doğru ad için kendinize 5 puan verip toplam puanınızı belirleyiniz. Toplam puanınızı arkadaşlarınızınkilerle karşılaştırınız.


Cevap : Bu kısmı arkadaşlarınızla değerlendirmeniz gerekmektedir.


Soru :c. Tablolara yazdığınız adlardan hangilerinin ilk harfinin büyük olması gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Tablolarda yazdığınız adlardan bazıları özel isimdir ve bu yüzden ilk harfinin büyük olması gerekir. Özel isimler, bir kişi adı, şehir adı, hayvan adı, vb. belirli bir varlığı ifade eder.

İlk harfi büyük olması gereken adlar şunlardır:

  1. İnsan Adları:
    • Selin
    • Elif
    • Yılmaz
    • Mehmet
    • İsmail
      (Bunlar özel isim olduğu için ilk harfleri büyük olmalıdır.)
  2. Şehir Adları:
    • Samsun
    • Edirne
    • İstanbul
      (Bunlar da özel isimdir, bu yüzden ilk harfleri büyük yazılmalıdır.)

Geri kalan kelimeler (hayvan, sebze, meyve ve eşya adları) özel isim olmadıkları için ilk harfleri küçük yazılabilir, ancak cümlede başta yer alıyorsa veya özel bir vurgu yapılacaksa, bu adların da ilk harfleri büyük olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda kuralları açıklanan oyunu sesli olarak okuyup arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

Oyunun adı: Telgraf
Oyunun kuralları: Örnekteki gibi bir kelime belirlenir.
Örnek kelime: KAYA

Her oyuncu, belirlenen kelimedeki harflerle başlayan kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı bir cümle yazar.

Örnek cümle: Kerem, annesine yufka aldı. Anlamlı ve kurallı bir cümle yazamayan ya da yanlış harf kullanan oyuncu elenir.


7. ETKİNLİK 


Soru : Evde ailenizle birlikte oynayabileceğiniz bir oyun belirleyiniz. Oyunun adını ve kurallarını aşağıya yazınız.


Cevap :

1. Oyunun Adı: Seksek Kurallar:

  1. Oyun için seksek tahtası çizilir. Tahta genellikle 1’den 8’e kadar numaralandırılmış 8 kareden oluşur.
  2. Oyuncu sırayla tek ayakla seksek tahtasına atlar.
  3. Atlamadan önce “taş” adı verilen bir küçük nesne, tahtanın üzerine tek tek atılır.
  4. Oyuncu, taşı atıp tahta üzerine adım atarken taşa basmamaya özen gösterir.
  5. Oyuncu tüm karelere tek ayakla sırasıyla atladıktan sonra, sonuncu karede durarak taşı almak zorundadır.
  6. Tüm oyuncular sırasıyla oyunu oynar. En hızlı şekilde tamamlayan kişi kazanır.

2. Oyunun Adı: Hazine Avı Kurallar:

  1. Evin farklı yerlerine küçük nesneler (boncuk, oyuncak, kağıt parçası gibi) saklanır.
  2. Bir kişi “hazineyi” saklayan olur, diğer oyuncular ise hazineleri bulmaya çalışır.
  3. Hazineler hakkında ipuçları verilir. Örneğin, “Hazine, mutfakta bir yerde” ya da “Banyoda yüksek bir yerde” gibi.
  4. Oyuncular verilen ipuçları ile evin içinde koşarak hazineleri ararlar.
  5. İlk olarak en çok hazineyi bulan oyuncu kazanır.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Arkadaşınıza sormak üzere bilmeceler öğreniniz.


Cevap :

Sürekli gider ama hiç bir yere ulaşmaz, nedir? Cevap: Zaman

Dört ayağı var, ama yürüyemez. Nedir? Cevap: Masa

İçinde suyu tutar, ama suyu içemez. Nedir? Cevap: Sürahi



 

Our Score

Sürpriz Bilmece Günü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sürpriz Bilmece Günü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263, 264


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sürpriz Bilmece Günü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 259, 260, 261, 262, 263, 264 Cevapları” metni, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Sürpriz Bilmece Günü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” kapsamında verilen bilmece etkinliklerinin doğru cevaplarını içermektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263-264 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile öğrenciler, bu etkinlikleri doğru ve etkin bir şekilde çözebilirler. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263-264 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin dinleme ve düşünme becerilerini geliştirmeye yöneliktir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263-264


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap :

Sürekli gider ama hiç bir yere ulaşmaz, nedir? Cevap: Zaman

Dört ayağı var, ama yürüyemez. Nedir? Cevap: Masa

İçinde suyu tutar, ama suyu içemez. Nedir? Cevap: Sürahi


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Bu kelimeleri bularak ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • r i e l k = kiler
  • e i m k a n = makine
  • c b e e i l m = bilmece 
  • z d o b b a u l ı = buzdolabı
  • z n i h e a = hazine
  • r z s r ü i p = sürpriz

Soru : b. Bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz. Kelimelerin anlamlarına uygun olarak kullanacağız birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

Kiler: Yiyeceklerin saklandığı oda.

Cümle: Kilerde zeytin var.

Makine: İş yapmaya yarayan alet.

Cümle: Makine çalışıyor.

Bilmece: Cevabı tahmin edilen soru.

Cümle: Bilmece soruyorum.

Buzdolabı: Yiyecekleri soğutan cihaz.

Cümle: Buzdolabı soğuk.

Hazine: Değerli eşyaların saklandığı yer.

Cümle: Hazineyi bulduk.

Sürpriz: Beklenmedik hoş olay.

Cümle: Sürpriz yaptık.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metni bir kez daha dinleyiniz. Metindeki bilmecelerin cevaplarına ait görsellerin kutucuklarını “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263-264 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, bilmecelerin ne kadar eğlenceli olduğudur.


b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı başlıklar yazınız. 


Cevap : Bilmece Yarışı


c. Olayların oluş sırasına göre metni anlatınız. 


Cevap :

  • Zeynep yatağından zıplayarak, kardeşi Bartu’yu uyandırır.
  • Bartu’nun doğum günü olduğu için yastığının altında bilmece vardır.
  • Zeynep ile Bartu bilmeceleri çözmeye başladılar.
  • Ardından tüm bilmeceleri çözerek bahçede ki doğum günü sürprizine ulaştılar.

4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları arkadaşlarınızla konuşarak metne göre cevaplayınız.


1. O gün kimin doğum günüymüş?


Cevap : Bartu’nun doğum günüymüş


2. Anneleri, doğum günlerinde Zeynep ve Bartu için ne yaparmış?


Cevap : Bilmeceler hazırlamış.


3. İlk bilmece neredeymiş?


Cevap : Bartu’nun yastığının altındaymış.


4. İlk bilmeceyi kim okumuş?


Cevap : Zeynep okumuş.


5. İlk bilmecenin cevabını kim bulmuş?


Cevap : Zeynep bulmuş.


6. Son bilmeceyi kim okumuş?


Cevap : Bartu okumuş.


7. Son bilmecenin cevabını bulan iki kardeş ne yapmış?


Cevap : Bahçede ki sürprize doğru koşmuşlar.


8. Zeynep ve Bartu’yu bekleyen sürpriz neymiş?


Cevap : Bartu’nun doğum günü sürprizi ve arkadaşları.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki bilmeceleri, cevaplarına uygun görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

Gökte durur, paslanmaz. Suya düşer, ıslanmaz. : Bulut

Bir ufacık fıçıcık, İçi dolu turşucuk. : Limon

İki camlı pencere, Bakıp durur her gece. : Göz

Gökte gördüm bir köprü, Rengi var yedi türlü. : Gökkuşağı

Bacaklarım uzun ve ince, Göçüp giderim güz gelince. : Leylek

Benim adım iki hece, Çalışırım gündüz gece. : Saat

Baldan tatlı, baltadan ağır. Elde tutulmaz, çarşıda satılmaz. : Uyku

Mendile konulmaz, tadına doyulmaz. : Gözlük


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.


 

Cevap :

yatagından bagırdı heyecanla fırlayarak Zeynep

Cümle: Zeynep, yatağından heyecanla fırlayarak bağırdı.

eli temizlenirler mis onun kokar degince gibi

Cümle: Onun eli temizlenir, kokar gibi degince.

Bartu’nun oldugunu Zeynep haklı düsündü

Cümle: Zeynep, Bartu’nun olduğunu haklı düşündü.

hazine güzel bu en olmalıydı

Cümle: Bu hazine en güzel olmalıydı.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metinde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Öğretmen:
Çocuklar, bilmeceleri sever misiniz?

Şule:
Elbette severiz! Bize bilmece mi soracaksınız?

Öğretmen:
Hayır. Sizlerden bildiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sormanızı isteyeceğim.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 264 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Metinlerin evi A Sitesi’nde, Ayşelerin evi ise D Sitesi’ndedir. Bu sitelerin konumları krokideki gibidir. Buna göre krokiyle ilgili aşağıdaki açıklamaların doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Metinlerin sitesi, Vatan Caddesi üzerindedir.
  • (Yanlış) A Sitesi ile ortaokulun arasından Okul Sokak vardır.
  • (Yanlış) Devlet Sokak, Ayşelerin sitesine yakındır.
  • (Doğru) B Parkı, Ayşelerin evinin yakınındadır.
  • (Yanlış) Ortaokul, Ayşelerin sitesinin karşısındadır.
  • (Doğru) Stadyum, Metinlerin sitesinin arkasındadır.
  • (Doğru) Belediye, stadyum ile B Parkı’nın arasındadır.
  • (Yanlış) Şehir Caddesi, AVM ile B Parkı arasındadır.
  • (Yanlış) Ayşelerin sitesinin önünden Millet Sokak geçer.
  • (Doğru) Pastane, AVM’ye yani alışveriş merkezine yakındır.


 

Our Score

Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 265, 266, 267


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265, 266, 267 Cevapları” içerisinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere metnin anlamını derinlemesine kavrayabilmeleri için yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayınları”

Bu sorulara ve etkinliklere doğru yanıtları almak için “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” büyük bir rehberlik sağlar. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin hem okuma hem de sorgulama yeteneklerini geliştirecek şekilde hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267


BU ADİL DEĞİL!

“Bu adil değil! Bu adil değil!” diye söylenip duruyordu Pikolo. Arkadaşı Leon ile dışarıda top oynamaya bayılırdı. Fakat Leon o gün dışarı çıkamamıştı. Gizlice bir kutu çikolata yediğinden cezalıydı.
Pikolo, birdenbire salona doğru hızla koştu ve babasının önünde durup inatçı inatçı bağırmaya başladı:
— Bu adil değil! Bu adil değil!
Babası şaşırarak sordu:
— Hımmm, adil olmayan ne Pikolo?
— Hiçbir şey, hiçbir şey adil değil!
— Ne mesela?
— Tek başıma sokağa çıkıp top oynamaya iznim yok. Bu adil değil! Koca bir kutu çikolata yemeye iznim yok. Bu adil değil! Geceleri televizyon seyretmeye iznim yok. Bu adi! değil!


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları


— Peki, bunlara neden iznin olmadığını biliyor musun?
— Ben sıkıntıdan patlayayım diye!
Babası, üzülerek derin bir nefes aldı:
— Yani annen ve benim, senin canını sıkmayı kafamıza koyduğumuzu mu düşünüyorsun?
Babası böyle söyleyince Pikolo biraz düşündü. Yüzüne gülümseme geldi. Annesinin ve babasının, onun canını sıkmayı hiç istemediğini çok iyi biliyordu.
— Düşün bakalım, dedi babası. Bütün çikolataları yiyip bütün gece televizyon seyretsen ne olurdu?
— Belki hasta olurdum. Evet ama en azından mutlu bir hasta olurdum. (…)
— Bir yetişkin kendi kararlarını kendi verebilir. Sana gelince, sen daha bir çocuksun ve ebeveyn olarak bizim görevimiz seni korumak. Senin hastalanmanı istemeyiz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları


“Neden peki?” diye homurdandı Pikolo.
— Çünkü seni seviyoruz Pikolocuğum. (…) Tek başına karar veremeyeceğin şeyler var. Bu nedenle gözetim altında olmadan sokağa top oynamaya çıkmanı istemiyoruz çünkü bir araba sana çarpabilir. Bütün gece televizyon seyretmeni istemiyoruz çünkü ertesi gün okulda uyuklayıp derslerinde hiçbir şey öğrenemeyebilirsin. (…)
Pikolo’nun aklında hâlâ sorular vardı:
— Peki ya büyüdüğümde, hepsini yapmaya iznim olacak mı?
— Hayır Pikolo, bir yetişkinin bile her şeyi yapmaya izni yoktur, diyerek yanıtladı annesi. (…)
— Büyüdüğümüzde neden her istediğimizi yapamıyoruz?
— Çünkü bu dünyada tek başımıza yaşamıyoruz. Gece yarısı sokak ortasında gürültü yapmaya hakkımız yok çünkü uyuyan insanlar olabilir. Yollarda deli gibi araba kullanmaya hakkımız yok çünkü bir kazaya neden olabiliriz. (…)
— Evet ama hâlâ bir sorum var: Bir yetişkinin küçük oğluyla top oynamaya izni var mı?
— Elbette, dedi babası gülerek.
— Bu yetişkin, Pikolo’nun babasıysa bile mi?
Bu sefer babası anladı:
— Topunu getir bakalım, birlikte sahaya gidip maç yapalım.
— Oooo, dedi Pikolo. İşte istediğim bu! İşte adil olan bu, işte bu!

Michel PIQUEMAL (Mişel PİKUMIL),
Thomas BAAS (Tomıs BES)
Bu Adil Değil!
çev.: Selin ÇAKAR
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 268, 269, 270, 271, 272


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268, 269, 270, 271, 272 Cevapları” içinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları” etkinliklerine doğru cevaplar, öğrencilerin konuya dair bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olacaktır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları”

Bu sorulara ve etkinliklere yönelik yanıtları “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile bulabilirsiniz. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin becerilerini geliştirmeye yönelik olarak düzenlenmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272


7. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


OYUN HAKKI

Şu elimde tuttuğum rüzgârgülü, anlatmaya yetiyor her şeyi. Bak şimdi bir rüzgâr çıkacak ve fır fır nasıl da dönmeye başlayacak. Renkler birbirine karışacak ve ben uçup gideceğim o rüzgârın peşine takılıp. (…)

Durma, sokağa çık benimle! Seksek oynayalım, ip atlayalım, çember çevirelim. Parmağımıza uçuç böceği konsun. Kibrit kutularından yaptığımız trenler çuf çuflasın. Ceviz kabuklarından yaptığımız gemiler macera için hazırlansın! Çocuğum ben! Her şeyi oyuna çevirmenin gizli kahramanıyım! Oyun oynama hakkım var. Şimdi ve daima… (…)

Sinan MENEKŞECİ
Sevgi Bir Kuş dergisi
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazar elinde ne tutuyormuş?


Cevap : Yazar elinde rüzgârgülü tutuyormuş.


2. Yazar, sokağa çıkınca hangi oyunları oynamak istiyormuş?.


Cevap : Yazar, sokağa çıkınca seksek, ip atlama, çember çevirmeyi, parmağına uçuç böceği konmasını ve kibrit kutularından tren yapıp çuf çuflatmayı istemiş.


3. Yazar, nasıl gizli kahraman oluyormuş?


Cevap : Yazar, her şeyi oyuna çevirmenin gizli kahramanı oluyormuş.


4. Metnin konusu nedir?


Cevap : Metnin konusu, oyun oynamanın ve çocukluğun ne kadar değerli ve özgür bir hak olduğuna dair bir anlatımdır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları


C. Aşağıdaki cümleleri uygun soru ekleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Okuldan eve kadar yürüdün mü?
  2. Sorunun cevabını biliyor musun?
  3. Neden kızdığını ona sordun mu?
  4. Matematik ödevini bitirdin mi?
  5. Pazardan portakal almış mısın?
  6. Yarın akşam bize gelecek misin?

Ç. Yazım kurallarıyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Cümleye küçük harfle başlanır.
    (Doğru) Cümleye büyük harfle başlanır.
  • (Doğru) Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
  • (Yanlış) Sokak, cadde adları küçük harfle yazılır.
    (Doğru) Sokak, cadde adları büyük harfle yazılır.
  • (Doğru) Hayvanlara verilen özel adların ilk harfi büyük yazılır.
  • (Doğru) Cümleye soru anlamı katan “mı, mi, mu, mü” ekleri ayrı yazılır.
  • (Yanlış) Şiirlerde dizelerin ilk harfi küçük yazılır.
    (Doğru) Şiirlerde dizelerin ilk harfi büyük yazılır.
  • (Doğru) Kişi adlarının, soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Çalışma doğru olarak tamamlandığında tablonun nasıl görüneceğini işaretleyiniz.


Cevap : 3. kutucuğu işaretleyiniz.


2. Sonunda soru işareti kullanılacak olan cümleleri işaretleyiniz.


Cevap : O çocuğu sen de tanıyor musun


3. Ali’nin kurallarını açıkladığı oyun ilgimizi çekti.

Yukarıdaki cümlede sembollerin yerine kullanılmayacak olan noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap : virgül


4. Yukarıdaki cümledeki bazı kutucuklarda aynı noktalama işareti kullanılmalıdır. Bu kutucukların hangileri olduğunu işaretleyiniz.


Cevap : 1 ve 2


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları


5. Sonuna diğerlerinde farklı bir noktalama işaretinin koyulacağı cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : Birlikte parka gidelim mi ?


E. Aşağıda bazı kelimelerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu anlamları, ifade ettiği kelimelere ait görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

1. İki yanına deri geçirilerek yapılan, tokmak ve değnek ile çalınan çalgı. = Davul
2. Tekerlekleri pedal aracılığıyla ayakla döndürülen motorsuz araç. = Bisiklet
3. Çevresine ip sarılıp birden yere atılarak döndürülen ucu sivri oyuncak. = Topaç


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları


F. Aşağıdaki bilmeceleri, uygun görsellerin kutucuğunu “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Hayvanlarla ilgili bir belgesel izleyiniz. Belgeselden edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.


Cevap :

Belgeselden edindiğim bazı bilgiler şunlardır:

  1. Aslanlar, Afrika savanalarında yaşayan büyük kedilerdir. Dişiler grubu yönetirken, erkek aslanlar genellikle savunma görevini üstlenir. Aslanların güçlü çeneleri ve dişleri vardır, bu da onları etkili avcılar yapar.
  2. Zebralar, siyah-beyaz çizgileriyle tanınır. Her zebranın çizgileri benzersizdir, tıpkı insan parmak izleri gibi. Bu çizgiler, onların savanada kamufle olmasına ve sineklerin onlardan uzak durmasına yardımcı olur.
  3. Filler, yeryüzündeki en büyük kara hayvanlarıdır. Uzun hortumlarıyla su içebilir, ağaçlardan meyve toplayabilir ve çok güçlüdürler. Filler, oldukça sosyal hayvanlar olup, gruplar halinde yaşarlar.
  4. Penguenler, Antarktika’da yaşayan, uçamayan kuşlardır. Suda mükemmel yüzücülerdir ve balık avlama konusunda çok yeteneklidirler. Penguenler, koloniler halinde yaşar ve soğuk iklimde birbirlerini ısıtarak hayatta kalırlar.
  5. Kutup Ayıları, soğuk kutup bölgelerinde yaşar ve ince tüyleri ile kalın bir yağ tabakası sayesinde soğuktan korunurlar. Kutup ayıları, kutup denizlerinde balina ve fok gibi büyük deniz hayvanlarını avlarlar.

Soru : Sınıfa, farklı hayvanlara ait görseller getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları”


 

Our Score

Hayvanlarla ilgili bir belgesel izleyiniz. Belgeselden edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Hayvanlarla ilgili bir belgesel izleyiniz. Belgeselden edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Belgeselden edindiğim bazı bilgiler şunlardır:

  1. Aslanlar, Afrika savanalarında yaşayan büyük kedilerdir. Dişiler grubu yönetirken, erkek aslanlar genellikle savunma görevini üstlenir. Aslanların güçlü çeneleri ve dişleri vardır, bu da onları etkili avcılar yapar.
  2. Zebralar, siyah-beyaz çizgileriyle tanınır. Her zebranın çizgileri benzersizdir, tıpkı insan parmak izleri gibi. Bu çizgiler, onların savanada kamufle olmasına ve sineklerin onlardan uzak durmasına yardımcı olur.
  3. Filler, yeryüzündeki en büyük kara hayvanlarıdır. Uzun hortumlarıyla su içebilir, ağaçlardan meyve toplayabilir ve çok güçlüdürler. Filler, oldukça sosyal hayvanlar olup, gruplar halinde yaşarlar.
  4. Penguenler, Antarktika’da yaşayan, uçamayan kuşlardır. Suda mükemmel yüzücülerdir ve balık avlama konusunda çok yeteneklidirler. Penguenler, koloniler halinde yaşar ve soğuk iklimde birbirlerini ısıtarak hayatta kalırlar.
  5. Kutup Ayıları, soğuk kutup bölgelerinde yaşar ve ince tüyleri ile kalın bir yağ tabakası sayesinde soğuktan korunurlar. Kutup ayıları, kutup denizlerinde balina ve fok gibi büyük deniz hayvanlarını avlarlar.


 

Our Score

Evde ailenizle birlikte oynayabileceğiniz bir oyun belirleyiniz. Oyunun adını ve kurallarını aşağıya yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Evde ailenizle birlikte oynayabileceğiniz bir oyun belirleyiniz. Oyunun adını ve kurallarını aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

1. Oyunun Adı: Seksek Kurallar:

  1. Oyun için seksek tahtası çizilir. Tahta genellikle 1’den 8’e kadar numaralandırılmış 8 kareden oluşur.
  2. Oyuncu sırayla tek ayakla seksek tahtasına atlar.
  3. Atlamadan önce “taş” adı verilen bir küçük nesne, tahtanın üzerine tek tek atılır.
  4. Oyuncu, taşı atıp tahta üzerine adım atarken taşa basmamaya özen gösterir.
  5. Oyuncu tüm karelere tek ayakla sırasıyla atladıktan sonra, sonuncu karede durarak taşı almak zorundadır.
  6. Tüm oyuncular sırasıyla oyunu oynar. En hızlı şekilde tamamlayan kişi kazanır.

2. Oyunun Adı: Hazine Avı Kurallar:

  1. Evin farklı yerlerine küçük nesneler (boncuk, oyuncak, kağıt parçası gibi) saklanır.
  2. Bir kişi “hazineyi” saklayan olur, diğer oyuncular ise hazineleri bulmaya çalışır.
  3. Hazineler hakkında ipuçları verilir. Örneğin, “Hazine, mutfakta bir yerde” ya da “Banyoda yüksek bir yerde” gibi.
  4. Oyuncular verilen ipuçları ile evin içinde koşarak hazineleri ararlar.
  5. İlk olarak en çok hazineyi bulan oyuncu kazanır.


 

Our Score

Aile bireylerinizle nasıl zaman geçiriyorsunuz? Ailenizle hangi etkinlikleri gerçekleştiriyorsunuz? Açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Aile bireylerinizle nasıl zaman geçiriyorsunuz? Ailenizle hangi etkinlikleri gerçekleştiriyorsunuz? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Ailemle birlikte genellikle oyunlar oynarız, film izleriz ya da birlikte yemek yaparız. Haftada bir kez pikniğe gitmek ya da parka çıkmak da keyifli aktivitelerimizden biridir. Ayrıca, birlikte kitap okur veya sohbet ederiz. Bu etkinlikler, birbirimizle vakit geçirmemizi ve daha yakın ilişkiler kurmamızı sağlıyor.



 

Our Score

Evde ailenizle birlikte oynadığınız bir oyunun kurallarını öğreniniz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Evde ailenizle birlikte oynadığınız bir oyunun kurallarını öğreniniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Saklambaç Kurallar: Bir kişi ebe olur ve diğerleri saklanır. Ebe gözlerini kapatıp saymaya başlar, diğer oyuncular ise saklanacak bir yer bulur. Ebe 10’a kadar sayar ve sonra aramaya başlar. Saklanan kişiler, ebeye yakalanmadan başlangıç noktasına ulaşmaya çalışır.

Dama Kurallar: Dama oyununda her oyuncu sırayla taşlarını hareket ettirir. Amaç, rakibin taşlarını almak veya rakibin taşlarını hareket ettirememesini sağlamaktır. Taşlar sadece çapraz olarak ilerler ve bir taş, rakibin taşını atlamalı ve almalıdır.



 

Our Score
error: Content is protected !!