2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 39-40-41-42-43-44-45-46 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin oyun ve oyuncak kültürünü tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46


Soru : Geçmişte oynanan oyuncakların müzedeki görsellerini inceleyiniz. Günümüzdeki oyuncaklarla bu oyuncakların benzerlik ve farklılıklarını anlatınız.


Cevap :   Geçmiş ve Günümüz Oyuncakları: Geçmişte oynanan oyuncaklar genellikle ahşap veya basit malzemelerden yapılmıştı. Günümüzde ise oyuncaklar daha çok plastik ve elektronik aletlerden oluşuyor. Benzer yönleri, her iki dönemde de çocukların eğlenmesini ve hayal gücünü geliştirmesini sağlamalarıdır. Farklı yönleri ise günümüz oyuncaklarının daha fazla ses, ışık ve hareket özelliklerine sahip olmasıdır.


Soru : Oyuncak Müzesi’nde neler gördünüz? Dikkatinizi çeken oyuncakları anlatınız.


Cevap Oyuncak Müzesi Ziyareti: Oyuncak Müzesi’nde pek çok eski oyuncak gördüm; özellikle tahta arabalar ve bebekler dikkatimi çekti. Ayrıca mekanik oyuncaklar ve küçük el yapımı kuklalar çok ilginçti. Bu oyuncakların basit ama yaratıcı olduğunu fark ettim. Geçmişte çocukların ne kadar eğlendiğini hayal etmek çok keyifliydi. Özellikle el yapımı ahşap tren seti benim ilgimi en çok çeken oyuncaktı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 40 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metindeki olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’ni ziyaret etmek ve müzedeki oyuncakları tanıtmaktır. Olaylar ise Lokum’un müzeyi gezmesi, farklı ülkelerden oyuncaklar ve maketleri incelemesi, ailesinin eski oyuncaklara duygusal yaklaşımı ve masal atölyesine katılması şeklinde ilerliyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’nin gezilmesi, müzedeki oyuncakların tanıtılması ve yaşanan duygulardır. Okuma öncesi yaptığım tahminle metnin konusu uyumludur; çünkü tahminimde müze gezisinin yapılacağını, oyuncakların gösterileceğini ve aile bireylerinin duygu ve düşüncelerinin anlatılacağını öngörmüştüm.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :

Müze kelimesi

Sözlük Anlamı: Sanat, tarih veya bilimle ilgili değerli eserlerin sergilendiği yer
Cümlem: Hafta sonu tarihi eserleri görmek için müzeye gittik.

Dekorasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir mekanın estetik ve görsel açıdan düzenlenmesi, süslenmesi
Cümlem: Odanın dekorasyonunu yenileyerek daha renkli ve ferah hâle getirdik.


Soru : Metni kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : Metinde, Lokum adındaki bir çocuğun Gaziantep Oyuncak Müzesi’ni gezmesi anlatılmaktadır. Müzenin bir bölümü mağara şeklinde tasarlanmış olup, içinde hem el yapımı hem de fabrika üretimi birçok oyuncak sergilenmektedir. Dünya çocuklarının tanıtıldığı bölümde farklı ülkelerin kıyafetleri ve kültürleri gösterilmektedir. Lokum, özellikle Meksika’nın renkli kıyafetlerini çok beğenmiştir. Annesi dekoratif oyuncaklara, babası ise kendi çocukluğunu hatırlatan oyuncaklara ilgi göstermiştir. Lokum ayrıca masal atölyesine katılarak kendini masal dünyasında hissetmiş ve bu gezi, ona oyuncaklara farklı bir bakış açısı kazandırmıştır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : Metinde anlatılan müzede en beğendiğiniz bölüm neresidir? En ilginç bulduğunuz oyuncak nedir? Anlatınız.


Cevap : Müzede en çok ilgimi çeken bölüm, Dünya Çocukları bölümüydü; çünkü farklı ülkelerin kıyafetlerini görmek çok keyifliydi. En ilginç bulduğum oyuncaklar ise dekoratif oyuncaklardı, çünkü hem farklı hem de çok dikkat çekiciydiler.

Soru : Cümlelerde uygun yerlere kısa çizgi koyunuz.


Cevap

Merhaba sevgili arkadaşım, bu ay Gaziantep Oyuncak Mü(-)
zesi’ni ziyaret ettim. Bu müzede el ve fabrika yapımı altı yüze ya(-)
kın oyuncak bulunuyormuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44 Cevapları


Soru : Bir müze tasarladığınızı ve bu müzede oyuncaklarınızı sergilediğinizi düşününüz. Tasarladığınız müzenin ve sergilediğiniz oyuncakların görselini çizip boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


Soru : Çizdiğiniz müzeyi ve sergilediğiniz oyuncakları arkadaşlarınıza anlatmak için bir konuşma planı hazırlayınız.


Cevap :

KONUŞMA PLANIM
Tarih: 28/09/2025
Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım
Konuşmacı: [Adınız]
Konuşma Süresi: 5 dakika
Konuşma Konusu: Çizdiğim müze ve sergilediğim oyuncakların tanıtımı
Anahtar Sözcükler: müze, oyuncak, sergi, el yapımı, dekoratif, eğlence, kültür


Soru : Hazırladığınız plana uygun olarak konuşmanızı yapınız.


Cevap :

Merhaba arkadaşlar,

Ben [Adınız]. Bugün sizlere çizdiğim müzeyi ve sergilediğim oyuncakları tanıtacağım. Müzem geniş ve renkli bir alana sahip; içinde hem el yapımı hem de dekoratif oyuncaklar bulunuyor. Oyuncakların bazıları geçmişten günümüze gelen eski modeller, bazıları ise modern ve yaratıcı tasarımlardan oluşuyor. Sergimde, farklı ülkelerden gelen oyuncakları da görebilirsiniz. Özellikle renkli ve ilginç tasarımlı oyuncaklar dikkat çekiyor. Bu müze sayesinde hem eğlenceli vakit geçiriyor hem de farklı kültürleri tanımış oluyorsunuz.

Teşekkür ederim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


Soru : Bez bebekle ilgili istenen bilgileri tahmin edip tanıtım kartını doldurunuz. Karttaki bilgilere göre bez bebeği arkadaşlarınıza tanıtınız.


Cevap :

Tanıtım Kartı:
Oyuncağın Adı: Bez Bebek
Kullanılan Malzemeler: Pamuk, kumaş, iplik
Yapıldığı Zaman: 20. yüzyılın başları
Kim İçin Yapıldığı: Çocuklar


Soru : Kahramanı görseldeki bez bebek olan bir masal mı yoksa bu bez bebekle ilgili bir şiir mi yazmak istersiniz? İşaretleyiniz.


Cevap : Masal yazmak istiyorum.


Soru : Yazınızı noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap :

Yazım Örneği (Masal):
Bir zamanlar küçük bir kız, adı Elif olan bir bez bebeğe sahipmiş. Elif her gün bez bebeğiyle oyunlar oynar, ona yemek verir ve uyuturmuş.

Bir gün bez bebek kaybolmuş ve Elif onu bulmak için evin her yerini aramış. Sonunda bez bebek bahçede çiçeklerin arasında bulunmuş. Elif, bez bebeğini tekrar kucağına almış ve birlikte mutlu bir şekilde oyunlarına devam etmişler.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 33-34-35-36-37-38. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 33-34-35-36-37-38 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 33-34-35-36-37-38. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve oyun kültürünü keşfetmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 33, 34, 35, 36, 37, 38 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 33-34-35-36-37-38


Soru : Bazı çocuk oyunu adları, Kırgızca karşılıkları ile verilmiştir. Oyun adlarını okuyunuz. Örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 34 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metin, çocukların bahçede arkadaşlarıyla oynayabileceği “Şapalak” oyununu konu alıyor. Oyun kuralları, oynanış biçimi ve oyunun eğlenceli özellikleri ayrıntılı bir şekilde anlatılmış.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap :  Metin, çocukların arkadaşlarıyla oynayabileceği “Şapalak” oyununu ve oyunun kurallarını ele alıyor. Oyun sırasında dikkat, hız ve konsantrasyonun önemini de vurguluyor. Tahminim metnin konusuyla uyumlu; başlıktan oyunun anlatılacağını öngörmüştüm.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Hamle kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir oyunda veya harekette yapılan hareket, adım
Cümlem: Satrançta yaptığı hamle ile oyunu kazandı.

Konsantrasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Dikkatini toplama, zihni bir noktaya yoğunlaştırma durumu
Cümlem: Sınavda başarılı olabilmek için tam konsantrasyonla çalışmam gerekiyordu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


Soru : “Şapalak” oyununun nasıl oynandığını kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : “Şapalak” oyununda önce 5–6 arkadaş bir araya gelir ve bir ebe seçilir. Ebe, ellerini özel bir şekilde tutar. Oyuncular sırayla ebeye dokunur ve ebe dokunan kişiyi tahmin etmeye çalışır.

Ebe doğru tahmin ederse dokunan kişi yeni ebe olur; yanlış tahmin ederse görevine devam eder. Oyuncular hızlı ve dikkatli hareket ederek yakalanmamaya çalışır. Oyun, hem dikkat hem hız gerektirir ve katılan herkesin eğlenmesini sağlar.


Soru : Metindeki tekerlemede eksik bırakılan sözcükleri kendi ifadelerinizle tamamlayınız.


Cevap

Şu çeşmeden su taşı
Çeşmenin suyu acı
Kovanın dibi delik
Sana geldi ebelik


Soru : Bildiğiniz bir tekerlemeyi yazınız.


Cevap

  • Bir berber bir berbere gel beraber bir berber dükkanı açalım demiş.

  • Dal sarkar kartal kalkar, kalkar kartal dal sarkar.

  • Üç tas taş, üç tas turşu.

  • Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi, ortada su şişesi.

  • Limon sarı, limon sarı, limonun içi sarımsı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 38 Cevapları


Soru : Yeni bir oyun kurgulayınız. Oyununuzla ilgili istenen bilgileri yazınız.


Cevap

OYUNUN YERİ: Bahçe veya geniş bir sınıf alanı

OYUNUN ADI: Renkli Top Yakalama

OYUNCU SAYISI: 6

OYUNUN OYNANIŞI: Oyuncular iki gruba ayrılır. Her gruba farklı renkli toplar verilir. Oyuncular sırayla karşı grubun toplarını kendi alanlarına taşımaya çalışır.

Rakip oyuncular, topu kaptırmamaya ve diğer grubun oyuncularını yakalamaya çalışır. Oyuncular hızlı ve dikkatli hareket ederek en çok topu kendi alanına taşıyan grup oyunu kazanır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 25-26-27-28-29-30-31-32. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 25-26-27-28-29-30-31-32 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin müzik kültürünü ve metinleri daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32


Soru : Bir müzik aleti yapacak olsaydınız hangi müzik aletini yapmak isterdiniz? Anlatınız. Aşağıdaki müzik aletini yapınız.


Cevap

Ben bir davul yapmak isterdim. Çünkü davul, ritim tutmayı ve müzikle birlikte hareket etmeyi çok eğlenceli hâle getiriyor. Farklı sesler çıkararak kendi ritmimi oluşturabilirim. Arkadaşlarımla birlikte çaldığımızda müzik daha keyifli olur ve eğlenceli bir oyun gibi hissedilir. Ayrıca davul yaparken hem el becerilerimi geliştirebilir hem de yaratıcılığımı kullanabilirim.

Yapılacak müzik aleti: Karton kutu ve balon kullanarak basit bir davul yapabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, ünlü halk ozanı Neşet Ertaş’ın yaşamı, müzikle tanışması ve türküler aracılığıyla kültürel değerlerimizi yaşatma biçimidir; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla örtüşmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Neşet Ertaş’ın yaşamı, müzikle tanışması ve türküler aracılığıyla kültürel değerlerimizi aktarma çabalarıdır; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla aynı doğrultudadır.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Tokaç kelimesi
Sözlük Anlamı: Hamurdan yapılan küçük yuvarlak ekmek veya çörek
Cümlem: Sabah kahvaltısında annem bana taze yapılmış tokaç verdi.

Efsane kelimesi
Sözlük Anlamı: Kuşaktan kuşağa aktarılan, gerçekliği kesin olmayan hikâye veya anlatı
Cümlem: Dedem bana köyümüzde anlatılan bir efsaneyi anlattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 29 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Neşet Ertaş nerede dünyaya gelmiş?


Cevap : Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde dünyaya gelmiş.


2. Neşet Ertaş müzik hayatına nasıl başlamış?


Cevap : Saz çalan babasını dinleyerek ve annesinin yaptığı oyuncak sazla müzik hayatına başlamış.


3. Neşet Ertaş’a hangi isimler verilmiş?


Cevap : “Türkülerin Babası” ve “Anadolu Efsanesi” isimleri verilmiş.


4. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Neşet Ertaş’a hangi ünvan verilmiş?


Cevap : “Yaşayan İnsan Hazinesi” ünvanı verilmiş.


Soru : Neşet Ertaş’ı canlandırarak metindeki bilgilerden hareketle hayat hikâyesini anlatınız.


Cevap :

Ben Neşet Ertaş. 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde dünyaya geldim. Küçük yaşta müzikle tanıştım. Annemin yaptığı oyuncak saz sayesinde müzikle ilgilenmeye başladım ve babamdan gerçek saz çalmayı öğrendim.

Çocukluğumdan itibaren yöremin eğlencelerinde saz çaldım ve türküler söyledim. Türkülerim halk tarafından çok sevildiği için bana ‘Türkülerin Babası’ ve ‘Anadolu Efsanesi’ unvanları verildi. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından ise ‘Yaşayan İnsan Hazinesi’ olarak ilan edildim.


Soru : Cümlelerde eksik bırakılan sözcükleri metinden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

  • Türkü söyleyen kişiye ozan denir.

  • Neşet Ertaş müzik hayatına babasını dinleyerek başlamış.

  • Neşet Ertaş Yaşayan İnsan Hazinesi ilan edilmiş.

  • Neşet Ertaş meşhur bir halk ozanıdır.

  • Kendisine Türkülerin Babası gibi isimler verilmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları


Soru : Görseldeki çamaşır tokacından yapılan sazı inceleyiniz. Nasıl yapılmış olabilir? Anlatınız.


Cevap : Çamaşır tokacından yapılan saz: Çamaşır tokacının bir ucuna tel veya ip bağlanmış, tokacın mandallı kısmı gövde gibi kullanılmış ve tel gerilerek minik bir saz yapılmış olabilir.


Soru : Evde kullanılan eşyalardan nasıl oyuncaklar yapılabileceğini düşünüp yazınız.


Cevap : Evde kullanılan birçok eşya ile eğlenceli oyuncaklar yapılabilir. Örneğin, boş karton kutulardan araba veya ev maketi yapabiliriz. Eski pet şişelerle su fışkırtan oyuncaklar veya sapanlar hazırlayabiliriz. Renkli kağıt ve pipetleri kullanarak kuklalar veya küçük hayvan figürleri oluşturabiliriz. Ayrıca tahta kaşık ve iplerle bebek beşiği veya sallanan oyuncaklar da yapılabilir. Böylece hem yaratıcılığımızı kullanır hem de keyifli vakit geçiririz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 31 Cevapları


Soru : “Türkülerin Babası Neşet Ertaş” metnine göre Neşet Ertaş ve babasının benzer özelliklerini siyaha, farklı özelliklerini kırmızıya boyayınız.


Cevap :

Benzer özellikler (siyah):

  • Küçükken oyuncak saza sahip olmaları
  • Yörenin eğlencelerinde türkü söylemeleri
  • Saz çalmaları

Farklı özellikler (kırmızı):

  • “Türkülerin Babası” isminin verilmesi
  • “Yaşayan İnsan Hazinesi” ilan edilmesi

Soru : Müzik alanında sevdiğiniz bir sanatçıyı düşününüz. Sevdiğiniz sanatçı ile Neşet Ertaş’ın benzer ve farklı yönlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sevdiğim sanatçı Demet Akalın, pop müzik yapıyor ve genellikle sahne performansıyla tanınıyor. Neşet Ertaş ise halk müziği sanatçısı ve türkülerle kültürel değerlerimizi yaşatıyor. İkisi de müzikle insanlara duygularını aktarıyor ve hayran kitlesine sahip. Farklı yönleri ise müzik türleri ve kullandıkları enstrümanlar; Demet Akalın daha modern müzik aletleri kullanırken, Neşet Ertaş saz çalıyor. Ayrıca Neşet Ertaş, halkın günlük yaşamını ve kültürünü türkülerinde anlatıyor.


Soru : Neşet Ertaş’ın türküsünden bir bölümü dinleme kurallarına uygun olarak dinleyiniz. Türküyü dinlemek için karekodu okutunuz.


Cevap : YouTube açarak Neşet Ertaş türkülerini dinleyebilirsiniz. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 32 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Elif keman çalmayı çok istiyordu. Annesi ona keman aldı ve Elif hemen derslere başladı. İlk başta notaları öğrenmek zor oldu ama Elif pes etmedi. Her gün çalıştı ve öğretmeninin tüm öğrettiklerini uyguladı.

Bir gün bir müzik yarışması düzenlendi. Elif de bu yarışmaya katılmaya karar verdi. Yarışma günü geldiğinde Elif biraz heyecanlıydı ama kendine güveniyordu. Kemanını eline aldı ve öğrendiği en sevdiği parçayı çalmaya başladı. Salondakiler onu dikkatle dinledi ve sonunda büyük bir alkış koptu.

Elif, yarışmada birinci oldu ve herkes onu tebrik etti. Bu başarı onun yeteneğini ve azmin önemini gösterdi.


Soru : Elif’in başarısı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir tebrik kartı yazınız. Tebrik kartında selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. 


Cevap :

Sevgili Elif,

Keman yarışmasında gösterdiğin başarıyı tebrik ederim! Azmin ve çalışkanlığın sayesinde bu güzel sonucu elde ettin. Seninle gurur duyuyorum. Başarılarının devamını diliyorum ve her zaman yeteneklerine güvenmeni istiyorum.

Sevgilerimle,



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19-20-21-22-23-24 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin eski oyunları tanımalarını ve metinleri daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 19, 20, 21, 22, 23, 24 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Unutulan Oyunlar Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


Soru : Oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

DOKUZTAŞ OYUNU

Malzemeler
1 adet top 9 adet yassı taş Tebeşir

Nasıl Oynanır?
Oyuncular iki gruba ayrılır.
İçine taşların üst üste dizileceği bir çember çizilir.
Çembere uygun mesafede bir çizgi çizilir.
İlk gruptakiler sırayla çizgiden taşlara doğru topu atar. Amaç taşları yıkmaktır.
Taşlar yıkılınca taşı yıkan gruptaki oyuncular kaçmaya başlar.
Diğer gruptakiler, kaçan oyuncuları topla vurmaya çalışır.
Onlar da vurulmadan yıkılan taşları tekrar üst üste dizmeye uğraşır.
Taşları yıkma sırasının diğer gruba geçmesi için tüm oyuncuların vurulması gerekir.


Soru : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarınızla oynadığınız diğer oyunlara benziyor mu? Oyunu eğlenceli buldunuz mu? Oyun ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarımla oynadığım diğer top ve takım oyunlarına benziyor. Oyunu çok eğlenceli buldum çünkü hem koşmayı hem de strateji yapmayı gerektiriyor. Taşları yıkmak ve tekrar dizmek heyecan verici bir mücadele sunuyor. Kaçarken ve diğer gruptan kaçınırken çok eğlendim. Bu oyunu arkadaşlarıma anlattığımda onlar da oynamak için sabırsızlandılar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 20 Cevapları


Soru : Metnin görsellerini inceleyiniz. Görsellerden hareketle izleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellere bakarak, metnin eskiden oynanan ve günümüzde unutulmaya yüz tutmuş oyunları konu alıyor olabileceğini söyleyebiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, geçmişte oynanan fakat günümüzde unutulmuş oyunlardır.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Maket kelimesi
Sözlük Anlamı: Gerçeğinin küçük ölçekte yapılmış örneği, model
Cümlem: Tatilde gördüğümüz geminin maketini yaptım.

Hayâl kelimesi
Sözlük Anlamı: Zihinde canlandırılan görüntü, düşünce veya düş
Cümlem: Gelecekte büyük bir yazar olmayı hayâl ediyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mete’nin yeni oyuncağı neydi?


Cevap : Maket uçak


2. Mete’nin oyuncağı dedesini neden şaşırttı?


Cevap : Maket uçağın gökyüzünde süzülmesine ve uçmasına çok şaşırdı.


3. Mete’nin dedesi çocukluğunda hangi oyunları oynuyordu?


Cevap : Tahtadan uçak, topaç çevirmece, çember çevirmece, çelik çomak, tombik, beştaş ve bezirganbaşı oyunları oynuyordu.


4. Mete, dedesine nasıl bir söz verdi?


Cevap : Bu güzel oyunları arkadaşlarına öğreteceğine ve unutturmayacağına söz verdi. 


5. Büyüklerinizin çocukken oynadığı oyunlar Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara benziyor mu? Oyunların benzer ve farklı yönlerini anlatınız.


Cevap : Büyüklerimin çocukken oynadığı oyunlar, Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara biraz benziyor. İkisi de açık havada oynanan, arkadaşlarla bir arada yapılan ve eğlenceli oyunlar. Farklı yönleri ise kullanılan malzemeler ve bazı kurallar olabilir; örneğin bazı oyunlarda taş veya top kullanılırken bazıları sadece koşmayı ve saklanmayı içeriyor. Ama her iki oyun da hem eğlenceli hem de arkadaşlık ve iş birliği gerektiriyor.


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görselleri inceleyiniz. Görselleri olayların oluş sırasına göre sıralayınız. Olayları sırasıyla yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları”

  1. Mete ile dedesi maket uçak uçurtmak için gitmesi.
  2. Dedenin, maket uçağın uçmasına şaşırması
  3. Son olarak dedenin Mete’ye eskiden oynadığı oyunları anlatması.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 23 Cevapları


Soru : Bir büyüğünüze en sevdiğiniz oyunu tanıtan mektup yazınız. Yazınızda selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. Yazınıza başlamadan önce yazma ortamını değerlendiriniz.


Cevap :

Sevgili Dedem,

Umarım iyisindir. Sana en sevdiğim oyunu anlatmak istiyorum. Oyunumun adı Dokuztaş. Bu oyunda taşları üst üste diziyor ve top atarak taşları yıkmaya çalışıyoruz. Taşlar yıkılınca kaçıyor, diğer grup da bizi yakalamaya çalışıyor. Oyunu oynarken hem çok koşuyoruz hem de strateji kurmak zorunda kalıyoruz, bu yüzden çok eğlenceli oluyor. Sen de bir gün bizimle oynarsan çok sevinirim.

Sevgilerimle,


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları


Soru : Aile büyüklerinizin geçmişte oynadıkları oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakları karşılaştıran bir konuşma planlayınız. 


Cevap :

KONUŞMA PLANIM
Tarih: 28/09/2025
Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım
Konuşmacı: [Adınız]
Konuşma Süresi: 5 dakika
Konuşma Konusu: Aile büyüklerimizin geçmişte oynadığı oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakların karşılaştırılması
Anahtar Sözcükler: oyuncak, geçmiş, günümüz, ahşap, elektronik, eğlence, hayal gücü


Soru : Sınıf arkadaşlarınıza hazırladığınız plana uygun bir konuşma yapınız.


Cevap :

Merhaba arkadaşlar,

Ben [Adınız]. Bugün sizlere aile büyüklerimizin geçmişte oynadığı oyuncaklarla bizim günümüzde oynadığımız oyuncakları karşılaştıracağım. Eskiden çocuklar genellikle ahşap oyuncaklar, ipten yapılmış toplar ve basit arabalarla oynarlarmış. Bu oyuncaklar hem hayal gücünü geliştirir hem de arkadaşlarla birlikte oynandığında eğlenceli oluyormuş. Günümüzde ise elektronik oyuncaklar, video oyunları ve robotlar çok popüler. Bu oyuncaklar farklı beceriler kazandırsa da bazen arkadaşlarla bir arada oynamayı azaltabiliyor. Bence her iki tür oyuncak da eğlenceli ve öğretici, önemli olan onları doğru şekilde kullanmak.

Adı Soyadı: …………………………………………
İmza: …………………………………………



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 18-19. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 18-19 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 18-19. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrenme düzeylerini ölçmelerine ve eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 18, 19 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 18-19


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 18 Cevapları


Soru : Verilen sözcüklerle ilgili aklınıza gelenleri kutulara yazınız.


Cevap

Çocuk: oyun, arkadaş, okul, merak, kahkaha, öğrenme, oyun alanı, oyuncak, koşmak, arkadaşlık

Eğlence: oyun, şarkı, dans, tatil, film, tiyatro, gezi, park, hobi, kahkaha


Soru : Kutulara yazdığınız sözcükleri kullanarak bir hayâlinizi veya yeteneğinizi anlatınız.


Cevap :  Hayalim, bir gün arkadaşlarımla birlikte büyük bir parkta eğlenceli oyunlar oynamaktır. Oyun alanında koşup zıplayarak kahkaha atmak ve yeni şeyler öğrenmek beni çok mutlu eder. Tatilde birlikte geziye çıkar, şarkılar söyleyip dans ederiz. Oyuncaklarla ve hobilerimizle yaratıcılığımızı kullanarak eğlenceli vakit geçiririz. Arkadaşlık ve eğlence dolu bu gün, hayalimdeki en güzel anılardan biri olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


Soru : Oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

DOKUZTAŞ OYUNU

Malzemeler
1 adet top 9 adet yassı taş Tebeşir

Nasıl Oynanır?
Oyuncular iki gruba ayrılır.
İçine taşların üst üste dizileceği bir çember çizilir.
Çembere uygun mesafede bir çizgi çizilir.
İlk gruptakiler sırayla çizgiden taşlara doğru topu atar. Amaç taşları yıkmaktır.
Taşlar yıkılınca taşı yıkan gruptaki oyuncular kaçmaya başlar.
Diğer gruptakiler, kaçan oyuncuları topla vurmaya çalışır.
Onlar da vurulmadan yıkılan taşları tekrar üst üste dizmeye uğraşır.
Taşları yıkma sırasının diğer gruba geçmesi için tüm oyuncuların vurulması gerekir.


Soru : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarınızla oynadığınız diğer oyunlara benziyor mu? Oyunu eğlenceli buldunuz mu? Oyun ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarımla oynadığım diğer top ve takım oyunlarına benziyor. Oyunu çok eğlenceli buldum çünkü hem koşmayı hem de strateji yapmayı gerektiriyor. Taşları yıkmak ve tekrar dizmek heyecan verici bir mücadele sunuyor. Kaçarken ve diğer gruptan kaçınırken çok eğlendim. Bu oyunu arkadaşlarıma anlattığımda onlar da oynamak için sabırsızlandılar.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 172-173-174-175-176-177. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 172-173-174-175-176-177 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalı olarak tekrar etmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 172, 173, 174, 175, 176, 177 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Pekiştirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177


Soru : Metni okuyup tamamlayınız.

KORAY VE FINDIK 

Güzel bir pazar sabahıydı. Koray erkenden uyandı. Annesi
uyanmış, mutfakta kahvaltı hazırlıyordu.

Koray annesine yardımcı olmak için ekmekleri yemek masasına götürdü. Koray, kahvaltı hazırlanana kadar sorumluluklarını yerine getirmek istedi. Koray, mamasını vermek için bahçeye köpekleri Fındık’ın yanına gitti ve mamasını verdi. Ardından Fındık’ın topuyla oyun oynamaya başladılar.

Koray, Fındık’ın topunu yanlışlıkla çalıların arasına atmıştı. Bir çığlık sesi duydu.


Cevap :  Koray, çığlık sesinin geldiği yöne doğru koştu. Karşısında komşusunun yardım isteyen bir köpeğini gördü. Hemen Fındık’ı bırakıp köpeğe yardım etti. Daha sonra Fındık ile birlikte topu çalılardan çıkardılar ve oyunlarına devam ettiler. Koray, hem sorumluluklarını yerine getirmiş hem de Fındık ile keyifli vakit geçirmiş oldu.


Soru : Cümleleri uygun ifadelerle soru cümlesi yaparak yazınız.


Cevap :

Babam bana kitap aldı.
Soru cümlem: Babam bana kitap aldı mı?

Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi.
Soru cümlem: Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi mi?

Ayşe ile kütüphaneye gittik.
Soru cümlem: Ayşe ile kütüphaneye gittik mi?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 173 Cevapları


Soru : Görsellerden hareketle sandviç yapımı aşamalarını sırasıyla yazınız.


Cevap :

  1. İlk olarak iki dilim ekmeği hazırladım.
  2. Ekmeğin arasına peynir ve domates yerleştirdim.
  3. Ardından salatalık ve marul ekledim.
  4. Son olarak ekmeği kapatarak sandviçi tamamladım.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 174 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki neden sonuç ilişkisini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

Cümle: Dengeli ve düzenli beslendiğim için sağlıklıyım.
Sonuç: Sağlıklı olması
Neden: Dengeli ve düzenli beslenmesi

Cümle: Dişlerimi fırçalamadığım için dişlerim çürüdü.
Sonuç: Dişlerinin çürümesi
Neden: Dişlerini fırçalamaması

Cümle: Spor yaptığım için güçlüyüm.
Sonuç: Güçlü olması
Neden: Spor yapması

Cümle: Akşam erken yattığım için sabah erken uyandım.
Sonuç: Sabah erken uyanması
Neden: Akşam erken yatması


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 175 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki hataları bulunuz. Örnekteki gibi hataları işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 176 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki kendisine benzeyen ve kendisine benzetilen nesneleri tabloya yazınız.


Cevap :

  1. Ülkemiz cennet gibi güzeldir.
  2. Ahmet’in altın gibi kalbi vardır.
  3. Selin arı gibi çalışkan bir öğrencidir.
  4. Milletimiz vatanımızı aslanlar gibi savundu.
  5. Özge melek gibi bir insandı.

Benzetilen (kendisine benzetilen):

  1. Ülkemiz → cennet
  2. Ahmet’in kalbi → altın
  3. Selin → arı
  4. Vatanımız → aslan
  5. Özge → melek

Benzeyen (kendisine benzeyen):

  1. cennet → Ülkemiz
  2. altın → Ahmet’in kalbi
  3. arı → Selin
  4. aslan → Vatanımız
  5. melek → Özge

Soru : Kısaltmalarla açılımlarını eşleştiriniz.


Cevap :

  • T.C. → Türkiye Cumhuriyeti

  • KD → Kuzeydoğu

  • MEB → Milli Eğitim Bakanlığı

  • TCDD → Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 177 Cevapları


Soru : Çocuklar kütüphaneden kitap alırken kitapların adını söylemek yerine kitaplardaki etiketlerde yazan sözcüklerin zıt anlamlarını söylemiştir. Çocuklarla aldıkları kitapların etiketlerini eşleştiriniz.


Cevap :

  • Ben üstünde “arka” ve “eski” yazan kitapları aldım. → ÖN – YENİ

  • Ben üstünde “ilk” ve “doğru” yazan kitapları aldım. → SON – YANLIŞ

  • Ben üstünde “pahalı” ve “erken” yazan kitapları aldım. → UCUZ – GEÇ

  • Ben üstünde “yumuşak” yazan kitabı aldım. → SERT



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 170-171. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 170-171 Sayfa Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine ve eksiklerini görmelerine yardımcı olur. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde önemli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 170-171 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kendi öğrenmelerini değerlendirmelerine ve eksiklerini fark etmelerine katkıda bulunur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 170, 171 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 170-171


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 170 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


MİNİK DOSTUM

Okuldan eve heyecanla geldim. Okumaya yeni başladığım kitaptaki minik dostum Aycan’ın maceralarını merak ediyordum. En son ailesi ile tatile gideceklerdi. “Acaba gidebilecekler mi?”, “Nereye gidecekler?”, “Tatilde neler yapacaklar?”. Bu soruları düşündükçe daha da heyecanlanıyordum. Soruların cevabını bulmak için hemen okumaya başladım. O kadar dalmışım ki son satıra geldiğimde akşam olmuştu. Babam eve gelmişti. Aycan’ın maceralarını aileme anlattım.

Bir sonraki kitapta yeni dostlarımla yeni maceralara atılmak için
sabırsızlanıyorum. Hoşça kal Aycan.


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap Metnin Konusu: Çocuğun kitap okurken minik dostu Aycan’ın maceralarını merak etmesi ve okumaktan duyduğu heyecan.


Soru : Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız.


Cevap

Sözcüklerin Anlamı:

  • Minik: Küçük, ufak.

  • Macera: Heyecan verici, bilinmeyen olaylarla dolu serüven.


Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuk eve niçin heyecanla gelmiş? 


Cevap :  Kitapta minik dostu Aycan’ın maceralarını merak ettiği için heyecanla eve gelmiş.


2. Çocuğun okuduğu kitaptaki kahramanın adı neymiş? 


Cevap :  Aycan.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 171 Cevapları


3. Çocuk hangi soruların cevabını merak ediyormuş? 


Cevap :  Aycan ailesiyle tatile gidebilecek mi, nereye gidecekler ve tatilde neler yapacaklar sorularının cevabını merak ediyormuş.


Soru : Harfleri karışık olarak verilen sözcükleri bulup yazınız. Bulduğunuz sözcüklerle eksik cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Harfleri doğru sözcükler:

  1. ecmara → kütüphane
  2. talpikık → kitaplık
  3. iriş → sıra
  4. ütpan kühe → üniversite
  5. iptak → kitap
  6. salam → masal
  7. işra → şiir

Eksik cümlelerin tamamlanmış hâli:

  1. Yarın arkadaşımla kütüphane üye kartı çıkartacağız.

  2. Annem her akşam kardeşime masal anlatır.

  3. Okuduğum her kitapta farklı macera yaşıyorum.

  4. Bahçede bulduğum kitap Eren’inmiş.

  5. Babam bu ay odama kitaplık alacak.

  6. Nazan’a okuması için bir şiir önerdim.


Soru : Verilen kısaltmaların açılımını yazınız.


Cevap

  • TBMM: Türkiye Büyük Millet Meclisi

  • THY: Türk Hava Yolları

  • KKTC: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 163-164-165-166-167-168-169 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve dil bilinci kazanmalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Dil Mirası Koruyucusu Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 163-164-165-166-167-168-169


Soru : Yönergeleri takip ederek oyunu oynayınız.

1- El ele tutuşarak çember oluşturunuz.
2- Bir arkadaşınızı seçiniz. Arkadaşınızdan bir sözcük söylemesini isteyiniz.
3- Sonraki arkadaşınızdan o sözcüğün son harfinden yeni bir sözcük türetmesini isteyiniz.
4- Sözcüğün son harfinden olduğu gibi son hecesinden de sözcük türetmesini isteyebilirsiniz.
5- Belirlenen sürede yeni sözcüğü söyleyemeyen arkadaşınıza sırasına geçmesini söyleyiniz.
6- Oyuna bir arkadaşınız kalıncaya kadar devam ediniz.
7- Kalan arkadaşınızdan söylediği sözcüğün çağrıştırdıkları ile ilgili konuşma yapmasını isteyiniz.


Cevap :  Oyunu oynarken arkadaşlarımızla el ele tutuşup çember oluşturduk. Bir arkadaşımız bir sözcük söyledi, diğer arkadaşımız o sözcüğün son harfinden yeni bir kelime buldu. Bazı turarda son hecesinden de yeni sözcük türettik. Belirlenen sürede kelime bulamayan arkadaşımız sıraya geçti. Oyun, bir arkadaşımız kalana kadar devam etti ve kalan arkadaşımız söylediği kelimenin çağrıştırdıklarını anlattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 164 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metin, kelimelerin önemine dikkat çekiyor olabilir. Olaylarda ise çocuk, yeni kelimeler öğrenip onları defterine yazıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 167 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, yeni kelimeler öğrenmenin önemi ve bir çocuğun kelimeleri toplama ve kullanma sürecidir; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla büyük ölçüde örtüşmektedir.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız


Cevap :

Seğirmek kelimesi
Tahminim: Kasın istemsiz olarak küçük hareketler yapması
Sözlük Anlamı: Kas veya vücudun istemsiz olarak ani ve kısa süreli titremesi

Hışırdamak kelimesi
Tahminim: Kâğıt, yaprak veya benzeri şeylerin hafif ses çıkararak hareket etmesi
Sözlük Anlamı: Hafifçe ses çıkararak kıpırdamak veya sürtünmek

İlham kelimesi
Tahminim: Bir düşünce veya fikir gelmesi, yaratıcı bir etki
Sözlük Anlamı: Sanat, edebiyat veya bilim alanında bir yaratıcı düşünce veya fikir gelmesi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 168 Cevapları


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Seğirmek Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Göz kapağım sürekli seğiriyor.
  • Heyecanlanınca dudaklarım hafifçe seğirdi.
  • Spor yaparken kaslarım bazen seğiriyor.
  • Film izlerken gerilince omzum seğirdi.
  • Seğiren kasımı dinlendirmek için biraz ara verdim.

Hışırdamak Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Rüzgâr ağaç yapraklarını hışırdattı.
  • Sayfaları çevirirken kâğıt hışırdıyordu.
  • Çantamın içindeki poşet hışırdamaya başladı.
  • Kışın kuru yapraklar yolda hışırdar.
  • Rüzgâr perdeleri hafifçe hışırdattı.

İlham Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Sanatçı yeni bir resim yapmak için ilham arıyor.
  • Kitap okumak bana ilham veriyor.
  • İlham gelince hemen not almaya başladım.
  • Doğa yürüyüşleri bana ilham kaynağı oluyor.
  • Müziği dinlerken yazı yazmak için ilham buldum.

Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuk neden telaşla eve gidiyor?


Cevap : Yoldan geçen birinin kullandığı yeni bir kelimeyi defterine yazmak için telaşla eve gidiyor.


2. Çocuğun hatırlamakta zorluk çektiği kelime nedir?


Cevap : “Seğirmek” kelimesi.


3. Çocuğun masadaki defterinin adı nedir?


Cevap : Kelime Toplayıcısı defteri.


4. Çocuk rüyasında neler görüyor?


Cevap : Ağaçların, evlerin ve nehirlerin kelimelerden oluştuğunu, harflerin dallarda hışırdadığını, göllerde kelimelerin zıpladığını ve bulutların atasözlerine dönüştüğünü görüyor.


5. Çocuğun hikâyesindeki ana karakterin adı nedir?


Cevap : Dil Mirası Koruyucusu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 169 Cevapları


Soru : Metin ile ilgili soruların doğru cevaplarını takip ediniz. Ulaştığınız mesleğin özelliklerini anlatınız.


Cevap :  Yazar, gördüklerini ve düşündüklerini yazıya döker. Kitaplar aracılığıyla insanlar yeni bilgiler edinir ve hayal güçlerini kullanarak hikâyeler oluşturur. Yazarlar, bizlere okumaktan zevk alacağımız değerli eserler sunar.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 169 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 157-158-159-160-161-162. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitaptaki Dünya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 157-158-159-160-161-162 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 157-158-159-160-161-162. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kitaptaki Dünya Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve farklı konuları keşfetmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 157, 158, 159, 160, 161, 162 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitaptaki Dünya Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 157-158-159-160-161-162


Soru : Kitapların kapaklarını inceleyiniz. Kitaplardan hangisini okumak isterdiniz.? Nedenleriyle anlatınız


Cevap

UZAY YOLU  kitabını okumak isterim. Çünkü gökyüzünü çok merak ediyorum. 

DOSTUM PÜSKÜLLÜ kitabını okumak isterim. Çünkü hayvanları çok seviyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 158 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip şiirin konusunu ve şiirde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Şiirin konusu, kitaplar sayesinde oluşturulan hayal dünyasıdır. Olaylar ise kitap okudukça yapılan deniz, çöl veya uzay gibi hayali yolculukları anlatır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 160 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu, kitap okuma yoluyla hayal gücünü kullanarak çeşitli dünyaları keşfetmektir; dinlemeden veya okumadan önce yaptığım tahmin de şiirin konusuyla örtüşmektedir.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip uygun ifadelerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 157-158-159-160-161-162 Cevapları”

Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Kaptan kelimesi ile ilgili Cümleler :

  1. Kaptan, gemiyi güvenli bir şekilde limana ulaştırdı.
  2. Kaptan, tayfaları sabah toplantısında topladı.
  3. Fırtınada kaptanın soğukkanlılığı ekibi rahatlattı.
  4. Kaptan, deniz haritasını dikkatle inceledi.
  5. Yeni kaptan, gemideki herkesle tanıştı.

Güverte kelimesi ile ilgili Cümleler :

  1. Yolcular güvertede denizi izliyordu.
  2. Güvertede oyun oynayan çocuklar çok eğlendi.
  3. Güneşli bir günde güvertede yürüyüş yapmak keyifliydi.
  4. Güvertede akşamüstü manzarasını izledik.
  5. Kaptan, güvertede güvenlik kontrollerini yaptı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 161 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Şair, kaptan olduğunda neler yapıyor?


Cevap : Güvertede akşama kadar türlü türlü balık tutuyor.


2. Şair, çöllerde ne ile geziyor?


Cevap : Develerin sırtına binerek geziyor.


3. Şair, uzayda ne yapıyor?


Cevap : Roketle uzaya uçuyor ve yıldızlara selam duruyor.


4. Şair, okuduğu kitaplarda nerelere gidiyor?


Cevap : Denizlere, çöllere, uzaya ve hiç gitmediği köylere gidiyor.


5. Şair, okuduğu kitaplarda neyi buluyor?


Cevap : Kitapta dünyayı ve bin bir hayali buluyor.


Soru : “Kitaptaki Dünya” şiirine bir dörtlük de siz yazınız. Yazdığınız dörtlüğü arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Dörtlük Örneği:

Ben bir kitap okudum,
Ormanda ağaçlarla konuştum.
Kuşlarla birlikte gökyüzünde uçtum,
Hayal dünyamda özgürce dolaştım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 162 Cevapları


Soru : Eksik bırakılan cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap :

Yusuf kitapları okuyor.
Dedem gazete okumak için gözlüğünü istedi.
Her hafta sonu kütüphaneye giderim.
Zehra kitabını bizde unutmuş.
Öğretmenimin okuduğu şiir beni çok etkilemişti.
Hikâye macera bu hafta bitireceğim.
Okuduğum kitaplarda farklı dünyaları keşfediyorum.
Yusuf kitabımı çok seviyor.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 149-150-151-152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 149-150-151-152-153-154-155-156 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 149-150-151-152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve kütüphane kültürünü tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 149-150-151-152-153-154-155-156


Soru : Görsel nereye ait olabilir? Tahmin ediniz.


Cevap :  Görsel bir kütüphaneyi anlatıyor olabilir. 


Soru : Sanal gezide gördükleriniz ile ilgili düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Sanal gezide Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’nin genişliği ve düzeni beni oldukça etkiledi. Kitapların çeşitliliği ve modern teknolojilerle donatılmış bölümleri, öğrenmeyi ve araştırmayı daha eğlenceli kılıyor. Burada bilgiye hızlı ve kolay erişmenin ne kadar değerli olduğunu bir kez daha fark ettim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 150 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’dir. Metinde kütüphanenin özellikleri, sunduğu hizmetler ve sağladığı faydalar üzerinde durulabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 152 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’nin sunduğu olanaklar, özellikleri ve sağladığı faydalardır; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla aynı doğrultudadır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Külliye Kelimesi

Tahminim: Büyük bir cami ve etrafındaki binalardan oluşan yapı
Sözlük Anlamı: Camii, medrese, hamam, türbe gibi binalardan oluşan büyük dini yapı kompleksi

Koleksiyon Kelimesi

Tahminim: Bir araya getirilmiş eşyalar veya objeler
Sözlük Anlamı: Belirli bir amaçla toplanmış, düzenli şekilde saklanan eşya veya eserler topluluğu


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Külliye Kelimesi ile ilgili Cümleler

  1. Mahallede tarihi bir külliye var.
  2. Külliyede cami, kütüphane ve okul bulunuyor.
  3. Geçen hafta arkadaşlarımla külliyeyi gezdik.
  4. Külliyeler Osmanlı mimarisinin güzel örneklerindendir.
  5. Külliyede düzenlenen etkinliklere katıldım.

Koleksiyon Kelimesi ile ilgili Cümleler

  1. Arkadaşım eski pul koleksiyonu yapıyor.
  2. Müzedeki oyuncak koleksiyonu çok ilgi çekiciydi.
  3. Ben de kitap koleksiyonu toplamaya başladım.
  4. Koleksiyonunu düzenli bir şekilde saklamak önemli.
  5. Koleksiyon yapmak sabır ve özen gerektirir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 153 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Türkiye’nin en büyük kütüphanesi hangi şehirdedir?


Cevap : Ankara’dadır.


2. Kitap okumanın bize katkıları nelerdir?


Cevap : Kitap okumak yeni bilgiler öğrenmemizi sağlar, hayal gücümüzü geliştirir ve macera dolu dünyalara yolculuk yapmamıza yardımcı olur.


3. Kütüphaneler neden önemlidir?


Cevap : Kütüphaneler, bilgiye erişim sağlar, araştırma ve ödev yapmak için uygun ortam sunar ve kitapları ücretsiz ödünç alabilme imkânı verir.


4. Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesinin hedefi nedir?


Cevap : Dünyanın en iyi kütüphanelerinden biri olmak ve modern hizmetlerle büyük koleksiyonlarını sürekli geliştirmektir.


Soru : Kütüphaneden yararlanabilmek için “Kütüphane Üye Kartı”nı doldurunuz.


Cevap : Bu kısımda kendi bilgileriniz yazmanız gerekiyor. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 154 Cevapları


Soru : Eksik bırakılan cümlelerde kütüphanede uymamız gereken kurallar verilmiştir. Cümleleri tamamlayınız ve kuralları okuyunuz.


Cevap :

Kütüphanelerde yiyecek ve içecek tüketilmemelidir.
Kütüphanelerde cep telefonu sessize alınmalıdır.
Salon ve koridorlarda yüksek sesle konuşulmamalıdır.
Kütüphaneden alınan kitaplar zamanında teslim edilmelidir.
Kütüphanedeki eşyalara zarar verilmemelidir.
Kitaplar izin alınmadan kütüphaneden çıkartılmamalıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 155 Cevapları


Soru : Yarım bırakılan metni okuyunuz ve metni tamamlayınız.


Cevap :

Sonunda Elif geldi ve ikisi birbirlerine sıkıca sarıldılar. Çantalarını alıp kütüphaneye doğru yola çıktılar. Kütüphaneye girdiklerinde sessizlik ve kitapların güzel kokusu onları çok etkiledi.

Araştırma ödevlerini yapmak için raflarda dolaşıp kitaplar seçtiler. Kitapları okudukça yeni bilgiler öğreniyor, notlarını birbirleriyle paylaşıyor ve araştırma yapmanın keyfini çıkarıyorlardı.

Öğleden sonra okudukları kitaplardan küçük hikâyeler anlattılar ve günü çok mutlu bir şekilde tamamladılar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 156 Cevapları


Soru : En son okuduğunuz hikâye kitabı ile ilgili istenen bilgileri yazınız.


Cevap :

Kitabın Adı: Küçük Prens
Yazarı: Antoine de Saint-Exupéry
Sayfa Sayısı: 96
Konusu: Küçük Prens’in farklı gezegenleri gezerek dostluk, sevgi ve yaşam hakkında öğrendikleri.


Soru : En son okuduğunuz hikâyedeki bir olayı yazınız. Bu olayı arkadaşlarınıza beden dilinizi kullanarak anlatınız.


Cevap En son okuduğum olay: Küçük Prens, tilkiyle tanışır ve tilkiden dostluğun önemini öğrenir; arkadaşlarına bunu anlatırken ellerimi kullanarak tilkinin nasıl olduğunu ve Prens’in onu nasıl sevgiyle okşadığını gösterdim.



 

Our Score
error: Content is protected !!