2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 141-142-143-144-145-146-147-148. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitap Okumayı Seviyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 141-142-143-144-145-146-147-148 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 141-142-143-144-145-146-147-148. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kitap Okumayı Seviyorum Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarını artırır ve metinleri daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitap Okumayı Seviyorum Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 141-142-143-144-145-146-147-148


Soru : Bir kitap yazacağınızı düşününüz. Hangi konuda kitap yazmak isterdiniz? Anlatınız.


Cevap : Macera ve keşif temalı bir kitap yazmak isterdim; böylece okuyucular farklı dünyaları tanır ve hayal güçleri gelişirdi.


Soru : Kitabınızın kapağını nasıl tasarlardınız? Tasarımınızı yapınız, arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kitabın kapağını orman, dağ ve gölet gibi macera dolu manzaralarla tasarlardım; canlı renkler ve dikkat çekici çizimlerle kitabın heyecanını gösterirdim.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 141-142-143-144-145-146-147-148 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 142 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu okuma ve kitap sevgisidir; olaylar da bu konu etrafında gelişmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 144 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, kitap okumanın kişiye sağladığı faydalar, hayal gücünü ve kelime hazinesini geliştirmesi ile okuma alışkanlığının önemidir; dinlemeden veya okumadan önce yaptığım tahmin de metnin konusuyla aynı doğrultudadır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Yazar kelimesi

Tahminim: Kitap veya hikâye yazan kişi
Sözlük Anlamı: Eser yazan kimse; yazı veya kitap hazırlayan kişi

Macera kelimesi

Tahminim: Heyecan verici, bilinmeyen olaylar yaşama durumu
Sözlük Anlamı: Tehlike, risk veya bilinmeyen olaylarla dolu heyecanlı durum; serüven


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Yazar Kelimesi ile ilgili Cümleler 

  1. Yazar yeni bir hikâye üzerinde çalışıyor.

  2. Kitaplarıyla birçok insana ilham veren bir yazar tanıyorum.

  3. Yazar, karakterlerini çok güzel tasvir ediyor.

  4. Yazarın imza günü okulda düzenlendi.

  5. Kitap okuyarak yazarın dünyasını keşfettim.

Macera Kelimesi ile ilgili Cümleler 

  1. Ormanda yaşadığımız macera çok heyecanlıydı.

  2. Kitaplarda farklı maceralar okuyarak hayal gücümü geliştirdim.

  3. Tatilde yaşadığımız küçük bir macera unutulmaz oldu.

  4. Filmdeki karakterler büyük bir maceraya atıldı.

  5. Arkadaşlarımla denizdeki maceramızı anlattık.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 145 Cevapları


Soru : Ne tür kitaplardan hoşlanıyorsunuz? Kitap okumak size ne kazandırır? Anlatınız.


Cevap :  Ben macera ve hayal gücü geliştiren kitapları okumayı severim. Kitap okumak bana yeni bilgiler kazandırır, hayal gücümü geliştirir ve kelime dağarcığımı artırır. Ayrıca farklı dünyaları tanımamı sağlar ve düşünme yeteneğimi güçlendirir. Kitap okumak, eğlenceli vakit geçirmemi de sağlar. Bu yüzden kitaplar hayatımda çok önemlidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 146 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Sevgi neden heyecanlıydı?


Cevap : Çünkü en sevdiği yazarın imza gününe gidecekti.


2. Unutulan kitapta neler anlatılıyordu?


Cevap : Kitapta, seksen günde dünyanın farklı ülkelerine seyahat eden bir gezginin maceraları anlatılıyordu.


3. Kitap okumak yazara nasıl bir katkı sağlamış?


Cevap : Kitap okumak yazara kelime hazinesini geliştirme, kendini daha iyi ifade etme ve okulda başarılı olma imkânı sağlamış.


4. Yazar, Sevgi’ye nasıl bir öneride bulundu?


Cevap : Yazar, Sevgi’ye okumayı bırakmamasını ve belki ileride yazar olabileceğini söyledi.


5. En sevdiğiniz yazar kimdir? Yazarın hangi kitaplarını okudunuz?


Cevap : En sevdiğim yazar [yazar adı] ve onun [kitap isimleri] adlı kitaplarını okudum.


Soru : Arkadaşınıza en sevdiğiniz yazarın bir kitabını tavsiye edecek olsanız hangi kitabını tavsiye edersiniz? Nedenleriyle yazınız.


Cevap :

Okumanı istediğim kitabın adı: Küçük Prens

Bu kitabı çünkü: Kitap hem hayal gücünü geliştiriyor hem de insan ilişkileri ve dostluk hakkında önemli dersler veriyor; anlatımı çok güzel ve etkileyici.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 147 Cevapları


Soru : Metinden alınan görselleri uygun cümlelerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 147 Cevapları”

Soru : Metinden alınan görselleri uygun cümlelerle eşleştiriniz.


Cevap : Evet, görseller metindeki içerikle uyumlu. Çünkü her görsel, yanındaki cümlede anlatılan durumu gösteriyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 148 Cevapları


Soru : Altı çizili adların kısaltmalarını kullanarak cümleleri tekrar yazınız.


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti dayımın askerlik yaptığı yerdir.

Cevap : KKTC dayımın askerlik yaptığı yerdir.


Millî Eğitim Bakanlığı ders kitaplarını öğrencilere ücretsiz olarak dağıtır.

Cevap : MEB ders kitaplarını öğrencilere ücretsiz olarak dağıtır.


Türk Hava Yolları olumsuz hava şartları nedeniyle uçuşları ertelemiş.

Cevap : THY olumsuz hava şartları nedeniyle uçuşları ertelemiş.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 135-136-137-138-139-140. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 135-136-137-138-139-140 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 135-136-137-138-139-140. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarına ve kelime bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 135, 136, 137, 138, 139, 140 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kelimelerin Masalı Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 135 Cevapları


Soru :  Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız. 


Cevap :  Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir.


Soru :  Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. cümlesi oluşmaktadır. 


Soru : Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz. 


Cevap :

Kitaplar, iyiliğimizi isteyen dostlarımız gibidir. Onlar bize yeni bilgiler öğretir, hayal gücümüzü geliştirir ve her zaman yanımızda olur. Kitap okurken hem eğlenir hem de öğreniriz. Bu yüzden kitaplar hayatımızda çok değerli bir yere sahiptir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 136 Cevapları


Soru : Görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, kitapların bizim gelişimimize katkı sağlayan ve hayal gücümüzü geliştiren en iyi arkadaşlarımız olması olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 137 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metin, kitaplar ve okuma yoluyla gelişen hayal gücünün önemini anlatmaktadır. Dinlemeden önce yaptığım tahmin de metnin konusu ile aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Keşfetmek kelimesi
Tahminim: Yeni şeyler bulmak veya öğrenmek
Sözlük Anlamı: Daha önce bilinmeyen bir şeyi ortaya çıkarmak, bulmak

Hazine kelimesi
Tahminim: Değerli şeylerin bulunduğu yer veya şeyler
Sözlük Anlamı: Çok değerli eşya veya maddelerin bulunduğu yer, değerli eşyalar bütünü


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Keşfetmek Kelimesi

  1. Gezmeyi ve yeni yerler keşfetmeyi çok severim.

  2. Bilim insanları uzayı keşfetmek için çalışmalar yapıyor.

  3. Kitap okuyarak farklı dünyaları keşfetmek mümkündür.

  4. Bahçede yeni çiçekler keşfettim.

  5. Arkadaşlarımla yeni oyunlar keşfetmek çok eğlenceliydi.

Hazine Kelimesi

  1. Çocuklar bahçede gizli bir hazine buldu.

  2. Kitaplarda birçok bilgi hazinesi vardır.

  3. Defineciler eski şehirlerde hazine arıyor.

  4. Ailem, eski eşyaları hazine gibi saklar.

  5. Doğada keşfettiğimiz taşlar bazen küçük bir hazine gibidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 138 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Metindeki kızın neden kitap okumaya zamanı kalmıyormuş?


Cevap : Çünkü zamanını daha çok oyun, eğlence ve uykuya ayırıyormuş.


2. Metindeki kız bulduğu harflerle nasıl bir oyun oynuyormuş?


Cevap : Harfleri yan yana getirerek farklı kelimeler kuruyormuş.


3. Metindeki kız bulduğu oyun sayesinde neyi keşfetmiş?


Cevap : Okumanın değerini ve kelimelerin gücünü fark etmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 139 Cevapları


Soru : Harf ve sözcüklerle oynanabilecek bir oyun yazınız.


Cevap :

  • Harf Avı Oyunu: Bir harf seçilir ve herkes bu harfle başlayan kelimeler söylemeye çalışır. En çok kelime bulan kazanır.

  • Kelime Zinciri Oyunu: Bir kişi bir kelime söyler, sıradaki kişi önceki kelimenin son harfiyle başlayan yeni bir kelime söyler. Oyun bu şekilde devam eder.


Soru : Tablodaki harfleri kullanarak arkadaşlarınızla “İsim-Şehir” oyununu oynayınız.


Cevap :

Harf İsim Şehir Eşya Hayvan Bitki Puan
D Deniz Düzce Defter Deve Domates
H Hasan Hatay Halı Horoz Havuç
R Rıza Rize Radyo Rakun Reyhan
İ İrem İzmir İğne İguana İncir
S Selin Sinop Sandalye Sincap Soğan
B Burak Bursa Bardak Balık Biber
O Onur Ordu Ocak Ordek Ot

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 140 Cevapları


Soru : Metinden yola çıkarak soruları cevaplayınız.


“Kitapların dostluğu” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Kitaplar bize yol gösterir, bilgiler sunar ve her zaman yanımızda olan bir arkadaş gibidir.


“Kitaplar, okuyanların iyiliğini ister.” cümlesine katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet katılıyorum, çünkü kitaplar bizi bilgilendirir, doğruyu gösterir ve bize faydalı olur.


“Kelimeler, keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazine gibiydi.” cümlesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Yeni kelimeler öğrendikçe bilgimiz artar, düşüncelerimiz zenginleşir ve dünyamız genişler.


Soru : Okulunuzda kitap okumaya teşvik edecek ne tür ekinlikler yapılabilir? Arkadaşlarınızla düşününüz. Etkinlik önerilerinizi yazarak okul müdürünüzle paylaşınız.


Cevap :

  • Kitap Okuma Günleri Düzenlemek: Her hafta belli bir gün sınıflarda topluca kitap okunabilir.

  • Kitap Kulübü Kurmak: Öğrenciler bir araya gelip okudukları kitapları tartışabilir ve paylaşabilir.

  • Kitap Takas Etkinliği: Öğrenciler kendi kitaplarını getirip arkadaşlarıyla değiştirebilir.

  • Okuma Yarışmaları: En çok kitap okuyan öğrencilere küçük ödüller verilebilir.

  • Yazarlarla Buluşma: Yazarların okula davet edilip kitapları ve yazma süreci hakkında konuşmaları sağlanabilir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 134-135. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 134-135 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 134-135. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrenme düzeylerini ölçmelerine ve eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 134, 135 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 134-135


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 134 Cevapları


1. Kitap okurken neler hissedersiniz? 


Cevap : Kitap okurken heyecan ve merak hissederim.


2. Okuduğunuz bir kitapta hangi karakter olmak isterdiniz? Neden? 


Cevap :  Cesur kahraman olmak isterdim, çünkü maceralara atılmak çok eğlenceli olur.


3. Hikâye, şiir ve masal gibi türlerden en çok hangisini okumak istersiniz?


Cevap :  Masal okumayı severim, çünkü masallar çok renkli ve eğlencelidir.


4. Bir kitabı seçerken nelere dikkat edersiniz? 


Cevap :  Kitabın resimlerine ve konusuna dikkat ederim.


5. Kütüphanede nelere dikkat edersiniz? 


Cevap :  Sessiz olmalı ve kitaplara zarar vermemeliyim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 135 Cevapları


Soru :  Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. 


Soru :  Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. cümlesi oluşmaktadır. 


Soru : Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz. 


Cevap : Kitaplar, iyiliğimizi isteyen dostlarımız gibidir. Onlar bize yeni bilgiler öğretir, hayal gücümüzü geliştirir ve her zaman yanımızda olur. Kitap okurken hem eğlenir hem de öğreniriz. Bu yüzden kitaplar hayatımızda çok değerli bir yere sahiptir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 130-131. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130, 131 Cevapları, öğrencilerin üçüncü üniteyi tamamladıktan sonra kendilerini değerlendirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 130-131. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 130-131 Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini gözden geçirmelerini ve eksiklerini fark etmelerini sağlar. Bu cevaplar, öğrencilerin Türkçe dersinde daha başarılı olmalarına katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 130-131


Soru : Şiiri noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


İLKBAHAR GELİNCE

lkbahar gelince,
Doğa uyanır güzelce.
Mis gibi kokularını,
Saçar etrafa cömertçe.

Ağaçlar çiçeklenir.
Kuşlar cıvıldaşır.
İnsanlar doğaya,
Daha da hayran kalır


Soru : Şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Şiirin konusu: İlkbaharın gelişiyle doğadaki değişiklikler ve insanların doğaya duyduğu hayranlıktır.


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İlkbahar gelince uyanan nedir?


Cevap :  Doğa uyanır.


2. İlkbaharda etrafa ne saçılmaktadır?


Cevap :  Mis gibi kokular saçılmaktadır.


3. Kimler doğaya hayran kalmaktadır?


Cevap :  İnsanlar doğaya hayran kalmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 131 Cevapları


Soru : Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız.


Cevap :

Cömert Kelimesi:

  • Sözlük Anlamı: Başkalarına yardım etmeye, paylaşmaya istekli olan.

  • Cümle: Arkadaşım cömert olduğu için oyuncaklarını benimle paylaştı.

Hayran Kelimesi:

  • Sözlük Anlamı: Beğenilen bir şeye veya kişiye büyük saygı ve ilgi duyan.

  • Cümle: Ben de doğadaki güzelliklere hayran kaldım.


Soru : Yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  • Çiçekleri suladın mı?
  • Bana ıhlamur çayı yapar mısın?
  • Dengeli ve düzenli beslenirim!
  • Gece uyumadan önce dişlerimi fırçalarım.
  • Ablam, ağaçlara su vermeyi unutmuş mu?
  • Sema süt içiyor mu!
  • Yürüyüş yapmak ve bisiklet sürmek sevdiğim sporlardandır.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 124-126-127-128-129. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129 Cevapları, öğrencilerin “Doğal Afetler” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 124-125-126-127-128-129 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem doğal afetler hakkında bilgi sahibi olur hem de Türkçe dersindeki becerilerini geliştirirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Doğal Afetler Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 124-125-126-127-128-129


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, doğal afetler ve bu afetlerle mücadele eden kurum ve kuruluşlardır. Metinde ayrıca doğal afetlerin türleri ve alınabilecek önlemler de anlatılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 126 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu doğal afetler ve onlardan korunma yollarıdır. Okuma öncesi tahminimle metnin konusu aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Dayanışma Kelimesi

  • Tahminim: İnsanların birbirine yardım etmesi ve birlikte hareket etmesi.

  • Sözlük Anlamı: Bir grup insanın ortak amaç için birbirine destek olması, yardımlaşma.

Yamaç Kelimesi

  • Tahminim: Eğimli ve yüksek arazi bölgesi.

  • Sözlük Anlamı: Dağın veya tepenin eğimli tarafı, yokuş.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Dayanışma Kelimesi

  1. Deprem sonrası mahalle sakinleri büyük bir dayanışma gösterdi.

  2. Arkadaşlarım ödevimi yapmamda bana dayanışma sağladı.

  3. Spor takımı, maç öncesinde birbirine destek olarak dayanışma örneği gösterdi.

  4. Komşular, yaşlı amcaya alışverişinde yardım ederek dayanışma yaptı.

  5. Dayanışma sayesinde zor zamanlar daha kolay aşılır.


Yamaç Kelimesi

  1. Piknik yapmak için ormanın yamaçlarına çıktık.

  2. Kayakçı, karla kaplı yamaçtan hızla aşağı kaydı.

  3. Yamaçlarda yürüyüş yapmak hem eğlenceli hem de sağlıklıdır.

  4. Evin bahçesi dağın yamaçlarına kurulmuştu.

  5. Kuşlar yamaçtaki ağaçlara yuva yapmıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 127 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Doğal afet nedir?


Cevap : Doğal afet, doğa olayları sonucunda ve kontrolümüz dışında gerçekleşen, insanların, evlerin ve eşyaların zarar görebileceği olaylardır.


2. Ülkemizde sık meydana gelen doğal afetler nelerdir?


Cevap : Deprem, sel, toprak kayması, orman yangını, çığ, fırtına ve hortum ülkemizde sık görülen doğal afetlerdir.


3. Doğal afetlerden sonra insanlara yardım etmek amacıyla kurulan kurum ve kuruluşlar nelerdir?


Cevap : AFAD, JAK, UMKE, Türk Kızılay ve AKUT doğal afetlerde yardım için kurulan kuruluşlardır.


Soru : Metinden hareketle cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap

Kat sayısı az ve sağlam binalar yapılmalıdır.
Evler ve yollar dere yatağından uzağa yapılmalıdır.
Dik ve ağaç olmayan yamaçlar ağaçlandırılmalıdır.
Fırtınanın etkilerinden korunmak için çatılar sağlam yapılmalıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128 Cevapları


Soru : Afet ve acil durum çantasında neler olmalıdır? Görsellerden yararlanarak anlatınız. Çantada olması gerekenlerin görsellerini çantayla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 129 Cevapları


Soru : Sözcüklerin numaralarını ilgili olduğu cümlelerin altına yazınız.


Cevap :

Doğa olayları sonucu ve kontrolümüz dışında gerçekleşen olaylardır. = 1- sel, 3- Toprak kayması, 3- Orman Yangını, 6- Hortum, 8- Deprem, 5- Çığ

Rüzgârın şiddetine göre adlandırılan doğal afetlerdir. = 4- Fırtına, 6- Hortum

Dik yamaçlarda meydana gelen doğal afetlerdir. = 3- Toprak kayması, 5- Çığ

Doğal afet sonrası insanlara yardım eden kurum ve kuruluşlardır. = 2- AKUT, 7- UMKE, 9- AFAD, 10- Türk Kızılayı



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 118-120-121-122-123. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğrencilerin “Ben Sağlıklı Çocuğum” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 118-119-120-121-122-123 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem sağlıklı yaşam bilincini hem de Türkçe becerilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Ben Sağlıklı Çocuğum Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 118-119-120-121-122-123


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip Şiirin konusunu ve şiirde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap :

Şiirin teması sağlıklı yaşam üzerine kurulmuş olabilir.

Şiirde işlenen durum ise, bir kişinin sağlıklı kalabilmesi için dikkat etmesi gereken alışkanlıklar ve davranışlar anlatılıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 120 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu sağlıklı yaşamdır. Okuma öncesi tahminimle şiirin konusu aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüğün anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüğün sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Mikrop Kelimesi

Tahminim: Küçük ve zararlı bir canlı olabilir.

Sözlük Anlamı: Hastalıklara neden olabilen çok küçük canlı.

Mikrop Kelimesi Cümleler :

  1. Ellerimizi yıkamak mikrop bulaşmasını önler.

  2. Hasta kişi öksürünce mikrop etrafa yayılır.

  3. Mikrop, insan sağlığı için tehlikeli olabilir.

  4. Doktorlar mikrop oluşumunu engellemek için temizlik önerir.

  5. Mikrop yüzünden bazı insanlar hasta olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 121 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuğun sabah kolay kalkmasının nedeni nedir?


Cevap : Çocuğun sabah kolay kalkmasının nedeni akşam erken yatmasıdır.


2. Çocuk her sabah ne içiyor?


Cevap : Çocuk her sabah süt içiyor.


3. Sağlıklı olmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Sağlıklı olmak için temizliğe dikkat ederim, sebze ve meyve yerim, erken yatarım.


4. Şiirde anlatılanlara katılıp katılmadığınızı açıklayınız.


Cevap : Evet, katılıyorum. Çünkü sağlıklı olmak için bu kurallara uymamız gerekir.


Soru : Taze sıkılmış portakal suyu hazırlayacağınızı düşününüz. Portakal suyunu hazırlama aşamalarını yazınız.


Cevap : İlk olarak portakallar iki parçaya bölünür. Ardından Narenciye sıkacağı ile portakallar sıkılarak suyu çıkarılır. Son olarak Narenciye sıkacağı içerisindeki portakal suyu bardağa doldurularak afiyetle içilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 122 Cevapları


Soru : Verilen broşüre göre her gruptan besin seçiniz, bir günlük besin planı yazınız.


Cevap :

1. öğün : Ekmek arası peynir, domates, salatalık, ceviz
2. öğün : Izgara köfte, üzüm, kiraz fındık
3. öğün :  Haşlanmış tavuk,  marul, havuç ceviz


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 123 Cevapları


Soru : Bulmacadaki kutuları sayılara karşılık gelen renklerle boyayınız.


Cevap : Boyayı yapınız. 


Soru : Ortaya çıkan sözcükler hakkında bildiklerinizi anlatınız.


Cevap

Deprem: Yer kabuğundaki kırılmalar sonucunda oluşan sarsıntılardır. Büyük depremler binalara ve insanlara zarar verebilir. Deprem sırasında güvenli bir yere sığınmak çok önemlidir. Depreme karşı binaların sağlam yapılması gerekir.

Sel: Aşırı yağmur veya su taşkınları nedeniyle suyun taşmasıdır. Sel, evleri, yolları ve tarlaları su basmasına neden olabilir. Sel sırasında yüksek ve güvenli yerlere çıkmak gerekir. Çevreyi korumak, selin zararlarını azaltır.

Yangın: Kontrolsüz ateşin hızla yayılmasıdır. Yangın, evlere, ormanlara ve doğaya büyük zarar verebilir. Yangın çıktığında itfaiyeye haber vermek ve güvenli yere gitmek gerekir. Yangınların önlenmesi için dikkatli davranmak önemlidir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 112-114-115-116-117. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117 Cevapları, öğrencilerin “Sıfır Atık Günlüğü” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde hem çevre bilincini hem de okuma-anlama becerilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Sıfır Atık Günlüğü Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 112-113-114-115-116-117


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Sıfır atık ve atıkların geri dönüşümü metnin konusu olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 114 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, çevreyi korumanın önemi ve “Sıfır Atık” projesiyle atıkları azaltma yollarıdır. Okuma öncesinde yaptığım tahmin, metnin günlük tarzında yazıldığı ve çevreyle ilgili bilgiler sunacağı yönündeydi; tahminim doğru çıktı.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Anı Kelimesi

  • Tahminim: Geçmişte yaşanan ve hatırlanan olay.

  • Sözlük Anlamı: Kişinin yaşamış olduğu, hatırladığı olay veya deneyim.

Atık Kelimesi

  • Tahminim: Kullanıldıktan sonra işe yaramayan şeyler.

  • Sözlük Anlamı: Kullanım amacı sona ermiş ve genellikle çöpe verilen maddeler.


Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız. 


Cevap :

Anı Kelimesi

  1. Geçen yaz tatile gittiğimiz gün çok güzel bir anı olarak kaldı.

  2. Dedemin çocukluğuyla ilgili anlattığı anılar çok ilginçti.

  3. Fotoğraflara bakarken eski anılar aklıma geldi.

  4. Okul gezisinde yaşadığımız olayları anı olarak defterime yazdım.

  5. Tatilde yaptığımız piknik, benim için unutulmaz bir anı oldu.


Atık Kelimesi

  1. Plastik şişeleri çöpe atmak yerine geri dönüşüm kutusuna koymalıyız.

  2. Yemek atıkları doğayı kirletmemek için kompost yapılabilir.

  3. Atık kağıtları biriktirip okula geri götürdüm.

  4. Atık pilleri asla çöp kutusuna atmamalıyız.

  5. Atıkları azaltmak, çevremizi temiz ve sağlıklı tutmamıza yardımcı olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 115 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. “Sıfır Atık” ne anlama gelmektedir?


Cevap : “Sıfır Atık”, çok az atık çıkarmak ve çıkan atıkları geri dönüşüme göndermek demektir.


2. Çocuğun “Sıfır Atık” için yaptığı çalışmalar nelerdir?


Cevap : Çocuk, okulda plastik şişe kullanmayıp yanında matara taşıyor ve kağıtların arka yüzlerini de kullanarak atık oluşumunu azaltıyor.


3. Çocuğun “Sıfır Atık” için yaptığı çalışmalara katılıyor musunuz? Açıklayınız.


Cevap : Evet, katılıyorum; ben de atıkları geri dönüşüme gönderiyor, gereksiz plastik ve kağıt kullanımını azaltıyorum.


Soru :Çevre ile ilgili sorunları düşününüz. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına çevre sorunları ile ilgili bir e-posta yazınız.


Cevap :

Alıcı:
Gönderen: [Adınız Soyadınız]
Konu: Çevre Sorunları Hakkında

Sayın Yetkili,

Ben [Adınız Soyadınız], çevremizle ilgili bazı sorunları size bildirmek istiyorum. Mahallemizde çöplerin düzensiz atılması ve plastik atıkların doğada birikmesi büyük bir problem oluşturuyor. Ayrıca bazı bölgelerde ağaçların kesilmesi ve yeşil alanların azalması, havanın kirlenmesine ve doğanın zarar görmesine neden oluyor. Bu sorunların çözümü için çevre temizliği ve geri dönüşüm çalışmalarının artırılmasını, ağaçlandırma projelerinin uygulanmasını rica ediyorum.

İlginiz ve desteğiniz için şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla, [Adınız Soyadınız]


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116 Cevapları


Soru : Görselleri verilen atıkları sınıflandırarak hangi kutulara atılması gerektiğini anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 117 Cevapları


Soru : Sağlıklı olmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.


Cevap :

Sağlıklı olmak için düzenli ve dengeli beslenmek gerekir. Her gün yeterli su içmek ve bol meyve ile sebze tüketmek önemlidir. Düzenli olarak spor yapmak ve hareket etmek vücudu güçlendirir.

Temizliğe dikkat etmek, elleri yıkamak ve kişisel hijyen kurallarına uymak hastalıklardan korunmamıza yardımcı olur. Ayrıca yeterli uyku almak ve stresten uzak durmak sağlıklı bir yaşam için gereklidir.


Soru : Sağlıkla ilgili doğru olan cümlelerin başındaki kutuları boyayınız. Boyadığınız kutulardaki heceleri sırasıyla yazıp şifreye ulaşınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 117 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 104-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111 Cevapları, öğrencilerin “Çiçekli Çaydanlık” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 104-105-106-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru ve kolay şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Çiçekli Çaydanlık Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Çiçekli bir çaydanlığın başından geçenleri konu alan bir metin olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, eski bir çaydanlığın çeşitli kişiler tarafından farklı amaçlarla kullanılması ve en sonunda kuşlar için bir yuva hâline gelmesidir; okuma öncesinde tahminim de çaydanlığın ilginç ve yaratıcı bir şekilde değerlendirileceği yönündeydi.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

fide : Tohumdan yetiştirilip başka yerlere dikilmek için hazırlanan bitki.

atölye : El ustalığı isteyen işlerin yapıldığı veya sanatla uğraşanların çalıştığı yer.

fesleğen :  Yaprakları güzel kokulu, süs bitkisi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Fide Kelimesi

  1. Bahçeye yeni domates fideleri diktik.

  2. Fideyi sulamayı ihmal etmemeliyiz.

  3. Çocuklar okulda sebze fideleri yetiştirdi.

  4. Fide büyüyünce lezzetli meyveler verecek.


Atölye Kelimesi

  1. Resim atölyesinde yeni tablolar yaptık.

  2. Çocuklar marangoz atölyesinde tahtadan oyuncaklar yaptı.

  3. Atölyede herkes kendi el becerilerini geliştirebilir.

  4. Seramik atölyesinde çok güzel fincanlar ürettik.


Fesleğen Kelimesi

  1. Fesleğenleri saksıya dikerek pencere önüne koydum.

  2. Yemekleri fesleğenle süslemek çok lezzetli olur.

  3. Bahçede fesleğen kokusu bütün evi sardı.

  4. Fesleğen yapraklarını çayıma ekledim.


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?


Cevap : İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı içinin eskidiği için kullanmayacağını düşündüğü için kenara ayırdı.


2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?


Cevap : İpek çiçekli çaydanlığı içine renkli kalemlerini koyarak düzenli bir şekilde kullanmaya başladı.


3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?


Cevap : Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı fırçalarını düzenli tutmak ve atölyesine renk katmak amacıyla kullandı.


4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?


Cevap : Perihan Teyze çiçekli çaydanlığa mis kokulu fesleğenler dikti.


5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?


Cevap : Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri üç küçük kuş yumurtası oldu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları


Soru : Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap

Sevgili arkadaşlar,

Bugün size atıkları değerlendirmenin çevreye olan yararlarından bahsetmek istiyorum. Atıkları geri dönüştürdüğümüzde doğadaki çöp miktarını azaltırız. Böylece toprağımız, suyumuz ve havası kirlenmez, hayvanlar da zarar görmez. Ayrıca atık malzemeleri değerlendirerek yeni ürünler elde edebiliriz ve doğal kaynakları daha az kullanmış oluruz. Hepimiz atıkları ayrı kutulara atarak çevremizi temiz tutabilir ve dünyamızı koruyabiliriz.

Teşekkür ederim.


Soru : Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayınız.


Cevap :

  • Atıkların hepsini çöp gibi atmamalıyız.
  • Eski çaydanlığı yeni gibi parlattı.
  • Eski kıyafetini terzide dükkân gibi yaptırdı.
  • Plastik şişeden yaptığı kalemliği ayna gibi izliyordu.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.


Cevap : Soru ifadesi olarak bir anlam katmıştır. 


Soru : Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

Şişe kapaklarından abaküs yapar …………mısın………………… ?

Çiçekleri teneke kutuya dikelim …………….mi…………….. ?

Atık pilleri, atık pil toplama kutusuna attın ………….mı……………….. ?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları


Soru : Haber metnini okuyunuz.


MİNİK ELLER İŞ BAŞINDA! OKULUMUZ 2-C SINIFININ LASTİK TEKERLEKLER PROJESİ

2-C Sınıf Başkanı Buse ÇALIŞKAN doğaya atılan lastik tekerleklerin toplanarak geri dönüşüme dahil edilmesi ile ilgili şunları söyledi:

“Ayşe Öğretmenimiz, bizlere geri dönüşümü anlatmıştı. Öğretmenimiz çevremizi korumak adına yapılacak projeleri düşünmemizi istedi. Aklımıza mahallemizin boş alanlarında onlarca lastik tekerleğin doğaya bırakıldığı geldi.

Bizler de lastik tekerleklerle neler yapabileceğimizi araştırdık. Önce lastik tekerlekleri boyadık. Ardından lastik tekerleklerin içerisine toprak doldurduk. İçerisine farklı renklerde çiçekler diktik. Hem okulumuz renklendi hem lastik tekerlekler değerlendi.”

Buse ÇALIŞKAN 15.12.2024

Okulumuz ve doğa adına 2-C sınıfına ve Sınıf Öğretmenleri Ayşe YİĞİT’ e teşekkür ederiz.


Soru : Siz olsaydınız atık lastik tekerlekleri nasıl değerlendirirdiniz? Anlatınız.


Cevap

Ben olsaydım atık lastik tekerlekleri değerlendirirken onları boyayıp bahçemizde dekoratif çiçeklikler yapardım. Bazı tekerlekleri yan yana koyarak mini oyun alanları veya salıncak şeklinde kullanabilirdim.

Büyük tekerlekleri boyayarak masa veya oturma alanı hâline getirebilirdim. Ayrıca tekerlekleri geri dönüşüme verip yeni ürünler elde edilmesini sağlayabilirdim. Böylece hem doğayı korumuş hem de eğlenceli ve faydalı alanlar yaratmış olurdum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 98-99-100-101-102-103. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Cevapları, öğrencilerin “Sürpriz Ağacı” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 98-99-100-101-102-103. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Sürpriz Ağacı Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 98-99-100-101-102-103


Soru : Görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görseli incelediğimizde metnin konusu mevsimler olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 99 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Bir mandalına ağacının geçirmiş olduğu mevsimler konu alınmaktadır. 


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Sürpriz Kelimesi

  • Tahminim: Beklenmedik, hoş bir olay veya hediye.

  • Sözlük Anlamı: Önceden bilinmeyen ve genellikle hoş karşılanan durum, beklenmedik olay.

Bürünmek Kelimesi

  • Tahminim: Bir şeyin içine girmek veya kendini sarmak.

  • Sözlük Anlamı: Bir şeyi veya bir kişiyi bir şeyle kaplamak, sarmak; görünümünü değiştirmek.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Sürpriz Kelimesi

  1. Doğum günümde arkadaşlarım bana büyük bir sürpriz yaptı.

  2. Sürpriz hediyeler almak çok heyecan verici.

  3. Annem sürpriz bir pasta hazırlamış.

  4. Sürpriz bir misafir kapıyı çaldığında çok sevindim.

  5. Tatilde sürpriz bir geziye çıkmak beni mutlu etti.


Bürünmek Kelimesi

  1. Sabahları serin olduğunda montuma bürünürüm.

  2. Kışın evleri karla bürünmüş olarak görmek çok güzeldir.

  3. Çocuk yağmurda şemsiye ve yağmurluğa bürünerek dışarı çıktı.

  4. Bahçedeki ağaçlar sonbaharda sarı yapraklarla bürünmüştü.

  5. Gece gökyüzü bulutlarla bürünmüş, yıldızlar görünmüyordu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Sürpriz Ağacı’nın en sevdiği mevsim hangisidir?


Cevap : İlkbahar mevsimidir. 


2. Sürpriz Ağacı’nın sürprizi nedir?


Cevap : Mandalina’dır. 


3. Sürpriz Ağacı’nın mandalina yerine hangi meyveyi vermesini isterdiniz? Neden?


Cevap : Nar meyvesini vermesini isterdim. Çünkü nar meyvesini çok severim. 


Soru : Metinde adı geçen meyveleri bulmacada bulup işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları”

Soru : Meyveleri renklerine göre kutulara yazınız.


Cevap : Erik, kivi, portakal, kestane, armut, muz, portakal, kiraz, hurma, ayva ve incir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları


Soru : Koyu yazılmış sözcükler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Anlatınız.


Cevap :  Cümlelerin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlamıştır. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 102 Cevapları


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri benzetme ifadeleri ile tamamlayınız.


Cevap :

Okan arı gibi çalışkan bir çiftçiydi. Arkadaşı Mert de çalışkandı. İkisi de ilkbaharın gelmesini dört gözle bekliyordu. Çünkü ilkbaharda bahçelerini ekim yapmaya hazır hâle getiriyorlardı. Böylelikle bahçelerinden verim alabiliyorlardı.
Okan bahçede çalışırken rüzgâr gibi hızlı hareket ederdi.
Mert ise tavşan gibi yavaş hareket ederdi.


Soru : Kutulardaki sözcüklerle anlamlı ve kurallı cümleler oluşturup yazınız.


Cevap :

  • İlkbaharda ağaçlar çiçek açar.

  • Yazın meyve bol olur.

  • Sonbaharda ağaçlar yapraklarını döker.

  • Kış mevsiminde kar yağar.

  • Yazın meyveleri yeriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 103 Cevapları


Soru : Atık madde denilince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.


Cevap : Atık madde denilince aklıma çöpler, plastik şişeler, ambalaj kutuları, yemek artıkları ve eski eşyalar geliyor. Atık maddeler doğru şekilde ayrıştırılmazsa çevreyi kirletir ve doğaya zarar verir.

Geri dönüşümle bu maddeler tekrar kullanılabilir ve doğa korunmuş olur. Biz de atıkları ayrı kutulara atarak doğayı temiz tutabiliriz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 96-97. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96-97 Cevapları, öğrencilerin üçüncü üniteye başlamadan önce bilgilerini gözden geçirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, ders kitabındaki etkinliklerin anlaşılmasını kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 96-97. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin önceki konulardaki bilgi ve becerilerini kontrol etmelerini sağlar. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 96-97 Cevapları ise ders başarısını artırmaya ve yeni üniteye daha hazır bir şekilde başlamaya yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 96-97


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

TASARRUFLU OLALIM 

Ilgın, para harcamayı seven bir çocuktu. Annesi bu durumun Ilgın’ı olumsuz etkileyeceğini düşündüğü için Ilgın’a bir kumbara aldı. Ilgın, bir gün okuldan eve döndüğünde annesi ona kumbarasını verdi. Annesi, “Ilgın, bu kumbara senin. İçine para biriktirip, istediğin bir şeyi alabilirsin.” dedi. Ilgın çok heyecanlandı. “Teşekkür ederim anne! “Teşekkür ederim anne! Artık paramı dikkatli harcayacağım. Her gün biraz biriktirip istediğim oyuncağı alacağım. Sabırlı olursam mutlulukla sonunda sahip olacağım.”

Ilgın, her gün annesinden aldığı harçlıkların bir kısmını kumbarasına atmaya başladı. Bazen canı kantinden bir şeyler almak isterdi ama Ilgın parasını biriktirmeyi seçti. “Biriktirdiğim parayla istediğim oyuncağı alacağım, anneme sürpriz yapacağım ve sabırlı olmanın ne kadar önemli olduğunu öğreneceğim.” diye düşündü.

Haftalar geçti ve Ilgın’ın kumbarası tamamen doldu. Aynı bir arı
gibi çalıştı ve parasını biriktirdi. Ilgın, annesiyle birlikte oyuncakçıya gitti.
Orada istediği oyuncağı aldı, rengârenk bloklarla oynayacak ve kendini çok mutlu hissetti ve annesine “Evet anne, para biriktirmek sabır gerektirir ama sonunda çok mutlu oldum.” dedi. Ilgın, tasarruf etmenin sabır ve kararlılık gerektirdiğini öğrendi.


Soru : Metinde geçen “…arı gibi çalıştı…” ifadesinden ne anladığınızı anlatınız.


Cevap : Bu ifade, Ilgın’ın çok çalışkan ve azimli olduğunu, parasını biriktirmek için sürekli ve düzenli bir şekilde uğraştığını anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 97 Cevapları


Soru : Görsellerin çağrıştırdığı sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :

İlkbahar: çiçek, kuş, yeşillik, yağmur
Yaz: deniz, güneş, tatil, dondurma
Sonbahar: sarı yaprak, rüzgâr, yağmur, okula dönüş
Kış: kar, soba, atkı, kayak


Soru : Kutulardaki sözcüklerden hareketle sevdiğiniz mevsimi anlatan bir görsel çizip boyayınız. Bu mevsimi neden sevdiğinizi anlatınız.


Cevap :

İlkbahar: İlkbaharda doğa uyanır, ağaçlar çiçek açar ve her yer yemyeşil olur. Kuşlar cıvıldar, bahçelerde rengârenk çiçekler açar. Havanın ısınmaya başlaması insanlara enerji verir. İlkbaharı seviyorum çünkü doğa yeniden canlanıyor.

Yaz: Yaz mevsiminde havalar çok sıcak olur. Çocuklar denize girer, dondurma yer ve tatilin keyfini çıkarır. Güneş pırıl pırıl parlar, günler uzun olur. Yazı seviyorum çünkü tatil yapar ve bol bol oyun oynarım.

Sonbahar: Sonbaharda ağaçların yaprakları sararır ve dökülür. Hava serinlemeye başlar, sık sık yağmur yağar. Okullar açılır ve yeni dersler başlar. Sonbaharı seviyorum çünkü rüzgârda uçuşan yaprakları izlemek çok güzel.

Kış: Kış mevsiminde havalar soğur, kar yağar ve her yer beyaza bürünür. Çocuklar kardan adam yapar, kartopu oynar ve kızak kayar. Evlerde soba veya kalorifer yanar, sıcak çorba içilir. Kışı seviyorum çünkü karla oynamak bana mutluluk veriyor.



 

Our Score
error: Content is protected !!