2. Sınıf Matematik 1. Kitap 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115 Cevapları, öğrencilerin ritmik sayma konusunu daha kolay öğrenmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen konuların pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları, sayıları belirli kurallara göre saymayı kolaylaştırır. Öğrenciler, bu cevaplarla çalışmalarını kontrol ederek ritmik saymada daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115


 Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


• 42’den başlayarak ileriye doğru birer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap : 42-43-44-45-46-47-48


• 16’dan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap : 16-14-12-10-8-6-4


• 20’den başlayarak ileriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap : 20-30-40-50-60-70-80


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104 Cevapları


1. Ahsen, Mert ve Sena görseldeki otoparkta kaç araba olduğunu merak ettiler. Her biri farklı ritmik sayma yaparak araba sayısını buldular.


Ahsen, Mert ve Sena’nın yaptığı ritmik saymaları tamamlayarak noktalı yerlere yazalım.


Cevap : 

Ahsen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50

Mert: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50

Sena: 10, 20, 30, 40, 50


Soru : Hangi ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır? 


Cevap : Sena 10’ar olarak ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır.


Soru : Günlük hayattaki artma ve azalma durumlarına neleri örnek verebiliriz? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : 

  • Su seviyesinin yükselmesi veya düşmesi → yaÄŸmur yaÄŸması veya suyun buharlaÅŸması nedeniyle

  • Para miktarının artması veya azalması → harcama yapmak veya para almak nedeniyle

  • Sıcaklığın artması veya azalması → günün saatine veya mevsime göre

  • Bitkilerin büyümesi veya yaprak dökmesi → sulama, mevsim ve bakım durumuna göre


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 105 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Sayı çubukları, fasulye, nohut, kitabımızın ekler bölümündeki
Ek 6 sayfasındaki yüzlük tablo, makas.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
•• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 6 sayfasındakiyüzlük tabloyu makas yardımıyla dikkatlice keselim.
Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullanalım.
Etkinliğe Başlayalım
•• Getirdiğimiz sayma malzemelerini sıramızın üzerine çıkaralım. 20 tane sayı çubuğunu ikişerli gruplayarak sayalım. Tabloda 2’den başlayarak ileriye doğru ikişer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 30 tane fasulyeyi üçerli gruplayarak sayalım. Tabloda 3’ten başlayarak ileriye doğru üçer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 40 tane nohutu dörderli gruplayarak sayalım. Tabloda 4’ten başlayarak ileriye doğru dörder ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• Tabloda 5’ten başlayarak ileriye doğru beşer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.


Cevap : 

  • Sınıfımızı dörder kiÅŸilik gruplara ayırdık.
  • Ek 6 sayfasındaki yüzlük tabloyu makasla dikkatlice kestik.
  • Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullandık.
  • 20 sayı çubuÄŸunu ikiÅŸerli gruplayarak saydık ve tabloda 2’den baÅŸlayarak ikiÅŸer ritmik sayma yaptık.
  • 30 fasulyeyi üçerli gruplayarak saydık ve tabloda 3’ten baÅŸlayarak üçer ritmik sayma yaptık.
  • 40 nohutu dörderli gruplayarak saydık ve tabloda 4’ten baÅŸlayarak dörder ritmik sayma yaptık.
  • Tabloda 5’ten baÅŸlayarak beÅŸer ritmik sayma yaptık ve tabloyu tamamladık.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 106 Cevapları


2. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim. 


İleriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım. 


Şimdi de geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 106 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları


3. İkişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları”

Soru : Haydi, 8’den başlayıp 20’ye kadar ileriye doğru ikişer ritmik sayalım. 19’dan başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.


Cevap :

  • 8’den baÅŸlayıp 20’ye kadar ikiÅŸer ritmik sayma: 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20
  • 19’dan baÅŸlayıp geriye doÄŸru ikiÅŸer ritmik sayma: 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7
  • Defterimize sayı doÄŸrusu çizdik ve sayıları iÅŸaretleyerek gösterdik.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları


4. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları


5. Üçer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları”

Soru : Haydi, 4’ten başlayıp 28’e kadar ileriye doğru üçer ritmik sayalım. 25’ten başlayıp 1’e kadar geriye doğru üçer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim. 


Cevap :

  • 4’ten baÅŸlayıp 28’e kadar üçer ritmik sayma: 4, 7, 10, 13, 16, 19, 22, 25, 28
  • 25’ten baÅŸlayıp 1’e kadar geriye doÄŸru üçer ritmik sayma: 25, 22, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 1
  • Defterimize sayı doÄŸrusu çizdik ve sayıları iÅŸaretleyerek gösterdik.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları


6. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları


7. Dörder ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları”

Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 39’a kadar ileriye doğru dörder ritmik sayalım. 34’ten başlayıp 2’ye kadar geriye doğru dörder ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.


Cevap :

  • 3’ten baÅŸlayıp 39’a kadar dörder ritmik sayma: 3, 7, 11, 15, 19, 23, 27, 31, 35, 39
  • 34’ten baÅŸlayıp 2’ye kadar geriye doÄŸru dörder ritmik sayma: 34, 30, 26, 22, 18, 14, 10, 6, 2
  • Defterimize sayı doÄŸrusu çizdik ve sayıları iÅŸaretleyerek gösterdik.

Soru : İleriye ve geriye doğru ritmik saymalar bir örüntü müdür? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Evet, ileriye ve geriye doğru ritmik saymalar bir örüntüdür çünkü sayılar düzenli bir şekilde belirli bir farkla tekrar eder.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 112 Cevapları


8. 5’ten başlayıp 100’e kadar ileriye doğru beşer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap : 100’dan geriye 0’a kadar beşer ritmik sayma: 100, 95, 90, 85, 80, 75, 70, 65, 60, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 15, 10, 5, 0


Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 48’e kadar ileriye doğru beşer ritmik sayalım. 16’dan başlayıp 1’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.


Cevap :

  • 3’ten baÅŸlayıp 48’e kadar beÅŸer ritmik sayma: 3, 8, 13, 18, 23, 28, 33, 38, 43, 48
  • 16’dan baÅŸlayıp 1’e kadar geriye doÄŸru beÅŸer ritmik sayma: 16, 11, 6, 1
  • Defterimize sayı doÄŸrusu çizdik ve sayıları iÅŸaretleyerek gösterdik.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 113 Cevapları


9. 100’den başlayıp 10’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap : 100’den başlayıp 10’a kadar onar geriye doğru ritmik sayma: 100, 90, 80, 70, 60, 50, 40, 30, 20, 10


Soru : Haydi, 7’den başlayıp 97’ye kadar ileriye doğru onar ritmik sayalım. 99’dan başlayıp 9’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.


Cevap :

  • 7’den baÅŸlayıp 97’ye kadar onar ritmik sayma: 7, 17, 27, 37, 47, 57, 67, 77, 87, 97

  • 99’dan baÅŸlayıp 9’a kadar geriye doÄŸru onar ritmik sayma: 99, 89, 79, 69, 59, 49, 39, 29, 19, 9

  • Defterimize sayı doÄŸrusu çizdik ve bu sayıları iÅŸaretleyerek gösterdik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 114-115 Cevapları


10. Dikdörtgenlerin içine ikişerli, üçerli, dörderli, beşerli ve onarlı grupladığımız varlıklar çizelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

En fazla 30 nesne çizelim. Üçerli gruplayarak ……..10……. tane …………….silgi………………. çizdim.

En fazla 40 nesne çizelim. Dörderli gruplayarak ……10……… tane …………………..kalem…………….. çizdim.

En fazla 100 nesne çizelim. BeÅŸerli gruplayarak ……..20……. tane ……………..muz………………….. çizdim.

En fazla 100 nesne çizelim. Onarlı gruplayarak …….10…….. tane ……………….elma………………… çizdim.



 

Our Score

“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları” için 2 yanıt

  1. “İlkokul 2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayıları düzenli ve ritmik bir ÅŸekilde sayma becerilerini geliÅŸtirmelerine yardımcı olur; sayfa 103-115’teki alıştırmaları düzenli yapmak, öğrenmeyi pekiÅŸtirir.”

  2. İlkokul 2. sınıf matematik kitabının 103–115. sayfalarındaki ritmik sayma etkinlik cevapları, öğrencilerin 2’şer, 3’er, 5’er ve 10’ar ileri–geri sayma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu etkinlikler sayesinde çocuklar çarpma ve bölme işlemlerine hazırlık yapar, sayıların düzenli artış ve azalışını daha kolay kavrar.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!