Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız.

2. Sınıf Türkçe Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
KORUYUCULARIMIZ
Hep seversiniz bizi
Bizim sizi sevdiğimiz gibi
Ağlasak  bizle ağlarsınız
Gülsek bizle gülersiniz
Ebeveyn derler size
Bizler ise koruyucu meleklerimiz deriz size


Our Score

Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız.

2. Sınıf Türkçe Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :

Parayı Veren Düdüğü Çalar

Çocuklar, pazara gelen Nasreddin Hoca’nın etrafını sarmış. “Hoca, bana düdük al!” demiş biri. “Bana da, bana da!” demiş bir diğeri.
Diğerleri de sırayla:
– Ben de düdük isterim!
– Bir tane de bana!, demişler.
İçlerinden sadece biri Nasreddin Hoca’ya düdük parası vermiş. Hoca, parayı alıp pazara gitmiş.
Hoca, akşam pazardan dönünce çocuklar etrafını sarmış. Her biri düdüğünü istemiş. Cebinden bir düdük çıkaran hoca, parayı veren çocuğa vermiş.
Diğer çocuklar hep bir ağızdan bağırmış:
– Hani bizim düdüğümüz?
Nasrettin Hoca gülerek,
– Parayı veren düdüğü çalar, demiş.


Our Score

“Anne hakkı ödenmez.” sözünden ne anlıyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe “Anne hakkı ödenmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


“Anne hakkı ödenmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Annelerimiz bizi bu dünyaya getirmek için dokuz ay bizi karınların da taşımışlardır. Her zaman bizler için uğraşmışlardır. Sevgilerini eksik etmemişlerdir. Bundan dolayı anne hakkı ödenmez derler.


Our Score

Nasreddin Hoca, denince aklınıza neler geliyor?

2. Sınıf Türkçe Nasreddin Hoca, denince aklınıza neler geliyor? konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Nasreddin Hoca, denince aklınıza neler geliyor? konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
İnsanları hem güldürüp hem de ders veren biri geliyor. Yaptığı davranışlarla insanlara yanlış bildiklerini veya öğüt vermeyi amaçlamıştır.


Our Score

Çiçeklerin yaşamımızdaki önemini aile büyüklerinizden yardım alarak araştırınız.

2. Sınıf Türkçe Çiçeklerin yaşamımızdaki önemini aile büyüklerinizden yardım alarak araştırınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Çiçeklerin yaşamımızdaki önemini aile büyüklerinizden yardım alarak araştırınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Çiçekler bizlerin hayatlarına renk katar aynı zaman da nefes almamızı sağlarlar.
Çiçekler dünyanın en önemli üreticiler olarak tanımlayabiliriz. Hem bizlere oksijen olurlar hem de böceklere besin özelliği taşımaktadırlar. Arıların çiçeklerde ki polenleri alıp bal üretmesi gibi faydaları vardır.


Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 162-163-164-165

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları 4. Tema Milli Kültürümüz Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165


4. Tema Milli Kültürümüz Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


AKIL SIR ERMİYOR

Hoca’nın iki yüz akçe parası kaybolmuş. Bulunması için dua etmeye başlamış. O sırada Akşehir ’in zenginlerinden birinin bindiği gemi yolda fırtınaya tutulmuş. “Eğer sağ salim memleketime varırsam Hoca’ya iki yüz akçe vereceğim.” diye adakta bulunmuş. Adam kurtulup gelmiş, Hoca ’yı bulup parayı vermiş. Hoca bir vakit düşündükten sonra: – Allah ’ım bu ne dolambaçlı yol! Bu parayı ben nerede yitirdim. Sen bana nerede buldurdun! İşine gerçekten de akıl sır ermiyor.” demiş.

Ahmet MARAŞLI


1. Hoca neden dua ediyor?


Cevap : İki yüz akçe parası kaybolmuştur. bulunması için dua etmektedir.


2. Zengin adam, Hoca’ya neden iki yüz akçe para veriyor?


Cevap : Zengin adamın bindiği gemi yolda fırtınaya tutulmuş. “Eğer sağ salim memleketime varırsam Hoca’ya iki yüz akçe vereceğim.” demiştir.


3. Hoca parayı alınca ne diyor?


Cevap : – Allah’ım bu ne dolambaçlı yol! Bu parayı ben nerede yitirdim. Sen bana nerede buldurdun! İşine gerçekten de akıl sır ermiyor.” demiş


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


4. Metnin konusu nedir?


Cevap : Hocanın kaybettiği paranın ona geri gelmesi.


5. Metni okurken hangi kelimelerin telaffuzunda zorlandınız?


Cevap : Dolambaçlı ve akçe kelimelerinde zorlandım.


6.Kırmızı renkli kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.


Cevap :
Zengin- Varlıklı
→ Varlıklı bir ailenin oğluymuş.
Memleket-Yurt
→ Yurdumuzu düşmanlara teslim etmedik.
Vakit- zaman
→ Zamanımızı her zaman iyi değerlendirmeliyiz.
Akıl-Beyin
→ Beyin ile her şeyi kontrol edebiliyoruz.


7. Mavi renkli kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.


Cevap :
Vermek- Almak
→ Kitapları bende kalmıştı onları aldı.
Gelmek-Gitmek
→ Bugün okula geç gideceğim.
Sonra- Önce
→ Önce evdeki işlerimi yapacaağım.


8. Aşağıdaki şehir adlarını sözlük sırasına koyarak yazınız.


Cevap :

  1. Adana
  2. Ankara
  3. Bursa
  4. Erzurum
  5. İstanbul
  6. Şanlıurfa
  7. Tekirdağ

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


9. Aşağıdaki cümlelerde yazım ve noktalama yanlışları yapılmıştır. Cümleleri doğru şekliyle yazınız.


  1. Mustafa, güzel bir eylül sabahında erkenden uyandı.
  2. Evliya Çelebi’nin adını hiç duymuş muydunuz?
  3. O yerleri görmek için giderek o da heyecanlandı. İçinde dayanılmaz bir istek duymaya başladı.

10. Aşağıdaki görsellerden anladıklarınızı görsellerin altına yazınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

Cevap : İlk görselde cami resmi verilmiştir. İbadet edilen ve İslam dinini temsil eden bir yerdir. İkinci resimde ise büyüklere olan saygıyı göstermektedir. Dinimizde büyüklere saygı çok önemlidir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


11. Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz. Uyduğunuz kuralların yanındaki yıldızı boyayınız. Boyadığınız yıldız sayısı fazlaysa gülen yüzü, azsa üzgün yüzü boyayınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 162-163-164-165”

 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 161

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Bayrak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161


Bayrak Serbest Okuma Metni


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Bayrak

Minnacık ellerine,
Ne de yakışmış bayrak.
Övün, sevin, mutlu ol,
Türk çocuğu olarak.
İyi koru, sev onu.
Çiğnetme hiç kimseye.
Dalgalandır göklerde,
Göğsünü gere gere.

Ülkü DUYSAK


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 161”

Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Çiçeklerin yaşamımızdaki önemini aile büyüklerinizden yardım alarak araştırınız.


Cevap :
Çiçekler bizlerin hayatlarına renk katar aynı zaman da nefes almamızı sağlarlar.
Çiçekler dünyanın en önemli üreticiler olarak tanımlayabiliriz. Hem bizlere oksijen olurlar hem de böceklere besin özelliği taşımaktadırlar. Arıların çiçeklerde ki polenleri alıp bal üretmesi gibi faydaları vardır.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 157-158-159-160

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Hoca Nasreddin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Hoca Nasreddin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Nasreddin Hoca, denince aklınıza neler geliyor?


Cevap : İnsanları hem güldürüp hem de ders veren biri geliyor. Yaptığı davranışlarla insanlara yanlış bildiklerini veya öğüt vermeyi amaçlamıştır.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 157-158-159-160”

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Altı çizili ifadeleri, olayları oluş sırasına göre anlatırken kullanırız. Siz de bu ifadeleri kullanmaya özen göstererek dinlediğiniz metni anlatınız.


Cevap : Günlerden bir gün Nasreddin Hoca kuyudan su çekmeye karar vermiş. Sonra kuyunun başına gitmiş, Tam kovayı sarkıtacağı zaman kuyunun içindeki Ay’ı görmüş:
Eyvah! Ay kuyuya düşmüş diyerek üzülmüş. Daha sonra Ay’ı kuyudan kovayla çıkarmaya karar vermiş. Kuyuyu sarkıtmış çekeceği zaman kova duvara takılmış Hoca kovayı çekememiş. Kovanın yukarı gelmemesinin nedeni Ay’ın ağır olduğundan diye düşünmüş. Daha sonra ipe tekrardan asılmış ve Hoca sırt üstü yere düşmüş. Gözünü açınca Ay’ın gökyüzünde parladığını görmüş.
-”Oh, çok şükür! Epeyce uğraştım, epeyce yoruldum ama Ay’ı kuyudan çıkarmayı başardım. Bu iş bütün yorgunluğuma değdi” demiş.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metni anlatmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


  • ( Evet ) İşitilebilir bir ses tonuyla konuştum.
  • ( Evet ) Metindeki olayları oluş sırasına koyarak konuştum. Bunun için “önce, sonra, daha sonra, en sonunda” gibi ifadeler kullandım.
  • ( Evet ) Kelimeleri doğru telaffuz ettim.
  • ( Evet ) Anlatımımı yaparken konu dışına çıkmadım.

3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Nasrettin Hoca’nın Ay’ı kurtarma çabaları.


4. Etkinlik


Soru : Metne farklı iki başlık belirleyip yazınız.


Cevap : Ay’ın kurtuluşu, Kuyuya Düşen Ay


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları, metne göre cevaplayınız.


Nasreddin Hoca’nın ne zaman uykusu kaçıyor?


Cevap :Sıcak bir yaz gecesi uykusu kaçıyor.


Hoca, dışarı bakınca neler görüyor?


Cevap : Parıl parıl gökyüzü ve kandil gibi Ay’ı görüyor.


Hoca, kuyuya bakınca ne görüyor?


Cevap :Ay’ın kuyuya düştüğünü görüyor.


Hoca, Ay’ı kuyudan çıkarmak için ne yapıyor?


Cevap : Kovayı suya atarak ayı kovayla çekmeye çalışıyor.


Hoca, sırtüstü yere düşünce neyi fark ediyor?


Cevap : Ayın gökyüzüne çıktığını görüyor.


Hoca, Ay’ı tekrar gökyüzünde görünce ne diyor?


Cevap : -”Oh, çok şükür! Epeyce uğraştım, epeyce yoruldum ama Ay’ı kuyudan çıkarmayı başardım. Bu iş bütün yorgunluğuma değdi” demiş.


6. Etkinlik


Soru : Defterinize yazdığınız Nasreddin Hoca fıkrasını arkadaşlarınıza okuyunuz. Arkadaşlarınızın da okuduğu fıkraları dinleyiniz. Fıkralardan hareketle Nasreddin Hoca’nın kişiliği hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Nasrettin Hoca zeki ,akıllı, komik insanları güldürebilen bir yapısı vardır.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 153-154-155-156

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Biri Var Ki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156


Biri Var Ki Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : “Anne hakkı ödenmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Cevap : Annelerimiz bizi bu dünyaya getirmek için dokuz ay bizi karınların da taşımışlardır. Her zaman bizler için uğraşmışlardır. Sevgilerini eksik etmemişlerdir. Bundan dolayı anne hakkı ödenmez derler.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Anne ve babanızla ilgili yazdığınız şiirleri okuyunuz. Ardından kendi yazdığınız şiirle “Biri Var ki…” şiirini karşılaştırınız.


  • Şiirimin adı : Ailem
  • Bestami Yazgan’ın yazdığı şiirin adı : Biri Var Ki
  • Şiirimin konusu : Aile Sevgisi
  • “Biri Var ki…” şiirinin konusu : Anne Sevgisi

2. Etkinlik


Soru : “Biri Var ki…” şiirinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını, resimli sözlükteki görsellere bakarak tahmin edip yazınız.


  • Aydede :  (çocuk dilinde) Ay.
  • Kamaşır :  (göz) güçlü bir ışık nedeniyle rahatça bakamaz olmak.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


  • Annemi çok özledim (.)
  • Babam (,) annem (,) ablam ve ben çok mutluyuz (.)
  • Yaşasın, annem gelmiş (!)
  • Mehmet (‘)in de annemi görmesini çok istedim (.)
  • Annem gelmiyor mu (?)

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki manileri okuyunuz. Ardından bunları, bakarak defterinize yazınız.


Sen inci mercan mısın?
Çiçek gibi kokar mısın?
Dertlerime ilaç mısın?
Söyle melek misin, annem misin?
Odalarda dizi dizi,
Ben çok severim annemi.
Anneler Günü gelince
Koşar öperim elini.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Yandaki çizim alanına annenizin resmini yapınız.Ardından annenizleneler yaptıklarınızı arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bu etkinliği kendiniz yapmanız gerekmektedir.


6. Etkinlik


Soru : Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Uyduğunuz kuralların yanındaki yıldızı boyayınız.


“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları”

Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız.


Cevap : Parayı Veren Düdüğü Çalar
Çocuklar, pazara gelen Nasreddin Hoca’nın etrafını sarmış. “Hoca, bana düdük al!” demiş biri. “Bana da, bana da!” demiş bir diğeri.
Diğerleri de sırayla:
– Ben de düdük isterim!
– Bir tane de bana!, demişler.
İçlerinden sadece biri Nasreddin Hoca’ya düdük parası vermiş. Hoca, parayı alıp pazara gitmiş.
Hoca, akşam pazardan dönünce çocuklar etrafını sarmış. Her biri düdüğünü istemiş. Cebinden bir düdük çıkaran hoca, parayı veren çocuğa vermiş.
Diğer çocuklar hep bir ağızdan bağırmış:
– Hani bizim düdüğümüz?
Nasrettin Hoca gülerek,
– Parayı veren düdüğü çalar, demiş.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 144-146-147-148-149-150-151-152

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Kız Kulesi Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152


Kız Kulesi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


HAZIRLIK


Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerde görülen yapıların ülkemizin hangi bölgelerinde olduğunu söyleyiniz. Bu yerlerin yeterince korunup korunmadığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :
Ülkemiz de birçok tarihi yapı bulunmaktadır. Ben bunların yeterince iyi korunduğunu düşünmüyorum. Çoğu yapı üzerinde işlem yapılmıştır. Bence ayrı bir önlem alınması gerekmektedir.

  • Truva Antik Kenti- Çanakkale
  • Pamukkale- Denizli
  • Nemrut Dağı- Adıyaman
  • Efes Antik Kenti- İzmir
  • Kapadokya- Nevşehir

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görsellerden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını anlamak için sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Kule Kelimesi 
Kelime Anlamı : Alanı dar ve genellikle kare ya da yuvarlak biçimli yüksek yapı.
Örnek Cümle : İstanbul’a gidince Kız Kulesini de gördük.


Vapur Kelimesi 
Kelime Anlamı : Buhar gücüyle işleyen gemi.
Örnek Cümle : İstanbul da ilk defa vapura bindim.


Deniz Motoru Kelimesi 
Kelime Anlamı : Deniz yolunda yolcu götürmek için faydalanılan pervaneli ve patenli motorlu gemidir.
Örnek Cümle : Genellikle deniz olan yerler de deniz motoru kullanılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


Sandal Kelimesi 
Kelime Anlamı : Birkaç kişi taşıyabilecek biçimde yapılmış, genellikle kürekle yürütülen deniz taşıtı.
Örnek Cümle : Tatile gittiğimiz yerde sandal ile gezinti yaptık.


Martı Kelimesi 
Kelime Anlamı : Martıgillerden, genellikle ak renkli, yüzücü, perdeayaklı, eti yenmez deniz ve göl kuşlarının ortak adı.
Örnek Cümle : Martıların uçuşu çok güzel görünüyor.


Deniz Feneri Kelimesi 
Kelime Anlamı : Denizlerin tehlikeli yerlerinde, kimi kaya ve adacıkların üzerinde yapılmış olan, geceleri ve sisli havalarda gemilere yol gösteren, tepesinde yanıp yanıp sönen güçlü bir ışık kaynağı bulunan kule.
Örnek Cümle : Deniz fenerinden gelen ışık her tarafı aydınlatıyor.


Liman Kelimesi
Kelime Anlamı : Gemilerin yük almalarına ya da yük boşaltmalarına, yolcu indirip bindirmelerine uygun kuruluşları bulunan, barınmalarına yarayan doğal ya da yapay sığınak.
Örnek Cümle : Yaşadığım yer liman şehri olarak adlandırılıyor.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metnin içeriğinde geçmeyen yerlere ait görselleri işaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları
”2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


Kız Kulesi nerededir?
Cevap : İstanbul’dadır.


İstanbul’a gitmeyenler, Kız Kulesi’ni neredeki resimlerden görmüş olabilirler?
Cevap : Filmler veya dizilerden görmüş olabilirler.


İstanbul’daki hangi araçlar, Kız Kulesi’nin yanından geçer?
Cevap : Vapur, deniz motorları, yolcu gemileri, sandallar geçmektedir.


Kız Kulesi, İstanbul’un neyi olmuştur?
Cevap : Simgesi olmuştur.


Kız Kulesi, gündüzleri nasıl gözükür?
Cevap : Kız kulesi gündüzleri apak gözükür.


Kız Kulesi’nin geceleri görevi nedir?
Cevap : Deniz araçlarına yol göstericilik yapmaktır.


Kız Kulesi, neredeki kayalığın üstündedir?
Cevap : İstanbul limanı girişindeki kayalığın üzerindedir.


İki bin yılında Kız Kulesi nasıl bir değişikliğe uğramıştır?
Cevap : Çay içilip yemek yenilebilen bir yapı haline getirilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Metinde geçen kelimeleri inceleyiniz. Eş veya zıt anlamlısını bulmak üzere kelimeler belirleyip yazınız. Bu kelimelerin eş ya da zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.


Eş anlamlı Kelimeler


Onarım: tamirat
Örnek Cümle : Masanın ayağını tamir ettik.


Konu: Mevzu
Örnek Cümle : Mevzu çok önemli dediler.


Zıt anlamlı kelimeler


Gündüz-gece
Örnek Cümle : Gece yıldızlar çok güzel görünüyor.


Ak-beyaz
Örnek Cümle : Beyaz örtünün üzerine düşen yapraklar gibi güzel.


5. Etkinlik


Soru : Sizce metinle ilgili görseller metnin içeriğini yeterince yansıtıyor mu? Açıkladıktan sonra metnin içeriğine uygun bir resim de siz yapınız.


Cevap :  Evet yansıtıyor. Metinde bahsedilen şeyler görülmektedir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki metin bir günlüktür. Günlüğü okuyarak soruları cevaplandırınız.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


Soru : Günlük yazarı, günlüğüne nasıl hitap ediyor?


Cevap : Sevgili diye hitap ediyor.


Soru :  Yazar, hangi gün yaşadıklarını yazmış?


Cevap : Temmuz ayının yirmi yedinci günü yaşadıklarını yazıyor.


Soru :  Yazar ve ailesi nereleri geziyorlar?


Cevap : İzmir ’de Efes Harabeleri, Kuşadası  Milli Parkı, Marmaris’te Marmaris kalesi ve Hafsa Sultan Kervansarayını gezmişlerdir.


Soru :  En sonunda nereye gidiyorlar? Yazar burası için ne diyor?


Cevap : Datça’ya gidiyorlar.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız.


Cevap : KORUYUCULARIMIZ
Hep seversiniz bizi
Bizim sizi sevdiğimiz gibi
Ağlasak  bizle ağlarsınız
Gülsek bizle gülersiniz
Ebeveyn derler size
Bizler ise koruyucu meleklerimiz deriz size


 

Our Score
error: Content is protected !!