Sizce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında başka hangi etkinlikler yapılabilir? Açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sizce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında başka hangi etkinlikler yapılabilir? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Kısa Cevap :

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında konserler, tiyatro gösterimleri ve spor etkinlikleri düzenlenebilir. Ayrıca, halk yürüyüşleri ve sergilerle toplumun farklı kesimlerinin bir araya gelmesi sağlanabilir.

Uzun Cevap :

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Türkiye’nin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin simgesidir. Bu nedenle, kutlamalarda daha çeşitli etkinlikler düzenlenmesi, bayramın coşkusunu artırabilir. Örneğin, yerel sanatçıların ve grupların katıldığı konserler düzenlenebilir. Bu konserler, milli marşların ve özgün eserlerin seslendirildiği etkinlikler olarak büyük bir katılımla gerçekleştirilebilir.

Ayrıca, tiyatro gösterimleri ve halk oyunları gibi sahne sanatları, kutlamalara renk katabilir. Çocuklar için eğlenceli etkinlikler, yarışmalar ve atölyeler de düzenlenerek, genç neslin Cumhuriyet değerlerini öğrenmesi ve bu değerlere sahip çıkması sağlanabilir. Spor etkinlikleri, özellikle bayram yürüyüşleri ve koşular, toplumun her kesiminden insanların katılımını teşvik ederek birlik duygusunu pekiştirebilir.

Son olarak, sergi açılışları ile Cumhuriyet tarihine dair görseller, belgeler ve eserler halka sunulabilir. Bu tür etkinlikler, Cumhuriyet Bayramı’nın sadece kutlanması değil, aynı zamanda anlamının ve öneminin derinlemesine anlaşılması için de büyük bir fırsat sunar.



 

Our Score

29 Ekim’de hangi bayramı kutluyoruz? Bu bayramı kutlama nedenimizi açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı 29 Ekim’de hangi bayramı kutluyoruz? Bu bayramı kutlama nedenimizi açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Kısa Cevap :

29 Ekim’de Cumhuriyet Bayramı’nı kutluyoruz. Bu bayram, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu simgeler.

Uzun Cevap :

29 Ekim, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilan edildiği gün olan 1923’ten bu yana Cumhuriyet Bayramı olarak kutlanmaktadır. Bu bayram, Türkiye’nin monarşiden çıkarak halk egemenliğine dayalı bir yönetim biçimi olan cumhuriyeti benimsediğini ve modern Türkiye’nin temellerinin atıldığını simgeler.

Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının önderliğinde kazanılan Kurtuluş Savaşı’nın ardından, bağımsız ve demokratik bir Türkiye kurulmuştur. Cumhuriyetin ilanı, ulusun özgürlüğünü ve kendi kaderini belirleme hakkını kazandığı anlamına gelir. Bu nedenle, her yıl 29 Ekim’de Cumhuriyet Bayramı coşkuyla kutlanır.



 

Our Score

Sınıfa, “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirler getiriniz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sınıfa, “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirler getiriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


Kısa Cevap :

Çanakkale Şehitlerine

Cahit Sitki Tarancı

Kahraman, şehit, vatana sevdalı,
Gör ki toprağında yatanlar,
Türkülerle anılır bu vatan,
Sonsuza dek unutulmaz yar.

Seni unutturmamak için,
İçimde açan çiçeklerim var,
Canım feda olsun sana,
Çanakkale, kahramanlar.

Uzun Cevap :

Akıncılar

Aka Gündüz

Akıncılar yola çıkınca,
Savaş rüzgarları estikçe,
Çanakkale geçilmez dediler,
Biz de vatan için döğüştükçe.

Düşman, ne kadar kalabalık olursa olsun,
Bizim için fark etmez, biliyoruz,
İnandığımız yolda,
Zaferle döneceğiz, kesin olarak.


Çanakkale

Ahmet Arif

Vatan için canını veren,
Kahramanlar, bu toprakta yatan,
Şehitlerin anısına,
Selam olsun, Türk’ün öz evladı.

Çanakkale geçilmez dedi düşman,
Ama biz, vatan için, döğüştük daima,
Her karışında şehit kanı,
Unutulmaz, ebediyen yaşar, bu vatan.



 

Our Score

“Çanakkale Türküsü”nün öyküsünü genel ağdan araştırınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Çanakkale Türküsü”nün öyküsünü genel ağdan araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Kısa Cevap :

“Çanakkale Türküsü”, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesini simgeler. Türkü, Çanakkale Savaşı’nda yaşanan zorlukları ve kahramanlıkları anlatır. Bu eser, Türk askerinin cesaretini ve vatan sevgisini dile getirirken, savaşın getirdiği acıları da yansıtır.

Uzun Cevap :

“Çanakkale Türküsü”, 1915’te gerçekleşen Çanakkale Savaşı sırasında yazılmış ve savaşın duygusal derinliğini yansıtan önemli bir eserdir. Türkü, savaşın zorlu koşullarında askerin yaşadığı duyguları, vatan sevgisini ve fedakarlığı anlatır. Türküde, Çanakkale’de savaşan askerlerin cesareti ve savaşın getirdiği kayıplar dile getirilirken, aynı zamanda Türk milletinin birlik ve beraberlik duygusu da vurgulanmaktadır.

Dinlerken, sözlerinin anlamına dikkat etmek, şehitlerin ve gazilerin anısını yaşatmak ve Türk milletinin tarihine olan saygıyı artırmak açısından önemlidir. Bu tür eserler, milli kimliğimizi güçlendirir ve geçmişte yaşanan mücadeleleri unutmamamız gerektiğini hatırlatır. Ayrıca, bu türkü gibi eserler, Türk kültürünün önemli bir parçasını oluşturarak, gelecek nesillere aktarılması gereken değerleri barındırır.



 

Our Score

Ülkemiz için siz neler yapmayı düşünüyorsunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemiz için siz neler yapmayı düşünüyorsunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Ülkemiz için birçok şey yapmayı düşünüyorum. Öncelikle, çevreye duyarlı olmak ve doğayı korumak için geri dönüşüm projelerine katılmak istiyorum. Eğitim alanında da katkıda bulunmak için gönüllü olarak dersler vermek ve öğrencilere destek olmak önemli.

Ayrıca, sosyal sorumluluk projelerine dahil olarak topluma faydalı işler yapmayı hedefliyorum. Yerel etkinliklere katılarak, kültürel değerlerimizi yaşatmak ve toplum bilincini artırmak da benim için önemli. Kısacası, ülkemizin geleceği için aktif bir birey olmaya çalışacağım.



 

Our Score

Kurtuluş Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Kısa Cevap :

Kurtuluş Savaşı, Türk milletinin işgalcilere karşı verdiği bağımsızlık mücadelesidir. Bu savaş, 1923’te Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasıyla sonuçlanmıştır.

Uzun Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 1919 yılında Türkiye’nin düşman işgallerine maruz kalmasıyla başlamış ve 1923 yılında zaferle sonuçlanmıştır. Bu süreçte, Türk milleti, Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde, bağımsızlık ve hürriyet için büyük bir mücadele vermiştir.

Kurtuluş Savaşı’nın en önemli cepheleri Sakarya, Dumlupınar ve İnönü’dür. Bu savaş, yalnızca askeri bir mücadele değil, aynı zamanda ulusun varoluş mücadelesidir. Atatürk’ün “Ya istiklal, ya ölüm!” sözü, bu savaşın ruhunu ve amacını yansıtmaktadır.

Savaş sonucunda kazanılan zafer, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna zemin hazırlamış ve uluslararası alanda Türk milletinin bağımsızlık arzusu kabul edilmiştir. Bu mücadele, Türk milletinin tarihteki en önemli dönüm noktalarından biridir.



 

Our Score

Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri yapıştırdığınız kartonu sınıf panosuna asınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri yapıştırdığınız kartonu sınıf panosuna asınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Kısa Cevap :

Kurtuluş Savaşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini simgeler. Bu savaş, vatanın işgaline karşı verilen bir direniş hareketidir. Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde gerçekleşen bu savaş, 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuyla sonuçlanmıştır.

Uzun Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 1919-1923 yılları arasında, Türk milletinin işgalci güçlere karşı verdiği bağımsızlık mücadelesidir. Bu savaş, Milli Mücadele’nin temelini oluşturmuş ve vatanın parçalanmasına karşı bir direniş hareketi olarak tarihe geçmiştir.

Mustafa Kemal Atatürk, bu mücadelenin lideri olarak, Türk halkını bir araya getirerek birlik ve beraberlik duygusunu güçlendirmiştir. Savaşın önemli cepheleri, Sakarya, Dumlupınar ve İnönü gibi yerlerde gerçekleşmiştir. Kurtuluş Savaşı’nın sonucunda, 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti kurulmuş ve uluslararası alanda tanınmıştır. Bu mücadele, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük arzusu için gösterdiği kararlılığın bir sembolü olmuştur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 186, 187, 188


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” başlığıyla sunulan etkinlikler, 6. ünitenin genel değerlendirmesini yapmaya yönelik hazırlanmıştır. Bu metin sayesinde öğrenciler, ünitenin başından sonuna kadar öğrendikleri bilgileri tekrar gözden geçirme fırsatı bulurlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, her bir soruya dair doğru cevaplar ve açıklamalar yer alırken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayıncılık” başlığı altında detaylı çözüm önerileri ve öğretici açıklamalar mevcuttur. Bu değerlendirme, öğrencilerin ünitenin sonunda ne kadar ilerlediğini görmelerini sağlar ve öğrenme sürecini güçlendirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188


6. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


SANAL GERÇEKLİK KASKLARI SADECE EĞLENDİRİR Mİ?

Bir sanal gerçeklik kaskı taktığınızda, korkunç bir kaleyi keşfedebilir ya da uzayın derinliklerine dalabilirsiniz.

Bir bilgisayar, farklı bir yere yolculuk yapmışsınız gibi görmenizi sağlar. Ayrıca sanal gerçeklik kaskları, insanlara nasıl araba kullanmaları gerektiğini öğretmede veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapmalarında kullanılabilir. (…)

Mimarlar tasarladıkları bir binanın içinde sanal gerçeklik kaskı takarak dolaşabilirler. Hem de bina daha inşa edilmeden!

Richard MEAD
Çeviren: Bora Denker
Telefon Neden Çalar?
(Kısaltılmıştır.)


Soru : 1 v e 2. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Sanal gerçeklik kaskları ile neler yapılabilir?


Cevap :

  • Sanal gerçeklik kaskları, korkunç kaleleri keşfetmek, uzayın derinliklerine dalmak gibi eğlenceli aktiviteler yapmamıza olanak sağlar.
  • Araba kullanmayı öğretmek için eğitim amacıyla kullanılabilir.
  • Tıp öğrencilerine, kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapma imkanı sunar.
  • Mimarlar, tasarladıkları binaların içinde sanal olarak dolaşabilirler, bina daha inşa edilmeden önce.

2. Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi nasıl algılarız?


Cevap :

  • Sanal gerçeklik kaskları, bize gerçek dünyadan farklı bir yere yolculuk yapıyormuş gibi bir algı sağlar.
  • Bu teknoloji sayesinde çevremizi sanal olarak keşfederiz ve farklı dünyalarda varmış gibi hissederiz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


Ben de büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum. Yurdum ve insanlık için yeni icatlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden vaktimi boşa harcamayıp planlı çalışıyorum.

3. Metinde geçen eş anlamlı kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimelerin eş anlamlılarını kullanarak metni yeniden yazınız.


Cevap :

Metindeki eş anlamlı kelimeler:

  • “Büyüyünce” yerine “büyük olduğumda”
  • “Bilim insanı” yerine “araştırmacı” veya “bilim adamı”
  • “Yurdum” yerine “memleketim”
  • “İcatlar” yerine “buluşlar”
  • “Vaktimi boşa harcamayıp” yerine “zamanımı israf etmeyip”
  • “Planlı çalışıyorum” yerine “düzenli çalışıyorum”

Metnin yeniden yazılmış hali:

Ben de büyük olduğumda araştırmacı olmak istiyorum. Memleketim ve insanlık için yeni buluşlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden zamanımı israf etmeyip düzenli çalışıyorum.


4. Aşağıdaki noktalı yerlere tarih ve günleri doğru yazarak cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

• Okullar 4 Eylül tarihinde açıldı.
• Mahallemize her pazar günü pazar kurulur.
• Ben 15 Mayıs tarihinde doğdum.
Mart, Nisan, Mayıs ilkbahar aylarıdır.
• Her 10 Kasım günü Atatürk’ü anarız.
• Karneleri Haziran ayında alacağız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


5. Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

  • Bugün bize ders çalışmaya gelecek misin (?)
  • En çok doğayı (,) bitkileri (,) hayvanları anlatan kitapları seviyorum (.)
  • Eyvah (,) defterimi bulamıyorum (!)
  • Şimdi ne yapacağım (?)
  • Büyüklerimizi saymalı (,) küçüklerimizi korumalıyız (.)
  • Bayat ekmekleri martılara (,) serçelere veya balıklara verebiliriz (.)

6. Bu tema içinde işlediğiniz metinlerin adlarını yazınız.


Cevap :

Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168


İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185


İşlediğimiz metinlerden en çok Aleksander Graham Bell Metnini beğendim. Çünkü icatları, yeni şeyleri keşfetmeyi seviyorum. 



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184, 185 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında sunulan etkinliklerin doğru çözümü, öğrencilerin okuma ve anlam becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Etkinlikler, metnin içeriğiyle uyumlu olarak öğrencilerin dikkatini çeker ve öğretici bir şekilde ilerler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayınları”

Bu çalışmalar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında detaylı olarak açıklanırken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayıncılık” başlığında da çözüm önerileri ve açıklamalar yer almaktadır. Böylece, öğrenciler metni daha iyi anlayarak, serbest okuma etkinliklerinden tam verim alacaklardır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185


İNATÇI GÖLGELER

Bahar güneşi kırları tazeliyordu. (…) Fizi ve Çekirdek güle eğlene güneşin altında dolaşıyorlardı. Her hareketlerini taklit eden gölgeleriyse önlerine düşmüş, onlarla birlikte yol alıyorlardı. Fizi onları merakla izledi.

Bir süre sonra ise “Of, sıkıldım artık bu gölgelerden! Ne yapsam aynısını yapıyorlar!“ diye homurdanmaya başladı. Yerinde zıpladı, etrafında döndü. Gölgesinden kurtulmaya çalıştı. Çekirdek de burnunu sallayarak Fizi’yi taklit etti. O da yerinde zıpladı, etrafında döndü. Sonra da koşarak bir ağacın arkasına saklandı. Her ikisi de ne yaptılarsa gölgelerini atlatmayı başaramadılar. Sonunda hayal kırıklığına uğramış bir hâlde sessiz sessiz dolaşmayı sürdürdüler.

Yürürlerken birdenbire serin, sert bir rüzgâr çıktı. Fizi adımlarını hızlandırdı. Çekirdek peşinden yetişmekte zorlanmaya başladı. Esmekte olan rüzgâr o kadar sertleşmişti ki zavallı Çekirdek’in dikenleri bile titremeye başladı. Bir bulut Güneş’e doğru yaklaşıp önüne geçerken gölgeler de yavaş yavaş ortadan kayboldu. Fizi gözlerini hemen gökyüzüne dikti.

“Bir sorunumuz daha var şimdi. Gölgeler. Yeniden ortaya çıkmadan önce bu gölge meselesini çözmemiz lazım!“ dedi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


Çekirdek’i kucakladığı gibi koşmaya başladı. Fakat geç kalmışlardı çünkü rüzgâr Güneş’in önündeki bulutları savurmuş ve gölgeler yeniden ortaya çıkmışlardı. Fizi “İnanamıyorum, bu gölgelerden kurtulmak mümkün değil! Onları görünmez kılmak için bir an önce bir formül bulmam lazım.“ diye söylendi. Bir süre daha yürümeye devam ettiler. Sonra Fizi aniden durdu ve “Evet, elbette!“ diye haykırdı. Çekirdek şaşırarak yerinden sıçradı.

“Neden gölgemiz var Çekirdek biliyor musun?“ diye sorarak konuşmasına devam etti. Sonra da kendi sorusunu yanıtladı: “Çünkü bizler arkamızdan gelen güneş ışığının geçmesi için engel oluşturuyoruz! Işınlar geçemiyorlar ve bu nedenle gölge, yani diğer bir deyişle ışığın yokluğu, önümüzde beliriyor!“ Bunları duyan Çekirdek şaşkın şaşkın baktı. (…)

Blandine PLUCHET-Virgine ROCHETTİ
(Blendin PULUŞET-Virjin ROŞETTİ)
Çeviren: Sevinç ÇAKAN
Fizik ve Aynanın Sırrı
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179, 180, 181, 182, 183 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında sunulan etkinlikler, çocukların interneti güvenli ve bilinçli bir şekilde kullanmaları için rehber niteliğindedir. Bu metin, teknolojiyi doğru bir şekilde kullanma becerilerini kazandırırken, öğrencilerin dijital dünyada karşılaşabilecekleri risklere karşı farkındalıklarını artırmayı amaçlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayınları”

Doğru cevaplar ve etkinlik çözümleri “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında detaylıca yer alır. Aynı zamanda, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayıncılık” bölümünde, etkinliklerin çözümlerine dair kapsamlı açıklamalar bulunmaktadır. Bu içerikler, hem öğretici hem de eğlenceli bir şekilde öğrencilerin bilgi birikimlerini artırmak için hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183


Hazırlık Çalışmaları


Soru : İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?


Cevap :

Maddeler Halinde İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler şunlardır ;

  • Kişisel Bilgilerin Çalınması: Kimlik hırsızlığı, dolandırıcılık veya kötüye kullanım için kişisel bilgilerin ele geçirilmesi.
  • Zararlı Yazılımlar: Virüs, trojan ve casus yazılım gibi zararlı programların bilgisayarlara veya cihazlara zarar vermesi.
  • Dolandırıcılık ve Sahte Siteler: Sahte alışveriş siteleri veya dolandırıcıların hedefi olma riski.
  • Siber Zorbalık: Sosyal medya veya iletişim araçları üzerinden kötü niyetli mesajlar veya tehditler alma.
  • Uygunsuz İçeriklere Erişim: Yaşa uygun olmayan veya tehlikeli içeriklerle karşılaşma.
  • Bağımlılık: İnternet kullanımının kontrolsüz bir şekilde artarak sosyal hayat ve sağlığı olumsuz etkilemesi.
  • Gizlilik Sorunları: Konum bilgileri veya çevrim içi aktivitelerin izlenmesi ve paylaşılması.
  • Alışverişte Güvenlik Riskleri: Kredi kartı bilgileri veya diğer ödeme bilgileriyle ilgili güvenlik açıkları.
  • Yanlış Bilgilere Maruz Kalma: Güvenilir olmayan kaynaklardan yayılan yanlış veya manipülatif bilgilerle karşılaşma.
  • Kötü Amaçlı İletişimler: Bilinmeyen kişilerden gelen sahte iş teklifleri, ödüller veya tehlikeli bağlantılar.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Videonun konusunu yazınız.


Cevap : İnterneti güvenli kullanma yolları.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplayınız.


1. Genel ağ sayesinde hangi işlerimizi yapabiliriz.


Cevap : İnternet üzerinden bankacılık işlemleri yapabilir, alışveriş ihtiyaçlarımızı karşılayabiliriz.


2. Genel ağı güvenli kullanmadığımızda ne tür tehlikelerle karşılaşabiliriz?


Cevap : İnterneti güvensiz kullandığımızda kötü niyetli kişiler şifrelerimize, fotoğraflarımıza veya diğer özel bilgilerimize ulaşabilir ve bunları kötü amaçlarla kullanabilirler.


3. Genel ağı güvenli kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap :

Madde Madde İnterneti güvenli kullanmak için şunlara dikkat etmeliyiz:

  • Kimlik bilgileri veya şifre isteyen sitelere karşı dikkatli olmalıyız.
  • Şüpheli e-postaları açmadan silmeliyiz.
  • Çekiliş kazandınız gibi reklamlar gördüğümüzde tıklamamalıyız.
  • Korsan içerik barındıran sitelere girmemeliyiz.
  • Güvenilir bir antivirüs programı kullanmalıyız.
  • Güçlü şifreler oluşturmalı ve şifrelerimizi kimseyle paylaşmamalıyız.
  • Sosyal medyada paylaşım yaparken dikkatli olmalıyız.
  • İnternetten alışveriş yaparken mutlaka güvendiğimiz kişilerden yardım almalıyız.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : İzlediğimiz videoya faklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap :

  • “Güvenli İnternet Kullanımı Rehberi”
  • “Dijital Dünyada Güvende Kalmanın Yolları”

4. Etkinlik


Soru : Genel ağı kullanırken başka hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Genel ağı kullanırken şu güvenlik önlemlerini alıyorum:

  • Her zaman güvenilir sitelere girdiğimden emin oluyorum.
  • Kamuya açık Wi-Fi ağlarını kullanırken VPN gibi güvenli bağlantı araçları kullanıyorum.
  • Bilgisayarımda güncel bir antivirüs programı bulunduruyorum.
  • Kişisel bilgilerimi paylaşırken çok dikkatli davranıyorum ve yalnızca güvendiğim sitelere bilgi veriyorum.
  • Bilmediğim kişilerden gelen bağlantı veya dosyaları açmıyorum.
  • Sosyal medya hesaplarımın gizlilik ayarlarını düzenli olarak kontrol ediyorum.
  • Şifrelerimde harf, rakam ve özel karakterler kullanarak güçlü şifreler oluşturuyorum.
  • Düzenli olarak şifrelerimi değiştiriyorum ve aynı şifreyi birden fazla platformda kullanmıyorum.

5. Etkinlik


Soru : Güvenli genel ağ kullanımı konusunda yaşadığınız veya duyduğunuz bir olayı yazınız. Yazınızda noktalama işaretlerini doğru yerlerde kullanınız.


Cevap :

Geçen yıl bir arkadaşım, internette gördüğü bir ilan üzerinden alışveriş yapmıştı. İlanda çok uygun fiyatlı bir telefon satılıyordu. Ancak ödeme yaptıktan sonra, ürünü bir türlü teslim alamadı. Durumu araştırınca, sitenin sahte olduğunu öğrendi. Bu olaydan sonra, arkadaşım güvenli internet kullanımı konusunda daha dikkatli olmaya başladı. Artık alışveriş yaparken yalnızca bilinen ve güvenilir siteleri tercih ediyor.

Bu olay, bana da önemli bir ders oldu. Genel ağı kullanırken dikkatli olmak gerektiğini ve her gördüğümüz bilgiye inanmamamız gerektiğini anladım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki örnek broşürü inceleyiniz.


Cevap : Kitabınızda verilen broşürü inceleyiniz.


Soru : b) Bilgisayarın doğru kullanımı konusunda bir broşür de siz hazırlayınız. Broşürünüzü kendi çizimlerinizle veya bulduğunuz görsellerle zenginleştirebilirsiniz


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : a. Yukarıdaki görseli inceleyiniz.


Cevap : Kitabınızda verilen görseli inceleyiniz.


Soru : b) Genel ağda bu tür bir durumla karşılaştığımızda şunu yaparız.


Cevap : Sayfayı Kapatırım


Soru : İşaretlediğiniz seçeneği nedenleriyle açıklayınız:


Cevap : Ekranda görünen hediye penceresi, gerçek olmayıp bilgisayar korsanları tarafından hazırlanan yanıltıcı bir reklam olabilir.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Karagöz oyununda yer alan karakterler ile ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Karagöz oyununda yer alan karakterler şunlardır:

Karagöz:

  • Karagöz, geleneksel Türk gölge oyununun baş karakteridir.
  • Genellikle halkın dilinden anlayan, saf, dobra ve eğlenceli bir kişilik olarak tasvir edilir.
  • Karagöz, toplumun sıradan insanını temsil eder ve çoğu zaman komik durumlardan çıkmaya çalışırken izleyiciyi güldürür.

Hacivat:

  • Hacivat, Karagöz’ün zıddı olarak bilinen bir karakterdir.
  • Oldukça kültürlü, bilgili ve nazik bir kişiliktir.
  • Hacivat, toplumun eğitimli ve ileri görüşlü kesimini temsil eder. Karagöz ile sürekli bir çatışma içindedir.

Zenne:

  • Zenne, genellikle kadın karakteri temsil eden bir figürdür.
  • Zenne, hem eğlenceli hem de bazen aşk hayatı ile ilgili olaylar arasında yer alır.
  • Çoğunlukla eğlenceli, coşkulu ve komik bir karakterdir.

Beberuhi:

  • Beberuhi, Karagöz oyunlarında genellikle kötü niyetli ve komik bir karakterdir.
  • Hacivat ve Karagöz’ün karşısına çıkarak onlarla çeşitli şakalar yapar veya onlara engel olmaya çalışır.

Kuşçu:

  • Kuşçu, Karagöz oyununda, kuş satışı yapan, her zaman neşeli bir karakterdir.
  • Diğer karakterlerle etkileşimde bulunarak komik durumlar yaratır.

Seyyan:

  • Seyyan, Karagöz oyunlarında bazen kurnaz bir tüccar ya da bir başka komik figür olarak yer alır.
  • Karakterin rolü genellikle hileli ticaret yapmaya çalışan bir tüccar ya da başka bir kurnaz tip olarak gösterilir.


 

Our Score
error: Content is protected !!