2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175, 176, 177, 178 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Roket Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili soruların ve etkinliklerin çözümleri sunulmaktadır. Bu metin, çocukların bilim ve uzay konusuna olan ilgisini artırmayı amaçlar. Metinde geçen olaylar, öğrencilerin hayal gücünü harekete geçirirken aynı zamanda yaratıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayınları”

Etkinliklerin doğru çözümleri, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında yer alırken, her sayfaya dair detaylı açıklamalar “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayıncılık” başlığı altında paylaşılmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hem okuma hem de anlama becerilerini desteklemek için hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178


Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Astronotlar“ hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde “Astronotlar“ hakkında bildiklerim şunlardır ;

  • Astronotlar, uzaya giden ve uzay araştırmaları yapan bilim insanlarıdır.
  • Uzay mekiği veya uzay istasyonlarında çalışırlar.
  • Giydikleri özel uzay kıyafetleri onları hem korur hem de nefes almalarını sağlar.
  • Yer çekiminin olmadığı ortamda yaşamak ve çalışmak için özel eğitim alırlar.
  • Uzayda deneyler yaparak bilimsel veriler toplarlar.
  • Dünya dışındaki yaşam ve gezegenlerin özelliklerini araştırırlar.
  • Astronot olmak için fiziksel ve zihinsel olarak güçlü olmak gerekir.
  • Uzayda kalış süreleri genellikle birkaç hafta ile aylar arasında değişir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Her kelimeyi birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Uzay Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Dünya atmosferi dışında kalan boşluk.
  • Tahminim: Gezegenlerin ve yıldızların bulunduğu boşluk.
  • Cümlem: Astronotlar uzayda araştırmalar yapar.

Yön Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Bir şeyin ya da bir yerin baktığı taraf, doğrultu.
  • Tahminim: Bir yere doğru gitmek için belirlenen taraf.
  • Cümlem: Pusula, doğru yönü bulmamıza yardımcı olur.

Roket Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Yanma sonucu oluşan gazların itme gücüyle hareket eden araç.
  • Tahminim: Uzaya gitmek için kullanılan güçlü bir araç.
  • Cümlem: Roket, astronotları uzaya taşıdı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde roketin hangi özellikleri anlatılmıştır? 


Cevap : Roket uçar, ateş saçar. Uzaya gider ve dönüş yapar.


2. Şiire göre uzay nasıl bir yerdir?


Cevap : Uzay boşluktur, karanlıktır. Yıldızlar parıldar, ancak hava yoktur. İnsan boşlukta durur, yön bulunmaz.


3. Şair neyi tahmin etmemizi istiyor?


Cevap : Roketin nasıl uçtuğunu ve uzayda nasıl ilerlediğini tahmin etmemizi istiyor.


3. Etkinlik


Soru : a) Evinizde hangi teknolojik ürünler hayatınızı kolaylaştırmaktadır? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

  • Buzdolabı: Yiyeceklerimizi taze tutar ve bozulmalarını önler.
  • Çamaşır Makinesi: Kirli çamaşırları hızlı ve pratik bir şekilde yıkamamızı sağlar.
  • Televizyon: Haber izlemek ve eğlence programlarıyla vakit geçirmek için kullanırız.
  • Bilgisayar: Eğitim, araştırma ve oyun gibi birçok alanda yardımcı olur.
  • Elektrik Süpürgesi: Evi temizlemeyi kolaylaştırır.
  • Fırın ve Mikro Dalga: Yemeklerimizi pişirmek veya ısıtmak için kullanırız.
  • Telefon: Ailemizle ve arkadaşlarımızla iletişim kurmamızı sağlar.
  • İnternet Modemi: İnternete bağlanmamızı sağlar, bilgiye hızlıca ulaşırız.

Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Beden dilimi etkili kullandım. (Evet)
Hitap ifadeleri kullandım. (Evet)
Göz teması kurdum. (Evet)
İşitilebilir ses tonuyla konuştum. (Evet)
Konu dışına çıkmadan konuştum. (Evet)
Kelimeleri doğru telaffuz ettim. (Evet)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Kelimelerin eş anlamlıları kırmızıyla gösterilmiştir. Bu kelimeleri numaralarına göre bulmacaya yazınız. Bulmacada aynı renkteki harfleri aşağıya yazarak sloganı bulunuz.


Cevap :

1. uygarlık – medeniyet
2. bilim – ilim
3. hedef – amaç
4. tez – çabuk
5. irdelemek – araştırmak
6. kuşak – nesil

Slogan : Bilim İlerletir



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında, iletişim dünyası üzerine etkili bir çalışma sunulmaktadır. Bu metin, iletişim araçları ve teknolojinin hayatımızdaki yerini öğrencilerin anlayacağı şekilde anlatmakta; ayrıca bu konuyla ilgili çeşitli sorular ve etkinliklerle öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayınları”

Etkinliklerdeki doğru cevaplar ve çözüm önerileri, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında detaylı olarak yer almaktadır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara dair açıklamalar, metni daha iyi anlamak ve öğretici etkileşimler sağlamak için hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174


Hazırlık Çalışmaları


Soru : Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?


Cevap :

Çevremizdeki insanlar birbirleriyle farklı yollarla haberleşiyorlar. Bunlar arasında en yaygın olanlar şunlardır:

  1. Telefonlar: Cep telefonları ve sabit hatlar aracılığıyla sesli konuşmalar yapılır. Ayrıca, mesajlaşma uygulamalarıyla yazılı olarak da iletişim kurulur.
  2. Sosyal Medya: İnsanlar sosyal medya platformları üzerinden fotoğraf, video ve yazılı mesajlar paylaşarak haberleşirler.
  3. E-posta: Resmi ya da özel yazışmalar için e-posta kullanılır.
  4. Yüz Yüze İletişim: İnsanlar, ihtiyaç duyduklarında ve yakın olduklarında yüz yüze konuşarak bilgi alışverişinde bulunurlar.
  5. Posta: Daha az yaygın olsa da mektup ve kartpostallar gibi geleneksel yollarla da haberleşme yapılır.
  6. Video Aramalar: Skype, Zoom gibi uygulamalarla insanlar uzak mesafelerde olsa bile görüntülü konuşma yapabilirler.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

İki merkez arasında işaretler yardımıyla yazılı haberleri ileten araç. = telgraf

Çok sayıda işlemlerden oluşan işi yapan elektronik araç. = bilgisayar


Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :

Telgraf, iki şehir arasında hızlı haberleşmeyi sağlıyordu.

Telgraf cihazı, eski zamanlarda önemli iletişim araçlarından biriydi.

Bilgisayarlar, günlük yaşamda pek çok işlemi kolaylaştırır.

Bilgisayarlar, veri depolama ve hesaplama işlemleri için kullanılır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Şiir ile ilgili sorulara verdiğimiz doğru cevapları takip ederek çıkacağımız kapıyı boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : a) Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarınızla tartışınız. Arkadaşlarınızla konuşurken uygun hitap ifadelerini kullanınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Bilgisayarın yararlarını ve zararları şunlardır ;

Bilgisayarın Yararları:

  1. İletişim Kolaylığı: Bilgisayarlar sayesinde dünya genelindeki insanlarla hızlı bir şekilde iletişim kurabiliyoruz. E-posta, video görüşmeleri gibi araçlar sayesinde anında mesajlaşabiliyoruz.
  2. Eğitim ve Öğrenme: Bilgisayarlar, internetin sunduğu sonsuz bilgi kaynağı sayesinde öğrenmeyi çok daha kolay ve eğlenceli hale getiriyor. Online dersler ve kaynaklar sayesinde ders çalışmak çok daha verimli olabiliyor.
  3. Çalışma ve Verimlilik: Bilgisayarlar, iş yapma süreçlerini hızlandırıyor. Ofis programları, tasarım yazılımları gibi araçlarla çok daha hızlı ve düzenli çalışabiliyoruz.

Bilgisayarın Zararları:

  1. Bağımlılık: Bilgisayar, özellikle oyun ve sosyal medya gibi platformlar, insanları bağımlı hale getirebilir. Bu da sosyal yaşamdan kopmaya ve dersleri ihmal etmeye yol açabilir.
  2. Sağlık Sorunları: Uzun süre bilgisayar kullanmak, göz sağlığını olumsuz etkileyebilir ve boyun, sırt ağrılarına neden olabilir. Bu da fiziksel sağlığımızı olumsuz etkiler.
  3. Sosyal İzolasyon: Bilgisayar kullanımının artması, gerçek hayatta insanlar arasındaki iletişimi azalttığı için sosyal izolasyona neden olabilir.

Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

İşitilebilir ses tonuyla konuştum. (Evet)
Dinleyiciler ile göz teması kurdum. (Evet)
Konuşurken yeni öğrendiğim kelimeleri kullanmaya özen gösterdim. (Evet)
Konuşurken nezaket ifadelerini kullandım. (Evet)
Konuşurken beden dilini kullandım. (Evet)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


4. Etkinlik


Merhaba, ben nokta. Tarih atarken gün, ay ve yılın arasında beni kullanabilirsiniz. “19. 12. 2012 (iki bin on iki) yılında doğdum

Soru : Yukarıdaki açıklamaya uygun iki örnek cümle yazınız.


Cevap :

Nokta ile ilgili örnek cümleler :

  1. Bugün hava çok güzel.
  2. Kitaplarımı düzenledim.
  3. Okula gitmek için erken kalktım.
  4. Çok uzun bir yürüyüş yaptım.
  5. Öğle yemeğinde pizza yedim.
  6. Film çok keyifliydi.
  7. Oyun saat dörtte başlayacak.
  8. Yeni bir telefon aldım.

5. Etkinlik


merak / bilgisayar / zaman / icat

Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak bir yazı yazınız. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bilgisayarın Hayatımızdaki Yeri

Bilgisayar, insanların hayatında büyük bir yer tutan önemli bir icattır. Her geçen gün daha fazla gelişen bilgisayarlar, işimizi kolaylaştırmak için tasarlanmıştır. Ancak zaman zaman bilgisayarlarla ilgili merak ettiğimiz çok şey olabilir. Örneğin, bilgisayarın nasıl çalıştığı, hangi teknolojilerle donatıldığı gibi sorular sürekli aklımıza gelir. Bu icat, hayatımıza girdiği günden beri birçok alanda devrim yapmış ve bizi daha verimli bir şekilde çalışmaya yönlendirmiştir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu metin, ünlü mucit Aleksander Graham Bell’in hayatı ve icatlarını konu alarak öğrencilere bilimsel merak ve keşfetme duygusunu aşılamayı amaçlamaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayınları”

Bu kapsamda hazırlanmış cevaplar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayıncılık” başlığı altında ayrıntılı olarak sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165-166-167-168


Hazırlık Çalışmaları


Soru : En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.


Cevap : Bence en önemli icat elektriktir. Çünkü elektrik, günümüzde neredeyse tüm teknolojik cihazların ve hizmetlerin çalışmasını sağlar. Aydınlatma, ısınma, haberleşme ve ulaşım gibi temel ihtiyaçlarımız elektrik sayesinde karşılanır. Elektrik olmadan modern yaşamın devam etmesi çok zor olurdu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • Daha önceden olmayanı üretme, var etme, buluş. – İcat
  • Resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların ya da bilimsel çalışmalar yapanların çalıştığı yer. – Atölye
  • Bitki bilimi. – Botanik
  • Elektrik üreten araç, pil. – batarya

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Aleksander Graham Bell’in ilk icadı nedir?


Cevap : Değirmendeki unu öğütmeye yarayan pratik bir el aleti.


2. Bell ve Watson’ın ilk telefon konuşması nasıl gerçekleşmiştir?


Cevap : Bell, kullandığı bataryadan pantolonuna asit dökülünce yardımcısı Watson’a kablo aracılığıyla seslendi. Bu sırada ilk telefon görüşmesi gerçekleşmiş oldu.


3. Radyofon adı verilen alet ile telefonda nasıl bir gelişme sağlandı?


Cevap : Uzak mesafelerden iletişim kurabilme yeteneği kazanıldı ve ses daha uzak mesafelere iletilebildi.


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : Aleksander Graham Bell’in hayatı, icatları ve özellikle telefonun geliştirilmesi süreci.


4. Etkinlik


Soru : İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

En çok kullandığım teknolojik aletler arasında telefon, bilgisayar ve tablet bulunuyor.

  1. Telefon: Günlük iletişim için kullanıyorum. Ailemle ve arkadaşlarımla konuşmak, mesajlaşmak ve sosyal medya üzerinden paylaşımlarda bulunmak için telefonumu kullanırım. Ayrıca, internet üzerinden bilgi araştırmaları yapar ve çeşitli uygulamalarla günlük işlerimi kolaylaştırırım.
  2. Bilgisayar: Okul ödevlerini yapmak, yazılı içerikler hazırlamak ve araştırmalar yapmak için bilgisayarımı kullanıyorum. Ayrıca, video izlemek ve oyun oynamak gibi eğlenceli aktiviteler için de bilgisayarımı tercih ediyorum.
  3. Tablet: Eğitim içerikleri okumak, online derslere katılmak ve e-kitaplar okumak için tabletimi kullanırım. Ayrıca, bazı uygulamalarla eğlenceli aktiviteler de yapabiliyorum.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : a) Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

TELEFONUN İCADI

1876 (bin sekiz yüz yetmiş altı) yılında Alexander Graham Bell ( Aleksandır Graham Bel ) telefonu icat etti. Bir tel aracılığıyla insan sesinin bir yerden başka bir yere aktarılmasına insanlar çok şaşırmışlardı. Telefonun yıl içinde önce Amerika’ya daha sonra tüm dünyaya yayıldı.


Soru : b) Yukarıdaki metni sayfa düzenine ve temizliğine dikkat ederek yazınız.


Cevap : Yukarıda yer alan metni güzel bir şekilde boşluğa yazınız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


6. Etkinlik


“Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin?“

Soru : a) Verilen konuya uygun bir yazı yazınız. Yazım ve noktalamaya dikkat ediniz.


Cevap : Eğer bir mucit olsaydım, insanlığa yararı dokunacak bir temiz enerji kaynağı icat etmek isterdim. Çünkü günümüzde fosil yakıtlar çevremizi kirletiyor ve doğal kaynakları tükenmesine neden oluyor. Bu yüzden, yenilenebilir ve çevre dostu bir enerji kaynağı geliştirmek, hem doğayı korur hem de insanların daha sağlıklı bir yaşam sürmelerine yardımcı olur. Bu icat, enerji ihtiyacını sürdürülebilir şekilde karşılayarak hem ekonomik hem de çevresel faydalar sağlayabilir.


Soru : Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin?“


Cevap :  Eğer bir mucit olsaydım, insanlığa yarar sağlayacak bir daha verimli su arıtma cihazı icat etmek isterdim. Dünyanın birçok yerinde su sıkıntısı yaşanıyor ve temiz su bulmak zor olabiliyor. Bu cihaz, suyu daha hızlı ve düşük maliyetle arıtarak, su kaynaklarını daha verimli kullanmamıza yardımcı olabilir. İnsanlar, temiz suya daha kolay ulaşarak sağlıklarını koruyabilir ve su kaynaklarının israfını önleyebilir. Bu icadın, dünya genelindeki su sorunlarına büyük katkı sağlayacağına inanıyorum.


Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Konuya uygun bir başlık yazdım.  (Evet)
Noktalama işaretlerini doğru kullandım. (Evet)
Harfler, kelimeler ve cümleler arasındaki uygun boşluklar bıraktım. (Evet)
Yazım bittikten sonra kontrol edip yazımı düzenledim. (Evet)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 157, 158, 159


2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157, 158, 159 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” etkinliklerine yönelik çözümler detaylı şekilde sunulmuştur. Bu bölümde, öğrencilerin 5. ünite boyunca kazandıkları bilgi ve beceriler değerlendirilmekte, temaya dair temel kavramlar pekiştirilmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayınları”

Tüm bu çalışmalar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” doğrultusunda hazırlanmış olup, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayıncılık” başlığı altında, ünite değerlendirme etkinliklerinin çözüm yollarına ve eğitimsel açıklamalara yer verilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159


5. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


SAĞLIK MUTLULUKTUR

Sağlıklı olmak için
İyi beslenmeliyiz.
Et, süt, yumurta, meyve,
Sebze de yemeliyiz.

Hastalıklara karşı
Güçlü olmak gerekir.
Temiz hava, bol güneş
Sağlığa iyi gelir.

Yalnızca bunlar yetmez,
Aşı da olmalıyız.
Temizliği sevmeli,
Uykuyu tam almalıyız.

Aziz SİVASLIOĞLU
Sincapların Şairi


Soru : 1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Sağlıklı olmak için nasıl beslenmeliyiz?


Cevap : Sağlıklı olmak için et, süt, yumurta, meyve ve sebze yemeliyiz.


2. Sağlığa neler iyi gelir?


Cevap : Sağlığa temiz hava ve bol güneş iyi gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


3. Yukarıda verilen kelimelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

a) İki takım maç boyunca iyi mücadele etti.

b) Diş fırçamıza leblebi tanesi kadar macun koymalıyız.

c) Burun, koku almamızı sağlayan duyu organımızdır.


4. Aşağıda karışık olarak verilen hecelerden kelime, kelimelerden anlamlı cümleler oluşturunuz.


Cevap :

  • Temiz olmayı seviyorum.
  • Düzenli yürüyüş yaparım.
  • Dişlerime iyi bakarım.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


5. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulup bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. millet = ulus
  2. konuk = misafir
  3. yoksul = fakir
  4. düş = rüya

6. Cümleleri doğru noktalama işareti ile tamamlayınız.


Cevap :

Yaşlı kadın (,) pazarcıya sordu:
(-) Taze yumurtan var mı (?)
Pazarcı :
(-) Var teyze (,) kaç tane vereyim (.)


7. Verilen cümlelerin sonuna uygun soru eklerini (mı, mi, mu, mü) getirerek cümleleri yazım ve noktalama kurallarına uygun yazınız.


Cevap :

Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur.

Cevap : Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur mu?

Melike parkta koşuyor.

Cevap : Melike parkta koşuyor mu?

Kahvaltıda yumurta yedi.

Cevap : Kahvaltıda yumurta yedi mi?

Kabanını giymeyince üşüdü.

Cevap : Kabanını giymeyince üşüdü mü?



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156


2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155, 156 Cevapları” konusu, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” çerçevesinde işlenmiştir. Bu serbest okuma metniyle öğrencilerin okuma ve düşünme becerilerini geliştirmesi amaçlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayınları”

Tüm bu açıklamalar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” esas alınarak hazırlanmıştır. Ek olarak, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayıncılık” başlığı altında, metnin eğitim açısından önemli noktalarına dair ek açıklamalara yer verilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156


BEYAZ BIYIKLAR

Öğle yemeğinde ıspanak vardı.

— Amma da iş, dedi büyük kardeş, ıspanak hiç yoğurtsuz yenir mi?
— Öyle ya anne, dedi ortanca kardeş, ıspanak yoğurtsuz yenmez.
Küçük kardeşleri Orhan hiçbir şey demedi; oysaki hepsinden çok yoğurdu severdi o.

— Dediğiniz gibi olsun, dedi anneleri. Peki yoğurt almaya kim gidecek?

Bu işi her zaman Orhan görürdü. (…) Her gidişinde elinde olmadan yoğurttan tadardı yolda.

— Orhan gitsin, dedi kardeşleri, belki artık yapmaz…
— Söz veriyorum, dedi Orhan, yerinden sıçradı, paralar cebinde, tabak elinde, soluğu yoğurtçuda aldı.

Dönerken dayanamadı, köşeye geldiğinde bir o yana baktı bir bu yana, sonra tabağı dudaklarına götürdü, tattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


Odaya girdiği zaman kardeşlerine baktı, onlar da Orhan’a baktı, sonra ikisi birden gülmeye başladı.

— Neye gülüyorsunuz, dedi Orhan. Ben artık eski Orhan değilim.
— Elbette değilsin, dedi büyük kardeşi, çok başkasın şimdi, bak, beyaz bıyıkların var.

Orhan ağabeyini anlayamadı:

— Nasıl bıyıklar a canım, dedi.

Kardeşi cevap vereceği yerde, yerinden kalktı, duvarda asılı duran aynayı aldı. Orhan’a uzattı. Orhan aynaya bakınca ne görsün? Üst dudağında yoğurttan upuzun bir bıyık vardı. Çok utandı, cebinden mendilini çıkardı, neylesin? İşi şakaya döktü:

— Tüh, dedi. Hem aklımdaydı ya, ağzımı silecektim!

Necati ZEKERİYA
Sokağın Çocukları
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları” kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Bu bölümde, izleme metni üzerinden öğrencilerin dikkat ve anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin çözümleri sunulmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayınları”

Ayrıca, öğrencilerin izleme becerilerini daha da geliştirmelerine yardımcı olacak öneriler paylaşılmıştır. Tüm bu çözümler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” doğrultusunda hazırlanmıştır. Bununla birlikte, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayıncılık” başlığı altında, izleme metnine dair ek açıklamalar ve rehberlikler sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?


Cevap :

Maddeler Halinde Diş sağlığınızı korumak için yapmamız gerekenler şunlardır ;

  • Dişlerimi her gün en az iki kez fırçalarım.
  • Diş ipi kullanarak diş aralarındaki yemek artıkları temizlerim.
  • Şekerli ve asidik yiyeceklerden kaçınırım.
  • Düzenli olarak diş hekimine kontrole giderim.
  • Dişlerimi fırçalarken doğru teknikleri kullanırım.
  • Diş fırçama düzenli olarak bakım yapar, değiştirilmesini sağlarım.
  • Suyu bol içerek ağzımı temiz tutarım.
  • Dişlerimi gereksiz yere zorlamam, sert yiyecekleri dikkatlice yerim.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videoyu izlerken cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

* Abur cubur yemeyi biraz kesmeliyiz çikolata şekeri ölçülü yemeli.
Leblebi kadar macun yeter dişlere.
* Kimi keser dişlerin, kimi çiğnemek için.
* Sabah kalkıp fırçala yemeklerden sonra da.
* Atıştırmalardan sonra da ağzını iyi çalkala.
* Elma peynir iyi gelir dişleri korumaya.


2. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videonun konusunu yazınız.


Cevap : İzlediğimiz videonun konusu :  sağlıklı dişlerin önemi konu alınmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplandırınız.


1. Videodaki karakterlerin isimleri nedir?


Cevap : Şıpırdak, Kıpırdak ve dedeleri.


2. Videodaki karakterler nerede yaşıyor?


Cevap : Video karakterleri ormanda yaşıyor.


4. Etkinlik 


Soru : Dinlediğiniz metne farklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap : Güçlü ve Sağlıklı Dişler, Beyaz Dişler


5. Etkinlik 


Soru : Videodaki karakterlerin beden dillerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Video karakterlerinin beden dilinden diş sağlığının önemini anlıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde Dişlerinizi korumak için yapmamız gerekenler şunlardır ;

  • Dişlerimi günde en az iki kez, sabah ve akşam fırçalarım.
  • Diş fırçalamayı doğru teknikle yaparım, diş etlerime zarar vermemek için nazik hareket ederim.
  • Diş ipi kullanarak diş aralarını temizlerim.
  • Şekerli ve asidik yiyecekleri fazla tüketmem.
  • Dişlerimi fırçalamayı unutursam, ağız gargarası kullanırım.
  • Düzenli olarak diş hekimine muayene olurum.
  • Sert yiyecekleri dişlerime zarar vermemek için dikkatli yerim.
  • Sigara ve alkol gibi diş sağlığına zarar veren alışkanlıklardan kaçınırım.
  • Suyu bol içerek ağzımı nemli tutarım.

7. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerle izlediğiniz metindeki olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazınız. Yazınızı düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Diş doktoru sınıfımıza geldiğinde hepimizin dişlerini kontrol etti. Sağlıklı dişlere sahip arkadaşlarıma küçük ödüller verdi. Bu ziyaret sayesinde diş sağlığının ne kadar önemli olduğunu fark ettim. Artık dişlerimi daha dikkatli ve düzenli fırçalamaya özen gösteriyorum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150


2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları” detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu etkinliklerde, öğrencilerin metni anlayarak sorulara doğru cevap verebilmeleri için rehberlik edilmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayınları”

Tüm bu içerik, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” çerçevesinde sunulmaktadır. Bunun yanı sıra, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayıncılık” başlığı altında, öğrencilerin etkinliklerde başarılı olmaları için gerekli çözüm önerileri ve açıklamalar bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde Vücudunuzu temiz tutmak için yaptıklarım şunlardır ;

  • Her gün düzenli olarak duş alıyorum.
  • Ellerimi yemekten önce ve sonra, dışarıdan eve geldiğimde yıkıyorum.
  • Dişlerimi sabah ve akşam olmak üzere günde iki kez fırçalıyorum.
  • Tırnaklarımı düzenli olarak kesip temizliyorum.
  • Temiz kıyafetler giymeye özen gösteriyorum.
  • Saçlarımı haftada birkaç kez yıkıyorum.
  • Ayaklarımı yıkayıp temiz çorap giyiyorum.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Engel kelimesi

  • Tahminim: Bir şeyin ilerlemesine ya da yapılmasına mani olan durum veya nesne.
  • Sözlük anlamı: Bir şeyin gerçekleşmesini, ilerlemesini veya gelişmesini durduran, zorlaştıran durum, mani.

Gövde kelimesi

  • Tahminim: Canlı varlıkların baş, kol ve bacak gibi uzuvlar dışında kalan ana kısmı; ağaçların kök ve dallarını taşıyan kısmı.
  • Sözlük anlamı: İnsan veya hayvanın baş, kol ve bacakları dışında kalan ana bölümü ya da bir bitkinin kök ve dallarını taşıyan ana kısmı.

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Vücudumuzun bölümleri nelerdir?


Cevap : Baş, gövde, kol, bacak, ağız, burun, göz ve kulak.


2. Canlı kanlı bir vücut için ne yapmak gerekir?


Cevap : Vücudu suyla desteklemek ve onu kurak bırakmamak gerekir.


3. Sağlıklı ve dengeli bir vücut için neleri yememiz gerekir?


Cevap : Sebze ve meyve yememiz gerekir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz şiire iki farklı başlık belirleyiniz.


Cevap :

Okuduğunuz şiire iki farklı başlık:

  1. “Sağlıklı Vücut”
  2. “Vücudum ve Sağlık”

4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri okuduğunuz şiirle ilgilidir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 Cevapları”

5. Etkinlik 


“Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.”

Soru : Yukarıdaki sözden neler anladığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu sözden, herkesin kendi sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiğini anlıyorum. Eğer herkes üzerine düşeni yaparsa, bir toplumda sorunlar kolayca çözülür ve daha düzenli, güzel bir yaşam oluşur. Küçük bireysel çabalar, büyük değişikliklere yol açabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kullanılmış ürünleri geri dönüştürmek istiyoruz. Önce ortadaki simgenin adını, sonra ürünlerin nereye atılacağını yazınız.


Cevap :

Plastik Atık: Plastik şişe, Yoğurt kabı

Cam Atık: Kırılmış kavanoz, Süt şişesi

Kâğıt Atık: Eski gazete, kullanılmış defterler

Organik Atık: Çürük domates, Yumurta kabukları


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Soru eklerinin yanlış yazıldığı cümleleri işaretleyiniz. Yanlışları düzeltip cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  1. Sen de her sabah spor yapıyormusun?
    Doğru: Sen de her sabah spor yapıyor musun?
  2. Bahçede oyun oynayanları gördün mü?
  3. Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadımı?
    Doğru: Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadı mı?
  4. Bu ay en temiz sınıf bizim sınıfmı?
    Doğru: Bu ay en temiz sınıf bizim sınıf mı?
  5. Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?

8. Etkinlik 


Soru : “Temizlik“ konulu bir şiir yazınız. Şiirimize bir başlık belirleyiniz ve arkadaşlarınızla paylaş


Cevap :

Temizlik Şart

Temizlik şart her yerde,
Evde, okulda, bahçede.
Kirlenirse elimiz,
Hastalanır bedenimiz.

Sular akar pırıl pırıl,
Sabun kokar mis gibi.
Temizlik sağlık demek,
Olalım hep tertemiz.


Temiz Dünya

Doğa bizden ilgi ister,
Çöp atmayın yerlere.
Herkes temiz yaşarsa,
Sağlık gelir gönüllere.

Deniz, orman, gökyüzü,
Parlasın hep tertemiz.
Güzel dünya için,
Temizlikle ver sözünüz!



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144


2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili detaylı açıklamalar ve etkinlik çözümleri yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayınları”

Tüm bu bilgiler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kapsamında sunulmuştur. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayıncılık” başlığı altında, etkinliklerin içeriği ve öğrencilerin öğrenim sürecini destekleyecek açıklamalar titizlikle hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Kahvaltıda neler yersiniz?


Cevap : Kahvaltıda genellikle peynir, zeytin, ekmek, tereyağı, reçel, bal, domates, salatalık, yumurta ve çay yerim. Bazen simit veya börek gibi atıştırmalıklar da tüketirim. Kahvaltı benim için güne enerjik başlamak için çok önemlidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Buğday, arpa, mısır, yulaf, çavdar, pirinç vb. hasat edilen ürünler ile tohumlarının genel adı, hububat. = tahıl

Yenilebilir, beslenmeye elverişli her tür madde, azık, gıda. = gıda

Bir vakitte yenilen yemek. = öğün


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Kahvaltı yapmadığımız zaman ne tür sıkıntılar yaşarız?


Cevap : Kahvaltı yapmadığımızda, beyinde yeterince enerji oluşmaz. Bu da yorgunluk, baş ağrısı, dikkat dağınıklığı ve algılama zayıflığı gibi sıkıntılara yol açar.


2. Çocuklar, kahvaltıda mutlaka ne yemelidir?


Cevap : Çocuklar kahvaltıda mutlaka bir bardak süt, peynir, zeytin, yumurta, reçel, fındık ezmesi, ekmek ve kahvaltılık tahıl ürünleri yemelidir.


3. Kahvaltıda ne içilmelidir?


Cevap : Kahvaltıda en az bir bardak süt içilmelidir.


4. Kahvaltı yapmak neden önemlidir?


Cevap : Kahvaltı yapmak, vücudun enerji ihtiyacını karşılamak, gün boyunca daha dinamik ve sağlıklı olmak için önemlidir. Ayrıca, kahvaltı yapmayan çocukların okul başarısı düşer ve konsantrasyonları azalır.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin Konusu: Kahvaltının önemi ve sağlıklı bir kahvaltı örüntüsü.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Yemekten Önce ve Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler:

Yemekten Önce:

  1. Ellerimizi yıkamalıyız.
  2. Yiyecekleri temiz ve hijyenik ortamlarda hazırlamalıyız.
  3. Yemeklerin son kullanma tarihine dikkat etmeliyiz.
  4. Yemek öncesi fazla acıkmamaya özen göstermeliyiz, aşırı açken yemek yemek mideyi zorlayabilir.
  5. Yavaşça ve dikkatlice yemek hazırlamalıyız, acele etmemeliyiz.

Yemekten Sonra:

  1. Yemeği fazla kaçırmamaya dikkat etmeliyiz.
  2. Yemek sonrası hemen yatmamalıyız, en az 30 dakika beklemek faydalıdır.
  3. Yemeğin sindirilmesine yardımcı olmak için su içmeliyiz.
  4. Şekerli yiyeceklerden ve içeceklerden kaçınmalıyız.
  5. Dişlerimizi fırçalamalıyız, ağız sağlığını korumak önemlidir.

5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni yazım hatalarını düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

Bayram Sabahı

Kurban Bayramı sabahı erkenden uyandım. Babamla ilk kez bayram namazına gideceğimiz için çok heyecanlandım. Hazırlanıp camiye gittik. Cami çıkışında fırından sıcak ekmek aldık. Eve geldiğimizde annem bayram kahvaltısını çoktan hazırlamıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazınız.


Cevap :

Yumurtalı Ekmek Tarifi

  1. 2 yumurta kırın.
  2. Bir kaseye tuz ve karabiber ekleyin.
  3. Yumurtaları çırpın.
  4. Ekmek dilimlerini yumurtaya batırın.
  5. Tavayı ısıtın ve biraz yağ ekleyin.
  6. Yumurtalı ekmekleri tavaya koyun.
  7. Her iki tarafı da altın rengini alana kadar kızartın.
  8. Sıcak servis yapın. Afiyet olsun!


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları” titizlikle hazırlanmış ve öğrencilere rehberlik edecek şekilde sunulmuştur. Bu bölümde, metinle ilgili soruların cevapları, etkinliklerin çözüm yolları ve açıklamaları detaylı bir şekilde yer almaktadır. Ayrıca, soruların yanıtlanmasında dikkat edilmesi gereken püf noktaları da belirtilmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayınları”

Tüm bu içerikler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde düzenlenmiş olup, kolay erişim sağlanmıştır. Bunun yanı sıra, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayıncılık” başlığı altında, bu sayfalarda geçen etkinlikler, değerlendirme soruları ve çözüm önerileri, öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek amacıyla özenle açıklanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137-138


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Hangi spor dallarını biliyorsunuz?


Cevap :

  • Futbol
  • Basketbol
  • Voleybol
  • Yüzme
  • Tenis
  • Atletizm
  • Güreş
  • Masa tenisi
  • Jimnastik
  • Kayak
  • Okçuluk
  • Badminton
  • Bisiklet
  • Beyzbol
  • Kriket

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Kolaylık ve çabuklukla davranan, tetik, atik. = çevik

Basketbolda düşey bir levhaya monte edilmiş yatay çember ile ağdan meydana gelen düzenek. = pota


Soru : Yukarıdaki kelimelerle birer cümle yazınız.


Cevap :

Çevik ile İlgili Cümleler:

  1. Sporcunun çevik hareketleri sayesinde maçı kazandık.
  2. Kediler çok çevik hayvanlardır; en yüksek yerlere bile kolayca zıplayabilirler.
  3. Yangın sırasında itfaiyeciler çevik davranarak herkesin hayatını kurtardı.

Pota ile İlgili Cümleler:

  1. Basketbol antrenmanında en fazla potaya atış yapma çalıştık.
  2. Eski pota kırıldığı için yerine yenisini monte ettiler.
  3. Basketbolcu, son saniyede attığı topla topu potadan geçirerek takımı galip yaptı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Basketbolda her takımın amacı nedir?


Cevap : Her takımın amacı, topu karşı takımın potasına atmaktır.


2. Türkiye erkek ve kadın millî basketbol takımlarımızın isimleri nedir?


Cevap : Erkek millî basketbol takımımızın adı “12 Dev Adam”, kadın millî basketbol takımımızın adı ise “Potanın Perileri”dir.


3. Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa ne yapmalıyız?


Cevap : Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa, 12 Dev Adam Basketbol Okullarına gidip kendimizi geliştirebiliriz.


3. Etkinlik 


Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Geriye hangi kelimelerin kaldığını yazınız.


Cevap :

Eşleştirilen Kelimeler:

  • Sözcük – Kelime
  • İhtiyar – Yaşlı
  • Serüven – Macera
  • Sağlık – Sıhhat
  • Sınıf – Derslik

Geriye Kalan Kelimeler:

  • Mutluluk
  • Gözlük

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki spor dallarının isimleri nelerdir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 Cevapları”

Soru : b) Yukarıdaki spor dallarından hangileri takım sporları, hangileri bireysel sporlardır?


Cevap :

Takım sporları : Futbol, Voleybol, Kürek

Bireysel sporlar : Güreş, Yüzme, Kayak


5. Etkinlik 


Soru : Beden eğitimi ve oyun dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?


Cevap :

  • Koşu
  • Basketbol
  • Voleybol
  • Futbol
  • Jimnastik
  • Seksek
  • Yakan top
  • Masa tenisi

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Bir spor kulübüne başlayan kişilere sporcu kimlik kartı verilir. Aşağıdaki sporcu kartını doldurunuz.


Cevap : Verilen kısma kendi bilgilerinizi doldurmanız gerekmektedir.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

( – ) Ahmet, basketbol kursuna yazıldın mı?
( – ) Bu hafta babam yazdıracak.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazınız. Yazınızın sayfa düzenine ve temizliğine özen gösteriniz. Yazınıza uygun bir resim çiziniz.


Cevap :

Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi

Spor, hem beden hem de ruh sağlığımız için çok önemlidir. Düzenli spor yapmak, vücudumuzu zinde tutar ve hastalıklara karşı direnç kazanmamızı sağlar. Ayrıca spor, stresimizi azaltır ve bizi daha mutlu yapar.

Sağlıklı olmak için her gün düzenli hareket etmek gerekir. Koşmak, yürüyüş yapmak, yüzmek veya bisiklete binmek gibi aktiviteler kalbimizi güçlendirir. Spor aynı zamanda arkadaşlarımızla vakit geçirerek sosyalleşmemize de yardımcı olur.

Haydi, spor yapmayı hayatımızın bir parçası haline getirelim! Unutmayalım, sağlıklı bir beden ve zihin için düzenli spor şarttır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 128, 129, 130


2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128, 129, 130 Cevapları” başlığıyla, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” sunulmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 MEB Yayınları”

Etkinliklerin doğru cevapları ve çözüm açıklamaları, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında yer alır. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara dair açıklamalar ve çözüm önerileri yer almaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130


4. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


IHLAMUR AĞACI

Aynı okula gidiyoruz anne
Ihlamur ağacı ile.
O, bahçede yapıyor
Derslerini
Yaz kış
Ben, pencere önünde.
Benim Türkçem çok iyi
Onun
Hayat Bilgisi.

Güneş benim omzuma
Konuyor anne,
Kuşlar, onun dalına.

İçim rahat
O bakacak
Bundan sonra
İpi kopan
Uçurtmama.

Gökhan AKÇİÇEK
Genel ağdan alınmıştır.


Soru : 1, 2 ve 3. soruları yukarıda verilen şiire göre cevaplayınız.


1. Ihlamur ağacı ve çocuk derslerini nerelerde yapıyor?


Cevap : Ihlamur ağacı bahçede derslerini yaparken, çocuk pencere önünde derslerini yapıyor.


2. Çocuk ve ıhlamur ağacının başarılı olduğu dersler hangileridir?


Cevap : Çocuğun başarılı olduğu ders Türkçe, ıhlamur ağacının başarılı olduğu ders ise Hayat Bilgisi.


3. Çocuğun içi neden rahattır?


Cevap : Çocuğun içi rahattır çünkü ıhlamur ağacı, uçurtmasını artık güvende tutacaktır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


4. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarıyla yeni cümleler yazınız.


Cevap :

• Kedim bu günlerde çok garip davranıyor.
Garip, kedimin normalden farklı hareketler sergilediğini anlatmak için kullanılabilir.

• Yapacağımız kurabiye için iki tane yumurta gerekiyor.
Tane, belirli bir miktar ifade etmek için kullanılır.

• Köylüler tarlayı birlikte sürdüler.
Birlikte, insanların birlikte çalıştığını anlatan bir kelimedir.

• Bu ilde çocuklar çok kitap okuyor.
İl, şehri ifade eden başka bir kelimedir.

Hızlı davranmazsak otobüsü kaçıracağız.
Hızlı, acele etmek anlamında kullanılan bir eşanlamlıdır.


5. Verilen görselden hareketle soruları cevaplayınız.


a) Görselde neler görüyorsunuz?


Cevap : Fabrika bacasından çıkan duman havayı kirlettiği görülmektedir.


b) Görseldeki sorunu gidermek için neler yapılmalıdır?


Cevap :

  • Fabrika bacalarına filtre takılmalıdır: Dumanın havaya karışmadan önce temizlenmesi sağlanmalıdır.
  • Fabrika üretim süreçlerinde çevre dostu yöntemler kullanılmalıdır: Kimyasal atıklar ve zararlı gazlar daha az salınım yapacak şekilde işlenmelidir.
  • Yenilenebilir enerji kaynakları kullanılmalıdır: Fosil yakıtlar yerine güneş, rüzgar gibi enerji kaynakları tercih edilmelidir.
  • Ağaçlandırma yapılmalıdır: Ağaçlar havadaki zararlı gazları emerek havanın temizlenmesine yardımcı olur.
  • Çevre denetimleri artırılmalıdır: Çevre kirliliği oluşturan faktörler düzenli olarak denetlenmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır.
  • Kamuoyu bilgilendirilmelidir: İnsanlar, hava kirliliğinin zararları hakkında bilgilendirilmeli ve çevreye duyarlı davranmaları sağlanmalıdır.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


6. Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazınız.


Cevap :

(Doğru) Okulumuzda Pazartesi günü fidan dikeceğiz.
(Doğru) 11 Eylül 1992’de (bin dokuz yüz doksan iki) TEMA kuruldu.
(Doğru) 21-26 Mart tarihleri arasında Orman Haftası kutlanır.
(Yanlış) Gülşah, 23 Temmuz Cumartesi günü doğdu. (Tarihlerde ay isimleri büyük harfle başlamalıdır.)
(Doğru) Gösteri 08.07.2000 (iki bin) tarihinde gerçekleşti.


7. Cümlelerin sonuna doğru noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :

  • Sabah olunca çiçekleri sularım.
  • Yaşasın, sonunda köpeğim bulundu!
  • Bahçeye çöpleri kim attı?
  • Kuşlar gökyüzünün süsleridir.
  • Eyvah, yine yağmura yakalandım!
  • Okul gezisine katılacak mısın?

8. Aşağıdaki cümleleri uygun kelimelerle tamamlayınız.


Cevap :

Üzerime düşen görevi yerine getiririm.
Hastalığım nedeniyle size gelemedim.
Dün gördüğüm manzara çok güzeldi.
Dedem bana hep çocukluk hatıralarını anlatır.



 

Our Score
error: Content is protected !!