2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125, 126, 127 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” bulunmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127 MEB Yayınları”

Bu metnin etkinlik cevapları ve açıklamaları, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında yer alır. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara ait detaylı çözümler bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127


KUYRUKLU YILDIZ İLE KUTUP YILDIZI

Evvel zaman içinde kalbur saman içinde gökyüzündeki yıldızların sayısı dünyadaki çimenlerin sayısı kadarmış. Yıldızlar gündüz uyur, gece uyanırlarmış. Hepsi sarı elbiselerini giyer, gökyüzünde dolaşmaya çıkarlarmış. (…)

Bunların içinde kuyruklu yıldıza çok özendiği hâlde onun peşinden gidemeyen bir Kutup Yıldızı varmış. O hep aynı yerde dururmuş. Çok da parlarmış. (…)

Bir gün ona:
— Sen bu kadar parlak bir yıldızken niye bizimle dolaşmaya gelmiyorsun, diye sormuşlar.

Kutup Yıldızı da onlara:

— Aslında sizinle gelmeyi ben de çok istiyorum ama gelemem, diye cevap vermiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Yıldızlar merakla sormuşlar:

— Neden bizimle gelemezsin?

— Ben Dünya’daki insanlara yönlerini bulmada yardımcı oluyorum. Yerimden ayrılırsam insanlar yönlerini bulamaz, demiş Kutup Yıldızı.

Günlerden bir gün yıldızlar:
— Kısa bir yolculuk yapacağız. Sadece Ay’ın etrafında dolaşıp geleceğiz. Ne olursun bizi kırma! Sen de bize katıl, diye ısrar etmişler.

Kutup Yıldızı arkadaşlarının ısrarlarına daha fazla dayanamamış. El ele tutuşup seyahat etmeye başlamışlar. Önce Dünya’nın sonra Ay’ın sonra da diğer gezegenlerin etrafında dolaşmışlar. Onlar böyle gezinirken dünyadaki insanlar zor durumda kalmış. Denizdeki gemilerin kaptanları gökyüzüne
bakmışlar ama Kutup Yıldızı’nı görememişler. Karıncalar yuvalarına yiyecek götürürken yollarını kaybetmişler. Göçmen kuşlar gidecekleri yerleri şaşırmışlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Bir denizyıldızı, mehtabın ışıkları altında kıyıda dinleniyormuş. Bütün bu olanları görmüş. Çok üzülmüş. Ne yapabileceğini düşünmüş.

— Bağırsam gökyüzündeki yıldızlar belki beni duyabilirler, demiş kendi kendine.

Olanca gücüyle Kutup Yıldızı’na seslenmiş.
— Hey, Kutup Yıldızı! Artık gezmeyi bırak da gökyüzündeki yerini al. Dünya’daki insanlar ve hayvanlar yollarını şaşırdı.

Sen hâlâ geziyorsun. Hiç vakit kaybetmeden görevinin başına dön, demiş. İşte tam o sırada Kutup Yıldızı, deniz- yıldızının sesini duymuş. (…)

Kutup Yıldızı, hemen görevinin başına geçmiş. (…) O günden sonra Kutup Yıldızı hiç yerinden ayrılmamış. (…)

İsmail BİLGİN
Masal Ormanı
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124 Cevapları” başlığında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili etkinlikler ve soruların detaylı çözümüne yer verilmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, bu etkinliklerin doğru cevapları ve açıklamaları sunulmaktadır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara ait etkinlik çözümleri yer almaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Ormanların faydaları nelerdir?


Cevap :

Maddeler Halinde Ormanların Faydaları:

  1. Hava temizliği: Ormanlar, karbon dioksiti emerek oksijen üretir ve havayı temizler.
  2. Biyoçeşitlilik: Ormanlar, çeşitli hayvan ve bitki türlerinin yaşamasını sağlar.
  3. Su döngüsü: Ormanlar, su buharını emerek yağmur oluşturur ve su kaynaklarını korur.
  4. Toprak koruma: Orman kökleri, toprağın erozyona uğramasını engeller.
  5. İklim düzenleme: Ormanlar, sıcaklık ve nem dengesini sağlar, iklimi dengeler.
  6. Doğal kaynaklar: Ormanlar, odun, reçine, meyve gibi doğal kaynaklar sunar.
  7. Rekreasyon alanları: İnsanların doğa ile iç içe zaman geçirebileceği dinlenme ve eğlence alanları sağlar.
  8. Zehirli gazları emme: Ormanlar, zararlı gazları emerek çevreyi korur.
  9. Eğitim ve araştırma: Ormanlar, biyolojik çeşitlilik ve ekosistemler hakkında bilimsel çalışmalar yapılmasına olanak tanır.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin görselinden hareketle şarkının konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Ağaç dikmenin önemi ve doğanın nasıl korunması gerektiği olarak tahmin ediyorum.


2. Etkinlik 


Soru : Şarkıyı dinlerken aşağıdaki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

AĞAÇ TÜRKÜSÜ

Dağlar, taşlar ağaç olacak.
Yaz gelecek, kış gelecek.
Ülkemiz cennet kalacak.

Kazmalar elimizde çukur açalım,
Kürekler elimizde toprak atalım.
Yaz demeden, kış demeden
ağaç dikelim, hey!
Yaz demeden, kış demeden ağaç dikelim.

Günler geçecek, aylar geçecek.
Yağmur yağacak, güneş açacak.
Her bir fidan ağaç olacak.

Muammer SUN


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğiniz şarkı ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şarkıya göre ülkemiz nasıl cennet olacaktır?


Cevap : Ülkemiz ağaç dikerek cennet gibi güzel ve yeşil bir yer haline gelecektir.


2. Ağaç dikerken kullandığımız araçlar nelerdir?


Cevap : Kazma ve kürek kullanarak ağaç dikeriz.


3. Bir fidanın ağaç olabilmesi için nelere ihtiyacı vardır?


Cevap : Bir fidanın büyüyüp ağaç olabilmesi için suya, güneşe, toprağa ve bakıma ihtiyacı vardır.


4. Etkinlik 


Soru : Görsellerin isimlerini örnekteki gibi yazınız. Daha sonra bir ormanın nasıl oluştuğunu öğrendiğiniz şarkıdan hareketle arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Görsellerin isimleri:

  • Meşe Palamudu
  • Meşe Fidanı
  • Meşe Ağacı
  • Meşe Ormanı

Bir Ormanın Nasıl Oluştuğu:

Şarkıya göre, bir orman oluşmaya, toprakla buluşan meşe palamutlarından başlar. Bu palamutlardan fidanlar çıkar, fidanlar büyür, güneş ve yağmurdan yararlanarak zamanla büyük ağaçlara dönüşür. Ağaçlar büyüdükçe bir orman halini alır. Bu süreçte insanlar, kazma ve kürekle ağaç diker, bakımlarını yapar ve yıllar içinde bu fidanlar, koca ormanlar haline gelir. Bu şekilde doğa yeşerir ve ülke cennet gibi olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Mehmet okulda fidan dikme etkinliğine katıldı. Aşağıdaki boşlukları doldurarak Mehmet’e bir tebrik kartı gönderin.


Cevap :

Sevgili Arkadaşım Mehmet,

Okul bahçemize fidan dikme etkinliğine katıldığın için seni kutluyorum. Yaptığın bu çalışma okul bahçemize güzellik katacaktır.

Arkadaşın [Adınız]


6. Etkinlik 


Soru : Öğretmenimizin sayfa 261’te okuyacağı sözlü yönergeye uyunuz. Dağıtılan A4 kâğıtlarına çalışmamızı yapınız ve panoda sergileyiniz


Cevap : Aşağıda yer alan yönergeleri takip etmeniz gerekmektedir.

1. Yönerge boyunca asla konuşmayınız, arkadaşınıza bakmayınız, silgi kullanmayınız ve soru sormayınız.
2. Kâğıdın sol üst köşesine isminizi yazınız.
3. Kâğıdın sağ alt köşesine okulumuzun adını yazınız.
4. Kâğıdımızın sol alt köşesini üçgen şekilde kıvırınız.
5. Kâğıdımızın ortasına bir ağaç, bir kız ve bir erkek çocuk çiziniz.
6. Ağacı, kız ve erkek çocukları istediğimiz renge boyayınız.
7. Kâğıdın arkasını çevirip büyük harflerle “İŞTE BU!“ yazınız.
8. Etkinlik bitti



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları” için verilen etkinliklerin tamamı yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, etkinliklerin ve soruların doğru cevapları verilmiştir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayıncılık” kısmı, bu sayfalara yönelik çözümlerin tamamını içermektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?


Cevap :

Madde Madde Doğadaki Hayvanlara Nasıl Davranıyoruz?

Doğadaki hayvanlara nazik ve saygılı bir şekilde yaklaşmalıyız. Onları rahatsız etmeden, yaşam alanlarına zarar vermeden gözlemlemeli ve doğal ortamlarında bırakmalıyız. Ayrıca, onları beslemek için doğaya uygun yiyecekler sunabiliriz, ancak onlara zarar vermemek için doğadaki dengesini bozmamalıyız.

Maddeler Halinde Hayvanları Koruma İçin Neler Yapabiliriz?

  1. Doğal yaşam alanlarını korumalıyız: Ormanları, denizleri ve diğer doğal yaşam alanlarını temiz tutmalı, insan faaliyetleriyle bu alanlara zarar vermemeliyiz.
  2. Yaban hayatını koruma projelerine destek vermeliyiz: Hayvanların neslinin tükenmemesi için koruma projelerine katılmalı veya bu projelere destek olmalıyız.
  3. Avlanmaya karşı çıkmalıyız: Yasal olmayan avlanmalara karşı durmalı, hayvanları öldürmemeli ve avlanma yasaklarına uymalıyız.
  4. Doğal besin zincirine zarar vermemeliyiz: Ekosistemi koruyarak, hayvanların besin zincirindeki yerlerini bozmamalıyız.
  5. Eğitim ve farkındalık yaratmalıyız: Çevremizdeki insanlara, özellikle çocuklara, hayvanları korumanın önemi hakkında eğitim vermeliyiz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Hoşa gitmeyen bir tutum, davranış veya söz dolayısıyla gücenip görüşmez olmak, gücenmek, darılmak. = Küsmek

Birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kimselerden her biri. = Arkadaş


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Şiirin Konusu: Şiir, köpeklerin insana sevgiyi, sadakati, cesareti, doğruyu söylemeyi ve mutluluğu nasıl öğrettiğini anlatmaktadır. Ayrıca köpeklerin gerçek bir arkadaş olduklarını ve insanlara nasıl doğru bir dost olduklarını vurgulamaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Köpekler insana nasıl sevmeyi öğretir?


Cevap : Köpekler, karşılıksız sevgiyle insana sevmeyi öğretir. Onlar, hiçbir çıkar gütmeden ve her zaman sadık kalarak sevgi gösterirler.


2. Şiirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu nereden anlıyoruz?


Cevap : Şiirde, köpeğin her zaman insanın yanında olacağı, insanların küsüp gitse de köpeğin sadık kalacağı belirtiliyor. Bu, köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu gösteriyor.


3. Şiirde köpeğin hangi özelliklerinden bahsediliyor?


Cevap : Şiirde köpeğin sadakati, cesareti, doğruyu söylemesi ve her zaman insanı sevmesi gibi özelliklerinden bahsediliyor. Ayrıca, insanların en mutlu olduğu zamanların köpekleriyle birlikte olduğu anlar olduğu vurgulanıyor.


4. Köpeklerin sevdiğimiz başka özelliklerini yazınız?


Cevap :

Maddeler Halinde Köpeklerin sevdiğimiz başka özellikleri şunlardır ;

  • Sadık olmaları
  • Cesur olmaları
  • Her durumda yanımızda olmaları
  • Eğlenceli ve oyuncu olmaları
  • Sevgi dolu ve dostane davranışları

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki farklı yazı karakteri ile yazılmış metni okuyunuz.


Cevap :

ŞENŞAKRAK DOĞAYI ANLATIYOR

“Doğa“ kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir. Yani biz kuşlar, siz insanlar, bu güzel orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler… Hepsi doğanın bir parçası ve her biri de kendisine özgü bir yaşam biçimini sürdürüyor. Üstelik birbirinin var oluşunu sürekli etkiliyor. İşte bu yüzden doğa bir bütündür.


Soru : b) “Köpeği Olan Bilir“ ve “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor“ metinlerini türlerine göre doğru kutulara yazınız.


Cevap :

Düzyazı: “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor”

Şiir: “Köpeği Olan Bilir”


5. Etkinlik 


Soru : Cümleleri doğru noktalama işaretleri ile tamamlayınız.


Cevap :

  • Soruyu nasıl çözdüğünü anlayamadım (.)
  • Hangi göl kenarında piknik yaptınız (?)
  • Mavi boyalı eve nasıl gidilir (?)
  • Dağ havası herkese iyi geldi (.)

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hayvanat Bahçelerinin Olumlu Yönler:

  1. Hayvanlar doğal ortamlarında gözlemlenebilir ve bu, hayvanları koruma açısından önemlidir.
  2. Eğitim ve araştırmalar için faydalı olabilir; öğrenciler ve araştırmacılar hayvanlar hakkında bilgi edinebilir.
  3. Hayvanat bahçeleri, insanlara doğa ve hayvanlar hakkında farkındalık kazandırabilir.
  4. Hayvanların soylarının tükenmesini önlemek için korunma programları sunulabilir.

Madde Madde Hayvanat Bahçelerinin Olumsuz Yönler:

  1. Hayvanlar doğal ortamlarından uzaklaştırılır, bu da onların stresli olmalarına ve sağlıklı yaşamalarını zorlaştırabilir.
  2. Bazı hayvanat bahçelerinde hayvanlar dar alanlarda tutulur, bu da onların refahını olumsuz etkiler.
  3. İnsanlar hayvanların doğal davranışlarını anlamayabilir, sadece eğlence amaçlı hayvanları izleyebilir.
  4. Hayvanat bahçelerindeki bazı türler için uygun bakım ve ortam sağlanmayabilir.

7. Etkinlik 


Soru : Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazınız. Yazdığımız şiire bir başlık belirleyeyiniz.


Cevap :

1. Örnek: Kuşlarım

Uçan kuşlar, rengârenk,
Gökyüzünde süzülen şen.
Bazen konar, bazen uçar,
Onlar benim en güzel arkadaşım.

Bütün kuşlar özgürdür,
Kanatları rüzgârla savrulur.
Ben de onlarla uçmak isterim,
Birlikte gökyüzüne varmak…


2. Örnek: Kedim

Minik kedim, tüyleri yumuşacık,
Gözleri pırıl pırıl, ışıl ışıl.
Uykusunda bir masal gibi,
Beni hep neşelendirir.

Oynamayı çok sever,
Bazen top, bazen ip.
Kedimle her an güzel,
Birlikte mutluluğum hep.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları” için doğru cevaplar bulunmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, ilgili etkinliklerin açıklamalı çözümleri yer alırken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayıncılık” kısmında ise belirtilen sayfalara ait detaylı cevaplar verilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : “Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?


Cevap : Doğa denince aklıma; ormanlar, denizler, dağlar, göller, çiçekler, ağaçlar, hayvanlar, rüzgar, yağmur ve güneş gibi doğal unsurlar gelir. Ayrıca doğanın sunduğu güzellikler, temiz hava, yeşillikler, dağlarda yürüyüş yapmak ve kuşların cıvıltıları da doğayla ilgili düşündüklerim arasında.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Bitki örtüsü kelimesi
Sözcük anlamı: Bir bölgede yetişen bitki türlerinin oluşturduğu topluluk.
Tahminim: Orman, çimenler, çalılar ve diğer bitkilerden oluşan alan.

Dere kelimesi
Sözcük anlamı: Küçük akarsular.
Tahminim: Akıp giden su birikintisi, nehir gibi.

Polen kelimesi
Sözcük anlamı: Çiçeklerin üreme hücreleri olan tohumlaşmaya yardımcı toz.
Tahminim: Çiçeklerin döllenmesine yardımcı olan ince tozlar.

Sel kelimesi
Sözcük anlamı: Aşırı yağmur, kar erimesi veya su birikintilerinin meydana getirdiği büyük su baskını.
Tahminim: Ani ve büyük su taşkını.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin Konusu: Doğanın birbirine bağlı unsurlardan oluştuğunu ve birindeki değişikliğin diğerlerini nasıl etkilediğini anlatmaktadır. Doğal dengeyi korumak için çevremize dikkat etmemiz gerektiği vurgulanmaktadır.


3. Etkinlik 


Soru : Metin ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Doğanın içinde neler yer alır?


Cevap : Doğanın içinde kuşlar, insanlar, ormanlar, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler ve diğer tüm canlılar yer alır.


2. Kirli su içen hayvanların insanlara zararı ne olabilir?


Cevap : Kirli su içen hayvanlar hastalanabilir. Bu hastalıklar, o hayvanların etini veya sütünü tüketen insanlara da geçebilir.


3. Ağaçların kesilmesi nelere yol açar?


Cevap : Ağaçlar kesildiğinde, orada yaşayan hayvanlar evsiz kalır. Ayrıca, ağaçlar toprağı tutmayı sağladığı için, ağaçların kesilmesi sonucu şiddetli yağmurlar sele dönüşür ve bu seller hem insanlara hem de hayvanlara zarar verir.


4. Etkinlik 


Soru : Doğayı korumak için neler yaptığınızı yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak anlatınız.


Cevap : Doğayı korumak için çevremdeki bitki örtüsünü ve hayvanları korumaya çalışıyorum. Ağaçları kesmemek ve su kaynaklarını temiz tutmak çok önemli. Ayrıca, doğada bulunan dereleri kirletmemek, polen toplayan arılara zarar vermemek için çevremdeki atıkları doğru şekilde atıyorum. Solucanların ve diğer küçük canlıların yaşadığı toprağı tahrip etmiyorum. Doğaya karşı duyarlı olmak, doğanın dengelerini korumak için elimden geleni yapıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazınız.


Cevap :

(D) Kardeşim 15 Aralık tarihinde doğdu.
(D) Bu yıl Temmuz ayı serin geçti.
(D) 8 Kasım Cuma günü veli toplantımız var.
(Y) Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur. (Ay ve gün ismi özel ad olduğu için büyük harfle yazılmalıdır: “Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur.”)


6. Etkinlik 


Soru : “Orman“ konulu bir şiir yazınız.


Cevap :

Ormanın Gizemi
Ağaçlar rüzgarla dans eder,
Kuşlar uçar, yapraklar sarar.
Orman derin, sessiz ve serin,
Saklar içinde bir dünya barın.

Farklı hayvanlar evinde yaşar,
Küçük böcekler toprağa karışır.
Ormanın kalbinde hayat var,
Doğa uyandıkça her şey yenilenir.

Ormanın Renkleri
Yeşil yapraklar rüzgarla savrulur,
Kuşların cıvıltısı ağaçlarda çınlar.
Toprak kokusu, çiçekler solur,
Ormanda her şey birbirine benzer.

Gün doğarken ışıklar sarar,
Kuşlar yuvalarında huzurla uyanır.
Orman, güzelliğiyle hep parlar,
Her köşesinde bir mucize bulunur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları” sorularına yönelik detaylı çözümler yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, üniteye ait etkinliklerin doğru çözümleri verilmiştir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayıncılık” kısmında ise tüm ilgili sayfalara ait cevaplar yer almaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?


Cevap : Dünya, Mars, Venüs, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün, Merkür.


2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Satürn, Güneş Sistemi’ndeki altıncı gezegendir. En dikkat çekici özelliği etrafındaki büyük halka sistemidir. Halkanın büyük kısmı buz ve taş parçalarından oluşur. Satürn, Jüpiter gibi gaz devleri arasındadır ve yüzeyi katı değildir. Aynı zamanda çok düşük yoğunluktadır; suya batacak kadar hafiftir. Satürn’ün 80’den fazla uydusu vardır. Bunlardan en büyüğü Titan’dır.


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Kâşif Kelimesi

Sözcük anlamı: Yeni yerler keşfeden, araştırmalar yapan kişi.
Tahminim: Yeni yerleri bulan veya yeni şeyler keşfeden kişi.

Yarım Küre Kelimesi

Sözcük anlamı: Dünya yüzeyinin ikiye bölünmüş her bir kısmı.
Tahminim: Bir şeyin tam ortasından ikiye bölünmüş yarısı.

Dinozor Kelimesi

Sözcük anlamı: Milyonlarca yıl önce yaşamış, büyük ve genellikle etobur ya da otobur sürüngenler.
Tahminim: Eski, büyük ve genellikle dev olan hayvanlar.


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap : Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini keşfetmekte ve onun özelliklerini araştırmaktadır. Ailesiyle tatil planı yaparken annesi, Gökay’a Satürn’ü neden bu kadar merak ettiğini sorar. Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında konuşur ve bu halkaların çok küçük kum tanelerinden, büyük dinozor boyutlarındaki kaya ve buz parçalarına kadar çeşitlendiğini açıklar. Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların güneş ışığını engelleyeceği ve kış aylarında kuzey ve güney yarımkürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağına dikkat çeker. Annesi ise bu bilgiler üzerine Gökay’a esprili bir şekilde yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini söyler. Metin, uzayın sırlarını ve bir çocuğun merakını eğlenceli bir şekilde ele alır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?


Cevap : Gökay ve ailesi tatil yapmaya hazırlanıyorlar.


2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?


Cevap : Kış aylarında, Güneş ışınları yarı kürelere yatay şekilde gelir, bu da daha az ısınmalarına neden olur.


3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?


Cevap : Satürn’ün halkaları, kum tanesi kadar küçük parçalardan dinozor boyutlarına kadar değişen kaya ve buz parçalarından oluşur.


4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?


Cevap : Eğer Dünya’da halkalar olsaydı, bu halkalar güneş ışığını engellerdi ve bu nedenle kışın kuzey ve güney yarımkürelerinde daha karanlık ve soğuk havalar olurdu.


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

  • Yaşasın (,) bu ödev de bitti (!)
  • Aman dikkat (!)
  • Çok ilginç (!)
  • Ne olur, bana yardım edin (!)
  • Şimdi çok şaşırdım (!)

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  1. SebepNeden
  2. DenizOkyanus
  3. YılSene
  4. SoruMesele
  5. DoğaTabiat

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?


Cevap :

Madde Madde Dünyadaki su kaynakları tükenirse karşılaşabileceğimiz zorluklar:

  1. İçme suyu kıtlığı yaşanır.
  2. Tarımda sulama sorunu ortaya çıkar, gıda üretimi azalır.
  3. Temizlik ve hijyen problemleri artar.
  4. Endüstriyel üretim zorlaşır, ekonomi etkilenir.
  5. Ekosistemlerde bozulmalar ve hayvan türlerinin yok olma riski artar.

Maddeler Halinde Alınması gereken önlemler:

  1. Su tasarrufu sağlamak için bilinçli kullanım alışkanlıkları kazandırılmalı.
  2. Su kaynaklarının korunması için etkin yönetim ve denetim yapılmalı.
  3. Yağmur suyu toplama sistemleri yaygınlaştırılmalı.
  4. Su arıtma teknolojileri geliştirilmeli.
  5. Tarımda suyun verimli kullanılması için damla sulama gibi yöntemler teşvik edilmeli.

7. Etkinlik 


Soru : Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazınız.


Cevap :

Ali: “Denizlerimizdeki plastik atıklar deniz canlılarını öldürüyor, bu çok üzücü.”

Ayşe: “Evet, bu yüzden plastik kullanımı azaltmalı ve atıkları düzgün bir şekilde atmalıyız.”

Ali: “Temiz denizler için denizlere atık bırakmamalıyız. Hep birlikte duyarlı olmalıyız.”

Ayşe: “Doğayı korumak için geri dönüşüm yapmalı ve kirletmemeliyiz.”



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 101, 102, 103


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101, 102, 103 Cevapları” kısmında, sorulara ilişkin açıklamalar ve çözüm önerileri yer almaktadır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” başlığında, öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek için yapılacak etkinlikler ve soruların yanıtları verilmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayıncılık” sayfaları, bütün etkinliklerin doğru cevaplarıyla detaylı bir şekilde sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103


3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


UYKU

Her gece,
“Kapa gözünü de uyu!“ der annem.
Bilmez ki yatınca ben
Uyumam hemen… (…)
Gülümserim gözüm kapalı.

Çekirge, kedi, kurbağa, kuş
Süpürge, fare, kumanda, tuş

“Uykusunda gülüyor bak!“ der babam.
Kuşlarla birlikte
Kanatlanmış uçarken ben aydedeye
Alnıma bir öpücük kondurur, sessizce
Kayıp giderim düşlerime…

Aytül AKAL – Mavisel YENER
Ay Kaç Yaşında?
(Kısaltılmıştır.)


Soru : 1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır? 


Cevap : Çocuk, gözleri kapalı bir şekilde gülümsemekte ve uyumadan önce çeşitli hayaller kurmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor? 


Cevap : Babası, çocuğunun uykusunda gülümsediğini ve rüyasında aydedeye uçtuğunu fark eder.


3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?


Cevap : Bazen hemen uyumam, birkaç dakika boyunca günü düşünürüm ya da gelecekte yapacağım şeyler hakkında hayaller kurarım.


4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştiriniz?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101-102-103 Cevapları”

5.Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  • Okuduğunu anlayabiliyor musun?
  • Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?
  • Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayınız. 


Cevap :

• Bu gece rüyamda seni çok mutlu gördüm.
• Dedemle birlikte diktiğimiz fideler büyümeye başladı.
• Akşam geç yatınca sabah çok zor kalktım.


7. Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?


Cevap : “yetişmek” baştan ikinci kelimedir.


8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyiniz.


Cevap :

  • İhtiyar – Yaşlı
  • Hız – Sürat
  • Siyah – Kara
  • Yoksul – Fakir
  • Hatıra – Anı
  • Kuvvet – Güç
  • Araç – Vasıta
  • Doğa – Tabiyat
  • Hekim – Doktor
  • Öykü – Hikaye
  • Armağan – Hediye
  • Güz – Sonbahar
  • Ak – Beyaz
  • Esir – Tutsak


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100


2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları” bölümünde, öğrencilere yönelik öğretici çözümler yer almaktadır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında verilen cevaplar, öğrencilerin metinle ilgili anlayışlarını pekiştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 MEB Yayıncılık” kısmında, tüm etkinlikler ve sorular için doğru çözümler bulunabilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 Cevapları


DEFNE’NİN OYUNCAKLARI

Defnenin ne güzel oyuncakları var!
Ama bunların hiçbiri Çarşıda satılmaz.
Parayla da alınmaz.
Defne oyuncaklarını kendi yapar.

Deniz kıyısına gitti mi,
En güzel taşları o toplar.
Çok becerikli kızdır o,
Evler yapar kutulardan,
Makaralardan araba.
Şişe mantarından adam yapar.
Adamın şapkası da var.

Rıfat ILGAZ



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96, 97, 98, 99 Cevapları” başlığında yer alan etkinlikler, öğrencilere yönelik dikkatlice hazırlanmış çözümler sunmaktadır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, dinleme ve anlama becerilerini pekiştirecek şekilde rehberlik alır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki tüm etkinliklere doğru ve açıklayıcı cevaplar verilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-97-98-99


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Okul dışı etkinliklerde en çok neyle ilgilenmeyi seviyorsunuz?


Cevap : Okul dışı etkinliklerde en çok kitap okumayı, doğa yürüyüşlerine çıkmayı ve kukla yapımı gibi yaratıcı faaliyetlerle ilgilenmeyi seviyorum. Ayrıca arkadaşlarımla birlikte oyunlar oynayıp, eğlenceli aktiviteler yapmayı da çok hoş buluyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Dinleme sırasında sorulan soruların cevaplarını tahmin ederek yazınız.


Cevap :

1. sorunun cevabı: Belki de öneri olarak, gördüklerini yazmalarını ve gözlemlerini paylaşmalarını istemiştir.

2. sorunun cevabı: Gazetede farklı bir şey yapmalarını, belki de yeni bir konuya odaklanmalarını söylemiş olabilir.

3. sorunun cevabı: Gazetede, resimlerle bir hikaye veya konu oluşturmalarını istemiş olabilir.


2. Etkinlik 


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Hikâyenin kahramanları kimlerdir?


Cevap : Hasan, Hüseyin, Ferhat ve Serhat.


2. Hikâyede yaşanan olay nedir?


Cevap : Kardeşlerin can sıkıntısı çekmesi ve buna çözüm aramaları.


3. Olay nerede geçmektedir?


Cevap : Olay, Hasan ve Hüseyin’in evinde geçmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin Konusu : Kardeşlerin sıkılmaları ve bu durumu aşmak için çözüm aramaları.


4. Etkinlik 


Soru : a) Yukarıdaki görselde öğrencinin öğretmeniyle yaptığı konuşmaya dikkat ediniz.


Cevap : Öğretmenim, sizin verdiğiniz kitabı okudum.


Soru : b) Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Büyüklerle iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken hususlar ;

  • Saygılı olmak: Büyüklerle konuşurken nazik ve saygılı bir dil kullanırız.
  • Dinlemek: Söylediklerini dikkatlice dinleriz ve onları kesmeden konuşmalarını bitirmelerini bekleriz.
  • Göz teması kurmak: Onlarla konuşurken göz teması kurarız, bu saygının bir göstergesidir.
  • Söz hakkı vermek: Büyükler konuşurken onlara söz hakkı veririz.
  • Nazik bir üslup kullanmak: Cümlelerimizi dikkatli ve kibar bir şekilde kurarız.
  • Sabırlı olmak: Yanıtlarını beklerken sabırlı oluruz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazınız. Yazdıklarımızı düzenleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız. Yazımıza uygun bir resim çiziniz.


Cevap :

Bir Günümüz

  1. Sabah kalktım ve kahvaltımı yaptım.
  2. Okula gitmek için hazırlandım ve annemle birlikte okula yürüdük.
  3. Okulda dersler başladı. Önce Türkçe dersini işledik, sonra matematik.
  4. Öğle arası geldi. Arkadaşlarımla birlikte okul bahçesinde oyun oynadık.
  5. Öğleden sonra fen bilgisi dersini işledik. Öğretmenimiz deney yapmamızı istedi.
  6. Okuldan sonra eve geldim, ödevlerimi yaptım.
  7. Akşam yemeği sonrası ailemle birlikte TV izledik.
  8. Sonra yatmaya hazırlandım ve güzel bir uyku çektim.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94, 95


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91, 92, 93, 94, 95 Cevapları” başlığı altında, öğrencilere yönelik detaylı etkinlik çözümleri sunulmuştur. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, metni daha iyi kavrayarak dil bilgisi ve anlam becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kaynağında yer alan bu çözümler, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki tüm etkinlikleri kapsamaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Kuklalar nasıl hareket eder?


Cevap :

Kuklalar, genellikle bir kişinin kontrolüyle hareket eder. Kuklanın hareket etmesini sağlayan bazı yöntemler şunlardır:

  1. El Kuklası: Kuklacının eli kuklanın içindedir. Parmaklar, kuklanın ağzını ve kollarını hareket ettirir.
  2. İp Kuklası (Marionet): Kukla, yukarıdan iplerle bağlıdır ve kuklacı ipleri çekerek kuklanın kollarını, bacaklarını veya başını hareket ettirir.
  3. Çubuk Kuklası: Kuklanın bazı bölümleri çubuklarla kontrol edilir. Kuklacı çubukları hareket ettirerek kuklanın yürümesini veya dans etmesini sağlar.
  4. Gölge Kuklası: Kuklalar, arka taraftan ışık vurduğunda bir perde üzerine gölge yansıtarak hareket eder. Kuklacı, arka planda kuklayı oynatır.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Dans Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Müzik eşliğinde yapılan estetik ve ritmik hareketler bütünü.
  • Tahminim: Müzik dinlerken yapılan hareketler ve figürler.

Sahne Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Tiyatro, konser, gösteri gibi etkinliklerin sergilendiği alan.
  • Tahminim: Gösterilerin yapıldığı yer ya da alan.

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Şiire göre gönlümüze en iyi dost kimdir?


Cevap : Kuklalar gönlümüze en iyi dosttur.


2. Şiire göre kuklalar sahnede neler yapar?


Cevap : Kuklalar sahnede konuşur, dans eder ve yaşar.


3. Bildiğiniz kukla çeşitleri nelerdir?


Cevap :

  • El kuklası
  • Parmak kuklası
  • İp kuklası (Marionet)
  • Çubuk kuklası
  • Gölge kuklası

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz şiire farklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap :

  • Kuklaların Dünyası
  • Neşeli Kuklalar
  • Sahnede Kuklalar
  • Kukla ve Çocuklar

4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

GÖSTERİ İZLERKEN

Tiyatro ve sinema gibi sosyal mekânlarda uyulması gereken kurallar vardır. Bu tür yerlerde insanları rahatsız edecek şekilde bir şey yenilip içilmez. Oyun sırasında yüksek sesle konuşulmaz. Cep telefonlarının sesi kısılır ya da telefonlar kapatılır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıda ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

• Saklambaçta kim ebe oldu (.)
• Derya (‘) nın çantasını da aldın mı (?)
• Siz de şiir kitapları okuyor musunuz (?)
• Paltosunu (,) eldivenlerini giyip dışarı çıktı mı (?)


6. Etkinlik 


Soru : Gösteri izlerken uyulması gereken kuralları, hazırlık çalışmasında yaptığınız parmak kuklasıyla anlatınız.


Cevap :

Gösteri izlerken uyulması gereken kurallar şunlardır:

  1. Sessiz olunmalı, gösteri sırasında konuşulmamalıdır.
  2. Diğer izleyicilerin görüşünü engellemeyecek şekilde oturulmalıdır.
  3. Gösteri bittikten sonra alkışlanmalı, gösteriyi yapanlara saygı gösterilmelidir.
  4. Telefonlar sessize alınmalı veya kapatılmalıdır.

Parmak Kuklasıyla Anlatım: Parmak kuklamı elime geçiriyorum ve gösteri başlıyor. Benim parmak kuklam sessizce izliyor, elimi hareket ettiriyorum ama kuklam konuşmuyor. Gösteri sırasında sabırla bekliyor ve gösteri bitince alkışlıyoruz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


7. Etkinlik 


Olay: Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması.

Soru : Aşağıda verilen olaydan hareketle olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazınız ve yazınıza bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı düzenleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Başlık: Kuklanın Canlanışı

Bir gün mağazadan bir kukla alındı. Eve gelindiğinde kuklanın üzerindeki ipler çözülüp bırakıldı. O anda kukla aniden hareket etmeye başladı! İlk başta şaşkınlıkla bakılan kukla, sonra konuşmaya başladı: “Merhaba! Ben de bir insan gibi hareket edebilirim!”

Herkes çok şaşırdı ve kuklanın bu tuhaf yeteneğini çok eğlenceli buldu. Kukla artık yalnızca bir oyuncak değil, gerçek bir arkadaş gibi evin içinde hareket etmeye ve konuşmaya başladı.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89-90 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Tombik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Tombik Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 Cevapları” başlığında yer alan etkinlik cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tombik Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin metni analiz etmelerine ve düşüncelerini ifade etmelerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89-90 MEB Yayınları”

Bu kapsamlı etkinliklerin tüm yanıtları “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kaynağında yer almakta olup, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki sorular eksiksiz bir şekilde çözülmüştür.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?


Cevap : Arkadaşlarımla birlikte genellikle saklambaç, futbol ve ip atlama gibi oyunlar oynuyoruz. Ayrıca zaman zaman “isim, şehir, hayvan” oyunu oynayarak çok eğleniyoruz. Yağmurlu günlerde ise kutu oyunları ya da kelime türetme oyunları oynuyoruz. Bu oyunlar sayesinde hem eğleniyor hem de güzel vakit geçiriyoruz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerde verilen çocuk oyunlarının isimleri nelerdir? Yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89-90 Cevapları MEB Yayınları”

2. Etkinlik 


Soru : “Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

  1. Oyun Alanı Hazırlığı: Oyuncular bir daire oluşturacak şekilde toplanır. Ortaya bir oyuncu seçilir ve bu kişi ebe olur.
  2. Top Kullanımı: Ebe, elinde bir top tutar. Diğer oyuncular daire içinde ellerini serbest bırakıp bekler.
  3. Topu Atma: Ebe, topu yukarıya doğru atar ve bu sırada bir oyuncunun adını bağırır.
  4. Kaçış ve Yakalama: Adı söylenen oyuncu, top yere düşmeden yakalamaya çalışır. Diğer oyuncular ise hızla kaçar.
  5. “Tombik” Demek: Adı söylenen oyuncu, topu yakaladığında “Tombik!” diye bağırır. Bu bağırıştan sonra herkes durmak zorundadır.
  6. Atış Yapmak: Topu yakalayan oyuncu, en yakındaki kişiye hedef alarak topu atar. Eğer vurursa, vurulan oyuncu bir puan kaybeder. Vuramazsa atışı yapan puan kaybeder.
  7. Devam Etmek: Oyun bu şekilde sırayla devam eder. Oyuncular belirli bir puana ulaşana kadar oyun sürer.
  8. Kazanan ve Kaybeden: En az puan kaybeden oyuncu kazanır. Puanı sıfır olan veya en fazla kaybeden oyuncu oyunun sonunda eğlenceli bir cezaya tabi tutulabilir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Oyun, farklı bölgelerde hangi isimlerle oynanır?


Cevap : Akdeniz ve Ege Bölgeleri’nde yedi kule, tombik, dalya; diğer bölgelerde ise dokuztaş olarak adlandırılır.


2. Tombik oyunu nerelerde oynanabilir?


Cevap : Tombik oyunu sokakta veya açık bir alanda oynanabilir.


3. Tombik oyununu kazanmak isteyen takım, oyunda ne yapmalıdır?


Cevap : Kazanmak isteyen takım, devrilen taşları en kısa sürede tekrar üst üste dizmelidir. Ancak diğer takımın, taşları dizerken onları topla vurmasını engellemeleri gerekir.


4. Top ile oyuncunun vurduğu başka hangi çocuk oyunlarını biliyorsunuz? Adlarını yazınız.


Cevap : Yakartop, mendil kapmaca, istop.


4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanları aynı renge örnekteki gibi boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Oyuna ebe seçerek başlarız. Ebe seçmek için sayışma yaparız. Aşağıdaki sayışmayı okuyup ezberleme çalışması yapabiliriz.


Cevap :

Oooooo!
Bir elmayı pulladım,
Isparta’ya yolladım.
Isparta’nın gülleri,
Ne güzeldir elleri.
Al çık, bul çık,
Gel sen çık.


6. Etkinlik 


Soru : Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğiniz sayışmaları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Biz oyuna başlamadan önce genellikle sayışma yaparak ebe veya takım seçiyoruz. İşte bildiğim bazı sayışmalar:

  1. “Ebelemece, sobelemece”
    Ebelemece, sobelemece,
    Elma şekeri seçmece.
    Şekerim biter,
    Ebe kim eder?
  2. “Bir elma iki elma”
    Bir elma, iki elma, üç elma,
    Dört elma, beş elma, altı elma.
    Ebe kim, hemen bulalım,
    Haydi, şimdi sayalım!
  3. “Ördek oturmuş göle”
    Ördek oturmuş göle,
    Başlamış pat pat oynamaya.
    Bir, iki, üç,
    Sen ebe oldun güç!

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Metindeki görselleri karşılayan kelimeleri kullanarak metni noktalı alana yazınız.


Cevap :

Gül, sabah saat sekizde kalktı. Çok heyecanlıydı. Çünkü bugün Almanya’dan kuzeni Ayça gelecekti. Annesi de hemen mutfağa girip pasta yapmaya başladı. Gül kuzeni için hazırladığı hediyeyi paketledi. Öğlen olduğunda Ayçalar geldi. Yemek yiyip biraz dinlendikten sonra bahçeye çıktılar, ip atlayıp top oynadılar. Ayça, Güle Almanya’da oynanan çocuk oyunlarını anlattı. Gül de bizim oyunlarımızı tanıttı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Kurallarını iyi bildiğimiz bir oyunun nasıl oynandığını yazınız. Anlattığınız oyunun resmini yapınız.


Cevap :

Oyunun Adı: Yakartop

Oyunun Kuralları ve Oynanışı:

  1. Oyuncu Seçimi: Oyuncular, bir ebe seçmek için sayışma yapar. Ebe, topu kullanarak diğer oyuncuları vurmaya çalışır.
  2. Oyun Alanı: Geniş ve açık bir alan seçilir. Oyuncular, ebenin topuyla vurulmamak için bu alanda serbestçe hareket eder.
  3. Oyunun Başlaması: Ebe, topu alır ve oyuncuları hedef alarak topu onlara atar.
  4. Vurma ve Kaçma: Ebe, topu herhangi bir oyuncuya vurursa, vurulan kişi oyundan çıkar veya ebe olur (oyunun kurallarına göre değişir). Eğer ebe, topu kimseye vuramazsa oyuna devam eder.
  5. Kazanan: Tüm oyuncular vurulmadan oyunun süresi dolarsa, oyuncular kazanmış sayılır. Eğer ebe tüm oyuncuları vurursa ebe kazanır.

Resim: Oyuncuların ebenin attığı toptan kaçmaya çalıştığı bir sahne çizebilirsiniz. Ebe ortada top atarken diğer oyuncular hareket hâlindedir.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Gelecek derste kullanmak üzere parmak kuklası hazırlayıp getiriniz.


Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir. Ailenizden yardım alabilirsiniz.



 

Our Score
error: Content is protected !!