İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıHer İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 158, 159
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158, 159 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların okuduğunu anlama ve yazılı anlatım yeteneklerini artırmayı hedefler. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Her İşimi Güzelce Yaparım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların sorumluluk bilinci ve öz disiplin kazanmalarını sağlar. Bu metin, öğrencilerin her işlerini titizlikle yapmalarını teşvik ederken, günlük yaşamda uygulayabilecekleri değerli dersler sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, dil bilgisi ve okuma-anlama becerilerini pekiştirerek, öğrencilerin öğrenim süreçlerine önemli katkılarda bulunur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-159
Anne, baba,şu odanın hâline bir bakın!
Oğlum neden kâğıtları yere atıyorsun?
Otursan yapacaksın da kaç kere bırakıp yeniden başladın! Benim de dikkatimi dağıtıyorsun!
Başladığın işe devam edip bitirmelisin oğlum.
Yarım bırakırsam ne olur ki baba? Sonra devam ederim!
Şimdi bir düşünelim bakalım. İnsanlar işlerini yarım bırakırsa neler olur?
Otobüse biniyorsun eve gelmek için. Şoför yarı yolda seni bırakıyor.
Ayy, yolumu nasıl bulurum o zaman!
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları
Fırına gidiyorsun ekmek yok!
Belediye görevlileri, çöpleri bir gün canları istemeyip almasa her tarafı çöp kokusu sarar. (…)
Herkes işini tam yapmalı. Senin işin de ödevlerini eksiksiz yapmak. Yarım bırakırsan olmaz işte!
Tamam tamam, anladım. Hepiniz haklısınız. (…) Bundan sonra hiçbir ödevi yarım bırakmak yok!
Eyvah! Sizinle lafa daldım, ocakta yemeğim yandı! Akşama hepimiz aç kalacağız.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıToplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 153, 154, 155, 156, 157
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153, 154, 155, 156, 157 Cevapları, öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların dil bilgisi kurallarını öğrenmelerine ve metinleri anlamlandırmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinlikleri tamamlamak için gerekli rehberliği sağlayarak öğrencilerin başarılarını artırır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156-157 İlke Yayınları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toplu Yaşama Kuralları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara toplumsal hayatta uyulması gereken temel kuralları öğretir. Bu dinleme metni, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerine ve toplumda nasıl daha iyi bir birey olabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156-157 İlke Yayınları içerisinde yer alan etkinlikler, dil gelişimlerini destekleyici nitelikte olup, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine olanak tanır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156-157
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Evde uyduğunuz kuralları, yazdığınız listeden arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Maddeler Halinde Evde uyduğumuz kuralları arkadaşlarıma şöyle okuyacağım:
Yemekte Sofra Adabı: Yemek sırasında düzgün oturmalı, ağzımızı kapalı tutarak konuşmalıyız.
Ödev Yapma Zamanı: Okul ödevlerimizi akşam yemeğinden önce yapmalıyız.
TV İzleme Süresi: TV izleme süremiz günde en fazla iki saatle sınırlıdır.
Oyun Saati: Oyun oynamak için belirli saatler vardır; bu saatler içinde bilgisayar ve tablet kullanabiliriz.
Temizlik Kuralları: Odanızı her gün düzenli bir şekilde toplamalı ve temiz tutmalıyız.
Misafir Ağırlama: Misafir geldiğinde saygılı olmalı ve onlara iyi davranmalıyız.
Gece Uyku Saati: Gece belirli bir saatte yatmalı, erken kalkmalıyız.
Eğitim ve Kitap Okuma: Her gün en az 20 dakika kitap okumalıyız.
Soru : Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Toplumda uyulması gereken görgü kuralları konu almaktadır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
1. Metindeki çocuğun anne ve babasına göre en büyük saygıyı kimlere göstermeliymişiz?
Anne ve babamıza Kendimize ve yakınlarımıza
Toplumdaki tüm insanlara
2. Metne göre aşağıdakilerden hangisi kendimize duyduğumuz saygı demekmiş?
Temiz ve bakımlı olmamız
Birbirimizin özeline saygılı olmamız
Yakınlarımıza karşı nazik olmamamız
3. Metne göre aşağıdaki davranışlardan hangisi birbirimizin özeline saygımızı gösterir?
Tuvaletin kapısını pat diye açmak
Birisinin giyindiği odaya izinsiz girmek
Kapısını tıklattığımız odaya izin verilince girmek
2. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin Konusu : Toplumda uyulması gereken görgü kuralları konu alınmaktadır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Konuşma balonlarına, verilen ifadelerden uygun olanların numaralarını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Verilen ifadelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
• Bana yardım eden arkadaşlarıma “Teşekkür ederim.” derim.
• Sabah karşılaştığım arkadaşlarıma “Günaydın.” derim.
• Evimize gelen misafirleri “Hoş geldiniz.” diyerek karşılarım.
• Okula giderken anneme “Hoşça kal.” derim.
• Kardeşimin odasına girmeden kapıyı çalar, “Girebilir miyim?” derim.
5. ETKİNLİK
Soru : Günlük yaşantınızda hangi durumlarda “Lütfen.” ifadesini kullandığınızı aşağıya yazınız.
Cevap:
Madde Madde Günlük yaşantımda “Lütfen.” ifadesini şu durumlarda kullanıyorum:
Birine bir şey istediğimde: Örneğin, bir arkadaşımdan kalem istediğimde “Lütfen, kalemimi verir misin?” derim.
Yardım talep ettiğimde: Bir konuda yardım istediğimde “Lütfen, bu konuda bana yardımcı olur musun?” demek.
Birisiyle konuşurken nazik olmak için: Sohbet esnasında daha nazik olmak amacıyla “Lütfen, düşüncelerini paylaşır mısın?” diyebilirim.
Servis yaparken: Yemeğin servis edilmesini istediğimde “Lütfen, biraz daha su verir misin?” şeklinde kullanırım.
Sıra beklerken: Birine sırayı bozmadan önce “Lütfen, benim sıramı bekler misin?” demek.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
anı = (hatıra)
bellek = (hafıza)
yaslı = (yaşlı)
hız = (sürat)
biçim = (şekil)
endüstri = (sanayi)
vakit = (zaman)
emniyet = (güvenlik)
fikir = (düşünce)
millî = (ulusal)
davet = (çağrı)
vatan = (ülke)
7. ETKİNLİK
Soru : Defterinize, sonunda “?, !, .” işaretleri bulunan üçer cümle yazınız.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıNasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 Cevapları, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmış çeşitli etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yer alan metinler ve sorular, çocukların hem dil bilgisi konularında pratik yapmalarını hem de okuduğunu anlama yeteneklerini geliştirmelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak kılavuz niteliğindedir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları, güvenli yaşam kuralları ile ilgili bilgiler sunarak öğrencilerin farkındalıklarını artırır. Bu etkinlikler, hem öğrencilerin günlük hayatlarında güvende kalmaları için gerekli önlemleri öğrenmelerine olanak tanır hem de okuma-anlama becerilerini geliştirmeye yönelik sorular içerir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları ise dil bilgisi çalışmalarının yanı sıra yaratıcı düşünme ve metin çözümleme etkinlikleri ile öğrencilerin gelişimlerine katkıda bulunur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Trafikte hangi kurallara uyduğunuzu açıklayınız.
Cevap: Trafikte her zaman emniyet kemerimi takarım, yayalar için ayrılmış yollardan geçerim ve trafik ışıklarına dikkat ederim. Kırmızı ışıkta durur, yeşil ışıkta geçerim. Hız limitlerine uyar ve karşıdan karşıya geçerken yaya geçidini kullanırım. Ayrıca, bisiklet sürerken kask takar ve yaya yolunda yürüyenlere saygı gösteririm.
Soru : Okula gidip gelirken hangi trafik işaretlerini gördüğünüzü söyleyiniz.
Cevap: Okula gidip gelirken yaya geçidi işareti, hız limiti işareti, okul geçidi işareti, dur işareti ve trafik ışıklarını görüyorum. Ayrıca, bisiklet yolu işaretine de rastlıyorum. Bu işaretler hem yayalar hem de araçlar için güvenliği sağlar.
Bu trafik işareti üçgen şeklindedir ve kırmızı çerçeveli bir işarettir. İç kısmı beyazdır ve üzerinde yürüyen iki öğrenci figürü bulunur. Figürler, bir çocuğun diğerini elinden tutarak karşıdan karşıya geçtiğini gösterir.
Anlamı: Bu işaret, sürücülere bir okul bölgesine yaklaşıldığını ve burada öğrenci geçişlerinin sık olduğunu bildirir. Bu nedenle, sürücülerin hızlarını düşürmeleri ve dikkatli olmaları gerektiği anlamına gelir. Aynı zamanda yayaların, özellikle de çocukların güvenli bir şekilde karşıya geçebilmesi için sürücülerin durup yol vermeleri gerektiğini hatırlatır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen görsellere uygun kelimeleri veya kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”
Soru : b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cümlelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Yaya Geçidi: Yaya geçidi, yayaların araç trafiği arasında güvenli bir şekilde geçiş yapabilmesi için belirlenmiş yerdir.
Cümle: Okulun önünde yaya geçidi olduğu için çocuklar güvenle karşıdan karşıya geçebiliyor.
Alt Geçit: Alt geçit, yaya veya araçların, üstteki yol veya demir yolu üzerinden geçiş yapabilmesi için yer altından inşa edilen geçittir.
Cümle: Yağmur yağdığında, alt geçitten geçmek daha güvenli oluyor.
Kaldırım: Kaldırım, yaya trafiğinin güvenli bir şekilde yürüyebilmesi için yol kenarında yapılan yürüyüş alanıdır.
Okul Servisi: Okul servisi, öğrencileri evlerinden alıp okula götüren ve okuldan geri getiren araçtır.
Cümle: Her sabah okul servisi beni evimin önünden alıyor.
Üst Geçit: Üst geçit, araç ve yaya trafiğinin üstten geçişini sağlayan, genellikle köprü benzeri bir yapıdır.
Cümle: Üst geçit sayesinde karşıdan karşıya geçerken trafik araçlarını beklememize gerek kalmıyor.
Işıklı Kavşak: Işıklı kavşak, trafik akışını düzenlemek için trafik ışıkları kullanılan kavşaktır.
Cümle: Işıklı kavşaklar, sürücülerin ve yayaların güvenliğini artırmak için önemli bir rol oynar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Trafikte güvenliğimizi sağlamak için öncelikle neleri bilmeliyiz?
Cevap: Trafikte güvenliğimizi sağlamak için öncelikle trafik kurallarını bilmemiz ve bu kuralları her zaman uygulamamız gerekir. Ayrıca, trafikte karşılaşabileceğimiz tehlikeleri ve güvenli olmamız için yapılması gerekenleri de öğrenmeliyiz.
2. Trafikte güvenli bir şekilde karşıdan karşıya nasıl geçmeliyiz?
Cevap: Trafikte güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçmek için, yayalar için düzenlenmiş alt ya da üst geçitleri kullanmalıyız. Eğer bu geçitler yoksa, ışıklı kavşaklardaki yaya geçitlerini tercih etmeliyiz.
3. Trafikte nerede yürümeli, yürürken nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap: Trafikte yürümemiz gereken yer kaldırımdır. Kaldırımın yola yakın olmayan tarafından yürümeliyiz. Kaldırım yoksa, kenardan ve mutlaka bize doğru gelen aracı görecek şekilde soldan yürümeliyiz.
4. Servis aracıyla yolculuklarda güvenliğimizi nasıl sağlamalıyız?
Cevap: Servis aracıyla yolculuklarda güvenliğimizi sağlamak için, servise evimize en yakın yerden binmeli ve inmeliyiz. Servis saatinden biraz erken çıkmalı ve güvenli bir yerde telaşsız beklemeliyiz. Servisten indikten sonra aracın uzaklaşmasını beklemeliyiz. Ayrıca, yolun her iki yönünü rahatça göreceğimiz bir noktaya gelip dikkatlice geçmeliyiz. Serviste ayakta durmamalı ve araç tam durmadan koltuğumuzu terk etmemeliyiz.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Metninkonusu: Trafikte güvenliğin sağlanması için uyulması gereken kurallar ve dikkat edilmesi gereken hususlar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: “Trafikte Güvenli Olmanın Yolları”
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki trafik işaretleri ile anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Özel gereksinimli bireylere yönelik aşağıdaki sembollerin anlamlarını tahmin edip yazınız.
Cevap:
İşitme gereksimli
Görme gereksimli
Bedensel gereksimli
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki bilmeceleri, cevaplarına uygun görsellerle eşleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Görsellerden yararlanarak uygun kelimeleri ve kelime gruplarını yazıp aşağıdaki metni tamamlayınız.
Cevap:
Hafta içi her sabah okula giderim. Güvenliğimi sağlamak için trafik kurallarına uyarım. Yayaların kaldırımda yürümesi gerektiğini bilirim. Kaldırımın sağından yürümeye dikkat ederim. Evimizin yakınlarında trafik lambası bulunan bir üst geçit var. Yayalara yeşil ışık yanmasını bekleyip karşıdan karşıya buradan geçerim. Taşıtların durduğundan emin olmadan kaldırımdan inmem, karşıdan karşıya geçişim sırasında taşıtları gözlemlemeyi sürdürürüm. Okulumuzun önünde bir okul geçidi bulunur. Son olarak buradan karşıdan karşıya güvenle geçerim. Böylece okula ulaşırım.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Evde uyduğunuz kurallar hakkında aile bireylerinizle konuşunuz. Bu kuralları defterinize listeleyerek yazınız.
Cevap:
Madde Madde Evde uyduğumuz kurallar aile bireylerimle yaptığım konuşma sonucunda aşağıdaki gibi belirlendi:
Yemekte Sofra Adabı: Yemek sırasında sofrada düzgün oturmalı, ağzımızı kapalı tutarak konuşmalıyız.
Ödev Yapma Zamanı: Okul ödevlerimizi akşam yemeğinden önce yapmalıyız.
TV İzleme Süresi: TV izleme süremiz günde en fazla iki saatle sınırlıdır.
Oyun Saati: Oyun oynamak için belirli saatler vardır; bu saatler içinde bilgisayar ve tablet kullanabiliriz.
Temizlik Kuralları: Odanızı her gün düzenli bir şekilde toplamalı ve temiz tutmalıyız.
Misafir Ağırlama: Misafir geldiğinde saygılı olmalı ve onlara iyi davranmalıyız.
Gece Uyku Saati: Gece belirli bir saatte yatmalı, erken kalkmalıyız.
Eğitim ve Kitap Okuma: Her gün en az 20 dakika kitap okumalıyız.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıÇiftçi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 140, 141, 142, 143, 144
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140, 141, 142, 143, 144 Cevapları, çocukların okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmış çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda, öğrencilerin hem dil bilgisi kurallarını öğrenmeleri hem de yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ise bu süreçte onlara rehberlik ederek doğru çözümler bulmalarına yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere doğa ve tarım temalı bir hikaye sunarak onların çevreye duyarlılıklarını artırmayı amaçlar. Metin içerisindeki sorular, hem anlam hem de dil bilgisi açısından öğrencilerin gelişimini destekler. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları etkinlikleri ise öğrencilerin öğrenim sürecini keyifli ve verimli hale getiren yaratıcı çalışmalar sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Sınıfa getirilen fabrika görsellerini inceleyiniz. Bu fabrikalarda neler üretildiği, bunların kimler tarafından kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Sınıfa getirilen fabrika görsellerine baktığımızda, bu fabrikalarda çeşitli ürünlerin üretildiğini görebiliriz. Örneğin, bir gıda fabrikasında yiyecek ve içecekler üretilirken, bir tekstil fabrikasında giysiler ve kumaşlar üretilmektedir.
Otomobil fabrikalarında arabalar, elektronik fabrikalarında ise telefonlar, bilgisayarlar gibi teknolojik aletler üretilir. Bu ürünler genellikle farklı mesleklerden insanlar tarafından kullanılır. Gıda ürünlerini herkes tüketirken, otomobilleri sürücüler, tekstil ürünlerini ise insanlar günlük hayatlarında giyer. Fabrikalar, ihtiyaç duyduğumuz ürünlerin üretilmesinde önemli bir rol oynar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen kelimeleri, aynı numaralı görselden yararlanarak belirleyip yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”
Soru : b. Bu kelimelerden uygun olanları aşağıda verilen anlamlarının karşısına yazınız.
Cevap:
Çiftçi: Geçimini toprağı ekerek sağlayan kimse.
Ekin: Tahılın tarlaya atıldığı andan harman oluncaya kadar aldığı durum.
Köy: Genellikle tarımsal alanda çalışılan, yapıları bu hayata uygun yerleşim birimi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu: Şiir, çiftçinin günlük yaşamını, toprağa olan bağlılığını ve emeğini vurgulamakta; tarım faaliyetleri ile nasıl çalıştığını, ürettiği ürünleri ve bu süreçteki çabalarını anlatmaktadır.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Çiftçi erken uyanıp nereye koşuyormuş?
Cevap: Çiftçi erken uyanıp tarlaya koşuyormuş.
2. Çiftçi hangi ürünleri büyütüyormuş?
Cevap: Çiftçi buğday ve mısır ürünlerini büyütüyormuş.
3. Çiftçi durmadan ne taşıyormuş?
Cevap: Çiftçi durmadan ürün taşıyormuş.
4. Çiftçi hangi hayvandan daha çok çalışıyormuş?
Cevap: Çiftçi arıdan daha çok çalışıyormuş.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki resfebelerin anlamlarını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Görsellerdeki üretim etkinlikleriyle ilgili kısa bir metin yazınız.
Cevap:
Çiftlik: Süt, sağlıklı ineklerden elde edilir. Çiftçiler, ineklerin beslenmesi ve bakımıyla ilgilenir. İnekler hijyenik bir ortamda sağılır.
Fabrika: Toplanan süt, soğutulur ve fabrikaya taşınır. Burada, pastörize edilerek mikroplardan arındırılır. Ayrıca, yoğurt ve peynir gibi çeşitli süt ürünleri üretilir.
Market: İşlenmiş süt ürünleri, marketlere dağıtılır. Tüketiciler, bu ürünleri satın alarak taze ve sağlıklı süt tüketebilir. Bu süreç, çiftlikten markete uzanan bir zinciri oluşturur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni hızlıca okuyunuz.
Soru : b. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek tekrar okuyunuz. Her iki okumanız arasındaki farkı anlatınız.
Cevap:
“Fabrikadan çıkıp kırlara gittiler(.) Kırlar uçsuz bucaksızdı(.) Tarladaki çiftçiler traktörleri sürüyor(,) ekim makineleriyle buğday ekiyorlardı(.)
Çiftçinin biri yanlarına gelip gülümseyerek çocuğa sordu(:)
— Nasılsın küçük çocuk(?)
— İyiyim(.) Siz ne yapıyorsunuz(,) ağabey(?)
— Biz mi(?) Sürüyoruz(,) ekiyoruz(; ) zamanı geldi mi biçiyoruz(.)
— Bu işleri yapmazsanız olmaz mı(?)
— O ne demek(?) Bu bizim görevimiz(.) Görevimizi yapmazsak insanlar ne yer(,) ne içer(?) Sıcak ekmek nereden gelir(?)”
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamlarını genel ağdan araştırıp öğreniniz.
Cevap:
Trafik Lambası Uyarı Levhası: Bu işaret, sürücülere yol üzerinde bir trafik ışığı olduğunu bildirir. Araçların trafik ışıklarına dikkat etmeleri gerektiğini belirtir.
Okul Geçidi Uyarı Levhası: Bu işaret, okul bölgesine yaklaşıldığını ve yol üzerinde çocukların geçebileceğini belirtir. Sürücülerin dikkatli ve yavaş seyretmeleri gerektiğini gösterir.
Merdiven Uyarı Levhası (İniş): Bu işaret, merdivenlerin iniş yönünde olduğunu belirtir. Yaya yollarında ya da binalarda merdiven iniş alanlarını gösterir.
Merdiven Uyarı Levhası (Çıkış): Bu işaret, merdivenlerin çıkış yönünde olduğunu belirtir. Yaya yollarında ya da binalarda merdiven çıkış alanlarını gösterir.
Yaya Geçidi Uyarı Levhası: Bu işaret, sürücülere yaya geçidinin olduğunu ve yayalara öncelik tanımaları gerektiğini belirtir.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıAtla Eşek Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini pekiştirmek için hazırlanmış önemli bir kaynak niteliğindedir. Bu sayfalarda yer alan sorular, okuduğunu anlama, metin çözümleme ve yazılı anlatım konularını kapsar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ise öğrencilerin etkinlikleri başarıyla tamamlamalarına yardımcı olacak rehber niteliğinde olup, konuların pekiştirilmesine olanak tanır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hikaye okuma ve çıkarım yapma yeteneklerini geliştirir. Metin üzerinden verilen sorular, dikkatli okuma ve analiz yapma becerilerini destekler. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları bölümlerinde dil bilgisi ve yazma becerileri üzerinde yoğunlaşan etkinlikler, öğrencilerin dilsel gelişimlerini adım adım ilerletmelerini sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135-136-137-138-139
“Adil olmak” denince aklıma, her durumda hak ve hakkaniyeti gözetmek, insanlar arasında ayrım yapmadan doğruyu ve yanlışı ayırt etmek gelir. Adil bir kişi, olaylara objektif yaklaşır ve kimseye haksızlık yapmamaya özen gösterir.
Adalet, herkesin eşit haklara sahip olduğu ve bu hakların korunması gerektiği anlayışını içerir. Toplumda huzurun ve güvenin sağlanabilmesi için adaletin her zaman gözetilmesi, insanların hak ettikleri şekilde davranılması önemlidir. Adil olmak, bir insanın vicdanlı, dürüst ve sorumluluk sahibi olduğunu gösterir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Görsellerden hareketle metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Kelime gruplarını, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Katlanmak: Hoş olmayan bir duruma, güç şartlara dayanmak.
İki büklüm olmak: Yorgunluktan beli bükülmek, öne doğru eğilmek.
İç çekmek: Üzüntüyle derinden soluk almak.
Söz dinlemek: Verilen bir sözü, öğüdü benimsemek.
Hâli kalmamak: Gücü, eski durumu olmamak.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Eşek niçin yorgunluktan bitip tükenmiş?
Cevap: Eşek, üzerine yüklenen ağır yükü taşımaktan yorgunluktan bitip tükenmiştir.
2. Eşek, ata ne diyerek yalvarmış?
Cevap: Eşek, ata “Yorgunluktan ayakta duracak dermanım kalmadı. Şimdi düşüp bayılacağım. Ne olur, şu yükümün birazını sen al.” diyerek yalvarmıştır.
3. At, eşeğin yalvarışı karşısında ne yapmış?
Cevap: At, eşeğin yalvarışını duymazlıktan gelmiş, ona yardım etmemiştir.
4. Eşek yığılıp kalınca sahibi ne yapmış?
Cevap: Sahibi, eşeğin yükünü indirip ata yüklemiş ve ayrıca eşeği de atın sırtına bindirmiştir.
5. At neden pişman olmuş?
Cevap: At, eşeğin yükünü paylaşmadığı için, hem eşeğin tüm yükünü hem de eşeği taşımak zorunda kaldığı için pişman olmuştur.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Yardımlaşmanın önemi ve bencillik yapmanın sonuçları.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Yardım Etmemenin Bedeli
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metne göre aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.
Cevap:
Hikâyedeki şahıs ve varlık kadrosu bir adam, bir at ve bir eşekten oluşmaktadır.
Soru : b. Metindeki varlıkların yerinde olsaydınız siz nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.
Cevap:
At yerinde olsaydım, eşeğe yardım eder ve yükünün bir kısmını paylaşırdım.
Eşek yerinde olsaydım, tekrar yardım isteyerek daha fazla zorlanmadan dinlenmeyi tercih ederdim.
Sahibi yerinde olsaydım, eşeğin yükünü önceden hafifletir ve ona fazla yük bindirmezdim.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metnin cümlelerinde geçen altı çizili kelimelerin zıt anlamlarını belirleyip noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Var – Yok
Uzun – Kısa
Sonra – Önce
Altında – Üstünde
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki örneğe göre gruplardaki kelimeleri kullanarak oluşturacağınız cümleleri yazınız.
Cevap:
Yazacak Kelimesi
Gökay = Gökay yazacak.
Öykü = Gökay öykü yazacak.
Akşam = Akşam, Gökay öykü yazacak.
Okumuş Kelimesi
Ezgi = Ezgi okumuş.
Kitap = Ezgi kitap okumuş.
Kardeşine = Ezgi, kardeşine kitap okumuş.
Çizer Kelimesi
İlay = İlay çizer.
Resmi = İlay resim çizer.
Hergün = İlay, her gün resim çizer.
Doğuyor Kelimesi
Güneş = Güneş doğuyor.
Yeniden = Güneş yeniden doğuyor.
HerSabah = Güneş, her sabah yeniden doğuyor.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni kelimeler ve cümleler arasına uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.
Cevap:
Zaman zaman içinde, kalbur saman içinde, develer top oynarken eski hamam içinde… Hamamın taşı, kubbesi çok. Çarşıda bir kuzu gezer, boynunda çanı yok. Ablama dedim: “Alır mısın kuzuya bir çan?” Ablam dedi: “Hay hay, para vereyim, parayı bir koş al.”
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya “yardımlaşma” ile ilgili bir şiir yazınız.
Cevap:
Yardımlaşma
Bir el uzat dostuna,
Zor gününde yanında,
Yardımlaşma her zaman,
Sevgi dolu bir anlama.
Paylaşınca dertler azalır,
Mutluluklar çoğalır,
Yardım etmek en güzel şey,
Kalplerde iz bırakır.
Bir gülümseme yeter,
Yüreklere umut ekmeye,
Birlikte güçlüyüz biz,
Yardımlaşma her şeye değer.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Verilen kelimelerin tüm harflerini kullanarak oluşturacağınız anlamlı kelimeleri yazınız.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik CevaplarıSayfa 126, 127, 128, 129, 130
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrencilerin erişimine sunulmuştur. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevaplarına kolayca ulaşmalarına yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları”
Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları içeriği, öğrenmeyi pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu sayfalar, çocukların okuma ve anlama becerilerini geliştirirken, ders materyallerinin eğlenceli bir şekilde sunulmasına da katkıda bulunur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130
A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.
SAĞLIK
Unutma ki sağlık
Temizlikle başlar.
Sonra güler yüz, tatlı dil
Gönülleri okşar. (…)
Her şeyi dert edinme,
Aşı ol zamanında, üşütme.
Zaman ayır
Çalışmaya, oyuna, dinlenmeye. (…)
M. Güner DEMİRAY Annem Bir Çiçek (Kısaltılmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Sağlık ne ile başlarmış?
Cevap: Sağlık, temizlikle başlarmış.
2. Sağlıklı insanlar gönülleri nasıl okşarlarmış?
Cevap: Sağlıklı insanlar, güler yüzleri ve tatlı dilleriyle gönülleri okşarlarmış.
3. Sağlıklı olmak için neler yapmak gerekirmiş?
Cevap: Sağlıklı olmak için her şeyi dert edinmemek, zamanında aşı olmak ve üşütmemek gerekirmiş.
4. Sağlıklı olmak için nelere zaman ayırmak gerekirmiş?
Cevap: Sağlıklı olmak için çalışmaya, oyuna ve dinlenmeye zaman ayırmak gerekirmiş.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları
C. Yazımı hatalı olan aşağıdaki kelimelerin doğrusunu ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
mandalin = mandalina
meyva = meyve
vucut = vücut
gıreyfurt = greyfurt
süpriz = sürpriz
kitab = kitap (doğru)
bazan = bazen
mikrob = mikrop
lavobo = lavabo
Ç. Aşağıdaki cümleleri, verilen nezaket ifadelerinden uygun olanı yazarak tamamlayınız.
Cevap:
1. Yemekten sonra yemeği yapan kişiye “ellerine sağlık” demeliyiz.
2. Oyunu kazanan arkadaşlarımızı “tebrik ederim” diyerek kutlamalıyız.
3. Temizlik yapan aile bireylerimize “kolay gelsin” diyerek yardım teklifinde bulunmalıyız.
4. Hastalanan tanıdıklarımıza “geçmiş olsun” demeliyiz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Aşağıdaki ifadelerden kimlik bilgilerimiz olanları işaretleyiniz.
Cevap:
adımız (✓)
soyadımız (✓)
doğum tarihimiz (✓)
ev adresimiz ()
2. Bu açıklamadaki noktalı yere yazılması gerekeni işaretleyiniz.
Cevap:
kesme işareti (✓)
kısa çizgi ()
virgül ()
3. Görseller ile ilgili cümleler eşleştirildiğinde ortaya çıkacak şekli işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
5. Bu kutucuklara sırasıyla yazılması gerekenleri işaretleyiniz.
Cevap:
1, 2, 3 ()
2, 1, 3 () 3, 1, 2 (✓)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
E. Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içinde bulunması gereken noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bu noktalama işaretlerinin numaralarını ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları”
F. Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. İfade doğruysa başındaki kutucuğa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru) – “Sabah saat kaçta kalktın” cümlesi soru cümlesidir.
(Yanlış) – Es görevli kelimeleri ayırmak için virgül kullanılır. (Doğrusu, sıralı ögeleri ayırmak için virgül kullanılır.)
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıKayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 125
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrencilere rehberlik eder. Bu sayfada bulunan etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevaplarına kolaylıkla ulaşmalarını sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları”
Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları içeriği, çocukların metinle etkileşimde bulunarak okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfa, öğrenmeyi keyifli hale getirirken, öğrencilerin okuma sevgisini de pekiştirir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 Cevapları
KAYKAY
(…) Kaykay sporunun nasıl ortaya çıktığını biliyor musun? Amerika’nın sahil kentlerinde gençler sık sık sörf yaparmış. Ama rüzgârsız günlerde denizde sörf yapamadıkları için tahta bloklara tekerlek takıp yollarda kaymaya başlamışlar ve adına da “kaykay” demişler. (…)
Bu sporun birçok alt dalı var. Mesela, sokak stili bunlardan biri. Bu stilde sokaklar, kaldırımlar her yer senin pistin olabiliyor. Ancak trafiğe açık alanlarda kullanmamaya dikkat etmek gerekiyor. Aksi hâlde kontrolü kaybetmek çok kolay. Bir diğer kaykay dalı ise eğim stili. Bu stilde çanak şeklindeki eğimli rampalar kullanılıyor.
Her heyecanlı sporda olduğu gibi kaykayda da kazalara uğramamak için bazı önlemler almak gerekiyor. Kask, dizlik takmak ve çok dikkatli olmak bunların başında geliyor. Kaskımı ve dizliklerimi taktım. Şimdi hem güvendeyim hem de heyecanlı. O zaman ne duruyorsun? Bir, iki, üç başla!
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabıİştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile uyumlu şekilde hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları”
Özellikle 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları kapsamında yer alan sorular ve aktiviteler, çocukların hem okuma hem de anlama becerilerini artırmak için tasarlanmıştır. Bu sayfalar, çocukların derslerine daha aktif katılmalarını destekler.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap:
Evimizde sıkça tükettiğimiz yemekler arasında mercimek çorbası, pilav, ızgara tavuk, makarna ve zeytinyağlı sebzeler var.
Uzun Cevap:
Evimizde genellikle mercimek çorbası, pilav, ızgara tavuk ve makarna gibi temel yemekler tercih edilir. Aynı zamanda, zeytinyağlı sebzeler ve salata da soframızdan eksik olmaz. Bu yemekler hem sağlıklı hem de lezzetli oldukları için ailece sık sık tüketiriz.
Soru : Görsellerinden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin ana fikri, sağlıksız beslenen bir çocuğun doktor tavsiyesiyle sağlıklı beslenmeye yönelmesi olabilir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun size hatırlattıklarını ilgili kutucuğa yazınız.
Cevap:
Spor: Koşu, Futbol, Yüzme ve Bisiklet sürmek
Kahvaltı: Yumurta, Peynir, Zeytin ve Ekmek
Abur cubur: Cips, Çikolata, Şeker ve Kola
Sağlıklı beslenmek: Sebze yemekleri, Meyve, Yoğurt ve Su içmek
2. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Sağlıklı ve sağlıksız beslenmenin sağlık üzerindeki etkileri.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Sağlıklı Beslen
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
1. Annesi, kahvaltıyla ilgili çocuğa ne söylemiş?
Cevap: Kahvaltı yapmadan okula gidemezsin.
2. Öğretmen, ilk derste öğrencilerden ne istemiş?
Cevap: Kahvaltıda ne yediklerini söylemelerini
3. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun ilk gün okulda öğrendiklerinden değildir?
Cevap: Çizgi film izlemesinin doğru olmadığı
5. ETKİNLİK
Soru : Sağlıklı büyüyüp gelişmek için kahvaltıda hangi besinleri tüketiyorsunuz? Aşağıya kısaca yazınız.
Cevap:
Süt veya yoğurt: Kemiklerimin güçlenmesi için kalsiyum alıyorum.
Yumurta: Protein kaynağı olarak vücudumun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlıyor.
Tam buğday ekmeği: Lif açısından zengin, sindirim sistemimi destekliyor.
Taze meyveler: Vitamin ve mineral alımı için farklı meyveler tercih ediyorum (örneğin, elma veya muz).
Peynir: Hem kalsiyum hem de protein kaynağı olarak kahvaltımda yer alıyor.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru :a. Metinde anlatılanlara göre ertesi gün sınıfa bir doktor gelmesinin nedeni neymiş? Açıklayınız.
Cevap: Metinde bahsedilenlere göre ertesi gün sınıfa bir doktorun gelmesinin sebebi, öğrencilere sağlıklı beslenme konusuyla ilgili bilgi vermektir.
Soru : b. Metindeki doktorun verdiği bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Buna göre tablodaki açıklamaların doğru mu (D), yanlış mı (Y) olduğunu belirleyip uygun kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Sağlıklı yiyeceklerin olduğu yolu çizerek İlhan’ı akşam yemeği masasına ulaştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları”
Soru : b. Metinden öğrendiklerinizi de dikkate alarak sağlıklı beslenme ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sağlıklı beslenme, özellikle bizim gibi çocuklar için son derece önemlidir. Çünkü biz hala büyüme ve gelişme dönemindeyiz. Eğer yaşımıza uygun boy ve kiloya sahip olursak, sağlıklı bireyler olarak yetişiriz.
Bunun için düzenli olarak sağlıklı besinler tüketmeliyiz. Günde üç ana öğün yemek yemeyi ihmal etmemeliyiz. Tuz, şeker ve unlu gıdalardan kaçınmalıyız. Bunun yerine, bol miktarda sebze ve meyve tüketmeliyiz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki meyve ve sebze görsellerinin adlarını alfabetik sıraya göre numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları”
9. ETKİNLİK
Soru: a. Tablodaki cümlelerin sonunda bulunması gereken noktalama işaretini belirleyiniz. Nokta için • , soru işareti için ■ sütunundaki ilgili kutucuğu boyayınız.
Cevap:
Aç karnına okula mı gidilir = sağ
Aksam ne yediğini hatırlıyor musun = lık
Hangi besinler sağlıklıdır, biliyorum = sız
Bana kahvaltıda ne yediğimi sordu = be
Doyduğumu nasıl anladığını açıkladım = sin
Soru : b. Boyadığınız kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu ifadeyi söyleyiniz.
Cevap: Sağlıksız Besin
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak görsellerdeki sebze ve meyvelerin adlarını uygun kutucuklara yazınız. Mavi boyalı kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıTavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları çerçevesinde detaylı bir şekilde sunulmaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevaplarına kolayca erişmelerini sağlar.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları”
Aynı zamanda, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları ile birlikte, çocukların öğrenme süreçlerini destekleyen çeşitli etkinlikler ve alıştırmalar içermektedir. Bu sayfalar, öğrenmeyi eğlenceli hale getirirken, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine de katkı sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Diş bakımı ve diş temizliğiyle ilgili öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.
Kısa Cevap:
Dişlerin arasında ne var? (Cevap: Fıstık)
Beyaz, beyaz, çürürse hasta olursun. Nedir o? (Cevap: Diş)
Her sabah bembeyaz olur, geceleri sarar. Nedir? (Cevap: Diş fırçası)
Uzun Cevap:
“Beyaz, beyaz, çürürse hasta olursun. Nedir o?” Cevabı: Diş. Dişlerin sağlıklı olması çok önemli!
“Dişlerin arasında ne var?” Cevabı: Fıstık. Bu bilmece, dişlerimizi fırçalamazsak aralarda kalacak yiyecekleri hatırlatıyor.
“Her sabah bembeyaz olur, geceleri sarar. Nedir?” Cevabı: Diş fırçası. Diş fırçalamak, diş sağlığımız için çok önemli bir alışkanlık.
Soru : Dişlerinizi ne sıklıkta ve nasıl fırçalıyorsunuz? Anlatınız.
Kısa Cevap:
Dişlerimi günde iki kez, sabah ve akşam fırçalıyorum. Fırçalamadan önce diş macunumu sıkıyorum ve dişlerimi dairesel hareketlerle fırçalıyorum.
Uzun Cevap:
Dişlerimi her gün düzenli olarak günde iki kez fırçalıyorum. Sabah uyandıktan sonra ve akşam yatmadan önce diş fırçamı ve diş macunumu alarak işlemime başlıyorum. Öncelikle diş fırçama bezelye büyüklüğünde diş macunu sıkıyorum.
Sonra, dişlerimin her birini dairesel hareketlerle fırçalamaya başlıyorum. Üst dişlerimi, alt dişlerimi ve dilimi de fırçalamayı unutmuyorum. Fırçalama işlemini en az iki dakika sürdürmeye özen gösteriyorum. Ayrıca diş ipi de kullanarak dişlerimin arasındaki kalıntıları temizliyorum. Bu şekilde, dişlerimin sağlıklı kalmasına yardımcı oluyorum.
Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Sürekli şeker tüketen minik bir tavşanın dişlerinin bozulması ve diş hekimine gitmesi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen ve numaralanmış görsellerle ifade edilen kelimeleri belirleyip yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları”
Soru : b. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını aşağıdan bulup görsel numarasını ilgili kutucuğa yazınız.
Cevap:
(2) Vücudun herhangi bir yerinde duyulan şiddetli acı.
Bir oyuğun, bir kovuğun içine doldurulan madde. (4) Diş, ağız bakımıyla ve hastalıklarıyla uğrasan doktor. (3) Dişlerin arasını temizlemek amacıyla kullanılan özel ip. (5) İlaçların hazırlandığı veya hazır ilaçların satıldığı yer. (1) Sağlamlığını, dayanıklılığını yitirmiş olan.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tavşan Cino’nun görünüş özellikleri nelermiş?
Cevap: Tavşan Cino’nun pembe minik bir burnu, uzun sivri kulakları ve pofuduk yanakları varmış.
Cevap: Dişlek Sincap, şeker ve çikolata çok yemiyormuş, süt, yoğurt, yumurta gibi sağlıklı yiyecekler tüketiyormuş, dişlerini düzenli olarak fırçalıyor ve diş ipi kullanıyormuş.
5.Diş doktoru, Tavşan Cino’ya neler söylemiş?
Cevap: Diş doktoru, Tavşan Cino’nun dişinin iltihaplandığını, bu yüzden ağrıdığını söylemiş. Ona reçete yazmış ve iltihap geçtikten sonra dişine dolgu yapacağını belirtmiş.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Tavşan Cino’nun diş ağrısı çekmesi, diş doktoruna gitmesi ve diş bakımı hakkında öğrendikleri.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
görsel: “Bana her gün özenle baktığın, sabah akşam fırçalayıp diş ipiyle temizlediğin için teşekkür ederim! Şeker ve çikolatayı az tüketip sağlıklı besinler yediğin için artık çok güçlüyüm!”
görsel: “Beni neden ihmal ediyorsun? Neden fırçalamıyorsun? Sararmaya başladım ve yakında çürüme riski var. Lütfen bana biraz daha özen göster, yoksa çok geç olacak!”
görsel: “Beni ne hâle getirdin! Keşke beni fırçalasaydın ve o kadar çok şeker yemeseydin. Şimdi acı çekiyoruz ve belki de beni kaybedeceksin. Dişsiz kalmayı istemezsin, değil mi?”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Verilen kelimelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Diş sağlığımız için,
• Günde en az 2 defa, 2 dakikadan az olmamak üzere dişlerimizi fırçalamalıyız.
• Dişlerimizi fırçalarken nohut büyüklüğünde diş macunu kullanmalıyız.
• Şekerli besinleri olabildiğince az tüketmeliyiz.
• Dişlerimizi aşındırabileceğinden gazlı içecekler tüketmekten kaçınmalıyız.
• Fındık, fıstık gibi sert kuru yemişlerin kabuklarını asla dişlerimizle kırmamalıyız.
• Yararlı besinler tüketerek dişlerimizi güçlendirmeliyiz.
• 6 ayda bir diş hekimine muayene olmalıyız.
• Dişimizde çürük varsa tedavisini yaptırmalıyız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiğiyle ilgili yönergeler yazınız.
Cevap:
Diş fırçasına nohut büyüklüğü kadar diş macunu sıkmalıyız.
Alt kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
Alt kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
Üst kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
Üst kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
Azı dişlerimizin yanlarını fırçalamalıyız.
Azı dişlerimizin üst tarafını fırçalamalıyız.
Dilimizi fırçalamalıyız.
Yanaklarımızın iç taraflarını fırçalamalıyız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki hikâyeyi okuyup istediğiniz gibi tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık yazınız.
Cevap:
Başlık: Devin Dişleri
Ülkenin birinde sevimli bir dev yaşıyormuş. Sevimli dev, uygun bir fırça bulamadığını bahane ederek dişlerini fırçalamıyormuş. Bu durum, sevimli devin ağzındaki dişleri korkutuyormuş. Bir gün içlerinden biri “Arkadaşlar, dev bizi fırçalamazsa hepimiz çürüyeceğiz. Ben bakımlı olmak istiyorum.” demiş. Bunun üzerine aralarında konuşup bir karar almışlar.
Kararlarına göre, hep birlikte devin rüyasına gireceklermiş. O gece, dev rüyasında dişlerinin teker teker çürüyüp döküldüğünü görmüş. Sabah uyandığında rüyanın etkisiyle korkuya kapılmış. Hemen büyük bir fırça bulmaya karar vermiş. Marketten en büyük diş fırçasını almış ve o günden sonra dişlerini düzenli olarak fırçalamaya başlamış.
Dişler bu duruma çok sevinmişler. Artık her gün parlak ve temiz oldukları için devin ağzında mutlu bir şekilde yaşamışlar.
Soru : b. Yazım ve noktalama kuralları yönünden yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltip yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yukarıda yer alan metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını listeleyiniz.
Kısa Cevap:
Çorba
Pilav
Köfte
Makarna
Zeytinyağlı sebze yemekleri
Uzun Cevap:
Evimizde sıkça tükettiğimiz yemekler arasında özellikle çorba çeşitleri başı çeker. Mercimek, tarhana, ve yayla çorbası favorilerimiz arasındadır. Bunun yanı sıra, pilav ve makarna gibi temel yemekler de sık sık yapılır.
Köfte ve tavuk yemekleri de ailemizin sevdiği lezzetlerdendir. Ayrıca zeytinyağlı sebze yemekleri, özellikle dolma ve taze fasulye gibi sağlıklı alternatifler evde sıkça tükettiğimiz yiyecekler arasındadır.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıKış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 Cevapları, “Kış Mevsiminin Renkli Dostları” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne rehberlik eder. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin kış mevsimini ve onun özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenim sürecini destekleyerek, çocukların bilgileri pekiştirmelerine olanak tanır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere kış mevsiminin güzelliklerini keşfetme fırsatı sunar. Bu etkinlikler, çocukların doğa ile bağlantı kurmalarını teşvik ederken, hayal güçlerini de geliştirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları, dersin zenginleştirilmesine katkıda bulunarak, öğrenmeyi daha keyifli hale getirir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103-104-105-106-107
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Meyve salatanızı hangi meyvelerle hazırladığınızı ve nasıl süslediğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Kısa Cevap:
Meyve salatamı muz, çilek, armut ve kivi ile hazırladım. Üzerini nane yaprakları ve biraz limon suyu ile süsledim.
Uzun Cevap:
Meyve salatamı hazırlarken çeşitli meyveleri bir araya getirdim. Öncelikle, tatlı bir tat katmak için iki adet muz kullandım. Muzları dilimleyip geniş bir kaseye yerleştirdim. Ardından, taze çilekler ekledim. Çilekleri de ortadan ikiye keserek salataya renk ve tat kattım.
Daha sonra, yeşil ve sulu bir meyve olan armutu seçtim. Armudu küp küp doğrayarak diğer meyvelerle karıştırdım. Son olarak, kıvrımlı ve taze bir lezzet için kivi ekledim. Kivileri de dilimleyerek salatamın üzerine yerleştirdim.
Salatayı daha da cazip hale getirmek için, üzerine birkaç taze nane yaprağı ekledim. Limon suyu ile de hafif bir tatlandırma yaptım. Böylece, hem görüntüsü hem de lezzetiyle harika bir meyve salatası ortaya çıkmış oldu. Arkadaşlarımla paylaşmak için sabırsızlanıyorum!
Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerdeki meyveleri; adlarını söylemeden, renk, tat, şekil gibi özelliklerini belirterek arkadaşlarınıza tanıtınız. Arkadaşlarınızdan, tanıttığınız
meyvelerin adlarını tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahmin edilince ilgili görseli arkadaşlarınıza gösteriniz.
Cevap:
Meyve: Bu meyve, dışı sarımtırak bir renge sahiptir. Yuvarlak ve hafif oval bir şekli vardır. Genellikle tatlı ve hafif ekşidir. Tahmin:Ayva
Meyve: Dışı pürüzlü ve yeşil-kırmızı renkte olan bu meyve, iç kısmında tatlı ve sulu bir et barındırır. Yuvarlak ve iri bir yapıya sahiptir. Tahmin:Nar
Meyve: Bu meyve, uzun ve kıvrımlı bir şekle sahiptir. Sarı renkte ve tatlı bir tada sahiptir. Genellikle kahvaltılarda tercih edilir. Tahmin:Muz
Meyve: Dış görünüşü sarımsı ve pürüzsüz olan bu meyve, tatlı ve sulu bir iç yapısına sahiptir. Yuvarlak ve hafif yassı bir şekli vardır. Tahmin:Greyfurt
Meyve: Bu meyve, yeşil veya sarımsı bir renge sahip olup, yuvarlak ve geniş bir yapıya sahiptir. Tatlı ve sulu bir tadı vardır. Tahmin:Armut
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Görsellerdeki meyveleri tanıdınız mı? Metinde sözü edilenlerin adlarını 1, diğerlerini 2 numaralı listeye yazınız.
Cevap:
1. Liste : Kivi, Armut, Nar, Portakal ve Elma
2. Liste : Şeftali, Çilek, İncir, Kiraz
Soru : b. Metinde adı geçen diğer meyvelerin adlarını da ilgili listeye ekleyiniz.
Cevap:
Portakal
Mandalina
Greyfurt
Ayva
Elma
Nar
Armut
Kivi
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
2. Tadı biraz acı olan meyve hangisiymiş? Cevap: Greyfurt
3. Hangi meyve yorgunluğu giderirmiş? Cevap: Ayva
4. Bol vitaminli taneli meyve hangisiymiş? Cevap: Nar
5. Hangi meyve bağırsakların çalışmasını sağlarmış? Cevap: Armut
6. Hangi meyveye alerjimiz olabilirmiş? Cevap: Kivi
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu, kış mevsiminde tüketilen meyvelerin faydaları ve özellikleridir. Yazar, kış meyvelerinin sağlık açısından önemini vurgulamakta ve her bir meyvenin besin değerleri ile vücuda sağladığı faydaları açıklamaktadır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki her kutucuğa sınıfa getirdiğiniz meyve görsellerinden birini yapıştırınız. Görsellerdeki meyvelerin konuşma balonlarına kendilerini tanıtacakları cümleler yazınız.
Cevap:
Portakal: Turuncu rengiyle bilinen bu meyve, yüksek C vitamini içeriği sayesinde bağışıklığı güçlendirir.
Nar: Kırmızı taneleriyle dikkat çeker ve bol vitaminle doludur; hastalıklara karşı koruyucu etkisi vardır.
Kivi: Tüylü dış yüzeyi ve yeşil iç kısmı ile bilinir; bağışıklık sistemini destekler ve besleyici bir meyvedir.
Ayva: Sarı rengi ve aroması ile dikkat çeker. C vitamini ve lif açısından zengindir; yorgunluk hissini azaltır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki şiirleri okuyunuz. Siz de portakal ve mandalina ile ilgili birer şiir yazınız.
Cevap:
Portakal
Turuncu rengiyle parlayan,
C vitaminiyle dolup taşan,
Kış günlerinin neşesi,
Her lokması sağlık saçar,
Portakal, dostum, her zaman yanımda.
Mandalina
Küçük ve tatlı, sarı-turuncu,
Portakalın kardeşi, sevimli bir cücü,
Hafif bir kokuyla gelir gülümseyerek,
Sıcak yaz günlerinin tatlı anısı,
Mandalina, keyfimin neşesi,
Her dilimde bir mutluluk hikayesi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamalara uygun noktalama işaretlerinin adlarını beyaz kutulara yazarak bulmacayı çözünüz.
Cevap:
Soru İşareti (?) : 1. Soru bildiren cümlelerin ya da sözlerin sonuna konur.
Ünlem İşareti (!) 2. Sevinç, acı, korku, şaşma anlamı taşıyan cümlelerin sonuna konur.
Kısmı Nokta (.) 3. Satır sonuna sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
Virgül (,) 4. Sıralanmış kelimelerin arasına konur.
Ayrıç (‘) 5. Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
Nokta (.) 6. Tamamlanan cümlelerin sonuna konur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelime çiftlerinden yazımı doğru olanı örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre portakal suyu hazırlamaya yönelik yönergeler yazınız.
Cevap:
Portakallar iyice temizlenir.
Temizlenen portakallar, dikkatlice ortadan ikiye kesilir.
Kesilen portakallar, meyve sıkacağına konularak suyu çıkarılır.
Portakal suyu bardaklara dökülür ve servise sunulur.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Diş bakımı ve diş temizliği ile ilgili bilmeceler öğreniniz.
Cevap:
Bilmecenin Cevabı: “Diş fırçası” Bilmecesi: Dişlerimi yıkarım, ama suya girmem. Ben kimim?
Bilmecenin Cevabı: “Diş” Bilmecesi: Beyaz beyaz sıralanır, her gün fırçalanır. Kimdir bu sıradan?