İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Mevsiminde Giyelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Mevsiminde Giyelim Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 132-133-134-135 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135
Soru : Evimizden çıkmadan önce havanın nasıl olduğuna bakmak önemli midir? Niçin?
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
Soru : Merhaba arkadaşlar, benim adım Yağmur. Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Farklı kıyafetler giyip size bazı ipuçları vereceğim. Siz de hangi mevsimi anlattığımı tahmin edeceksiniz. Başlayalım mı?
Soru : Hava çok sıcak. Terlememek için ince kıyafetler tercih ettim. Sizce bu hangi mevsimdir?
Cevap:
Soru : Günler bazen sıcak bazen soğuk oluyor. Hava, gündüz sıcakken akşama doğru serinliyor ve yağmur yağabiliyor. Terlememek için ince giyindim ama yanıma yağmurluğumu ve şemsiyemi aldım. Sizce bu hangi mevsimdir?
Cevap:
Soru : Günler bazen sıcak bazen soğuk oluyor. Hava, gündüz sıcakken akşama doğru serinliyor ve yağmur yağabiliyor. Terlememek için ince giyindim ama yanıma yağmurluğumu ve şemsiyemi aldım. Sizce bu hangi mevsimdir?
Cevap:
Soru : Havalar eskisi kadar soğuk olmuyor fakat tam olarak da ısınmadı. Akşam serin olduğu için tişörtümün üzerine hırkamı giydim. Sizce bu hangi mevsimdir?
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları
Soru : Her mevsimde kalın giysiler giyebilir miyiz? Neden?
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
Soru : Mevsim şartlarına uygun olarak giyinmezsek ne gibi sorunlar yaşarız? Yazınız.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
Soru : Verilen kıyafetlerden kışın kullanılabileceklerin altına K, yazın kullanılabileceklerin altına Y yazalım.
Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görsellere göre çocukların kıyafetlerini inceleyelim. Mevsime uygun giyinip giyinmediklerini noktalı yerlere yazalım.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
Soru : Tişörtümüzün içindeki bilgi etiketini bir büyüğümüzle birlikte kesip aşağıya yapıştıralım.
Cevap:
Soru : Kıyafetlerimizin etiketlerinde yazan bilgilerin anlamını araştıralım. Sağlıklı bir kıyafetin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini yazalım.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Mevsiminde Yiyelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Mevsiminde Yiyelim Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 128-129-130-131 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131
Soru : En sevdiğiniz meyve hangisidir? Bu meyve hangi mevsimde yetişir?
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
Soru : Kış mevsiminde doğal olarak yetişen meyve ve sebzelerden örnekler veriniz. Sizce bu meyve ve sebzeleri farklı mevsimlerde de yetiştirebilir miyiz? Yazınız
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
Soru : Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmenin önemi nedir? Yazınız.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
Soru :Aşağıdaki sebze ve meyvelerin numaralarını yetiştikleri mevsimin altına yazalım.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları
Soru : Gazete veya dergilerden farklı sebze ve meyve görselleri bulalım. Görselleri keserek uygun mevsimin altına yapıştıralım.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Görgü Kurallarına Uyuyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabın Görgü Kurallarına Uyuyorum Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 116-117-118-119 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119
Soru : Yemekleri israf etmemek için hangi önlemleri alabiliriz?
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
Soru : Hacivat, Karagöz’ü hangi konularda uyarıyor? Neden?
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
Soru : Yemekte uyulması gereken görgü kurallarından üç tanesini yazınız.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri yemekte uyulması gereken görgü kurallarından değildir? İşaretleyelim.
Cevap:
Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlara D, yanlış olanlara Y yazalım.
Cevap:
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
Soru : Okuduğumuz Hacivat ve Karagöz metninde geçen diyalogları bir arkadaşımızla çalışalım. Çalıştığımız bu metni, sınıfta arkadaşlarımızla canlandırarak oynayalım.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap:
Soru : Aşağıya yemekte uyulması gereken görgü kuralları ile ilgili bir konuşma yazalım. Görseli boyayalım.
Kullanmadığımız lambaları kapatmak
Her gün az da olsa çamaşır yıkamak
Televizyonu izlemesek de açık tutmak
Cevap: Kullanmadığımız lambaları kapatmak
4. Aşağıdakilerden hangisi babamızın kardeşidir?
ağabey amca
dayı
Cevap: amca
5. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Gün içerisinde yapacaklarımızı planlamak bize zaman kazandırır.
İşlerimizi planlarken en çok vakti oyun oynamaya ayırmalıyız.
İşlerimizi planlarken tüm zamanı ders çalışmaya ayırmalıyız.
Cevap: Gün içerisinde yapacaklarımızı planlamak bize zaman kazandırır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
6. Aşağıdakilerden hangisi sorumluluğu anlatan bir davranıştır?
Okul çantamı annem hazırlar. Çalışma masamın temizliğinden ben sorumluyum.
Dişlerimi fırçalamamı annem hatırlatır.
Cevap: Çalışma masamın temizliğinden ben sorumluyum.
7. Aşağıdakilerden hangisi anne tarafından akrabamızdır?
amca
hala teyze
Cevap: teyze
B. Aşağıdaki açıklamalarla sözcükleri örnekteki gibi eşleştirelim.
Cevap:
Annemin erkek kardeşi: Dayı
Babamın erkek kardeşi: Amca
Annemin annesi: Anneanne veya babaanne (annemin annesi olduğu için “anneanne”)
Babamın annesi: Babaanne
Amcamın eşi: Yenge
Annemin babası: Dede
Babamın kız kardeşi: Hala
Annemin kız kardeşi: Teyze
Teyzemin eşi: Enişte
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
C. Açıklamaları verilen sözcükleri bulmacada uygun yerlere yazalım.
Cevap:
Sokak: İki yanında evler olan, caddeye göre daha dar ve kısa olan yol.
Sorumluluk: Kişinin kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmesi.
Mülk: Kişiye ait olan.
Bütçe: Ailenin gelecekteki belli bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerin tümü.
Aile: Kan bağıyla birbirine bağlı olan kimseler.
Babaanne: Babamın annesi.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili kutulara yazalım.
1. Ev veya okul adreslerimizi bilmemiz ne işimize yarar?
Kısa Cevap:
Ev veya okul adreslerimizi bilmek, doğru yere gitmemizi ve acil durumlarda yardım çağırmamızı sağlar.
Uzun Cevap:
Ev veya okul adreslerimizi bilmek, günlük yaşamımızı düzenlemek ve çeşitli amaçlar için önemlidir. Adresimizi bilmek, evimize veya okula ulaşmamızı kolaylaştırır ve yol tarifi verirken yardımcı olur. Ayrıca, acil durumlarda adres bilgisi vermek, yardım ekiplerinin bize hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlar. Kayıp eşya, kargo teslimatı veya resmi işlemler gibi durumlarda da doğru adres bilgisi önemli rol oynar.
2. Eviniz ile ilgili sorumluluk almaktan hoşlandığınız işler nelerdir?
Kısa Cevap:
Evin temizliği, çöp atma ve yemek yapma gibi işlerden hoşlanırım.
Uzun Cevap:
Evin temizliği, çöp atma ve yemek yapma gibi evle ilgili sorumluluklardan hoşlanırım. Temizlik yapmak, evin düzenli ve hijyenik olmasına yardımcı olur ve bu süreçte çeşitli temizlik malzemelerini kullanarak farklı alanları temizlemek bana keyif verir. Çöp atma görevini üstlenmek, evin düzenli ve temiz kalmasını sağlar. Yemek yapmak ise hem ailenin sağlığını korur hem de yaratıcı bir şekilde yemek hazırlama fırsatı sunar. Bu görevler, evde katkıda bulunarak ailemle birlikte yaşamak için önemlidir.
3. İhtiyaçlarımız neden isteklerimizden daha önemlidir?
Kısa Cevap:
İhtiyaçlarımız, sağlığımız ve yaşamımız için gereklidir; istekler ise genellikle kişisel tercih ve zevklere bağlıdır.
Uzun Cevap:
İhtiyaçlarımız, yaşamımızı sürdürebilmek ve sağlıklı olmak için zorunlu olan şeylerdir. Bu ihtiyaçlar arasında yiyecek, su, barınma ve sağlık hizmetleri bulunur. Bunlar olmadan hayatta kalmak veya sağlıklı olmak mümkün olmayabilir. İstekler ise kişisel zevkler ve tercihlere dayanır ve genellikle yaşam kalitesini artıran şeylerdir, örneğin lüks eşyalar veya tatil. İstekler, ihtiyaçlar karşılandıktan sonra daha öncelikli hale gelir. İhtiyaçların karşılanması, yaşamın devamı ve sağlığın korunması açısından kritik önem taşır.
4. Etrafımızdaki insanlara nasıl faydamız olabilir?
Kısa Cevap:
Etrafımızdaki insanlara yardım ederek, destek olarak ve iyi davranışlarla faydalı olabiliriz.
Uzun Cevap:
Etrafımızdaki insanlara faydalı olmanın birçok yolu vardır. Yardım etmek, destek sağlamak ve iyi davranışlarda bulunmak, başkalarına katkıda bulunmanın temel yollarıdır. Örneğin, bir arkadaşımıza veya aile bireyimize zor zamanlarında moral vermek, onlara yardım etmek veya dinlemek, onların kendilerini daha iyi hissetmelerine yardımcı olabilir. Ayrıca, küçük iyilikler ve nazik davranışlar, toplumda pozitif bir atmosfer yaratır ve herkesin birbirine destek olduğu bir çevre oluşturmaya katkıda bulunur. Bu tür davranışlar, hem bireysel hem de toplumsal ilişkileri güçlendirir ve ortak yaşam kalitesini artırır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
D. Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.
Cevap:
Babamızın erkek kardeşine amca denir.
İş birliği ve dayanışma akrabalık ilişkilerine katkı sağlar.
Aile üyelerimizden en az birinin telefon numarasını bilmeliyiz.
Odamızı düzenli tutmak sorumluluklarımızdan birisidir.
Evdeki kaynakları tasarruflu kullanmak aile bütçesine katkı sağlar.
Yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı duyarlı olmalıyız.
Kalem ihtiyacımız, top ise isteğimizdir. Çünkü; top olmazsa sadece oyun oynamak mümkün olmaz farklı oyunlar oynayabiliriz. Ancak kalem olmazsa derslerimizi not alamaz ve eğitimimizden eksik kalırız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
Soru : Mert’in ihtiyaçlarını listede ilk sıraya yazmasının sebebi nedir? Yazınız.
Cevap:
Mert’in ihtiyaçlarını listede ilk sıraya yazmasının sebebi, bu ihtiyaçların yaşamını sürdürebilmesi için öncelikli ve temel gereksinimler olmasıdır. İhtiyaçlar, hayatta kalmak ve sağlıklı bir yaşam sürdürmek için gerekli olan şeylerdir.
Soru : Sizce, istekle ihtiyaç arasındaki fark nedir? Yazınız.
Kısa Cevap:
İhtiyaçlar hayatta kalmak ve sağlıklı bir yaşam sürdürmek için gereklidir, istekler ise kişisel tercih ve zevklere bağlıdır.
Uzun Cevap:
İhtiyaçlar ve istekler arasındaki fark, öncelikle gereklilik ve tercih unsurlarına dayanır. İhtiyaçlar, temel hayatta kalma ve sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için zorunlu olan şeylerdir, örneğin yiyecek, su, barınma ve sağlık hizmetleri gibi. Bu şeyler olmadan yaşam devam edemez veya yaşam kalitesi ciddi şekilde etkilenir.
İstekler ise kişisel zevk ve tercihlere dayalıdır; örneğin, yeni bir oyuncak, lüks bir eşya veya özel bir tatil gibi. İstekler, ihtiyaçlar karşılandıktan sonra elde edilebilecek ve genellikle kişisel memnuniyeti artıran şeylerdir. İhtiyaçlar hayati önem taşırken, istekler daha çok yaşam kalitesini artırmaya yönelik tercihleri ifade eder.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
Soru : İhtiyaç ve isteklerimizi düşünelim. Aşağıya yazalım.
Cevap:
İhtiyaçlarım:
Yiyecek
Su
Barınma
Sağlık hizmetleri
Temizlik malzemeleri
İsteklerim:
Yeni bir oyuncak
Tatil
Lüks bir kıyafet
Yeni bir telefon
Özel bir etkinlik veya konser bileti
Soru : Yazdığımız ihtiyaç ve isteklerimizi önem sırasına göre liste yapalım.
Cevap:
İhtiyaçlarım:
Yiyecek
Su
Barınma
Sağlık hizmetleri
Temizlik malzemeleri
İsteklerim:
Yeni bir oyuncak
Tatil
Lüks bir kıyafet
Yeni bir telefon
Özel bir etkinlik veya konser bileti
1. İlk sıraya yazdığınız ihtiyacınız neden önemli?
Cevap:
İlk sıraya yazdığım ihtiyacım yiyecektir çünkü yiyecek, hayatta kalmak için temel bir gereksinimdir. Yiyecek olmadan vücut enerji almaz ve sağlıklı bir şekilde fonksiyonlarını yerine getiremez. Dolayısıyla, yiyecek, yaşamın devamı ve sağlığın korunması için en öncelikli ihtiyaçtır.
2. İstekleriniz yerine getirilmezse ne hissedersiniz?
Cevap:
İsteklerim yerine getirilmezse genellikle hayal kırıklığı ve üzüntü hissedebilirim. İstekler, kişisel zevklerimi ve mutluluğumu artıracak şeylerdir, bu yüzden yerine getirilmemesi biraz moral bozukluğuna neden olabilir. Ancak, istekler ihtiyaçlardan sonra geldiği için, ihtiyaçlar karşılandığında isteklerin yerine getirilmemesi daha az öncelikli bir sorun olabilir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
Soru : Aşağıda Aslı’nın ihtiyaç ve istek listesi verilmiştir. Listeye göre soruları cevaplayalım.
1. Aslı’nın ihtiyaçları nelerdir?
Cevap:
* bot
* bere
* atkı
* resim defteri
2. Aslı’nın ilk sıraya bot yazmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Botu olmamasından ilk sıraya yazmıştır.
3. Aslı’nın istekleri nelerdir?
Cevap:
* saat
* sözlük
* silgi
* oyuncak bebek
4. Aslı’nın silgiyi, istek bölümüne yazmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Silgisinin olduğu, ancak farklı silgi istemesinden dolayıdır.
Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanın çiçeğini boyayalım.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Zamanı Planlıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95
2. Sınıf Hayat Bilgisi Zamanı Planlıyorum Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95 Cevapları MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95
Soru : Zamanımızı planlamak önemli midir? Neden?
Kısa Cevap:
Evet, zamanımızı planlamak önemlidir çünkü bu şekilde işlerimizi düzenli ve verimli bir şekilde yapabiliriz.
Uzun Cevap:
Evet, zamanımızı planlamak oldukça önemlidir. Zamanı planlamak, günlük işlerimizi ve aktivitelerimizi daha düzenli bir şekilde yapmamıza yardımcı olur. Bu, görevlerin tamamlanmasını kolaylaştırır ve gereksiz stresin önüne geçer. Ayrıca, planlama sayesinde hedeflerimize daha hızlı ulaşabiliriz ve zamanı verimli kullanarak hem kişisel hem de akademik başarılarımızı artırabiliriz. İyi bir zaman yönetimi, dengeyi sağlamak ve boş zamanları değerlendirmek açısından da önemlidir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Ayça yaptığı plana göre okuldan çıkınca hangi işleri yapıyor? Yazınız.
Cevap:
Ayça, okuldan çıkınca evde yapacağı işleri önceden planlar, çantasını ders programına göre hazırlar ve halk oyunları kursuna gitmek için hazır olur.
Soru : Gün içinde yapacaklarınızı planlamak size ne kazandırır? Yazınız.
Kısa Cevap:
Gün içinde yapacaklarımı planlamak, işlerimi düzenli bir şekilde yapmamı sağlar ve zamanımı verimli kullanmama yardımcı olur.
Uzun Cevap:
Gün içinde yapacaklarımı planlamak, birçok açıdan bana fayda sağlar. Öncelikle, bu sayede günlük görevlerimi düzenli bir şekilde yapabilir ve işlerin aksamasını önleyebilirim. Planlama, zamanımı daha etkili kullanmama yardımcı olur ve gereksiz gecikmeleri önler. Ayrıca, ne zaman ne yapacağımı bilmek, beni stres ve kaygılardan korur, çünkü ne yapacağımı bilmek beni daha güvende hissettirir. Planlı olmak, hedeflerime ulaşmada bana rehberlik eder ve bu süreçte daha motive olmama yardımcı olur. Bu şekilde hem kişisel hem de akademik başarılarımı artırabilirim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
Soru : Fatih gün içinde yapacaklarını birbirine karıştırmış. Fatih’e yardımcı olalım. İlk olarak yapacaklarını öncelik sırasına göre dizelim.
Cevap:
Uyanmak
Kişisel bakım
Kahvaltı
Okula gitmek
Ders çalışmak
Öğle yemeği
Okuldan dönüş
Oyun oynamak
Akşam yemeği
Televizyon izlemek
Kitap okumak
Uyumak
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
Soru : Aşağıdaki etkinliklerin bize uygun olan saatlerini noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Kahvaltı 07:00 – 08:00
Okula gidiş 08:00 – 08:30
Eve dönüş 15:00 – 15:30
Evde ders çalışma 16:00 – 17:30
Diş fırçalama ve uykuya hazırlık 21:00 – 21:30
Uyuma 21:30 – 22:00
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Yardıma İhtiyaç Duyanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91
2. Sınıf Hayat Bilgisi Yardıma İhtiyaç Duyanlar Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91 Cevapları MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91
Soru : Çevrenizde yardıma ihtiyaç duyan insanlar kimlerdir?
Kısa Cevap:
Çevremde yaşlılar, hasta insanlar ve tek başına yaşayan kişiler yardıma ihtiyaç duyabilir.
Uzun Cevap:
Çevremde yardıma ihtiyaç duyan çeşitli insanlar olabilir. Örneğin, yaşlı bireyler günlük işlerinde yardım gerekebilir, hastalık veya sağlık sorunları yaşayan kişiler tedavi süreçlerinde desteğe ihtiyaç duyabilir. Ayrıca, tek başına yaşayan ve sosyal desteği az olan kişiler de yardıma ihtiyaç duyabilir. Bu kişiler için küçük yardım ve destekler, yaşamlarını daha kolay ve konforlu hale getirebilir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
Soru : Hasta birini ziyaret etmekle ona nasıl yardımda bulunmuş oluruz? Yazınız.
Kısa Cevap:
Hasta birini ziyaret etmek, ona moral ve destek sağlar. Bu, hastanın kendini daha iyi hissetmesine yardımcı olabilir.
Uzun Cevap:
Hasta birini ziyaret etmek, ona yalnız olmadığını ve desteklendiğini hissettirir. Bu ziyaretler, hastanın moralini yükseltir ve kendini daha iyi hissetmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, ziyaret sırasında ihtiyaç duyabileceği yardımları veya tavsiyeleri sunabiliriz. Hasta kişiye çeşitli rahatlatıcı aktiviteler önerilebilir, kişisel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yardım edilebilir veya basit bir sohbetle ruhsal destek sağlanabilir. Bu tür ziyaretler, hastanın iyileşme sürecini destekleyebilir ve ona manevi bir güç kazandırabilir.
Soru : Birine yardım ettiğinizde neler hissedersiniz? Yazınız.
Kısa Cevap:
Birine yardım ettiğimde kendimi iyi ve mutlu hissederim, çünkü başkalarına yardım etmek bana tatmin sağlar.
Uzun Cevap:
Birine yardım ettiğimde kendimi oldukça iyi ve mutlu hissederim. Yardım etmenin verdiği tatmin ve başkalarına destek olmanın sağladığı içsel huzur, kendimi değerli ve anlamlı bir şeyler yapıyor gibi hissettirir. Yardım etmek, hem yardım ettiğim kişinin hayatında olumlu bir fark yaratır hem de kendi ruhsal iyiliğimi artırır. Bu tür eylemler, toplumda pozitif bir etki yaratır ve kişisel tatmin duygusunu güçlendirir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları
Soru : Görseldeki karakterlerin neler yaptığını ve bu davranışların başkalarına nasıl fayda sağladığını yazalım. Sonrasında, kendi hayatınızda bu tür davranışları nasıl uygulayabileceğinize dair örnekler verelim.
Cevap:
Yaşlı insanları karşıdan karşıya geçirmek:
Görseldeki Davranış: Yaşlı bir kişinin güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçmesine yardım etmek.
Başkalara Sağladığı Fayda: Bu davranış, yaşlı bireylerin güvenliğini sağlar ve onların yolda daha rahat ve korkusuz bir şekilde hareket etmelerine yardımcı olur. Ayrıca, yaşlı bireylerin topluma olan bağlılıklarını güçlendirir ve onlara saygı gösterir.
Kendi Hayatımda Uygulama Örneği: Bir yaşlı komşumun yolun karşısına geçmesine yardım edebilir, trafikte dikkatli davranarak onlara güvenli bir şekilde geçmeleri için yardımcı olabilirim.
Yürüme engelli bireylere yardımcı olmak:
Görseldeki Davranış: Yürüme engelli bir kişiye yürüyüş sırasında veya ulaşımda yardım etmek.
Başkalara Sağladığı Fayda: Bu yardım, engelli bireylerin günlük yaşamlarını daha kolay ve bağımsız bir şekilde sürdürmelerine destek olur. Aynı zamanda, toplumsal erişilebilirliği artırır ve engelli bireylerin daha rahat hareket etmelerini sağlar.
Kendi Hayatımda Uygulama Örneği: Bir arkadaşımın veya tanıdığımın engelli yürüyüş aracını kullanırken yardım edebilir veya bir alışveriş merkezinde engelli rampası hakkında bilgi vererek yönlendirebilirim.
Yaşlı insanlara bir şeyleri taşımakta yardımcı olmak:
Görseldeki Davranış: Yaşlı bir bireyin ağır eşyalarını taşırken yardım etmek.
Başkalara Sağladığı Fayda: Bu yardım, yaşlı bireylerin fiziksel yüklerini hafifletir ve onların günlük işlerini daha kolay yapmalarına olanak tanır. Ayrıca, yaşlı bireylerin yaşam kalitesini artırır ve toplumda yardımlaşma duygusunu pekiştirir.
Kendi Hayatımda Uygulama Örneği: Bir yaşlı akrabamın market alışverişi sırasında taşıdığı ağır poşetlere yardım edebilir veya ev işlerinde yüklerini hafifletmek için destek sağlayabilirim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
Soru : Aşağıdaki durumlarda siz olsaydınız ne yapardınız? Yapmayı düşündüklerimizi boş bırakılan yerlere yazalım.
Cevap:
1- Okul bahçesinde ağlayan bir arkadaşını gördüğünde:
Onun yanına gidip, ne olduğunu sorar ve ona destek olmaya çalışırdım. Ağlamasının nedenini anlamaya çalışarak, gerekirse öğretmen veya okul danışmanına haber verirdim.
2- Otobüste otururken yaşlı birini ayakta gördüğünde:
Hemen yerimi yaşlı kişiye verirdim ve onun oturmasını sağlardım. Bu şekilde yaşlı kişinin rahat etmesini ve otobüste daha güvenli bir yolculuk yapmasını sağlardım.
3- Okulda benden küçük bir arkadaşımın kantin sırasına giremediğini gördüğümde:
Küçük arkadaşımı sıramda bekletir ve onun sıraya girmesine yardımcı olurdum. Ayrıca, kantin çalışanlarından yardım istemesi için ona destek olabilirdim.