2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


2. Sınıf Hayat Bilgisi Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru : Evimizde hangi kaynakları kullanıyoruz?


Kısa Cevap :

Evimizde su, elektrik, doğalgaz ve çeşitli yiyecekleri kullanıyoruz.

Uzun Cevap :

Evimizde birçok farklı kaynağı kullanıyoruz. Bunlar arasında su, elektrik ve doğalgaz gibi enerji kaynakları yer alır. Su, günlük temizlik ve yemek hazırlığı için kullanılırken, elektrik aydınlatma, elektronik cihazlar ve ev aletleri için gereklidir. Doğalgaz ise ısınma ve yemek pişirme işlemlerinde kullanılır. Ayrıca, yiyecek ve içecekler, evdeki temel ihtiyaçları karşılamak için önemli bir kaynaktır. Tüm bu kaynaklar, evde rahat ve düzenli bir yaşam sürdürebilmek için gereklidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Aile bütçesine katkıda bulunmak için hangi kaynaklardan tasarruf yapabiliriz? Yazınız.


Kısa Cevap :

Aile bütçesine katkıda bulunmak için su ve elektrik tüketimini azaltabiliriz. Ayrıca, gereksiz harcamalardan kaçınarak tasarruf yapabiliriz.

Uzun Cevap :

Aile bütçesine katkıda bulunmak için çeşitli kaynaklardan tasarruf yapabiliriz. Öncelikle su ve elektrik tüketimimizi azaltarak tasarruf sağlayabiliriz; örneğin, suyu gereksiz yere akıtmamak, enerji tasarruflu ampuller kullanmak ve elektrikli aletleri kapalı bırakmak bu konuda yardımcı olabilir. Ayrıca, yiyecek alışverişlerinde dikkatli seçimler yaparak ve israfı önleyerek tasarruf edebiliriz. Gereksiz harcamalardan kaçınmak, alışverişlerde bütçeyi aşmamak ve tasarruflu alışkanlıklar geliştirmek de aile bütçesine katkıda bulunur.


Soru : Evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin nelere dikkat etmesi gerekir? Yazınız.


Kısa Cevap :

Evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin, suyu, elektriği ve doğalgazı dikkatli kullanması, israfı önlemesi ve enerji tasarruflu ürünler tercih etmesi gerekir.

Uzun Cevap :

Evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin birkaç önemli noktaya dikkat etmesi gerekir. Su kullanımında, suyun gereksiz yere akmasını önlemek ve su tasarruflu ürünler kullanmak önemlidir. Elektrik tüketiminde, enerji tasarruflu ampuller kullanmak, elektronik cihazları gereksiz yere açık bırakmamak ve enerji verimli ev aletleri tercih etmek tasarrufu artırır.

Doğalgaz kullanırken, ısıyı etkili bir şekilde kullanmak, ocak ve fırınları doğru şekilde kullanmak ve evin iyi izole edilmesi gereklidir. Ayrıca, alışverişlerde israfı önlemek, sadece gerekli olan ürünleri almak ve bütçeye uygun alışkanlıklar geliştirmek de tasarrufu destekler. Bu dikkatler, hem bütçeyi korur hem de çevreye duyarlı bir yaşam tarzını destekler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Akan musluğun tamir edilmesi aile bütçesine katkı sağlar.
  2. Kullandığımız doğal kaynakların da bir gün tükeneceğini unutmamalıyız.
  3. Kaynaklar özenli ve dikkatli kullanılmalıdır.
  4. Bulunmadığımız odalarda boş yere lamba açmamalıyız.
  5. Evde kalorifer veya soba yanıyorsa pencereyi uzun süre açık bırakmamalıyız.
  6. Aile bütçesine yaptığımız tasarruf gelecek için önemlidir.
  7. Dişlerimizi fırçalarken musluğu kapalı tutmalıyız.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


1. En fazla harcama hangi alanda olmuştur?


Cevap : Ulaşım


2. En az harcama hangi alanda olmuştur?


Cevap : Kırtasiye


3. Ali ulaşım için bir haftada ne kadar harcama yapmıştır?


Cevap : 90 TL


4. Ali’nin haftalık toplam harcaması ne kadardır?


Cevap : 45 TL + 30 TL + 60 TL + 90 TL = 225 TL



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru : Ailede karar alınırken fikrinizin sorulmasını ister misiniz? Neden?


Kısa Cevap :

Evet, fikrimin sorulmasını isterim çünkü bu, kendimi değerli ve saygı duyulan biri olarak hissettirir.

Uzun Cevap :

Evet, ailede karar alınırken fikrimin sorulmasını isterim çünkü bu, kendimi önemli ve değerli hissettirir. Ailem tarafından görüşlerimin dikkate alınması, kendime güvenimi artırır ve aile içindeki ilişkilere katkıda bulunur. Ayrıca, ortak kararlar alınması aile üyeleri arasında daha güçlü bir iletişim ve anlayış sağlar. Fikrimin sorulması, aile içinde daha demokratik ve adil bir ortam oluşturur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Aile içinde hangi kararlar alınırken fikrinizin sorulmasını istersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap :

Aile tatilleri, evde yapılacak değişiklikler ve önemli aile etkinlikleri gibi kararlar alınırken fikrimin sorulmasını isterim.

Uzun Cevap :

Aile içinde özellikle tatil planları, evde yapılacak büyük değişiklikler ve önemli aile etkinlikleri gibi kararlar alınırken fikrimin sorulmasını isterim. Bu tür kararlar, tüm aile bireylerini etkilediği için, herkesin görüşünün dikkate alınması önemlidir. Örneğin, tatil yeri seçerken veya evde bir oda düzenlemesi yapılırken, herkesin tercihlerini bilmek, kararın daha adil ve tatmin edici olmasını sağlar.


Soru : Aile içi kararlar alınırken fikrinizin alınması size ne hissettirir? Yazınız.


Kısa Cevap :

Fikrimin alınması bana değerli ve saygı duyulan biri olduğumu hissettirir.

Uzun Cevap :

Aile içi kararlar alınırken fikrimin alınması bana değerli ve önemli olduğumu hissettirir. Bu durum, ailemle olan ilişkilerimi güçlendirir ve kendime olan güvenimi artırır. Ayrıca, ailedeki kararların ortaklaşa alınması, herkesin katkıda bulunduğu bir ortam oluşturur ve bu, aile içindeki bağlılığı ve uyumu güçlendirir. Kendimi dinlenen ve saygı gören biri olarak hissetmek, aile içindeki mutluluğumu artırır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Neşe’nin ailesinde bir karar alınacağında herkesin fikri sorulur, ortak bir karara varılır. Belen’in ailesinde çocuklara fikri sorulmaz. Büyüklerin kararları geçerlidir.

Soru : Bu çocukların yerine kendimizi koyalım. Neler hissedeceğimizi aşağıdaki görselin ilgili tarafına yazalım.


Cevap :

Neşe’nin yerinde olsam:

Neşe’nin yerinde olsam, fikrim sorulduğu için kendimi değerli ve önemli hissederdim. Aile içinde ortak kararlar alınması, beni daha mutlu ederdi çünkü herkesin görüşü dikkate alınıyor ve birlikte hareket ediliyor olurdu. Bu durum aile içindeki ilişkilerimi güçlendirir ve aileyle olan bağlarımı kuvvetlendirirdi.

Belen’in yerinde olsam:

Belen’in yerinde olsam, çocukların fikrinin sorulmaması beni biraz üzebilir ve dışlanmış hissedebilirim. Büyüklerin kararlarının tek başına geçerli olması, kendimi ailenin bir parçası gibi hissetmeme engel olabilir. Fikirlerimin dikkate alınmaması, aile içindeki iletişim eksikliğini hissettirebilir ve kendimi daha az değerli hissedebilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Ailede kararları ortak alırız.
  2. Aile büyüklerimiz bizim fikrimizi alırlar.
  3. Ailede herkes birbirine saygı gösterir.
  4. Aile içinde ortaklaşa karar almak bizi mutlu eder.

Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayıp boş bırakılan noktalı yerlere yazalım.


1. Eve alınacak televizyon için ailede kimler karar verebilir?


Cevap :

Eve alınacak televizyon için ailede herkes karar verebilir, ancak genellikle ailenin büyükleri veya evin yöneticisi olan kişiler bu tür kararları alır ve aile üyeleriyle fikir alışverişi yapar.


2. Aile bireyleri birbirinin düşüncesine saygı göstermezse sizce neler olabilir?


Kısa Cevap :

Aile bireyleri birbirinin düşüncesine saygı göstermezse, aile içindeki ilişkiler bozulabilir ve anlaşmazlıklar ortaya çıkabilir.

Uzun Cevap :

Aile bireyleri birbirinin düşüncesine saygı göstermezse, aile içindeki iletişim bozulabilir ve bu durum anlaşmazlıklar ve gerginliklere yol açabilir. Saygı eksikliği, aile üyeleri arasında güven kaybına neden olabilir ve ortak kararlar alınmasını zorlaştırabilir. Ayrıca, bu durum aile içindeki huzuru ve mutluluğu etkileyebilir, bireyler arasında soğukluk ve mesafe oluşabilir. Aile içindeki uyum ve dayanışma zedelenir, bu da uzun vadede aile bağlarını zayıflatabilir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Hayat Bilgisi Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Soru : Evinizde yapmaktan hoşlandığınız neler var?


Kısa Cevap :

Evde kitap okumaktan, oyun oynamaktan ve ailemle film izlemekten hoşlanırım.

Uzun Cevap :

Evde yapmaktan hoşlandığım birçok şey var. Örneğin, boş zamanlarımda kitap okumayı, ailemle birlikte oyunlar oynamayı çok severim. Ayrıca, akşamları ailece film izlemek benim için keyifli bir aktivite. Evde vakit geçirmek, sevdiklerimle birlikte olduğum için bana huzur ve mutluluk verir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Sizin de evinizde üstlendiğiniz görevleriniz var mı? Yazınız.


Kısa Cevap :

Evet, evde odamı toplamak, sofrayı kurmaya yardım etmek ve çiçeklere su vermek gibi görevlerim var.

Uzun Cevap :

Evet, evde benim de üstlendiğim bazı görevler var. Örneğin, her gün odamı toplamak ve düzenli tutmak benim sorumluluğumda. Ayrıca, yemek öncesi sofrayı kurmaya yardım ederim ve sonrasında sofrayı toplarım. Evdeki bitkilere su vermek de benim görevim. Bu görevler, ev işlerine katkıda bulunmamı sağlıyor ve sorumluluk duygumu geliştiriyor.


Soru : Ailedeki görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmezseniz neler olabilir? Yazınız.


Kısa Cevap :

Görevlerimizi yerine getirmezsek, evde düzen bozulur ve işler aksar.

Uzun Cevap :

Ailedeki görev ve sorumluluklarımı yerine getirmezsem, evdeki düzen bozulabilir ve işler aksar. Örneğin, sofrayı kurmazsam yemek zamanında hazır olmaz veya odamı toplamazsam evin genel düzeni bozulur. Herkes kendi sorumluluğunu yerine getirmediğinde, aile içinde işlerin yavaşlamasına ve zaman kaybına neden olabilir. Ayrıca, aile üyeleri arasında huzursuzluk ve gerginlik oluşabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : Ailede alınan görevler hangi duygu ve davranışların gelişmesine katkıda bulunur?


Kısa Cevap :

Ailede alınan görevler, sorumluluk duygusu, paylaşma ve yardımlaşma gibi davranışların gelişmesine katkıda bulunur.

Uzun Cevap :

Ailede alınan görevler, bireylerin sorumluluk duygusunun gelişmesine önemli bir katkıda bulunur. Ayrıca, bu görevler sayesinde paylaşma, yardımlaşma ve iş birliği gibi olumlu davranışlar da gelişir. Ev işlerine katılmak, aile üyeleri arasında dayanışmayı güçlendirir ve bireyin özgüvenini artırır. Görevler, bireyin toplumsal yaşamda da sorumluluklarını yerine getirebilmesine yardımcı olur.


Soru : Aşağıdaki tabloda aile içinde yapılabilecek bazı işler verilmiştir. Yapabileceğimiz işlerin karşısındaki kutucuğu boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıya evde üstlendiğimiz bir görevi konu alan resim çizelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Evimin Adresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


2. Sınıf Hayat Bilgisi Evimin Adresi Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75


Soru : Sizce neden her evin bir adresi vardır?


Kısa Cevap :

Her evin bir adresi vardır çünkü insanlar, posta, kargo gibi gönderileri doğru bir şekilde alabilsin ve acil durumlarda ev kolayca bulunabilsin.

Uzun Cevap :

Her evin bir adresi olması, insanların birbirlerine ulaşabilmesi için önemlidir. Adresler sayesinde posta, kargo gibi gönderiler doğru yere ulaşır. Ayrıca, acil durumlarda (ambulans, itfaiye gibi) evin kolayca bulunmasını sağlar. Adresler, şehir içindeki düzeni ve iletişimi kolaylaştırır, bu yüzden her evin bir adresi olması gerekir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : Hangi durumlarda ev adresine ihtiyaç duyarsınız? Yazınız.


Kısa Cevap :

Ev adresine ihtiyaç duyduğumuz durumlar arasında kargo teslimatı, misafirlerin gelmesi veya bir acil durumda ambulans çağırma gibi durumlar yer alır.

Uzun Cevap :

Ev adresine ihtiyaç duyulan birçok durum vardır. Örneğin, bir kargo bekliyorsak adresimizi vererek teslimatın doğru bir şekilde yapılmasını sağlarız. Ayrıca, misafirlerimizi davet ettiğimizde onların evimizi bulabilmesi için adresimizi paylaşırız. Acil bir durumda (örneğin sağlık sorunu) ambulansın evimize hızlıca ulaşabilmesi için adres bilgisi hayati önem taşır. Ayrıca resmi işlemler için de ev adresi gereklidir.


Soru : Evinizin adresini ve bir büyüğünüzün telefon numarasını yazınız.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekiyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen bilgilerden adreste bulunması gerekenleri boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Ece’nin evi görselde verilmiştir. Ece’nin ev adresini bulalım ve aşağıya yazalım.


Cevap :

Adres Bilgileri:

Adı Soyadı : Ece Kaya
Mahalle adı :  19 Mayıs Mahallesi
Cadde adı : .Bahar Caddesi
Apartman adı: . Barış Apartmanı

Apartman no : No:1,
Daire no : D:2
İlçe adı : Üsküdar İlçesi
İl adı : İstanbul



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


2. Sınıf Hayat Bilgisi Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71


Soru : Akrabalarımızla ilişkilerimiz nasıl olmalı?


Kısa Cevap :

Akrabalarımızla ilişkilerimiz saygı, sevgi ve hoşgörü çerçevesinde olmalı. Onlarla iyi geçinmeli ve zor zamanlarında yanlarında olmalıyız.

Uzun Cevap :

Akrabalarımızla ilişkilerimizde sevgi, saygı, ve hoşgörü temel olmalıdır. Aile bağlarını kuvvetli tutmak, birlikte vakit geçirmek, bayramlarda ve özel günlerde ziyaretlerde bulunmak, onlara destek olmak, ilişkilerimizi güçlü tutmanın önemli yollarındandır. Akrabalarla iyi geçinmek, aile içindeki huzuru ve mutluluğu artırır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği neden önemlidir? Yazınız.


Kısa Cevap :

Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği, zor zamanlarda birbirimize destek olmamızı sağlar ve aile bağlarını kuvvetlendirir.

Uzun Cevap :

Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği, aile bağlarının güçlü kalması için çok önemlidir. Zor zamanlarda birbirimize destek olmak, mutlulukları paylaşmak, ve birlikte hareket etmek, aile bağlarını kuvvetlendirir ve toplumsal dayanışmayı artırır. Akrabalarla iyi ilişkiler kurmak, hem bireysel mutluluğumuza hem de aile içindeki huzura katkı sağlar.


Soru : Akrabalar arasındaki yardımlaşmaya bir örnek yazınız.


Kısa Cevap :

Akrabalar arasındaki yardımlaşmaya bir örnek, hasta olan bir akrabanın ziyaret edilmesi ve ona yardımcı olunmasıdır.

Uzun Cevap :

Akrabalar arasındaki yardımlaşmaya bir örnek olarak, bir düğün hazırlığında aile fertlerinin birbirine yardımcı olması verilebilir. Örneğin, bir akrabanın düğününde diğer akrabalar yemek hazırlıkları, süslemeler ve misafir ağırlama gibi konularda destek olabilirler. Bu tür yardımlaşmalar, aile içindeki sevgi ve bağlılığı artırır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Toplumu aileler oluşturur.
  2. Yardımlaşma ve dayanışma gibi değerler önce ailede öğrenilir.
  3. Akrabalar birbiriyle dayanışma içinde olmalıdır.
  4. Akrabalarımızı ziyaret etmek bir vefa örneğidir.

Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların çiçeğini boyayalım.


Cevap :

  • Akrabalarımıza karşı saygılı olmalıyız. (Doğru)
  • Akrabalarımızı sadece bayramlarda ziyaret ederiz. (Yanlış)
  • Akrabalarla iş birliği içinde olmak onlarla bağlarımızı güçlendirir. (Doğru)
  • Akrabalarımız aile üyelerimizden oluşur. (Doğru)

Doğru olan ifadelerin çiçekleri boyanmalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Akrabalık ilişkilerinde sevgi, saygı önemlidir. Akraba ziyaretleri yaşamımızın önemli bir parçasıdır. Aşağıdaki durumlarda yaşadığımız duyguları yazarak anlatalım.


Cevap :

Akraba ziyaretinde:

Akraba ziyaretlerinde genellikle sevinç ve mutluluk hissederim. Onlarla bir araya gelmek, sohbet etmek, eski günleri yad etmek beni çok mutlu eder. Aile bağlarımızın ne kadar güçlü olduğunu hatırlar ve sevgi dolu bir ortamda bulunmanın keyfini çıkarırım. Ayrıca, akrabalarımın iyi olduğunu görmek bana huzur verir.

Akraba düğününde:

Akraba düğünlerinde heyecan, coşku ve mutluluk hissederim. Birlikte eğlenmek, sevdiklerimin mutluluğuna ortak olmak beni çok mutlu eder. Düğünlerde herkesin bir araya gelmesi, aile bağlarımızın ne kadar kuvvetli olduğunu gösterir. Oynanan oyunlar, yapılan kutlamalar, ve güzel anılar bir ömür boyu hafızamda kalır.

Hasta olan akraba ziyaretinde:

Hasta olan bir akrabayı ziyaret ettiğimde, ona karşı şefkat ve üzüntü hissederim. Onun yanında olmak, moral vermek ve destek olmak için elimden geleni yaparım. Aynı zamanda, hastalığının geçici olmasını umut ederim ve iyileşmesi için dua ederim. Bu tür ziyaretler, aile bağlarımızın ne kadar değerli olduğunu hatırlatır ve dayanışmanın önemini gösterir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 64-65-66-67 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67


2. Sınıf Hayat Bilgisi Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67


Soru : Farklı şehirde yaşayan akrabanız var mı? Varsa kim olduğunu söyleyiniz.


Kısa Cevap :

Evet, farklı şehirde yaşayan akrabalarım var. Örneğin, amcam Adana’da yaşıyor.

Uzun Cevap :

Evet, ailemizde farklı şehirlerde yaşayan akrabalarımız var. Örneğin, amcam İzmir’de yaşıyor ve teyzem de Antalya’da ikamet ediyor. Onları ziyaret ettiğimizde şehirlerini tanımak ve onlarla vakit geçirmek çok keyifli oluyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Bayramda hangi akrabalarınızı ziyaret ettiniz? Yazınız.


Kısa Cevap :

Bayramda babaannemi ve dedemi ziyaret ettik.

Uzun Cevap :

Bayramda ailece büyüklerimizi ziyaret etmeyi ihmal etmeyiz. Bu bayramda, babaannem ve dedemi ziyaret ettik. Ayrıca dayımlara da giderek onlarla bayramlaştık. Bu ziyaretler, bayramların en güzel yanlarından biri.


Soru : Sizi ziyarete gelen akrabalarınızı yazınız.


Kısa Cevap :

Bayramda halam ve kuzenlerim bizi ziyarete geldi.

Uzun Cevap :

Bayram süresince birçok akrabamız bizi ziyarete geldi. Halam ve kuzenlerim İstanbul’dan geldiler, onlarla birlikte vakit geçirmek çok güzeldi. Ayrıca amcam ve ailesi de başka bir gün bize gelerek bayramı kutladılar. Bu tür ziyaretler, aile bağlarını güçlendiriyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru : Aşağıdaki noktalı yerlere uygun sözcükleri yazalım.


Cevap :

Annemizin erkek kardeşine dayı deriz.
Annemizin kız kardeşine teyze deriz.
Annemizin annesine anneanne deriz.
Annemizin babasına dede deriz.
Babamızın erkek kardeşine amca deriz.
Babamızın kız kardeşine hala deriz.
Babamızın annesine babaanne deriz.
Babamızın babasına dede deriz.
Bizden büyük erkek kardeşimize abi deriz.
Bizden büyük kız kardeşimize abla deriz.
Teyzemizin kızına kuzen deriz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soy ağacını, aile bireylerinizin isimlerini noktalı yerlere yazarak tamamlayalım.


Cevap :

Bu kısmı kendi ailenize göre yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61


A. Açıklamaları verilen sözcükleri bulmacada uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  • Dış görünüşümüzü bildiren özelliklerimiz. = Fiziksel Özellikler
  • Her insanın değişik fiziksel özelliği, ilgi ve yeteneğinin olması. = Bireysel Farklılık
  • Okulda tasarruflu kullanmamız gereken kaynaklardan birisi. = Enerji
  • Para biriktirme. = Tasarruf
  • Oyunun sorunsuz oynanması için gereken. = Kurallar

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların balonunu yeşile, yanlış olanların balonunu kırmızıya boyayalım.


Cevap :

Yeşil Balon (Doğru İfadeler):

  • Elektrik ve su gibi kaynakları tasarruflu kullanmalıyız.
  • Bireysel olarak yapmakta zorlanacağımız işlerde grup çalışması yapmalıyız.
  • Oyunda kaybetmek, kazanmak kadar doğaldır.
  • Ders programına bakarak günlük ders araç gereçlerimizi hazırlarız.

Kırmızı Balon (Yanlış İfadeler):

  • Sadece kendimizle ilgili işleri yapmalıyız.
    (Yanlış, grup çalışmaları ve işbirliği önemlidir.)
  • Benim fikrime herkes katılmak zorundadır.
    (Yanlış, herkesin farklı fikirleri olabilir ve bu saygı göstermeyi gerektirir.)
  • Planlı ve programlı olmak, sadece büyükler için gereklidir.
    (Yanlış, planlı ve programlı olmak her yaşta önemlidir.)
  • Oyunda haksızlık yapılmasına izin veririm.
    (Yanlış, haksızlık yapılmasına izin verilmemelidir.)
  • Her istediğimizi ihtiyacımız olup olmadığını düşünmeden almalıyız.
    (Yanlış, ihtiyaçları dikkate alarak alışveriş yapmalıyız.)
  • Bütün defterlerimi çantamda taşırım.
    (Yanlış, sadece gerekli olan defterleri taşımak daha pratik olabilir.)

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


C. Dinleme kurallarını yazalım. 


Kısa Cevap :

  • Dinleyici Olmak: Konuşanı dikkatle dinlemeliyiz.
  • Söz Kesmemek: Konuşan kişinin sözünü kesmemeliyiz.
  • Göz Teması Kurmak: Konuşan kişiye göz teması kurarak dinlemeliyiz.
  • Yanıt Vermek: Konuşan kişi tamamladığında uygun bir şekilde yanıt vermeliyiz.
  • Not Almak: Önemli noktaları hatırlamak için not alabiliriz.

Uzun Cevap :

  1. Dinleyici Olmak: Dinlerken, konuşan kişiye tamamen odaklanmalıyız. Telefon gibi dikkat dağıtıcı şeylerden uzak durarak, söylediklerine dikkat etmeli ve zihinsel olarak hazır bulunmalıyız. Bu, konuşmanın doğru anlaşılması için temel bir adımdır.
  2. Söz Kesmemek: Konuşan kişi konuşmasını bitirmeden araya girmemeliyiz. Söz kesmek, dinleme sürecini bozar ve konuşanın kendini ifade etmesine engel olabilir. Konuşanı dinlerken sabırlı olmalı ve sözünü tamamlamasını beklemeliyiz.
  3. Göz Teması Kurmak: Konuşan kişiyle göz teması kurmak, ona saygı gösterdiğimizi ve söylediklerine önem verdiğimizi gösterir. Göz teması, aktif dinleme ve ilgiyi yansıtır, aynı zamanda dinleyici olarak dikkatli olduğumuzu belirtir.
  4. Yanıt Vermek: Konuşma tamamlandıktan sonra uygun ve saygılı bir şekilde yanıt vermeliyiz. Bu, konuşmaya olan ilgimizi ve anladığımızı göstermenin yanı sıra, iletişimi sürdürmenin de bir yoludur. Yanıt verirken düşünceli ve ilgili olmalıyız.
  5. Not Almak: Özellikle önemli bilgilerin veya detayların olduğu konuşmalarda not almak faydalı olabilir. Bu, konuşmanın önemli noktalarını hatırlamamıza ve gerektiğinde referans almamıza yardımcı olur. Ancak, not alırken de konuşanın sözünü kesmeden ve dikkat dağılmadan yapmak önemlidir.

Ç. Aşağıdaki soruları okuyalım. Doğru cevapların olduğu kutucukları işaretleyelim.


1. Aşağıdakilerden hangisi fiziksel bir özelliktir?


Göz rengi
Resim yapmak
Elbise rengi

Cevap : Göz rengi


2. Aşağıdakilerden hangisi ders programında yazılı değildir?


Haftanın günleri
Dersler
Ders araç gereçleri

Cevap : Ders araç gereçleri


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


3. Aşağıdakilerden hangisini tasarruf yaparken kullanırız?


Dolap
Kumbara
Masa

Cevap : Kumbara


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını yazalım. 


1. Okulunuzun yakın çevresinde neler var?


Kısa Cevap : “Okulunuzun yakın çevresinde neler var?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulumun yakın çevresinde birçok farklı yer var. Hemen köşede küçük bir market ve çeşitli dükkânlar bulunuyor, bu da ihtiyaçlarımı kolayca karşılamamı sağlıyor. Yakınlarda büyük bir park var; burada oyun oynayabilir veya yürüyüş yapabilirim.

Ayrıca, bir kafe var, arkadaşlarımla orada oturup sohbet edebiliriz. Bunun dışında, spor yapabileceğimiz bir spor salonu da mevcut. Çevredeki evler de okulun sakin ve düzenli bir bölgede olduğunu gösteriyor.


2. İyi bir dinleyicinin özellikleri nelerdir?


Kısa Cevap : “İyi bir dinleyicinin özellikleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İyi bir dinleyici olmanın bazı temel özellikleri vardır. Öncelikle, konuşanı dikkatle dinler ve onun sözünü kesmez. Bu, konuşanın kendini rahatça ifade etmesine olanak tanır. Göz teması kurarak dinlemek, konuşan kişiye değer verdiğimizi ve söylediklerine önem verdiğimizi gösterir.

İyi bir dinleyici, konuşmanın önemli noktalarını anlamaya çalışır ve gerektiğinde uygun bir şekilde yanıt verir. Ayrıca, konuşanın söylediklerine dikkatli bir şekilde odaklanır ve dinleme sırasında dikkat dağıtıcı şeylerden kaçınır. Bu özellikler, etkili ve saygılı bir iletişimin temelini oluşturur.


3. Çantanızı hazırlarken nelere dikkat edersiniz?


Kısa Cevap : “Çantanızı hazırlarken nelere dikkat edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çantamı hazırlarken birkaç önemli noktaya dikkat ederim. Öncelikle, günün ders programına göre gerekli ders kitaplarını ve defterleri çantama koyarım. Böylece tüm derslerde ihtiyacım olan materyallere sahip olurum. Kalem, silgi, cetvel gibi okul malzemelerinin yanı sıra, yedek kalem ve diğer kırtasiye ürünlerini de çantama eklerim.

Ayrıca, su şişesi ve ara öğün için atıştırmalıklar da koyarım, böylece ders aralarında aç kalmam. Çantanın düzenli olması için eşyaları kategorilere ayırırım ve her şeyin düzenli bir şekilde yerleştirildiğinden emin olurum. Eksik veya unutulan herhangi bir şey olup olmadığını kontrol ederek çantamı hazırlamak, okul günümün sorunsuz geçmesini sağlar.


4. Okulda arkadaşlarınızla oyun oynarken nelere dikkat edersiniz?


Kısa Cevap : “Okulda arkadaşlarınızla oyun oynarken nelere dikkat edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda arkadaşlarımla oyun oynarken bazı önemli noktalara dikkat ederim. Öncelikle, oyunun kurallarına uymak ve herkesin kurallara uygun şekilde oynamasını sağlamak önemlidir. Bu, oyunun adil ve keyifli bir şekilde geçmesini sağlar.

Ayrıca, arkadaşlarımla nazik ve saygılı bir dil kullanarak iletişim kurarım; böylece herkesin kendini rahat hissetmesini ve eğlenmesini sağlarım. Oyunun sonucunda, kazananları tebrik eder ve kaybedenleri motive ederim. Ayrıca, herhangi bir anlaşmazlık durumunda yapıcı bir şekilde çözüm bulmaya çalışırım. Bu yaklaşımlar, oyun sırasında herkesin olumlu bir deneyim yaşamasına yardımcı olur.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 54-55-56 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Paramı Dikkatli Harcarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56


2. Sınıf Hayat Bilgisi Paramı Dikkatli Harcarım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 54-55-56 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 54-55-56


Soru : Okulda paranızı nelere harcarsınız?


Kısa Cevap : “Okulda paranızı nelere harcarsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda paramı genellikle kantinde yiyecek ve içecek almak için harcarım, çünkü bu, ders arasında enerjik kalmamı sağlar.

Ayrıca, okulda düzenlenen etkinlikler, özel günler veya doğum günleri için küçük hediyeler ya da parti malzemeleri almak da tercih ettiğim harcamalardır. Ara sıra, eksik olan okul malzemelerimi tamamlamak için de para harcıyorum.

Bu harcamalar, okul hayatımın daha düzenli ve keyifli geçmesini sağlıyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Sizce okulda paramızı harcarken nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Sizce okulda paramızı harcarken nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda paramızı harcarken dikkat etmemiz gereken birkaç önemli nokta vardır. Öncelikle, harcamalarımızı gereksiz şeyler yerine gerçekten ihtiyaç duyduğumuz ürünler için yapmalıyız. Tasarruf etmek de önemlidir, bu nedenle her zaman bütçemizi göz önünde bulundurarak harcama yapmalıyız.

Ayrıca, harcamalarımızı planlı bir şekilde yaparak, ani ve düşüncesiz alışverişlerden kaçınmalıyız. Örneğin, kantinde her gün atıştırmalık almak yerine, belirli günlerde almak daha mantıklı olabilir. Harcamalarımızı düzenli olarak gözden geçirmek ve ihtiyaçlarımızı belirlemek, finansal disiplin sağlamamıza yardımcı olur.


Soru : Almak istediğiniz bir şey için para biriktirdiniz mi? Bu süreçte neler yaşadınız? Nasıl hissettiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Almak istediğiniz bir şey için para biriktirdiniz mi? Bu süreçte neler yaşadınız? Nasıl hissettiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evet, bir süre önce yeni bir oyun almak için para biriktirdim. Bu süreç, bazı şeylerden feragat etmeyi ve her harcamayı dikkatlice planlamayı gerektirdi. İlk başta, biriktirmek zorlayıcıydı çünkü bazı küçük şeylere harcama yapmamı engelledi.

Ancak, biriktirme sürecinde sabırlı kalmayı başardım ve her birikim yaptığımda kendimi daha motive hissettim. Sonunda, istediğim oyunu satın aldığımda büyük bir memnuniyet ve başarı duygusu yaşadım. Bu deneyim, bana para biriktirmenin ve hedefe ulaşmanın değerini gösterdi ve bu tür süreçlerin aslında ne kadar tatmin edici olabileceğini anlamama yardımcı oldu.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : İhtiyaçlarımızı belirleyerek harcama yapmalıyız. Verilen görsellerden okuldaki ihtiyaçlarımıza uygun olanları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

Soru :  Okulda para harcarken nelere dikkat ederiz? Yazalım. 


Kısa Cevap : “Okulda para harcarken nelere dikkat ederiz? Yazalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda para harcarken dikkat etmemiz gereken birkaç önemli nokta vardır:

  1. Gereksiz Harcamalardan Kaçınmak: Para harcarken gerçekten ihtiyaç duyduğumuz şeylere odaklanmalıyız. Özellikle okulda, kantin alışverişleri gibi günlük harcamalarda, sadece gerçekten ihtiyaç duyduğumuz ürünleri almak, gereksiz harcamalardan kaçınmamıza yardımcı olur.
  2. Bütçemizi Belirlemek ve Takip Etmek: Günlük veya haftalık bir bütçe belirlemek, para yönetimimizi kolaylaştırır. Bütçeye sadık kalarak, para biriktirme alışkanlığı kazanabilir ve aşırı harcamalardan kaçınabiliriz. Bütçemize uygun hareket etmek, finansal disiplin sağlamanın anahtarıdır.
  3. Fiyatları Karşılaştırmak: Alacağımız ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmak, en uygun fiyatı bulmamıza yardımcı olur. Aynı ürünü farklı yerlerde veya zamanlarda farklı fiyatlarla bulabileceğimiz için, alışveriş yapmadan önce fiyat araştırması yapmak önemlidir.
  4. İhtiyaç ve İstekleri Ayırmak: İhtiyaç duyduğumuz ürünlerle, sadece isteklerimizi karşılamak için aldığımız ürünleri ayırmak gerekir. İhtiyaçlar öncelikli olarak karşılanmalı, istekler ise bütçeye uygun şekilde sınırlı tutulmalıdır.
  5. Para Biriktirme: Harcamalarımızı kontrol altında tutarak ve tasarruf yaparak, gelecekteki ihtiyaçlarımız veya özel alışverişler için para biriktirmek önemlidir. Bu, mali güvenliğimizi sağlamaya yardımcı olur.

Bu adımları takip ederek, okulda para yönetimimizi daha etkili ve düzenli bir şekilde yapabiliriz.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 50-51-52-53 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kurallara Uyarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okulum ve Çevresi Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53


Soru : Oyun oynarken kurallara uymak sizce neden önemlidir?


Kısa Cevap : “Oyun oynarken kurallara uymak sizce neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun oynarken kurallara uymak, oyun deneyiminin adil, düzenli ve keyifli olmasını sağlar. Kurallar, oyunun amacına ulaşmasını ve herkesin eşit şartlar altında rekabet etmesini temin eder. Kurallara uyulduğunda, oyun sırasında anlaşmazlıklar ve haksızlıklar önlenir, böylece tüm oyuncular aynı şartlarda mücadele eder.

Ayrıca, kurallara uyulması, oyunun yapısının bozulmamasını ve planlandığı gibi ilerlemesini sağlar. Bu, oyun sırasında herkesin zevk almasını ve spor ruhunu korumasını sağlar. Kurallara uymak, aynı zamanda grup içindeki saygıyı ve iş birliğini teşvik eder.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Oyunu kaybedince çok öfkelenen arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Oyunu kaybedince çok öfkelenen arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyunu kaybetmek bazen moral bozucu olabilir, ama önemli olan birlikte vakit geçirmek ve eğlenmektir. Her oyunda kazanan ve kaybeden olabilir, ve bu tamamen oyunun bir parçasıdır.

Kaybetmek, ileride daha iyi olabilmek için bir fırsat olabilir ve bu deneyimden öğrenebileceğimiz çok şey var. Seninle bu oyunu oynarken çok eğlendim ve bir sonraki oyunda daha iyi şansın olacağına eminim. Öfkelenmek yerine, oyunu ve arkadaşlarıyla geçirdiğin zamanı keyifli bir şekilde hatırlaman daha iyi olacaktır.


Soru : Oyunu kaybedince neler hissedersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Oyunu kaybedince neler hissedersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyunu kaybedince genellikle üzülürüm ve moralim bozulur çünkü kazanma beklentisiyle oyuna başladım. Ancak, kaybetmek aynı zamanda bir öğrenme fırsatı da olabilir. Oyun sırasında yaptığım hataları düşünür ve bir sonraki oyunda daha iyi performans göstermek için çaba sarf ederim.

Kaybetmek, bazen hayal kırıklığı yaratabilir, ama bu duyguları kabullenip, oyunun keyifli kısmına odaklanmak önemlidir. Oyun, sadece kazanmak değil, aynı zamanda eğlenmek ve deneyim kazanmak içindir. Bu nedenle, kaybetmeyi bir fırsat olarak görmek ve moralimi bozmadan yeni fırsatlara odaklanmak benim için daha iyidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayalım.


Cevap :

  1. Oyunu kuralı ile oynamayı seviyorum çünkü
    “Kurallar sayesinde oyun adil ve düzenli bir şekilde ilerliyor. Böylece herkes eşit şartlarda yarışıyor ve oyundan daha fazla keyif alıyoruz.”
  2. Takım arkadaşlarımla nazik bir dille konuşurum çünkü
    “Nazik bir dil, takım içindeki iletişimi güçlendirir ve birlikte çalışmayı daha keyifli hale getirir. Ayrıca, takım ruhunu korumaya yardımcı olur.”
  3. Oyunu kazandığımda karşı takımı teselli ederim çünkü
    “Kazanan olarak, karşı takımı desteklemek ve onların moralini yüksek tutmak önemlidir. Bu, sporun dostane bir ruhunu yansıtır ve her iki tarafın da oyundan keyif almasını sağlar.”
  4. Oyunu kaybedersem kazanan tarafı tebrik ederim çünkü
    “Kaybetmek, kazanmanın doğal bir parçasıdır. Kazananları tebrik ederek, onların başarısını kutlarım ve olumlu bir spor ruhunu sürdürmüş olurum.”
  5. Oyun sırasında arkadaşlarıma zarar vermem çünkü
    “Arkadaşlarımın güvenliği ve sağlığı benim için önemlidir. Zarar vermeden, eğlenceli ve dostane bir ortamda oyun oynamak, herkesin daha iyi hissetmesini sağlar.”
  6. Oyun kurallarına uyarım çünkü
    “Kurallara uyduğumda oyun düzenli ve adil bir şekilde ilerler. Bu, herkesin eşit şansa sahip olmasını ve oyundan daha fazla keyif almasını sağlar.”
  7. Oyun oynarken arkadaşlarıma haksızlık yapılmasına izin vermem çünkü
    “Haksızlık yapıldığında oyun adil olmaz ve arkadaşlar arasında kötü duygular oluşabilir. Herkesin adil ve eşit şartlarda oynamasını sağlamak, oyun deneyimini daha keyifli ve olumlu kılar.”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : Sizce aşağıdaki görsellerde verilen oyunu oynayan öğrenciler birbirlerine nazikçe neler söylüyor olabilirler? Yazalım.


Cevap :

Oyun oynayan öğrencilerin birbirlerine nazikçe söyleyebilecekleri bazı ifadeleri aşağıda listeledim:

  1. Bir Oyunu Başlatırken:
    • “Hadi başlayalım, çok eğleneceğiz!”
    • “Seninle oynamak çok keyifli olacak. Hazır mısın?”
  2. Oyun Sırasında Yardım Edilirken:
    • “İhtiyacın varsa sana yardımcı olabilirim.”
    • “Bu konuda biraz yardıma mı ihtiyacın var?”
  3. Oyunu Kazanırken:
    • “Tebrikler! Gerçekten iyi oynadın.”
    • “Harika bir oyun oynadın, tebrikler!”
  4. Oyunu Kaybederken:
    • “Bu sefer olmadı, ama bir sonraki oyunda daha iyi olacağız.”
    • “Sorun değil, hepimiz iyi oynadık. Bir dahaki oyunda şansımızı deneyelim!”
  5. Kurallara Uymaya Dikkat Ederken:
    • “Kurallara uymak oyunun daha adil olmasını sağlıyor.”
    • “Kurallara dikkat etmek, herkesin eğlenmesini sağlıyor.”
  6. Oyun Sonunda:
    • “Teşekkürler, çok eğlenceliydi!”
    • “Hadi bir dahaki oyun için plan yapalım. Yine oynayalım mı?”

Bu tür ifadeler, oyun sırasında dostane ve saygılı bir atmosfer yaratır ve herkesin keyif almasını sağlar.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Dinleme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


2. Sınıf Hayat Bilgisi Dinleme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49


Soru : Öğretmeninizi dinlerken nelere dikkat edersiniz?


Kısa Cevap : “Öğretmeninizi dinlerken nelere dikkat edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Öğretmenimi dinlerken, öncelikle dikkatli ve odaklı olmalıyım. Öğretmenin söylediklerini anlamaya çalışarak not almalı ve önemli noktaları kaçırmamaya özen göstermeliyim.

Eğer anlamadığım bir şey olursa, dersten sonra veya öğretmenin uygun bulduğu bir zamanda sorular sormalıyım. Ayrıca, öğretmen konuşurken göz teması kurmalı ve beden dilini takip ederek mesajını doğru bir şekilde almak için dikkatli olmalıyım. Derse aktif bir şekilde katılmak ve öğretmenin yönlendirmelerine uygun hareket etmek de önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Size göre iyi bir dinleyicinin özellikleri nasıl olmalıdır? Yazınız.


Kısa Cevap : “Size göre iyi bir dinleyicinin özellikleri nasıl olmalıdır? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İyi bir dinleyici, birkaç temel özelliğe sahip olmalıdır. Öncelikle, dikkatli ve odaklı olmalıdır, böylece karşısındakinin söylediklerini tamamen anlayabilir. Dinlerken, sadece sözlere değil, aynı zamanda beden diline ve duygusal ifadelere de dikkat etmelidir. İyi bir dinleyici, aktif bir şekilde dinleyerek, anlamadıkları noktaları sormaktan çekinmez ve gerektiğinde geri bildirimde bulunur.

Ayrıca, konuşan kişiyi rahatsız etmeyecek bir şekilde dinlemeli ve onun sözü bitmeden kendi düşüncelerini paylaşmamalıdır. Empati yaparak, karşısındakinin bakış açısını anlamaya çalışmalı ve saygılı bir tutum sergilemelidir. Dinleme sürecinde açık fikirli olmak ve ön yargılardan kaçınmak da önemli bir özelliktir.


Soru : Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşına, dikkatli ve odaklı olmanın önemini anlatırım. Dinlerken, karşısındakinin sözünü kesmeden dikkatlice dinlemeli ve anlamadığın veya belirsiz bulduğun konularda uygun bir şekilde soru sormalısın. Ayrıca, konuşan kişiyle göz teması kurmak ve beden dilini gözlemlemek, mesajı daha iyi anlamanı sağlar.

Empati yaparak, karşı tarafın duygusal ve düşünsel durumunu anlamaya çalışmalısın. Dinleme sırasında aktif bir şekilde katılmak, geri bildirimde bulunmak ve konuşulan konuyla ilgili düşüncelerini uygun bir şekilde paylaşmak da önemli bir dinleme becerisidir. Tüm bu kurallara dikkat ederek, etkili bir dinleyici olabilir ve sağlıklı bir iletişim kurabilirsin.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Aşağıdaki öğrencilerden dinleme kurallarına uygun davrananları bulalım. Kutucukları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Soru : Dinleme ile ilgili öğrendiklerimizi hatırlayalım. Bütün bunları kurallar hâlinde aşağıdaki tabloya yazalım.


Cevap :

Dinleme Kuralları:

  1. Dikkatli Olun: Dinlerken tamamen odaklanın ve dikkatinizin dağılmasını önleyin.
  2. Göz Teması Kurun: Konuşan kişiyle göz teması kurarak, onun söylediklerine değer verdiğinizi gösterin.
  3. Söz Kesmeden Dinleyin: Konuşan kişiyi kesmeden, tamamlamadan dinlemeye özen gösterin.
  4. Geri Bildirimde Bulunun: Anlamadığınız veya belirsiz bulduğunuz noktaları sormak için geri bildirimde bulunun.
  5. Empati Yapın: Karşı tarafın duygusal ve düşünsel durumunu anlamaya çalışarak, onun bakış açısını değerlendirin.


 

Our Score
error: Content is protected !!