2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 32-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları, öğrencilerin “İyilik Yap İyilik Bul” metnini daha iyi kavramaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekişmesine destek olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 32-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde yapmalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem okuduğunu anlama hem de değerler eğitimi açısından kendilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39


 Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


 Cevap : Bence metnin konusu; iyilik yapmanın, hem mutluluk hem de huzuru çoğaltarak çevreye yaymasıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları


 Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


 Cevap :

Metnin konusu: İyilik yapmanın değerini, iyiliğin çoğalmasını ve hem insanlara hem hayvanlara hem de doğaya mutluluk ile huzur getirmesini anlatmaktadır.

Okuma öncesi tahmin ile karşılaştırma: Ben de tahminimde metnin iyilik ve iyi insanların davranışlarıyla ilgili olacağını düşünmüştüm; okuduğumda gerçekten de aynı konuyu işlediğini gördüm.


 Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


 Cevap :

Ahlak Kelimesi

  • Tahminim: İnsanın iyi ve kötü davranışları.

  • Sözlük Anlamı: Bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallar bütünü.

Huzur Kelimesi

  • Tahminim: Rahatlık, mutluluk.

  • Sözlük Anlamı: Dinginlik, iç rahatlığı ve gönül mutluluğu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları


 Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Güzel ahlaklı insanlar hangi alanda yarışırlar?


 Cevap : İyilik yapmakta yarışırlar.


2. Dalga dalga dünyaya yayılan nedir?


 Cevap : Mutluluk ve huzur.


3. İyilikler nasıl çoğalır?


 Cevap : Bir iyilik yapıldığında, hem iyiliği yapan hem de iyilik yapılan kişi başkalarına iyilik yapınca çoğalır.


4. İnsanlardan başka hangi canlılara iyilik yapılır?


 Cevap : Hayvanlara, bitkilere ve doğaya.


5. Yaptığınız bir iyiliği anlatınız. İyilik yapmak size ne e hissettirir?


 Cevap : Geçen gün yaşlı komşumuzun market poşetlerini taşımaya yardım ettim. Onun teşekkür etmesi beni çok mutlu etti. İyilik yapmak bana hem sevinç hem de gurur hissettiriyor.


 Soru : Metinde iyilik yapan insanların özelliklerinden söz ediliyor. Bu özellikleri örnekteki gibi yazınız.


 Cevap :

İyilik yapan insanların özellikleri:

  • Gönlü geniş

  • Ahlakı güzel

  • Yardımsever

  • Mutlu olmayı bilen

  • Başkalarını düşünen

  • Nazik ve kibar


 Soru : Çevresindekilere iyi davranmayan bir arkadaşınıza neler söylemek istersiniz? Anlatınız.


 Cevap : Ona, arkadaşlarına iyi davranması gerektiğini söylerdim. Kötü davranışların insanları üzdüğünü, iyi ve nazik olursa herkesin onu daha çok seveceğini anlatırdım. Ayrıca, paylaşmanın ve yardım etmenin arkadaşlığı güçlendirdiğini hatırlatırdım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları


 Soru : Metinlerde eksik bırakılan cümleleri görsellerden hareketle tamamlayınız.


 Cevap :

1. Görsel: Komşumuz Ayşe teyze, apartmanımızın en yaşlı kişisidir. Kimseyi de yoktur. Komşularımız onu hiç yalnız bırakmaz. Annem her yemek yaptığında bir tabak da Ayşe teyzeye götürüyorum. Ayşe teyze kapıda beni elimde yemeklerle görünce çok mutlu oluyor.

2. Görsel: “Yusuf, Çınar’ın evine resim yapmaya gitti. Yusuf boya kalemlerini evde unutmuştu. Yusuf’u çaresiz gören arkadaşı Çınar, kendi boya kalemlerini Yusuf’la paylaştı. Yusuf, Çınar’a teşekkür ederek baktı. Her ikisinin de yüzünde gülümseme vardı.”

3. Görsel: “Hasan evlerinin önünde yürüyemeyen bir kedi gördü. Hemen babasına haber verdi. Babasıyla kediyi veterinere götürdüler. Veteriner kediyi muayene etti. Patilerindeki yarayı temizledi ve sardı. Kedi Hasan’a doğru miyavlayarak teşekkür etti. Hasan çok mutlu oldu.”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları


 Soru : Meryem, Zeynep ve Kerem farklı sınıflarda olan üç arkadaştır. Her biri farklı bir iyilik yapmıştır. İpuçlarına göre tabloyu tamamlayarak kimin hangi iyiliği yaptığını bulunuz.

1. Koridordaki muz kabuğunu çöpe atan öğrencinin adı M harfi ile başlamaktadır.
2. 2/C şubesine giden öğrenci kuşlara su vermiştir.
3. 2/B şubesine giden öğrenci iki eli de dolu olan arkadaşına sınıf kapısını açmıştır


 Cevap :

2/A Muz kabuğunu çöpe atmıştır = Meryem
2/B Sınıf kapısını açmıştır = Zeynep
2/C Kuşlara su vermiştir = Kerem 


 Soru : Koridordaki muz kabuğu yerden alınıp çöpe atılmasaydı neler olabilirdi? Anlatınız.


 Cevap : Muz kabuğu yerden alınmasaydı, biri üzerine basıp düşebilirdi. Bu durum arkadaşlarımızın yaralanmasına sebep olabilirdi. Ayrıca koridor kirlenir ve kötü bir görüntü oluşurdu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları


 Soru : Metinde uygun yerlere nokta koyunuz.


 Cevap :

“Paylaşmak Güzeldir” adlı sergimizi düzenledik(.) Sergiye katılan öğrenciler okumak istedikleri kitapları aldılar(.) Diğer sınıflara örnek olduk(.) Onlar da 15(.)12(.)2025 (iki bin yirmi beş) tarihinde saat 11(.)00’de bir sergi düzenlemeyi planladılar(.) Onlar sergilerine hangi adı verecekler(.) Çok merak ediyorum(.)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları


 Soru : Okuldaki sorumluluklarınız nelerdir? Anlatınız.


 Cevap : Okuldaki sorumluluklarım arasında derslerime çalışmak, öğretmenimi dikkatle dinlemek, sınıf kurallarına uymak ve arkadaşlarıma saygılı olmak vardır. Ayrıca sınıfımı temiz tutmak ve verilen görevleri zamanında yapmak da sorumluluklarımdandır.


 Hasan her sabah okula geç kalıyor. Hasan sınıfa girdiğinde Fatma Öğretmen çoktan derse başlamış oluyor.

Soru : Hasan neden her sabah okula geç kalıyor olabilir? Hasan’ın geç kalma nedenlerini sıra arkadaşınızla konuşup örnekteki gibi yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.


 Cevap : Hasan her sabah erken uyumadığı ve tablet ile televizyonla vakit geçirdiği için uyanmakta güçlük çekiyor; ayrıca hazırlanırken oyalanıyor ve yolda zaman kaybettiği için okula geç kalıyor.

1- Erken yatmıyor

Tablet ile oynuyor
Televizyon izliyor

2- Sabah uyanamıyor

Alarmı duymuyor
Geç kalkıyor

3- Hazırlanırken oyalanıyor

Kahvaltısını yavaş yapıyor
Üstünü giyinirken zaman kaybediyor

4- Yolda vakit kaybediyor

Arkadaşlarıyla konuşuyor
Oyun oynuyor



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 26-28-29-30-31. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31 Cevapları, öğrencilerin “Güvercin Tini” metnini doğru şekilde anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 26-28-29-30-31. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26-27-28-29-30-31


 Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


 Cevap : Metnin konusu, güvercin ile küçük serçenin paylaşma ve nezaketle ilgili yaşadığı bir olayı anlatmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları


 Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız


 Cevap :

Kibar Kelimesi

  • Tahminim: Nazik ve saygılı davranan.

  • Sözlük Anlamı: Başkalarına karşı nazik, saygılı ve düşünceli davranan.

Kaba Kelimesi

  • Tahminim: Nazik olmayan, saygısız.

  • Sözlük Anlamı: Nazik olmayan, düşüncesiz veya saygısız davranan.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


 Soru :  Metindeki olayları arkadaşlarınızla canlandırınız. 


 Cevap : Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekmektedir. 


 Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Metnin konusu nedir?


 Cevap : Güvercin Tini ile küçük serçenin paylaşma, nezaket ve yardım etme ile ilgili yaşadıkları bir olaydır.


2. Küçük serçe, güvercin Tini’nin montunu neden istedi?


 Cevap : Çünkü rüzgârdan üşüyordu ve ısınmak istiyordu.


3. Güvercin Tini, serçeye montunu neden hemen vermedi?


 Cevap : Çünkü serçenin kibarca istemesini bekledi.


4. Güvercin Tini, serçeye montunu hangi şartla verebileceğini söyledi?


 Cevap : Montu kibarca “lütfen” diyerek istemesi şartıyla vereceğini söyledi.


5. Siz olsaydınız küçük serçeye nasıl davranırdınız? Ona ne söylerdiniz?


 Cevap : Montumu paylaşır ve “Üşüyorsan birlikte ısınabiliriz” derdim.


 Soru : Güvercin Tini ile küçük serçenin özelliklerini karşılaştırınız. Güvercin Tini’nin özelliklerinin başındaki çiçeği sarıya, küçük serçeninkileri mora, her ikisinde olanları ise maviye boyayınız.


 Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları


 Soru : Metindeki tırnak işareti (” ”) içinde yazılmış cümleleri okuyunuz. Cümleleri kimin söylediğini örnekteki işaretleyiniz.


 Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları”

 Soru : Öğretmeninizin size söylediği sözleri düşününüz, iki tanesini tırnak işareti içinde yazınız.


 Cevap :

  • “Ödevlerini zamanında yapmalısın.”
  • “Arkadaşlarına karşı nazik ol.”
  • “Kitaplarını düzenli oku.”
  • “Derse dikkatli katıl.”
  • “Paylaşmayı unutma.”
  • “Her zaman doğruyu söyle.”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları


 Soru : Kimlere “iyi insan” denir? Çevrenizdeki iyi insanlara örnekler veriniz. Yapabileceğiniz iyilikleri kavram haritasına yazınız.


 Cevap :

Kimlere “iyi insan” denir?
İyi insan, başkalarına yardım eden, nazik ve saygılı davranan, paylaşmayı bilen kişidir.

Çevremizdeki iyi insanlara örnekler:

  • Öğretmenlerimiz

  • Ailemiz (anne, baba, abla, ağabey)

  • Komşularımız

  • Arkadaşlarımız

Yapabileceğimiz iyilikler (Kavram Haritası):

  • Yardım etmek

  • Paylaşmak

  • Saygılı ve nazik olmak

  • Doğayı korumak

  • Arkadaşları teselli etmek

  • Küçük hizmetlerde bulunmak



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25 Cevapları, öğrencilerin “Kardeşlik Özlemi” metnini doğru şekilde anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25


 Soru : Başlığı ve görseli inceleyip şiirin konusunu tahmin ediniz. 


 Cevap : Şiirin konusu, kardeş sevgisi ve kardeşin yokluğunda hissedilen özlemdir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları


 Soru : Şiirin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


 Cevap : Şiirin konusu ; barış ve dostluk olarak ifade edebiliriz.


 Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


 Cevap :

Merhamet Kelimesi

  • Tahminim: Başkalarına yardım etme, şefkat gösterme.

  • Sözlük Anlamı: Başkalarının acı ve sıkıntılarını paylaşma, onlara karşı şefkatli olma.

Saadet Kelimesi

  • Tahminim: Mutluluk, huzur.

  • Sözlük Anlamı: Büyük mutluluk, tam huzur ve refah hâli.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22 Cevapları


 Soru : Şiirde neyin özlemi duyuluyor? Siz neleri özlüyorsunuz? Şiirdeki duyguları kendi duygularınızla karşılaştırarak anlatınız.


 Cevap : Şiirde kardeş sevgisi ve onun yokluğunda duyulan özlem anlatılıyor. Ben de zaman zaman çocukken oynadığım oyunları ve ailemle geçirdiğim keyifli anları hatırlayıp özlüyorum. Şiirde sevgi ve özlem duyguları öne çıkıyor; ben de sevdiklerime değer verdiğimde içimde benzer bir sıcaklık ve mutluluk hissediyorum.


 Soru : Dinlediğiniz şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İnsanlarla iletişim kurarken nelere dikkat etmeliyiz?


 Cevap : İnsanlarla iletişim kurarken anlayışlı, kibar ve saygılı olmalıyız.


2. İçimizde neyin özlemini duymalıyız?


 Cevap : İçimizde kardeşlik ve sevginin özlemini duymalıyız.


3. Dört bir yana ışık gibi neyi yaymalıyız?


 Cevap : Dört bir yana merhameti ve sevgiyi yaymalıyız.


4. Saadeti yakalamak için ne yapmalıyız?


 Cevap : Saadeti yakalamak için dostça yaşamalı, kardeşlik ve sevgiyi çoğaltmalıyız.


 Soru : Dinlediğiniz şiirdeki konuyu kendi ifadelerinizle anlatınız.


 Cevap : Şiirde, insanların birbirine sevgi göstermesi, kardeşçe bir arada yaşaması ve merhamet sayesinde huzurun oluşması anlatılmaktadır.


 Soru : Dinlediğiniz şiire bir dörtlük de siz ekleyiniz.


 Cevap :

Gönüllerde sevgi var,
Kardeşlikle doğar bahar,
Merhametle güler yarın,
Barışla aydınlanır diyar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 23 Cevapları


 Soru : Görselleri verilen filmlerden hangisini izlemek istersiniz? Nedenleriyle anlatınız.


 Cevap : 3. görselde yer alan Uzay Macerası filmini izlemek isterdim. Çünkü farklı şeyleri keşfetmek ilgimi çok çekiyor ve merak ediyorum. 


 Soru : Metni okuyarak eksik bırakılan cümleleri tamamlayınız.


 Cevap :

Salih ile Fatih, teneffüste Fatih’in voleybol topu ile oynuyordu. Bir ara Salih, topa ayağınla çok hızlı vurdu, lop patladı. Topun patladığını gören Fatih “Topum gitti!” dedi. Fatih ağlamaya başladı. Bunun üzerine Salih “Üzülme, sana yeni bir top alırım.” dedi. 


Yusuf ödevini bitirdi. Annesi ve ablası akşam yemeği için sofrayı hazırlıyordu. Yusuf, sofranın hazırlanmasına yardım etmek yerine koşarak oyun oynamaya başladı. Bu arada masaya ekmek sepetini ve peçeteleri götüren ablasına çarptı. Ekmekler bir yana peçeteler başka bir yana dağıldı.

 Soru : Yusuf’un yerinde siz olsaydınız sofra hazırlanırken neler yapardınız? Sırasıyla yazınız.


 Cevap :

  1. Önce ellerimi yıkar, temiz olurdum.
  2. Sofranın hazırlanmasına anneme ve ablama yardım ederdim.
  3. Ekmekleri ve peçeteleri düzgün bir şekilde masaya yerleştirirdim.
  4. Oyun oynamak için sofranın hazırlanmasını beklerdim.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları


 Soru : Tatlı dilli ve güler yüzlü olduğunu düşündüğünüz kişi ya da kişilerin resmini çiziniz.


 Cevap

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları”

 Soru : Tatlı dilli ve güler yüzlü olmak neden önemlidir? Anlatınız.


 Cevap :  Tatlı dilli ve güler yüzlü olmak, insanların bizden hoşlanmasını ve güven duymasını sağlar; ilişkilerimizi güçlendirir ve çevremizdeki kişileri mutlu eder.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları


 Soru : Nezaket örneği içeren ifadenin başındaki çiçeği boyayınız.


 Cevap

  • ✅ Kantinde başkasının önüne geçmeden sıra beklemek

  • ❌ Sinirlendiğinde bağırmak

  • ❌ Konuşan kişinin sözünü kesmek

  • ✅ Birisi selam verdiğinde selamını almak

  • ❌ Büyüklerle konuşurken onlara “sen” demek

  • ✅ Hata yaptığında özür dilemek

  • ✅ Teşekkür etmek

  • ❌ Başkasının eşyasını izinsiz kullanmak


 Soru : “Nezaket” deyince aklınıza gelen sözcükleri yazınız. Karekodu okutarak “Anahtar Sözcükler” şarkısını dinleyiniz.


 Cevap

Nezaket deyince akla gelen sözcükler : Saygı, kibar, yardımsever, anlayışlı, düşünceli, nazik, hoşgörülü, incelikli, sabırlı, dostane, nazikçe konuşan, saygılı davranan, anlayış gösteren, düşünceli hareket eden.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 18-19. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19 Cevapları, öğrencilerin 1. ünite ön değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 18-19. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 18, 19 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18-19


 Soru : Bulmacada verilen sözcüklerle sözcüklerin anlamlarını eşleştiriniz. 


 Cevap

( 1 ) Bir işteki engelleri yenme kararlılığı. (Azim)

( 2 ) İnsanı bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygu. (Sevgi)

( 3 )  Başkalarına karşı saygılı ve kibar davranma. (Nezaket)

( 4 ) Bir kişinin üzerine düşen görevleri yerine getirmesi. (Sorumluluk)

( 5 )  Çalışkan olma, gayretli olma durumu. (Çalışkanlık)

( 6 )  Bir kişinin davranışlarını, duygularını ve isteklerini kontrol etme yeteneği. (Öz denetim)

( 7 )  Bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu. (Saygı)


 Soru : Renkli kutulardaki harfleri yazarak şifreyi bulunuz.


 Cevap DEĞERLERİMİZ


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 19 Cevapları


 Soru : Verilen bilgileri kullanarak bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Kahramanlar: Haktan, Ceylin
Yer: Ceylinlerin evinin bahçesi
Zaman: Güneşli bir gün
Olay: Haktan’ın, yanlışlıkla Ceylin’in oyuncağını kırması.


 Cevap

BAŞLIK: Kırılan Oyuncak

Güneşli bir günde Haktan, Ceylin’in evinin bahçesinde oyun oynuyordu. Oyun sırasında Haktan yanlışlıkla Ceylin’in en sevdiği oyuncağını kırdı. Ceylin çok üzüldü ama Haktan hemen özür diledi.

Haktan, Ceylin’in oyuncağını tamir etmek için elinden geleni yaptı ve ikisi birlikte oyuncağı onardı. Böylece hem oyunlarına devam ettiler hem de arkadaşlıklarını güçlendirdiler.



 

Our Score

2. Sınıf Matematik 2. Kitap 128-129-130-131-132-133-134-135. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 4. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 128-129-130-131-132-133-134-135 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 4. tema değerlendirme etkinliklerini yaparken bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : 4. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 128-129-130-131-132-133-134-135. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve 4. tema değerlendirme konularını sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 128-129-130-131-132-133-134-135 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 4. Tema Değerlendirme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128 Cevapları


1. Pelin, Oya, Ümit ve Utku hafta sonunda lahmacun yemeye gittiler. Hepsi birer bütün lahmacun siparişi verdiler. Pelin, Oya, Ümit ve Utku’nun konuşmalarını okuyalım. 


Cevap :

Pelin : Ben, 2 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun bir parçasını yedim.
Utku : Ben, lahmacunun tamamını yedim.
Ümit : Ben, 4 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun 3 parçasını yedim.
Oya : Ben, 4 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun bir parçasını yedim.


Soru : Aşağıdaki lahmacun tabaklarının altına kime ait olduklarını yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 129 Cevapları


2. Aşağıdaki her bir çerçevede verilen paraların toplam değerlerini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  1. 22 lira
  2. 36 lira
  3. 76 lira
  4. 98 lira
  5. 41 lira

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 130 Cevapları


3. Aşağıdaki analog saatleri inceleyelim. Saatleri ve okunuşlarını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 130 Cevapları”

4. Aşağıdaki dijital saatleri inceleyelim. Saatlerin okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • 04:15 → Saat dörtü çeyrek geçiyor

  • 08:45 → Saat dokuzu çeyrek var

  • 06:00 → Saat altı

  • 12:30 → Saat on ikiyi buçuk


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 131 Cevapları


5. Aşağıdaki soruları cevaplarıyla eşleştirelim. 


Cevap :

  • 1 yılda kaç hafta vardır? → 52
  • 1 yılda kaç ay vardır? → 12
  • 1 gün kaç saattir? → 24
  • 1 hafta kaç gündür? → 7
  • 1 yılda kaç mevsim vardır? → 4
  • 1 mevsim kaç aydır? → 3
  • 1 saat kaç dakikadır? → 60
  • 1 ay kaç haftadır? → 4

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 132 Cevapları


6. Aşağıdaki nesnelerin uzunlukları standart olmayan birimlerle ölçülmüştür. Ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • Çantanın uzunluğu 4 kalemlik
  • Çantanın uzunluğu 3 fırça
  • Kitabın uzunluğu 2 karış
  • Kitabın uzunluğu 5 silgi
  • Masanın uzunluğu 8 kalem
  • Masanın uzunluğu 6 pastel boya
  • Kalemin uzunluğu 2 kalemtıraş
  • Kalemin uzunluğu 4 ataş
  • Tahtanın uzunluğu 3 tahta silgisi
  • Tahtanın uzunluğu 2 flüt

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 133 Cevapları


7. Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Boyunun 1 metreden fazla olduğunu düşündüğümüz hayvanları bulup yuvarlakları işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 133 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 134 Cevapları


8. Aşağıdaki meyvelerin kütleleri ölçülmüştür. Ölçümlere göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

• Eriğin kütlesi 35 gramdır.
• Kivinin kütlesi 55 gramdır.
• Tartılan meyvelerden çilek en hafif olandır.
• Tartılan meyvelerden elma en ağır olandır.
• Elmanın kütlesi kivinin kütlesinden 40 gram fazladır.
• Çilek ile kivinin kütlelerinin toplamı, elmanın kütlesinden daha hafiftir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 135 Cevapları


9. Aşağıdaki varlıkların kütlelerinin kutularda verilen ölçümlerden hangisinin olabileceğini tahmin edelim. Tahminimizin bulunduğu kutuyu boyayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik 2. Kitap 122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme konusunu öğrenmelerine ve etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme konusunu sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127


1. Görsellerdeki meslekleri inceleyelim. Bu mesleklerde hangi ölçme araç ve birimlerinin kullanıldığını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Marangoz Osman Bey: Şerit metre, cetvel, metre (m, cm) kullanır.

  • Çocuk Doktoru Candan Hanım: Boy ölçer, mezura, kilogram ve gram için tartı (kg, g) kullanır.

  • Takı Tasarımcısı Sezen Hanım: Hassas terazi, gram (g) ve miligram (mg) kullanır.

  • Manav Rüstem Bey: Terazi, kilogram (kg) ve gram (g) kullanır.


Soru : Standart ölçme araçlarının kullanıldığı farklı meslekler bulalım. Bu mesleklerde kullanılan standart ölçme araçlarını yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Terzi: Mezura, cetvel (cm, m).

  • Mühendis: Şerit metre, kumpas, cetvel (cm, m, mm).

  • Aşçı: Mutfak terazisi, ölçü kabı (g, kg, litre).

  • Doktor: Boy ölçer, tartı, tansiyon aleti (cm, kg, mmHg).

  • Manav: Elektronik terazi (kg, g).

  • Marangoz: Şerit metre, cetvel (m, cm).

  • Saatçi: Hassas kumpas, mikrometre (mm).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 123 Cevapları


2. Ataşın uzunluğundan yararlanarak nesnelerin uzunluklarını tahmin edelim. Nesnelerin uzunluğunu cetvelimizle ölçerek ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Nesne Tahminim (cm) Ölçümüm (cm) Karşılaştırma
Ataş 5 5 eşit
Büyüteç 12 12 eşit
Makas 15 14,5 tahmine yakın
Kupa 10 10 eşit
Tenis raketi 65 66 tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 124 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: 30 santimetrelik cetvel, şerit metre, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Cetvelimizin boyu 30 cm’dir. Buna göre sınıfımızdaki diğer eşyaların uzunluklarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi tabloya yazalım.
• Aynı eşyaları şerit metre ile ölçelim.
• Ölçümlerimizi tabloya yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Tablomuzu sıra arkadaşımızın tablosuyla karşılaştıralım.


Cevap :

Ölçülecek Uzunluk Tahmin (cm) Ölçüm Sonucu (cm) Karşılaştırma Sonucu
Sıranın uzun kenarı 120 123 Tahmine yakın
Öğretmen masasının kısa kenarı 70 72 Tahmine yakın
Yazı tahtasının uzun kenarı 200 198 Tahmine yakın
Kitabın kısa kenarı 20 21 Tahmine yakın
Resim defterinin uzun kenarı 30 30 Eşit

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 125 Cevapları


3. Aşağıdaki sebze ve meyvelerin kütlelerini domatesin kütlesine göre tahmin edelim. Teraziler dengede olduğuna göre sebze ve meyvelerin kütlelerini bulalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Sebze – Meyve Tahminim (g) Ölçüm Sonucu (g) Karşılaştırma Sonucu
Elma 80 78 Tahmine yakın
Dolmalık biber 60 62 Tahmine yakın
Mısır 100 98 Tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 126 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Hassas terazi, kalem, gözlük, yüzük, flüt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Aşağıdaki tabloda tahminî ağırlıkları ve uzunlukları verilen nesneleri inceleyelim. Uygun olduğunu düşündüğümüz tahmini işaretleyelim.
• Gözlük ve yüzüğü hassas terazi ile tartalım. Kalem ve flütü metre ile ölçelim.
• Aşağıdaki tabloya bulduğumuz sonuçları yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Doldurduğumuz tabloyu arkadaşlarımızın doldurduğu tabloyla karşılaştıralım.


Cevap :

Nesneler Tahmini Ölçüm Aracı Ölçüm Sonucu Karşılaştırma
Gözlük 50 g Hassas terazi 10 g Tahminden hafif
Kalem 20 cm Metre 20 cm Tahmine eşit
Tektaş Yüzük 4 g Hassas terazi 4 g Tahmine eşit
Flüt 3 cm Metre 33 cm Tahminden uzun

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 127 Cevapları


4. Aşağıdaki varlıkların kütlelerini tahmin edelim. Görseldeki varlıklarla bu varlıkların tahminî kütlelerini eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik 2. Kitap 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konusunu öğrenmelerine ve etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve uzunluk ve kütle ölçme konusunu sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121


6. Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını “metre” ve “santimetre” birimlerinden hangisiyle ölçebileceğimizi belirleyelim. Noktalı yerlere birimleri yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 111 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 112 Cevapları


7. Aşağıdaki görselle ilgili açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


• Baharatçı, Çınar ve babasının aldıklarını tartmak için elektronik terazi yerine başka bir araç kullanabilir mi?


Cevap : Baharatçı, elektronik terazi yerine kollu terazi veya kefeli terazi de kullanabilir.


• Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak neden önemlidir?


Cevap : Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak önemlidir çünkü doğru ve herkes için aynı sonucu verir, karışıklığı önler.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 113 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Portakal, 2 tane elma, 10 tane fındık, patates, defter, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Bir elimize 1 tane patates, diğer elimize 1 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 1 tane portakal, diğer elimize 2 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 10 tane fındık, diğer elimize elma alıp iki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Defterimize yazdığımız sonuçlarımızı arkadaşlarımızın sonuçlarıyla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Sınıftaki herkesin yazdığı sonuçların aynı olması için bu nesneleri ne
ile tartmamız gerekirdi? Araştıralım.
• Pazarda satıcılar sebze ve meyvelerin kütlelerini bizim gibi tartsalardı nasıl sonuçlar ortaya çıkardı? Arkadaşlarımızla tartışalım


Cevap :

  • Patates elmaya göre daha ağırdır.
  • 2 elma portakaldan daha ağırdır.
  • Elma, 10 fındıktan daha ağırdır.
  • Arkadaşlarımızın sonuçları farklı çıkabilir çünkü elimizle ölçmek standart bir ölçüm değildir.
  • Sonuçların aynı olması için terazi kullanmamız gerekirdi.
  • Eğer pazarda satıcılar bizim gibi elleriyle tartsaydı herkes farklı sonuç bulur, adaletli ve doğru bir alışveriş olmazdı.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 114-115 Cevapları


8. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap : Ben oyuncak arabanın kütlesini bir oyuncak trenin kütlesine eşit ölçtüm. Sen ise bir oyuncak uçağın kütlesine eşit ölçtün.

Elektronik teraziyle oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.

Ben de elektronik el kantarıyla oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 115 Cevapları


Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması neden gereklidir? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması gereklidir çünkü herkes aynı ve doğru sonuca ulaşır.


Günlük yaşamınızda gördüğümüz kütle ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.


Cevap : Günlük yaşamda kütle ölçümü yapılan durumlara örnek: pazarda sebze-meyve tartmak, fırında ekmek tartmak, kargoda paket tartmak, eczanede ilaç tartmak.


Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı gibi araçlar standart ölçme araçları mıdır?


Cevap : Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı standart ölçme araçlarıdır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 116 Cevapları


9. Açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümlerini defterimize yazalım.


Cevap : Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümleri: pazarda sebze-meyve tartmak, manavda elma-portakal tartmak, kasapta et tartmak, eczanede ilaç tartmak, kargoda paket tartmak, fırında ekmek tartmak.


Eşit kollu terazi, elektronik terazi gibi araçlar standart kütle ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart kütle ölçme aracı var mıdır? Araştırarak bulduklarımızı defterimize yazalım.


Cevap : Eşit kollu terazi, elektronik terazi dışında yaylı terazi, baskül, elektronik kantar, hassas terazi gibi araçlar da standart kütle ölçme araçlarıdır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 117 Cevapları


10. İlayda, Alp ve annelerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

Ben içi boş kalem kutusunu tarttım. Kalem kutusunun kütlesini 95 g buldum.
Ben içi boş çantayı tarttım. Çantanın kütlesini 7 kg buldum.


Soru : Kilogram ve gramla kütleleri ölçülen varlıklar hangileridir? Defterimize ikişer örnek yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Kilogramla ölçülen varlıklara örnekler:

  • Çuval patates
  • Karpuz
  • Un torbası
  • Çanta
  • Bir bidon yağ

Gramla ölçülen varlıklara örnekler:

  • Ekmek
  • Çikolata
  • Kalem
  • Elma
  • İlaç tabletleri

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 118 Cevapları


11. Aşağıdaki öğrencilerin kütlelerine göre soruları cevaplayalım. 


Cevap :

• Uras’ın kütlesi kaç kilogramdır? = 32kg
• Kütlesi en hafif olan kimdir?  = Kübra 28kg
• Uras’ın kütlesi Murat’ın kütlesinden kaç kilogram fazladır?  = 32-30= 2 kg fazladır.
• Kızların kütlelerinin toplamı kaç kilogramdır?  = 28+25 = 53 kg’dır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 119 Cevapları


12. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken gram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 119 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 120 Cevapları


13. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken kilogram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 121 Cevapları


14. Ayten Hanım, hazırladığı reçelleri kavanozlara doldurdu. Terazide tarttı. Teraziler dengede olduğuna göre reçellerin kütlesini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 121 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik 2. Kitap 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konularını öğrenmelerine ve etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve uzunluk ve kütle ölçme konularını sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Masanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel veya metre ile ölçebiliriz.

  • Yazı tahtasının en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Metre ile ölçebiliriz.

  • Kitabın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.

  • Sulu boyanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimlerini kullanarak ölçebileceğimiz nesnelere 5 örneği defterimize yazalım.


Cevap :

Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ölçebileceğimiz 10 nesne:

  1. Masanın uzunluğu (adım ile)
  2. Kitabın boyu (el uzunluğu ile)
  3. Defterin eni (parmak genişliği ile)
  4. Kalemin boyu (el uzunluğu ile)
  5. Sandalyenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  6. Odanın uzunluğu (adım ile)
  7. Oyuncak arabanın boyu (parmak genişliği ile)
  8. Yastığın eni (el genişliği ile)
  9. Taburenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  10. Sulu boyanın boyu (parmak uzunluğu ile)

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 101 Cevapları


Soru : Standart olmayan kütle ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Elif’in bir elinde kalem, diğer elinde kitap vardır. Hangisi daha ağırdır?
    Kitap daha ağırdır.

  • Buğra ve İlknur tahterevallidedir. Hangisi daha hafiftir?
    Tahterevallide daha yukarıda olan çocuk daha hafiftir.

  • Yukarıdaki hayvanları en ağırdan en hafife doğru sıralayalım:
    Fil > At > Kedi > Tavşan > Kuş


Soru : Haydi, çevremizde çantamızdan daha ağır ve daha hafif olan nesneleri bulup defterimize yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Çantamdan daha ağır nesneler:

  • Kitap
  • Su şişesi
  • Kalem kutusu

Çantamdan daha hafif nesneler:

  • Silgi
  • Kurşun kalem
  • Anahtarlık

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 102 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Oyun Alanı: Okul bahçesi.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• İkişerli gruplara ayrılalım.
•Grup arkadaşımızla belirli bir mesafede karşılıklı duralım.
• “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adım atalım. Her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirelim. Arada boşluk kalmayacak şekilde adım atmaya devam edelim.
• Grup arkadaşımızla karşılıklı olarak sırayla sözleri söyleyip adım atalım.
• Hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan olacaktır.
• Grupların kazananlarıyla yine ikişerli eşleşelim.
• Son kişi kalana kadar oyuna bu şekilde devam


Cevap : Etkinlikte ikişerli gruplara ayrıldık ve belirli bir mesafede karşılıklı durduk. “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adımlarımızı attık; her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirdik. Arada boşluk kalmayacak şekilde adımlara devam ettik.

Grup arkadaşımızla sırayla sözleri söyleyip adım attık ve hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan oldu. Grupların kazananlarıyla tekrar ikişerli eşleşip oyunu son kişi kalana kadar devam ettirdik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 103 Cevapları


1. Standart olmayan uzunluk ölçme araçlarını kullanarak ölçüm yapan çocukların cümlelerini okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Can, masanın uzunluğunu 6 adım ölçtü.
  • Sinan, halının uzunluğunu 20 adım ölçtü.
  • Meltem, kitabın uzunluğunu 5 parmak ölçtü.
  • Ceyda, tahtanın uzunluğunu 2 kol boyu ölçtü.
  • Asrın, koridorun uzunluğunu 22 adım ölçtü.
  • Kübra, kalem kutusunun uzunluğunu 12 parmak ölçtü.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları


2. Aşağıdaki soruları cevaplayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 105 Cevapları


1. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


• Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları neden farklı çıktı?


Cevap : Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları farklı çıktı çünkü Nehir karışla ölçüm yaparken, marangoz hassas ölçüm için şerit metre kullandı. Karış her kişinin kendi el uzunluğuna göre değiştiği için sonuçlar farklı olur.


• Marangozluk dışında başka hangi mesleklerde standart uzunluk ölçme araçları kullanılır?


Cevap : Marangozluk dışında standart uzunluk ölçme araçları mimarlık, inşaat, terzilik, mühendislik, mobilyacılık gibi mesleklerde kullanılır.


• Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize ne gibi kolaylıklar sağlar?


Cevap : Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize daha doğru, güven


ilir ve tekrarlanabilir ölçümler yapma kolaylığı sağlar.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 106 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Sulu boya, kalem, silgi, ataş, kalemtıraş, kalem kutusu, kitap, çanta.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Defterimizin kısa kenarının kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek
defterimize yazalım.
• Yazı tahtasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Öğretmen masasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sıramızın uzunluğunun kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sınıfımızın boyunun kaç adım, kaç ayak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sulu boyanın uzunluğunun kaç silgi, kaç kalemtıraş olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Matematik kitabının uzunluğunun kaç ataş, kaç silgi olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için ne yapmamız gerekirdi?


Soru : Cevaplarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Defterimizin kısa kenarı 3 karış, 12 parmak uzunluğundaydı.

  • Yazı tahtasının boyu 5 kulaç, 20 karış uzunluğundaydı.

  • Öğretmen masasının boyu 4 kulaç, 16 karış uzunluğundaydı.

  • Sıramızın uzunluğu 3 karış, 14 parmak ölçüldü.

  • Sınıfımızın boyu 15 adım, 30 ayak uzunluğundaydı.

  • Sulu boyanın uzunluğu 2 silgi, 1 kalemtıraş idi.

  • Matematik kitabının uzunluğu 5 ataş, 3 silgi ölçüldü.

Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştırdık; bazı farklılıklar oldu çünkü herkesin karış, parmak, adım gibi standart olmayan ölçüleri farklıydı.

Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için standart ölçme araçları (cetvel, metre, şerit metre) kullanmamız gerekir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 107 Cevapları


2. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

İki ölçüm sonucumuz da birbirinden farklı çıktı. Sence neden? Çünkü farklı standart olmayan ölçü birimleri kullandık. Cetvel kullansaydık ölçüm sonuçlarımız aynı olur muydu? Evet, aynı olurdu.

Ben de 15 santimetrelik cetvelle ölçerek 30 santimetre buldum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 108 Cevapları


3. Görsellerle ilgili yazıları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım. 


Günlük yaşamımızda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.


Cevap :

Günlük yaşamda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumlar:

  • Odanın boyunu ölçmek
  • Masanın uzunluğunu belirlemek
  • Kitap rafı yapmak
  • Duvar boyamak
  • Kıyafet dikmek veya terzilik işleri
  • Bahçeye çit kurmak
  • Yol veya spor sahası uzunluğunu ölçmek

Mezura ve cetvel gibi araçlar standart uzunluk ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart uzunluk ölçme aracı var mıdır? Araştırıp defterimize yazalım.


Cevap :

Mezura ve cetvel dışında başka standart uzunluk ölçme araçları:

  • Şerit metre
  • Lazer ölçer
  • Hassas kumpas
  • Ölçü çubuğu
  • Ölçüm tekerleği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 109 Cevapları


4. Damla, Doruk ve Sevgi’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Ben şerit metreyle ipin uzunluğunu 83 santimetre ölçtüm.

  • Ben mezurayla ipin uzunluğunu 84 santimetre ölçtüm.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Madde Madde metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Masanın boyu
  • Kapının yüksekliği
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Spor sahası uzunluğu
  • Perde boyu
  • Bisiklet uzunluğu
  • Tabela yüksekliği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 110 Cevapları


5. Nil, Arda ve babalarının konuşmalarını okuyalım. Soruları cevaplayalım.


Cevap :

  • Arda’nın boyu 1 m = 100 cm, Nil’in boyu 90 cm olduğundan, Arda daha uzundur.

  • Metre ve santimetre aynı uzunluğu ifade eden farklı birimlerdir, bu nedenle her iki ölçü birimi de kullanılabilir.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Madde Madde metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Kapının yüksekliği
  • Masanın boyu
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Perde boyu
  • Spor sahası uzunluğu
  • Arabanın boyu
  • Bisikletin uzunluğu


 

Our Score

2. Sınıf Matematik 2. Kitap 92-93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman ölçme konusunu pekiştirmelerine ve etkinliklerle bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 92-93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve zaman ölçme konusunu sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Zaman Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99


8. Aşağıdaki saatleri ve okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 92 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 93 Cevapları


9. Aşağıdaki saatleri okunuşlarıyla eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 93 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 94 Cevapları


10. Aşağıdaki dijital saatlerin okunuşunu noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • 12:00 = on iki tam
  • 08:15 = sekize çeyrek var
  • 10:00 = on tam
  • 09:30 = dokuz buçuk
  • 02:45 = üçe çeyrek var

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 95 Cevapları


11. Okunuşları verilen saatleri dijital saatlerin üzerindeki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Saat üç → 03:00
  • Saat sekiz buçuk → 08:30
  • Saat ona çeyrek var → 09:45
  • Saat on ikiyi çeyrek geçiyor → 12:15
  • Saat iki buçuk → 02:30
  • Saat dokuza çeyrek var → 08:45

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 96 Cevapları


12. 2026 (iki bin yirmi altı) yılı takvimini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

  • Takvime bakınca 1 yılda 12 ay olduğunu görüyoruz.
  • Ayların bazıları 31 gün, bazıları 30 gündür.
  • Şubat ayı ise 28 gündür.
  • 1 hafta 7 gündür.
  • Pazartesi, salı, çarşamba, perşembe, cuma günleri hafta içi günleridir.
  • Cumartesi ve pazar günleri de hafta sonu günleridir.
  • Özel günler, tatil günleri ve resmî tatil günleri kırmızı, hafta içi günler siyah ile gösterilmiştir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 97 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları 2026 yılı takvimine göre cevaplayalım. Cevaplarımızı noktalı yerlere yazalım.


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hangi gündür?

Cevap : Perşembe

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı hangi gündür?

Cevap : Perşembe

Hangi aylar 30 gündür?

Cevap : Nisan, Haziran, Eylül ve Kasım ayları 30 gündür.

Hangi aylar 31 gündür?

Cevap : Ocak, Mart, Mayıs, Temmuz, Ağustos, Ekim ve Aralık ayları 31 gündür.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 98 Cevapları


13. Nehir ve Kaan’ın zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyle ilgili konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

1 yılda 4 mevsim vardır.
1 yılda 12 ay vardır.
1 ay 30 gün kabul edilir.
1 ay aynı zamanda 4 hafta kabul edilir.
1 yılda 52 hafta vardır.
1 hafta 7 gündür.
1 gün 24 saattir.
1 saat 60 dakikadır.
Kış mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Aralık, Ocak ve Şubattır.
İlkbahar mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Mart, Nisan ve Mayıstır.
Yaz mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Haziran, Temmuz ve Ağustostur.
Sonbahar mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Eylül, Ekim ve Kasımdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 99 Cevapları


14. Didem, nisan ayında yapacağı bazı etkinlikleri takvime bakarak planladı. Takvime göre cümlelerdeki noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

  • Bugün günlerden 12 Nisan Pazar günüdür.
  • Anneannemi 3 gün sonra 15 Nisan Çarşamba günü ziyaret edeceğim.
  • Anneannemi ziyarete gittikten bir hafta sonra 22 Nisan Çarşamba günü tiyatroya gideceğim.
  • Ertesi gün ise 23 Nisan Perşembe Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutlayacağız.

Soru : Yukarıdaki takvime göre soruların cevaplarını yazalım.


Cevap :

• Nisan ayında kaç gün vardır? = 30 gün vardır.
• Nisan ayında kaç gün tatil vardır? = 8 gün tatildir
• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hangi gündür? = Perşembe Günü
• Her pazartesi resim kursuna giden Didem, nisan ayında kaç defa resim kursuna gitmiştir? = 4 defa gitmiştir.



 

Our Score

2. Sınıf Matematik 2. Kitap 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman ölçme konusunu öğrenmelerine ve etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve zaman ölçme konusunu sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Zaman Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Yaşadığımız bir günü düşünerek cümlelerdeki noktalı yerlere “önce, ev ödevimi, yatağıma, gündüz, sonra, kitap” ifadelerinden uygun olanı yazalım. 


Cevap :

• Sabah uyandığımda yatağıma yatağımı toplarım.
• Yatağımı topladıktan sonra kahvaltımı yaparım.
• Öğleden sonra okuldan eve gelir, dinlenir ve ev ödevimi yaparım.
• Akşam yemeğimi yerim sonra kitap okurum.
• Gece dişlerimi fırçalayıp gündüz yatarım.


Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • 8 yaşındaki çocukların bir günde kaç saat uyuması önerilir? → 9 saat

  • Okulunuzda bir ders saati kaç dakikadır? → 40 dakika

  • Dişlerimizi en az kaç dakika fırçalamalıyız? → 2 dakika

  • Okulunuzda bir teneffüs kaç dakikadır? → 10 dakika


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 81-82 Cevapları


1. Simge’nin bir gününü nasıl geçirdiğini okuyalım. Biz de defterimize bir günümüzü nasıl geçirdiğimizi yazalım.


2. Yönergelere göre planlarımızı yapalım. 


Cevap :

Simge’nin 8 Kasım 2025 Cumartesi günü planı:

  • Sabah: Elimi yüzümü yıkayıp giyineceğim.
  • Sabah: Kahvaltı yapacağım.
  • Öğleden önce: Anneme evi toplarken yardım edeceğim.
  • Öğleden sonra: Yemeğimi yiyeceğim.
  • Akşam: Arkadaşlarım bize gelecek, doğum günümü kutlayacağız.
  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yiyeceğiz.
  • Uyku vakti: Uyuyacağım.

Simge’nin doğum günü Cumartesi gününe denk gelmiştir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 83 Cevapları


3. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “akşam, öğle, öğleden önce, öğleden sonra, sabah ” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

  • Kaan, ben her sabah saat yedi buçukta kahvaltı yapıyorum.

  • Kaan, ben öğle yemeğini saat on ikide yiyorum.

  • Nehir, bizim okulumuzda dersler öğleden önce başlıyor. Ben okula saat biri çeyrek geçe gidiyorum.

  • Nehir, ben öğleden sonra saat onda 40 dakika oyun oynuyorum.

  • Kaan, biz evimizde akşam yemeğini saat yedide yiyoruz.


Soru : Haydi, bir günümüzü “sabah, öğleden önce, öğle, öğleden sonra, akşam” ifadeleriyle planlayıp defterimize yazalım.


Cevap :

Bir günün planı:

  • Sabah: Elimi yıkayıp giyinirim, kahvaltı yaparım.

  • Öğleden önce: Okula gider, derslerime katılırım.

  • Öğle: Öğle yemeğimi yerim.

  • Öğleden sonra: Oyun oynarım ve ödevlerimi yaparım.

  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yerim, kitap okur ve uyurum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 84 Cevapları


4. Demet ve annesinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “tam, yarım, çeyrek” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

Aynı şekilde 1 tamın 4 eş parçasından her biri çeyrektir. 1 saatin 4 eş parçasından her biri de çeyrek saattir.
O zaman bir bütün, 1 saattir.
Evet. 1 tamın 2 eş parçasından her biri yarımdır. 1 saatin 2 eş parçasından her biri de yarım saattir.


Soru : Haydi, defterimize içinde “tam, yarım, çeyrek” saatlerin geçtiği cümleler yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Sabah tam 8’de kahvaltı yaptım.

  • Öğleden sonra saat 3’te yarım saat kitap okudum.

  • Akşam 7’ye çeyrek kala eve geldim.

  • Öğleden önce saat 10’da çeyrek geçe teneffüse çıktım.

  • Akşam yemeğini tam 6’da yedik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları


5. Yanyana verilen olaylardan süresi diğerinden fazla olanın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 86 Cevapları


6. Görselleri inceleyelim. Zaman ölçme araçlarını belirleyip işaretleyelim.


Cevap :

Zaman ölçme araçları:

  • Güneş saati ✅
  • Köstekli saat ✅
  • Çalar saat ✅
  • Kum saati ✅
  • Dijital saat ✅
  • Su saati ✅

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 87 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kum saati, dijital saat, defter, kalem, analog saat.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• EBA’dan bir çocuk şarkısı açalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Şarkıyı başlatalım. Kum saatiyle süre tutalım.
• Şarkı bittiğinde kum saatimizdeki kum seviyesinin nereye geldiğini işaretleyelim.
• Şarkıyı başlatalım. Analog saatimizle süre tutalım.
• Şarkının analog saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkıyı başlatalım. Dijital saatle süre tutalım.
• Şarkının dijital saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkının ne kadar sürdüğünü ölçmek kum saati, analog saat ve dijital saatten hangisiyle daha kolay oldu? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları mı standart olmayan ölçme araçları mı kullanmak daha kullanışlı oldu? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Etkinlikte şarkıyı başlattık ve süreyi önce kum saati ile tuttuk; kum saatinde kum seviyesinin ne kadar değiştiğini işaretledik. Ardından şarkıyı analog saat ile tuttuk ve kaç dakika sürdüğünü defterimize yazdık. Son olarak dijital saat ile süreyi ölçtük ve defterimize kaydettik.

Şarkının süresini ölçmek analog ve dijital saatlerle daha kolay oldu, çünkü süreyi net ve sayısal olarak görebildik. Kum saati ise sürenin yaklaşık miktarını gösterdi ama tam zamanı belirtmedi.

Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları (analog ve dijital saatler) kullanmak daha kullanışlı oldu, çünkü ölçümümüz doğru ve güvenilirdi.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 88 Cevapları


7. Aşağıdaki saatleri inceleyelim. Açıklamaları okuyarak noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

Saatteki kısa kola akrep denir.
Uzun kola ise yelkovan denir.
Akrep saati, yelkovan dakikayı gösterir.

• Yukarıdaki saatte akrep 10’un, yelkovan 12’nin üzerinde olduğundan saat tam 10.00’dur.
• Saat 10.00 şeklinde yazarız. Bu tam saati gösterir.
• 1 saat 60 dakikaya eşittir. Dakikayı kısaca dk. şeklinde gösteririz.
• Yelkovan 12’den başlayıp tekrar 12’ye geldiğinde 1 saat yani 60 dk. geçer.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 90 Cevapları


Cevap :

• Saat on ikiye çeyrek var diye okunur ve 11.45 yazılır.
• Saat dört buçuk diye okunur ve 4.30 yazılır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 91 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 3 sayfası, makas, kalem,
yapıştırıcı.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Kitabımızdan Ek 3 sayfasını dikkatlice keselim. Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kestiğimiz sayıları saatin üzerine yapıştıralım.
• Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı dikkatlice tutturalım.
Etkinliğe Başlayalım
• İkişerli grup olalım. •
Hazırladığımız saat modelinde tam, yarım ve çeyrek saatlerden birini seçerek gösterelim.
• Grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu soralım. Cevabını defterimize yazalım.
• Aynı şekilde grup arkadaşımızın hazırladığı saat modeline bakarak saatin kaç olduğunu defterimize yazalım.
• Bu işlemi sırayla 4 defa tekrar edelim. Hazırladığımız saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan hangi yönde hareket etti? Defterimize yazalım.


Cevap :

Etkinlikte Ek 3 sayfasından kesilen sayıları saatin üzerine yapıştırdık. Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı tutturarak saat modelimizi hazırladık. İkişerli gruplar halinde tam, yarım ve çeyrek saatleri seçip gösterdik ve grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu sorduk; cevapları defterimize yazdık. Aynı işlemi grup arkadaşımızın saat modeline bakarak tekrarladık ve bu işlemi 4 defa yaptık.

Saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan saat yönünde hareket etti.



 

Our Score
error: Content is protected !!