2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 274-275 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sihirli Sözcükler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 274, 275


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sihirli Sözcükler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 274-275


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 274-275 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

SİHİRLİ SÖZCÜKLER 

Dünyada dilleri, renkleri farklı pek çok insan yaşar. Ancak tüm insanlar güzel davranışları sever; kendilerine nazik davranılmasından hoşlanır. Nazik ve kibar olmak için işte size birkaç sihirli sözcük:

Sabahleyin karşılaştığınız kişileri “Günaydın.” diyerek selamlayın. Gece yatmaya giderken de “İyi geceler.” demeyi unutmayın. Birinden yardım istediğinizde “lütfen” kelimesini kullanırsanız size severek yardım edecektir. Ona “Teşekkür ederim.” demeyi de unutmamalısınız.

Hediye verildiği zaman mennun olduğunuz söyleyin. Hediyeyi beğenmemiş olsanız bile sizi düşündükleri için kibarca teşekkür edin. Yemek yediğinizde, yemeği çok beğendiğinizi söyleyin. O kişi buna çok memnun olacak, size daha güzel yemekler hazırlayacaktır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 275 Cevapları


Bir yakınınız sizi gezmeye götürdüğünde ona çok iyi vakit geçirdiğinizi söyleyin. Bu onu çok memnun edecek, sizi daha güzel yerlere götürmek isteyecektir. İnsanlar konuşurken araya girmek istediğinizde “Affedersiniz.” deyin. O zaman sizi dinleyebilirler. Ağlayarak, bağırarak dikkat çekmeye çalışmak hoş bir davranış değildir.

Yanlışlıkla birine çarptığınızda ve istemeden birini incittiğinizde “Özür dilerim.” demelisiniz. O zaman davranışınız hoş görülebilir. İnsanların arasından geçmek zorunda kalırsanız mutlaka “Affedersiniz.” diyerek izin istemelisiniz. O zaman insanlar size memnuniyetle yol vereceklerdir.

Bir odaya girmeden önce kapıyı vurmalısınız. Biri telefonla konuşuyorsa beklemelisiniz. Mutlaka ona bir şey söylemeniz gerekiyorsa “Özür dilerim.” demelisiniz. Bu sihirli sözcükleri kullanırsanız daha kolay arkadaşlık kurabilir, daha sevilen bir insan olabilirsiniz.

Aygören DİRİM
Sihirli Sözcükler


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 274-275 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 269-270-271-272-273 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Yeni Kırmızı Topum Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 269, 270, 271, 272, 273


2. Sınıf Türkçe Kitabı Yeni Kırmızı Topum Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 269-270-271-272-273


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 269-270-271-272-273 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Defterinize yazdığınız olayı arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap :

Defterime yazdığım olay voleybol oyununda başarısız olmam ve buna çok üzülmemdi.

Futbolda çok iyi olmama rağmen voleybolu çok iyi oynayamıyordum ve bu da beni çok üzüyordu.

Ablam bunun için üzgün olduğumu fark edince benimle konuşmak istedi ve konuşması bana çok iyi geldi.

Profesörlerin bile her alanda başarılı olamayacağını ve herkesin belli bir alanda iyi olup başka bir alanda iyi olamayacağını ve bunun normal bir şey olduğunu söyledi.

Bu beni çok rahatlattı ve başarılı olduğum alanlarda ilerlemeye diğer alanlarda kendimi üzmemeye karar verdim.


2. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 269-270-271-272-273 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap :

Metnin görseline bakınca metinde bir çocuğun kırmızı bir topu olduğunu, onu çok sevdiğini ve paylaşmak istemediğini daha sonra arkadaşlarıyla beraber pasta yiyip oyun oynamaya çıktıklarını tahmin ediyorum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri bulup yazınız.


Cevap :

  1. Limonata
  2. Dükkân
  3. Oyuncakçı
  4. Eğlence
  5. Arkadaş

2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Emre topuyla arkadaşlarının oynamalarını niçin istememiş?


Cevap :

Emre topunun kirlenmemesi için topuyla arkadaşlarının oynamalarını istememiş.


2. Annesi, Emre’nin hatasını anlamasını nasıl sağlamış?


Cevap :

Annesi bir gün Emre’nin hatasını anlaması için Emre’ yle konuşmuş ve pasta eğer yenirse biter öylece kalsın diyerek hatasını anlamasını sağlamış.


3. Bahçedeki şenliğin, evdeki şölenin sebebi neymiş?


Cevap :

Bahçedeki şenliğin, evdeki şölenin sebebi beraber oynamak ve pasta yemektir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre Ömer’in aşağıdaki cümlelerini tamamlayınız.


Cevap :

Metnin konusu şudur: …………… paylaşmak………………. .

Metnin varlık kadrosu şu kişilerden oluşmaktadır:
………………………….Emre, arkadaşları, annesi……………………………………
…………………………………………….. .

“………..Paylaşmak güzeldir……………………………………………………..”
metnin içeriğine uygun bir başlıktır.


4. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

…4.. Annesi, Emre’nin hatasını anlamasını sağlamış.

…3.. Arkadaşları, Emre’nin topuyla oynamak istemiş ama Emre buna izin vermemiş.

….1… Emre ve annesi alışverişe çıkmışlar.

..5.. Emre, hemen bahçeye çıkıp arkadaşlarıyla birlikte yeni topuyla oynamış.

…2.. Annesi, Emre’ye kırmızı bir top almış.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz. Bu oyunlardan beşinin adını aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz. Bu oyunlardan beşinin adını aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. Tenis
  2. Golf
  3. Beyzbol
  4. Masa tenisi
  5. Ateş toprak hava su
  6. 10 pas
  7. Renkli istop
  8. İsmini duy bir gül topu yakala
  9. Top gezdirme

Soru : b. Kuralları ve nasıl oynandığı anlatılan aşağıdaki oyunun adını yazınız. Bu oyunu kurallarına uygun olarak arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

İSTOP

• Bir oyuncu, bir diğerinin adını söyleyerek topu havaya atar.
• Adı söylenen oyuncu, yere düşmeden topu tutmaya çalışır.
• Top yere düşerse adı söylenen oyuncu ebe olur, diğer oyuncular kaçışır.
• Ebe, diğer oyunculardan birini topla vurmaya çalışır.
• Ebe, diğer oyunculardan birini topla vurursa ebelikten kurtulur, topu havaya atıp bir oyuncunun adını söyler. Böylece oyun sürdürülür.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 273 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Sevdiğiniz bir oyunu, oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.


Kısa Cevap : “Sevdiğiniz bir oyunu, oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Benim en sevdiğim oyun futboldur.

Futbol kural olarak 11 oyuncudan oluşan iki takım arasında oynanır.

Ancak arkadaşlar az kişi ise sayı azaltılabilir.

Oyun amacı takımların rakibin kalesine gol atmayı ve kendi kalesine gol atılmasını engellemeyi amaçlamaktadır.

Kalede bulunan kaleciler gelen topu yakalamaya çalışır.

Bu şekilde belirlenen bir vakte kadar oyun devam eder ve en çok gol atan takım kazanır.


7. ETKİNLİK 


Soru : Emre ve arkadaşları arasında geçen aşağıdaki konuşmaları okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

(-) Aaa, Emre yeni top almış (!)
(-) Ne güzel, kıpkırmızı (.)
(-) Ayy hem de pırıl pırıl, çok parlak (.)
(-) Haydi onu bana at (.)
(-) Olmaz, atmam (.)
(-) Oynamak istemiyor musun (?)
(-) Ya patlarsa (…)
(-) Oynamadıktan sonra top ne işe yarar ki (!)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 269-270-271-272-273 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Sevdiğiniz bir oyunu, oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevdiğiniz bir oyunu, oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sevdiğiniz bir oyunu oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız”

“Sevdiğiniz bir oyunu, oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sevdiğim oyunlardan bir tanesi saklambaçtır.

Saklambaç oynamak için ebe bir duvara, ağaca veya başka bir nesneye kafasını yaslar ve gözünü kapatarak oyuncular tarafından kararlaştırılmış bir sayıya kadar birer birer Sayar.

Ebenin yaslandığı bu yere sobeleme yeri denir.

Diğer oyuncular ebe sayarken onun göremeyeceği bir yere saklanırlar.

Ebeden önce soba yapabilen oyuncular kendilerini ebe olmaktan kurtarırlar. Ancak ebe onları görüp o yeri sobelerse diğer turda ebe olurlar.


“Sevdiğiniz bir oyunu, oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Benim en sevdiğim oyun futboldur.

Futbol kural olarak 11 oyuncudan oluşan iki takım arasında oynanır.

Ancak arkadaşlar az kişi ise sayı azaltılabilir.

Oyun amacı takımların rakibin kalesine gol atmayı ve kendi kalesine gol atılmasını engellemeyi amaçlamaktadır.

Kalede bulunan kaleciler gelen topu yakalamaya çalışır.

Bu şekilde belirlenen bir vakte kadar oyun devam eder ve en çok gol atan takım kazanır.


“Sevdiğiniz bir oyunu, oyunun kurallarını ve nasıl oynandığını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz. Bu oyunlardan beşinin adını aşağıya yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz. Bu oyunlardan beşinin adını aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz”

“Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz. Bu oyunlardan beşinin adını aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

  1. Futbol
  2. Voleybol
  3. Basketbol
  4. Yakar top
  5. İstop

“Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz. Bu oyunlardan beşinin adını aşağıya yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

  1. Tenis
  2. Golf
  3. Beyzbol
  4. Masa tenisi
  5. Ateş toprak hava su
  6. 10 pas
  7. Renkli istop
  8. İsmini duy bir gül topu yakala
  9. Top gezdirme

“Arkadaşlarınızla konuşup topla oynanan oyunların adlarını belirleyiniz. Bu oyunlardan beşinin adını aşağıya yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Boya Kalemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268


2. Sınıf Türkçe Kitabı Boya Kalemleri Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kişisel eşyalarımı kullanırken onları kırmamaya, zarar vermemeye ve özenli kullanmaya çok dikkat ederim.

Kişisel eşyalarımı özenli kullandığımı düşünüyorum.

Bir aksilik olmadıkça onları kırmamaya, yıpratmamaya dikkat ediyor hassas bir şekilde kullanıp işin bittikten sonra mutlaka yerine güzel bir şekilde koyuyorum.

Böylelikle düzenli ve temiz bir şekilde kişisel eşyalarımı uzun süre kullanabiliyorum.


Metni sesli okuyunuz.  sembolü bulunan yerde neler anlatılıyor olabileceği ile ilgili tahminlerinizi yazınız.


Oğuz’la Tuğçe boya kalemlerini ortak kullanıyorlardı. Tuğçe sık sık kalemlerin ucunu kırıyor, ortada bırakıp kaybolmalarına neden oluyordu. Oğuz bu durumdan çok rahatsızdı, bir çözüm bulmak istiyordu.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları


Annesiyle konuşup ona durumu anlattı. Annesi Oğuz’a hak verdi. Ona şöyle bir öneride bulundu: “Bir hafta boyunca hanginiz boya kalemlerini özenli kullanırsa kalemler onun olsun. Diğeriniz ise harçlıklarından kendisine boya kalemi alsın.” Oğuz bu fikri beğendi. Hem belki böylece Tuğçe hatasını da anlardı.

Uygulamanın ilk haftasında Oğuz rahatlamıştı. Tuğçe de uygulamadan memnundu 


Cevap :

Yaptığı hatanın farkında olmadığı için kalemlerin kendisinin olacağını düşünüyordu.


Artık Oğuz, kalemlerini bıraktığı yerde ve sapasağlam bulabiliyordu. Tuğçe, harçlıklarıyla kendine yeni boya kalemleri almıştı ve onları özenli kullanıyordu.

Nuray TÜRKYILMAZ ve diğerleri
Tutumlu Davranıyorum


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

ortak kullanmak = Ortak kullanmak zorunda olduğumuz eşyalara daha hassas ve dikkatli davranmalıyız.

çözüm bulmak = Söylediğim sorunlara çözüm bulursan sevinirim.

hak vermek = Anlattıklarımı duyunca bana hak vereceğini düşünüyorum.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Metnin konusu eşyaları düzenli kullanmaktır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

Oğuz’ un Kalemleri

Annenin Çözümü


Soru : c. Metnin varlık kadrosunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Oğuz, Tuğçe ve anneleri


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Oğuz’un yaşadığı soruna siz nasıl bir çözüm bulurdunuz? Kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

Oğuz’un yaşadığı soruna ikisine ayrı ayrı kalem almakla çözüm bulurdum.


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, metnin konusuna uygun bir resim çizip renklendiriniz. Yaptığınız resmi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Eşyaları düzenli kullanmak hakkında bir resim çizmeniz gerekiyor.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki ifadeleri anlamlı cümleler oluşturacak şekilde eşleştiriniz. Oluşturduğunuz cümleleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Kalemlerimi gereksiz yere açmam.

Eşyalarımı düzenli kullanırım.

Oyuncaklarımı işim bitince toplarım.

Okul eşyalarımı bozup kırmam.

Kitabımı yırtmam.


6. ETKİNLİK 


Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri belirleyip örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

sebep = neden

uyarı = ikaz

çağrı = davet

zaman = vakit

adet = tane

cevap  = yanıt


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımla voleybol oynarken sürekli topu yakalamakta zorluk çekiyordum.

Futbolda çok iyi olsam da voleybol oyununda çok iyi değildim.

Bu durum beni çok üzüyordu. Ablam üzüldüğümü fark edince benimle konuştu ve durumu ona anlattım.

Ablam başarısızlıklarım yerine başarılarıma odaklanmam gerektiğini ve insan olarak her alanda başarılı olamayacağımızı anlattı.

En ünlü profesörlerin bile bir başarı alanı olduğunu ve diğer alanlarda çok iyi olmadıklarını söyledi.

Buna hem çok şaşırmış hem de çok sevinmiştim.

Bende artık buna üzülmeyecek başarılı olduğum konulara odaklanacaktım.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.”

“Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Arkadaşlarımla kovalamaca oynarken biri tam onları yakalayacağım sırada oyunun bittiğini söyleyerek hile yapıyordu.

Birkaç kere bu olay devam edince canım sıkıldı ve oynamayacağımı söyledim.

Yaptıkları hatadan dönünceye kadar oynamadım ve en sonunda yaptıkları hatayı anlayıp özür dilediler.

Sonra hile olmaksızın güzelce eğlendik ve koşma oyununda hep onları yakaladım.


“Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Arkadaşlarımla voleybol oynarken sürekli topu yakalamakta zorluk çekiyordum.

Futbolda çok iyi olsam da voleybol oyununda çok iyi değildim.

Bu durum beni çok üzüyordu. Ablam üzüldüğümü fark edince benimle konuştu ve durumu ona anlattım.

Ablam başarısızlıklarım yerine başarılarıma odaklanmam gerektiğini ve insan olarak her alanda başarılı olamayacağımızı anlattı.

En ünlü profesörlerin bile bir başarı alanı olduğunu ve diğer alanlarda çok iyi olmadıklarını söyledi.

Buna hem çok şaşırmış hemde çok sevinmiştim.

Bende artık buna üzülmeyecek başarılı olduğum konulara odaklanacaktım.


“Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz”

“Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kişisel eşyalarımı kullanırken özenli ve dikkatli kullanmaya dikkat ederim.

Kişisel eşyalarımı kullanırken özenli kullandığımı düşünüyorum.


“Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kişisel eşyalarımı kullanırken onları kırmamaya, zarar vermemeye ve özenli kullanmaya çok dikkat ederim.

Kişisel eşyalarımı özenli kullandığımı düşünüyorum.

Bir aksilik olmadıkça onları kırmamaya, yıpratmamaya dikkat ediyor hassas bir şekilde kullanıp işin bittikten sonra mutlaka yerine güzel bir şekilde koyuyorum.

Böylelikle düzenli ve temiz bir şekilde kişisel eşyalarımı uzun süre kullanabiliyorum.


“Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ezgi’nin Ödevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ezgi’nin Ödevi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Defterinize yazdığınız meslekleri arkadaşlarınıza okuyunuz. 


Cevap :

Defterim ne yazdığım meslekler; doktor, öğretmen, çiftçi, esnaf, hemşirelik.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


Cevap :

Ezgi, meslekleri daha iyi öğrenebilmek için büyük kağıtların üstüne mesleklerin giydiği kıyafetlerin resmini çizmiştir.

Sınıftan bu resimleri göstererek arkadaşlarından meslekleri tahmin etmelerini istemiştir. Böylelikle meslek özelliklerinin tanımışlar ve eğlenmişlerdir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup tahminlerinizin doğru olup olmadığını belirleyiniz. 


Cevap :

meslek tahminim : Bir kişinin yaptığı iş.

meslek sözlük anlamı : Bir kimsenin kendini temel çalışma alanı edindiği, geçimini sağlamak için yaptığı sürekli iş.

abla tahminim Bir kimsenin kendisinden büyük olan kız kardeş.

abla sözlük anlamı : Bir kimsenin kendisinden büyük olan kız kardeşi

ödev tahminim : Yapılması sorumluluğumuz olan görev.

ödev sözlük anlamı : Yerine getirilmesi yapılması kişinin vicdanına doğan, insanlık, töre ya da yasa bakımından gerekli olan iş ya da davranış. Öğretmenin öğrencilere verdiği ev çalışması.

bahçıvan tahminim : Bahçeyi düzenleyen kimse.

bahçıvan sözlük anlamı : Bahçede sebze, meyve  çiçek yetiştiren ve geçimini bunlara satarak sağlayan kimse. Bir bahçenin düzenlemesi ve bakımı ile görevli bahçe bitkilerinden anlayan kimse.

önlük tahminim : Üstümüz kirlenmesin diye üstümüzü örtüğümüz kumaş parçası.

önlük sözlük anlamı : İş yaparken giysinin kirlenmemesini önlemek için bele bağlanan örtü. Genellikle İlkokul öğrencilerinin giysi üzerine giydiği üstlük.


Soru : b. Bu kelimeleri, anlamlarına uygun olarak kullanacağınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

meslek = Mesleğini çok güzel yapıyordu.

abla = Ablamla beraber resim boyadık.

ödev = Ödevini yapmadığı için bahaneler uyduruyordu.

bahçıvan = Bahçıvan bahçeyi düzenlerken onu arı sokmuştu.

önlük = Aldığı önlük çok güzeldi.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metne uygun olarak tamamlayınız.


Cevap :

• Ezgi okuldan eve geldiğinde çok heyecanlıydı. Öğretmeni ona = bir ev ödevi vermişti.

• Ezgi de nasıl bir konu seçeceğine bir türlü karar veremiyordu. Bu durumu ablasıyla konuştu. Ablası Ezgi’ye = “Meslekleri tanıtabilirsin arkadaşlarına.” dedi.

• Anlatmak için kendine değişik bir yol buldu. O mesleği anlatırken = adını hiç söylemeyecekti.

• Ezgi yaptığı işin gururuyla = sırasına oturdu.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru :  a. Aşağıdaki görselleri inceleyip olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

Birinci resme 1

İkinci resme 3

Üçüncü resme 2

Dördüncü resme 4 yazınız.


Soru : b. Yaptığınız numaralandırmaya göre defterinize, görsellerin içeriğine uygun yönergeler yazınız. 


Cevap :

Önce Ezgi ödevini yapabilmek için aklında planlama yapmış, daha sonra onları çizmiş, sınıfta arkadaşlarına göstermiş, öğretmeninden ise takdir almıştır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu metinde anlatılanlarla ilişkilendirip örnekteki gibi birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Ev ödevi = Ev ödevimi en iyi şekilde yapmaya özen gösteririm.

veteriner = Veteriner kedimi muayene edip, iyi olduğunu söyledi.

karar vermek = Hangisini alacağıma karar vermekte zorlanıyorum.

diş doktoru = İleride diş doktoru olmak istiyorum.


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gelecekte öğretmenlik mesleğini yapmak istiyorum. Hangi branşta öğretmen olmak istediğime henüz karar vermedim. Başarılı olduğum ve sevdiğim derste öğretmen olmak istiyorum. Öğretmen olmak için üniversiteyi kazanmalı ve okumalıyım.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Kelimeleri yazım yanlışlarını gidererek yazınız.


Cevap :

  • heycan = heyecan
  • meselek = meslek
  • teşkür =  teşekkür
  • tıraf ik = trafik
  • Argadaş = arkadaş
  • bahçevan = bahçivan
  • kontural = kontrol
  • gurub = grup

7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

Ezgi(,) ablasına teşekkür ederek işe koyuldu(.)
Tam o sırada Selen, “Buldum(!) Polisi anlatıyorsun(.)
Büyüyünce öğretmen mi olacaksın(?)
Hey(!) Buraya gelir misin(?)
Hayvanları kim tedavi eder(.)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okul eşyalarını özensiz kullanan biri arkadaşımın özenli kullanmasını tavsiye ederim çünkü bunlar bizim malımız değil. Bizden sonra gelecek olan çocuklar da bu okul eşyalarını kullanacak onların eski okul eşyalarını kullanmasını istemiyorum.

Eğer bizden önceki kişiler de “bizden sonrakiler kötü kullansın bana ne” deseydi ,biz de çok kötü okul eşyalarını kullanmış olacaktık. Bizden öncekiler böyle demediği için biz güzel eşyalar kullanıyoruz. Herkes böyle düşünürse okul eşyalarına hiç zarar gelmeyecektir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz”

“Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşımı uyarırdım çünkü bu eşyalar sqdece bizim değil. Tüm çocukların. Bizden sonra bir sürü çocuk o eşyaları kullanacak. Bu yüzden özenle kullanmalıyız.


“Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Okul eşyalarını özensiz kullanan biri arkadaşımın özenli kullanmasını tavsiye ederim çünkü bunlar bizim malımız değil. Bizden sonra gelecek olan çocuklar da bu okul eşyalarını kullanacak onların eski okul eşyalarını kullanmasını istemiyorum.

Eğer bizden önceki kişiler de “bizden sonrakiler kötü kullansın bana ne” deseydi ,biz de çok kötü okul eşyalarını kullanmış olacaktık. Bizden öncekiler böyle demediği için biz güzel eşyalar kullanıyoruz. Herkes böyle düşünürse okul eşyalarına hiç zarar gelmeyecektir.


“Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz”

“Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Gelecekte doktorluk  mesleğini yapmak istiyorum. Doktor olmak için derslerime çok iyi çalışmalıyım. Sayısal derslerde çok iyi olmalı, tıp fakültesini kazanmalıyım. Tıp fakültesini bitirip, bölümümü okumalıyım.


“Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Gelecekte öğretmenlik mesleğini yapmak istiyorum. Hangi branşta öğretmen olmak istediğime henüz karar vermedim. Başarılı olduğum ve sevdiğim derste öğretmen olmak istiyorum. Öğretmen olmak için üniversiteyi kazanmalı ve okumalıyım.


“Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!