2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavus Kuşuna Özenen Alakarga Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavus Kuşuna Özenen Alakarga Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Kişilik özelliklerinizle ilgili yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz. 


Kısa Cevap : “Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kişisel özellikler bireyden bireye farklılık gösteren ve kişinin sahip olduğu durumda karakterini ön plana çıkaran özellikleridir.

Dünya’ da insanın kendisine özgü kişisel ve karakter özellikleri bulunur

Kişisel özellikler kişinin çalışkanlığı, fedakarlığı, dürüstlüğü, dışa dönüklüğü açık sözlülüğü gibi özellikleridir.

Bu kişinin kendi bakış ve çevrenin bakış açısına göre değişmektedir.

Ben kişisel özelliklerimin çekingen, Çalışkan, duygusal, fedakar ve merhametli olduğunu düşünüyorum.

Ben dışa dönük birisiyim. İnsanlarla ve arkadaşlarımla vakit geçirmeyi çok seviyorum. Aynı zamanda çalışkanım. İşlerimi bitiririm sonra dinlenirim ödevlerimi yaparım. Derslerime çalışırım, sorumluluklarımı yerine getiririm ama bazen bazı şeylere çok üşenebiliyorum. Çünkü bunları yapmak istemiyorum ama genel olarak çalışkanım. Bazen açık sözlü olabiliyorum.


2. Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Kısa Cevap : “Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bazen başkaları gibi olmak istiyorum ama o insanlara baktığım zaman onların da beğenmediğim özellikleri oluyor.

Her insanın kötü ve iyi özellikleri var. Bu nedenle kötü özelliklerimi iyi özellikleri değiştirmeye çalışıyorum ama diğer insanlar gibi olmak istemiyorum. Ben kendimi geliştirmek istiyorum.


3. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


Cevap :

Bir karga tavus kuşu tüylerini hayran olmuş. Onun da tavus kuşları gibi rengarenk kocaman tüyleri olsun istiyormuş. Tavus kuşlarından düşen tüyleri toplayarak kendine takmaya başlamış.

Ormandakiler onu görünce havalı olduğunu düşünüyormuş halbuki ormandakiler onun bu haline gülüyorlarmış çünkü başkası gibi olmaya çalışıyormuş. Tavus kuşları onun yaptığı bu harekete çok kızmışlar. Kendisinin de güzel özelliklerinin olduğunu ve kendisine olduğu gibi sevmesini söylemişler.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının numaralarını, anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

3-anlamazlıktan gelmek = Bir şeyi anladığı hâlde anlamamış gibi davranmak.

1-ağzı açık kalmak = Çok şaşırmak, şaşakalmak.

2-kıyamet kopmak  = Bir yerde çok gürültü ve telaş olmak.

5-kendini beğenmek  = Başkalarını küçümseyerek kendini üstün görmek.

4-kıs kıs gülmek  =Sessiz ve alaylı bir biçimde gülmek.


Soru : b. Bu kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap :

Anlamazlıktan gelmek = Anlattıklarımı yapmamak için anlamazlıktan geliyordu.

Ağzı açık kalmak = Onun yaptıklarını söyleyince ağzı açık kaldı.

Kıyamet kopmak  = İstediği kalemi almayı unuttuğum için kıyameti kopardı.

Kendini beğenmek  = Kendini beğenmiş tavırları hiç hoşuma gitmiyor.

Kıs kıs gülmek  = Onun yaptığı hareketleri kıs kıs gülüyorduk.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Tavus kuşları hangi özellikleriyle ünlüymüş?


Cevap :

Tavus kuşları rengarenk tüyleri ile ünlüdür kuyruklarındaki kanatlarındaki ışıl ışıl renkler ve desenler görenlerini gözlerini kamaştırırmış


2. Tavus kuşlarına özenen kimmiş?


Cevap :

Tavus kuşlarına Özenen alakarga imiş


3. Alakarga, tavus kuşlarına benzemek için ne yapmış?


Cevap :

Alakarga tavus kuşlarına benzemek için tavus kuşları tüylerini değiştirdikten sonra onların tüy lerini toplamış kuyruğuna ve kanatlarına takmış


4. Arkadaşları, tavus kuşlarına benzemek isteyen alakargaya nasıl davranmışlar?


Cevap :

Arkadaşları tavus kuşuna benzemek isteyen olarak alakarga ile alay etmişlerdir


5. Tavus kuşları, kendilerine benzemek isteyen alakargaya nasıl davranmışlar?


Cevap :

Tavus kuşları kendilerine benzemek isteyen Alak kargayı didik didik etmişler tüylerini yolup onu oradan kovmuşlar


6. Hatasını anlayan alakarga ne düşünmüş?


Cevap :

Hatasını anlayan alakarga başkası gibi olmak da hata ettiğini düşünmüştür. Kendisi gibi olsaydı dostlarını ve tüylerini kaybetmezdi ama başkası olmaya çalıştığı başkası olmaya çalıştığı için dostlarını ve tüylerini kaybetmiştir.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Başkası gibi davranarak başkalarının bize saygı göstermesini bekleyemeyiz. Saygı görmek istiyorsak kendimiz gibi davranmalıyız.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

(Y) Tavus kuşu, alakargalara özenmiş.

(Y) Görenler, taktığı tüyler nedeniyle alakargayı tavus kuşu sanmışlar.

(D) Tavus kuşları da alakarganın kendilerinden olmadığını fark etmişler.

(Y) Kargalar, tavusların tüylerini yolup onu oradan kovalamışlar.

(Y) Alakarga hatalı davrandığını kabul etmemiş.


5. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri alfabetik sırayla listeye yazınız.


Cevap :

  1. alakarga
  2. arkadaş
  3. çevre
  4. desen
  5. hata
  6. kanat
  7. kuyruk
  8. sevgi
  9. tüysüz

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre noktalı yerlere uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

ağacın tüylerini Alakarga hatasını
saygı ağızları kuyruğuna

Alakarga, bir ağacın dalına tünemiş.

Tavus kuşunun yere saçılan tüylerini bir bir toplamış.

Topladığı tüyleri kendi kuyruğuna, kanatlarına yapıştırmış.

Alakargayı o kılıkta görenlerin şaşkınlıktan ağızları açık kalmış.

Alakarga, o taktığı tüyler nedeniyle herkesin kendisine saygı gösterdiğini düşünmüş.

Alakarga, ağlaya ağlaya arkadaşlarının yanına dönmüş.

Arkadaşları onu yanlarında istemeyince hatasını anlamış zavallı alakarga.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • hikâye = öykü
  • hayat = yaşam
  • sene = yıl
  • imkân = olanak
  • yurt = vatan

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerin sonuna uygun noktalama işaretlerini kullanınız.


Cevap :

Tavus kuşu beyefendi, nasılsınız (?)
Bu gelen de kim (?)
Başkalarını taklit etmemelisin (?)
Senin aramızda ne işin var (?)
Eyvah, tüylerim döküldü (.)
Saygı görmek için kendin gibi davranmalısın (.)


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.

Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.


Kısa Cevap : “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mevlana “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.” demiştir çünkü bir başkası gibi davranmak bizi başkaları tarafından küçük durumuna düşecek gibi gösterir.

Kendimiz gibi davranmak kendi düşüncelerimizi söylemek kendi güzel özelliklerimizin farkında olmak yapabileceğimiz en güzel şeydir. Herkesin farklı özelliği vardır ve her farklı özelliğin önemli bir yeri vardır.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Yakın çevremizdeki büyüklerimizin hangi meslekleri yaptıklarını öğreniniz. Bu meslekleri defterinize yazınız.


Cevap :

Yakın çevremdeki kişiler doktor, öğretmen ve hemşirelik yapmaktadır. Yakın çevremdeki kişiler doktorluk, öğretmenlik, esnaflık, çiftçilik, hemşirelik, güvenlik gibi meslekler yapmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.”

“Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mevlana “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.” demiştir çünkü kendimiz olmalıyız bir başkası gibi davranmamalıyız. İnsanlar kendisi gibi davranırsa mutlu olabilir. Bir başkası gibi davranırsa mutlu olmazlar.


“Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Mevlana “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.” demiştir çünkü bir başkası gibi davranmak bizi başkaları tarafından küçük durumuna düşecek gibi gösterir.

Kendimiz gibi davranmak kendi düşüncelerimizi söylemek kendi güzel özelliklerimizin farkında olmak yapabileceğimiz en güzel şeydir. Herkesin farklı özelliği vardır ve her farklı özelliğin önemli bir yeri vardır.


“Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Başkaları gibi olmak istediniz mi Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz”

“Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ara sıra başkaları gibi olmak istiyorum. Diğer insanların özellikleri çok güzel geliyor. Onlar gibi olmak istiyorum ama beğenmediğim özellikleri biraz mücadele ederek değiştirebileceğime inanıyorum.


“Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bazen başkaları gibi olmak istiyorum ama o insanlara baktığım zaman onların da beğenmediğim özellikleri oluyor.

Her insanın kötü ve iyi özellikleri var. Bu nedenle kötü özelliklerimi iyi özellikleri değiştirmeye çalışıyorum ama diğer insanlar gibi olmak istemiyorum. Ben kendimi geliştirmek istiyorum.


“Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz?” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 244, 245, 246


2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni sessiz okuyunuz. 


GENEL AĞ NEDİR?

Genel ağ, dünya üzerindeki birçok küçük bilgisayar ağını birbirine bağlayan çok büyük bir bilgisayar ağıdır. Ağ, birbirleriyle bilgiyi ve kaynakları paylaşmak üzere birleştirilmiş bilgisayar ve bilgisayar donanımları grubuna verilen addır. Örneğin bir ofisteki bilgisayarlar, aynı dosyaları ve yazıcıları kullanabilmeleri için genellikle ağ oluşturacak şekilde birbirlerine bağlanmıştır.

Genel ağ üzerindeki tüm bilgisayarlar birbirleriyle bilgi alışverişi yapabilirler. Dünyanın diğer ucundaki bir bilgisayarla haberleşmek, kapı komşunuzunki ile haberleşmek kadar kolaydır. Bilgisayarınız bir kez genel ağa bağlandı mı, büyük bir ağın ortasındaki örümceğe benzer. Bu örümcek ağındaki her tel size diğer bilgisayarlardan bilgi taşır.

Philippa WINGATE (Filipe VİNGEYT)
Genel Ağ
çev.: Selma İKİZ


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Genel ağ neymiş?


Cevap : Genel ağ; dünya üzerindeki birçok küçük bilgisayar ağını birbirine bağlayan çok büyük bir bilgisayar ağıymış.


2. Metinde bilgisayar neye benzetilmiş?


Cevap : Metinde bilgisayar, büyük bir ağın ortasındaki örümceğe benzetilmiş


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 245 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin açıklaması kısa çizgi hakkındadır?


A) Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak için konur.
B) Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime ve kelime gruplarının arasına konur.
C) Kelimeleri hecelerine ayırmak için kullanılır.


2. “Bir bilgiye ulaşmak için bilgisayar kitap ansiklopedi gibi kaynaklardan faydalanılır ”

Yukarıdaki cümlede kutucukların yerinde kullanılması gereken uygun noktalama işaretleri hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) ! , . B) , , . C) , , ?


3. 1. Şiir yazanlara şair denir.
2. Şiirlerin satırlarından her biri dize olarak adlandırılır.
3. Tüm şiirler dört dizelik bölümlerden oluşur.

Orhan’ın numaralandırılmış açıklamalarından hangisi yanlıştır?


A) 1 B) 2 C) 3


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları


4. Aşağıdakilerden hangisi kimlik bilgilerimizden değildir?


A) adımız, soyadımız
B) doğum tarihimiz
C) ev adresimiz


5. Hangi seçenekteki kelimeler arasındaki ilişki diğerlerinden farklıdır?


A) fayda – yarar B) siyah – beyaz C) besin – gıda


6. Bilgisayar ve televizyon karşısında ……

Aysel’in açıklamasının aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanması doğru olur?


A) uzun zaman geçirmeliyiz.
B) hiç zaman geçirmemeliyiz.
C) fazla zaman geçirmemeliyiz.


Ç. Aşağıdaki kutlama kartını inceleyiniz. Yapılan yazım yanlışlarını, ilgili kelimelerin altını çizerek gösteriniz. Kutucuklara uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kişisel özellikler bireyden bireye farklılık gösteren ve kişinin sahip olduğu durumda karakterini ön plana çıkaran özellikleridir.

Dünya’ da insanın kendisine özgü kişisel ve karakter özellikleri bulunur

Kişisel özellikler kişinin çalışkanlığı, fedakarlığı, dürüstlüğü, dışa dönüklüğü açık sözlülüğü gibi özellikleridir.

Bu kişinin kendi bakış ve çevrenin bakış açısına göre değişmektedir.

Ben kişisel özelliklerimin çekingen, Çalışkan, duygusal, fedakar ve merhametli olduğunu düşünüyorum.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız”

“Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Benim kişisel özelliklerim bana göre dışa dönük, açık sözlü, dobra, çalışkan ve dürüst olmamdır.

Doğru söylemeye ve dürüst bir insan olmaya çok dikkat ederim.

Aynı zamanda karşındaki kişiyi kırmadan açık sözlü olmaya çalışırım.


“Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kişisel özellikler bireyden bireye farklılık gösteren ve kişinin sahip olduğu durumda karakterini ön plana çıkaran özellikleridir.

Dünya’ da insanın kendisine özgü kişisel ve karakter özellikleri bulunur

Kişisel özellikler kişinin çalışkanlığı, fedakarlığı, dürüstlüğü, dışa dönüklüğü açık sözlülüğü gibi özellikleridir.

Bu kişinin kendi bakış ve çevrenin bakış açısına göre değişmektedir.

Ben kişisel özelliklerimin çekingen, Çalışkan, duygusal, fedakar ve merhametli olduğunu düşünüyorum.


“Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Bir Gün Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240, 241, 242, 243


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Bir Gün Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

GÜZEL BİR GÜN 

Emre, bütün gün televizyon izliyor ya da bilgisayarda oyun oynuyordu. Okul çıkışında evde televizyon izlerken kapı çaldı. Annesi kapıyı açtı. Gelenler Emre’nin arkadaşları, Tolga ve Cenk’ti. Tolga,

— Merhaba Aynur teyze, Emre evde mi?
— Merhaba çocuklar. Hoş geldiniz. Bekleyin çağırayım.

Aynur Hanım, Emre’ye seslendi:
— Emre! Tolga ve Cenk seni çağırıyorlar. (…)

Emre, istemeye istemeye kapıya çıktı. Arkadaşlarına “Hoş
geldiniz.” dedi.

Tolga,
— Emre, biz yarın havuza gideceğiz. Sen de bizimle gelir misin, diye sordu.

Emre,
— (…) Ben gelemeyeceğim. Siz gidin, dedi. (…)


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları


Aynur Hanım, Emre’yi gitmeye ikna etmek için, “Oğlum, sen de git. İyice sıkıldın, senin için değişiklik olur.” dedi. Emre, annesini ve arkadaşlarını üzmemek için bu teklifi kabul etmek zorunda kaldı. (…)

Tolga,
— Yarın sabah 9’da parkta buluşacağız. Oradan hep beraber havuza gideriz. Yiyecek bir şeyler de al yanına, dedi.

Arkadaşları gittikten sonra Emre odasına gitti. Bilgisayarının başına oturdu. Akşam yemeğine kadar bilgisayarla uğraştı. Akşam yemeğini yedikten sonra Emre yine odasına çekildi. (…)

Ertesi sabah annesi, Emre’nin çantasını hazırladı. Yiyecek bir şeyler koydu. (…) Emre, arkadaşlarıyla parkta buluştu. (…) Hep beraber otobüs durağına gittiler. Biraz sonra otobüse bindiler. Otobüs çok sıcaktı. Emre geldiğine pişman oldu. Evde oturup güzel bir film izleyebilirdi. Ne diye gelmişti sanki?


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları


Havuza geldiler. Burası çok geniş, ağaçlık bir alandı. Havuz da ağaçların ortasında idi. Ağaçların arasında da piknik masaları vardı. Çok büyük olmasa da maç yapabilecekleri bir de saha vardı. (…)

Tolga,
— Cenk, Eren, Emre! Hemen havuza girelim. Zaten çok terledik, dedi. (…) Bir süre yüzüp hep birlikte yemeklerini yediler. Sonra maç yaptılar. (…) Güzel ve eğlenceli vakit geçirdiler. Akşama doğru eşyalarını topladılar. Üstlerini değiştirdiler ve eve gitmek üzere yola çıktılar.

Emre:
— Arkadaşlar, hepinize teşekkür ederim. Evde kalsaydım bu kadar güzel vakit geçirmeyecektim.

Tolga:
— Bundan sonra seni de aramızda görmek istiyoruz Emre. Biz de seninle güzel vakit geçirdik.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 243 Cevapları


Emre buna çok sevindi. Güle oynaya eve geldi. Annesi, Emre’yi balkonda bekliyordu. Emre içeri girer girmez annesinin boynuna sarıldı:

— Anne, harika bir gün geçirdim! Haklıymışsın. Bugün arkadaşlarımla öyle güzel oyunlar oynadık ki… Oyuncaklarımla oynamayı, televizyon izlemeyi, bilgisayarla vakit geçirmeyi seviyorum ama artık arkadaşlarımla da beraber olacağım.

Annesi,
— Evet yavrum, doğru olan bu zaten. Ben çocukluğunu doyasıya yaşamanı istiyorum, dedi.

Emre, anne ve babası ile akşam yemeğini yedi. Odasına çekildi. Yatağına uzandı. (…) Geçirdiği bu güzel günü düşünerek derin bir uykuya daldı.

Mehmet KURUDAYIOĞLU
Güzel Bir Gün
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuduz Aşısı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuduz Aşısı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Louis Pastör hakkındaki araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Luiz Pastör Fransız Kimya ve biyoloji bilim adamıdır. 1846 yılında fen fakültesini bitirmiştir. Fizik ve kimya alanında doktora almıştır. Pasteur birçok hastalığın tedavisini bulmuştur.

Kuduz aşısı bunlardan bir tanesidir. Yaptığı çalışmalar sonucunda aşı yöntemini geliştirmiştir. Louis Pasteur mayalama olayında da organizmaların sorumlu olduğunu ispatlamıştır. Pastörize sütler bu sayede olmuştur.

Louis Pasteur Fransız bilim adamıdır. 1822 yılında doğmuştur. Fen bilimleri okumuştur. Kimya fizik alanında doktora vermiştir. Biyoloji alanında da çalışmalar yapmış  pastoraliz yöntemini bulmuştur. Aynı zamanda insanlık adına önemli bir gelişme olan kuduz aşısını bulmuştur.


2. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap :

Bir köpek onu ısırması sonucunda kuduz hastalığı ile mücadele etmeye başlayan bir çocuk Louis Pasteur’ün bulduğu kuduz aşısı sayesinde hayata sağlıklı bir şekilde devam edebilmiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu :Kuduz aşısının bulunuşu


Soru : b. Görsellerinden yararlanarak olayların oluş sırasına göre metni anlatınız.


Cevap :

Joseph okula geç kaldığı için ana yoldan değil kestirme yoldan okula gitmeye çalışmıştır. Orada gördüğü bir köpek onu ısırmıştır. Josep şanslıdır çünkü onu orada gören bir adam onu hemen hastaneye götürmüştü.

Louis Pasteur bulduğu ilacı daha insanlar üzerinde denememiştir. Hayvanlar üzerinde başarılı bir ilaçmış. Josep’in üstünde bu ilacı denemiştir. Louis Pasteur çocuğun iyileşmesini umut ediyordu ve öyle de oldu.

Luis Pasteur’ün bulduğu aşı kunduza iyi geliyordu. Louis Pasteur artık insanlık için iyi bir şey yaptığı için çok mutluydu çocuk çocuk da iyileştiği için.


Soru : c. Aşağıya, metnin içeriğine uygun bir başlık yazınız.


Cevap : Louis Pasteur’ün insanlığa yararı


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Çocuk neden ana yoldan değil de daha kısa olan arka yoldan okula gitmek istemiş?


Cevap :

Çocuk ana yoldan değil de daha kısa olan arka yoldan okula gitmek istemiş çünkü okula geç kalmıştır.


2. Arka yolda çocuğun başına ne gelmiş?


Cevap :

Arka yolda çocuk okula giderken karşısına birden iri, boz bir de köpek görmüştür. Joseph köpeklerden korkardı. Bu köpeği gördüğü zaman çok korkmuştur. Üstelik köpek sallanarak atarak başını öne eğilmiş, hırlayarak Joseph’e doğru yaklaşıyordu.


3. Köpeğin ve ısırdığı kişilerin hastalığı neymiş?


Cevap :

Köpeğin ısırdığı kişilerin hastalığı kunduzmuş.


4. Kuduza karşı aşıyı kim bulmuş?


Cevap :

Kuduza karşı aşıyı Louis Pasteur bulmuştur.


5. Çocuk nasıl iyileşmiş?


Cevap :

Çocuk Louis Pasteur’ün bulduğu aşı sayesinde iyileşmiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin son bölümünde yer alan aşağıdaki cümleleri olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

… Artık sevincine diyecek yoktu. (5)
… Sonunda bir akşam çocuğun iyileştiğini öğrendi. (1)
… Gerçekten çocuk gözlerini açmış, iyi olmuştu. (3)
… Çünkü bulduğu aşı işe yarıyordu. (4)
… Sevinçle atına atlayıp muayenehanesine geldi. (2)


4. ETKİNLİK 


Soru : Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bütün insanlara faydalı olmak için bir hastalığın tedavisini bulmak isterim çünkü hastalıklar birçok insanı ölüme götürüyor.

Sevdikleri insanları, yapılacak işler bırakıyorlar. Ben insanların ölmemesini istiyorum ve acı çekmemesine bu yüzden insanlara faydalı olmak için bir hastalığın tedavisini bulmak isterdim.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz”

“Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bütün insanlığa faydalı olmak için doktor olmak isterdim. Doktorlar birçok hastayı tedavi ediyor ve hastalıklara çözüm buluyorlar. Ben de doktor olursam bütün insanlara faydam olur.


“Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bütün insanlara faydalı olmak için bir hastalığın tedavisini bulmak isterim çünkü hastalıklar birçok insanı ölüme götürüyor.

Sevdikleri insanları, yapılacak işler bırakıyorlar. Ben insanların ölmemesini istiyorum ve acı çekmemesine bu yüzden insanlara faydalı olmak için bir hastalığın tedavisini bulmak isterdim.


“Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatlı’nın Pusulası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatlı’nın Pusulası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Pusulanın ne olduğu ve ne işe yaradığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Pusula üzerinde kuzeyi ve güneyi işaret eden mıknatıs iğnesi bulunmaktadır. Yönümüzü bulmak için kullandığımız araçtır.

Pusulayı ilk önce denizciler kullanmaya başlamıştır. Uçsuz bucaksız denizler arasında yönünü bulmak için pusula büyük bir önem taşımaktadır. Aynı zamanda madenciler, mimarlar, ormancılar, askerler, harita mühendisleri, izciler, dağcılık sporu yapan dağcılar gibi birçok kişi ve meslek alanında kullanılır.

Pusula kuzey güney doğrultusunda kuzeyi gösteren serbestçe dönebilen manyetik iğne ucu vardır. Pusula yön bulmakta kullanılır. Denizciler, mimarlar, izciler, dağcılar kullanır.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap :

Bence kurbağa leyleği arkadaşına götürmesi için bir hediye kutusu veriyor. Hediyeyi kutusunu götürürken leyleğin başına gelenleri anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin görselleri verilmiştir. Bu kelimeleri belirleyip kelimelerin anlamlarını karşısına yazınız.


Cevap :

Reçel : Meyvelerin şekerle kaynatılmasıyla hazırlanan tatlı.

Nilüfer : Yuvarlak ve geniş yapraklı, çiçekli, durgun sularda yetişen bir su bitkisi.

Pusula : Üzerinde kuzey güney doğrultusunu gösteren bir ibre bulunan ve yön belirlemek için kullanılan araç.

Hediye Kutusu : Kâğıda sarılarak veya kutuya konularak bağlanmış, kolaylıkla taşınacak büyüklükte nesne.

Göl : Toprakla çevrili, derin ve geniş, tuzlu veya tuzsuz durgun su birikintisi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Uygun görselleri işaretleyerek metnin şahıs kadrosunu belirleyiniz.


Cevap : 1. resim kanatlı, 3 resim Dafi 4 resim ise Kurbağacık’tır. 1, 3 ve 4’ün resimleri işaretlenecektir.


Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Pusulayı kullanarak doğru yolu bulabiliriz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

( D ) Kanatlı, uzun bir yolculuğun ardından Dafi’nin bulunduğu yere ulaştı.

( D ) Kurbağacık, ışıltılı gölde, bir nilüfer yaprağının üzerinde oturuyordu.

( D ) Kanatlı, Kurbağacık’ın isteğini kabul etti.

( D ) Kurbağacık, hazırladığı çilek reçelini arkadaşı Dafi’ye ulaştırmasını Kanatlı’dan istedi.

( D ) Paketi alan Kanatlı havalandı, pusulası yardımıyla güneye uçtu.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kurbağacık, Kanatlı’dan ne istemiş? 


Cevap : Kurbağacık Janatlı’dan çilek reçelini arkadaşı da Dafi’ye götürmesini istemiştir.


2. Dafi nereye gitmiş? 


Cevap : Tatil için güneye gitmiştir.


3. Kanatlı, doğru yöne uçtuğunu nasıl belirlemiş? 


Cevap : Kanatlı doğru yöne uçtuğunu denizciden aldığı pusula sayesinde belirlemiştir.


4. Kanatlı’ya pusulayı kim vermiş? 


Cevap : Kanatlı’ya pusulayı geçen yıl bir denizci vermiştir.


5. Dafi, Kanatlı’yı ve getirdiği paketi görünce hangi duyguyu hissetmiş? Kanatlı’ya ne söylemiş? 


Cevap : Dafi Kanatlı’yı ve getirdiği paketi görünce şaşırmıştır ve kanatlıya ve kurbağacık’a teşekkür etmiştir. Kanatlı’nın onu nasıl bulduğunu merak etmiştir.


6. Dafi, Kurbağacık’ın yaptığı çilek reçelini kiminle yemiş? 


Cevap : Dafi kurbağacığın yaptığı çilek reçelini Kanatlı ile birlikteymiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz.


• Annem bana uzun bir çorap, kardeşime ise kısa çorap almıştı.
• Hayri amca soğuk demeden, sıcak demeden balığa çıkardı.
• Kara karga ağaçtaki yüksek dala, arkadaşı ise alçak dala konmuştu.
• Fırından taze ekmek almak yerine bayat ekmekleri tükettik.
Dolu tabakları masaya koyup boş olanları masadan aldı.


6. ETKİNLİK 


Soru : Pusula hakkında metinden edindiğiniz bilgileri kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : Pusula hakkında metinden edindiğim bilgiler pusula sayesinde yönümü kolaylıkla bulabilirim. İstediğim yere yolumu kaybetmeden ulaşabilirim.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Luiz Pastör Fransız Kimya ve biyoloji bilim adamıdır. 1846 yılında fen fakültesini bitirmiştir. Fizik ve kimya alanında doktora almıştır. Pasteur birçok hastalığın tedavisini bulmuştur.

Kuduz aşısı bunlardan bir tanesidir. Yaptığı çalışmalar sonucunda aşı yöntemini geliştirmiştir. Louis Pasteur mayalama olayında da organizmaların sorumlu olduğunu ispatlamıştır. Pastörize sütler bu sayede olmuştur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız”

“Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Louis Pasteur Frasınsızdır. 1822 yılında doğmuştur. Fen Fakültesi okumuştur. Fizik ve kimya alanında doktora derecesi almıştır. Kuduz aşısını bulmuştur.


“Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Luiz Pastör Fransız Kimya ve biyoloji bilim adamıdır. 1846 yılında fen fakültesini bitirmiştir. Fizik ve kimya alanında doktora almıştır. Pasteur birçok hastalığın tedavisini bulmuştur.

Kuduz aşısı bunlardan bir tanesidir. Yaptığı çalışmalar sonucunda aşı yöntemini geliştirmiştir. Louis Pasteur mayalama olayında da organizmaların sorumlu olduğunu ispatlamıştır. Pastörize sütler bu sayede olmuştur.


“Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!