İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçak Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 226, 227, 228, 229
2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçak Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Soru : Sınıfa getirdiğiniz ulaşım araçlarına ait görsellerle bir albüm oluşturunuz (Makas kullanırken dikkatli olmayı unutmayınız.). Hazırladığınız albümü sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap:
En güzel görselleri seçerek sınıf panosunda sergileyiniz.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda anlamları verilen kelimeleri metinden bulup yazınız.
Cevap :
Uçak : Kanatları sayesinde havada durarak yükselip ilerleyebilen motorlu hava taşıtı.
Kanat : Uçağın, kuşların uçmasını sağlayan organına benzeyen ve havada durmasını sağlayan bölüm.
Heybet : Görünüşü korku ve saygı uyandıran.
Alüminyum : Çok sert ve esnek duruma getirilebilen, uçakların yapımında kullanılan madde.
Nöbetçi : Nöbet bekleyen, nöbet sırası kendisinde olan kimse.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Uçak göklerde nasıl uçacakmış?
Cevap : Uçak göklerde süzülerek uçacakmış.
2. Şair, uçağı neye benzetmiş?
Cevap : Şair uçağı çelik bir arıya benzetmiştir
3. Uçak bulutları aşarken ne savuracakmış?
Cevap : Uçak bulutları aşarken gaz ve duman savuracakmış.
4. Uçtuğunda uçağa neresi dar gelirmiş?
Cevap : Uçak uçtuğunda mavi gökler dar gelirmiş.
5. Şaire göre yurdumuzu havalarda kim beklermiş?
Cevap : Yurdumuzu havalarda uçaklar beklermiş.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Şiir türüyle ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına ( 🙂 ) sembolünü çiziniz.
Cevap :
( 🙂 )Şiirleri şairler yazar.
( 🙂 )Şiirler dizelerden oluşur.
Dizeler yan yana düzyazı olarak yazılır.
( 🙂 )Dizeler büyük harfle başlar.
Bütün şiirler dörtlüklerden oluşur.
( 🙂 )Şiirlerin dört dizelik bölümlerine dörtlük denir.
4. ETKİNLİK
Soru : Görsellerdeki ulaşım araçlarının adlarını hecelerine ayırarak yazınız. En az ve en çok heceden oluşan ulaşım araçlarının adlarını söyleyiniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kartı inceleyiniz. Bu karta, hangi bilgileri yazmanız gerektiğini söyleyiniz.
b. İstenen bilgileri yazarak yukarıdaki kartı doldurunuz.
c. Kartı yazarken uyduğunuz yazım kurallarını belirtiniz.
Cevap : En üstte İlkokulu’nuzun ismini yazmanız gerekmektedir. Daha sonra adınızı, soyadınızı, sınıfınızı, numaranızı yazmanız gerekiyor. Doğum yeri ve tarihinizi yazmanız gerekiyor. Bir de üye olduğunuz tarihi yazmanız gerekiyor.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız. Sınıfa bir pusula veya pusula görseli getiriniz.
Pusula üzerinde kuzeyi ve güneyi işaret eden mıknatıs iğnesi bulunmaktadır. Yönümüzü bulmak için kullandığımız araçtır.
Pusulayı ilk önce denizciler kullanmaya başlamıştır. Uçsuz bucaksız denizler arasında yönünü bulmak için pusula büyük bir önem taşımaktadır. Aynı zamanda madenciler, mimarlar, ormancılar, askerler, harita mühendisleri, izciler, dağcılık sporu yapan dağcılar gibi birçok kişi ve meslek alanında kullanılır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız”
“Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Pusula üzerinde kuzey yönünü gösteren kuzey ve güney doğrultusunda olan mıknatıs iğnesi bulunmaktadır. Pusulanın kuzeyi göstermesi ile yönümüzü kolaylıkla bulabiliriz.
“Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Pusula üzerinde kuzeyi ve güneyi işaret eden mıknatıs iğnesi bulunmaktadır. Yönümüzü bulmak için kullandığımız araçtır.
Pusulayı ilk önce denizciler kullanmaya başlamıştır. Uçsuz bucaksız denizler arasında yönünü bulmak için pusula büyük bir önem taşımaktadır. Aynı zamanda madenciler, mimarlar, ormancılar, askerler, harita mühendisleri, izciler, dağcılık sporu yapan dağcılar gibi birçok kişi ve meslek alanında kullanılır.
“Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Günümüzde kullanılan iletişim araçları; radyo, telefon, televizyon, cep telefonları, genel ağ gibi. Günümüzde kullanılan iletişim araçları radyo dalgaları uydular ve uydular tarafından çalışmaktadır.
2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Cevap: Bence metnin konusu bir babanın çocuğuna ödevinde yardımcı olması yardımcı olduğu konuda anlaşılmazlığa düşmeleri.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap :
iletişim sözlük anlamı : Kişiler arasında duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması. Kişilerin birbirini anlaması.
Cümlem : İnsanlar için iletişim kurmak çok önemlidir.
sunum sözlük anlamı : Çıkarma, sunma, sürme, sunu.
Cümlem : Sınıfta yaptığı sunum büyük bir beğeni topladı.
genel sözlük anlamı : Tek bir kişiye ya da bir şeye özgü olmayıp Onun bütün benzerleri içine alan, özel olmayan. Ayrıntılarını, özel yönlerini değil bütününün bakımdan göz önüne alınan.
Cümlem : Ülkemizin geneli iyi insanlardan oluşur.
ağ sözlük anlamı : İplik, sicim, tel gibi ince şeylerden yapılmış gözenekli örgü. Örümcek ve benzeri hayvanlardan salgılamaları ile oluşturdukları örgü.
Cümlem : Dolabın arkasına örümcek ağ örmüştü.
alet sözlük anlamı : Bir işte bir işlemde kullanılmak için yapılmış, gücünden, çalışmasından, işlenmesinden yararlanan nesne. Bir sanata uğraşı yapmaya uygulamaya yararlayan özel araç.
Cümlem : Kullanacağı aletlerin tek tek ismini söylemeye başladı.
2. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : iletişim araçlarının önemi.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap : Babamın telefonu.
Soru : c. Metnin şahıs kadrosunu aşağıya yazınız.
Cevap : Yağız, Yağız’ın babası, Yağız’ın öğretmeni, Yağız’nın sınıf arkadaşları.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metne göre görsellerdeki iletişim araçlarını geçmişten günümüze doğru numaralandırınız.
b. Yağız, hazırladığı yazıda günümüzün iletişim araçlarından hangilerine yer vermiştir? Uygun görselleri işaretleyiniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları”
c. Verilen ipuçlarından yararlanarak görsellerdeki iletişim araçlarının adlarını bulmacaya yazınız.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri, metindeki olayların oluş sırasına göre örnekteki gibi sıralayınız.
Cevap :
1. Babası, Yağız’a oyuncak bir telefon yapmalarını önermiş. = 4
2. Yağız ve babası, kibrit kutuları ve iple oyuncak telefon yapmışlar. = 2
3. Arkadaşları, kibrit kutularından yapılmış telefonu sınıf dolabına koymuşlar. = 6
4. Yağız, ödevi için babasından yardım istemiş. = 1
5. Baba oğul, kısa sürede yaptıkları telefonla konuşmuşlar. = 3
6. Yağız, yaptıkları telefonu arkadaşlarına göstermiş, ardından hazırladığı yazıyı okumuş. = 5
5. ETKİNLİK
Soru : Yağız ve babasının, oyuncak telefonu nasıl yaptıklarını anlatınız. Telefonun yapım aşamalarını sırasıyla aşağıya yazınız.
Cevap :
1. 2 kibrit kutusu ve ip gereken malzemelerdir.
2. Kibrit kutusunun içini boşaltınız kibrit kutularını ip ile birbirine bağlayınız.
3. Artık telefonunuz hazır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Yağız ve annesi arasında geçen aşağıdaki konuşmaları okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
(- ) Anneciğim(,) ödevim için bana yardım edebilir misin (?) (- ) Ödevin neymiş bakalım(.) (- ) İletişim araçları hakkında bir çalışma yapacağım (.) (- ) Bir kartpostal hazırlamaya ne dersin (?)
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kartpostala arkadaşınızın doğum günü için kutlama mesajı yazınız.
Cevap :
21.03.2009
Sevgili arkadaşım,
Seni tanıdığım günden beri seni çok seviyorum. Beraber çok güzel oyunlar oynadık ve çok eğlendik. Hayatında bir yılı daha tamamladın. Umarım hayatındaki diğer yıllar bu yıllar gibi eğlenceli mutlu ve güzel geçsin. Mutlu yıllar.
Seni çok seven arkadaşın Ece
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa, farklı ulaşım araçlarına ait görseller, karton, makas ve yapıştırıcı getiriniz.
Cevap :
Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını söyleyiniz. Bu araçların nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını söyleyiniz.”
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını söyleyiniz. Bu araçların nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Günümüzde kullanılan iletişim araçları radyo, telefon ve televizyondur. Bu araçları iletişim ve haberleşme amacıyla kullanıyoruz.
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını söyleyiniz. Bu araçların nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Günümüzde kullanılan iletişim araçları; radyo, telefon, televizyon, cep telefonları, genel ağ gibi. Günümüzde kullanılan iletişim araçları radyo dalgaları uydular ve uydular tarafından çalışmaktadır.
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını söyleyiniz.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik CevaplarıSayfa 214, 215, 216
2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
A. Aşağıdaki metni sessiz okuyunuz.
NEDEN ABUR CUBUR YEMEMELİYİM?
Bundan altmış yıl önce, günümüzün süpermarketleri henüz yoktu. İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlardı. Dolayısıyla daha taze sebze ve meyveler yiyorlardı.
O yıllarda işlenmiş gıda çok azdı. Hazır yemeklerin yokluğunda herkes yemeğini kendisi yapardı. Günümüzde ise abur cuburlar çoğu insanın yaşamının bir parçası hâline geldi.
Abur cuburlar bazı insanları çok şişman ve hatta obez yapabilir. Obezite gittikçe daha çok yaygınlaşan, ciddi bir sağlık sorunudur.
Kate KNIGHTON (Keyt NAYTIN) Neden Abur Cubur Yememeliyim? çev.: Pınar TURANLI
B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Geçmişte insanlar sebze ve meyvelerini nereden alıyorlardı?
Cevap: İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlarmış.
2. İşlenmiş gıdalar, hazır yemekler yokken insanlar ne yerlerdi?
Cevap: Herkes kendi yaptığı yemeği yermiş
3. Günümüzde yaşamımızın parçası hâline gelen nedir?
Cevap: İnsanların aceleyle bir şeyler alıp ayaküstü yeme alışkanlıkları yokmuş.
4. Abur cuburların insanlara etkileri nelerdir?
Cevap: Günümüzde yaşamımızın bir parçası hâline gelen abur cuburlarmış.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları
C. Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını yazarak tamamlayınız.
Cevap:
1. Balık, yumurta ve süt sağlıklı besinlerdendir.
2. Aşılarımızı zamanında yaptırmak bizi hastalıklara karşı korur.
3. Kişisel eşyalarımızı temiz ve düzenli kullanmalıyız.
Ç. Görsellerdeki varlıkların adlarını alfabetik sırayla yazınız.
Cevap:
Sırasıyla; kaplumbağa, kedi, köpek, kuş
D. Aşağıdaki kelimeleri zıt anlamlıları ile eşleştiriniz.
Cevap:
parlak – mat,
alt – üst,
düz – ters,
geniş – dar,
dolu – boş
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları
E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Hangi seçenekteki kelimelerle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulabilir?
A) çocuklar – grip – hızla – arasında – yayılan B) için – dikkat – beslenmemize – sağlığımız – etmeliyiz
C) okçuluk – sporlarımızdan – olan – ata
2. Hangi seçenekteki atasözünde zıt anlamlı kelimeler bir arada kullanılmıştır?
A) Ev alma, komşu al.
B) İşten artmaz, dişten artar. C) Dost başa, düşman ayağa bakar.
3. Aşağıdaki kelimelerden hangisi hecelerine doğru ayrılmıştır?
A) kal-em-lik B) ke-le-bek C) öğ-re-nci
4. Hangi öğrencinin açıklaması diğerlerinden farklı bir noktalama işaretiyle ilgilidir?
A) Matematikte çıkarma işareti olarak kullanılır. B) Satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
C) Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.
Günümüzde telefon, internet ve bilgisayarlar ile iletişim sağlanmaktadır.
Özellikle internetin hayatımıza ve telefonlarımıza girmesiyle beraber iletişim çok daha kolay hale gelmiş ve dünyanın her yerinden haberleşme anında sağlanabilmiştir.
Günümüz neredeyse her evde bu aletler bulunmakta iletişim ve haberleşme bu aletler aracılığı ile yapılmaktadır.
Bu aletlerin çeşitlerine göre farklı kullanım şekilleri vardır.
Ancak bunlardan konuşarak, mesajlaşarak ve görüntülü arama şeklinde iletişim sağlanabilir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz”
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adları telefonlar, bilgisayarlar, internet, akıllı telefonlardır.
Bunlar konuşmak, mesajlaşmak ve görüntülü aramak gibi farklı şekillerde kullanılmaktadır.
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Günümüzde telefon, internet ve bilgisayarlar ile iletişim sağlanmaktadır.
Özellikle internetin hayatımıza ve telefonlarımıza girmesiyle beraber iletişim çok daha kolay hale gelmiş ve dünyanın her yerinden haberleşme anında sağlanabilmiştir.
Günümüz neredeyse her evde bu aletler bulunmakta iletişim ve haberleşme bu aletler aracılığı ile yapılmaktadır.
Bu aletlerin çeşitlerine göre farklı kullanım şekilleri vardır.
Ancak bunlardan konuşarak, mesajlaşarak ve görüntülü arama şeklinde iletişim sağlanabilir.
“Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Kahvaltıda yiyebileceğin sağlıklı yiyeceklerden oluşan bir menü yazar mısın?
Cevap :
Süt, ekmek, yumurta, bal, peynir ve zeytin.
Soru : b. Kahvaltı menünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu broşürden edindiğiniz bilgiler hakkında onlarla konuşunuz.
Cevap :
Süt veya meyve suyu, ekmek , peynir çeşitleri, zeytin, bal veya reçel. Bu broşürden nasıl sağlıklı beslenmemiz gerektiğini öğrendim.
Günde 8 – 10 bardak su içmeli, sağlıklı olmak ve sağlıklı kalmak için her sabah mutlaka kahvaltı yapmalı, çay veya gazlı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suyu, süt ve ayran içmeli, besinleri yavaş ve iyice çiğneyerek yemeliyiz. Bunlar bizim sağlığımız için çok önemlidir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 205-206-207-208-209-210 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Aşı hastalıkların önlenmesi amacıyla vücuda üretilmiş olan sıvının verilmesi ile yapılır.
Sağlıklı bir risk grubunda olan kişilere yapılan aşı vücudun bu hastalıktaki mikropları tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlar.
Aşılamanın amacı enfeksiyon hastalıkları gibi Zorlu hastalıklara karşı vücudu korumak için bağışıklık sistemine yardımcı olmaktır.
Aşı sebebiyle söz konusu enfeksiyonuna karşı vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Aktif bağışıklık sağlamak için hazırlanan aşılarda güncelle atılmış canlı organizmalar ölü veya etkisiz hale getirmiş organizmalar yaratılmış bakteri ürünleri kullanılır.
Başarı oranın yüksek olmakla beraber hastalığa karşı ne kadar koruyacağı kişinin bağışıklığı ile ilgilidir.
Aşı hasta olmayan ve risk altında olan kişilere belirli hastalıklardan koruyabilmek için yapılan sağlık uygulamasıdır.
İnsanlar bu hastalıklara yakalanmamak veya yakalandıkları zaman hafif atlatabilmek için aşı olurlar.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.
Aşı sağlıklı olup risk grubunda olan kişilere yapılan bağımsızlıktaki mikropları vücudun tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlayan gelişmiş bir teknolojidir.
Aşı sebebiyle vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Ayşe bana bunları ve belirli aralıklarla yapılan iğneleri hatırlatıyor.
Hastalık :
Hastalık kişinin yaşam kalitesini düşüren ve ağrı gibi durumlar sebebiyle her insanın bazen veya sıklıkla başına gelen durumları hatırlatıyor.
Hastalık grip gibi zaman zaman hayatımızda olup geçen bazen de ağır durumlar gibi insanı yatağa düşüren veya uzun süreli tedavi gerektiren durumları da hatırlatmaktadır.
Kişi bunun için bağışıklığını kuvvetlendirmeli sağlıklı beslenip spor yaparak hastalıklara karşı direnç kazanmalıdır.
Soru : b. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup karşılarına yazınız.
Cevap :
duyuru: herhangi bir olguyu, bir işi, bir durumu duyurmak için yayımlanan yazılı veya sözlü haber ilan, anons
hepatit: Sarılık
virüs: hastalık yapıcı, bakterilerden daha küçük, yaşamak için bir başka hücrenin içine girmek zorunda olan ve ancak elektron mikroskobunda görülen parazit.
Soru : c. Yukarıdaki kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.
Cevap :
duyuru:
Yapılan duyurunun herkes tarafından duyulduğundan emin olmanı istiyorum.
Duyuru herkesi şaşırtmış ,büyük bir sessizlik meydana getirmişti.
hepatit:
Hepatit hastalığı çocuklarda ve yetişkinliklerde görülebilen bir hastalıktır.
Doktor yakalanmış olduğu hepatit hastalığına karşı tedavi yollarını anlatıyordu.
virüs:
Virüslere karşı ellerini nasıl yıkayacağını gösteriyordu.
Virüslere karşı bağışıklık sistemimizi kuvvet tutmalıyız.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Okul bahçesinde oynayanlar kimlermiş?
Cevap :
Okul bahçesinde oynayanlar Selin, Sibel , Zeynep ve arkadaşlarıymış.
2. Öğretmen, sınıfa gelir gelmez ne söylemiş?
Cevap :
Öğretmen Birgül sınıfa gelir gelmez okula sağlık görevlilerinin gelip aşı yapacaklarını söylemiş.
3. Aşıdan korkanların hangi davranışı diğerlerini güldürmüş?
Cevap :
Aşıdan korkanların tavşanlar gibi küçücük olup sıraların altına girmesi davranışı diğerlerini güldürmüş.
4. Zeynep ve Selin niçin plan yapmışlar?
Cevap :
Zeynep ve Selin aşı olmak istemedikleri için plan yapmışlar.
5. Sağlık görevlisi, öğrencilere neler açıklamış?
Cevap :
Sağlık görevlisi, öğrencilere birazdan yaptıracakları hepatit aşısı ile hastalığa karşı güçlenmiş olacaklarını açıklamış.
6. Selin ve Zeynep aşı olmaya nasıl karar vermişler?
Cevap :
Senin ve Zeynep aşı olmaya sağlık görevlisinin söylemiş oldukları bilgiler sonrasında karar vermişler.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : Aşı
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap :
Okulda Aşı
Hepatit Aşısı
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Selin, Zeynep ve arkadaşlarının, teneffüste oynadıkları oyunun adını noktalı yere yazıp kurallarını okuyunuz. Bu oyunu, kurallarına uygun olarak arkadaşlarınızla okul bahçesinde oynayınız.
Cevap :
Kör Ebe Oyununun Kuralları
• Bir tekerleme yardımıyla ebe olacak kişi seçilir.
• Ebenin gözleri bir eşarpla bağlanarak kapatılır. Diğer oyuncular, ebenin çevresinde serbest bir şekilde gezinir.
• Ebe, diğer oyunculardan birine dokunarak ebeliğini ona devretmeye çalışır. Diğer oyuncular ise “Körebe, sesime gel!” diye seslenerek, ebeye dokunup kaçarak eğlenirler.
• Ebe, kendisine seslenen, dokunup kaçan oyuncuların yerini belirmeye çalışır. Bu sayede onlara dokunarak ebeliğini devreder.
Soru : b. Siz de bildiğiniz bir oyunu, kurallarını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.
Bu bir takım oyunudur ve takımlar en az ikişer kişiden oluşur.
Ancak yeterlik işi olmayınca 3 kişi arasında da takımsız olarak oynanabilir.
Atıcı olan takım belirli bir mesafede durur ve ortada olan kişiyi topla vurmaya çalışır.
Topa yakalanmadan karşıya geçmeye çalışır.
Topu eliyle tutabilirse bir can kazanmış olur ve kazandığı canlar sayısınca vurulduğu zaman oyundan çıkmaz.
Kazanmış olduğu bu canı arkadaşına da verebilir.
Bütün herkes yanıncaya kadar oyun devam eder ve ortadakilerin hepsi yanınca sıra atan takıma geçer.
Bu sefer atan takım ortadadır ve oyun bu şekilde devam eder.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi hecelerine ayırarak yazınız.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 197-200-201-202-203-204 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Soru : b. Kelimeleri hecelerine ayırırken kullandığınız noktalama işaretinin adını söyleyiniz.
Cevap :
Eğik çizgi olarak adını ifade edebiliriz.
Soru : c. Aşağıdaki açıklamaları okuyarak heceleri göstermek için kullandığınız bu noktalama işaretinin diğer görevlerini öğreniniz.
Cevap :
• Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
• Matematikte çıkarma işareti olarak kullanılır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberden edindiğiniz bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Grip salgını ile kuru hava arasında nasıl bir bağ var?
Gribin bir salgın dönemi vardır. Yakın zaman öncesine kadar kimse bu hastalığın neden kış aylarında yayıldığını bilmiyordu. Sorunun cevabı virüsün bulaşma yollarıyla ilgili.
Hava sıcaklığı düşer düşmez grip sezonu da başlar. Ateş ve kol ve bacaklarda bir haftadan fazla süren ağrı ve sızı hissedilir. İşte bu griptir. Bu kadar çok insanı etkileyen ve ne zaman vuracağı belli olan bir hastalığın neden soğuk havada yayıldığı konusunda bilim insanlarının pek fikir sahibi olmaması inanılır gibi değil. Fakat son beş yılda bu sorunun cevabı bulundu. Her şey hapşırma sonucu çıkan virüslerin havada varlığını koruması ile açıklanıyor.
Dünyada her yıl beş milyon kişi gribe yakalanıyor… Grip virüsü öyle çabuk değişim geçiriyor ki bir sonraki sezonun virüs türüne vücudun hazırlanmaya zamanı olmuyor.
(Genel ağdan alınmıştır.)
Cevap :
Bu haberden gribin kış aylarında daha yaygın olduğunu bakış aylarında artma sebebinin hapşırma sonucu virüslerin havada varlığını koruması ile olduğu bilgilerini öğrendim.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sembolleri, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 197-200-201-202-203-204 Cevapları”