İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de bildiğiniz bir oyunu, kurallarını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Siz de bildiğiniz bir oyunu, kurallarını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız”
“Siz de bildiğiniz bir oyunu, kurallarını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Benim anlatacağım oyun saklambaçtır. Saklambaç oynamak için ebe bir duvara, ağaca veya başka bir nesneye kafasını yaslar ve genellikle kolu yardımı ile gözünü kapatarak belirlenen sayıya kadar sayar. Ebenin durduğu bu alana “sobeleme yaratı nakış işareti denir.
Diğer oyuncular ebenin onları göremeyeceği yerlere saklanır ve ebe onları sobeleme yerine dokunup sobelemeden sobeleme yerine dokunmaya çalışırlar.
Eğer dokunurlarsa ebe olmaktan kurtulurlar ancak eve dokunursan bir sonraki oyunda ebe olurlar.
“Siz de bildiğiniz bir oyunu, kurallarını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Benim anlatacağım oyun yakar top oyunudur.
Boyuna toptan kaçma veya yakan topta denmektedir.
Bu bir takım oyunudur ve takımlar en az ikişer kişiden oluşur.
Ancak yeterlik işi olmayınca 3 kişi arasında da takımsız olarak oynanabilir.
Atıcı olan takım belirli bir mesafede durur ve ortada olan kişiyi topla vurmaya çalışır.
Topa yakalanmadan karşıya geçmeye çalışır.
Topu eliyle tutabilirse bir can kazanmış olur ve kazandığı canlar sayısınca vurulduğu zaman oyundan çıkmaz.
Kazanmış olduğu bu canı arkadaşına da verebilir.
Bütün herkes yanıncaya kadar oyun devam eder ve ortadakilerin hepsi yanınca sıra atan takıma geçer.
Bu sefer atan takım ortadadır ve oyun bu şekilde devam eder.
“Siz de bildiğiniz bir oyunu, kurallarını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Aşı ve hastalık kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Aşı ve hastalık kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.”
“Aşı ve hastalık kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Aşı : Aşı bana çocukluk çağından itibaren hastalıklardan korunmak amacıyla yapılan iğneleri hatırlatıyor.
Hastalık :
Grip, vücut ağrısı gibi insana huzursuzluk veren ve yaşam kalitesini düşüren sağlık bozukluklarını hatırlatıyor.
“Aşı ve hastalık kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Aşı :
Aşı sağlıklı olup risk grubunda olan kişilere yapılan bağımsızlıktaki mikropları vücudun tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlayan gelişmiş bir teknolojidir.
Aşı sebebiyle vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Ayşe bana bunları ve belirli aralıklarla yapılan iğneleri hatırlatıyor.
Hastalık :
Hastalık kişinin yaşam kalitesini düşüren ve ağrı gibi durumlar sebebiyle her insanın bazen veya sıklıkla başına gelen durumları hatırlatıyor.
Hastalık grip gibi zaman zaman hayatımızda olup geçen bazen de ağır durumlar gibi insanı yatağa düşüren veya uzun süreli tedavi gerektiren durumları da hatırlatmaktadır.
Kişi bunun için bağışıklığını kuvvetlendirmeli sağlıklı beslenip spor yaparak hastalıklara karşı direnç kazanmalıdır.
“Aşı ve hastalık kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Kişinin hayatını tehlikeye sokacak herhangi bir kaza veya Hayati tehlikeye düşüren bir durum olduğu zaman ilk yardım yapılması gerekebilir.
İlk yardımı sadece eğitim almış kişiler yapmalı ve bu eğitimi bilmeyen kişilerin insanlara fayda sağlayayım derken zarar verebileceğini unutmamalıdır.
İlk yardım eğitimi hayati değer taşımaktadır.
İlk yardımın amacı ilk yardım yapılan hastayı hayata tutarak sağlık kuruluşuna ulaştırmaktır.
İlk yardım kişinin hayatının riske girmiş olduğu acil durumlarda, ve herhangi bir kaza durumunda yapılmaktadır.
İlk yardım yapacak olan kişinin kesinlikle bu eğitimi almış olması gerekmektedir.
İlk yardım sağlık görevlileri tarafından tıbbi yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması veya durumun daha kötüye gitmemesi için olay yerinde olan malzemelerle yapılır.
Amaç hastayı hayatta tutmak ve sağlık kuruluşuna ulaştırarak tedavisinin orada yapılmasını sağlamaktır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelime ve kelime grubu ile anlamlarını eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelime grubunun anlamını boş kutucuğa yazınız.
Cevap :
Kazazede : Kazaya uğramış kaza geçirmiş olan kimse
Yaya kaldırım : Cadde ve sokaklarda yürümek için yapılmış yüksekçe yer
İlkyardım : Kaza geçirenin hayatını kurtarmak veya durumunun daha kötüleşmesini önlemek için yapılan yardım
Üst geçit : Trafik akışını kesmemek için bir yolun üstünden geçirilen köprü biçimden üstü açık geçit
Yaya : Yürüyerek giden (kimse).
Soru : b. Bu kelime ve kelime grubunu kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap :
Kazazede : Kazazedenin durumu çok ağır görünüyordu.
Yaya kaldırım : Trafikte mutlaka yaya kaldırımında kullanmalıyız.
İlkyardım :İlk yardım kesinlikle bu eğitimi almış sağlık görevlileri tarafından yapılmalıdır.
Üst geçit :Yayalar için ayrılmış olan üst geçitler trafik için güvenli alanlardır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. İlk yardımda bulunacak kişi hangi özelliklere sahip olmalıdır?
Cevap :
İlk yardımda bulunacak kişi onu ile ilgili kuruluşlardan İlk yardım eğitimi almış olma özelliğine sahip olmalıdır.
2. Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarına ne sebep olmaktadır?
Cevap :
Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarına çoğunlukla insan hataları sebep olmaktadır.
3. Cadde ve sokaklarda nerede yürümeliyiz?
Cevap :
Cadde ve sokaklarda her zaman yaya kaldırımından yürümeliyiz.
Niye kaldırımında her zaman sağ taraftan yürümeliyiz.
4. Yaya kaldırımından yürürken diğer yayalara karşı nasıl davranmalıyız?
Cevap :
Yaya kaldırımından yürürken diğer yayalara karşı saygılı olmalıyız.
5. Karşıdan karşıya geçerken nereleri tercih etmeliyiz?
Cevap :
Kaçtan karşıya geçerken varsa alt ve üst geçitleri, yaya geçitlerini, trafik polisinin olduğu yerlerde ve trafik ışıklarının olduğu yerleri tercih etmeliyiz.
6. Oyunlarımızı nerelerde oynamalıyız?
Cevap :
Oyunlarımızı boşarsa da, okul bahçelerinde ve oyun bahçesinde oynamalıyız.
7. Kaç yaşından önce taşıtların ön koltuğunda oturmamalıyız?
Cevap :
11 yaşından önce taşıtların ön koltuğunda oturmamalıyız.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : İlk yardım ve kazalardan korunmak için neler yapmalıyız? Aşağıya yazınız.
Trafik ışıkları ve trafik polisi trafiğin güvenliğini sağlamak için konulmuştur.
Trafik kazalarına baktığımız zaman en büyük nedeninin insan kaynaklı hatalar olduğunu görüyoruz.
Bu yüzden trafik kurallarına çok dikkat etmeliyiz.
Trafik ışıkları ve trafik polisinin olmadığı alanlarda daha da dikkatli olmalı düşünerek hareket etmeliyiz.
Yayı olarak yürüdüğümüz zaman mutlaka kaldırımları tercih etmeli kırmızı ışık yansa bile araçların durup durmadığını kontrol ettikten sonra karşıdan karşıya geçmeliyiz.
Sürücüler ve yayalar trafik kurallarına uyuduktan sonra kaza yapma riski de azalacak ve insanlar daha güvende olacaktır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazınız.
Cevap:
hâl = durum
hata = yanlış
tat = lezzet
fayda = yarar
okul = mektep
doktor = tabip
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeleri alfabetik sırayla yazınız.
Cevap:
ders
doktor
karar
kaymak
pasta
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerden ilk harfi büyük yazılması gerekenleri işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 187-192-193-194-195-196 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı cümleler oluşturup yazınız.
1. besinden – yemeliyiz – her – kadar – gerektiği
Cevap:
Her besinden gerektiği kadar yemeliyiz.
2. için – yararlı – vücudumuz – tüketmeliyiz – besinler
Soru : Aşağıdaki cümlelerde, kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.
Cevap:
• Size haber vermek için geldim (.)
• Ahmet bizi duyuyor musun (?)
• Ankara (,) İzmir (,) İstanbul ve Eskişehir (‘) de yaşamış.
• Bursa (‘) nın Gemlik ilçesinde mi oturuyorsunuz (?)
• Eyvah (!) anahtarımı evde unuttum (.)
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : “Aşı nedir?” ve “Neden aşı oluruz?” sorularının cevapları hakkında araştırma yapınız.
Aşı hastalıkların önlenmesi amacıyla vücuda üretilmiş olan sıvının verilmesi ile yapılır.
Sağlıklı bir risk grubunda olan kişilere yapılan aşı vücudun bu hastalıktaki mikropları tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlar.
Aşılamanın amacı enfeksiyon hastalıkları gibi Zorlu hastalıklara karşı vücudu korumak için bağışıklık sistemine yardımcı olmaktır.
Aşı sebebiyle söz konusu enfeksiyonuna karşı vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Aktif bağışıklık sağlamak için hazırlanan aşılarda güncelle atılmış canlı organizmalar ölü veya etkisiz hale getirmiş organizmalar yaratılmış bakteri ürünleri kullanılır.
Başarı oranın yüksek olmakla beraber hastalığa karşı ne kadar koruyacağı kişinin bağışıklığı ile ilgilidir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 187-192-193-194-195-196 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı “Aşı nedir?” ve “Neden aşı oluruz?” sorularının cevapları hakkında araştırma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Aşı nedir ve Neden aşı oluruz sorularının cevapları hakkında araştırma yapınız”
““Aşı nedir?” ve “Neden aşı oluruz?” sorularının cevapları hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Aşı insanı hastalıklardan koruyabilmek için hasta olmayan ve risk altında bulunan kişilere uygulanır.
Aşı olma nedenimiz vücudun bu hastalıkta olan mikropları ve toksinleri tanıyarak onlara karşı bir savunma geliştirmesidir.
““Aşı nedir?” ve “Neden aşı oluruz?” sorularının cevapları hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Aşı hastalıkların önlenmesi amacıyla vücuda üretilmiş olan sıvının verilmesi ile yapılır.
Sağlıklı bir risk grubunda olan kişilere yapılan aşı vücudun bu hastalıktaki mikropları tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlar.
Aşılamanın amacı enfeksiyon hastalıkları gibi Zorlu hastalıklara karşı vücudu korumak için bağışıklık sistemine yardımcı olmaktır.
Aşı sebebiyle söz konusu enfeksiyonuna karşı vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Aktif bağışıklık sağlamak için hazırlanan aşılarda güncelle atılmış canlı organizmalar ölü veya etkisiz hale getirmiş organizmalar yaratılmış bakteri ürünleri kullanılır.
Başarı oranın yüksek olmakla beraber hastalığa karşı ne kadar koruyacağı kişinin bağışıklığı ile ilgilidir.
““Aşı nedir?” ve “Neden aşı oluruz?” sorularının cevapları hakkında araştırma yapınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Trafik polisi kaldırım trafik ışıkları kontrol kelime ve kelime grubunu kullanarak kısa bir yazı yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Trafik polisi kaldırım trafik ışıkları kontrol kelime ve kelime grubunu kullanarak kısa bir yazı yazınız.”
“Trafik polisi kaldırım trafik ışıkları kontrol kelime ve kelime grubunu kullanarak kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Karşıdan karşıya geçerken mutlaka kaldırımın bir adım gerisinde olmalı eğer varsa trafik işareti ışıkları ve trafik polisinin olduğu alanları tercih etmeliyiz.
Sağımızı ve solumuzu kontrol edip araçların gelmediğinden Emin olduğumuz zaman karşıdan karşıya geçmeliyiz.
“Trafik polisi kaldırım trafik ışıkları kontrol kelime ve kelime grubunu kullanarak kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Trafik ışıkları ve trafik polisi trafiğin güvenliğini sağlamak için konulmuştur.
Trafik kazalarına baktığımız zaman en büyük nedeninin insan kaynaklı hatalar olduğunu görüyoruz.
Bu yüzden trafik kurallarına çok dikkat etmeliyiz.
Trafik ışıkları ve trafik polisinin olmadığı alanlarda daha da dikkatli olmalı düşünerek hareket etmeliyiz.
Yayı olarak yürüdüğümüz zaman mutlaka kaldırımları tercih etmeli kırmızı ışık yansa bile araçların durup durmadığını kontrol ettikten sonra karşıdan karşıya geçmeliyiz.
Sürücüler ve yayalar trafik kurallarına uyuduktan sonra kaza yapma riski de azalacak ve insanlar daha güvende olacaktır.
“Trafik polisi kaldırım trafik ışıkları kontrol kelime ve kelime grubunu kullanarak kısa bir yazı yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Yağlı güreş ata sporlarımızdandır ve geleneksel bir Türk sporudur.
Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek bu oyunu oynadıkları için bu isimle anılmıştır.
Yağlı güreş “er meydanı tırnak işaretlerinden genellikle yeşillikli alanlarda yapılır.
Yalanım vücutları tutmak zor olduğu için büyük güç ve ustalık gerekir.
Resmi kaynaklara göre Türklerin Anadolu’dan Rumeli’ye geçtikleri tarihten beri bu spor yapılmaktadır.
Yağlı güreş sporu düğünlerde, panayırlarda, mola veren askeri birliklerde eğlence unsuru olarak yapılmaya devam edilmiştir.
Osmanlı devleti zamanında da özellikle Ramazan ayında düğün ve Ramazan güreşçileri adı altında müsabakalar düzenlemişlerdir.
Yağlı güreşlerde genellikle müsabakalar 40 dakika sürmektedir.
Bu süre içerisinde biri kazanamazsa süresiz atmaya gidilir ve ilk puanı alan güreşçi kazanmış olur.
Cirit
At üzerinde oynanan Ata sporlarımızdan bir tanesidir.
At üzerinde olan sporcunun ciritini rakibe karşı isabetli bir şekilde atması ve rakibine üstün gelmesini amaçlayan bir spordur.
Günümüzde genellikle kar, Bayburt, Ardahan, Uşak ve Erzurum’da oynanır.
Ata sporumuz olan cirit Türklerin Orta Asya’dan Anadolu’ya geldikleri dönemden beri oynadığı düşünülmektedir.
Aslında bu bir savaş oyunudur
Müsabakalarda yaşanan hayati tehlike nedeniyle ülkücü Mahmut döneminde oyun yasaklanmış daha sonra bu oyun tekrar Anadolu’da oynamaya başlanmıştır.
Oyunda müsabakaların ana konusu güçlü olanın galibiyeti ve savaşta düşmanı takım halinde alt etmeye olan çabadır.
Diğer sporlarda olmamasına rağmen Bu sporda karşı tarafa affetme puan kazandırmaktadır.
Okçuluk
Okçuluk ata sporlarımızdan bir tanesidir.
Osmanlı’da spor maksatlı okçuluk yarışmalarında birkaç çeşit bulunmaktaydı.
Bunlardan bir tanesi uzun mesafe atışlarıydı. Bu müsabakalara büyük rekorlar girmiştir.
2. yarışma ise hedef atışlarıydı. Hedeflenen bölgeye oklar vurmaya çalışılır ve yarışmalar bu şekilde düzenlenirdi.
Genelde günümüzde kullanılan zeytin çekirdeği formundaki metal uçlar kullanılırdı.
Diğer yapılan gösteriler ve yarışmalar ise sert cisimleri delme ve atlı okçuluk disiplinleriydi.
Bu yarışmalarda ve müsabakalarda ucu sertleştirilmiş Çelik uçlarla kalın ağaç kütüklerini veya sert maden levhaları delmek üst üste konmuş birkaç maden levhayı kolaylıkla delebilmeye çalışılırdı.
Binicilik
Binicilik sporu ata binme becerisi ve at kullanma sanatıdır.
Tarihe baktığımız zaman birincilik sporu ilk olarak Türklerde görülmektedir.
Ata binen ilk kavim Türklerdir ve atlar ilk kez Türkler tarafından evcilleştirilmiştir.
Tarihimiz boyunca engelli veya engelsiz olarak at üzerinde gösterirler ve yarışmalar yapılmıştır.
Ata sporlarımızın başlıcaları yağlı güreş, cirit , okçuluk ve biniciliktir.
Yağlı güreş geleneksel bir Türk sporudur yarışma veya gösteri şeklinde birçok yerde sergilenmektedir.
Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek rakiplerini yenmeye çalıştıkları için bu ismi almıştır.
Oyun süresi 40 dakikadır ve eğer kazanan olmazsa sınırsız uzatmaya gidilir.
Ata sporlarımızdan bir tanesi de at üzerinde oynanan cirittir.
Cirit oyununda sporcunun rakibine karşı atması ve rakibine üstün gelmesi amaçlanmakla beraber rakibini affetmesi de puan kazandırmaktadır.
Okçuluk oyunu da diğer bir ata sporumuzdur. Spor ve gösteri maksatlı oku en uzak alana atma ve verilen hedefe isabet ettirme gibi çeşitleri vardır.
Diğer bir ata sporumuz olan birincilik ise ata binme becerisi ve at kullanma sanatıdır.
Ata ilk evcilleştiren ve ilk olarak kullanan, binen kişiler Türklerdir.
2. Arkadaşlarınızın yaptıkları sunumlardan hangisinin ilginizi çektiğini nedenini de belirterek söyleyiniz.
Cevap:
Arkadaşlarımızın yaptıkları sunumların hepsini beğendim. Çünkü her birinin başka güzel bir yanı vardır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri yazınız.
Cevap :
Ekipman : Bir işte veya bir yerde kullanılan eşya veya aletlerin tamamı.
Hedef : Nişan alınacak yer.
Yay : Ok atmaya yarayan, iki ucu arasına esnek bağ gerilmiş, eğri ağaç veya metal çubuk.
Okçuluk : Ok ve yay kullanarak yapılan spor.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Okçulukta kullanılan ekipmanlar nelermiş?
Cevap :
Okçulukta kullanılan ekipmanlar ok ve yaydır.
2. Yay ve okların üretiminde neler kullanılırmış?
Cevap :
Yay ve okların üretiminde ahşap ya da çelik kullanılırmış.
3. Hedef tahtasında hangi renk daireler bulunurmuş? Bu daireler nasıl numaralandırılırmış?
Cevap :
Hedef tahtasında sarı, kırmızı, mavi, siyah ve beyaz renkler bulunurmuş.
Bu daireler içten dışa doğru 10′ dan 1’e kadar numaralandırılırmış.
4. Metinde, okçuluk hakkında başka hangi bilgiler verilmiş?
Cevap :
Okçuluk hakkında her okul hedefte vurduğu yere göre puan aldığı, yarışmanın birincisi her turda yaptığı atışlardan aldığı puanları belirlendiği bilgileri verilmiştir.
Ayrıca okçuluk sporuna başlamanın yaşının 9-10 yaşları oldu okçuluğun hem bireysel hem de takım sporu olarak oynanabileceği, Türklerin tarihi boyunca okçuluğa büyük önem verdiği, konsantrasyon, sabır, güçlü kol ve sırt kasları isteyen bir oyun olduğu bilgileri de verilmiştir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : Okçuluk
Soru : b. Metne uygun bir başlık yazınız.
Cevap :
Ata Sporlarımızdan Okçuluk
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı cümleler oluşturunuz.
Cevap :
Ok yayın gerdirilmesiyle hedefe fırlatılır.
Okun vurduğu hedefte puana bakılır.
her turda alınan puanlar hesaplanır.
Türkler okçuluğa büyük önem vermişlerdir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, sporun faydaları ile ilgili bir slogan yazınız. Bu sloganı kullanarak bir afiş hazırlayınız.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.”
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Ata sporlarımızın başlıca olanları yağlı güreş, cirit atma okçuluk ve biniciliktir.
Yağlı güreş ata sporlarımızdandır. Vücutlarına zeytinyağı sürdükleri için bu ismi almıştır. Zeytinyağı sürüldüğü için elleri kayar büyük güç ve ustalık gerektirir. Oyuncunun rakibini yere düşürerek sırtını yere değdirmesi ile kazanmış olur.
Cirit at üzerinde oynanan Ata sporlarımızdandır. Diğer oyunlardan farklı olarak rakibini affetme durumlarında puan kazanma söz konusudur.
Ata sporlarımızdan biri de okçuluktur. Okçuluk yayla beraber okları istenilen hedefe atmak veya okları en uzak yere atma şeklinde oynanır.
Ata sporlarımızdan bir tanesi de biniciliktir.
Dünya tarihine baktığımız zaman Ata ilk evcilleştiren ve binen kişilerin Türkler olduğunu görmekteyiz.
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Yağlı Güreş
Yağlı güreş ata sporlarımızdandır ve geleneksel bir Türk sporudur.
Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek bu oyunu oynadıkları için bu isimle anılmıştır.
Yağlı güreş “er meydanı tırnak işaretlerinden genellikle yeşillikli alanlarda yapılır.
Yalanım vücutları tutmak zor olduğu için büyük güç ve ustalık gerekir.
Resmi kaynaklara göre Türklerin Anadolu’dan Rumeli’ye geçtikleri tarihten beri bu spor yapılmaktadır.
Yağlı güreş sporu düğünlerde, panayırlarda, mola veren askeri birliklerde eğlence unsuru olarak yapılmaya devam edilmiştir.
Osmanlı devleti zamanında da özellikle Ramazan ayında düğün ve Ramazan güreşçileri adı altında müsabakalar düzenlemişlerdir.
Yağlı güreşlerde genellikle müsabakalar 40 dakika sürmektedir.
Bu süre içerisinde biri kazanamazsa süresiz atmaya gidilir ve ilk puanı alan güreşçi kazanmış olur.
Cirit
At üzerinde oynanan Ata sporlarımızdan bir tanesidir.
At üzerinde olan sporcunun ciritini rakibe karşı isabetli bir şekilde atması ve rakibine üstün gelmesini amaçlayan bir spordur.
Günümüzde genellikle kar, Bayburt, Ardahan, Uşak ve Erzurum’da oynanır.
Ata sporumuz olan cirit Türklerin Orta Asya’dan Anadolu’ya geldikleri dönemden beri oynadığı düşünülmektedir.
Aslında bu bir savaş oyunudur
Müsabakalarda yaşanan hayati tehlike nedeniyle ülkücü Mahmut döneminde oyun yasaklanmış daha sonra bu oyun tekrar Anadolu’da oynamaya başlanmıştır.
Oyunda müsabakaların ana konusu güçlü olanın galibiyeti ve savaşta düşmanı takım halinde alt etmeye olan çabadır.
Diğer sporlarda olmamasına rağmen Bu sporda karşı tarafa affetme puan kazandırmaktadır.
Okçuluk
Okçuluk ata sporlarımızdan bir tanesidir.
Osmanlı’da spor maksatlı okçuluk yarışmalarında birkaç çeşit bulunmaktaydı.
Bunlardan bir tanesi uzun mesafe atışlarıydı. Bu müsabakalara büyük rekorlar girmiştir.
2. yarışma ise hedef atışlarıydı. Hedeflenen bölgeye oklar vurmaya çalışılır ve yarışmalar bu şekilde düzenlenirdi.
Genelde günümüzde kullanılan zeytin çekirdeği formundaki metal uçlar kullanılırdı.
Diğer yapılan gösteriler ve yarışmalar ise sert cisimleri delme ve atlı okçuluk disiplinleriydi.
Bu yarışmalarda ve müsabakalarda ucu sertleştirilmiş Çelik uçlarla kalın ağaç kütüklerini veya sert maden levhaları delmek üst üste konmuş birkaç maden levhayı kolaylıkla delebilmeye çalışılırdı.
Binicilik
Binicilik sporu ata binme becerisi ve at kullanma sanatıdır.
Tarihe baktığımız zaman birincilik sporu ilk olarak Türklerde görülmektedir.
Ata binen ilk kavim Türklerdir ve atlar ilk kez Türkler tarafından evcilleştirilmiştir.
Tarihimiz boyunca engelli veya engelsiz olarak at üzerinde gösterirler ve yarışmalar yapılmıştır.
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.