2. Sınıf Matematik 1. Kitap 35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41 Cevapları, öğrencilerin geometrik cisim ve şekillerin özelliklerini tanımalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru yapılmasını ve bilgilerin pekiştirilmesini sağlar. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara kenar, köşe ve yüzey gibi kavramları öğretir.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, çeşitli sorular ve uygulamalarla öğrencilerin geometrik şekilleri daha iyi anlamalarını sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde çocuklar hem matematiksel düşünme becerilerini geliştirir hem de çevresindeki nesneleri biçimsel özellikleriyle tanımayı öğrenir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41


 Soru :  Oda görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Oda görselinde yukarıda numaralandırılan geometrik cisimlere benzeyen nesneleri bulalım. Nesnelerin yanındaki yuvarlağa benzediği geometrik cismin numarasını yazalım.


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları”

• Aynı numaralı nesnelerin biçimsel özelliklerini karşılaştıralım. Bu özellikleri arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Numarası aynı olan nesneler, aynı geometrik cismi temsil eder. Bu nesnelerin yüzey, köşe ve kenar özellikleri birbirine benzerlik gösterir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları


1. Bateri görselini inceleyelim. Noktalı yerlere görseldeki davulların ve zillerin benzedikleri geometrik cisim veya şekillerin isimlerini ve özelliklerini yazalım. Soruları cevaplayalım.


Cevap :  

Davullar silindire benziyor. Davullar silindir cisimlerdir.

Davulların yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım. 

Cevap :  Hayır, olmaz. Çünkü biçim aynı kalır.

Zil dairenin benzeri. Ziller daire şeklidir.

Zillerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde
bir değişim olur mu? Açıklayalım.

Cevap :   Hayır, olmaz. Biçim daire olarak kalır.

Geometrik şekiller veya cisimlerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım. 

Cevap :   Hayır, olmaz. Sadece görünümü değişir ama biçimi aynı kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Farklı büyüklükte geometrik cisim ve şekil modelleri.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinliğe Başlayalım
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Getirdiğimiz geometrik cisimleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı geometrik cisimlerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım.
• Getirdiğimiz geometrik şekilleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı olan geometrik şekillerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik şekillerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım


Cevap :  

• Aynı geometrik cisimlerin büyüklükleri farklı olabilir ama biçimleri aynıdır.
• Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimleri değişmez, sadece görünümleri farklı olur.
• Aynı geometrik şekiller de büyük ya da küçük olabilir, fakat biçimleri aynıdır.
• Şekillerin yerlerini veya yönlerini değiştirsek de biçimsel özellikleri değişmez.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları


2. Kerem ve Ela’nın geometrik cisimlerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım. 


Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü şekilleri aynı kalır, sadece görünümleri farklı olur.


Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü hepsi aynı şekildedir, sadece boyutları farklıdır.


Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişirse biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişse de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü onların kenar, köşe ve yüzey yapıları aynıdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları


3. Kerem ve Ela’nın geometrik şekillerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım. 


Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü kenar ve köşeleri aynı kalır.


Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü şekil yine aynıdır, sadece boyutu değişir.


Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü temel yapısı, kenar ve köşe özellikleri aynı kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40 Cevapları


4. ki görsel arasındaki altı farkı bulalım. Nesnelerin yerleri, yönleri veya büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişti mi? Defterimize yazalım.


Cevap : Nesnelerin yönü, büyüklüğü ve konumu değişse bile şekilsel özellikleri aynı kaldı.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfası, kâğıt, makas, yapıştırıcı, renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfasındaki geometrik şekilleri dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz geometrik şekillerle görseller tasarlayalım.
• Geometrik şekilleri kâğıdın üzerine yapıştırarak tasarladığımız görselleri oluşturalım.
• Oluşturduğumuz görseli renkli kalemlerle boyayalım.
• Boyadığımız görseli arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Geometrik şekillerle görseller tasarladım. = Evet
Tasarladığım görselleri kâğıda yapıştırdım. = Evet



 

Our Score

2. Sınıf Matematik 1. Kitap 27-28-29-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları, öğrencilerin geometrik şekil modellerini tanımalarını ve günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve kolay anlaşılır şekilde yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, kare, üçgen, dikdörtgen ve daire gibi temel şekilleri öğretir.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 27-28-29-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, çeşitli etkinlik ve uygulamalarla öğrencilerin şekilleri tanıma ve ayırt etme becerilerini geliştirir. Bu sayfalardaki çalışmalar sayesinde çocuklar hem matematik bilgisini pekiştirir hem de çevresindeki nesneleri geometrik şekillerle ilişkilendirmeyi öğrenir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34


 Soru : Tarihî ev görselini inceleyelim. Soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım.


• Ev görselinde hangi geometrik şekillerin benzerleri vardır? 


Cevap : Ev görselinde küp (evin gövdesi), dikdörtgen prizma (kapı ve pencereler) ve üçgen prizma (çatı) geometrik şekilleri vardır.


• Bu geometrik şekillerin benzer yönleri ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.

Farklı yönleri: Küpün tüm yüzleri eşittir, dikdörtgen prizmanın bazı yüzleri farklı boyuttadır, üçgen prizmanın tabanı üçgen şeklindedir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları


1. Fotoğraflardaki geometrik şekillere benzeyen kısımları inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :  

• Görseldeki köprünün yapımında genellikle üçgen şekli kullanılmıştır. Nedenini araştıralım.

• Görseldeki güneş panelinde genellikle dikdörtgen şekli vardır. Nedenini araştıralım.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


2. Modelleri inceleyelim. Noktalı yerlere modelde kullanılan geometrik şekilleri yazalım.


Cevap :  

Modelde çember ve daire kullanılmıştır.

Zürafa modelinde dikdörtgen, üçgen ve kare kullanılmıştır.

Tren modelinde kare, çember, dikdörtgen, üçgen ve daire kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları


3. Kültürümüze ve farklı kültürlere ait geometrik şekillerin olduğu desenleri inceleyelim. Desenlerde hangi geometrik şekillerin olduğunu arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Desenlerde kare, üçgen, dikdörtgen, paralelkenar ve baklava dilimi şeklinde geometrik şekiller vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4
sayfaları, makas, renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızdan Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4 sayfalarını dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım.

Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz sayfalardaki at, kamyon, kuş ve çiçek modellerini boyayalım.
• Kestiğimiz sayfaların arkalarına benzer modeller tasarlayalım. Tasarladığımız modelleri boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Bu el işi etkinliği sınıf içerisine arkadaşlarınızla beraber yapmanız gerekmektedir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları


4. Aşağıdaki kamyon görselini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Görseldeki kamyonda kullanılan yuvarlak olan geometrik şekilleri yazalım.
Cevap Daire (tekerlekler).

Görseldeki kamyonda kullanılan köşesi ve kenarı olan geometrik şekilleri yazalım.
Cevap Kare, dikdörtgen, üçgen.

Köşeli geometrik şekiller arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazalım.
Cevap Hepsinin köşeleri ve kenarları vardır. Kare ve dikdörtgenin köşeleri dörttür, üçgenin köşesi üçtür.

Görseldeki kamyonda 2 kare, 3 üçgen, 4 dikdörtgen ve 3 daire kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf veya ev.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kare, üçgen, daire, çember ve dikdörtgen kullanarak hazırlayacağımız bir model düşünelim.
Etkinliğe Başlayalım
• Düşündüğümüz modeli aşağıda verilen alana çizelim.
• Oluşturduğumuz modeli renkli kalemlerimizle boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları


5. Aşağıdaki modellerde kullanılan geometrik şekilleri sayalım. Modellerle, bu modellerde kullanılan geometrik şekilleri renklerine göre sayılarıyla eşleştirelim.


Cevap :   Tabloyu Dolduralım:

Kareyi tanıyorum. → Evet
Dikdörtgeni tanıyorum. → Evet
Üçgeni tanıyorum. → Evet
Çemberi tanıyorum. → Evet
Daireyi tanıyorum. → Evet 



 

Our Score

2. Sınıf Matematik 1. Kitap 22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 Cevapları, öğrencilerin geometrik cisimlerin modellerini tanımalarına ve günlük yaşamda kullanılan nesnelerle ilişkilendirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve anlaşılır şekilde yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, küp, küre, silindir ve koni gibi modellerin özelliklerini kavratır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, farklı etkinlikler ve uygulamalarla öğrencilerin geometrik cisimleri ayırt etmelerini sağlar. Bu sayfalardaki çalışmalar sayesinde çocuklar, hem matematik bilgilerini pekiştirir hem de çevrelerinde bulunan nesneleri geometrik açıdan tanımayı öğrenir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 


 Soru :  İstanbul’da bulunan Kız Kulesi görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Kız Kulesi görselinde hangi geometrik cisimler vardır?


Cevap :  Kız Kulesi görselinde silindir, küp ve koni şeklinde geometrik cisimler vardır.


• Bu geometrik cisimlerin benzer ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

• Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.

• Farklı yönleri: Silindirin köşesi yoktur, küpün köşeleri vardır, koninin sivri bir ucu vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 23 Cevapları


1. Fotoğraflardaki yapılar hangi geometrik cisimlere benzemektedir?


Cevap :  

Çanakkale Şehitler Anıtı → Dikdörtgen prizma
Anıtkabir → Dikdörtgen prizma
Gökdelen (yüksek bina) → Dikdörtgen prizma
Hollanda Küp Evler → Küp
Rumeli Hisarı → Silindir
Atomium (Belçika) → Küre


Soru : Çevremizdeki yapıları inceleyerek bunların hangi geometrik cisimlere benzediğini söyleyelim.


Cevap

Minare → Silindir
Ev → Küp ve dikdörtgen prizma
Kale burcu → Silindir
Su deposu → Silindir
Köprü ayakları → Dikdörtgen prizma
Cam küre süs → Küre


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları


2. Görsellerdeki yapılarda işaretli yerleri inceleyelim. Bu yerlerin benzediği geometrik cismin adını noktalı yerlere yazalım.


Göbeklitepe’de işaretlenen bölüm hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Göbeklitepe’deki taş parçası dikdörtgen prizmayı andırıyor.

Kaş antik kentinde yer alan yapılardaki işaretli bölümler hangi geometrik cisimlere benziyor?

Cevap :  Ksantos’taki yapılar küp ve dikdörtgen prizma şeklindedir.

Selimiye Camii’ndeki işaretli kısım hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Selimiye Camii’nin minaresi bir silindir biçimindedir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları


3. Kerem ve amcasının yaptığı kuş yuvasını inceleyelim. Görsellerdeki geometrik şekillere göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kuş yuvasının ayağı hangi geometrik cisimden oluşuyor?

Cevap :  Ayağında 1 tane dikdörtgen prizma kullanılmıştır.

Kuş yuvasının tabanı hangi geometrik şekilden oluşuyor?

Cevap :  Tabanında 1 tane kare prizma vardır.

Kuş yuvasının köşelerinde hangi şekiller bulunuyor?

Cevap :   Köşelerinde 4 tane silindir yer alıyor.

Kuş yuvasının çatısında hangi geometrik cisim bulunuyor?

Cevap :  Çatısında 1 tane üçgen prizma vardır. Tüm parçalar birleştiğinde kuş yuvası tamamlanmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Oyun küpü, tenis topu, ilaç kutuları, hediye kutuları gibi farklı geometrik cisimler, göz bandı veya tülbent.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dört gruba ayıralım. Her grup bir takımı temsil etsin.
• Getirdiğimiz malzemeleri takım sıramızın üzerine koyalım.

Etkinliğe Başlayalım
• Her takımdan bir kişi seçerek malzemelerin olduğu sıranın önüne gelelim.
• Seçtiğimiz kişinin gözlerini göz bandı veya tülbentle bağlayalım.
• Geometrik cisimlerden herhangi birini eline verelim. Dokunarak bu cismin hangi geometrik cisme benzediğini belirtmesini isteyelim.
• Her doğru cevap için bu cevabı veren kişinin takımına 1 puan ekleyelim. Yanlış cevap verenlere 0 puan yazalım.
• Oyuna bu şekilde dört tur devam edelim.


Cevap :  

Takım Adı 1. Tur Puanı 2. Tur Puanı 3. Tur Puanı 4. Tur Puanı Toplam Puan
Kırmızı 1 0 1 1 3
Mavi 0 1 0 1 2
Sarı 1 1 1 0 3
Yeşil 0 0 1 0 1


 

Our Score

2. Sınıf Matematik 1. Kitap 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları, öğrencilerin geometrik cisimleri tanımalarını ve günlük yaşamda karşılaştıkları nesnelerle ilişkilendirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve anlaşılır şekilde yapılmasına yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara küp, küre, silindir, koni gibi temel cisimleri öğretir.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, farklı sorular ve uygulamalarla öğrencilerin geometrik şekilleri ayırt etme ve örneklendirme becerilerini geliştirir. Bu sayfalar sayesinde öğrenciler hem matematik bilgisini pekiştirir hem de çevrelerindeki nesneleri geometrik açıdan tanımayı öğrenir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21


 Soru : Kamp görselini inceleyelim. Yönergeleri uygulayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kamp alanındaki yuvarlak nesnelerin ve köşeli nesnelerin adlarını söyleyelim. 


Cevap :  

Köşeli nesneler: Hoparlör, büyük termos, çanta, radyo.

Yuvarlak nesneler: Top, küçük termos, kütük, çadır bağlanan kazık.


• Köşeli nesnelerin yanındaki yuvarlağı turuncuya boyayalım.

• Yuvarlak nesnelerin yanındaki yuvarlağı mora boyayalım.

Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12 Cevapları”

• Termos ve hoparlörün yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Hayır boyamadık. Çünkü termos yuvarlakken, hoparlör ise köşeli bir nesnedir.


• Radyo ve çantanın yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Evet boyadık. Çünkü ikisi de köşeli nesnedir.


 Soru : Çevremizde yuvarlak veya köşeli olan nesnelere örnekler verelim. Bu nesnelerden birer tane sınıfımıza getirelim. Nesnelerin özelliklerini arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap :  

Yuvarlak nesnelere örnek: top, tabak, saat.
Köşeli nesnelere örnek: kitap, kutu, defter.

Top yuvarlanır, köşeli kutunun ise kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenlerin altındaki yuvarlağı aynı renge boyayalım.


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları”

 Soru : Çevremizden biçimsel özellikleri birbirine benzeyen nesneler belirleyip defterimize yazalım.


Cevap

Tabak – saat (ikisi de yuvarlaktır).
Kitap – defter (ikisi de dikdörtgen şeklindedir).
Zar – kutu (ikisi de küp şeklindedir).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 14 Cevapları


2. Ela, Kerem ve öğretmenlerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.

Çocuklar, masanın üzerine koyduğum nesnelerin biçimsel özellikleriyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?


Cevap :  

Öğretmenim, bence zekâ küpü ve süt kutusu köşeli nesnelerdir.

O zaman defter ve hediye kutusu da köşeli nesnelerdir.

Golf topu kenarı ve köşesi yoktur.

Kalemlik yuvarlak bir nesnedir.

Köşesi ve kenarı olmayan nesneler yuvarlak cisimlerdir. Yuvarlak cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Futbol topu, balon, portakal ve karpuz yuvarlak cisimlerdir.

Köşesi ve kenarı olan nesneler köşeli cisimlerdir. Köşeli cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinası ve televizyon köşeli cisimlerdir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları


 Soru : Haydi, defterimize yuvarlak ve köşeli cisimlere örnekler yazalım. Cisimlerin biçimsel özelliklerindeki benzerlik ve farklılıkları arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  

Yuvarlak cisimler: top, tabak, saat.
Köşeli cisimler: kitap, kutu, masa.

Yuvarlak cisimlerin kenarı ve köşesi yoktur, köşeli cisimlerin kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 16 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Futbol topu, küp şeker, konserve kutusu, süt kutuları, farklı
büyüklüklerde kutular, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.

Etkinliğe Hazırlık

Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Yukarıdaki malzemelerden getirdiklerimizi sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Sıramızın üzerindeki nesneleri inceleyelim.
• Nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenleri bulalım.
• Nesnelerden köşeleri olanları gruplandıralım. Köşeli nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
• Nesnelerden yuvarlak olanları gruplandıralım. Yuvarlak nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
•Çevremizden yuvarlak nesnelere ve köşeli nesnelere farklı örnekler bulalım. Bulduğumuz ö


Cevap :  

Köşeli nesneler: küp şeker, süt kutusu, farklı büyüklüklerde kutular.
Yuvarlak nesneler: futbol topu, konserve kutusu.

Çevremizden köşeli nesne örnekleri: kitap, masa, dolap.
Çevremizden yuvarlak nesne örnekleri: tabak, saat, araba tekerleği.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 17 Cevapları


3. Görsellerdeki nesneleri inceleyelim. Bu nesnelerin numaralarını benzedikleri geometrik cisimlerin olduğu aşağıdaki kutuların içine yazalım. 


Cevap :  

Dikdörtgen prizma: 1 (süt kutusu), 6 (çamaşır makinesi), 8 (mendil kutusu), 12 (tuğla)
Küre: 2 (futbol topu), 10 (tenis topu)
Üçgen prizma: 4 (çadır), 11 (peynir dilimi)
Silindir: 7 (deodorant), 9 (havlu kâğıt rulosu)
Küp: 3 (kutu), 5 (zar)


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18-19 Cevapları


4. Ela ve Kerem geometrik cisimlerden yararlanarak aşağıdaki yapıyı oluşturdular. Bu yapıyı oluştururken hangi geometrik cisimlerden yararlanmışlardır? Arkadaşlarımızla paylaşalım. Ela ve Kerem’in konuşmalarını okuyalım.


Cevap :  Bu yapıda küp, küre, silindir, dikdörtgen prizma ve üçgen prizma kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20 Cevapları


5. Aşağıdaki numaralı kartlarda geometrik cisimler ve geometrik cisimlere benzeyen nesneler verilmiştir. Kartlardaki geometrik cisimleri ve nesneleri inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :  Görselleri inceleyerek sayfa 21’deki soruları cevaplamanız gerekmektedir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Cevap :  

Soru: Köşeli cisimlerin görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2, 3, 4, 5, 8, 9

Soru: Yuvarlak cisimlerin görsellerine benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 6

Soru: Küp görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :  7

Soru: Kare prizma görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2

Soru: Dikdörtgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   4

Soru: Üçgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   9

Soru: Silindir görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 5

Soru: Küre görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   6



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 44-45-46-47. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 4. ünite konularını tekrar ederek pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 44-45-46-47. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 44, 45, 46, 47 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine katkı sağlar ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47


1. Uzak bir şehirden aile dostlarımızın bizi ziyaret edeceğini düşünelim. Misafirlerimizi yakın çevremizde hangi tarihî mekân ve doğal güzelliklere götürürüz? Aşağıdaki tabloyu başlıklara uygun şekilde dolduralım.


Cevap :

Yakın Çevremdeki Tarihî Mekânlar: Topkapı Sarayı, Ayasofya, Sultanahmet Camii

Misafirlerime Anlatacaklarımla İlgili Gezi Notlarım:

  • Topkapı Sarayı: Osmanlı padişahlarının yaşadığı saray, tarihi eserler ve Harem dairesi

  • Ayasofya: Bizans ve Osmanlı dönemlerinin izlerini taşıyan, cami ve müze olarak kullanılmış yapı

  • Sultanahmet Camii: Mavi çinileriyle ünlü, Osmanlı mimarisinin önemli örneklerinden

Yakın Çevremdeki Doğal Güzellikler: Boğaziçi, Belgrad Ormanı, Adalar

Misafirlerime Anlatacaklarımla İlgili Gezi Notlarım:

  • Boğaziçi: İstanbul’un eşsiz manzarası, köprüler ve tarihi yalılar

  • Belgrad Ormanı: Doğa yürüyüşleri için ideal, kuş ve bitki çeşitliliği

  • Adalar: Sessiz, huzurlu plajlar ve bisikletle gezilebilecek yollar


2. Aşağıdaki bulmacayı ipuçlarından yararlanarak dolduralım. 


Cevap :

  • Valinin yönettiği yerleşim yerinin adı = İl

  • Kaymakamın yönettiği yerleşim yerinin adı = İlçe

  • Belediye başkanının yönettiği birimin adı = Belediye

  • Muhtarın yönettiği yerleşim yerinin adı = Köy


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


3. Metni okuyup soruları cevaplayalım. 


Mustafa Kemal Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım anlatıyor:

Mustafa’m küçücük çocukken bile gayet temiz giyinirdi. Büyük adam tavırları takınır, herkesle büyükmüş gibi konuşurdu. Konu komşu herkes onu çok severdi. Çok zekiydi. Daha rüştiyede iken Selanik eşrafından Evranoszade Muhsin Bey’in oğluna ders verirdi.
Kılıç Ali (Kısaltılmıştır.)


a. Mustafa Kemal Atatürk’ün küçükken herkes tarafından sevilmesini sağlayan özellikleri nelerdir?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk’ün küçükken sevilmesini sağlayan özellikleri; temiz ve düzgün giyinmesi, olgun tavırlar takınması, insanlarla saygılı ve nazikçe konuşması ve zekâsıdır.


b. Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarındaki özelliklerinden hangilerinin sizde olduğunu düşünüyorsunuz?


Cevap : Öğrencilik yıllarındaki özelliklerinden benimde bulunduğunu düşündüğüm; meraklı ve öğrenmeye hevesli olmam, derslerime dikkat etmem ve arkadaşlarımla iyi iletişim kurmamdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


4.Millî gün ve bayramlarla ilgili ifadeleri okuyalım. İfade doğruysa “Doğru” kutusunu, yanlışsa “Yanlış” kutusunu boyayalım. Boyanmayan heceleri yazarak şifredeki atasözüne ulaşalım.


Cevap :

İfadelerin Doğru/Yanlış Durumu:

  1. Baklava yapar, misafirlerimize ikram ederiz. → Doğru

  2. Kültürel mirasımızdır. → Doğru

  3. Birlik ve beraberliği güçlendirir. → Doğru

  4. Her millet millî gün ve bayramları aynı şekilde kutlar. → Yanlış

  5. Şehit ve gazilerimize saygı gösteririz. → Doğru

  6. Komşularımızı ziyaret eder, şeker toplarız. → Doğru

  7. Okulumuzu, sınıfımızı bayraklarla süsleriz. → Doğru

Şifre: Doğru/Yanlış kutularını boyamayan heceler birleştirildiğinde, şifreli atasözü ortaya çıkar: “Birlikten kuvvet doğar.”

Beş kelime: Birlik, paylaşma, kutlama, saygı, gurur

Cümle: Millî günlerde birlik içinde olmak, ülkemize olan sevgimizi gösterir.


5. Millî gün ve bayramların önemiyle ilgili aklımıza gelen beş kelimeyi yazalım. Yazdığımız kelimelerden birini seçerek cümle içinde kullanalım.


Cevap :

Kelime Listesi: birlik, coşku, tarih, paylaşma, kutlama

  • Birlik: Millî günlerde herkes birlik içinde olmalıdır.

  • Coşku: Bayramlarda büyük bir coşku yaşanır.

  • Tarih: Millî günler, ülkemizin tarihini hatırlamamıza yardımcı olur.

  • Paylaşma: Bayramlarda sevinçlerimizi paylaşma ile çoğaltırız.

  • Kutlama: Bayramlar aile ve arkadaşlarla kutlama yapma zamanıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri okuyalım. Dinî gün ve bayramlarla ilgili ifadelerin yer aldığı kutuların altındaki harfleri boyayalım. Boyadığımız harfleri kutulara yazarak şifreyi bulalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”

7. Dinî gün ve bayramlarla ilgili deneyimlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda ailem ve sevdiklerimle bir araya gelerek büyüklerimizin ellerini öptüm, bayramlaştım ve birlikte yemekler yedik; bu anıları arkadaşlarımla paylaştım.


8. Dinî gün ve bayramların neden önemli olduğunu söyleyelim. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlar, paylaşma, yardımlaşma ve birlik duygusunu güçlendirdiği, aile ve toplum bağlarını kuvvetlendirdiği için önemlidir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramların kutlanışını ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayram Gelince Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 38-39-40-41-42-43


1. Görsellerde hangi dinî gün ve bayramlarımız anlatılmaktadır? 


Cevap : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı anlatılmaktadır. 


2. Katıldığınız dinî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda mutluluk, huzur ve paylaşma duygusu hissettim; ailem ve sevdiklerimle bir arada olmak beni çok sevindirdi.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Bayram Hiç Kaçırılır mı?

Hacivat: Karagöz’üm, Karagöz’üm! Evden kaç gündür çıkmıyorsun. Gel bizim bahçeye de ciğerlerin bayram etsin.

Karagöz: Neee? Bugün bayram mı? Ah, ben bayramı nasıl kaçırdım!
Hacivat: Yok Karagöz’üm, yanlış anladın. Bir şeyi kaçırdığın yok. Gel de biraz temiz hava al, demek istiyorum.
Karagöz: Öyle desene Hacivat!
Hacivat: Bayram hiç kaçırılır mı? Ramazan gelecek, oruçlar tutulacak. Hep birlikte iftarlar yapılacak. Etrafımızı mutluluk, huzur, neşe saracak.
Karagöz: Öyle mi Hacı Cavcav? Demek bayram gelince dayanışma ve yardımlaşma olacak.
Hacivat: Elbette Karagöz’üm. Büyüklerimizin elini öpmeye gideceğiz. Kalabalık sofralar kurulacak.
Karagöz: Sofra mı dedin? Ah, bayram gelse de nineciğin o sarmalardan, baklavalardan yapsa!
Midemiz de bayram etse…


1. Karagöz ve Hacivat bayramlarda neler yapıyorlarmış? 


Cevap : Karagöz ve Hacivat bayramlarda birbirlerini ziyaret ediyor, büyüklerin ellerini öpüyor, iftarlar ve kalabalık sofralarla bayramı kutluyor, yardımlaşıyor ve birlikte mutluluk paylaşıyorlarmış.


2. Dinî gün ve bayramlarda neler yapıyorsunuz? 


Cevap :  Dinî gün ve bayramlarda ailemi ve akrabalarımı ziyaret ediyor, büyüklerin ellerini öpüyor, birlikte yemek yiyor, bayramlaşıyor ve sevinç ve paylaşma duygusunu yaşıyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Görsellerde dinî gün ve bayramlarla ilgili neler yapıldığını söyleyelim.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Dinî gün ve bayramları gruplar arasında paylaşalım.
➠ Seçtiğimiz dinî gün veya bayramı nasıl kutladığımızı sınıfta canlandıralım.
➠ Dinî gün ve bayramlarımızın niçin önemli olduğunu tartışalım.


Cevap : Görsellerde insanlar bayramlaşırken, yemekler hazırlarken ve birbirlerini ziyaret ederken görülüyordu. Sınıfta 4-5 kişilik gruplar oluşturduk ve her grup dinî gün ve bayramlarda yaptıklarını paylaştı. Seçtiğimiz bayramı canlandırarak büyüklerimizin ellerini öpme, bayramlaşma ve birlikte yemek yeme gibi etkinlikleri gösterdik. Daha sonra bayramların aile ve toplum birliğini güçlendirdiğini, paylaşma ve yardımlaşmayı teşvik ettiğini tartıştık.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Malzemeler: kalem, kâğıt, boya kalemleri, makas, yapıştırıcı ve renkli karton

Uygulama Adımları
➠ Dinî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz dinî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir resim yapalım veya konuya uygun afiş tasarlayalım.

Resim yapacaksak
● Kâğıdı ve boya kalemlerini hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize karar verelim.
● Resmimizi yapalım.
Afiş hazırlayacaksak
● Karton, kâğıt, yapıştırıcı, makas gibi malzemeleri hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize veya hangi görselleri kullanacağımıza karar verelim.
● Afişimize uygun bir slogan bulalım ve sloganı dikkat çekici bir biçimde yazalım.


➠ Çalışmamızda dinî gün ve bayramların önemini vurgulayalım. 


Cevap :

Seçtiğim bayram: Ramazan Bayramı

Resmimde ailemin ve komşularımızın bayramlaştığı, büyüklerin ellerinin öpüldüğü ve sofraların kurulduğu bir sahne çizdim. Renkli ve neşeli çizgilerle bayramın mutluluk ve paylaşma duygusunu gösterdim; çalışmamda dinî günlerin birlik, sevgi ve yardımlaşma için önemli olduğunu vurguladım.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım. 


Cevap : Hazırladığım resmi sınıfta arkadaşlarıma gösterdim, bayramın önemini ve bayramda yapılan etkinlikleri anlattım.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramlarımızın önemini ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayramlarımızla Gururluyuz Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37


1. Afiş hangi millî gün ya da bayramla ilgili olabilir? Bildiğiniz diğer millî gün ve bayramlar hangileridir?


Cevap : Afiş, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı konulu olabilir. Ayrıca diğer millî gün ve bayramlar arasında 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü ile Ramazan ve Kurban Bayramları yer alır.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarda gurur, mutluluk ve birlik duygusu hissettim; ülkemizin değerlerini ve tarihini hatırlamak beni heyecanlandırdı.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları


Soru : ➣ Öğrencilerin konuşma balonlarında anlattıklarını okuyalım.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na iki ay önceden hazırlanmaya başladık. Okul töreninde halk oyunları gösterisi sunduk. Yöresel kıyafetlerimiz çok güzeldi.

30 Ağustos Zafer Bayramı’nda ailemle bandoyu dinledik. Türk Hava Kuvvetleri’nin SOLOTÜRK uçak gösterisini izledik.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı için melodika ile sınıfça koro gösterisi hazırladık.

15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nde ailemle fotoğraf sergisini gezdik. Sinevizyon gösterisini izledik.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda el işi kâğıtlarından süsler yaptık. Sınıfımızı süslerle ve bayraklarla donattık.


1. Anlatılan millî gün ve bayramlardan hangilerine katıldınız? 


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı, 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü ve 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na katıldım.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda yaptığınız benzer ve farklı etkinlikler nelerdir?


Cevap

Benzer etkinlikler: Törenlere katılmak, gösteriler izlemek ve sınıfı süslemek.

Farklı etkinlikler: Bazılarında halk oyunları veya koro gösterisi yaptım, bazılarında ise sinevizyon veya fotoğraf sergisi izledim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Cevap

Haydi Bayrama! 

O sabah kardeşim ve ben gözlerimizi heyecanla açtık. Günlerdir bütün köy bayrama hazırlanıyorduk. Annem mutfaktan seslendi: “Haydi, yarışmanın yumurtaları hazır!” Okul yolunda kalbimiz küt küt atıyordu. Vardığımızda çocuklar yürüyüş için çoktan sıraya girmişti. Önde büyük sınıflardan bir kız ve bir erkek öğrenci, kocaman bayrağımızı gururla taşıyordu. Arkada okulun bando takımı ve biz vardık. Köy halkı yürüyüşümüzü alkışlarla destekledi. Köy meydanından da geçtikten sonra okul bahçesine döndük.

Mustafa Kemal Atatürk ve şehitlerimiz için saygı duruşuyla başlayan tören İstiklâl Marşı ile devam etti. Muhtarımızın konuşmasından sonra sıra köyün en yaşlısının konuşmasına geldi. “Aferin çocuklar! Siz böyle birlik ve beraberlik içinde oldukça hep güçlü olacaksınız.” diyerek bizi tebrik etti. Sonra şiirler, şarkılar, halk oyunu gösterileri…

Sırada kaşıkla yumurta taşıma, yoğurt yeme ve çuval yarışı vardı. Birbirimizin hâline bakıp güldük, eğlendik. Eve dönünce dedem bizi karşısına aldı. “Evlatlar!” dedi. “Bayramlar paylaştıkça güzeldir, insanları bir araya getirir. Bu anılarınızı hiç unutmayın. Büyüdüğünüzde siz de torunlarınıza anlatacaksınız.”


1. Köyün en yaşlısı konuşmasında ne demek istemiştir? 


Cevap : Köyün en yaşlısı, birlik ve beraberlik içinde olmanın gücü artırdığını ve bu bayram anılarını unutmayarak geleceğe aktarmalarını istemiştir.


2. Millî gün ve bayramlarımız niçin önemlidir? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarımız, ülkemizin tarihini ve değerlerini hatırlamak, birlik ve beraberliği güçlendirmek ve kültürel mirasımızı yaşatmak için önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Millî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz millî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir şiir veya şarkı yazalım.

Şiir yazacaksak
● Şiirimize başlık belirleyelim.
● Şiirimizde duygularımızı birbirine uyumlu sözcükler ile ifade etmeye çalışalım.
● Şiirimizin etrafına kenar süsü çizebilir, kenar süsünü boyayabiliriz.
Şarkı yazacaksak
● Şarkı sözlerini yazalım.
● Şarkımıza ezgi belirleyelim.
● Bir müzik aleti çalmayı biliyorsak şarkı sözlerine müzik aletimizle eşlik edelim.
● Dilersek boş kutu, tahta kaşık gibi malzemeleri de müzik aleti olarak kullanabiliriz.


➠ Çalışmamızda millî gün ve bayramların önemini vurgulayalım.


Cevap

Seçtiğim millî gün: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Şiir Başlığı: “Bayram Sevinci”
Şiir:
Bayram geldi, yüzler gülüyor,
Çocuklar koşuyor, herkes coşuyor.
Ulusal egemenlik elimizde,
Sevgi ve dostluk kalbimizde.

Bayraklar dalgalanıyor gökyüzünde,
Şarkılar, oyunlar süzüyor her köşede.
Birlik ve beraberlik içinde olalım,
Sevinçle, umutla her gün bayram yapalım.

Kenarlara rengârenk süsler çizdim ve boyadım; şiirim millî günün önemini, birlik ve coşkuyu vurguluyor.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım.


Cevap :  Hazırladığım şiiri sınıfta arkadaşlarıma okudum, bayramın coşkusunu ve önemini onlarla paylaştım.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 26-27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik hayatını öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı :Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni Etkinlik Cevapları ile metindeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz yapabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 26-27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları, öğrencilerin konuları pekiştirmesine katkı sağlar ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 26-27-28-29-30-31


Soru : Cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdaki ifadelerden uygun olanları yazalım.


Cevap :

a. Mustafa Kemal Atatürk Selanik şehrinde doğdu.
b. Mustafa Kemal Atatürk’ün annesinin adı Zübeyde Hanım’dır.
c. Mustafa Kemal Atatürk’ün babasının adı Ali Rıza Bey’dir.
ç. Mustafa Kemal Atatürk Dolmabahçe Sarayı’nda vefat etmiştir.
d. Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarı, Anıtkabir, Ankara’dadır.


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı ile ilgili başka neler biliyorsunuz?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmuş, eğitim ve hukuk alanında birçok yenilik yapmış, Türk milletinin çağdaşlaşması için çalışmış ve “Yurtta barış, dünyada barış” ilkesini benimsemiştir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 27 Cevapları


Soru : ➣ Mustafa Kemal Atatürk’e ait anı örneğini okuyalım.


Atatürk’ün evindeki yardımcısı Cemal Granda anlatıyor:

Bir gün yine Atatürk, tarihle ilgili kalın bir kitap okuyordu. Öylesine dalmıştı ki çevresini görecek hâli yoktu. Bir sürü yurt sorunu dururken devlet başkanının kendini tarihe vermesi Vasıf Çınar’ın biraz canını sıkmış olacak ki Atatürk’e şöyle dediğini duydum:

̶ Paşam! Tarihle uğraşıp kafanı yorma. 19 Mayıs’ta kitap okuyarak mı Samsun’a çıktın?

Atatürk, Vasıf Çınar’ın bu çok samimi yakınmasına gülümseyerek şöyle karşılık verdi:

̶ Ben çocukken fakirdim. İki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydı bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım.

Turhan Gürkan
(Kısaltılmıştır.)


1. Mustafa Kemal Atatürk, Vasıf Çınar’a verdiği cevapla ne demek istemiştir?


Cevap : Atatürk, okumaya ve öğrenmeye verdiği önemin yaptıklarını başarmasında çok etkili olduğunu anlatmak istemiştir.


2. Mustafa Kemal Atatürk sınıf arkadaşınız olsaydı nasıl bir arkadaşlığınız olurdu? 


Cevap :  Atatürk sınıf arkadaşım olsaydı, çok meraklı, öğrenmeye hevesli ve yardımsever bir arkadaşım olurdu; birlikte çalışmayı ve birbirimizden bir şeyler öğrenmeyi severdik.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları 

➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarına ait anılarından birini seçelim.
➠ Seçmiş olduğumuz anıyı sınıfta canlandırarak yorumlayalım.


1. Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarına ait anılarını canlandırdığınızda neler hissettiniz?


Cevap : Anıları canlandırırken Atatürk’ün azmini, merakını ve öğrenmeye olan sevgisini hissettim; onun gibi çalışkan ve kararlı olmak istedim.


2. Mustafa Kemal Atatürk’ün elde ettiği başarıların öğrencilik yıllarındaki özellikleriyle ilgisi var mıdır? Neden?


Cevap :  Evet, Atatürk’ün başarıları öğrencilik yıllarındaki azim, disiplin ve öğrenmeye düşkünlüğü sayesinde mümkün olmuştur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarıyla ilgili öğrendiğimiz anılardan birini seçelim. Seçtiğimiz anıyı resim çizerek anlatalım.


Cevap :

Seçtiğim anı, Atatürk’ün çocukken kitaplara olan düşkünlüğüdür. Resmimde, Atatürk’ü masasında kitap okurken ve etrafında defter, kalemler varken çizdim; bu şekilde onun öğrenmeye olan sevgisini ve azmini gösterdim.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Yönetim Birimlerini Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 20-21-22-23-24-25 Sayfa Cevapları, öğrencilerin yönetim birimlerini öğrenmesini kolaylaştırır. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin hem ders içinde hem de evde etkinlikleri doğru yapabilmesi için hazırlanmıştır. Bu bağlamda, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Yönetim Birimlerini Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere günlük yaşamda karşılaştıkları yönetim kavramlarını anlamada yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25 Cevapları, öğrencilerin ödevlerini yaparken doğru yönlendirilmesini sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem konuyu daha kolay kavrar hem de etkinlikleri eksiksiz tamamlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 20-21-22-23-24-25 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecine rehberlik eden önemli kaynaklardan biridir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Yönetim Birimlerini Tanıyorum  Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Oyun Parkı

Ömer ve Masal, mahallelerinde arkadaşlarıyla oyun oynayabilecekleri bir oyun alanı olmadığı için üzülüyorlardı. Mahallelerindeki boş alanın belediyeye ait olduğunu öğrenmişlerdi. Buraya mahalledeki arkadaşları ile oynayabilecekleri bir oyun parkı yapılmasını istiyorlardı. Parkta özel gereksinimli arkadaşlarına uygun oyuncaklar olduğunu hayal ettiler.


Soru : Ömer ve Masal, bu durumda nereye başvurabilirler?


Cevap : Ömer ve Masal, oyun parkı yapılması için belediyeye başvurabilirler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Soru : ➣ Noktalı alanlara yaşadığımız yerlerin adlarını yazalım.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir. 

İl 
İlçe 
Köy/Mahalle :


Soru : ➣ Bu yerlerin yönetiminden kimlerin sorumlu olduğunu araştıralım.


Cevap : İlin yönetiminden vali, ilçenin yönetiminden kaymakam, köyün yönetiminden muhtar, mahallenin yönetiminden ise yine muhtar sorumludur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları 

➠ Yaşadığımız yerin yönetim birimlerinden birine öğretmenimizin rehberliğinde bir gezi düzenleyelim.
➠ Aşağıdaki görüşme formunu kullanarak yaşadığımız yerin yöneticisi ile görüşme yapalım.
➠ Aldığımız cevapları noktalı alanlara yazarak formu dolduralım.


Cevap :

GÖRÜŞME FORMU

Görüşmeyi Yapan Kişinin Adı Soyadı:

Görüşme Konusu: Yaşadığımız yerin yönetimi

Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
— Ben …, yaşadığınız yerde yönetici olarak görev yapıyorum.

Görevleriniz nelerdir?
— Mahalle/Köy/İlçe halkının ihtiyaçlarını takip etmek, resmi işleri yürütmek, düzeni ve güvenliği sağlamak, halkın sorunlarını ilgili kurumlara iletmek.

Size bu görevde kimler yardımcı oluyor?
— Belediye çalışanları / aza heyeti / emniyet görevlileri / muhtarlık çalışanları gibi kişiler yardımcı oluyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


1. Yönetim birimlerindeki yöneticileri tanımlarıyla eşleştirelim.


Cevap :

a. Muhtar → 4. Köy ya da mahalledeki belirli işleri yürüten kişidir.
b. Belediye başkanı → 2. İl ve ilçelerdeki temizlik, ulaşım gibi hizmetlerin yürütülmesinden sorumlu kişidir.
c. Kaymakam → 3. Bir ilçenin yönetiminden sorumlu en yetkili kişidir.
ç. Vali → 1. Bir ilin yönetiminden sorumlu en yetkili kişidir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 19. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19 Sayfa Cevapları, öğrencilerin performans görevlerini yaparken konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, hem öğretmenler hem de veliler için öğrencilerin ders etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları ile verilen görevleri doğru ve eksiksiz şekilde yapabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 19. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 19 Cevapları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine katkı sağlar ve ödevlerde yol gösterici olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders süreci daha verimli ve anlaşılır hâle gelir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19 Sayfa Cevapları, etkinliklerde rehber niteliği taşır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Performans Görevi Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 19 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım. 

Süre : İki ders saati
Konu : Yakın çevremizdeki tarihî mekân ve doğal güzellikler
Görev : Yakın çevremizdeki tarihî mekân ve doğal güzellikler ile ilgili afiş, poster, sun

Malzemeler: makas, kâğıt, kalem, yapıştırıcı ve boya kalemleri

Uygulama Adımları 

➠ Sınıf arkadaşlarımızla 5-6 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Tarihî mekân veya doğal güzellik ziyaretimizden edindiğimiz bilgi ve deneyimlerimizden yola çıkarak bir ürün hazırlayalım.
➠ Hazırlayacağımız ürüne grup arkadaşlarımızla karar verelim (afiş, poster, sunu vb.).
➠ Ürünümüzde millî ve manevi değerlere sahip çıkmanın ve bunlara saygı duymanın önemini de vurgulayalım.
➠ Ürünümüzü görsellerle destekleyelim.
➠ Hazırladığımız ürünü sınıf arkadaşlarımıza sunalım ve sınıf panosunda sergileyelim.


Cevap :  Sınıfta 5-6 kişilik gruplar oluşturduk. Yakın çevremizdeki tarihî mekân ve doğal güzellikler hakkında topladığımız bilgileri kullanarak bir afiş hazırlamaya karar verdik.

Afişimizi renkli kâğıtlar, resimler ve görsellerle süsledik. İçine hem tarihî mekânların geçmişimizi hatırlattığını hem de doğal güzelliklerin korunması gerektiğini yazdık. Millî ve manevi değerlerimize sahip çıkmanın önemini vurguladık. Hazırladığımız afişi sınıfa sunduk ve sınıf panosunda sergiledik.



 

Our Score
error: Content is protected !!