3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Anka Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


Değerli öğrencilerimiz ; “3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Anka Yayınları” konusu siz değerli velilerimizin öğrencilerimizin ve öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Anka Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Anka Yayınları” konusunda Fen Bilimleri cevaplarına ulaşabilmek amacıyla aşağıda yer alan yeşil renkli sayfa sayılarına veya mavi renkli metin isimlerine tıklayarak Fen Bilimleri cevaplarına ulaşabilirsiniz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları sormak için en aşağıda yer alan yorum kısmına sorabilirsiniz. Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından en anlaşılır ve hızlı cevapları alarak Fen Bilimleri dersinde kolaylıkla başarıya ulaşabilirsiniz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Anka Yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28.‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE: GEZEGENİMİZİ TANIYALIM 


1. BÖLÜM: DÜNYA’NIN ŞEKLİ


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Şekli Küreye Benzer Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20


2. BÖLÜM: DÜNYA’NIN YAPISI 


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Katmanları Metni Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alanlar Metni Cevapları Sayfa 25, 26


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 27, 28


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42.‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE: BEŞ DUYUMUZ


1. BÖLÜM: DUYU ORGANLARI VE GÖREVLERİ


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarını Tanıyalım Metni Cevapları Sayfa 30, 31, 32


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Cevapları Sayfa 33, 34, 35


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarının Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 41, 42


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62.‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE: KUVVETİ TANIYALIM


1. BÖLÜM: VARLIKLARIN HAREKET ÖZELLIKLERİ


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52


2. BÖLÜM: CİSİMLERİ HAREKET ETTİRME VE DURDURMA


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni Cevapları Sayfa 53, 54, 55


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareketli Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 60, 61, 62


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82.‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM


1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Temel Özellikler Metni Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddelere Dokunma, Onları Tatma ve Koklamanın Canlı Vücuduna Vereceği Zararlar Metni Cevapları Sayfa 73, 74, 75


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddelerle Çalışırken Alınacak Güvenlik Önlemleri Metni Cevapları Sayfa 76


2. BÖLÜM: MADDENİN HÂLLERIİ


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Katı, Sıvı, Gaz Metni Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 81, 82


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110.‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER 


1. BÖLÜM: IŞIĞIN GÖRMEDEKİ ROLÜ


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işık Olmadan Görebilir miyiz?  Metni Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88


2. BÖLÜM: IŞIK KAYNAKLARI


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizdeki Işık Kaynakları Metni Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92


3. BÖLÜM: ÇEVREMİZDEKİ SESLER


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynakları ve Sesin Yayılması Metni Cevapları Sayfa 93, 94, 95


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizdeki Ses Kaynakları Metni Cevapları Sayfa 96, 97


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sesini Duyduğumuz Ses Kaynağının Yeri Metni Cevapları Sayfa 98, 99


4. BÖLÜM: SESİN İŞİTMEDEKİ ROLÜ


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitmedeki Rolü Metni Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Arasındaki İlişki Metni Cevapları Sayfa 104, 105


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Şiddetli Sesler Zararlıdır Metni Cevapları Sayfa 106, 107, 108


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 109, 110


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136.‘nin cevapları aşağıdadır. 


6. ÜNİTE: CANLILAR DÜNYASINA YOLCULUK 


1. BÖLÜM: ÇEVREMIZDEKI VARLIKLARI TANIYALIM


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizdeki Canlı ve Cansız Varlıklar Metni Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


2. BÖLÜM: BEN VE ÇEVREM


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yaşadığımız Çevre ve Temizliği Metni Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Çevre  Metni Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal Çevrenin Canlılar İçin Önemi Metni Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 135, 136


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162.‘nin cevapları aşağıdadır. 


7. ÜNİTE: ELEKTRİKLİ ARAÇLAR


1. BÖLÜM: ELEKTRİKLİ ARAÇ-GEREÇLER


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizdeki Elektrik Metni Cevapları Sayfa 138, 139


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrikli Araç-Gereçler Metni Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143


2. BÖLÜM: ELEKTRIK KAYNAKLARI


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrikli Araç-Gereçlerde Kullanılan Elektrik Kaynakları Metni Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Atık Pillerin Çevreye Vereceği Zararlar Metni Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153


3. BÖLÜM: ELEKTRİĞİN GÜVENLİ KULLANIMI


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektriğin Güvenli Kullanılması  Metni Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 7. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 159, 160



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları Sayfa 60, 61


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61


A. Duyu organlarımızı görevleriyle eşleştirelim.


Cevap :

  • Koklama: Burun
  • Duyma: Kulak
  • Görme: Göz
  • Tatma: Dil
  • Dokunma: Deri

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61 MEB Yayınları”

B. Hangi iki duyu organı beraber çalışır? 


Cevap :

  • Dil ve burun.

C. Aşağıdaki soruları açıklayalım. 


1. Dilimizle hangi tatları alırız?


Kısa Cevap : “Dilimizle hangi tatları alırız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde dilimizin aldığı tatlar şunlardır :

  • Tatlı
  • Acı
  • Tuzlu
  • Ekşi

Bu tatlar dilimizin almış olduğu ana tatlıları olarak ifade ederek listelenmiştir.


2. Çok parlak veya loş ışıkta ders çalışmak hangi duyu organımıza zarar verir? Açıklayalım.


Kısa Cevap : “Çok parlak veya loş ışıkta ders çalışmak hangi duyu organımıza zarar verir? Açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir insanın çok parlak veya loş ışıkta ders çalışarak göz duyu organına zarar verdiğini ifade edebiliriz.

Göze zarar vermemesinin sebebi ise ortamda karanlıksa göz bebekleri daha iyi görmek için büyür ve bu nedenle gözler zarar görür.

Ayrıca çok parlak ışıkta ise göz bebeklerinin küçüldüğünü göze gelen ışınlarının azaldığı nedeniyle baş ağrısı ve gözlerin görme duyusuna zarar verir.


3. Deri sağlığımız için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap : “Deri sağlığımız için neler yapmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Deri sağlığımız için yapılması gerekenler şunlardır ;

  1. Dengeli ve düzenli beslenmeye dikkat etmeliyiz.
  2. Kimyasal maddelerin deriye teması engellenmelidir.
  3. Güneşe hassas derilerde güneş kremi kullanmalıdır.
  4. Mevsimlere uygun elbiseler seçilmelidir.
  5. Derimizi nemli olmasını sağlamalıyız.
  6. Deri temizliğine dikkat etmeliyiz.
  7. Güneşin zararlı ışınlarına dikkat etmeliyiz.
  8. Kozmetik ürünleri vücudumuzdan uzak

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


D. Aşağıdaki durumları algılamak için hangi duyu organımızdan yararlandığımızı işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları”

E. Boşlukları aşağıdakilerden uygun olan ifadeyle dolduralım. 


Cevap :

  1. Suyun sıcak ya da soğuk olduğunu ile anlarız. Derimiz
  2. Burnumuz tıkalıyken yemeğin anlayamayız. Tadını
  3. Bir yiyeceğin kötü olduğunu burnumuzla anlarız.  Kokusunun
  4. Dil, deri, burun, ve duyu organlarımızdır. Göz ve kulak
  5. koku alma organımızdır. Burun

F. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ‘’D‘’ yanlış olanların başına ‘’Y‘’ yazınız.


Cevap :

  1. ( Yanlış ) Kulak sağlığımız için yüksek sesli müzik dinlemeliyiz.
  2. ( Doğru ) Göz sağlığımız için yakından televizyon izlememeliyiz.
  3. ( Yanlış ) Burun sağlığımız için burun kıllarını koparmalıyız.
  4. ( Doğru ) Deri sağlığımız için düzenli banyo yapmalıyız.
  5. ( Yanlış ) Dil sağlığımız için asitli içecekler içmeliyiz.


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları Sayfa 19, 20


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20


A. Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ne gibi örnekler verirdiniz?


Kısa Cevap : “Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ne gibi örnekler verirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Elimden gelen en iyi çalışmaları yapardım ve insanlara doğruyu kanıtlamak için elimden gelen şeyleri yapardım. Çalışmalarımı geliştirirdim ve daha çok gerçekçi çalışmalar yapmaya yönelirdim.

Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için en önemli konu Güneş ve Ayın şekillerini örnek verirdim.

Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ayrıca gemilerin yelkenden geliş şekilleriyle kanıtlamaya çalışırdım.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ‘’D‘’ yanlış olanların başına ‘’Y‘’ yazınız. 


Cevap :

  1. ( Yanlış ) Dünya’mızın şekli düzdür.
  2. ( Doğru ) Çekirdek Dünya’mızın en sıcak katmanıdır.
  3. ( Doğru ) Dünyamızın alttan ve üstten basık, orta kısmından şişkin bir görüntüsü vardır.
  4. ( Yanlış ) Dünya’mızın merkezinde manto bulunur.
  5. ( Yanlış ) Dünya’mızın en sıcak katmanı mantodur.
  6. ( Doğru ) Çekirdek iç ve dış olmak üzere iki bölümden oluşmuştur.
  7. ( Doğru ) Dünya’mızın içinde çekirdek ve manto katmanları bulunur.

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Dünya’mızın katmanlarını dıştan içe doğru sıralayınız.


Kısa Cevap : “Dünya’mızın katmanlarını dıştan içe doğru sıralayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyanın dıştan içe doğru katmanları şu şekilde olmaktadır. Hava Küre, Taş Küre, Su Küre, Ateş Küre, Ağır Küre’dir. Dünyamıza her zaman sahip çıkmalıyız. Dünyamızda olan kaynakları düzgün ve bilinçli bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.


2. Dünya’mızı haşlanmış bir yumurtaya benzetecek olursak yumurtanın kabuğu, beyazı ve sarısı hangi katmanlara karşılık gelir?


Kısa Cevap : “Dünya’mızı haşlanmış bir yumurtaya benzetecek olursak yumurtanın kabuğu, beyazı ve sarısı hangi katmanlara karşılık gelir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızı bir çok nesneye benzetebiliriz. Örneğin mandalina, kavun, saat ve elma gibi nesneler dünyamıza benzeyen nesneler olarak örnek verilebilir.

Maddeler Halinde Eğer bir haşlanmış yumurtaya benzetecek olursak şu şekilde sıralayabiliriz. ;

  • Yer kabuğu yumurta kabuğuna,
  • Ateş Küre katmanı yumurta beyazına,
  • Çekirdek katmanı da yumurta sarısına

3. Dünya’nın katmanlarından canlıların yaşadığı yere en uzak olan katman hangisidir?


Kısa Cevap : “Dünya’nın katmanlarından canlıların yaşadığı yere en uzak olan katman hangisidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çekirdek katmanı dünyadan insanlara en uzak olan katman olarak bilinir. Çekirdek katmanı biz insanlara en uzak olan katmandır.


4. “Aynı yön ve yükseklikte uçan bir uçak belli bir süre sonra başlangıç noktasına geri dönebilir.” Sizce bunun sebebi nedir?


Kısa Cevap : “”Aynı yön ve yükseklikte uçan bir uçak belli bir süre sonra başlangıç noktasına geri dönebilir.” Sizce bunun sebebi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın şekli bu gibi şeylere sebep vermektedir. Dünyamız bizim için çok önemli ve değerlidir. Dünyamız sayesinde yaşamımızı gerçekleştiriyoruz. Dünyamıza sahip çıkmalıyız ve kaynaklarımızı düzgün bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni Cevapları Sayfa 14, 15, 16


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16


Dünya’mızın bir öküzün boynuzları veya fillerin hortumları üzerinde durduğunu düşünen insanlar varmış.

Eskiden insanların çoğu Dünya’mızın düz bir tepsiye benzediğini düşünmüşlerdir. Hatta gemilerle çok ilerlediklerinde Dünya’nın kenarından aşağıya düşeceklerine inanan insanlar varmış.

Pisagor, Birûnî, Macellan gibi bilim insanları gözlem ve araştırmalarına dayanarak Dünya’mızın şeklinin küreye benzediğini savunmuşlardır.

Soru : Yukarıdaki çocuklar Dünya’mızın şekliyle ilgili ileriye sürülen bazı fikirleri tartışıyorlar. 


Sizce Dünya’mızın şekliyle ilgili neden farklı fikirler ortaya atılmıştır?


Kısa Cevap : “Sizce Dünya’mızın şekliyle ilgili neden farklı fikirler ortaya atılmıştır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın şekliyle ilgili farklı fikirler ve düşünceler ortaya atılmasının sebepleri bulunmaktadır.

Dünyamızın şekli için her birim insanı farklı düşünceler belirtebilir. Dünyamızın şekli için bilim insanları farklı düşüncelere sahiptir. Bu yüzden de farklı düşünceler ve fikirler ortaya atılmaktadır.


Dünya’mızın şekli hakkında siz neler düşünüyorsunuz?


Kısa Cevap  “Dünya’mızın şekli hakkında siz neler düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın şekli yassılaşmış ve küremsi şekildedir. Dünyamızın şekli bir yumrugaua benzer. Ekvatordan şişkin ve kendine has bir şekine sahiptir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Birlikte Yapalım 1.1. Dünya’mızın Şekli Nasıldır? 


Gerekli Malzemeler
✓ Ek 1’deki Dünya haritası
✓ Kitap
✓ Kâğıttan yapılmış bir gemi modeli
✓ Makas ve yapıştırıcı

● Ek 1’de verilen Dünya haritasını noktalı yerlerinden keserek birleştirelim. Dünya modelimizi oluşturalım.
● Dünya modelini inceleyelim. Dünya’mıza farklı açılardan bakarak şeklinin yuvarlak olduğunu gözlemleyelim.
● Kâğıttan gemimizi yukarıdaki verilen aşamalara uygun olarak yapalım.
● Gemimizi kitabımızın üzerinde aynı yöne doğru hareket ettirelim.

Kitabın kenarına geldiğimizde ne oldu? Yazalım. 


Cevap :


Gemimizi bu defa Dünya modelinin üzerinde bir nokta belirleyerek aynı yöne doğru hareket ettirelim. Başlangıç noktasına ulaşabildiniz mi? 


Cevap : Evet, dünyanın şeklinden dolayı başlangıç noktasına tekrardan ulaşabildik.


Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım 


1. Dünya’mız bir kitabın yüzeyi gibi düz olsaydı neler olurdu? Yazınız. 


Kısa Cevap : “Dünya’mız bir kitabın yüzeyi gibi düz olsaydı neler olurdu? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamız eğer sadece düz olsaydı rüzgar güney ve kuzeye doğru haraket ederdi.  Bu ise kötü olan olaylara yol açar.


2. Geminizi Dünya yüzeyinde sürekli aynı yöne hareket ettirdiğinizde başlangıç noktasına ulaşmanızın sebebi nedir?


Kısa Cevap : “Geminizi Dünya yüzeyinde sürekli aynı yöne hareket ettirdiğinizde başlangıç noktasına ulaşmanızın sebebi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamız şeklinden dolayı kendine has özelliklere sahip olurdu. Kendine has özelliklere sahip olduğu içinde dünya yüzeyinde gemi hareket ettiğinde tekrar aynı noktaya ulaşmış olurdu.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dünya’mızın Katmanları Metni Cevapları Sayfa 17, 18


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18


Birlikte Yapalım 1.2. Dünya Modelimi Yapıyorum


Gerekli Malzemeler
✓ Beyaz, sarı, kırmızı, kahverengi, mavi ve yeşil renklerde oyun hamuru
✓ Diş ipi ya da benzeri bir ip
✓ Dünya haritası ya da Dünya modeli

Nasıl Yapalım?

● Beyaz renkli oyun hamurundan fındık büyüklüğünde bir parça alıp elimizde yuvarlayalım. Beyaz bir küre elde edelim.
✓ Dünya’mızın merkezindeki iç çekirdeği oluşturduk.
● Sarı renkli oyun hamuru ile iç çekirdeğin etrafını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın dış çekirdeğini oluşturduk.
● Kırmızı renkli oyun hamurundan cevizden daha büyük bir parça alarak kalın bir şekilde çekirdeği kaplayalım.
✓ Dünya’mızın manto katmanını oluşturduk.
● Kahverengi oyun hamurundan bir parça alarak ince bir şekilde manto katmanını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın üzerinde yaşadığımız yer kabuğunu oluşturduk.
● Dünya modelini ya da Dünya haritasını inceleyerek mavi oyun hamurundan denizleri, yeşil oyun hamurundan karaları oluşturalım.
✓ Dünya’mızın yüzeyindeki kara ve suları oluşturduk.
● Hazırladığımız Dünya modelini bir ip yardımıyla iki parçaya ayıralım.
● Dünya’mızın katmanlarını inceleyelim.


1. Dünya’mızın içinde hangi katmanlar vardır? Yazınız. 


Kısa Cevap : “Dünya’mızın içinde hangi katmanlar vardır? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın içinde bulunan kaynaklar sayesinde yaşamımız sürmektedir. Dünyamızın içinde bulunan kaynaklar dünyamızı oluşturmaktadır.

Dünya’mızın içinde katmanlar şunlardır ;

  • BARİSFER (ÇEKİRDEK, AĞIR KÜRE)
  • PİROSFER (MAGMA TABAKASI, ATEŞ KÜRE)
  • LİTOSFER (YER KABUĞU, TAŞ KÜRE)
  • HİDROSFER (SU KATMANI, SU KÜRE)
  • ATMOSFER (GAZ KATMANI, HAVA KÜRE)

2. Dünya’mızın yüzeyinde hangi katmanlar vardır? Yazınız. 


Kısa Cevap : “Dünya’mızın yüzeyinde hangi katmanlar vardır? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın yüzeyinde bulunan kaynakları şu şekilde sıralayabiliriz. Dünyamızın yüzeyinde bulunan katmanlar atmosfer, hidrosfer ve litosferdir.

Madde Madde Dünya’mızın yüzeyinde katmanlara örnekler şunlardır ;

  • Çekirdek
  • Manto
  • Kara katmanı
  • Su katmanı
  • Hava katmanı


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Hava Katmanı Metni Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hava Katmanı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29


Soru : Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan nedir?


Kısa Cevap : “Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Rüzgar gülü, yapılan kağıtların içe bükümü sayesinde gelen havayı içerisinden geçmesiyle beraber rüzgar ile dönmesi sağlanmaktadır.

Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan rüzgar kuvveti enerjisi olarak adlandırılabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Birlikte Yapalım 1.4. Hava Her Yerde Var


Gerekli Malzemeler
✓ Boş bir bardak
✓ Su dolu bir kap
✓ Peçete

● Boş bir bardağın dibine peçeteyi koyalım.
● Bardağı ters çevirelim ve su dolu bir kaba daldıralım.

Peçete ıslandı mı?


Cevap : Hayır ıslanmadı.


Aynı işlemi bardağı hafifçe yana eğerek yapalım. Şimdi ne oldu? Kabarcıkları gördünüz mü? Su, bardağa dolmaya başladı mı?


Cevap : Evet dolmaya başladı.


Peçete ıslandı mı?


Cevap : Evet ıslandı.


Soru : İlk aşamada peçetenin ıslanmamasının sebebi ne olabilir? Yazınız.


Cevap :

Çünkü bardağın içinde bulunan hava suyu emmektedir. Bu da suyun peçeteye geçmesini engellemektedir. Biz görmesek de hava her yerdedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Birlikte Yapalım 1.5. Karalarla Suları Kıyaslıyorum


Gerekli Malzemeler
✓ Ek 2’deki Dünya haritası
✓ Makas

● Ek 2’de verilen haritayı noktalı yerlerden keserek sayfadan ayıralım.
● Haritanın üzerindeki çizgileri takip ederek dikkatli bir şekilde altmış eşit parçaya bölelim.
● Mavi ve beyaz renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası su katmanının parçalarıdır.
● Diğer renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası da kara katmanının parçalarıdır.
● Su ve kara parçaları aynı karede yer aldığında hangisi fazla yer kaplıyorsa oraya dahil edelim.
● Sonuçlarımızı grafik üzerinde gösterelim. Karaların ve suların kapladıkları yerleri karşılaştıralım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

Soru : Yeryüzünde karalar mı yoksa sular mı daha fazla yer kaplamaktadır?


Cevap :

Yer yüzünde sular karalardan daha fazla yer kapmaktadır. Dünyamızın 4’te 3’ü sudur.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25


Soru : Kara, hava ve suyun canlı yaşamındaki önemini araştıralım.


Kısa Cevap : “Kara, hava ve suyun canlı yaşamındaki önemini araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kara : Kara hayvanları için yaşam alanı, barınma alanı ve yiyeceklerini elde ettikleri alanlar kara alanları olarak büyük önem taşır.

Ayrıca bitkiler için gelişme büyüme ve yaşamlarının devam açısında büyük bir öneme sahip bir alan olarak ifade etmektedir.

Hava : Canlıların yaşamlarının temel kaynaklarından bir tanesi olan hava çok büyük bir önem olarak taşır. Nefes almak hayatımızın temel ihtiyacıdır. Nefes almayan bir canlı hayatını devam ettiremediğinden dolayı hava büyük bir önem taşır.

Ayrıca bazı hayvanlar da hava da yaşamları sürdürmektedir.

Su :  Canlıların temel ihtiyaçlarından bir tanesi olan su hayati önem taşımaktadır. Canlılar, su olmadan hayatta kalamazlar.

Ayrıca su kaynaklarında yaşayan bir çok canlı da buralarda barınmaktadır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Mavinin tonlarıyla gösterilen yerler hangi katmana aittir?


Cevap : Su katmanını ifade etmektedir.


Soru : Yeşil ve kahverenginin tonlarıyla gösterilen yerler hangi katmana aittir?


Cevap : Kara katmanını ifade etmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


2. Aşağıda verilen görselleri uygun katmanlarla eşleştiriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 MEB Yayınları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45-46 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Duyma Organımız: Kulak Metni Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyma Organımız: Kulak Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45-46 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45-46


Soru : Çocuk neden kulaklık takmış olabilir?


Cevap :

Müzik dinlediği için kulaklık takmış olabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Birlikte Yapalım 2.3. Kaşıkların Çıkardığı Sesler 


Gerekli Malzemeler
✓ İki tane çelik kaşık
✓ İki tane tahta kaşık
✓ İki tane plastik kaşık
✓ Gözleri kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

● Gözlerimizi bir tülbent yardımıyla kapatalım.
● Arkadaşımız farklı malzemeden yapılmış kaşıkları birbirine vursun.
● Sesin hangi malzemeden yapılmış kaşığa ait olduğunu tahmin edelim.
● Tahminlerimizin doğruluğunu kontrol edelim.
● Aynı işlemi bu kez arkadaşımız yapsın.
● En iyi tahmini yapan kim oldu?


1. Sesin hangi tür kaşığa ait olduğunu nasıl tahmin ettiğinizi açıklayınız. 


Cevap :

Demir ve tahta gibi maddelerin farklı ses özellikleri vardır. Bu sayede farklı seslerinden ayırt edebildik.


2. Kulağınızın görevi nedir? 


Kısa Cevap : “Kulağınızın görevi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Kulağınızın görevi şunlardır ;

  • Duyma
  • Sesleri ayırt etme
  • Sesin yönünü belirleme

gibi görevleriyle vücudumuzda sesleri duymamızı sağlayan organ  kulağımızdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Birlikte Yapalım 2.4. Ses Nereden Geliyor?


Gerekli Malzemeler
✓ Gözümüzü kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme
✓ Ses çıkaran bir alet

Nasıl Yapalım?

● Bir arkadaşımızın gözünü bağlayalım.
● Bir nesne yardımıyla sınıfımızın farklı yerlerinden ses çıkaralım.
● Arkadaşımız sesin nereden geldiğini tahmin etsin.


1. Bu etkinlikten nasıl bir sonuç çıkardığınızı yazınız. 


Cevap :

Bu etkinlikte gözlerimiz kapalı olsa dahi, kulaklarımızın sayesinde sesin nereden geldiğini kolay bir şekilde anlayabildik.


2. Kulağınız kapalıyken sesin nereden geldiğini anlayabilir misiniz? Açıklayınız. 


Cevap :

Gelen ses düzeyi az bile olsa sesin nereden geldiğini anlayabiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Hareketli Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Cevapları Sayfa 87, 88, 89


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareketli Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 87-88-89


Hareketli cisimler tehlikeli durumlar oluşturabilir. Hızlı hareket eden veya dönen cisimlere dokunmak, onları durdurmaya çalışmak kazalara neden olabilir.

Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek görsellerdeki durumların yol açacağı tehlikeleri sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları”

Cevap :

  • 1. resimde ; bisikletin direksiyonu bırakılırsa kazalar meydana gelir.
  • 2. resimde ; çalışan bir vantilatöre dokunmak bizlerin yararlanmasına ve elektrik çarpmasına neden olur.
  • 3. resimde ; şehir içerisinde hızlı araba kullanmak kazalara neden olur.
  • 4. resimde ; dikkatsizce duvar köşelerini dönmek kazalara neden olur.

Soru : Trafik kazalarının başlıca sebepleri nelerdir?


Kısa Cevap : “Trafik kazalarının başlıca sebepleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Trafik kazalarının başlıca sebepleri şunlardır ;

  • Dikkatsizlik
  • Aşırı hız
  • Kurallara uymamak
  • Araçların bakımını yapmamak
  • Zararlı alışkanlıklar
  • Aşırı yük taşımak

Soru : Kazaları önlemek için neler yapılabilir?


Kısa Cevap : “Kazaları önlemek için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Kazaları önlemek için yapılması gerekenler şunlardır ;

  • Bilgilendirme yapılması
  • Gerekli cezaların arttırılması
  • Eğitimler verilmesi
  • Kontrollerin yapılması
  • Seminerler yapılarak nelere dikkat edilmesi gerektiği hakkında insanların uyarılması gerekmektedir.

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : Doğa olaylarının vereceği zararlardan korunmak için neler yapılabileceğini arkadaşlarımızla tartışalım.


Kısa Cevap : “Doğa olaylarının vereceği zararlardan korunmak için neler yapılabileceğini arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğa olaylarının vereceği zararlardan korunmak için yapılması gereken hususlara örnekler ;

  • Heyelan bölgelerinde, ağaçlandırma ve setlerin yapılması
  • Deprem bölgelerinde, yapıların sağlam yapılması ve az katlı yapıların yapılması
  • Sel bölgelerinde ; dere yataklarının geniş olması ve ağaçlandırma
  • Çığ bölgelerinde ; uyarı levhaları ve zemin düzeltmesinin olması

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Neler Öğrendik?


“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87-88-89 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 81-82 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma Metni Cevapları Sayfa 81, 82


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 81-82 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 81-82


Soru : Nisanur, çamaşırlarını dolaba yerleştirmek için hangi hareketi yaparak çekmeceyi açar?


Cevap :

Nisanur, çamaşırlarını dolaba yerleştirmek için çekme hareketi yaparak çekmeceyi açabilir.


Soru : Çamaşırlarını yerleştirdikten sonra çekmeceyi hangi hareketle kapatır?


Cevap :

Çamaşırlarını yerleştirdikten sonra çekmeceyi itme hareketiyle kapatabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Birlikte Yapalım 3.5. Kuvveti Keşfedelim


Gerekli Malzemeler
✓ Ders kitabı
✓ Kalem

Nasıl Yapalım? 

● Sınıfımızda gördüğümüz varlıkları iterek veya çekerek hareket ettirmeye çalışalım.
● Hareket ettirebildiğimiz veya hareket ettiremediğimiz varlıkları aşağıdaki tabloya yazalım.


Cevap :

Hareket Ettirebildiğimiz Varlıklar : Çekmece, Öğrenci sırası, tabure, defter, kitap, oyuncaklar

Hareket Ettiremediğimiz Varlıklar : dolap, televizyon, kanepe


Soru : İterek veya çekerek hareket ettiremediğiniz varlıklar nasıl hareket ettirilebilir?


Kısa Cevap : “İterek veya çekerek hareket ettiremediğiniz varlıklar nasıl hareket ettirilebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İterek veya çekerek hareket ettiremediğiniz varlıklar bulundukları yere vida, çivi yardımıyla sabitlenmiştir. Bu nedenle İterek veya çekerek hareket ettiremediğiniz varlıkları hareket ettirilebilmesi amacıyla bu çivi ve vidaların sökülmesi gerekir.

Sökme işlemi yapıldıktan sonra İterek veya çekerek hareket ettiremediğiniz varlıklar kolayca itilebilir veya çekilebilir.



 

Our Score
error: Content is protected !!