3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 16-17-18-19. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Dünya’mızın Şekli Nasıldır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 16-17-18-19 Cevapları, öğrencilerin Dünya’nın şeklini ve özelliklerini daha detaylı öğrenmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’mızın Şekli Nasıldır? Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilere etkin bir öğrenme süreci sunar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 16-17-18-19. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalarda öğrenciler Dünya’nın yuvarlak ve hafif basık olduğunu gözlemler ve farklı etkinliklerle bilgilerini pekiştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 16, 17, 18, 19 Cevapları, soruların ve etkinliklerin adım adım açıklamalarını içererek, öğrencilerin konuyu kavramasını kolaylaştırır ve öğrenmeyi destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Nasıldır? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 16-17-18-19


Soru : Çevrenizde farklı şekillerde cisimler var mı? Örnek veriniz. 


Cevap :  Evet, örneğin kitap dikdörtgen, top ve portakal küre şeklindedir; kalem ise silindir şekline sahiptir.


Soru : Küre şeklinin nasıl olduğunu öğrendik. Peki, Dünya’mızın bir şekli var mıdır?


Cevap :  Evet, Dünya’nın şekli küreye benzer, yuvarlaktır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak Dünya’nın şeklinin küreye benzediğini ispatlayacaksınız.


ETKİNLİK

Neler Kullanacağız?

* Plastik bir top
* 1 adet A4 kâğıdı

Dünya’mızın Şekli Nasıl Yapacağız?

* Öğretmeninizden icardım isteyerek bir kâğıt gemi yapınız (Görsel 1).
* Bir arkadaşımız Dünya’yı temsil eden topu tutsun. Biz de arkadaşımızın tam karşısına geçelim.
* Bir başka arkadaşımız, topun arkasına geçsin. Kâğıt gemiyi topa değdirerek yavaş yavaş yukarı doğru ilerletsin (Görsel 2).
* Kâğıt gemiyi ilk gördüğümüz anda arkadaşımız gemiyi ilerletmeyi durdursun. Geminin hangi bölümünü gördüğümüzü söyleyelim.
* Arkadaşımız gemiyi tekrar hareket ettirsin. Gemi yukarı doğru ilerledikçe geminin hangi bölümünü gördüğümüzü söyleyelim.
* Arkadaşımız kâğıt gemiyi, topun en tepe noktasına gelene kadar ilerletmeye devam etsin (Görsel 3). Daha sonra sıra ile hepimiz aynı uygulamayı yapalım.


Soru: Kâğıt geminin tamamını ne zaman görebildik?


Cevap :  Gemiyi topun etrafında tamamen dolaştırdığımızda yani topun farklı açılarından baktığımızda tamamını görebildik.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : Dünya’nın şekli küreye benzediği için, bir kısmını görebiliyoruz; tamamını görmek için etrafında dönmemiz gerekiyor.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 14-15. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Dünya’mızın Şekli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 14-15 Cevapları öğrencilerin Dünya’mızın şeklini ve gezegenimizi anlamalarını kolaylaştırır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’mızın Şekli Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla konuları adım adım öğrenme imkânı sunar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 14-15. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Öğrenciler bu sayfalarda Dünya’nın yuvarlak yapısını gözlemler ve farklı etkinliklerle pekiştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14, 15 Cevapları, etkinliklerin çözümünü göstererek, kavramların anlaşılmasını kolaylaştırır ve öğrencilerin bilgilerini sağlam temellerle pekiştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 14-15


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


1. Portakalın şeklinin nasıl olduğunu söyleyiniz. 


Cevap : Portakalın şekli küreye benzer, yuvarlaktır.


2. Çevrenizde şekilleri farklı olan cisimlerden örnekler söyleyiniz. Bunların şekillerinin nasıl olduğunu tarif ediniz.


Cevap :

  • Kitap → dikdörtgen şeklinde, düz yüzeyli

  • Top → küre şeklinde, yuvarlak

  • Kalem → silindir şeklinde, uzun ve ince

  • Masa → dikdörtgen veya kare şeklinde, düz yüzeyli


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Hava soğuk olduğu için Kutay dışarı çıkmamıştı. Salonun ortasında misketleriyle oynuyordu. Kutay’ın kardeşi Cansu, elindeki küçük lastik topla salona girdi. Abisine,

– Sen misketlerinle oyna, ben de topumla oynayayım, dedi. İki kardeş ayrı ayrı kendi oyuncakları ile oynamaya başladılar. Kutay misketlerine sert bir şekilde vurdu. Misketlerin hepsi yuvarlanarak sağa sola dağıldı. Yarısından fazlası da koltuğun altına girdi. Cansu gülmeye başladı ama o da elindeki topu düşürdü.

Top yuvarlandı ve gidip dolabın altına girdi. İkisi de oyuncaklarını yitirmişti. Bu kez oturup birbirlerine bilmece sormaya başladılar. Anneleri onlara meyve getirdi. Aksilikler bitmemişti. Kutay birdenbire yerinden fırlayınca annesine çarptı. Meyve tabağı yere düştü. Portakallar, elmalar yuvarlanarak her tarafa dağıldı. Cansu,

– Bugün de her şey yuvarlanıyor, diyerek gülmeye başladı.


* O gün Kutayların evinde hangi cisimler yuvarlandı? Söyleyiniz.


Cevap : Misketler, küçük top, portakallar ve elmalar yuvarlandı.


* Yuvarlanan cisimlerin şekillerinin nasıl olduğunu söyleyiniz.


Cevap :  Hepsi küreye benzer, yuvarlak şekildedir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 210-211-212-213-214-215 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrikli Araç-Gereçler Metni Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrikli Araç-Gereçler Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 210-211-212-213-214-215 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 210-211-212-213-214-215


Soru : Görsellerdeki araç-gereçlerden hangileri elektrikle çalışır?


Cevap :

Süpürge, ısıtıcı, televizyon, vantilatör, mikser, telefon, klima, ütü, kombi, çamaşır makinesi, ekmek kızartma makinesi elektrik ile çalışır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


Birlikte Yapalım 7.1. Çarkıfelek Yapalım


Güvenli Çalışalım : Makası ve iğneyi kullanırken öğretmenimizden yardım alalım.

Gerekli Malzemeler : ✓ Makas, karton, iğ̇ ne, kalem

Nasıl Yapalım?

● 3-5 kişilik gruplar oluşturalım.
● Kartonu enine ikiye katlayarak ortadan keselim.
● Kestiğimiz karton parçalarından birini yemek tabağı büyüklüğünde bir daire şeklinde keserek orta noktasını işaretleyelim.
● Orta noktasını işaretlediğiniz dairenin ortasından geçecek şekilde belirli aralıklarla doğrular çizelim.
● Daire şeklindeki bölünmüş kartonun her bir bölümüne grup arkadaşlarımızla kararlaştırdığımız farklı elektrikli araçlar yazalım.
● Daire şeklindeki kartonun ortasından diğer kartonun ortasını iğne yardımıyla delelim. İğnenin ucunu kartonun arkasından öğretmenimizden yardım alarak bükelim.
● Kartonun üst kısmına aşağı bakacak şekilde ok işareti çizelim.


Soru : Grup arkadaşlarımızla birbirimizin çarkıfeleğini çevirip ok işaretinin gösterdiği elektrikli aracı ve bu aracın hangi amaçla kullanıldığını tabloya yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 210-211-212-213-214-215 Cevapları”

Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım


1.Yazdıklarınızı grup arkadaşlarınızla paylaşıp tablodaki elektrikli araçların yaşamınıza kattığı kolaylıkları yazınız.


Cevap :

Yaşamınızda kullandığımız elektrikli araçlar hayatımızda birçok şeyi daha hızlı ve daha güzel yapmamızı sağlar. Bulaşık makinesi bulaşıkları kolay bir şekilde yıkar.

Hem daha az su ile hem de daha az çaba sarf ederek yıkar. Çamaşır makinesi de aynı etkiyi gösterir. Süpürge makinesi ile evimizi güzel bir şekilde kolayca süpürebiliriz. Kombi ateşte su ısıtmamız yerine kolay bir şekilde suyu ısıtarak bize rahatlık sağlar.


2. Elektrik kesintisi olduğunda yaşayacağınız zorluklar nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

Elektrik kesintisi olduğunda eğer akşam ise çevremizi göremeyeceğiz. Eğer telefonunuzun şarjı azsa bizden uzaktan bir insanla iletişim kuramayacağız.

Bulaşıkları çamaşırları elimizde yıkanmak zorunda kalacağız. Kışın hava çok soğuk olacağı için elektrikli soba yakamayacağız. Bu yüzden odun sobası yakmamız gerekecektir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları


Araştıralım


Soru : Elektrik kesintisinden etkilenmemek için neler yapabiliriz?


Cevap :

Elektrik kesintisinden etkilenmemek için güneş enerjisi kullanabiliriz güneş enerjisi kesilmeyeceği için kolaylıkla elektriği kullanabiliriz. Jeneratör kullanabiliriz.

Güç adaptörleri kullanabiliriz. Bunlar elektrik kesintisi olmasına rağmen bize etki etmeyecek şekilde kendi enerjimizi kullanabiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199-200 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Çevremizi Koruyalım Metni Cevapları Sayfa 198, 199, 200


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Çevremizi Koruyalım Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199-200 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199-200


Araştıralım


Soru : Ülkemizdeki çevreci kurum ve kuruluşları araştıralım.


Cevap :

Maddeler halinde ülkemizde çevreci kurum ve kuruluşlar:

  • Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği
  • TEMA Vakfı
  • Doğa Derneği
  • ÇEKÜL Vakfı (Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı)
  • Deniz Temiz Derneği TURMEPA
  • WWF Türkiye-Doğal Hayatı Koruma Vakfı
  • Sürdürülebilir Yaşam Derneği

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları


Göster kendini


Soru : Aşağıda çevre kirliliği ile ilgili çeşitli sorunlar yazılmıştır. Dikkatlice okuyunuz.


– Hava, su, toprak çeşitli nedenlerle her geçen gün kirleniyor.
– Büyük şehirlerde çevre kirliliği nedeniyle yaşam zorlaşıyor.
– Dünya’mız giderek ısınıyor.
– Pek çok hastalık artıyor.
– Doğal kaynaklarımız tükeniyor.


Soru : Bu sorunları çözmek için neler yapılabilir? Sınıfça tartışınız.


Cevap :

Bu sorunları çözmek için ürettiğimiz maddeleri geri dönüşüm kutusuna atabiliriz. Geri dönüşüm kutusuna atarak ürettiğimiz birçok şeyi yeniden hayata kazandırırız.

Böylelikle atık olmaktan kurtulurlar. Geri dönüştürülen maddeler tekrar tekrar kullanarak üretimi azaltmış oluruz. Böylelikle doğal kaynaklarımız daha yavaş tükenir. Hava, su ve toprak kirliliği azalır. Hastalıklar azalır. dönüşümle geleceğimizi kurtarabiliriz.


Soru : Doğal çevreyi korumak için yapabileceklerinizi araştırınız, yazınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Doğal çevreyi korumak için ilk önce doğal çevreyi kirletmemeliyiz. Doğal çevreyi korumak için geri dönüşüm yapabiliriz. Geri dönüşüm atıklarının ayrıştırılması dünyadaki ham madde miktarını korur.

Böylelikle üretim azalır üretim azaldıkça çevre kirliliği de azalır. Doğal çevreyi korumak için fabrika atıklarını doğaya bırakılmaması gerekmektedir. Bacaları fitre takılmalı ve atıklar doğal sulara atılmamalıdır.

Doğal çevreyi korumak için ormanları korumalıyız. Ormanlar doğal denge için olmazsa olmazlardandır. Doğal çevreyi korumak için herkes bir elin ucundan tutmalıdır. Hepimizin görevidir doğal çevreyi korumak!



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 216-217 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrikli Araçların Kullanım Amacı Metni Cevapları Sayfa 216, 217


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrikli Araçların Kullanım Amacı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 216-217 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 216-217


Soru : Görseldeki odaları inceleyelim. Akşam vakti elektrik kesintisi olsa odalardaki hangi aletler çalışamazdı?


Cevap :

Yukarıdaki odalarda elektrik kesintisi olsa

1. resimdeki gece lambası çalışmazdı.

2. resimdeki buzdolabı fırın bulaşık makinesi çalışmazdı.

3. resimde gece lambası bilgisayarın şarjı yoksa çalışmazdı.

4. resimde elektrikli çaydanlık lamba çalışmazdı.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


Araştıralım


Soru : Elektriğin icadından önce insanlar, aydınlatma, ısınma, ulaşım, haberleşme ve soğutma gibi ihtiyaçlarını nasıl gideriyorlardı?


Cevap :

Elektriğin icadından önce insanlar ateş, kandil, mum, gaz lambası kullanıyorlardı. Isınmak için ateş yani sobalardan yararlanıyorlardı.

Ulaşım için hayvanları kullanıyorlardı veya yürüyerek ulaşacakları yerlere ulaşıyorlardı. Haberleşme ise mektup yollayarak kuşlar yardımıyla oluyordu.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208


1. ✓ Erişkin oluncaya kadar büyür.
✓ Erişkin olduktan sonra büyümesi durur.
✓ Besinini diğer canlılardan sağlar.
Bu özellikler aşağıdaki hangi canlıya ait olabilir?


A) ağaç  B) at   C) çiçek


2. Aşağıdakilerden hangisi hayvan ile bitkinin ortak özelliği değildir?


A) Kendi besinini kendi yapar.
B) Boşaltım yapar.
C) Hareket eder.


3. Aşağıdakilerden hangisi doğal çevrede yaşamaktadır?


A )kafeste kuş      B) akvaryumda balık        C) ormanda aslan


4. u. Çevreye atılan çöpler ve piller.
✱. Parfüm ve deodorantlar.
■. Araba, ev ve fabrikalardan çıkan dumanlar.
Yukarıdakilerden hangileri çevreye zarar verir?


A) u- ✱ – ■ B) ✱ – ■ C) u – ■


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


5. Aşağıdakilerden hangisi tükenir kaynaklardan değildir?


A) kömür    B) Güneş   C) su


6. Yeliz: Bazı atıklar doğada çok uzun süre kalır.

Aşağıdakilerden hangisi en kısa sürede doğaya karışır?


A)pil        B) pet şişe     C) yiyecek atıkları


7. Doğal ve yapay çevre ile ilgili hangisi yanlıştır?


A) Yapay çevre insanlar tarafından yapılmış ya da değiştirilmiştir.
B) Yapay çevre doğada var olan çevredir.
C) Yapay çevre insanların ihtiyaçları doğrultusunda yapılmıştır.


8. Arda fen bilimleri dersinde sunum yapmak için yukarıdaki resimleri hazırladı. Arda’nın sunumunun konusu ne olabilir?


A) Hava kirliliği B) Su kirliliği C) Toprak kirliliği


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


9. Aşağıdakilerden hangisi insanlar tarafından yapılmıştır?


A) Doğal anıtlar B) Şelâle C) Baraj


10.Sabri: Hangisi canlıların ortak özelliği değildir? Canlılar yedi ortak özellik gösterir.


A) Büyüme B) Solunum yapma C) Yürüme


11. Aşağıdakilerden hangisi cansızdır?


A) mantar    B) taş       C) çimen


12. Aşağıdakilerden hangisi canlıdır?


A) Güneş     B) su        C) kardelen


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


13. u. Bitkiler hareket etmezler.
✱. Toprak canlı bir varlıktır.
■. Su cansız bir varlıktır.
Yukarıdaki ifadelerden kaç tanesi doğrudur?


A) 1 B) 2 C) 3


14. Oğuzhan : Bitkiler, hayvanlar, hava, su, toprak

Oğuzhan’ın ifade ettiği varlıklardan kaç tanesi canlıdır?


A) 1 B) 2 C) 3


15. Aşağıdakilerden hangisi doğal çevrenin kirlenmesine sebep olmaz?


A) Plastik poşetlerin toprağa karışması.
B) Sonbaharda ağaçların yapraklarının toprağa karışması.
C) Çöplerden sızan suların toprağa karışması.


16. Melisa : Dişlerimi fırçalarken suyu açık bırakmam. Melisa için hangisi söylenemez?


A) Suyun önemini biliyor.
B) Suyu israf ediyor.
C) Suyu tasarruflu kullanıyor.


17. Aşağıdakilerden hangisi doğal çevreye örnek değildir?


A) orman      B) Peri Bacaları     C) okul bahçesi



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 194-195-196-197 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Doğal Çevre Metni Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Doğal Çevre Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 194-195-196-197 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 194-195-196-197


Araştıralım


Soru : Doğal anıt ve millî parklara üçer örnek bulalım. Bununla ilgili sunum yapalım.


Cevap :

Doğal anıt ve milli park örnekleri; Pamukkale travertenleri, Nemrut Dağı Milli Parkı, Kapadokya, Damlataş Mağarası, Cennet ve Cehennem Mağaraları, Tortum Şelalesi, Manavgat Şelalesi, Ölüdeniz, Van Gölü, Cilo dağ…


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


Göster kendini


Soru : Aşağıda verilen yerleri ait oldukları çevre ile eşleştiriniz.


Cevap :

Doğal çevre; ova, orman, göl.

Yapay çevre; çocuk parkı, baraj, fabrika, yol, okul bahçesi.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


Birlikte Yapalım 6.4. Yapay Çevre Tasarlayalım


Gerekli Malzemeler : ✓ Evimizde kullanmadığınız malzemeler (karton ya da plastik kutu, karton rulo, pet şişe, ip, kumaş parçaları vb.)

Nasıl Yapalım?

• Bu etkinliği bireysel olarak ya da gruplar halinde yapabiliriz.
• Bizden hayalimizdeki okul bahçesini ya da sınıf konulu yapay bir çevre tasarlamamız isteniyor.
• Bu konuda araştırmalar yapalım.
• Yapay çevremizi planlayalım.
• Kullanacağımız malzemeleri temin edelim.
• Tasarımımızı kâğıt, karton, kutu gibi istediğimiz bir zemin üzerinde sınıfta yapalım.


Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım


1. Tasarımınızı arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :

Yapmış olduğunu sunumu gerçekleştiriniz.


2. Yapılan tasarımlar üzerinde konuşunuz.


Cevap : Herkesin tasarımı çok güzel oldu. Farklı malzemelerden farklı tasarımlar hayal gücümü genişletiyordu.


3. Yapay çevre ile doğal çevre arasındaki farkları yazınız.


Cevap :

Yapay çevre insan eliyle yapılırken doğal çevre doğanın kendisinde var olan çevre demektir.

Yollar, fabrikalar, okullar, binalar. Bunların hepsi insan eliyle yapıldığı için yapaydır.

Çok güzel bir göl, kocaman bir ova, orman bunlar insan eliyle değil doğada var olan çevredir. Bu yüzden doğal çevre denir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 187-188 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları Sayfa 187, 188


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 187-188 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 187-188


Sıra Sizde


A. Canlıların yedi ortak özelliğini yazınız.


Cevap :

Tüm canlılar beslenir, büyür, solunum yapar, boşaltım yapar, çoğalırlar, hareket ederler ve tepki verirler.


B. Hava, su ve toprak neden cansızdır? Açıklayınız.


Cevap :

Hava su ve toprak cansızdır çünkü büyüyemez, solunum yapamaz, beslenemez, hareket edemez, çoğalamaz, tepki veremez ve boşaltım yapamazlar. Su bazen hareket ediyor gibi gözükebilir. Aslında su eğimden kaynaklı düşüyordur.


C. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ‘’D‘’ yanlış olanların başına ‘’Y‘’ yazınız.


1. Ayçiçeği çiçeklerini ve yapraklarını Güneş’e doğru çevirir. (D)
2. Canlıların yaşamlarına devam etmesi için besine ihtiyaçları yoktur. (Y)
3. Hayvanlar doğurarak ya da yumurtayla çoğalırlar. (D)
4. Cansız ve canlı varlıklar aynı özellikleri taşırlar. (Y)
5. Bitkiler çoğunlukla tohumla çoğalırlar. (D)
6. Hava, su, toprak canlı varlıklardır. (Y)
7. Hayvanlar hareket edebilirler. (D)
8. Cansız varlıklar dışardan etki olmadığı sürece hareket edemez. (D)


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz.


1. Tohumun çimlenmesi için neler gereklidir? Yazınız.


Cevap : Tohumun çimlenmesi için toprağa, suya ve güneşe ihtiyacı vardır.


2. Bitkinin büyümesi için neler gereklidir? Yazınız.


Cevap : Bitkinin büyümesi için karbondioksit, oksijen, topraktaki vitaminler, su ve güneşe ihtiyacı vardır.


E. Aşağıdaki varlıklardan canlı olanlara ”✓” işareti koyunuz.


Cevap :

Canlı varlıklar: balık, ağaç, çiçek, kuş canlı varlıktır.

Cansız varlıklar: deniz, taş, bulut, araba, ateş cansız varlıktır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 184-185-186 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Bitkilerin Yaşam Döngüsü Metni Cevapları Sayfa 184, 185, 186


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Bitkilerin Yaşam Döngüsü Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 184-185-186 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 184-185-186


Birlikte Yapalım 6.2. Bitkilerin Yaşam Döngüsünü Gözlemleyelim


Güvenlik Önlemi : Kırılabilecek malzemeleri dikkatli kullanalım.

Gerekli Malzemeler : ✓ Dört tane kuru fasulye ✓ Dört tane arpacık soğanı ✓ Bir kavanoz ✓ Su ✓ Bardak ✓ Kâğıt havlu ya da peçete ✓ Saksı ve toprak ✓ Bitkilerimizin yaşam döngüsünü kaydetmek için kalem ve defter

Nasıl Yapalım?

● Bitki gözlem formu hazırlayalım. Forma tarih, uzama miktarı, değişiklik ve neler olduğu gibi bölümler ekleyelim. Bitkimizin yaşam döngüsünü gün gün kaydedelim.
● Bir bardak suyun içine dört tane kuru fasulye koyalım. Bir gün suyun içinde bekletelim.
● Kavanozu kâğıt havlu ya da peçeteyle dolduralım. Kavanoza içindekiler suyu iyice eminceye kadar su koyalım.
● Tohumları suyun içinden alarak kurulayalım. Kavanozun yan tarafından aşağıya doğru itelim. Tohumların dışarıdan görünmesini sağlayalım.
● Kavanozu soğuk olmayan ve karanlık bir dolaba koyalım. Her gün kontrol edelim. Nemli tutmak için gerekiyorsa su ekleyelim. Fasulyeler birkaç gün içinde çimlenecektir.
● Tohumlardan kökler çıkacaktır. 1-2 hafta sonra bitkileri kökleri aşağıda olacak şekilde küçük saksılara dikelim. Düzenli olarak sulayalım.
● Arpacık soğanını kök kısmı aşağıya gelecek şekilde toprağa dikelim. Düzenli olarak sulayalım.
● Bitkilerimizin gelişimini izleyelim. Gözlem sonuçlarımızı kaydedelim. Bitkilerimizin gelişimini fotoğraflayabiliriz.


Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım


1. Fasulye ile arpacık soğanının büyümesi ve gelişmesindeki farklılıklar nelerdir? Yazınız.


Cevap : Fasulye yaprak çıkartarak büyüdü ama arpacık soğan düz bir şekilde büyüdü.


2. Bitkilerinizin yaşam döngüsünü kaydettiğiniz formu arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bitkiler de diğer canlılar gibi bir hayat döngüsüne sahiptir.

Bir bitkinin yaşam döngüsü ana hatları ile ele alınacak olursa,

Bir bitkinin hayat döngüsü tozlaşma olayı ile başlamaktadır. (Çiçekli)

Bu evre sonrasında döllenme, zigot, embriyo oluşumu, tohum ve meyve oluşumu, çimlenme, genç bitki oluşumu, büyüme ve olgun bitki evresi olmak üzere devam etmektedir.

Bitkilerde bu evrelerin tamamı bitkinin hayat döngüsünü temsil etmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 182-183 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Boşaltım Yapma Metni Cevapları Sayfa 182, 183


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Boşaltım Yapma Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 182-183 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 182-183


Birlikte Yapalım 6.1 .Canlı mı Cansız mı?


Soru : Canlılık özelliği gösteren varlıkları örnekteki gibi işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 182-183 Cevapları”

Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım


1. Yukarıdaki varlıklardan hangileri canlıdır? Nedenlerini yazınız.


Cevap :

Yukarıdaki canlılardan hayvanlar ve bitkiler canlıdır çünkü hayvanlar ve bitkiler. Büyür, beslenir, hareket eder, çoğalır, solunum yapar, tepki verir ve boşaltım yaparlar.


2. Yukarıdaki varlıklardan hangileri cansızdır? Nedenlerini yazınız.


Cevap :

Yukarıdaki canlıdan hava su ve toprak cansızdır çünkü hava, su ve toprak büyümezler,beslenemezler, hareket edemezler. Su hareket eder gibi görünebilir ama su eğimden kaynaklı ilerlemektedir. Çoğalamazlar, solunum yapamazlar, tepki veremezler, boşaltım yapamazlar.



 

Our Score
error: Content is protected !!