3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıYedi Ortak Canlılık Özelliği Metni CevaplarıSayfa 178, 179
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Yedi Ortak Canlılık Özelliği Metni Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 178-179 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 178-179
Soru : Yukarıdaki resmi inceleyiniz. Gördüklerinizi anlatınız.
Cevap:
Yukarıdaki resmi inceleyince güzel bir göl, gölde yüzen ördekler, sincap, kaplumbağa, tavuk, civciv, horoz, tavşan, inek, at, koyun, keçi ve gökte uçan kuşlar görmekteyim. Masmavi bir gökyüzü ağaçlar ev ve dağ görüyorum.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı5. Ünite Değerlendirme Testi CevaplarıSayfa 172, 173, 174, 175, 176
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176
5. Ünite Değerlendirme Testiti
1. Aşağıdakilerden hangisi ışık kaynağı değildir?
A) Lamba B) Güneş C) Fosforlu trafik levhası
2. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Işık yayan, çevresini aydınlatan nesneler ışık kaynaklarıdır.
B) Ay, Dünya’mızın ışık kaynağıdır.
C) Ateş ve yanan mum doğal ışık kaynaklarıdır.
3. Işık ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Doğal ve yapay olmak üzere ikiye ayrılır. B) Yapay ışık kaynakları tükenmeyen ışık kaynaklarıdır.
C) Işık görmemize yardımcı olur.
4. Görsellerden hangilerinde doğal ışık kaynakları görülmektedir?
A) l – H B) l – s C) l – s – H
5. Aşağıdaki ortamların hangisinde cisimler net görülür?
A) Işığın çok fazla olduğu yerlerde B) Işığın yeterli olduğu yerlerde
C) Loş ışıklı yerlerde
6. Aşağıdaki ışık kaynaklardan hangisi diğerlerinden farklıdır?
A) Güneş ışığı B) Yıldızların ışığı C) Mum ışığı
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları
7. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A) El feneri – Doğal ışık kaynağı
B) Mum – Yapay ışık kaynağı
C) Güneş – Doğal ışık kaynağı
8. Aşağıdakilerden hangisi bir etki olmadan kendi başına ses çıkaramaz?
A) B) C)
9. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Ay, doğal ışık kaynağıdır.
B) Işık olmayan ortamda göremeyiz.
C) Temel ışık kaynağımız Güneş’tir.
10. Sesin yayılması ile ilgili hangisi doğrudur?
A) Ses, düz bir doğru şeklinde yayılır. B) Ses, her yöne su dalgası gibi dalgalar halinde yayılır.
C) Ses kaynağından uzaklaştıkça ses şiddeti artar.
11. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Çok gürültülü ortamlarda çalışanlar kulaklık kullanmalıdır.
B) Güçlü ışık kaynaklarına çıplak gözle bakmamalıyız. C) Canlıların çıkardıkları bütün sesleri duyarız.
12. Televizyon izlerken sesini duyamıyorsak ne yapmalıyız?
A) Televizyondan uzaklaşmalıyız. B) Televizyonun ses şiddetini arttırmalıyız.
C) Televizyonun ses şiddetini azaltmalıyız.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları
13. Işığı ve sesi algıladığımız duyu organlarımız hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A) Deri – dil B) Burun – göz C) Göz – kulak
14. Aşağıdaki görsellerden hangisinde arabanın ses şiddetinin arttığını duyarız?
A) B) C)
15. l. Ses kaynağından uzaklaştıkça ses şiddeti artar. s. Davul, zurna, flüt yapay ses kaynaklarıdır. H. Rüzgâr sesi, dalga sesi doğal ses kaynaklarıdır. Yukarıda verilen ifadelerden hangileri doğrudur?
A) s – H B) l – s C) l – H
16. Ses ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Ses her yöne yayılır. B) Ses kaynağının bize olan uzaklığı duyduğumuz ses şiddetini etkilemez.
C) Ses dalgalar halinde yayılır.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları
17. Aşağıdakilerden hangisinin ses şiddeti diğerlerinden yüksektir?
A) Bağıran insanın sesiB) Güvercinin sesi C) Karıncanın ayak sesi
18. l. Ses şiddetini en çok Hakan duyar. s. Ses şiddetini en az Yasemin duyar. H. Murat, Hakan ve Yasemin ses şiddetini aynı duyarlar. Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
A) l – H B) l – s C) s – H
19. l. Köpeğin sesini daha iyi duymaya başladım. s. Arabanın sesini artık duyamıyorum. H. Uçak sesi duymaya başladım. İfadelerinden hangilerinde ses kaynağı yakınlaşmaya başlamıştır?
A) s – H B) l – s C) l – H
20. Ses kaynaklarını gruplandırırken yanlışlık yapılmıştır. Ses kaynaklarından hangilerinin yerlerini değiştirirsek gruplar doğru olur?
Yapay ses kaynağı : Gitar sesi, Araba sesi, Kedi sesi
Doğal ses kaynağı : Rüzgâr sesi, Yağmur sesi, Telefon sesi
A) Kedi sesi – Telefon sesi
B) Gitar sesi – Rüzgâr sesi
C) Araba sesi – Yağmur sesi
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıŞiddetli Sesin Zararları Metni CevaplarıSayfa 167, 168, 169
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Şiddetli Sesin Zararları Metni Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169
Soru : Görseldeki çalışan neden kulaklık takmıştır? Çalışırken kullandığı aletin ses şiddeti hakkında ne söyleyebiliriz?
Cevap:
Görseldeki çalışanlar kulaklık takmıştır çünkü çalıştıkları alan ses şiddetinin çok fazla olduğu ortamlardır. Bu kulaklarını zarar verebilir. Bu nedenle kulaklık takmışlardır.
Araştıralım
Soru : Çok gürültülü ortamlarda çalışanların konuşmalarına dikkat edin. Birbiriyle yüksek sesle konuştuklarını fark edeceksiniz. Bunun sebebi nedir?
Cevap:
Çok gürültülü ortamlarda çalışanlar zamanla kulaklarındaki duyma yetisini yavaş yavaş kaybederler. Kendi seslerini duymadıkları için bağırarak konuşmaya başlarlar. Bu durum yaşlılarda da görülmektedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıUzaklık ve Ses Şiddeti Arasındaki İlişki Metni CevaplarıSayfa 164, 165, 166
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Uzaklık ve Ses Şiddeti Arasındaki İlişki Metni Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166
Soru : Trafikte sürücüler arkalarından gelen itfaiye aracını görmemesine rağmen nasıl oluyor da geldiğini anlayıp ona yol veriyorlar?
Cevap:
Trafikte sürücüler arkalarından gelen itfaiye aracını görmemelerine rağmen yol verebiliyorlar çünkü itfaiye aracını sireni var. Trenden yüksek sesle ses geliyor Bu da sürücülerin bu sesi duyarak itfaiye aracına yol vermesini sağlıyor.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları
Birlikte Yapalım 5.9. Uzaktaki ve Yakındaki Ses
Gerekli Malzemeler : ✓ Kalem ✓ Defter ✓ Kitap
Nasıl Yapalım?
● Okul bahçesine çıkıp uygun bir yere oturalım.
● Öğretmenimizin seçtiği bir arkadaşımız herkesin duyabileceği bir ses şiddetiyle kitap okusun.
● Kitap okuyan arkadaşımız bizden uzaklaşarak okumaya devam etsin.
Soru : Duyduğumuz seste bir değişiklik oldu mu? Bunun sebebi nedir?
Cevap:
Evet duyduğum seste bir değişiklik oldu. Arkadaşım uzaklaştıkça duyduğum ses azalmaya başladı.
Soru : Arkadaşımız kitap okumaya devam ederek bizim yanımıza geri gelsin. Uzaktayken mi yoksa yanınızdayken mi sesi daha iyi duyabildik?
Cevap:
Arkadaşım yakınımdayken kitap okudu sesi daha iyi duyabildim.
Soru : Arkadaşımız bize yaklaştıkça duyduğumuz ses şiddeti hakkında ne söyleyebiliriz?
Cevap:
Arkadaşım bize yaklaştıkça duyduğumuz ses şiddeti artıyor. Böylelikle sesi daha iyi anlayabiliyoruz.
Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım
1. Konuşurken sesinizin şiddetini nasıl değiştirebilirsiniz?
Cevap:
Konuşurken ses şiddetimizi değiştirmek için ses tellerimizi daha az ya da daha çok titreştirmeliyiz.
2. Kaldırımda yürürken yanınızdan geçen araçların ses şiddeti nasıl değişir?
Cevap:
Kaldırımda yürürken yanımda geçen arabalar yavaş veya hızlı geçtiğinde ses şiddeti değişiyor. Hızlı ara geçen arabaların ses şiddeti daha fazla yavaş geçen arabaların ses şiddeti daha azdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
Soru : Bir mahallede düğün olduğunu duyduğumuz seslerden anlarız. Düğün evinin yerini bilmesek bile nerede olduğunu bulabilir miyiz?
Cevap:
Düğün evinin bilmesek de düğün yerini bulabiliriz. Düğün olunan yerden çok fazla ses gelecektir. Sesleri takip ederek kolaylıkla düğün evini bulabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıÇevremizdeki Sesler Metni CevaplarıSayfa 151, 152
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Çevremizdeki Sesler Metni Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 151-152 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 151-152
Soru : Sabahları çalar saatin veya telefonun alarm sesiyle uyandığınız oldu mu?
Cevap:
Evet, sabahları alarmın sesi geldiği zaman uyanıyorum.
Soru : Çalar saatin veya telefonun alarm sesi evinizin diğer odalarından da duyulur mu?
Cevap:
Çalar saat veya telefon alarmın sesi çok yüksek veya ev çok sessiz olduğu zaman evimizin diğer odalarında da duyuluyor.
Soru : Evinizde veya çevrenizde duyduğunuz seslerin hangi varlıklardan geldiğini tahmin edebilir misiniz?
Cevap:
Evimde ve çevremde gelen duyduğum sesleri ayırt edebiliyorum. Arabayla motosikletin sesini ayırt edebiliyorum.
Babam yemek pişirdiği zaman mutfaktan gelen seslerden yemek pişirdiğini anlayabiliyorum. Bir köpek veya kedinin sesini ayırt edebiliyorum.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları
Birlikte Yapalım 5.4. Ses Hangisinden Geldi?
Güvenlik Önlemi : Cetvelle cisimlere vururken dikkat edelim.
Gerekli Malzemeler : ✓ Tahta parçası ✓ Metal parçası ✓ Konserve kutusu ✓ Pet şişe ✓ Cetvel ✓ İp
Nasıl Yapalım?
● İp ile tahta ve metal parçasını, konserve kutusunu ve pet şişeyi aralarında 20 cm’lik mesafe bırakarak bağlayalım. İki arkadaşımız, ip gergin olacak şekilde ipin uçlarını tuturak çeksin.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıSes Şiddeti Metni CevaplarıSayfa 162, 163
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Ses Şiddeti Metni Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 162-163 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 162-163
Soru : Sınıfta ders dinlerken teneffüs zamanının geldiğini nasıl anlıyorsunuz?
Cevap:
Sınıfta ders dinlerken teneffüsün geldiğini zil çalınca anlıyorum.
Soru : Bahçede teneffüste iken ne oluyor da bütün öğrenciler sınıflarına gidiyorlar?
Cevap:
Bahçede teneffüste oyun oynarken zil çaldığı zaman bütün öğrenciler sınıfa gidiyor çünkü ders zamanının geldiğini anlıyorlar.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları
Birlikte Yapalım 5.8. Sesin Şiddetini Fark Edelim
Gerekli Malzemeler : ✓ Radyo
Nasıl Yapalım?
● Sınıfta sessizlik sağladıktan sonra radyoyu çok az bir ses şiddeti ile açarak dinleyelim.
Soru : Sınıftaki herkes radyoda konuşulanları anlayabiliyor mu?
Cevap:
Sınıftaki ortam sessiz olduğu için radyoda konuşanları sınıftaki Çoğu kişi anlayabiliyor ama uzakta olanlar biraz zor anlayabiliyor bazı kelimeleri anlamıyorlar.
Soru : Radyonun ses şiddeti sınıftaki herkesin duyması için yeterli mi?
Cevap:
Radyonun ses şiddeti sınıftaki herkesin duyması için yeterli değil.
Soru : Radyonun ses şiddetini sonuna kadar açalım. Duyduğumuz sesler net anlaşılabilir mi? Ses şiddetinin fazla olması ne hissettirdi?
Cevap:
Radyonun sesini daha fazla açtıktan sonra artık az o duyan arkadaşlarımın hepsi duymaya başladı.
Soru : Sınıftaki herkesin radyoda konuşulanları duyabilmesi için radyonun ses şiddetini nasıl ayarlayabiliriz?
Cevap:
Sınıftaki herkesin Radyodaki sesleri duyabilmesi için sesin şiddetini artırmamız gerekmektedir.
Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım
Soru : Hoşunuza gitmeyen ve rahatsız edici düzeyde şiddeti olan sesler hangileridir?
Cevap:
Süpürge makinesinin sesi, inşaat sesi, çekiç sesi, araba kornası sesi, alarm sesi uçak sesleri, araba sesleri hoşumuza gitmeyen ve rahatsız edici düzeyde şiddeti olan seslerdir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıDoğal Işık Kaynakları Metni CevaplarıSayfa 145, 146, 147
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Doğal Işık Kaynakları Metni Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147
Birlikte Yapalım 5.3. Her Şey Işık Kaynağı Mıdır?
Gerekli Malzemeler : ✓ Geniş bir tepsi ✓ 1 litre su
Nasıl Yapalım?
● Tepsiyi güneş ışığı gören bir cam kenarında düz bir zemine koyalım.
● Tepsinin içine taşmayacak kadar su dolduralım.
● Tepsinin bulunduğu pencere hariç diğer pencerelerin perdelerini kapatıp içeri ışık girmesini engelleyelim. Bulunduğumuz ortamın tavanını veya duvarlarını gözlemleyelim.
Soru : Bulunduğumuz ortamın tavanında veya duvarlarında tepsiye su doldurduktan sonra ne gözlemledik?
Cevap:
Bulunduğumuz ortamın tavanında veya duvarlarında tepsiye su doldurduktan sonra yansıma oldu.
Soru : Duvardaki veya tavandaki değişimin sebebi ve kaynağı nedir?
Cevap:
Duvardaki veya tabandaki değişimin sebebi ve kaynağı yansıyan ışıktır. Güneş ışığından kaynaklı suda yansıma olmuştur.
Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım
Soru : Bu etkinliği başka hangi cisimleri kullanarak yapabilisiniz?
Cevap:
Güneş yerine el feneri kullanabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları
Soru : Ay geceleri çok parlak görünüyor. Ay da bir ışık kaynağı mıdır?
Cevap:
Hayır, Ay bir ışık kaynağı değildir. Ay aslında ışık yaymaz güneşin yaydığı ışıkları yansıtır.
1. Dünyamızı aydınlatan Güneş en büyük ışık ve ısı kaynağıdır.
2. İnsanlar tarafından oluşturulmuş yapay ışık kaynaklarına ışık kaynakları denir.
3. Ay, trafik levhaları ve ayna gibi varlıklar ışık kaynağı değildir.
4. Yapay ışık kaynakları, kullandıkça tükenebilecek kaynaklardandır.
5. Çevresine kendiliğinden ışık yayan kaynaklar doğal ışık kaynaklarıdır.
6. Ortamda ışık varsa cisimleri görebiliriz.
Görselde çok güzel bir orman var, akan bir nehir var, ağaçlar var, ağaçların arasında evler var, nehirde kocaman taşlar var.
Soru : Görselde gördüğünüz varlıklar hangi hâldedir? Söyleyiniz.
Cevap:
Görselde gördüğüm varlıklar bazıları cansız bazıları canlıdır. Ağaçlar canlı varlıklardır taşlar nehir ve ev cansız varlıklardır. Evlerin içinde insanlar yaşıyorsa insanlar canlı varlıklardır.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
Soru : Yandaki görselde hangi maddeler katı, hangi maddeler sıvı ve hangi maddeler gaz hâldedir?
Cevap:
Yandaki görselde balonun içinde gaz bulunmaktadır. Bardakların içindeki meyve suları sıvıdır. Pasta, masa örtüsü, masa katı haldedir.