Mesela biz üzgün bir ruh haline sahipsek arkadaşlarımız da bundan etkilenebilir ve onlar da üzgün olabilir ve kafalarında birçok soru bulunabilir. Ama biz mutlu olduysak arkadaşımız da mutlu olabilir. Kısacası ben arkadaşlarımı davranışlarımdan etkilendiğini düşünüyorum.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
Etkinlik Yapıyorum
1- Arkadaşlık bağlarını güçlendiren olumlu davranışlar nelerdir? Yazınız.
Eğer arkadaşlık bağlarımızı güçlendirmek istiyorsak olumlu bir şekilde arkadaşlarınıza yaklaşmamız gerekmektedir. Olumsuz bir şekilde yaklaşırsak arkadaşlık bağlarımız düzelmez. Kısacası olumlu bir şekilde arkadaşlığımızı sürdürmek istiyorsak arkadaşlarımızla birlikte iyi geçinmemiz ve mutlu olmamız gerekmektedir.
2- Aşağıdaki eksik bırakılmış cümleyi tamamlayınız.
Arkadaşlarımla ilişkilerimde olumlu davranışlar gösteririm. Çünkü :
Cevap:
Çünkü arkadaşlarımla ilişkilerimde olumlu davranışlar gösterdiğimde arkadaşlarım mutlu ve pozitif olmaktadır. Arkadaşlarımla birlikte olumlu davranışlar gösterdiğim zaman birlikte daha iyi bir düzen kurarız ve daha iyi bir arkadaş olmuş oluruz.
3- Eksik bırakılmış cümlelerdeki boşlukları verilen uygun kelimelerle tamamlayınız.
Olumlu ve olumsuz davranışlarımız arkadaşlarımızla ilişkilerimizi etkileyebilir. Örneğin arkadaşlarımızla her zaman anlaşamıyorsak ve mutlu olamıyorsak bunda bir sorun vardır demektir.
Bence her insan aynı özelliğe sahip değildir. Benzer özelliklere sahip olan insanlar da bulunabilir.
Ama genellikle her insanın farklı ve birbirinden değişken özellikleri bulunmaktadır. Örneğin bir insan cesaretli değilken bir diğer insan cesaretli olabilir. Bir insan soğukkanlıyken diğeri sıcakkanlı olabilir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Etkinlik Yapıyorum
1- Aşağıdaki “Öz Değerlendirme Formu“ nu doldurunuz.
Cevap:
Örneğin “3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 12-13-14 Cevapları Dizin Yayıncılık”
2- İlgi alanlarınızı ve becerilerinizi dikkate alarak güçlü ve güçlendirilmesi gereken yönlerinizi yazınız.
Cevap:
Güçlü Yönlerim = Özgüvenli olmam.
Güçlendirilmesi Gereken Yönlerim = Cesaretli olamamam .
Soru : İlgi alanlarınızı ve becerilerinizi geliştirmek için neler yapmalısınız?
Eğer ilgi alanlarımızı becerilerimizi geliştirmek istiyorsak kendimize bir plan ya da düzen kurmamız gerekmektedir. Kendinize o plana ve düzene göre alıştırırsak ilgi alanlarımız ve becerilerinizde değişen özellikleri görebiliriz.
İlk önce kendimizi geliştirmek istediğimiz şeyi ortaya koymamız lazım. Daha sonra da onun üstünde pratik yapıp çalışmamız gereklidir. Videoları izleyerek kendimizce pratikler yaparak araştırma yaparak ve etraftan yardım alarak geliştirebiliriz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı1. Ünite Sonu Değerlendirme Çalışmaları Etkinlik CevaplarıSayfa 43, 44, 45
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Sonu Değerlendirme Çalışmaları Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 43-44-45
A. Aşağıdaki soruları okuyunuz. Doğru cevabın bulunduğu seçeneği işaretleyiniz.
1. Ayşe resim yapmayı, Burak ise futbol oynamayı sever.
Yukarıdaki cümleden hangi sonuç çıkarılabilir?
A. İnsanların ilgi ve yetenekleri farklı olabilir.
B. Bütün çocuklar futbol oynamayı sever.
C. Bütün çocuklar resim yapmayı sever.
2. Duygu, kalemini evde unuttuğunu söyleyerek arkadaşı Eda’dan ödünç kalem ister.
Kalemini arkadaşına veren Eda için hangisi söylenebilir?
A. Eda, dürüsttür. B. Eda, yardımseverdir.
C. Eda, başkalarının haklarını gözetir.
3. Aşağıdaki çocuklardan hangisinin düşüncesi yanlıştır?
A. Aylin: Okulla ilgili isteklerimizi açıkça ifade etmeliyiz. B. Sevinç: Sınıftaki sosyal etkinliklere katılmamalıyız.
C. Faruk: Farklı özelliklere sahip bireyleri olduğu gibi kabul etmeliyiz.
4. Okullardaki dilek kutusunun kullanım amacı hangisi değildir?
A. Öğrencilerin okula ilişkin isteklerini belirlemek
B. Öğrencilerin okula ilişkin ihtiyaçlarını belirlemek C. Öğrencilerin özel ihtiyaçlarını belirlemek
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
B. Aşağıdaki kelimeleri kullanarak cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Okulumuzun sosyal ve kültürel etkinliklerini takip etmeliyiz.
Okulumuzun sağındaki, solundaki, önündeki veya arkasındaki yerleri çizdiğimiz krokide göstermeliyiz.
Saygı ve sevgi arkadaşlık ilişkilerinde dikkate alınacak temel değerlerdendir.
Olumlu davranışlarımız arkadaşlarımızla ilişkilerimizi olumlu yönde etkiler.
Okul kaynaklarını etkili ve verimli kullanmaya dikkat etmeliyiz.
Okula ilişkin isteklerimizi ve ihtiyaçlarımızı dilekçe yazarak anlatabiliriz.
C. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde belirtilenler doğru ise önlerindeki noktalı yere “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru )Sınıfta bulunan eşyaların yerini sınıfımızın krokisinde göstermeliyiz.
( Doğru )Yardımsever olmak arkadaş seçiminde dikkate alınacak değerlerdendir.
( Yanlış )Her insanın ilgi ve yeteneği aynıdır.
( Doğru ) Okula ilişkin isteklerimizi demokratik yoldan dile getirmeliyiz.
( Yanlış )Okuldaki sosyal yardımlaşmayla ilgili çalışmalara katılmamız gerekmez.
( Doğru ) Okula ilişkin isteklerimizi ve ihtiyaçlarımızı ifade ederken nezaket kurallarına uygun davranmalıyız.
( Doğru )İlgi duyduğumuz mesleklerle ilgili araştırma yaparak bilgi edinmeliyiz.
( Doğru ) Okuldayken elektrik ve su gibi kaynakları tasarruflu kullanmalıyız.
( Yanlış )Bazı mesleklerin toplumsal yaşamda yeri yoktur.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
D. Aşağıdaki bulmacayı verilen kelimelerden yararlanarak çözünüz.
Cevap:
(İstek) Yerine getirilmesi başkasından istenilen şey
(İhtiyaç) Gereksinim
(Yetenek) Bir kimsenin bir şeyi anlama veya yapabilme niteliği
(Kroki) Bir nesnenin başlıca özelliklerini yansıtacak biçimde hazırlanmış taslağı
(Dayanışma) Bir topluluğu oluşturanların duygu, düşünce ve ortak çıkarlarda birbirlerine karşılıklı bağlanması
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 43-44-45 Dizin Yayıncılık”
İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders KitabıMetin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Değerli velilerimiz ve öğrencilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında başta siz velilerimizin çocuklarımızın ve öğrencilerimizin Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevaplarınızı kontrol etmeleri amacıyla “3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları Dizin Yayıncılık” konusu Hayat Bilgisi Öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları Dizin Yayıncılık”
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerimizin ödevine kolayca ulaşabilmesi amacıyla Hayat Bilgisi Dizin Yayınları Ders Kitabı cevapları sayfa sayfa olarak ve metin isimleri olarak sizler için aşağıdaki kısımda hazırlanmıştır.
Hayat Bilgisi etkinlik konusu hakkında “3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı ” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak Hayat Bilgisi Öğretmenimiz tarafından kolayca bilgilere ulaşabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı
Günlük hayatta yapılan yiyecek israfların başında alınan fazla ekmekler gelmektedir. Bu ekmek israfını engellemek için sadece ihtiyacımız kadar ekmek almalı ve bayatlayan ekmekleri tatlı veya ısıtarak tekrar yemeliyiz.
Ayrıca günlük hayatta yapılan yiyecek israflarının bir diğeri de fazla fazla alınan meyve sebzelerin uzun süre kullanılmadıktan sonra çürümeye bırakılması da örnek olarak verilebilir. Bu yiyecek israfını engellenebilmesi için kullanılmayan meyve sebzenin tatlı veya benzeri olarak saklanması konserve yapılması örnek olarak verilebilir.
2. Ailenizde yiyecek israfını önlemek için neler yapıyorsunuz?
Ailemizde yiyecek israfını engellemek için konserveler tatlılar ve benzeri işlemler uygulanarak israfın önüne geçmeye çalışırız.
Bayatlayan ekmekleri tatlı yaparak ekmekleri fırınlayarak veya tekrar buzluğa koyarak ihtiyaç anında kullanılır ve israfın önüne geçilir.
Yiyecek kısmında israfı engellemek için gene meyve sebzelerin konserve şeklinde saklanması buzluğa atılması veya bunlardan tatlı yapılarak tekrar kullanılması israfın önüne geçmiş olan bir aileye sahibim.
3. Sizce artan yiyecekler nasıl değerlendirilebilir?
Bence artan yiyeceklerini değerlendirilmesi hem israfını engellemesi hem de ayrı bütçesi açısından çok önemlidir.
Artan ekmeklerin değerlendirilmesi için tatlı yapılması fırınlanarak çorbaların yanında servis edilmesi veya buzluğa koyularak tekrar kullanılması tost yapılması artan ekmek israfının önüne geçecektir.
Aynı şekilde meyve sebzelerin buzlukta saklanması tatlılarda kullanılması artan yiyeceklerin kullanılması açısından en iyi çözümlerden bir tanesidir.
Ancak en önemli etkenlerden bir tanesi sadece ihtiyacımız kadar olan yiyeceklerin temin edilerek kullanılması hem israfın önüne geçecek hem de bizim de çeşitli formüller üretmemize gerek kalmayacak en önemli etken olarak düşünüyorum.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıOrtak Kullanım Alanlarında Dikkatliyiz Metni CevaplarıSayfa 56, 57
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarında Dikkatliyiz Metni Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 56-57
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 56-57 MEB Yayınları”
Soru : Ortak kullanım alanlarında dikkat edilmesi gereken temizlik kuralları ile ilgili uyarı levhaları hazırlayınız. Bu levhalara slogan ya da özlü söz yazınız.
Cevap:
Okul = çöpleri çöp kovasına atmalıyız, lavaboları temiz bırakmalıyız, sıraları tahtaları temiz ve güzel bir şekilde kullanmalıyız.
Hastane = yerlere çöp atmamalı çöpleri çöp kovasına atmalıyız, ayakkabılarımızın giderken çamurdan alınarak içeri girmeliyiz.
Park = çöpleri çevrede bulunan çöp kovasını atmalı, yiyeceklerimizi poşette muhafaza ederek çöpe atmalıyız.
Yemekhane = masaları temiz tutmalı, yemek tabaklarımızı düzgün bir şekilde kullanarak temizledikten sonra bırakmalıyız.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları
PiknikAlanı = piknik bittikten sonra artık eşyalarımızı toplayarak çöp kovasına atmalıyız, çöpleri toplayarak kullandığımız alanı en iyi şekilde bırakmamız gerekir.
Tuvalet = ihtiyacımızı giderdikten sonra temiz bir şekilde yıkamalı ve temiz bırakmalıyız.
Kütüphane = yiyecek ve içeceklerimizin artıklarını çöp kovasına atmalı, masaları temiz bırakmalıyız.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 56-57 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıOrtak Kullanım Alanlarındaki Sorumluluklarımız Metni CevaplarıSayfa 55
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarındaki Sorumluluklarımız Metni Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 55
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 55 MEB Yayınları”
Soru : Aşağıdaki tabloda verilen ifadeleri okuyunuz. Yanlış ifadelerin olduğu bölümleri kırmızıya boyayınız. Boyamadığınız bölümlerdeki harfleri dizerek cümleyi tamamlayınız.
Cevap:
SAĞLIĞIMIZI KORUMAK İÇİN ORTAK KULLANIM ALANLARINDA SORUMLULUK ALMALIYIZ.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 55 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 55 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.