3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 61-62 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 61, 62


3. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Etme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 61-62


Fuat dede, torunları Banu ile Fatih’e 238 TL’ye bir gitar ve 173 TL’ye bir bağlama aldı. Dedesinin ödediği parayı Banu 410 TL, Fatih ise 400 TL olarak tahmin etti.

Soru : . Sizce hangisinin tahmini gerçek değere daha yakındır? Açıklayınız.


Cevap :

  • 238 + 171 = 409
  • 240 + 170 = 410 zihinden işlem sonucu
  • Zihinden işlem sonucu, gerçek işlem soncundan 1 daha fazladır.

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 62 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını, sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucuyla karşılaştırınız.


Cevap :

  • a) 91 + 57 = 90 + 60 = 150
  • b) 136 + 102 = 140 + 100 = 240
  • c) 509 + 353 = 510 + 350 = 860

2. 348 + 104 işleminin sonucunu tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucuyla karşılaştırınız. Tahmininizi hangi yöntemle yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

  • 348 + 104 = 350 + 100 = 450
  • 10’luğa yuvarlama yöntemi ile işlemi yaptık.

3. Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını, sayıların yüzlüklerini ve onluklarını toplayarak tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucuyla karşılaştırınız.


Cevap :

  • a) 195 + 521 = 716
  • Zihinden İşlemi : 200 + 520 = 720
  • b) 529 + 356 = 885
  • Zihinden İşlemi : 530 + 360 = 890
  • c) 797 + 113 = 910
  • Zihinden İşlemi : 800 + 110 = 910


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Hazır Mıyız? Metni Cevapları Sayfa 60


2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Hazır Mıyız? Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60


1. Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlem sonucunu bularak tahmininizle işlem sonucunu karşılaştırınız.


Cevap :

  • 13 + 41 = 10 + 40 = 50
  • 36 + 22 =  40 + 20 = 60
  • 62 + 18 = 60 + 20 = 80

2. Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız. 


Cevap :

  • a. 60 + 20 = 6 + 2 = 8 = 80
  • b. 29 + 4 =  30 + 4 = 34
  • c. 39 + 11 =  40 + 10 = 50
  • ç. 28 + 12 =  30 + 10 = 40

3. Aşağıdaki toplama işlemlerinde verilmeyen toplananları bulunuz. 


Cevap :

  • a. 13 + ■ = 28 = 28 – 13 = 15
  • b. 28 + ▲ = 75 = 75 – 28 = 47
  • c. ● + 27 = 83 = 83 – 27 = 56

4. 2/A sınıfında 13 erkek ve 14 kız öğrenci vardır. 2/A sınıfının mevcudu kaçtır?


Cevap :

  • 13 + 14 = 27

5. Aşağıda verilen çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahmininizle işlem sonucunu karşılaştırınız.


Cevap :

  • 52 – 37 = 50 +40 = 90
  • 81 – 26  = 80 + 30 = 110

6. Boş bir otobüse birinci durakta 19 kişi, ikinci durakta 11 kişi bindi. Üçüncü durakta otobüsten 7 kişi indi. Otobüste kaç kişi kaldı?


Cevap :

  • 19 + 11 = 30
  • 30 – 7 = 23

7. Sınıftaki arkadaşlarınıza en sevdiği mevsimi sorunuz. Elde ettiğiniz verilerle aşağıdaki sıklık tablosu ve şekil grafiğini tamamlayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60 TUNA Yayınları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-56-57-58 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58


3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-56-57-58


1. Aşağıdaki sayıların okunuşunu noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • a. yüz altmış
  • b. üç yüz yedi
  • c. altı yüz otuz beş

2. Aşağıda okunuşları verilen sayıları noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • a. 101
  • b. 253
  • c. 874
  • ç. 910

3. 452’den başlayarak 457’ye kadar birer ileriye ritmik sayarken söyleyeceğiniz sayıları noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • 452, 453, 454, 455, 456, 457

4. 250’den başlayarak 300’e kadar onar ritmik sayarken söyleyeceğiniz sayıları noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • 250, 260, 270, 280, 290, 300

5. 300’den başlayarak 900’e kadar yüzer ritmik sayarak oluşturulan aşağıdaki sayı örüntüsünde “ ? ” yerine gelecek sayıları bulunuz.


Cevap :

  • 500, 900

6. Birler basamağı 2, onlar basamağı 9 ve yüzler basamağı 4 rakamıyla oluşturulan sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • B Şıkkı

7. Aşağıdaki sayılarda 5 rakamının basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • a. 50
  • b. 500
  • c.5

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 57 Cevapları


8. Aşağıdaki sayılar en yakın oldukları onluklarla eşleştirilmiştir. Sayıların yanındaki kutucuklara eşleştirmeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

  • a. D
  • b. Y
  • c. D
  • ç. Y
  • d. D
  • e. D

9. Aşağıdaki sayıların en yakın yüzlüğe yuvarlanmış hâlini noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • a. 100
  • b. 300
  • c. 500
  • ç. 600
  • d. 800
  • e. 900

10. Aşağıdaki sayıların arasındaki kutucuklara “ < ” , “ > ” veya “ = ” sembollerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • a. 35 > 34
  • b. 79 < 101
  • c. 303 = 303
  • ç. 403 < 404
  • d. 518 = 518
  • e. 971 > 917

11. 601, 604, 582, 585, 700 sayılarını küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.


Cevap :

  • 582 < 585 < 601 < 604 < 700

12. 10’dan başlayarak altışar ritmik saydığınızda söylediğiniz 5. sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • A Şıkkı

13. Adile teyze, yaptığı kurabiyeleri her birinde 7 kurabiye olacak şekilde tabaklara koydu. Adile teyze 35 kurabiye yaptığına göre kaç tabak kullandığını yedişer ritmik sayarak bulunuz.


Cevap :

  • B Şıkkı

14. 25’ten başlayarak sekizer ritmik saydığınızda söylediğiniz 4. sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • 13

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 58 Cevapları


15. 52’den başlayarak dokuzar ritmik saydığınızda söylediğiniz 6. sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • C Şıkkı

16. 11 – 15 – 19 – ? – 27 – 31 Yukarıda verilen sayı örüntüsünde “ ? ” yerine gelmesi gereken sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • B Şıkkı

17. 5, 10, 15, ? , 25 … Yukarıdaki sayı örüntüsü 5’ten başlanarak beşer ilave etmek suretiyle oluşturulmuştur. Bu örüntüdeki eksik sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • B Şıkkı

18. Aşağıdaki sayılardan tek olanların yanındaki kutucuğa “ T ”, çift olanların yanındaki kutucuğa “ Ç ” yazınız.


Cevap :

  • a. Ç
  • b. T
  • c. Ç
  • ç. T

19. Aşağıdaki toplamların tek sayı mı, çift sayı mı olduğunu noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • a. Çift
  • b. Tek
  • c. Tek
  • ç. Çift
  • d. Çift
  • e. Çift

20. 4 sayısının Romen rakamları ile ifade edilişi aşağıdakilerden hangisidir? 


Cevap :

  • A Şıkkı

21. Aşağıdaki sayıların Romen rakamlarıyla ifade edilişini noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • a. VI
  • b. XI
  • c. XVIII

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 59 Cevapları


22. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a. 619
  • b. 688
  • c. 923
  • ç. 642
  • d. 205

23. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Bulduğunuz toplamları karşılaştırınız.


Cevap :

  • a. 812 b. 812 c. 812 a, b ve maddelerinin işlemleri sonucu eşittir.

24. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a. 62 b. 112 c. 212 ç. 411

25. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a. 87
  • b. 335
  • c. 458
  • ç. 558

26. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonucunu zihinden bulunuz. 


Cevap :

  • a. 34
  • b. 66
  • c. 170
  • ç. 250


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 53-54 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 53, 54


3. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 53-54


Soru : Eşofman takımı için ödenecek paranın, basketbol topu için ödenecek paradan ne kadar fazla olduğunu zihinden nasıl bulursunuz?


Cevap :

  • 80 – 30 = 50 lira fazla olduğunu zihinden bulabiliriz.

Soru : Bisikletin fiyatının, sırt çantasının fiyatından ne kadar fazla olduğunu zihinden nasıl bulursunuz? Açıklayınız.


Cevap :

  • 200 – 70 = 130 lira fazla olduğunu zihinden bulabiliriz.

ETKİNLİK FİYAT FARKINI ZİHİNDEN BULUYORUM


Araç ve Gereç: onluk taban blokları

Yukarıdaki bisikletin fiyatı 200 TL, çantanın fiyatı 70 TL’dir. Bisikletin fiyatının çantanın fiyatından ne kadar fazla olduğunu bulalım.


Cevap : 200 – 70 = 130 lira fazladır.


Bisikletin fiyatını onluk taban bloklarıyla modelleyiniz. Modellediğiniz sayıda kaç yüzlük, kaç onluk, kaç birlik vardır?


Cevap :

  • 2 yüzlük  200 lira
  • 7 onluk 70 lira

Yüzlükleri onluklara çeviriniz. Toplam kaç onluğunuz oldu?


Cevap : 20


Çantanın fiyatını onluk taban bloklarıyla modelleyiniz. Modellediğiniz sayıda kaç onluk vardır?


  Cevap : 7


Bisikletin fiyatı, çantanın fiyatından kaç onluk fazladır?


Cevap : 13


Bisiklet ile çantanın fiyat farkı kaç liradır?


Cevap : 130 lira


Bu iki sayı arasındaki farkı bulmak için hangi yöntemi kullandınız? Açıklayınız.


Cevap : Çıkarma işlemi kullandık . 200 -70 = 130 lira olduğunu bulduk.


3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonucunu zihinden bulunuz. 


Cevap :

a) 81 – 70 =  ( 8 onluk + 1 birlik ) – ( 7 onluk – 0 birlik ) = 1 onluk + 1 birlik

b) 76 – 10  = ( 7 onluk + 6 birlik ) – ( 1 onluk – 0 birlik ) = 6 onluk + 6 birlik

c) 500 – 70 =  ( 5 yüzlük + 0 onluk + 0 birlik ) – ( 7 onluk – 0 birlik ) = 4 yüzlük + 3 onluk + 0 birlik

ç) 800 – 50 =  ( 8 yüzlük + 0 onluk + 0 birlik ) – ( 5 onluk – 0 birlik ) = 7 yüzlük + 5  onluk + 0 birlik



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 50, 51, 52


3. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52


Bir manav, aldığı 156 karpuzun 125 tanesini sattı. 5 karpuzu da müşterilerine ikram etti.

Soru :  Manavda kaç karpuz kaldığını hangi işlemleri yaparak bulabilirsiniz? 


Cevap :

  • Çıkarma işleminin yapılması gerekmektedir.

ETKİNLİK FARKI BULALIM


Araç ve Gereç: onluk taban blokları

134 – 122 işlemini yapalım.
134 ve 122 sayılarını onluk taban bloklarıyla modelleyiniz.
İki sayı modelindeki yüzlük, onluk ve birlikleri bire bir eşleyiniz.
Modellediğiniz sayılar arasında eşleşmeyen yüzlük, onluk ve birlik kaldı mı?


Cevap : 1 Onluk, 2 Birlik


Eşleşmeyen yüzlük, onluk ve birlik sayısını basamak tablosunda gösteriniz.


Basamak tablosunda gösterdiğiniz sayı kaçtır?


Basamak tablosunda gösterdiğiniz sayı 134 ile 122 sayılarının farkına mı eşittir? Açıklayınız.


Cevap :

Gösterdiğimiz sayı 134 ile 122 sayılarının farkına eşittir.


3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 52 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52 TUNA Yayınları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 48-49 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Doğal Sayının Toplamı  Metni Cevapları Sayfa 48, 49


3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Doğal Sayının Toplamı Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 48-49


Üç doğal sayıyı toplarken sayıları en büyükten en küçüğe doğru sıralamalıyız.

Üç doğal sayı ile yapılan toplama işleminde sayıların birbiriyle toplanma sırasının değişmesi, toplamı değiştirmez.

Üç doğal sayıyı toplarken sayıları en küçükten en büyüğe doğru sıralamalıyız.

Soru : Sizce, Ziya ve Suna’nın söylediklerini yapmak gerekir mi? Kadir’in söyledikleri doğru mudur? Tartışınız.


Cevap :

  • İfadelerden Kadir’in sözleri doğrudur. Ne şekilde sıralarsak da sonuç her zaman aynıdır.

ETKİNLİK ÜÇ DOĞAL SAYIYI TOPLUYORUM


Araç ve Gereç: kalem, defter

Defterinize birbirinden farklı üç basamaklı üç doğal sayı yazınız.
Defterinize sayıları küçükten büyüğe doğru alt alta yazarak toplayınız.
Bulduğunuz toplamı not ediniz.
Defterinize sayıları büyükten küçüğe doğru alt alta yazarak toplayınız.
Bulduğunuz toplamı not ediniz.
Sayıları rastgele alt alta yazarak toplayınız. Bulduğunuz toplamı not ediniz.
Yukarıdaki işlemler sonucunda not ettiğiniz toplamları karşılaştırınız.
Bulduğunuz toplamlar eşit midir? Söyleyiniz.
Üç doğal sayı ile yapılan toplama işleminde sayıların birbirleriyle toplanma sırasının değişmesi, sonucu değiştirir mi? Açıklayınız.


Cevap :

Belirleyeceğiniz sayılara göre bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 49 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Bulduğunuz sonuçları karşılaştırınız. 


Cevap :

  • Sonuçlar : 589

2. Aşağıdaki işlemleri önce yay ayraç içindeki işlemden başlayarak yapınız. Bulduğunuz sonuçların aynı olup olmadığını açıklayınız. 


Cevap :

  • a) (439 + 251) + 105 = 795
  • b) 439 + (251 + 105) = 795
  • Üç doğal sayı ile yapılan toplama işleminde sayıların yerleri değişse de işlem sonucu değişmez.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Metni Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47


Bu yıl okulumuzda düzenlediğimiz “Kardeş Okulumuza Kitap Gönderelim” kampanyasına 3/A sınıfı 132, 3/B sınıfı 125 ve 3/C sınıfı 97 kitap bağışladı.

Soru : Bu 3 sınıfın kaç kitap topladığını bulmak için hangi işlemi yapmanız gerekir?


Cevap :

  • Toplama işleminin yapılması gerekir.

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 44 Cevapları


ETKİNLİK ELDELİ TOPLAMA YAPALIM


36 + 25 işleminin sonucunu bulunuz.
36 ve 25 sayılarını onluk taban bloklarıyla modelleyiniz.
10 tane birlikten 1 onluk oluşturunuz.
Yeni onluğu onluk bölümüne ekleyiniz. Yeni onluğa elde diyebilir misiniz?

Kaç tane onluk, kaç tane birlik oldu?


Cevap : 6 Onluk , 1 Birlik


Sayıların toplamı kaçtır? Yazınız.


Cevap : 61


Kalan birlik sayısı, bulduğunuz toplamın hangi basamağındaki rakamı gösterir?


Cevap : Birler Basamağı


Elde ettiğiniz onluk sayısı, bulduğunuz toplamın hangi basamağındaki rakamı gösterir?


Cevap : Onlar Basamağı


3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 47 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47 TUNA Yayınları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 39-40-41 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 20’ye Kadar Romen Rakamlarını Okuma ve Yazma Metni Cevapları Sayfa 39, 40, 41


3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Doğal Sayılar Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 39-40-41


1. Aşağıdaki Romen rakamlarına karşılık gelen sayıları noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • a) II = 2
  • b) IV = 4
  • c) VII = 7
  • ç) XV = 15

2. Aşağıdaki sayılara karşılık gelen Romen rakamlarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • a) 6 = VI
  • b) 11 = XI
  • c) 14 = XIV
  • ç) 18 = XVIII

3. Eski uygarlıkların kullandığı sayı sembollerini araştırınız. 


Kısa Cevap : “Eski uygarlıkların kullandığı sayı sembollerini araştırınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Eski medeniyetlerde bir çok semboller bizlerin günümüzde matematik alanında rahat bir şekilde yaptığımız işleri geçmişler bu semboller ve ifadelerle beraber kolay bir şekilde yapmışlardır.

Mısır uygarlığında ise çizi yazısı ile birlikte kitabeler ve tarihi bilgiler kayıt altına alınmıştır.

Roma uygarlığında ise Romen rakamlarıyla matematik alanında ve toplumda gelişmeler gözlenmiştir.

Türk uygarlığında ise Orhun yazıtlarıyla öğütler ve bilgiler verilmiştir.

Mezopotamya uygarlığında ise üslü sayılarla gelişmeler sağlandığını ifade edebiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Doğal Sayıların Toplamlarının Tek mi Çift mi Olduğunu Belirleme Metni Cevapları Sayfa 37, 38


3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Doğal Sayıların Toplamlarının Tek mi Çift mi Olduğunu Belirleme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38


Selim ile Seda’nın annesi yaptığı kurabiyelerden her tabağa dörder tane koyarak Selim ile Seda’ya verdi. Selim ile Seda kurabiyeleri çok beğenince Selim’e 2, Seda’ya ise 3 kurabiye daha verdi.

Soru : Hangisine tek sayıda, hangisine çift sayıda kurabiye verdi?


Cevap :

  • Selim : 4 + 2 = 6 Çift
  • Seda : 4 + 3 = 7 Tek

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 38 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki toplamların tek sayı mı, çift sayı mı olduğunu noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • a) 3 + 5 = 8 = Çift
  • b) 3 + 4 = 7 = Tek
  • c) 2 + 5 =  7 = Tek
  • ç) 2 + 6 = 8 = Çift
  • d) 8 + 10 = 18 = Çift
  • e) 15 + 9 = 24 = Çift

2. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere “tek” ve “çift” sözcüklerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • a) Tek ve çift sayının toplamı her zaman tek sayıdır.
    b) İki tek sayının toplamı her zaman çift sayıdır.
    c) İki çift sayının toplamı her zaman çift sayıdır.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35-36 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Doğal Sayılar Metni Cevapları Sayfa 34, 35, 36


3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Doğal Sayılar Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35-36


Soru : Pantolon, gömlek ve kazak gibi giysiler alırken birer tane alabiliriz. Ayakkabı, çorap ve eldiven alırken neden bir tane değil de iki tane alırız?


Cevap : Elimiz ve ayaklarımız iki tane olduğu için ikişer tane almamız gerekir.


Soru : Bir çift ayakkabı, bir çift çorap ve bir çift eldiven ifadelerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : 2’şer tane olduğunu anlayabiliriz.


Soru : “Ayakkabı teki”, “çorap teki” ve “eldiven teki” ifadelerinden yararlanarak tek ve çift doğal sayıları ayırt edebilir miyiz?


Cevap :

  • Ayırt edebiliriz. Evet.
  • Çiftler 2 ve katları ifade edebiliriz.
  • Tekler 1 ve katlarını ifade edebiliriz.

ETKİNLİK TEK VE ÇİFT DOĞAL SAYILARI BELİRLİYORUM


Araç ve Gereç: gazete, dergi, makas, yapıştırıcı, karton, kâğıt.

Gazete ve dergilerden ayakkabı ve eldiven resimleri kesiniz. Kestiğiniz resimleri kartonlara yapıştırınız. Resimlerin altına ürünlerin sağ veya sol ayak için mi, sağ veya sol el için mi uygun olacağını yazınız.
Resimleri birbiriyle eşleştiriniz.
Birbiriyle eşleştirilmiş resimlerin altına çift yazınız.
İki kartondan birine 3, diğerine de 4 arı resmi çiziniz.
1. kartondaki arıları birbiriyle, 2. kartondaki arıları birbiriyle eşleştiriniz.
Eşleştirilmemiş arı olan kartondaki arıların sayısını “tek sayı”, tamamı eşleştirilmiş arıların olduğu kartondaki arıların sayısını “çift sayı” olarak adlandırınız.
Tek ve çift sayı olarak belirlediğiniz kartonlarda kaç arı olduğunu yazınız.


Cevap :

  • 3 tane çift, 1 tane tek arı resmi olacaktır.

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 36 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Yukarıdaki resimlerde verilen hayvanların sayısının tek mi, çift mi olduğunu resimlerin altına yazınız.


Cevap :

  1. Resim : Tek
  2. Resim : Çift
  3. Resim : Tek
  4. Resim :Çift

2. Bir basketbol takımı 5 kişiden, voleybol takımı 6 kişiden oluşur. 


a. Basketbol takımındaki oyuncu sayısı tek mi yoksa çift midir? 


Cevap : TEK


b. Voleybol takımındaki oyuncu sayısı tek mi yoksa çift midir? 


Cevap : ÇİFT


3. Sınıf arkadaşlarınıza okul numaralarını sorunuz. Okul numarası tek sayı ve çift sayı olanları belirleyiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


 

Our Score
error: Content is protected !!