3. Sınıf Matematik KitabıSayı Örüntüsü Metni Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüsü Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33
Soru : Forma numaraları arasındaki ilişkiyi fark ettiniz mi? Boş askılıklara asılacak formaların numaralarını tahmin edebilir misiniz?
Cevap :
2 – 4 – 6 – 8 – 10 – 12
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 31 Cevapları
ETKİNLİK SAYI ÖRÜNTÜSÜ OLUŞTURUYORUM
Araç ve Gereç: sayma pulları, karton
Sayma pullarıyla sayı örüntüsü oluşturalım.
İlk sıraya bir tane sayma pulu koyunuz.
2. sıraya, ilk sıradakinin altına gelecek şekilde bir pul daha koyunuz. Bu pulun sağına ve soluna da birer pul koyunuz.
3. sıraya 2. sıranın aynısını oluşturunuz. Bu sıranın da sağına ve soluna birer pul daha koyunuz.
İşlemi benzer şekilde devam ettiriniz. 4. sıraya geldiğinizde kaç tane pul kullandınız? Söyleyiniz.
Cevap : 7
5. sırada kaç tane pul kullandınız?
Cevap : 9
İlk sıradan itibaren kullandığınız pulların sayısını aralarına virgül koyarak yan yana yazınız.
Cevap : 1 – 3 – 5 – 7 – 9
Yazdığınız sayılar bir örüntü oluşturur mu? Örüntünün kuralını açıklayınız.
Cevap : 1’den başlayarak 9’a kadar 2’şer bir örüntü vardır.
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 33 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıdaki sayı örüntülerini inceleyiniz. Bu örüntülerin kuralını yazınız. Daha sonra örüntüleri üç adım daha genişletiniz.
Cevap :
a) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
b) 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22
c) 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65
ç) 30, 27, 24, 21, 18, 15 , 12
2. Yandaki eş üçgenlerle oluşturulmuş büyük üçgende en üst sıradan en alt sıraya kadar kullanılan üçgen sayılarını aralarına virgül koyarak yazınız. Bu sayılar bir sayı örüntüsü oluşturur mu? Açıklayınız.
Cevap :
1, 3, 5 , 7
3. 5’ten başlayarak dörder ilave etmek suretiyle bir sayı örüntüsü oluşturunuz.
Cevap :
5, 9 , 13, 17, 21, 25, 29
4. 4’ten başlayarak beşer ilave etmek suretiyle bir sayı örüntüsü oluşturunuz.
Cevap :
4, 9 , 14, 19, 24, 29, 34, 39
5. Aşağıdaki sayı örüntüsü 6’dan başlanarak onar ilave etmek suretiyle oluşturulmuştur. Bu örüntüdeki eksik sayıları bulunuz.
3. Sınıf Matematik Kitabı100’e Kadar Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Ritmik Sayma Metni Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29
3. Sınıf Matematik Kitabı 100’e Kadar Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Ritmik Sayma Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27-28-29
Elif Öğretmen, okul bahçesinde altışarlı sıra olan öğrencilerini 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42 diyerek 42’ye kadar saydı.
Soru : Elif Öğretmen’in sayarken söylediği sayılar arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap :
6’şarlı bir sayma örüntüsü vardır.
ETKİNLİK ALTIŞAR RİTMİK SAYALIM
Araç ve Gereç: karton, kalem, boya kalemleri
Kartona 16 tane çember çiziniz.
Her bir çemberin etrafına altışar yaprak çiziniz.
Çizdiğiniz yaprakları boyayınız.
İlk çemberin etrafına çizdiğiniz yaprak sayısını çemberin içine yazınız.
Birinci ve ikinci çemberin etrafındaki yaprakların toplam sayısını ikinci çemberin içine yazınız.
Birinci, ikinci ve üçüncü çemberin etrafındaki yaprakların toplam sayısını üçüncü çemberin içine yazınız.
Aynı işleme çemberler bitinceye kadar devam ediniz.
Çemberlerin içine yazdığınız sayıları okuyunuz.
Arka arkaya okuduğunuz iki sayı arasındaki fark kaçtır?
Aynı işlemi 11 çemberin etrafına yedişer, sekizer ve dokuzar yaprak çizerek yapınız.
Okuduğunuz sayıları kaça kadar saymış oldunuz? Söyleyiniz.
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 20 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Bir çiçekçi güllerini her birinde 6 tane gül olacak şekilde vazolara koydu. Çiçekçinin 66 gülü olduğuna göre kaç vazo kullandığını altışar ileriye ritmik sayma yaparak bulunuz.
3. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları Sayfa 23, 24, 25
3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 23-24-25
Üçüncü ve dördüncü sınıflar ağaç dikme şenliğine katıldılar. Üçüncü sınıflar 58, dördüncü sınıflar ise 61 fidan dikti.
Soru : Buna göre hangi sınıftaki öğrenciler daha çok fidan dikmiştir?
Cevap :
Dördüncü sınıflar daha fazla fidan dikmişlerdir.
ETKİNLİK KİTAP TOPLAMA KAMPANYASI
Araç ve Gereç: onluk taban blokları
3/A ve 3/B sınıfları kitap toplama kampanyasına katıldılar. Kampanyada 3/A sınıfı 123, 3/B sınıfı ise 132 kitap topladı. Sınıfların topladığı kitap sayılarını karşılaştıralım.
Cevap : 132 kitapla 3/B daha fazla kitap toplamıştır.
3/A sınıfının topladığı kitap sayısını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
123 sayısında 1 tane yüzlük, 2 tane onluk ve 3 tane birlik vardır.
Benzer şekilde 3/B sınıfının topladığı kitap sayısını modelleyiniz.
İki modeli karşılaştırınız. Hangi modelin gösterdiği sayı daha küçüktür?
Bu sonuca nasıl ulaştığınızı açıklayınız.
Cevap :
Modellemede 3/A için ; 1 Yüzlük, 3 Onluk ve 2 Birlik
Modellemede 3/B için ; 1 Yüzlük, 2 Onluk ve 3 Birlik
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 25 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Sayıların arasındaki kutucuklara “ < ” , “ > ” veya “ = ” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 23-24-25 TUNA Yayınları”
2. 153 137 117 324 352 Kutucuklardaki sayıları küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap :
117 < 137 < 153 < 324 < 352
3. 501 504 482 485 913 Kutucuklardaki sayıları büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız
3. Sınıf Matematik KitabıÜç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Cevapları Sayfa 13, 14, 15
3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 13-14-15
Soru : Hangi durumlarda 112 numaralı telefonu ararız?
Cevap : Acil Çağrı Merkezi
Soru : Su arızası ile ilgili bir durum yaşadığımızda hangi numarayı ararız?
Cevap : 185
Soru : Hangi durumlarda 187 numaralı telefonu ararız?
Cevap : Doğalgaz Arıza
ETKİNLİK YÜZLÜK OLUŞTURUYORUM
Araç ve Gereç: onluk taban blokları
99 doğal sayısını onluk taban blokları ile modelleyiniz.
Kaç onluk, kaç birlik kullandınız?
Modellediğiniz sayıya 1 birlik ilave ediniz.
Elde ettiğiniz sayıda kaç onluk, kaç birlik oldu?
Birlikler ile bir onluk oluşturunuz.
Oluşan yeni sayı modelinde kaç onluk, kaç birlik oldu?
Oluşturduğunuz modeldeki onluk taban bloklarının belirttiği sayıyı nasıl okuyup yazabilirsiniz? Tartışınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 13-14-15 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 15 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıda onluk taban bloklarıyla modellenen sayıları noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 13-14-15 Cevapları TUNA Yayınları”
2. Aşağıdaki sayıların okunuşunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
a) 153 = Yüz elli üç
b) 409 = Dört yüz dokuz
c) 502 = Beş yüz iki
ç) 990 = Dokuz yüz doksan dokuz
3. Aşağıda okunuşları verilen sayıları noktalı yerlere yazınız.
3. Sınıf Matematik KitabıHazır Mıyız? Metni Cevapları Sayfa 12
3. Sınıf Matematik Kitabı Hazır Mıyız? Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12
1. Yukarıdaki nesneleri sayınız. Kaç nesne olduğunu yazınız.
Cevap :
34 tane nesne vardır.
2. 5’ten başlayarak 29’a kadar üçer üçer sayınız. Saydığınız sayıları yazınız.
Cevap :
5 – 8 – 11 – 14 – 17 – 20 – 23 – 26 – 29
3. 100’den başlayarak 10’a kadar onar onar geriye sayınız. Saydığınız sayıları yazınız.
Cevap :
100 – 90 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10
4. Aşağıdaki sayıların basamaklarını adlandırınız. Basamaklardaki rakamların basamak değerlerini yazınız.
Cevap :
a. 26
Birler Basamağı : 6
Onlar Basamağı : 20
b. 59
Birler Basamağı : 9
Onlar Basamağı : 50
c. 93
Birler Basamağı : 3
Onlar Basamağı : 90
5. Aşağıda verilen sayıların hangi onluğa daha yakın olduğunu belirleyiniz. Belirlediğiniz sayının kutusunu boyayınız.
Cevap :
24 = 20
57 = 60
68 = 70
6. Bir okuldaki 1, 2, 3 ve 4. sınıfların öğrenci sayısı sırasıyla 52, 65, 51 ve 66’dır. Bu sayıları küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap :
51 – 52 – 65 – 66
7. 5, 9, 13, ? , 21, ? , 29
Yukarıdaki sayı örüntüsünün kuralını bulunuz. Örüntüde “ ? ” yerine yazılması gereken sayıları yazınız.
Cevap :
4’er örüntü vardır.
17 ve 25
8. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap :
53 + 6 = 59
84 + 13 = 9
37 + 23 = 60
45 + 36 = 81
9. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap :
56 – 34 = 22
73 – 25 = 48
93 – 63 = 29
10. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonuçlarını zihinden bulunuz.
İlkokul 3. Sınıf MatematikTUNA Matbaacılık Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz ve velilerimizin çocuklarının ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından “3. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusuna ait olan cevaplar sizler için aşağıda hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları TUNA Yayınları”
“3. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerimizin Matematik ödevlerini kontrol etmeleri için yeşil renkte sayfa cevapları veya mavi renkli metin cevapları olarak Matematik ders kitabı cevaplarınız hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımlar konu altında yer alan yorum kısmına sorarak kolay bir şekilde Matematik Öğretmenimiz tarafından en hızlı ve en iyi şekilde cevapları alabilirsiniz. Yeni eğitim yılınızda yanınıza olduğumuzu bilmeniz gerekir. İyi dersler dileriz.
3. Sınıf Matematik KitabıHazır Mıyız? Metni Cevapları Sayfa 180
3. Sınıf Matematik KitabıKüp, Kare Prizma, Dikdörtgen Prizma, Üçgen Prizma, Silindir, Koni ve Kürenin Yüzleri, Köşeleri ve Ayrıtları Metni Cevapları Sayfa 181, 182, 183
3. Sınıf Matematik KitabıKüp, Kare Prizma ve Dikdörtgen Prizmanın Benzer ve Farklı Yönleri Metni Cevapları Sayfa 184, 185
3. Sınıf Matematik KitabıKare, Dikdörtgen ve Üçgen Çizimi Metni Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189
3. Sınıf Matematik KitabıŞekillerin Kenar Sayısına Göre İsimlendirilmesi Metni Cevapları Sayfa 190, 191, 192
GEOMETRİK ÖRÜNTÜLER
3. Sınıf Matematik KitabıŞekil Modellerini Kullanarak Kaplama Yapma Metni Cevapları Sayfa 193, 194, 195
GEOMETRİDE TEMEL KAVRAMLAR
3. Sınıf Matematik KitabıNokta Metni Cevapları Sayfa 196, 197, 198
3. Sınıf Matematik KitabıDoğru, Işın ve Açı Metni Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203
3. Sınıf Matematik KitabıDoğru Parçası Metni Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208
UZAMSAL İLİŞKİLER
3. Sınıf Matematik KitabıSimetri Metni Cevapları Sayfa 209, 210, 211
3. Sınıf Matematik KitabıBir Parçası Verilen Simetrik Şekli Tamamlama Metni Cevapları Sayfa 212, 213
3. Sınıf Matematik Kitabı5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 214, 215, 216, 217, 218
3. Sınıf Matematik Çalışma KitabıBölme İşlemi Problemleri Metni Cevapları Sayfa 76, 77, 78
3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Bölme İşlemi Problemleri Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 76-77-78
1) Ayla’nın yaşı babasının yaşının yarısından 7 eksiktir. Ayla’nın babası 34 yaşında olduğuna göre Ayla kaç yaşındadır?
Cevap:
34 ÷ 2= 17
17-10= 7 Yaşındadır.
2) Bir okul Ankara’ya gezi düzenlemiştir. Geziye 83 öğrenci ve 4 öğretmen katılmıştır. Gezi için 3 otobüs kiralanmıştır. Her otobüse eşit sayıda yolcu binmiştir. Buna göre bir otobüse kaç yolcu binmiştir?
Cevap:
83 + 4 = 87
87 ÷ 3 = 29 yolcu binmiştir.
3) 5 kilosu 40 TL olan pirinçten 32 kg alan Hayriye Hanım pazarcıya kaç TL ödemiştir?
Cevap:
40 ÷ 5 = 8
32 x 8 = 256 TL ödemiştir.
4) Firdevs’in 96 TL’si vardır. Firdevs 11 TL’ye kitap aldıktan sonra kalan parasını 5 kardeşine eşit şekilde paylaştırmıştır. Buna göre her bir kardeşe kaç TL düşmüştür?
Cevap:
96 – 11 = 85
85 ÷ 5 = 17 TL düşmüştür.
5) Mehmet Bey 160 TL’ye mont almıştır. Aldığı montun 80 TL’sini peşin, geriye kalanını 5 taksitle ödeyecektir. Mehmet Bey, bir taksit için kaç TL ödeyecektir?
Cevap:
160 – 80 = 80
80 ÷ 5 = 16 TL ödeyecektir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 77 Cevapları
6) Kendisi ile toplamı 72 olan sayının 5 katı kaçtır?
Cevap:
72 ÷ 2=36
36×5= 180
7) Engin, 59 litre yağ ile 4 litrelik kaç tane şişeyi tam olarak doldurabilir?
Cevap:
59÷4= 4 Şişeyi tam olarak doldurur.
8) 7 vagonlu bir tren 99 yolcuyla ilk istasyondan hareket ediyor. İkinci istasyonda 8 yolcu indikten sonra vagonların her birinde eşit sayıda yolcu kalıyor. Buna göre her vagonda kaç yolcu kalmıştır?
Cevap:
99-8= 91
91÷ 7= 13 yolcu kalmıştır.
9) Filiz, matematik sınavında bir doğru cevap daha verseydi sınavdan 96 puan alacaktı. Sınavda her bir doğru cevap 4 puan olduğuna göre Filiz kaç soruya doğru cevap vermiştir?
Cevap:
96÷ 4= 24 soruya doğru cevap vermiştir.
10) 130 kilometrelik yolun 40 kilometresini giden bir şoför ilk molasını vermiştir. Şoför kalan yolun yarısında bir mola daha verecektir. Buna göre ikinci moladan sonra şoförün kaç kilometre yolu kalır?
Cevap:
130-40=90
90÷ 2=45 km yolu kalır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları
11) Görselde verilen raf ve şişe sayılarından yararlanarak bölme işlemi gerektiren problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri aşağıdaki boşluklara yazınız ve çözünüz.
Problem : 50 adet sirke şişesi ve 48 adet yağ şişesi problem: 2 rafa eşjf şekilde yerleştirilecektir. Buna göre her rafa ne kadar şişe yerleştirilir?
Problem : 48 adet yağ şişesi bir rafın her bölmesine, problem: eşit şekilde yerleştirilecektir. Rafın 4 bölmesi olduğuna göre bir bölmeye ne kadar şişe yerleştirilir?
Çözüm : 48 4 = 12 şişe yerleştirilir.
Problem : 50 adet sirke şişesi 2 rafa eşit şekilde yerleştirilecektir. Buna göre her rafa ne kadar şişe yerleştirilir?