3. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 121-122-123-124. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin doğal sayılarla çarpma işlemini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çarpma işlemlerini doğru yapmayı ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi kolaylaştırır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 121-122-123-124 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 121-122-123-124
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız.
Cevap :
a) 24 x 8 = 192
b ) 32 x 9 = 288
c ) 18 x 25 = 450
ç ) 24 x 16 = 388
2. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız.
Cevap :
a ) 218 x 4 = 872
b ) 361 x 2 = 722
c ) 135 x 6 = 810
3. Aşağıdaki çarpma işlemlerini sonuçlarıyla eleştiriniz.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları”
4. Aşağıda verilen işlemleri inceleyiniz Doğru olanların önüne “D”, yanlış olanların önüne “Y” yazınız.
Cevap :
(Doğru)45 x 13 = 585
(Yanlış)138 x 6 = 818
(Doğru) 12 x 15 = 180
(Yanlış) 16 x 34 = 744
5. Zeynep Hanım, 4 taksitle mutfak robotu aldı. Zeynep Hanım, her ay 225 TL taksit ödeyeceğine göre mutfak robotunun fiyatı kaç TL’dir?
3. Sınıf Matematik KitabıÇarpım Tablosu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 113-114-115-116-117-118-119-120. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çarpım tablosunu öğrenmelerine ve çarpma işlemlerini daha hızlı yapmalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların çarpım ilişkilerini kavramayı ve günlük yaşamda kullanmayı kolaylaştırır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Çarpım Tablosu Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpım Tablosu Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. Verilen renklere göre resmi boyayınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 119-120 Cevapları”
2. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. Çiçekleri, verilen renklere göre boyayınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
3. Aşağıda toplam kaç tane balon vardır?
Cevap :
7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 49
7 x 7 = 49
4. Aşağıda toplam kaç tane mum vardır?
Cevap :
5 + 5 + 5 + 5 + 5 = 25
5 x 5 = 25
5. Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapıp verilen renklere göre resmi boyayınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları”
3. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 110-111-112. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çarpma işleminin kat anlamını öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çarpma işlemlerini günlük yaşamda ve matematik problemlerinde kullanmayı kolaylaştırır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111-112 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Çarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110, 111, 112 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111-112
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları
Soru : Zeynep Hanım, bahçesinin bir kısmına lahana ekti. Aşağıdaki resmi inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
Resimdeki lahanalar kaç sıra oluşturmuştur?
Cevap : 4 sıra.
Her sırada kaç tane lahana vardır?
Cevap : 3 tane.
Tüm lahanaların sayısını nasıl buluruz?
Cevap : çarpma işlemiyle buluruz. 4 x 3 = 12 tane lahana vardır.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Resimdeki ağaç dallarında toplam kaç baykuş vardır?
Cevap :
3 + 3 + 3 + 3 = 12
4 x 3 = 12
2. Resimdeki tabaklarda toplam kaç tane çilek vardır?
3. Sınıf Matematik Kitabı2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 105-106-107-108. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin 2. ünite konularını pekiştirmelerine ve öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, toplama, çıkarma, tahmin ve grafik yorumlama gibi konuları tekrar etmeyi kolaylaştırır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105, 106, 107, 108 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
1. Aşağıda verilen toplama işlemlerinden hangisinin sonucu yanlıştır?
A)393 + 424 = 817 B) 694 + 176 = 860
C) 538 + 275 = 813
2. Yandaki toplama işleminde verilmeyen toplanan aşağıdakilerden hangisidir?
A)107 B) 207 C) 210
3. Ömürlerin okulunda 543 öğrenci vardı. Okula yeni kaydolan öğrencilerle okulun mevcudu 768’e ulaştı. Ömürlerin okuluna kaç öğrenci kayıt yaptırmıştır?
A)225B) 235 C) 240
4. Bir trende 105 kadın, 124 erkek yolcu vardı. İlk durakta trene 12 yolcu daha bindi. Trende toplam kaç yolcu olmuştur?
A) 235 B) 241C) 248
5. Furkan öykü kitabının 127 sayfasını okudu. 125 sayfa daha okursa kitap bitecek. Furkan’ın öykü kitabı kaç sayfadır?
A)252 B) 246 C) 242
6. Selim 9 yaşındadır. Ablası, Selim’den 7 yaş büyüktür. İki kardeşin yaşlarının toplamı kaçtır?
A)23 B) 24 C) 25
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları
7. Okulda açılan gitar kursuna 125 erkek ve 109 kız öğrenci kayıt yaptırdı. Kursa kayıt yaptıran toplam kaç öğrenci vardır?
A)240 B) 234C) 232
8. Yandaki işlemde toplamların küçükten büyüğe doğru sıralanması aşağıdakilerden hangisidir?
A)a < b < c B) c < b < a C) c < a < b
9. Aşağıda verilen çıkarma işlemlerinden hangisinin sonucu doğrudur?
A) 416 – 358 = 158 B) 602 – 345 = 253 C) 257 – 134 = 123
10. Bir sürüdeki 436 hayvanın 148 tanesi keçi, geri kalanı koyundur. Sürüdeki koyunların sayısı kaçtır?
A)286 B) 288C) 298
11. Bir simitçi, 450 simidin 145 tanesini sabah, 224 tanesini öğleden sonra sattı. Bu simitçinin geriye kaç simidi kaldı?
A)81B) 91 C) 101
12. Yandaki tencere, çaydanlıktan kaç TL daha pahalıdır?
A)153 B) 147 C) 137
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
13. Bir otomobil, 538 kilometrelik yolun 224 kilometresini gittikten sonra mola verdi. Moladan sonra 208 kilometre daha gidip tekrar mola verdi. Otomobilin gidecek kaç kilometre yolu kalmıştır?
A) 106 B) 108 C) 110
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Cevapları”
Yukarıdaki nesne grafiğinde, bir çiftlikte bulunan hayvanların sayısı gösterilmiştir. Bu grafiğe göre 14, 15, 16 ve 17. soruları cevaplayınız.
14. Çiftlikte kaç tane tavuk vardır?
A)40 B) 50 C) 60
15. Çiftlikteki ineklerin sayısı koyunların sayısından kaç fazladır?
A)10 B) 20 C) 30
16. Çiftlikte aynı sayıda olan hayvanlar hangileridir?
A) Tavuk – İnek B) At – Koyun C) İnek – At
17. Çiftlikte toplam kaç hayvan vardır?
A)140 B) 150 C) 160
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Cevapları”
Yukarıdaki grafikte bir sınıftaki öğrencilerin yaptıkları spor dalları verilmiştir. 18, 19 ve 20. soruları grafiğe göre cevaplayınız.
18. Öğrencilerin en çok ve en az yaptığı spor dalları hangileridir?
A) Futbol – basketbol
B) Masa tenisi – yüzme C) Futbol – yüzme
19. Masa tenisi oynayanların sayısı, basketbol oynayanların sayısından kaç fazladır?
3. Sınıf Matematik KitabıTabloları Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 103-104. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin tabloları yorumlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, verileri analiz etmeyi ve sonuç çıkarmayı kolaylaştırır, matematiksel düşünme yeteneklerini güçlendirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Tabloları Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103, 104 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Tabloları Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine en çok sevdikleri film türleri soruldu. Verilen cevaplara göre aşağıdaki tablo oluşturuldu. Tabloya göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) En sevilen film türü hangisidir?
Cevap : Komedi.
b) En az sevilen film türü hangisidir?
Cevap : Aksiyon.
c) Komedi filmi sevenlerle aksiyon filmi sevenlerin toplamı kaç kişidir?
Cevap : 75 + 43 = 118
ç) Komedi filmi sevenler, bilim kurgu filmi sevenlerden kaç kişi fazladır?
Cevap : 75 – 65 = 10
d) Okulda 3. sınıfta okuyan kaç öğrenci vardır?
Cevap : 75 + 65 + 43 = 183
2. Aşağıdaki çetele tablosunda bir lokantada bir günde satılan yemeklerin porsiyon sayısı verilmiştir. Aşağıdaki soruları tabloya göre yanıtlayınız.
a) Çorba, biber dolmasından kaç porsiyon fazla satılmıştır?
Cevap : 22 – 8 = 15
b) Köfte ve biber dolması toplam kaç porsiyon satılmıştır?
Cevap : 18 + 8 = 26
c) Köfte, biber dolmasından kaç porsiyon fazla satılmıştır?
3. Sınıf Matematik KitabıGrafikleri Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 97-98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin grafikleri kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, verileri yorumlamayı ve çözüm yolları geliştirmeyi kolaylaştırır, matematiksel düşünme yeteneklerini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Grafikleri Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Çetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıdaki grafikte bir parkta bir hafta boyunca yürüyüş yapan insanların sayısı gösterilmiştir. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.
a) Cuma günü yürüyüş yapanlar, cumartesi günü yürüyüş yapanlardan kaç kişi eksiktir?
Cevap : 60 – 40 = 20
b) Pazar günü yürüyüş yapanlar, pazartesi günü yürüyüş yapanlardan kaç kişi fazladır?
Cevap : 80 – 20 = 60
2. Aşağıdaki grafikte bir doktorun beş gün boyunca muayene ettiği hasta sayısı verilmiştir. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.
a) Doktor, beş gün boyunca kaç tane hasta muayene etmiştir?
Cevap : 80 + 60 + 50 + 60 + 70 = 320
b) Doktorun en az hasta muayene ettiği gün ile en çok hasta muayene ettiği gün arasında kaç fark vardır?
Cevap : 80 – 50 = 30
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
3. Aşağıdaki grafikte bir otoparktaki arabaların renkleri gösterilmiştir. Soruları yukarıdaki grafiğe göre cevaplayınız.
a) Kırmızı araba sayısı, yeşil araba sayısından kaç fazladır?
Cevap : 14 – 10 = 4
b) Mavi ve sarı arabaların toplam sayısı kaçtır?
Cevap : 12 + 6 = 18
c) Otoparkta kaç tane araba vardır?
Cevap : 14 + 12 + 10 + 18 + 6 = 60
4. Sınıfımızdaki öğrencilerin doğduğu mevsimleri tespit edip bir anket düzenledik. Ankete göre yandaki grafiği oluşturduk. Grafiğe göre problem kurup çözünüz.
Cevap :
Problem : Sonbahar mevsiminde doğanların sayısı yaz ayında doğanlardan kaç fazladır?
3. Sınıf Matematik KitabıÇetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 92-93-94-95-96. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çetele ve sıklık tablosu oluşturma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, verileri düzenlemeyi ve analiz etmeyi kolaylaştırır, matematiksel düşünme yeteneklerini güçlendirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Çetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Çetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Zehra ile Elif yaşadıkları yerde 1 aylık hava olaylarını gözlemleyerek veri topladılar. Topladıkları verileri aşağıdaki nesne grafiğinde gösterdiler. Nesne grafiğindeki bilgileri sıklık ve çetele tablosunda gösteriniz.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 Cevapları”
2. Aşağıdaki grafikte Mert’in 1 yıl içinde okuduğu kitaplar gösterilmiştir. Grafikteki bilgileri sıklık ve çetele tablosunda gösteriniz. Grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız
a) Mert en fazla hangi tür kitap okumuştur?
Cevap : Hikaye
b) Mert en az hangi tür kitap okumuştur?
Cevap : Fıkra
c) Mert 1 yıl boyunca toplam kaç tane kitap okumuştur?
Cevap : 24
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
3. Aşağıdaki grafik bir çiftlikte bulunan hayvanların sayısını göstermektedir. Yukarıdaki grafiğe göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
a) Çiftlikte en çok ve en az hangi hayvan vardır?
Cevap : En çok İnek, En az At vardır.
b) Tavuk ve horozların toplamı koyunlardan kaç fazladır?
Cevap :
30 + 20 = 50
50 – 40 = 10 fazladır.
4. Aşağıdaki grafik, bir ilkokuldaki 3. sınıf öğrencilerinin çaldıkları müzik aletlerine göre oluşturulmuştur. Aşağıdaki soruları grafiğe göre yanıtlayınız.
a) En çok çalınan müzik aleti hangisidir?
Cevap : Flüt (8)
b) Bağlama çalanların sayısı ile gitar çalanların sayısını karşılaştırınız.
Cevap : Bağlama çalanların sayısı gitar çalanların sayısından 2 fazladır.
3. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 88-89-90-91. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çıkarma işlemini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, günlük yaşamda karşılaşılan problemleri matematiksel olarak çözmeyi kolaylaştırır ve mantıklı düşünme yeteneklerini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90-91 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Çıkarma İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88, 89, 90, 91 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90-91
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Handan Hanım, yetiştirdiği 225 kg çileğin 120 kg’ını pazarda sattı. Çileklerin 40 kg’ı ile de reçel yaptı. Handan Hanım’ın kaç kilogram çileği kalmıştır?
Cevap :
120 + 40 = 160
225 – 160 = 65 kilogram çileği kalmıştır.
2. Bir otobüste 53 yolcu vardı. Otobüs durağa gelince 8 yolcu indi, 14 yolcu bindi. Duraktan ayrılırken otobüsün kaç yolcusu vardır?
Cevap :
53 – 8 = 45
45 + 14 = 59 duraktan ayrılırken otobüsün yolcusu vardır.
3. Bir çiftlikteki ineklerden çarşamba günü 163 litre, perşembe günü 136 litre süt sağıldı. Bu sütün 95 litresi ile yoğurt yapıldığına göre kalan süt kaç litredir?
Cevap :
163 + 136 = 299
299 – 95 = 204 lt kalan süt.
4. Aşağıda fiyatları verilen ürünleri ve paraları kullanarak toplama, çıkarma işlemleri ile ilgili bir problem kurunuz. Bu problemi çözünüz.
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları”
Cevap :
Problem : Ali’nin 100 lira parası vardır. Ali parasının 32 lira ile şapka, 38 lirası ile top ve 12 lira kitap aldı. Ali’nin geriye kaç lirası kaldı?
3. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşleminde Farkı Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 85-86-87. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çıkarma işleminde farkı tahmin etme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıları karşılaştırarak sonucu tahmin etmeyi kolaylaştırır ve matematiksel düşünme yeteneklerini güçlendirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 85-86-87 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Çıkarma İşleminde Farkı Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 85, 86, 87 Cevapları”, ders tekrarı ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşleminde Farkı Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 85-86-87
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa yuvarlayıp aralarındaki farkı tahmin ediniz. Daha sonra çıkarma işlemini yapıp tahmininizle işlem sonucunu karşılaştırınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86-87 Cevapları”
2. Aşağıdaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayıp aralarındaki farkı tahmin ediniz. Daha sonra çıkarma işlemini yapıp tahmininizle işlem sonucunu karşılaştırınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları”
3. Resimdeki kanepe, koltuktan tahminen kaç TL pahalıdır? (Tahmini sayıları onluğa yuvarlayarak yapınız.)
3. Sınıf Matematik KitabıToplama İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 81-82-83-84. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin toplama işlemini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, günlük yaşamda karşılaşılan problemleri matematiksel olarak çözmeyi kolaylaştırır ve mantıklı düşünme yeteneklerini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 81-82-83-84 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Toplama İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 81-82-83-84
Soru : Aşağıda verilen resmi ve sayıları kullanarak bir problem kuralım.
Bir tavuk çiftliğinde 238 tane tavuk, 142 tane civciv ve 46 tane horoz vardır. Bu çiftlikte toplam kaç tane hayvan olduğunu bulunuz.
Cevap :
238 + 142 + 46 = 426 tane hayvan vardır.
Soru : Aşağıda verilen resmi ve sayıları kullanarak bir problem kuralım.
Ahmet her gün düzenli olarak koşuyor. Cuma günü 438 m koşan Ahmet, cumartesi günü cumadan 125 m fazla, pazar günü de cumartesiden 106 m fazla koştu. Ahmet pazar günü kaç metre koşmuştur?
Cevap :
428 + 125 = 563 Cumartesi koşu mesafesi
563 + 106 = 669 metre koşmuştur.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Yandaki tabloda bir çiftlikte üç günde üretilen süt miktarı verilmiştir. Çiftlikte üç günde toplam kaç litre süt üretilmiştir?
Cevap :
236 + 315 + 193 = 744 litre süt üretilmiştir
2. Bir okulda düzenlenen yıl sonu kermesine birinci gün 184, ikinci gün 256, üçüncü gün ise 138 kişi katıldı. Kermese üç günde toplam kaç kişi katılmıştır?
Cevap :
184 + 256 + 138 = 578 kişi katılmıştır.
3. Mert bayramda aile büyüklerini ziyaret etti. Onlar da Mert’e harçlık verdi. Dedesi 75 TL, büyükannesi 60 TL ve teyzesi 50 TL harçlık verdi. Mert bayramda toplam kaç TL harçlık almıştır?
Cevap :
75 + 60 + 50 = 185 TL harçlık almıştır.
4. Harmandalı köyünde 126 kadın, 105 erkek ve erkek sayısından 34 fazla çocuk yaşıyor. Bu köyün nüfusu kaç kişidir?
Cevap :
105 + 34 = 139
126 + 105 + 139 = 370 köyün nüfusu
5. Yandaki verilen sayıları ve resmi kullanarak toplama işlemi ile ilgili bir problem kurup çözünüz.
Cevap :
Problem : Bir simitçi Cumartesi günü 206, pazar günü Cumartesi gününden 145 fazla simit satmıştır. Simitçi cumartesi ve pazar günü toplam kaç simit satmıştır ?