3. Sınıf Matematik KitabıSayı Örüntüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayı örüntülerini tanıma ve tamamlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların belirli bir düzen içinde ilerlemesini anlamayı kolaylaştırır ve mantıklı düşünme yeteneklerini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayı Örüntüsü Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43, 44, 45 Cevapları”, ders tekrarı ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüsü Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45
Soru : Resimdeki tuğlalar sıralanırken her aşamaya kaç tuğla konmuştur?
Cevap:
Her aşamada 1’er tuğla eklenmiştir.
Soru : Tuğla sayıları arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap:
1’er bir sayı örüntüsü vardır.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıdaki örüntüyü inceleyip örüntüdeki ilişkiyi belirleyiniz. Örüntünün 5, 6 ve 7. adımlarında kullanılacak çubuk sayısını bulunuz.
3. Sınıf Matematik KitabıYüzlük Tabloda Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Doğru Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 37-38-39-40-41-42. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin yüzlük tabloda altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye doğru ritmik sayma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların düzenini kavramayı kolaylaştırır ve öğrencilerin matematiksel düşünme yeteneklerini güçlendirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39-40-41-42 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Yüzlük Tabloda Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Doğru Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42 Cevapları”, ders tekrarı ve pratik için güvenilir bir kaynak sağlar.
3. Sınıf Matematik Kitabı Yüzlük Tabloda Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Doğru Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39-40-41-42
Soru : Aşağıdaki yüzlük tabloda sayılar altışar ritmik sayılarak boyanmıştır. Bu boyalı sayılardan oluşan örüntüyü çiçeklerin içine yazınız.
3. Sınıf Matematik KitabıSayıları Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayıları karşılaştırma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıları büyüklüklerine göre sıralamayı ve karşılaştırmayı kolaylaştırır, öğrencilerin mantıklı düşünme yeteneklerini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayıları Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları”, soruları adım adım çözerek konunun pekişmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36 Cevapları”, öğrencilerin ders tekrarında ve alıştırmalarda kolaylıkla kullanabileceği bir rehber niteliğindedir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36
Soru : İlimizdeki bir müzeyi cumartesi günü 165, pazar günü 173 kişi ziyaret etti. Bu müzeyi hangi gün daha çok kişi ziyaret etmiştir? Bulalım.
Cevap:
173 kişi ile pazar günü daha çok ziyaret etmişlerdir.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıdaki sayıların arasına “<,>, =” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-35-36 EKOYAY Yayınları”
2. Aşağıda verilen eşyaların fiyatlarını küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap:
318 < 358 < 420 < 920 < 950
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
3. Aşağıda dört arkadaşın okul numaraları verilmiştir. Bu numaraları büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap:
901 > 816 > 808 > 727
4. 873 > 765 > 823 > 608 > 516 verilen sıralamada hangi iki sayının yerleri değiştirilirse sıralama doğru olur? Kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
873 ile 765
823 ile 765
823 ile 608
5. Aşağıdaki sıralamalardan hangisi doğrudur? Kutucuğu işaretleyiniz.
3. Sınıf Matematik KitabıSayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlayalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26 ,27, 28, 29, 30, 31
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayıları en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların yaklaşık değerlerini bulmayı kolaylaştırır ve öğrencilerin sayıların büyüklüğünü kavramasına yardımcı olur.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlayalım Metni Etkinlik Cevapları”, soruları adım adım çözerek öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26 ,27, 28, 29, 30, 31 Cevapları”, ders tekrarında ve pratik yaparken büyük kolaylık sunar.
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlayalım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31
Berkay ve Selim yanda verilen papatyaların sayısını merak ettiler. Papatyaların sayısını Berkay 10, Selim 20 olarak tahmin etti. Papatyaları sayınca 18 papatya olduğunu gördüler.
Soru : Sizce kimin söylediği sayı sonuca daha yakındır?
Cevap:
Selim’in 20 cevabı daha yakındır.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda, bir ilkokulun kantininde beş gün boyunca satılan simit sayısı verilmiştir. Verilen sayıları en yakın onluklarına yuvarlayınız.
Cevap:
Pazartesi : 121 = 120
Salı : 107 = 110
Çarşamba : 115 = 120
Perşembe : 113 = 110
Cuma : 118 = 120
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : Aşağıda bazı şehirlerin Ankara’ya uzaklıkları verilmiştir. Bu uzaklıkları en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap:
Ankara – Edirne = 685 = 700
Ankara – Muğla = 619 = 600
Ankara – Adana = 492 = 500
Ankara – Trabzon = 733 = 700
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda verilen eşyaların fiyatlarını en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31 EKOYAY Yayınları”
2. Aşağıdaki tabloda, bir gazete bayisinde bir haftada satılan gazete sayısı verilmiştir. Tablodaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayarak yazınız.
Cevap:
Pazartesi = 646 = 600
Salı = 524 = 500
Çarşamba = 633 = 600
Perşembe = 522 =500
Cuma = 627 = 600
Cumartesi = 895 = 900
Pazar = 942 = 900
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
3. Aşağıdaki sayıları en yakın onluklarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
724 = 720
732 = 730
773 = 770
756 = 760
748 = 750
4. Aşağıdaki sayılardan hangilerinin en yakın olduğu yüzlük 400’dür? İşaretleyiniz.
Cevap:
425 – 387 – 372 – 436
5. Efe, aşağıdaki tabloya aile bireylerinin boy uzunluklarını yazdı. Verilen uzunlukları en yakın onluğa yuvarlayarak yazınız.
3. Sınıf Matematik KitabıBasamak Değeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 24-25. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin basamak değerlerini anlamalarını kolaylaştırır. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıları yüzler, onlar ve birler basamağına ayırarak sayıların değerlerini kavramaya yardımcı olur.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değeri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24, 25 Cevapları”, basamak değerlerini pekiştirmeye ve matematikte güvenle ilerlemeye destek olur.
3. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değeri Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda verilen tablolarda boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24-25 Cevapları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
2. Aşağıdaki sayılarda 5 rakamının bulunduğu basamağın adını yazınız. Basamak değerini bulunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25 EKOYAY Yayınları”
3. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların önüne “D”, yanlış olanların önüne “Y” yazınız.
Cevap:
(Yanlış)389 sayısında basamak değeri en küçük olan rakam 3’tür.
(Doğru)462 sayısında 4 sayısının basamak değeri 400’dür.
(Doğru)173 sayısında 3 sayısının basamak değeri 3’tür.
(Yanlış) 562 sayısında 6 sayısının basamak değeri 6’dır.
(Yanlış)307 sayısında onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 10’dur.
(Doğru)600 sayısının yüzler basamağındaki rakamın basamak değeri 600’dür.
4. 736 sayısının onlar ve birler basamağındaki rakamların basamak değerleri toplamı kaçtır?
3. Sınıf Matematik KitabıBirer, Onar ve Yüzer İleriye Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayı sayma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, birer, onar ve yüzer ileriye ritmik sayma alıştırmalarıyla sayıların düzenini kavramayı kolaylaştırır ve öğrencilerin matematiksel düşünmesini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı Birer, Onar ve Yüzer İleriye Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18, 19, 20, 21 Cevapları”, konuları tekrar etmeye ve sayı sayma pratiğini pekiştirmeye yardımcı olur.
3. Sınıf Matematik Kitabı Birer, Onar ve Yüzer İleriye Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21
Soru : 100’den başlayarak 120’ye kadar birer birer sayalım.
Cevap:
Görselde yer alan sayıları birer birer okumanız yeterlidir.
Soru : Elif, annesi ile hayvanat bahçesine gitti. Hayvanat bahçesini gezerken 400’den başlayarak ileriye doğru birer ritmik saydı. Elif’e yardım ediniz. Verilmeyen sayıları bulunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21 EKOYAY Yayınları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
1. Merdivenin basamakları 322’den başlanıp onar onar artırılarak 382’ye kadar numaralandırılmış. Basamaklardaki verilmeyen sayıları bulunuz.
Cevap:
322 – 332 – 342 – 352 – 362 – 372 – 382
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
2. Küçük astronot 208’den başlayıp ileriye doğru onar ritmik sayarak Dünya’ya gitmek istiyor. Astronota yardım ediniz. Verilmeyen sayıları bulunuz.
3. Sınıf Matematik KitabıÜç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları”, üç basamaklı sayıları öğrenmeyi kolaylaştırır. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların basamak değerlerini anlamaya ve karşılaştırma yapmaya yardımcı olur. Birler, onlar ve yüzler basamağıyla yapılan alıştırmalar, konuyu pekiştirmede etkilidir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine destek olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17 Cevapları”, dersleri tekrar etmeyi ve matematikte güvenle ilerlemeyi sağlar.
3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17
Soru : Acil durumlarda aradığımız telefon numarası kaçtır?
Cevap:
112
Soru : Bu numara kaç basamaklı sayıdır?
Cevap:
Bu numara 3 basamaklı sayıdır.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Etkinlik Yapalım
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 EKOYAY Yayınları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda modellenen sayıları ve bu sayıların okunuşlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-16-17 EKOYAY Yayınları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
2. Aşağıdaki doğal sayıları okunuşlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
520 = Beş yüz yirmi
678 = Altı yüz yetmiş sekiz
971 = Dokuz yüz yetmiş bir
687 =
403 = Dört yüz üç
541 = Beş yüz kırk bir
3. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını sayılarla eşleştiriniz.
Cevap:
Beş yüz altmış bir = 561
İki yüz on sekiz = 218
Sekiz yüz beş = 805
Dört yüz otuz = 430
Yedi yüz on yedi = 717
4. Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız.
Cevap:
a) İki yüz on sekiz : 218
b) Yüz doksan üç : 193
c) Altı yüz altmış altı : 666
ç) Üç yüz otuz üç : 333
5. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
3. Sınıf Matematik Kitabı6. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239
3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 236-237-238-239
1. Aşağıdaki tabloda verilen yer ve nesnelerin uzunluklarını belirlenen ölçme araçları ile ölçünüz. Sonuçlarını yanındaki boşluğa yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları”
2. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çeviriniz.
Cevap:
4 m 14 cm : ……414………………. cm
575 cm : …….5…….. m ……75………. cm
6 m 79 cm : …………….679……… cm
808 cm : …….8…….. m …..8……….. cm
7 m 66 cm : …….766……………… cm
940 cm : …..9………. m …….40……… cm
3. Aşağıdaki boşluğa cetvelinizle uzunlukları 6 cm, 11 cm ve 15 cm olan doğru parçaları çiziniz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 236-237-238-239 Cevapları”
4. Eskişehir-Ankara hızlı tren hattının uzunluğu hangi ölçme aracıyla ölçülür?
Cevap:
A) Kilometre B) Metre C) Santimetre
5. Karışınızın genişliği hangi ölçme aracı ile ölçülür?
Cevap:
A) Kilometre B) Metre C) Santimetre
6. Aşağıdakilerden hangisi kilometre ile ölçülür?
Cevap:
A) Sürahinin boyu B) Ordu-Giresun arası uzaklık
C) Okul bahçesinin bir kenarının uzunluğu
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları
7. Zeynep, Aslı ve Ayşe yan yana bir sıra hâlinde duruyorlar. Zeynep ile Aslı’nın arasındaki mesafe 385 cm’dir. Aslı ile Ayşe’nin arasındaki mesafe, Zeynep ile Aslı’nın arasındaki mesafeden 47 cm daha azdır.
• Aslı ile Ayşe’nin arasındaki mesafe kaç cm’dir?
Cevap:
385 – 47 = 338 cm
• Zeynep ile Ayşe’nin arasındaki mesafe kaç cm’dir?
Cevap:
385 + 338 = 723 cm
8. Öğretmen masasının çevresini önce kaleminiz ile sonra cetvel kullanarak ölçünüz. Aşağıdaki noktalı yerlere ölçüm sonuçlarınızı yazınız.
Cevap:
• Öğretmen masasının uzunluğu ……10………. kalemdir.
• Öğretmen masasının uzunluğu …….50……… cm’dir.
9. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını cetvelinizle ölçünüz. Sonuçları şekillerin altındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236-237-238 Cevapları”
10. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayarak altlarına yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 236-237-238-239 Cevapları”
11. Hüseyin’in kare ve dikdörtgen şeklinde iki ayrı tarlası var. Kare şeklindeki tarlasının bir kenarı 78 metredir. Dikdörtgen şeklindeki tarlasının kısa kenarı 63 metre, uzun kenarı 97 metredir.
• Hüseyin’in kare şeklindeki tarlasının çevresi toplam kaç metredir?
Cevap:
78 x 4 = 312 metre
• Hüseyin’in dikdörtgen şeklindeki tarlasının çevresi toplam kaç metredir?
Cevap :
63 + 97 = 160
160 x 2 = 320 metre
• Hüseyin’in her iki tarlasının çevrelerinin toplamı kaç metredir?
Cevap:
320+ 312 = 632 metredir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları
12. Aşağıdaki şekillerin kapladığı alanları inceleyiniz. Bu alanları birim kare cinsinden ölçerek tablodaki ilgili yerlere yazınız. Elde ettiğiniz sonuçları karşılaştırınız.
Cevap:
Kare = 32 birim kare
Sekizgen = 41 birim kare
Sekizgen dokuz birim daha büyüktür.
13. Hakan aşağıdaki gibi araba etiketleri kullanarak defterinin üzerini boşluk kalmayacak şekilde kaplamak istiyor. Bunun için Hakan’ın kaç etikete ihtiyacı vardır? Tahmin ediniz.
Cevap:
12 adet etikete ihtiyacı vardır.
14. Marketten aldığınız 5 litrelik sıvı yağ kaç yarım litre ile ölçülür?
Cevap:
A) 9 yarım litre B) 10 yarım litreC) 11 yarım litre
15. Musa, ineklerinden her biri 6 litre olan 2 kova süt sağmıştır. Musa, sütleri 1 litrelik şişelere koyarak satmak istiyor. Buna göre Musa’ya kaç tane 1 litrelik şişe lazımdır?
Cevap:
A) 12 şişeB) 10 şişe C) 8 şişe
16. Aşağıdaki tabloda verilen kapların alabileceği sıvı miktarlarını yarım litre ve litre cinsinden tahmin ediniz. Tahmininizi ilgili alana yazınız. Kapların alacağı sıvı miktarını yarım litre ve litre ölçme araçlarını kullanarak ölçünüz. Ölçüm sonucunu ilgili alana yazınız. Tahmininiz ile ölçüm sonucunu karşılaştırınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları”
17. Ezgi Hanım bahçesindeki armutlardan 1 kazan pekmez yapıyor. Bu pekmezleri yarım litrelik ve 1 litrelik kaplara koyuyor. Ezgi Hanım bu şekilde 38 adet yarım litrelik ve 27 adet 1 litrelik kabı dolduruyor. Ezgi Hanım toplam kaç litre armut pekmezi yapmıştır?
Cevap:
A) 65 litre B) 50 litre C) 46 litre
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları
BULMACA
1. 1 metrenin yüzde biri değerinde ölçü birimi.
Cevap: Santimetre
2. 1 metrenin bin (1000) katı değerinde ölçü birimi.
Cevap: Kilometre
3. Sıvı ölçüsü birimi.
Cevap: Litre
4. Matematikte çıkarma işlemi işareti.
Cevap: Eksi
5. İki nokta arasındaki yer aralığının ölçümü, mesafe.
Cevap: Uzunluk
6. Bir nesnenin yüzünün kapladığı yerin büyüklüğü.
Cevap: Alan
7. Dört işlem ve geometrik şekiller gibi konuların öğretildiği dersin adı.
Cevap: Matematik
8. Matematikte toplama işlemi işareti.
Cevap: Toplama
9. 100 santimetre değerinde olan uzunluk ölçüsü birimi.
Cevap: Metre
10. Çizgileri doğru çizmeye ve ölçmeye yarayan araç.
3. Sınıf Matematik KitabıLitre Problemleri Metni Cevapları Sayfa 233, 234, 235
3. Sınıf Matematik Kitabı Litre Problemleri Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 233-234-235
Soru : Ebru sanatı, kitreli su ile yapılan geleneksel sanatlarımızdan biridir. Seval Öğretmen, 4 öğrencisi ile yapacakları ebru çalışması için ebru tepsisini getirir. Her bir öğrencisinin elinde yarım litre kitreli su vardır.
Öğrencilerin hepsi sırayla ellerindeki kitreli suyu tepsiye döker. Buna göre ebru tepsisinde toplam kaç L kitreli su olduğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
4 yarım litre kitreli su = 2 litre kitreli su olduğunu bulabiliriz.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları
1. Bir market bir günde yarım litrelik sulardan 84 tane satmıştır. Buna göre bu market toplam kaç litre su satmıştır?
Cevap:
84 yarım litre = 42 litre su satmıştır.
2. Semra Hanım 8 limondan 1 L limonata yapabiliyor. Misafirlerine 5 L limonata yapabilmesi için kaç limona ihtiyacı vardır?
Cevap:
5 x 8 = 40 limona ihtiyacı vardır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları
1. Aşağıdaki ifadelerde verilen sıvıların kaç yarım litre ile ölçüldüklerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
• 5 litrelik süt = …..10…… yarım litre
• 10 litrelik sirke = …..20…… yarım litre
• 25 litre sıvı yağ = …..50…… yarım litre
2. Aşağıdaki tabloda verilen kapların alabileceği sıvı miktarlarını yarım litre ve litre cinsinden tahmin ediniz. Tahmininizi ilgili alana yazınız. Kapların alacağı sıvı miktarını yarım litre ve litre ölçme araçlarını kullanarak ölçünüz. Ölçüm sonucunu ilgili alana yazınız. Tahmininiz ile ölçüm sonucunu karşılaştırınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 233-234-235 Cevapları”
3. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru) Kolonya litre ile ölçülür.
(Yanlış) Meyve suyu kilogram ile ölçülür.
(Yanlış) Meyvelerin kütleleri litre ile ölçülür.
(Doğru) Bir fincan çay bir litreden azdır.
(Doğru) İki yarım litre bir litre eder.
(Doğru) Litre kısaca “L” ile gösterilir.
4. Her gün yarım litre süt içen Talha iki haftada kaç litre süt içer?
Cevap:
1 hafta = 7 gün
2 hafta x 7 = 14 gün
14 ÷ 2= 7 litre süt içer
5. Annem marketten 5 litresi 30 TL olan ayçiçeği yağından 40 litre alıyor. Bu durumda annem markete kaç TL öder?
Cevap:
40 ÷ 5= 8
8 x 30 = 240 TL
6. Hatice yengemin 3 ineği vardır. Birinci inek günde 11 L süt, ikinci inek günde 8 L süt, üçüncü inek ise günde 13 L süt verir. Buna göre Hatice yengem ineklerinden bir ayda kaç L süt alır?
Cevap:
11 + 8 + 13= 33 litre günlük
33 x 30= 990 litre
7. 12 L sütten 3 kg peynir elde edilmektedir. 9 kg peynir elde etmek için kaç litre süte ihtiyaç vardır?
Cevap:
12 x 3 = 36 litre
8. Yarım saatte 20 L su akıtan bir musluk 3 saatte kaç litre su akıtır?
3. Sınıf Matematik KitabıSıvıların Miktarını Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 232, 233
3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıların Miktarını Tahmin Etme Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233
Soru : Neriman Hanım vazoya bir miktar su doldurur. Kızının hediye ettiği çiçekleri vazoya koyar.
Görseldeki vazoda bulunan suyun miktarı kaç yarım litre olabilir? Tahmin edelim.
Cevap:
1 litre olabilir.
ETKİNLİK
AraçGereç: Kova, sürahi, litre ölçü kabı
• Bir sürahi su getiriniz.
• Sürahinizin kaç litre su aldığını tahmin ediniz ve aşağıdaki tabloya yazınız.
• Sürahinizin kaç yarım litre su aldığını tahmin ediniz ve tabloya yazınız.
• Sürahideki suyu litre ölçü kabınızla ölçünüz. Ölçüm yaparken fazla suyu kovaya boşaltınız. Sonucu tabloya yazınız.
• Sürahinizi tekrar doldurunuz. Kaç yarım litre olduğunu ölçü kabınızla ölçünüz. Ölçüm yaparken fazla suyu kovaya boşaltınız. Sonucu tabloya yazınız.
• Tahminlerinizle ölçüm sonuçlarınızı karşılaştırınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları
Soru : Su ile dolu olan suluğunuzdaki su miktarını litre ve yarım litre cinsinden tahmin edelim. Daha sonra litre ve yarım litrelik kaplarla suluğun içindeki su miktarını ölçelim. Yaptığımız tahmin ve ölçüm sonuçlarını aşağıdaki tabloda ilgili yerlere yazalım. Bulduğumuz sonuçları karşılaştıralım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 232-233 Cevapları”