3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 230-231 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Standart Sıvı Ölçme Araçları Metni Cevapları Sayfa 230, 231


3. Sınıf Matematik Kitabı Standart Sıvı Ölçme Araçları Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 230-231


Soru : Can, doğum gününe gelen arkadaşlarının hepsine birer bardak limonata ikram eder. Can’ın arkadaşları için hazırladığı limonata bardaklarını inceleyelim.

Can, her arkadaşına eşit miktarda limonata vermiş midir? Düşünelim.


Cevap :

  • Hayır. Bardakların aldıkları sıvı miktarı ve büyüklükleri farklı olduğu için eşit değildir.

ETKİNLİK


Araç Gereç: Farklı büyüklüklerde 3 adet plastik bardak, sürahi, kova

• Bardaklarınızı küçükten büyüğe numaralandırınız.
• Dolu sürahinizi 1. bardağınızla kovaya boşaltınız. Sürahinin kaç bardakla boşaldığını not ediniz.
• Dolu sürahinizi 2. bardağınızla kovaya boşaltınız. Sürahinin kaç bardakla boşaldığını not ediniz.
• Dolu sürahinizi 3. bardağınızla kovaya boşaltınız. Sürahinin kaç bardakla boşaldığını not ediniz.
• Ölçüm yaparken hangi bardağı en çok kullandınız? Neden?
• Ölçüm yaparken hangi bardağı en az kullandınız? Neden?
• Bu ölçümler sonucunda ölçümlerin farklı çıktıklarını göreceksiniz.
• Ölçümler neden farklı çıktı?
• Ölçümlerin standart olması için ne yapılabilir?


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfa getirdiğiniz bardaklara göre sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları


1. Aşağıdaki görsellerde litreleri verilen sıvıların kaç yarım litre ettiklerini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 230-231 Cevapları”

2. Aşağıdaki ifadelerde verilen sıvıların kaç yarım litre ile ölçüldüklerini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

• 1 litrelik meyve suyu = ….2……. yarım litre

• 19 litrelik damacana su = ……38….. yarım litre

• 15 litrelik sıvı yağ = ……30….. yarım litre

• 20 litrelik duvar boyası = ….40……. yarım litre



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 228-229 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Alan Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 228, 229


3. Sınıf Matematik Kitabı Alan Tahmin Etme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 228-229


Soru : Özgür ile babası, görseldeki toprak alanı çiçek dikerek kaplayacaklardır. Özgür ile babasının toprak alanı kaplamak için kaç tane çiçeğe ihtiyaçları vardır? Tahmin edelim.


Cevap :

  • Özgür ile babasının toprak alanı kaplamak için 30 tane çiçeğe ihtiyaçları vardır

1. Yandaki şeklin içini kırmızı üçgenlerle kaplamak istiyoruz. Kaç tane üçgen yerleştirebiliriz? Tahmin edelim. Sonra da üçgenleri çizip boyayarak sayalım.


Cevap :

Tahmin : 25

Sonuç : 24


2. Yandaki kare şeklinde olan bahçeye kare şeklinde taşlar döşenecektir. Buna göre kaç tane kare şeklinde taş gerekir? Tahmin edelim. Sonra şekil üzerinde kare şeklinde taşlar çizerek sayalım.


Cevap :

Tahmin : 26

Sonuç : 24


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Aşağıdaki kareli kâğıt üzerinde verilmiş şekillerin kaç birim kare olduklarını bulunuz. Bulduğunuz sonuçları noktalı yerlere yazınız. ( 1 birim karedir.)


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 228-229 Cevapları”

2. Aşağıdaki şekillerin alanı kaç birim karedir? İçlerine yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları”

3. Yandaki şekillerde mavi renkli alan, pembe renkli alandan kaç birim kare fazladır? Noktalı yere yazınız. 


Cevap :

  • 6 birim kare fazladır.

4. Yandaki şekil bir evin banyosuna döşenmekte olan karoları göstermektedir. Bu şekle göre banyo için kaç karo kullanılır? Tahmin ediniz. Sonra şekil üzerinde karoları çizerek sayınız.


Cevap :

Tahmin : 38

Sonuç : 40



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 225-226-227 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Alanını Kaplama ve Ölçme Metni Cevapları Sayfa 225, 226, 227


3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Alanını Kaplama ve Ölçme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 225-226-227


Soru : Görseldeki anasınıfı oyun matı ile döşeniyor. Döşemenin tamamlanması için kaç tane daha oyun matına ihtiyaç vardır? Düşünelim.


Cevap :

  • 6 tane oyun matı gerekmektedir.

ETKİNLİK


Araç Gereç: 2 adet A4 kâğıdı, 3 adet renkli el işi kâğıdı, yapıştırıcı, cetvel, makas

• A4 kâğıdınızın birini uzun kenarı 28 cm, kısa kenarı ise 21 cm olacak şekilde keserek bir dikdörtgen elde ediniz.
• Diğer A4 kâğıdınızı bir kenar uzunluğu 21 cm olacak şekilde keserek kare elde ediniz.
• El işi kâğıtlarınıza bir kenar uzunluğu 7 cm olacak şekilde kareler çiziniz. Daha sonra elde ettiğiniz bu kareleri keserek çıkarınız.
• El işi kâğıtlarından elde ettiğiniz kareleri dikdörtgen şeklindeki A4 kâğıdına boşluk kalmayacak şekilde yerleştirerek yapıştırınız.
• Dikdörtgen kâğıdınızın toplam kaç kare ile kaplandığını bulunuz. Bunun için yapıştırdığınız kareleri sayınız.
• Daha sonra aynı işlemleri kare şeklinde kestiğiniz A4 kâğıdınızın üzerinde de yapınız.
• Dikdörtgen ve kare şeklindeki A4 kâğıtlarınızı kaç tane kare şeklindeki el işi kâğıdı ile kapladınız? Karşılaştırınız.


Cevap :

Kare : 9 tane

Dikdörtgen : 12 tane


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


1. Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin kapladığı alanları standart olmayan malzemelerden biriyle kaplayarak ölçelim. Kaplama malzemesi olarak eş büyüklükte renkli kâğıt, plastik vb. malzeme kullanılabilir. Bulduğumuz sonuçları tablodaki ilgili yerlere yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 225-226-227 Cevapları”

2. Aşağıdaki kareli kâğıt üzerinde verilen şekilleri boyayalım. Şekillerin kaç “birim kare” olduklarını sayarak altlarındaki noktalı yerlere yazalım. ( 1 birim karedir.)


Cevap :

  1. 54 birim kare
  2. 38 birim kare


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 222-223-224 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Uzunluğu Problemleri Metni Cevapları Sayfa 222, 223, 224


3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Uzunluğu Problemleri Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 222-223-224


Soru : Gazi Paşa İlkokulunda 3. sınıflar arası basketbol turnuvası düzenlenir. Turnuvanın yapılacağı dikdörtgen şeklindeki sahanın uzun kenarı 28 m, kısa kenarı 15 m’dir.

Buna göre sahanın çevre uzunluğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.


Cevap :

  • 28 + 28 + 15 + 15 = 86 olarak çevre uzunluğunu bulabiliriz.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


1. Kare şeklinde bir tarlanın bir kenarı 203 m’dir. Buna göre bu tarlanın çevresi kaç m’dir?


Cevap :

  • 203 x 4= 812 metredir.

2. Dikdörtgen şeklindeki bir bahçenin uzun kenarı 190 m, kısa kenarı ise 75 m’dir. Buna göre bahçenin çevresi kaç m’dir?


Cevap :

  • 190 + 75 = 265 m
  • 265 x 2 = 530 m


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 219-220-221 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Çevre Uzunluğunu Hesaplama Metni Cevapları Sayfa 219, 220, 221


3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Çevre Uzunluğunu Hesaplama Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 219-220-221


Soru : ş güvenliğinin önemini anlatmak için bir yürüyüş düzenlenir. Bu yürüyüşte kullanmak için noktalı kâğıt üzerinde yandaki gibi bir pankart hazırlanır.

Bu pankartın çevre uzunluğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.


Cevap :

 


ETKİNLİK


Araç Gereç: Geometri tahtası, 6 adet paket lastiği

• Geometri tahtanızdaki her iki nokta arası 1 birimdir

• Paket lastiklerinizden birini kullanarak bir kenarı 5 birim olacak şekilde bir kare oluşturunuz.

• Kısa kenarı 4 birim, uzun kenarı 6 birim olacak şekilde bir dikdörtgen oluşturunuz.

• İstediğiniz ölçülere sahip bir üçgen oluşturunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları”

• Aynı işlemleri kare ve dikdörtgenden oluşan yeni şekiller yaparak tekrar ediniz.

• Oluşturduğunuz şekillerin çevre uzunluklarını nasıl hesaplayabilirsiniz?


Cevap :

  • Kare :  5 + 5 + 5 + 5 = 20
  • Dikdörtgen :  4 + 4 + 6 + 6 = 20
  • Üçgen : 5 + 5 + 8 = 18

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları


1. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını birim cinsinden hesaplayıp noktalı yerlere yazalım. ( Bir kenar uzunluğu bir birimdir.)


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219-220-221 Cevapları”

2. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayalım. Bulduğumuz sonuçları şekillerin altındaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 217-218 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Çevre Uzunluklarını Ölçme Metni Cevapları Sayfa 217, 218


3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Çevre Uzunluklarını Ölçme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 217-218


Soru : Çiftçi Halil, dikdörtgen şeklindeki tarlasının etrafına tel çekmeyi düşünür. Yanında metre olmadığı için tarlanın çevre uzunluğunu adım ile ölçer. Yaptığı ölçüme göre tel alır.

Çiftçi Halil’in aldığı tel eksik ya da fazla gelmiş olabilir mi? Neden? Düşünelim.


Cevap :

  • Evet olabilir, çünkü adım ölçmede gerçek ölçüsünü vermez ona yakın bir sonuç verir.

ETKİNLİK


Araç Gereç: 50 x 70 cm ebatlarında renkli fon kâğıdı, yapıştırıcı, makas

• Fon kâğıdınızın uzun kenarlarından 10 santimetre genişliğinde 5 şerit kesiniz.
• Bu şeritleri üst üste dikkatlice yapıştırınız.
• Renkli fon kâğıdı uzunluğunda bir ölçme aracınız oldu.
• Bu ölçme aracınızın ölçtüğü uzunluğu “bir fon kâğıdı kadar” şeklinde isimlendirebilirsiniz.

• Bu ölçme aracınız standart bir ölçme aracı mıdır? Neden?


Cevap :

  • Evet. Bu ölçme aracınız standart bir ölçme aracıdır. Çünkü kullanılan ölçüler standart değerleri ifade etmektedir.

• Uzunluk ölçme aracınızla tahta ve masa gibi yerleri ölçebilirsiniz.


Cevap :

  • Evet. Kolayca ölçüm yapabiliriz.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin çevre uzunluklarını önce standart olmayan ölçme birimleriyle ölçelim. Sonra bu nesnelerin çevresini standart ölçme birimleriyle ölçelim. Ölçüm sonuçlarını ilgili alana yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217-218 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 215-216 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Nesnelerin Çevrelerini Belirleme Metni Cevapları Sayfa 215, 216


3. Sınıf Matematik Kitabı Nesnelerin Çevrelerini Belirleme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 215-216


Soru : Öğretmen, Dilek ile Sercan’a: “Çocuklar 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için sınıfımızı süsleyeceğiz. Size verdiğim süsü tahtanın bütün kenarlarına yapıştırın.” der.

Buna göre çocuklar tahtanın neresini süslemişlerdir? Düşünelim.


Cevap :

  • Kenarlarını süslemişlerdir.

ETKİNLİK


Araç Gereç: A4 kâğıdı, renkli kalem, cetvel

• A4 kâğıdınıza cetvel yardımıyla aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz.
• Tablonuzun başlıklarını yazınız.
• Sınıfınızdan sıranızın üzeri, kitabınızın kapağı gibi etrafını belirleyebileceğiniz üç adet nesne seçiniz.
• Seçtiğiniz nesnelerin adını tablonuzdaki ilgili kısma yazınız.
• Seçtiğiniz nesnelerin resimlerini tablonuzdaki ilgili kısma çiziniz.
• Çizdiğiniz bu nesnelerin etraflarını renkli kalemlerinizle belirleyiniz.

• Renkli kalemle belirlediğiniz bölümleri nasıl adlandırırsınız?


Cevap : Köşelere A, B, C, D, E gibi köşe isimlerinin verilmesi gerekir.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


Soru : Aşağıdaki nesnelerin çevrelerini belirleyerek renkli kalemle çizelim. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-216 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 212-213-214 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Metre ve Santimetre Problemleri Metni Cevapları Sayfa 212, 213, 214


3. Sınıf Matematik Kitabı Metre ve Santimetre Problemleri Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 212-213-214


Soru : 3/A sınıfı öğrencileri sunacakları şiir dinletisi için sahnenin önünü kumaş ile süsler. Aldıkları 7 m kumaşın 430 cm’sini kesip kalanı sahne süslemesinde kullanırlar.

Süsleme için kaç m kaç cm kumaş kullandıklarını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.


Cevap :

  • 7 metre = 700 cm
  • 700 cm – 430 cm = 270 cm olarak kullandıkları kumaş uzunluğunu bulabiliriz.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


Soru : Aşağıdaki problemleri defterimize çözelim.


1. 15 m 75 cm uzunluğundaki kablonun önce 5 m 20 cm’si kullanılmıştır. Sonra kablonun 4 m 35 cm’si daha kullanılmıştır. Buna göre geriye kaç m kaç cm kablo kalmıştır?


Cevap :

5m 20 cm + 4m 35 cm= 9m 55 cm

15m 75 cm – 9m 55 cm = 6m 20 cm


2. 943 m’lik bir yolun 1. gün 325 m’si, 2. gün ise 293 m’si asfaltlanmıştır. Asfaltlanması gereken kaç m yol kalmıştır?


Cevap :

325 + 293= 618 metre

943 – 618= 325 m kalmıştır.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Bir metre, yarım metre, 10 cm ve 5 cm uzunluğunda ipler kesiniz. Kestiğiniz iplerle sınıf tahtasının uzunluğunu ölçünüz. Ölçüm sonuçlarınızı defterinize yazınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.

2. Öğretmen masasının boyunu aşağıdaki standart olmayan ölçme birimleriyle ölçünüz. Ölçüm sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Karış: …….15…………

Parmak: …..20…………..

Kalem: ……..10………..


3. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çeviriniz. 


Cevap :

2 m = ….200……. cm

8 m = ……800….. cm

500 cm = ….5……… m

3 m 55 cm = ……355….. cm

6 m 45 cm = ….645…….. cm

719 cm = …7….. m ….19…. cm


4. Aşağıdaki kareli alana cetvelinizle uzunlukları 6 cm, 11 cm ve 14 cm olan doğru parçaları çiziniz.


Cevap :

  • Her kareyi bir birim sayarak çizimleri defterinize yapmanız gerekmektedir.

5. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.


Cevap :

(Doğru)  Şehirlerarası yolların uzunluğu kilometre ile ölçülür.

(Yanlış) Metreden kısa olan uzunluklar kilometre ile ölçülür.

(Doğru)  Kilometre, metreden daha büyük bir uzunluk ölçme birimidir.

(Yanlış) Ankara-İstanbul arasındaki mesafe metre ile ölçülür.

(Doğru)  Sınıf kitaplığının uzunluğu metre ile ölçülür


6. Serpil’in bir karışı 9 cm’dir. Serpil, masanın boyunu 13 karış ölçtüğüne göre masanın boyu kaç cm’dir?


Cevap :

  • 13 x 9= 117 cm

7. Boyum 36 cm daha uzun olsaydı 2 m uzunluğunda olacaktım. Bu durumda boyum kaç cm’dir?


Cevap :

  • 2 metre = 20 0cm
  • 200 – 36= 164 cm

8. Annesi Caner’e bir ip yumağının 245 m’si ile atkı, 182 m’si ile bere örmüştür. İp yumağı 542 m uzunluğunda olduğuna göre geriye kaç m ip kalmıştır?


Cevap :

245 + 182= 427 metre

542 – 427 = 115 metre



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 210-211 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Kilometrenin Kullanım Alanları Metni Cevapları Sayfa 210, 211


3. Sınıf Matematik Kitabı Kilometrenin Kullanım Alanları Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 210-211


Bolu’da yaşayan Selen, yaz tatilinde otobüs yolculuğu yaparak Bursa’da yaşayan teyzesini ziyarete gidecektir. Selen babasına:
– Babacığım, Bursa Bolu’ya ne kadar uzak, diye sorar.

Babası:
– Bolu ile Bursa arası 292 kilometre, der.

Soru : • Babası iki şehir arası uzaklığı belirtirken neden “kilometre” ifadesini kullanmıştır?


Cevap :

  • Metreden daha büyük bir uzaklığı ifade ettiği için “kilometre” ifadesini kullanmıştır.

Soru : • Başka hangi uzunlukları belirtirken “kilometre” ifadesini kullanırız? Neden? Düşünelim.


Cevap :

  • Çok uzun uzaklıklar belirtmek için “kilometre” ifadesini kullanırız. Çünkü bu uzunluklar metre ile ölçülmeyecek kadar büyük uzunlukları ifade etmektedir.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin uzunluklarını standart olmayan uygun ölçme araçları (kulaç, adım, karış, ip, tel, vb.) ile ölçelim. Ölçme sonuçlarını tablodaki ilgili alana yazalım.


Cevap :

• İki şehir arasındaki yol uzunluğu ……..kilometre…………. ile ölçülür.

• Sınıf tahtasının uzunluğu ……..metre…………. ile ölçülür.

• Kumaşların uzunluğu ………metre………… ile ölçülür.

• Yayla ile köy arasındaki uzaklık ………kilometre………… ile ölçülür.

• Evimizle komşu apartman arasındaki uzaklık ……..metre…………. ile ölçülür.

• Nehir ve akarsuların uzunluğu …………..kilometre……. ile ölçülür.



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 208-209 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Cetvel Kullanarak Doğru Parçası Çizme Metni Cevapları Sayfa 208, 209


3. Sınıf Matematik Kitabı Cetvel Kullanarak Doğru Parçası Çizme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 208-209


Soru : Figen, babasına çerçeve hediye edecektir. Çerçevenin kenarlarını süslemek için 10 cm’lik renkli el işi kâğıtlarına ihtiyacı vardır.

Figen, çerçevenin kenarlarına denk gelmesi için elişi kâğıtlarını düzgün bir şekilde ne ile çizebilir? Düşünelim.


Cevap :

  • Cetvel yardımıyla çizebiliriz.

ETKİNLİK


Araç Gereç: 50 x 70 ebatlarında renkli fon kâğıdı, cetvel, makas, renkli kalem, yapıştırıcı

• Renkli fon kâğıdınızın kısa kenarından 5 cm genişliğinde 30 cm uzunluğunda 5 adet şerit kesiniz.
• Bu beş şeridi üst üste dikkatli bir şekilde yapıştırınız.
• Yeni şeridinizi cetvel ve renkli kalem yardımı ile onar santimetrelik 3 bölüme ayırınız.
• Ayırdığınız her 10 santimetrelik bölümü kendi içinde farklı renkte kalemle birer santimetrelik bölümlere ayırınız.
• Şeridinizi 0’dan (sıfır) başlayarak 30’a kadar numaralandırınız.
• Yaptığınız 30 santimetrelik cetveliniz kullanıma hazır.
• Cetvelinizle defterinize istediğiniz ölçülerde doğru parçaları çizebilirsiniz.
• Günlük hayatınızda hangi durumlarda cetvel kullanabilirsiniz?


Cevap :

  • Mimarlık projelerinde
  • Matematik ödevlerinde
  • Eşya ölçümlerinde
  • Geometrik çizimlerde cetvel kullanabiliriz.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kareli alana cetvel kullanarak 4, 10 ve 15 cm’lik doğru parçaları çizelim.


Cevap :

  • Cetvel kullanarak bu ölçümleri sizin kitap üzerine yapmanız gerekmektedir.


 

Our Score
error: Content is protected !!