3. Sınıf Türkçe Kitabı Daima Hür Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 70, 71
3. Sınıf Türkçe Kitabı Daima Hür Okuma Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71
“Hürriyet ve bağımsızlık benim karakterimdir.” M. Kemal Atatürk
15 Temmuz, bizim tarihimizdeki kahramanlık silsilesinin son halkasıdır. O gece ülkemizin dört bir yanında şahit olduğumuz bu bilinç ve ruh olduğu müddetçe, devletimizi ve milletimizi hedef alanlar asla amaçlarına ulaşamayacaklardır.
Böyle bir milleti, vatanı ve iradesini korumak için canını dahi feda etmeyi göze alan bir toplumu durduracak, korkutacak, geri adım attıracak dünyada hiçbir kuvvet yoktur. İnancın ve azmin önünde hiçbir engel duramaz.
“Ben ezelden beridir hür yaşadım hür yaşarım
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış şaşarım!”
M. Âkif ERSOY
Bir milletin bağımsızlığa olan düşkünlüğü ancak bu kadar güzel dile getirilebilirdi. Türk milleti tarih boyunca hür yaşamış, başka milletlerin egemenliği altına asla girmemiştir. Cumhurbaşkanlığı forsundaki 16 yıldız, tarihteki 16 büyük Türk devletini, ortadaki güneş ise son devletimiz Türkiye Cumhuriyeti’ni simgeler. Türkiye Cumhuriyeti çatısı altında hür yaşayan bu millete kimse zincir vuramaz ve vuramayacaktır. Millî iradenin önünde hiçbir kuvvet duramaz ve duramayacaktır. 15 Temmuz gecesi darbe yapmaya çalışan hainler, milletimizin geçmişten gelen bu karakterini unutmuş olanlardır.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
SORULARLA 15 TEMMUZ
Ne oldu?
Devleti ele geçirmek için darbe yapmaya kalkışıldı.
Kime karşı yapıldı?
Türkiye Cumhuriyeti devletine, meclise ve seçilmiş hükümete karşı, yani millî iradeye karşı yapıldı.
Ne zaman yapıldı?
15 Temmuz 2016 tarihinde.
Amaçları ne idi?
Devleti ele geçirmekti.
Nasıl yayıldılar?
Kendilerini iyilik timsali insanlar olarak göstererek gerçek yüzlerini sakladılar.
Kim durdurdu?
Meydanları dolduran millet, siyasetçiler, basın, polis ve asker önledi.
Hangi dersleri çıkardık?
Aklını kullanmayan insanı başkaları kullanır. Bağımsızlığa sahip çıkanı kimse esir edemez.
Sevgili çocuklar,
Sizlerden derslerinizde, eğitiminize ve hayatınıza bu anlayışla yaklaşmanızı bekliyoruz. Bu ülkenin size ihtiyacı var. Şimdi çalışma zamanı…
Ülkemizi büyütmek, demokrasimizi güçlendirmek için hepimizin çok çalışması gerekiyor. Dışa bağımlılığı ortadan kaldıran, büyük projelerini, yatırımlarını kesintisiz hayata geçiren bir Türkiye olma yolunda hep birlikte yürüyeceğiz. Bu yolda en büyük güvencemiz sizlerin varlığı ve gayretleridir.
MEB 15 Temmuz Millî İrade Destanı (Kısaltılmıştır.)
3. Sınıf Türkçe Kitabı Çocuk Memur Serbest Okuma Metni CevaplarıSayfa 36, 37
3. Sınıf Türkçe Kitabı Çocuk Memur Serbest Okuma Metni Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37
Benim annem de çalışıyor, babam da. Sabahları birlikte çıkıyoruz evden. Babam kendi çalıştığı yere gidiyor, annem kendi çalıştığı yere. Ben de okuluma gidiyorum.
Bu yıl üçüncü sınıftayım. İki önemli değişiklik oldu. Sabahçı oldum, bir de müdür değişti. Okul müdüründen değil, annemin müdüründen söz ediyorum. Geçen yılki müdür, Galip amca, ne iyiydi.
Annemin iş yerindeki arkadaşı Şermin teyzedir. Şermin teyzenin kızı Füsun, benim gibi her gün gelmiyor iş yerine. Haftada iki üç kez geliyor. Teyzesine gidiyormuş okuldan çıkınca. Teyzesi kursta olduğu günler iş yerine geliyormuş. Benim teyzem yok ki, anneannem de yok, babaannem de. Okuldan çıkınca doğruca annemin yanına geliyorum. Annem köşeye bir sandalye koyuyor pencerenin yanına. Orada tostumu yiyorum, sonra dersim çoksa ödevlerimi hazırlıyorum.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Ben evde yalnız kalamam ki… Sobayı yakamam, evde kalsam üşürüm, hasta olurum. Hasta olunca okula gidemem, peki o zaman ben nasıl dördüncü sınıf olurum gelecek yıl?
Annemin eski müdürü Galip amca ne iyiydi. Her geçişte saçımızı okşardı, gözlerini kırpardı:
— Hadi bil bakalım Kaan, bir kilo demir mi ağır yoksa bir kilo pamuk mu?
— Eşittir, derdim.
— Bravo, bravo! diye bağırırdı. Bana ödül olarak limonlu ıhlamur söylerdi. Arada bir kalem de verirdi Galip amca, hem de en güzelinden. Bir keresinde kocaman bir çikolata bile vermişti. Bana hep:
— 23 Nisan’da seni bir günlüğüne bu iş yerine müdür yapacağım, derdi. Hep göz kırpardı, hep gülerdi.
İlkokul 3. Sınıf TürkçeMEB Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; Türkçe öğretmenimiz tarafından “3. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu siz değerli öğrencilerimizin ve velilerimizin öğrencilerinin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla sizlerin okul başarısını arttırmak amacıyla hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda sizlerin Türkçe dersinde başarılı olmanız amacıyla hazırlanan bu konuda yeşil renkli konular da Türkçe ders kitabı sayfa cevaplarına ulaşabilirsiniz. Ayrıca Türkçe ders kitabı cevaplarına sizlere verilen metin etkinlik cevaplarına da mavi renkli kısımda bulabilirsiniz.
3. Sınıf Türkçe dersi hakkında aklınıza takılan kısımları aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak “3. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda ayrıntılı ve güzel cevapları Türkçe Öğretmeni tarafından hızlı ve en iyi cevapları alabilirsiniz.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39. Sayfa Cevapları için tıklayınız.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Okulda Seçim Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82
3. Sınıf Türkçe Kitabı Okulda Seçim Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 77-80-81-82
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Sınıf başkanınızı nasıl seçtiniz?
Cevap: Sınıf başkanımızı sınıftaki arkadaşlarımız ve öğretmenimiz ile beraber oylama ile seçtik. Böylece en çok oy alan arkadaşımız sınıf başkanı oldu.
• Başkan olmak için kimler aday oldu?
Cevap: Bunu sizin yazmanız gerekmektedir.
• Oylama sonucunda en fazla oyu kim aldı?
Cevap: Bunu sizin yazmanız gerekmektedir.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Okulda Seçim” şiirini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım. Şiiri arkadaşlarımız okurken aşağıdaki eksik bırakılan bölümleri tamamlayalım.
Cevap: OKULDA SEÇİM
Bugün sınıf başkanımızı seçtik,
Oylar özenle sayılıp döküldü.
Seçimi sonunda Onur kazandı.
Umut az farkla kaybetti, üzüldü.
–
Onur, benim de adayımdı.
Kazandığına sevindim tabii.
Ancak iyi yönetemezse bizi
Bir sonraki seçimi Umut alır. O da yönetemezse bir başkası… Hem ben de aday olurum, kim karışır? Seçmek, seçilmek herkesin hakkı. Öğretmenimiz böyle öğretti. Üç kez bir ağızdan okulu inlettik: “Yaşasın demokrasi.” “Yaşasın demokrasi.” “Yaşasın demokrasi.” Ahmet GÜNBAŞ
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 80 Cevapları
DemokrasiAnlamı :Siyasal denetimin doğrudan doğruya halkın ya da düzenli aralıklarla halkın özgürce seçtiği temsilcilerin elinde bulunduğu, toplumsal ve ekonomik durumu ne olursa olsun tüm yurttaşların eşit sayıldığı yönetim biçimi.
Demokrasi denince aklıma gelenler : Demokrasi denilince aklıma özgürlük, eşitlik ve haklar geliyor. Demokrasi ile halkın istediğini seçmesi ve beğenmediği yönetimi elde etmesi geliyor. Bu gerçekten harika bir sistem.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Sınıftakiler ne için seçim yapmışlar?
Cevap: Sınıftakiler sınıf başkanı seçmek için seçim yapmışlar.
2) Seçimi kim kazanmış?
Cevap: Seçimi Onur kazanmıştır.
3) Seçimi az farkla kaybeden kimdir?
Cevap: Seçimi az farkla kaybeden Umut’ tur.
4) Onur, sınıfı iyi yönetemezse ne olur?
Cevap: Onur, sınıfı iyi yönetmezse az farkla kaybeden Umut yerine geçer.
Soru : b. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım. Şiire farklı bir başlık önerelim.
Soru : c. Sınıf başkanını seçerken yaptıklarımızla şiirin resimlerini karşılaştıralım. Aralarında hangi benzerliklerin bulunduğunu yazalım.
Cevap:
Sınıf başkanı seçerken bizim yaptıklarımızla resimler arasında çok benzerlik var.
Başkan olmak isteyen arkadaşlarımız aday olarak çıktı. Bizlerde gizli kağıtlara istediğimiz başkanı yazdık. Daha sonra oylar toplandı ve başkan seçildi. Kazanamayanlar üzüldü, kazanan ise çok sevindi.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 81 Cevapları
Soru : ç. Aşağıdaki grafiği inceleyerek soruları cevaplayalım.
En fazla oy alan öğrenci kimdir?
Cevap: Onur en fazla oy alan öğrencidir.
En az oy alan öğrenci kimdir?
Cevap: Ecem en az oy alan öğrencidir.
Melis, kaç oy almıştır?
Cevap: Melis, 7 oy almıştır.
Kaç öğrenci aday olmuştur?
Cevap: 4 öğrenci aday olmuştur.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimeleri kısa çizgi işareti kullanarak hecelerine ayıralım.
Cevap:
Kaybetti = kay- bet- ti
Üzüldü = ü- zül- dü
Sevindi = se- vin-di
İnlettik =in- let- tik
Sonraki = son- ra- ki
Yönetemezse = yö-ne- te- mez- se
Öğretmen =öğ-ret- men
Demokrasi =de- mok- ra- si
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 82 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Sınıf başkanlığı seçiminde oy kullanarak kararlara katılmanın bize neler hissettirdiğini arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Sınıf başkanlığı seçiminde oy kullanarak kararlara katılmak bana çok değerli hissettiriyor.
Benimde fikirlerimin önemsenmesi ve bu fikirlerimin verilen kararlarda uygulanması çok güzel bir duygu. Bu şekilde benimde söz hakkım olduğunu ve aldığım kararların bir şeylere sebep olacağını anlamış oluyorum.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Sınıf başkanlığı seçimini kazanan arkadaşımıza kutlama kartı yazalım.
Cevap:
Sevgili Arkadaşım,
Seçimleri kazanmana çok mutlu oldum. Gerçekten başkanlık görevi için harika birisin. Görevinde başarılar dilerim. Umarım istediğin başarıyı elde edersin.
Sevgilerle.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Demokrasinin olduğu yerlerde kararlar nasıl alınır?
Cevap:
Demokrasinin olduğu yerlerde kararlar seçimlerle çoğunluğun istekleri doğrultusunda alınır. Her insanın düşüncesi ve anlayışı birbirinden farklıdır. Kendi anlayışı gibi yönetilmek ve kararlarına saygı duyulsun ister.
Bunun için demokrasi olmazsa olmazdır. İnsanlar kendi düşüncelerine hitap eden yöneticilere oy verirler. Böylece toplumun en çok oy alan kısmı başa geçer ve çoğunluğun kararı uygulanır.
• Çoğunluğun aldığı karara niçin herkes uymalıdır?
Cevap:
Bir toplumda her insanın farklı fikirleri vardır. Her fikre ait yöneticiler yapmak mümkün değildir.
Başa birinin geçmesi ve yönetimi sağlaması lazımdır. Böyle durumlarda halkın çoğunluğuna bakarak karar verilir. Bu yüzden herkes bunu bilmeli ve çoğunluğun verdiği karara uymalıdır. Ancak böylece demokrasi ortamı oluşabilir.
• Herkes kendi istediğini yaparsa ortaya ne tür sorunlar çıkar?
Cevap:
Herkes kendi istediğini yaparsa toplumda huzursuzluklar olur. İnsanlar mutlu bir şekilde yaşayamazlar. Bunun için ortak bir karar alınmalı ve herkesin bu fikre saygı duyması lazımdır.
Ancak böyle huzurlu bir ortam sağlanır ve insanlar mutlu olur. Her ne kadar istediğimiz kişi bizi yönetmese de fikirlerimize saygılı olduktan sonra çokta sıkıntılı ortamlar gelişmez.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 5. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim CevaplarıSayfa 139, 140
3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 139-140
A) Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Ay ışığı yansıttığı için fark edilir. Ancak Ay, Güneş gibi tek başına ışık saçamaz. Çünkü Dünya gibi o da ışığını Güneş’ten alır. Ay’ın gördüğümüz kısmı Güneş tarafından ışık alan bölümüdür. Diğer bölümü ise karanlıkta kalır. Ay’ın Güneş ışığı görmeyen bu yüzü o kadar karanlıktır ki Dünya’mızdan o bölümü görülemez.
Ay sabit bir noktada durmaz ve sürekli Dünya’nın çevresinde dolanır. Ay, bazen Dünya ile Güneş arasına girer. Ay’ın aydınlık yüzünü bütün olarak Dünya’ya doğru dönük olduğunda görebiliriz. Yani dolunay vaktinde…
Hanife AZAKLI (Kısaltılmıştır.)
1. Aşağıdakilerden hangisi metnin konusu olabilir?
Cevap: Ay Dünya Güneş
2. Ay’ı bütün olarak ne zaman görebiliriz?
Cevap: Dolunay vaktinde Ay’ ı bütün olarak görebiliriz.
3. Aşağıdakilerden hangisi Ay ile Dünya’nın benzer özelliği değildir?
Cevap: Işığını Güneş’ten alıyor olmaları benzer bir özellik değildir.
4. Okuduğunuz metni özetleyiniz.
Cevap:
Ay, Dünya’da olduğu gibi ışığını güneşten alır. Ayın bizim gördüğümüz yönü aydınlık diğer yönü ise çok karanlıktır ve bu yüzden Dünya’ dan görülmez. Ayı en büyük ve seçkin dolunay halindeyken görürüz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 140 Cevapları
B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru ) Dünya, üzerinde canlıların yaşadığını bildiğimiz tek gezegendir.
( Yanlış )Dünya, Güneş’e en yakın olan gezegendir.
( Yanlış ) Ay, gökyüzünde her zaman aynı şekilde görülür.
( Doğru ) Güneş sisteminde Dünya ile birlikte sekiz gezegen vardır.
( Yanlış ) Yaz mevsiminde havalar soğur, ağaçlar yapraklarını döker.
( Doğru ) Güneş, Dünya’ya en yakın olan yıldızdır.
( Yanlış ) Ay, Dünya’mızın ısı ve ışık kaynağıdır.
( Doğru ) Ülkemizde bilimsel yollarla hava tahmini yapan kurum “Meteoroloji Genel Müdürlüğü”dür.
C) Aşağıdaki grafikte Ankara, İstanbul ve Adana illerimizin bazı aylardaki sıcaklık ortalamaları verilmiştir. Grafiği inceleyerek soruları cevaplayınız.
1) Grafiğe göre en sıcak ilimiz hangisidir?
Cevap: Adana
2) En yüksek sıcaklık hangi ayda, hangi ilimizde görülmüştür?
Cevap: Temmuz — Adana
3) İstanbul’da görülen en düşük sıcaklık kaç derecedir?
Cevap: 6 ºC
4) En düşük sıcaklık hangi ayda, hangi ilimizde görülmüştür?
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Kar Fabrikası Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 135, 136, 137
3. Sınıf Türkçe Kitabı Kar Fabrikası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 135-136-137
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki bilmecelerle cevaplarını eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 135-136-137”
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Kar Fabrikası” hikâyesini dikkatle dinleyelim. Dinlerken aşağıdaki kişilerin yaptığı konuşmalardan birer cümlesini yazalım.
Cevap:
Sinem : Ben de onun yanındaymışım “Bir anons sesi geldi. Herkes yerini alsın diye anons yapılıyordu. mavi ceketli bir adam balkona çıkıp herkese görevlerini dağıtıyordu.”
Anne : Ne gördün kızım ? Anlat bakalım.
Baba : Kar taneleri düştüğü toprağı besleyecek, bitkileri donmaktan kurtaracakk, ilkbaharda eriyip nehirleri dolduracak ve barajları dolduracak.
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Kristal” kelimesinin anlamını önce tahmin edelim, sonra sözlükten bularak okuyalım. Aşağıdaki kar kristallerini istediğimiz renklere boyayalım.
Cevap:
Tahminim; Buz parçalarına verilmiş isim.
Sözlük Anlamı; billurdan yapılmış.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Sinem, rüyasında nereye gidiyormuş?
Cevap: Sinem rüyasında bir kar fabrikasına gidiyormuş.
2) Mutfakta çalışanların görevi neymiş?
Cevap: Bulutların arasındaki su damlacıklarını kristallerle karıştırmakmış.
3) Tasarım bölümündekiler kristallere nasıl bir şekil veriyormuş?
Cevap:Tasarım bölümündekiler buz kristallerine altı köşeli şekiller vererek hiçbiri birbirine benzetmemeye çalışıyorlarmış.
4) Dağıtım bölümündekiler ne yapıyormuş?
Cevap: Her şey hazır olduktan sonra kar tanelerini yere indirme işi ve yapışmamalarını sağlayarak nazikçe itme işi yapıyormuş.
5) Kar taneleri ne işe yarayacakmış?
Cevap: Kar taneleri düştüğü toprağı besleyecek, bitkileri donmaktan kurtaracak, ilkbaharda eriyip nehirleri dolduracak ve barajları dolduracakmış.
Soru : b. Sinem’in gördüğü rüyayı ana hatlarıyla yazalım.
Cevap:
Sinem rüyasında babasının da içinde çalıştığı bit kar fabrikasına gidiyormuş. Orada herkesin bir görevi varmış.
Mutfakta çalışanlar ve dağıtım işleri ile uğraşanlar varmış. Bu kişiler kar taneleri ve kristalleri tasarlayıp, yumuşak bir şekilde aşağı bırakıyorlarmış.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
5. ETKİNLİK: SÖZ VARLIĞIM Aşağıdaki kutucuklara gelmesi gereken noktalama işaretlerini yazalım
Cevap:
Annesi sordu :
– Ne gördün kızım ? Anlat bakalım. – Babam bir kar fabrikasında çalışıyormuş. Ben de onun yanındaymışım “Bir anons sesi geldi. Herkes yerini alsın diye anons
yapılıyordu. mavi ceketli bir adam balkona çıkıp herkese görevlerini dağıtıyordu.”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : En sevdiğimiz mevsimin hangisi olduğunu, bu mevsimde çevremizde ne tür değişikliklerin yaşandığını arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Benim en sevdiğim mevsim yaz. Yaz aylarında okullar tatil oluyor ve tatile gidiyoruz. Aile büyüklerimizi görmekte güzel kumsalda kumlarla oynamak ve suda yüzmekte çok güzel. Bu yüzden sıcak olsa da terlesem de rahatça oynayabildiğim için yaz aylarını çok seviyorum.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kutucuklara resimler çizelim. Eksik olan mevsim ve ay adlarını da yazarak mevsim şeridi hazırlayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları”
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Kar kristalleri hangi geometrik şekle benziyor?
Cevap: Kar kristalleri altıgene benziyor.
• Kar yağışının toprağa ve bitkilere nasıl yararları vardır?
Cevap:
Kar yağışı sayesinde topraktaki mikroplar ölür ve başka hiçbir yerde olmayan vitamin akışı gerçekleşerek toprak çok güzel hale gelir.
Bitkiler gerekli olan nemi ve vitaminleri buradan alırlar. Bitkilerin rahat bir şekilde yeşermesi, verimin alınması için kar olmazsa olmazdır.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Arkadaşlarım Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 130, 131, 132, 133, 134
3. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlarım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 130-132-133-134
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Sınıfta en iyi anlaştığınız arkadaşınız kimdir?
Cevap: Bunu sizin cevaplamanız gerekmektedir.
• Onunla neler yapıyorsunuz?
Cevap: Sevdiğim arkadaşımla beraber ailemizden izin alarak evlerimize gidiyor, orada oyunlar oynayarak eğleniyoruz. Beraber vakit geçiriyor ve sohbetler ediyoruz. Çok eğlendiğimizi söyleyebilirim. Gerçekten arkadaşımla beraberken vaktin nasıl geçtiğini anlamıyorum.
• Sadece insanlarla mı arkadaş olabiliriz? Sizce diğer canlılarla da arkadaşlık kurabilir miyiz? Niçin?
Cevap: İnsanlarla olan arkadaşlığımız farklı olsa da diğer canlılarla da arkadaş olabiliriz. Mesela bir kedi , köpek veya kuşumuz bizim arkadaşımız olabilir. Onun bakımını sağlamak anlamasa bile onla sohbet etmek ve onu sevmek gerçekten güzel bir duygu olur. Bazen bir hayvanla eğlenmenin ve onu sevmenin yerini hiçbir sevgi tutamaz.
Soru : b. Aşağıdaki renkli kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin bize neler çağrıştırdığını yazalım.
Cevap:
“Arkadaşlık” kelimesinin bana çağrıştırdığı kelimler;
Sevgi , sırdaşlık, güven, dostluk
Soru : c. Kutucuklara yazdığımız kelimeleri anlamlarına uygun birer cümlede kullanalım.
Cevap:
Sevgi çok güzel bir duygu.
Sırdaşlarımızla bir sırrımızı paylaşmak çok rahatlatıyor.
Güven duygusu insana huzurlu hissettirir.
Dostlarımız iyi ve kötü günlerde yanımızda olan insanlardır.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Şiiri sesimize duygu tonu katarak kurallara uygun bir şekilde okuyalım. Okuma sonrasında şairin arkadaşlarının kimler olduğunu yazalım.
Cevap:
Şairin arkadaşım dedikleri kişiler onu çağıranlar, ailesinin izin verdiği ölçüde bilgisayarda tanışılan oyun arkadaşları, yeşil otlar, yol kıyısındaki kır çiçekleri, balkonuna yaslanmış, yaşlı incir ağacı, yolda peşine takılan kedi yavrularıymış.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki tanımlardan yararlanarak bulmacayı çözelim.
Cevap:
1. Duyguları bildirmek için birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen zarfa konulmuş yazılı kâğıt. ( Mektup )
2. Bir yerleşme merkezinde halkın gezip hava alması amacıyla düzenlenen ağaçlı ve çiçekli büyük bahçe. ( Park )
3. Birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kimselerden her biri. ( Arkadaş )
4. Her türlü eğitimin toplu olarak yapılığı yer. ( Okul )
5. Yaşı oldukça ilerlemiş. ( Yaşlı )
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Şairin arkadaşları neredeymiş?
Cevap: Şair arkadaşlarının okulda ve parkta olduğunu söylüyor.
2) Şair, yurt dışındaki arkadaşlarıyla nasıl haberleşiyormuş?
Cevap:Şair, yurt dışındaki arkadaşlarıyla mektuplaşarak haberleşiyormuş.
Cevap: Şairin diğer arkadaşları yeşil otlar, yol kıyısındaki kır çiçekleri, balkonuna yaslanmış, yaşlı incir ağacı, yolda peşine takılan kedi yavrularıymış.
5) Şair, mahalledeki diğer canlılardan habersiz kalmanın ne olacağını düşünüyormuş?
Cevap: Şair, mahalledeki diğer canlılardan habersiz kalmanın ayıp olacağını düşünüyor.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 133 Cevapları
Soru : b. Aşağıdakilerden hangisi okuduğumuz şiirin konusu olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyelim.
Cevap: “Arkadaş Sevgisi” okuduğumuz şiirin konusu olabilir.
Soru : c. Okuduğumuz şiire farklı bir başlık önerelim.
Cevap:
Sevgili Arkadaşlarım
Güzel Dostlarım
Canım Arkadaşlarım
Soru : ç. Biz de en sevdiğimiz arkadaşlarımızın isimlerini söyleyelim. Onlarla yapmaktan hoşlandığımız şeyleri yazalım.
Cevap: Bunu sizin yazmanız gerekmektedir.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki dizeleri okuyalım. Dizelerdeki altı çizili kelimelerin aynı anlamda kullanıldığı cümleleri örnekteki gibi işaretleyelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 130-132-133-134”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 134 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Çevremizdeki canlıları korumak, onlara zarar vermemek için neler yaptığımızı arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Çevremizdeki canlıları korumak, onlara zarar vermemek için yerlere çöp atmamak, hayvanlara karşı dikkatli olmak, hayvanları incitmeden onlara güzel davranmak, çiçekleri ve bitkileri gereksiz yere koparmamak gibi elimden gelenleri yapıyorum. Sokakta gördüğüm hayvanlara da iyi davranmayan insanları güzel bir şekilde uyarıyorum.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki afişi inceleyelim. Biz olsaydık afişte başka nelere yer verirdik? Yazalım.
Cevap:
Bu afişe ben olsam bir insan veya çocuk ve birkaç hayvan daha koyardım. Ama böylede çok anlamlı olduğunu söyleyebilirim.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını söyleyelim.
• Yaşadığınız çevrede bitki ve hayvanların olması size neler hissettiriyor?
Cevap:
Yaşadığım çevrede bitki ve hayvanların olması çok güzel bir duygu. Çevredeki hayvanlar ve bitkiler bana neşe veriyor. Bitkiler doğaya çok güzel bir renk veriyor ve havayı temizliyor. Hayvanlar ise hem doğal dengeyi sağlıyorlar hem de bizlere dost oluyorlar.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Yurt Türküsü Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 99, 100, 101, 102, 103
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yurt Türküsü Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 99-101-102-103
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Hangi ilde yaşıyorsunuz?
Cevap: Ankara’ da yaşıyorum.
• Yaşadığınız il dışında nereleri gördünüz?
Cevap: İstanbul’ u ve Hatay’ ı ziyaret ettim.
• En çok beğendiğiniz il hangisidir?
Cevap: En çok beğendiğim il İstanbul ama Hatay’ da bir başkaydı.
Soru : b. Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki bulmacayı çözelim.
Cevap:
Ülkemizin başkenti. = Ankara
En kalabalık ilimiz. = İstanbul
En büyük gölümüzün olduğu il. = Van Gölü
Portakal ve mandalinalarıyla ünlü ilimiz. = Hatay ve Mersin
Yüz ölçümü en büyük olan ilimiz. = Konya
Şeftalisi ve ipeğiyle ünlü ilimiz. = Bursa
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Yurt Türküsü” şiirini önce sessiz, sonra sesli, sonra da sınıfça koro hâlinde okuyalım. Okuma sonrasında şiirin en beğendiğimiz dörtlüklerini yazalım.
Cevap:
YURT TÜRKÜSÜ
Güzel yurdum, dağlarını
Uzaktan göresim gelir.
Keskin esen yellerine
Kendimi veresim gelir.
Gözümde tüter damların,
Sakız kokulu çamların,
Türkü söyler akşamların;
Bana kendi sesim gelir.
Su içtim kaynaklarından,
Gölgelerinde uyudum,
Kuşlarının söylediği
Şen türkülerle büyüdüm.
Ninniyle salladın beni,
Şefkatle kolladın beni,
Sevginle bağladın beni;
Güzel yurdum, güzel yurdum.
Vasfi Mahir KOCATÜRK
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 101 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin şiirde geçtiği dizeleri yazalım. Kelimelerin anlamlarını bu dizelerden yararlanarak tahmin edelim.
Cevap:
Kaynak Kelimesi
Kelimenin geçtiği dize : Su içtim kaynaklarından, Tahminim : Su akan dere gibi yerlerdir.
Türkü Kelimesi
Kelimenin geçtiği dize : Türkü söyler akşamların; Tahminim : genellikle üzüntülü olan halk müziği.
Ninni Kelimesi
Kelimenin geçtiği dize : Ninniyle salladın beni, Tahminim : çocuklara uyuması için söylenen şarkılar.
Soru : b. Bildiğimiz ninnilerden birinin sözlerini yazalım.
Cevap:
BEBEĞİM KOCAMAN
Bebeğim kocaman, onu tutamam.
Ninniler söylerim, hiç uyutamam.
Oynayıp gülüyor, bizi süzüyor.
Mamasını yemiyor, beni üzüyor.
Evcilik oynarken bana eş olur.
Hem anne hem baba hem kardeş olur.
Oynayıp gülüyor, bizi süzüyor.
Mamasını yemiyor, beni üzüyor.
UYUSUN DA BÜYÜSÜN
Uyusun da büyüsün ninni
Tıpış tıpış yürüsün ninni
Dandini dandini danalı bebek
Elleri kolları kınalı bebek
Eee Eee Eeee Eee
Uyu yavrum ninni
Elleri kolları kınalı bebek
Dandini dandini danalı bebek
Elleri kolları kınalı bebek
Benim de yavrum cicili bebek
Uyusun da büyüsün ninni…
Dandini dandini dastana
Danalar girmiş bostana
Kov bostancı danayı
Yemesin lahanayı…
Lahanayı yemez kokunu yer
Benim de kuzum lokum yer
Uyusun da büyüsün ninni
Tıpış tıpış yürüsün ninni…
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Şair yurdumuzu nasıl buluyormuş?
Cevap: Şair yurdumuzu güzel buluyor.
2) Yurdumuzun yelleri nasıl esermiş?
Cevap: Yurdumuzun yelleri keskin esermiş.
3) Çamları nasıl kokarmış?
Cevap: Çamları sakız kokarmış.
4) Şair, nerelerden su içmiş?
Cevap: Şair, kaynaklardan su içmiş.
5) Şen türküleri kim söylermiş?
Cevap: Şen türküleri kuşlar söylermiş.
6) Şair, nerelerde uyumuş?
Cevap: Şair, gölgelerde uyumuş.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 102 Cevapları
Soru : b. Aşağıdakilerden hangisi okuduğumuz şiirin konusu olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyip nedenini yazalım.
Cevap:
Yurtsevgisiçünkü ; yurdumuz hakkında sevgi dolu ifadeler kullanmış.
Vatan hasreti çünkü ; Hasretle ilgili ifadeler kullanmış.
Soru : c. Okuduğumuz şiire uygun, farklı bir başlık yazalım.
Cevap:
Okuduğum şiire uygun, farklı başlık önerileri;
VATAN TÜRKÜSÜ
YURDUM SEVGİSİ
GÜZEL YURDUM
Soru : ç. Fotoğraflardaki yerlerin adlarını yazalım. Bu yerlerin bulunduğu illeri sınıfımızdaki haritada gösterelim.
Cevap:
Kıs Kulesi – İstanbul
TBMM – Ankara
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Okuduğumuz şiirde geçen aşağıdaki altı çizili kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyelim. İlgili kutucukları işaretleyelim.
Cevap:
Keskin = Etkili sert. Kaynak = Suyun çıktığı yer.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 103 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Gördüğümüz tarihî güzelliklerden birini sınıf arkadaşlarımıza tanıtalım.
Cevap:
Panorama 1453 Tarih Müzesi gezilecek harika bir yer. Herkesin görmesini tavsiye ederim.
2009’da İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmıştır. İstanbul’ un fethini anlatan çok güzel bir yer. Fatih Sultan Mehmet’ i , askerleri ve kaleyi görme imkanı elde ediyorsunuz. Marşlarla ve yapılan sistemle sanki olayın içinde gibi hissediyorsunuz.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Yurdumuzla ilgili hislerimizi anlatan üç dörtlükten oluşan bir şiir yazalım. Şiirimize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayalım.
Cevap:
YURDUM
Yurdum senin dağlarını
Mis kokan ormanını
Çiçeğini bağlarını
Sever içime katarım
Ne güzel bir yurtsun sen
İyiki sendeyim ben
Sana hasret olan kimler
Yollarını hep gözlerler
Yurdum Cennet vatanım
Kahramanlık kokar bağrın
Altında yatan canların
Yeşerdiği yersin sen.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Yaşadığınız ilde hangi doğal ve tarihî güzellikler bulunuyor?
Cevap:
Yaşadığım il olan Ankara’da gezilecek tarihi yerler;
Anıtkabir.
Ankara Kalesi.
Hamamönü
Roma Hamamı
Kurtuluş Savaşı Müzesi – Eski Meclis Binası
Cumhuriyet Müzesi – II. TBMM Binası
Jülien Sütunu
Augustus Tapınağı
• Bu doğal ve tarihî güzellikler yaşadığınız yere neler kazandırıyor?
Cevap:
Bu doğal ve tarihi güzellikler her şehirde olduğu gibi kendine has ayrı bir özellik katıyor. Özellikle Anıtkabir’ in burada olması , Ankara için ayrıcalıktır. Her yerde tarihi eserler olsa da Anıtkabir’ in ziyareti için milyonlar buraya akın etmektedir.
Diğer tarihi güzelliklerin burada olması ve meclis binasınında önemi sebebi ile Ankara değerli bir şehirdir. Bu değerler tarihimizi bilmemiz ve tarihimize sahip çıkmamız açısından oldukça önemlidir. Gelen turistlerin ülkemize ve şehrimize katkıda bulunmaları da ayrı bir kazanımdır.
BENİMLE YAŞIT DEDEM .
Benim dedem, nur dedem,
Her gün bizde dur dedem.
Sen gelince doluyor,
İçime huzur dedem.
.
Kel dedem, keltoş dedem,
Yüreciği kuş dedem.
Kucağına gömülüp
Uyuması hoş dedem.
.
Gül dedem, pamuk dedem,
Gözleri yumuk dedem.
Taşı bile güldürür,
Her şeyi komik dedem.
.
Şeker dedem, bal dedem,
Her gün bizde kal dedem.
Senin tatlı dillerin,
En güzel masal dedem.
.
Ak dedem, akbaş dedem,
Rüzgâra eşit dedem.
Dişi dökülmüş ama,
Benimle yaşıt dedem!
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 111 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin edelim. Sonra Türkçe Sözlük’ten bularak yazalım. Bu kelimeleri birer cümlede kullanalım.
Tahminim : olağanüstü hikayeler SözlüktekiAnlamı : halkın ortak yaratısı olarak ağızdan ağıza, kuşaktan kuşağa aktarılan, cin, peri, dev gibi olağanüstü kişileri de olan, olağanüstü olaylara yer veren, genellikle bir tekerlemeyle ya da bir varmış, bir yokmuş gibi bir sözle başlayan bir tür halk öyküsü. Cümlem :
Masallar çocuklar için çok bilgilendiricidir.
Masal yazanlar çocuk psikolojisine çok dikkat etmelidirler.
Çocuk masallarını pedagoglarda incelemelidir.
Masal kahramanlarından hangisini biliyorsun?
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Şiirle ilgili iki soru hazırlayarak sıra arkadaşımıza soralım. Soruları ve arkadaşımızın cevaplarını noktalı yerlere yazalım.
Soru :Şairin dedesi gelince içine ne doluyor?
Cevap: Şairin dedesi gelince içine huzur doluyor.
Soru : Şair kimden bahsediyor?
Cevap:Şair , çocuk ve dedesine olan sevgisinden bahsediyor.
Soru : b. Şairin dedesiyle kendi dedemizi karşılaştıralım. Benzer ve farklı yönlerini yazalım.
Cevap:
BenzerYönleri : Yaşlı olmaları, dedem gelince benle oyunlar oynaması ve beni sevmesi
FarklıYönleri : Benim dedemin dişlerinden dökülmeyenler vardır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Cümlelerdeki boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle tamamlayalım.
Cevap:
Merhaba,
Benim adım ……………………………. . Annemin adı ……………………………. ,
babamın adı ……………………………., kardeşlerimin adları ………………………….
………………………………. . Biz …………………. ilinde yaşıyoruz. Sevinçleri, üzüntüleri paylaşıyoruz.
Ben ………………………………………………………………………………………… eğitim
görüyorum. Öğretmenimin adı …………………………………………………….. .
En yakın arkadaşlarım ise …………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………….. .
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aile bireylerimizle oynadığımız oyunlardan birini tanıtalım ve arkadaşlarımızla bu oyunu oynayalım.
Cevap:
Yağ satarım balsatarım: Çember şeklinde oturulur. Bir ebe seçilir ve elindeki mendille çemberi dolaşırken hep bir ağızdan” Yağ satarım bal satarım Ustam ölmüş ben satarım Ustamın kürkü sarıdır Satsam 15 liradır Zam-bak Zum-bak Dön, arkana iyi bak!” tekerlemesi söylenir. Ebe gruptan bir kişinin arkasına mendili bırakır ve dönmeye devam eder. Mendil bıraktığı arkadaşı fark ederse ebeyi kovalamaya başlar. Diğer arkadaşları “Tavşan kaç, tazı tut!” diye bağırır. Yakalanmadan bir tam tur koşabilirse yeni ebe mendili bıraktığı kişi olur.
Mendilkapmaca: İki gruba ayrılan oyuncular karşılıklı olarak dizilirler. Kaptan ortada mendili tutar iki gruptan isimler söyler ve mendili bırakır. Mendili kapan oyuncu kaçmaya diğeri kovalamaya başlar. Mendili kapan oyuncu yakalanmadan yerine dönebilirse diğer oyuncu elenir. Yerine ulaşmadan yakalanırsa kendisi elenir. Oyun bu şekilde oynanmaya devam edilir.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aile bireylerimizden birini kısaca tanıtalım.
Cevap:
Aile bireylerimden bir tanesi babamdır. Babam uzun boylu, esmer, yakışıklı bir adamdır. Babam işten gelince onla yemek yemek tatillerde oyunlar oynamak çok eğlenceli.
Babam bizlere hikayeler anlatır ve bizi fırsat buldukça gezmeye götürür. Eğlenceli oyunları da bilir. Babamla bazen tablette oyunlar oynar, yarışlar yaparız. Bu yarışlarda kazanan ben olursam bana hediye alır. Babamla vakit geçirmek gerçekten çok güzel birşey. Baba sevgisi hiçbirşeye benzemiyor.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Evinizde kimlerle birlikte yaşıyorsunuz?
Cevap: Evimde annem , babam ve kardeşlerimle birlikte yaşıyorum.
• Onlarla neleri paylaşıyorsunuz?
Cevap:
Evimizde mutfak, yemekler gibi ortak olan şeyleri paylaşıyorum. Herkesin kendine ait özel eşyaları var ki onlara kimse dokunmuyor. Herkesin eşyası kendisinindir ve kişinin izni olmadan başkası ona dokunamaz bile. Bu bir aile içerisinde olsa bile çok önemlidir. Diğer odalar ve başkasının eşyasını yemedikçe alınan şeyler ve yemekler herkese aittir, beraber kullanılabilir.
• Ailenizi farklı ve özel yapan nedir?
Cevap:
Ailemi farklı ve özel yapan şey benim ailem olması, iyi ve kötü günlerimde yanımda olmaları, her hareketleri güzel olmasa da birbirimizi çok sevmemiz ve bağlı olmamızdır. Aile insanlar için çok değerlidir. Arkadaş ve diğer tanıdıklarda çok yakın olabilir ama aile insanın yanında çok başka bir yere sahiptir.