3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 3. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim CevaplarıSayfa 88, 89, 90
3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 88-89-90
A) Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayalım.
Elektrik bir enerji türüdür. Ampulün ışık vermesini, televizyonun çalışmasını, ütünün ısı vermesini sağlayan etki enerjidir. Günlük hayatımızda evde, okulda kullandığımız araçlar ile fabrikalarda kullanılan makinelerin birçoğu elektrikle çalışır. Elektrik enerjisiyle çalışan araçların kullanım alanı çok geniştir. Aydınlatma, ısıtma, haberleşme, temizlik, ulaşım gibi alanlarda kullandığımız bu araçlar sayesinde hem işlerimiz hem de hayatımız kolaylaşır.
Elif KIRAL
1) Metinde hangi enerji türünden bahsedilmektedir?
Cevap:
Metinde enerji türlerinden olan elektrik enerjisinden bahsedilmektedir.
2) Elektrikle çalışan araçları nerelerde kullanırız?
Cevap:
Elektrikle çalışan araçları evimizde ışıklandırma, lamba ve televizyon, ütü gibi elektrikli aletlerin çalışmasında, fabrikalarda, iş yerlerinde, yol gibi ışık ve makinelerin kullanımında kullanırız.
B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.
( Doğru ) “Almayı isteyecek o kadar çok şey var ki!” cümlesinde 14 hece vardır.
( Yanlış )“Artık bir bütçe yapmanın zamanı geldi.” cümlesinde 9 kelime vardır.
( Doğru ) “Ali ile Veli, Dede’nin yanına gitmiş.” cümlesinde yazım yanlışı yapılmıştır.
( Yanlış )“Dede oturduğu yerden doğrulmuş.” cümlesi 15 heceden oluşmaktadır.
( Doğru )) “kardeşim-mutluyum-çok” kelimeleriyle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulursa son kelime “mutluyum” olur.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 89 Cevapları
C) Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulmacaya yazalım.
SOLDAN SAĞA
Büyük = Küçük
Soğuk. = Sıcak
Çok. = Az
Zayıf. = Şişman
Çalışkan. = Tembel
Arka. = Ön
YUKARIDAN AŞAĞIYA
Uzun. = Kısa
Üst. = Alt
Sabah. = Akşam
Fakir. = Zengin
Ç) Aşağıdaki kutulara gelmesi gereken noktalama işaretlerini yazalım.
Bunu bize neden söylemedin.
Sahip olmayı istediğim bazı şeyler var: bisiklet, çikolata, kitap, giysi, paten, çanta…
Ancak para sahibi olmak zor bir iştir.
Bunu elime alsam olmaz mı?
Benim de merak ettiğim şeyler var!
Bu evde annem, babam, kardeşim ve ben yaşıyoruz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 90 Cevapları
D) Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılan kelimelerin hangi anlamlarda kullanıldığını örnekteki gibi yazalım.
Kendisine aldığım gülleri görünce gözlerinin içi güldü. Cevap: Birinci “gül” kelimesi bitki manasında, ikinci kelime “yüz ifadesi, sevinç” manasında kullanılmaktadır.
Çayın kenarında oturup çay içtik. Cevap:Birinci “çay” kelimesi su birikintisi manasında, ikinci kelime “içecek” manasında kullanılmaktadır.
Yüzünü suyun dışında tutarak yüz. Cevap: Birinci “yüz” kelimesi organ manasında, ikinci kelime “spor ” manasında kullanılmaktadır.
E) Aşağıdaki cümleleri verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayalım.
ihtiyaçlarımızı
severek
giderlerin kullanılamaz
mutlu
Çalışmak hem yararlıdır hem de insanı …….mutlu….. eder.
Önce …ihtiyaçlarımızı…. daha sonra isteklerimizi karşılamalıyız.
Aile bütçesindeki gelir ve ……giderlerin…. dengeli olması gerekir.
…Severek….. yapılan işler insanı mutlu eder.
Kullandığımız eşyalar zamanla …kullanılmaz… hâle gelir.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Yalnız Köstebek Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yalnız Köstebek Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 18-21-22-23-24
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• En iyi anlaştığınız arkadaşınız kimdir?
Cevap: Bunu kendinizin yapması gerekmektedir.
• En iyi arkadaşınızın hangi özelliklerini seviyorsunuz?
Cevap: En iyi arkadaşımın bana olan sadakati iyi ve kötü günlerde yanımda olmasını ve onunla beraber olduğum zaman çok keyifli vakit geçirmeyi seviyorum. İnsanın arkadaş olması gerçekten harika bir duygu.
Soru : b. Arkadaşlarımızda bulunmasını istediğimiz özellikleri işaretleyelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 18-21-22-23-24”
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Yalnız Köstebek” metnini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.
Cevap: Metni bir iki defa kitabınızdan okumanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 21 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu sözlükteki gibi sıralayalım. Metinde geçtiği cümleleri yazarak bunların sözlükteki anlamlarını tahmin edelim.
Cevap:
Girişken Kelimesi
Metinde Geçtiği Cümle : başkalarıyla kolaylıkla ilişki, yakınlık kurabilen
Yabancı Kelimesi
Metinde Geçtiği Cümle : başka bir ülkeden, başka bir ulustan olan (kimse) ya da başka bir ülkeyle, başka bir ulusla ilgili, ona özgü olan (şey).
Cana Yakın Kelimesi
Metinde Geçtiği Cümle : sokulgan ve sevimli.
Soru : b. Kelimelerin anlamlarını Türkçe Sözlük’ten bularak okuyalım. Daha sonra bu kelimelerin içinde geçtiği, konusunu kendimizin belirleyeceği bir paragraf yazalım.
Cevap:
Ali, cana yakın , yabancı insanlarla kolay ilişki kurabilen çok ılımlı bir insandı. Girdiği ortamlarda hemen havayı değiştirebilecek kadar sempatiktir.
Ali bu tavrını iyi yönlerde kullanır ve ilişkilerinde hem seviyeli hem de sempatikliği bir arada tutabilirdi. İnsanları kırmadan ve incitmeden uyarabilirdi. Bu özelliği Ali’yi zamanla sevilen biri haline getirdi.
Bu cana yakınlığı sayesinde hayatı boyunca genel olarak aranan bir insan oldu. Bazı özelliklerimiz vardır ki, bizleri sevilir yapar, bazıları vardır ki uzaklaştırır. Ahlakı ile sevilebilenlere ne mutlu.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki özelliklerden okuduğumuz hikâyeye uygun olanları işaretleyelim.
Cevap:
( X ) Hikâyede karakterler, yer ve zaman unsurlarına yer verilmiştir.
( X ) Hikâyede karakterlerin başından geçen olaylar anlatılmıştır.
( X ) Hikâyede bir sorun ve onun nasıl çözüldüğü anlatılmıştır.
(X ) Hikâyede okuyucular hikâyeden bir ders çıkarabilmektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 22 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Köstebek nerede yaşıyormuş?
Cevap: Köstebek , ormanda yaşıyormuş.
2) Köstebek ilk gün kaplumbağa ile buluşmaya niçin gelmemiş?
Cevap: Köstebek ilk gün kaplumbağa ile buluşmaya, kirpiye yardım ettiği için buluşmaya gelmemiş.
3) Köstebek ikinci gün buluşmaya neden gelmemiş?
Cevap: Köstebek ikinci gün kaplumbağa ile buluşmaya, hava çok sıcak olduğu için gelmemiş.
4) Hayvanlar köstebekten niçin uzaklaşıyormuş?
Cevap: Hayvanlar köstebekten verdiği sözleri tutmadığı için uzaklaşıyormuş.
5) Köstebek hatasını nasıl anlamış?
Cevap: Köstebek hatasını kaplumbağa sayesinde anlamış.
Soru : c. “Köstebek” ile “Kaplumbağa” arasında geçen konuşmayı tamamlayalım.
Kaplumbağa : Şimdi anlıyorum senin neden hiç arkadaşının olmadığını. Verdiği sözü tutmayan birine kim güvenir?
Cevap:
Köstebek : Tam senin yanına gelmek için hazırlanmıştım. Ancak hava sıcak olduğu için hastalanacağımı düşündüm. Özür dilerim. Bir daha aynı hatayı yapmayacağım.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 23 Cevapları
Soru : ç. Metindeki hikâye unsurlarını yazalım.
Cevap: Karakterler : Köstebek ve kaplumbağa
Olay : Köstebeğin sözünde durmadığı için yalnız kalması ve kaplumbağanın ona ders vermesi
Zaman : Öğle vakti
Yer : Orman
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümleleri ifade ettikleri anlamlarla eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 23 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 24 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Sınıf arkadaşlarımızla ikişer kişilik gruplar oluşturalım. Köstebek ve kaplumbağa rollerini paylaşarak metni sınıfımızda canlandıralım.
Cevap: Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Arkadaşlarımızla iyi ilişkiler kurmak için neler yaptığımızı yazalım.
Cevap:
Arkadaşlarımızla iyi ilişkiler kurmak için kendimize davranılmasını istediğimiz gibi onlara davranmalıyız. Kendimize nasıl saygılı, sevgi dolu, anlayışlı bir insan olunmasını, sırrımızın saklanması ve hatalarımızın örtülmesini istiyorsak bizlerde öyle yapmalıyız.
Bizler empati yapmayı öğrenerek hareket edersek ilişkilerimiz daha sağlam olacaktır. Her ne kadar kıymet bilmeyen insanlar olsa da onlar hayatımızdan uzaklaşacak sadece kaliteli insanlar kalacaktır.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bir söz verdiğimizde nasıl davranmalıyız?
Cevap:
Bir söz verdiğimiz zaman onu tutmaya çok dikkat etmeliyiz. Eğer bir sıkıntı oluştu veya tutamayacak isek hemen karşıdaki söz verdiğimiz kişiyi aramalı ve durumdan haberdar etmeliyiz.
Ondan özür dilemeli ve yanlış anlamaya fırsat vermemeliyiz. Böylece insanların güvenlerini yıkmamış oluruz. İnsanlar arasında güvenilen ve saygı değer bir insan olarak biliniriz.
• Güvenilir bir insan nasıl davranır?
Cevap:
Güvenilir bir insan yalan söylemez. Yalan söyleyen bir insan güvenilir değildir. Çünkü doğruyu söyleyip söylemediğini anlamak zordur . Bu kimse yalancı şahitlik yapmaz ve söz verdiği zaman sözünde durur.
Güvenilir bir insan, emanete hıyanet etmez ve onu gözü gibi korur. Asla bir zarar gelmesini istemez. Söz verdiği zaman sözünde durur. Eğer bir aksilik olduysa hemen arayarak durumu haber eder. Sözünde duran bir insana güvenilir ve yanında huzurlu hissedilir.
Böyle bir insanla herkes beraber olmak ister. Çünkü bu tür insanlarla kaliteli birliktelikler meydana gelebilir .
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Bayram Armağanları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayram Armağanları Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 92-96-97-98
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bayram sabahı neden erkenden kalkarsınız?
Cevap:
Bayram sabahı çok heyecanlı olduğum için erken kalkarım. Bayram günleri diğer günlerden çok farklı geçer. Bayram sabahı herkes en güzel elbiselerini giyerek birbirleri ile bayramlaşır.
Büyüklerimin elinden öperek onlardan harçlık alırım. Evde ve gittiğimiz yerlerde bizlere harçlık ve şeker ikram edilir. Bayram sabahları bu kadar güzel yaşandığı için uykum kaçar ve erken kalkarım.
• Uyandıktan sonra neler yaparsınız?
Cevap:
Bayram sabahı uyandıktan sonra hemen evde kimlerin uyandığını kontrol etmek için odaları gezerim. Hemen elimi ve yüzümü yıkayıp bayramlık elbiselerimi giyerim. Bazen babamla beraber bayram namazına giderim.
Camide bulunan büyüklerim benim başıma okşar haçlık verir ve bazen şeker ikram ederler. Aile büyüklerimin ellerinden öper şeker ve harçlık alırım . Daha sonra ailemle beraber güzel bir kahvaltı yaparım. Sonra gezmelerimiz ve ziyaretlerimiz için evden çıkarız .
• İlk bayramlaştığınız kişiler kimlerdir?
Cevap:
İlk bayramlaştım kişiler annem babam ve kardeşlerimdir. Eğer babamla camiye gidersem oradaki tanıdık amcalarla gelince de misafirliğe gittiğim diğer aile büyüklerimle bayramlaşırım.
• Onlarla nasıl bayramlaşırsınız?
Cevap:
Büyüklerimin ellerinden küçüklerimin yüzünden öperim. Bayramınız kutlu olsun derim ve onlara sarılırım. Büyüklerden biriyse bana harçlık verir ve ona teşekkür ederim.
Soru : b. “Bayram Armağanları” hikâyesinin resimlerini inceleyerek metinde neler anlatılıyor olabileceğini tahmin edelim. Okuma sonrasında metinde anlatılanlarla yaptığımız tahminleri karşılaştıralım.
Cevap:
Okumadan Önce
Bayram armağanları hikayesini resimlerine baktığım zaman aklıma şunlar geldi. İki tane sevimli kız çocuğu camdan dışarı bakarak eğleniyorlar ve anneleri de içeri girerek onlara bir şeyler söylüyor.
Bu iki kız çocuğu annesi ve babası ile beraber arabaya binerek bir yere gidiyorlar. Gittikleri kişi anneanneleri ,babaanneleri, teyzeleri veya yaşlı bir akrabaları olabilir. Yaşlı teyze onlara ikramlarda bulunuyor.
Okuduktan Sonra
“Bayram Armağanları” metnini okuduktan sonra o gördüğüm kızların iki kardeş olduğunu ,bayram günlerini çok sevdiklerini, o gün kar yağdığı için çok mutlu olduklarını, kahvaltı yapıp babaannelerine gittiklerini , orada şerbet ve kahve içip , kadife mendillerde özel şeker aldıklarını ve bu güzel günü yaşadıklarını anladım.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Bayram Armağanları” metnini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.
Cevap: Noktalama işaretlerine dikkat ederek güzel bir şekilde metni okuyunuz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 96 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin edelim. Ardından kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.
Cevap:
Koruk : Üzümün ham hâli.
Miras : İnsana ölen bir yakınından kalan şeyler.
Kadife : Parlak, yumuşak bir kumaş.
Cumba : Eski yapıların üst katında bulunan balkon.
Şerbet : Meyve suyu ve şekerli su ile yapılan içecek.
Soru : b. Anlamını öğrendiğimiz kelimelerden birini seçerek kırmızı kutucuğa yazalım. Mavi kutucuklara, kırmızı kutucuğa yazdığımız kelimelerle ilgili farklı kelimeler yazalım. Yeşil kutucuklara da mavi kutucuklara yazdığımız kelimelerle ilgili kelimeler yazarak kelime ağacı oluşturalım.
Cevap: Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapınız.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru :a. Aşağıdaki bayramlardan hangileri okuduğumuz metne konu olabilir? İşaretleyelim.
Cevap:
( ) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
( B) Ramazan Bayramı
( ) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 97 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
2) İpek ve ailesi bayramlaşmak için kimin evine gitmişler?
Cevap:
İpek ve ailesi bayramlaşmak için babaannesinin evine gitmişler.
3) Babaannenin nasıl bir evi varmış?
Cevap:
Babaannenin evi, Beykoz’ da sıra evler denilen birbirinin aynısı evlerin biriymiş . Annesi iç mimar, babası mimar olduğu için bu evi restore etmiş, doğal gaz gibi teknolojilerle donatmış ve eski halinden çok daha iyi hale getirmişlerdir.
4) Babaanne, Dilara ve İpek’e ne hediye etmiş?
Cevap:
Babaanne, Dilara ve İpek’ e kenarı oyalı, içi şeker dolu, kırmızı kadife keselerde şeker hediye etmiş.
Soru : c. Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre numaralandıralım.
Cevap:
( 3) Kapı açılınca hep birlikte içeri girdiler.
(1 ) Dilara ile İpek kahvaltılarını yaptılar.
( 5) Babaanne, torunlarına kadife keselerde şeker verdi.
(2 ) Arabaya binerek babaannelerine gittiler.
( 6) Dilara ile İpek neşe içinde şekerleri yediler.
( 4) Babaannelerinin ellerinden öpüp onunla bayramlaştılar.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştirelim.
Cevap:
neşeyle = sevinç
Yaşlı = ihtiyar
anılarını = hatıra
yıl = sene
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 98 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Bayram günlerinde yaptıklarımızı, çevremizdekilerle nasıl bayramlaştığımızı sınıfımızda canlandıralım.
Cevap: Sınıfta arkadaşlarınız ve öğretmeninizle birlikte bayramlaşınız.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Ramazan veya Kurban Bayramı ile ilgili bir anımızı yazalım.
Cevap:
Ramazan Bayramı’nda babam bize o bayram farklı bir bayram yaşatmaya kararlıydı. O gün bizi lunaparka götürdü. Her zaman gitsek de bu sefer istediğimiz her araca binmek için bize izin verdi babam. O gün doyasıya eğlendik .
“Dondurmalardan da sizden ” diyerek bize espri yaptı. Kaç top dondurma yediğimizi hatırlamıyorum ama çok yediğim için karnımın ağrıdığını hatırlıyorum. Çok harika bir gündü.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bayram günlerinde kimleri ziyaret edersiniz?
Cevap:
Bayram günlerinde anneannem ,dedem ,babaannem ,büyükbabam ,teyzelerim, halalarım ,dayılarım , amcalarım , yakın akrabalarımız ve aile dostlarımızı ziyaret ederim. Hepsini ziyaret etmek çok eğlenceli oluyor. Bizlere şeker , harçlık ve ikramlar hazırlıyorlar.
• Gittiğiniz yerlerde size neler ikram edilir?
Cevap:
Gittiğim yerlerde öncelikle herkes bize kolonya gül suyu ve şeker ikram eder. Daha sonra eğer yemek vaktiyse yemek eğer yemek vakti değilse yöresel lezzetler ikram edilir. O yörede hangi tatlı veya ikramlık meşhur ise genelde o yapılır.
Bunun için şehirler arası yolculuğu çok seviyorum. Böylece çok farklı tatlılar ve yemekler yeme imkanı buluyorum. Ayrıca bayramlarda tatlının yanına çay ,meyve suyu veya şerbetler gibi içecek ikramları da oluyor. Onlar gerçekten çok sağlıklı ve çok lezzetli yiyecekler.
• Bayram günlerinin diğer günlerden farkı nedir?
Cevap:
Bayram günlerinin diğer günlerden farkı ortak bir heyecan ve ortak olarak herkesin aşağı yukarı aynı şeyi yapıyor olmasıdır. Diğer günlerde herkes yeni elbiseler giyerek bayramlaşmaz ve şeker ikramı gibi başka ikramlar kendilerine adet olarak sunulmaz.
Her zaman büyüklerin eli öpülmez ve büyüklerde o kişilere harçlık vermez. O gün diğer günlerde olmadığı kadar sık aile ve akraba ziyaretleri yapılır. Halbuki diğer günlerde bu kadar yapılmaz. İşte bunlar bayram günlerinin diğer günlerden farkı budur.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Oktay, Atatürk’ü Öğreniyor Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 59, 60, 61
3. Sınıf Türkçe Kitabı Oktay, Atatürk’ü Öğreniyor Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 59-60-61
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Atatürk’ü hangi özellikleriyle tanıyorsunuz?
Cevap:
Atatürk’ ü , Cumhuriyetimizi kurması ve savaşın kazanılmasında öncülük etmesiyle tanıyorum. Kahraman ordumuzla beraber mücadele etmiş harika bir askerdir.
Atatürk yokluk zamanlarında ülkemizin kurtulması için canını feda ederek savaşmış ve mücadelede en ön saflarda olmuştur. Asker olduğu için stratejik taktikler geliştirmiş ve başarıyı elde etmede öncülük etmiştir. Atatürk’ ün ilergörüşlü , cesaretli, idealist, vatansever, çağdaş bir insandı.
Atatürk’ün resimlerini okulda resmi kurumlarda eczane gibi iş yerlerinde ve resmi törenlerde görmekteyim. Atatürk kurtuluşumuzun ve ülkemizin sembolü haline geldiği için resmi ortak değerimizdir ve bunun için her yere asılır.
. Atatürk’ü bu kadar çok sevmemizin neden nedir?
Cevap:
Atatürk Kurtuluş Savaşında bağımsızlığını elde edebilmemiz için savaşan kahraman askerlerden bir tanesidir. Yüksek başarıları ve devrimleri sebebiyle Kurtuluş Savaşı’mızın bir sembolü haline gelmiş “ülkemizi kurtaran kişi” olarak anılmaya başlanmıştır. Atatürk’ü bize bu devrimleri yaptığı ve ülkemizi kurtaran başkomutan olduğu için çok seviyorum
Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyerek metinde neler anlatılıyor olabileceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi yazalım.
Cevap:
Bu resimlerde gördüğüm kadarıyla tahminimce bu metinde Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı ,mücadelesi, eğitim hayatı anlatıyor.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Oktay, Atatürk’ü Öğreniyor” metnini dinleyelim. Dinleme sonrasında aşağıdaki yönergeleri uygulayalım.
• Metnin ilk cümlesini yazalım.
Cevap: Oktay, Almanya’da yaşıyor.
• Oktay’ın söylediği cümlelerden birini yazalım.
Cevap: Sadık Amca, Atatürk’ün adı Mustafa değil miydi? Kemal adını nasıl aldı?
• Sadık amcanın söylediği cümlelerden birini yazalım.
Cevap: Sadık amcanın söylediği cümlelerden biri “Söyleyeyim, çünkü Kemal mükemmel anlamına geliyor.”
• Metnin son cümlesini yazalım.
Cevap: Atatürk’ü andığımız için sanki yemekler daha bir lezzetliydi bugün.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 60 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimelerin sözlükteki anlamlarını metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin edelim. Bu kelimeleri birer cümlede kullanalım.
Cevap:
Rüştiye Kelimesi
Tahminim : Orta okul
Cümlem : Bugün Atatürk’ ün Selanik Mülkiye Rüştiyesi’ nde okuduğunu öğrendim.
Kanun Kelimesi
Tahminim : Yasa, devlet kuralları
Cümlem : Dün konuştuğumuz kanun oylamaya sunulacak.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Oktay nerede yaşıyormuş?
Cevap: Oktay, Almanya’da yaşıyormuş.
2) Oktay ile Sadık amca sık sık ne hakkında konuşuyormuş?
Cevap: Oktay ile Sadık Amca sık sık Atatürk hakkında konuşuyorlarmış.
3) Atatürk’e Kemal adını kim vermiş?
Cevap: Atatürk’e Kemal adını Matematik öğretmeni vermiştir.
4) Öğretmeni, Mustafa’ya niçin ödül vermek istemiş?
Cevap:Öğretmeni, Mustafa’ya çok sevdiği ve zekasını çok beğendiği için ödül vermek istemiştir.
5) Mustafa Kemal’e Atatürk soyadını kim vermiş?
Cevap:Mustafa Kemal’e Atatürk soyadını TBMM vermiştir.
Soru : b. Dinlediğimiz metni ana hatlarıyla arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Oktay Almanya’da yaşayan genç bir çocuktur. Sadık Amca, Oktay’ı sürekli ziyaret eder ve onla sohbet edermiş. Sadık Amca ve Oktay Atatürk hakkında sohbetler ediyormuş. Sadık Amca, Atatürk’ün hayatının milletimiz için yaptıkları devrimleri anlatıyordu.
Bir gün Oktay sohbet ederken “Atatürk’ün adı Mustafa değil miydi ? Kemal adını nasıl aldı “diye sormuş. Sadık Amca, “Atatürk’ün Selanik Askeri Rüştiyesinde olduğunda Matematik öğretmeni tarafından fazla zeki olduğunu gördüğü için Kemal adını verdiği ” söylemiştir.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazalım.
Cevap:
Yaşam : Hayat
Okul : mektep
Zekâ : akıl
Millet : ulus
Öğrenci : talebe
Sebep : neden
Konut : ev
Soru : sual
Ad : us
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Dinlediğimiz metinden Atatürk hakkında hangi bilgileri öğrendiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Atatürk ‘ ün askeri okulda Mustafa adında bir matematik öğretmeni olduğunu,
Zekasından ve sevgisinden ötürü öğretmeninin O’ na “Mustafa” ismini verdiğini,
Atatürk’ün milletimiz için bir çok zorluklara karşı koyduğunu,
Devrimler yaptığını öğrendik.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak Atatürk’ün getirdiği yeniliklerle ilgili bir paragraf yazalım.
Cevap:
Mustafa Kemal Atatürk savaş kazanıldıktan sonra yepyeni bir devlet oluşturmak için elinden geleni yaptı. Bunun için devrimler yapılması gerekiyordu. Bu devrimlerden iki tanesi resimlerde görüldüğü üzere “harf inkılabı ve soyadı kanunu” dur.
Harf inkılabı yerine Latin harfleri denilen Türkçe alfabesi getirilmiş ve kitaplar ona göre basılmıştır. Soyadı Kanunu’ ndan sonra ise herkes bir soyadına sahip olmuştur.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Metinde anlatılanlara göre Atatürk nasıl bir öğrencidir?
Cevap:
Metinde anlatılanlara göre Atatürk, zeki ve çalışkan bir öğrencidir.
• “Atatürk öyle bir günde anlatılmaz.” sözüyle ne anlatılmak istenmiştir?
Cevap:
“Atatürk öyle bir günde anlatılmaz.” sözüyle anlatılmak istenen Atatürk ‘ ün çok büyük bir insan olduğu ve çok büyük başarılara imza attığı için anlata anlata bitirilemeyeceğidir. Tarih boyunca birçok kahraman ve büyük insanlar gelmiştir.
Büyük bir yıkımdan ve savaşlardan sonra ölüm kalım savaşı veren milletimizin yeniden doğması ve hayat bulması , devrimlerle yepyeni bir Türkiye doğması için öncülük eden insanda pek şanlıdır. Bu güzel insanın yaptıkları farklıdır ve temsilimiz haline geldiği için gerekli saygı gösterilmelidir.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Kumbara, İçi Dolu Para Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 66, 67, 68, 69, 70
3. Sınıf Türkçe Kitabı Kumbara, İçi Dolu Para Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 66-68-69-70
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. “Kumbara, İçi Dolu Para” metninin resmini 30 saniye inceleyelim. Resimden yararlanarak aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Kumbaraya para atan kızın kazağı ne renktir?
Cevap: Kumbaraya para atan kızın kazağı mavi renktir.
• Kumbaranın şekli hangi hayvana benziyor?
Cevap: Kumbaranın şekli file benziyor.
• Küçük kızın odasındaki masanın üstünde neler var?
Cevap:Küçük kızın odasındaki masanın üstünde cüzdan ,not defteri ,kumbara, defter, kalem , kalemtıraş ve lamba var.
Soru : b. Kumbaramızda biriktirdiğimiz paralarla almak istediklerimizi balık kılçığına yazalım
Cevap: Scooter, bisiklet, kaydırak, tablet, şeker ve çikolatalar, boya kalemleri , not defterleri.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Metni kurallara uygun bir şekilde okuyalım. Numaralı yerlere geldiğimizde okumamıza ara vererek aşağıdaki soruların cevaplarını tahmin edelim.
1 Kumbaranız ağzına kadar dolduğunda ne yaparsınız?
Cevap:
Kumbaram ağzına kadar dolu olduğu zaman hemen açar ve paralarımı sayarım. Saydığım paraları ailemden izin alarak ben veya ailemle beraber markete götürerek tümletirim.
Marketlerde bozuk paralara çok ihtiyaç olduğu için memnun bile olurlar. Daha sonra kağıt haline getirdiğim parayı cüzdanıma koyarım. Ne alacağıma ve paranın nelere yeteceğine karar verir ve bu konuda aile büyüklerimden yardım alırım. Daha sonra karar verdiğimiz şeyi almaya giderim.
2 Sahip olduğunuz parayla ne yapmayı düşünürsünüz?
Cevap:
Sahip olduğum parayla hayalini kurduğum şeyleri almayı düşünüyorum. Ailem benim ihtiyaçlarımı karşılıyor ancak bazen almak istediğimiz şeyler ihtiyaç fazlası oluyor. Gerçekten almak istediğim şeyleri almak için para biriktirmeyi seviyorum.
3 Bu durumda hangisinin öncelikli alınması gerekiyor?
Cevap:
Alınması öncelikli olan şey ihtiyaçlardır. İstediğimiz şeylerin alınması bizi çok mutlu eder. Bazen bazı şeylerin hayalini kurar ve hasretle o şeyi isteriz. Bazen görüp hayran olduğumuz bir oyuncak ve tablet bunun içinde olabilir.
Onları aldığımız zamanda ise dünyalar bizim olur. Ancak onlar olmazsa da çok zorlanmayız. Ama bazı ihtiyaçlarımız vardır ki onlar olmazsa olmazdır. Bu ihtiyaçlar alınmazsa zor durumda kalırız.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 68 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin edelim. Sonra Türkçe Sözlük’ten bularak yazalım.
Cevap:
Tahminim; İstek Anlamı : Birşeyin olması için heyecan duymak. İhtiyaç Anlamı : Eskikliği olan ve giderilmesi gereken şey. Plan Anlamı : Yapılacaklar listesi. Bütçe Anlamı : Gelir demektir.
—— İstek Sözlükteki Anlamı : kişinin bir şeye karşı duyduğu, yerine gelmesi durumunda mutlu olduğu yönseme. İhtiyaç Sözlükteki Anlamı : 1.gerekseme,gereksinim,gereksinme. 2. güçlü istek. Plan Sözlükteki Anlamı :1. bir yapının, bir kentin, bir makinenin vb. çeşitli bölümlerini gösteren ölçekli çizim. 2. bir işin, bir yapıtın gerçekleştirilmesi, bir konunun yolunda yürümesi için uyulması tasarlanan düzen. Bütçe Sözlükteki Anlamı : devletin, bir kuruluşun, bir ailenin ya da bir kimsenin ileriye dönük olarak bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerini tür ve ayrıntılarıyla gösteren çizelge.
Soru : b. İsteklerimize ve ihtiyaçlarımıza örnekler yazalım.
Cevap:
İsteklerimize Örnekler : 5 Tane
Paten
Scooter
Yeni bir tablet
Son model cep telefonu
Evde birkaç tane varken yeni giysiler ve ayakkabılar
İhtiyaçlarımızaÖrnekler : 5 Tane
İhtiyaç duyulan kıyafet ve ayakkabılar
Boya kalemleri
Test kitapları ve kaynak kitaplar
Okumak için kitaplar
Okul gereçleri
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Para sahibi olmak niçin zor bir iştir?
Cevap:
Para sahibi olmak için çalışmak lazımdır. Çok paralar kazanmak içinse çok çalışmak lazımdır. Çok çalışmak ise uzun süren zahmetli bir iştir. Bu yüzden para kazanmak zor bir iştir.
Çalışmayan kimseler para kazanamaz ve ihtiyaçlarını karşılayamazlar. Çok mağdur olurlar. Bu yüzden meslek olarak iyi yerlere gelmeli ve daha sonra rahat edebilmek için çok çalışmalıyız.
2) Para harcamaya karar verirken kendinize hangi soruları soruyorsunuz?
Cevap:
Para harcamaya karar verirken kendime nelere ihtiyaç duyduğumu ve hayalini kurduğum isteklerimi soruyorum. Paramın ne kadar olduğunu ve bunlarla neler alabileceğimi soruyor ve fiyat araştırması yapıyorum .
3) Metinde para biriktirmek için nasıl bir yöntem öneriliyor?
Cevap:
Metinde biriktirmek istediği miktarı “gider” olarak ayırmayı veya bankaya yatırmayı öneriyor. Böylece ihtiyaçlarımız için yeterli miktar para olacak ve kalan para ile istediklerimizi alma imkanımız olacak.
4) Metinde söz edilenin dışında para biriktirme yöntemi söyler misiniz?
Cevap:
Metinde söz edilenin dışında para biriktirme yöntemi olarak ailemizin izni olarak bir aile büyüğümüzün yada ailemizin tanıdığı birinin yanında tatil zamanlarında çalışmak güzel bir fikir olabilir . Böylece günlerimiz değerlenmiş ve elimize istediğimiz kadar para geçmiş olur.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 69 Cevapları
Soru : b. Sahip olmayı istediğimiz bir eşyayı almak için para biriktirme planı yapalım
Cevap:
Eşya : Tablet Fiyatı : 700 Günlükharçlığım :15 tl Harçlığımdan ayırabileceğim miktar : 10 tl Biriktirmem gereken gün sayısı : 70
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen eş sesli kelimelerin hangi anlamlarda kullanıldığını belirleyelim ve örnekteki gibi eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 66-68-69-70”
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Tasarruf yapmanın bize ve ülkemize neler kazandıracağı hakkında arkadaşlarımızla konuşalım.
Cevap:
Tasarruf yapmak bizim adımıza sorumluluk almak ve daha düşük bir fatura ödemek demektir. Yaptığımız israflar her ne kadar farkında olmasakta faturalarımızı kabartan en büyük etkenlerdir.
Diş fırçalarken bile musluğu açık bırakmak gereksiz bir sürü su israfına ve gereksiz bir kabarık faturaya sebep olmaktadır. Ülkemiz açısından ise bizi de ilgilendiren yanı kaynaklarımızın tükenmesi ve zor durumda kalacak olamamızdır. Rahat günlerimizin sürmesini istiyorsak bunlara dikkat etmek hepimizin görevidir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki yönergeleri uygulayarak tasarrufla ilgili bir afiş hazırlayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları”
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• İhtiyaçlarımızı mı yoksa isteklerimizi mi öncelikli karşılamalıyız?
Cevap:
Öncelikle ihtiyaçlarımızı karşılamalıyız. İhtiyaçlarımız olmazsa olmaz olan , olmadıkları zaman zor duruma düştüğümüz şeylerdir. Mesela okul kaynak kitaplarımız, dersler için gerekli olan araç ve gereçlerin hepsi bir ihtiyaçtır.
Kışlık ve yazlık kıyafetler, okul formaları yazlık ve kışlık ayakkabılarımızın hepsi ihtiyaçtır. Bunlar olmasa olmazdır. Ancak isteklerimiz hayalini kurduğumuz güzel şeyler ise olsa çok mutlu eder ama olmazsa olmaz değildir.
Mesela bir paten çok eğlencelidir ama ayakkabı gibi olmaması bizleri eksik bırakmaz . Bunları düşünerek istek ve ihtiyaçlarımızı belirlemeli, önce ihtiyaçlarımızı daha sonra isteklerimizi almaya gayret etmeliyiz.
• İhtiyaç ve isteklerimizi karşılarken paramızı nasıl harcamalıyız?
Cevap:
İhtiyaç ve isteklerimizi karşılarken ilk önce para hesaplaması yapmalıyız. Elimizdeki paranın ne kadar olduğunu ve alacağımız şeylerin fiyat araştırmasını yapmalı ve gücümüzün neye yeteceğini hesaplamalıyız.
Daha sonra bu hesaplar doğrultusunda ilk önce en acil ihtiyaçlar ve daha sonra diğer ihtiyaçlarımızı karşılamalıyız. Bunları yaparken ailemizden de fikir almalı onların karşılayacakları şeyleri listeden çıkarmalıyız.
İhtiyaçlarımız bittikten sonrada isteklerimiz belirlemeli ve paramıza göre araştırma yaparak hangi şeyi daha çok istediğimize ve alabileceğimize karar vermeliyiz.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Hoca’dan Mektup Var Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109
3. Sınıf Türkçe Kitabı Hoca’dan Mektup Var Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-107-108-109
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki fıkrayı okuyalım. Biz de arkadaşlarımıza bildiğimiz bir fıkrayı anlatalım.
Cevap:
Motor Arızası
Temel ve Dursun bir gün aynı uçakta yan yana seyahate çıkmışlar. Uçak gökyüzünde süzülürken birden bir ses işitmişler ve pilot: Herkes sakin olsun motor arızası yaşandı, uçağın bir motoru devre dışı kaldı ancak telaş etmeye gerek yok.
Aradan geçen bir süre sonra pilot tedirgin ve korkulu bir ses tonuyla ikinci bir anons daha yapmış: Uçağın ikinci motoru da bozuldu. Temel sonrasında Dursun’a gayet rahat, sakin ve huzurlu bir ses tonu ile:Dursun desene ha bu geceyu da burada geçirecağuz.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Hoca’dan Mektup Var” metnini noktalama işaretlerine, vurgu ve tonlamamıza dikkat ederek okuyalım. Okuma sonrasında aşağıdaki ifadelerden metinde söz edilenleri işaretleyelim.
Cevap:
(B ) Nasrettin Hoca Hortu Köyü’nde doğmuştur.
(B ) İlk derslerini Sivrihisar’da almıştır.
( ) Pek çok padişah Hoca’dan ders almıştır.
( B) Hoca medreselerde ders vermiş, kadılık görevinde bulunmuştur.
(B ) Hazırcevap sözleri halk tarafından sevilmesini sağlamıştır.
( ) Ülke ülke dolaşıp gördüğü ilginç şeyleri yazmıştır.
( ) Hoca’nın yaşamıyla ilgili olağanüstü söylentiler çıkmıştır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 107 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki tanımlardan ve ipuçlarından yararlanarak okuduğumuz metinde geçen kelimeleri bulalım.
Cevap:
Bazı besinlerin yapımında mayalanmayı sağlamak için kullanılan madde. : Maya
Eskiden davalara bakan mahkeme başkanları. : Kadı
Kişilik, belirgin özellik. : Şahsiyet
Gerektiğinde çabuk, yerinde cevaplar bulup veren kimse. : Hazırcevap
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki sorularla cevaplarını eşleştirelim.
Cevap:
Nasrettin Hoca, nerede doğmuştur? ( Hortu Köyü )
Nasrettin Hoca’nın yoğurt mayaladığı göl nerededir? ( Akşehir )
Nasrettin Hoca, ilk derslerini nerede almıştır? ( Hortu Köyü )
Nasrettin Hoca, nerelerde ders vermiştir? ( Medrese )
Nasrettin Hoca, hangi görevde bulunmuştur? ( Kadılık )
Nasrettin Hoca’yı daha iyi tanımak için nereye başvurabiliriz? ( Kütüphane )
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki cümlelerdeki noktalı yerleri okuduğumuz metne göre tamamlayalım.
Cevap:
İlk derslerimi o dönemin ilim şehri olan ..Sivrihisar’da .. aldım.
Halkın sıkıntı çektiği günlerde onları ..birazcık neşelendirmek.. istedim.
…Duygu ve incelik içeren hazır cevap… sözlerim halk tarafından sevilmemi sağladı.
Sevgili çocuklar, …..iylik…. yapmaktan asla vazgeçmeyin.
…….Ya tutarsa…. ihtimali hayatta her zaman vardır.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Yapılan yazım hatalarını düzelterek ve noktalama işaretlerini koyarak aşağıdaki cümleleri tekrar yazalım.
eskişehirin sivrihisar ilçesinin hortu köyünde doğdum
Cevap:
Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinin Hortu köyünde doğdum.
yoğurt mayaladığım gölün bulunduğu akşehirde aranızdan ayrıldım
Cevap:
Yoğurt mayaladığım gölün bulunduğu Akşehir ‘ de, aranızdan ayrıldım.
ilk derslerimi o dönemin ilim şehri olan sivrihisarda aldım
Cevap:
İlk derslerimi ,o dönemin ilim şehri olan Sivrihisar’ da aldım.
Soru : b. Nasrettin Hoca ile ilgili verilen bilgi kartını dolduralım.
Soru : Bizi en çok güldüren Nasrettin Hoca fıkrasını sınıfımızda canlandıralım.
Cevap: Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 109 Cevapları
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimlerde anlatılan Nasrettin Hoca fıkrasını yazalım.
Cevap:
Çocuklar, pazara gelen Nasreddin Hoca’nın etrafını sarmış. “Hoca, bana düdük al!” demiş biri. “Bana da, bana da!” demiş bir diğeri.
Diğerleri de sırayla:
– Ben de düdük isterim!
– Bir tane de bana!, demişler.
İçlerinden sadece biri Nasreddin Hoca’ya düdük parası vermiş. Hoca, parayı alıp pazara gitmiş.
Hoca, akşam pazardan dönünce çocuklar etrafını sarmış. Her biri düdüğünü istemiş. Cebinden bir düdük çıkaran hoca, parayı veren çocuğa vermiş.
Diğer çocuklar hep bir ağızdan bağırmış:
– Hani bizim düdüğümüz?
Nasrettin Hoca gülerek,
– Parayı veren düdüğü çalar, demiş
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını söyleyelim.
• Nasrettin Hoca gibi bizim değerimiz olmuş kişilerden hangilerinin adlarını biliyorsunuz?
Cevap:
Nasrettin Hoca gibi bizim değerimiz olmuş , milli Türk kahramanlarımız “Keloğlan ve Ali Baba İle Kırk Haramiler”.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Günaydın Size Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
3. Sınıf Türkçe Kitabı Günaydın Size Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Kitabımızın ön kapağını, içindekiler, tema kapağını ve kaynakça bölümlerini inceleyelim. Bu bölümden yararlanarak aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Kitabımızın kapağında hangi renkler vardır ve hangi şekiller kullanılmıştır?
Cevap:
Yeşil tonlar ağırlıklı olsa da beyaz renklerle yazılmışlardır. Şekiller olarak da bayrak, Nasrettin Hoca ve okula giden öğrenciler kullanılmıştır.
• Sizce kapak Türkçe dersi için uygun mudur? Neden?
Cevap:
Bence kapak Türkçe dersi için uygundur. Çünkü konuların içeriği ile alakası vardır. Türkçe dersinde bayrak gibi milli değerlerimiz, Nasreddin Hoca gibi halk büyüklerimiz ve bizler gibi okul çocukları hakkında bilgiler verilmiştir.
• 1. temada kaç metin kullanılmıştır?
Cevap:
1. temada 5 metin kullanılmıştır.
• Okuduğunuz veya dinlediğiniz metinlerin yer aldığı kitapları incelemek isterseniz nasıl bir yol izleyebilirsiniz?
Cevap:
Okuduğum veya dinlediğim metinlerin yer aldığı kitapları incelemek istersem kitapçılara veya kütüphaneye bakar bulamazsam ailemden kitaptan sipariş etmesini rica ederdim.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Günaydın Size” şiirini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.
Cevap:
GÜNAYDIN SİZE
Günaydın doğa
Günaydın dünya
Yaşam ne güzel
Yeni bir gün
Başlarken…
Uyanınca sabahları
Günaydın, derim
Anneme, babama
Kardeşlerime
Köpeğime bile…
Sadece sözle değil
Güler yüzümle
Gülen gözlerimle
Günaydın herkese…
Yaşam ne güzel
Yeni bir gün
Başlarken… Yeşim YÖNTER
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 14 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi alfabetik sıraya göre yazalım.
doğa
günaydın
göz
dünya
Cevap: Doğa–Dünya- Göz- Günaydın şeklinde olmalıdır.
b. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin edelim. Sonra Türkçe Sözlük’ten bularak yazalım. Bu kelimeleri birer cümlede kullanalım.
Cevap:
Doğa Kelimesi
Tahminim : Çevre , tabiat demektir. SözlüktekiAnlamı : Kendiliğinden var olan ve insan etkinliğinin dışında kendini sürekli olarak yeniden yaratan ve değiştiren, canlı ve cansız nesnelerden oluşan varlığın tümü. Cümlem : Doğadaki olayların hepsi bir düzen içindedir.
Yaşam Kelimesi
Tahminim : Hayat demektir. SözlüktekiAnlamı : Canlılarda, doğumdan ölüme değin, etkinliği sağlayan olgular bütünü. Cümlem : Yaşamımda çok güzel insanlar var.
c. Aşağıdaki yönergeleri uygulayarak kendimiz için bir sözlük hazırlayalım.
Cevap:
Çizgili boş bir defter temin edelim.
Defterin her bir sayfasının başına alfabemizdeki harfleri sırasıyla yazalım.
Her metin sonunda bilmediğimiz kelimeler ve anlamlarını Türkçe Sözlük’ten bularak sözlüğümüze yazalım.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 15 Cevapları
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Okuduğumuz şiirde bulunan özellikleri işaretleyelim.
Cevap:
( ) Uzun cümleler kullanılmıştır.
( X ) Dizeler hâlinde yazılmıştır.
( X ) Dize sonlarında ses benzerlikleri bulunmaktadır.
Soru : b. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Şair, sabahları uyanınca ne yaparmış?
Cevap: Şair, sabahları uyanınca annesine, babasına, kardeşlerine ve köpeğine günaydın dermiş.
2) Şair, Kimlere “Günaydın!” dermiş?
Cevap: Şair, annesine, babasına, kardeşlerine ve köpeğine günaydın dermiş.
3) Şair, “Günaydın!” derken nelere dikkat edermiş?
Cevap: Şair, “Günaydın!” derken sadece sözle değil, güler yüzü ve gözleriyle de günaydın demeye dikkat edermiş
4) Şair, yaşamı sevdiğini hangi dizelerle anlatmış?
Cevap: Şair, yaşamı sevdiğini “Yaşam ne güzel, Yeni bir güne başlarken” dizeleriyle anlamıştır.
Soru : c. Şiirin konusunu ve ana duygusunu belirleyelim. Şiire farklı bir başlık önerelim.
Cevap:
Şiirin Konusu : Şiirin konusu “sabahları günaydın diyen kızın yaşam sevinci” dir.
Şiirin Ana Duygusu : Şiirin ana duygusu “yaşamın mutluluk verici oluşu” dur.
Şiire Önerdiğim Başlık : Yaşamak Ne Güzel ve Hayat Sevinci
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 16 Cevapları
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki şiiri inceleyelim. Şiirin özellikleri hakkında hangi bilgilerin verildiğini arkadaşlarımızla konuşalım.
Cevap: Verilen bilgileri arkadaşlarınızla konuşunuz.
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki olayları sınıfımızda canlandıralım.
Cevap: Sınıf arkadaşlarınızla canlandırmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 17 Cevapları
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Uyandıktan sonra gün içerisinde neler yaptığımızı, hangi sorumluluklarımızı yerine getirdiğimizi aşağıdaki saatlere göre yazalım.
Cevap:
08:00 = Eğer tatil günleri değilse uyanır, elimi yüzümü yıkar, kahvaltı yaptıktan sonra hazırlanıp okula giderim.
03:00 = Okuldan eve gelir, kıyafetlerimi değiştirir, yemeğimi yer ve biraz oyun oynamak için dışarı çıkarım.
18:00 = Ödevlerimi yapar, kitap okur ve vaktim varsa ailemle biraz oturur tv izler yada oyun oynarım.
21:00 = Yatmak için hazırlık yapar, dişlerimi fırçalar ve pijamalarımı giyerek yatağa geçerim.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Güzel sözler kullanmak arkadaşlık ilişkilerimizi nasıl etkiler?
Cevap:
Güzel sözler kullanmak arkadaşlık ilişkilerimiz çok büyük yönde etkiler.
İnsanlar kendilerine iyi davranılmasını ve güzel sözler kullanılmasını önemser ve çok severler. Arkadaşlar birbirlerine güzel sözler söyledikleri zaman arkadaşlık ilişkileri kuvvetlenir ve bağları sağlamlaşır.
Herkes kendisine güzel sözler söyleyen ve iyi davranan insanlarla beraber olmak ister. Bu yüzden arkadaşlarımıza iyi davranmalı ve güzel sözler söylemeyi ihmal etmemeliyiz.
• Güler yüzlü insanlar niçin çevresindekiler tarafından daha çok sevilir?
Cevap:
Her insan güler yüz görmekten mutlu olur. Sözlerden anlamadığını sandığımız küçük bebekler bile güler yüz görmekten mutlu olurlar. İnsanlar bu insanların yanında enerjik ve huzurlu hissederler.
Bu yüzden böyle insanların yanında olmak her insanın seçimidir. Asık suratlı insanlar çok iyi insanlar olsa bile çevrelerine kötü enerji yayarlar. Bu yüzden güler yüzlü insanlar çevredekiler tarafından sevilirler.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 2. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim CevaplarıSayfa 63, 64
3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64 Cevapları
A) Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayalım.
Zübeyde Hanım, bir arkadaşını ziyarete gidiyordu. Yanında Mustafa da vardı. Pazarın içinden geçiyorlardı. Zübeyde Hanım, bir ara Mustafa’nın yanında olmadığını gördü. Onu aramaya başladı. Mustafa, ağaçların altında saka kuşu satan bir kuşçunun yanındaydı.
—— Oğlum, evde kafesimiz de yok. Ne yapacaksın bu kuşları, diye sordu.
—— Meraklanma anneciğim! Ben onları salıvermek için aldım. Kuşlar da bizim gibi kafese kapatılmak istemezler, dedi. Salih OTORAN
1) Zübeyde Hanım, nereye gidiyormuş?
Cevap: Zübeyde hanım bir arkadaşını ziyarete gidiyormuş.
2) Mustafa, nereye kaybolmuş?
Cevap: Mustafa ,ağaçların altında saka kuşu satan bir satıcının yanına giderek annesinin yanından kaybolmuş.
3) Mustafa kuşları ne yapmak için almış?
Cevap: Mustafa kuşları salıvermek için satın almış. Çünkü kuşların da özgür olmasını istemiş.
B) Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazalım.
Cevap:
hekim→ doktor
esir→ tutsak
okul→ mektep
sene→ yıl
kolay→ basit
öğrenci→ talebe
öykü→ hikâye
fayda→ yarar
düş→ rüya
konut→ ev
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 64 Cevapları
C) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.
Cevap:
( Yanlış ) Atatürk, Çanakkale Savaşı’na katılmamıştır.
( Doğru )Atatürk, hayvanları ve doğayı çok severdi.
( Doğru )Atatürk’ün gittiği ilk okul mahalle mektebidir.
( Yanlış ) Atatürk, Dolmabahçe Sarayı’nda doğmuştur.
( Doğru ) Atatürk, yaşamı boyunca pek çok güçlükle karşılaşmıştır.
Ç) Aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayalım.
Atatürk, asker olmak istiyordu. Bu nedenle ;
Cevap: Atatürk , asker olmak istiyordu. Bu nedenle de okumuş okuduğu okulu bırakarak askeri okula kaydoldu. Bu onun hayallerini gerçekleştirmek ve vatanını kurtarmak adına yakından müdahale etme açısından çok kolaylıklar getirdi.
Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan etmiştir. Çünkü ;
Cevap: Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan etmiştir. Çünkü ; geleceğin çocukların ellerinde şekilleneceğini bildi. Çocuklar geleceğin büyükleridir. Onlar çok kıymetlidir. Bu yüzden armağan etmiştir.
Atatürk, yaşamı boyunca pek çok güçlükle karşılaştı. Buna rağmen ;
Cevap:Atatürk, yaşamı boyunca pek çok güçlükle karşılaştı. Buna rağmen ; ideallerinden ve fikirlerinden asla vazgeçmedi. Devletini düşmanlardan kurtarmak ve yenilikleri yaparak uygulamak onun ne kadar kararlı olduğunu göstermektedir.
D) Zıt anlamlı olan kelimeleri eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 63-64”
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 54, 55, 56, 57, 58
3. Sınıf Türkçe Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-56-57-58
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Okulumuzda ekim ayında hangi bayram için hazırlık yapılıyor?
Cevap:
Okulumuzda ekim ayında Cumhuriyet Bayramı için hazırlık yapılıyor. Günün anlam ve önemi hakkında bilgiler ve hatırlatmalar yapılıyor. Değerlerimiz ve Cumhuriyetimizin kuruluşu , nasıl kurulduğu hakkında sohbetler ediliyor.
Böylece nasıl bir güne gireceğimizin de bilgisine sahip oluyoruz. Değerlerimize sahip çıkarak bizlere bırakılan Cumhuriyetimize saygımızı belirtmiş oluyoruz.
• 29 Ekim 1923’te hangi önemli olay yaşanmıştır?
Cevap:
29 Ekim 1923’te Mustafa Kemal Atatürk Cumhuriyeti ilan etmiştir.
Soru : b. Aşağıdaki bayramlardan millî bayramlarımızın başındaki kutucuğa “M”, dinî bayramlarımızın başındaki kutucuğa “D” yazalım.
Cevap:
( Milli Bayram )23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
( Dini Bayram )Kurban Bayramı
( Milli Bayram )15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü
( Milli Bayram )19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı
( Dini Bayram )Ramazan Bayramı
( Milli Bayram )29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
( Milli Bayram ) 30 Ağustos Zafer Bayramı
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Cumhuriyet Bayramı” şiirini önce sessiz daha sonra koro hâlinde okuyalım.
Cevap: “Cumhuriyet Bayramı” şiirini bir kaç defa okuyunuz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 56 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.
Cevap:
a neşe : Sevinç, mutluluk.
b cumhuriyet : Halkın kendi kendini yönettiği yönetim biçimi.
Soru : b. “Cumhuriyet” ve “neşe” kelimeleriyle ilişkili kavramlar yazarak kelime haritası oluşturalım.
cumhuriyet : bağımsızlık, çağdaşlık, özgürlük, Milli Mücadele, devrim
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım. Şiire farklı bir başlık önerelim.
Cevap:
Şiirin Konusu : Cumhuriyet’ tir.
Şiirin Ana Duygusu : Cumhuriyet’in güzellikleri ve sevgisidir.
Şiire Önerdiğim Başlık : Yaşa Sen Cumhuriyet
İyiki Cumhuriyet
Soru : b. Şiirin en beğendiğimiz kıtasını aşağıya yazalım.
Cevap:
Yürüyün arkadaşlar
Hep ileri koşalım,
Bugün bayramımız var,
Gelin bayramlaşalım.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 57 Cevapları
Soru : c. Aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1) Şiirde hangi bayramdan bahsediliyor?
Cevap:Şiirde Cumhuriyet Bayramından bahsediliyor.
2) Okulu nelerle donatmışlar?
Cevap: Okulu bayraklarla donatmışlar.
3) Al bayrak nerelerde dalgalanıyormuş?
Cevap: Al bayrak sokaklarda, evlerde dalgalanıyormuş.
4) Şiire göre 29 Ekim’i niçin neşeyle karşılıyoruz?
Cevap:Şiire göre 29 Ekim’i Cumhuriyet ilan edildiği için karşılıyoruz.
Soru : ç. Şiirin görselini inceleyerek görselle ilgili bir paragraf yazalım.
Cevap:
Yine Ekim ayı gelmişti . Okulda farklı bir heyecan vardı. Öğretmenlerimiz aralarında birşeyler konuşuyor ve bize aktaracakları bilgiler hakkında sohbetler ediyorlardı.
Cumhuriyet Bayramı geleceği için yarışmalar düzenleneceği ilan edilmeye ve panoya asılmaya başladı. Yarışmalar için arkadaşlarımız yazılar, şiirler ve resimler yapıyor, öğretmenlerimiz ise bize gün hakkında bilgiler veriyordu. Sınıfımız ve okulumuz her zamankinden farklı olarak süslendi, bayraklar asıldı. Törenler düzenlendi ve herkes o gün coştukça coştu.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimeleri, aynı harfleri vererek eş anlamlılarıyla eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 54-56-57-58”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 58 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Millî bayramlarımız yaklaşırken çevremizde hangi hazırlıkların yapıldığını arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Millî bayramlarımız yaklaşırken çevremizde yarışmalar düzenlenir ve insanlar teşvik edilir. Bilgilendirici yazılar ve afişler asılır. Haberlerde ve reklamlarda gün ile ilgili bilgiler yer alır. Bayraklar asılır ve valinin görevlendirdiği arabaları gezerek şarkı gibi kutlayıcı ifadeler söyler.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki sayfaya bir arkadaşımızın 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı kutlamak için elektronik posta yazalım.
Cevap:
Alıcı : Mehmet
Konu: Cumhuriyet Bayramı’ mız
İleti: Sevgili Arkadaşım. Bugün her günden farklı bir gündü. Çünkü Cumhuriyet kuruldu. Bir devrin adımları atıldığı bugünde bizlerde emanetimizi sevgiyle taşımanın gururu içinde olmalıyız. Bayramımız kutlu olsun.
Soru : b. Elektronik posta gönderme sayfasındaki sembolleri inceleyelim Sembollerin hangi anlamlara geldiğini söyleyelim.
Cevap:
Alıcı : gönderdiğimiz kısmı Konu : İçerik başlığı Mesaj : Konu içeriği Gönder : Metin bittikten sonra iletiyi göndermemizi sağlayan kısım
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki bayramlarla kutlandıkları günleri eşleştirelim.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Bayrağıma Sesleniş Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53
3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağıma Sesleniş Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-51-52-53
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bayrağımızın üzerinde hangi renkler ve şekiller vardır?
Cevap: Bayrağımızın üzerinde zeminde kırmızı renk üzerine beyaz ay ve yıldız şekilleri vardır.
• Bu şekillerin anlamını biliyor musunuz?
Cevap: Bayrağımızda bulunan ay gökyüzünü yıldız ise ülkemizin kurtuluşunu sembolize eder.
• Bayrağımızı en çok nerelerde görüyorsunuz?
Cevap: Bayrağımızı en çok okulumuzda, resmi iş yerlerinde, Anıtkabir , şehitlik gibi şehitlerin mezarlarında, tabutların üzerinde, sokaklarda, bazen evlerde, askeri bölgelerde olmak üzere ülkemizde bir çok yerde görüyorum.
Soru : b. Kesik çizgilerin üzerinden giderek bayrağımızı tamamlayalım ve boyayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 48-51-52-53”
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Bayrağıma Sesleniş” metnini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.
Cevap: Güzel bir şekilde metni okuyunuz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Metinde geçen anlamını bilmediğimiz kelimelerle ilgili aşağıdaki gibi kelime kartları hazırlayalım.
Cevap: Bu kısmı kendinize göre anlamını bilmediğiniz kelimeleri bularak sözlükten bakınız.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Bundan yıllar önce neler olmuş?
Cevap: Bundan yıllar önce Anadolumuz, vatan topraklarımız işgal edilmiş, ordularımız dağıtılmıştı.
2) İnsanlarımız niçin gözyaşı döküyormuş?
Cevap: İnsanlarımız düşmanlar geldiği ve masum insanlara saldırdığı için gözyaşı döküyormuş.
3) Türk halkı nasıl bir mücadele vermiş?
Cevap: Türk halkı öğrencisi, öğretmeni, doktoru, terzisi, çiftçisi, marangozuyla şehit ya da gazi olmaya koşan halk, topyekün bir mücadele vermiş.
4) Türk halkı 15 Temmuz’da ne yapmış?
Cevap: Türk halkı 15 Temmuz’daki gibi bir bütün olarak var olmuş ve halkımız el ele verip canla başla çalışmaya devam etmiş.
Soru : b. Okuduğumuz metnin konusunu ve ana fikrini yazalım.
Cevap:
Metnin Konusu : Okuduğumuz metnin konusu: Milli Mücadele
Metnin Ana Fikri : Okuduğumuz metnin ana fikri: Milletimiz elele verdikçe asla yenilmeyecektir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 52 Cevapları
Soru : Bayrağımız gibi bağımsızlığımızı simgeleyen değerlerimize örnekler verelim. İstiklâl Marşı’mızın aşağıdaki bölümlerini ezberleyerek sınıfta okuyalım.
Cevap: Bayrağımız gibi bağımsızlığımızı simgeleyen değerlerimiz Atamız, İstiklal Marşımız, Gençliğe Hitabemiz ve Milli Mücadelemiz’ dir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimeleri, aynı numaraları vererek zıt anlamlılarıyla eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları”
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Bayrağımızı her zaman gönderde tutarken niçin 10 Kasım günlerinde yarıya indiririz? Bunun nedenini araştırarak arkadaşlarımızla konuşalım.
Cevap:
10 Kasım günü ülkemizin temsillerinden sayılan Mustafa Kemal vefat etmiştir. Bu üzgün günümüzde yasımızı belirtmek için bayrağı yarıya indiririz. Büyük yas günlerinde böyle yapılarak bir nevi saygı ifade edilmek istenir.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aile büyüklerimizden birini belirleyelim. Ona aşağıdaki soruları sorarak röportaj yapalım. Edindiğimiz bilgileri defterimize yazalım.
• 15 Temmuz gecesi neredeydiniz?
Cevap: 15 Temmuz gecesi evdeydim, duyunca hemen sokağa koştum.
• O gece, ülkemize ne yapılmak istendi?
Cevap: O gece, ülkemize darbe yapılmak istendi.
• Bu olaydan nasıl haberdar oldunuz?
Cevap: Bu olaydan ailem ve televizyon sayesinde haberdar oldum.
• Yaşanan olayları öğrenince neler hissettiniz?
Cevap: Yaşanan olayları öğrenince çok şaşırdım ve korktum. İçimde bir mücadele hissi oluştu. Dayanamadım ve ülkemi savunmak istedim.
• Halkımız o gece nasıl bir kahramanlık gösterdi?
Cevap: Halkımız o gece kadın erkek demeden silahsız bir şekilde kendi canlarını ortaya koyarak meydanlara koştu. Bu büyük bir mücadele örneğidir. Dedelerimizde bulunan o asil kanın göstergesidir.
Eğer milletimiz bu asil kana ve cesarete sahip olmasa bizler bugün buralarda olamazdık. Kendi canını ortaya koyan askerlerimiz ve halkımız , şehit ve gazilik şereflerine ermişler ve bizleri huzurda tutmak için kendilerini feda etmişlerdir.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bayrağımızı neden hep yükseklerde görmek isteriz?
Cevap:
Bayrağımız sadece bir bayrak değil bizim bağımsızlığımızın ve değerlerimizinde sembolüdür.
Verilen mücadelenin resmidir. Bu yüzden bayrağımızın hep yükseklerde olması bizimde bağımsız ve özgür olmamız demektir. Bayrağımızın yükseklerde olması canımızın emniyette olması , güvende olmamız ve rahatça yaşamamız demektir. Düşman işgali olmadan asker ve polisimizle adaletin sağlanması ve adil bir vatan demektir.
• Hangi davranışlarımız bayrağımıza verdiğimiz değeri gösterir?
Cevap:
Bayrağımızı yükseklerde tutmalı, kendisinden bahsederken saygı ile bahsetmeli, nasıl meydana geldiğini bilmeli, tarihini okuyarak hakkında bilgi sahibi olmalı, kendine yapılan eleştirilere karşı çıkmalı ve bu konuda bilinçlenmeliyiz.
Düşen ve yerde olan bayrakları yerden kaldırmalı ve yerde kalmasına müsaade etmeyerek saygımızı göstermeliyiz. Bayrağa olan saygımız oluştuğu Milli Mücadele’ ye olan saygıdandır.