3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 25-28-29-30-31

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Mimar Sinan’ın Sular Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31


3. Sınıf Türkçe Kitabı Mimar Sinan’ın Sular Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 25-28-29-30-31


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Sizce dürüst bir insan hangi davranışları gösterir?


Cevap :

Bence dürüst bir insan her şeyden önce yalan söylemez. Yalancı şahitlik yapmaz, şakada olsa yalan söylemez, kimseyi kandırmaz, hile yapmaz, sır verildiği zaman tutar, kimsenin sırrını yaymaz. Böyle bir insan işine sadık olur ve sağlam olur. İnsanlar tarafından güvenilir. Kendisine sır verilebilir ve bir şey söylediği zaman şüphelenmeden inanılabilir.


• Dürüst olmayan insanlara güvenir misiniz? Neden?


Cevap :

Dürüst olmayan insanlara güvenmem. Yalan çok kötü bir şey. Yalandan nefret ederim. Yalan söyleyen insanlar bir gün gelir sana da yalan söyleyebilir, seni kandırabilirler.

Ne kadar çirkinleştiklerini tahmin bile edemezsiniz bazen. Yalan söyleyen insana sır söylenmez çünkü gizleyeceğim der ve başkasına söyleyebilir. Bir şey anlattığı zaman yalan söyleyip söylemediğini bilemediğin için ona yine güvenemezsin. Malını da emanet edemezsin çünkü doğruyu söylemeyebilir.


Soru : Dürüstlükleriyle çevresindekilere örnek olmuş aşağıdaki kişilerin adlarını yazalım.


Cevap :

  1. Mustafa Kemal Atatürk
  2. Mehmet Akif Ersoy
  3. Mimar Sinan

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Mimar Sinan’ın Suları” metninin resimlerini inceleyelim. Metinde nelerin anlatılıyor olabileceğini tahmin edip yazalım.


Cevap :

Okumadan Önce

Bence bu metinde Mimar Sinan’ın eserlerden ve hayatını anlatılıyor.

Okuduktan Sonra

Tahminimle metinde anlatılanlar aynı şekilde tahminleri doğru çıktı.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 28 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Verilen kelimelerin metinde kullanıldığı anlamı işaretleyelim.


Cevap :

mimar :  Yapıların planını hazırlayıp bunların gerçekleşmesini sağlayan kimse.

kaynak : Bir suyun çıktığı yer.

şadırvan :  Genel olarak cami avlularında bulunan abdest alma yeri.

kemer : Bele dolayarak toka ile tutturulan bel bağı.


Soru : b. İçinde “mimar”, “kaynak”, “şadırvan” ve “kemer” kelimelerinin geçtiği bir paragraf yazalım.


Cevap :

Mimar yapmış olduğu camiyle herkesi kendine hayran bıraktı. Denizin yanında yapılan o güzel cami ışıklandırması ve motifleriyle baş döndürmeye yeterdi. Su kaynaklarından yararlanarak yapılan havuz suyunun denizden alınması ayrı bir kolaylık oldu.

Yapmış olduğu şadrıvandaki o motifler gerçekten görülmeye değerdi. Camiye girerken uzun sütunlarla yapılan kemerler gerçekten dikkat çekiciydi. Mimarı en içten samimiyetimle kutluyorum, başarılarının devamını diliyorum.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Verilen kelimelerin metinde kullanıldığı anlamı işaretleyelim.


1) Mimar Sinan, kaç tane yapı inşa etmiş?

Cevap : Mimar Sinan beş yüze yakın yapı inşa etmiştir.


2) Mimar Sinan’dan nasıl söz ediliyormuş?

Cevap : Mimar Sinan’dan sevgiyle, saygıyla söz ediliyormuş.


3) Mimar Sinan’ın başarılarını çekemeyenler ne yapmışlar?

Cevap : Mimar Sinan’ın başarılarını çekemeyenler Onu kötülemek için hakkında dedikodu çıkarmışlar.


4) Kadı, şikâyetler üzerine ne yapmış?

Cevap :Kadı, şikâyetler üzerine yargı yerine çağırıp Mimar Sinan’ı sorgulamış.


5) Yargılanma sonucunda neler olmuş?

Cevap : Yargılanma sonucunda gerçek ortaya çıkmış, Kadı ise Mimar Sinan’dan özür dilemiş.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 29 Cevapları


Soru : b. Metne göre doğru olan ifadeleri işaretleyelim.


Cevap :

  • ( X ) Mimar Sinan beş yüze yakın yapı inşa etmiştir.
  • ( ) Mimar Sinan’ın yapıtları günümüzde kullanılamaz durumdadır.
  • ( X ) Mimar Sinan, mimarbaşı olarak görev yapmıştır.
  • ( ) Kadı, padişahtan korktuğu için Mimar Sinan’ı sorgulamamıştır.
  • (X ) Padişah, Sinan’ı su kaynakları bulması için görevlendirmiştır.
  • (X ) Mimar Sinan, kemerler kurarak İstanbul’a su getirmiştir.
  • ( ) Sinan, kendisine yapılan kötülük sonrasında görevini bırakmıştır.

Soru : c. Aşağıdaki ifadeleri kullanarak resimlerdeki yerlerin adlarını yazalım.


Cevap :

  1. Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü
  2. Selimiye Camii
  3. Yavuz Sultan Selim Türbesi
  4. Gazi Mehmet Paşa Hamamı

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 30 Cevapları


Soru : ç. Metinle ilgili iki soru hazırlayalım. Arkadaşlarımızdan bu soruları cevaplamalarını isteyelim


Soru : Padişah Mimar Sinan’a mimarlık dışında ne görev vermiştir?

Cevap : Padişah Mimar Sinan’a mimarlık dışında su bulma ve İstanbul’ a getirme görevi vermiştir


Soru : Mimar Sinan İstanbul’ a suyu getirmek için ne yapmıştır?

Cevap : Mimar Sinan İstanbul’ a suyu getirmek için kemerler inşa etmiştir.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelimeleri kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler yazalım.


inşa etmiş – yapı – yakın – beş yüze – Sinan – Mimar

Cevap : Mimar Sinan beş yüze yakın yapı inşa etmiş.


söz – ediyoruz – saygıyla – ondan – hepimiz

Cevap : Ondan hepimiz saygı ile söz ediyoruz.


dolaşmış – atla – günlerce – Sinan

Cevap : Sinan günlerce atla dolaşmış.


varmış – başarılarını – kıskananlar – Sinan’ın

Cevap : Sinan’ın başarılarını kıskananlar varmış.


ayrılmamış – doğruluktan – Sinan – hiçbir – zaman

Cevap : Sinan hiç bir zaman doğruluktan ayrılmamış.


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : İki kişilik gruplar oluşturalım. “Mimar Sinan” ve “kadı” rollerini üstlenerek mahkemede neler yaşanmış olabileceğini sınıfımızda canlandıralım.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte sınıfta canlandırmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 31 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Eren’in hikâyesini verilen durumlara göre tamamlayalım.


Eren üçüncü sınıfa gidiyordu. Herkes tarafından çok sevilen bir çocuktu. Eren, anne ve babasının işe gittiği bir gün evde yalnız oturuyordu. Yalnızlıktan canı epey sıkılmıştı. Salonda top oynamaya başladı. Top önce duvara sonra masanın üzerindeki vazoya çarptı. Vazo kırıldı. Eren kırılan parçaları hemen toplayarak çöpe attı. Yaptığının hata olduğunu biliyordu. Annesi ve babası geldiğinde vazoyu yerinde göremeyince Eren’e neler olduğunu sordular.


✓ Eren, dürüst davranırsa neler söyler?

Cevap : Top oynadığını ve dikkatsiz davranarak vazoyu kırdığını , daha sonra parçalarını toplayarak çöpe attığını ve pişman olduğunu söyleyerek özür diler. Daha sonra ailesiyle bu konu hakkında konuşarak sorunu çözerler.


✓ Eren, dürüst davranmazsa neler söyler?

Cevap : Arkadaşının kırdığını veya görmediğini söyler. Ancak ailesinin ona karşı olan güveni azalır ve buda hiç iyi olmaz. Onun yerine doğruluğu tercih etmeli ve bu hatasını bir daha tekrarlamamalıdır.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Dürüst davranmak insanlarla olan ilişkilerimizi nasıl etkiler?


Cevap :

Dürüst insanları herkes sever. Herkes bu insanlarla beraber olmak ve yakınlık kurmak ister. Dürüst bir insan herşeyden önce yalan söylemez. Yalancı şahitlik yapmaz, şakada olsa yalan söylemez, kimseyi kandırmaz, hile yapmaz, sır verildiği zaman tutar, kimsenin sırrını yaymaz.

Böyle bir insan işine sadık olur ve sağlam olur. İnsanlar tarafından güvenilir. Kendisine sır verilebilir ve birşey söylediği zaman şüphelenmeden inanılabilir. Böyle bir insanla da çok samimi bir dostluk kurulur ve herkesçe güvenilen bir insan olur.


• Dürüst olmayan bir kişiyle arkadaşlığınızı sürdürür müsünüz? Niçin?


Cevap :

Hayır, dürüst olmayan bir kişiyle arkadaşlığınızı sürdürmem. Dürüst olmayan insanlar yalan söyleyebilir ve ona paylaştığım şeyleri söz verdiği halde başkasına anlatabilir.

Bu insanlar bir şey kaybolduğunda veya bir olay anlatılacağı zaman bile yalan söyleyebilirler. Onun için onun anlattığı şeylere güvenmem. Buda arkadaşlığımızın bitmesine neden olur. Dürüst bir insanla ise arkadaşlık yapmak çok güzeldir. Ona güvenebildiğin için huzurlu hissedersin.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 42-45-46-47

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Atatürk’ün Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


3. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-45-46-47


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Atatürk kaç yılında, nerede doğmuştur?


Cevap :  Atatürk, 1881 yılında Selanik’te doğmuştur.


• Atatürk’ün annesinin, babasının ve kız kardeşinin adı nedir?


Cevap : Atatürk’ün Annesi Zübeyde Hanım, Babası Ali Rıza Hanım, Kız kardeşi Makbule Hanım’dır.


• Atatürk kaç yılında, nerede vefat etmiştir?


Cevap :Atatürk, 1938 Yılında Dolmabahçe Sarayı’nda İstanbul’da vefat etmiştir.


• Atatürk’ün anıt mezarının adı nedir?


Cevap : Atatürk’ün anıt mezarının adı Anıtkabir’dir.


• Atatürk’ün anıt mezarı nerededir?


Cevap : Atatürk’ün anıt mezarı Ankara’ dadır.


Soru : Atatürk’ün ailesindeki kişilerin adlarını yazalım.


Cevap :

  1. Zübeyde Hanım
  2. Ali Rıza Bey
  3. Makbule Hanım

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Atatürk’ün Yaşamı” metnini sesli ve sessiz olarak okuyalım.


Cevap : Metni bir iki defa okuyunuz.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 45 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin sözlükteki anlamlarını metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin edelim.


Cevap :

mektep : Okul demektir.

çağdaş : uygar, çağa uygun hareket eden demektir.


Soru : b. Yukarıdaki kelimelerin kullanıldığı birer cümle yazalım.


Cevap :

mektep : Eskiden okullara mektep deniyordu.

çağdaş : “Çağdaş” çağa uyan kişilere verilen isimdir.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Atatürk, nerede dünyaya gelmiş?

Cevap : Atatürk, Selanik’te üç katlı pembe bir evde dünyaya gelmiştir.


2) Annesi, Atatürk’e ne zaman doğduğunu söylermiş?

Cevap : Annesi, Atatürk’e baharda Mayıs ayının herhangi bir gününde doğduğunu söylermiş.


3) Atatürk ve ailesi niçin dayısının çiftliğine yerleşmiş?

Cevap : Atatürk ve ailesi babası öldüğü  için dayısının çiftliğine yerleşmiş.


4) Atatürk’ün Çanakkale Savaşı’nda görevi neymiş?

Cevap : Atatürk’ün Çanakkale Savaşı’nda görevi Tümen komutanlığı yapmakmış.


5) Çanakkale Savaşı nasıl kazanılmış?

Cevap :Çanakkale Savaşı askerlerin inancı sayesinde kazanılmış.


6) Atatürk, yaptığı yeniliklerde kimden destek almış?

Cevap : Atatürk, yaptığı yeniliklerde halktan destek almış.


Soru : b. Okuduğumuz metinde bulunan özellikleri işaretleyelim.


Cevap :

  • ( X ) Kişi, yer ve zaman unsurları bulunmamaktadır.
  • ( X ) Bilgi vermek amacıyla yazılmıştır.
  • ( ) Metinde olay örgüsü bulunmamaktadır.
  • ( X ) Yazım şekli şiirden farklıdır.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 46 Cevapları


Soru : c. Aşağıdaki olayları, oluş sırasına göre numaralandıralım.


Cevap :

  • ( 1 ) Atatürk, mayıs ayının bir gününde Selânik’te doğdu.
  • ( 4 ) Atatürk, annesinin haberi olmadan askerî okul sınavına girdi.
  • ( 6 ) Atatürk, Trablusgarp ve Çanakkale Savaşlarına katıldı.
  • ( 8 ) Türk Milleti, Kurtuluş Savaşı’ndan büyük bir zaferle ayrıldı.
  • ( 3 ) Atatürk, önce mahalle mektebine yazıldı.
  • ( 7 ) Atatürk, halkın desteğiyle Kurtuluş Savaşı’nı başlattı.
  • ( 5 ) Atatürk, askerî okulları bitirince asker oldu.
  • (2  ) Atatürk, babası ölünce ailesiyle birlikte dayısının çiftliğine yerleşti.

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazalım.


Cevap :

  • ilk = son
  • önce = sonra
  • git = gel
  • üzüntü = sevinç
  • gir = çık
  • büyük = küçük
  • zafer = yenilgi
  • yeni = eski
  • genç = ihtiyar
  • barış = savaş
  • sonra = önce
  • başla = bitir

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 47 Cevapları


Soru : b. Yazdığımız kelimelerden üç tanesini seçelim. Bunların da kullanıldığı birer cümle yazalım.


Cevap :

  • Küçük kuş o kadar minik ve sevimliydi ki!
  • Yeni eski demeden defterleri çöpe attı.
  • Genç ihtiyar demeden herkes görev için cepheye koşuyordu.

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Sınıfımızın Şeref Köşesi’nde nelerin bulunduğunu söyleyelim. Niçin orada bulundukları hakkında arkadaşlarımızla konuşalım.


Cevap :

Sınıfımızda şeref köşesinde Türk bayrağı ,Mustafa Kemal Atatürk’ ün portesi ,İstiklal Marşı ve Gençliğe hitabe yer almaktadır. Milli Mücadele Dönemi’nde kahramanlık yapan ve bizi bugünlere getiren kişilerim simgesi olarak Atamız, bayrağımız , marşımız ve hitabemiz vardır. Bunlar devletimiz için olmazsa olmazdır. Her millet için kendine has bayrağı, marşı bulunur. Bizimde değerlerimiz onlardır.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : İlk harflerinden “Atatürk” kelimesinin oluştuğu bir şiir yazalım. Yazdığımız şiiri arkadaşlarımıza okuyalım.


Cevap :

Atam anıyoruz seni her 10 Kasım’ da
Türklerin gururusun sen kanımızda
Aslında varlığın armağan bana
Türklerin gurur canım Atam’ a
Ülkem için ne de değerlisin sen
Resmin hep baş köşede gönlümdesin sen
Kahraman ordumla baş tacısın sen.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Atatürk, asker olmak için neler yapmıştır?


Cevap : Atatürk, asker olmak için okuduğu okulu bırakarak askeri okula geçmiş, okumuş ve burada başarılı olarak cephede görev yapmıştır. Vatanı işgal edince duramamış ve asker olmaya karar vermiştir. Bu isabetli kararla başarılar elde etmiş ve ülkemizin temsili haline gelmiştir.


• Asker olduktan sonra hangi savaşlara katılmıştır?


Cevap : Atatürk, asker olduktan sonra Trablusgarp ,Çanakkale ,ve Kurtuluş Savaşı’na katılmış.


• Yaptığı yenilikleri kimlere emanet etmiştir?


Cevap : Atatürk, yaptığı yenilikleri Türk gençliğine emanet etmiştir. Çünkü geleceğin büyükleri şimdilerin gençleri ve çocuklarıdır. Onlardaki güç bunları omuzlamaya yeter.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 32-33-34-35-36

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Gelin Kardeş Olalım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36


Gelin Kardeş Olalım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri uygun akrabalık adlarıyla tamamlayalım.


Cevap :

  • Annemizin kız kardeşine teyze deriz.
  • Annemizin erkek kardeşine dayı deriz.
  • Babamızın kız kardeşine hala deriz.
  • Babamızın erkek kardeşine amca deriz.

Soru : b. Aşağıdaki fotoğraflardan “kardeş olmak” ifadesini anlatanları işaretleyelim


Cevap :

Sırasıyla 1, 3 ve 4. resimleri işaretlemeniz gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 33 Cevapları


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Noktalı yerleri “Gelin Kardeş Olalım” şiirini dinlerken tamamlayalım. 


Cevap :

Bırakalım inadı
Gelin kardeş olalım.
Bütün millet evladı
Gelin kardeş olalım.
Savaş yasak olsun,
Düşmanlık uzak olsun,
Yürek bir olsun,
Gelin kardeş olalım.
El ele vermek için
Gülü dermek için
Murada varmak için
Gelin kardeş olalım.
Küslükleri atalım.
Düşmanlıkları unutalım.
Gönülde sevgi tutalım.
Gelin kardeş olalım.
Bu ne güzel bir…
Dünyaya olsun örnek,
Kardeş gibi severek
Gelin kardeş olalım.


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki bulmacayı çözelim.


Cevap :

1) İstek, temenni. = Dilek
2) Dost olmayan. = Düşman
3) Ulus. = Millet
4) Bir konuda direnme. = İnat
5) Bir kimsenin kötülüğünü isteyen duygu. = Nefret


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 34 Cevapları


Soru : b. Dinlediğimiz şiirde geçen aşağıdaki kelimeleri birer cümlede kullanalım. 


Cevap :

dilek = Senin için bir dilek dileyeceğim.
Kabul olacağını düşünerek bir dilek söyler misin?

millet = Türk milleti çok büyük kahramanlıklara imza atmıştır.
Her millet kendi vatanı içerisinde özeldir.

inat = Çocuklarda gelişimsel inatçılık normal bir şey.
İnat etti de benle gelmedi.

nefret = Yalan söyenilmesinden nefret ederim.
Nefret yerine sevgi ekmeliyiz yüreğimize.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim. 


1) Şair, ne olmamızı istiyor?

Cevap : Şair , kardeş olmamızı istiyor.


2) Şair, neyin yasak olması gerektiğini söylüyor?

Cevap :Şair, düşmanlığın yasak olması gerektiğini söylüyor.


3) Şairin uzak olmasını istediği duygu nedir?

Cevap : Şairin uzak olmasını istediği duygu düşmanlıktır


4) Şairin “Yunus gibi sevelim.” derken söz ettiği kişi kimdir?

Cevap : Şairin “Yunus gibi sevelim.” derken söz ettiği kişi Yunus Emre’dir.


5) “Yunus” gibi bizlere örnek olan başka kimleri tanıyorsunuz?

Cevap : “Yunus” gibi bizlere örnek olan Atamızı, Aşık Veysel, Peygamberimizi, Mevlana’yı tanıyorum.


Soru : b. Şiirle ilgili bir soru hazırlayarak sıra arkadaşımıza soralım. Soruyu ve arkadaşımızın verdiği cevabı yazalım.


Cevap :

Soru : Şair neden el ele vermemizi istiyor?

Cevap :El ele vermek için, gülü dermek için, murada varmak için el ele vermemizi istiyor.


Soru :Şair gönülde ne tutmamızı istiyor.

Cevap : Şair gönülde sevgi tutmamızı istiyor.


Soru : c. Şiirin en beğendiğimiz kıtasını tekrar okuyalım. Bu kıtada neler anlatıldığını arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Şiirin en beğendiğim kıtası

“Savaş yasak olsun,
Düşmanlık uzak olsun,
Yürek bir olsun,
Gelin kardeş olalım.” budur. Bu kıtada savaştan uzak durulması gerektiği anlatılmaktadır. Gerçekten de savaşta kadın , çocuklarda olmak üzere milyonlarca insan mağdur olur, hayatları tehlikeye girer ve kötü şeylere maruz kalırlar. Savaşların bitmesi ve çıkar ilişkisi için insanların hayatları ile böyle oynanmaması gerekmektedir. “Yürekler bir olsun” dizesi de çok hoşuma gitti. Herkesin yüreği keşke bir olsa ve kardeşlik için çarpsa.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 35 Cevapları


Soru : ç. Dinlediğimiz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım. Şiire farklı bir başlık önerelim.


Cevap :

Şiirin Konusu : Şiirin konusu “Kardeşlik”tir.

Şiirin Ana Duygusu :Şiirin Ana Duygusu Kardeş olmanın önemi, barışın güzelliğidir.

Şiire Önerdiğim Başlık : Artık Gelin Kardeş Olalım
İnadı Bırakalım Gelin Kardeş Olalım


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerin kaç kelimeden oluştuğunu başındaki kutucuklara yazalım.


Cevap :

  • Korkular bizden uzak olsun. (4)
  • Nefreti unutalım. (2)
  • Birlik ve beraberliğimizle tüm dünyaya örnek olalım. (7)
  • Gelin kardeş olalım. (3)
  • Bırakalım. (1)

Soru : b. Noktalı yerlere istediğimiz konuda, verilen sayıda kelimeden oluşan cümleler yazalım.


Cevap :

  • 3 Kelime : Benimle gelir misin?
  • 5 Kelime : Eve kadar bana eşlik etti.
  • 2 Kelime : Kalemi ver.
  • 4 Kelime : Elimdeki gülleri ister misin?

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 36 Cevapları


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yurdumuzda huzur ve güven içinde yaşamanın bize neler hissettirdiğini arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Yurdumuzda huzur ve güven olması bana çok iyi hissettiriyor. Kendimi güvende hissediyorum. Böylece sürekli birşeyler olmasından tasalanmıyorum. Polislerimiz ve askerlerimiz bizi korumak için varlar.

Onlar bizi koruduğu için kötü insanlardan da korkmuyorum. Devletin huzurda olması halkın güven ve huzurda olması için şart bence. Okuluma gidiyor ve eğitim alıyorum. Dilediğim zaman dışarı çıkabiliyor ve arkadaş ve sevdiklerimle dilediğim kadar vakit geçirebiliyorum. Dilediğim yerlere seyahat edebiliyorum.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yunus Emre’nin şiirlerinden birini öğrenerek yazalım. Bu şiiri ezberleyerek arkadaşlarımıza okuyalım.


Cevap :

Gel Gör Beni Aşk Neyledi

Beni sev, sev de anlama
Dokun, hisset
Ne olur sorgulama
Sakın beni yargılama
Yapma, değiştirmeye çalışma
Ah vazgeçme
Arzula, sev, okşa beni
Üzme, ne olur üzme
Ele geçirmeye çalışma hiç böyle beni
Sen bana, ben sana benzersek ne olur?
Nasıl dayanır ki aşk bu kadar aynılığa?
Beni neden sevdiğini hatırla ne olur
O ilk günler nasıl da aşkla sevişirdik
Aşk incelik ister canım, hoyrat olma
Beni böyle sev, değiştirme, boşver anlama
Bir güç savaşı değil bu, kendi haline bırak
Galibi yoktur ki hiç, aşk bu unutma
Aşk bu aşk olacak
Sen izin verirsen yaşanacak YUNUS EMRE



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 83-84-85-86

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Suyumuz Tükenirse Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86


3. Sınıf Türkçe Kitabı Suyumuz Tükenirse Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-84-85-86


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Evinizdeki eşyalardan hangileri elektrikle çalışıyor?


Cevap :

Evimde birçok eşya elektrikle çalışıyor. Bunlar lambalar, ütü, elektrikli soba, klima ,bilgisayar, televizyon, şarj aletleri, mutfak robotu, fırın, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, mikrodalga, elektrikli süpürge, blender, mikserdir.


• Elektriklerin kesildiği zamanlarda ne tür sorunlar yaşıyorsunuz?


Cevap :

Elektrikler kesildiği zaman en çok ışıkta zorlanıyorum. Karanlıkta yaşamak gerçekten çok zor oluyor. Önümü görmekte zorlanıyorum. Çamaşır, bulaşık makinesi, ütü gibi aletler çalışmadığı için hayatımızda aksaklıklar çıkıyor. Sıcak ve soğuk olduğu günlerde klima çalışmadığı için üşüyor veya terliyoruz. Elektrikli bir hayata gerçekten çok alışmışız.


• Evinizde elektrik gibi başka hangi kaynakları kullanıyorsunuz?


Cevap :

Evimizde elektrik gibi kullandığımız diğer kaynak, güneş enerjisi varsa doğal gaz veya kalorifer sistemidir. Elektrik kadar olmasa da bunlar da önemli işler görüyor. Güneş enerjisinden ısınan su ile yemek yapma, banyo gibi ihtiyaçlarımızı rahatça karşılarız. Aslında güneş enerjisi ile elektrik üretimi gibi birçok şey yapılabiliyor ancak daha o teknoloji her evde bulunmuyor.


Soru : b. Günlük yaşantımızda suyu nerelerde kullandığımızı yazalım.


Cevap :

Günlük yaşamımızda suyu, el yıkama , banyo yapma, diş fırçalama gibi vücut temizliğinde, çamaşır ve bulaşık yıkarken, evi silerken , tuvalette  , içmek ve yemek yapmak için, meyve sebzelerimizi yıkamak için kullanmaktayız.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Suyumuz Tükenirse” metnini dikkatle dinleyelim. Dinleme sonrasında aşağıdaki ifadelerden metinde geçenleri işaretleyelim.


Cevap :

  • ( B) Günlerdir suyumuz akmıyor.
  • ( ) Mahalle çeşmesinden getirdiğimiz suları kullanıyoruz.
  • ( ) Aylardır şehrimize yağmur yağmıyor.
  • (B) Bir gün suyumuzun tükenebileceği hiç aklıma gelmezdi.
  • (B ) Balıklarımın bile suyu kirlendi, değiştiremiyorum.
  • ( ) Lütfen, barajlarımız yeniden suyla dolsun.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 84 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. “Baraj”, “aziz” ve “bidon” kelimelerinin geçtiği cümleleri bulalım. Bu kelimelerin metindekiyle aynı anlamda kullanıldığı cümleleri metinde işaretleyelim.


Cevap :

Baraj: Suyu toplayan ve elektrik üretmek için akarsuların üzerine yapılan set.

Aziz: Çok sevilen, üstün tutulan

Bidon: İçine su, benzin gibi sıvılar konulan, genellikle plastikten yapılan kap.


Soru : b. Verilen kelimenin son harfiyle başlayan kelimeler yazarak kelime zinciri oluşturalım.


Cevap :

Baraj— Jale- Elektrik- Kask- Kale- Enerji- İnsan

Aziz—– Zorluk- Kase- Ender- Raf- Fare- Esinti

Bidon— Nazan- Nimet- Terlik- Kilo- Oyuk, Kafes


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 85 Cevapları


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Yazarın günlerdir yaşadığı sorun neymiş?

Cevap :  Yazarın günlerdir yaşadığı sorun suların akmamasıymış.


2) Yazar, dişini fırçalarken suyu nasıl kullanıyormuş?

Cevap : Yazar dişini fırçalarken bitirene kadar suyu akıtıyormuş.


3) Yazar, neden pişmanlık duyuyormuş?

Cevap : Yazar, suyu boşuna akıttığı için pişmanlık duyuyormuş.


4) Yazarın dedesi “Su gibi aziz ol!” derken ne anlatmak istiyor?

Cevap : Yazarın dedesi “Su gibi aziz ol!” derken  “Su gibi değerli ol ” demek istiyor.


Soru : b. Suyumuzun tükenmemesi için nasıl davranmalıyız? İki tane örnek yazalım.


Cevap :

  1. İşimiz bittikten sonra hemen muslukları kapatmalıyız.
  2. Tasarruflu makineleri tercih etmeliyiz.

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili kelimelerin yerine aynı anlama gelen kelimeler yazalım.


Cevap :

Görev : Vazife
Misafir : Konuk
Armağan : Hediye


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yazarın davranışlarıyla kendi davranışlarımızı karşılaştıralım. Tutumlu bir insan olup olmadığımızı değerlendirelim.


Cevap :

Yazara bakıldığı zaman bende bazen tutumlu bazen dikkatsiz bir insan olabiliyorum. Gerçekten bazen ışıklara ve sulara dikkat etmediğimi fark ettim. Ama bu nadiren oluyor.

Genelde işim bittiği zaman hemen ışıkları söndürürüm. Dişlerimi fırçalarken veya banyoda suyu kullanır saç köpükleme ve diş fırçalama esnasında suyu kapatarak boşa akmasını engellerim.

Yediğim şeyleri bitirir yemediklerimi bozulmaması için dolaba koyarım. Gereksiz yemeyeceğim kadar yiyecekler almam , daha küçük olanları tercih ederim.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 86 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyelim. Suyun gökyüzü ve yeryüzü arasında yaptığı yolculuğu yazalım.


Cevap :

Su güneş ısısı sayesinde belli bir sıcaklık oluşunca ısınır ve en sonunda buharlaşıp gökyüzüne çıkar. Buharlaşan su daha sonra yağmur haline gelir ve bulutlardan yine buharlaştığı sulara dönüşerek aralarına katılır. İşte bu döngü sayesinde su seviyemiz tekrar yerine gelmiş, yenilenmiş ve daha sağlıklı hale gelmiş olur.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını söyleyelim.


• Elektriği, suyu ve diğer kaynakları tüketirken nelere dikkat etmeliyiz? 


Cevap :

Elektriği, suyu ve diğer kaynakları tüketirken ihtiyacımız kadarını kullanmaya, işimiz bittiği zaman makinelerin fişini çekmeye veya su kullanıyorsak çeşmeleri kapatmaya, bozuk muslukları tamir ederek gereksiz su kullanımını azaltmaya, tasarruflu programları tercih ederek elektrik ve sudan tasarruf etmeye dikkat etmeliyiz.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 71-74-75-76

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Mutluluk Pınarı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76


3. Sınıf Türkçe Kitabı Mutluluk Pınarı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 71-74-75-76


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• “Çalışmak” denince aklınıza neler geliyor?


Cevap :

Çalışmak denildiği zaman aklıma ders çalışmak ve herhangi bir işte çalışmak geliyor. Çalışmak en güzel şeylerden bir tanesidir.

İnsanlar çalıştıkça gereksiz işlere vakit bulamazlar. Başarılar elde edebilmek için çalışmak ve düzenli olarak çalışmaya devam etmek gerekmektedir. Çalışmanın değeri çok büyüktür.


• Sizce çalışmak insanı mutlu eder mi? Niçin?


Cevap :

Bence çalışmak insanı mutlu eder. Çalışmak insana hem psikolojik hemde fizyolojik olarak kuvvet verir. İnsanlar çalışmakla kendilerini iyi hissederler. Çalışmak birşeyi kazanmak ve başarmak için çok önemlidir.


Soru : b. Aşağıdaki atasözlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüğünden bularak yazalım.


Cevap :

İşleyen demir pas tutmaz = Çalışan insanların her zaman güçlü ve sağlıklı olacağını anlatmaktadır. Özellikle hantal şekilde ve tembelce oturan insanlar, bir zaman içerisinde yeteneklerini kaybederler.

Emek olmadan yemek olmaz. = Geçinmek için çalışıp kazanmak gerekir.

Yazın başı pişenin kışın aşı pişer = 1.yazın güneş altında çalışan kişi, ailesinin kışlık tahılını kazanır.

2. gençliğinde çok çalışıp varlık edinen kimse, hastalığında ve yaşlılığında sıkıntı çekmez

Yazın gölge hoş, kışın çuval boş =1. yazın gölgelerde tembel tembel oturan, çalışmayan kışın yiyecek bulamaz.

2. gençliğinde çalışıp kazanmayan, hastalığında ve yaşlılığında güçlük çeker.


Soru : • Yukarıdaki atasözleriyle bizlere hangi öğütlerin verildiğini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Yukarıdaki atasözleriyle bizlere verilen öğütler, çalışmanın değeri ve başarmak için çalışmak gerektiğidir. İnsanlar hayatlarında başarılar elde etmek için çalışmaları ve gayret etmeleri lazımdır. Gayret olmadan başarılar elde edilemez.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Mutluluk Pınarı” hikâyesini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.


Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.


Cevap :

Pınar = Yerden kaynayarak çıkan su.

Kulübe = Kerpiç, saman ya da ağaçtan yapılmış küçük ev.

Orak = Yarım çember biçimindeki ekin biçme aracı.

Tomruk = Ağacın silindir biçimindeki gövde kısmı.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Ali ve Veli neden hep mutsuzmuş?

Cevap : Ali ve Veli boş boş gezip çalışmadıkları için mutsuzlarmış.


2) Babaları Ali ve Veli’ yi çağırarak onlara neler söylemiş?

Cevap :Babaları Ali ve Veli’ yi çağırarak mutluluk pınarını bulup içerlerse mutlu olacaklarını söylemiş.


3) Ali ve Veli ne aramaya çıkmışlar?

Cevap :Ali ve Veli mutlu olmak için mutluluk pınarını aramaya çıkmışlar.


4) Dede ile nerede karşılaşmışlar?

Cevap : Dede ile Kentten uzak küçük bir kulübenin önünde otururken karşılaşmışlar.


5) Dede, mutluluk pınarının yerini göstermek için nasıl bir şart ortaya koymuş?


Cevap :

Ali’yi bir buğday tarlasına getirmiş.
Eline bir orak tutuşturup “Akşam, gün batımına kadar bu tarlayı biçeceksin.
Ekinleri demet yapacaksın. Ama ağzına bir damla su koymayacaksın.” demiş.
Veli’yi de kocaman, dağ gibi tomrukların olduğu bir düzlüğe getirmiş. “Bu
tomrukları akşama kadar kıracaksın. Ama ağzına bir damla su koymayacaksın.” demiş


6) Ali ve Veli hangi işlerde çalışmışlar?


Cevap : Ali  buğday tarlasında tarla biçmiş, Veli ise dağ tomruklarını kırmış. Öylece çalışmışlar.


7) Ali ve Veli’yi mutlu hissettiren olay nedir?


Cevap : Ali ve Veli’yi mutlu hissettiren olay çok susadıkları için pınardan içtikleri su içmeleri ve bunu mutluluk pınarı sanmalarıdır.


Soru : b. Metindeki hikâye unsurlarını yazalım.


Cevap :

Karakterler : Ali, Veli, babaları ve yaşlı dede.

Olay : Ali ve Veli tembellikten mutsuz oldukları için babaları onlara bir ders vermek istemesi ve onları mutluluk pınarını aramaya göndermeleridir.

Mekân : Köyleri ve çalıştıkları kentten uzak yerdeki tarladır.

Zaman : Çok eski zamanlar


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları


Soru : c. Hikâyenin resimlerini inceleyelim. Resimlerin metne uygun olup olmadığını arkadaşlarımızla değerlendirelim.


Cevap :

Hikayenin resimleri hikayeye çok uygundur. Ali ile Veli babaları ve çalıştıkları yerler resmedilmiş ve çok anlamlı olmuş. Dedenin kendilerine vermiş oldukları ders içinde uygun bir resim olmuş.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen eş sesli kelimelerin altını çizelim.


Cevap :

  • Bir süre düşündükten sonra gözlerinin içi gülmüş.
  • Annemin en sevdiği çiçek güldür.
  • İkisi birden sarılmış dedenin ellerine.
  • Çalışmayan insan ele muhtaç olur.
  • Bu suyunu içtiğiniz binlerce pınardan biridir.
  • Atlarımıza binip köye doğru yola koyulduk.

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Hikâyedeki kişilerin rollerini arkadaşlarımızla aramızda paylaşarak metni sınıfımızda canlandıralım.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 76 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Çalışmayı sevmeyen, sürekli bilgisayar oyunları oynayan bir öğrencinin okulda yaşayabileceği sorunları anlatan bir hikâye yazalım.


Cevap :

Selen çalışmaktan pek hoşlanmıyordu. Sürekli bilgisayar oyunları oynamak istiyor ve okula gitmeden oyuna devam etmek istiyordu. Bir gün öğretmenin eve onlara ziyarete geleceğini öğrendi .

Bunu anlamlı bulmamış bir yandan da korkmuştu. Öğretmeni ile beraber oturup sohbet ettiler. Daha sonra kendisi odasına gitti ve ailedeki kişiler konuşmaya başladılar. Öğretmeni gidince Selen onu uğurladı. O gün klasik bir gün gibi uyudu ve kalktı. Ailesi bu konuyu aralarında konuştular ve bilgisayarı satmaya karar verdiler. Selen bilgisayarın satılacağını öğrenince gerçekten çok üzüldü.

Babası ona oynamak için başka oyunlar almış ve onu okul sonrasında gitmesi için binicilik kursuna yazdırmıştı. Selen bu eğlencelerin daha güzel olduğunu fark etti . Artık sınırlı saatlerde oyun oynuyor ve geri kalan zamanlarda ailesi ve arkadaşlarıyla vakit geçiriyordu. Selen ve öğretmeni memnundu. Çünkü dersleri iyileşiyor ve Selen sınıfta birinciliğe yükseliyordu.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Sizin için “çalışmak” ne anlama geliyor?


Cevap :

Benim için “çalışmak” ders çalışmak ve aileme yardım etmektir. Birşeyi öğrenmek istediğim zaman veya derslerimde başarılı olup öğrenmek istediğim zaman çok çalışır ve gayret ederim. Bu çalışmanın sonucunda kendime güvenir ve sonuna kadar çalışmayı ihmal etmem. Çalışmak gerçekten çok güzel bir duygu. İnsana çok başarılı ve güvende hissettiriyor.


• Çalışmak ve başarılı olmak size neler hissettiriyor?


Cevap :

Çalışmak ve başarılı olmak bana işe yarar ve mutlu hissettiriyor. Başarılı olmayı her insan ister. Başarılı olma yolunda sürekli ve düzenli çalışmak zor olsa da başarıya ulaşmak için şart olan budur. Çalışmak bana aynı zamanda boş zamanım kalmadığı için bilgili hissettiriyor. Çünkü bilgi edinecek çok vakit bulabiliyorum.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 118-122-123-124

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Deniz Kızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124


3. Sınıf Türkçe Kitabı Deniz Kızı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-122-123-124


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Nasıl bir yerde yaşıyorsunuz?


Cevap : Bunu sizin yazmanız gerekmektedir.


• Yaşadığınız yer güzel ve bakımlı mı?


Cevap : Yaşadığım yer çok olmasa da orta derecede güzel ve bakımlı. Bence daha çok bakımla burası da harika bir yer haline gelebilir. Bazen eski evlerin bile boya ile nasılda güzelleştiğini görüyoruz. Bakımla heryer çok güzel hale gelebilir.


• Yaşadığınız yerin güzel ve bakımlı olması için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Yaşadığım yerin güzel ve bakımlı olması elimde değil ama en azından çevreyi temiz tutarak, çöplerimi çöp kutusuna atarak temizliğe dikkat ediyor, çevredeki eşyalara zarar vermemeye dikkat ediyorum.


Soru : b. Denizde yaşayan canlılardan bildiklerimizi yazalım.


Cevap :

Denizde yaşayan canlılardan bildiklerim ;Midye, Istakoz ,Ahtapot, Karides ,İstiridye , Yengeç  , Hamsi , Çupra gibi deniz balıklarıdır.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Deniz Kızı” metnini önce sessiz, sonra sesli olarak okuyalım. Okuma sonrasında denize nelerin atıldığını yazalım.


Cevap : “Deniz Kızı” metninde denize, plastik şişe, tekerlek ve konserve kutusu atılmış.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin sözlükteki anlamlarını resimli sözlükten bularak yazalım.


Cevap :

inci : istiridye ve benzeri kimi kavkılı deniz hayvanlarının içerisinde oluşan ve genellikle süs eşyası yapımında kullanılan, çok değerli, küçük, yuvarlak, sert ve sedef renkli tane.

mercan :1. mercanlar sınıfının örnek hayvanı olan, tropik ve ılık denizlerde yaşayan, çok geniş resifler oluşturan, çalı görünüşlü kırmızı kalker iskeletli hayvan.

2.bu hayvanın iskeletinden elde edilerek süs eşyası yapımında kullanılan, kırmızı renkli madde.saray :


Soru : b. Yukarıdaki kelimelerin zihnimizde çağrıştırdıkları ile ilgili bir resim çizelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 118-122-123-124”

4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Deniz kızı nerede yaşıyormuş?

Cevap : Deniz kızı denizin derinliklerinde yaşıyormuş.


2) Deniz kızının nasıl bir sarayı varmış?

Cevap : Deniz kızının denizkabuklarıyla çevrili, her yanında inci ve mercan olan sarayı varmış.


3) Başlarına düşen kara şey neymiş?

Cevap :Başlarına düşen kara şey insanların attığı bir tekerlekmiş.


4) Deniz kızı, başlarına gelen tuhaf durumu kime anlatmış?

Cevap : Deniz kızı başlarına gelen tuhaf durumu köpek balıklarına daha sonra da yanlarına gelen yunusa anlatmış.


5) Yunus balığı, deniz kızına ne yapmayı önermiş?

Cevap : Yunus balığı, deniz kızına çocuklara mektup yazıp göndermeyi önermiş.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 123 Cevapları


Soru : b. Aşağıdaki olaylardan gerçek yaşamda olabileceklerin başına “✓ ”, olamayacakların başına “X” yazalım.


Cevap :

  • ()Köpekbalıkları denizde yaşıyormuş.
  • (X)Denizde yaşayan canlılar çocuklara mektup yazmışlar.
  • ()İnsanların denize attığı şey otomobil lastiğiymiş.
  • (X)Deniz kızı sarayında oturmuş etrafı seyrediyormuş.
  • ()Dışarıdan denize her gün bir şeyler atılıyormuş.
  • (X)Yunus balığı yazdıkları mektubu çocuklara götürmüş.
  • (X)Yunus balığı, deniz kızına niçin üzgün olduğunu sormuş.

Soru : c. Atasözleri ve deyimler sözlüğünden temizlikle ilgili iki tane atasözü veya deyim bularak yazalım.


Cevap :

Atasözleri ve deyimler sözlüğünden bulduğum temizlikle ilgili iki tane atasözü ve deyim;

Aslan yattığı yerden belli olur.
Temiz bir çevre istiyorsan, önce kendi kapının önünü süpür.
Temiz kalpli
Temiz yürekli


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde koyu renkle yazılan kelimelerin yerine aynı anlama gelen kelimeler yazalım.


Deniz kızı sarayına döneceği zaman hiç beklenmeyen bir şey olmuş.


Cevap : Deniz kızı sarayına döneceği vakit hiç beklenmeyen bir şey olmuş.
Deniz kızı sarayına döneceği anda hiç beklenmeyen bir şey olmuş.
Deniz kızı sarayına döneceği sırada hiç beklenmeyen bir şey olmuş.
Deniz kızı sarayına döneceğinde hiç beklenmeyen bir şey olmuş.


Deniz kızı bir gün sarayın bahçesinde oturmuş, etrafı seyrediyormuş.


Cevap :
Deniz kızı bir gün sarayın bahçesinde oturmuş, etrafı izliyormuş.
Deniz kızı bir gün sarayın bahçesinde oturmuş, etrafa bakıyormuş.


Bu sırada köpek balığının başına siyah bir şey düşmüş.


Cevap : Bu sırada köpek balığının başına kara bir şey düşmüş.
Bu sırada köpek balığının başına simsiyah bir şey düşmüş.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 124 Cevapları


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Deniz Kızı” metnini ana hatlarıyla arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Bir zamanlar bir deniz kızı varmış. Deniz kızı derin sularda inci mercan ve deniz kabuklarıyla kaplı bir sarayda deniz kızı yaşar ,köpek balıkları onu korurmuş. Ara ara üstlerine tanımadıkları bir şeyler düşüyor , bundan korkuyorlarmış. Bir gün bu olayı yunusa anlattılar, yunus balığı da çocuklara olanları mektup yazdı.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yunus balığının çocuklara getirdiği mektupta neler yazıyor olabilir? Tahmin ederek yazalım.


Cevap : Yunus balığının çocuklara getirdiği mektupta burada bir sürü canlı yaşadığını ve insanların attıkları şeylerin üzerlerine düştüğünü yazmış olabilir. Sonunda yardım istemiştir.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Temiz bir çevrede yaşamak insanlarda hangi duyguları uyandırır?


Cevap :

Temiz çevrede yaşamak insana çok güzel hissettirir. İnsanlar temiz olan yerde daha çok mutlu olurlar. İnsanlar yemyeşil ve tertemiz yerlere gittikleri zaman hemen moralleri düzelir ve iyi hissederler. Kötü duygular içlerinden kaybolur.


• Çevreyi kirletmek canlılara ne tür zararlar verir?


Cevap :

Çevreyi kirletmek toprağı ve suyu kirletir. Su kirlenince hem içme suyumuz pislenir , onu içen insanlar ve hayvanlar hasta olur hem de suların içerisindeki balıklar ölürler. Toprak kirlenince hem bitkiler zarar görür hem de o bitkilerle beslenen insanlara zarar gelir.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 114-115-116

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 4. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 114, 115, 116


4. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 114-115-116


A) Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayalım. 


ÇEKİRDEK

Küçük Nasrettin bir gün kiraz yiyormuş. Ancak kirazı çekirdekleri ile birlikte yutuyormuş. Annesi dayanamamış,
— Oğlum niçin kirazları çekirdekleri ile yiyorsun, demiş. Küçük Nasrettin gülümsemiş,
— Anneciğim, kirazcı bunları satarken çekirdekleri ile birlikte tarttı, demiş.

Behlül BERA


1) Küçük Nasrettin ne yiyormuş?


Cevap :

  • ( ) Elma
  • ( ) Armut
  • (B ) Kiraz

2) Aşağıdaki kişilerden hangisi okuduğunuz hikâyede geçmemektedir?


Cevap :

  • ( ) Nasrettin Hoca
  • (B ) Nasrettin Hoca’nın babası
  • ( ) Nasrettin Hoca’nın annesi

3) Küçük Nasrettin’e kim soru sormuştur?


Cevap :

  • ( ) Arkadaşı
  • (B) Annesi
  • ( ) Babası

4) Küçük Nasrettin kirazları niçin çekirdekleri ile yiyormuş?


Cevap :

  • (B ) Çekirdeklerine de para ödediği için
  • ( ) Çekirdeklerini sevdiği için
  • ( ) Annesini şaşırtmak istediği için

5) Aşağıdaki oyunlarla oynandıkları yerleri eşleştirelim.


Cevap :

  • Trabzon = Horon
  • Erzurum = Bar
  • Trakya = Hora
  • İzmir =  Zeybek

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları


B) Aşağıdaki cümlelerde koyu verilmiş kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede kullanalım.


Konuklara çok güzel ikramlarda bulundu.

Cevap : Ben misafirleri çok severim.


Dedem, sık sık bayram anılarını anlatır.

Cevap : Resimlere bakarak hatıralarımı hatırlıyorum.


Bilmediğim sözcüklerin anlamına baktım.

Cevap : Bazı kelimelerde yazım yanlışı var.


Türk ulusu değerlerine önem verir.

Cevap : Türk milleti çalışkan ve cesur bir millettir.


Kardeşime doğum gününde hediye aldım.

Cevap : Bu armağanı aldığıma çok mutlu oldum.


C) Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre numaralandıralım.


  • (2) Çocuklardan biri Hoca’ya para vermiş.
  • ( 5) Diğer çocuklar, kendilerine niye düdük almadığını sormuşlar.
  • ( 1 ) Hoca eşeğiyle pazara gidiyormuş.
  • (6 ) Hoca “Parayı veren düdüğü çalar.” demiş.
  • ( 4 ) Hoca, sadece para veren çocuğa düdük almış.
  • (3 ) Çocuklar, Hoca’dan düdük almasını istemişler.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları


Ç) Aşağıdaki görsellerden Nasrettin Hoca’yla ilgili olanları görselleri işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 114-115-116”

D) Aşağıdaki ifadelerin belirttiği duyguları işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 125-127-128-129

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Doğa Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129


3. Sınıf Türkçe Kitabı Doğa Nedir? Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-127-128-129


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Çevremizde bizim dışımızda hangi canlılar yaşıyor?


Cevap : Çevremizde bizim dışımızda hayvanlar ve bitkiler var. Bazı canlıları görüyoruz , bazılarını ise uzak yerlerde olduğu için göremiyoruz. Ancak hepsi Dünya içerisinde yaşıyor.


• Bu canlıların hangi özelliklerinden yararlanıyoruz?


Cevap : Canlılar doğadaki düzeni sağlamak için döngü içindedirler. Döngü sayesinde bütün hayvanlar hayatlarına düzenli olarak devam ederler. Hayvanların doğal döngüye olan katkılarından bazı hayvanların etinden, sütünden bazı hayvanların yününden yararlanıyorum.


Soru : b. Aşağıdaki resimlerden bize “doğa” kelimesini düşündürenleri işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 125-127-128-129”

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Doğa Nedir?” metnini aşağıdaki yönergelere göre okuyalım.


Cevap :

Doğa, kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir. Yani kuşlar, insanlar, ormanlar, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler…

Hepsi doğanın bir parçası. Her biri de kendine özgü bir yaşam biçimi sürdürüyor. Üstelik birbirlerinin varoluşunu sürekli etkiliyorlar. Örneğin bir dere kirlendiği zaman, o dereden su içen hayvanlar hastalanır. Bu hastalık o hayvanların etinden, sütünden yararlanan insanlara da geçer. Aynı deredeki sularla beslenen bitkiler kurur. Bunlarla beslenen pek çok hayvan aç kalır. Buna benzer pek çok örnek verebiliriz. Diyelim ki bir yerde ağaçlar kesilip yok edildi.

Bu durumda orada yaşayan hayvanlar ne yapacak? Pek çok hayvan evsiz kalacak. Kendilerine yuva bulmak için kilometrelerce yol gitmeleri gerekecek. Hayvanlar göç ederken bir yandan da toprak bozulacak. Toprağı tutan ağaçlar olmadığı için yağan yağmurlar sele dönüşecek. Hem insanlar hem hayvanlar zarar görecek. Bu yüzden yapacağımız yanlışların doğadaki diğer canlıları da etkileyeceğini unutmayalım. Doğaya dikkatli ve sevgi dolu yaklaşalım.
Ayşe BAŞÇ


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Doğa” kelimesinin anlamını metinden yararlanarak yazalım. “Doğa” ile ilgili aşağıdaki şemayı tamamlayalım.


Cevap :

Doğa; Çevre demektir.

Cansızlar :  ormanlar, taşlar, topraklar

İnsanlar : Çevrede yaşayan insanlar

Hayvanlar : Kuşlar, insanlar, arılar, böcekler

Bitkiler : Çiçekler


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.


Cevap :

  • ( Doğru ) Tüm canlı ve cansız varlıklar doğanın bir parçasıdır.
  • ( Yanlış ) Bir dere kirlendiğinde bunun doğaya bir zararı olmaz.
  • ( Doğru ) Doğadaki varlıklar birbirlerinin varoluşunu sürekli etkiler.
  • ( Yanlış ) Ağaçların kesilip yok edilmesi sadece orada yaşayan hayvanları etkiler.
  • ( Doğru ) Bir dere kirlenirse bundan tüm canlılar etkilenir.
  • ( Doğru ) Hayvanların göç etmesi toprağın yapısının bozulmasına da neden olur.
  • ( Yanlış ) Ağaçların olmadığı yerlere daha fazla yağmur yağar.
  • ( Doğru ) Ağaçların yok edilmesi sellerin oluşmasına neden olur.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları


Soru : b. Derelerin kirlenmesinin doğadaki diğer varlıkları nasıl etkilediğini yazalım.


Cevap :

Derelerin kirlenmesi ile beraber içerinde yaşayan balık gibi hayvanlarda zarar görür. Bir balığın veya yosun gibi balıkların beslendikleri şeylerin neslinin tükenmesi bütün döngüye zarar verir. Bu zarar döngü sebebi ile diğer hayvanlarda bizlerde dolaylı yoldan zarar görürüz.


Soru : c. Aşağıdaki balık kılçığına ağaçtan yapılan eşyalara örnekler yazalım.


Cevap :  Kereste, parke, masa ,sandalye , kaşık ve ahşap süs eşyaları , tahta tarak ve tahta oyuncaklar yapılır.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde verilen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını kullanarak yeni birer cümle yazalım.


Doğa, kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir.


Cevap :  Tabiat , doğa ile eş anlamlı bir kelimedir.


Her biri de kendine özgü bir yaşam, biçimi sürdürüyor.


Cevap : Hayat her canlı için değerlidir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 129 Cevapları


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Doğadaki canlılardan birinin soyunun tükendiğini düşünelim. Bu durumun bizi ve diğer canlıları nasıl etkileyebileceğini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Bir canlının nesli tükendiği zaman sandığımızdan çok büyük etkiler olur. Her canlı diğer canlı ile beslenerek hayatta kalır ve bu şekilde bir hayat döngüsü oluşur. Çevre bu sayede ayakta durur ve devam eder. Bir canlının nesli tükendiği zaman onun yediği yiyecekler artar ve doğaya zarar verir. Kendisini yiyen canlılarda aç kalacak ve denge bozulacak demektir. Buda diğer canlıları ve bizide  etkiler.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Ağaçların kesilip yok edilmesinin bizi ve diğer canlıları nasıl etkileyeceğini yazalım.


Cevap :

Ağaçlar hem havamızı temizlemekte hem onunla yapılan maddeleri kullanmamızda hem de kökleri ile toprağı tutarak erozyonu önlemekte bizlere yardımcıdır.

Ağaçların çok kesilmesi ve gereksiz kullanımı ile hayvanlar evsiz kalacak ve doğanın dengesi bozulacaktır. Ayrıca sürekli kirlenen havamızı temizleyecek etkenler azalacak ve sağlıksız bir ortam oluşacaktır.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• “Doğa” dendiğinde aklınıza neler geliyor?


Cevap :

“Doğa” denildiği zaman aklıma yeşillik , hayvanlar, bitkiler, topraklar, ormanlar ve çevre geliyor.


• Doğaya zarar vermemek için nelere dikkat ediyorsunuz?


Cevap :

Doğaya zarar vermemek için elimden gelenleri yapmaya çalışıyorum. Yere çöp atmamaya, kağıt ve su israfı gibi elimden gelen konularda israfta bulunmamaya , ağaçlara ve bitkilere zarar vermemeye dikkat ediyorum. Bunlar elimden gelen şeyler.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 39-40

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 1. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 39, 40


3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 39-40


A) Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayalım.


Kocaman bir ormanda, sevimli bir yavru kirpi yaşıyordu. Bu sevimli kirpinin adı Boncuk’tu. Boncuk, ailesinin en yaşlısı Diken Nine’nin anlattığı masalları dinlemeye bayılırdı. Ama yine de pek mutlu değildi. Çünkü hiç arkadaşı yoktu. Oysa o, tüm hayvanlarla arkadaş olmak istiyordu.

Nur İÇÖZÜ


1) Boncuk, nerede yaşıyormuş?


Cevap : Kocaman bir ormanda yaşıyormuş.


2) Ailenin en yaşlısı kimmiş?


Cevap : Ailenin en yaşlısı Diken Nine’miş.


3) Boncuk, neden mutsuzmuş?


Cevap : Boncuk, hiç arkadaşı olmadığı için mutsuzmuş.


B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.


  • ( Doğru ) “Arkadaş” kelimesi, sözlükte “dost” kelimesinden önce gelir.
  • ( Yanlış ) “Taş yerinde ağırdır.” atasözü bizlere birlik ve beraberliğin ne kadar önemli olduğunu anlatmaktadır.
  • ( Doğru ) “Murat ile Melda okulun bahçesinde top oynuyor.” cümlesi yedi kelimeden oluşmaktadır.
  • ( Doğru )“Keloğlan, Annesini çok seviyormuş.” cümlesindeki “anne” kelimesi hatalı yazılmıştır.
  • ( Yanlış ) “seviyorum-çok-öğretmenimi” kelimeleriyle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulursa ilk kelime “çok” olur.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 40 Cevapları


C) Aşağıdaki kelimeleri kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler yazalım.


kahvaltısını – çıktı – sonra – yaptıktan – evden – Ali

Cevap : Ali kahvaltısını yaptıktan sonra evden çıktı.


etti – teşekkür – Tamer – kadın – ve – yaşlı – Mert’e

Cevap : Yaşlı kadın Tamer ve Mert’e teşekkür etti.


geçen – giydiği – yıl – artık – geliyor – kısa – elbiseler

Cevap : Geçen yıl giydiği elbiseler artık kısa geliyor.


gitti – yanına – açmak – kalemini – kutusunun – için – çöp

Cevap : Kalemini açmak için çöp kutusunun yanına gitti.


aldığı – arkadaşına – günü – paketledi – doğum – özenle – hediyesini

Cevap : Arkadaşına aldığı doğum günü hediyesini özenle paketledi.


Ç) Benzer anlamlara gelen atasözlerini eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 39-40”


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 59

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 59


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı  4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları


“Zelve, Kapadokya bölgesinin en eski ve en uzun süre kullanılmış yerleşim yeridir. Hristiyanlığın bölgede ilk yayılmaya başladığı yer olarak bilinir. İçinde manastırlar, kiliseler ve yerleşim yerleri bulunmaktadır. Bölge, Hristiyanlık döneminin sona ermesinden sonra da 1950’li yıllara kadar köy olarak kullanılmıştır. O yıllarda kaya evler içinde yaşayan insanlar, daha sonra vadiye 2 km uzaklıkta kurulan Zelve köyüne taşınmışlardır.”


(İlk dört soruyu yukarıdaki metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi bu metinle ilgili söylenemez?


A) Metin, bilgilendirici bir metindir.
B) Metinde bir olay örgüsü yoktur.
C) Metin, öyküleyici bir metindir.


Soru: 2. Metindeki hangi kelimenin yazımı yanlıştır?


A) km B) hıristiyanlık C) Kapadokya


Soru: 3. Aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?


A) Metinde virgül işareti, eş görevli kelimeleri ayırmak için kullanılmıştır.
B) Metinde kesme işareti, bir kısaltmaya gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.
C) Metinde virgül işareti, uzun cümlelerde özneyi belirlemek için kullanılmıştır.


Soru: 4. Aşağıdaki hangi iki kelimenin zıt anlamlısı metinde geçmektedir?


A) Yeni – yakın
B) Uzun – yeni
C) Önce – kasaba


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi “Tanıtım yapmak amacıyla hazırlanan bir kitapçıktır.” açıklamasının sorusudur?


A) Afiş nedir? B) Broşür nedir? C) Harita nedir?


Soru: 6. “Türkiye’nin Kültür ve Tarih Değerleri” başlıklı bir metnin içeriğinde aşağıdakilerden hangisi yer alamaz?


A) Eyfel Kulesi
B) Karagöz ve Hacivat
C) Mimar Sinan


Soru: 7. Aşağıda verilen yazım kurallarından hangisi hatalıdır?


A) Saray, köşk, han, kale, köprü, kule, anıt vb. yapı adlarının bütün kelimeleri büyük harfle başlar.
B) Mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri küçük harfle başlar.
C) Yer adlarında ilk isimden sonra gelen ve deniz, nehir, göl, dağ, boğaz vb. tür bildiren ikinci isimler büyük harfle başlar


Soru: 8. “Bir kelimenin doğru yazımını öğrenmek için ………… bir kelimenin anlamını öğrenmek için ……….. bakarız.”

cümlesinde boş bırakılan yerlere sırasıyla gelebilecek kaynaklar hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) Sözlük – yazım kılavuzu
B) Yazım kılavuzu – deyimler ve atasözleri sözlüğü
C) Yazım kılavuzu – sözlük



 

Our Score
error: Content is protected !!