3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Görebilmemiz İçin Işık Gereklidir Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Görebilmemiz İçin Işık Gereklidir Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76


Aşağıdaki etkinliği inceleyiniz.
Soru: Hangi durumlarda görme olayının gerçekleşebileceğini, görme olayı gerçekleşiyorsa görüntünün net olup olmadığını görsellerin altındaki kutucuklara yazınız. Bu etkinlik, ışıkla ilgili hangi özelliği kanıtlamada kullanılabilir?


Cevap: Işık bulunan ortamda görüntülerin daha net olduğu kanıtlanabilir.

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 72 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 72 Cevapları”

Soru: Karanlık bir odaya el feneri ile girdiğimizde yalnızca el feneri ışığının ulaştığı varlıkları görebiliyorken diğer varlıkları göremeyiz. Bu durum neyi kanıtlar?


Cevap: Karanlık bir ortamda görüntüler gözükmez. El feneri sadece tuttuğumuz noktaya ışık verdiği için sadece orada bulunan cisimleri görebiliriz.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru: Işık yayan, çevresini aydınlatan nesneler ışık kaynaklarıdır. Dünyamızı aydınlatan en büyük ışık kaynağı Güneş’tir. Yıldızlar, ateş, el feneri ve lamba diğer ışık kaynaklarımızdandır.
Aşağıdaki tablonun satırlarında verilen özelliklere uygun olmayan örneği bulup işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru: Pembe kutularda verilen kelimeleri uygun açıklamalarla eşleştiriniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 74 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 74 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Aşağıda verilen görsellere göre soruları cevaplayınız.
Soru: a. Doğal ışık kaynaklarının numaralarını yazınız.


Cevap: 2, 5, 8, 11.


Soru: b. Yapay ışık kaynaklarının numaralarını yazınız.


Cevap: 1, 7, 10, 12.


Soru: c. Işık kaynağı olmayan varlıkların numaralarını yazınız


Cevap: 3, 4, 6, 9.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru: Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başındaki kutucuğa “D”, yanlış olanların başındaki kutucuğa “Y” yazınız.


Cevap:
(D) Doğal ışık kaynakları kendiliğinden ışık yayar.
(D) Yapay ışık kaynakları doğal yaşamı olumsuz etkileyebilir.
(D) Yapay ışık kaynakları insan eliyle yapılmıştır.
(Y) Ateş böceği yapay ışık kaynağıdır.
(D) Yıldırım doğal ışık kaynağıdır.
(D) Ay bir ışık kaynağı değildir.
(Y) Işık kaynakları insan etkisi olmadan ya da başka bir enerjinin yardımıyla etrafa ışık yayan kaynaklardır.
(Y) Işık kaynağı olmayan bir ortamda cisimleri net bir şekilde görebiliriz.
(Y) Bir cismin görülebilmesi için kendisinin mutlaka ışık kaynağı olması gerekir.
(D) Bir cismin görülebilmesi için o cisimden gözümüze ışık ulaşması gerekir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Dünyamız Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Dünyamız Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14


Soru: Yandaki Dünya fotoğrafı nereden çekilmiş olabilir? Dünya’nın şekli için neler söyleyebilirsiniz? Düşüncelerinizi aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap: Yandaki fotoğraf dünyamızın fotoğrafıdır. Uzaydan çekilmiş olabilir. Dünyamız elips şeklinde bir yapıya sahiptir.


Soru: Aşağıdaki tabloda yer alan nesnelerden küreye benzeyenleri “X” ile işaretleyerek tabloyu doldurunuz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 10 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 10 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları


Soru: Sahilde denizi seyreden Selim, uzaktan limana doğru gelmekte olan gemiyi izlemektedir. Selim’in geminin hangi kısımlarını hangi sıra ile gördüğünü belirtmek için resimleri 1’den başlayarak numaralandırınız.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları”

Soru: Aşağıdaki kavramları tabloda karışık olarak verilen harflerin içinden bularak işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları


Soru: Geçmişte, Dünya’nın şeklî ile ilgili farklı görüşler ileri sürülmüştür. Bu görüşlere göre Dünya’nın şeklinin nasıl olduğunu aşağıdaki kutulara çiziniz. Noktalı yerlere ise Dünya’nın şekli ile ilgili geçmişte ileri sürülen görüşleri yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru: Aşağıdaki şekilde Dünya’nın katmanları numaralandırılmıştır. Gösterilen katmanların numaralarına göre adlarını ve bu katmanların özelliklerini ilgili kutucuklara yazınız


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi su katmanı içinde yer alır?


A) Nehirler
B) Bulutlar
C) Dağlar


Soru: 2. Yukarıdaki ifadelerden doğru olanların başındaki kutuya “D”, yanlış olanlara ise “Y” harfi yazılacaktır. Buna göre “D” ve “Y” harflerinin sırasıyla yazılışı aşağıdaki şıklardan hangisinde verilmiştir?


A) D – Y – D
B) Y – D – D
C) Y – D – Y


Soru: 3. Dünya’yı dıştan saran, gazlardan oluşan katmana ne ad verilir?


A) Manto
B) Çekirdek
C) Atmosfer


Soru: 4. “Havada süzülen kartal göldeki balığı fark etti. Hızla suya dalarak balığı pençeleriyle tutmaya çalıştı.” Yukarıdaki metinde kartalın süzülerek uçtuğu ve balığın bulunduğu yerler sırasıyla Dünya’nın hangi katmanında yer almaktadır?


A) Kara katmanı – Su katmanı
B) Su katmanı – Hava katmanı
C) Hava katmanı – Su katmanı


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi kara katmanında bulunmaz?


Cevap: B



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 69-70-71

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Işığın Gölgedeki Rolü Cevapları Sayfa 69, 70, 71


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Işığın Gölgedeki Rolü Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 69-70-71


Soru: Yukarıdaki kavramları kullanarak ışığın görme olayındaki rolünü anlatan bir hikâye yazınız.


Cevap: Bir akşam vakti sokakta yürürken gözlerim karanlık sokağın sonunda aydınlık olan noktaya takıldı. Sokak lambası çevresini aydınlatıyordu. Oraya kadara giderek lambanın nasıl aydınlattığına baktım. Karanlıktan bizi kurtaran lambanın güzelliğine bakakaldım.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru: Aşağıda verilen ortamlardaki ışık miktarını inceleyiniz. Bu ortamlardaki varlıkları daha iyi görebilmek için ışık miktarının artırılması gerekenlerin altındaki kutucukları işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru: Kutuların içindeki sözcükleri kullanarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap:
Çevremizdeki varlıkları görebilmemiz için ışık gereklidir.
Bulunduğumuz ortamdaki ışığın miktarı görmemizi etkiler.
Gereğinden fazla ışıklı olan ortamlarda net göremeyiz.
Işığın az olduğu yerlerde varlıkları görmemiz zorlaşır.
Gözümüzün sağlığı için bulunduğumuz ortamdaki ışık yeterli miktarda olmalıdır.


Soru: Aşağıdaki cümlelerde verilen bilgiler doğru ise cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.


Cevap:
(X) Ortamdaki ışık miktarı varlıkları net görmemizi etkilemez.
(X) Işığın olmadığı karanlık ortamlarda varlıkları göremeyiz.
(X) Gündüzleri Güneş’in yaydığı ışıkla çevremizi rahatlıkla görürüz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 4.Ünite Değerlendirme Testi Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı işaretleyiniz.


Soru: 1. Yukarıda suyun farklı üç hâli verilmiştir. Aşağıdakilerden hangisinde suyun bulunduğu hâl sırasıyla doğru olarak verilmiştir? 


A) Katı – Sıvı – Gaz
B) Sıvı – Gaz – Katı
C) Gaz – Katı – Sıvı


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi sıvı hâldeki bir maddedir?


Cevap: A


Soru: 3. ♦ Konulduğu kabın şeklini alır.
▲ Bulunduğu ortamda yayılır.
★ Belirli bir şekli vardır.
Yukarıda verilen bilgilere göre “♦, ▲, ★” şekillerinin temsil ettiği maddelerin hâlleri hangi şıkta doğru olarak verilmiştir?


A) ♦ Katı ▲ Sıvı ★ Gaz
B) ♦ Sıvı ▲ Gaz ★ Katı
C) ♦ Gaz ▲ Katı ★ Sıvı


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisinin tadına bakmak vücudumuza za­rar verebilir?


Cevap: A


5. Üstteki resimde görülen cisim için aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


A) Kırılgan bir maddedir.
B) Katı bir maddedir.
C) Yüzeyi pürüzsüz bir maddedir


Soru: 6. Aşağıda verilen varlıkları bulundukları hâllere göre yapılan eşleştirmelerden hangisi doğrudur?


A) Duman → Katı
B) Ayran → Sıvı
C) Bal → Gaz


Soru: 7. Aşağıdaki maddelerden hangisi esnek bir maddeye örnektir?


A) Bilye
B) Sünger
C) Masa


Soru: 8. Aşağıdaki maddelerden hangisi küçük taneli katı maddedir?


A) Ceviz
B) Bulgur
C) Sandalye


Soru: 9. Aşağıdaki maddelerden hangisi yumuşak bir maddeye örnektir?


A) Tahta kaşık
B) Havlu
C) Cam şişe


Soru: 10. I. Pürüzlü yüzeyler zımparalanarak pürüzsüz hâle getirilebilir.
II. Cam yüzeyler pürüzsüzdür.
III. Porselen tabakların yüzeyleri pürüzlüdür.
Yukarıdaki ifadelerden doğru olanın yanına yanlış olanların yanına ise işareti konulacaktır. Buna göre doğru İşaretleme sırasıyla aşağıdaki şıkların hangisindeki gibi olmalıdır?


A) + , – , +
B) – , + , +
C) + , + , –


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru: 11. • Gözlük
• Bere
• Cam bardak
Yukarıdakilerden kaç tanesi katı ve sert bir maddedir?


A) 1
B) 2
C) 3


Soru: 12. Aşağıdakilerden hangisi gaz hâlindeki bir maddeye örnektir?


A) Ataş
B) Deniz
C) Doğal gaz


Soru: 13. “Paket lastiği … ve … bir maddedir.” Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?


A) Katı – esnek
B) Sert – pürüzlü
C) Yumuşak – sıvı


Soru: 14. Aşağıda verilen madde çiftlerinden hangisini rengine bakarak ayırt edemeyiz?


A) Tuz – toz şeker
B) Karabiber – kimyon
C) Limonata – ayran


Soru: 15. I. Katı maddelerin hepsi serttir.
II. Yumuşak maddelere kuvvet uygulandığında şekilleri değişebilir.
III. Bir maddenin pürüzlü olduğunu dokunma duyumuzu kullanarak anlayabiliriz.
Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III


Soru: 16. “Okyanus, deniz, göl gibi su kaynaklarında bulunan sular güneşin etkisiyle buharlaşır. Su buharı gökyüzüne yükselerek bir araya toplanır ve bulutları oluşturur. Bulutlardaki su yeryüzüne düşerken soğuk hava ile karşılaşır ve donar. Donan bu buz parçalarının yeryüzüne yağması dolu yağışı olarak adlandırılır.”
Yukarıda metinde altı çizili olarak yazılan İfadelerin geçtiği maddelerin hâlleri sırasıyla hangi şıkta doğru olarak verilmiştir?


A) Sıvı – Gaz – Katı
B) Katı – Sıvı – Gaz
C) Gaz – Katı – Sıvı


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru: 17. Aşağıdakilerden hangisi diğerlerine göre daha yumuşak yapıdadır.


Cevap: B


Soru: 18. Aşağıdakilerden hangisi hem katı hem de pürüzlü bir maddeye örnektir?


A) Cam şişe
B) Masa
C) Toprak


Soru: 19. Aşağıdakilerden hangisi konulduğu kabın şeklini almaz?


A) Tuz
B) Ahşap cetvel
C) Süt


Soru: 20.”Maddelerin yüzeylerinin pürüzlü veya pürüzsüz oluşu kullanıldığı yerlere göre avantaj sağlar.” Aşağıdakilerden hangisi yukarıda verilen bilgiye örnek olarak verilebilir?


A) Kışın karlı ve buzlu yollarda taşıtların kaymaması için lastiklerine zincir takılması.
B) Pencere camlarının güneş ışığını geçirmesi için saydam olması.
C) Yemekte kullanılan kaşık çatal gibi araçların metalden yapılması.


Soru: 21. “Bazı maddeleri koklamak, tadına bakmak sağlığımıza zarar verebilir.” Aşağıdakilerden hangisi yukarıda belirtilen duruma karşı alınabilecek önlemlerden birisidir


A) Tuz, un ve şeker gibi maddelerin bulunduğu kaba isimleri yazılmalıdır.
B) Deterjanlar kolay ulaşılabilir yerlerde olmalıdır.
C) İlaçlar ecza dolabında saklanmalıdır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Katı mı Sıvı mı Gaz mı? Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Katı mı Sıvı mı Gaz mı? Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63


Soru: Aşağıda karışık yazılmış maddeleri, doğada bulundukları hâle göre kutucuklardaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru: Aşağıda verilen ifadeleri okuyunuz. İfadelerin yanındaki çemberlerin içini ifade doğru ise maviye, yanlış ise kırmızıya boyayınız. Maviye boyadığınız çemberlerin içindeki harfleri sırasıyla alttaki kutulara yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Aşağıdaki numaralandırılmış kutucuklarda madde örnekleri verilmiştir. Kutucuk numaralarını kullanarak soruları cevaplayınız.
Soru: 1. Yukarıdakilerden hangileri katı maddedir?


Cevap: 2, 4, 6, 9


Soru: 2. Yukarıdakilerden hangileri sıvı maddedir?


Cevap: 3, 5, 7


Soru: 3. Yukarıdakilerden hangileri gaz maddedir?


Cevap:1, 8


Soru: 4. Yukarıdakilerden hangisi küçük taneli katı maddedir?


Cevap: 2, 9


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru: Aşağıdaki kavramları tabloda karışık olarak verilen harflerin içinden bularak işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru: Aşağıdaki ifadelerin başındaki boşlukları verilen kavramlardan uygun olanlarla tamamlayınız


Cevap:
Cam kırılgan bir maddedir.
Kağıt yüzeyi pürüzsüz bir maddedir.
Koltuk katı bir maddedir.
Çatal sert bir maddedir.
Telefon katı bir maddedir.
Limonata sıvı bir maddedir.
Sünger yumuşak bir maddedir.
Süt sıvı bir maddedir.
Bulut gaz bir maddedir.
Benzin sıvı bir maddedir.
Kürdan katı bir maddedir.
Kolonya sıvı bir maddedir.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru: Aşağıda verilen maddeleri hâllerine göre eşleştiriniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 56-57

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme Cevapları Sayfa 56, 57


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 56-57


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi esnek bir maddedir? 


A) Kaşık
B) Paket lastiği
C) Mermer


Soru: 2. I. Sünger yumuşak bir maddedir.
II. Kibrit çöpü kırılgandır.
III. Porselen tabağın yüzeyi pürüzlüdür.
Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III


Soru: 3. Aşağıdaki maddelerden hangisi diğerlerine göre daha serttir?


Cevap: A


Soru: 4. “Ebru dedesinden satranç tahtası yapmasını istiyor. Dedesi satranç tahtasını yaparak üzerindeki kareleri kendisinin çizmesi İçin Ebru’ya veriyor. Ebru, tahtanın yüzeyinin çok pürüzlü olduğunu fark ediyor.” Yukarıdaki metne göre;
I. Tahtayı, zımpara ile zımparalamıştır.
II. Tahtanın yüzeyini vernik ile kaplamıştır.
III. Tahtanın yüzeyini toz şeker ile kaplamıştır.
Ebru satranç tahtasının yüzeyini pürüzsüz hâle getirmek İçin aşağıdakilerden hangilerini yapmış olabilir?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III


Soru: 5. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?


A) Paket lastiği → Esnek
B) Ayna → Pürüzlü
C) Kibrit Çöpü → Kırılgan


Soru: 6. Aşağıda maddeyi niteleyen temel özelliklerden hangisini göz ile algılarız?


A) Koku
B) Tat
C) Renk


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru: 7. Aşağıda verilen ifadelerden han­gisi yanlıştır?


A) Bilmediğimiz maddelere do­kunmamız gerektiğinde eldi­ven kullanmalıyız.
B) Temizlik maddelerinin tadına kesinlikle bakmamalıyız.
C) Bilmediğimiz sıvı maddele­ri koklayarak kolayca hangi madde olduğunu bulabiliriz


Soru: 8. ♦ Kırmızı renklidir. ▲ Yumuşaktır. ★ Yüzeyi pürüzsüzdür.
Yukarıda verilen ▲, ★” mad­deleri için aşağıdakilerden hangi­si yanlıştır?


A) ♦ maddesi domatestir.
B) ▲ maddesi tuğladır.
C) ★ maddesi pencere camıdır.


Soru: 9. Aşağıdaki madde çiftlerinden hangisini rengine bakarak ayırt edebiliriz?


A) Süt – Ayran
B) Tuz – Toz şeker
C) Elma – Portakal


Soru: 10.Eldiven kullanarak maddeyi ni­teleyen temel özellikleri keş­fetmeye çalışan bir kişi için aşağıdaki duyu organlarından hangisini kullandığını söyleyebi­liriz?


A) Deri
B) Kulak
C) Burun


Soru: 11. Aşağıdakilerden hangisi mad­deyi niteleyen temel özellikler­ den birisi değildir?


A) Yumuşaklık
B) Kırılganlık
C) Ucuzluk


Soru: 12.
• Çivi
• Bulaşık süngeri
• Pamuk
Yukarıdaki maddeleri sert olan­ dan yumuşak olana doğru sıra­lanışı nasıl olmalıdır?


A) Çivi – Bulaşık süngeri – Pa­muk
B) Bulaşık süngeri – Pamuk – Çivi
C) Pamuk – Çivi – Bulaşık sünge­ri



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Aklınızda Bulunsun Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Aklınızda Bulunsun Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55


Soru: Aşağıdaki özelliklerin hangi duyu organı ya da organları ile algılanabile algılanabileceğini işaretleyerek gösteriniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru: Nasrettin Hoca eşeği Küheylan’ı kaybetmiş ve onu arıyor. Nasrettin Hoca’ya yardım etmek için aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan yolu takip ederek Küheylan’ı bulunuz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru: Görsellerdeki maddelerin özelliklerini hangi duyu organımızı (göz, dil, deri ve burun) kullanarak nitelendirebileceğimizi yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları”

Soru: Aşağıdaki maddeleri, özelliklerine dikkat ederek sınıflandırınız (Bazı maddelerin birden fazla özelliği olabilir. Örneğin, ayna hem pürüzsüz hem kırılgandır.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları”

Soru: Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun sözcüklerle doldurunuz


Cevap:
Pürüzlü yüzeyi zımparalarsak pürüzsüz hâle gelebilir.
Pürüzsüz yollara çakıl taşı dökerek pürüzlü hâle getirebiliriz.
Arabalara kış aylarında takılan kar lastikleri kayganlığı azaltmak içindir.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru: Aşağıdaki bilgi kartlarındaki bilgilerin doğru mu, yanlış mı olduğunu işaretleyerek gösteriniz.


Cevap:
(Y) Sağlam olan tüm maddeler kırılgandır.
(D) Sünger ve plastik balon, esnek maddelere örnektir.
(D) Zımparalama ve cilalama pürüzsüzlük sağlar.
(Y) Her madde koklama yoluyla ayırt edilebilir.
(D) Maddelerin renk ve şekillerini gözlerimizle algılarız.
(Y) Parfümün kokusunu derimiz ile algılayabiliriz.


Soru: Aşağıda maddeyi niteleyen özelliklerin bulunduğu kartlara uygun üçer örnek madde yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru: Yukarıdaki kavramlardan uygun olanları kullanarak aşağıdaki boşlukları doldurunuz.


Cevap:
1. Pencere camları pürüzsüz bir yüzeye sahipken halılar pürüzlü bir yüzeye sahiptir.
2. Kuvvet uygulandığında kırılan maddelere kırılgan maddeler denir.
3. Bir maddenin yumuşak mı, sert mi olduğunu dokunma duyusu ile anlarız.
4. Bilmediğimiz maddeleri koklamak, tatmak veya onlara dokunmak vücudumuza zarar verebilir.
5. Pürüzlü yüzeye sahip bir tahtayı zımpara kullanarak pürüzsüz hâle getirebiliriz.
6. Bilmediğimiz bir maddeye dokunmamız gerekiyorsa önlem olarak mutlaka eldiven takmalıyız.
7. Cam, porselen gibi maddelerin esneklik özelliği yoktur.
8. Portakalın rengini koklama duyumuzla algılarken kokusunu görme  duyumuzla algılarız.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Konuşma balonlarındaki sorulara ait doğru cevapların başındaki daireyi işaretleyiniz.
Soru: Ayça, Aslı ve Metehan tanımadıkları bir madde gördüler. Bu durum karşısında hangisinin davranışı doğru olur?


Cevap:
() Ayça, “Tadına bakmamalıyım ama dokunabilirim.” dedi.
() Aslı, “Rengi çok güzelmiş, tadına bakalım.” dedi.
(X) Metehan, “Tadına bakmak, koklamak ve dokunmak bize zarar verebilir.” ded


Soru: Bilge, bahçede oynarken bir şişe temizlik maddesi buldu. Bu durum karşısında Bilge ne yapmalıdır?


Cevap:
() Kirlenmiş olan ellerini o madde ile yıkamalıdır.
(X) Cildine zarar verebileceğini düşünüp bir büyüğünü çağırmalıdır.
() Onunla oyun oynamalı, sonra onu aldığı yere bırakmalıdır.


Soru: Oya, laboratuvara gitti. Orada arkadaşlarının ve öğretmeninin olmadığını gördü. Oya laboratuvarda nasıl davranmalıdır?


Cevap:
() Laboratuvardaki maddeleri sırayla koklayıp onların tadına bakmalıdır.
() Laboratuvardaki maddelerle biraz oynayıp sınıfına gitmelidir.
(X) Laboratuvardaki maddelere hiç dokunmadan öğretmeninin gelmesini beklemelidir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 46-47-48

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 46, 47, 48


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 3.Ünite Değerlendirme Testi Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 46-47-48


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı İşaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdaki araçlardan hangisi diğerlerinden daha hızlıdır?


Cevap: A


Soru: 2. Aşağıdaki hayvanlardan hangisi diğerlerinden daha yavaştır?


A) Kedi
B) Kartal
C) Salyangoz


Soru: 3. Aşağıdakilerden hangisini durdurmaya çalışmak tehlikeli olabilir?


A) Dönme dolap
B) Topaç
C) Beşik


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisinin hareket türü diğerlerinden farklıdır?


Cevap: B


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi yavaşlama hareketine örnek olarak verilebilir?


A) Pistten kalkan uçak
B) Limana yaklaşan gemi
C) Yarışa başlayan otomobil


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru: 6. Yüksek bir yerden aşağıya bırakılan top nasıl hareket eder?


A) Hızlanır.
B) Yavaşlar.
C) Hızı aynı kalır.


Soru: 7. El arabasını hareket ettirmek için hangi kuvvet uygulanmalıdır?


A) Çekme kuvveti
B) İtme kuvveti
C) Kuvvet uygulanmaz.


Soru: 8. I. Cisimleri hızlandırabilir.
II. Cisimlerin yönünü değiştirebilir.
III. Cisimlerin şeklîni değiştirebilir.
Yukarıdakilerden hangileri kuvvetin etkilerindendir?


A) I ve II
B) II ve III
C) I, II ve III


Soru: 9. Aşağıdakilerden hangisini hareket ettirmek için daha az kuvvet uygularız?


Cevap: A


Soru: 10. Yukarıda görseli verilen varlığın yaptığı hareket hangisidir?


A) Dönme
B) Sallanma
C) Yön değiştirme


Soru: 11. Aşağıdakilerden hangisine, itme veya çekme kuvveti uyguladığımızda cisim hareket etmez?


A) Oyuncak araba
B) Öğrenci sırası
C) Okul duvarı


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru: 12. Bazı cisimleri durdurmaya çalışmak tehlikeli olabilir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu duruma örnektir?


A) Hızlı sallanan salıncak
B) Yuvarlanan bilye
C) Rüzgâr gülü


Soru: 13. Aşağıdakilerden hangisinde kuvvetin etkisi yoktur?


A) Suyun kaynaması
B) Kalemin kırılması
C) Topun hareket etmesi


Soru: 14. Bir cisme, hareketiyle aynı yönde bir kuvvet uygulanırsa cismin hareketiyle ilgili hangi durum gerçekleşir?


A) Cisim hızlanır.
B) Cisim yavaşlar.
C) Cisim durur.


Soru: 15. Kuvvet türleri sınıflandığında aşağıdaki kavramlardan hangisi diğerledir?


A) İtme
B) Çekme
C) Sallanma


Soru: 16. Aşağıdaki cisimlerden hangisini hareket ettirmek için daha büyük bir kuvvet uygulamalıyız?


A) Sandalye
B) Sehpa
C) Buzdolabı


Soru: 17. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Bitkiler de hareket eder.
B) Yeşil ışık yanınca durmakta olan araçlar hızlanarak hareket eder.
C) Piste iniş yapan uçaklar hızlarını arttırırlar.


Soru: 18. Aşağıdakilerden hangisinin yaptığı hareket hızlanma hareketine örnek olarak verilebilir?


A) Kaydıraktan kayan çocuk
B) Durağa yaklaşan otobüs
C) Piste inen uçak



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 59

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 59


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı  4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları


“Zelve, Kapadokya bölgesinin en eski ve en uzun süre kullanılmış yerleşim yeridir. Hristiyanlığın bölgede ilk yayılmaya başladığı yer olarak bilinir. İçinde manastırlar, kiliseler ve yerleşim yerleri bulunmaktadır. Bölge, Hristiyanlık döneminin sona ermesinden sonra da 1950’li yıllara kadar köy olarak kullanılmıştır. O yıllarda kaya evler içinde yaşayan insanlar, daha sonra vadiye 2 km uzaklıkta kurulan Zelve köyüne taşınmışlardır.”


(İlk dört soruyu yukarıdaki metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi bu metinle ilgili söylenemez?


A) Metin, bilgilendirici bir metindir.
B) Metinde bir olay örgüsü yoktur.
C) Metin, öyküleyici bir metindir.


Soru: 2. Metindeki hangi kelimenin yazımı yanlıştır?


A) km B) hıristiyanlık C) Kapadokya


Soru: 3. Aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?


A) Metinde virgül işareti, eş görevli kelimeleri ayırmak için kullanılmıştır.
B) Metinde kesme işareti, bir kısaltmaya gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.
C) Metinde virgül işareti, uzun cümlelerde özneyi belirlemek için kullanılmıştır.


Soru: 4. Aşağıdaki hangi iki kelimenin zıt anlamlısı metinde geçmektedir?


A) Yeni – yakın
B) Uzun – yeni
C) Önce – kasaba


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi “Tanıtım yapmak amacıyla hazırlanan bir kitapçıktır.” açıklamasının sorusudur?


A) Afiş nedir? B) Broşür nedir? C) Harita nedir?


Soru: 6. “Türkiye’nin Kültür ve Tarih Değerleri” başlıklı bir metnin içeriğinde aşağıdakilerden hangisi yer alamaz?


A) Eyfel Kulesi
B) Karagöz ve Hacivat
C) Mimar Sinan


Soru: 7. Aşağıda verilen yazım kurallarından hangisi hatalıdır?


A) Saray, köşk, han, kale, köprü, kule, anıt vb. yapı adlarının bütün kelimeleri büyük harfle başlar.
B) Mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri küçük harfle başlar.
C) Yer adlarında ilk isimden sonra gelen ve deniz, nehir, göl, dağ, boğaz vb. tür bildiren ikinci isimler büyük harfle başlar


Soru: 8. “Bir kelimenin doğru yazımını öğrenmek için ………… bir kelimenin anlamını öğrenmek için ……….. bakarız.”

cümlesinde boş bırakılan yerlere sırasıyla gelebilecek kaynaklar hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) Sözlük – yazım kılavuzu
B) Yazım kılavuzu – deyimler ve atasözleri sözlüğü
C) Yazım kılavuzu – sözlük



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 60-61-62

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 60, 61, 62


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 60-61-62


(İlk iki çalışmayı yukarıdaki metne göre yapınız.)


Soru: 1. Keloğlan, “Ben Bir Garip Keloğlan’ım” şarkısıyla kendini tanıtmak istiyor. Sahip olduğu özellikleri konuşma balonuna yazarak ona yardımcı olunuz


Cevap: Ben bir garip Keloğlan’ım mutlu, yoksul saf Anadolu delikanlısıyım.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru: 2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ”Y” yazınız


Cevap:

(D) Keloğlan masalları, millî kültür ögelerimizdendir.
(Y) Keloğlan ve annesi yoksul oldukları için mutsuzdurlar.
(D) Keloğlan, karşılaştığı olumsuz durumlardan mizahi yönü, zekâsı ve hazırcevaplığı ile genelde zarar görmeden kurtulur.
(Y) Keloğlan masalları mutlu sonla bitmez.
(Y) Keloğlan; saf, hayalperest, biraz tembel ama oldukça dürüst bir masal kahramanıdır.


Soru: 3. Aşağıdaki metinde yay ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap:

Bir varmış (,) bir yokmuş (.) Evvel zaman içinde (,) kalbur saman içinde uzak bir ülkede Keloğlan ve annesi varmış (). Annesi onu çok sever (”) Kel oğlum (,)

keleş oğlum (,) canımın içi oğlum (,) büyü de anana bak (;) Anan yaşlanıyor a oğlum (.)(”) dermiş (.) Anası bunu söyledikçe keloğlan hoplar zıplar ,() şımarır ve (”) A benim canım anam (,) gözümün nuru anam (,) hele sen bir yaşlan (;) Keloğlan bakar anam (.) (”) diye cevap verirmiş (.)

Bir gün annesi komşuya gitmek için evden çıkmış (,) çıkarken de Keloğlan’a
tembihlemiş. (…)


Soru: 4. Yukarıdaki (3. çalışmada verilen) metin, bir Keloğlan masalının hangi bölümünden alınmış olabilir? İşaretleyiniz.


A) Serim (başlangıç) B) Düğüm (olay) C) Çözüm (son)


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi, masalların sonunda tekrarlanan bir masal tekerlemesidir? Kutucuğa “X” işareti koyunuz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru: 6. Aşağıda, cirit oyununu anlatan bir metne ait cümleler karışık olarak verilmiştir. Cümleleri anlamlı bir metin oluşturacak şekilde numaralandırınız


Cevap:

  • (3) Bu ilgi, eski yıllardan bu yana sürmektedir.
  • (1) Cirit, iki takımın at koşturup birbirine değnek atmasıyla oynanan bir oyundur.
  • (2) Bu ata yadigârı sporumuz, yabancıların da ilgisini çekmektedir.
  • (5) Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde hâlâ oynanmaktadır.
  • (4) Orta Asya’dan geldiği şekliyle nesilden nesile aktarılmaktadır.
  • (6) Tüm bu ilgi ve duyulan merak cirit oyununun günümüze kadar varlığını korumasını sağlamıştır.

Soru: 7. Yukarıdaki çalışmada (6. çalışma), kesme işareti, altta verilen görevlerden hangisiyle kullanılmıştır? “X” işareti ile belirtiniz.


Cevap:

(X) Özel adlara gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.
() Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.


Soru: 8. Aşağıda alt alta sıralanan kelimelerden ikisi eş anlamlıdır. Eş anlamlı kelimeleri bulup aynı renge boyayınız


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları”

Soru: 9. Daha önce yaptığınız 3. çalışmadaki metin parçasını, bir A4 kâğıdına yazınız. Ardından Keloğlan masallarının özelliklerine uygun olarak metni devam ettirip tamamlayınız


Masalınızda;
• Yazım ve noktalama kurallarına uymaya,
• Masallarda yer alması gereken unsurları (tekerleme vb.) kullanmaya,
• Türkçe kelimeleri tercih etmeye,
• Olayları sırasına göre anlatmaya özen gösteriniz.


Cevap:

Aman oğlum evimiz sana emanet ben komşuya gidiyorum der. Keloğlan annesine tamam der ama evden çıkar ve gezmeye gider. Eve geldiği zaman hırsız girdiğini görür. Hemen evi toplar. Annesi gelir eve ne olduğunu sorar Keloğlanda annesine anlatır. Hatasını söyler. Evde çalınan eşyaları da iyi niyeti ve zekasını kullanarak bulur. Ama bu Keloğlana büyük ders olmuştur.



 

Our Score
error: Content is protected !!