3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Mektup Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki sembollerin anlamlarını altlarına yazınız. Anlamını bilmediğiniz semboller varsa aile üyelerinizden yardım isteyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları”

Soru: 2. Aşağıda, geçmişten günümüze kullanılan bazı iletişim araçlarını ve yollarını anlatan görseller verilmiştir. Bunların neler olduğunu aşağıya yazınız. Bunların dışında bildiğiniz başka iletişim yolları varsa onları da ekleyebilirsiniz.


Cevap: Santral telefon, telsiz, radyo, telgraf, fax, televizyon, internet, akıllı telefon


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda, mektubun ne olduğunu açıklayan bir cümle, karışık olarak verilmiştir. Cümleyi doğru şekilde düzenleyiniz.


Cevap:

Birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için zarfa konulmuş yazılı kağıt.


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Mektup” adlı metne göre cevaplayınız.
• Mektubu yazan kişi, mektubunu yazdıktan sonra neler yapmıştır?


Cevap: Mektubu zarflayıp pul yapıştırmıştır. Sonra postaneye götürmüştür.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru:  Mektubu yazan kişi, kime ve neden mektup yazmıştır?


Cevap: Gurbette olan babasına yollamak bir çocuğa yazdırmıştır


Soru: Mektubu yazan kişinin dileği nedir?


Cevap: Babasından hemen cevap gelmesi


Soru: Şiir kaç bölümden oluşmaktadır?


Cevap: 4 bölümden oluşmaktadır.


Soru: Aşağıdakilerden hangisi bu şiir için en uygun başlıktır?


 A) Babama Mektup B) İletişim C) Haberleşme Araçları


3.Çalışma


Soru: Bir aile büyüğünüze, mektupla ilgili merak ettiğiniz bir konuda soru hazırlayınız. Sorunuzu ve aldığınız cevabı aşağıya yazınız.


Cevap:

SORU: Mektup yazmak sizi mutlu eder miydi?

CEVAP: Mektup yazmak şimdiki mesajlaşmaktan daha güzel gelirdi. Bütün samimi duygularımızı yazarak heyecanlı bir şekilde mektuba yanıt gelmesini bekliyorduk.


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki Mors alfabesi çizelgesinden yararlanarak adınızı yazınız.


Cevap: – – . . / . . – /. – . . / . – / . – . . = Zülal


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen sembollerle anlamlarını eşleştiriniz. Altta verilen boş sembol alanına bir sembol de siz çiziniz ve sembolünüzün hangi amaçla kullanıldığını yazınız. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki yönergeleri inceleyerek çalışmayı yapınız


1. Bir A4 boyutunda kâğıt al.
2. Kâğıdı düzgünce katla. İlk baştaki kâğıdın yarısı büyüklüğünde bir dörtgen elde etmiş olmalısın.
3. Kâğıdın sol ve sağ yanını bantla birleştir. Bant kullanarak dörtgenin iki açık kenarını güzelce kapat, üstü açık kalsın.
4. Üst kısmı aşağı katlayarak kapak yap. Dörtgenin açıkta kalan kenarını
aşağı kıvırarak küçük bir kapak yaptığında zarfın hazır olacak.


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmanız gerekmektedir.


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görseli inceleyip vermek istediği mesajı belirleyiniz. Daha sonra, bir A4 kâğıdına, bu mesajdan hareketle görseldeki kişilere de yer vererek serim, düğüm, çözüm paragraflarından oluşan bir hikâye yazınız.


Cevap:

Teknolojinin Esirleri

Teknoloji gelişimi ile dünyanın dengesi de değişmiştir. İnsanlar farklılaşmış hayatları asosyal bir yaşantıya dönmüştür.
Teknoloji insanları esir almış duruma gelmiştir.

İnternetin olması insanlar için yararlı olsa da zararlı yanları da bulunmaktadır. İnsanlar telefon tablet gibi araçlara yönelip buralarda sosyal medya ile zamanlarını geçirmektedirler. Burada geçirilen zaman ile insanlar birbirlerinden uzaklaşmaya başlamış ve asosyal bir yaşantıya geçmişlerdir.

Bundan kurtulmak için de bu araçlardan biraz uzak kalmamız gerekmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 123, 124, 125


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125


Soru: 1. Şiirdeki çocuk aşağıdakilerden hangisi olabilir? İşaretleyiniz. Görsellerin altındaki yazma alanına, çocukların nasıl olduğunu ifade eden kelimeler (mutlu, sağlıklı, hasta, yorgun, mutsuz vb.) yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

Soru: . Şiirdeki çocuk hangi kişisel bakımlarını yapıyor? Siz hangi kişisel bakımlarınızı yapıyorsunuz? Tabloda işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru: 3. Okuduğunuz şiire içinde “sağlık’’ kelimesinin geçtiği bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap: SAĞLIKLI OLMAK


Soru: 4. Aşağıda hakkında bilgi verilen spor dallarının ne olduğunu noktalı yerlere yazınız. 


Cevap:
Hentbol : Elle oynanan bir oyundur. Takımlar 7 kişiden oluşur. Genellikle kapalı spor salonlarında oynanır. Amaç, topu rakip takımın kalesine atmaktır.
Tenis : Raket ve topla iki kişi arasında ya da ikişer kişilik iki
takım arasında oynanan bir spordur. Oyuncular raketleri ile içi boş lastik
bir topu ağ üzerinden rakibin sahasına atmaya çalışır.
Buz Hokeyi : Buzun üzerinde iki takımla oynanan bir spor veya oyundur.
Oyuncular patenlerini giyip sopalarıyla diski kontrol etmeye çalışırlar. Diski kaleye
sokarak sayı bulurlar. Takımda biri kaleci olmak üzere altı oyuncu molasız oynar.


Soru: 5. Aşağıda verilen her cümlede size uygun emojiyi işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı” Sayfa 124 Cevapları”

Soru: 6. Siz aşağıda verilen metindeki durumu yaşayan bir takımın antrenörü olsaydınız motivasyonu sağlamak ve karşılaşmadan galibiyetle ayrılmak için takımınıza neler söylerdiniz? Aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap: Bu maçı alırsak bizler için çok önemlidir. Fakat sporda yenmek de var yenilmek de sizler çok çalıştınız ve elinizden geleni yapmalısınız. Yenseniz de yenilseniz de benim gözümde en iyi oyuncularsınız.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki cümleleri, 6. çalışmada verilen metne göre tamamlayınız. Her cümlede, ayraç içindeki kelimelerden birini seçiniz


Cevap:
Müsabaka kelimesi, metinde geçen yarışma (yarışma / aktivite) kelimesinin eş anlamlısıdır.
• Metinde, hem kazanmak kelimesi hem de bu kelimenin zıt anlamlısı olan ……
kaybetmek (yenmek / kaybetmek) kelimesi kullanılmıştır.
• Metinde geçen iyi ve kötü kelimeleri, zıt anlamlı (zıt anlamlı / eş
anlamlı) kelimelerdir.
• Metinde eş anlamlı (eş sesli / eş anlamlı) kelime kullanılmamıştır


Soru: 8. Aşağıda giriş bölümü verilmiş olan metinden hareketle bir hikâye yazınız. Bu hikâyeyi yazmadan önce, sakız ağacı hakkında bilgi edinmeyi sakın unutmayınız!


Cevap:

Siz hiç sakız ağacı gördünüz mü? Size bir sır verelim. Biz, onlarca kavak ağacı arasından yeşeren minicik bir tane gördük. Bu minik fidan, yanı başındaki upuzun kavaklar gibi uzayıp büyümeyi, onlarla arkadaş olmayı düşlüyordu. Ancak kavaklar onu aralarına almak istemedi çünkü bu gizemli ağaç onlara hiç benzemiyordu.

Sakız ağacı yapısal olarak kendini hızla yenileyebilen bir ağaç türüdür. Herhangi bir yangın durumunda bile kısa zamanda kendini yenileyebilir. Ayrıca kökleri derinlere kadar indiği için erozyona karşı etkilidir. Bu nedenle doğa dostu bir ağaç türüdür. Sakız ağacını ilk defa geçen yaz gittiğimiz ada da gördük. Ağaca baktım ve ağlıyordu. Yanına gidip ne olduğunu sordum. Sakız ağacı bana kavak ağaçlarının onu yanlarına almadıklarını söyledi. Benden bundan dolayı kavak ağaçları ile konuştum. Onlar da benim konuşamam ile sakız ağacını aralarına aldılar.

Bu sayede sakız ağacı çok sevindi ve o ağaçların arasında tek farklı olan ve değerli olan ağaç oldu.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İletişim Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıdaki kavram havuzunda, iletişimle ilgili kavramları bulup işaretleyiniz. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 68 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 68 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız

• www.eba.gov.tr adresinden öğrenci girişi yapınız.
• Arama çubuğuna “iletişim” yazınız.
• Açılan sayfada, yanda görseli verilen ilk videoyu izleyiniz.


1.Çalışma


Soru: Videoyu izlerken belirlediğiniz anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra, TDK Türkçe Sözlük’ten bu kelimelerin anlamlarını öğrenip gerekli düzeltmeleri yapınız


Cevap:
Alıcı: Kendisine bir aracı ile bir şey gönderilen kimse
İletişim: Kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi, duygu, düşünce, bilgi ve haberlerin, akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması
Verici: Vermeye hazır olan ve veren, verme yanlısı
İleti: Söz ya da yazıyla gönderilen ve belli bir anlamı olan haber


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları, “İletişim” adlı videoya göre cevaplayınız.
• Bu videoda ne hakkında bilgi verilmektedir?


Cevap: İletişimin nasıl gerçekleştiği anlatılmaktadır.


Soru: Karşımızdakini tam olarak anlayabilmek için neler yapmalıyız?


Cevap: Empati yapmamız gerekmektedir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru: Olumlu iletişim kurabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap: Karşımızdaki insanı kıracak sözleri söylememeliyiz. Onun düşüncelerine de saygı duymalıyız.


Soru: Empati nedir? Ne işe yarar?


Cevap: Kendimizi karşıdaki kişinin yerine koymak demektir.


3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki açıklamada boş bırakılan yeri, videoda geçen atasözlerinden uygun olanla tamamlayınız.


Cevap: En sevdiğim arkadaşımla bazen aynı fikirde olmuyoruz ve tartışıyoruz. Böyle durumlarda tatlılıkla, yumuşak ve gönül okşayıcı bir şekilde konuşarak arkadaşımı ikna etmeye çalışıyorum. Çünkü atalarımızın bu konuda söylediği ”Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır” atasözünün gücüne inanıyorum


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görselde anlatılmak istenen sorun nedir? Siz, böyle bir sorunu nasıl çözersiniz? Yazınız.


Cevap: Karşımızdaki insan konuşurken onu dinlememezlik yapmamalı ona kıracak hareket ve sözlerden kaçınmalıyız.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Birini dinlerken aşağıdakilerin hangilerini uyguluyorsunuz? İşaretleyiniz. İşaretlediklerinizi dikkate alarak iyi bir dinleyici olup olmadığınız konusundaki düşüncenizi uygun kutucuğa “X” işareti koyarak belirtiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: Aşağıda çocuğuyla konuşan bir annenin farklı iki konuşması verilmiştir. Doğru iletişim dilini kullanan anne görselini boyayınız


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları”

7.Çalışma


Soru: Aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek onlara “İletişim nedir ve nasıl olmalıdır?” konusunda bir konuşma yapınız. Öğrenmiş olduğunuz kuralları konuşmanızda uygulayınız. Daha sonra, aile içinde doğru iletişim kurup kurmadığınızı hep birlikte değerlendirerek eksiklerinizi gidermek için çalışmanızı tekrar ediniz.


Cevap: İletişim nedir ve nasıl olmalıdır?


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 72 Cevapları


8.Çalışma


Soru: Aşağıda bazı noktalama işaretlerinin kullanım alanları verilmiştir. Bu kullanım alanlarına örnek olabilecek birer cümle yazınız


Cevap:
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak
için nokta işareti konur.
→ Türkiye Cumhuriyeti 29.10.1923 tarihinde kurulmuştur.
• Konuşma çizgisinden sonraki alıntı cümlesinin bitimine konur.
→ -Bugün eve geç geleceğim, dedi.
• Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır. Buna konuşma çizgisi de denir.
→ — Eski şehri gezdin mi?
• Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine getirilen ekleri ayırmak için konur.
→ Nebahat Hanım’ın evi çok güzel
• Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
→ 

  • Ayşe bugün okula geç gel-
  • di.


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 73

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 73


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru: 1. “Daha sonra tilki ile keçi arkadaş olmuşlar. İki arkadaş kuyunun yanından geçerken su içmek istemişler. Susuzluklarını gidermek için…”
cümleleri bir metnin hangi bölümünden alınmış olabilir?


A) Serim B) Düğüm C) Çözüm


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi bir mektupta bulunmaz?


A) Tarih
B) Hitap ifadesi
C) Başlık


Soru: 3. Stres kelimesinin anlamı dikkate alındığında, aşağıdaki kelimelerden hangisi bu kelimeye Türkçe karşılık olarak kullanılabilir?


A) Bunalım
B) Gerilim
C) Kaygı


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi günümüzde ortaya çıkan yeni bir iletişim yoludur?


A) Mektup B) e-posta C) Telgraf


Soru: 5. “İyi bir dinleyici …………………….” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelemez?


A) Karşısındakini dinlerken vereceği cevabı düşünmelidir.
B) Söz kesmemelidir.
C) Dikkatini konuşan kişiye vermelidir.


Soru: 6. Aşağıdaki karikatürün vermek istediği mesaj nedir?


A) Teknoloji sayesinde bilgiye kolayca ulaşılır.
B) Teknoloji, insanların hayatını ele geçirmiştir.
C) Teknoloji çok hızlı gelişmektedir


Soru: 7. “Dedem, ‘Biz havadisleri bir gün sonra gazeteden okuyorduk. Olaylardan şimdiki gibi tez haberdar olamıyorduk.’ dedi.” cümlesinde altı
çizili kelimelerin yerine kullanılabilecek kelimeler hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) Olay – çabuk
B) Haber – süratli
C) Konu – erken


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktalama yanlışı yapılmıştır?


A) Eyvah mesajımı yanlış kişiye gönderdim!
B) Eve geldi mi onunla sohbet edeceğim?
C) Telefonu eline alan annem, – Bir daha bizi rahatsız etmeyin, dedi.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 15-16-17

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 15, 16, 17


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 15-16-17


Soru: 1. “Kuluçka, eşelenmek, kapsül, folluk” kelimelerinin anlamını sözlükten bularak bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük sıralamasına göre aşağıya yazınız.


Cevap:
Eşelenmek: bulunduğu yeri kendi kendine kazıp karıştırmak.
Folluk: tavukların yumurtlaması için hazırlanmış, içinde fol bulunan yer
Kapsül: bir şişenin ağzını ve mantarının üstünü örten madeni başlık
Kuluçka: civciv çıkarmak üzere yumurta üzerine yatmış ya da yatmak üzere kızmış durumda olan ya da yeni civciv çıkarmış bulunan dişi kuş ya da dişi kümes hayvanı


Soru: 2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız


Cevap:
(D) Sürpriz yumurtayı kendi yumurtası sanan tavuk, yumurtadan çıkan oyuncağa yavrusu gibi davranmıştır.
(Y) Tavuk, kendi civcivleri olmadığı için yumurtadan çıkan robotu sahiplenmiştir.
(D) Neye emek verirsek o bizim için değer kazanır.
(D) Metindeki olay bir çiftlikte geçmektedir.
(D) Tavuğun robotu yanından ayırmaması gerçekte yaşanılabilir bir durum değildir.
(Y) Hikâyenin baş kahramanı gözlemeci teyzedir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru: 3. Aşağıdaki görselleri metnin akışına göre numaralandırınız


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

Soru: 4. Metne ait “2. Baskı, İstanbul, Feridun Oral, Yapı Kredi Yayınları, Bir Lokmalık Masallar” bilgilerini, aşağıdaki “kaynakça” bölümünde, kitabınızın “kaynakça” bölümüne uygun olarak düzenleyiniz.


Cevap: Kaynakça: Bir Lokmalık Masallar, Feridun Oral, Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, İstanbul.


Soru: 5. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “anlayış, yardım etmek, saygı, ya da, sevgi, ama” ifadelerinden uygun olanları yazınız.


Cevap:
• İnsan olarak birçok hakka sahibiz ama çoğu kişi bu haklarını bilmiyor.
• Bu dünyada barış içinde yaşayabiliriz ya da savaşarak hem kendimize hem de dünyaya zarar verebiliriz.
• İnsanların birbirine saygı göstermesi o kadar mı zor?
• Okulda bir arkadaşım sıkıntı yaşadığında ona yardım etmek isterim.


Soru: 6. Aşağıda bir dörtlüğün dizesi verilmiştir. “saygı, sevgi, anlaşmak, iyilik, mutluluk” kelimelerinden en az ikisini kullanarak dörtlüğü tamamlayınız ve dörtlüğe bir başlık yazınız.


Cevap: Sevgi
Birbirimizi anlamamız için
İlk önce dinlememiz gerekir
Aramızda sevgi olmalı
Bunun başında da saygı gelir.


Soru: 7. Aşağıdaki kelimelerden yanlış yazılmış olanı işaretleyiniz


A) Kiprik B) Sürpriz C) Yalnız


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru: 8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını karşılarına yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları”

Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ünlem işareti kullanılmalıdır? İşaretleyiniz.


A) Acaba dedemler bize gelecek mi
B) Çabuk oradan uzaklaş
C) Her defasında aynı sorunla karşılaştım


Soru: 10. Aşağıda verilen ifadelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap:
• Pelin ve Alper bu sabah Kayseriye gitti.
→ Pelin ve Alper bu sabah Kayseri’ye gitti.
• Annem, sağlık bakanlığında çalışıyor.
→ Annem, Sağlık Bakanlığında çalışıyor.
• Selin, kedisi ponçiyi bir barınaktan sahiplenmiş.
→Selin, kedisi Ponçi’yi bir barınaktan sahiplenmiş.
• Tolstoy’un erik çekirdeği adlı kitabını okuyorum.
→Tolstoy’un Erik Çekirdeği adlı kitabını okuyorum.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 74-75-76

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 74, 75, 76


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 74-75-76


Soru: 1. Bu metnin başlığı sizce ne olmalıdır? Metnin üst kısmında belirtilen yere yazınız.


Cevap: İnsanlar ve İletişim


Soru: 2. İnsanoğlu geçmişte hangi yollarla iletişim kuruyordu? Yazınız.


Cevap: Beden dili, el kol hareketleri, mimikler, ateş yakarak, duman çıkararak, mağaralara resim çizerek iletişim kurmaktaymışlar.


Soru: 3. İletişim araçlarındaki hızlı gelişme neye paralel olarak yaşanmaktadır? İşaretleyiniz.


A) Teknolojiye
B) İnsanların hayallerine
C) İhtiyaçlara


Soru: 4. Metinde sözü edilen ve sizin kullanmadığınız iletişim
araçları nelerdir? Adlarını yandaki görselde verilen noktalı yerlere yazınız


Cevap: Ateş yakarak, duman çıkararak, el kol hareketleri ile, mağaralara resim çizerek iletişim kurmuşlar. Şimdi ise teknolojinin gelişmesi ile interneti, telefon gibi araçları kullanıyoruz.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru: 5. Yukarıdaki görselleri verilen iletişim araçlarını harfleri kullanarak adlarıyla eşleştiriniz.


Cevap: (C) telgraf (A) radyo (B) telefon


Soru: Alfabemizdeki her harf için bir sembol belirleyiniz. Daha sonra, bu sembolleri kullanarak adınızı soyadınızı aşağıya yazınız


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapabilirsiniz.


Soru: 7. Arkadaşlarınızla iletişim kurmak için hangi yolu tercih edersiniz? Nedenlerini açıklayınız.


A) Telefon B) Karşılıklı konuşma C) Sosyal medya
Cevap: Çünkü telefon ile iletişim kurmak daha kolay ve herkese ulaşmamızı sağlar.


Soru: Aşağıdaki sorularla yanıtlarını eşleştiriniz. Yanıtların başındaki harfi soruların sonundaki yay ayraçların içine yazınız. (Sorulardan biri eşleşmeyecektir.)


Cevap:
1. Dinleme nedir? (C)
2. Öğrenme nasıl gerçekleşir? (A)
3. Konuşmacıyı dinlerken neler yapmalıyız? ()
4. Dinleme sırasında dikkatimizi nasıl canlı tutarız? (B)
A. Araştırarak, okuyarak, gezerek, görerek, yaparak, dinlediklerimizi değerlendirerek…
B. Zihnimizi konuya verip dikkatimizi dağıtacak davranışlardan kaçınarak…
C. Konuşulanları, anlatılanları anlamaya ve öğrenmeye çalışmaktır.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki atasözlerini Ceren, Deniz, Ege ve Anıl karışık olarak söylemişlerdir. Verilen ipuçlarını kullanarak hangi atasözünü kimin söylediğini bulunuz.


Cevap:

  • “Bugünün işini yarına bırakma.” (Ege)
  • “Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.” (Ceren)
  • “Mum dibine ışık vermez.” (Anıl)
  • “Ağaç yaşken eğilir.” (Deniz)

İPUÇLARI
• Ceren’in söylediği atasözü, sabırlı olmanın sonunda daima kazançlı çıkılacağını anlatan atasözü değildir.
• Ege’nin söylediği atasözünde zaman bildiren sözcükler vardır.
• Deniz’in söylediği atasözü, küçük yaştaki insanı eğitmenin
daha kolay olduğu anlamındadır.
• Anıl’ın söylediği atasözünde bir ışık kaynağından söz edilmemiştir.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk’e Koştum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk’e Koştum Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Yandaki şiiri ezberleyiniz.


Cevap: ATATÜRK
Şimdi bir deniz varsa
Pamuk tarlaları
Rüzgârlar altında
Şimdi bir tren geçiyorsa ovalardan.
Buğday sarısı güneşte
Bir kuş uçuyorsa
Şimdi bir bayrak dalgalanıyorsa
Aylı yıldızlı…
Yaşamak seninle güzel
Yaşamak bunun için büyük
Sevgili Atatürk.
Adnan ARDAĞI


Soru: 2. Aşağıda verilen Atatürk konulu çağrışım zincirini devam ettiriniz.


Cevap: ATATÜRK→ ÖZGÜRLÜK→ CUMHURİYET→ LİDER→ MÜCADELE


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştirmeyi, kelime ve kelime gruplarının yanına, anlamların başındaki harfi yazarak yapınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

2.Çalışma


Soru: Aşağıda, metinle ilgili bazı soruların cevapları verilmiştir. Bu cevapları okuyarak soruları siz yazınız.


Cevap:
Soru: Bütün çocukların mutlu olduğu hangi gündü?
Cevap: O gün, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ydı.


Soru: Nurhan Hanım’ın annesi ve babasının mesleği nedir?
Cevap: Annesi öğretmen, babası gazeteciydi.


Soru: Atatürk, Nurhan’ı görünce ne yapmıştır?
Cevap: Atatürk, Nurhan’ı koltuğunun altından tutup kaldırdı.


Soru: Atatürk’e soru soran Nurhan Hanım evet cevabını aldıktan sonra ne yapmıştır?
Cevap: Nurhan, ezberlediği en güzel şiirlerden birini okudu.


3.Çalışma


Soru: Büyükannenin, çocukluğunda Atatürk’e şiir okurken hissettiği duyguyu aşağıdaki yüz ifadelerinden hangisi en iyi anlatır? İşaretleyiniz.


Cevap: A


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen ifadeyi metne göre doldurunuz.


Cevap: Torunu, büyükannesinin şanslı olduğunu düşünür çünkü Atatürk’ü görmek ona dokunmak ona şiir okumak büyük bir şereftir.


5.Çalışma


Soru: A) Sizden, hazırlık çalışmasında verilen “Atatürk” şiirini ezberlemeniz istenmişti. Aile üyelerinizden sizi dinlemelerini
rica ederek şiiri onlara okuyunuz.


Cevap: Ezberlediğiniz şiiri okuyunuz.


Soru: B) Şiiri okurken hissettiğiniz duyguyu yansıtan yüz ifadesini yan taraftaki alana çiziniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: “Ah yavrum, ben o kadar bahtiyar biriyim ki…” ve “Ah büyükanneciğim, gerçekten de çok şanslıymışsın.” cümlelerinde virgülün hangi kullanım özelliği örneklendirilmiştir? İşaretleyiniz.


A) Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime veya kelime gruplarının arasına konur.
B) Hitap için kullanılan kelimelerden sonra konur.
C) Art arda cümleleri birbirinden ayırmak için konur.


7.Çalışma


Soru: “Hatırlayalım” bölümünü okuyarak anı türüyle ilgili bilgileri hatırlayınız. Siz de bir anınızı yazınız.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Anı: Bir kimsenin kendi hayatını veya yaşadığı döneme şahit olduğu ya da duyduğu olayları etkili bir dille anlattığı yazılara anı (hatıra) denir. Bir başka deyişle anı, bizde bir iz bıraktığı için unutulmayan ve anılmaya değer bulduğumuz olayları anlatan yazı türüdür.


Cevap:  Geçen kıs ailemle beraber Burdur’a gezmeye gittik. Burdur da gezilecek güzel tarihi yerleri gezdik. Bu yerlerde hep beraber fotoğraf çekildik. Oradan Isparta’ya gidip Eğirdir Gölünü gördük. Bu gezi sayesinde yeni yerler öğrenip değişik tatlar tattım.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Hiç Durmadan Öğreniyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Hiç Durmadan Öğreniyorum Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıda bir bilim insanının taşıması gereken bazı özellikler verilmiştir. Bu özelliklerden sizin sahip olduklarınızı görseldeki tahtanın içine yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda anlamı verilen kelimeleri bulmacada bulup kelimelerin üzerini çiziniz.


Cevap:
• İnsanların ve hayvanların, dış dünyanın uyaranlarını görme, işitme, koklama, dokunma ve tatma organlarıyla algılama yeteneği, duyum. (DUYU)
• Yapı kurma, yapı yapma, kurma; bir şeyi oluşturma. (İNŞA)
• Ortaya çıkarma, meydana çıkarma. Var olduğu bilinmeyen bir şeyin ortaya çıkarılması. (KEŞİF)
• Bir şeye dikkati yönelterek o şeyin bilincine varma. (ALGI)
• Bisiklet ve motosiklette, ön tekerleğe yön vermeye yarayan ve iki ucunda tutacak yeri bulunan enlemesine çubuk. (GİDON)

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

2.Çalışma


Soru: A) Aşağıdaki soruları “Hiç Durmadan Öğreniyorum” adlı metne göre cevaplayınız.
• Çocuklar her gün neler öğrenmektedir?


Cevap: Yeni tanıştığımız insanların adlarını arkadaşlarımızın ev adreslerini, paten kaymayı, bisiklete binmeyi ya da basketbol oynamayı, hatta İngilizce konuşmayı öğrenmektedirler.


Soru: • Öğrenmek için ilk önce yapılması gereken nedir?


Cevap: Duymamız, görmemiz, dokunmamız, tatmamız ya da koklamamız gerekir.


Soru: • Öğrenme neden bir yapbozu tamamlamaya benzer? Açıklayınız.


Cevap: Öğrenmek inşaya benzer. Her yeni bilgi öğrendiğimiz de bina bir kat daha yükselir.


Soru: • Öğrenme yöntemleri nelerdir? Siz, en kolay nasıl öğrenirsiniz? Anlatınız.


Cevap:

  1. Görsel Öğrenme
  2. İşitsel Öğrenme
  3. Kinestetik Öğrenme

Soru: B) Aşağıda verilenlerin hangi yöntem ya da yöntemlerle öğrenilebileceğini belirleyerek yazınız.


Cevap:
Yazı yazmak: İşiterek, görerek dinleme
Ayakkabı bağlamak: Kinestetik, yaparak yaşayarak öğrenme
Flüt çalmak: Kinestetik, görerek işiterek dinleme
Paten kaymak: Görerek, yaparak işitme


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 81 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen metinleri okuyunuz ve bu metinlerden çıkardığınız ortak fikirlerden hareketle boş konuşma balonunu doldurunuz.


Cevap: Araştıran, meraklı, sabırlı, zeki, akıllı insanlar keşif ve icatlara öncülük etmektedir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları


4.Çalışma


Soru: A) “Bilim ve teknoloji geliştikçe yeni kavramlar ortaya çıkmakta, bunun sonucunda da bu kavramları karşılayacak yeni kelimelere ihtiyaç duyulmaktadır.”
Aşağıdaki tabloda, günümüz teknolojisine bağlı olarak ortaya çıkan bazı yabancı kelimeler ve bunların Türkçe karşılıkları verilmiştir. Bir karton üzerinde bu tabloyu, yabancı kelime ile Türkçe karşılığı eşleşecek şekilde yeniden oluşturunuz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları”

Soru: B) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Siz de hazırladığınız kartonda, Türkçe kelimelerin kullanımına yönelik böyle bir afiş tasarlayınız. Konuşmalarınızda ve yazılarınızda yabancı dillerden alınmış kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 83 Cevapları


5.Çalışma


Soru: 1. Bu afişin hazırlanma amacı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bilgilendirmek B) Reklam yapmak C) Tanıtım yapmak


Soru: 2. Afişteki yönergelerin uygulanması neyi sağlar?


A) Bilgiye daha çabuk ulaşılmasını
B) İnternet ortamında kişisel güvenliğin sağlanmasını
C) İnsanların ülkemizde kolay iletişim kurmasın


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde, yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız


Cevap: Aziz Sancar, 8 Eylül 1946 (‘) da Mardin (‘) de doğdu (.) İlkokulu,
ortaokulu ve liseyi Mardin (‘) de okudu. Üniversite eğitimi için İstanbul (‘) a
gitti. İTÜ (‘) de tıp fakültesinden birincilikle mezun oldu (.) Teksas Üniversitesinde yüksek lisans ve doktora yaptı (.) Yaptığı çalışmalar DNA konusunda ciddi ilerlemeler sağladı (.) İsveç Kraliyet Bilimler Akademisinin verdiği Nobel Kimya Ödülü (‘) nü 2015 (‘) te aldı (.) Ödülü ve madalyayı Anıtkabir Müzesi (‘) ne armağan etti (.)



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk Olmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk Olmak Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıda Atatürk’ün bir sözü karışık olarak verilmiştir. Bu sözü anlamlı bir paragraf olacak şekilde düzenleyiniz. Daha sonra, ifadelerin başındaki harfleri paragraftaki sırasına göre kutulara yerleştirerek bir kelime oluşturunuz.


Cevap: ATAM
(M) bu yeterlidir
(A) benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız
(A) beni görmek demek
(T) mutlaka yüzümü görmek demek değildir


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki kelime gruplarını verilen açıklamalar ile eşleştiriniz. Bu çalışmayı yapmadan önce, kelime gruplarının geçtiği cümleleri bir kez daha okuyup ne söylenmek istendiğini anlamaya çalışınız. 


Cevap: (1) IŞIK TUTMAK (2) YÜREĞİNDE YAŞAMAK (3) ÜLKEYİ GELECEĞE HAZIRLAMAK
(2) Onu ve yaptıklarını her zaman severek hatırlamak, unutmamak.
(1) Aydınlatıcı ve bilgi verici düşünceler söylemek, takip edeceği yolu göstermek.
(3) Gelecek yıllar için çalışmak, hazırlık yapmak.


2.Çalışma


Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruları cevaplayınız
Soru: Metinde hangi mesleklerden söz ediliyor? Aşağıya yazınız.


Cevap: Tuhafiyecilik, doktor, eczacılık, ressam, bilgisayar mühendisi, pilotluk, mimarlık, futbolculuk, kaptanlık


Soru: Aşağıdaki çocuklardan hangileri bu metinden çıkarılabilecek düşünceleri doğru ifade etmiştir? “X” işareti koyunuz.


Cevap:
(X) Atatürk olmak, onun düşüncelerini anlamak, ilke ve devrimlerine sahip çıkmaktır
(X) Atatürk yalnızca bu ulusu özgürlüğüne kavuşturmadı. Aynı zamanda geleceğe hazırladı.
(X) Atatürk, barış ve kardeşlik yolunda tüm çocuklara sonsuza kadar ışık tutacaktır


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Metindeki paragraflar ile bu paragraflara ait konu ifadelerini eşleştiriniz. Eşleştirmelerinizi paragrafların yanına, konu ifadelerinin başındaki harfi yazarak yapınız. (Konu ifadelerinden biri dışarıda kalacaktır.)


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

4.Çalışma


Soru: Gelecekte hangi mesleği seçmeyi düşünüyorsunuz? Bu mesleği neden seçmeyi düşündüğünüzü kısaca açıklayınız.


Cevap: Ben gelecekte hemşire olmak istiyorum. İnsanlara yardımcı olmayı onların hayatlarına dokunuş yapmayı istiyorum.


5.Çalışma


Soru: A) Metindeki çocuk “Ben büyüyünce Atatürk olacağım.” dediğinde aile üyeleri ona nasıl tepki vermiştir? Aile üyelerinin tepkilerine katılıyor musunuz? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap: Ablası okulu bitirmesini, ninesi içinde yaşatabileceğini, öğretmeni Atatürk’ü anlaması gerektiğini söylemiştir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru: Siz de evlerinizle bu konuda (Atatürk gibi olmak) bir tartışma ortamı oluşturunuz. Ulaştığınız ortak sonucu aşağıya yazınız.


DİKKAT
Unutmayın ki nezaket kurallarına uymak, söz kesmemek, uygun ses tonuyla konuşmak, iyi bir dinleyici olmak, kısa ve anlaşılır cümleler kurmak, kelimeleri doğru telaffuz etmek ve anlamlarına uygun kullanmak, yabancı kelimeler yerine bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmak, göz teması kurmak, söz alarak konuşmak hem kendimizi ifade etmemizi hem de birbirimizi anlamamızı sağlayacaktır.


Cevap:  Evdeki herkes farklı tepkiler vermiştir. Babam iyice düşünüp Atatürk’ü anlamamı istemiş, annem okulumu bitirip kendime hedef koyabileceğimi, dedem Atatürk gibi iyi bir lider olmak için onun yolundan gitmem gerektiğini söylemiştir.


6.Çalışma


Soru: A) Çevrenizden beş kişi belirleyiniz. Bu beş kişiye aşağıdaki soruyu sorunuz ve verdikleri cevapları tabloya yazınız. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru: B) İyi bir liderin sahip olması gereken özellikleri oluşturduğunuz tablodan yararlanarak ve kendi görüşlerinizi de katarak kısaca ifade ediniz.


Cevap: İyi bir lider cesur, ileri görüşlü, vatansever, azimli, çalışkan, iyimser bir yapıda olması gerekir.


7.Çalışma


Soru: A) Aşağıda bir kitap kapağı görülmektedir. İnceleyiniz. Bir Türk büyüğü hakkında kitap yazsanız kimi seçerdiniz? Kitabınızın adı ne olurdu? Neden? Aşağıya yazınız.


Cevap:
Seçtiğim kişi: Mimar Sinan
Kitabımın adı: Mimar Sinan’ın Harikaları
Bu kişiyi seçme nedenim: Dönemine adını yazdıran ve birçok iyi eser veren bir mimar olduğu için seçtim.


Soru: B) Yandaki resim alanına kitabınızın kapağını tasarlayınız


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Aşure Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Aşure Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Ülkemizin hangi bölgesinde yaşıyorsunuz?


Cevap: Akdeniz bölgesinde yaşıyorum.


Soru: Hangi ilde, ilçede veya köyde yaşıyorsunuz?


Cevap: Hatay ilinin İskenderun ilçesinde yaşıyorum.


Soru: • Yaşadığınız yerde veya sizin ailenizde en çok hangi yemek ve tatlılar tüketiliyor? (Aile büyüklerinizden yardım alabilirsiniz.


Cevap: Yaşadığım yerde en çok et yemekleri tüketiliyor. Belen tava, saç kavurma gibi yemekler.


Soru: 2. Metnin görsellerine göz gezdirerek okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz. Metni okuduktan sonra tahmininizi kontrol ediniz.


Cevap: Aşurenin yapımını anlatıyor olabilir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını belirleyiniz. Belirleme işlemini, seçtiğiniz ifadenin başındaki rakamı yuvarlak içine alarak yapınız.


Cevap:
Sarpa sarmak → 1. Çözülmesi çok güç bir duruma gelmek.
Heves → 2. İstek, eğilim, arzu.
Gelenek → 1. Bir toplumda saygın görülüp kuşaktan kuşağa aktarılan,
toplumdaki bireylerin genel olarak uyduğu alışkanlıklar.


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Aşure” adlı metne göre cevaplayınız.
• Aşağıdakilerden hangisi bu metinde aşure yaparken kullanılmamıştır?


A) Kuru üzüm B) Nohut C) Süt


Soru: Aşurede “Olmazsa olmaz.” olarak belirtilen şey nedir?


Cevap: Gülsuyudur.


Soru: Bir tatlı olması dışında aşurenin en önemli özelliği nedir?


Cevap: Dinen kutsal olan değerlerin hatırlanması ve birlik beraberliğin olmasıdır.


Soru: Anlatıcının annesinin lezzetli yemekler yaptığına metindeki hangi ifadelerden ulaşabiliriz? Tespitlerinizi aşağıya yazınız.


Cevap: ”Annem her zamanki gibi mutfakta olmalı gene” ”Kim bilir ne harikalar yaratıyor…”


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki bilgilerden hangisi veya hangileri doğrudur? İşaretleyiniz.


Cevap:
(D) Aşurenin içinde çeşitli baklagiller bulunur.
(Y) Anlatıcı aşureyi tek başına yapmıştır.
(D) Aşure ilk olarak Nuh’un gemisinde yapılmıştır


4.Çalışma


Soru: Aşağıda, aşurenin yapım aşamaları karışık olarak verilmiştir. Bu ifadeleri metne göre sıralayıp numaralandırınız


Cevap:
(3) Ocak kapatılıp biraz da gülsuyu eklenir.
(2) Aşurenin üzerine serpilecek yemişler hazırlanır.
(1) Akşamdan ıslatılan buğday, nohut, fasulye ve biraz pirinç kaynatılır. İçine az tuz ve bolca şeker katılır.
(4) Aşure, kaplara sıcak sıcak boşaltılır.
(5) Kâselerdeki aşurelerin üzeri özenle süslenir.


5.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görsellerde bazı millî kültür ögelerimiz verilmiştir. Bu ögelerin isimlerini yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki haritayı inceleyiniz. Haritadan yararlanarak ve aile büyüklerinizden yardım alarak görseldeki çocuğun kurduğu cümleleri tamamlayınız.


Cevap:

  • Kültürel ve doğal zenginliklerimizi tanımak amacıyla bu haritadan faydalanabiliriz
  • Peribacaları Nevşehir ilimizdedir
  • İstanbul ve Edirne camileri ünlüdür.
  • Hem deniz tatili yapmak hem de tarihî yerler görmek isteyen biri, Antalya, İzmir, Muğla gibi yerleri tercih etmelidir.
  • • Ben olsam bu haritada ülkemizin Karadeniz  gibi yerlerine de yer verirdim.

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
1. Aşağıdaki menüyü inceleyiniz. Bu menüde sizce neden yabancı kelimeler kullanılmıştır? Bu doğru bir davranış mıdır? Bu konuda aile üyelerinizin de düşüncelerini alınız.


Cevap: Bence yanlıştır. Yabancı kelimelerin Türkçe karşılığı olmasına rağmen kendi dilimizi kullanmayıp yabancı kelimeler eklememiz dilimizi unutmamızı sağlar.


Soru: 2. Menüdeki yabancı kelimelerin Türkçelerini çeşitli kaynaklardan öğrenip aşağıya yazınız.


Cevap:

  • Brunch: Kahvaltı
  • Special Foods: Özel yemekler
  • Drinks: İçecekler

Soru: 3. Bir A4 kâğıdı üzerinde menü sayfası tasarlayınız. (Görsel unsurlara ve farklı yazı karakterlerine yer verebilirsiniz.)


Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.


Soru: 4. Yaşadığınız yere özel yiyecek ve içeceklere de yer vererek Türkçe kelimelerden oluşan yeni bir menü hazırlayarak çalışmanızı tamamlayınız. (Bu konuda aile üyelerinizden yardım alabilirsiniz.)


Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score
error: Content is protected !!