3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Majestelerinin Rüyası  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Majestelerinin Rüyası Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Yandaki görseli inceleyerek okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz


Cevap: Çocukların ilgi alanları olan sporlar olabilir.


Soru: 2. Aşağıda Atatürk’ün bir sözü, kelimelerin yerleri değiştirilerek verilmiştir. Sözün doğru şeklini yazınız


Cevap: Ben sporcunun zeki, çevik aynı zamanda ahlaklısını severim.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda anlamı verilen ve harfleri eksik bırakılan kelimeleri / kelime gruplarını tamamlayınız.


Cevap:
• Kötü bir durumun yayılması ve sık rastlanır olması. (KOL GEZMEK)
• Gerilim, heyecan. (ADRENALİN)
• Tenis oynarken topa vurmak için kullanılan alet. Aynı zamanda tenisçiler
için kullanılan ifade. (RAKET)
• Çok heyecanlanmak, heyecandan konuşamamak. (NUTKU TUTULMAK)
• Eski rekoru aşıp yeni, üstün bir sonuç elde etmek. (REKOR KIRMAK)


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Majestelerinin Rüyası’’ metnine göre cevaplayınız.
• Afrikalı çocuklar niçin çok sabırsızlanmaktadır? Yazınız.


Cevap: Kahramanları ile buluşmak için heyecanlanıyorlardır.


Soru: • “Roger Federer çocuklara yardım etmeyi tenisteki başarısından daha çok önemser.” ifadesini metindeki hangi cümleden anlayabiliriz? Cümlenin altını çiziniz.


Cevap: Sanki çocukların gönlüne taht kurmak, ‘’Majesteleri’’ olarak adlandırılmaktan çok daha kıymetli


Soru: • “Annesi Güney Afrika’da doğduğundan, o topraklar hep ilgisini çekmişti.’’ cümlesi hangi sorunun yanıtı olabilir? Soruyu yazınız


Cevap: Neden o topraklara ilgi duymaktadır?


Soru: • Roger Federer Vakfının amacı nedir?


Cevap:  Güney Afrika’da olan çocuklara destek olma amacıyla kurulmuştur.


Soru: • Bu metinden Roger Federer’in karakter özelliklerinden hangilerine ulaşabiliriz? İşaretleyiniz.


Cevap:
(X) Dürüst
(X) Yardımsever
() Sinirli
() Cesur
(X) Esprili


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Tanışmak istediğiniz bir sporcunun adını, sporun hangi dalıyla ilgilendiğini ve onu niçin sevdiğinizi yazınız


Cevap: Alex de Souza ile tanışmayı çok isterdim. O futbol ile ilgilenmektedir.


4.Çalışma


Soru: A) Aşağıdaki formu inceleyiniz. Bu formun hazırlanma amacı nedir? Yazınız.


Cevap: İlgi duyulan spor yeteneğini belirlemek için hazırlanmıştır.


Soru: B) Bu formda sizce neden beslenme alışkanlıklarının belirtilmesi istenmiştir? Açıklayınız.


Cevap: Sporcuların belli bir beslenme şekli vardır. Bundan dolayı belirtilmesi istenmiştir.


Soru: C) Formu doldurunuz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıdaki şiiri okuyup şiirin altında verilen cümleleri tamamlayınız.


Cevap:
• Bu şiirde, sağlıklı olmak için yapılması gerekenler anlatılmıştır.
• Şiir, 3 bölümden oluşmaktadır.
• Şiirde, ‘’surat, çehre’’ kelimelerinin eş anlamlısı (sesteş) olan yüz kelimesi geçmektedir.
• Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için spor yapmak, beslenmeye dikkat etmek, temiz hava olması gerektiği anlatılmıştır.


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki örneklerde kurum adının doğru yazıldığı cümleye ‘’D’’ yazınız. Daha sonra, kurum adlarının nasıl yazılması gerektiğini belirten kuralı yazınız


Cevap:
(D) Gençlik ve Spor Bakanlığı, sporun gençlerin yaşam biçimi hâline gelmesi için
bazı çalışmalara başladı.
() Millî eğitim bakanlığı, öğrencilerin tatillerini hem eğlenerek hem de öğrenerek
geçirmesi amacıyla tatil kitapları dağıttı.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki noktalama işaretlerinin görevlerini, onların ağzından cümlelerle konuşma balonlarının içine yazınız.


Cevap:

  • Merhaba ben kesme işaretiyim. Özel isimleri diğer isimlerden ayırmak için kullanılırım.
  • Merhaba ben kısa çizgi. Konuşma cümlelerinin başına gelirim.
  • Merhaba ben iki nokta. Roman, hikaye gibi edebi metinlerde karşılıklı konuşmalarda sıklıkla kullanılırım.


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 122

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 122


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları


Soru: 1. Yukarıdaki görselin yer aldığı bir metnin konusu seçeneklerden hangisi olamaz?


A) Sağlığın önemi
B) Sporun faydaları
C)Arkadaşlık


Soru: 2. “Yalın, Melih, Ecem, Osman ve Özlem aynı spor kulübüne üyeydiler. Hatta orada tanışmışlardı. Kulüpte bir araya geldikleri bir sabah…” Bir hikâyeden alınan yukarıdaki bölümde, henüz hikâyenin hangi ögesinden söz edilmemiştir?


A) Kişiler B) Olay C) Yer


Soru: 3. Aşağıdaki sözlerden hangisi atasözü değildir?


A) Sağlık varlıktan yeğdir.
B) Her işin başı sağlık.
C) Doğru beslen, spor yap; tasa etme, sağlıklı kal!


Soru: 4. “Eskrim, hentbol, yüzme, okçuluk” kelimeleri hangi kavram havuzunun içinde yer alabilir?


A) Spor terimleri
B) Oyun terimleri
C)Sağlık terimleri


Soru: 5. “Kırlara koşalım, temiz havayı ciğerlerimize dolduralım, pırıl pırıl akan çayın yanında piknik yapalım.” cümlesinde kaç tane eş sesli kelime yer almaktadır?


A) 2 B) 3 C) 4


Soru: 6. “Teyzem yıllarca spor yapmış hatta sporun birçok dalıyla ilgilenmiş ( ) yüzme, voleybol, judo ( )’’ cümlesinde yay ayraçların içinde kullanılması gereken noktalama işaretleri hangisinde doğru verilmiştir?


A) ( : ) , ( . )
B) ( . ) , ( ! )
C) ( : ) , ( … )


Soru: 7. Yukarıdaki görselde ifade edilen başlıca sorun nedir?


A) Oyun alanı yetersizliği
B) Hayvanlara yaşam alanı bırakılmaması
C) Çevre kirliliği



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 14

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 14


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Aşağıda verilen sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz


Soru: 1. Aşağıdaki yargılardan hangisi “Hepimizin eşsiz ve ortak yönleri
olduğu gibi farklı yönleri de vardır: Sevdiğimiz oyunlar, kişiliğimiz, başarılı olduğumuz alanlar gibi. Haydi, farklılıklarımızı kutlayalım, eşsiz
oluşumuzun değerini bilelim!” ifadesinden çıkarılamaz?


A) İnsanlar aynı durumlara aynı tepkileri verir.
B) Farklılıklara saygı gösterilmelidir.
C) Her insan özeldir.


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi “Canım Köpeğim Şans” başlıklı bir metnin konusu olabilir?


A) İnsan ve doğa
B) İhtiyaçlarımız
C) Hayvan sevgisi


Soru: 3. Aşağıdakilerden hangisi bir kitapta yer alan bölümlerden değildir?


A) Kaynakça
B) İçindekiler
C) Afiş


Soru: 4. Aşağıdaki kelimeleri alfabetik olarak düzenlediğimizde hangisi 2. sırada yer alır?


A) Tesadüf B) Üretim C) Tarif


Soru: 5. “Dizelerden oluşan, duyguları coşkulu ve akıcı bir şekilde anlatan metinlere ……………………… denir.” cümlesindeki noktalı yere gelmesi gereken kelime aşağıdakilerden hangisidir?


A) Şiir B) Şarkı C) Fabl


Soru: 6. ”Bütün gün, keyifle dedemin anılarını dinledik.” cümlesindeki altı çizili kelimenin eş anlamlısı nedir?


A) Hikâye
B) Hatıra
C) Sohbet


Soru: 7. “Mektuplarda hitaptan sonra ……………………….. işareti kullanılır.” cümlesinde söz edilen noktalama işareti hangisidir?


A) Virgül işareti
B) Ünlem işareti
C) Nokta işareti


Soru: 8. Aşağıdaki çocuklardan hangisinin verdiği bilgi yanlıştır?


Cevap: C



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 10-11-12-13

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İmece Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İmece Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 10-11-12-13


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Kendisiyle vakit geçirmekten mutluluk duyduğunuz bir kişiyi belirleyerek onunla ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru: Adı ve soyadı nedir? 


Cevap: Betül Yıldız


Soru: Sizin neyiniz olur?


Cevap: Arkadaşım


Soru: Kaç yaşındadır? 


Cevap: 9 yaşında


Soru: En dikkat çekici özellikleri nelerdir?


Cevap: Güler yüzlü olması


Soru: Onunla vakit geçirmekten neden mutlu olursunuz?


Cevap: Beni eğlendiriyor mutlu oluyorum.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Yandaki görselin, anlamı verilen kelimelerden hangisini anlattığını
aşağıya yazınız. 

İmece: Birçok kimsenin toplanıp el birliğiyle bir kişinin veya bir topluluğun işini görmesi ve böylece işlerin sıra ile bitirilmesi. Bir işin birlikte yapılması.
tırmık: Kabartılmış toprağın taşını, çöpünü ayıklamak için kullanılan seyrek dişli, tarak biçiminde araç.


Cevap: İmece kelimesini anlatmaktadır.


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruları cevaplayınız


Soru: Sizce şiire başlık olarak neden “imece” kelimesi seçilmiştir?
Bu kelimenin anlamını bir defa daha okuyarak soruyu cevaplayınız.


Cevap: Herkesin birleşerek iş yapmasını anlattığı için seçmişlerdir.


Soru: Şiirdeki çocukların her biri neden farklı bir şey getirmektedir?
Açıklayınız.


Cevap: Ortaklaşarak bir işi yatıkları için herkesin görevi farklıdır.


Soru: Şiirdeki çocukların hep beraber yaptıkları etkinliğin adı
nedir? Aşağıya yazınız. 


Cevap: Bahçede buluşup oyun oynamak.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Oyun arkadaşlarınızla “Birlikte oynanan bir oyunun keyifle oynanması ve katılan her çocuğu mutlu etmesi için sizce nelere dikkat etmek gerekir?” sorusu üzerine sohbet ediniz. Ulaştığınız kuralları aşağıya yazınız.


Cevap:

  • Oyunda hile yapılmamalıdır
  • Herkes kurallara uymalıdır.
  • Saygılı bir şekilde oyun oynamalıyız.

4.Çalışma


Soru: A) Çok sevdiğiniz bir oyunu belirleyiniz. Bir kart hazırlayınız. Bu kartın bir yüzünde, sizden istenen bilgilere yer veriniz.


Cevap:
Oyunun adı: Saklambaç
Oyunun kuralları: Oyunculardan bir kişi ebe seçilir ve diğerleri saklanır.
Kişi sayısı: 2 den fazla kişi
Kullanılan oyun araçları (varsa):
Oyunun oynanabileceği yerler: Sokak, bahçe, ev


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru: Kartın diğer yüzünde, oyunun nasıl oynandığını, kısa ve anlaşılır cümlelerle sırasına uygun olarak anlatınız. Kartınızı süsleyebilir veya resimleyebilirsiniz.


Cevap: Saklambaç oynarken oyuncu sayısına bir kısıtlama getirilmez. Oyunculardan biri ebe olarak seçilir. Ebe bir duvara, ağaca ya da başka bir nesneye kafasını yaslar ve gözünü -genellikle kolu yardımıyla- kapatarak oyuncular tarafından kararlaştırılmış bir sayıya kadar birer birer sayar. Açar ve saklananları bulmaya çalışır. Bulduğu zaman yerine dönmesi lazımdır. Bu sayede ebe başkası olur.


5.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup üzerlerini renkli kalemlerle işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 7-8-9-10

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tebessüm Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 7, 8, 9, 10


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tebessüm Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 7-8-9-10


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki karikatürü ve metni okuyunuz. Karikatürde sizi güldüren şey nedir? Aşağıya yazınız.


Cevap: Karikatürde koca kovanın içinden bir tane arını çıkıp ben yalnız yaşıyorum demesi çok güldürdü.


Soru: 2. Dinleyeceğiniz şarkının konusunu yukarıdaki karikatürden ve görsellerden hareketle tahmin edip aşağıya yazınız.


Cevap: Gülümsemek ile ilgili bir şarkı olduğunu düşünüyorum


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 8 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki bölümde eksik bırakılan sözleri, şarkıyı dinlerken tamamlayınız.


Cevap: İstedim ki sokakta asık suratlı kalmasın
Büyükler büyüdükçe gülmeyi unutmasın.


2.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Tebessüm” adlı şarkıya göre cevaplayınız.
Soru: Şarkıdaki çocuk neler istemektedir? İsteklerini görsellerin yanına yazınız.


Cevap:

  1. Büyükler büyüdükçe gülmeyi unutmasınlar
  2. Sokakta asık suratlı kimse olmasın
  3. Herkesin yüzünde tebessüm olmasını istiyor.

Soru: Şarkıyı söyleyen kişi aşağıdaki hangi hayvana selam vermiştir? İşaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 8 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 8 Cevapları”

Soru: Dinlediğiniz şarkının ana duygusu nedir? Yazınız.


Cevap: Gülümsemek ve insan sevgisi


3.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen tanımlarda boş yerlere gelmesi gereken kelimeleri yazınız. (Bilgilerinizi hatırlamak için TDK Türkçe Sözlük’ten yararlanabilirsiniz.)


Cevap:
• Notalardan oluşan, ritimli sözlerle, seslerin uyumlu kullanımıyla ortaya çıkan yazı biçimine ……………….. denir.
A) Şiir B) Şarkı
• Şiirin her bir satırına ……………….. denir.
A) Cümle B) Dize


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 9 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Şarkıya bir dörtlük de siz ekleyiniz. Eklediğiniz dörtlüğün şarkıyla ortak özellikler taşımasına dikkat ediniz.


Cevap:
Tebessümle etrafa
Mutluluk saçmalı
Her çocuk böyle mutlu olmalı
İşte hayat gülünce güzel


5.Çalışma


Soru: Yandaki görselde yer alan arkadaşınız büyüklere bir mesaj vermek istiyor. “Tebessüm” adlı şarkının sözlerinden yararlanarak onun için etkili bir söz yazınız


Cevap: Bizler bu dünyada mutlu olmak için kötü insanlar yerine tebessüm eden insanları görmemiz gerekir. Barış ve huzur ortamı için tebessüm etmeliyiz.


6.Çalışma


Soru: Şarkıyı bir defa daha dinleyiniz. Şarkının sizde uyandırdığı duyguları bir resimle ifade ediniz. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 9 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 9 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 10 Cevapları


7.Çalışma


Soru: A) Aşağıda, bir kitapta yer alması gereken bazı bölümlerin adları verilmiştir. Bu bölümlerden ne için faydalandığınızı yanlarına yazınız


Cevap:
Kaynakça: Kullanılan kaynakları belirtmek için.
Sözlük: Bilmediğimiz kelime anlamlarını öğrenmek için vardır.
İçindekiler: Kitapta bulunan yerleri belirtir.


Soru: B) Yukarıdaki çalışmada verilen kitap bölümlerini inceleyiniz. Siz de seçtiğiniz bir kitaptan hareketle bu bölümlere birer örnek oluşturunuz


Cevap:
Kaynakça: Akbaş, A. (1996). Ayın Ninnisi, Kuş Sofrası, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
Sözlük:  Aksama: Hafifçe topallamak, Çırak: Zanaat öğrenmek için bir ustanın yanında çalışan kimse
İçindekiler: 1.TEMA: ERDEMLER
Okuma Metni: Arkadaş ……. 10



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Bilim ve Teknoloji Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Bilim ve Teknoloji Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki görsellerden de yararlanarak “bilim ve “teknoloji” konulu bir çağrışım zinciri oluşturunuz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru: 2. Sizce insanlar, gelecek yıllarda şimdi gerçekleşmesi mümkün değilmiş gibi gözüken neleri yapabilir? Hayal kurunuz ve yazınız.


Cevap: Yeni gezegen bulabilir, ışınlanmayı yapabilirler.


1.Çalışma


Soru: Bilim ve Teknoloji” adlı şiiri, düzyazı olarak aynı duygu ve düşünceyi uyandıracak şekilde yeniden düzenleyiniz. Yazdığınız paragrafa bir başlık belirleyiniz. Gerek görürseniz kendi ifadelerinizi de metne ekleyebilirsiniz.


Cevap: Benim bilgi pınarım teknolojidir. Teknoloji ile çağı yakalar ve insanlara bilgi sunarım. Teknik ile çalışarak zamanla yarışırım. İstek ve coşku ile zirveye ulaşacağım.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Bilim ve Teknoloji” adlı şiire göre cevaplayınız.
• Şair, “çağı yakalamak” ifadesi ile ne anlatmak istemiştir? Bu soruyu bir aile büyüğünüzden yardım alarak cevaplayabilirsiniz.


Cevap: Günümüzde olan gelişmelere ayak uydurma anlamına gelmektedir.


Soru: İlerleyebilmek ve yükselmek için neler yapmak gereklidir?


Cevap: Teknolojiye ayak uydurmak, zamanı iyi kullanmak ve istek coşku ile çalışmak gerekmektedir.


Soru: • Şair, bilginin çokluğunu pınara benzetmiştir. Siz bilgiyi neye veya nelere benzetebilirsiniz?


Cevap: Ben bilgiyi akan suya benzetirim. Değerli ve çok olan.


3.Çalışma


Soru: Şiire bir dörtlük de siz ekleyiniz


Cevap:
Teknoloji geliştirir
Bizlere yollar gösterir
Öğrenmeliyiz yeni bilgi
Teknoloji bize gösterir.


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görselde bir bilim insanının yaptığı konuşmaya yer verilmiştir. Metinde boş bırakılan yerleri görselin üzerindeki kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız


Cevap: Eğer daha ileriyi görebildiysem, yeni buluşlar yaptıysam bu, benden önceki bilim insanlarının çalışmalarıyla olmuştur. Bilim üst üste koyulan taşlar gibidir. Yeni bir taş koyabilmek için alttaki taşın yerinde olması gerekir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları


5.Çalışma


Soru: “Simit ve Peynir’le Bilim İnsanı Öyküleri: Isaac Newton (Ayzek Nivtın)” adlı çizgi romanı notlar alarak okuyunuz. Seçtiğiniz kişi veya kişilere (Arkadaşlarınız ya da aile üyeleriniz olabilir.) çizgi romanı, olay örgüsüne uygun bir şekilde ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap:
Kahramanlar: Isaac Newton, annesi
Olay: Newton’un meraklı bir çocuk olup sürekli soru sorması ve bilime karşı olan ilgisi.
Yer: Newton’un evi ve okul yolu
Zaman: Geçmiş zaman


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki tablonun cümleler bölümündeki eş sesli kelimelerin altını çiziniz. Daha sonra, örnekte olduğu gibi cümlelerdeki eş sesli kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 29

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 29


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Aşağıda verilen sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi bir metnin ilk paragrafı olabilir?


A) Sonuç olarak şunu söylemek isterim: Hepimiz vatanımız için çalışmalıyız.
B) Şehit, vatanı için, kutsal bir amaç ve inanç uğruna canını veren kimsedir.
C) Bu duruma, 15 Temmuz’daki birlik ve beraberliği örnek verebiliriz.


Soru: 2. “konuşmacı, iyi, etkin, beden, kullanmalıdır, bir, dilini” kelimelerinden kurallı bir cümle oluşturduğunuzda “beden” kelimesi kaçıncı sırada yer alır?


A) 3 B) 4 C) 7


Soru: 3. “İstanbul’dan Kutay, Aykut ve dayım geldi.” cümlesinde kaç özel isim kullanılmıştır?


A) 3 B) 2 C) 1


Soru: 4. “Bu koku beni çocukluğumda yediğim üzümlerin kokusuna götürdü. Hiç unutmam, bir gün…” şeklinde başlayan bir metin, hangi türden alınmış olabilir?


A) Masal B) Anı C) Günlük


Soru: 5. “Seni boydan boya sevmişim, Ta Kars’a kadar Edirne’den.
Toprağını, taşını, dağlarını Fırsat buldukça övmüşüm.”
Yukarıdaki dörtlüğün ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir?


A) Vatan sevgisi
B) Vatan özlemi
C) Yaşama sevinci


Soru: 6. Aşağıdaki eş anlamlı kelime çiftlerinden hangisi yanlıştır?


A) Ülke – ulus
B) Ulus – millet
C) Vatan – yurt


Soru: 7. “Deniz, yaz tatilinde Rize’ye gitmeyi düşünüyor.” cümlesinde hangileri özel addır?


A) Rize, yaz
B) Deniz, yaz tatili
C) Deniz, Rize


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?


A) Galata Köprüsü, Kız Kulesi ve Topkapı Sarayı İstanbul’un en önemli değerlerinden yalnızca birkaçıdır.
B) Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde, yeni dönem çalışmaları 1 ekimde başladı.
C) Millî Eğitim Bakanlığı, pandemi döneminde uzaktan eğitimle öğrencilerine ulaştı.


Soru: 9. Aşağıdaki sembollerden “korku ve şiddet” anlamına gelen hangisidir?


Cevap: A



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 90

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 90


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 90 Cevapları


Soru: 1.“(1) İlk zamanlar askerî alanda kullanılan drone, günümüzde sinemadan sağlığa birçok alanda kullanılmaktadır (2) Bu araç, uzaktan kumanda edilebilen bir tür küçük uçaktır. (3) Drone, insansız hava
araçlarının yaygın kullanılan adıdır.” metnini hangi sıralama ile düzenlerseniz “drone” hakkında bilgi veren anlamlı bir paragraf oluşur?


A) 2 – 3 – 1
B) 3 – 1 – 2
C) 3 – 2 – 1


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi “Bir öykü, düzyazı şeklinde değil de
resimlerle anlatılır. Konuşmalar için konuşma balonları kullanılır. Olay
akışına uygun olarak farklı bölümlerden oluşur.” açıklamasında sözü
edilen metin türüdür?


A) Çizgi roman
B) Karikatür
C) Fıkra


Soru: 3. Aşağıdaki kelimeleri alfabetik sıraya göre düzenlediğimizde ilk başta hangisi yer alır?


A) Bilim
B) Bilmece
C) Bilim insanı


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi bir bilim insanında olması gereken özelliklerden değildir?


A) Ön yargılı
B) Çalışkan
C) Sabırlı


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi teknolojik bir aracın nasıl çalıştığı konusunda bize yardımcı olur?


A) Kullanım kılavuzu
B) Garanti belgesi
C) Ürün etiketi


Soru: 6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde eş sesli bir kelime kullanılmamıştır?


A) Ben de bu yaz bilim kampına gideceğim.
B) Elindeki gülü öğretmenine verdi.
C) Bugün televizyon tamircisi gelip bakacakmış arızaya.


Soru: 7. Aşağıdakilerin hangisinde “yüz” kelimesi diğerlerinden farklı bir anlamda kullanılmıştır?


A) Bilim insanları bir icat için bazen yüzlerce deney yapar.
B) Yüzüne bakınca onu hatırladım.
C) Çocukluk arkadaşımın yüzü neredeyse hiç değişmemiş.


Soru: 8. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?


A) Mouse – fare
B) Laptop – dizüstü bilgisayar
C) Selfie – fotoğraf



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 30-31-32

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 30, 31, 32


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 30-31-32


Soru: 1. 23 Nisan 1920 tarihinde ne olmuştur? Bu tarih, Türk milleti için neden önemlidir?


Cevap: Türkiye Büyük Millet Meclisi kurulmuştur.


Soru: 2. 15 Temmuz 2016 tarihinde ne olmuştur? Bu tarih Türk milleti için neden önemlidir?


Cevap: Türkiye de askeri darbe girişimi olmuştur. Darbe püskürtülmüş ve özgürlüğümüz korunmuştur.


Soru: 3. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen ifadelerden uygun olanları kullanarak doldurunuz


Cevap:
• Türk milleti, 23 Nisan 1920 tarihinde TBMM’nin kurulmasıyla
birlik ve beraberlik yönetilme isteğini açıkça ortaya koymuştur.
• Türk milleti, demokrasiye olan inancını ve hiçbir güce boyun eğmeyeceğini, 15 Temmuz da bir kere daha ispatlamıştır.
• Bir milletin demokrasiye ile aşamayacağı hiçbir sorun yoktur.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Soru: 4. 23 Nisan 1920 ve 15 Temmuz 2016 tarihlerinin ortak noktalarını ifade eden kelimeleri ve kelime gruplarını yuvarlak içine alınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

Soru: 5. Görsellerden ve 4. çalışmada seçtiğiniz kelimelerden yararlanarak “demokrasi” mesajı içeren bir slogan yazınız


Cevap: Özgürlük Huzur Demek Huzur demek Mutluluk Demek


Soru: 6. Aşağıdaki cümleleri, verilen metne göre değerlendirip yanlarına “D” veya “Y” yazınız.


“Mustafa Kemal’i düşünüyorum;
Gelmiş geçmiş kahramanlara bedel
Hükmediyor uçsuz bucaksız göklere.
Al bir ata binmiş yalın kılıç
Koşuyor zaferden zafere.”
(…)


Cevap:
(D) Metin, “Atatürk” konulu bir şiirden alınmıştır.
(D) Metin, Atatürk’le ilgili bir anıdan alınmıştır.
(D) Metinde Mustafa Kemal, zaferden zafere koşan büyük bir kahraman olarak yüceltilmiştir.


Soru: 7. Yanda verilen alana, 6. çalışmadaki metinde anlatılan Mustafa
Kemal’in bir resmini çiziniz. 


Cevap: Bu resmi siz çizmelisiniz.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru: 8. 6. çalışmada verilen dizeleri kurallı cümlelerden oluşan bir paragraf şeklinde yeniden düzenleyiniz. Paragrafınızda cümleler arasında bağlantı kurmak için bağlaçlar kullanabilirsiniz. 


Cevap: Ben her zaman  Mustafa Kemal’i düşünüyorum. Çünkü o gelmiş geçmiş kahramanlara bedeldir. O uçsuz bucaksız göklere hükmediyor. Elinde yalın bir kılıç al bir ata binmiş şekilde zaferden zafere koşuyor.


Soru: 9. Aşağıdaki cümleleri, altı çizili kelimelerin eş anlamlısını kullanarak yeniden yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları”

Soru: 10. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin konuşma balonlarına, birer görevlerini onların ağzından yazınız. (Bu çalışmada TDK Yazım Kılavuzu’ndan yararlanabilirsiniz.)


Cevap:
Tırnak (”): Alıntı yapıldığı zaman kullanılır.
İki nokta (:): Konuşma cümlelerinden önce kullanılır.
Kısa çizgi (-):  Konuşma cümlelerinden önce konuşan kişinin sözünde kullanılır.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 91-92-93

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 91, 92, 93


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 91-92-93


Soru: 1. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başındaki yay ayraçlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap:
(D) Matematik alanında Nobel Ödülü yoktur.
(Y) Metin, öyküleyici bir metindir.
(Y) “Field Madalyası”nı kazanan çok sayıda kadın matematikçi vardır.
(D) Maryam Mirzakhani, “Field Madalyası” sahibi tek kadın matematikçidir.
(D) Metin, bir düzyazı örneğidir.


Soru: 2. Aşağıdaki sorulardan hangilerinin yanıtı metinde vardır? İşaretleyiniz


Cevap:
() Nobel ödülleri hangi dallarda verilir?
(X) Field Madalyası kaç yıldır verilmektedir?
(X) Field Madalyası’nı kaç kadın kazanmıştır?
(X) Kadın Matematikçiler Günü ne zaman kutlanıyor?


Soru: 3. Maryam Mirzakhani’ye soru sorma şansınız olsaydı ne sorardınız? İki soru hazırlayarak aşağıya yazınız.


Cevap:

  1. Ödülü kazandığı zaman ne hissetmiştir?
  2. Nasıl bir çalışma yapmıştır?

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru: . Aşağıda verilen kelime dizilerinden cümle özelliği taşıyanların başındaki kutucuğa “C” yazınız. Bu cümlelerin sonuna uygun noktalama işareti koyunuz.


Cevap:
(C) Teknolojinin olumsuz yönleri de var mı
() Gün geçiyor yeni keşifler
() Çalışkan bilim insanı ve merak
(C) Bir de uzaya yolculuk yaparmışız


Soru: 5. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin anlatımında akışı bozan cümlenin başındaki yay ayracın içine “X” işareti koyunuz.


Cevap:
() Hava karardıktan sonra doğu ufku üzerine bakın. () Orada, birçok yıldızdan oluşan belirgin bir yıldız kümesi göreceksiniz. (X) İnsanlar en eski zamanlardan bu yana gökyüzünü merak etmiştir. () Ülker ya da Yedi Kız Kardeş adlı bu kümeyi, birçoğunuz daha önce fark etmişsinizdir. () Ülker, gökyüzündeki en parlak yıldız kümesidir. () En önemli özelliklerinden biri, genç yıldızlardan oluşmasıdır. () Küme, yaklaşık 100 milyon yaşındadır. Bu, pek de küçük bir yaş gibi görünmese de bir yıldızın milyarlarca yıl parladığını düşünürsek kümeye ait yıldızların henüz “çocuk yaşta” olduklarını söyleyebiliriz.
Bilim Çocuk


Soru: 6. Aşağıdaki yazma alanlarına, görsellerde anlatılanlara ve altta verilen noktalama işaretlerine uygun cümleler yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru: 6. Aşağıdaki yazma alanlarına, görsellerde anlatılanlara ve altta verilen noktalama işaretlerine uygun cümleler yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

Soru: 7. Evinizde kullanılan basit bir teknolojik araç belirleyiniz. Bu aracı kullanan bir aile bireyinize aşağıdaki soruları sorunuz. Daha sonra, edindiğiniz bilgilerden yararlanarak bir A4 kâğıdı üzerinde, aracın nasıl çalıştığını aşama aşama anlatan bir kullanma kılavuzu oluşturunuz Kullanma kılavuzunuzda basit şekil ve sembollere de yer veriniz


Cevap: Saç kurutma makinası


• Bu araç hangi amaçla kullanılır?
Cevap: Saçlarımızı kurutmak için kullanılır.


• Aracın kullanımında tehlike yaratacak, uyarı gerektiren bir durum var mıdır?
Cevap: Islak elle fişi prize takmamalıyız.


• Aracın üzerindeki her bir düğme veya butonun görevi nedir?
Cevap: Açma kapama ve derece yükseltme düğmeleri vardır.


• Araç nasıl çalıştırılır?
Cevap: Açma kapama tuşu ile çalıştırılır.


• Araç nasıl kullanılır?
Cevap: Açtıktan sonra ısısını ayarlayıp saçlarımıza tutulur.


• Araç nasıl durdurulur?
Cevap: Kapama tuşuna basınca durur.


Soru: 8. Aşağıdaki metinde yabancı dillerden dilimize geçen kelimeler yer almaktadır. Bu kelimelerin Türkçelerini kullanarak metni yeniden yazınız.


Cevap: Hafta sonu babamla elektronik eşyaların satıldığı bir mağazaya
gittik. Mağazada oyun çubukları, çeşit çeşit bilgisayarlar, uzaktan bağlanabilir fareler ve daha neler neler vardı. Teknolojinin bu kadar hızlı gelişmesi gerçekten de çok şaşırtıcı değil mi?



 

Our Score
error: Content is protected !!