4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 104-105-106


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : “Çevreyi temiz tutmak” denilince aklınıza neler geliyor?


Cevap : ““Çevreyi temiz tutmak” denilince aklınıza neler geliyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar çevreyi temiz tutma konusunda çok dikkatli olmalıdırlar. Çevre ortak kullanım alanı olduğu için insanların hepsi aynı duyarlılıkta olmalıdır. Bir insanın veya bir kesimin ihmali diğer insanları mağdur edebilir ve insanlar kirli bir evde kalmak zorunda kalabilirler.

Aslında çevreyi tutmak temiz tutmak zor gibi görünse de küçük şeylere dikkat edilmesi durumunda oldukça kolaydır. İnsanların kullanmış oldukları alanları temizlemeleri çöplerini çok kutularını atmaları gibi alışkanlık haline gelmesi gereken bazı şeylerin yapılması durumunda zaten temiz kalacaktır.

Çevre hem insanların hem de hayvanların yaşam yeri olduğun için bu bir insani vazifedir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 105 Cevapları


Etkinlik


Soru : Aşağıya, akrostiş tekniğini kullanarak bir şiir yazınız.


Cevap :

İman inanmak demek
Sevgiyle bağlanmak demek
Lisan ile şehadet, kalp ile tasdik etmek
Allah’ a teslim olup,
Mutluluğu bulmak demek

Allah yaratan Allah
Layık olan ibadete
Layık olan en güzele
Allah bizi en çok seven
Himmetle yardımla donatan, Dünya’ yı hizmetimize sunan Allah

İman ettim ben İslama
Mana verdim ben hayata
Allah dedim huzur buldum
Namaz ve ibadet yurdunda


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 106 Cevapları


Etkinlik


Soru : Yaşadığınız yerdeki insanlar, çevrenin temizliği ve korunması hususunda yeterince duyarlı davranıyorlar mı? Gözlem ve düşüncelerinizi aşağıdaki satırlara yazınız.


Cevap : “Yaşadığınız yerdeki insanlar, çevrenin temizliği ve korunması hususunda yeterince duyarlı davranıyorlar mı?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Yaşadığım yerdeki insanlar, çevrenin temizliği ve koruması hususunda bence yeter lice duyarlı davranmıyorlar.

Sadece küçük çocuklar ve bilemeyenler değil maalesef büyük olan insanlar yerlere çöp atıyor ve bulmuş oldukları alanları temiz bırakmıyorlar.

Bu da hem çevreyi kirletiyor hem de büyüklerini örnek alan çocuklar için çok kötü bir örnek oluyor. Bence çevre konusunda büyük küçük demeden herkes bilinçlenmeli ve çevresini temiz tutmalıdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları”

Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız. Onun güzel ahlakıyla sizin davranışlarınız arasında ne gibi fark ve benzerlikler olduğunu değerlendiriniz.


Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimizin çocukluk ve gençlik yıllarında ki erdemli davranışlarını gerçekten çok takdir ettim. O sadece peygamber olduktan sonra değil çocukluk ve gençlik dönemlerinde her zaman davranışları takdir toplayan birisiydi.

Bir insanın hayatının her alanında doğru savunması ve takdir edilecek davranışlar da bulunan bir insan olması kolay değildir.

Kendisine bu kadar haksızlık ve zülüm yapılmasına rağmen güçlü olduğu zamanlarda insanlardan intikam almamış ve gerek öfkeli gerek mutlu zamanlarında her zaman ahlaki kurallara dikkat etmiştir.


Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?


Cevap :

Hz. Muhammed (s.a.v.) 610 yılında peygamber olmuştur. Hz. Muhammed’in Mekke ve Medine dönemi 23 yıl sürmüştür. 13 yıl Mekke, 10 yıl ise Medine’ de geçmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Etkinlik


Soru : Müddessir suresinin ilk beş ayetinde Allah (c.c.), Hz. Muhammed’den (s.a.v.) neler istemektedir?


Cevap :

Müddessir Suresi ilk beş ayet

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla.
1. Ey bürünüp sarınan (Resûlüm)!
2. Kalk, ve (insanları) uyar.
3. Sadece Rabbini büyük tanı.
4. Elbiseni tertemiz tut.
5. Kötü şeyleri terket.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Düşünelim


Soru : Bir dünya haritasından Habeşistan’ın yerini belirlemeye çalışınız.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90”

Etkinlik


Soru : Mekkeli müşrikler bir elçi göndererek Habeşistan kralından, ülkesine gelen Müslümanları geri göndermesini istediler. Ancak kral, onların bu isteğini kabul etmedi. Sizce Habeşistan kralı Mekkeli müşriklerin isteğini niçin kabul etmemiş olabilir? Öğretmeninizden de bilgi alarak bu konuda sınıfınızda tartışma ortamı oluşturunuz.


Cevap :

Habeşistan kralı adaleti ile bilinir. Adaletli bir insanın yapması gerekeni yapmış ve zulümden kaçan insanları zalimlere vermemiştir.
Onları isteyen müşrikleri ve kaçan kişileri teker teker dinlemiş böylece verilmesi gereken adaletle karar vermiştir. Zaten adaletinden dolayı Habeşistan tercih edilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Etkinlik


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v) Taif’e niçin gitmiştir? Orada nasıl karşılanmıştır?


Cevap :

Kureyş müşriklerine karşı Tâif`te oturan Sakif Kabilesinden kendisini korumalarını istemek ve imana davet etmekti. Ancak kötü karşılanmış ve taşlanmıştır.

Efendimiz Hz. Zeyd bin Hârise ile birlikte, gizlice Mekke’den ayrılarak Tâif’e gitti ancak kötü muameleden başka birşey elde edemedi. Peygamberimize hakaretlerle taş yağmuruna tuttular. O kadar ki ayaklarındaki yaralardan yürüyemez hale geldi. Ancak onlara beddua etmedi.


Düşünelim


Soru : Hangi kandillerin isimlerini biliyorsunuz?


Cevap :

İslam’da 5 kandil vardır. İsimleri;

  • Mevlid kandili,
  • Regaip Kandili,
  • Miraç Kandili,
  • Berat Kandili
  • Kadir Gecesi’ dir.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Etkinlik


Soru : Miraç Gecesi, Müslümanlar için önemli bir zaman dilimidir. Bu gece, Müslüman toplumlarda Miraç Kandili olarak kutlanır. Çevrenizde kandillerde neler yapılmaktadır?


Cevap :

Çevremde kandili kandiller için camide veya evli halde sohbetler, belirli özel namazlar ve yine bugüne ait olan tezbihler çekilir.

Özellikle kandillerde kandil simidi, bisküvi veya tatlı şeyler yapılarak sevap olarak dağıtılır. Kişiler ölmüşler için Yasin ve hatim toplayarak hatim dualarını bugünlere getirmeye çalışırlar.


Düşünelim


Soru : Hicret ve muhacir kavramları hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Hicret, bir yerden bir yere bir niyet ile gitmek, genellikle peygamber efendimizin zulümden kaçarak Medine’ye gitmesi anlamında olduğunu duyuyorum.

Muhacir ise hicret eden kimseye verilen isimdir. Peygamber efendimiz zamanındaMekke’den Medine’ye hicret eden kişilere “muhacir “denmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Etkinlik


Soru : Akabe biatlarının Müslümanların Mekke’den Medine’ye hicret etmesindeki rolü ve önemi nedir? Sınıfınızda tartışınız.


Cevap :

Mekke’de sırf Müslüman oldukları için eziyet çeken ve bu işkencelerden çok zor duruma düşen Müslümanlar başka bir yere gitme ihtiyacı hissetmişlerdir. Can ve mal güvenliklerinin kalmadığı bir alanda yaşamak gerçekten de çok zordur.

Medine’den gelen kişilerle “Akabe Biatları” nın yapılması ve müslümanların Medine’ye gitmeden önce tanınması, İslamiyetin yayılması ve memnuniyetle karşılamaları açısından çok değerlidir.

Akabe Biatları Yapıldıktan sonra Medine’ de İslamiyet tanınmış ve insanlar arasında sayılarak bu dinin peygamberi olan Peygamberimizi dört gözle bekleyenler olmuştur. Buda orada bir devletin kurulması ve İslâmiyetin güven içinde yayılması konusunda çok değerlidir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Düşünelim


Soru : Medine, Müslümanlar açısından neden önemlidir?


Cevap :

Medine Peygamber efendimizin hicret etmeyi tercih ettiği, İslamiyet’in devlet olarak kabul gördüğü bir yer olup, peygamberimizin mezarı burada bulunduğu için de başka bir açıdan çok değerlidir.

Medine de Mekke’den gelen Müslümanlara kol kanat açılmış ve İslamiyet devlet olarak ilk burada tanınmıştır. İslamiyet’in hızla ilerlemesi ve anlaşılabilmesi burada hız kazanmıştır ki bu yüzden Medine çok değerlidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 107-108-109


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslamiyetin temizliğe verdiği önemi anlatınız.


Cevap :

İslamiyet hükümlerine koymuş olduğu ayet ve hadisler de temizliğin önemini vurgulamış ve temizlikle ilgili emirler ve bunları karşılığında mükafat müjdeleri vermiştir.

Müslümanların yapmış olduğu ibadetlerin bir çoğunda abdest, gusül gibi vücut temizliğine önem verilmiş ve bu sayede insanların ve bulunmuş oldukları mekanın temizliği amaçlanmıştır.


2. İbadetle temizlik arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap :

İbadet Allahu Tealanın rızası için yapılmaktadır. İnsanları resmi kurum gibi yerlere gittiği zaman ki temizliği gibi aynı zamanda önem verdikleri ve yaratıcı olarak kabul etmiş oldukları Allah’ın huzuruna çıktıkları zaman da temiz olmaları gerekmektedir . Bu yüzden ibadet temiz olmayı gerektirir.


3. Temizliğin sağlık açısından önemi nedir? Açıklayınız.


Cevap :

Hastalıkları genellikle neden olan şeyler mikroplardır. Mikroplar ise temiz olmayan kirli ortamlarda bulunur. Temizliğine dikkat eden bir insan da mikroplar sevgiyle hastalanma riski de çok düşüktür. Bu yüzden genellikle bütün hastalıklarda temiz olmak tavsiye edilir. Bu yüzden temizlik sağlık açısından çok değerli ve çok önemlidir.


4. Çevreyi temiz tutmak için bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Söyleyiniz.


Cevap :

Çevreyi temiz tutmak için bize düşen en büyük görev kullandığımız alanları temiz kullanmak, temiz bırakmak ve yerlere çöp atmamaktır.

Çevremizdeki bütün insanlar aslında bir insanlık vazifesi olan ve ede ben yapılması gereken kullanılan alanın temiz bırakılması ve kullanılması çok önemlidir. Ne yazıkki insanların yemiş oldukları gece kabuklarını yerlerde veya etrafta bıraktıklarını görmekteyiz. Bu şekilde davranan insanlar sebebiyle çevremiz rahatsız edici şekilde kirlenmektedir.


5. Evimizin temiz olması için neler yapabiliriz? Söyleyiniz.


Cevap :

Evimizi temiz olması için herkesin kullanmış olduğu eşyayı yerine bırakması, kullanmış olduğu özellikle ortak alanları temiz bırakması ve temizliğe dikkat etmesi, temizlik yapılacağı zaman herkesin kendi üzerine düşen görevi yapması gibi günlük olarak alışkanlık haline getirmemiz gereken davranışları uygulayarak evimiz temiz tutulabilir.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, doğrudan beden temizliğiyle ilgili bir durumdur?


A) Ayakkabıların temiz ve boyalı olması
B) Giysilerin temiz ve ütülü olması
C) El ve yüzün sık sık yıkanması
D) Çevrenin ağaçlandırılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, maddi temizlik kapsamında değerlendirilir?


A) Dürüstlük
B) Tırnak kesmek
C) Emaneti korumak
D) Sözünde durmak


3. “İslam dininde temizlik için …………………. kavramı kullanılır . …………………… kavramı bedenin, elbiselerin, çevrenin temiz olmasını; abdest almayı ve manevi temizliği kapsar. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan bölümlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Kefaret
B) Taharet
C) Rahmet
D) Merhamet


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 108 Cevapları


C. Aşağıdaki hadislerde boş bırakılan yerlere, kutucuklardaki kelimeler uygun şekilde yerleştiriniz.


1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk ………..……………, iyilik de ………..…….…… iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan ………..…….…..… götürür, kötülük de ………..…….……….. iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


(cehenneme-cennete-iyiliğe-kötülüğe-sevaba)


Cevap :

1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk iyiliğe , iyilik de Cennet‘ e iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan kötülüğe götürür, kötülük de Cehennem’e iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman ………..…….…… söyler, vadederse (söz verirse) sözünü ………..…….…… getirmez, kendisine bir şey ………..…….…… edildiği zaman ona ………..…….…… eder.” (Buhârî, İman, 25.)


(hıyanet-yerine-emanet-teslim-yalan)


Cevap :

2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman yalan söyler, vadederse (söz verirse) sözünü yerine getirmez, kendisine bir şey amanet edildiği zaman ona hıyanet eder.” (Buhârî, İman, 25.)


Ç. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, “maddi, eller, kul, sabun, temizliği, misvak, abdest, ellerimi, ayaklar, manevi” kelimelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Yemekten önce ve sonra, tuvaletten çıkınca ellerimi mutlaka sabun ve suyla temizlerim.
  2. Namazdan önce abdest almak şarttır.
  3. Beden, elbise ve çevre temizliği maddi temizlik; duygu ve düşüncelerin temiz olması da manevi temizlik olarak adlandırılır.
  4. İslamiyet, temizliği bazı ibadetlerin ön şartı saymıştır.
  5. Abdest alırken ilk önce eller, en son da ayaklar yıkanır.
  6. Çevrenin kirletilmesi dinimize göre kul hakkı yemektir ve günahtır.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 109 Cevapları


D. Okulumuzun temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz? Aşağıdaki şemaya yazınız.


Cevap :

Okulumuzun temiz ve düzenli olması içerisinde olan bizlerin dikkati ve hassasiyeti sayesinde olur. Kullanmış olduğumuz eşyaları temiz kullanmak ve temiz olarak bırakmak, yerlere çöp atmamak ve kullanmış olduğumuz okul eşyalarını yerine bırakmak gibi aslında küçük olan işler okulumuzu temiz ve tertipli halde tutacaktır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Subhaneke Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 26


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Subhaneke Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 26


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları”

Etkinlik


Soru : Sübhaneke duasında Allah’ın (c.c.) hangi özelliklerinden söz edilmektedir? Arkadaşlarınızla belirleyiniz.


Cevap : “Sübhaneke duasında Allah’ın (c.c.) hangi özelliklerinden söz edilmektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Subhaneke duası namazlar da Fatiha dan önce okunan bir duadır. Aynı zamanda günlük yapılacak olan işlerin kolaylaşmasını da sağlar. Bu yüzden aile büyüklerimiz ve öğretmenlerimiz zorlandığımız işlerde Sübhaneke okumamızı tavsiye ederler.

Sübhaneke duası namazda okunması sünnet bir ibadettir. Manasının güzelliği sebebiyle de gerçekten kolay ve değerlidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 9


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 9


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları”

1. Din, ahlak ve dua kavramlarının anlamlarını araştırınız.


Cevap :

Din: Sözlükte; “hüküm, ceza (karşılık), mükâfât, hesap, itâat, teslimiyet, hizmet, ibâdet, âdet, yol, kanun, şeriat, millet, mezhep, üstün gelme” vb. anlamlara gelir.

Ahlak: Bir toplum içinde kişilerin uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kuralları

Dua: Dilek, yakarış, Yaratıcıdan bir şeyler dilemek


2. Günlük hayatta söylenilen dua ifadelerine üç örnek araştırınız.


Cevap :

Maddeler halinde Günlük hayatta söylenilen dua ifadelerine örnekler şunlardır ;

  1.  Allah analı babalı büyütsün
  2. Allah korusun
  3. Allah esirgesin
  4. Allah muhafaza
  5. Allah rahmet eylesin
  6. Allah bereket versin

3. Eûzü besmelenin nasıl söylendiğini ve ne anlama geldiğini aile büyüklerinize sorunuz.


Cevap :

Arapçası : أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ

Okunuşu :Euzübillâhimineşşeytânirracîm bismillâhirrahmânirrahîm.

Anlamı :  “Kovulmuş şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım. Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla,” anlamına gelmektedir.


4. Salavat nedir ve nasıl söylenir? Araştırınız.


Cevap :

Okunuşu : “Allâhümme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ Âli Seyyidina Muhammed.”

Anlamı : Ey Allah’ım! Efendimiz, büyüğümüz Muhammed’e evladu iyaline ashabına salatu selam eyle. (Rahmet et,selametlik ver.)


5. Sevap, günah, haram ve helal kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.


Cevap :

Sevap: İslam dininde kişinin iyi hareketleri ve farz ve nafile ibadetleri yerine getirmesinden dolayı kazandığı hayra denir. Karşılığında Allah’ u Teala kendisine Dünya’ da ve ahirette güzellikler ve mükafatlar verecektir. Bir insana yardımda bulunmak gibi. Bu iyilik karşılığında ise ahirette ödüller vardır.

Günah: Allah’ın yasak ettiği söz ve davranışları yapmak sonucunda elde edilen şeydir. İnsanların arkasından konuşmak gibi. Ahirette tövbe edilmezse cezası vardır.

Haram: Dinimizde yapılması yasak olan söz ve davranışlara verilen isimdir ki Kuranı Kerim’ de açıkça belirtilmiştir.  İnsanların arkasından konuşmak gibi. Ahirette tövbe edilmezse cezası vardır.

Helal: Dinimizde yapılmasında bir sakınca olmayan şeylerdir. Yemek yemek ve çalışmak, evlenmek gibi şeylerdir. Bunlar hem helaldir hem de dine uygun yapılırsa mükafatı vardır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 93, 94


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 93-94


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hazreti Muhammed (sav) in Doğduğu çevrede her ne kadar güzel ahlaklı İnsanlar olsa da genel olarak kötü bir ahlak hakimdi. Güçlünün zayıfı ezdi, zayıf olan kişilerin aş alandı ve haksızlığın had safada olduğu bir ortam vardı. Kadınların ve çocukların neredeyse hiç değer görmediği bir ortam hakimdi. Doğru söylemek, emanete riayet etmek gibi ahlaki ilkeler neredeyse yoktu.


2. Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimizin çocukken bile diğer çocuklara nazaran aile büyüklerine çok daha saygılı oldu, aile büyükleri gelmeden sofraya oturmadı ve kibar davranışları büyükleri tarafından anlatılmaktadır. Bu saygısı sebebiyle çocukken bile çok sevilir ve değerli bir insan olacağı anlaşılırdı.


3. Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimiz haksızlıklar karşısında dik duruşluydu. Kendisine yapılan bir eziyeti affetmesine karşın dine veya bir mazluma bir zarar verildiği zaman o bir daha gibi dimdik dururdu.

Yahudilerden bir kadın hırsızlık yapmış ancak zengin ve soylu bir kadın olduğu için kendisine ceza verilmesi istenmiştir. Yahudiler arasında bu gelenek her gün olmasa rağmen peygamber efendimiz zengin ve güçlü de olsa hak ettiği cezayı aynı şekilde vermiştir.


4. Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.


Cevap : “Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

İlk vahiy ,610 yılında peygamber efendimiz ramazan ayında cebrail aleyhisselam tarafından getirilmiştir. Cebrail Aleyhisselam
Yaratan Rabb’inin adıyla oku.
O, insanı bir kan pıhtısından yarattı.
Oku, rabbin sonsuz kerem sahibidir.
Kalemle yazmayı öğreten O’dur.

İnsana bilmediğini O öğretti. Mealindeki Alak suresinin ilk beş ayetini getirdi.  Peygamberimiz bunun üzerine ben okuma bilmem demiş ve Cebrail aleyhisselam İle aralarında konuşma geçmiştir . Böylece Peygamberlik verilmiş oldu.


5. Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.


Cevap : “Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimiz Medine de İslam toplumunu oluştururken ilk önce Müslümanları birbirine ikişer ikişer olacak şekilde kardeş yapmış ve böylece herkesin birbirine sahip çıkmasını sağlamıştır. Böylece herkes kendi kardeşiyle beraber tıpkı kan bağı varmış gibi sahip çıkmış böylece hiç kimse açıkta kalmamıştır.

Medine de hemen bir İslam ilimler öğrenilecek medrese ve cami kurularak bilgilendirme çalışmaları hızlandırılmıştır. İslamiyet için tehlikeli olabilecek olan şeyler karar verilmiş ve gerekli tedbirler alınmıştır. Böylece İslâmiyet hızla yayılmaya başlamıştır.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) çocukluk dönemine ait bir olaydır?


A) Kâbe’nin tamiri sırasında hakem olması
B) Ficar savaşlarına katılması
C) Sütanneye verilmesi
D) Hılfu’l-Fudûl cemiyetine katılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed (s.a.v.) için söylenemez?


A) Haksızlıklar kendisini ilgilendirmiyorsa sessiz kalırdı.
B) Emanetleri koruma konusunda titiz davranırdı.
C) Aile büyüklerini sever ve sayardı.
D) Her zaman doğruyu söylerdi.


3. Aşağıdakilerden hangisi, Peygamberimizin (s.a.v.) bakımını üstlenen amcasıdır?


A) Zübeyir (r.a.) B) Hamza (r.a.)a.)
C) Abbas (r.a.)a.) D) Ebu Talip


4. Kâbe’yle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kâbe, Medine şehrindedir.
B) Kâbe, Müslümanlarca kutsal sayılır.
C) Ebrehe, Kâbe’yi yıkmak istemişti.
D) Kâbe, Cahiliye Dönemi’nde putlarla doldurulmuştu.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. Aşağıdaki tarih-olay eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?


A) 610-İlk vahyin gelişi
B) 622-Medine’ye hicret
C) 628-Mekke’nin Fethi
D) 632-Peygamberimizin (s.a.v.) vefatı


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “Halime, ehl-i beyt (iki kez kullanılacaktır), Abdülmuttalip, Mekke’de, Medine’de, 20 Nisan 571, Veda Hutbesi, övülmesini” ifadelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Peygamberimiz (s.a.v.), miladi takvime göre 20 Nisan 571 tarihinde Mekke’ de dünyaya gelmiştir.
  2. Peygamberimiz (s.a.v.), doğumundan kısa süre sonra Halime adında bir sütanneye verilmiştir.
  3. Peygamberimiz (s.a.v.) doğunca dedesi Abdülmüttalip ona “Muhammed” ismini koymuş, bu ismi niçin koyduğunu soranlara da “Onun gökte ve yerde övülmesini istedim.” demiştir.
  4. Peygamberimizin (s.a.v.), vefatından kısa süre önce hac esnasında kalabalık bir Müslüman topluluğuna yaptığı konuşmaya Veda Hutbesi  denir.
  5. Ehli Beyt kavramı, sözlükte “ev halkı” anlamına gelir. İslami bir kavram olarak  ise ehli beyt Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertleri demektir.

Ç. Hz. Muhammed’le (s.a.v.) ilgili aşağıdaki olayları ve bu olayların meydana geldiği zamanları uygun şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 93-94”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Amentü Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 46


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Amentü Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 46


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 ANKA Yayınları”

Âmentü duası, yüce dinimizin iman esaslarını içeren bir duadır. Dua, adını ilk kelimesi olan “Âmentü” ifadesinden alır. Bu ifade, “İnandım, iman ettim.” anlamına gelir.

Duada iman esasları sıralanır. Duanın sonunda kelime-i şehadet ifadesi söylenir. Böylece dua tamamlanmış olur. Bu dua, iman esaslarının öğrenilmesine ve zihinde kalıcı hâle gelmesine katkı sağlar.


Cevap : 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi konusunda siz değerli ziyaretçilerimiz için soru bulunmamaktadır. İyi dersler dizleriz.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!