4. Sınıf Matematik KitabıToplama İşleminde Toplamı Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 50, 51, 52
4. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşleminde Toplamı Tahmin Etme Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52
Bir otomobil fabrikasında 138 kadın, 356 erkek çalışan vardır. Bu fabrikanın mutfak görevlileri, tüm çalışanlar için 500 kişilik öğle yemeği hazırlamaları gerektiğini tahmin ediyorlar.
Soru : Mutfak görevlilerinin tahminde bulunurken nasıl bir yol izlemiş olabileceğini açıklayınız.
Cevap:
Toplama işleminde en yakın onluğa yuvarlama yöntemi ile hesap yapılmıştır.
360 + 140 = 500 olarak hesap yapılmıştır.
ETKİNLİK
Biri üç, diğeri dört basamaklı iki doğal sayı belirleyiniz.
Bu doğal sayıların toplamını tahmin ediniz. Tahmininizi not ediniz.
Belirlediğiniz sayıları toplayınız.
Bulduğunuz toplam ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
169 ve 4555
170 + 4560 = 4730
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Yanda fiyatları yazılı çamaşır makinesini ve buzdolabını alan bir kişinin kaç Türk lirası ödeyeceğini tahmin ediniz. Çamaşır makinesi ile buzdolabının toplam fiyatını bulunuz. Bulduğunuz toplam ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
1.620 + 2.354 = 3.974 sonuç
1620 + 2.350 = 3.970 tahmin
Sonuç, tahmin arasında fark 4’tür.
Soru : Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yapınız. Bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52 Sevgi Yayınları”
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 43, 44, 45
4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45
Kurtuluş İlkokulunun öğrencileri, bir köy ilkokulunu kardeş okul olarak seçtiler. Kurtuluş İlkokulunun 4/C sınıfındaki öğrenciler, kantindeki 180 kurşun kalemin 30 tanesini satın aldılar. Bu kalemleri kardeş okula gönderdiler.
Soru : Kantinde kaç tane kurşun kalem kaldığını zihinden nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
180 – 30 = 150 tane kurşun kalem kaldı.
Zihinden ise 18 – 3 = 15 = 150 olarak hesaplanır.
ETKİNLİK
İkişer kişilik gruplar oluşturunuz.
Grup üyelerinden biri, iki basamaklı bir doğal sayı belirlesin. Diğer üye de ilk üyenin söylediği sayıdan küçük ve 10’un katı olan iki basamaklı bir doğal sayı belirlesin.
Üyeler, belirlenen büyük sayı ile küçük sayının farkını zihinden bulsunlar.
Üyeler, işlem sonuçlarını karşılaştırarak izledikleri yolların geçerliliğine karar versinler.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru : Aşağıdaki problemleri zihinden çözünüz.
1. Hasan Bey’in 485 TL’si vardı. 50 TL’ye kravat aldı. Hasan Bey’in geriye kaç Türk lirası kalmıştır?
Cevap:
490 – 50 = 440 TL’si kalmıştır.
2. Burcu Hanım 569 TL’ye manto, 200 TL’ye ayakkabı aldı. Mantonun fiyatı, ayakkabının fiyatından kaç Türk lirası fazladır?
Cevap:
570 – 200 = 370 Türk lirası fazladır.
3. Bir gömlek atölyesinde bir haftada 635 gömlek dikildi. Gömleklerin 400 tanesi mağazalara gönderildi. Bir haftada üretilen gömleklerden kaç tanesi atölyede kalmıştır?
Cevap:
640 – 400 = 240 tanesi atölyede kalmıştır.
5. Yeliz’in kumbarasında 253 TL’si vardı. Yeliz, kumbarasından aldığı 80 TL ile bir oyuncak aldı. Yeliz’in kumbarasında kaç Türk lirası kalmıştır?
Cevap:
250 – 80 = 170 Türk lirası kalmıştır.
6. Bir markette 950 kutu süt vardı. Kutu sütlerden 500 tanesi satıldı. Bu markette geriye kaç kutu süt kalmıştır?
Cevap:
950 – 500 = 450 kutu süt kalmıştır.
Soru : Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45 Sevgi Yayınları”
4. Sınıf Matematik KitabıOnluk Bozma Gerektirmeyen ve Gerektiren Çıkarma İşlemleri Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42
4. Sınıf Matematik Kitabı Onluk Bozma Gerektirmeyen ve Gerektiren Çıkarma İşlemleri Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42
Ekin ailesinin aylık geliri 4 950 TL’dir. Aile, aylık gelirinin 250 TL’sini bir üniversite öğrencisine burs olarak vermektedir.
Soru : Burs parasını ödedikten sonra Ekin ailesinin elinde geriye kaç Türk lirası kaldığını hangi işlemi yaparak bulabileceğinizi söyleyiniz.
Cevap:
Çıkarma işlemi yapılarak bulabiliriz.
4.950 – 250 = 4.700 geriye kalan para
ETKİNLİK
Sınıfınızı iki gruba ayırınız.
Gruplardan biri 1 385 sayısını onluk taban bloklarıyla modellesin.
Diğer grup oluşturulan modelden 242 sayısındaki birlik, onluk ve yüzlük kadar bloğu ayırsın.
İlk modelden geriye kalan onluk taban bloklarının oluşturduğu sayıyı belirleyiniz.
Yaptığınız işleme ait matematiksel ifadeyi yazınız. Bu işlemin onluk bozmayı gerektiren bir işlem olup olmadığını söyleyiniz.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapınız.
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
Soru : Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
8028 – 605 = 7423
4976 – 1535 =3441
8314 – 762 = 7552
6509 – 3587 = 2922
Soru : Aşağıdaki tablolarda sarı renkli bölgelerdeki sayılarla ok yönünde çıkarma işlemleri yapınız. Bulduğunuz farkları boş kutulara yazınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Sevgi Yayınları”
4. Sınıf Matematik KitabıEldesiz ve Eldeli Toplama İşlemleri Metni Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37
4. Sınıf Matematik Kitabı Eldesiz ve Eldeli Toplama İşlemleri Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35-36-37
Ağrı Dağı’na iş birliği yaparak tırmanan bir dağcı grubu 2 040 m tırmandıktan sonra mola vermiştir. Dağcı grubunun dağın zirvesine ulaşması için 3 125 m daha tırmanması gerekmektedir.
Soru : Ağrı Dağı’nın yüksekliğinin kaç metre olduğunu bulmak için nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini söyleyiniz.
Cevap:
3.125 + 2.040 = 5.165
ETKİNLİK
Sınıfınızı iki gruba ayırınız.
Gruplardan biri 342, diğeri 1 206 sayısını onluk taban blokları ile modellesin.
Gruplar modellerini bir araya getirsinler.
Oluşan modeldeki binlik, yüzlük, onluk ve birlik sayılarını belirleyiniz. Binlik, yüzlük, onluk ve birliklerden oluşan sayıyı söyleyiniz.
Yaptığınız işleme ait matematiksel ifadeyi yazınız.
Yapılan işlemin eldeli veya eldesiz olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
1.206 + 342 = 1.548
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35-36-37 Sevgi Yayınları”
Soru : Aşağıdaki tablolarda sarı renkli bölgedeki sayıları ok yönünde toplayınız. Bulduğunuz toplamları boş kutulara yazınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35-36-37 Cevapları”
4. Sınıf Matematik KitabıSayı Örüntüleri Metni Cevapları Sayfa 31, 32, 33
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüleri Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 31-32-33
Soru : Öğretmenin tahtaya yazdığı örüntünün kuralını belirleyiniz.
Cevap: 6’şarlı bir sayı örüntüsü vardır.
Soru : Noktalı yere hangi sayının yazılması gerektiğini söyleyiniz.
Cevap: 33 gelmesi gerekir.
ETKİNLİK
Yandaki tabloda boyalı kutularda yazılı sayılar bir örüntü oluşturmaktadır.
Boyalı kutulardaki sayıları sırayla yazınız.
Örüntünün kuralını belirleyiniz. Belirlediğiniz kuraldan yararlanarak 11’den sonra gelecek sayıyı belirleyiniz. Belirlediğiniz sayının bulunduğu kutuyu boyayınız.
Çalışmalarınızı sınıfa açıklayınız. Çalışmaların doğruluğuna, her arkadaşınızın açıklamasını dikkate alarak sınıfça karar veriniz.
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Soru : Yandaki örüntünün ikinci ve beşinci terimlerini söyleyiniz.
Cevap:
İkinci terim = 21
Beşinci terim = 66
Soru : Aşağıdaki örüntülerin kurallarını bulunuz. Noktalı yerlere uygun sayıları yazınız.
Cevap:
1. 3, 8, 13, 18, 23, 28, 33 = 5’er artıyor.
2. 8, 15, 22, 29, 36 = 7’er artıyor
3. 79, 72, 65, 58, 53 = 5’er azalıyor
4. 134, 122, 110, 98, 86, 74 = 12’şer azalıyor
Soru : Bir örüntünün ilk terimi 6’dır. 6’nın 3 katı alınarak bu örüntünün ikinci terimi bulunmaktadır. Siz de aynı kuraldan yararlanarak bu örüntünün ilk beş terimini yazınız. Oluşan örüntünün nasıl bir örüntü olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
6, 18, 30, 42, 54 …. –> 12’şer artan örüntü
Soru : Bir örüntünün ilk terimi 125’tir. 125’ten 17 çıkarılarak bu örüntünün ikinci terimi bulunmaktadır. Siz de aynı kuraldan yararlanarak bu örüntünün ilk dört terimini yazınız. Oluşan örüntünün nasıl bir örüntü olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
125, 108, 91, 74, –> 17’şer azalan örüntü.
Soru : Aşağıdaki örüntülerin kurallarını ve bu örüntülerin artan ve azalan sayı örüntülerinden hangisi olduğunu belirleyiniz.
4. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıları Sıralama Metni Cevapları Sayfa 28, 29, 30
4. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıları Sıralama Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 28-29-30
Yandaki tabloda bazı il ve ilçelerimizin 2017 yılına ait nüfusları verilmiştir.
Soru : Nüfusu en az olan ilçe ile nüfusu en çok olan ilin adını söyleyiniz.
Cevap:
Erzurum = 760 476
ETKİNLİK
Dörder kişilik gruplar oluşturunuz.
Her grup üyesi, en çok altı basamaklı olacak şekilde bir doğal sayı belirlesin.
Gruplar, üyelerinin belirlediği dört doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralasınlar.
Gruplar yaptıkları çalışmaları sınıfa açıklasınlar.
Yapılan çalışmaların doğruluğuna, her arkadaşınızın açıklamasını dikkate alarak sınıfça karar veriniz.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ürünlerin fiyatlarını gösteren sayıların arasına “<” ve “>” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 28-29-30 Sevgi Yayınları”
Soru : Aşağıdaki sayıları büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
86 096 < 86 906 < 414 010 < 414 610
Soru : Aşağıdaki sayıları küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
33 203 < 33 403 < 303 033 < 303 203 < 303 703
Soru : ………… > 34 247 ifadesindeki noktalı yere yazılabilecek en küçük doğal sayı kaçtır?
Cevap:
34.248
Soru : 57 999 > ………… ifadesindeki noktalı yere yazılabilecek en büyük doğal sayı kaçtır?
İlkokul 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa ve Etkinlik Cevapları
Değerli velilerimiz ve öğrencilerimiz ; yeni eğitim öğretim yılında siz değerli ziyaretçilerimiz için “4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları Sevgi Yayınları” konusu Matematik öğretmenimiz tarafından sizlerin matematik ödevlerinizi kontrol etmeniz amacıyla hazırlanmıştır.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları Sevgi Yayınları”
“4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları” konusu hakkında cevaplara aşağıda yer alan mavi renkli matematik metin isimlerine veya matematik metin isimleri sonunda yer alan yeşil renkli sayfa sayılarına tıklayarak matematik ödevlerinizi kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları Sevgi Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak Matematik Öğretmeni tarafından en güvenilir ve hızlı cevapları alabilirsiniz.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.