4. Sınıf Matematik KitabıToplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29
4. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 28-29
Şenlik İlkokulunda öğrencilere salı günü 1276, perşembe günü 1198 paket okul üzümü dağıtılmıştır.
Soru : İki günde öğrencilere kaç paket okul üzümü dağıtıldığı hangi işlemle hesaplanabilir? Bu işlem nasıl yapılabilir?
Cevap:
1276 + 1198 = 2.474
Etkinlik
Araç ve gereçler: Yüzlük, onluk ve birlik taban blokları.
• 874 sayısını taban bloklarıyla modelleyelim.
• 315 sayısını taban bloklarıyla modelleyelim.
• Modellerdeki birlikleri birliklerle, onlukları onluklarla bir araya getirelim. • Elde ettiğimiz toplam birlik ve onluk sayılarını aşağıdaki kutucuklara yazalım.
Cevap:
874 + 315 = 1.189
• Modellerdeki yüzlükleri bir araya getirelim.
• Yüzlüklerden 10 tanesini ayırıp 1 binlik elde edelim.
• Son durumdaki binlik ve yüzlük sayılarını yukarıdaki işleme yazıp işlemin sonucunu bulalım.
Cevap: Geriye 189 kalır.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
6293 + 2764 = 9.057
4850 + 4769 = 9.619
3109 + 5976 = 9.085
7820 + 1785 = 9.605
ALIŞTIRMALAR
Soru : Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. İşlemlerin sonuçlarını altta verilen sayı kümesinin içinde yatay, dikey veya çapraz olarak bulup işaretleyiniz.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 28-29 ATA Yayıncılık”
4. Sınıf Matematik KitabıSayı Örüntüsü Oluşturma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüsü Oluşturma Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27
Yukarıdaki futbolcular, forma numaraları dikkate alınarak belirli bir kural içinde dizilmişler.
Soru : Futbolcular hangi kurala göre dizilmişler?
Cevap: Futbolcular 1’er sayı örüntü kuralına göre dizilmiştir.
Soru : Futbolcular, forma numaraları dikkate alınarak başka hangi kurala göre dizilebilirler?
Cevap: 3’er olarak sayı örüntüsü ile dizilebilirler.
Etkinlik
• Beşer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Bir arkadaşımızdan yazı tahtasına bir sayı yazmasını isteyelim.
• Grupça konuşarak bu sayıyı kaç arttıracağımıza karar verelim.
• Bir arkadaşımızdan tahtadaki sayıyı belirlediğimiz şekilde arttırarak ikinci sayıyı tahtaya yazmasını isteyelim.
• Başka bir arkadaşımızdan da ikinci sayıyı aynı şekilde arttırıp üçüncü sayıyı yazmasını isteyelim.
• Gruptaki herkes tahtaya bir sayı yazana kadar yukarıda yapılanları tekrarlayalım.
• Yazı tahtasında oluşturduğumuz sayı örüntüsünü inceleyelim.
• Örüntünün kuralını açıklayalım.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla gruplar kurarak yapmanız gerekmektedir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
Soru : Belli bir kurala göre artan bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü ve örüntünün kuralını yazınız.
4. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıları Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25
4. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıları Sıralama Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 23-24-25
İstanbul ile Rize arasındaki mesafe 1140 kilometre, İstanbul ile Diyarbakır arasındaki mesafe 1359 kilometredir. İstanbul ile Ağrı arasındaki mesafe ise 1409 kilometredir.
Soru : İstanbul, yukarıda belirtilen illerden hangisine daha yakındır?
Cevap: İstanbul, yukarıda belirtilen illerden Rize’ye daha yakındır.
Soru : İstanbul, yukarıda belirtilen illerden hangisine daha uzaktır?
Cevap: İstanbul, yukarıda belirtilen illerden Diyarbakır’a daha uzaktır.
Soru : Yukarıda verilen mesafeler büyükten küçüğe doğru nasıl sıralanabilir?
Cevap: 1409 > 1359 > 1140 olarak sıralanabilir.
Etkinlik
• 2145, 1750 ve 3086 sayılarının en büyük basamaklarını belirleyelim.
• Bu basamaklardaki rakamlardan hangisinin daha büyük olduğunu söyleyelim.
• Söylediğimiz rakamın bulunduğu sayının diğer sayılardan büyük olup olmadığını tartışalım.
• Diğer iki sayının en büyük basamaklarındaki rakamlardan hangisinin büyük olduğunu söyleyelim.
• 2145, 1750 ve 3086 sayılarını büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayalım.
Cevap: 3086 > 2145 > 1750 olarak sıralanabilir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : 3234, 2740, 3402 ve 1985 sayılarını küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
1985 < 2740 < 3234 < 3402
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Yandaki tabloda Kırıkkale ilinde bulunan bazı dağlar ve bu dağların yükseklikleri verilmiştir. Dağları, yüksekliği fazla olandan az olana doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
1497 > 1489 > 1300 > 1080
2. 13 786 < 30 254 < 61 903 < ? < 80 492
Yukarıdaki sıralamada “?” yerine aşağıdaki sayılardan hangisi gelebilir?
Cevap:
A) 81 014 B) 61 921 C) 60 987 D) 54 172
3. Yandaki tabloda 2022 yıl sonu itibarıyla bazı illerimizin nüfusları verilmiştir. İlleri, nüfusu en az olandan en çok olana doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
Tunceli < Erzincan < Burdur < Sivas < Adıyaman
4. 534 023, 504 756, 521 844, 591 325 ve 556 207 sayılarını büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
4. Sınıf Matematik KitabıSayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 20-21-22
Yukarıda yükseklikleri 100 m ve 200 m olan iki bina verilmiştir. Bu binaların arasında da Ankara’nın görünümüne önemli bir katkı sağlayan Atakule verilmiştir.
Soru : Atakule’nin yüksekliği hangi binaya daha yakındır?
Cevap:
100 metreye daha yakındır.
Etkinlik
Araç ve gereçler: Şerit metre.
• Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Şerit metremizin 30 cm’lik kısmını açalım.
• Şerit metre üzerindeki 23 sayısını yuvarlak içine alalım. • 23 ile 20 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 20 – 21 – 22 – 23
• 23 ile 30 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 23 – 24 – 25 – 26 – 27 – 28 – 29 – 30
• 23 sayısının, 20 ile 30’dan hangisine daha yakın olduğunu söyleyelim.
Cevap: 20 sayısına daha yakındır.
• 23 sayısının hangi onluğa yuvarlanabileceğini belirtelim.
Cevap: 20’ye yuvarlanması gerekmektedir.
Soru : 732 sayısını en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap: 730 olması gerekir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Etkinlik
Araç ve gereçler: Onluk taban blokları.
• 100, 130 ve 200 sayılarını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
• 130 sayısındaki onluk sayısı ile 100 ve 200 sayılarındaki onluk sayılarını karşılaştıralım.
• 130 sayısındaki onluk sayısının 100 ile 200’den hangisindeki onluk sayısına daha yakın olduğunu söyleyelim.
• 130 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayalım.
Cevap: 100 sayısına yuvarlanması gerekir.
Soru : 571 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: 600 sayısına yuvarlanması gerekir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : 2018 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: 2.000 sayısına yuvarlanması gerekir.
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları onluklara yuvarlayınız.
Cevap:
61 = 60
89 = 90
837 = 840
315 = 320
4523 = 4520
7468 = 7470
2. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları yüzlüklere yuvarlayınız.
Cevap:
204 = 200
579 = 600
632 = 600
1299 = 1300
1919 = 1900
8466 = 8500
3. Salih 24 yaşındadır. Salih’in ablası 30, kardeşi ise 20 yaşındadır. Salih’in yaşı ablasının yaşı ile kardeşinin yaşından hangisine daha yakındır?
Cevap:
20’ye daha yakındır.
4. Can’ın okul numarası 463, Gizem’in okul numarası 400, Erman’ın okul numarası 500’dür. Can’ın okul numarası, Gizem’in ve Erman’ın okul numarasından hangisine daha yakındır?
Cevap:
Can’ın okul numarası Emrah’ın okul numarasına daha yakındır.
4. Sınıf Matematik KitabıYüzer ve Biner Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19
4. Sınıf Matematik Kitabı Yüzer ve Biner Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 17-18-19
100 Türk lirası, 200 Türk lirasından sonra değeri en yüksek olan kâğıt paramızdır. Ön yüzünde Atatürk portresi, arka yüzünde Buhurizade Mustafa Efendi’nin (ltri) bir portresi bulunmaktadır.
Soru : Yandaki 100 TL’lerin toplam değeri kaçar ritmik sayma yaparak bulunabilir?
Soru : Görseldeki 100 TL’lerin toplam değeri kaç Türk lirasıdır?
Cevap: 500 TL’dir.
Etkinlik
Araç ve gereçler: 6 tane yüzlük taban bloku.
• Yüzlük taban bloklarını yan yana dizelim.
• Birinci sıradaki blokun modellediği sayıyı aşağıdaki mavi kutucuğa yazalım.
• İkinci sıradaki bloku birinci blokun üstüne koyalım.
• İki blokun modellediği sayıyı aşağıdaki kırmızı kutucuğa yazalım.
• Üçüncü sıradaki bloku, birinci ve ikinci blokların üstüne koyalım.
• Üç blokun modellediği sayıyı siyah kutucuğa yazalım.
• Bütün bloklar üst üste gelene kadar yukarıdaki işlemleri tekrar edelim.
• Kutucuklardaki sayıları soldan sağa doğru inceleyip kaçar ritmik sayma yaptığımızı belirtelim.
Cevap:
Bloklar 100 – 200 – 300 – 400 – 500 – 600 olarak ritmik olarak sayma yapabiliriz.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : 1000’den başlayıp 5000’e kadar yüzer ritmik sayma yapınız. Sayma yaparken söylediğiniz sayıları sırasıyla defterinize yazınız.
4. Sınıf Matematik KitabıBinlerin Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16
4. Sınıf Matematik Kitabı Binlerin Dünyası Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk kitap okumayı çok severdi. Çocukluğunda başlayan kitap sevgisi, savaş zamanı cephede bile sürmüştü. Prof. Dr. (profesör doktor) Saffet Mutluer yaptığı bir konuşmada Atatürk’ün 3 bin 937 kitap okuduğunu belirtti.
Soru : Atatürk’ün okuduğu kitap sayısı rakamlarla nasıl gösterilebilir? Bu sayı kaç basamaklıdır? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.
Cevap:
Binler, yüzler, onlar ve birler basamakları ifade edilerek gösterilebilir. Bu sayı 4 basamaklı bir sayıdır.
Etkinlik
• Defterimize 328 sayısını yazalım. • Sayının basamaklarının adlarını yazalım.
Cevap:
3 = Yüzler
2 = Onlar
8 = Birler
• Sayının okunuşunu söyleyelim.
Cevap: Üç yüz yirmi sekiz
• 1 rakamını 328 sayısının önüne yazalım. • Oluşan sayının kaç basamaklı olduğunu söyleyelim.
Cevap: 1 328 oldu. 4 basamaklı bir sayıdır.
• Sayıyı “bin üç yüz yirmi sekiz” şeklinde okuyalım.
• 1 rakamının bulunduğu basamağı nasıl adlandırabileceğimizi tartışalım.
• 1 rakamını silip yerine 4 rakamını yazalım. • Oluşan yeni sayının nasıl okunabileceğini tartışalım.
Cevap: Yeni 4.328 olarak ifade edilir ve değeri 3 bin sayı daha fazladır.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Sıra arkadaşınıza 4, 5 ve 6 basamaklı üç sayı söyleyiniz. Arkadaşınızdan bu sayıları yazmasını ve okumasını isteyiniz.
Cevap:
1.252 = bin iki yüz elli iki
54.584 = elli dört bin beş yüz seksen dört
687.781 = altı yüz seksen yedi bin yedi yüz seksen bir
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : 745 238 sayısının bölüklerinin ve basamaklarının adları ile okunuşunu defterinize yazınız.
Cevap:
Yedi yüz kırk beş bin iki yüz otuz sekiz.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıdaki tabloda verilen sayıların okunuşlarını, okunuşları verilen sayıları da rakamla tablodaki boşluklara yazınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”
2. 32 690 sayısında aşağıdaki basamaklardan hangisi yoktur?
A) Yüz binler basamağıB) On binler basamağı
C) Binler basamağı D) Birler basamağı
3. Aşağıdaki sayılardan hangisindeki 1 rakamının basamak değeri daha büyüktür?
A) 251 000 B) 913 000 C) 176 000D) 500 140
4. Aşağıdaki sayıların basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini yazınız ve sayıları çözümleyiniz.
Cevap:
56 437 = 50.000 + 6.000 + 400 + 30 + 7
403 896 = 400.000 + 0 + 3.000 + 800 + 90 + 60
5. Aşağıdaki tabloda verilen sayının bölüklerini, basamaklarını, basamak değerlerini, çözümlenişini ve okunuşunu yazınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16 ATA Yayıncılık”
İlkokul 4. Sınıf MatematikADA Yayıncılık Ders KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; ilkokul eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin “4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ADA Yayıncılık” konusunda siz değerli öğrencilerimizin Matematik Ders Kitabı dersinde başarılı olması amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından aşağıda sizler için hazırlanmıştır.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ADA Yayıncılık”
İlkokul “4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alan mavi renkli metin etkinlik isimlerine veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Matematik Ders Kitabı cevaplarına ulaşabilirsiniz.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ADA Yayıncılık” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en alt kısımda yorumlar kısmına sorarak Matematik Öğretmenimizden en hızlı ve en güvenilir Matematik Ders Kitabı cevaplarını elde edebilirsiniz. İyi dersler dileriz.
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
1. ÜNİTE CEVAPLARI
1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILAR
4. Sınıf Matematik KitabıBinlerin Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16
4. Sınıf Matematik KitabıYüzer ve Biner Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19
4. Sınıf Matematik KitabıSayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22
4. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıları Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25
4. Sınıf Matematik KitabıSayı Örüntüsü Oluşturma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27
4. Sınıf Matematik KitabıToplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29
4. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Çıkarma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34
4. Sınıf Matematik Kitabı1. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 35, 36
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52,
53, 54. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
2. ÜNİTE CEVAPLARI
1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA TOPLAMI İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik Kitabıİki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Toplama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42
4. Sınıf Matematik KitabıToplama İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46
2. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49
4. Sınıf Matematik KitabıToplama ve Çıkarma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 54
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
3. ÜNİTE CEVAPLARI
1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA ÇARPMA İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşleminde Sayıların Birbirleriyle Çarpılma Sırası Sonucu Değiştirir mi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Çarpma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65
4. Sınıf Matematik KitabıKısa Yoldan Çarpma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76
2. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA BÖLME İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik KitabıBölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Bölme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88
4. Sınıf Matematik KitabıBölme İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95
4. Sınıf Matematik KitabıBölme İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99
4. Sınıf Matematik KitabıEşitliklerde Verilmeyen Değeri Belirleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102
4. Sınıf Matematik KitabıEşitliği Sağlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105
4. Sınıf Matematik Kitabı3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 106, 107, 108
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78
4. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 75-76-77-78
A. Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yaparak işlemleri sonuçlarla eşleştiriniz.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 75-76-77-78 MEB Yayınları”
B. Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını ilgili bölüme yazınız.
2) Yüzme yarışında, üçgen şeklinde bir rota izlenecek olup gidilmesi gereken mesafeler sırası ile 845 metre, 632 metre ve 792 metredir, Yarışın mesafesi toplam kaç metredir?
Cevap:
845 + 632 + 792 = 2269 metre
3) 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı etkinliği için stadyuma toplam 2256 öğretmen ve öğrenci gelmiştir, Stadyuma gelen erkek öğrencilerin sayısı 940’tır, kız öğrencilerin sayısı ise erkek öğrenci sayısından 134 eksiktir. Buna göre stadyuma gelen öğretmen sayısı kaçtır?
Cevap:
940 – 134 =806 kız
940 + 806 = 1746 öğrenci
2256 – 1746 = 510 öğretmen
4) Bir çiftlikte 2578 tane kuzu, 3426 tane koyun, 2345 tane keçi bulunmaktadır, En yakın yüzlüğe yuvarlama yöntemi kullanarak bu çiftlikteki toplam hayvan sayısını tahmin ediniz, Daha sonra tahmininiz ile gerçek işlem sonucunu karşılaştırınız, Bulduğunuz sonuçları küçüklük-büyüklük ilişkisiyle belirtiniz
Cevap:
Tahmin : 2600 + 3400 + 2300 = 8300
Sonuç : 2578 + 3426 + 2345 = 8349
8349 > 8300
4. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
5.Bir okulda 1156 öğrenci vardır, Bu öğrencilerin 253u müzik kulübüne, 324u satranç kulübüne, 481’i ise Yeşilay kulübüne gittiklerine göre kulübe gitmeyen öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap:
253 + 324 + 481 = 1058 kulübe gidenler
1156 – 1058 = 98 kulübe gitmeyenler
6.Batu’nun evi ile gideceği bakkalın arasındaki mesafe 564 m’dir. Batu 328 m yürüdüğüne göre geriye yürüyeceği kaç m kaldığını tahmin ediniz. Tahmini sonucunuz ile işlem sonucunuzu karşılaştırarak farkı bulunuz.
Cevap:
Tahmin : 560 – 330 = 230
Sonuç : 564 – 328 = 236
Fark : 236 – 230 = 6
C. Aşağıda yer alan verilere uygun olarak problem kurunuz.
7 .Yanda yer alan çözüme uygun olarak bir problem kurunuz, aşağıda yer alan bölüme yazınız.
Cevap:
Nuran bayramda annesinde 786 lira, babasından ise 567 lira bayram harçlığı aldı. Mehmet ise, dedesinden 1353 lira, ninesinden 567 lira ve babasından 786 lira bayram harçlığı almıştır. Nuran ve Mehmet ne kadar bayram harçlığı toplamış oldular?
4. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Cevapları”
8.Yukarıda verilen bilgileri kullanarak toplama ve çıkarma işlemi gerektiren bir problem kurunuz.
Problem : Bir kamyondan toplam 4678 kg domates vardır. Daha sonra kamyondan bir miktar domates indiriliyor ve geriye 3403 kg domates kalıyor. Domatesler başka bir kamyona konularak üzerine ekleniyor ve 6128 kg domates oluyor. Buna göre indirilen ve konulan toplam kaç domates vardır?
Çözüm :
4678 – 3403 = 1275 kg indirilen domatesler
6128 – 3403 =2725 kg konulan domatesler
1275 + 2725 = 4000 kg
D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları yanıtlayınız ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
9) Sağlıklı beslenen Neslihan Hanım, kahvaltıda 632 kalori, öğle yemeğinde 684 kalori, akşam yemeğinde 488 kalori almıştır. Neslihan Hanım’ın aldığı kaloriler en yakın onluğa yuvarlandığında toplam kaç olur?
Cevap: D) 1800
630 + 680 + 490 = 1800
10) Peşinat olarak 535 TL verilen bir kitaplık için dört tane 100 TL taksit ödenmesi planlanmıştır. Kitaplık için ödenecek toplam tutar ne kadardır?
Cevap: D) 935
100 + 100 + 100 + 100 = 400 TL
535 + 400 = 935 TL
11) Mağazada satış görevlisi olan Serdar Bey, bir ay boyunca 847 parça ürün satmıştır. Aynı mağazada çalışan Zeynep Hanım’ın yaptığı satış sayısı ise Serdar Bey’in satış sayısından 277 parça daha fazladır.
İki görevlinin ay boyunca yaptıkları toplam satış sayısı kaçtır?
Cevap: C) 1971
847 + 277 = 1124 Zeynep Hanım’ın satış sayısı
1124 + 847 = 1971 İki görevlinin ay boyunca yaptıkları toplam satış sayısı
12) 4265 TL maaş alan Seda Hanım’ın 700 TL tutarında ikramiye aldığı ay eline toplam kaç TL geçmiş olur?
Cevap: B) 4965
4265 + 700 = 4965 TL geçmiş olur.
4. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
13) Okul aile birliği toplantısına 314 erkek veli, 492 kadın veli gelmiştir. Toplantıya katılan veli sayısı, seçeneklerden hangisinde en yakın yüzlüğe yuvarlanmıştır?
Cevap: C) 800
314 + 492 = 806
806 = 800
14) Yanda verilen çıkarma işlemi, sayılar en yakın onluğa yuvarlanarak yapıldığında sonuç kaç olur?
Cevap: D) 150
720 – 570 = 150 olur.
15) Küresel ısınmaya dikkat çekmek amacıyla yapılan koşuda, Meltem 1447 metre koşmuştur. İlker, Meltem’in koştuğundan 389 metre daha az koşmuştur.
Ayhan ise Meltem ve İlker’in toplam koştukları yol kadar koştuğuna göre Ayhan kaç metre yol koşmuştur?
Cevap: B) 2505 m
1447 – 389 = 1058 metre İlker’in koştuğu mesafe
1447 + 1058 = 2505 Ayhan metre yol koşmuştur.
16) Bir giyim firması, ihtiyaç sahiplerine dağıtılmak üzere 452 adet kazak, 648 adet pantolon, 322 adet gömlek hazırlamıştır. Kazak, gömlek ve pantolon sayılarının toplamının 506 eksiği kadar da mont paketlenmiştir.
Verilenlere göre kaç mont paketlenmiştir?
Cevap: A) 916
452 + 648 + 322 = 1422
1422 – 506 = 916 mont paketlenmiştir.
17) 3, 9, 1, 7 Yandaki tabloda verilen rakamları kullanarak oluşturulacak 4 basamaklı en büyük doğal sayı ile 4 basamaklı en küçük doğal sayının farkı kaçtır?
Cevap: B) 8352
9731 – 1379 = 8352 en küçük doğal sayının farkı
18) Bir mobilya mağazasında 3247 adet ürün bulunmaktadır. Aşağıdaki tabloda listelenen ürünler satıldığına göre mağazada ne kadar ürün kalmıştır?
4. Sınıf Matematik Ders KitabıProblem Çözme ve Problem Kurma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74
4. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözme ve Problem Kurma Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 71-72-73-74
1.Atatürk ilkokulu öğrencileri “Kitaplarımı Paylaşıyorum” kampanyası ile topladıkları kitapları ihtiyacı olan köy okullarına göndereceklerdir, Kampanya sonunda 2450 adet kitap toplanmıştır, Kitapların 745 tanesi Haydarlı İlkokuluna, 466 tanesi ise Akalan İlkokuluna gönderildiğine göre geriye kaç adet kitap kalmıştır?
Cevap:
745 + 466 = 1211
2450 – 1211 = 1239
2.Hakan, Haşan ve Hilal aileleriyle birlikte yaptıkları Ramazan Bayramı ziyaretlerinde topladıkları şekerleri saymışlardır, Hakan 147 tane, Haşan 128 tane şeker toplamıştır, Hilal ise Hakan ve Hasan’ın topladığı toplam şeker miktarının 76 eksiği kadar şeker toplamıştır, Hilal’in topladığı şeker miktarı kaçtır?
Cevap:
147 + 128 = 275
275 – 76 = 199 Hilal’in şeker sayısı
4. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları
3) Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığının ortak yürüttüğü “Sinemaya Gitmeyen Öğrenci Kalmasın” projesi kapsamında Bursa ilinde 1710 öğrenci sinema filmi izlemiştir. Film izleyen 786 öğrenci erkek olduğuna göre film izleyen kız öğrencilerin sayısını bulunuz.
Cevap:
1710 – 786 = 924
4) Anıtkabir’i birinci gün 1234 kişi, ikinci gün birinci günün 126 eksiği kadar kişi ziyaret etmiştir. Üçüncü gün, bir ve ikinci günde ziyaret eden toplam kişi sayısının 1116 eksiği kadar kişi ziyaret etmiştir. Üçüncü gün Anıtkabir’i kaç kişi ziyaret etmiştir?
Cevap:
1234 – 126 = 1108 2. gün
1234 + 1108 = 2342
2342 – 1226 = 3. gün
5) Samsun’da yardımsever mahalle sakinleri, ihtiyaç sahiplerine verilmek üzere 1760 adet gıda kolisi hazırlamışlardır. Birinci hafta kolilerin 475 adedi dağıtılmıştır. İkinci hafta, birinci hafta dağıtılandan 27 eksik koli dağıtılmıştır. Buna göre geriye kaç adet koli kalmıştır?
Cevap:
475 – 27 = 448 2. hafta
475 + 448 = 923
1760 – 923 = 837 geriye kalan koli sayısı
6) Ecrin, bisiklet turnuvasına katılmıştır. Bisikletle yol alacakları mesafe 3240 metredir. Ecrin, yolun 1264 metresini gittiğine göre geriye ne kadar mesafesi kalmıştır?
Cevap:
3240 – 1264 = 1976 m mesafesi kalmıştır.
4. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
7.Aşağıdaki tabloda balon sayılarının renklere yöre dağılımı verilmiştir, Tablodan yararlanarak toplama ve çıkarma işlemi gerektiren problem kurup çözünüz.
Cevap:
Bir baloncu 974 tane turuncu, 737 tane sarı balon almıştır.
Baloncunun toplam kaç balonu vardır?
974 + 737 = 1711 toplam balon sayısı
8.Yanda verilen görsele uygun şekilde problem kurarak çözümünü yapınız.
Problem : Anıl’ın evinden hastaneye 463 adımla gitmektedir. Evi ile ilkokul arası 893 adım olduğuna göre hastane ile ilkokul arası kaç adımdır?”
Çözüm : 893 – 463 = 430 adım
9. Yanda bulunan çözüme uygun olacak bir problem kurunuz, aşağıdaki yer alan bölüme yazınız.
Cevap:
Problem : Bir manav 648 kg elma, 316 kg armut ve bir miktar portakal almıştır. Toplam 1346 kg meyve aldığına göre kaç kg portakal almıştır?
4. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 71-72-73-74 MEB Yayınları”