4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 171-172

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 6. Ünite Etkin Vatandaşlık Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 171, 172


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 6. Ünite Etkin Vatandaşlık Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 171-172


 A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcük ve sözcük gruplarından uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

  1. Sınırsız ÖZGÜRLÜK yoktur.
  2. Öğrencilerin katıldıkları gruplarda SORUMLULUK üstlenmeleri gerekir.
  3. Sınıf hentbol takımındaki bir öğrencinin özürsüz olarak maça çıkmaması SORUMSUZCA bir davranıştır.
  4. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme BİRLEŞMİŞ MİLLETLER tarafından kabul ve ilan edilmiştir.
  5. Her çocuğun EĞİTİM alma hakkı vardır.
  6. TBMM’nin açılışıyla birlikte EGEMENLİK millete geçmiştir.
  7. Mustafa Kemal Türk milletinin bağımsızlığını nasıl kazandığını NUTUK adlı eserinde anlatmıştır.
  8. Öğrenciler okullarında SOSYAL etkinliklere katılarak başkalarıyla iletişim kurma ve kendilerini ifade edebilme becerileri kazanırlar.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne göre 16 yaşından küçük her insan çocuk sayılır.
  2. ( Doğru )   Türkiye Cumhuriyeti, millî egemenlik ilkesine dayanan bir devlettir.
  3. ( Doğru )   Derslere zamanında girmek okuldaki sorumluluklarımızdan biridir.
  4. ( Yanlış )  Çocuklar fikirleri sorulmadıkça ailedeki karar süreçlerine katılmamalıdır.
  5. ( Doğru )   Türkiye, Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’yi imzalayan devletlerden biridir.
  6. ( Doğru )  Okulda düzenlenen törenlere katılmak sorumluluklarımızdan biridir.

C. Aşağıda verilen haklar ve sorumlulukları ilgili başlıkların altına yazınız.


Haklar : Eğitim görmek, Temiz bir çevrede yaşama, Düşünceyi ifade etmek

Sorumluluklar : Eğlenmek, Ders çalışmak, Tutumlu olmak, Başkalarına karşı saygılı olmak, Çevreyi temiz tutmak


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 172 Cevabı


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun ailede üstlenmesi gereken sorumluluklardan biri değildir?


A) Yatağını toplamak
B) Para kazanarak aile bütçesine katkıda bulunmak
C) Sofranın kurulması ve toplanmasına yardım etmek
D) Ailede alınan kararlara uymak


2. Aşağıdakilerden hangisi bağımsızlığımızın sembollerinden biri değildir?


A) Millî marşımız B) Meclisimiz C) Okulumuz D) Bayrağımız


3. Aşağıdakilerden hangisi çocuk haklarına aykırı durumlardan biridir?


A) Çalışmak isteyen çocuklara devlet tarafından iş bulunması
B) Çocuklara zorunlu eğitim verilmesi
C) Çocukların gerektiğinde ailelerinden alınarak devletin korumasına verilmesi
D) Çocuklara onayları alınmadan aşı yapılması


4. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Çocuk hakları dünyadaki bütün çocuklar için geçerlidir.
B) Çocuk hakları doğuştan kazanılmıştır.
C) Çocukların hangi haklardan yararlanacağına yöneticiler karar verir.
D) Mahkeme kararı olmadan hiçbir çocuk ailesinden koparılamaz.


5. Aşağıdakilerden hangisi öğrencilerin okulda katılacağı eğitsel ve sosyal etkinliklerden biri değildir?


A) Kardeş okulu ziyaret etmek B) Tiyatro topluluğuna katılmak
C) Bilim şenliği düzenlemek D) Velilerden bağış toplamak


6. “Büyük Millet Meclisi ulusal egemenliğe dayanan bir kurumdur.” diyen biri bu görüşüne kanıt olarak Meclisin hangi özelliğini gösterebilir?


A) Adında Türkiye kelimesinin geçmesini
B) Üyelerinin millet tarafından seçilmesini
C) Kurtuluş Savaşı sırasında açılmasını
D) Ankara’da bulunmasını


7. Aşağıdakilerden hangisi öğrencilerin okuldaki sorumluluklarından biri olamaz?


A) Sınıfları temizlemek B) Okul eşyalarını korumak
C) Nöbet tutmak D) Elektriği ve suyu israf etmemek


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne yeni maddeler ekleme yetkiniz olsaydı hangi maddeleri eklerdiniz?


Cevap :

Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin yeni bir madde ekleme hakkım olsaydı çocukların mağduriyetlerini önlemek için ebeveynleri ayrılmış çocukların kimin yanında kalmak istedikleri sorusunun sorulmasına isterdim.


2. 15 Temmuz darbe girişimine karşı mücadele ederken şehit düşen vatandaşlarımıza hitaben bir mektup yazsaydınız onlara neler söylemek isterdiniz?


Cevap :

15 Temmuz darbe girişimine karşı mücadele eden siz kahramanlar bu günlerimizi yarınlarımızı kurtardınız sizin mücadeleniz vatanı karanlıktan aydınlığa çıkardı.

Ülkemizin üzerindeki kirli oyunları bozma mızı sağladınız siz ve sizin gibiler olmasa bugün ülkemiz bir karanlık içerisinde darbe yönetimi ile özgürlükler elinden alınmış baskı altına alınmış düşüncelerini hür yaşayamayan bir millet kalacaktı sizin bu şanlı yolda baş koymanız bizi gururlandırdı sizden tüm millet olarak minnettarız.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 143-144-145-146-147-148

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Tüketime Evet İsrafa Hayır Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146, 147, 148


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tüketime Evet İsrafa Hayır Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 143-144-145-146-147-148


Soru : Sizce hangi kaynakların bilinçsizce kullanılıp israf edilmesi canlıların yaşamını tehdit edebilir? Neden?


Cevap :

Su kirliliği hava kirliliği ve çevre kirlilikleri insanlardan birlikte çevremizde bulunan hayvanları da olumsuz etkilemektedir. Çevre kirliliği ile birlikte doğada kirlenmeye ve yavaş yavaş ölmeye başlamaktadır.

Bunun sonucunda canlı yaşamı olumsuz etkilenir kirlenen su kaynaklarının zamanla içerisinde canlı hayatını barındırmaz hale gelir ve doğanın kirlenmesi ile birlikte doğadaki besin yok olmaya başlar.

Bunun sonucunda canlılar beslenecek besinler bulamadıkları için ya bulundukları yeri terk etmek zorunda veya bir süre sonra yok olmaya başlarlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 144 Cevabı


Soru : Ekmek israfının önlenmesi konusunda yukarıdakilerin dışında başka hangi önerilerde bulunabilirsiniz?


Cevap :

Ekmek toplumumuzdaki en kutsal gıdalardan bir tanesidir. Ekmeği milletimiz kutsal olarak görmektedir. Bundan dolayı da deyimlerimiz de veya atasözlerimiz dev ile ekmek parası kazanma gibi bir söz vardır.

Ekmeği israfını önlemek için kalan ekmekleri 1 gün sonra tost yapabilir veya çorbaların içine kullanılabilir. Bayat ekmeklerle yapılan yemekler yapılabilir veya kalan ekmekler Sokak hayvanlarının beslemek için kullanılabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 145 Cevabı


Soru : İsraf nedeniyle su kaynaklarının azalmasının canlı yaşamına etkileri neler olabilir?


Cevap :

İsraf nedeniyle yaşanan su sıkıntısı tüm canlıları tehdit eder suda yaşayan canlıların yaşam yerleri ve diğer canlıların ise en temel besin kaynağı sudur.

Onun yok olması ile birlikte dünya üzerindeki yaşam bitecektir. Su dünyanın yaşamını sürdürmesini sağlayan en temel maddedir hiçbir canlı yaşayamaz dünyanın oluşumunda yaşam suda başlamıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 146 Cevabı


Soru : Elektrik israfının zararları neler olabilir?


Cevap :

Elektrik israfı ülkemizin ve bizim bütçemizin de zarar görmesi anlamına gelmektedir. Ülkemizde petrol kömür ve doğalgaz gibi kaynaklardan elde edilen elektriğin israf edilmesi sonucu bu doğal kaynaklarda israf edilmiş anlamına gelmektedir.

Bu nedenle elektrik harcamalarında dikkat etmeli israfın önüne geçmeli kullanmadığımız lambalar veya işte takılı bıraktığımız cihazların mutlaka işimiz bittikten sonra fişini çekmemiz gerekmektedir.


Soru : Elektrik israfını önlemek için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Elektrik israfını önlemek için öncelikle evimizde kullanmadığımız cihazların işlerini çekiyoruz işimiz olmayan odalarda lambaları söndürüyor.

Odamıza yetecek kadar aydınlatma kullanıyoruz apartmanımızda sensörlü aydınlatma kullanıyoruz. Ayrıca yeni aldığımız cihazların az elektrik harcayan yeni nesil cihazları tercih etmeliyiz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 147 Cevabı


Soru : Kâğıt tüketimini azaltmak için neler yapılmalıdır?


Cevap :

Kağıt tüketimini azaltmak için gereksiz yere fotokopi çekilmemeli kısa yazılar için kağıt harcanmalı önce kullanılmış kağıtları kullanılarak müsvedde kartı olarak kullanılabilir


Soru : Giysilerinizin ömrünü uzatmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Giysilerin ömrünü uzatmak için elbiselerimizi özel ne kullanmaya dikkat etmeli zarar gelmemesi için elimden geldiği kadar çamaşır makinesinde uygun derece ve özelliğine göre yıkamaya Özen göstermeliyiz.


Soru : Kullanmadığınız giysilerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz?


Cevap :

Kullanmadığımız giysileri kardeşimize ve yakın akrabalarımıza verebiliriz veya ihtiyacı olan kişilerin dağıtılması için giysi toplama noktalarına bırakarak ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını sağlayabiliriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 148 Cevabı


Soru : Zamandan tasarruf etmenin sağlayacağı yararlar neler olabilir?


Cevap :

Zamandan tasarruf edebilmek için hayatımızın önemli işlere daha çok vakit ayırmanız gerekir daha çok evlenmemize ve daha rahat bir yaşam sürdürmesi sağlayacaktır . Zamandan tasarruf etmemiz.


Soru : Günlük hayatınızda zamanı israf etmediğinizi söyleyebilir misiniz? Neden?


Cevap :

Günlük hayatının zamanı israf etmediğimi düşünmekteyim. Şimdi günlük hayatıma başlamadan önce sabahları ne yapacağımı öğlenleyin nerede yemek yiyeceğimi okul dönüşü nereye uğrayacağını ve okuldan çıktıktan sonra ödevlerimi yapıp kendime boş zaman ayırmayı planlıyorum.


Soru : “Biz dünyayı atalarımızdan miras değil çocuklarımızdan emanet aldık.” sözünü duymuşsunuzdur. Bu söz ile verilmek istenen mesajın ne olduğuyla ilgili kısa bir metin yazınız.


Cevap :

Biz dünyayı atalarımızdan miras değil çocuklarımızdan emanet aldık sözü ile gelecekteki. Büyüklerin çocuklarımız olacağını çocuklara da daha iyi bir ülke daha güzel bir yaşam sunabilmek için çabalamaya çalıştığımızı anlatmaktadır. Çocuklarımıza iyi bir gelecek güzel bir ülke bırakmak için çalışmamızı ve motivasyonumuzu bu yönde yapmamız gerekir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 136-137

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Belgemizi Alalım Cevapları Sayfa 136, 137


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Belgemizi Alalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 136-137


Soru : Yandaki giysi etiketini inceleyiniz ve etiketteki sembollerin anlamlarıyla ilgili bir araştırma yapınız. Daha sonra aşağıdaki tabloya sembollerin şeklini çizip anlamlarını yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 136-137”

Soru : Okullarımızda faaliyet gösteren bilinçli tüketici kulübünün kuruluş amaçları ve çalışmaları hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Okulunuzda kurduğumuz bilinçli tüketici kulübünün amaçları kullanmış olduğumuz ürün ve aletleri nasıl kullanmamız gerektiğini nasıl elde etmemiz gerektiğini ve Bu aldığımız ürünlerden doğabilecek arıza ve zararlardan nasıl korumamız gerektiğini anlatan bir kulüptür.


EY TÜKETİCİ KARDEŞ

Ku­sur­lu mal al­dıy­san,
Sa­kın hak­kı­nı ye­dir­me.
Ses­siz sa­kin ka­lıp da
Bir kö­şe­ye çe­kil­me.

Se­nin de hak­la­rın var,
Pa­ra­na ya­zık et­me.
Koş ma­lı­nı de­ğiş­tir,
Göğ­sü­nü ge­re ge­re.

Sa­tan ka­bul et­mez­se
Git Ha­kem He­ye­ti­ne.
Yi­ne de olm­uyor­sa
Di­ğer yer­le­ri de­ne.

Ey tü­ke­ti­ci kar­deş,
Sa­kın hak­kı­nı ye­dir­me.
Ku­sur­lu mal alıp da
Bir kö­şe­ye çe­kil­me.
Ayşe AÇIKALIN


Soru : Şiire göre bilinçli bir tüketicinin yapması ve yapmaması gerekenler nelerdir?


Cevap :

Şiire göre bilinçli bir tüketici 6 alet veya ürünleri aldıktan sonra son tüketim tarihi ürünün veya İso belgelerinin olup olmadığını kontrol etmelidir. İhtiyacı kadar alışveriş yapmalıdır.

Ürünü aldıktan sonra ol kullanmamalı yani zarar vermemeli ürünün kullanım kılavuzunu okuduktan sonra kullanmaya başlaması gerekmektedir.


Soru : İnsanlara bilinçli tüketici alışkanlıkları kazandırmak ve onları tüketici hakları konusunda bilinçlendirmek amacıyla defterinize bir şiir yazınız.


Cevap :

İyi bir tüketici olmak istiyorsan eğer şunlara dikkat etmeliyiz ;

  • İhtiyacından fazlasını alma
  • Aldığın ürünleri hor görüp
  • Onları nasıl kullanacağını öğren


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 149-150

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. Ünite Üretim, Dağıtım ve Tüketim Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 149, 150


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 5. Ünite Neler Öğrendiniz Soruları ve  Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 149-150


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

  1. İnsan hayatının devamı için gerekli ve zorunlu olan maddelere İHTİYAÇ denir.
  2. Yeme, içme, giyinme ve barınma TEMEL ihtiyaçlarımızdandır.
  3. Gelir miktarını ve eldeki paranın hangi amaçla kullanılacağını gösteren plana BÜTÇE denir.
  4. Aile bütçemize katkıda bulunmak için TUTUMLU olmalıyız.
  5. Satın alacağı ürünlerin belirlenen standartlara uygun olmasına dikkat eden kişiye BİLİNÇLİ tüketici denir.
  6.  Tüketiciler aldıkları ürünlerle ilgili sorunlar için Tüketici Sorunları HAKEM Heyetine başvururlar.
  7. Arıcılık insanların BESLENME ihtiyacının karşılanması amacıyla ortaya çıkmış bir meslektir.
  8.  Bütçede harcama yapıldıktan sonra elde kalan paraya TASARRUF denir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Yanlış ) İnsanlar temel ihtiyaçlarından önce sosyal ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
  2. ( Yanlış ) Temel ihtiyaçlar kişiden kişiye değişir.
  3. ( Doğru ) Aile bütçesinde ev kirası, mutfak, elektrik ve su giderlerine öncelik verilmelidir.
  4. ( Yanlış ) Okullar insanların barınma ihtiyacını karşılamak amacıyla inşa edilmiştir.
  5. ( Doğru ) TSE damgası, üzerinde bulunduğu ürünün kaliteli olduğunu gösterir.
  6. ( Yanlış ) Kış turizmi ülkemizin her yerinde yapılabilecek bir ekonomik faaliyettir.
  7. ( Doğru )  İzmit sanayi faaliyetlerinin geliştiği illerimizden biridir.

C. Aşağıda bazı ihtiyaç alanları ve bunlarla ilişkili meslekler verilmiştir. Verilenleri inceleyiniz ve ihtiyaçların başındaki kutucuklara ilişkili olduğu mesleğin numarasını yazınız.


Cevap :

  • 3
  • 1
  • 2
  • 5
  • 4

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 150 Cevabı


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. “Tarihî ve doğal güzelliklere sahip olan bu bölgemizde…………………dayalı ekonomik faaliyetler yürütülmektedir.”

Bu cümleyi tamamlayacak en uygun kelime aşağıdakilerden hangisidir?


A) hayvancılığa B) sanayiye C) tarıma D) turizme


2. Aşağıdaki atasözlerinden hangisi insanları tutumlu olmaya ve tasarruf etmek teşvik eden bir anlam taşımaz?


A) Bir elin nesi var, iki elin sesi var. B) Sakla samanı, gelir zamanı.
C) Ayağını yorganına göre uzat. D) Damlaya damlaya göl olur.


3. Ayça ile annesi markette alışveriş yapıyorlardı. Annesi raftan bir paket makarna alınca Ayça ona neden bu ürünü tercih ettiğini sordu. Annesi “Çünkü………………..” diye cevap verdi.

Bilinçli bir tüketici olan Ayça’nın annesi sözlerini aşağıdaki ifadelerden hangisiyle sürdürmüş olamaz?


A) ürünün üzerinde TSE damgası var.
B) ürünün tüketim tarihi geçmemiş.
C) ürünün çok reklamı yapılıyor.
D) ürünün içinde sağlığa zararlı olabilecek maddeler bulunmuyor.


4. Aşağıda bazı meslekler ile bu mesleklerin yaygın olarak yapıldığı yerler verilmiştir. Bu eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?


A) Hayvancılık – İzmit B) Madencilik – Zonguldak C) Fındık üreticiliği – Ordu D) Turist rehberliği – Antalya


5. Aşağıdaki ürünlerden hangisinin geri dönüşümü yapılamaz?


A) Gazete B) Bisküvi C) Cam bardak D) Çelik tencere


6. Aşağıdakilerden hangisi ihtiyaçlar sıralamasında diğerlerinden sonra gelmelidir?


A) Ayakkabı B) Ekmek C) Saat D) Süt


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Yeni alınan bir ürünün garanti süresi içinde bozulması hâlinde yapılması gerekenler nelerdir?


Cevap :

Ürün aldınız markette de mağazaya gidip mağaza market sorumlusu ile konuşmalıyız vardım işe yaramazsa tüketici hakem heyetine başvuru yapabiliriz.


2. Aile üyelerinizin bilinçli tüketiciler olduklarını düşünüyor musunuz? Neden?


Cevap :

Aile üyelerimizin bilinçli tüketici olduğunu düşünüyorum. Çünkü aile üyelerinin ürünleri almadan önce liste yaparak ihtiyaç listesi oluşturmaktadır.

Kafamıza göre ürün almamakta Aldığımız ürünlerin TSE ve ISO damgalı olup olmadığını kontrol etmekteyiz. Ayrıca aldığımız ürünlerin Türk Malı olmasına özellikle dikkat ediyoruz. Senin ve de kullandığımız ürünlerin son kullanım tarihlerini üretim tarihleri ne dikkatlice kontrol etmekte yarar vardır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 167-168-169-170

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Özgürlük ve Bağımsızlık Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Özgürlük ve Bağımsızlık Soruları Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 167-168-169-170


Soru : Ulusal egemenlik sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap :

Ulusal Egemenlik bir ülke içerisinde yaşayan insanların kendi özgür ve hür iradeleriyle kendilerini yönetme anlamı içermektedir.


Soru : Mustafa Kemal’in bağımsızlığa önem vermesinin nedenleri neler olabilir?


Cevap :

Mustafa Kemal’in bağımsızlığa önem vermesinin sebebi bir devletin kendi kendi özgür iradesiyle başka bir devletin himayesine olmadan kendi içerisinde hukuk kuralları çerçevesinde kendi insanlarının tam bağımsız olarak kendi hür iradeleriyle kendi kendini yönetmesini istemesinden kaynaklıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 168 Cevabı


Soru : Bağımsız bir ülkenin vatandaşı olmasaydınız hangi özgürlüklerden yararlanamazdınız?


Cevap :

Bağımsız bir ülkenin vatandaşı olmasaydık kendi dilimizi kendi dinimize ve kendi milli Kimliğimizi koruyamazdık. Kendi dilimizde eğitim alamaz kendi istediğimiz kişiyi seçemezdik.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Doğal Afetlere Hazır Olalım Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğal Afetlere Hazır Olalım Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90


Soru : Yaşadığınız yerde canlılar için tehlikeli olabilecek hangi doğa olayları görülüyor?


Cevap :

Yaşadığımız yerde canlılar için tehlikeli olabilecek doğa olayları görülmektedir. Ülkemiz tektonik hareketleri olan deprem kuşağı bölgesidir.

Bundan dolayı doğa olayları içerisinde deprem başta gelmektedir. Ayrıca Karadeniz Bölgesi’nde fazla yağmur almasından dolayı toprak kaymaları ve heyelan görülmektedir ayrıca son yıllarda Akdeniz Bölgesi’nin iklim değişmesinden kaynaklı olarak hortumlar oluşmakta ve de orman yangınları görülmektedir.


Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Yukarıdaki fotoğraflarda hangi doğal afetleri görüyorsunuz?


Cevap : Yukarıdaki fotoğraflarda deprem fırtına toprak kayması ve hortum görülmektedir.


2. Yaşadığınız yerde bu doğal afetlerin hangileriyle karşılaşıyorsunuz?


Cevap : Yaşadığımız bölge deprem kuşağında olduğundan dolayı depremler toprak kayması fırtına görülmektedir.


3. Yaşadığınız yerde fotoğraflarda görülenler dışında başka doğal afetler yaşanıyor mu? Yaşanıyorsa bu doğal afetler hangileridir?


Cevap : Yaşadığımız yerlerde fotoğraflarda görülen in dışında başka doğal afetler oluşabilmektedir Bunlar orman yangını tehlikesidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevabı


Soru : Heyelan yurdumuzun hangi bölgelerinde meydana gelebilir? Neden?


Cevap : Heyelan yoğun yağış alan bölgelerde meydana gelmektedir.


Soru : Sizin yaşadığınız bölgede de heyelan oluyor mu? Neden?


Cevap : Bizim yaşadığımız bölgede heyelan görülmemektedir heyelan görülen yerler toprağın yumuşak olduğu bol yağış alan yerlerdir.


Soru : Çığ tehlikesinden korunmak için neler yapılmalıdır?


Cevap : Tüm tehlikesinden korunmak için tepelerin altına evler yapılmamalıdır tepelerdeki ağaçlandırma çalışması yapılmalıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevabı


Soru : İnsanlar hangi hareketleriyle selin bir doğal afete dönüşmesine yol açabilir?


Cevap :

İnsanlar yanlış ve çarpık şehirleşme sonucunda selin doğal bir afete dönüşmesine yol açmaktadır. Dere yataklarının kapatılması veya kapasitesinin daraltılması sonucunda sel doğal bir afete dönmektedir.

Ayrıca olumsuz altyapı çalışmaları kanalizasyonların yanlış yapılması alt geçitlerin olduğu yerlerde lokal çalışmalarının yapılmaması sele sebep olmaktadır.


Soru : Fırtınalardan korunmak için neler yapılmalıdır?


Cevap :

Fırtınalardan korunmak için meteoroloji genel müdürlüğünün günlük yayınladığı hava durumlarını tahminlerine takip etmemiz gerekir. Bu sayede şehrimizde oluşacak hava olaylarını önceden bilir ve önlemimizi almış oluruz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevabı


Soru : Verilen listelerde gereksiz olduğunu düşündüğünüz malzemeler var mı? Varsa bunlar hangileridir ve size göre neden gereksizdir?


Cevap : Yukarıda verilen listede her şey olması bir afet durumunda gerekebilir bu listeleri Gereksiz bir eşya bulunmamaktadır.


Soru : Sizce deprem çantasında bunların dışında başka nelere yer verilmelidir? Neden?


Cevap : Deprem çantasında bir bıçağa ve yüksek ses çıkaran bir ihtiyaç duyabiliriz afet durumunda bizi duymayan insanlar için öksürerek sesimizi ulaşmamızı sağlayacaktır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevabı


Soru : Aşağıdaki aile afet planını ailenizin diğer üyeleriyle birlikte doldurunuz. Daha sonra da planı fotokopi ile çoğaltınız. Planın bir kopyasını kendi çantanıza, birer kopyasını da ailenizdeki her bireyin çantasına koyunuz. Başka bir kopyasını ise evinizin görünür bir yerine asınız.


Cevap : Yukarıda yer alan bilgi formunu yazıcıdan çıkararak aileniz ile doldurmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 19-20-21-22-23-24

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Nelerden Hoşlanıyorum? Neleri Yapabilirim? Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Nelerden Hoşlanıyorum? Neleri Yapabilirim? Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24


Soru : Bireylerin ilgilerini, ihtiyaçlarını ve yeteneklerini bilmeleri gerekli midir? Neden?


Cevap :

Bireylerin ilgilerini ihtiyaçlarını ve yeteneklerini bilmek önemlidir. İnsanlar günlük aktivitelerini ve hayatımda yapacağı işleri yetenek ve zevklerine göre seçmektedirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevabı,


Soru : Bireylerin farklı alanlara ilgi duymalarının toplumsal hayata katkıları neler olabilir?


Cevap :

Bireylerin farklı alanlara ilgi duymaktadırlar. Bu normal bir durumdur. Her insan her işi sevecek diye bir durum yoktur.

Her insan kendi becerisine göre veya zevkine göre işlerle ilgilenmektedir. Bir insan fırıncılıkla uğraşırken diğer insan terziliğe yakın olan eline orada kullanabilir. Bunun gibi farklılıklar toplumsal hayatın daha kolay olmasını sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevabı,


Soru : Sizce April Deniz’in başarısının nedenleri nelerdir? Okulunuzda resim ile ilgili hangi faaliyetler yapılıyor? Bugüne kadar bu faaliyetlerden hangilerine katıldınız ve katıldığınız faaliyetlerde neler yaptınız?


Cevap :

April Deniz’in başarılı olması annesi ve babası tarafından yeteneği olan meslek grubuna doğru yetiştirilmesinden kaynaklanmaktadır. Evet okulumuzda resim ile ilgili faaliyetler yapılmaktadır. Resim yarışmalarına katılıyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevabı,


Soru : Carlos Tiscar başarılı bir ürün tasarımcısı olmasını hangi özelliklerine borçludur?


Cevap :

Mevcut malzemelerden yeni malzemeler tasarlayabilme becerisine borçludur. Küçük çocukluktan itibaren modern bir evde tasarım ile alakalı bir anne ve baba ile yaşadığı için bu özelliği gelişmiştir.


Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


1. İlgi alanlarınız nelerdir?


Cevap : İlgi alanlarım resim yapmak matematik soruları çözmek ve ters çalışmaktır.


2. Yeteneklerinizin neler olduğunu düşünüyorsunuz?


Cevap : Finansal görünce yetenekli olduğunu düşünmekteyim.


3. Yeteneklerinizi hangi konularda geliştirme ihtiyacı duyuyorsunuz?


Cevap : Yeteneklerimi ilgi duyduğum yerlere doğru geliştirme ihtiyaç duymaktayım bu alanlarda kendini geliştir Sem gelecek de başarılı bir iş hayatım olacağını düşünüyorum.


4. Gelecekte neler yapmak istiyorsunuz?


Cevap : Gelecekte bir bankacı veya ekonomiyi veya bir borsa uzmanı olmayı düşünüyorum.


5. Yapmayı istediğiniz işlerle yeteneklerinizin uyumlu olup olmadığı konusunda neler söylemek istersiniz?


Cevap : Yapmak istediğin işler yeteneklerine uygun olduğunu düşünüyorum çünkü matematiği ve hesaplama yapmayı çok seviyorum bu işleri de severek yapacağımı düşünüyorum.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 104-105-106-107-108-109

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Zaman İçinde Teknoloji Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Zaman İçinde Teknoloji Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109


Soru : Ampulün icadı ve zaman içindeki gelişimi hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Ampulü icat eden kişi bir bilim adamı olan Thomas Edison dur Thomas Edison ampulün icadı ile bugünkü dünyamızın temelini atmış olmaktadır.

Bu buluş yapmadan önce yüzlerce deney yaptığını bilmekteyiz o gün bulunan ampul günümüzde floresan lambalar led lambalar gibi daha az elektrikte daha fazla ışık veren teknolojik bir icada dönüşmüştür.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevabı


Soru : Ampulün insanlığa sağladığı faydalar hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Madde Madde Ampulün insanlığa kattığı faydalar şu şekilde sıralayabiliriz

  • Ampulün icadı sayesinde evimiz aydınlatmaktadır.
  • Evimizde kullandığımız elektrikli cihazların çoğunun üzerinde ampul bulunmaktadır. Bu uyarı görevi görür.
  • Sokağımız caddeler miz aydınlatma direkleri sayesinde aydınlanır.
  • Trafiğin düzenler trafik lambaları Işıklı levhalar sayesinde trafiğin düzenlenmesi sağlanmış olur.
  • Güvenlik Tedbiri alınması gereken yerlerde aydınlatmalar sayesinde çeşitli önlemler alınabilmektedir.
  • Ayrıca havaalanlarında uçakların inmesini ve kalkmasında büyük faydalar sağlar. Bu sayede güçlü Işıklar verilerek pistler aydınlatılır.
  • Madenler gibi derin yerlerdeki insanlara karanlıkta kalmaları önlenerek burada çalışmaları kolaylaştırılır.
  • Hastanelerde ameliyathanelerde kullanılarak insanların sağlıklarına kavuşması sağlanır.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevabı


Soru : Mors alfabesini kullanarak aşağıdaki kutucuğa isminizi yazınız.


Cevap : Aşağıda yer alan tablodan yararlanarak adınızı yazabilirsiniz.

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 104-105-106-107-108-109”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 109 Cevabı


Soru : Bisikletin icadı ve zaman içinde geçirdiği değişim konulu bir araştırma yapınız. Araştırma sırasında aşağıdaki soruların cevaplarını arayınız. Ulaştığınız bilgileri ve konu ile ilgili görselleri kullanarak bir sunu hazırlayıp sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


• Bisiklet nerede, ne zaman ve kim tarafından icat edilmiştir?


Cevap : Bisiklet ilk olarak 1817 yılında Almanya’da Baron Karl tarafından icat edilmiştir.


• Bisiklet, icadından günümüze gelinceye kadar hangi değişimlere uğramıştır?


Cevap : Bisiklet ilk icat edildiğinde arkasında küçük bir tekerlek önünde yüzü büyük bir tekerlek bulunmaktaydı günümüzdeki bisiklet çektiyse iki eşit boyda ve dev testleri olan Cross Spor vede hız bisikleti olarak çeşitleri bulunan birçok bisiklet şekli bulunur.


• Bisikletin gelişiminde rol oynayan mucitler ve bilim insanları kimlerdir?


Cevap : Bisikletin gelişiminde rol oynayan mucitler daire superun isimli Alman mucit tarafından geliştirilmiştir.


• Bu kişilerin bisikletin gelişimine katkıları neler olmuştur?


Cevap : Bu kişiler sayesinde bisiklet üzerinde önemli gelişmeler yapılmıştır insanların daha az yorulması sağlanmıştır.


• Bisikletin insan hayatında meydana getirdiği değişiklikler neler olmuştur?


Cevap : Bisiklet insan hayatında gideceği yere daha kolay gitmesini sağlamış Mekanik bir araç kullanılarak daha az güç harcayarak daha hızlı bilgilere erişme imkanı sağlamıştır.


• Bisikletin gelecekte uğrayabileceği değişiklikler neler olabilir?


Cevap : Bisikletin gelecekte uğrayabileceği değişimler şu anda görmekteyiz küçük bir motor ekleme ile az pedal atarak daha fazla giden elektrikli bisikletler pedal attığımızda kendi kendini şarj eden motorlu bisikletler meydana gelecektir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 25-26-27

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Onun Yerinde Olsaydım Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Onun Yerinde Olsaydım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 25-26-27


Soru : İnsanın kendisini başka insanların yerine koymasının faydaları neler olabilir?


Cevap :

İnsanın kendisini başka insanın yerine koyması yani empati kurabilmesi anlamına gelmektedir.

Karşındaki insanı anlaması açısından çok önemli bir olaydır. Empati kurmak bir olaya karşısında karşınızdaki insanın ne hissettiğini ne davranışta bulunması gerektiğini neyin sebep olduğunu nasıl bir düşünce içerisinde olduğunu anlamanızı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevabı,


Soru : Anne babasını kaybetmiş çocuklara yardımcı olmak için neler yapılmasını istersiniz? Neden?


Cevap :

Her insan bir anne ve babadan doğmaktadır ve her insan doğduğu gibi ölür fakat bazı ölümler zamanından çok daha öncedir ve de bu durumda çocuklar annesiz ve babasız büyümek zorunda kalırlar.

Annesini ve babasını kaybetmiş çocuklara yardımcı olmak için devletin bu çocuklara koruyucu anne baba temin etmesi aile sevgisini bu çocuklara yerleştirmesi gerekmektedir.

Sahipsiz kalan çocuk sokaklarda çeşitli kötülüklerle karşılaşacak ve de bu kötü olan yerlerden devletine ve milletine bir fert olmak yerine kötü alışkanlıkları bulunan bir birey olarak toplum içerisinde bulunacaktır böyle bir kişinin topluma kazandıracağı bir şey yoktur.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 98-99-100-101-102-103

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Geçmişten Bugüne Teknoloji Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geçmişten Bugüne Teknoloji Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103


Soru : Sizce geçmişten günümüze insan hayatını en fazla kolaylaştıran teknolojik ürün nedir? Neden?


Cevap :

Geçmişten günümüze insan hayatını en fazla kolaylaştıran teknolojik ürünlerin başında tabii ki tekerlek gelmektedir.

Tekerleğin bulunması ile teknoloji gelişmeye başlamıştır. Tekerlek olmasaydı ; Bugün kullandığımız arabaların hiçbiri olmayacaktı.

Tekerlek sayesinde sadece çok ulaşım değil aynı zamanda dişliler çarklar gibi iş hayatının da kolaylaştıran ve de sanayinin gelişmesini sağlayan gelişmeler tekerlek ve de dairenin icadı ile olmuştur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevabı


Soru : Seyahatler gibi teknolojinin gelişimiyle birlikte değişime uğrayan insan faaliyetlerine başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Seyahatlerin dışında bilgi edinme konusu da değişime uğrayan faaliyetlerin başında gelmektedir. Eğitim önceden binlerce sayfalık ansiklopedilerden alınmaktaydı.

Şu anda ise bilmeniz gereken bir şeyi kolaylıkla internetten bulmanız sağlanmaktadır. Ayrıca gitmek istediğiniz bir yere gitmeden yerinizde oturarak görsel olarak inceleyebilirsiniz fakat yine de seyahat etmenin yerini tutmamaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevabı


Soru : Teknolojinin hayatımıza ve çevremize etkilerinin neler olduğunu düşününüz. Daha sonra da bu konuyla ilgili olarak vereceğiniz örnekleri aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 98-99-100-101-102-103”


 

Our Score
error: Content is protected !!