4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 126-127-128-129-130-131

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ailemde ve Çevremde Ekonomik Faaliyetler Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemde ve Çevremde Ekonomik Faaliyetler Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131


Soru : Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :
Ekonomik faaliyetler denildiği zaman ülkeye Maddi yönden destek amaçlı yapılan işler aklımıza gelmektedir.

Bunlar faaliyetleri Sanayi faaliyetleri fabrika işletmeciliği hayvansal ürünler faaliyetleri ülke ekonomisine katkıda bulunmaktadır. Bu faaliyetler yurt içi ve yurt dışına yapılan ihracatlarla ülkemize katkıda bulunmaktadır.


Soru : Aşağıda bazı ekonomik faaliyetlerle ilgili fotoğraflar görüyorsunuz. Fotoğrafları inceleyiniz ve bu faaliyetlerin neler olduğunu noktalı yerlere yazınız.


  1. Hayvancılık
  2. Tuğla Fabrikası
  3. Turizm
  4. Balıkçılık
  5. Marangozluk
  6.  Tarım

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 128 Cevabı


Soru : Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz?


Cevap :

Fındık yetiştiriciliği peşinde Karadeniz’de kıyısı olan şehirlerimiz de ormancılık Çay Tarımı yapılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevabı


Soru : Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden?


Cevap :

Seracılık ülkemizde Akdeniz Akdeniz illerinde yapılmaktadır. Akdeniz iklim olarak Kışın çok soğuk olmayan bir bölge olduğu için bu bölgede seracılık kolaylıkla yapılabilmektedir.

Don olayı Akdeniz Bölgesi’nde görülmemektedir yılın tüm günü sıcak geçen bu bölge hava şartlarının uygun olması toprağın verimli olması bölgede çok çeşitli meyve ve sebze yetiştirilir bilmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevabı


Soru : İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

İzmit ve çevresinde yoğunluk olarak Sanayi Tesisleri ve fabrikalar bulunmaktadır. Bu Fabrikalar birçok çeşit ürün üretilmektedir.

Burada üretilen ürünler tüm ülke içerisine ve de yurtdışına ihraç edilebilmektedir. Ayrıca çevrede yapılan tarım ve ormancılık faaliyetleri de bulunmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 131 Cevabı


Soru : Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözleminiz sonucunda edindiğiniz bilgileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Yaşadığınız yer hangi ilimizin sınırları içindedir?


Cevap : Yaşadığımız ile Hatay il sınırları içerisinde bulunmaktadır.


Yaşadığınız yerdeki en yaygın ekonomik faaliyetler hangileridir?


Cevap :

Yaşadığımız bölgede yaygın olarak Sanayi faaliyetleri bulunmaktadır. Ayrıca şehrimizde büyük bir liman bulunmaktadır.

Bu limanından ihracat ve ithalat faaliyetleri yapılmaktadır. Bunun dışında bölgemizde tarım faaliyetleri de bulunur. Kavun karpuz domates biber zeytin turunçgiller yetiştirilmektedir.


Bu ekonomik faaliyetlerle ilgili meslekler hangileridir?


Cevap : Bu ekonomik faaliyetlerle ilgili meslekler fabrikalarda teknisyenlik limanlarda vinç operatörlüğü tarım alanlarında ise çiftçilik ve tarım işçiliği yapılmaktadır.


Ailenizde bu mesleklerden olanlar var mıdır? Varsa kimlerdir ve meslekleri nelerdir?


Cevap : Ailenizde bu mesleklerden olanlar vardır babam benim mühendis..


Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetlerin aile bütçenize katkısı hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Yaşadığımız yerlerdeki ekonomik faaliyetler sayesinde ailemiz geçimini sağlamaktadır burada çalışan Babam eve gelir getirmekte ve de bizim ihtiyaçlarımızı bu sayede gidermektedir.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin dağıtımı nerelere, hangi yollarla yapılıyor?


Cevap : Yaşadığımız yerlerde üretilen ürünlerin dağıtımı bölgemizde bulunan Liman sayesinde gerçekleşmektedir. Bölgemiz sanayi bölgesi olduğu için üretilen ürünler Liman sayesinde ihracata gönderilmektedir.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin ülke tüketimine katkıları hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Yaşadığımız bölgede üretilen tarımsal ürünler ülkeye zeytin turunçgiller kavun ve karpuz olarak pazarlanmaktadır bölgemizde üretilen portakal mandalina gibi turunçgiller ürünleri ülkemizde önemli bir pazara sahiptir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 122-123-124-125

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İsteklerimiz, İhtiyaçlarımız Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İsteklerimiz, İhtiyaçlarımız Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 122-123-124-125


Soru : İstekleriniz ile ihtiyaçlarınız arasındaki farklılıklar nelerdir?


Cevap :

İsteklerimiz ve ihtiyaçlarımız arasında şu şekilde farklar vardır isteklerimiz olmadan yaşamımızı sürdürebiliriz.

Fakat ihtiyaçlarımız olmadan yaşamımızı sürdürmemiz zordur. İhtiyaçlarımız bizim besin ihtiyaçlarımızdır. Yeme içme barınma giyinme gibi örnekler verebiliriz.


Soru : Ai­lenizle şe­hir­ler ara­sı bir yol­cu­luk yap­tı­ğı­nı­zı dü­şü­nü­nüz. Oto­mo­bi­li­niz yol­da arı­za­la­nı­yor. Ya­kın­lar­da ne bir din­len­me te­si­si ne de bir yer­le­şim ye­ri var. Ge­ceyi ora­da ge­çir­mek zo­run­da ka­lı­yor­su­nuz. Böy­le bir du­rum­la kar­şı­la­şa­ca­ğı­nı­zı bilsey­di­niz ve yo­la çık­ma­dan ön­ce ya­nı­nı­za aşağıda fo­toğ­raf­la­rı­nı gör­dü­ğü­nüz ürün­ler­den üç tanesini alma hakkınız olsaydı han­gi­le­ri­ni alır­dı­nız? Neden?


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 122-123-124-125 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevabı


Soru : Haberde sözü edilen malzemelerden hareketle insanların temel ihtiyaçları hakkında hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?


Cevap :

Habere göre besinler giyim barınma kuru gıda pirinç kek battaniye yatak hijyen malzemeleri olmadan yaşam sürmek çok zordur. Bu malzemeler ihtiyaç malzemeleridir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevabı


Se­da, Sı­la ve Sel­çuk üç kar­deş­tir. Babalarından Se­da gi­tar, Sı­la ayak­ka­bı, Sel­çuk ise uzaktan kumandalı bir araba al­ma­sı­nı is­temektedir. An­cak ailenin bütçesi çocuklardan yalnızca birinin isteğini karşılayabilecek durumdadır.


Soru : Sizce baba, çocuklarından hangisinin ihtiyacına öncelik vermelidir? Neden? Sınıfınızda tartışınız.


Cevap :

Ailenin bütçesi sınırlı olduğu için çocuklardan yalnızca bir tanesinin ihtiyacı olan ayakkabıyı alabilir. Yani Sıla’nın ayakkabısını alması gerekir Sıla’nın ayakkabı ihtiyacıdır fakat diğer iki kardeşin ihtiyaçları değil istekleridir. Bunlar olmadan da yaşamlarını sürdürebilirler.


Soru : Sosyal ve kültürel ihtiyaçlarınızı karşılamak amacıyla yaptığınız faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Sosyal ve kültürel ihtiyaçlarımızı karşılamak amacıyla yaptığımız faaliyetler şunlardır ;

Sinemaya gitmek müzeye gitmek Tiyatro izlemek arkadaşlarımızla birlikte Sosyal aktivitelere katılmak kültür saraylarındaki aktivitelere gitmek….


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevabı


Aşa­ğı­da in­san­la­rın is­tek ve ih­ti­yaç­la­rıy­la il­gi­li ba­zı cüm­le­ler ve­ril­miş­tir. Cümle­le­ri oku­yu­nuz ve doğ­ru ol­du­ğu­nu dü­şün­dük­le­ri­ni­zin ba­şı­na “D”, yan­lış ol­du­ğunu dü­şün­dük­le­ri­ni­zin ba­şı­na ise “Y” yazınız.

Soru : Çalışmanızın sonunda maddeleri yanlış ya da doğru olarak değerlendirmenizin nedenlerini açıklayınız.


Cevap :

  1. ( Yanlış ) İsteklerimiz ihtiyaçlarımızdan daha önemlidir.
  2. ( Yanlış ) İhtiyaçlar kişilere göre değişiklik gösterebilir.
  3. ( Doğru ) Kitap okumak, gezmek, eğlenmek isteklerimizden bazılarıdır.
  4. ( Yanlış ) İsteklerimizi karşılayamazsak yaşayamayız.
  5. ( Yanlış ) Ayakkabımız yırtıldığında yeni bir ayakkabı almak istektir.
  6. ( Doğru ) İsteklerin önem sırası kişiye göre değişebilir.
  7. ( Yanlış ) İhtiyaçlarımız bir kez karşılandıktan sonra bir daha ortaya çıkmaz.
  8. ( Doğru ) İhtiyaçlarımızı karşılayamazsak acı, üzüntü ve kaygı duyarız.
  9. ( Doğru ) Saatimiz varken yeni bir saat almayı düşünmek istektir.
  10. ( Yanlış ) İhtiyaçlarımızın şiddeti her zaman aynıdır.
  11. ( Doğru ) Sarı renkli MP3 çalara sahip bir öğrenci aynı tipte beyaz renkli yeni bir MP3 çalar aldığında fayda- maliyet dengesini sağlamamış olur.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 152-153-154-155-156

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ben Çocuğum Haklarımla Varım Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ben Çocuğum Haklarımla Varım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156


Soru : Birleşmiş Milletlerin çocuk haklarıyla ilgili bir sözleşme hazırlamasının nedenleri neler olabilir?


Cevap :

Bilmezmiş Milletlerin çocuk hakları ile ilgili sözleşme hazırlamasını sebebi çocukların güçsüz ve masum olmalarından kaynaklıdır.

Birleşmiş Milletler tarafından bu çocuklar geleceklerinin korunması onları gün içerisinde karşılaşabilecekleri zorluklar durumunda koruma altına almak amacıyla yapılmıştır.


Soru : Haklarının neler olduğunu bilmek çocuklara hangi yararları sağlayabilir?


Cevap :

Haklarını öğrenmek çocukların hayatlarında karşılaştığı sorunlar karşısında hakları olduğunu bilmesi ve bu konuda özgür olduklarını bilmeleridir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 153 Cevabı


Sevgili arkadaşlarım, 18 yaşından küçük her insan çocuktur. Irk, dil, din, cins ayrımı yapılmaksızın her çocuk Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde belirtilen haklardan yararlanmalıdır. Her çocuk yaşama ve sağlıklı biçimde büyüme hakkına sahiptir. Sevgi ve ilgi görme, dengeli ve düzenli beslenme, dinlenme, özgürce oyun oynama ve barınma her çocuğun olmazsa olmaz hakları arasındadır. Eğitim alma; şiddet, istismar, ihmal ve diğer tehlikelere karşı korunma da önemli çocuk haklarındandır. Ayrıca çocukların çalıştırılmamaları, savaşlardan uzak tutulmaları, temiz bir çevrede yaşamaları ve engelli çocukların hayatlarının kolaylaştırılması devletlerin temel görevlerindendir. Çocuk olarak haklarımızı kullanma konusunda çeşitli engellerle karşılaşabiliriz. Ancak ben bunları aşabilecek güçte olduğumuza inanıyorum. Arkadaşlar, biz gücümüzü Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nden alıyoruz. Bu sözleşmeyle bizlere çok önemli haklar tanınmıştır. Doğuştan sahip olduğumuz bu hakları kullanabilmemiz için öncelikle onların farkında olmamız gerekmektedir.


Soru : Engin konuşmasında çocukların hangi haklarından söz etmiştir?


Cevap :

Engin konuşmasında Her çocuğun hakları olduğunu eğitim-öğretim şiddet ve istismara karşı koruma Hakkı olduğunu veda bu konular hakkında çocukların da bilgilendirilmesi gerektiğini söylemektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevabı


Soru : Bir çocuk olarak düşüncelerinizi özgürce ifade edebilme hakkınızı yeterince kullanabildiğinizi söyleyebilir misiniz?


Cevap :

Bir çocuk olarak özgürce ifade edebiliyorum ve bu haktan yeterince yararlanabiliyor muyum karşılaştığım sorunlar karşısında öğretmenlerime ve aileme derdimi anlatıp sözüm arayabiliyor ve hoşlanmadığım bir durum karşısında bunu karşıma söyleyebiliyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 155 Cevabı


Soru : Çalışmak zorunda bırakılan çocuklar hangi haklarından yararlanamazlar?


Cevap : Çalışmak zorunda bırakılan çocuklar eğlenme eğitim alma gibi birçok Haktan mahrum bırakılmaktadırlar O kadar.


Soru : Çocukların barınma, beslenme ve sağlık hizmetlerinden gerektiği gibi faydalanmaları için neler yapılmalıdır?


Cevap : Çocukların barınma beslenme ve sağlık hizmetlerinden yeterince faydalanabilmeleri için devlet ve aile tarafından çocukların sürekli göstermeleri ve korunmaları gerekmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 156 Cevabı


Soru : Dünya çocuklarının en önemli sorununun ne olduğunu ve bu sorunun çözümü için neler yapılması gerektiğini sınıfınızda tartışınız.


Cevap :

Dünya çocuklarının en önemli sorunlarının başında savaşlar gelmektedir en fazla savaşlardan çocuklar etkilenmektedir. Savaşlar sonucunda çocuklar evlerinden yurtlarından ve ailelerinden koparılmak da başka ülkelerde yaşamak zorunda kalmaktadırlar.

Ülkemizde de birçok çocuk mülteciyi durumda yaşamaktadır bu çocuklar yabancı bir ülkenin dilinde eğitim alarak bu ülkeye adapte olmaya çalışmaktadırlar dünya çocuklarının diğer bir başka sorunu da açlık ve susuzluk özellikle Afrika taraflarında kıtlık ve susuzluk çeken birçok fakir ülkeye bulunmaktadır Bu ülkelerde bulunan çocuklar çok zor şartlarda Büyümek zorunda kalmıştırlar.

Bu sorunların çözümü için öncelikle savaşların bitirilmesi gerekmektedir büyük devletlerin araya girerek bu ülkelerdeki savaşları sonlandırması savaşları körükleyecek yerine uzlaşmacı ve barışçıl yol izlenmesi gerekmektedir.

Afrika gibi fakir ülkelere büyük zengin ülkeler destek vererek bu ülkelerdeki fakir halkı besleyerek gıda yardımı yapabilirler son yıllarda en fazla Afrika’ya yardım eden ülke bizim ülkemiz durumundadır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 177-178-179-180-181

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Komşularımız Soruları ve Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180, 181


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Komşularımız Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181


Soru : Ülkemizin kara sınırı ile komşu olduğu ülkeler hangileridir?


Cevap :

Ülkemizin kara sınırları ile komşusu olan ülkeler batıda Bulgaristan ve Yunanistan güneyde Suriye ve Irak doğuda ise İran Gürcistan Ermenistan ve de Özerk Nahcivan’dır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 181 Cevabı


Soru : En fazla gümrük kapımızın Suriye sınırında bulunmasının nedenleri neler olabilir?


Cevap : En uzun sınırımız Suriye ile olduğundan dolayı en fazla gümrük kapımız da Suriye ile bulunmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 119-120

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. Ünite Bilim, Teknoloji ve Toplum Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 119, 120


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 119-120


A. Aşağıda verilen ifadeleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

  1. Projeksiyon aleti EĞİTİM alanında kullanılan teknolojik bir araçtır.
  2. Elektrik ampulü EDİSON tarafından icat edilmiştir.
  3. Bilgisayarlar çevreye RADYASYON yayan teknolojik ürünlerdir.
  4. İnsanların hayatı kolaylaştırmak ve ihtiyaçlarını gidermek için yeni ürünler ortaya çıkarmasına İCAT denir.
  5. Hezarfen Ahmet Çelebi UÇMA denemesiyle bilim tarihine geçmiştir.
  6. Cırt cırt bantlar PITRAK dikenlerinden esinlenilerek icat edilmiştir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( DOĞRU ) Tansiyon aleti sağlık alanında kullanılan teknolojik bir üründür.
  2. ( DOĞRU )  Uçağın ve trenin kullanım alanları aynıdır.
  3. ( YANLIŞ )  Teknolojik ürünler tasarlayabilmek için mutlaka bilim insanı olmak gerekir.
  4. ( DOĞRU )  Teknolojik icatlar tarih boyunca oluşan bilgi birikiminin sonucudur.
  5. ( DOĞRU )  Teknolojik ürünler sayesinde hastalıkların tedavisi kolaylaşmıştır.
  6. ( YANLIŞ ) Öğrenciler hayal güçlerini geliştirmek için sürekli televizyon izlemelidir.
  7. ( YANLIŞ )  Gece ders çalışırken ışık, yüzümüze vuracak şekilde karşıdan gelmelidir.

C. Aşağıda bazı teknolojik ürünlerin adlarını ve bunların kullanım alanlarını görüyorsunuz. Kullanım alanlarını inceleyiniz ve her bir kullanım alanının numarasını ilişkili olduğunu düşündüğünüz ürünün kutucuğuna yazınız.


  • 7
  • 3
  • 4
  • 1
  • 6
  • 5
  • 2
  • 8

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevabı


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisinin kullanım alanı diğerlerinden farklıdır?


A) Çamaşır makinesi B) Gözlük C) Röntgen cihazı D) Stetoskop


2. Buluş yapma sürecinde izlenecek aşamaların ilk basamağı aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?


A) Fikir üretmek B) İhtiyacı belirlemek
C) Tasarım yapmak D) Reklam yapmak


3. I. Cep telefonu
II. Görüntülü telefon
III. Mektup
IV. Telgraf

Verilen haberleşme araçlarının zaman içindeki gelişim sürecine göre sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?


A) I, II, III, IV B) IV, I, III, II C) III, IV, II, I D) III, IV, I, II


4. Geçmişte aylarca süren yolculukları günümüzde birkaç saate indiren teknolojik ürün aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bilgisayar B) Cep telefonu C) Uçak D) Uydu


5. Aşağıdaki davranışlardan hangisi teknolojik ürünlerin yanlış kullanımına verilebilecek örneklerden biri olamaz?


A) Süratli otomobil kullanmak B) Televizyonu yakından izlemek
C) Uzun telefon görüşmeleri yapmak D) Yerlere çöp atmak


6. Aşağıda uzun süre bilgisayar başında oturan insanlarda ortaya çıkabilecek olumsuzluklar verilmiştir. Bu olumsuzluklardan hangisi diğerlerinden farklı niteliktedir?


A) Bel ve boyun tutulmaları B) Kan basıncında yükselme
C) Baş ve göz ağrıları D) Sosyal ilişkiler kurmakta zorlanma


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Size göre başarılı bir mucitte bulunması gereken özellikler neler olmalıdır?


Cevap :

Başarılı bir mucitte bulunması gereken özellikler şunlar olmalıdır.

Öncelikle meraklı olması lazım istekli ve hevesli olması lazım bilgi verir kimi yüksek birçok kitabı okumuş ve araştırmış koyduğu hedefe emin adımlarla ilerleyen birçok alanda bilgi sahibi yaptığı işte testler yaparak sonuçta gitmesi gerekir.


2. Sizce ilk hâlinden günümüze kadar en köklü değişime uğramış olan teknolojik ürün hangisidir? Neden?


Cevap :

İlk halinden günümüze kadar en köklü değişime uğramış teknolojik ürün telefondur telefon günümüzde sadece görüşmelerinizi yaptığımız bir haberleşme aracı değil aynı zamanda bir kamera bir bilgisayar bir oyun konsolu gibi işler görülmektedir.

Bir cep telefonu ile işinizi takip edebilir sevdiklerinizle görüntülü görüşebilir sosyal ağlarda iletişim halinde olabilir internette sörf yapabilir veya oyun açıp oynayabilirsiniz ilk keşfinden bugüne kadar baktığınız o zaman telefon büyük değişime uğramıştır.


3. Örnek mucit veya girişimcilerden hangisinin yerinde olmak isterdiniz? Neden?


Cevap :

Mucit ve girişimcilerin yerinde olmak istediğim kişi Graham Bell’dir. Graham Bell telefonu icat eden kişidir bugün telefon hayatımızın önemli bir parçasıdır. Teknolojinin geldiği noktanın göstergesi bugün kıllı telefonlar dır Bu sebepten dolayı telefonu ben İnşaat etmek isterdim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 110-111-112-113

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İcat Çıkaralım Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İcat Çıkaralım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 110-111-112-113


Soru : “İcatlar ihtiyaçlardan doğar.” diyen bir kişi bu sözünü açıklamak için neler söyleyebilir?


Cevap :

İcatlar ihtiyaçlardan doğar kelimesi şunu anlatmaktadır. Yapılan icatlar durup dururken bulunmamaktadır.

Bunların sebepleri bir zorluğu kolaylaştırmak için yapılmıştır. Mesela telefonu bulan kişi annesinin sağır olmasından dolayı ona duyabileceği bir cihaz icat etmeye çalışmıştır bunun sonucunda telefonu icat etmiştir.


Soru : Cırt cırt bantların kullanıldığı ürünlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Cırt cırt bantlar kullanıldığı ürünleri sayacak olursak Ayakkabıların bazılarından kravatlar da şapkalarda çantalarda ve birçok alanda kullanılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 111 Cevabı


Soru : Kaloriferli ayakkabının ürettiği enerji, ısıtma dışında başka hangi amaçlarla kullanılabilir?


Cevap :

Kaloriferli ayakkabı dışında dışarıda hava verildiği için ayakkabı kokunun giderilmesi bir nebze sağlanır. Böylece ölü hücreler rahatlıkla temizlenir.


Soru : Evinizdeki eşyaları kullanırken karşılaştığınız sorunlara hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Evinizdeki eşyaları kullanırken sorunlara karşılaşıyorum. Mesela para kullanırken sürekli Saçım yapışıyor ve dökülen saçların yerleri kirletiyor veya kullandığım ayakkabıyı çok uzun süre kullandığım zaman ayağımda koku yapıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevabı


İlaç kutularının içindeki tanıtıcı yazılarda o ilacın özellikleri ve nasıl kullanılacağı belirtilir. Eczacılar da kutuların üzerine ilaçların ne zaman ve ne kadar kullanılacağını yazarlar. Böylece hastalara ilaçlarını en doğru biçimde kullanmaları konusunda yardımcı olurlar. Ancak bütün bu uygulamalar bazı durumlarda yetersiz kalabilir. Çünkü hasta okuma yazma bilmeyen veya görme engelli biri olabilir. Bu insanlar ilaç kutusundaki uyarı ve açıklamaları okuyamazlar. Böyle olunca da ilacı yanlış kullanıp zarar görebilirler. Ben böyle durumların yaşanabileceğini düşünerek yeni bir ürün tasarladım. Okulumuzda düzenlenen proje yarışmasına da “Konuşan İlaç Kutusu” adını verdiğim bu ürünle katıldım. Tasarımıma göre ilaç kutusunun üzerine sesi kaydetme ve kaydedilen sesi dinletme özelliğine sahip yassı bir cihaz takılıyor. Eczacı, görme engelli biri geldiğinde ilaç kutusunun üzerindeki düğmeye basarak ilacın nasıl kullanılacağını anlatıyor. Hasta da ilacı kullanacağı zaman aynı düğmeye basarak eczacının uyarı ve açıklamalarını dinliyor. Böylece eline aldığı ilacın doğru ilaç olup olmadığını ve nasıl kullanılacağını öğrenmiş oluyor.


Soru : Siz olsaydınız görme engelli hastaların bu sorununa nasıl bir çözüm bulurdunuz?


Cevap :

Görme engelli hastalar için her ilacın üstüne kabartma harfleri ilacı nasıl kullanacağı yazılabilir veya yollara Kılavuz Yollar yerleştirilerek Görme engellilerin gidecekleri yerlere kolaylıkla ulaşmaları sağlanabilir.


Her yıl yaz mevsiminde insanlar serinlemek için denizlere, havuzlara ve göllere giriyorlar. Ancak ne yazık ki bilgisizlik ve dikkatsizlik nedeniyle pek çok insan boğularak hayatını kaybediyor. Ben tasarladığım bileklik ile bu üzücü olayları en aza indirmek istedim. “Cankurtaran Balon” adını verdiğim bu bilekliğin içinde balona bağlı küçük bir gaz tüpü bulunuyor. Boğulma tehlikesiyle karşılaşan kişi bilekliğin üzerindeki kolu çektiği anda tüpten çıkan gaz genleşerek balonu dolduruyor. Hızla şişen balon, sahibini hızla suyun yüzeyine çıkararak boğulmaktan kurtarıyor.


Soru : Sizden cankurtaran balonu anlatan bir reklam sloganı bulmanız istenseydi sloganınız ne olurdu?


Cevap : Cankurtaran balonlarının sloganı için şöyle bir şey düşünebiliriz ömrünün uzun olmasını istiyorsan, Bilekliğini kullan.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevabı


Soru : Okulunuzda günlük hayattaki ihtiyaçlarla ilgili ürünler tasarlamaya yönelik bir proje yarışması düzenlenmiştir. Bu yarışmaya nasıl bir ürünle katılmak isterdiniz? Tasarladığınız ürünle ilgili olarak istenen bilgileri aşağıya yazınız.


• Ürününüzü tasarlama amacınızı yazınız.


Cevap : İnternet yardımı ile görme engellilere yol göstermek.


• Ürününüzü kısaca tanıtınız.


Cevap : Ürün saat şeklinde uyarılar ile birlikte görme engellilere yol ve kurum kuruluş yerlerini göstermek


• Ürününüzün şeklini çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 110-111-112-113”

• Ürününüze bir ad veriniz.


Cevap : Hayat Saati


• Ürününüzü anlatan bir slogan bulunuz.


Cevap : Gps bağlan, engelleri kaldır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 138-139-140-141-142

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ayağımızı Yorganımıza Göre Uzatalım Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ayağımızı Yorganımıza Göre Uzatalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142


Soru : “Ayağını yorganına göre uzat.” atasözüyle insanlara verilmek istenen mesaj nedir?


Cevap :
Ayağını yorganına göre uzat atasözü ile insanlara verilmek istenen şudur.

Yapmış olduğunuz harcamaları ihtiyaçlarınıza göre ayarlamanız gerekmektedir. Geçiminizi sağlarken para kazanmamız gerekir. Kazandığınız paraları harcarken öncelikle ihtiyaçlarınızı sıralar.

Daha sonra ise isteklerinizi karşılamaya çalışırsınız siz geçiminizi sağlamken paranızı öncelikle isteklerinizi harcarsanız ihtiyaçlarınızı karşılayamazsınız.

Bu durumda da ihtiyaçlarınızı karşılamak için paramız olmayacağı için elinizde bulunan kredi kartı veya kredi gibi bankalardan para çekmek zorunda kalırsınız. Bu da size bir süre sonra Sizi zor duruma düşürecek bu borçları ödeyemeyecek duruma düşürecektir. Ondan dolayı harcamalarınızı yaparken hesabınıza göre ihtiyaçlarımızı alarak yapmanız gerekir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevabı


Soru : Harçlığınızdan tasarruf edebilmek için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Harçlığımızdan tasarruf edebilmek için öncelikle gelir ve giderlerimizi hesaplandığımız gerekir gelir ve gider hesapladıktan sonra harcamalarımı öncelikle ihtiyaçlarım daha sonra ise isteklerime göre harcarım elimden geldiği kadar tasarruf etmeye daha ucuza mal etmeye çalışırım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevabı


Soru : Bütçe yapma alışkanlığının insanlara sağlayacağı yararlar neler olabilir?


Cevap :

Bütçe yapımında alışkanlığı insanlarda düzenli bir gelir gider. Oluşumuna tasarruf yapmaya olanak sağlar. Gereksiz harcamalar ile aile bütçemiz de zor durumda bırakmamalıyız harcamalarınızı ihtiyaçlarımıza göre düzenlemeliyiz.


Soru : Ai­le­niz­le bir­lik­te evi­ni­zin bir ay­lık büt­çe­si­ni ya­pı­nız. Bu amaç­la aşa­ğı­da­ki tab­lo­lar­da boş bı­ra­kı­lan yer­le­ri an­nenizin ve ba­ba­nı­zın yar­dı­mıy­la dol­du­ru­nuz. Daha sonra ai­le büt­çe­niz­le il­gi­li ola­rak ve­ri­len so­ru­la­rı ce­vap­la­yı­nız.


Cevap : Bu etkinliği ailenizin gelirine göre düzenlemeniz gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 174-175-176

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ülkeleri Tanıyalım Cevapları Sayfa 174, 175, 176


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ülkeleri Tanıyalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 174-175-176


Soru : En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?


Cevap :

En fazla gezip görmek istediğim ülke İspanya İspanya ülkemiz gibi bir Akdeniz ülkesidir iklim özellikleri aynı olan bu ülkeden yemek kültürü gayet geniştir.

Bu ülkeyi gezip görmek Barcelona da gezmek özellikle ülkenin iki büyük takımı olan Real Madrid ve Barcelona arasındaki el clasiko açını izlemek isterdim Ayrıca İspanya’nın plajları dünyaca ünlüdür burada güzel bir tatil yapmak güzel olurdu.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 176  Cevabı


Soru : Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri resim, harita, grafik vb. görsel materyallerle destekleyerek sınıfınızda bu ülkeyi tanıtıcı bir sunum yapınız.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 174-175-176”

Bu soruda Azerbaycan hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Azerbaycan, Batı Asya ile Doğu Avrupa’nın kesişim noktası olan bir Kafkasya ülkesidir. Başkenti Bakü olan Azerbaycan aynı zamanda 59 eyalete ve 75 şehre sahiptir. Bu şehirlerin 11 tanesi büyükşehir halindedir ve gelişmişlik konusunda oldukça ilerlemişlerdir.

Kültürel açıdan’ da çok büyük zenginliklere sahip olan Azerbaycan da ana dil Türkçemize çok benzeyen Azerbaycan Türkçesidir diyebiliriz, ama ülkenin neredeyse çeyrek nüfusu Rusça konuşmaktadır bu sebeple ülkede asli olarak iki dil konuşulmaktadır. Başkenti dışında dört büyük şehre ve özerk bir bölgeye sahip olan Azerbaycan Güney Kafkasya’nın en büyük yüz ölçümüne sahiptir.

Kendisine bağlı özerk bölgesi, Nahcivan Özerk Cumhuriyetidir ve Kuzey doğusunda Ermenistan ile Güney batısında İran ile komşudur. 1918 Yılında bağımsızlığını ilan eden ülke Sovyet Rusya’nın işgali ile 1920-1991 yılları arasında Sovyet Rusya birliğine bağlı kalır. 1991 Yılında Sovyetler Birliğinin dağılması ile tekrar bağımsızlığını kazanır ve ülke gün geçtikçe gelişmeye devam eder. 28 Mayıs ülkenin Cumhuriyet Bayramıdır ve 15 Haziran da Ulusal Kurtuluş günleridir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 182-183-184-185-186-187

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Türk Cumhuriyetleri Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Türk Cumhuriyetleri Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 182-183-184-185-186-187


Soru : Türkiye Cumhuriyeti dışında bugün bağımsız olarak varlığını sürdüren başka hangi Türk devletlerini biliyorsunuz?


Cevap :

Türkiye Cumhuriyeti dışında bugün bağımsız olarak varlığını sürdüren Türki Cumhuriyetler diye bildiğimiz Türk devletleri bulunmaktadır.

Bu devletler sırasıyla hem komşumuz hem de iki devlet bir millet kavrama oluşturduğumuz başta Azerbaycan yavru vatan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Orta Asya’da bulunanlar ise Kazakistan Özbekistan Türkmenistan Kırgızistan devletleridir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 184 Cevabı


Soru : Türkiye’de öğrenim gören Türkmenistanlı öğrencilerin iki ülke arasındaki ilişkilere katkıları neler olabilir?


Cevap :

Türkiye’de öğrenim gören Türkmenistanlı Öğrenciler bu iki ülke arasındaki kardeşlik Bağlarını güçlendirebilirler. Bunların sağladıkları ilişkiler sayesinde iki ülke arasındaki kültür farklılıkları ve kültürel benzerlikler ortaya konulur.

Türkmenistanlı öğrenciler Türkçe’nin lehçesini konuşurlar yabancı bir dil değildir. Lehçeler lehçelerin birbirine kaynaşmasıyla insanların birbirleri ile anlaşması daha kolay olacaktır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 114-115-116-117-118

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Zarar Vermeden Kullanalım Cevapları Sayfa 114, 115,116, 117, 118


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Zarar Vermeden Kullanalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118


Soru : “Teknolojik ürünleri kullanırken kendimize, başkalarına ve doğaya zarar verebiliriz.” diyen bir kişi bu sözüne kanıt olarak hangi durumları örnek gösterebilir?


Cevap :

  • Elektronik cihazlar radyasyon yayar, bu cihazları yakından izlemek sağlığımızı bozabilir.
  • Televizyon belli bir uzaklıktan seyredilmelidir. Yakından seyrettiğimizde gözlerimiz bozulabilir.
  • Elektronik cihazların pilleri doğaya rastgele atılırsa doğaya zarar vermiş oluruz.
  • Uzun süre cep telefonu kullanmak beyin hücrelerimizi öldürür.
  • Teknolojik ürünleri sürekli kullanmak bağımlılık yapabilir. Sosyal ilişkilerimiz zarar görür.
  • Araç kullanırken cep telefonu kullanmak dikkatimizi dağıtır ve başkasına çarpmamıza neden olabilir.
  • Telefonunuzu temizlemek için ekran temizleyici, ev temizlik malzemesi, amonyak vb. maddeler kullanmayınız.
  • Pil şarjdayken telefon görüşmesi yapmayınız.
  • Cihazınızı kullanmaya başlamadan önce, kullanma kılavuzunu okuduğunuzdan ve anladığınızdan emin olunuz.

Soru : Yukarıdaki kullanım kılavuzuna başka hangi uyarıları ekleyebilirsiniz?


Cevap :

Yukarıdaki kullanım kılavuzuna cep telefonu verdiği radyasyon hakkında bilgiler verip cep telefonunu vücudumuzdan uzak kullanmamız gerektiği bilgisini yataklarımız da yakın koyulmaması gerektiği bilgisini ve çocukların eline cep telefonlarının tutuşturur olmaması gerektiği bilgisine yazardım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 115 Cevabı


Soru : Sizce bilgisayarımızı hangi amaçlarla ve ne kadar süreyle kullanmamız daha doğru olur? Neden?


Cevap :

Bilgisayarlar kolaylıkla bilgi edinmemizi sağlayan çalışmalarınız dışında ise eğlenceli zaman geçirmemizi sağlayan oyun müzik film veya sosyal ağlarda gezebilme imkanı sağlayan bir iletişim aracıdır.

Bilgisayarları birçok amaç için kullanabilirsiniz bu aracı uzun süre karşısında kaldığımız takdirde bize zararları olacaktır. Çünkü bilgisayarlar gözlerimizi yoran görme yetimizi düşürebilecek ışık vermektedir.

Ayrıca bilgisayarlar radyasyonda içermektedir. Bu sebeplerden dolayı edinmek istediğimiz bilgiye hızlı bir şekilde bulup eğlencemimdir. Belli saatler içerisinde gerçekleştirip bilgisayar başlarında zamanı fazla geçirmemek gerekir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevabı


Soru : Anne babalar televizyon kullanımında çocuklarının yanlışlarını düzeltmek için neler yapmalıdır?


Cevap :

  • Anne ve babalar televizyon kullanımında çocukları
  • Televizyon maçlarında kendilerine uygun programa seyretmelerini
  • Yakından televizyon izle Memeleri gerektiğini
  • Geç saatlere kadar televizyon izleyerek uykusuz kalmamaları gerektiğini
  • Öncelikle ödevlerini bitirip daha sonra boş vakitlerinde kalan saatlerde televizyon izlemelerine

Soru : Evimizde ve okulumuzdaki aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığını söyleyebilir misiniz? Neden?


Cevap :

  • Evimizde ve okulumuzda aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığı şöyle gerçekleştirmekteyiz.
  • Odamıza yeteri kadar aydınlatabilecek lambalar kullanılmalı
  • Kullanmadığımız odalarda aydınlatma araçları kapalı tutulmalı
  • Az elektrikle çok ışık veren yeni tip aydınlatma araçları kullanılmalı
  • Bina iç aydınlatmalarında sensörlü aydınlatmalar kullanılarak harekete duyarlı olarak açılıp kapanmalı
  • Okulumuzda da gerekli olan ışıkların açık olması
  • Hava aydınlık saatlerinde ışıkların kapalı olması
  • Ayrıca okul veya evde ders çalışırken ışığın direkt bize değil masamızda veya duvara yansıyıp bize gelmesine Özen göstermeliyiz

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevabı


Soru : İnsanların acil servis numarasını gereksiz arayıp meşgul etmemeleri için neler yapılabilir?


Cevap :

İnsanların acil servis numaralarını meşgul etmemesi için televizyonda kamu spotları yapılabilir. Okullarda çocuklara acil numaralarla ilgili bilgiler verilmeli acil numaraları neden meşgul etmemiz gerektiği anlatılmalıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevabı


Soru : Teknolojik ürünleri yanlış kullanmanın zararlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Ürünlerin yanlış kullanımını zararlarından değinecek olursak kullandığımız bir cihazın fişini çekmediğimiz takdirde elektrik harcamaya devam edecektir buzluğa bizim bütçemize zarar verecektir.


Soru : İnternet araştırması yaparak teknolojinin yanlış kullanımının insanlara ve doğaya verdiği zararları anlatan bir haber bulunuz. Haberi sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşıp tartışınız.


Cevap :

Ekrana uzun süre bakmak zararlı 

“Akıllı telefonlara karşı değiliz. Hayatımızın bir parçası olmuş durumda ama akıllı telefonların ve tabletlerin aşırı kullanımının -ki Dünya Sağlık Örgütü bunu günlük 2 saatlik sürenin üzeri olarak belirlemiş- hem yapısal hem de fonksiyonel olarak bazı zararları var. Örnek vermek gerekirse en sık karşılaştığımız problem göz kuruluğu… Bilgisayara, tablete ve akıllı telefonlara sürekli bakmak gözyaşının yeteri kadar salgılanamamasına yol açıyor. Göz kuruluğu, gün sonunda batma, yanma, bulanık görme gibi şikayetlerle bizi rahatsız edebiliyor.”


Gençlerde ve çocuklarda miyop sorunu

“Teknolojik aletler, özellikle gençlerde ve çocuklarda gördüğümüz miyop, yani uzağı görememe problemini tetikler. Uzakdoğu ülkelerinde, teknoloji kullanımının daha yaygın olduğu Singapur, Japonya gibi ülkelerde okul çağındaki çocukların neredeyse yüzde 80-90’ında miyop dediğimiz gözlük kullanmayı getiren uzak görme bozukluğu oluşuyor.”


Bilgisayara bakma sendromu 

“Bir diğer zarar ise yeni tanımlanan “bilgisayara bakma sendromu” diye nitelendirebileceğimiz problem. Aslında bu özellikle çalışanlarda çok görülüyor. Gözle birlikte vücuda da etki eden göz ağrısına, baş ağrısına, boyun ağrısına, göz kuruluğuna ve bulanık görmeye sebep oluyor.”



 

Our Score
error: Content is protected !!